reklama
načítám data...

BobAsh

JménoVojta Dobeš
BydlištěPardubice
Registracepřed 3.7 rok.
Poslední aktivitapřed 9.9 hod.
Příspěvků ve fóru814
Komentářů u článků1491
Pozitivních komentářů u článků79
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu
Informace

Šéfredaktor Autíčkáře a dlouholetý motoristický novinář se zkušenostmi z českých edic Autocaru či TopGearu i z americko kanadského TheTruthAboutCars.com. Milovník všeho na čtyřech kolech, který se od klasických amerik dostal až k nadšení pro Teslu a Alfy Romeo. Vyznavač kontroverzních názorů a nevyléčitelný provokatér.

Posledních 50 komentářů

Vojta Dobeš
20. dubna 2017, 21:39
0
Peugeot 3008 GT: Zaslouží si titul Auto roku?

Krabe, mám teď na test 508 RXH, a že by to byl zrovna korunní klenot Peugeotu... no... možná je to lepší než Opel Insignia. Možná.

Vojta Dobeš
19. dubna 2017, 23:24
0
Kia Optima SW 1.7 CRDI Business Line: Manažerské rozhodnutí

Což jaksi nic nemění na tom, že Passat je i tak pořád dražší. O hodně. A hádám, že při odběru do fleetu dá Kia ještě další slevu z toho, za co ta auta mají na sautu jako skladovky - takže budou pořád signifikantně levnější než Škodovky a VW.

Vojta Dobeš
18. dubna 2017, 15:17
0
Kia Optima SW 1.7 CRDI Business Line: Manažerské rozhodnutí

krab: Já myslím, že když dáš obchoďákovi na výběr, jestli chce Octavii Combi 1.6 TDI "furtdocelafsocce" nebo Optimu SW v testovaný konfiguraci (nejlevnější skladovka za 600 tisíc), tak asi dá přednost Kie s navigací, kamerou a blbostma leckterej z nich. Dát to ředitelovi místo Passatu bude asi horší, ale taky je to auto za pomalu poloviční peníze. Samozřejmě že budou víc chtít Passata za mega a půl než Optimu za 600...

Vojta Dobeš
16. dubna 2017, 21:07
1
Autíčkář.TV uvádí video z prvního letošního trackdaye v Mýtě!

Objektivní a nudnej v čirejch brejlích... hmmmm... kdo by to mohl bejt? :D

Vojta Dobeš
16. dubna 2017, 19:05
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Bacha na to, často je obrovský rozdíl benzín vs. diesel - tím, že naftový motor bývá těžší, je podvozek celý jinak naladěný (vpředu tužší pružiny, aby to s měkčíma nemlátilo nosem o zem), tím se to celý rozhodí a nefunguje. Třeba Rapid 1.2 TSI je skvělý auto, 1.6 TDI je hrozná. A pozor, dnes už bývají různé tlumiče a pružiny i třeba u různých velikostí sériových kol.

Vojta Dobeš
16. dubna 2017, 16:58
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Ta metodika je založená na hlemýždí dynamice a disproporční době stání. Takže zvýhodňuje downsizované motory, hybridy, auta se start/stop a podobně, prostě cokoliv, co dokáže efektivně fungovat na zlomek svého výkonu.

Jinak Golfa budu mít 2.0 TDI, takže určitě jinýho než ty (říkal jsi tuším 1.4 TSI, ne?) a tedy to smysl dává. Dáme sraz v Prase...

Vojta Dobeš
16. dubna 2017, 15:30
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Ad spotřeba, nekecají výrobci, kecá EU a její debilní metodika NEDC. Že se nedá dosáhnout udávaných spotřeb je jasné už když se člověk podívá na to, jak ten test vypadá...

A jo, RS bude nejspíš žrát úplně stejně jako 1.8 TSI. To je totiž hlavní výhoda turbomotorů, umí nežrat když se jezdí klidně a řeknou si o benzín jen když se využívají. I ten Golf R umí jezdit za rozumnou spotřebu.

Jinak Golf je Octavii fakt hodně podobný, třeba RS a Golf R dávají příbuznost jasně najevo - a to je samozřejmě R o kus dál, Octavia RS je v podstatě prodloužený Golf GTI. Jinak dieselového 7g FL budeme mít v květnu.

Vojta Dobeš
16. dubna 2017, 14:20
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

krab: Tím srovnáním s Méganem RS sis hezky naběhl a naprosto perfektně si ilustroval, jak velký může být rozdíl mezi standardní a ostrou verzí. Zrovna Méganem RS jsem bohužel nejel, ale jezdil jsem řadou skvělých hatchů, včetně fantastického Clia RS minulé generace (v nějaké té úplně poslední verzi a speciální edici), nebo třeba minulého Focusu RS apod., nepočítaje v to věci jako 308 GTI, které jsou dobré, ale rozhodně ne oslnivé.

Když by sis totiž místo báječného Méganu RS sednul do obyčejného Méganu, který jsem měl bohužel tu pochybnou čest řídit hned v několika variantách, zjistil bys, že to auto je podvozkově příšerné. Zatímco Octavia, zvláště pak ta ve vyšších verzích s multilinkem (i když myslím, že většina řidičů jí od torzkové verze nepozná) je už v základu opravdu dobré auto se schopným podvozkem, ten Mégane je prostě hrozný. Přesto stačil masivní zásah chlapců z Dieppe a najednou to funguje.

Jinak ještě pár poznámek konkrétně k Octavii:
- Co se týče "pohupování" tak to možná bude i o tom, že jsi zvyklý na sportovní auta a čekáš podobné chování, já mám naopak radost, že někdo dělá obyčejná auta která nejsou zbytečně sportovní. Nicméně nemůžu soudit, všechny kusy, kterými jsem jel, měly adaptivní DCC podvozek, který tenhle problém řeší.
- Co se týče spotřeby: Že to žere při mírně svižné jízdě stejně jako šestiválcové BMW není nic divného, je to podobně velké, podobně výkonné a fyziku zatím nikdo nezrušil. Rozdíl je, že to TSI je většinou schopné při slušném zacházení žrát opravdu málo. Nevím, kolik mi žrala 1.8 TSI na prezentaci, ale předfaceliftové RS v benzínu jsem dokázal přesvědčit, aby jezdilo za zhruba 6,5, když jsem se snažil být úsporný. Pak jsem s ním taky jezdil za 25, ale to je jiná pohádka :)

Vojta Dobeš
15. dubna 2017, 18:46
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Ona je ale standardní Octa a RS opravdu svým projevem o hodně jiná. Jel jsem i čtyřočkem 1.8 TSI a víceméně se s tebou shodnu, že to je spíš poklidný, usedlý auto - byť taky funguje solidně a rozhodně nemám pocit, že by její podvozek byl nějakej problém.

RS už před faceliftem působilo rychlejší, než by s 220k mělo být (a mám podezření, že má prostě víc, ostatně ten motor to umí, je to stejnej jako v 280k Cupře nebo 300k Golfu R) a fakt vyniká ve schopnosti pohybovat se s minimem snahy fakt pekelným tempem. Facelift k tomu akorát přidal trochu intenzivnější zážitky, už to není taková nuda a nepůsobí to tak odtažitě.

Vojta Dobeš
14. dubna 2017, 20:03
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Ano, za 700 tisíc se sežene auto o třídu výš, ale rozhodně nebude mít 230 koní. A vyjádřením, že je "rychlá" myslím to, že je v reálném světě prostě rychlá - jak motorově (230 koní není podstatný údaj, točivý moment všude je o dost důležitější), tak podvozkově. Sám bych si radši koupil za podobné peníze Mazdu6 G165, ale ta bude opravdu velmi citelně pomalejší, což leckomu může vadit.

Vojta Dobeš
14. dubna 2017, 19:52
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Zrovna RS nabízí solidní poměr cena/užitná hodnota/výkon. Za těch cca 700 tisíc co stojí je solidně vybavená, velmi rychlá a velmi použitelná jako každodenní auto.

Vojta Dobeš
14. dubna 2017, 18:24
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

VK: Česká Republika je maličký trh, kde má Škoda dost specifické postavení, jiné než kdekoliv jinde na světě - a nejspíš jiné, než jakákoliv jiná automobilka kdekoliv jinde na světě.

Na normálních trzích je Škoda o kousek levnější než Volkswagen, zároveň o něco větší a s vícěméně stejnou technologií.

Vojta Dobeš
14. dubna 2017, 18:21
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Naftovýho Scouta jsem měl na cestu z Vídně do Pachfurthu a znělo to tak nějak normálně, jako Škodovka f tédéíčku. Nepamatuju se, že by mě to nějak iritovalo, což i dnes občas některý auta dělají, ale určitě bylo slyšet, že je to nafta. Ale to, že jsem to nějak moc nevnímal, znamená, že to je asi odhlučněný relativně použitelně...

Vojta Dobeš
14. dubna 2017, 18:08
0
Autíčkář.TV uvádí video z prvního letošního trackdaye v Mýtě!

V testu Kodiaqu jsem spolu s nimi, takže brzy zjistíš, jak moc pomýlená myšlenka je nechat mě mluvit do kamery :)

Vojta Dobeš
14. dubna 2017, 16:44
0
7 konceptů Fordu, které chceme vidět na silnici

Jenomže SUV nebo crossover je pro většinu lidí praktičtější, pohodlnější a užitečnější a i když design prodává, neprodává až tak moc.

Vojta Dobeš
13. dubna 2017, 23:03
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Mazda6 je naprosto skvělé auto a můj nejoblíbenější sedan/kombík střední třídy. Ale taky je docela pomalá - úžasně zábavná, ale pomalá. RS je mnohem méně zábavné, ale taky mnohem rychlejší.

Vojta Dobeš
13. dubna 2017, 23:01
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Škodovka je value brand Volkswagen Group, je o autech s dobrým poměrem ceny a výkonu. Určitě by nebyl problém postavit na Octavii třeba ekvivalent Golfu R nebo aspoň Cupry 280. Ale nějak nevím, proč by to měli dělat? Kdo by kupoval Škodovku za dva miliony?

Vojta Dobeš
13. dubna 2017, 20:53
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

MartinCoupe: Takže jako první vyřadíme BMW a Mercede, což jsou prémiovky, a pomineme detail, že v době před 30 lety neměl 230 koní ani nejsilnější éčkový Mercedes se šestiválcem (osmiválce měly víc, ale byly extrémně vzácné), v roce 1967 měl na tehdejší poměry supersilný W108 300SEL 6.3 celých 250 koní, tedy o 5 víc než Octavia RS245.

U BMW bude situace podobná, v osmdesátých letech měly přes 200 koní tak možná M3 a nejsilnější verze 5er a 7er.

Z Jaguarů (když opět pomineme, že tu srovnáváme rodinný kompakt třídy Golfu s luxusním supersedanem) měl větší výkon XJ12.

Alfa v té době neměla takový výkon žádná, Subaru také ne, Saab měl srovnatelný výkon v nejvyšších verzích Aero, což ale byla auta cenově srovnatelná třeba s pětkovým BMW. Mitsubishi a Nissan z hlavy nevím, ale běžné modely rozhodně ne.

Audi mělo v té době takový výkon možná u rallye homologačních speciálů nebo osmiválců.

Takže se můžeme zase uklidnit a vrátit se k tomu, že 230 koní u sportovní verze rodinného auta nižší střední je naprosto normální a konkurenci odpovídající výkon, byť RS280 by tomu asi slušela.

Vojta Dobeš
13. dubna 2017, 14:50
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Asi nejbližší konkurence bude Focus ST, který je rychlejší, mnohem zábavnější a víc řidičský, ale taky bude o kousek horší jako "každodenní auto" - což je do značné míry tím, že je to starý model. Jinak nikdo moc ostré kombíky nedělá... Peugeot 308 GT bude stejně nebo možná míň "řidičský".

Vojta Dobeš
13. dubna 2017, 14:44
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

A předposlední odstavec a poslední větu článku jste četl? Na ten předchozí článek dokonce odkazuju, na závěr jasně píšu, že ryzí zábavu člověku nabídnou jiná auta, ale narozdíl od předfaceliftu už tohle má nějaký ten charakter a dokáže s tím být zábava.

Jinak, proč píšeme o Octavii? Protože to lidi čtou...

Vojta Dobeš
13. dubna 2017, 13:20
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Co bylo na RS230 hrozné? Teda kromě standardních 19", na kterých to bylo nesnesitelně tvrdé, a příšerného falešného sportovního zvuku...

Vojta Dobeš
12. dubna 2017, 19:11
2
Dodge Demon je venku a je tak extrémní, jak jen může být

Obávám se, že nikdy. Pochybuju, že někdo přiveze do Čech nějaký exemplář, který by nám půjčil... ale můžeme se pokusit, Hellcat se nakonec povedl.

Vojta Dobeš
12. dubna 2017, 15:41
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Začnu od konce - čeká vás ještě test Mazdy6 CD150 v automatu a předem můžu říct, že bude pozitivní. Teda až na to, že by si to auto neměl kupovat, protože v tom ta nafta nedává smysl, když benzín žere stejně.

Jinak mám pocit, že CX-3 jsme úplně nepochválili a Mazdu2 taky ne.

Ad klady i zápory - každý z nás to má nějak a neděláme si nároky dělat super precizní podrobné testy. Takže je to spíš o celkových dojmech. S Františkem jsem tou trojkou jezdil, a vím, že jsem byl nadšený. Já se už možná u té nafty zaměřím víc na drobnosti, které mě štvaly, protože třeba infotainment mě úplně nebavil.

Jo a co se týče nudných VW, tak jsme testovali i Golf R, včera jsem jezdil novou Octavií RS, a pořád jsou to auta spíše racionální než emocionální. Což z nich zdaleka nedělá auta špatná, naopak Golf R je skvělý a facelift tomu RS hrozně prospěl, je mnohem zábavnější než bylo. Zrovna to ostatně píšu, tak vyčkej.

Vojta Dobeš
12. dubna 2017, 14:48
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Franz: Tak postupně a snad naposledy:

Ad výdělečnost - jedna věc je výdělečnost a druhá je ziskovost. Neděláme to jako dobročinnou organizaci, děláme to jako byznys. Zatím to není byznys, který by vydělával peníze a jsme rádi, že Autíčkář zaplatí svůj provoz, redaktoři dostali zaplaceno a doufáme, že z toho časem budeme mít něco i my majitelé.

Ad Mazda - prodeje netrhají, protože vyrábějí naprosto skvělá auta pro řidiče. Řidičů je málo. Volkswagen a všechny jeho odnože dělají fantastická auta pro uživatele. Uživatelů je hodně. Když se mě lidi ptají, co si mají koupit, často jim řeknu třeba "já bych si v téhle třídě koupil Mazdu6, ale tobě bude vyhovovat Superb, protože tě stejně nebaví řídit".

Ad naše reakce na tvoje rýpnutí - reagujeme proto, že nás to sere. V podstatě o nás říkáš, že čtenářům lžeme a podvádíme je, když jim předkládáme zaplacený názor automobilky (importéra, dealera) jako test. Prodávat reklamu je jedna věc, ale u nás bude reklama vždycky označená jako reklama a kupříkladu display reklamu ani neprodáváme my a dokonce ani nevíme, co se tam objeví.

Takže ano, beru si to osobně. Označil jsi mě a moji redakci za lháře a podvodníky, což jsi navíc udělal bez důkazů a na základě jakéhosi osobního pocitu, že nějaké auto nemůže být tak dobré, jak jsi myslíme. Divíš se, že já i ostatní reagujeme podrážděně?

Vojta Dobeš
12. dubna 2017, 12:49
1
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Franz: Nezávislí jsme, o tom že bychom byli nevýděleční jsme nikdy nic neříkali (na co by tady asi jinak byly ty reklamy). A k tomu, že máme rádi Mazdy - v dobách, kdy jsem dělal v Autocaru a později TopGearu, jsme zase, stejně jako spousta našich kolegů, měli rádi Fordy. Protože Ford dělal nejvíc řidičská auta. A i když už děláme jinde a jiné věci, pořád máme rádi Fordy z té doby - snad každý z naší tehdejší redakce někdy měl alespoň jedno hranaté Mondeo. Stejně jako byla spousta hranatých Mondeí mezi redakcí Autíčkáře (a dvě stále jsou). Dostali jsme od nich tolik peněz, že si kvůli tomu ještě po letech kupujeme staré Fordy?

Nebo byli snad všichni novináři po celá devadesátá a většinu nultých let uplaceni BMW za to, že donekonečně omílali a někteří stále ještě omílají, že BMW řady 3 E46 je naprosto fantastické auto? Jsou motorističtí novináři po celém světě uplacení od Porsche, že donekonečně omílají 911?

A nebo je třeba možné, že občas některá automobilka zkrátka začne dělat auta, která skvěle vyhovují nadšencům do aut a do řízení, což většinou vyústí v to, že je motorističtí novináři milují, protože motorističtí novináři obvykle jsou nadšenci do auta řízení.

Může to nezapadat do tvého vidění světa, kde silnější je lepší a německé je nejbožejší, ale my to tak prostě máme.

BTW, dlouho už jsem neřídil Focuse a Golfa jsem řídil zatím jen R, takže nemám úplně dokonalou představu, ale moje osobní pořadí preferencí v testu Mazda 3 - Golf - Focus by bylo tak, jak jsem ho napsal, s poznámkou, že pro velkou část řidičů bude Golf první, protože je sice méně řidičský, ale o to více uživatelský. Focus by byl poslední, protože je starý jako Metuzalém a vyhrát může tak jedině tí, že je laciný. Až bude nový Focus, mohlo by to být zajímavé.

Vojta Dobeš
09. dubna 2017, 21:18
1
Mini Remastered je britská klasika s novou duší

krab: Ne každý ale má čas nebo schopnosti si to auto sám poskládat - takže pro toho, kdo časem nebo schopnostmi nedisponuje, dává něco jako DBA nebo Singer skvělý smysl. Může se zdáte, že skoro dva miliony za Mini je moc, ale za auto, postavené přesně tak, jak člověk chce, a modernizované pro každodenní použití, mi to nepřijde tak mimo ,stejně jako mi nepřijde mimo těch 10 nebo kolik za Singer.

A co se týče srovnání s originálem, já myslím, že tohle je cílené na jinou klientelu. Originální klasické Mini je pro nadšence a víkendáře, tohle bych hádal, že bude spíš stylová věc pro ježdění po centru Londýna...

Vojta Dobeš
07. dubna 2017, 17:39
0
Citroën C3 - radost na kolečkách

No já se onehdy bavil s kolegou novinářem, který popisoval rozdíly mezi rozebraným 2.0 SkyActiv (atmosféra) a 1.8 TSI po asi 200 tisících. A pro mnohé překvapivě, ten SkyActiv byl mnohem víc opotřebený. Ona totiž spousta lidí zapomíná na to, že motor není kladivo a neplatí tam nezbytně nutně, že čím je to větší, tím to dýl vydrží. Motor se neopotřebovává tlakem turba nebo točivým momentem působícím na ojnice. Nejvíc urychlujou opotřebení motoru otáčky. A tříválec 1.2, který se jen zřídka dostane nad 2 500 ot./min a přes tři přeleze jen opravdu výjimečně, má zkrátka lepší pozici než patnáctistovka atmosféra, která se musí při každém pokusu o předjetí točit do červeného. Krásně je to vidět třeba na srovnání 1.2 PureTech a 1.6 VTi.

A něco podobného platí o tříválci vs. čtyřválci - ve tříválci je míň věcí a ty jednotlivé věci jsou masivnější než u ekvivalentně velkého čtyřválce, takže by měl teoreticky mít spíš šanci na delší trvanlivost.

Vojta Dobeš
07. dubna 2017, 14:43
0
Citroën C3 - radost na kolečkách

Jen vám do toho vstoupím s jednou poznámkou a jednou osobní zkušeností:
Poznámka - C3 je maximálně stejně velká jako Fabia, spíš menší a lehčí. Takže úvahy o 1.8 jsou nesmysl.
Osobní zkušenost: Jezdil jsem s 1.2 PureTech 110k EAT6 v DS3, která je cca podobně těžká jako C3. Kombinace HDM automatu a turbomotoru se zátahem všude je naprosto boží a kdykoliv bych tomu dal přednost třeba před atmosférickou 1.6. Ostatně přesně stejnou kombinaci s 1.6 VTI jsem v ne o moc těžším Peugeotu 301 řídil taky a nebylo to moc dobrý. A naprosto netuším, proč by ve spíše komfortně laděným Citroënu, kterej nemá sportovní ambice, mělo být cokoliv silnějšho než ta 1.2...

Vojta Dobeš
05. dubna 2017, 12:35
0
Ptejte se Vojty: Začínat s předkem nebo čtyřkolkou?

První auto má bejt velký, tlustý a charakterem líný, ale mít dost koní, aby se s ním dalo jezdit bezpečně. Takový Legacy 3.0 v automatu je ideální. A ano, pro začátečníka je automat úplně fajn.

Vojta Dobeš
04. dubna 2017, 12:16
0
Autíčkář.TV aneb Autíčkářova videa už se blíží. Teaser prvního testu.

Škoda 120 bude, až seženeme něco, co bychom mohli použít jako ekvivalent klavíru. A jeřáb.

Vojta Dobeš
04. dubna 2017, 11:50
0
Autíčkář.TV aneb Autíčkářova videa už se blíží. Teaser prvního testu.

FK: Miata nám v minulé sezóně nějak nevyšla, přes zimu byla novinářská mimo provoz a teď jsme si je ještě nedomluvili. Ale pracujeme na nich, na obou.

Vojta Dobeš
03. dubna 2017, 02:12
0
Autíčkář.TV aneb Autíčkářova videa už se blíží. Teaser prvního testu.

Co se týče redakčních aut, patrně bude nějaké video s Dominikovou Silvií, jinak už v redakci nic moc co by čtenáři ještě neznali není. Rozhodně nechceme stará auta zanedbávat, ale je to zkrátka složitější.

Vojta Dobeš
03. dubna 2017, 00:11
0
Autíčkář.TV aneb Autíčkářova videa už se blíží. Teaser prvního testu.

Kodiaq byl 1.4 TSI, ne chrochták. A točit se starým klasickým GT by nás určitě bavilo víc, ale mělo by to několik nevýhod. Za prvé by se hůř shánělo, za druhé by nás s ním nenechali strávit tolik času, nemohli bychom s ním jezdit jak bychom chtěli, stálo by to mohem víc peněz v nákladech a jako výsledek by se na to podívalo méně lidí :)

Vojta Dobeš
02. dubna 2017, 21:54
0
Autíčkář.TV aneb Autíčkářova videa už se blíží. Teaser prvního testu.

V plánu jsou i starší a různé podivnosti. Uvidíme, jak to půjde.

Vojta Dobeš
31. března 2017, 00:58
1
Mazda 6 2.0 G145 Wagon - Nekonvenčně konvenční

Naftovou 6 (jinak naprosto identickou jako tahle) v automatu máme v testu teď a je výborná. Jediný argument proti její koupi je existence G145/G165, jinak je to pořád skvělá věc.

Vojta Dobeš
30. března 2017, 15:24
1
Mazda 6 2.0 G145 Wagon - Nekonvenčně konvenční

Všechno si musí sedat, i Mustang se 120 km nejezdil tak jak by měl. Auta pod tisíc nájezdu by se testovat ideálně neměly.

Vojta Dobeš
27. března 2017, 20:45
1
Kladiva, gumy a hřebíky, aneb je tu smysluplný nástupce runflatů?

Test, ale v omezených podmínkách. Jinak ježka by to přežít mělo, je prý jedno, jak velká díra v tom je. Ale nezkoušeli jsme to.

Vojta Dobeš
25. března 2017, 02:05
0
O stíhačce a dvou Američanech, kteří změnili svět automobilového designu

Ad právníci - na to, co říkáš, je potřeba být DOBRÝ právník, nebo být právník kurva. Na to, abych byl kurva, nemám povahu, a na to, abys byl dobrý právník, musíš pro to být nadšený nebo prostě pilný a ochotný obětovat svůj volný čas. I tak dost trvá, než se člověk dostane do pozice, kdy "dělá na sebe" a účtuje si 3 600 na hodinu. To přijde až po letech a letech tvrdé a hnusné dřiny. Právník, který to vezme "punkověji" pak bude dělat ficku ve velké firmě nebo soukromého advokáta na menším městě, což stačí na slušné uživení, ale ne na zbohatnutí a kupování nových BMW.

A to nemluvím o tom, že prvních pár let po škole člověk otročí jako koncipient většinou za totální almužnu. Nechtěl jsem být člověk, který promrhá mládí honbou za kariérou a potom si bude ve 45 letech kupovat červená Porsche a balit blondýny, protože mu dojde, že mu utekl život.

Vojta Dobeš
24. března 2017, 02:35
0
O stíhačce a dvou Američanech, kteří změnili svět automobilového designu

PL: Nestačí "nemít s kreativitou problém", musíš být kreativní na excelentní úrovni. A mimochodem, jít na uměleckou školu by ti asi s automotive designem nepomohlo, protože by ti chybělo technické zázemí. Na architekturu se taky nedostaneš z umělecké školy, protože nedáš matematiku a fyziku, kterou potřebuješ na velmi vysoké úrovni.

FK: Lidí, co dělají nějakou nižší úroveň práce ve Škodovce (ti co kreslí ty mlhovky a tak) je docela dost. Jen to asi není práce, o jaké si člověk v 15 představuje, že jí bude dělat. Na druhou stranu podílet se na něčem tak velkém a složitém jako je auto musí být fascinující i na nižší úrovni.

A ad žurnalistika - není pravda, že novinářů je málo, novinářů je až dost a vystudovat žurnalistiku člověku nic moc nezaručí a rozhodně to z něj neudělá dobrého novináře. A špatného novináře člověk může dělat i bez toho.
Jinak já žurnalistiku nestudoval ani mě to nikdy nenapadlo, mám čtyři roky práv, pak jsem se na to vykašlal, protože jsem se dokázal lépe a radostněji uživit překládáním automobilových časopisů a následně psaním ;)

Vojta Dobeš
23. března 2017, 23:53
0
O stíhačce a dvou Američanech, kteří změnili svět automobilového designu

Ad talent vs. technologie - takhle otázka vůbec nestojí. Aby člověk mohl dělat automobilový design, musí zvládat oboje a to na špičkové úrovni. Pár lidí "z oboru" znám a taky jsem po tom kdysi toužil, nakonec jsem se hlásil jen na architekturu, kam jsem se těsně nedostal a nakonec jsem za to rád, protože uživit se tím fakt není prdel.

FK: Mít talent možná stačí, pokud navrhuješ skleničky nebo židle, na to není potřeba žádná velká technologická základna. Neříkám že žádná, i navrhnout židli nebo skleničku tak, aby to fungovalo, znamená spoustu přemýšlení, ale člověk se obejde bez inženýrských znalostí.

Design aut je ale něco úplně jiného a vždycky byl. Spojuje nároky na estetiku s aerodynamikou, praktičností a pak třeba taky tím, aby to celé šlo nějak vyrobit. Mít talent sám o sobě je dobré tak možná na kreslení konceptů nebo nějakých staveb, které nikdy nebudou muset pořádně fungovat. Ale navrhovat auta je kurevsky komplikované.

Teprve kombinace špičkového talentu, špičkových vědomostí, obrovské píle a manažerských schopností může z člověka udělat někoho z hyperúspěšných špiček, jako je Bangle nebo Kabaň. Řekněme, že je to cíl podobný tomu, jako když si kluk, co si rád drnká na kytaru, vysní že z něj bude druhý Mick Jagger nebo Eric Clapton.

O dost realističtější cíl je dostat se na úroveň, kdy se tím člověk uživí, ale není tím, o kom se píší články. V automobilkách mají designová oddělení desítky a stovky zaměstnanců, a většina z nich třeba kreslí světla. Nebo kliky dveří. Klidně třeba deset let - pořád a pořád budou navrhovat detaily toho, co vymysleli jako celek jiní, a třeba nakreslí kliku dveří na deset různých modelů. Ti úspěšní se dostanou třeba tak daleko, že jednou skutečně ovlivní vzhled auta, ti špičkoví třeba jednou dostanou na starost design interiéru nebo exteriéru (pořád ale v rámci původního konceptu, který udělal šéfdesignér), pár elitních se dostane na pozici, kde mohou skutečně rozhodovat o podobě aut.

Ad zahraničí vs. ČR - zrovna u automobilového designu není potřeba nikam odcházet, máme tu Škodovku, která designérů na všech úrovních spolkne docela dost.

PetrLuk: Pokud nejsi špičkový výtvarný talent (ne takové to "lidi říkají, že docela hezky kreslím"), nemáš obrovského kreativního ducha, odhodlání, píli, technické znalosti atd., zapomeň na automobilový design. A pokud by ses věnoval designu obecně, buď smířený s tím, že tvým životním úspěchem může být sada lžiček.

Vojta Dobeš
21. března 2017, 17:01
0
O stíhačce a dvou Američanech, kteří změnili svět automobilového designu

Tak ono upřímně, americká auta konce 50. let (60. léta už byla elegantnější a střídmější) jsou podle spousty lidí taky dost ošklivá. Takový '59 Cadillac nebo '61 Imperial byly dost podobně kontroverzní jako E60 nebo X6. A ve své době vyvolávaly podobné reakce a kupovali si je podobní lidé.

Vojta Dobeš
19. března 2017, 02:10
1
Vyjádření redakce Autíčkáře k výsledkům ankety Auto roku

Jinak červený Kodiaq je tam proto, že na Škodovky kliká víc lidí než by kliklo na 3008. A červený je proto, že červená víc upoutá pozornost, proto jsem záměrně hledal Sportline, aby měl výraznou barvu :)

Vojta Dobeš
17. března 2017, 19:51
0
Vyjádření redakce Autíčkáře k výsledkům ankety Auto roku

Jedno nám to je, protože ta anketa o ničem nevypovídá, nezáleží na ní a je vážně jedno, co v ní vyhraje. Ať už v české nebo v evropské.

Vojta Dobeš
15. března 2017, 23:15
0
Auta z Frcu: Americký sen

Na to, aby si člověk užíval velmi amerického Springsteena ve velmi americkém autě vlastně ani fakt, že je to protivietnamský protestsong, nevadí.

Horší bylo, když jí používal v kampani Reagan, protože jí taky nepochopil :)

Vojta Dobeš
13. března 2017, 22:01
0
Sergio na ocet, létající auta, volnější emise i miliardové pokuty

Tak ale velkou část kraválu od vrtulníku dělá motor a to, že má rotor s odkrytými listy, ne? Předpokládám, že "ventilátor v trubce" bude tišší, a navíc na elektriku.

Vojta Dobeš
13. března 2017, 22:00
0
Sergio na ocet, létající auta, volnější emise i miliardové pokuty

Předpokládám, že by uživatel vlastnil jen tu kapsli a jak podvozky, tak "drony" by byly provozovatele. Tedy přijedeš na kolečkách do "převlékacího centra", necháš tam kolečka, odletíš s vrtulkama, v cíli zase prohodíš. A servis bude řešit poskytovatel.

Vojta Dobeš
10. března 2017, 23:05
0
Podpoř Autíčkáře, kup si tričko a dostaneš kafe!

Zrovna jsem ti chtěl psát do mailu, jestli radši nechceš vzít na kafe s redakcí bílé, to se podepisuje o dost líp. Výzvu kdyžtak přijmeme, ale dosavadní pokusy s podpisy na černém zatím moc nefungují :)

Vojta Dobeš
10. března 2017, 16:55
0
Podpoř Autíčkáře, kup si tričko a dostaneš kafe!

Ah, převzetí osobně jsem tu nerozepsal, ale bylo popsáno v předchozím článku. V Praze, Brně, Ostravě, Pardubicích, Zlíně a na Kafi&Kárách nebo na Trackdayi je to v pohodě. Jinde by se vidělo po domluvě :)

Vojta Dobeš
09. března 2017, 22:28
2
Podpoř Autíčkáře, kup si tričko a dostaneš kafe!

Podložky pod SPZ bychom mohli udělat, to je dobrej nápad.

Jinak nechceš Alfu 146 1.8 TS? O jedný bych věděl... vešla by se. Kdyžtak napiš do mejlu nebo zpráv.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F100  1962
Ford F100

1962 rok výroby
115 koní výkon
3 700 ccm objem

Mazda 323 323F BA 1.8 1996
Mazda 323 323F BA 1.8

1996 rok výroby
112 koní výkon
1 800 ccm objem

Oldsmobile Alero 2.4 Automat GLS 1999
Oldsmobile Alero 2.4 Automat GLS

1999 rok výroby
104 koní výkon
2 399 ccm objem