reklama
načítám data...

Autíčkář se ptá: Jaká je vaše oblíbená značka?

My motorističtí novináři jsme naprosto objektivní. Jsme nad věcí, ke každému autu přistupujeme s čistou hlavou a bez předsudků. Vůbec nám nevadí, že je to třeba jen obyčejný Mercedes. Tedy alespoň to tvrdíme.

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Autíčkář se ptá: Jaká je vaše oblíbená značka?

Jenže když dojde na věc, každý máme svého favorita. V testech se tomu snažíme ubránit, ale v soukromém životě moc dobře víme, co chceme. Někdo má rád japonské roadstery s holčičí karoserií, někdo britské aristokratické sedany. A já?

Já měl vždycky rád podivnosti. Auta, jaká na parkovišti neztratíte mezi desítkami dalších úplně stejných. Namísto německé trojky jsem vždy tíhnul ke značkám jako Rover, Saab či Lancia. Důkazem toho, jak velký podívín jsem, budiž fakt, že všechny tyto tři automobilky pro velký úspěch zanikly. V poslední době si mé sympatie získává Volvo. Proč ale právě tyto značky a ne jiné? Kde se bere náklonost k nějaké automobilce? A dají se ty důvody vůbec popsat?

Jak už jsem zmínil, mám rád originalitu. Líbí se mi svěží přístup, odvaha dělat věci trochu jinak. A především mám rád, když auta staví nadšenci. Na autech je to zkrátka znát. Kdo jiný by měl stavět auta, když ne lidé nadšení pro motorismus?  Asi proto nepřekvapí, že moji hrdinové pocházejí z Itálie. Tam byla auta vždy vysoko na žebříčku oblíbenosti. Také odtud pochází automobilky zvučných jmen jako Alfa Romeo, Ferrari, Maserati či třeba Pagani. A velkou část těchto značek má ve svém portfoliu koncern FCA, tedy gigant vzniklý spojením amerického Chrysleru a italského Fiatu.

reklama

Fiat stejně jako celá Itálie není příkladem stability. Firma je chvilku nahoře, chvilku dole. Když jsem začal registrovat svět automobilů, měl Fiat portfolio, jaké mu mohla většina automobilek závidět. Tři velké značky, mainstream zajišťoval Fiat s modelovou řadou od maličké Pandy přes Uno, pokrokové Tipo a Tempru až po Cromu a velké Ulyssé. A k tomu tu byla sportovní Alfa Romeo a komfortní Lancia. A i tady byla nabídka modelů široká. Mohli jste mít malý hatchback i velký sedan. A přicházely další modely, elegantní Fiat Coupé, trochu bláznivá Multipla, nápaditá dvojčata Bravo a Brava a další.

Od té doby se však situace několikrát změnila, Fiat si prošel i obdobím, kdy i jeden z nejstarších dealerů v Praze navázal spolupráci se škodovkou pro případ, že by v Itálii nedokázali nepříznivý vývoj zvrátit. A jak to skončilo? Fiat koupil Chrysler, jednoho z největších výrobců automobilů, člena legendární americké velké trojky. I takové věci se dějí.

Výsledkem je dnešní FCA, automobilový koncern jako žádný jiný. Když se podíváme na jeho portfolio, není zas tak obsáhlé. V porovnání s devadesátými roky je vlastně až legračně malé. FCA vyrábí několik samostatných modelů, o nějaké ucelené řadě se už vůbec nedá hovořit a to vše v době, kdy ostatní vyplňují každou skulinku na trhu dalšími a dalšími crossovery. Je tedy FCA mrtvý projekt a my autíčkáři bychom si měli najít nové oblíbence? To tedy určitě ne. FCA sice možná nevyrábí desítky a stovky modelových řad, ale téměř vše, co z jeho továren vyjíždí, stojí za to.

Evropská část koncernu prošla pod vedením nedávno zesnulého Sergia Marchionneho totální proměnou, modelová řada prořídla a zůstalo jen několik modelů. Velké kombi je pryč, velké MPV ve výrobním programu také chybí. Sedan větší než Tipo? Není. Snaha o konkurenci vozům jako VW Passat či VW Golf byla zkrátka opuštěna. Co tedy FCA v Evropě vlastně dělá? Samé perfektní věci! Fiat 500, Fiat 124 Spider, Alfu Romeo Giulia, Alfu 4C. A potom jsou tu skvělé edice skvělých aut. Abarth, QV - všechno ryzí radost z řízení. A americká divize? To je stejná písnička. Pryč jsou skoro všechna obyčejná auta, Chrysler Pacifica je jedním z mála zástupců zdravého rozumu. Zato Jeep vymýšlí jednu šílenost za druhou. Maličký Renegade, Wrangler, kterého můžete očesat na holou karoserii a Jeep vám k tomu dodá i návod. A potom jsou tu věci jako SRT či Hellcat. Protože velkým motorem nikdy nic nezkazíte.

Zkrátka koncern FCA je moje krevní skupina. Chcete auto pro vaši taxislužbu? Nemají ho. Chcete obyčejné nenápadné auto pro vozový park vaší firmy? Nemají ho. Ale zato mají v nabídce celokarbonový roadster bez posilovače řízení, dragster, pětistovku Abarth, ultimativní offroad přestavitelný na plážovou buggy a další a další šílenosti. Ve kterém jiném showroomu najdete takové věci pohromadě? Je to prazvláštní druh bláznovství, ale mně přijde nesmírně sympatický a zdá se, že je i životaschopný. Zkrátka FCA je výrobce aut dle mého vkusu.

A jak jste na tom vy? Máte svého oblíbeného výrobce? A čím si vás získal? Podělte se s námi v diskusi!

reklama

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
19. října 2018, 15:12
0

Lotus : a je jedno, že to znamená lot’s of trouble usually serious :)

reagovat
Za
Zazaa
19. října 2018, 20:01
0

+1 ... jen jestli udelaji to SUV atd tak nevim ... ale aspon se budu moct uklidnovat , ze me zajimaj stejne jen ty starsi :)

C70C
19. října 2018, 20:04
0

Jenže ty jsi neobjektivní ???? moje.jsou spíš konkrétní auta od všech možných značek, ale stálice jsou volvo, saab a porsche, a k tomu legendy od všeho.. a i mezi Volvy a Saaby bych našel auta naprd.. zkrátka mám rád auta pod značkou Charakter, Styl a Výjimečnost..

krab
19. října 2018, 23:09
2

Já se zamyslel jinak... Každá značka někdy vyrobila auto, který bych určitě nechtěl, vyrobila nějaký křáp atd..
Která značka vyrobila všechny svoje auta tak, že se za žádný nemusí stydět a já bych ho bral? A vychází mi fakt Lotus. Dobrá, Eclat z přelomu 70/80 let úplně nemusím, ale je levný a pořád jezdí zajímavě. Zrovna tak FWD Elan z počátku 90. let. V 50. letech dělali fantastická závodní auta, model Elite je ůžasný, motory Coventry Climax schopné atd. 60. léta a první Elan + závodní tým Lotus + Jim Clark = legendy , pak v 70. letech přišel fantastický Esprit. V 80. letech Esprit Turbo, v 90. letech přišla na svět první Elise. A pak o mnoho let později Evora, který vyhrála EVO Car of the Year.

No a ta budoucnost tedy uvidíme jaká bude. Doufám, že to neposerou nějakým SUV nesmyslem, myslim že to snad ale nehrozí. V ohrožení je spíš Elise a z toho radost nemam.

Jinak ale jasně mám rád spoustu automobilek, ale každá vyrobila něco, co by mi do garáže nemohlo : Alfa Romeo vyráběla příšerný Nissan Cherry v podobně Alfa Romeo ARNA , BMW vytvořilo v nedávné době zvýšené kombi třídy 2, což je hnus , Citroen dělá ekloviny jako C-Elissee, Ferrari vyrobilo mizernou Californii pro pozéry, Fiat má mraky příšerných aut, ale model 500X je asi nejhorší věc, Ford vyráběl například děsivý Escort v polovině 90. let , Honda ultraošklivé HR-V , Jaguar měl svůj X-type, Lancia rezivou Betu, Mercedes brutálně pomalé piáno 200D, Mitsubishi dovedlo vyrobit teď aktuálně vážně ošklivé Eclipse, Mazda rezne obecně u všech modelů, Nissan má svůj Juke, Opel je mizerný všeobecně napříč modely, Porsche vyrobilo Cayenne a Peugeot třeba model 1008. Renault má celou plejádu křápů v nabídce, Seat obecně netuším proč existuje, Saab kdysi vytvořil hnusné SUV na bázi nějakého Chevroletu Blazer nebo čeho a Volvo vyrábělo v Holandsku prapodivná malá auta, např Volvo 440. Škodovka má svojí dvánácettrosku a Volskwagen mexický Fox, který se snažil prodávat i tady. No prostě každá značka má nějaký auta, co bych od nich nechtěl ani náhodou, ale má i zajímavá auta.

Kuře
20. října 2018, 00:32
1

Nene, Juke je super:)

Nimrod
20. října 2018, 05:05
0

na saaba se nehněvej, to na gm :-)

Za
Zazaa
20. října 2018, 07:23
0

Krab : nahodou Eclat / Excel sou takove docela normalni kupe ... to Elite z tech 70/80 let teprve budi emoce ;-)

krab
20. října 2018, 09:04
1

Jo, Elite má známej. Úžasnej design a dost šílený auto. A design Olivera Winterbottoma nemá chybu. Vlastně to mě přivádí i na to, že mám děsně rád i všechna vyrobená TVR , veškeré Astony Martin, všechna MG ( svým způsobem i ty sportovně navlečené Rovery) , akorát mě sere že tu značku používaj nějaký Číňani teď a nic pěknýho nevytvářejí. Těch značek je. Každé Bentley bylo např. vždycky úžasné. Rollsy taky, akorát bych se v nich moc necítil, že je to pro mě. No, dalo by se pokračovat...

S tím Saabem je to tak, že v té době byl nějak i Lotus pod GM. A asi měl schopnější vedení, protože je GM přesvědčilo jen vyrobit pro ně vcelku povedený Opel Speedster, kdežto Saab donutily občas fakt i přeznačkovat nějaký GM produkt, což mě za ty Švédy mrzelo..

Ale jestli existuje značka, která je mi nejvíc nesympatická, tak je to 100% Tesla. Nemám rád to velikášství Muska a nemám rád ty snahy prosazovat elektro auto přes dotace z veřejných peněz. Před časem to někde hezky vysvětloval myslím Clarkson.

Fa
Fandatik
21. října 2018, 08:30
0

Krabe vydrž, Tesla už brzo nebude existovat.

v-
v-t-marvin
21. října 2018, 11:03
0

Firmě Porsche bych Cayenne odpustil, zbytek produkce mi přijde hodně dobrý.

beastar
21. října 2018, 12:56
0

Fandatik: Já ti nevim. Taky jim nefandim. Didil bych se kdyby to vychcandíra, pohádkář a vypravěč zase neokecal. Nejhorší je že mu ty jeho moudra žerou i fakt inteligentní vzdělaný lidi...

Ha
Habakukk
22. října 2018, 08:11
0

Zajímavý pohled, mě třeba naftová 500X ve čtyřkolce na sněhu bavili moc. V rámci šikany ESP se nechala velmi slušně vodit dveřmi napřed tedy vlastně nevím zda v rámci offroad modu ESP nevypne úplně. Jasně auto to není moc praktické kufr malý proti Jeepu to má osekanou výbavu, ale jako přešla beru Fiat 500L living to je prostě podivné nesymetrické vozítko.

Fa
Fandatik
24. října 2018, 15:06
0

Beaster: nikdo mu to nežere ( instit investora), mají v tom sice hodně peněz, ale vzhledem k celkovým jejich možnostem jsou to drobné. Jen u každé přelomové novinky nesmějí chybět. Proto tolik investic do startupů ( co kdyby to byl nový Alphabet/Google). A ony pokračující investice můžou být už předem navázány na zlomové body (např. ta neustále zmiňovaná sériová výroba 5000/w). Možná i ty prohlášení mají jiný význam pro znalé, když riskoval tak obrovský malér s regulátorem. Mohl jít sedět na tvrdo.
A teď už je to spíš o tom jak ho dostat mimo a postupně Teslu rozprodat a že zájemců bude. Applem počínaje, přes GE, Exon, až po běžné automobilky (je tam velký převážně "knowhowí" majetek + základní výrobní kapacity).
Vzpomeň jak si rozebrali Kodak, Nokiu, Motorolu, atd..

ma
martinw
19. října 2018, 15:16
1

Odmala sem měl rád škodovky (aby ne když tam půlka rodiny pracovala), ale nikdy u nás nepanovalo nějaký fanouškovství - prostě pratická kára, dobře opravitelná, levná - ale zbytky sympatií odvály optimalizace výroby / šetření na materiálech a teď docela zoufalá situace s emisema která je nutí ještě víc šetřit. Auto mi šetří čas, nevnímám ho jako kompenzaci něčeho, nechci nějakou super cool sportovní jízdu - takže mám v oblibě relativně konzervativní značky - Toyotu, Lexus, Volvo.

Toiku a Lexus obdivuju protože začali s hybridama v době, kdy se to zdálo jako největší ptákovina na světě, ale teď budou na koni. Taky kvůli spolehlivosti. Volvo asi kvůli hřejivému pocitu bezpečí, na který člověk začne slyšet když má doma malý děti. Dokonce i manželka která autům vůbec, ale vůbec nerozumí zmínila že to sou bezpečný káry jestli nějakou starší ojetinu nekoupíme ...

reagovat
JanSevera
19. října 2018, 15:27
0

Porsche
a potom taky JDM značky

reagovat
Bavoraczech
19. října 2018, 15:27
0

Je hodně příznivců německých vozů. Pravdou asi je, že jsou dobře udělaná, ale zároveň je dost z nich řidičsky nudných. Tedy neházejme všechny do jednoho pytle. jen mi přijde, že u našich západních sousedů se vyrábí obrovské množství modelů aut ve všech myslitelných třídách a z toho je opravdu minimum těch hravých a zábavných. Asi si moc hrají na čísla a parametry. Italové tak nějak na všechny ty objemy a odkládací plochy kašlou a dělají auta srdcem. A tak nějak i ta objektivně dost průměrná auta mají duši. I s obyčejným Puntem je tak nějak sranda. Někdy je ale škoda, že to portfolio není o trošku širší. Ona taková Giulie SW by mohla přilákat ještě o dost více zákazníků než sedan a myslím, že by na Stelviu nekanibalizovala...

reagovat
Nimrod
19. října 2018, 16:06
0

nic takovýho nemám, ale v praxi tíhnu k volvům vyrobeným do konce milenia a čím jsem starší, tím starší kusy mám rád. on je totiž problém ten, že auta po cirka roce 2000 mi obecně nic moc neříkají a je jen minimum modelů, které se mi líbí a chtěl bych se v nich projet nebo je snad i řídit... proto, mám-li odpovědět na takovou to otázku, bude odpověď asi morgan. fakt ho mám rád, líbil by se mi v garáži třeba plus 8, byť jejich aero je trošku divné na můj vkus, ale to mu už nějak prominu :-)

reagovat
Vo
Vorlosup
19. října 2018, 16:09
0

Taky mě to táhne hodně do Itálie. Pevně věřím, že se FCA ještě víc zvedne. Hlavně Alfa, udělat Giulii SW a malý crossover něco jako Renegietta :D

reagovat
custom1
19. října 2018, 16:26
0

Mám rád spoustu aut a spoustu značek, ale už mnoho let mám nejraději FWD Mopary z osmdesátých let (zhruba od 1983 do 1993). Mám je rád všechny, ovšem ty přeplňované radši... ;)

reagovat
Michal88
19. října 2018, 16:43
0

Asi si procházím nějakým špatným obdobím... Mohu cokoli neobvyklého do cca 2004 (Výjimkou budiž Thesis a Citroen C6), nejvíc mě to ale tak nějak vždy táhlo k Citroënu (jak neobvyklé). Originální design, svá vlastní řešení, díky kterým byl v mnoha ohledech lepší, než ostatní (pohodlí v hydropneumatice) a člověk mu klidně odpustil i tu větší složitost.

Ale už jaksi není komu fandit... Možná malé automobilky (byly tady jmenovány, Morgan, Kaipan, atd.) ale to není vůbec má krevní skupina. Z tahouna v technologiích, z Citroënu, se stala taková dražší Dacie. Vyjímečný je částečně jen design a to ještě nic moc, nejzajímavější byl první Cactus. Řada DS přináší "něco navíc" jen na oko, takový leštěný prd...

Takže zůstanu asi u starých aut a budu doufat, že mi je nezakážou... C6 a Thesis ještě nejsou úplně auta pro mě (furt na ně všechno stojí nechutnou raketu i když by už na jejich pořízení děngy byly) a ostatní mě nějak neláká.

A budu doufat, že se zas jednou budou dělat dobrá auta...

reagovat
Vojta Nekvapil
19. října 2018, 16:53
0

Konkretni znacku v oblibe nemam. Jsou jen auta ktera rad ridim a zatim jsem nasel jen jedno ve kterem relaxuji uz jen tim, ze sedim v garazi na miste ridice. Obecne mi spise sedi pristup japoncu, kteri delaji auta trochu jinak. Nabizeji prijemnejsi ergonomii, v beznem zivote dobre funguji. Ale soucasne jim nedela problem kdyz se do toho slapne. Najednou clovek citi lepsi zpetnou vazbu, ze podvozek je nastaven tak aby fungoval i na klikate silnici. Mam rad ten jejich vybalancovany pristup.

reagovat
Al
Aleš Reif
19. října 2018, 16:58
0

Nissan- protože málokterá značka nabídne tak rozličnou paletu vozů snad pro každého.
Chcete něco do města? Odpovědí je Micra
Něco elelektro? Leaf
Něco na okresky? Z
Supersport, který bude moct konkurovat Porschi, Lamborghini a Ferrari? GT-R
Něco s čím se budete moct brodit potokama a snažit se projet co možná nejhlubší bahno? No tak na to je přece Patrol.
Dodávka? Taky existuje (NV200)
Velký sedan? Altima nebo Maxima.
Land Rover- kvůli skvělé terénní průchodnosti
Jaguar- badass luxusní auto s příjemným záporáckým image.
Saab a Volvo- bezpečí s občas skrytým potenciálem.
Holden- zvláště dříve totální zběsilá magořina vhodná na výrobu mraků a likvidování pneumatik.

reagovat
Ny
Nyte
20. října 2018, 13:30
0

Mně tedy u Nissanu chybí úplně obyčejný kompakt. Micra je přecejen malá a nijak levná.

GanGreen
20. října 2018, 14:32
0

co pulsar?

Ny
Nyte
20. října 2018, 14:49
0

Už není.

GanGreen
20. října 2018, 14:49
0

cože? jak to? :D

Ny
Nyte
20. října 2018, 14:50
0

Výroba skončila, byl to prodejní propadák.

beastar
20. října 2018, 15:29
0

Pulsar byl ostudnej nejen prodejem :)) I vzhledově to nebyla zrovna žádná sláva. Ceny taky sebevědomé.

GanGreen
20. října 2018, 15:38
0

asi sem divnej, mě se to líbilo, ale je fakt, že hned po uvedení sem si řikal že ty ceny jsou dost vysoko...

edit: ale uznavam že sem to viděl jen na nějákejch propagačních fotkách, na živo sem to nepotkal...to asi mluví za vše :D
-
Komentář upraven 20. 10. 2018, 15:40:40

Al
Aleš Reif
22. října 2018, 08:12
0

Tak Micra je dle mého auto čistě do města. Spíš než cena mi u ní vadí malá nabídka motorů. Přeci jen v dnešní době je 0.9 Turbo 3 hrnek a litrový atmo 4 hrnek v benzínu a 1.5 nafta (4 hrnek) trochu málo. Ještě by to chtělo nějaký ten foukaný 4 hrnek.
Pulsar. Jak píše GanGreen tak to nebylo až tak strašný. A to jsem to párkrát potkal na silnici. Opět byl problém s až zbytečně nasazenou cenou.
Juke. Tak to mi s Leafem přijde jako vyloženě nejošklivější část současné produkce. Zadek docela dobrý, ale pak ten předek ala vykulený žabák. Vlastně jediná verze ve který mi to dává smysl je Nismo. Ale ten pokud dobře vím tak končí a už se doprodávaj poslední skladovky.
Co se týče Qashqaie tak pokud chce člověk nějaký crossover pro rodinu a nechce koncern tak to není vyloženě špatná volba. Navíc to vypadá docela dobře.
X-Trail. Prostě velkej cesťák kterej projede i lehčí bahno na cestě na chatu ale do Milovic bych ho určitě nebral.
Navara je konečně docela pohodlná (na poměry pracovních Pick-Upů) a navíc se s tím člověk nemusí bát něco projet.
Jediný tři současný Nissany co bych se nebál vzít do Milovic na nějakých dobrých All terrainech jsou Navara, Patrol (kterej se v současné Y62 u nás už neprodává) a čínskou Terru (poctivej off na rámu s redukcí, špérama atd.) (upřímně Terra je jediný auto co fakt závidím Číně).

tazzz
19. října 2018, 17:16
3

Mám rád suzuki, protože jejich auta jsou vždy osobitá.SX4 je asi nejhezčí nákupní taška se slušnými schopnostmi v terénu, Swift jezdí v zatáčkách suverénně jako ostatní po rovině a Baleno je asi jediný benzíňák, se kterým se nechá jezdit i za méně než než udává výrobce.Vitara a Jimmi jsou už v podstatě legendy a Ignis patří mezi nejprodávanější vozy v Japonsku.Sice se vesměs musí vytáčet, ale zase běžně podřadíte o dva stupně bez obav, aby vám někam neutekl motor.Jsou to prostě specifické vozy se spolehlivými motory a výtečně naladěnými podvozky (jako všichni japonci).

reagovat
Kirukato
19. října 2018, 18:11
0

Nebudu to nějak okecávat.
Lotus.
Na druhé příčce je Maserati.

reagovat
beastar
19. října 2018, 18:17
0

Když jsem byl mladší měl sem rád Bmw a Mercedes. V době nějakých e34,39 kdy ještě e30 byla vcelku normální stará past za pár korun. Byla s tim zábava a vydrželo to. Vystřídal sem hodně moc aut od hodně výrobců. A vyloženě fanouškem sem se už nestal. Všude mám oblíbené a méně oblíbené modely. Každá značka jednou za čas udělala nějaké terno. Nebo naopak velký přešlap. V mé hall of fame je jedině Pagani, protože fandím magorům co si plní sny. I když jim okolí tvrdí že to nedokážou. Lamborghini, Porsche respektuju stejně tak Maserati jako historicky významné značky.

Nemám naopak rád rychlokvašky typu Tesla, čínsky pseudoprasečinky, Tata a podobně. Momentálně sem fanda do Maserati protože mě to auto i přes to, že to je pro většinu pozérskejch slečinek "JENOM" nafta pořád baví. A málokdo umí dneska udělat auto který je designově výlučný a přitom denně použitelný a relativně úsporný a rychlý. :))

reagovat
MartinCoupe
19. října 2018, 18:39
0

Bentley, Aston Karel a Alpina. Bez zkušeností, čistě pocitově ;-)

reagovat
Raspby
19. října 2018, 18:45
0

Mojí hlavní oblíbenou značku asi každý ví..ale krom toho Aston Martin - elegance, design, luxus, výkon, emoce... Lotus - sportovní auta v pravém slova smyslu...Porsche - když nepočítám ty úplně současné, tak jasná ukázka toho, že výkonu nemusí být hafo aby se člověk bavil a hlavně, ta koncepce...Lexus - pohodlné luxusní koráby, nebo spíš jachty :)

reagovat
Romus
19. října 2018, 20:07
1

Mě je to jedno, má rád zábavná a zajímavá auta, znáček na kapotě mám celkem u zádi. Skalní fanoušci nějaké značky jsou stejně většinou pacienti.

reagovat
Za
Zazaa
19. října 2018, 20:40
4

s FCA mam takove rozpolcene pocity ....

+ stvorili Vipera
- zarizli Vipera

reagovat
Vo
Vorlosup
19. října 2018, 21:51
0

Není se čemu divit... Prodeje ti nezaplatí emisní pokuty za V10 atmo... A dát dopředu V8 je sebevražda... to už si lidi radši koupí lepší Vette

Fa
Fandatik
21. října 2018, 09:26
0

Tak bere se to na flotilu a tak prodeje Viperu jsou malý. A zrovna u Viperu by se těch 95eur/g/km nebo kolik to je zákazníci připlatili.

KS
19. října 2018, 20:50
1

Mám rád auta, která chytnou za srdce, jsou rošťácká a mají svou "duši" (tou může být i jistá nedotaženost v nějakém ohledu). Jak je výš už napsaný, i to obyčejné Punto (starší) má neklidný volnoběh, nadšeně reaguje a celkově tak je to tak nějak, z mého pohledu, mnohem zajímavější auto než např. německá konkurence. Taky se soustředím hlavně na povedené modely (třeba teď se mi ohromně líbí staré BMW 8er), ale co se týká značek, jsou to italské a největším favoritem je Alfa. Zatím nemám, ale časem to snad klapne :-)

Taky Jeep, ten vychází vstříc mé svobodomyslnosti, zejména ve verzích Trailhawk - skvělá průchodnost za rozumný peníze.

Jinak se ohrazuju, že FCA nenabízí vůz vhodný pro taxikáře - já být taxikář, chci Charger 3,6 a namontuju LPG, nebo beru Tipo (ať už sedan nebo kombi) taky v LPG (zde přímo tovární), totéž auto může posloužit i jako služebka místo obligátní Octy, třeba i s motorem 1.6 MJT. A nebo Giulia s 2.1 MJT taky dobrej taxik. Mrzí mě absence Giulie SW :-(

reagovat
Breakthru
19. října 2018, 21:25
1

Mám rád veterány a u těch se rád zastavím snad u každý značky.
Dovedu ocenit starý dobrý káry jako jsou BMW po E39 / E46 starý Audi do roku 1997...atd.
Ale ze všeho nejraděj mám Ford.
Vyrábijou teréní, užitkový, osobní, sportovní auta, náklaďáky, traktory....mám rád historii tý značky.Otec je hned po revoluci začal vozit, takže v rodině bylo moře Escortů, Fiesty, Sierry atd....Sám jsem aut od Forda vlastnil poměrně dost, dost jsem jich naopravoval a momentálně mám doma tři kousky..

reagovat
Safa
19. října 2018, 21:58
2

Japonské roadstery s holčičí karoserií? To ses posral v kině... :o)
A zpět k tématu - ano, japonci. Silná pětka Mazda, Toyota, Subaru, Honda a Nissan. Od každého něco......

reagovat
BigBen
19. října 2018, 22:14
2

Oblíbených značek bych dnes vyjmenoval hned několik. Všechny ale přebije láska z dětství, TATRA.

reagovat
Irwinek
19. října 2018, 23:03
0

Za mne Rolls Royce, hlavně ty z dob, kdy to ještě byl rolls a ne bmw
starý ameriky - kulaté, bachraté i ty hranaté
nejkrásnější škodovka všech dob - 1000/1100 MB/MBG

reagovat
fr
frite
19. října 2018, 23:18
0

Kolo mám italské motorku mám italskou a auto mám ...francouzské. . protože průmyslová velmoc itálie neměla před 4mi roky jedině auto střední třídy. Potomci
Jako já si nestěžuji, C5 je slušná a Citroen mám z pár důvodů rád...

reagovat
Kuře
20. října 2018, 00:38
0

Jako vám tu asi spadne čelist, ale já mám docela rád Fordy:)

reagovat
Breakthru
20. října 2018, 00:40
0

sympatické...

Bigg.I
20. října 2018, 08:56
0

diagnoza modrého oválu se projevuje i u mě... Od mala se vozím v escortech, moje první hra na PC byla Ford Racing 2 a následovaly i další díly...Pak tu mám můj blog se Sierrou.

Mr
Mrkef
20. října 2018, 07:21
0

Opel :) měli jsme Astru F, pak místo ní přišlo domů Géčko, nato pár let výměna za Háčko a teď mám doma finálně G OPC II. Takže asi diagnóza.

reagovat
Matt
20. října 2018, 10:07
0

Aha, je nás víc. Já mám místo srdce modrý ovál. Větší slabost mám pro vozy vyrobené ve Ford Truck plantu v Kentucky, sám sem musel hned jednoho mít a nedám na něj dopustit. Ale mám rád i evropský povozy,. Čím to je? no, asi mi byl vždy sympatický přístup Fordu k lidem, hlavně v začátcích. V okolí si ze mě dělají srandu, ale zůstanu už napořád Ford fanatikem. Ford built tough.

reagovat
Spooker
21. října 2018, 10:26
1

No jo, přístup k lidem, ale jenom pokud nejsi žid... Ale tak, auta za vrtochy tvůrců nemůžou. Doma byli vždycky Fordy a zůstalo mi to. Jako malýho mě zaujali hlavně designem, až později i tím, jak dobře mají sladěný ovládací prvky, jak příjemně neutrálně se obvykle chovají a "lego faktorem". A dobře teda, dostupností...
Každej krok stranou k jiné lidovce (ať už škodovka, VW, Renault nebo Peugeot) se nakonec ukázal být krok špatným směrem. Nutno říct, že jsme vždycky kupovali ojetiny. V tomhle u mě má speciální místo v strojařským srdci Toyota (a trochu Mazda), obdivuju klidnou sílu spolehlivosti na jedné straně a vybroušený LFA na druhé straně. I v blbé Corolle je vidět že nad optimalizací páčky pod volantem strávili víc času, než kolikrát Ford nad celým autem. OK, přesto jezdím tím Fordem, protože mě za volantem baví víc. Nicméně, všude na světě se dá spolehnout akorát na to, že se tam bude chlastat Coca-cola a že tam budou jezdit 15 let starý Toyoty.
Pak mám rád Mercedesy ze Saccovi éry, to se rozumí, žejo.
No a úplně nejradši mám asi Oldsmobile, ale protože žijem kde žijem, tak mám jako daily Sierru místo Aurory a pro radost Foxbody místo 442. :)

Jimi
20. října 2018, 11:01
1

V dětství se mi líbily Fiatky a Renaulty, chvíli tam byla i škodovka. Vyjetí první E36 a 8-ma způsobila dlouhodobý obdiv k vrtulím. Třešničkou na dortu byl McLaren F1. Myslel jsem, že to bude na forever. Esprit, SL, CL, Alpiny taky přitahovaly mojí pozornost. Jistou dobu i Maserati. Pracovně se mi líbil Veyron. Designově teď Mazdy a atmo V6 a V8 Lexusy. A nevím proč se mi vždy líbily americké verze evropských a japonských vozů...

reagovat
Ny
Nyte
20. října 2018, 13:47
0

V tomhle jsem trochu zvláštní. Odjakživa koncernista a škodovkář, ale táhne mě i italská produkce, aneb auta s duší. :-) Ani Japonci mi nejsou cizí a dokonce už i Pežot občas vyrobí něco, co stojí za řeč. :-)

reagovat
Ronoath
20. října 2018, 20:39
0

Od každé značky se mi v různém období líbily různá auta. Nemám oblíbenou značku.

Z Francie jsem obdivoval 406, Xm, a třeba i první Berlingo.
Z Anglie jsem vždy obdivoval Rover. Fascinující klasická karoserie a interiér. Model 75 je dodnes pro mě nejkrásnější auto z ostrovů. Obdivoval jsem Jaguary, ale nové modely se mi nelíbí.
Z Ruska Lada 1500. Já vím, je to jen horší Fiat 124, ale prostě se mi líbil jak interiér, tak exteriér. Luxusní vůz dob socialismu - jako dnes Superb.
Z Itálie Punto. Všechny byly zajímavé, a byla s nimi legrace. Nejlepší malé auto vůbec, už kvůli čtyřválci 1.2. Pak taky Lancia. Obdivoval jsem Lybru, dokonce je to jediný vůz, kde se mi esteticky zamlouvá více kombík než sedan.
Amerika mě v 90. letech fascinovala 300m. Nádhera. Pamatuji si přesně den, kdy jsem ji poprvé viděl naživo. Dodnes mám slabost pro Chryslery.
A pak mé oblíbené hranaté Volva a Saaby ze Švédska. Dodnes se otočím za každou "sedmičkou" a "devítkou".
Z Německa se mi líbily Mercedesy. Prvním, co mě vezl, byla zánovní "masařka". Tehdy jsem pochopil, že jednou bude muset být v autě automat.
Přiznám se, že teď jsem se zakoukal do Toyot a Lexusů. Corolla (ne ta nejnovější, ale sedan od Aurisu), Lexus CT200h jsou auta, která se mi moc líbí.

Když tak na to koukám - od každého výrobce mě zaujal vůz, který akcentoval pohodlí.

reagovat
ro
rock
21. října 2018, 09:28
0

Lotus
Audi
Jaguar

reagovat
SEMRY
21. října 2018, 09:36
0

Porsche - there is no substitute

reagovat
Fa
Fandatik
21. října 2018, 09:38
0

Tady je to jednoznačně Cuore Sportivo. A pak MB do doby kdy nejmenší byla 190/Cclass (zejména vše postavené na Sclass + SL).

Trochu mě zaráží, že to AR s Jůlinkou nezkusí v DTM.
Trochu všem těm RS5, M4 a C63 AMG pocuchat úsměv.

reagovat
Csaba
21. října 2018, 13:46
0

Z těch "pro normální lidi": Citroen, Saab, Rover
Z těch "pro vataře": Jensen, Aston-Martin, Buick

reagovat
Ha
Habakukk
21. října 2018, 18:10
0

Já se hrdě hlásím jako fanda FCA a Land Roveru. FCA ryze z praktické hlediska Fiat 500L a Tipo jsou praktická bezporuchová auta s normálními motory. Land Rover pro mne skončil výrobou Discovery4 nynější produkce mimo velkého Range je hnus. Ještě že starých Land Roverů je dost.

reagovat
Ka
Karl Bader
23. října 2018, 14:26
0

Moje oblíbená značka je Mercedes - Benz. Nemám ho. Proč je mojí nejoblíbenější značkou ? Protože zatímco tátou Rolls Royce je blahobyt britského impéria, tátou Volkswagenu je Adolf Hitler ( proto mému Golfu říkám "Agolf") a tátou japonských značek je konverze zbrojního průmyslu ( proto mému Súbu neříkám nijak), u Mercedesu je to jinak.
Mercedes- Benz je tátou všech aut. Mercedes Benz je tátou veškerého automobilismu. Je povinností petrolheadů ( nenávidím ten výraz) jet do Stuttgartu a tam se poklonit tátovi, který vše zplodil.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem

Dodge Magnum 3.5 SXT 2006
Dodge Magnum 3.5 SXT

2006 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem