reklama
načítám data...

BobAsh

JménoVojta Dobeš
BydlištěPardubice
Registracepřed 3.7 rok.
Poslední aktivitapřed 4.0 hod.
Příspěvků ve fóru811
Komentářů u článků1452
Pozitivních komentářů u článků71
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu
Informace

Šéfredaktor Autíčkáře a dlouholetý motoristický novinář se zkušenostmi z českých edic Autocaru či TopGearu i z americko kanadského TheTruthAboutCars.com. Milovník všeho na čtyřech kolech, který se od klasických amerik dostal až k nadšení pro Teslu a Alfy Romeo. Vyznavač kontroverzních názorů a nevyléčitelný provokatér.

Posledních 50 komentářů

Vojta Dobeš
dnes v 02:35
0
O stíhačce a dvou Američanech, kteří změnili svět automobilového designu

PL: Nestačí "nemít s kreativitou problém", musíš být kreativní na excelentní úrovni. A mimochodem, jít na uměleckou školu by ti asi s automotive designem nepomohlo, protože by ti chybělo technické zázemí. Na architekturu se taky nedostaneš z umělecké školy, protože nedáš matematiku a fyziku, kterou potřebuješ na velmi vysoké úrovni.

FK: Lidí, co dělají nějakou nižší úroveň práce ve Škodovce (ti co kreslí ty mlhovky a tak) je docela dost. Jen to asi není práce, o jaké si člověk v 15 představuje, že jí bude dělat. Na druhou stranu podílet se na něčem tak velkém a složitém jako je auto musí být fascinující i na nižší úrovni.

A ad žurnalistika - není pravda, že novinářů je málo, novinářů je až dost a vystudovat žurnalistiku člověku nic moc nezaručí a rozhodně to z něj neudělá dobrého novináře. A špatného novináře člověk může dělat i bez toho.
Jinak já žurnalistiku nestudoval ani mě to nikdy nenapadlo, mám čtyři roky práv, pak jsem se na to vykašlal, protože jsem se dokázal lépe a radostněji uživit překládáním automobilových časopisů a následně psaním ;)

Vojta Dobeš
včera v 23:53
0
O stíhačce a dvou Američanech, kteří změnili svět automobilového designu

Ad talent vs. technologie - takhle otázka vůbec nestojí. Aby člověk mohl dělat automobilový design, musí zvládat oboje a to na špičkové úrovni. Pár lidí "z oboru" znám a taky jsem po tom kdysi toužil, nakonec jsem se hlásil jen na architekturu, kam jsem se těsně nedostal a nakonec jsem za to rád, protože uživit se tím fakt není prdel.

FK: Mít talent možná stačí, pokud navrhuješ skleničky nebo židle, na to není potřeba žádná velká technologická základna. Neříkám že žádná, i navrhnout židli nebo skleničku tak, aby to fungovalo, znamená spoustu přemýšlení, ale člověk se obejde bez inženýrských znalostí.

Design aut je ale něco úplně jiného a vždycky byl. Spojuje nároky na estetiku s aerodynamikou, praktičností a pak třeba taky tím, aby to celé šlo nějak vyrobit. Mít talent sám o sobě je dobré tak možná na kreslení konceptů nebo nějakých staveb, které nikdy nebudou muset pořádně fungovat. Ale navrhovat auta je kurevsky komplikované.

Teprve kombinace špičkového talentu, špičkových vědomostí, obrovské píle a manažerských schopností může z člověka udělat někoho z hyperúspěšných špiček, jako je Bangle nebo Kabaň. Řekněme, že je to cíl podobný tomu, jako když si kluk, co si rád drnká na kytaru, vysní že z něj bude druhý Mick Jagger nebo Eric Clapton.

O dost realističtější cíl je dostat se na úroveň, kdy se tím člověk uživí, ale není tím, o kom se píší články. V automobilkách mají designová oddělení desítky a stovky zaměstnanců, a většina z nich třeba kreslí světla. Nebo kliky dveří. Klidně třeba deset let - pořád a pořád budou navrhovat detaily toho, co vymysleli jako celek jiní, a třeba nakreslí kliku dveří na deset různých modelů. Ti úspěšní se dostanou třeba tak daleko, že jednou skutečně ovlivní vzhled auta, ti špičkoví třeba jednou dostanou na starost design interiéru nebo exteriéru (pořád ale v rámci původního konceptu, který udělal šéfdesignér), pár elitních se dostane na pozici, kde mohou skutečně rozhodovat o podobě aut.

Ad zahraničí vs. ČR - zrovna u automobilového designu není potřeba nikam odcházet, máme tu Škodovku, která designérů na všech úrovních spolkne docela dost.

PetrLuk: Pokud nejsi špičkový výtvarný talent (ne takové to "lidi říkají, že docela hezky kreslím"), nemáš obrovského kreativního ducha, odhodlání, píli, technické znalosti atd., zapomeň na automobilový design. A pokud by ses věnoval designu obecně, buď smířený s tím, že tvým životním úspěchem může být sada lžiček.

Vojta Dobeš
21. března 2017, 17:01
0
O stíhačce a dvou Američanech, kteří změnili svět automobilového designu

Tak ono upřímně, americká auta konce 50. let (60. léta už byla elegantnější a střídmější) jsou podle spousty lidí taky dost ošklivá. Takový '59 Cadillac nebo '61 Imperial byly dost podobně kontroverzní jako E60 nebo X6. A ve své době vyvolávaly podobné reakce a kupovali si je podobní lidé.

Vojta Dobeš
19. března 2017, 02:10
1
Vyjádření redakce Autíčkáře k výsledkům ankety Auto roku

Jinak červený Kodiaq je tam proto, že na Škodovky kliká víc lidí než by kliklo na 3008. A červený je proto, že červená víc upoutá pozornost, proto jsem záměrně hledal Sportline, aby měl výraznou barvu :)

Vojta Dobeš
17. března 2017, 19:51
0
Vyjádření redakce Autíčkáře k výsledkům ankety Auto roku

Jedno nám to je, protože ta anketa o ničem nevypovídá, nezáleží na ní a je vážně jedno, co v ní vyhraje. Ať už v české nebo v evropské.

Vojta Dobeš
15. března 2017, 23:15
0
Auta z Frcu: Americký sen

Na to, aby si člověk užíval velmi amerického Springsteena ve velmi americkém autě vlastně ani fakt, že je to protivietnamský protestsong, nevadí.

Horší bylo, když jí používal v kampani Reagan, protože jí taky nepochopil :)

Vojta Dobeš
13. března 2017, 22:01
0
Sergio na ocet, létající auta, volnější emise i miliardové pokuty

Tak ale velkou část kraválu od vrtulníku dělá motor a to, že má rotor s odkrytými listy, ne? Předpokládám, že "ventilátor v trubce" bude tišší, a navíc na elektriku.

Vojta Dobeš
13. března 2017, 22:00
0
Sergio na ocet, létající auta, volnější emise i miliardové pokuty

Předpokládám, že by uživatel vlastnil jen tu kapsli a jak podvozky, tak "drony" by byly provozovatele. Tedy přijedeš na kolečkách do "převlékacího centra", necháš tam kolečka, odletíš s vrtulkama, v cíli zase prohodíš. A servis bude řešit poskytovatel.

Vojta Dobeš
10. března 2017, 23:05
0
Podpoř Autíčkáře, kup si tričko a dostaneš kafe!

Zrovna jsem ti chtěl psát do mailu, jestli radši nechceš vzít na kafe s redakcí bílé, to se podepisuje o dost líp. Výzvu kdyžtak přijmeme, ale dosavadní pokusy s podpisy na černém zatím moc nefungují :)

Vojta Dobeš
10. března 2017, 16:55
0
Podpoř Autíčkáře, kup si tričko a dostaneš kafe!

Ah, převzetí osobně jsem tu nerozepsal, ale bylo popsáno v předchozím článku. V Praze, Brně, Ostravě, Pardubicích, Zlíně a na Kafi&Kárách nebo na Trackdayi je to v pohodě. Jinde by se vidělo po domluvě :)

Vojta Dobeš
09. března 2017, 22:28
2
Podpoř Autíčkáře, kup si tričko a dostaneš kafe!

Podložky pod SPZ bychom mohli udělat, to je dobrej nápad.

Jinak nechceš Alfu 146 1.8 TS? O jedný bych věděl... vešla by se. Kdyžtak napiš do mejlu nebo zpráv.

Vojta Dobeš
09. března 2017, 21:49
0
Podpoř Autíčkáře, kup si tričko a dostaneš kafe!

Ty jsi byl jeden z prvních, čísla jsou řazená podle pořadí objednávky.

Vojta Dobeš
09. března 2017, 19:25
0
Ptejte se Vojty: Výletník rodinného typu

Niva klidně do města pro svobodného hipstera, co se mu už nechce šlapat na fixce ale chce něco analogovýho. Ale děti bych v tom fakt nevozil.

Jinak ad zhýčkanost - Duster vedle toho působí jako prémiové SUV. Fabia bude z pohledu řidiče Nivy nerozlišitelná od MB S-klasse.

Vojta Dobeš
09. března 2017, 17:01
0
Ptejte se Vojty: Výletník rodinného typu

No právě, do auta, kde si říkáš že vlastně airbagy nechceš, protože ti stejně skončí v klíně motor, bych asi úplně děti nedával. Nemluvě o tom, že nějak moc nevěřím pevnosti skeletu auta, který vzniklo podobným způsobem jako americký prodloužený limuzíny :)

Vojta Dobeš
09. března 2017, 16:49
0
Ptejte se Vojty: Výletník rodinného typu

Pokud tazatel váhá nad Dusterem, protože je moc plastový a nepříjemný uvnitř, tak dodávka opravdu není řešení. A Partner JE dodávka, testovali jsme nějakou poměrně "luxusní" verzi a pořád to byla dodávka.

Vojta Dobeš
09. března 2017, 16:36
1
Ptejte se Vojty: Výletník rodinného typu

Já bych si asi nevzal na svědomí radit Nivu někomu, kdo má děti. Přeci jenom je ta věc navrhovaná podle bezpečnostních požadavků roku 1977 a v základu nemá ani airbagy. Ve vyšších vezích má potom DVA. Nemluvě o tom, že to rozhodně nemá 500 l kufr...

Vojta Dobeš
07. března 2017, 21:58
0
Prožíváme všichni společně automobilovou krizi středního věku?

Kdyby lidi chtěli velká, levná a pohodlná auta, tak by taková auta na trhu byla. Ale kdykoliv někdo na evropský trh něco takového přivedl, tak to obvykle vyústilo v kritiku, že je to zastaralé, mizerně vyrobené a že auto za půl milionu (dosaďte konkrétní cenu) by nemělo být zpracované takhle mizerně, protože o třídu menší německý vůz za stejnou cenu má lepší plasty.

Poměrně nedávno se u nás prodávaly třeba věci jako Chevrolet Malibu nebo Renault Latitude. Zvlášť Latitude je perfektní příklad téhle filosofie. Bylo to levné, velké a pohodlné. A taky to byl strašný krám. Takže to nikdo nekupoval.

Vojta Dobeš
06. března 2017, 18:14
0
Opel Zafira 2.0 CDTI: Nenápadný pragmatik

Ono bohužel úplně nejde říct "pánové sorry, budeme si od vás půjčovat na test jenom hot hatche a kupátka". A kromě toho, třeba minulý test Merivy byl jedním z našich nejčtenějších článků (sice asi díky nějaké nevědomé SEO magii, ale očividně to i někoho zajímá :) ).

Vojta Dobeš
03. března 2017, 16:35
1
Prožíváme všichni společně automobilovou krizi středního věku?

Mám podezření, že vhodným nástupcem C6 by mohl být aktuální Lincoln Continental, který opravdu není sportovní ani maličko. Doufám, že se nám k němu podaří někde dostat.

Vojta Dobeš
03. března 2017, 16:26
1
Camaro Z/28 se blíží a s ním další bitva války muscle cars

Na mě je pořád moc komiksový a navíc mám obavu, že z něj bude stejně jako v případě 5th gen výhled jako z tanku. A pětku pro mě vyřadilo už právě to, jak blbě z ní je vidět.

Pro mě by to bylo rozhodování mezi zbylýma dvě - Mustang, pokud bych chtěl gétéčko trochu evropskýho ražení, Challenger, pokud bych chtěl klasickej muscle car.

Vojta Dobeš
02. března 2017, 21:18
3
Mazda MX-5 RF: Úplně nový druh Miaty

Ono je to spíš o tom, že Miata člověku přinese něco úplně jinýho než rychlý Audi. Honba za výkonem a rychlostí už mi dneska přijde nudná a o ničem - jezdil jsem jak s Audinama podobnýma tvojí, tak s Miatama. S něčím jako je S4 nejspíš ujedeš Miatě téměř kdekoliv, možná kromě nejzakroucenějších okresek 3. třídy. Stejně jako ve většině situací ujedeš Miatě i s Octavií RS.

Akorát já už prostě nějak nevím, proč bych to měl dělat. Jezdit rychle proto, abych někam dojel dřív je nesmysl a nefunguje to a dělat to pro zábavu nemá moc význam, protože než se třeba s S5 dostaneš do tempa, kdy začínáš mít pocit, že řídíš, tak už se pohybuješ v rychlostech, kterýma asi není moc rozumný se na veřejný silnici pohybovat.

Kouzlo Miaty je v tom, že člověk může jet pocitově opravdu rychle, mít pocit, že "opravdu řídí" a hrát si s autem na hranici jeho schopností, a přitom se to odehrává v tempu, který ještě není o hubu z hlediska rychlosti reakcí, rozhledu na silnici apod.

Vojta Dobeš
26. února 2017, 20:16
0
Nenápadné automobilové klenoty aneb jak být lepší než Walter White

Jak se dá udělat Octavia za 1,5 mega? Já kvůli tomuhle článku konfiguroval to co tam zmiňuju (1.8 TSI DSG 4X4 L&K) a dostal jsem se přes milion jen díky příplatku za záruku, jinak jsem byl těsně pod. A RS už bude nápadný... Možná snad Scout, ale stejně si to moc nedokážu představit.

Vojta Dobeš
25. února 2017, 21:04
0
Vojta Dobeš
24. února 2017, 22:06
7
Nenápadné automobilové klenoty aneb jak být lepší než Walter White

Ale hovno, koupíš si Testarossu a uděláš z ní repliku Fiera!

Vojta Dobeš
24. února 2017, 21:40
0
Nenápadné automobilové klenoty aneb jak být lepší než Walter White

Nad Bacarrou Biturbo jsem taky přemýšlel, ale potom jsem si říkal, že kdybych byl opravdu bohatý, asi bych chtěl jezdit dobrým autem. Což postávání kolem rozbitého krámu a čekání na odtahovku úplně nesplňuje :)

Vojta Dobeš
24. února 2017, 20:06
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Nevím, jestli bych řekl, že je "lepší", ale rozhodně je modernější a technicky vychytanější. To logicky vyplývá z účelu Fabie a účelu Rapidu. Fabia je normální supermini, které má konkurovat špičce ve své třídě (Fiesta, Yaris...) a spíš cílí na lidi, kteří skutečně hledají malé auto.

Rapid je low-cost řešení rodinného auta, alias "auto-pro-lidi-co-by-chtěli-Octavii-a-nemají-na-ní". Respektive v případě Rapidu Spaceback je to levná alternativa ke Golfu, v případě "dlouhého" je to levná alternativa k Octavii. V podstatě je to Octavia I s odstraněnými problémy (podvozek, málo místa vzadu).

Vojta Dobeš
24. února 2017, 14:58
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Ad sezení - příplatkový sedačky to řeší. V normálních jsem nejel, ale je pravda, že když jsem si do toho sednul u prodejce, tak mě dost štvaly.

Jinak opakuju, že jde o úhel pohledu, jsou věci na který je to dobrý auto a věci na který je to špatný auto. Kdybych to dostal jako služebák, tak budu asi prskat, že mi nedali Octavii nebo Focuse. Kdybych si měl koupit nový rodinný auto za 300, tak o tom budu přemýšlet.

Vojta Dobeš
24. února 2017, 13:56
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

FK: Na to, co to má dělat, je to dobrý auto a dokonce je ho i zábava řídit. Když si někdo pořídí low-cost sedan s dvanáctistovkou jako dálniční stíhačku, tak je to ale jeho problém, ne toho auta. Když si koupíš Hilux jako auto do města tak jsi taky idiot a to auto za to nemůže.
(BTW Rapid ve 140 se chová úplně normálně a ani ve 180 jsem neměl pocit, že by se dělo něco zvláštního)
KR: V naftě je to docela krám, to jo. V benzínu je dobrej. Ale musíš se na to dívat optikou novýho levnýho auta, jehož konkurencí jsou věci jako Logan, 301 nebo Astra Classic.

Vojta Dobeš
23. února 2017, 21:56
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Souhlas s tím, že uvedení jakékoliv nové značky na trh je drasticky drahá záležitost. Měl bych však výhradu k teorii o tom, že Škoda je z hlediska Američanů "značka z východu". Američani ví prd, co je to Škoda, a většina z nich ví prd, co je to Česká Republika. Marketing značky by téměř určitě mluvil o něčem jako "German Engineering", pravděpodobně by se to prodávalo v showroomech s VW apod. - takže si myslím, že by většina potenciálních kupců vnímala Škodu jako německou značku (což do značné míry je).

Vojta Dobeš
23. února 2017, 21:52
1
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Z marketingového hlediska resp. z hlediska pozice na trhu může Škoda klidně zaujmout podobnou roli jako Saab. Mírně výstřední auta (ano, v Americe by Škoda byla mírně výstřední, třeba tím že to jsou liftbacky), která jsou však zároveň praktická a užitečná, a když by se to správně prezentovalo, tak se dá stavět i na tom, že mohou být rychlá. Superb 2.0 TSI je Saabu 9000 podobný v opravdu hodně věcech.

Vojta Dobeš
23. února 2017, 21:50
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Pozor, americký Passat není něco jako "americká verze" - americký Passat nemá s tím evropským vůbec nic společného. Je to o půl třídy (10 cm v délce) větší auto, které používá architekturu založenou na platformě PQ46 z minulého Passatu, nikoliv MQB jako dnešní Passat.

VW tak na US trhu prapodivně kombinuje evropské modely, které si kupují lidé, kteří prostě chtějí evropské auto (Golf) s americkými modely, které se snaží bojovat proti Američanům jejich vlastními zbraněmi a moc jim to nejde (Jetta, Passat) a podobně zmatenou nabídku SUV. Celé to zavřít, nebo z toho prodávat jen užší část, a zbytek hodit na Škodovku, by dávalo jistý smysl.

Vojta Dobeš
23. února 2017, 20:04
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Problém americký Passatu je v tom, že je je moc americkej na to, aby si ho chtěl koupit někdo, kdo hledá něco zajímavějšího než je Camry, a zároveň to není dost dobře okopírovaná Camry, aby si ho někdo koupil místo ní. Superb by mohl fungovat právě jako "alternativa". Proto jsem to přirovnával k Saabu, třeba taková 9000 byla vlastně Superbu dost podobná. Pár divných řešení, prostorný a praktický zároveň atd.

Jinak cena vstupu na US trh se dá odhadnout zhruba na ty jednotky miliard dolarů. Bylo by to i víc, ale Škodovka by mohla využít dealerské sítě VW.

Vojta Dobeš
23. února 2017, 19:00
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Jasně, že by to bylo drahý a riskantní je hlavní důvod, proč to pravděpodobně neklapne, ostatně hned na začátku článku píšu "pojďme ignorovat to, že do toho nejspíš nebudou chtít dát miliardu dolarů". Jinak jsou důvody, proč to udělat, a důvody proč to neudělat a podle mých informací nad tím ve Škodovce dost lidí vážně přemýšlí.

Jinak ta 1er za 366 USD/měsíc je s nějakými $3,000 downpayment na 36 měsíců. Takže reálná cena za měsíc je cca $450. Což je ale pořád poměrně dostupné. A Superb nebo Kodiaq by mohly stát třeba $300/mo.

Vojta Dobeš
23. února 2017, 18:57
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Atlas má 5,03 m, Kodiaq má necelých 4,70. To je rozdíl zhruba jako mezi Octavií a Phaetonem :)

Vojta Dobeš
23. února 2017, 17:30
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Já jsem nepsal, že normální pracující člověk si může dovolit BMW, ale že si běžný člověk, pokud není třeba prodavač ve Wal-Martu, ale klidně třeba dělník ve fabrice, může dovolit auto z kategorie Superbu, tedy třeba Camry nebo Malibu (Camry je tam nejprodávanější auto). Auto v cenové úrovni, které by odpovídal základní Superb, tedy nějakých 25 tisíc dolarů, je tam opravdu průměr pro dejme tomu "nižší střední třídu" a lépe placené mauálně pracující. Čtyřletý lease (což je tam typická forma pořízení auta) stojí třeba na to Malibu LS pod $300 měsíčně. To si opravdu může dovolit i člověk, který má ročně $30,000 (pokud teda těch 30k nemá na Manhattanu, kde za ty peníze není ani byt a za 30k tam pracují tak možná uklížečky).

Ten údržbář se $18 na hodinu má měsíčně $3,100 a ročně $37k, takže měsíční lease za $300 si rozhodně dovolit může a je to pro něj asi stejná zátěž jako když si průměrný český tatík vezme v áčkách na lízačku jetou Ofci f tédíčku a platí za ní dvojku měsíčně.

Kupovat si prémiové značky už samozřejmě je do jisté míry status symbol a nebude si ho kupovat údržbář, pokud není magor, ale lease na nové BMW X1 bude pořád vycházet pod $500, takže to sice není auto, na které by měl každý údržbář, ale může si ho bez problémů dovolit lecjaká dejme tomu "střední střední třída".

Vyšší střední, což jsou povolání jako doktoři, právníci, střední management... takoví ti co u nás jezdí těmi Superby a Passaty, tam už normálně jezdí prémiovkami. Nebýt amerických doktorů, zubařů a právníků, tak Porsche zkrachovalo, protože by od nich nikdo nekupoval 911 Turbo S Cabrio PDK :)

Pointa1: Škodovka má daleko k BMW, realistický odhad ceny Superbu po dovozu by ho postavil proti nejběžnějším autům na americkém trhu, jako je Toyota Camry, Honda Accord nebo Chevy Malibu.
Pointa2: V Americe jsou platy vyšší a auta levnější, proto si tam víc lidí může dovolit drahá auta a třeba prémiové značky žily, až do otevření čínského trhu, primárně z US trhu.

Vojta Dobeš
23. února 2017, 15:51
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Rapid je skvělý auto (na poměry toho čím má být, tedy levnější alternativy k Octavii), ale záleží na konfiguraci. V 1.2 TSI je to výborně vyvážený, pohodlný a obratný. S 1.6 TDI je to těžký na čumák a kvůli jinak naladěnému pérování, které si vynutil motor, se to chová úplně jinak, drncá to a je to tak nějak celý špatně.

A ad sedačky - všechny Rapidy, ve kterých jsem jel, měly příplatkové sportovní sedačky, ve kterých se sedí super (a stojí pár tisíc).

Další věc je, že v tom segmentu, na který by US verze Rapidu cílila, by stála proti zázrakům jako je Nissan Versa nebo Chevrolet Sonic a Cruze, zatímco třeba proti Corolle by mohl být levnější. To si myslím že by dávalo slušné šance na úspěch.

Vojta Dobeš
23. února 2017, 15:44
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

krab: Přečti si někdy komentáře pod mými testy Škodovek na TheTruthAboutCars - zvlášť u Superba a Octavie tam bylo plno reakcí na téma "proč to sem nevozí místo Volkswagenů". Ono totiž když se podíváš na to, jak se liší americké VW od evropských (jsou o něco větší a levnější), tak je to dost podobné tomu, jak se od VW liší Škoda. Jen s tím rozdílem, že americké VW jsou tak trochu krámy - nebo přinejmenším Jetta, jaký je americký Passat (nemá nic společného s naším Passatem) nevím, ale nejspíš to taky nebude žádný hit a nikdo to moc nekupuje.

Škoda by tam dávala smysl za předpokladu, že by do ní chtěl koncern investovat ty peníze, což by dávalo smysl buďto tehdy, kdyby pro ní dokázali najít prostor, kde by si nekonkurovala s VW, nebo v případě, že by považovali image VW jako takového za natolik poničenou Dieselgate, že by to radši celé zahodili.

Jo a CrossBlue už existuje v sériový podobě, je to právě ten VW Atlas. A od Kodiaqu se to liší jednou dost podstatnou věcí - je to tak o třídu a půl větší, Kodiaq by vedle toho vypadal jako Fabia.

Vojta Dobeš
23. února 2017, 15:35
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

knightrider: V Americe se vždycky prodávala evropská auta a spousta z nich tam skvěle fungovala, většinou líp než americká tady. Přesto jsi asi stejně jako já rád, že se auta přes ten Atlantik dostanou. Stejně jako jsou v Evropě divní lidé, kteří jezdí třeba Corvettou nebo Tahoe, jsou v Americe lidé, kterým vyhovují evropská auta.

Franz Kafka: V Americe si rozhodně může dovolit BMW nebo Audi víc lidí než v Evropě (jak procentuálně, tak v absolutních číslech) a evropské luxusní značky odjakživa žily z amerického trhu, kdyby nebylo kupců v USA, tak nemáme Porsche, nemáme britské roadstery, nemáme kde co dalšího.

A po Škodě Superb by rozhodně nemuseli toužit bohatí Američané, když jsem odhadem počítal, co by tam Superb mohl stát (vycházel jsem z EU a US cen jiných modelů), tak mi vyšlo rozpětí cca podobné jako u aktuálního amerického Passatu, snad jen s dražšími top verzemi, protože US Passat není tak vybavený jako Superb. Takže by to vycházelo na dejme tomu $24k základní cena až $38k za top výbavu, nebo něco takového. A auto kolem 25 tisíc dolarů si v Americe rozhodně nekupují bohatí lidé, ale dejme tomu nižší střední třída - dát takové peníze za auto si může dovolit víceméně kdokoliv, kdo dělá nějakou normální práci a neobrací burgery v McD's. A proti konkurenci v daném segmentu (Camry, Accord, Fusion, Malibu, Mazda6) by byl Superb naprosto v pohodě. Ostatně když může Buick v Americe prodávat Insignii coby Regal, tak proč by nemohl uspět Superb.

Jediný problém by byl ve vybudování brandu, protože to je drahé.

Vojta Dobeš
22. února 2017, 22:32
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

No právě, proto jsem dospěl k tomu, že by byl Rapid lepší. Oktáfka f plný na hlínách za $30k by asi nebyl úplně hit.

Vojta Dobeš
22. února 2017, 22:20
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Jetta je oproti Octavii poměrně brutálně "kost-katovaná" - jezdil jsem evropskou verzí, která je trošku "vylepšená" a pořád to vypadalo jako laciné auto. Octavia by na US trhu stála skoro jako midsize sedany a to je nejpíš těžko průchozí. Rapid za $12,000 (nebo i za $15,000) by nejspíš byl hit. Superb za cenu US Passatu taky.

Vojta Dobeš
21. února 2017, 16:20
2
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

Já vám teda nevím, ale mě zrovna rychlost přijde jako naprosto typická věc, kde člověk potřebuje digitální zobrazení a ne pitomý budík. U většiny moderních aut má budík nějaký kravský rozsah typu 0-250 a naučit se v tom odhadnout na pohled, jestli jedete 50 nebo 55 (což může být poměrně důležité) víceméně nejde.

Vojta Dobeš
18. února 2017, 15:31
1
Prodej a nákup auta. Jak to děláte vy?

Vaše konspirační teorie se mi líbí! :)

Jinak stručná odpověď - ne všechny otázky souvisejí s nějakým naším aktuálním projektem, i když co není, může být.

A ad redakce - redaktoři jsou placení od článku a někteří to dokonce dělají z části jako "práci pro peníze", i když samozřejmě coby vedlejšák. Já se Zlokočkou a Davidem (majitelé) to zatím děláme zadarmo, respektive to občas trochu dotujeme, neb reklamy nás ještě tak úplně neuživí. Ale jsme snad na dobré cestě :)

Vojta Dobeš
17. února 2017, 20:13
0
5 věcí, které autíčkáře s OCD k šílenství přivedou

To "X" v TopX není římská desítka, ale proměná ;)

Vojta Dobeš
16. února 2017, 17:31
0
Autíčkář hledá PlechCup speciál aneb jaké nejlepší auto za babku?

C200 CDI s automatem? W202, hádám? Co za něj? Jak moc je to mrtvý a jak moc je to shnilý?

Vojta Dobeš
15. února 2017, 23:28
0
Zapište si do kalendáře termíny Trackdayů a PlechCupu v roce 2017!

Bohužel Sosna byla volná jen v termínech které kolidovaly s prvním a posledním Mýtem nebo byly těsně okolo - a začínat a končit v Mýtě už je osvědčené a má to tradici. Uprostřed sezóny tam nebylo nic volného. Jinak bychom jeden nebo dva termíny vzali.

Vojta Dobeš
15. února 2017, 21:55
0
Zapište si do kalendáře termíny Trackdayů a PlechCupu v roce 2017!

Tam jde spíš o velikost rizika. Most v sezóně (kromě toho, že teď už je na termíny v sezóně pozdě, nejdřív na 2018) by stál víc než celá loňská sezóna dohromady, pravděpodobně. Most mimo sezónu se dá pořídit za cenu malého okruhu v sezóně.

Když se nepovede Písek, stojí to měsíční výplaty. Když se nepovede most, stojí to roční rozpočet :)

Vojta Dobeš
15. února 2017, 21:42
0
Zapište si do kalendáře termíny Trackdayů a PlechCupu v roce 2017!

Ad K&K - odpověď je ano v obou případech. Bude poslední neděle v měsíci a bude i článek. V únoru bychom to klidně udělali, ale zatím to vypadá, že bude furt sníh a hnusně a zima a tak a to by se tam nikomu nechtělo :)

Vojta Dobeš
15. února 2017, 21:28
2
Zapište si do kalendáře termíny Trackdayů a PlechCupu v roce 2017!

Viz výše ohledně Mostu. Jen s tím rozdílem, že Brno je ještě MNOHEM dražší. Malé okruhy jsou v řádu desítek tisíc za denní pronájem o víkendu, u Mostu nebo Brna v sezóně je potřeba připsat nulu.

Vojta Dobeš
15. února 2017, 21:28
0
Zapište si do kalendáře termíny Trackdayů a PlechCupu v roce 2017!

Klecanské K&K začnou březnem. Písek nebude, protože to máme všichni organizátoři daleko a loňské Písky oba poměrně drasticky prodělaly.

Vojta Dobeš
15. února 2017, 21:27
0
Zapište si do kalendáře termíny Trackdayů a PlechCupu v roce 2017!

Důvod je jednoduchý - cena Mostu závisí na ročním období. A to hodně. V prosinci bychom si možná mohli dovolit i víkendový termín (nebo všední den v listopadu). Na "sezónní most" nemáme peníze ani odvahu riskovat roční rozpočet redakce a doufat, že se to vyplatí :)

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Mark IV 1975
Lincoln Continental Mark IV

1975 rok výroby
180 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger ORIGINAL  R/T  1971 1971
Dodge Charger ORIGINAL R/T 1971

1971 rok výroby
375 koní výkon
7 400 ccm objem

Ford Crown Victoria Police Interceptor 2008
Ford Crown Victoria Police Interceptor

2008 rok výroby
250 koní výkon
4 601 ccm objem