logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Bazarový snílek

Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Opět je tu jaro, opět nás v kapse pálí peněženky a hledáme "víkendovky na léto". A moře inzerátů vyplavuje neuvěřitelné kousky…

Rok se s rokem sešel a s jarem přichází milá povinnost vyhlásit letošní laureáty autíčkářovy ankety Zlatá Vrána. Jako každý rok (rozumějte minulé dva roky) jsme v inzerci našli několik inzerátů na vozy, jejichž cenovka a popis ukazují, že prodávající nahodil udičku a čeká na hejla, na kterém vyvaří jmění za vozidlo, jež kvalitami dané cenovce ani v nejmenším neodpovídá. 

Epirickým sledováním jsme došli k tomu, že se tito prodejci shlukují na portále rajveteranu, kde se snaží nic netušící začínající veteranisty utáhnout na vařené nudli. Daří se jim to? Těžko říci, osobně doufám, že spíše ne. 


Speciální ocenění potřebuje speciální plaketku designovanou návrhářským studiem Opica Zlín, a.s. 

Z loňského ročníku nám v inzerci stále straší hned trojice vozů. Kromě “jedinečného” Fordu Mondeo se do roka neprodala ani investiční Lada 2103 na LPG a přízrak ve formě bílého Pola v socce obchází české inzertní servery už třetím rokem.


Detail inzerátu v čitelné podobě najdete v galerii.

V kontrastu s tím, co se ale v rozbouřeném světě ojetin objevilo letos působí výše uvedené vozy skoro jako rozumné nabídky. Snad je to světovým děním, snad nejistou dobou, na prodej se objevují nečekaně špatná auta za nečekaně velké sumy. Pohodlně se usaďte, jdeme na to.

 

Tatra 700i

V dnešním výběru budou dvě auta, která mají blinkry z Felicie, ale jen jedno z nich bude Felicie. To druhé je bolestnou vzpomínkou na to, jak se kopřivnická divize osobních vozů snažila v tržním hospodářství zoufale dohnat ztrátu způsobenou desetiletími centrálního plánování. Dopadlo to neslavně, sedmikilo bylo objektivně vzato hrozný krám. Jde ale o zajímavé svědectví doby, takže chápu, že v hezkém stavu má svou cenu. Ale bezmála čtyři miliony? Za ty peníze si pořídíte třeba Testarossu a zbyde vám i na zachovalého Rollse. Vlastně si za stejnou sumu můžete koupit prakticky jakýkoli automobil, nepočítám-li nějaké opravdu jedinečné kusy z limitovaných edic. Fakt, že další srovnatelné Tatrovky stojí zhruba čtvrtinu ceny tak nějak ilustruje investiční potenciál vozu…

 

Trabant 601

Na druhou stranu, v poměru cena:výkon si výše uvedená Tatrovka vede pravděpodobně vede stále lépe, než další úlovek. Trabant 601 nebyl dobré auto ani když byl úplně nový. Šlo spíše o jakýsi smutný ukazatel toho, kam dovedlo sovětské vedení tu méně šťastnou půlku Německa. Zatímco za železnou oponou si průměrný člověk v sedmdesátkách mohl zajít do dealerství a koupit si třeba povedený Opel Monza, nebo BMW 2002, východní němec tak maximálně zapsal své desetileté dítě do pořadníku na Tráboše a při troše štěstí se na něj po osmi letech dostalo. Opět chápu nostalgii, Trabant je zajímavým svědectvím doby, ale říci si za něj 220 tisíc, ještě se samolibým “vím co prodávám” mi přijde vrányhodné.

 

Škoda Favorit

Investiční šílenství kolem Favoritů je v plném proudu, zblbnutí veteránisté mají oči na šťopkách a pátrají po vozech s asymetrickou maskou, přičemž senioři, jež tyto vozy dodnes sedlají jako své daily cary vesměs nechápou. Ale jejich podnikaví potomci se nebojí vzít příležitost za pačesy a vystavit jejich věrné daily na inzertní server za cenu klidně desetkrát vyšší, než by bylo vhodné. Sice se můžeme utěšovat tím, že autorovi inzerátu jen ujela ruka a chtěl tam napsat 22 tisíc, ale obávám se, že opak je pravdou, opravdu pravděpodobně doufá, že za vůz s orlojem místo otáčkoměru dostane bezmála čtvrtmilion. Perličkou, nad kterou se vždy rád usměji, je skutečnost, že si inzerent opravdu myslí, že mu někdo uvěří, že za třicet dva let své existence tento vůz nikdy neviděl déšť. Tak určitě. 

 

Volha 3102

Ale může být hůř. Mnohem hůř. Vůz z inzerátu výše je sice zachovalý, ale přesto si myslím, že i obyčejný Favorit bude lepší auto. Produkty ruského automobilismu z let přelomu let osmdesátých a devadesátých jsou totiž přehlídkou zmaru, zoufalé zaostalosti a v plné nahotě ukazují, kterak může země velká svou rozlohou být malá svými výkony. Alespoň na poli samohybů. Tahle Volha je krám, není ani elegantní, jak to bývalo u jejích předchůdců, je to prostě jen hodně špatné auto ze špatné doby. Konzistentně s vozem samotným působí znění inzerátu, vykřičníky a “nehodlání se bavit o ceně” dotváří nehezký kolorit. Rychle pryč.

 

Škoda Felicia 

Dnešní druhý vůz s blinkry z Felicie. Zaoblený Favorit sice zatím nedosáhl věku nutného pro registraci na “véčka”, to ale spekulantům nebrání nabízet své městské interceptory za neuvěřitelné sumy. Pochopím to bez výhrad u FUNu, tak nějak akceptuji u speciálních edic, jako byla povedená Mystery, nebo Laurin&Klement. Ale základní červená ve výbavě “hodiny místo otáčkoměru” s tažným a zahrádkou za sto dvacet tisíc, kterou na focení nebyl majitel ani schopný umýt, si zaslouží jen výsměch.

 

Suzuki Swift

Nakonec nejsmutnější jsem z inzerátu na tenhle černý Swift sedan. Sám jsem měl podobné auto jako své první, mám ho docela rád. Není to žádný zázrak, ale funguje poměrně obstojně. Swift se vyznačuje mimo jiné tím, že má pětimístné počítadlo kilometrů. Takže nikdy nenajede víc, než 99 999 km. Tuto příležitost chytl za pačesy moudrý prodejce, který se rozhodl z nebohého suzuki udělat investiční káru. Ani nadměrné využití capslocku ale neschová fakt, že kobereček pod nohama řidiče a detaily interiéru žaují nájezd o minimálně sto tisíc vyšší. Závěrem je příhodné se zamyslet, proč by prakticky nejetý vůz potřeboval letos servis za 34.000,- Kč…

 

Škoda 1000MB, tedy alespoň kousek.

Na závěr jsem si schoval takovou spíše úsměvnou kuriozitu. Na to, že ceny embéček atakují mnohdy půlmilionové sumy, už jsem si tak nějak zvykl. Že ale pouhý přívěs postavený ze zadní části stojí více, než zachovalý Pontiac Fiero, to mě přeci jen překvapilo. Rozumím tomu, že proces stavby a následného přihlášení byl jistě náročný a cena je víceméně, vzhledem k individualitě, rozumná. Jen si říkám, jestli to s tou nostalgií už přeci jen trochu nepřeháníme…

 

To byl letošní výběr. Výhercům negratulujeme a nic jim neposíláme. A jako obvykle spouštíme plodnou diskuzi. Souhlasíte s dnešním výběrem? Uteklo nám v inzerci něco, co by tu nemělo chybět? Anebo jsme nominovali vůz, který si svou cenu obhájí? Nebojte se nám napsat.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Související články

Komentáře

FidoBlack
11. 3. 2021, 11:48 14 reagovat

Nechápu ty MBéčka.. byly to krámy už z výroby... pro mě jediná cenná je 1000MBX.
Co se týče 105, 120 není na nich nic extra a vyrobilo se jich mraky.
Fakt se díky tomuhle trendu těším až bude stát jedničková ofce třeba půl míče :D

Jakub Pospíšil
11. 3. 2021, 11:50 2

To zcela jistě bude. Minimálně RS, tam je to nevyhnutelné.

Bavoraczech
11. 3. 2021, 11:58 1

No 1.9 TDI 81 kW stojí ještě dnes plno lidem za 100 tisíc, takže bych do nějaké lacinější momentálně investoval a postavil ji na dvorek hned vedle Felicie. Za 10 let tomu udělal lak a za těžké peníze prodal.

Bavoraczech
11. 3. 2021, 12:12 3

Tu plaketku "Sound System" na krytu repráku měly už od výroby? Působí to na mě směšně... To už můžou na zrcátko dát polisek "Mirror" a na přední sklo "Front window". Hurá 5S...

Jakub Pospíšil
11. 3. 2021, 12:13 2

Syndrom plaketky v praxi.

Ale jinak je to geniální nápad. A místo značky "car".
-
Komentář upraven 11. 3. 2021, 12:14:27

XTad
11. 3. 2021, 12:25 12

Tu oktavku dokonce prodava Autodum Vrana... :D

JohnyLBC
11. 3. 2021, 13:08 5

Všechno to byl krám už v době kdy to vyjelo z fabriky, ať už to byla 120, Favorit nebo Felicia. To jen nějaká nostalgie co žene ty ceny takhle. A když si to někdo za ty ceny koupí... :D

FidoBlack
11. 3. 2021, 14:32 0

@Jakub tak jasně, RSo v sérii je dneska už něco jako civic bez úprav... :D

Pólin
11. 3. 2021, 21:11 2

Ale znate nekoho, kdo po takovemhle aute touzi a rika si, ze ty prachy treba jsou mazec, ale ze to tu cenu ma? Ja nikdy v zivote neslysel jinou reakci, nez ze jsou to strasne keply, kterych se vyrobilo hrozne moc a tu cenu to nema ani omylem... prijde mi, ze se ty auta jen nabizi, ale nikdo je nekupuje... podle mne to musi koupit jen nejaky hejl, ktery jinak auta, ani veterany neresi...kdyby resil, nutne musi prijit na to, ze za ty penize muze koupit daleko dalejo zajimavejsi auta... naprosto treba nedokazu pochopit, jak si nekdo muze koupit MBcko, kdyz za stejne penize muze mit treba Alfu Juniora, Giuliu, nebo treba triumph dolomite.

riderhenry
11. 3. 2021, 21:46 0

To RSo totálně nechápu. S tím nájezdem to nemůže mít takovou hodnotu, ne?

Junior
12. 3. 2021, 07:51 0

Já to viděl a říkal sem si, že to bude nějakej rallye wagn. A ono ne. Krám co se nikdo ani neobtezoval pořádně stocit a olepenej kokotinama.
Necenim.

Curdin
12. 3. 2021, 08:07 5

Ja nerikam, ze to ma tu cenu. Ale je to limotovana edice takhle polepena primo z tovarny. Je to tusim 100 kusu a kazdej ma svoje cislo a plaketu. Pokud je to v cajku a bez uprav pak to sberatelskou hodnotu ma, otazka je zda tuhle

Bavoraczech
12. 3. 2021, 12:32 1

Polin: Když už mluvíš o Alfách, tenhle Spider s úplně obyčejným motorem by taky zasložil nominaci na vránu :-)
https://www.rajveteranu.cz/39540-alfa-romeo-spider

riderhenry
12. 3. 2021, 12:43 0

No touhle logikou by pak mohla mít sběratelskou hodnotu i totálka dané "specifikace"... Sorry, ale když je auto sběretelské jen "nálepkami" (což je stejně pecka - úplně vidím tu dobovou poradu ve škodovce... "hele a ne abyste objednali vyplotrování víc té fólie, bo ta série je omezená" :D ), mělo by k tomu mít i další parametry (zajímavá histrorie, perfektní stav, NÍZKÝ NÁJEZD), aby mohlo být auto skutečně reálně hodnotné. Ale jak už tu padlo níže - cenu samozřejmě určuje jakýsi pomyslný střet nabídky a poptávky. Tedy jestli se najde jedinec, který bude dostatečně postížen na to, aby tuhle ovečku za danou cenu pořídil, je všechno v pořádku. Ale já se tomu budu dlouhé hodiny doma u PC svobodně smát...

eLzyx
12. 3. 2021, 13:23 1

ono je to těžké s těmi limitkami. Když to vezmu na příkladu Volvo 850, pro zjednodušení budu uvažovat jen manuál, kombík, super stav, nízký nájezd. Volvo 850 2.5T 144kW AWD - 100t Kč, Volvo 850 T5 168kW - 200t Kč. Volvo 850 T-5R 168kW s 20s overboostem - 1,2mio, Volvo 850R 184kW - 600t Kč.
Oficiálně byla jediná limitka a to T-5R. Vyrobeno méně jak 7000ks. Proti T5 se liší dvěma speciálními barvami, jiným předním nárazníkem, lepším interierem (alcantara) a overboostem, který přidává asi 18PS po dobu 20s.
850R nebyla limitována ze strany automobilky, přesto se jich vyrobilo taky "jen" cirka 7000ks. Proti T-5R má lepší motormanagement, lepší převodovku (samosvor), vyšší výkon, lepší výbavu (OBDII, lepší audio), lepší podvozek (tužší stabíky, lepší tlumiče). Tak proč je sakra za půlku?
Nicméně nejméně vyrobených kusů bylo 850 AWD, protože se to vyrábělo jen v závěru řady, méně jak rok. Tak proč je nejlevnější, když je nejraritnější?
Na tom (T-5R vs R) chci ukázat, že už jen to, že automobilka kdysi dávno řekla "je to limitka", tak to dneska dělá příšerný cenový rozdíl. A to i přesto, že ta limitka je dokonce poměrně výrazně technicky horší jak nelimitovaný následující model, kterého se vyrobilo paradoxně úplně stejně.
U té Oktávky WRC je fakt, že tomu mohli taky dopřát aspoň nějakou technickou finesu, např. v podobě samosvoru.

Pólin
12. 3. 2021, 14:02 0

Bavoraczech: no, tohle je docela nástřel... kdyby tam byl ten šestihrnek, tak bych to chápal, ale takhle je to fakt trochu moc... ale stejně, pořád bych za to ty 3 kila dal daleko radši, než za nějakou 1000MB...

Bavoraczech
12. 3. 2021, 14:41 1

I tak je to vtipný s tim šestihrnkem. Slušnou 166 s třílitrem seženeš za 50, 156ku trochu shnilou, ale ještě použitelnou 2.5 za 80 a GT rozumný za 120 a GT prakticky od 200, spider ještě dráž...

Vojta
12. 3. 2021, 17:16 1

To je pro mě jedna z věcí, co naprosto nechápu. Objektivně výrazně lepší 166 a 164 jsou prakticky bezcenné krámy a 155, 156, 147, 916 a GT lámou další a další rekordy :D Tuhle jsem viděl Spider 916 3.2V6 asi za 700kkč. Proboha proč by si někdo něco takového koupil? :D

Bavoraczech
13. 3. 2021, 20:18 -1

Taky si říkám. Jako motor je to dobrej, ale BMW M to není. A ten motor se dá v provozuschopném stavu sehnat z vrakárny za 10k nebo nedávno nový za 40?

Vojta
14. 3. 2021, 21:34 0

Dneska už ani jedno, Busso oběcně došlo. Ještě tak 2.5ky, ty nikdo moc nechce, ty se sehnat dají. Každopádně ten motor je zajímavý zejména tím svým projevem a to hlavně ty starší 12V verze, tam opravdu moc konkurenci nenajdeš, tím spíš mezi šestiválci. Ten 24V motor je sice skvělý, ale tam už jsou i motory od BMW nebo třeba VW VR6, které to umí taky.

Bavoraczech
15. 3. 2021, 06:50 0

Je fakt, že Golf4 R32 už dneska taky stojí přes 300k... Takže asi obecně auta s takovýmto motorem stojí nesmysl...

liška
11. 3. 2021, 11:56 0 reagovat

V podstatě veškerá nabídka engine prague s.r.o je na Zlatou vránou i když tam to podle toho prostředí vypadá, že jim na ten špek občas někdo skočí.

krab
11. 3. 2021, 12:15 0

To by mě zajímalo co se ti z jejich nabídky zdá na zlatou vránu? :-D Schválně jsem se teď podíval a nic za ceny přitažený za vlasy tam nevidím. A auta od Radka Pokorného nejsou rozhodně špatné exempláře, že bych tam někdy viděl něco co zavání amatérismem, to jsem neviděl. Ale obchod jsem s nimi zatím žádný nedělal a ani nemám nějakou referenci od kamaráda/známého, že by bylo něco špatně anebo naopak k velký spokojenosti. Myslím, že ten business nedělají vůbec špatně, mají krásné prostory, možná jen naráží na bohužel stále "východní" charakter našeho trhu, kdy málokdo chápe co všechno o cenách historických aut rozhoduje.

Ostatně, taky to tu vypadá jak to vypadá a ta situace se škodovkami a jinými auty ze "socíku" to prostě jen ukazuje, že my češi pořád vůbec obecně nechápeme o čem je svět klasických aut. Jinak ty auta z toho výběru, jasně, tam to vzbuzuje úsměv ... no ale co, jestli dneska zákazník chce fávo, feldu nebo 120tku za 200 tisíc a zaplatí, tak proč ne. Člověk se může divit, ale to je tak všechno... Obávám se, že ale tahle vlna je jen dočasná, čistě na vlně nostalgie lidí co jim je dneska 50 + a chtějí si prostě připomenout mládí s žigulem nebo škodovkou. Z obecnýho pohledu globálního trhu jsou to v podstatě bezcenný auta.

liška
11. 3. 2021, 13:17 1

Tak třeba:
https://www.sportovnivozy.cz/122453-porsche-911-carrera-4s
nebo tady 900 turbo s prohnilým kufrem za půl míč?
https://www.rajveteranu.cz/30056-saab-900-turbo
Kolik bys dal dneska peněz za svou bejvalou klauní botu, navíc asi re-importovanou někde z japonska?
https://www.sportovnivozy.cz/116880-bmw-z3-m-coupe
Jinak byznys jako takovej rozhodně nepopírám a jak jsem napsal, asi se daří, když jsou v takových prostorech a mají takovou sbírku. Jenže ve finále to jsou stejně auta v letech a to že tam takhle roky stojí a čekají na majitele jim k lepšímu stavu určitě neprospěje. Takže pak koupíš sice něco hezky naleštěnýho z teplý garáže, ale jak to začne trošku jezdit, tak měníš tam těsnění, tam čep, silentblok, zkrátka stejný věci, jako když koupíš obdobný auto za polovic. Ale možná to tam za ty ceny kupuje úplně jiná sorta lidí a to auto pak prostě jen putuje z garáže do garáže, kde zase jen stojí.

Honza123
11. 3. 2021, 13:33 3

Ta 911 ma najeto 57kkm, pokud je stav odpovidajici tak nizkemu najezdu, neprijde mi cena prehnana.. Z3 je v M verzi, to se neda srovnavat s beznou 2,8i..

krab
11. 3. 2021, 13:36 -2

Podle mě to nejde takhle generalizovat... jinak doporučím ti podcast na autokultu s Radkem a tam vysvětluje hezky co a jak , jakým způsobem se snaží ta auta ten tým používat a není to jen tak, že všechno roky stojí i když pochopitelně v tom objemu kolik toho tam je je těžký aby se každý auto projelo tak často jak by to chtělo.

když vezmu ten tvůj výběr, tak to modrý Z3 M Coupe bych od něj milerád koupil mít momentálně na to peníze. Cca ten milion je běžná tržní cena a fakt, že je to auto z Japonska jeho hodnotu v tomhle případě nesráží. Tam spíš jde o hladký proces registrace na CZ značky a to věřím, že klientovi zařídit budou vědět jak. Ono jde o EU auto, takže registrace musí jít, spíš jde o ty jpn štítky a tím pádem teoreticky komplikace na dovozový stk. Ale japonský auta se tu běžně registrují, takže kdo ví jak na to, tak to prostě zařídí...

996.2 4S manuál - ta cena může vypadat příliš, ale podívej se na nájezd, 57 tis km. Pokud je to všechno tak jak má být, tak si kupce za tu cenu jistě najde. U Porsche (nejen) fakt ta cena taky závisí na tom nájezdu a hlavně historii. Je pravda, že italskej původ by mě zrovna neimponoval, věřím si, že bych si sám vybral za 45 tis euro lepší variantu, hlavně já bych nikdy nekoupil čtyřkolku u 911, ale to je každýho věc a záležitost vkusu a toho co člověk chce...

A ten Saab 900 turbo : možná je trošku dražší, jestli je ale koroze čistě jen to místo na fotce, jinak je auto parádní, má historii, vidíš ž mělo i nějaký představení v časopisu v tom holandsku, to jsou takový milý detaily. Možná jo, je trošku dražší, ale hele to je věc prodejce jak to nastaví i za kolik to sám koupil, Saab 900 turbo levně moc pořídit nejde dneska už anebo jo, ale tý koroze je pak tolik, že je to na celkovou renovaci a to už se s celkovými náklady na 20 tis euro za zrenovovaný auto jen tak nedostaneš, to uletí výš

rock
11. 3. 2021, 13:48 0

Já bych si tam vybrat dokázal. Akorát to, co se mi líbí, se dá rozdělit do dvou kategorií. Buď je to na mne drahý, nebo to má nálepku "sold"...

eLzyx
11. 3. 2021, 14:08 0

mě tam spadla brada, když jsem viděl, že prodali Volvo 850 T-5R žlutý kombík v manuálu za 45000€. Na FB mi i potvrdili, že cena za kterou prodali se příliš neměnila. Ano, těch aut bylo vyrobeno málo, ještě méně se jich dochovalo alespoň v obstojném stavu, ale 1,2 milionu? Bych si raději koupil Porsche. A to prý mají v depozitáři ještě jednoho žluťase.

beastar
11. 3. 2021, 14:31 8

Takže mohl bych tady k tomu napsat zasvěcený komentář. Jak se s nima znám atd. atd. Bylo by to k ničemu. Krásný prostory stáli krásný prachy. Nabídku mají na ČR skvělou a sorry s veškerou úctou k Vám tady víte o naceňování takových aut hovno. Snad kromě Kraba který se tomu věnuje a s některými lidmi se zná osobně. K článku se nevyhadřuji ty východní přísliby a krámy socialismu tj Česko Slovenská specialita. A ano jsou to kolikrát kraviny. S tím Engine si ale fakt mimo a při těch cenách kolikrát na prodeji nic moc nemají. Nebýt Radek skutečný fanoušek do aut taková věc v rámci ČR nikdy nevznikne a utopil ee v tom peněz že mohl mít svůj vlastní ostrov v Karibiku. Tak trochu úcty než začnete rozumovat.

Sato
11. 3. 2021, 14:48 0

Zrovna ta bota mi za milion pride super, pri tom za co sa predavaju e46 m3 a e39 m5 dneska, toto je rozhodne ojedinelejsie auto.

Vosisko
11. 3. 2021, 14:58 5

Mě je úplně jedno co v Engine co stojí. Cenu určuje kupující. Ale chlapci, vždyť je to mnohem lepší než muzeum. Stačí předstírat trochu toho zájmu a doslova si prolezeš skvosty, na který jinde koukáš přes špagát. Už jenom proto je dobrý, že tu jsou.

krab
11. 3. 2021, 15:00 -1

Beastar - dík za komentář a upřesnění, je to fajn, že to napíšeš, protože ono to chce aby si občas lidi přečetli jak některý věci jsou oproti tomu jak to navenek může vypadat. Já ty zkušenosti a přímé kontakty s nimi nemám, jeden kamarád ano a přesně bych potvrdil, že pan Radek Pokorný je neuvěřitelný nadšenec, zrovna jako třeba pan Jiří Sudík a kvůli výdělku ty veterány fakt nedělají...

beastar
11. 3. 2021, 15:50 1

Jo jo Jirku sem neviděl deset let. Chodili sme spolu kdysi do stejnyho baru k společným známím. Kamarádi ale nejsme. Jinak ano Radek je srdcař. A celý Engine je jeho dítě. Reálně to není jeho hlavní příjem byznys má jinde. Toto podle mě bylo mnohdy třeba dotovat. Jirka to stejný než se mu ta dílna a veterány rozjeli cpal do toho prachy z byznysu s novými auty. Ono tyhle věci právě strašně svádí k těm kecum typu nj tvl tam rejžujou na těch drahejch kartách. Se podívej kolik bla bla. A pak takový ty srovnání tohle nabízí tenhle v Anglii za půlku apod. Ty ceny jsou složitý proces. A třeba ve Scuderii je na to speciální člověk který ty ceny a hodnoty u těch klasik zná a určuje. To není hala bála bazoš že Ferda z Velvar chce za 105 po dedovy 150 000. To je regulérní obor. Pokud se někomu pak takový auto zdá drahé buď na něj nemá nebo prostě nemá srovnání či oboje.

Krab: Nechci se nad nikoho povysovat ale nelíbí se mi když někdo něco soudí na základě domněnky. Navíc u tebe dobrý ty trochu znáš ty ceny a ta auta. Víš zhruba od lidí kolem jak se to hýbe apod. A tj prostě třeba. Od stolu se tyhle věci nehodnotí.

krab
11. 3. 2021, 16:06 -1

ten poslední odstavec, když bych zareagoval, tak dík, přesně moje řeč. Já to profesně neznám, můj obor je jinde, ale protože mě starý auta nesmírně baví a pohybuju se v tom, tak mám nějaký zkušenosti i nějakou svoji představu a musím tedy dodat, že to není úplně sranda zejména tady v ČR podnikat v oblasti prodeje nebo renovací historickejch aut. Musíš bejt ten srdcař jak ostatně potvrzuješ a musíš mít peníze vydělané z businessu, který tě doposud živil nebo živí vedle doteď. I ti pánové co jsem s nimi udělal obchod loni , nákup Elanu, to je velmi podobný příběh jako Radek Pokorný. A dost možná a pokud se jim ten sen o veřejně přístupné galerii, kde asi tuším, že budou tu a tam i auta na prodej povede, tak to bude velice hezky vedeno.

Nakonec je ironií, že vlastně tihle lidi častěji snad i prodají auta ven od nás než zájemcům z ČR. Anebo je to takový mix...

Každopádně jak říkáš , od stolu hodnotit co má jakou cenu je nesmysl. A reagoval jsem teda protože mě celkem namíchlo konstatování, že engine garage je kandidát na zlatou vránu, to je prostě kec. To by se dalo to samý říct o Nicovi Aalderingovi (Gallery Aalerding) což je jeden z největších evropských obchodů s klasickými auty a přitom ten business umí dělat tak, aby si jako dobrý obchodník vydělal a současně se to tam točí, čili cenotvorbu má takovou jaký je trh. A jak říkáš... tohle není sranda, to je celý obor

liška
11. 3. 2021, 17:31 2

Chlapi beastar a krab, nebuďte z toho zase tak divocí. Určitě jsem se nechtěl nikoho dotknout, ale divám se na to z pohledu autíčkáře a teď myslím Autíčkáře jako webu. Tj sme tady nějaká parta lidí, co má zkrátka ráda auta, většinou nějaký nevšední, ale do kapsy má třeba o něco hlouběji nebo není ochotná dávat za víceméně koníček tolik, co typickej zákazník/sběratel, kterej si půjde do Engine prague. Do hlavy nikomu nevidím, ale jak tak čítám z komentů, tak mi krabe nepřijde, že bys třeba za svou sally byl ochotnej dát támhle 1mio+ i kdybys věděl, že bude roky sloužit bez generálky. Prostě raději levněji, udělat si na tom něco sám ať do budoucna vím apod. Beast by asi taky nekoupil to poslední Maserati za nějakou vyšší cenu i když by na to asi měl. To už jak na mě z diskuzí působí raději půjde a koupí si něco tříletýho za 1,5m. Takže můj koment prostě berte z tohodle pohledu. Já jsem taky XKRko mohl koupit za támhle 30+t EUR v jakože sběratelským stavu a s nižším nájezdem. Ale moc dobře vím, že je to starší auto a o tu údržbu si prostě řekne tak jako tak. Za mě prostě ok, hezký místo, parádní nevšední káry, fungující byznys. Klidně bych se tam zajel podívat kdyby to tam fungovalo třeba jako muzeum, ale zkrátka pro mě osobně cenově mimo. Jsem prostě obecně nepřítel tady tý přifouknutý investiční bubliny kolem aut.

krab
11. 3. 2021, 18:42 2

Já to neberu divoce, vždyť se tu normálně bavíme... já jen říkám, že nemůžeš vyvozovat obecný soudy o tom, že je něco drahý, když to tobě připadá drahý a nekoupil bys to. Ta cenotvorba se dělá jinak. Jasně, že jsem chudej a nemám na to si kupovat auta za miliony. Ale sbírám zkušenosti a už dneska můžu docela slušně zhodnotit, který nákupy se povedly a který nepovedly. Udělal jsem v minulosti obojí ... koupil jsem auta, která měla zrovna jednu z nejlevnějších myslitelných cen a pak taky opak, auta, kde byla ta cena vyšší oproti nějakýmu průměru. A nakonec se vyplatilo spíš to druhý - zaplatit víc. V případě 996 jsem nakupoval za nějakou střední tržní cenu a kdybych býval kupoval dražší kus, možná to bylo lepší. Každopádně nákupem těch nejlevnějších kusů na to vyzraješ málokdy, leda bys měl vlastní autoservis. Co jsem kupoval dráž je Lotus Elise. Legrační je, že i kdyby si ten prodávající tenkrát řekl o 10% víc než si řekl, tak jsem to auto koupil tak nebo tak... protože stav nového je jen jednou a nejde to prostě moc nahradit. Ale to bylo o příležitosti. Auto jako Jaguar XKR bych nakonec po nasbírání informací a zkušeností majitelů taky radši kupoval z těch dražších. Ale za bych třeba osobně nepřiplácel jsou peníze extra za to, že to auto má extrémně málo najeto, ale zase taky záleží na konkrétním případu. U tý 996 nebo 964 atd. určitě ne. Protože to jsou Porsche natolik příjemná na ježdění, že s tím chceš jezdit. Takže třeba 996 Turbo manuál, který tam má za 79 tis euro s nájezdem 27 tis km bych asi spíš nevybral, ale našel auto klidně se 100-150 tis km s kompletní historií, v perfektním stavu a s cenovkou kolem 50-55 tis euro, což na trhu sehnat jde nebo do nedávna šlo. Ten spodek nabídky, auto za 40 tis euro, tam je jasný, že tě čekají větší investice do oprav atd.. A pak už je to na tom se rozhodnout co chceš, nechceš, původní odhad oprav se vždycky v reálu stejně navýší, takže ty kalkulace pak málokdy fungujou.

A to co popisuju není investiční bublina - to je tržní cena aut v nějakým stavu. Prostě třeba to turbo s 27 tis km bude zákonitě stát o půl milionu víc než to samý turbo s obvyklejším nájezdem 150 tis km. A ty peníze navíc neplatíš protože nějaká snobárna nebo tak, ty platíš za výjimečnost, ojedinělost. Kolik podobných v tom stavu a nájezdu ještě na trhu zbývá? Moc jich nebude...

To jsem jenom chtěl uvést nějaký příklady. Protože se mi nelíbí takový to konstatování : nemám na to = je to drahý = je to snobárna a investiční bublina. A to se tu na autíčkáři občas fakt objevuje a moc se mi to nelíbí, přijde mi to takový čecháčkovský

liška
11. 3. 2021, 23:39 2

krab: ano beru, s tím generalizováním při nějaké stovce aut, co tam teď vidím na prodej jsem se asi unáhlil. Na druhou stranu sám víš, že zrovna ty seš docela hárd kór zastánce těch starejch a jedinejch správnejch aut, takže se na to asi taky nedíváš objektivníma očima. Sice se tady smějeme Tatře za cenu baráku na vsi a autům z bejvalýho eastern bloku za 100+ ale 911 protože má malej nájezd je v pořádku za čtyřkolku 1+mio? Když v inzerci rok leží věci kolem 600t (https://www.sportovnivozy.cz/119100-porsche-911-carrera-4-opava)? Jako mě je to jedno, ve finále má skoro každá věc svýho kupce. Ale tvrdit, že kdo chce nějakou optimální value for money tak je čecháček, nevím nevím. Já co jsem za poslední roky koupil (Jag, Lexus, Thesise, Lybru) tak byla taky auta spíš z horních pater tehdejší nabídky, jelikož jsem si předtím prohlídl i věci z těch pater spodních. Ano, pár problémů tě to zbaví, ale nic ve stylu stálo to o tolik víc a tak už stačí jen řešit jednou za rok náplně se prostě nekoná. Ba co víc, občas ty vyšší nájezdy vyřeší právě ty porodní bolesti z prvních let výroby. Ta cena se zkrátka někde láme (to má každej jinak) a věci naceněný o desítky procent nad nějakej tržní průměr jak tady u Engine, tak já tam zkrátka tu přidanou hodnotu nevidím. Toť vše a zřejmě nemá cenu se o tom dál bavit, jelikož se stejně neshodnem.

krab
12. 3. 2021, 00:35 -1

Jasně, my oba nejsme zrovna typicky zákazníci oldtimer autosalónů... já když to jde tak preferuju nákup od soukromýho majitele, často se ty nejzajímavější (tím nemyslím ale za nejnižší ceny) dějí napřímo mezi známými a mám rád, když to auto má nějakej příběh k tomu.

Třeba hodnotit cenu tý český 996 Carrera 4 s tou 4S je trošku jablka a hrušky. Vypadá to malicherně, ale 4S je verze v turbo kastli, prostě v širší a s manuální převodovkou a nízkým nájezdem je to prostě docela vzácná varianta. A když projdeš mobile a já to teď schválně ze zvědavosti udělal, zjistil jsem, že těch 45k euro je jako cena k jednání zvolená dobře. Moc levnějších 4Ss manuálem, třeba pod 40 tis euro zase nenajdeš. 650 za tu Carreru 4 šedivou v ČR inzerci je lákavá cena, ale otazníkem je jak to auto doopravdy vypadá, co se na něm dělalo, nedělalo atd... to se od stolu blbě hodnotí. Můj odhad je dneska takovej, že za 750-900 tisíc teda těch 27-35 tis euro si mezi dobrými 996tkami s manuálem vybereš, ale pod tou hranicí to má typicky svůj důvod. A fajnšmekři co mají peníze si připlatí za nízký nájezdy, vzácnější verzi (třeba výroční 40 Jahre je super zajímavá) a to klidně v řádu dalších statisíců. Vždycky je to prostě o tom kde se ta nabídka s poptávkou shodne.

jardeur
13. 3. 2021, 21:31 0

Je to o vkusu každého soudruha, jen posledních 5 let se kolem young a vetra motá fakt každý s dírkoou v zadeli. Jejích přidaná hodnota pro auto je nula,,,jejich vlastní existence pro svět zbytečná. Je tedy volbou soudruha zda chce zaplatit své peníze za auto, nebo si k tomu chce koupit podíl na nájmu prostor a kus luxusního života barazníka...Což platí obecně. Nájezd o vozu je dosti pofiderní disciplína. snad je u vozů opravdu raritních je to zajímavé...u vozu se kterým chci jezdit volím vždy dobrou karoserii a původnost. vše ostatní se dá vyměnit a je to i lepší postup, Naivní představa , že auto s nájezdem 50 tis bude vlastně zánovní a bez investic je chybná.Věci stárnou časem , nejen počtem cyklů...

Bavoraczech
11. 3. 2021, 11:57 8 reagovat

Mě udivuje situace se Škodou 120, které se 10 let zpět všichni zbavovali, protože to byl hrozný krám. Dnes je to nejvíc investiční kára, mnohdy uváděná jako řidičská díky obdobné koncepci jako Porsche :-D. Posedlost Favoritem taky nechápu, jo oproti 120 je to velký krok vpřed, ale oproti soudobé konkurenci je to bída. Asi si koupím nějakou tu Feldu a dám ji na dvorek pod plachtu. A až ji za pár let vytáhnu, budu ji prodávat jako youngtimera za 100tis.

JohnyLBC
11. 3. 2021, 13:03 2

Naštěstí je to jenom v Čechách :)

eLzyx
11. 3. 2021, 13:58 0

já ji tenkrát prodal za 4000Kč s novejma lampama za 6000Kč ...

Bavoraczech
11. 3. 2021, 14:49 0

A já prodal před pár lety za 3000 Trabanta 601 sedan... A za kolik se prodávají dnes? :D

ransom
11. 3. 2021, 12:25 2 reagovat

Já bych prosil nenazývat Trabanta špatným autem. To pochopí jen ten, kdo ho někdy měl a prožíval s ním dobré i zlé. Trabant měl takovou osobnost, že měl člověk nutkání drbat ho na podbradku a večer si ho nechat spát v nohách postele.
Přirovnal bych Trabanta k ošklivýmu, úplně blbýmu voříškovi s družnou a milou povahou. To pak taky není špatnej pes. Na rozdíl třeba od rozmazlenýho labradora, obézního dakla nebo nervního vlčáka s předkusem.
Tam se spíš nabízí otázka, jestli toho voříška vůbec ještě nazývat psem a trabanta autem. Trabanta bych na bazoši dal nejspíš do rubriky Zvířata - Ostatní domácí.

rock
11. 3. 2021, 13:46 8

Rozmazlenej, obézní nebo nervní pes je vizitkou neschopnýho páníčka a ukázka promrhaného potenciálu. Dobře vedený voříšek je dokáže strčit do kapsy.
Trabant se sebepečlivějším majitelem je pořád jen Trabant, který sice může mít subjektivní přívlastek "roztomilý", ale po objektivní stránce tam není větší potenciál než na "funkční". To je ekvivalent psího "dýchající".

Ale nikdy jsem nebyl trabantí páníček, tak o mně možná platí to, cos poznamenal v prvním odstavci...

ransom
11. 3. 2021, 22:17 1

Nezrcadlí snad auto svého majitele podobně?
Dobré auto nedělá souhrn vlastností, ale vděčný uživatel...

Sedrik
12. 3. 2021, 08:05 3

ransom: Trabanta jsme měli v době, kdy jsem dodělal řidičák, tj., bylo to jedno z prvních aut, se kterým jsem jezdil - i delší trasy. Mám na něm najeto odhadem 30tis Km.
Máš pravdu, že auto mělo charakter, ale je to děsnej krám. DĚSNEJ KRÁM. Olej do benzínu, upadlo nám za jízdy kolo, mockrát nestartoval, jednou jsem za deště musel jet s hlavou z okna, protože přestaly fungovat stěrače, brzdy brzdily náhodně (někdy jen pravé přední kolo). Nejede to, dělá to děsnej kravál, smrdí to neskutečně.
Řidičsky je to auto katastrofa (pamatuju si, jak jsem pak přesednul do naší Lancie Prismy a to bylo jak jinej vesmír).

Naše auto nebylo v top stavu, ale rozhodně to nebyl vrak tipu "nedáme do něj ani kačku". Bylo to chvíli naše jediné auto (ukradli nám tehdy daily Fiata Regatu a mamka jej koupila, protože potřebovala jezdit, takže servis dostával - měla to auto ráda, protože "trabi", ale nadávala na něj pořád).

Na zavzpomínání dobrý. Možná bych se v té mrdce i po letech projel. Ale prodávat ten šunt za víc jak 20tis je zlodějina.
Je to symbol pádu zdi, ale DĚSNEJ, DĚSNEJ KRÁM.

ransom
12. 3. 2021, 21:34 2

Nerozporuju. Ovšem rozbitý a opotřebovaný auto je rozbitý a opotřebovaný, ne špatný. V době, kdy já jsem nadšeně proháněl Trabanta (první půlka devadesátek), úplně stejné zážitky jako Ty měl brácha s Mercedesem 280D... Znám osobně pár lidí, kteří na Hraboše dodnes nedají dopustit. To vozítko bylo svým způsobem geniální. V rodině jsme měli tři.
Dnes bych ho samozřejmě nechtěl ani za odvoz. Jediná stará věc, do které jsem ještě ochoten investovat trochu peněz, čas a pozornost, je muzika z let šedesátých až osmdesátých. Jestli ale za pryskyřníka někdo dá kilo, budiž to čistě jeho problém. Předpokládám, že u takhle specifický věci ví proč to dělá. Určitě ho nebude chtít na ježdění do práce a na nákupy.

Sedrik
13. 3. 2021, 00:20 1

Souhlas - ať si každej utrácí svoje peníze za co chce. Jen zrovna trabi mi přijde objektivně tak špatný auto, že by mi vůbec nevadilo, kdyby bylo pár exemplářů v muzeu a zbytek prostě zmizel.

Rush
13. 3. 2021, 23:22 3

Hele, před pár lety jsme si s kamarádem půjčili lehce zrenovovaný Trabuko a posloužilo k týdenní pánské jízdě kolem balatonu, můžu říct, že sranda to byla solidní, vzpomínek hodně a s čímkoli soudobějším by to byla asi nuda. Ale to týdenní soužití byl tak strop. :-) Vypadávající táhlo stěračů byl evergreen, ale zase při troše cviku ho spolujezdec zvládnul opravit dírou pod palubkou i za jídy. Jako daily si to fakt nechci představovat ani tehdejší optikou, ale jednou za čas si to půjčit může být sranda.

ransom
14. 3. 2021, 10:11 0

Sedrik: Máš pravdu. Jsou toho dederonskýho šmejdu plný silnice. A furt to přibejvá!

Habakukk
11. 3. 2021, 12:28 1 reagovat

https://www.sauto.cz/osobni/detail/land-rover/defender/19003336?goFrom=list
Za mě vede Defender co není Defender, s doplňku od kolotočů a cenovkou za excelentně provedenou renovaci.

Pólin
11. 3. 2021, 12:45 0

Co to safra je? má to nějaké divné proporce a pokud se nepletu, tak defender měl vždycky vinuté pružiny...ne listové...

Jakub Pospíšil
11. 3. 2021, 12:46 0

Co to má bejt? Předek vypadá jak ARO a jinak mi přijde, že si to někdo postavil doma na koleni. To je nějaká ta santana, nebo jak se ten fejkovej Defender jmenoval?

kotzitzaq
11. 3. 2021, 13:06 0

To bude asi přebouchaná Santana.

Fižid
11. 3. 2021, 13:17 2

Vypadá to napůl jako samodomo a na půl jako Land Rover Series 2A, tzn. starší než Def. Ale to se taky dělalo jako Santana :D

M P
11. 3. 2021, 19:29 2

LOL to je renovace jak řemen... ale jako ARO to nevypadá; jen to hnusné chromované lešení zakrývá klasickou masku series II nebo co to je.
Chudák auto, kill it with fire

Habakukk
11. 3. 2021, 19:45 3

jedná se o Land Rover serie 2 tedy pradědečka prvního defa. Celkem elegantní a ceněnýveterán, ale v tomto podání je to hromada nevkusu bez dodržení jakékoliv historické předlohy.

Irwinek
11. 3. 2021, 13:05 1 reagovat

Třeba je v tom přívěsu ještě motor :-D

Sato
11. 3. 2021, 13:05 7 reagovat

Pri tej tatre by malo byt este doplnene "Na prodej nespecham" :D :D :D

Frankie
11. 3. 2021, 13:54 4 reagovat

Nechápu celkové tu celou vlnu nostalgie po autech z bývalého východního bloku z doby kdy nám vládli komanci. Pochopím tak akorát u původní Felicie a něčemu tomu podobného.

eLzyx
11. 3. 2021, 14:34 11

nostalgie je pochopitelná a vlastně docela obyčejná lidská vlastnost. Je ti 35+, dobrý zaměstnání, ženuška, dva děcka, barák skoro zaplacený, máš rád auta, splnil sis sen v podobě auta z plakátu, cos měl jako děcko nad postelí. Co dál? Začneš vzpomínat a narazíš na vzpomínky jak jsi s tátou/dědou jezdíval Š100, žigulem, trábošem, bylo ti dobře. Ty dva ti už nikdo nevrátí, takže zkusíš takovou tu zoufalou snahu si oživit vzpomínky alespoň tím autem. A bum, máš v garáži starou kraksnu, která ani pořádně nejede ...

Frankie
11. 3. 2021, 16:50 0

První část by i seděla. U té druhé říkám za sebe:
NE

eLzyx
11. 3. 2021, 17:25 1

já do toho stavu taky nedospěl, byť mne ta nostalgie občas přepadne a VAZ 2101 v modré metle, koňakovým interierem ochráněným bílou chlupatinou bych asi v garáži snesl. Občas si i vybavím specifický odér vyprchávajícího benzinu, který se autem linul.
Jen se mi za to nechce platit, nebo v tom utápět čas, kterého mám díky dvěma jiným projektům docela nedostatek. Ale rád bych se tím zase jednou svezl. Škoda, že to děda tenkrát prodal za 3000Kč snědší partě, co to za týden roztřískala o strom.
Ale mám pochopení pro ty, co tuhle nostalgickou touhu dotáhnou do realizace. Byť jde o blbou Š120, kterou docela nenávidím, protože to byl můj nejhorší kup života (snad to tak i zůstane).

Frankie
11. 3. 2021, 18:38 0

Koukám, že jsem měl možná štěstí, že naši neměli auto. A tak s tou nostalgii vzpomínám snad jen opravdu na tu Felicii co měl strejda a pak i motorka Jawa 250 Kyvacka, od dědy, na které jsem se učil. A kterou taky prodal tak nějak výhodně, čehož lituju. Ve Škodě 1000 MB jsem tak jezdil až jako řidič, to bylo auto druhého manžela mamky, spolu s Fiatem Regata, což jsem řídil ještě častěji. Ale ani po jednom není u mě nostalgie.

Irwinek
12. 3. 2021, 07:26 1

No, dokud byl naživu starý pán odnaproti, tak jsem si občas půjčil Stovku a projížděl se chvíli po okolí. Starý pán se jí věnoval, takže škůdka šlapala jak hodinky. Ano, měla všechny ty neduhy, na které se pamatuji od té dědovi, ale stejně to svezení vždycky stálo za to. Klidně jsem si to šinul 70 - 80 a relaxoval. Mít bych jí nemusel, ale občas si jí takhle půjčit a jen tak se projet, to má své kouzlo. Starý pán umřel a dědic si škůdku někam odvezl :-(

CZmisak
12. 3. 2021, 09:09 1

U moto veteránů je to snad ještě horší, už u kejvy a panelky jsou za nesmysl, přitom to byly zastaralý krámy už v době vzniku.

Rush
13. 3. 2021, 23:14 0

No, moto veterány rostou na ceně ještě o chlup rychleji i proto, že se jako retro volovina lépe schovají vedle sekačky, než stará škůdka. :-) A vůbec nějak nevadí, že je to krám, stejně jako ta škůdka. Já jako špunt začal sbírat po okolí fichtly, mopedy, jawky, čízy, co byly za pár, a i dneska se na nich rád svezu, přestože jsou to objektivně krámy. A mít na to prostory, tak bych si rád pořídil i stejnou škůdku 100L, co mě přivezla z porodnice - a bylo by mi putna, jestli je to dostatečně řidičský auto. :-) Naštěstí místo nemám a auta kompostuju u chodníku. Nostalgie je síla. A cena je holt odrazem společnosti. Jestli to dneska někdo chce tak moc, že za to ty prachy vysolí...

BigBen
11. 3. 2021, 14:23 4 reagovat

Mě pobavil tento inzerát. Fotografie z muzea Tatra, platba v Bitcoinech... Takže krádež na objednávku? :-)
https://www.rajveteranu.cz/37717-tatra-700-prototyp-c2-platba-v-btc-praha

Curdin
12. 3. 2021, 08:11 0

V tom muzeu vystavujou i pujceny auta soukromych vlastniku.

BigBen
12. 3. 2021, 08:41 1

To je sice možný, ale tyto fotky věrohodnosti inzerátu nepřidávají. Pokud je to jeho auto, tak to tam může uvést a případně nafotit líp než z pozice návštevníka muzea za provazem.

ratan groch
13. 3. 2021, 01:49 0

Cenu k jednani nabidnete mailem...
Nevyznam sa vo veteranoch, uz vobec nie modeloch z ktorych existuju iba dva kusy.

Povedzte mi, ake cenove rozpatie moze stat to auto? Ja nemam absolutne ziadnu predstavu.

eLzyx
11. 3. 2021, 14:30 1 reagovat

k té Tatře - ono je to těžký posuzovat oprávněnost takové ceny. Pokud si dobře pamatuji, tak jich vyrobili kolem 60-70ks. Díly pro tahle auta prakticky nejsou, pokud nepochází z jiného. Koupit levný vrak = spousta zakázkové výroby a hlavně potřebujete mít druhou jako mustr. I proto je z tria 603/613/700 nejdražší. Na 603 se vyrábí dost věcí nových. Na T700 skoro nic. Takže pokud téhle nic nechybí, tak nevidím důvod, proč to za tu cenu nenabízet. Na prodej jsou jen dvě. Ta druhá bez uvedené ceny. Také je na místě se zeptat, kolik by tedy taková Tatra měla stát? Milion? Za to bude lepší Cadillac, Mercedes, pokud se tedy omezíme na koráby s V8.
Takže koupit místo toho Testarossu, nebo Rollse? To asi těžko, když jste Tatrovák a chcete Tatru, ideálně všechny modely, co kdy byly vyrobeny. To je asi jako mne přesvědčovat, že Volvo 850 T-5R, do kterého s renovací + nákupní cenou vyteču za >350t Kč je vlastně úplně naprd, protože jsem si mohl koupit E24 635csi, které je mnohem lepší, protože hrabe zadníma. Jenže já mám rád starší Volva, ne BMW.

Mechanik
11. 3. 2021, 19:20 -2

Ale tak pokud si za 350t postavíš auto na zbytek života tak je to super, ne?

Habakukk
11. 3. 2021, 21:27 0

Tak prodej je vždy otázkou nabídky a poptávky. No a zauvažujme jak je velký trh sběratelů Tater a kolik z nich je ochotno takovou sumu dát. Bude se jednat o jednotky.

eLzyx
11. 3. 2021, 22:09 0

habakukk - ano, bude to nabídka postavená tak na 1-2 kupce. Pokud na prodej nepospíchá, tak se to vyplatí. Protože pak se tlouct do palice, že jsem to za 1,5 prodávat neměl, protože mi teď obden volají zájemci s tím, že mi dají klidně 2,5 ...
mechanik - kéž by tomu tak bylo. Trošku se bojím toho, co ti kašpaři v EU vyvedou a jestli tahle auta budou ještě provozovatelná navždy, nebo už jen pár let.

Mechanik
12. 3. 2021, 08:20 0

Jo, toho se taky bojím, ale trochu doufám že když to pak spadne do kategorie veterán, že nás nechají žít.

st. Padre
11. 3. 2021, 14:43 1 reagovat

Ten s tou Tatrou má pevnou cenu a na prodej nespěchá. Bude to.treba pár desítek let trvat, ale může mít s prodejem úspěch.

Jenda_K
11. 3. 2021, 19:48 1

Vzhledem k nastartované inflaci můžou být za pár let 4 miliony výhodná cena

martin_100
11. 3. 2021, 19:04 0 reagovat

Tak ten trabant je nejvíc. Bejt to opravdu porigo rok68 v takovym stavu. Bejt do šroubku origo tak proč ne. Ale výměna kastle? Takže je z toho o 20 let novější auto. Jako hezkej je. Kdyby si za to řek třeba 60 proč ne. Ale tuto? Fakt ne.

M P
11. 3. 2021, 19:31 10 reagovat

Se mi líbí jak mnoho prodejců brečí, že jim chodí samí pochybní zájemci, přitom tady v těch inzerátech je to taky fiesta absence soudnosti :D
vÍm Co PrOdÁvÁm ... haha, akorát že vůbec

Avex
11. 3. 2021, 22:48 1

Upřímně mi ani tak nevaděj ty auta, holt když je to krumpl, tak to nikdo nekoupí. Co mě ale vyloženě s*re, je ten typ prodejců (nejen) těhlech aut - O CENĚ SE NEHODLÁM BAVIT, VÍM CO PRODÁVÁM, CENA JE PEVNÁ, SERVIS 50K (i když má auto hodnotu 20). Tahle rádoby pasivní agresivita mě odrazuje už když čtu ten inzerát :D

beastar
11. 3. 2021, 23:23 2

To já to zase miluju z té druhé strany. Nedávno mi takto pán který už prý má desáté Audi v životě. Neváhal napsat rozezleny email, kde popsal situaci tak že námi nabízená A7 Black edition rozhodně není v plné výbavě a pár prvků chybí a že za ty peníze co za to chcem to neprodame. Díky moc za rady. Že prej až slevime 100 000 tak možná. Odepsal sem mu:D Wtf ale vážně?

A dodal že on koupil svou XY za XY a že to byl super deal. Tak sem mu blahopřál. Nicméně jo tahle neprofesionální hloupost a pasivní agresivita mě taky sere. Plus přístup od začátku nedůvěra v cokoliv. Dáte si kávu... Ne ne děkuju. A to má fakt tydle kilometrý??? Pepa ze servisu vod nás říkal... A prej jak to má najeto přes 150 000 tak to nemám brát... No a taky prej co rozvody?

Junior
12. 3. 2021, 07:48 2

Já tomu ale celkem rozumím. Většina jich bude kupovat "to nejlepší na co je". Speciálně u tehle "Daily" aut.Takže to co je pro tebe rutina, to je pro ně rozhodování o zásadních penězích.. Takže v konečným důsledku je kupec nějaký dvoulety A7 za mega vyklepanej úplně stejně jako pár učitelů co si jde pro svoji 15 let starou ovci za 150. Že je potom ostrazitej mi přijde přirozený.
Kdyby lidi kupovali jen to, na co vopravdu maj, byli by hned ve větším klidu.

A chlapa do jistý míry chápu. Pošle takových emailu 20, jeden se chytne a super deal je na světě. Co nechápu je, že to zkouší na "profíka" jako ses ty. U kterýho není předpoklad, že by se nechal ukecat.

Junior
12. 3. 2021, 07:49 -4

Sem si teď takhle zarizoval doma posilovnu. Otevřeš bazos, mrknes co potřebuješ, všem nabidnes půlku toho co chtějí. A časem to dáš dohromady. Za pár korun :)

Radim Nemec
12. 3. 2021, 08:37 4

Ja teda nevim, ale nemuzeme si za tu oboustrannou agresivitu teda vlastne “sami” s timhle pristupem?
Prodavajici - vim co prodavam, na cene trvam, pro me to takovou hodnotu ma....
Kupujici - tak za pulku bych si pro to teda mozna prijel...
Pokud je tohle norma, tak bych se nedivil, ze obe strany eskaluji - prodavajici narazi ceny aby meli aspon trochu toho, co by si predstavovali a kupujici hned v prvni zprave jedna o cene jak ve vietnamu. Tohle bych teda na facebooku ne-like-nul...
... ale mozna to neni normalni... doufam.
-
Komentář upraven 12. 3. 2021, 09:15:11

Junior
12. 3. 2021, 08:58 -3

Nevím kde pracuješ, ale normální to je. I ceny investičních strojírenských celků lítají desítky % nahoru dolu, podle toho kdo jak co. Ve zcela profesionálním prostředí.
Tak jak by to někde mezi strejcema na bazosi mohlo bejt jiný.

Radim Nemec
12. 3. 2021, 09:20 3

... tak ja treba delam na dealech, kde dostaneme od vyrobce matros za 30% ceny oproti normalnimu koncovemu zakaznikovi, ale to mi prece nedava pravo takove slevy vyzadovat v obcanskem styku, nebo jo? To mi pripada s prominutim vazne uhozene. Jestli ne, tak dekuji za vyraznou lekci v zivote teda.

Junior
12. 3. 2021, 09:37 3

Ale jakože kde je problém? Prodávající veřejně informuje, že je ochoten to za X prodat. Já ho na oplátku informuju, že jsem ochoten to za Y koupit. S jasným závazkem, bez blbých keců o výbavě, stavu nebo že tamhle je to ještě levnější.
Když se nepotkame, tak fajn, život jde dál. Nevidím důvod z toho dělat kovbojku. Žádný "vyžadování" neprobíhá, během minuty je vyřízeno. Samozřejmě, taky nemám rád vysírače. Co mají furt s něčím problém a tohle a tamto, teď ti vypráví svůj životní příběh... To co píše beastar.
Teď vyklizime nějaký starý haly a rozprodavame stroje, spíš vraky. Cena dohodou. Kluk mi volá a nabizi mi zhruba polovinu kilovy ceny šrotu, no tak mu říkám že jako ne-e. A on mi začne vysvětlovat, jak víc dát nemůže, protože je zdaleka a že by měl problémy s dopravou a ty vole já nevím co. Asi jak kdybych já volal do Kauflandu v Mnichově, že od nich chci rohlík za polovic, protože to mám k nim daleko.
No tak to je kokot zejo, zbytečně mele, navíc od věci, a málo kšeftuje.
Druhej ten volal jinej týpek, říká "zejtra ráno, XY, rovnou to naložim, na místě zaplatím a nashle, dejte mi do hodiny vědět jestli jo nebo ne"
No tak sem mu to prodal. Taky pod cenou, kdybych tam nahnal chlapi aby to rozebrali, roztridili a odvezli na srotak, asi bych na tom byl v čistým líp. Ale tý práce s tím... A nemám s tím problém. Proč bych měl mít? Je to jen obchod, bez dalších emocí.
Že někdo neunasi, ze někdo si jeho majetek neceni na tolik jako on, a nehoří touhou mu vysolit co si zamane, to nevnímám jako můj problém.

A ještě je Teda potřeba vědět, kdy se handrkovat a kdy držet hubu. Při koupi normálního bytu v Praze fakt není čas na smlouvání.

Avex
12. 3. 2021, 09:51 1

Chtít takovou slevu a bejt až moc "podezíravej" se mi zdá minimálně vůči prodejci dost drzý, řešil bych to tak, že bych to těmhle odborníkům prostě neprodal:). Samozřejmě je jedna věc, když je to takhle neoprávněný, a druhá, kdy prodejce přecení šrot a není schopnej se normálně domluvit na ceně.

Radim Nemec
12. 3. 2021, 09:54 3

Tak z toho je aspon videt, ze vnimas ten elementarni rozdil mezi lowball nabidkou, ktera je ale porad jeste pro kupce ok, protoze i kdyz ti to usetri praci, tak v dusledku i cas a ten muzes investovat lip... takze v dusledku je to porad vyhodne a nabidkou ktera je mimo. A super, ze vnimas, ze existuji mista a veci o kterych se nevyjednava. Fair enough, I guess.

Junior
12. 3. 2021, 10:15 2

Vidíš, nakonec se nějak rámcově domluvíme :)
Pro mě není rozdíl mezi "jednáním" a "vysíráním" v penězích. Ale v chování, v tom jak to celý prezentuješ. Nabídnout málo, to je v pořádku. Nezajímá mě, proč nabízíš málo. Nabídnout málo, protože "insert random subjektivní důvod kterej mě vůbec nezajímá" a ještě se u toho tvářit jako mistr světa, to je to, co mě dokáže vytočit.

A samozřejmě je komický, když se někdo snaží smlouvat u věcí, které mají prakticky pevnou cenu nebo na "Trhu prodávajícího". Prostě ne, paleta betonový dlažby nemůže stát tisíc korun a ne, byt v Praze za 75k/metr neexistuje.

Sato
12. 3. 2021, 10:36 0

Junior: Aku si mal teda percentualnu uspesnost pri tom "beru za polovic"? Nie som zrovna bazos expert. Dokopy som kupoval asi 3 veci na bazosi a raz som "zjednal" asi 20% pretoze tam vyslovene bolo napisane dohoda. Inak som to fakt neriesil. Predaval som len raz a tiez to bolo bez handrkovania ako tureckom bazare.
Ako si spomenu tie reality, tak taka perlicka z mojho okolia teraz: zahrada 1000+m2 s hnusnou chatkou, prakticky mimo obce zastavitelna maximalne stavbou do 50m2, bez poriadnych sieti ALE cca 10km od Brna - vydrazene za 2.9M :D :D

Junior
12. 3. 2021, 14:28 0

Malou, tak 1 z 5 se ti chytne. A musím se přiznat, na "půlce" jsem se nedomluvil s nikým. Většinou to skončilo kolem 30% pod jejich požadovanou cenu. Což ti pořád dá "hodinovou" sazbu v nižších tisích. Za to, že sedíš večer u telky a píšeš mejly Není to špatnej deal.

Ty reality jsou peklo. Sám sem chtěl něco koupit, ale nedokázal jsem se k tomu za ty peníze dokopat.
Pro vopravdu bohatý lidi je teď naprosto úžasnej přístup ke kapitálu za nízký úroky, tím spíš na investice do hotových nemovitostí. Navíc se blíží inflace. Takže kupuješ všechno co ti přijde pod ruku a je ti úplně jedno jestli zaplatíš o pár % víc, protože z dlouhodobýho hlediska seš v plusu už jenom na tom dluhu jako takovým. Ideálně s dlouhou fixací.

Z toho pak samozřejmě logicky plyne, že Franta s Mařenou, střední třída zaměstnanecká, co teda naškrábali na tu akontaci a chtěli by si vzít hypotéku na první nemovitost k vlastnímu bydlení, jsou úplně v prdeli. Protože se pohybují na trhu, kde úřadujou úplně jiný hráči.

A s tou zastavitelností se dá dycky něco udělat :) Pak jsou to 3000/m2 za pozemek 10kiláků od Brna. Mimo obec je spíš výhoda. To není špatnej deal. Bejt z Brna, tak se na to podívám taky. Dyť už i na Jihlavsku stojí pozemky kolem 4k. Se sítěma na kraji.

Sato
12. 3. 2021, 15:15 0

Zaujimave. Mal som kolegu co takto bazosil snad vsetko co slo, tiez si to velmi pochvaloval. Celkom sa mi na tom paci aj ten ekologicky efekt, nemusel nikto vyrobit dalsi plastovy ksunt, ktory sa aj tak nepouziva :D
K tomu pozemku: mimo obec presnejsie v zahradkarskej oblasti, to podla mna fakt nechces, debilna pseudospevnena cesta, nechodia tam normalne odvazat smeti, v zime ziadna udrzba, ktovie co je tam za vodovod atd atd.. nevraviac o socialnom zlozeni tych par pripadov co tu lokality uz obyvaju trvalo. Plus risk, ze tam fakt nic ine ako malu chatku nepostavis.

beastar
12. 3. 2021, 15:22 0

Naše heslo je když je dobrý nákup tak je dobrý prodej:D Co si z toho kdo vezme nechám stranou. Prostě když něco kupují nejsem makovec. A ano nabídky se různí a nejlepší vyhrává. Tržní cena je tržní. A jistě okecávky nesnáším taktéž. Styl no víte já bych za to ty prachy dal, ale teď stavím a holka jde na VŠ. Hezký ale co já s tím.

Junior
12. 3. 2021, 19:20 0

Ještě dvě poznámky.

1. Nechápu inzeráty kde je napsaná cena a potom "dohoda jistá". Dyť to je úplně pozvánka k tomu tomu tu cenu tlačit dolů.
2. Vytáčejí mě kupující, co volají a ptají se "no a kolik byste za to chtěl". No já nevim ty vole, Rollse, tvýho prvorozenýho syna a kafe k snídani. Ale důležitější spíš bude kolik vy ste mi ochotnej dát :-)

RBMK
12. 3. 2021, 12:07 2 reagovat

Jestli se do vozíku 1000MB dá namontovat motor, tak by to mohl být krásný stylový prodlužovač dojezdu pro elektromobily. A pokud mají rekuperaci, tak i nabíječ.

Irwinek
12. 3. 2021, 13:45 0 reagovat

My se tady dohadujem o prkotinách, a stát si klidně koupí roušky od firmy co si napočítá 300% zisk.
V té samé době, kdy chlapa za ukradenej pytlík brambor pošlou na 3 roky do basy, protože je prý výjimečný stav

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte