načítám data...

Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Představte si, že byste chtěli jedno v každodenním životě použitelné zábavné auto, které by vám vydrželo dlouho a jeho provoz vás nezruinoval ani v horších časech.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jak už většina nadšených automobilistů dobře ví z vlastní zkušenosti, kupování zábavných aut nebývá zrovna tou finančně nejzodpovědnější, kterou můžete udělat. Vlastně by se dalo říct, že je to většinou jedna z těch nejméně zodpovědných – zvláště pokud máte typicky skromný rozpočet českého autíčkáře. Zábavná auta, ať už to jsou stárnoucí sportovní kupé, ojeté luxusní sedany, off-roady nebo cokoliv podobného, jsou jen málokdy úsporná a ještě méně často se setkáte s takovým, které by navíc bylo spolehlivé a nenáročné na údržbu.

Proto je typickým scénářem, že pořízení zábavného automobilu stojí sice překvapivě málo při nákupu (kdo z nás se někdy nechlubil tím, o kolik lepší auto koupil za cenu ojeté Fabie), ale náklady vás dostihnou později. Při tankování, nakupování pneumatik, servisu, úpravách a spoustě dalších drahých záležitostí. To také může být důvodem, proč tolik nadšených automobilistů trpí tím, že sice za auta průběžně utrácejí spousty peněz, ale vlastně nikdy žádné peníze nemají pohromadě.

Co když se to ale dá udělat jinak? Zkusme si představit opačnou situaci. Máte k dispozici slušný rozpočet na nákup auta – ať už vám peníze náhle “spadly do klína” nebo jste zrovna v situaci, že vám v práci dobře platí. Ale jste tvor opatrný a nechcete spoléhat na to, že bude vaše finanční situace tak růžová i za rok, za dva nebo za pět. A navíc jste zjistili, že pořizovat si věci “napořád” vás baví, protože vás to osvobozuje od neustálého procesu pořizování věcí nových, zbavování se starých, zabíjení času v inzercích a podobného balastu. 

Takže byste si chtěli koupit jedno auto, které by vás bavilo, které by vám dobře sloužilo a se kterým byste byli spokojení i v každodenním životě, protože si chcete v rámci minimalizace starostí koupit jedno auto, nikoliv flotilu pro každý účel. Pro tento účel předpokládejme, že nemáte žádné velké praktické nárokdy – stačí vám dvě sedadla, nějaký kufr, střecha, která vás bude umět ochránit před deštěm, topení, možná klimatiazace… zkrátka relativně minimalistické řešení auta pro jednu až dvě osoby na běžný pohyb po městě i mimo něj, případně občasnou projížďku za zábavou nebo výlet.

Vaše praktické hledisko je někde úplně jinde. Chcete auto, které bude co nejlepší investicí – ne snad z pohledu toho, že byste ho jednou měli prodat za mnohem víc, než jste ho koupili, ale z hlediska poměru vložených peněz, získaného užitku a radosti, a především minimalizace pozdějších nákladů.

Takže hledáte auto, které vás bude každý den bavit, ze kterého budete mít radost nejen za měsíc, ale i za rok, dva nebo deset let. A zároveň auto, jehož vlastnictví a provoz nebude pohlcovat signifikantní část vašich příjmů. Auto, které nebudete muset prodat, pokud vás vyhodí z práce a vy se půjdete živit za bar nebo prodáváním v supermarketu. Které si budete moci dovolit i když vás jednou v budoucnosti okolnosti donutí směrovat vaše finance do rodinných MPV, plenek a kočárků, nebo ať se stane cokoliv jiného.

Co hledáme je auto, které vás sice bude stát peníze při nákupu, ale co nejlépe si zachová cenu, bude co nejspolehlivější, jeho servis co nejlevnější a, v ideálním případě, vás nezruinuje ani spotřebou. Před dvaceti lety by takovým autem mohlo teoreticky být ojeté Porsche 911 se vzduchem chlazeným motorem – auto, které si vždycky drželo cenu, bylo spolehlivé, nemělo nijak drastické provozní náklady a když už jste ho jednou měli, nejspíš jste ho mohli být schopní provozovat do konce života.

Dnes sice o 911 pořád platí většina z těchto věcí, ale jejich pořizovací ceny se dostaly do stratosféry. Takže, co zbývá skromnému nadšenci, který chce utratit dejme tomu půl milionu korun za auto “napořád”? Je odpovědí jako obvykle Miata, ať už nová nebo zánovní? Bude lepší připlatit a sáhnout po ojetém Mustangu aktuální generace, smířen s vyšší spotřebou,nebo být skromnější a zvolit šestiválec z té minué? Měl by člověk riskovat, věřit pověsti “nejspolehlivějšího Jaguaru všech dob” a sáhnout po hliníkovém XK i s rizikem, že pokud už se něco rozbije, může to skončit osobním bankrotem? Může být řešením třeba mechanicky věčná, ale reznoucí Honda S2000? Má člověk riskovat starší BMW?

Na první pohled se zdá, že nic rozumnějšího než je mírně ojetá Miata 2.0 RF si pořídit nemůžete. Ale je možné, že jsme něco přehlédli a vy, čtenáři, přijdete na mnohem lepší řešení…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sp
spooon
03. prosince 2018, 13:27
0

Když vidím ceny servisu, díly v průměru za cenu dvou lepších balení chipsů a relativně mírný pokles cen ojetin, tak bych volil kadeřníků sen.

Či pro odpůrce barbie aut bych doporučil toybaru.

reagovat
Testeuros
03. prosince 2018, 13:43
0

Co takový Renault Wind? Sice trpí tím, že má poněkud zvláštní vzhled a interiér je kombinace Twinga a nějaké té Dacie, ale ve výsledku by to mohlo být zajímavého a levné auto.

Jinak jak jsou na tom po stránce servisu Opel Speedster/Lotus Elise, popřípadě Opel GT? Myslím si, že by mohlo jít o zajímavá (každé svým způsobem) auta s cenou, která se dá ještě tolerovat.

reagovat
Standa
03. prosince 2018, 13:53
0

Elise byl v rodině a cena dílů není zrovna lidová nehledě k tomu, že to není na DD dost praktický ani pohodlný (ani ve srovnání s Miatou).

Jimi
03. prosince 2018, 13:51
0

Před 10-20 lety to klidně mohlo být jakékoli charakterní BMW se 6-hrnkem. Teď mě napadá něco na způsob Toyobaru, možno nová Supra překvapí. A Porsche 911 asi nikdy nebylo svatým grálem min. finančně. Mustang je přerostlá nouzovka. Nějaká použitelnější Mazda v kupé(pohodlnější GT) by taky nebyla na škodu (zatím není). US Lexus RC, LC s atmo nesedí každému. Chce to min. 2+2, i když aspoň nouzově... ale tohle přání jenom úzké skupiny nadšenců a podle toho i ta nabídka na trhu tak vypadá...

reagovat
Pólin
03. prosince 2018, 13:57
2

S těmi 911 a jejich spolehlivostí bych to tak slavně neviděl...prý nejsou zdaleka tak spolehlivé a odolné, jak se říká. To prý naposled platilo někdy v 70. letech, kdy opravdu oproti Ferrari a Lamborghini byly o řád spolehlivější. To nemám jen od Kraba, ale i od kolegy z Německa, který pro Porsche v 90. letech dokonce pracoval a vyjadřoval se ve stejném duchu... nicméně, jak už tady zaznělo: téměř mě nenapadá nic vhodnějšího, než BRZ, nebo MX-5 RF. Ty ostatní auta, která jsi jmenoval, už přece jen mají své roky a třeba Tebou zmiňované XK, které mě mimochodem taky strašně přitahuje, je už spíše youngtimer a jako auto na denní ježdění, třeba v zimě v soli, by mě ho bylo líto... ALE, co není žádný mainstream, je to parádní a dá se s tím jezdit v pohodě každý den je BMW Z4 coupé... s půl milionem v kapse a potřebou auta, které popisuješ, bych se asi rozhlížel tímto směrem...

reagovat
Kuře
03. prosince 2018, 14:37
0

Jo, Z4 je presně to, co mi vytanulo na mysli.

Jen furt nevím, proč všichni furt a všude propagují coupé.
Jo, já vím, tuhost karoserie, nefouká tam, ježdění v zimě, exkluzivita a blablabla... když mě se bez tý střechy fakt tolik líbí...:)

HeavySmoker
03. prosince 2018, 14:51
0

Myslím že to budú hlavne predsudky. Keď som dotiahol Z4ku roadster domov, dostali sa mi otázky typu, a nebude do toho pršať? A dá sa s tým jazdiť v zime? Veď tam bude zima keď to má strechu z látky! A čo keď ti rozrežú strechu nožom! Neviem či je to dedičstvo z čias pôvodnej Felície, ale je to prekvapivo časté.

BobAsh
04. prosince 2018, 01:57
-1

Pólin: Vzduchem chlazený 911 jsou prý minimálně trvanlivý, i když možná ne úplně mega spolehlivý (tedy občas se to rozbije, ale zase se to rozumně opraví). Vodou chlazený už mají poněkud sebevražedný tendence...

Kuře: Mě se Z4 Coupe líbí nesrovnatelně víc než Roadster. A musím říct, že jsem nad ní párkrát dost slintal....

Pólin
04. prosince 2018, 06:09
0

Jasně, ty vzduchem chlazené do 993 asi budou o něco spolehlivější- už jen kvůli tomu, že to jsou vzducháče, takže odpadá hromada dílů + v motoru budou kvůli teplotním výkyvům daleko větší vůle atd... ale jako Corolla to asi spolehlivé stejně nebude:)
k Z4: mě se taky daleko více líbí coupé. Nevím proč, ale oproti roadsteru jí úplně chybí takový ten "holčičí element", ale zase není moc macho, jako třeba M5.

custom1
03. prosince 2018, 14:04
2

Dlouho se to ve mě bilo, protože jsem chtěl napsat, že by to mohla být nějaká Tryskomyš (přeplňovaný FWD Mopar), ale vzhledem k dostupnosti dílů, to není to pravé ořechové.
Takže by to mohla být Toyota Corolla AE92 GT-i. Je stará, ale pořád poměrně moderní. Sportovní, ale použitelná denně. Nenápadná, ale mezi ostatními auty se neztratí. Spolehlivá, snadno servisovatelná, s dostupnými díly. Jen je třeba najít zachovalý kus, který nenapadla koroze...

reagovat
ToMyx
04. prosince 2018, 13:56
1

Prošel jsem si podobnou cestou uvažování. Původně bych řekl něco jako Toyobaru, starý Soarer nebo dokonce nová Supra. Ale pak jsem se vrátil na zem a uvědomil jsem si, že jsem zatím neokusil motoricky odolnější auto než je Primera GT, která je po pár úpravách pro mě ideálním mixem prostoru (liftback), provozních a servisních nákladů a zábavy. Ale hlavně je to srdcovka, takže prdím na coupé, cabria a gt:-)
Takže jednu s kastlí do pozinku a druhou s minimálním nájezdem do stodoly pod plachtu jako dárce orgánů pro případ potřeby. A samozřejmě bednu performance dílů podvozku a pohonu, protože bude nejen občas vozit rodinu, ale také dělat radost na okreskách a okruhu tak jak dělá dosud. Všechna ta sranda by vyšla určitě pod půl miloše, takže takové jeté Toyobaru a to se vyplatí:-D

custom1
04. prosince 2018, 14:12
0

Já jsem chtěl zmínit mé oblíbené ES Turbo, mám k tomu modelu vztah, měl jsem dva, ale má několik nevýhod. Většina aut je utrápených a s nedostatečnou údržbou (chce častější výměny oleje, dochlazování turba atd.). Byť je to evropská verze (éčka na oknech, bez problémů na STK), díly se na to blbě shání. V Americe jsou ( i performance), ale musí se na ně čekat.
Řešením by bylo najít slušný kus, podle potřeby opravit/zrenovovat a přizpůsobit každodennímu ježdění (protikorozní ochrana). To by byl pro mě ideál. A asi bych se taky dostal do půl milionu, možná i dost pod něj. Takže pokud by byla tahle možnost, tohle je pro mě No 1.
Ovšem najít slušnou Corollu GT-i bude asi jednodušší...

ToMyx
04. prosince 2018, 15:21
0

Natrefil jsem na tvůj blog věnovaný Tryskomyši a už chápu :-)

custom1
04. prosince 2018, 15:25
0

Je to už dávno, ale pořád to auto nemůžu vytěsnit z hlavy. Kdybych měl dost peněz (a garáž), tak bych si ho koupil do třetice. A měl bych tak všechny barvy. V Evropě se prodával ve třech barvách: bílá, černá, červená. První dvě jsem měl.

ToMyx
04. prosince 2018, 15:33
0

Koukám, že jsi stejný pacient jako já s tou mojí Primerou, hold srdcovka :-D
Já jsem se naučil, že ani 20 let staré auto náchylné na korozi nemusí bez garáže zreznout na prach (3 roky stoj venku). Každou zimu se mění k obrazu mému zavřené v servisu nebo spí pod plachtou a nevidí sůl a světe div se, koroze téměř žádná.

S těmi barvami na ES to mám stejně jako výsledek na tvém blogu...černá a bílá je s tím bodykitem super, ale do té červené ještě potřebuju dospět. Ale chápu. Na barvu laku to nejezdí. Tak ať se ti to opět povede!

custom1
04. prosince 2018, 15:52
1

Já garáž nemám, takže moje auta musí být přes zimu venku, ale udržuji je (díky průběžné očistě i v zimních měsících) bez koroze. Teda zatím jen Malibu, Sunny mám teprve chvíli. Malibu má dvacet let (v listopadu mělo), šest let, co ho mám, stojí venku a koroze na něm není, respektive se teprve začíná objevovat a jen povrchová. Během příštího roku plánuji ošetření, ovšem chci to udělat citlivě, aby to vypadalo co nejoriginálněji.
ES je ovšem srdcovka, snad to ještě někdy vyjde...

orobo
03. prosince 2018, 14:11
0

986 S

reagovat
Stanley
03. prosince 2018, 14:26
2

Co třeba Civic Type-R fn2? V roce 2009 a dál už má nemá problémy s řazením a nijak netrpí notorickými poruchami.
Nebo trochu protiproudově Peugeot RCZ? Rv 2013 a dál už má vcelku vychytané dětské nemoci. Jen ta karbonizace...

reagovat
Vojta
06. prosince 2018, 09:09
0

Když ono Civic FN2 prostě není nic wow. Je to dobré daily auto, ten motor je fajn, má to rozumnou spotřebu výbornou spolehlivost... ale žádná řidičská nirvána se nekoná. Peugeot RCZ? No... tak tam si vážně nejsem jistej. To už snad radši Breru, která aspoň dobře vypadá, když už jezdí trochu jako tank.

Stanley
08. prosince 2018, 15:44
0

Jsem v RCZ ještě nejel, tož proto ty otazníky. Ale spousty internetů mluví o velmi řidičském autě, tak proč ne. Je škaredé, ale posez nízký (konečně!) a spotřeba směšná.

krab
03. prosince 2018, 14:52
1

Když otázka zní : Zábavné auto na pořád - a na horší časy? , tak odpověď může být přece cokoli.
Je spousta sportovních aut, který člověka baví, ale časem zase zatouží po něčem jiným. Těch, který jsou tak skvělý, že se je budeš učit prakticky pořád ovládat a růst s nima není zase až tolik. Ovšem pro každýho to může znamenat něco jinýho. Oblíbený trio 911, Mustang a vítězná Miata je jen malej vzorek...

No a pak je tu ten problém, že je obtížný najít takové, které může fungovat jen jako jediné auto. Když bych teda tu "hru" od Vojty hrál, všechno prodal a koupil jen jedno auto se kterým budu jezdit všude, je vážně složitý říct který by to bylo.

Ale jedno v hlavě mám. Paradoxně auto, se kterým jsem se ještě nikdy nesvezl, jen s jeho pomalejší ségrou.. A to auto by byla zánovní 2017 Alfa Romeo Giulia QV 2.9 TBi s manuální převodovkou, modrou barvou Misano, koly Quadrifoglio a žlutě lakovanými brzdovými třmeny. V interiéru bych neprahnul po příplatcích, kromě karbonových sportovních sedaček.

S manuálem už se prý nedá objednat nová, nicméně výběr právě ročních / 2 letých za zajímavé ceny u našich sousedů je. A tahle sranda by vyšla na 60-70 tis Euro podle nabídky i s DPH. A jak říká Béda trávníček - A to se vyplatí! :)

Skoro si říkám, jestli bych to vážně nechtěl jít udělat... ne , klid takovej blázen zase nejsem. Ale pokud je ta hra : jedno jediný zábavný auto , tak pro mě je to Giulia. Výkon by mi nechyběl nikdy, už v několika 500k + autech jsem jel a vím, že nechyběl. Prostorná je dostatečně na všechno co potřebuju a zima by se v ní taky zvládla, i když cesta do hor zrovna třeba , když přijde sněhová kalamita s těmi 2 cm, tam bych stažený půlky měl. Zas o to by ten život byl víc vzrušující.
-
Komentář upraven 3. 12. 2018, 14:56:38

reagovat
M
03. prosince 2018, 21:45
0

Z toho by už mohla byť aj Kia Stinger :)

beastar
03. prosince 2018, 22:58
0

Petře 500k?:)) To si piš že by ti nechyběl výkon. Vždyť potom protáčí člověk kola na 3 na suchu jenom protože se zapomene. Ta tvoje Giulie vypadá hezky. Jen tebe by to bavilo tak tejden.

Pólin
04. prosince 2018, 06:14
0

Proč myslíš, že by ho to bavilo jenom týden? Jako že je to moc nové atd...? Náklady bych u tohoto asi neřešil, jestli Krab jezdí hlavně z Berouna do Prahy a zpět...:)

Bavoraczech
04. prosince 2018, 07:36
0

Nedělá se to QV i ve čtyřkole? Skoro bych ti záviděl, ale třeba až budu starší a zkušenější tak si taky něco takovýho budu moct bezstarostně dovolit. U Alfy bohužel půjde zpočátku cena hodně prudce dolů. Na druhou stranu si myslím, že s tím půjdou ruku v ruce i ceny dílů. A protože se Giulia na poměry Alf prodává celkem dobře, budou za takových 10 let všude parádně dostupné a možná se bude servisovat i laciněji než soudobá M3... Mně by teda možná stačil dvoulitr 280k Veloce... i když po včerejší projížďce ve Volvu 2.3T5 nevím jestli by to bylo to pravý ořechový. Ale zas tyhle dvě značky jsou tak nějak v úplným protikladu, tak třeba bude foukanej čtyřválec od Alfy daleko charakternější než zenové Volvo...

krab
04. prosince 2018, 09:46
2

Tak je to fikce, i jako ten článek, tak je zajímavý se nad tím zamyslet :)
Jestli by mě bavila Giulia QV jen týden? No hele, snad nejsem ještě tak rozmazlenej :-D
Jinak QV se ve čtyřkolce dělá a jmenuje se Stelvio.

Realita: Kdybych hypoteticky krok posaný nahoře udělal, vím, že by mě mrzelo, že už se nemůžu projet těma autama co mám teď. Proto jsem to taky nikdy neudělal - jít si koupit jen jedno nové nebo hodně zánovní auto. Někdy si říkám, že by to bylo hezké, ale v reálu mě prostě vyhovuje mít víc různých starších a levnějších. Prostě si nemůžu pomoct v tomhle. Protože svezení v Elise nenahradí vážně vůbec nic ( leda nová Elise/Exige) a MG taky ne a Poršáka už vůbec ne a na nové GT3 nebo i ojeté GT3 jen tak nebude... (spíš nikdy asi)

Problém číslo 2 : jak říkají angláni "horses for courses". Zkrátka jsou místa, kde exceluje jedno auto a místa, kde zase úplně jiné. Na mě nikdy nedokázalo zafungovat takové to univerzální řešení, kdy to auto umí od všeho trochu.

u Giulie QV bych si zkrátka chtěl tipnout a uvěřit, že těch čtverečků zaškrtne vážně hodně. Proto jsem to napsal. Navíc poměr cena / zážitek, když se zadíváte na nabídky lehce jetých kousků se zárukou mi přijde excelentní.

Problém č 3. : jak zmínil Pólin , na běžné trase z Berouna do Prahy nebo z Benešova do Prahy, nebo z Pasohlávek do Brna třeba .. prostě co chci říct - trase která je třeba 30km jedna cesta , je dejme tomu už z větší části po opravených dobrých silnicích ovšem z max 20% podílem něčeho zajímavého a bohužel 60% podílem zácpy a popojíždění, protože to je realita co tě dostihne. A pak ti zbydou nějaké ty víkendové jízdy jinam než do práce. Ale v těch 60% kdy se ploužíš mezi 5 km/h a 50 km/h a nevíš na jakej kvalt jet, horkokrevné italské V6 turbo se ani nenadýchne bys radši chtěl sedět v něčem jako je Prius ( schválně to přeženu )

Takže zábavné auto na pořád ? Nakonec fakt u mě to je o více autech. Ale fakt v současný době věřím, že ty 3 co už mám na pořád vážně asi budou :-D Nevím co jinýho , lepšího chtít. ( v rámci finančních možností)

speedfred
04. prosince 2018, 11:11
0

mr.Krab , posielal som ti kedysi číslo a mohli sme sa niekde šmyknúť s QV MT. Zatial ešte je u mňa a baví ma neskutočne.Keď do nej skočím povezdme po 2-3 týždňoch tak ma udive ako to ide a občas si vravím či tých koní nie je až moc :-))
MT sa myslím robil myslímo necelé 2 roky.

speedfred
04. prosince 2018, 11:20
0

oprava : udivuje

krab
04. prosince 2018, 12:09
0

Díky Speedfred, až si řkám jak jsem ho mohl někam založit do vzduchoprázdna ..
Napíšu ti zprávu.

Jimi
04. prosince 2018, 12:11
0

mám to v principu stejně (Krab), 3 auta, starší, levné, každé má svůj účel a v něm plně vyhovují. Univerzál neexistuje, jsou to vždy velké kompromisy... a auto na pořád? je jich málo, co by za to stály (a cena) a nebudou...

beastar
04. prosince 2018, 14:21
1

Tak si počkáme na Prius RS no.

Rien
05. prosince 2018, 15:04
2

Snad Prius Gazoo racing masters of nurburgring ne. Treba by s tim pak udelali nakej hybridni rekord (ve vymesleny tride ala kodiaq) na ringu.
-
Komentář upraven 5. 12. 2018, 16:39:37

beastar
05. prosince 2018, 15:31
0

Sem zapomněl že japka si potrpěj na dlouhý názvy. Tak ok. Toyota Prius The legendary Shogun of Racing VI Turbocharged ve zkratce Toyota Prius LSoR- Turbo. Kvůli tomuhle tématu jsem teďka objevil, že se na světě najdou lidi který tu popelnici dokonce potůní a je na to kvantum závodních a performance dílů což je docela zábavný. Paradoxně se to bude líp tuzit než oktávka... Třešničkou na dortu je podvozek od D2 :D ta fabrika je nějak pozadu asi jim to neštymuje do jejich ekofeelingu.

speedfred
05. prosince 2018, 16:20
0

To je úplne logické. Keď to dáš dolu na podvozku tak menší odpor vzduchu a ešte menšia už aj tak žiadna spotreba.

Rien
05. prosince 2018, 16:40
0

To vypada uplne jak novej type-r

Bavoraczech
05. prosince 2018, 17:13
0

To je logický. Se tam dá silnější elektromotor z Lexusu, poladí se ECU. 1.5ka dostane turbo, takže dá sama 220 koní a 130 dodá elektromotor... C víc si přát? :D

krab
05. prosince 2018, 17:27
1

Nejlepší bude čiplý Hjondé Ioniq electric. Palubka zčervená, baterky zrudnou, přední kola se zapálí a dá to pak 0-100: 2 vteřiny a dojezd se omezí ze začáku na konec dlouhý ulice :-D

beastar
05. prosince 2018, 17:47
0

No právě jde to snížit až na zem. Dáš na to biturbo trochu poladíš ecu a je to Prius Cup. U těch elektro Ioniqu to bude asi tak nějak jak píše Krab:)) Užiješ svejch 500 metrů slávy na poslední sprint k nabíječce. Jako jo nevypadá to vzhledově zle ten Prius nahoře mě to přijde asi stejný jako optickej tuning na 1.3 Feldu ... co naplat že to potom vypadá jako auto kategorie GT2 když to má pořád výkon vysavače a jízdní vlastnosti té feldy.

BigBen
03. prosince 2018, 15:18
0

Zábavné auto, daily, víc lidi se tam vleze, do kufru něco dám. Asi bych si koupil Honda Civic Type-R.

reagovat
Romus
03. prosince 2018, 18:06
0

Současná RX-8 s jakýmkoliv normálním motorem s 200hp/300nm :-( , takže jednou BRZ nebo lépe Mustang.

reagovat
Peppan
03. prosince 2018, 18:36
0

A nesel by do te RX8 cky swapnout skyactiv 2,5i Turbo..preci 250koniku je dostecne stado na cokoliv. Musim to casem omrknout ;)

bkralik
04. prosince 2018, 09:12
0

Swapnout tam jde cokoliv ;-). Jde jen o to, jak moc práce to je - na "wankelové" převodovky jiné motory od Mazdy nepasujou a když už budeš řešit redukční plate mezi převodovku nebo úplně jinou špajzku, tak tam můžeš swapnout téměř cokoliv...

Trinom
05. prosince 2018, 16:55
0

Třeba Small block Chevy + T56, že? :-)

bkralik
05. prosince 2018, 21:10
0

Nějak tak :-D
Jediná chyba je, že Smallblock Chevy i T56 stojej hrozně moc a to i v US (protože T56 strkaj všichni všude).

Trinom
07. prosince 2018, 16:33
0

Jestli to nebude tím, že je fakt dobrá :)

Nimrod
03. prosince 2018, 19:25
0

z mých zkušeností plyne, že největší problém u auta napořád je dostupnost dílů. pokud automobilka na staré modely doslova sere, člověk se částečně nevyhne této větě: "... protože vás to osvobozuje od neustálého procesu pořizování věcí nových, zbavování se starých, zabíjení času v inzercích a podobného balastu. " furt čumim do inzerce na originální švédský uložení kardanu, protože ta originální španělská shitka za bůra je stejné kvality jak febi za 300,-, ne-li horší a podobně. navíc o víkendu jsem si přivezl auto na díly, abych měl ve forotě motor s převodovkou a několika dalšími díly, které se již jednoduše nevyrábějí...
takže za mě asi porsche, morgan a další (amerika?), kteří jsou ochotní dodat díl na 50 let starou věc a vypadá to, že pokud nezkreachují, bude to tak i nadále, protože je to jejich filozofie

reagovat
tazzz
03. prosince 2018, 19:28
2

Požadované vlastnosti má celá řada hot hatchů a záleží jenom na hloubce kapsy a pudu sebezáchovy.
V současném provozu, který je několika násobně vyšší než před nějakými 30ti lety, kdy jsem po půlnoci potkal na cestě z Tábora do Jihlavy 5 aut a v zimě jsem projížděl každou druhou zatáčku smykem (stačilo nedat zátěž do kufru žigulíka), už je tenká čára mezi zábavou a nebezpečnou jízdou.Ke zvýšenému adrenalinu bohatě stačí množství idiotů, které denně potkáváme na silnici a zvláště spojení mladého řidiče s rychlým autem bývá na můj vkus často doslova vražedné.
U mě vítězí jednoznačně japonská auta s výtečně nastavenými podvozky, skvělým řazením a dostatečným výkonem ať už jsou to mazdy ,subaru nebo moje srdcovka suzuki - tedy mazda 3 a 6, subaru impreza a suzuki swift.

reagovat
Ju
Junior
03. prosince 2018, 19:57
0

ovšem trasa mezi Táborem a Jihlavou je mimořádná válka. Mám to tam rád. Akorát občas se "za kopcem" skrývají benga, takže přelítnout horizont 160+ a hned jít na tvrdé brzdy je ne uplně příjemná nutnost.

motion
03. prosince 2018, 19:43
0

Pokud vynechám Miatu, vypadalo by to následovně:

- Porsche Boxster 986 2.5 (rozumná pořizovací cena, oproti větším motorům vyšší spolehlivost, ceny jsou na dně a půjdou postupně nahoru)
- Porsche 944/924 v tom budgetu by to byl opečovávaný kus, dají se najít zajímavé specifikace, spousta věcí se dá udělat doma, ceny porostou, pro mě zajímavá volba
- Subaru BRZ, G86 moderní, bezpečné, zábavné, praktické...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
pod čarou Nisan 370Z

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. prosince 2018, 20:09
7

Tohle literární cvičení se mohlo jmenovat: "Jak lidem podprahově vnutit myšlenku, že Miata je nejlepší auto na zeměkouli a že ho chcete". Hmm, zabralo to. Ale ne u mně.

reagovat
M
03. prosince 2018, 21:58
0

Ako podprahovo? Slovo Mosta je tu už aj s komentármi zatial 8x ;)
Mňa podľa titulku napadlo, že téma bude otvorenejšia a čakal som niečo od Lamba po firemnú Fabiu, nie Miata iba Miata samé Miata kupé Miata. Maximalne jednou za de.. pet let!

BobAsh
04. prosince 2018, 02:03
1

KnightRider: Ne, tuhle myšlenku jsem fakt vnutit nechtěl. Já si sám sebe dokážu představit v situaci, kdy bych si pokládal přesně tuhle otázku, první odpověď, která se mi dere na mysl, je MX-5 ND RF, ale vím, že bych s ní jako s jediným autem nedokázal úplně fungovat. Je to k ničemu na dálnici, je to moc malý etc. Možná bych skončil u Mustangu, nebo bych byl znovu hazardér a šel bych do XK (X150), ale přemýšlel jsem, jestli neexistuje něco podobnýho, co by byl menší průser. Možná by řešení byla Vette, jenomže ty nemám rád. F-type jsou pořád drahý a spolehlivost bude bůhvíjaká (navíc mě uráží způsob, jak vznikla jejich V6), BMW Z4 bych moc nevěřil tu spolehlivost...

Já bych potřeboval něco, co by bylo něco jako větší Miata nebo neprémiovej F-type, nebo menší Corvette, s nějakou civilizovanou I6 nebo V6, spíš sportovní GT než sporťák, ideálně ještě aby to bylo 2+2. A aby to vyrobila nějaká automobilka jako Toyota nebo Ford, ne Jaguar nebo Alfa :)

Standa
04. prosince 2018, 06:50
0

Pokud budu brát doslova tu levnou údržbu napořád, tak z toho vyleze Mustang/Camaro. Žádný japonec ani většina evropy kvůli sehnatelnosti dílů. Na druhou stranu možná za pár let už si díly na starý auta budeme běžně tisknout a pak to bude skoro jedno.

Sedrik
04. prosince 2018, 07:39
0

Pokud bych mohl mít jen jedno auto na dlouho, nejspíš by to bylo BMW M2 (1M, pokud bych chtěl na autě i vydělat, ale na daily je to škoda).
Pokud by to bylo auto na pořád (už nikdy jiné), tak by to musela být 997 911 GTS s manuálem, protože ji chci :)

Kuře
04. prosince 2018, 11:25
1

Vojto, to mě zajímá, jak vznikla Jaguáří V6ka že tě to uráží? O tom nic nevím...

Sedrik
04. prosince 2018, 16:25
0

Sázím, že Vojta měl na mysli toto: https://www.roadandtrack.com/car-culture/a8122/500-words-about-cars-jaguar-porsche/

Možná existuje detailnější popis, který nám tady postne?

BobAsh
14. prosince 2018, 20:43
-1

Ne, je to přesně tohle. Někde jsem našel lepší fotky, ale teď už nevím kde. Prostě AJ-V6 je Aj-V8 mínus dva válce, ale blok zůstal stejně velkej.

fortress
03. prosince 2018, 20:12
0

Porsche 911 GTS z toho už stejně neni kam moc jinam jít.

reagovat
M
03. prosince 2018, 21:24
5

Forester XT ????

reagovat
Mr.Mechano
03. prosince 2018, 23:33
1

za mě opět BMW E63/4 s V8, tedy 645Ci, nebo 650i, coupé, nebo cabrio :D Řadový 6ti válec BMW je skvělý, ale V8 je jinde, zrovna tak luxus a jízdní vlastnosti oproti "menším" BMW...

reagovat
milic
04. prosince 2018, 08:22
1

Zábavné auto "napořád", to je jako manželka, která vás bude rajcovat i po patnácti letech manželství :-). Volil bych bavorskou jedničku s R6. Tohle auto pro mne představuje víceméně ideální mix zábavy, výkonu, denní použitelnosti a únosných nákladů na provoz/údržbu.

reagovat
Sh
Shock
04. prosince 2018, 12:52
0

Co OPEL SPEEDSTER? Myslím, že je to na silnici celkem raritní a i zábavné :)

reagovat
beastar
04. prosince 2018, 14:15
1

Myšlenka asi zajímavá ale takový auto asi vyloženě neexistuje. Vždy pokud to má být na dlouho a na denní používání nakonec uděláš nějaký kompromisy. Protože to prostě jinak nejde. Jako teoreticky z toho vyleze něco jako BRZ či Mustang. Prakticky možná nějaký Porsche 911, Boxster, Cayman koupenej jako ojetina. Jenže takový auto nechceš živit ani opravovat pokud s tim denně fakt jezdíš. Možná snad ještě ten Boxster. Potom by to mohla být 944 ta je překvapivě dobře využitelná a jde s ní jezdit často a snadno a vcelku levně.

Potom je tady celá plejáda nějakých hothatchů. Focus, Golf, Polo, Megáne... Civic. Nevim no záleží kam až je specifikovaný dlouho. Pokud takzvaně do konce života a na furt tak je jakýkoliv hh moc obyčejný.

Já bych volil něco ve smyslu>

reagovat
SEMRY
04. prosince 2018, 14:17
2

Na horší časy? Jedině dieselový Mercedes :))

reagovat
VK
VK
04. prosince 2018, 20:58
1

Ex-taxík se základním stodestetikilowattovým dieselovým čtyřválcem se nebude úplně krýt s požadavkem "zábavné auto". Něco mi tak říká. Nehledě už na stokrát poblité zadní sedačky.

SEMRY
05. prosince 2018, 03:38
0

Myslel jsem w123 a w124. Zabava asi moc, dal jsem preferenci na horsi casy :))
Svuj Taxik mam rad. Jo a ma 100Kw :)

VK
VK
05. prosince 2018, 11:04
0

W123 a 124...v mezičase shnilé na padrť. To prostě chceš.

SEMRY
05. prosince 2018, 17:06
0

To je právě ta zábava.

Pochtli
04. prosince 2018, 14:53
2

Jedno auto na všechno je podle mě prostě blbost, vždy bude v něčem lepší a v něčem zas těžce pohoří. S některými kousky zde zmíněnými (poršata a spol.) bych ani denně jezdit nechtěl - je jich už škoda, pohodlné to taky moc nebývá (díry, kostky, retardéry..) bát se, že to do mě někdo napere.. Takže jsem spíš pro klasiku - jedna škatule na pojíždění a jedna na zábavu.

Starší kousky navíc může ekonomicky naprosto znehodnotit nesmysl jako např. navrhované každoroční "EKO"výpalné za "starou šunku".

reagovat
Pe
Peťas
04. prosince 2018, 18:17
0

Až se jednoho krásného dnes rozhodnut zbavit svojí delsolky tak si koupím MB SLK R171 po faceliftu. Bude mi asi stačit základní motor s manuálem, ale musí mít airscarf. Nevím jestli splňuje požadavky v článku uvedené natož jestli je zábavné protože jsem ho ještě neřídil. Ale vím, že na rozdíl od Porsche, Z4, MX5, Toyobaru se do něj vejdu...

reagovat
Breakthru
04. prosince 2018, 23:12
3

Překvapivě Ford Sierra...
Jednoduchý, levný, lehký.....na svoje léta a stáří konstrukce funguje skvěle i v dnešní době.Nemá asistenty, jen prehistorický ABS v pár modelech, opraví to zručnej kutil...
Váží metrák dva přes jednu tunu, výkon u dvoulitrů v rozmězí 100-125 HP (výjma Coswortha)...
Mejvaly samosvor i automatickou převodovku.Spotřeba u 2.0i DOHC v manualu v poho do 8 litrů....dílů je na to mrak od starline až po závodní díly...
Sehnat se dá do třech pětek.Zadokolka v základu, jsou i 4x4...byla ve 4 karosářskejch verzích.Nikdo ju krást nebude a ani závidět...
a dá se ladit i používat na denní ježdění....

reagovat
Me
Medy
07. prosince 2018, 15:56
0

Určiě Subaru WRX

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem