reklama
načítám data...

BobAsh

JménoVojta Dobeš
BydlištěPardubice
Registracepřed 3.5 rok.
Poslední aktivitapřed 2.9 hod.
Příspěvků ve fóru771
Komentářů u článků1385
Pozitivních komentářů u článků51
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu
Informace

Šéfredaktor Autíčkáře a dlouholetý motoristický novinář se zkušenostmi z českých edic Autocaru či TopGearu i z americko kanadského TheTruthAboutCars.com. Milovník všeho na čtyřech kolech, který se od klasických amerik dostal až k nadšení pro Teslu a Alfy Romeo. Vyznavač kontroverzních názorů a nevyléčitelný provokatér.

Posledních 50 komentářů

Vojta Dobeš
předevčírem v 21:09
1
Toyota Aygo: Motoristovo minimální řešení

Kdybychom nemluvili o autě z kategorie, kde ještě nedávno byl nadstandardem posilovač řízení, tak bychom BT určitě nezmínili. U auta, které v testované konfiguraci stojí ani ne čtvrt milionu, to ještě za zmínku stojí :)

Vojta Dobeš
19. ledna 2017, 18:46
1
Nissan Qashqai 1.6 dci 4x4: Kombíky, do střehu!

Víceméně kdykoliv dostaneme vybrat, testujeme daný model jako první v benzínové variantě (kupříkladu Octavii jsme ještě v TDI neměli, snad jako jediní). Ale jak říká snowman, testovací flotily jsou plné nafťáků, protože ty se kupují nejvíc.

Ale momentálně tam máme ještě nenapsanou Toyotu Aygo na benzín, Ford Tourneo Connect na benzín, příští týden si vyzvedáváme Opel Corsa (opět) na benzín a na konci měsíce tam máme lahůdku, Ladu Niva, která bude nejspíš taky na benzín.

Vojta Dobeš
17. ledna 2017, 23:34
0
Nový Mustang dělá další kroky k evropskému GT - máme nové informace

To možná u předchozí generace, kde měla V8 300 koní a byla šance jí tou šestkou i překonat. U aktuální generace už to dává smyslu dost málo, protože jednak bude kompresor kit dražší než rozdíl V6 vs. V8, druhak se V6 nedá koupit s Performance Packem a za třetí bude levnější dostat na výkon V8 ten Ecoboost, kterému k tomu dost možná bude stačit ECU a výkon, nebo tak něco.

Vojta Dobeš
17. ledna 2017, 22:02
2
Konečně víme, čím jezdí Homer Simpson

Navíc MX-5 je zrovna věc, kterou si většina lidí chce nakonfigurovat podle sebe, málokdo bude chtít skladovku, protože u auta pro radost se nesmíří třeba s jinou barvou než chtěl.

Něco jinýho je to třeba v Německu, kde je větší trh a např. základních MX-5 v socce a v základní bílý barvě za v přepočtu 500k se tam válí všude kýbl.

Vojta Dobeš
17. ledna 2017, 22:00
0
Konečně víme, čím jezdí Homer Simpson

Chrysler víme, že je trefa. Že se to jmenuje Plymouth Junkerolla je oficiální.

Vojta Dobeš
17. ledna 2017, 20:43
0
Faceliftovaný Mustang se tváří smutně

Já bych to neviděl zdaleka tak černě. Teď byla jedna krásná generace, po ní jedna snad ještě hezčí (btw ta na fotce je první, jen má Shelby ksicht) a potom přišla další, která vypadá taky super, jen není retro.

Kdybychom byli v době původního Mustangu, tak se už před nějakými sedmi lety začal dělat velký tlustý Mustang, a teď už by se tři roky dělal Mustang II, který by neměl ani osmiválec a jeho nejvýkonnějšímu motoru by se mohla smát dnešní Fiesta :)

Vojta Dobeš
16. ledna 2017, 23:05
0
Konečně víme, čím jezdí Homer Simpson

Mustangy jsou taky tuším vyprodané asi na rok dopředu...

