reklama
načítám data...

BobAsh

JménoVojta Dobeš
BydlištěPardubice
Registracepřed 4.1 rok.
Poslední aktivitapřed 1.8 hod.
Příspěvků ve fóru816
Komentářů u článků1591
Pozitivních komentářů u článků100
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu
Informace

Šéfredaktor Autíčkáře a dlouholetý motoristický novinář se zkušenostmi z českých edic Autocaru či TopGearu i z americko kanadského TheTruthAboutCars.com. Milovník všeho na čtyřech kolech, který se od klasických amerik dostal až k nadšení pro Teslu a Alfy Romeo. Vyznavač kontroverzních názorů a nevyléčitelný provokatér.

Posledních 50 komentářů

Vojta Dobeš
předevčírem v 21:13
0
Henrik Fisker: Designér v rozbouřených vodách

Tesla má takový design jaký má podle mě záměrně, jednoduchý, účelný a tudíž méně stárnoucí. A BTW jeden z největších problémů Karmy byl způsoben právě designem - aby to auto bylo hezké, je široké, placaté a obrovské, ale uvnitř není žádné místo.

Vojta Dobeš
předevčírem v 17:03
3
Na Autíčkáři se dějí věci. Jaké?

Já bych k tomu řekl jen to, že my v redakci budeme mnohem radši testovat Miaty, Mustangy a stará auta než 5008 a Kodiaqy. Ale srovnávací testy "Škodovky s něčím" si přečte víc lidí a má to šanci nás posunout k ekonomicky viabilnímu fungování.

I ten srovnávací test Škodovky s něčím (tento týden máme souboj titánů C-Elyssée a Rapid) se dá napsat zajímavěji a originálněji než ve spoustě jiných plátků. Ale pokud nás tyhle věci dostanou mezi velké a profesionální weby, tak toho v první řadě využijeme proto, abychom mohli svého postavení využít k tomu, že se dostaneme k těm zajímavým autům, která testovat chceme. A v ideálním případě třeba k pořízení redakčních projektů apod.

Jestli bude mít (plácnu náhodně) srovnání čtyř generací Octavie 150 tisíc přečtení a road trip starou Alfou za starými okruhy nebo test Citroënu DS21 třeba pět tisíc, tak budu pořád věnovat větší péči tomu druhému, protože to mě bude víc bavit.

Vojta Dobeš
předevčírem v 16:55
0
Na Autíčkáři se dějí věci. Jaké?

Placenou verzi jsme původně chtěli navázat na tištěnou podobu, ale tištěný plátek se stále odsouvá a odsouvá, takže možná dřív nastane samostatný placený "Autíčkář Gold". Ale musíme to nejdřív vymyslet, aby to stálo za to.

Vojta Dobeš
předevčírem v 12:28
0
Na Autíčkáři se dějí věci. Jaké?

Zapomněl jsi na největší hit letošní sezóny, test Ignísku!

Vojta Dobeš
předevčírem v 12:27
0
Na Autíčkáři se dějí věci. Jaké?

My máme reklamu rozděleno, přes Seznam je reklama zobrazovaná příchozím přes Seznam, ostatním jede stále reklama od Economie.

Vojta Dobeš
předevčírem v 00:07
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Jo, za dnešek nakonec 40 000 uživatelů, což je o trochu víc než jsme zvyklí. Ale už jsme si s tím poradili.

Vojta Dobeš
13. srpna 2017, 23:53
0
Garáž Richarda Hammonda: Čím jezdí nejnižší novinář světa?

O Masonových autech jsme už psali, a myslím, že i částečně o důvodech, proč má ta která má...
https://www.autickar.cz/clanek/auta-slavnych-zavodni-legendy-nicka-masona/

Vojta Dobeš
13. srpna 2017, 20:34
1
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

beastar - ad srovnání SUV a crossover: Upřímně řečeno si myslím, že typickému zákazníkovi je to fakt jedno. V reálu bude většina lidí používat Kodiaq na přesně to samé jako 5008, tedy jako zvýšený, nafouklý kombík. Test Kodiaqu coby offroadu bude v tom připravovaném videu...

krab, beastar: Ad diskuse - u "petrolheadských článků" nával diskutérů ze Seznamu určitě nehrozí, ty tam takovéhle bestiality nepáchají. Ale je to o důvod víc zavést #autickarclassic, aby nadšenci mohli číst svého starého dobrého Autíčkáře bez srovnávacích testů rodinných krabic...

Vojta Dobeš
13. srpna 2017, 13:34
1
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

krab: Na Seznam se aktuálně sdílí většina našeho obsahu, na reakcích čtenářů pak závisí, jak dlouho se ty články udrží nahoře. Aktuálně poměrně mohutným způsobem frčí dnešní článek o Hammondových autech (důvod, proč nám zase mizerně jede web, David to vždycky nějak vylepší aby to vydrželo a ono přijde ještě víc lidí), ale Kodiaq je prostě populární téma a tak na Seznamu visel dva dny.

Ale především Autíčkář nikdy neměl být jen o "věcech pro petrolheady". Od samotného začátku v "blogískové" formě bylo cílem, že kdyby se zadařilo, chtěl bych z toho mít plnohodnotný magazín píšící o všem, ale zajímavě - řekněme "anglosaským" stylem, inspirovaným mým "mateřským" Autocarem, TheTruthAboutCars kde jsem si vyzkoušel psaní anglicky a samozřejmě Jalopnikem, případně v poslední době The Drive.

Samozřejmě bychom rádi jednou dělali i testy zbrusu nových Porsche a první jízdy s maskovanými prototypy nového BMW, ale zatím tam nejsme. A rodinná SUV/crossovery jsou důležitá auta. Petrolheadi sice můžou brečet jak chtějí, že to jsou nudné krabice, ale pro běžného uživatele je Kodiaq zajímavější než 340i M Performance (jejíž test bude zanedlouho). A pořád si myslím, že skutečného nadšence by měla zajímat auta jako taková, ne jen ta, která jezdí rychle nebo se umí hrabat v terénu.

Z toho možná pramení i moje "obhajoba" automobilek. Po těch letech ježdění s nejrůznějšími novými i starými auty zkrátka nemůžu neocenit i věc, která zkrátka jen perfektně plní každodenní potřeby - a vím, že do navržení takové věci padlo nejspíš víc úsilí než do toho, poskládat někde v kůlně příští generaci Morganu nebo udělat třistakoňový Focus.

Jo a ještě ke čtenosti - garantuju ti, že BMW Z1 nebude mít ani čtvrtinovou čtenost co Kodiaq. Většina lidí ani neví co to je.

Vojta Dobeš
13. srpna 2017, 13:24
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

VK: Jestli jsem někde napsal, že i8 je range extender, tak se omlouvám, jsem kokot. Patrně jsem se uklepl a chtěl jsem napsat i3 (která tak funguje). Že i8 má normální převodovku samozřejmě vím a dokonce jsem to psal i v testu (kde jsem jí BTW lehce strhal).

K tomu ostatnímu - Kodiaq je fakt dobré auto. Ano, stojí dost peněz, ale je fakt dobrý. Když jsme s ním natáčeli to video, které snad jednou doděláme, tak ke stejnému závěru došli tři lidi, kteří nesnáší Škodovky, nesnáší SUV a nemají příliš rádi nová auta obecně.

A co se týče čtenosti, tak kdybychom napsali, že Kodiaq je krám, tak bychom měli čtenost ještě větší než takhle, protože bychom byli za rebely. Jenomže ono prostě nejde napsat, že Kodiaq je krám, protože to krám není.

Že obhajuju automobilky - možná trochu jo, ale já se zkrátka v testech snažím dívat na auto z pohledu potenciálního zákazníka. Je hrozně snadné napsat, že to či ono je krám, protože je mi to nesympatické a nechtěl bych to. Kupříkladu taková 5008 je jedno z posledních aut na světě, která bych si chtěl koupit. Ale je to krám? Není, je to dobré auto, jen nejsem cílovka. Stejně tak bych si za milion radši koupil Giulii nebo Mustanga než Golf s výbavou z Audi. Ale může pro někoho dávat smysl mít Golf s LED světly, displejem místo budíků, skleněnou střechou a tunou dalších kravin? Může, protože jsou lidi, kteří prostě nepotřebují nic zajímavějšího a většího než je kompaktní hatch. Přesto jsem o něm nenapsal, že je Golf za milion super volba, jen že přesto, že to na první pohled vypadá jako totální nesmysl, není to až takový nesmysl jak by se mohlo zdát (přečtěte si tu větu párkrát po sobě, až jí pochopíte).

Je pravda, že jsem už dlouho nic pořádně nestrhal (byť Mondeo a 508 RXH k tomu měly blízko, protože Mondeo sice není špatné, ale taky není v ničem moc dobré, a RXH moc nevím proč existuje), ale to je částečně i tím, že se snažím si nepůjčovat auta, která vím, že mi budou vadit. Kdo tím taky má jezdit, že...

Vojta Dobeš
12. srpna 2017, 22:41
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Jak už jsem psal výše, má vliv také to, že jsou teď naše (některé) články sdílené na homepage Seznamu. Takže tenhle článek je už v tuhle chvíli jedním z nejčtenějších v historii Autíčkáře...

Vojta Dobeš
12. srpna 2017, 21:11
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Cca od začátku měsíce jsme v plném provozu zařazení do sdílení v sekci "Další články z českého internetu" na Seznamu.

Vojta Dobeš
12. srpna 2017, 21:09
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Já jsem to teda pochopil tak, že to možné je, ale nedoporučuje se to - tedy prostě jde to, ale jde to blbě. Což je za mě v pořádku.

Vojta Dobeš
12. srpna 2017, 15:45
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Většina běžných sedanů, hatchů a kombíků jsou taky pětimístná auta, ale tři sedačky dozadu se tam dát nedají a dvě + jeden člověk taky ne. Stálo by za to zjistit, jak je to s dětskými sedačkami ve třetí řadě u konkurence, ale hádám, že u ničeho menšího než je Touareg nebo Discovery to taky nepůjde, nebo půjde blbě.

A to nelmuvím o jednom takovém detailu, jako že i když tam člověk tu sedačku dá, tak jak tam potom bude dávat to děcko?

BTW je rozdíl "nejde" a "nedoporučuje se". Do 911 se dají naložit čtyři lidi. Ale taky se to nedoporučuje :)

Vojta Dobeš
12. srpna 2017, 15:31
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Já bych si dovolil pár věcných poznámek:
1) SUV je z těch dvou jen Kodiaq (který dokonce i funguje v terénu, jak vám možná jednou ukážeme ve videu, jestli ho jeniik dodělá). 5008 je crossover a reálně má blíž k MPV než SUV - ostatně předchozí 5008 byla čisté MPV.
2) V testu jsme vůbec neřešili fakt, že Kodiaq v terénu funguje a 5008 ne. Je to totiž úplně nepodstatné a offroady jsou v podmínkách ČR zbytečné. Aby u nás člověk našel terén, který neprojede Octavia Scout, musí na polygon.
3) Srovnávat LR v socce a Kodiaq v novinářské specifikaci je nefér. Ten Kodiaq v socce stojí o stovky tisíc míň než LR a LR s výbavou odpovídající testovanému kusu bude stát zase o stovky tisíc víc.
4) V reálu je u aut téhle kategorii podstatnější, jak hezký to má interiér, jestli je v tom dobře vidět na děcka v zadních sedačkách a jestli se tam dobře dávají ty sedačky, nějaké terénní schopnosti u rodinného crossoveru jsou podobně zbytečné jako okruhové schopnosti u X6 M.

Vojta Dobeš
11. srpna 2017, 23:38
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

K tomu srovnání cen - to, proč je Kodiaq dražší, může být do značné míry způsobeno právě tím, co Honza popisoval v testu - zamrzající radiomapa, pomalé reakce etc. u Peugeotu jsou, stejně jako řada podobných věcí, způsobená tím, že automobilka zkrátka objednala od dodavatele levnější komponenty.

Jinak převodovky u Peugeotu bych se bál méně než DSG (je to hydroměničový šestikvalt tuším od Aisinu), naopak 1.6 THP bych se bál asi o něco víc než ekvivalentní 1.4 TSI. U HDI vs. TDI si myslím, že to bude víceméně jedno.

Vojta Dobeš
11. srpna 2017, 23:24
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

CX-5 je velikostní ekvivalent 3008 a Karoqu, jinak bych asi volil stejně. Uvidíme, jestli sem Mazda začne vozit nějaké další CX.

Vojta Dobeš
11. srpna 2017, 22:50
13
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

VK: Počkat, takže i když jsme napsali test, ve kterém Škodovka víceméně prohrála, tak jsme pořád uplacení Škodovkou? A nebo jsme tentokrát uplacení Peugeotem? Mě už dochází kaviár a mám poškrábané Rolexky, tak kam si mám dojít pro ten mylyjón.

A teď vážně: Komerční fungování Autíčkáře se projevuje tím, že tu jsou reklamy. Reklamy zařizují vydavatelství Economia, případně Seznam.cz, kterým poskytujeme veškeré reklamní plochy. Nejenže nemáme přímý vztah s našimi inzerenty, ale dokonce ani nevíme, kdo u nás inzeruje, dřív než to sami uvidíme v našich prohlížečích.

Půjčování novinářských aut funguje stále stejně a nic se nezměnilo ani na našich testech.

A nakonec něco nikoliv za redakci, ale za mě. Předpokládám, že jste muž a nikoliv internetový srab, takže mě prosím kontaktujte na mailu [email protected] nebo na telefonu 778 00 26 50, abychom si mohli domluvit, kdy a kde se osobně sejdeme, abyste mi mohl vysvětlit, kdy a v čem jsem konkrétně lhal. Pokud jste takovou věc schopen dokázat, samozřejmě se vám i čtenářům veřejně omluvím. Pokud ne, očekávám totéž od vás. Jinak si nárokuji právo vás titulovat bezpáteřním internetovým eunuchem.

Vojta Dobeš
11. srpna 2017, 22:26
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

beastar: Nějak tam nevidím tu "neférovost" - jezdil jsem jak testovanou 5008, tak i naftovou 5008 GT 2.0 HDI a ta benzínová je z mého pohledu rozhodně lepší. U Kodiaqu nevím, tam jsem jezdil jen benzínovou 1.4 TSI, ale Honza, který test psal, jezdil oběma a dokonce najezdil víc v TSI, takže test vychází ze zkušeností s různými motorizacemi. Navíc si upřímně řečeno myslím, že motor (pokud to není 1.2 THP v 5008) je u takové "krabičky na lidi" do značné míry jedno.

A důvod, proč proti sobě stál zrovna 1.6 THP a 2.0 TDI? Vyšly na stejný týden. Byli jsme rádi, že jsme do stejného termínu dostali ta dvě auta, trefit ještě ekvivalentní motorizace už se nepovedlo. Ale jak jsem už zmiňoval, s ostatními motory jsme jezdili a test by nedopadl jinak, ani kdyby to bylo 1.4 TSI vs. 1.6 THP nebo dva naftové dvoulitry.

Vojta Dobeš
08. srpna 2017, 21:22
1
Štvou vás nová auta? Možná si brzy budeme moci kupovat nová-stará!

Přesně, výrobci stačí VIN, aby kolem něj z dílů mohl postavit nové auto. Ostatně ultimátním výsledkem tohoto postupu jsou Jaguary XK-SS (postavené na VINech aut co shořela) a E-type Lightweight (VINy aut která se nikdy nevyrobila, ale čísla pro ně byla přidělena).

Vojta Dobeš
07. srpna 2017, 18:44
1
Hrdinové za babku: Fiat Bravo HGT

Když je něco "za dvě výplaty", tak to je 1) lehká nadsázka ( a zhruba za dvě hrubé výplaty to je) a za 2) to přeci sakra nemusí znamenat, že si na to člověk vydělá za dva měsíce. Nicméně 2-3 výplaty bývá obecně považováno za sumu, kterou si může za auto dovolit dát i velmi finančně konzervativní člověk...

Vojta Dobeš
07. srpna 2017, 17:48
0
Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 20:30
0
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

Nejlepší komromis mají na Wikipedii, tam to označují jako "First generation facelift (Mk 2)".

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 18:42
0
EMA: český elektromobil, kterému nebylo přáno předběhnout dobu

Říct k tomu můžu jen jedno - když něco vyjde jinde, tak se to naopak snažíme nepsat, protože o tom už lidi četli nedávno a je menší šance, že to budou chtít číst i u nás. Opisováním bychom byli sami proti sobě a kromě toho je to trapné.

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 18:40
0
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

Jo, šestka funguje jako New Edge, jen úplně ve všem líp.

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 18:39
0
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

Caddy: To je tím, že ty auta vnímáš podle detailů a ne podle tvaru a proporcí. A je pravda, že "kineticů a současný Mondeo si jsou v některých detailech dost podobný, ale jinak to jsou úplně jiný auta. Jednička a facelift jsou furt stejný auto s jinýma světlama.

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 16:06
0
EMA: český elektromobil, kterému nebylo přáno předběhnout dobu

Tenhle problém už nám hlásilo několik lidí a dokonce i sám autor, ale nepodařilo se nám ho replikovat - někdy, na některých počítačích a v některých prohlížečích, se tahle věc u toho článku stane. Ale je to náhodné a nevíme čím to je... U jiných článků se to neděje a i u tohoto jen někomu.

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 16:05
0
EMA: český elektromobil, kterému nebylo přáno předběhnout dobu

Jenomže ona to náhoda je, my fakt nečteme všechno. A česká auta táhnou, takže o nich každý píše a protože českých aut je málo, občas se dva sejdou v podobný termín.

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 16:03
0
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

krab: Já jsem "kinetic" Mondeem (to minulé, po New Edge) jezdil v několika kusech a byť bylo trochu tlustší a neohrabanější (asi jako Focus MkII proti Focusu MkI), pořád to bylo velmi evropsky naladěné a zábavné auto. Byl to jeden z mála naftových kombíků, které jsem vytáhl na projížďku po okreskách "jen tak".

VK: Nemůže si to dovolit, protože vývoj nových aut je čím dál dražší, trh náročnější a konkurence tvrdší. Prostě už se to nevyplatí.

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 16:01
0
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

Kdybych to měl rozebírat do detailů, tak ten článek bude ještě delší než je a nikdo ho nebude číst. S těma motorama jsem to musel zjednodušit, ale pointa je, že byly různý mezi Německem a Anglií (tím, že jsem mluvil o 60. letech, jsem Francii záměrně vynechal).

A Pinto sice v Taunusech bylo (sám jsem Taunuse s 1.6 Pinto měl), ale tuším že jen jako 1.6 - dvoulitr byl v Taunusu Cologne V6, zatímco Cortina měla 2.0 Pinto...

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 15:58
0
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

Caddy: Jestli jde o facelift nebo novou generaci není o tom, jak ti to připadá, ale kolik z toho auta zůstalo beze změny. A v případě Mk1 a Mk1 facelift je to pořád stejný auto, jen s jiným čumákem a světlama. Když se na to podíváš z boku, tak je vidět, že všechny věcí, co se nedají "zamaskovat" a jsou dané konstrukcí skeletu karoserie (tvar dveří, tvar oken, profil střechy) jsou ÚPLNĚ STEJNÉ. Facelift má jiné blatníky, jiná světla a pár detailů - ale třeba dveře bych se vsadil, že půjdou přendat...

Oproti tomu současná a minulá generace nemají společné vůbec nic, ta auta mají jiné rozměry, jiné základní tvary karoserie, všechno. Dokonce stojí na úplně jiné platformě, technicky není současné Mondeo vlastně ani tolik vývoj minulého Mondea jako spíš vývoj Fusionu.

Vojta Dobeš
04. srpna 2017, 11:30
0
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

P.S.: Kubanuss - nevšiml jsem si toho o tom tričku, jdu zjistit co se stalo a napravit.

Vojta Dobeš
04. srpna 2017, 03:39
0
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

Moc nechápu komentář. "Škoda že..." je normální a ustálené slovní spojení, které nemá s jistým mladoboleslavským produktem VW opravdu nic společného. A všechny ty věci jsou opravdu škoda, protože jinak by bylo to Mondeo mnohem lepší auto.

Vojta Dobeš
04. srpna 2017, 03:38
0
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

V Česku se z nějakého záhadného důvodu bere Mk1 FL jako Mk2, ale většina normálních zdrojů počítá generace jako takové, tedy New Edge je MkII.

Vojta Dobeš
03. srpna 2017, 20:55
0
Je malý Renault za necelých 100 tisíc nejdůležitějším novým autem poslední doby?

Jo a pozor, když budeme počítat marži na autě z EBITDA nebo něčeho takového, tak musíme mít také na paměti, že nám furt vyjde víc. Protože automobilka zdaleka nevydělává jen na prodeji nových aut, ale i na dílech, servise, často i financování atd...

Vojta Dobeš
03. srpna 2017, 19:57
0
Je malý Renault za necelých 100 tisíc nejdůležitějším novým autem poslední doby?

Řekl bych, že stavět nějaké úvahy na tom, co použil někdo (byť je to exguvernér ČNB) mimochodem jako příklad, je poněkud nerozumné. Prostě střelil nějaké číslo od boku, protože se snažil poukázat na nějakou pointu.
V reálu má 50% třeba Porsche, ale to je extrém. U Audi se to možná občas s nějakým autem povede, ale rozhodně to nebude průměr - v jeho tržním segmentu je už poměrně brutální konkurence, auta se kupují ne srdcem, ale prakticky, protože typická A4 nebo A6 je služební auto nebo rodinné auto pro někoho, kdo rozhodně není v situaci, že by "tiskl peníze".
Škodovka bude mít nějakou vyšší marži tak možná na Superbu L&K, na Fabii to bude pár tisícovek.

A mimochodem, kdyby skutečně platilo že to je těch 10%, tak by to pořád bylo hodně daleko k 12 700 euro. Zatím jsem neviděl, Škodovku, která by stála 127k EUR bez daně ;)

Vojta Dobeš
03. srpna 2017, 18:23
0
Je malý Renault za necelých 100 tisíc nejdůležitějším novým autem poslední doby?

To se takhle dost těžko řekne. Může být X metod, jak spočítat výrobní náklady a těch 80 tisíc bude nejspíš nějaká z nejnižších hodnot. Přinejmenším v ní budou chybět náklady na vývoj (což je obvykle položka v řádu miliard euro na jeden model, takže i když se jich potom vyrobí milion kusů, jsou to pořád tisíce euro na kus), na marketing a dost možná ani třeba na investice do budov a zařízení.

Takže vyrobit Octavii za 80 tisíc je sice teoreticky možné a pokud už jsou tyto náklady zaplacené, tak to jsou skutečné náklady na to, vyrobit "jednu navíc", ale prodávat se nedá ani za vzdáleně podobnou cenu - reálný zisk na jedné Octavii v základu bude pro automobilku hádám tak 10-20 tisíc korun max.

Vojta Dobeš
03. srpna 2017, 14:42
0
Je malý Renault za necelých 100 tisíc nejdůležitějším novým autem poslední doby?

Právě že Nano není zdaleka takový úspěch jak se čekalo, protože je na něm strašně vidět jak je levné. Ani chudí nechtějí auta co jsou levná na první pohled....

Vojta Dobeš
03. srpna 2017, 14:14
1
Je malý Renault za necelých 100 tisíc nejdůležitějším novým autem poslední doby?

Abych udělal radost VK, že jsem v žoldu automobilek, tak bych tady nesváděl úplně vinu na Renault. Pokud Ind chce kupovat auto bez bezpečnostních prvků (BTW, tahle věc má aspoň nějaké airbagy, za příplatek dokonce i boční), a pokud si Indové zvolili vládu, která se rozhodla bezpečnost neregulovat, tak ať si takové auto koupí. Pořád bude Kwid mnohem menší průser co do bezpečnosti než ten 40 let starý Hindustan, nebo než Tuktuk, který nejspíš reálně nahradí. Kdyby Kwid stál 200 tisíc, tak si Ind koupí leda tak kulový, nebo spíš ten tuktuk. Nebo motorku. Což je obojí rozhodně méně bezpečné než Kwid.

O tom, že by Renault měl na Kwidu nějakou zásadní marži, taky dost pochybuju. Co jsem o tom autě četl, tak aby ho za ty peníze dokázali vyrobit, museli všechno nakoupit od dodavatelů v Indii a ještě tlačit cenu tak dolů jak to šlo. V Evropě by se to auto nejspíš nedalo vyrobit za takové peníze ani bez věcí, s "věcmi" hádám, že by stálo třeba jako Sandero...

A co se týče mého osobního názoru, tak já bych zcela sobecky nechal Indy jezdit v tuktukách, když budou mít Indové a Bangladéšani a Číňani auta, tak na nás nezbude benzín.

Vojta Dobeš
02. srpna 2017, 00:51
0
Tesla Model 3 je tady a s ní i první zahraniční recenze

Spíš jde o to, že když dáte do elektromobilu generátor elektřiny, vznikne vám nějaká věc jako Fisker nebo i8. Což jsou věci co prostě nefungujou - je to špatný auto na benzín a špatný elektromobil.

Vojta Dobeš
24. července 2017, 23:56
0
James Hunt: Co měl v garáži nezkrotný Brit?

Safa: Pět tisíc je opravdu hodně, ale pokud by absolvoval dostatek orgií a grupáčů, tak by to mohl dát.

Vojta Dobeš
23. července 2017, 20:27
0
Klub 300, aneb koňská dávka adrenalinu

Omega Carlton je blbost, nic takového nikdy neexistovalo. To auto se jmenovalo Opel Omega v kontinentální Evropě, v Británii se to prodávalo jako Vauxhall Carlton (Opely se v UK dodnes prodávají jako Vauxhally a občas se jmenují jinak než na kontinentě). Vauxhall Carlton nebylo nic speciálního, prostě jen Omega s řízením na opačné straně.

Upravená verze od Lotusu se jmenovala Lotus Carlton v Anglii, kde byl základem Vauxhall Carlton, a Lotus Omega na kontinentu, kde byl základem Opel Omega.

Ale protože anglická verze byla známější a lidi u nás často nevědí, že Vauxhall se jmenoval jinak, vznikl dojem, že "Carlton" je součást označení té rychlé verze. Není. Byl to buďto Lotus Omega nebo Lotus Carlton, nemůže být oboje.

Hádám, že jestli na štítku na kufru bylo napsáno Carlton, tak to bylo RHD, nebo původně RHD.

Vojta Dobeš
22. července 2017, 18:43
0
Klub 300, aneb koňská dávka adrenalinu

Irwinek: Jen taková poznámka - Carlton je úplně obyčejná Omega od Vauxhallu pro britský trh. Důležitý štítek je Lotus, ať už je to Lotus Omega nebo Lotus Carlton. Vauxhall Carlton klidně může být 2.5TD.

Vojta Dobeš
22. července 2017, 15:59
0
Trackday Vysoké Mýto 2017 vol. 2: Vedro, davy a boky

Pouštět v odstupech by se mělo, to je dobrá poznámka, jestli se to někdy v průběhu dne nedělo, tak někdo udělal chybu :)

A pneumatiky to chce hlásit, no. My nevidíme celý okruh bohužel...

Vojta Dobeš
21. července 2017, 18:07
0
Volvo V90 T6: Zenová zahrada

Na druhou stranu, Saaby měly čtyřválce o výkonu hodně přes 200 koní už v osmdesátých letech a fungují dodnes. A stará turbo Volva na tom byla podobně. U VW umí udělat nespolehlivé leccos....

Vojta Dobeš
18. července 2017, 13:25
0
Bajaj RE Compact: Tuk tukem do Jižní Ameriky? Nebo aspoň do Malé Hanoje?

Jestliže "jinba ittai" znamená "kůň a jezdec jedno jsou", pak "jízda v tuktuku" by měla být něco, co znamená "nervózní, napůl dementnní a napůl chromý mezek chce svého jezdce zabít".

Vojta Dobeš
15. července 2017, 22:11
1
Alfa Romeo 146: Zpráva o stavu redakčního závodního speciálu

Máme Craftera, elektrověc se vlezla, tak Alfa taky. Ale možná bych pro jistotu vzal flexu.

Vojta Dobeš
11. července 2017, 18:44
0
Proč nemůže existovat luxus bez kůže?

Ad kvalitní látka - já za kvalitní látku považuju třeba vlnu používanou na špičkový obleky. Tedy ne ten shit, co z něho šije třeba Blažek, ale třeba Scabal nebo Bariston.

Vojta Dobeš
11. července 2017, 12:24
1
Proč nemůže existovat luxus bez kůže?

Jinak nějaká stará babča v Anglii má ve svým Bentley zrovna přesně jehněčí vlnu:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/Hield_Bentley_Interior.jpg

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria LTD Crown Victoria 1984
Ford Crown Victoria LTD Crown Victoria

1984 rok výroby
141 koní výkon
4 942 ccm objem

Dodge Ram 1500 SLT HEMI CrewCab  2010
Dodge Ram 1500 SLT HEMI CrewCab

2010 rok výroby
475 koní výkon
5 654 ccm objem

Chrysler Voyager Grand 2.5 CRD 2001
Chrysler Voyager Grand 2.5 CRD

2001 rok výroby
150 koní výkon
2 499 ccm objem

Honda Civic  2006
Honda Civic

2006 rok výroby
140 koní výkon
1 798 ccm objem