Vojta Dobeš
16. ledna 2017, 22:45
0
Konečně víme, čím jezdí Homer Simpson

Tak my články taky nepřekládáme - z Torchova článku je zmíněná jen jeho myšlnka, o které jsem přesvědčený, že je špatná a že moje vysvětlení je lepší :)

S tím zbytkem - na to momentálně moc nejsou redakční kapacity, ale snad časem.

Vojta Dobeš
14. ledna 2017, 22:35
0
Rockerka za volantem aneb jak umíraly Astony

Tak tu neznám, s Keithem Moonem znám jen zkazky o tom, jak zaparkoval Rollse do bazénu. I když on to možná byl Chrysler a zahradní jezírko. A o Richardsovi zase znám jen historky o tom, jak cestovali s Anitou Pallenberg a nějakýma dalšíma lidma někam do severní Afriky v Bentley.

Vojta Dobeš
12. ledna 2017, 20:13
0
O autech oblíbených, neoblíbených a srdcových

Přemýšlím, jestli je pro pracovní postavení motoristického novináře horší nabourat Yarise nebo napsat "aby jsem"...

Vojta Dobeš
12. ledna 2017, 15:31
0
O autech oblíbených, neoblíbených a srdcových

Aby to bylo úplně fér, tak u mě je v těch 36 započítáno i pár aut, se kterými jsem nikdy nejel a taky jedno, které jsem viděl jen dvakrát, když jsem ho kupoval a prodával. Ale zase tam nejsou ta, která byla doma, jezdil jsem s nimi, ale nevlastnil jsem je.

Každopádně teď už ten počet není tak šílený, protože za posledních tak 6 let jsem prodal/koupil jen pár kousků. To, že jsem třicítku aut překročil asi v 26 letech, to bylo děsivější :)

Vojta Dobeš
12. ledna 2017, 15:06
0
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Článek je označený jako reklama (hned několika způsoby) a nevyjadřuje přesvědčení redakce - byť samozřejmě na něco, co je nám zcela proti srsti, bychom reklamu nepřijali. Bohužel se tahle práce nedá dělat jen pro dobrý pocit a radost z toho, že nás čtenáři mají rádi.

Ale naše věrné čtenáře snad potěší, že každý takovýto článek nám umožní psát další články toho typu, který máte rádi.

Vojta Dobeš
12. ledna 2017, 11:55
0
O autech oblíbených, neoblíbených a srdcových

Jestli jsi mě trumfnul ti pomůžu zjistit. Alfons je číslo 36, jestli si pamatuju dobře :)

Vojta Dobeš
11. ledna 2017, 23:37
1
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Pokud nejsou opodstatněné pochybnosti o spáchání přestupku, tak člověka žádný obhájce (ani ObhajobaŘidičů) nezachrání. A pokud policajt nedodržel předepsaný postup měření, neměl certifikované měřidlo nebo třeba jen člověka nepoučil o jeho právu odmítnout podat vysvětlení apod., tak je naprosto férové, že bude případ odložen. Přijde mi to stejné jako to, že pokud je přiznání vynuceno, nedá se použít v trestním procesu. Kdyby to tak nebylo, tak by si za chvíli státní moc dělala, co by chtěla.

Spíš je to pro mě otázka principu - každý má mít právo hájit se v rámci zákona tak dobře, jak dokáže nebo jak dokáže zaplatit.

Jo a mimochodem, právní vzdělání, byť nedokončené, mám taky. Než jsem se stal motoristickým novinářem a překladatelem, vypadalo to, že budu právníkem :)

Vojta Dobeš
11. ledna 2017, 23:33
0
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Z našeho posledního průzkumu vyšlo, že čtenáři Autíčkáře mají auta v hodnotě od cca láhve rumu (to jsem třeba já) a zhruba 50 miliony korun. Myslím, že nějak podobně bude vypadat i příjmová skladba.

To je ale v tomhle případě nepodstatné - v případě, že je hrozícím postihem pokuta 20 000 korun a víc, plus ztráta ŘP a s tím potenciální ztráta obživy, je jednorázová platba, typicky se pohybující kolem 15 tisíc korun, smysluplnou investicí i pro relativně chudého člověka, pokud nabídne alespoň šanci to ve správním vyhrát.

Vojta Dobeš
11. ledna 2017, 23:27
0
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Kdyby to byla "pojišťovna" fungující na jiném principu než normálního advokátního zastoupení, tak bychom na to nebyli ochotni reklamu dělat. Možná by pomohlo přečíst si ten článek nebo spis, který je v galerii - ObhajobaŘidičů je (velmi zhruba řečeno) něco jako advokátní kancelář pracující za paušál. To, co od nich dostanete, je právní zastoupení - nic víc, nic míň. Žádné zastoupení neexistující osobou, které by sloužilo k protahování procesu a podobné taktiky. Zachránit řidiče před postihem mohou tehdy, pokud jim k tomu daly státní orgány svou chybou prostor. Což je dle mě naprosto férové.

A já si jdu přečíst ten PR článek znovu, protože mám pocit, že jsme ho napsali dost nesrozumitelně...

Vojta Dobeš
11. ledna 2017, 21:44
0
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

1) Reklamu na advokátní kancelář bychom taky vzali, i když by se specializovala na trestní právo a obhajovala tudíž taky vrahy.
2) Přestupky pod vlivem návykových látek jsou specificky vyňaté (viz ty otázky a odpovědi na konci).

Vojta Dobeš
11. ledna 2017, 19:23
0
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

To rozhodně, ale za recenzi si nemůžeme nechat zaplatit. Protože to už by to zase byl PR článek. Pokud bychom psali recenzi, tak jedině na základě praktického vyzkoušení někým, o kom by testovaná společnost nevěděla, že je členem redakce a nemohla by mu dát speciální péči.

Vojta Dobeš
11. ledna 2017, 19:22
1
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Pokud si policie není schopná pohlídat tak elementární věci, jako mít v pořádku techniku a papíry k ní, tak se nemůže divit, že ve správním řízení narazí. Není tak těžké ty věci mít v pořádku.

A mimochodem, s tím, že člověk "věděl že jede 180" - ono jde třeba o to, že člověk ví, že jede rychle, ale neví (ani nemůže, rychloměry jsou ze zákona nepřesné v rozsahu 0 až +10%) jestli jede 172, což je za pokutu) nebo 184 (což je za ztrátu řidičáku). Pokud potom policie měří zařízením nesprávně zkalibrovaným nebo při měření používá nesprávnou metodiku (dojíždí měřené auto), tak není jasné, jaký přestupek se stal a je nutné to celé zahodit. Za vraždu tě taky neodsoudí na základě nelegálního odposlechu...

Mimochodem, k tomu "čecháčkovství" - třeba v Americe je poměrně běžné, že když se dopravní přestupek projednává u soudu, policista se nedostaví (protože to často nestíhá, má toho hodně) a celá věc je odložena.

V žádné civilizované zemi se na člověka nedívají divně, protože si vzal právníka, je to normální věc, kterou udělá každý. To jen v postkomunistických zemích do nás tak dlouho vtloukali, že když orgán řekne, máme se sehnout, že se nám to nějak zažilo.

Vojta Dobeš
11. ledna 2017, 18:24
2
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Sakra to je ale vošklivý. Zeptám se IT, jestli se nedá udělat nějaká responzivita i na větší monitory (sám používám 15" max.).

A ad PR článek - no, vždycky se na něj dá nekliknout. Já snad ještě na večer stihnu bonusový editorial, jako bonus za utrpení z reklamy ;)

Vojta Dobeš
11. ledna 2017, 16:40
0
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

JLK: To už by ale byla recenze a ne PR článek :)

Vojta Dobeš
11. ledna 2017, 16:39
0
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Zkuste si pánové udělat procesní chybu třeba při podávání daňového přiznání a sledujte, jak si vás stát vychutná. Za stavu, kdy mě relativně neškodná věc jako překročení rychlosti o 50+ km/h na rovné, suché a přehledné dálnici, může stát nejen peníze, ale i obživu a svobodu pohybu, si dám opravdu záležet na tom, abych využil každé zákonné možnosti obhajoby.

Právo na právní zastoupení má i vrah nebo zloděj, proč by ho neměl mít silniční pirát? :)

Navíc tady už nejde o opravdu poněkud trapné metody "necháme to vyhnít tím, že budeme udávat falešnou adresu a nepřebírat poštu", ale o reálné chyby, kterých se policie dopustila. Pokud tu rychlost neumí ani správně změřit, tak ať se jdou věnovat něčemu užitečnějšímu, třeba trestat lepiče na prdel.

Vojta Dobeš
11. ledna 2017, 14:17
0
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Za redakci Autíčkáře můžu říct jen to, že máme u Obhajoby řidičů v běhu dva případy a uvidíme, jak to dopadne, Potom se určitě pochlubíme s osobní zkušeností ;)

Vojta Dobeš
10. ledna 2017, 18:37
0
Vojta Dobeš
10. ledna 2017, 15:11
0
Autíčkář na lovu: Co se dá koupit za cenu nové Fabie (a soused pukne závistí)

Podle toho, co jsem o Bentleyích a Rollsech z té doby četl, se moc nerozbíjí ani ten zbytek. Rozdíl je, že když už se to rozbije, tak je to kurevsky drahé. Pozitivní naopak je, že když se to opraví, tak to prý zůstane opravené.

Vojta Dobeš
10. ledna 2017, 13:35
0
Autíčkář na lovu: Co se dá koupit za cenu nové Fabie (a soused pukne závistí)

Já pořád nevím, jestli bych, když už Vette, chtěl víc C2 nebo C3 s chromovejma nárazníkama. Ale C3 by asi vyhrála, naživo je to (dokud je chromová, plasťák už mě moc nebaví) úžasně sexy auto, podle mě naprosto na úrovni soudobých Italů. Ono teda obecně po Fordařském a Mopařím období začínám dospívat k tomu, že přinejmenším z hlediska designu je druhá půlka 60. let u GM prostě geniální.

Vojta Dobeš
06. ledna 2017, 16:30
0
AutoFrc aneb automobilový inzertní server, který tu chyběl!

Možnosti výbavy budou určitě přibývat, dokonce jich už tam bylo víc, ale odstranili jsme je kvůli přehlednosti a teď budeme znovu přidávat.

A propojení s autokatalogem je zajímavý nápad, určitě nad tím zapřemýšlíme.

Vojta Dobeš
05. ledna 2017, 19:56
0
AutoFrc aneb automobilový inzertní server, který tu chyběl!

my tam máme někde VAN? Ježišmarjá. Fuj. Jdu se zabít.

Ale předtím to opravíme!

Vojta Dobeš
05. ledna 2017, 19:55
0
AutoFrc aneb automobilový inzertní server, který tu chyběl!

Ona je totiž už tak napůl rezervovaná pro nejmenovaného redaktora, takže jsem jí tam dal za záměrně nesmyslnou cenu :)

Vojta Dobeš
05. ledna 2017, 19:54
0
Vojta Dobeš
05. ledna 2017, 04:58
0
AutoFrc aneb automobilový inzertní server, který tu chyběl!

Řeknu Danovi, ať se zeptá svých koček, jestli by iPad nebyly ochotny Davidovi zapůjčit... ;)

Vojta Dobeš
05. ledna 2017, 01:11
0
Vojta Dobeš
05. ledna 2017, 01:10
0
AutoFrc aneb automobilový inzertní server, který tu chyběl!

Nad generacemi už jsem přemýšlel a pokusíme se to udělat, jediný problém je, že někdo prostě bude muset třeba celý víkend sedět u wikipedie a adminu :)

Vojta Dobeš
05. ledna 2017, 01:09
0
AutoFrc aneb automobilový inzertní server, který tu chyběl!

To je ovšem super nápad! David si to určitě rád přidá do ToDo listu!

Vojta Dobeš
04. ledna 2017, 22:34
0
Mustang a F-150 také jako hybridy v roce 2020

Ten starej čtyřlitr je strašnej krám a vůbec to nesnese s 3.7 V6 srovnání - ten čtyřlitr vychází z motoru, kterej byl ještě v původním Capri, tedy z věci někdy z konce 60. let. Takže žere, nejede a nemá charakter.

Ostatně když ho nahradila 3.7, tak výkon narostl o 100 koní, ta 3.7 byla výkonnější než odcházející V8 (tu nahradil pětilitr, taky o 100 koní silnější).

Vojta Dobeš
04. ledna 2017, 22:30
0
Jeep Renegade: Offroad (nejen) do města

No Trailhawk má třeba zhruba stejný přechodový úhly jako Wrangler, normální Renegade jen o málo horší. Pro 99% lidí bude i ten obyč Renegade zbytečně schopnej, i Yeti dokáže projet víc, než se normální řidič odváží...

Moc nechápu tu potřebu mít auto s terénní průchodností HMMWV, když ho reálně můžeš využít tak leda na tankodromu nebo v bulharských horách.

Vojta Dobeš
04. ledna 2017, 20:55
0
AutoFrc aneb automobilový inzertní server, který tu chyběl!

Já zkusím Davida přemluvit, ať udělá autocorrect.

Vojta Dobeš
04. ledna 2017, 17:03
0
Jeep Renegade: Offroad (nejen) do města

Doporučuju srovnat třeba nájezdový a přechodový úhly Renegade Trailhawk a Wrangleru. Ona ta věc bude patrně poměrně schopná...

A že je to zrada na fanoušcích Jeepu - viděli jste někdy Jeep Compass?

Vojta Dobeš
04. ledna 2017, 14:26
0
Mustang a F-150 také jako hybridy v roce 2020

Hele, a víš o tom, že ten hybrid má bejt s V8, žejo?

Vojta Dobeš
03. ledna 2017, 17:42
0
Den, kdy závodění přestalo být sportem

A myslíte, že James Hunt vypadal očima tehdejších lidí nějak zásadně jinak? To byl taky libovej frajírek, jen móda se změnila. On měl ty vlasy zase dlouhý.

Vojta Dobeš
02. ledna 2017, 21:19
0
Den, kdy závodění přestalo být sportem

Já myslím, že na neomezenou sérii přijde čas, až budou dostatečně schopná autonomní auta. Potom to navíc opět bude průkopnické :)

Vojta Dobeš
02. ledna 2017, 20:42
0
Den, kdy závodění přestalo být sportem

No nestojí, o tom to právě celé je. Závodění jako průkopnická činnost už splnilo svůj účel, auta jsou tak rychlá, jak jen můžeme potřebovat. Teď je závodění zábava a je to tak správně, protože to znamená, že automobilismus už došel do stádia, kde je nudně efektivní a bezpečný a tedy ideální pro běžný život. Průkopníci se mohou vyžít jinde :)

Vojta Dobeš
28. prosince 2016, 20:20
-1
Fiátkův zápisník: Zhodnocení a zúčtování

No, Autíčkář mě zatím peníze spíš stojí, zatím zaplatí jen redaktory. Ale jsme snad na cestě aby se to zlepšilo :)

Vojta Dobeš
28. prosince 2016, 19:41
-1
Fiátkův zápisník: Zhodnocení a zúčtování

Protože si momentálně nemůžu komfortně dovolit ani to, zatím se spokojím s Alfonsem, byť jeho spolehlivost je pro mě zásadním důvodem řešit nové auto :)

Vojta Dobeš
28. prosince 2016, 19:36
1
Fiátkův zápisník: Zhodnocení a zúčtování

JFK: Ano, koupit si ojetinu je vždycky levnější řešení než si pořídit (jakýmkoliv způsobem) nové auto. Stejně tak je levnější si koupit obnošené boty a kabát se second handu, ale přesto jsou lidé, kteří to nechtějí dělat.

V případě Matěje navíc byl nepochybně přinejmenším částečnou motivací fakt, že předtím jezdil Sloníkem, což byla stará E34 525i v nepříliš ideálním stavu, která měla nejspíš TCO daleko tragičtější než nový Fiátek. Sám jsem teď v podobné situaci, jen s tím rozdílem, že si momentálně OL nemůžu dovolit - po mnoha letech ježdění starými plečkami bych si velmi rád pořídil nové auto i za cenu toho, že bude "pronajaté", protože jsem dospěl k tomu, že zrovna auto je věc, jejíž vlastnictví je poměrně výrazné pasivum, nikoliv aktivum.

Vlastnit pro mě má smysl auto, které si chci nechat "napořád". Chci vlastnit veterána, auto na hraní, možná auto, ke kterému mám citový vztah. Auto, kterým jezdím každý den, vlastnit nechci, protože když ho vlastním, musím se o něj starat.

A ad byty - i bydlet v nájmu do 60 nebo do konce života může mít smysl. Je blbé, pokud člověk ušetřené peníze utratí za kokain a děvky, ale momentálně bych radši bydlel v nájmu a volné prostředky investoval do něčeho smysluplného, než je vázat v soukromém bydlení které je, stejně jako vlastní auto, pasivem. Je to věc, která peníze STOJÍ, nevydělává.

Samozřejmě je to ale individuální v každém případě - i u těch bytů se někdy vyplatí hypo, někdy nájem, někdy je to závislé na životní situaci. Ale nezavrhoval bych ani jedno a rozhodně si nemyslím, že by to nejdůležitější, co bychom tady po sobě měli nechat, byl byt a auto.

Vojta Dobeš
28. prosince 2016, 18:33
2
Fiátkův zápisník: Zhodnocení a zúčtování

JFK: Tak znovu. Tahle nabídka, v Matějově konkrétní situaci, byla skvělá volba (BTW, málem jsem měl totéž, jen v červené - nevyšlo to jen finančně). Jinak samozřejmě nikdo netvrdí, že OL je ideální vždy a pro každého, ostatně i většina redakce Autíčkáře jezdí auty vlastními nebo normálně financovanými.

Ale představa, že je potřeba za každou cenu vlastnit, je prostě špatně. Pokud vím, že nechci auto na pořád a budu ho za pár let střídat, tak je jedno, jestli je moje nebo pronajaté. A jediné, na čem záleží, je TCO (Total Cost of Ownership), tedy celkové náklady na provoz. Výhoda operativního leasingu je předvídatelné TCO díky pravidelným splátkám a fakt, že v něm člověk nemá fixovaný kapitál. Nevýhodou je, že to bývá o něco dražší. Otázka je, jestli se to člověku vyplatí.

BTW, při výpočtu TCO u auta je nutné započítat třeba i to, že auto není aktivum, ale pasivum - jeho vlastnictví znamená, že v něm máte fixované peníze a platíte cenu těch peněz - tedy náklady ušlé příležitosti, resp. inflační ztrátu.

To mě ostatně přivádí k myšlence, že zvažovat při pořizování auta i variantu operativního leasingu a důkladně si to promyslet by mohlo spoustu lidí přimět k tomu si vlastně nakonec koupit něco jiného. U malého, laciného auta totiž samozřejmě může být a bývá výhodné si ho koupit, protože relativně málo ztrácí na ceně. Stejně tak je výhodné si koupit auto, které chcete na dlouho (třeba když si koupíte vysněného Mustanga a chcete si ho nechat až do důchodu), ale u "běžných" dražších aut pomůže OL zdůraznit, jak drastický náklad je ztráta hodnoty auta.

Kdyby si Matěj koupil toho Fiátka za ceníkovou cenu a dnes ho prodal za to, za co mu ho Unicredit nabízel k odkupu, tak by zaplatil mnohem víc, než kolik ho stál celý OL.

Stejně tak když se člověk podívá na "šíleně drahé" operativní leasingy typu "nové Audi A4 za 18 tisíc měsíčně, může mu to připadnout jako nesmyslné vyhazování peněz. Ale u toho OL aspoň přesně víte, kolik vás to bude stát. Když si tu samou A4 koupíte a za čtyři roky jí budete prodávat, nejspíš vás bude ve výsledku stát jen o málo méně - ale vy budete spokojeně platit, protože přece platíte "na své".

Jo a ještě k nájmům - v minulém nájmu, kde jsem bydlel, byl rozdíl nájem vs. potenciální hypotéka cca 10 tisíc měsíčně (nájem byl 9 tisíc + energie, z čehož majitel platil ještě asi 4500 na fond oprav, takže majiteli šlo do kapsy 4500, cena bytu byla cca 3M, hypotéka samotná by tedy stála víc než nájem, plus bych musel platit stejný fond oprav a energie a tedy bych tam byl přes 20). Jestli mi něco přijde opravdu stupidní, tak je to dnešní trend pořizovat si hypotéky za každou cenu a strašně brzo. Výsledkem jsou lidi, kteří mají ve 22 letech hypotéku na 1+1, u které je jasné, že jí budou nejpozději ve 30 prodávat, protože se tam nevejdou děti.

Sám bych si vzal hypotéku nejdříve až budu mít jasno, kde chci bydlet, s kým a kolik chci mít dětí, a že vybraná nemovitost mi vydrží dalších 20 let. Stejně tak bych si asi nebral operativní leasing v 35 letech na rodinné MPV, ale v 25 na městské autíčko na rok ho plně chápu.

Vojta Dobeš
28. prosince 2016, 15:13
0
Fiátkův zápisník: Zhodnocení a zúčtování

JFK: Pořád nechápu, proč by u spotřební věci, jako je nový automobil, bylo tak důležité něco vlastnit. Každé auto, ať už ojetina za hotové, nové za hotové, nové financované nebo na operativní leasing, stojí nějaké náklady. Klesá jeho hodnota, vyžaduje servis atd. Už jsem mnohokrát zažil, že mě ojeté auto koupené za hotové stálo ve výsledku na kilometr mnohem víc než Matěje jeho operativní leasing.

A je ve výsledku jedno, jestli si člověk za 48 tisíc (+ náklady na benzín apod.) půjčí auto, nebo jestli si ho koupí za 150 a pak za 100 prodá. Samozřejmě Matějův leasing byl výhodný mj. tím, že se trefil do servisního intervalu té 500 a nebylo nutné platit servis, dvouletý který nabízejí dnes už tak dobrý není. Ale přesto je spousta případů a situací, kdy je zkrátka OL fajn.

BTW, Unicredit ani Fiat neměli ani tušení, že o jejich autě Matěj píše článek a nejspíš ho nemají dosud.

Vojta Dobeš
27. prosince 2016, 18:37
0
Alfa Romeo Giulia Super 2.2 Diesel: Italská renesance?

Problém je, že Duce je fašista a nenechá ani trošku protočit kolo v situaci, kdy by protočení vnitřního kola bylo lepší než zaseknutí výkonu.

A ten motor není blbej, jen je mizerně odhlučněnej, kdyby byl tišší, tak ať si je nízkootáčkovej. Když se honí, tak jede příjemně a chvílema má i hezkej zvuk, nicméně v určitých režimech (hodně plynu/málo otáček) to občas trochu zní jako rozbitý.

Vojta Dobeš
27. prosince 2016, 17:31
0
Alfa Romeo Giulia Super 2.2 Diesel: Italská renesance?

Jo a co se týče nevypínatelného ESP - kupříkladu redakční důchodce Matěj se našim steskům na to, že nejde vypnout, taky vysmíval. Když jsem mu to potom půjčil, tak se do situace, kdy ho stabilizace poprvé naštvala, dostal asi po pěti minutách. Stačilo ostřeji odbočit z hlavní na vedlejší a trpasličí Duce už zasahoval.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Beretta Manual. převodovka  1988
Chevrolet Beretta Manual. převodovka

1988 rok výroby
125 koní výkon
3 100 ccm objem

Pontiac Firebird V6  1991
Pontiac Firebird V6

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 200 ccm objem

Lexus LS 400  1998
Lexus LS 400

1998 rok výroby
285 koní výkon
3 969 ccm objem