reklama
načítám data...

BobAsh

JménoVojta Dobeš
BydlištěPardubice
Registracepřed 4.2 rok.
Poslední aktivitapřed 8 sec.
Příspěvků ve fóru817
Komentářů u článků1651
Pozitivních komentářů u článků119
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu
Informace

Šéfredaktor Autíčkáře a dlouholetý motoristický novinář se zkušenostmi z českých edic Autocaru či TopGearu i z americko kanadského TheTruthAboutCars.com. Milovník všeho na čtyřech kolech, který se od klasických amerik dostal až k nadšení pro Teslu a Alfy Romeo. Vyznavač kontroverzních názorů a nevyléčitelný provokatér.

Posledních 50 komentářů

Vojta Dobeš
18. října 2017, 00:49
0
O moderních hot hatchích a radosti z rychlosti

Kia náhodou v pohodě, má to docela schopnej a podhodlnej podvozek, dobrý sedačky, docela slušnej posaz, převodovka je taky příjemná a s tou 1.25/90k to vlastně jede asi tak, jak to potřebuje, když to člověk chytí pod krkem. Na auto "již od" (je to fakt férově v úplným základu, včetně bílý barvy a plecháčů) je to docela slušný. A hlavně příjemný osvěžení v moři supernašláplých testovaček.

Vojta Dobeš
17. října 2017, 19:02
0
O moderních hot hatchích a radosti z rychlosti

Já vůbec nemám problém třeba se 600 koněma u něčeho, co má bejt primárně rychlý a pohodlný. Ale superhatche pořád pohodlný nejsou, pořád to jsou frenetický blbosti, který dělají kravál a drncaj. Takže od nich chci zábavu, protože jinak jsou otravný. A oni zábavný nejsou.

Vojta Dobeš
17. října 2017, 18:35
3
O moderních hot hatchích a radosti z rychlosti

Mě třeba "drtit" slabé auto na limitu jeho schopností a hluboce pod limitem svých vlastních, nepřijde vůbec jalové. Člověk si tak může dovolit spoustu věcí, které by si jinak dovolit nemohl ani vzdáleně - třeba "poslat" auto do zatáčky opravdu na limitu, nebo se s někým nahánět (protože je to ještě v civilizovaných rychlostech). Zrovna dneska jsem s Kiou Rio 1.25 v úplném základu pocuchal sebevědomí nějakému majiteli spěchající Octavie.

Kdybych seděl v Golfu R nebo Cupře, mohl bych teoreticky podobně "vytrestat" průměrného řidiče s M5. Jenomže to už bych neudělal, protože by to zapáchalo smrtí. S moderními "superhatchi" dokáže i úplný idiot jet rychlostí tak strašidelně mimo normální meze, že je to... no, strašidelné.

A jezdit rychle bez toho, aby v tom byla nějaká výzva - no, to je teprve jalové. To můžu rovnou začít jezdit 250 po dálnici.

Vojta Dobeš
15. října 2017, 15:18
0
Škoda Karoq: Udělá z Čechů milovníky SUV?

Nebo prostě proto, že jsme magazín o autech a Karoq je auto. Navíc auto nové a pro český trh velmi významné, takže je logické, že o něm chceme psát. A bez "žranice na Sicílii" to dost dobře nejde.

Vojta Dobeš
13. října 2017, 21:24
0
Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT: Nejlepší český kombík nebo korejská náhražka?

Mě to občas štve taky, ale na druhou stranu je to někdy lepší než neprostupný konfigurátor německých značek plný milionu balíčků, paketů a jednotlivých položek, kde člověk stráví mládí tím, že hledá jaké auto si vlastně koupit. Nemluvě o tom, že to potom bývá dražší. Třeba u Mazdy mě balíčky na jednu stranu štvou, na druhou stranu bych si prostě nejspíš koupil šestku "se vším" a vyřešeno.

Vojta Dobeš
13. října 2017, 17:44
0
Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT: Nejlepší český kombík nebo korejská náhražka?

Přitom pro americký auta (v posledních cca 30 letech) jsou "balíčky" právě dost typický - a právě v Americe se to nejspíš naučily asijské automobilky. Mnohem líp to totiž odpovídá typickému americkému modelu prodeje aut, kdy se kupují skladová auta co jsou "na place", zatímco v Evropě je běžnější auta zadávat do výroby a tudíž dává smysl mít širokou paletu možností výbavy.

Vojta Dobeš
09. října 2017, 02:28
0
Lužická jezera v domě na čtyřech kolech

Test VW Californie bude následovat brzy ;)

Vojta Dobeš
04. října 2017, 22:20
0
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

Já se obávám, že v těch výpočtech toho, jak jsou ojetiny výhodný, zapomínáte na jednu dost zásadní věc - know-how a čas, který tomu musíte věnovat. Pro nadšence, který je ochoten se tím zabývat a hodně o autech ví, je možné kupovat ojetá auta výhodně a dobře je prodávat, takže je ve výsledku na nižších nákladech než s novým.

Pro člověka, který potřebuje nástroj, může být Golf za necelý bůro na operák nejvýhodnější, protože nemá know-how a čas řešit servis 10+ let starého auta.

Vojta Dobeš
01. října 2017, 21:29
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

To docela chápu, Superb je alespoň povětšinou vcelku pohodlné auto. V90 je naprosto nesmyslně tvrdá.

Vojta Dobeš
29. září 2017, 12:38
2
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Knightrider: Stejně jako Vavris ti tak docela nerozumím. Za prvé, jak už tu zmínili ti přede mnou, za služební auto se také platí. Za druhé, pokud tomu tak není, je služební auto pořád součást benefitů pro zaměstnance. Tedy člověk ho nedostane "zadarmo", ale jako součást odměny za dvoji práci. Za třetí, zaměstnanec si ve spoustě případů auto vybírá sám, čímž to odpovídá tomu, kdy by si auto sám i kupoval - je pro něj důležité vědět, jestli je to či ono auto dobrá volba. Za čtvrté, z hlediska testu je úplně jedno, jestli to auto platil zaměstnanec nebo zaměstnavatel. Důležité je, jaký je dojem ze Superbu po měsících skutečného používání.

Viděno tvoji logikou bychom měli všechna auta jen chválit, protože za ta k redakčním testům taky neplatíme a ještě je dostaneme s plnou nádrží, kterou můžeme vyjezdit. Ale my, nevděční novináři, je i kritizujeme!

Vojta Dobeš
29. září 2017, 00:05
1
Jsou protesty pražských taxikářů marketingovou kampaní Uberu?

Já třeba věřím tomu, že spousta taxikářů jsou slušní lidi. Bohužel tahle forma protestů lidi jen utvrdí v přesvědčení, že nejsou.

Vojta Dobeš
27. září 2017, 18:01
0
Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D: Jejím revírem je dálnice

Mercedes má už takové jméno, že mu ho nezkazí taxíky. Ale u Mazdy chápu, že nechce být vnímána jako "fleetové auto", ale spíš jako něco pro "nadšené řidiče". Celá jejich firemní komunikace je taková.

Jinak ad ten motor - ten diesel není špatný, ale pokud bych nebyl člověk, který opravdu pravidelně jezdí hodně rychle po dálnici, nedokážu si představit, že bych mu dal přednost před naprosto skvělým benzínem. Ať už G165 nebo o kousek dražší G192, která je ale zase automaticky v plné výbavě.

Vojta Dobeš
27. září 2017, 17:18
0
Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D: Jejím revírem je dálnice

Nová šestka se právě na poměry Mazdy prodává velmi dobře, což je vidět i na tom, že se na to auto víceméně nedá dostat žádná sleva. To, že nemají fleetové slevy je podle mě fleetová politika. Oni to prostě do těch fleetů prodat nechtějí, kvůli image.

Vojta Dobeš
21. září 2017, 12:38
0
Bazarový snílek: TVR Griffith

A ještě v tom vypadá jako buzna s přerostlou MX-5. Pravda :)

Vojta Dobeš
11. září 2017, 16:42
0
Tesla Model 3 je tady a s ní i první zahraniční recenze

To není tak docela pravda - spousta emisí se mnohem snáz řeší u elektrárny, jejíž velikost umožňuje použití technologií které v autech nefungují, a která navíc jede neustále v optimálním režimu, na rozdíl od motoru v autě, který musí pracovat v obrovském rozsahu otáček a zatížení a tudíž většinou běží velmi neefektivně.

A zrovna eGolf a původní Leaf jsou pro mě osobně příklady elektromobilů, které mi nedávají smysl - furt to totiž funguje jako Golf, jenom to stojí dvakrát tolik a nic to neujede. Tesla, která stojí podobně jako ekvivalentní BMW nebo Mercedes a ujede dost na to, aby mi vystačila na 99% mých dní, mi přijde o dost rozumnější...

Vojta Dobeš
06. září 2017, 22:15
0
Jakým autem by jezdil reálný kapitán Exner?

V těch původních se to odehrává v 60. letech, kdy to bylo natáčeno, a těsně poválečný Mercedes nebo předválečné Bugatti byla auta hodně extravagantní, ale zároveň dostupná a ne úplně mimo na denní provoz - hádám, že 20-30 let starý Mercedes stál podobně jako nové embéčko, protože nikdo nechtěl živit a opravovat starý krám. Takže je to rozhodně víc mimo než dnes E-type a přijde mi to právě na úrovni té R107 nebo XJ-S - sice extravagantní a vyžadující značné odhodlání, ale realizovatelné.

Ten kávovar a pingpongový stůl mě tam taky nesedí, přijde mi to jako představa člověka bez stylu o tom, jak vypadá člověk se stylem.

Vojta Dobeš
06. září 2017, 16:16
0
Jakým autem by jezdil reálný kapitán Exner?

Já jsem se díval do nějakých tabulek a kapitán s 20 lety praxe a VŠ by měl mít podle platové třídy a odsloužených let minimálně 40 hrubého, a to tam jsou ještě nějaké příplatky a podobně, takže bych těm 50 docela věřil. Tedy udržovat XJ-S nebo R107 by mělo být proveditelné, byť asi ne pohodlné.

Vojta Dobeš
06. září 2017, 00:15
0
Jakým autem by jezdil reálný kapitán Exner?

Proto vidím jako primární volbu tu R107 - ta odpovídá tomu dojmu "starého Mercedesu". R129 naproti tomu ještě není dost "klasická"...

Jinak W124 Cabrio nejsou zas tak raritní, a ještě nedávno stály třeba jen lehce přes 100 tisíc.

Vojta Dobeš
05. září 2017, 22:45
0
Jakým autem by jezdil reálný kapitán Exner?

Kdyby to měl být "cca 20 let starý Mercedes kabrio s koženými sedadly", tak to může být R129, C208 (první CLK) nebo, pokud bychom trochu natáhli to "zhruba", by to mohla být i W124 kabrio... Což by vlastně k tomu policajtovi docela sedělo :)

Vojta Dobeš
05. září 2017, 12:48
0
Jakým autem by jezdil reálný kapitán Exner?

S příplatky a dostatečně dlouhou službou by mohl mít i 50,což by na provozování většiny z vyjmenovaných mělo stačit. A že většina policajtů má obyčejná auta je jasné, většina normálních lidi taky. Přesto znám takové, kteří mají cca průměrný plat a třeba starou Ameriku na daily. A zrovna kolem. Amerických aut vlastně i pár policajtů znám...

Vojta Dobeš
04. září 2017, 22:31
1
Enjoy 86: Autíčkář v akci

knightrider: Ono je to spíš o tom, že ty "chyby" u Miaty jsou součástí toho, proč nás baví. Kdyby měla víc koní, už by se nedala hnát až na hranu a za ní. Kdyby byla větší a pohodlnější, tak by byla taky těžší a ne tak zábavná a bezprostřední.

Mohla by se (zvlášť RF) míň naklánět, ale možná by potom nebyla tak čitelná.

Co jsou regulérní vady jsou mizerný sedačky a tupý řízení. A chabý odhlučnění střechy dělá z roadsteru auto nepoužitelný na daily, pokud musíš občas po dálnici.

Jako čistě sportovní náčiní je Toyobaru lepší, a třeba M240i bude pro opravdu nadšenýho řidiče a zvlášť třeba na okruhu mnohem víc vzrušující. Ale Miata je geniální jako auto, který se dá přiměřeně použít v daily provozu a zároveň umožní bez velký odvahy a skillu jezdit na maximum možností.

Vojta Dobeš
04. září 2017, 14:07
3
Enjoy 86: Autíčkář v akci

beastar: Nemyslím, že by to bylo o blbech fandících jednomu autu, ale o rozdílném přístupu k autům a především k řízení. Pro mě není to, že má Toyobaru "jen" 200 koní, jeho nevýhoda. Je to VÝHODA. Jezdil jsem spoustou opravdu rychlých aut a čím rychlejší auto, tím je ostrá jízda méně zábavná a od zábavy a radosti z boje se strojem a silnicí se přesouvá ke strachu sám ze sebe.

Chápu, že někoho může bavit pocit, že může jet jak rychle chce a nestojí to žádnou námahu - v kdejakém moderním autě se dá poměrně v klidu a bez nutnosti něco nějak extrémně umět pohybovat tempem daleko za hranicí nejen rychlostních limitů, ale i toho, co normální lidi považují za šílenství. Ale já už za určitou úrovní dostávám strach, protože od jisté rychlosti už člověku nepomůžou schopnosti, ale nehoda je jen věcí štěstí/smůly.

Stejně jako píše ToMyx mám zkušenost s tím, že i relativně slabé auto (Miata 1.5, hehe) bohatě stačí k tomu, aby člověk mohl jet tempem, ve kterém bude mít spolujezdec pocity pekelného úprku a blížící se smrti - a na opravdu klikaté silnici bude navíc malé, obratné auto jako je Toyobaru, Miata nebo téměř libovolný malý hothatch rychlejší, než supersedany a überSUV.

Honba za papírovými koňmi mi už dneska přijde stále stupidnější, protože čím dál víc aut disponuje výkony, které se zkrátka nedají v reálném světě využít.

Vojta Dobeš
31. srpna 2017, 21:20
0
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4: Automobil pro nadšeného fotra

Já bych si třeba Giulii klidně koupil, ale rozhodně bych to neudělal v prvním roce výroby...

Vojta Dobeš
30. srpna 2017, 20:55
0
Poručíme bahnu, sněhu! aneb potomci tanků

Ekranoplán využívá přízemního efektu nad vodou - v podstatě je to letadlo, ale nemůže lítat výš než pár desítek metrů.

Vojta Dobeš
29. srpna 2017, 21:25
0
9 rychlých aut, která jsou překvapivě levná

Se srovnatelným řidičem v obou autech bych o tom dost pochyboval. C5 má o kus modernější podvozek, je pokud vím lehčí a navíc má díky LS1 o hodně víc koní. Leda že by ta C4 byla ZR1, ale potom by zase bylo fér srovnání se Z06 a to by dopadlo opět stejně...

Vojta Dobeš
29. srpna 2017, 12:18
0
Vojta Dobeš
28. srpna 2017, 19:45
0
Jak se naučit řídit? A existuje zábavné kabrio pro čtyři? | Ptejte se

Vždycky čtyři. Ale pokud jsme zavrhli E36 jako moc tlustou, tak Mustang libovolný generace opravdu nebude správné řešení :)

Vojta Dobeš
28. srpna 2017, 17:02
0
Jak se naučit řídit? A existuje zábavné kabrio pro čtyři? | Ptejte se

S minulým Mini Cooper S Convertible jsem jezdil a bylo skvělé - předpokládám, že pokud se bavíme o náhradě za Miatu, budeme mluvit právě o tom minulém. To nové dost ztloustlo, je možné, že už tak zábavné nebude - Clubman rozhodně nebyl.

Vojta Dobeš
23. srpna 2017, 22:39
0
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Do kanceláře cestou necestou

Jenomže pokud člověku nebude v éčku vadit skromnější výbava, nebude mu vadit ani v Octavii a Octavia s výbavou základního éčka bude stát půlku toho, co to éčko, takže svět bude zase v pořádku.

Prostě si člověk vždycky může vybrat - chci menší, míň luxusní auto s lepší výbavou, nebo větší bez výbavy? Nebo chci to menší s lepším motorem a bez výbavy?

Ono se snadno řekne, že Octavia "stojí jako 3er BMW" - jenomže potom se člověk podívá pořádně a zjistí, že ve skutečnosti srovnává Octavii RS se spoustou výbavy a 316d bez ničeho.

To, že novinářské auto dokáže stát 1,1 milionu (protože v něm je všechno, co se do něj vejde) je podobné jako se určitě dá poskládat C200d za dva miliony, což bude taky vypadat šíleně.

Vojta Dobeš
23. srpna 2017, 20:03
0
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Do kanceláře cestou necestou

Éčkový kombík za 1,1 mega ale nemá výbavu odpovídající Scoutu za 1,1 mega a Scout s odpovídající výbavou stojí o hodně míň. Tohle porovnávání aut bez ohledu na výbavu je hrozně ošidné...

Vojta Dobeš
22. srpna 2017, 20:27
0
BMW 340i M-performance: Budoucí legenda

Jasně, myslel jsem 16 barev.

Vojta Dobeš
22. srpna 2017, 11:35
1
BMW 340i M-performance: Budoucí legenda

Ach jo, on fakt nikdo nepochopil tu nadsázku?

Vojta Dobeš
22. srpna 2017, 10:52
0
BMW 340i M-performance: Budoucí legenda

Nemáme bohužel zkušenosti se všemi zmiňovanými, natož ve srovnatelných podmínkách - Jag jsem měl v ruce jen coby 25d a C43 AMG zase jen na ledu. Nicméně nejvšestrannější jako každodenní auto + zábava mi asi přišla C43, nicméně 340i M Perf. je charakternější a ostřejší. Jag moc podle slabé verze nedokážu posoudit, ale v každodenním životě bych s ním měl trochu problém kvůli příšernému infotainmentu a obecné nedotaženosti.

Vojta Dobeš
22. srpna 2017, 10:49
0
BMW 340i M-performance: Budoucí legenda

Samosvor určitě, před touhle 340i jsem sice řídil jen pre-FL 335i, která se lišila i jinými věcmi, ale mám zásadní podezření, že posun z nedotáčivého "místy-tak-trochu-Audi" k plnokrevnému BMW je dost o tom svoru.

Vojta Dobeš
21. srpna 2017, 23:10
0
Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet – dokonalost plus otevřené nebe

Tipnul bych si střední až vyšší jednotky milionů dolarů.

Vojta Dobeš
21. srpna 2017, 19:54
0
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Do kanceláře cestou necestou

Výsledná cena je dost daná tím, že je to novinářské auto, u kterého se zastoupení Škodovky chce předvést, co to auto všechno umí.

Vojta Dobeš
21. srpna 2017, 18:56
0
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Do kanceláře cestou necestou

Jak u které značky. Kupříkladu u Škodovky to víceméně nejde. Naopak třeba Golfa jsme měli i třeba v základu - obecně ale mají novinářská auta tendenci mít výbavu v horním části spektra. Je to ostatně logické, zákazník si vybere jen něco, ale novinář tam potřebuje mít všechno, aby mohl všechno vyzkoušet.

Vojta Dobeš
21. srpna 2017, 13:01
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

JP: Ano, a proto jsem napsal článek o tom, že nejmužnějším autem na světě je červený roadster pro kadeřníky, čímž jsem samozřejmě myslel jen přesně to, co jsem napsal, a vůbec jsem to nemyslel jako rýpnutí do myšlenky "auta pro chlapy" obecně.

Vždyť v tom článku sakra i píšu, že správný chlap se pozná mj. podle toho, že neodvozuje svoji mužnost od automobilu.

To už neumím psát srozumitelně? :)

Vojta Dobeš
21. srpna 2017, 12:59
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Tak ještě jednou - ten článek je především rejpnutí do všech, kteří mají pocit, že jsou velcí chlapi díky velkému autu. Proto jsem jako "nejchlapštější" auto zvolil to, které je obvykle považováno za úplně nejméně chlapské na světě. Neznámená to, že by si měl každý koupit Miatu.

A osobně mám trochu pocit, že zejména ty a Knightrider jste dost "potrefené husy" a reagujete podrážděně proto, že se to trošku, malinko dotklo vašeho ega.

Ad moc rychlý auta - jak jsem psal výše, třeba 340i M Performance mi ještě přišla jako auto, který lze plně využít, přestože má taky spoustu koní. A je dokonce zábavná a bezprostřední.

Ad skupina B - na rallye můžeš využít třeba 800 koní, stejně jako na okruhu. V běžném provozu už moc ne :)

Vojta Dobeš
21. srpna 2017, 00:04
1
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Ale to není despekt ke značce, to je despekt k lidem, kteří si koupí 500hp+ auto plné elektroniky a potom si díky němu připadají úžasní, rychlí a mocní.

Jinak jo, v F1 pomáhá elektronika - ale oni používají elektroniku proto, že jezdí rychle. Na veřejné silnici se nedá jezdit rychleji, než dokáže třeba Golf R, a v reálu ani o moc rychleji než dokáže ta Miata nebo BRZ. To, co přinesou větší schopnosti RS6 (ať už co do výkonu, gripu, elektroniky, chytré čtyřkolky), to už je dobré jen k tomu, že je snazší a pohodlnější pohybovat se rychle.

Nic proti existenci takového auta, jezdit v pohodlí libovolnou rychlostí je fajn. Ale tvrdit, že "chlap má mít pořádné velké auto jako je třeba RS6" a dělat si srandu z těch, co jezdí malým a slabým autem, protože si chtějí rychlost zasloužit schopnostmi a ne šekem, mi přijde trochu hloupé.

O tom byl taky celý ten článek - ne o tom, že by všichni měli mít Miatu, ale že fascinace výkony a čísly a velkými silnými auty jakožto atributy "pořádného chlapa" je trochu pitomá.

Vojta Dobeš
20. srpna 2017, 20:12
1
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Nemám nic proti značce Audi, nemám rád zběsile rychlé přehnaně schopné čtyřkolky, resp. šílenou honbu za nesmyslným tempem obecně. Zrovna na těch okreskách kolem Seče se dá na některých rovinkách dohrabat na těch 180-200 km/h i s autem co má 300 koní. Proč bych sakra měl chtít něco, co je 2x tak rychlé? K čemu to auto je? K tomu, že líp akceleruje na německém Autobahnu v tempu nad 250 km/h?

"Pocit že zvládneš 400 koní" (nebo v případě RS6 560 koní) je právě jen to - pocit. Pokud jezdíš s RS6 jakýmkoliv na českých silnicích dosažitelným tempem, tak nic nezvládáš. Zvládá to auto a jeho vychytaná elektronika a čtyřkolka, řidič na tom žádnou zásluhu nemá, protože je to jednoduché.

Což je přesně to, proč nevidím nic "chlapského" na tom jezdit takovou věcí - je to jako jít na lov s dalekonosnou puškou, noktovizorem a vozit se u toho v offroadu. Zvládne to i úplný idiot a potom se může doma prsit, že střelil medvěda.

Jo, zvládnout 500 koní ve starém muscle caru s bubnovými brzdami bez posilovače, řízením taky bez posilovače a diagonálníma pneumatikama, to chce celého chlapa, protože se ta věc člověka pokusí při první příležitosti zabít. Ale válet se v masážní, vyhřívané a ventilované sedačce z kůže z telecích prdelek, poslouchat u toho Bang&Olufsen a hnát se někde 200, protože auto to umí, není nic, na co by měl být člověk hrdý.

Ad GT 86 - Miatu jsem použil samozřejmě jako příklad typického roadsteru a obecně malé lehké zadokolky. Klidně bych mohl to samé napsat o Toyobaru, které je Miatě ze všech aut na trhu nejpodobnější (teda s výjimkou 124 Spider), pochopitelně. Nebo o jakémkoliv jiném podobném autě. Jde o tu ideu, že není nic nějak úžasně "chlapského" na tom mít velkou silnou potvoru a že je naopak mužnější dokázat se smířit s nepohodlím, vysloužit si rychlost talentem a schopnostmi a něco se naučit.

Jinak jestli máš čtyřválcový Porsche, tak to nejspíš docela chápeš, protože ať už je to 924 nebo 944, je to stylem dost podobné auto jako Miata.

A pokud jde o ty supersporty - ty taky žádný smysl nemají. Drtivá většina supersportů se na normální silnici za prvé nedá využít a za druhé typický majitel supersportu o něco takového nemá zájem. Kdo chce jezdit rychle na okruhu, koupí si spíš nějaké sportovní náčiní jako Porsche 911 GT-cokoliv, Caterham, Ariel, prostě něco takového. Typický supersport jako nejrůznější Lamba, Pagani apod., je rychlý proto, aby vypadal dobře v TopGearu a reportážích Chrise Harrise, které v jeho majitelích vyvolají pocit, že s tím taky potom budou moct takhle jezdit. V reálu je přirozeným prostředím superspotrů v ČR Pařížská, jinde na světě pak třeba posh čtvrti Londýna.

Stejně si ale lidi budou kupovat tisícikoňové nesmysly a až někdo postaví auto, které jede 500 km/h, jistý typ lidí mu za to utrhá ruce, přestože je to v reálu úplně k ničemu.

Vojta Dobeš
20. srpna 2017, 17:54
2
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

beastar: Já ale pořád nechápu, co bych měl z tempa, kterého dokáže dosahovat RS6, vlastně mít? Asi nejrychlejší Audi, se kterým jsem nějak jezdil, byla minulá S5 Sportback (ta kompresorová 3.0 V6, tuším 333 koní) a to auto je tak na hraně toho, co se dá využít - dostaneš se na hranici toho, co se dá na okresce zvládat z hlediska limitů lidských reakcí, dohlednosti apod.

Možná jsem srab a řidič slečny Daisy, ale mě prostě nějak nepřijde jako rozumnej nápad jezdit na okreskách víc než 200 a upřímně se víceméně kdekoliv nad 150 přestávám cítit úplně komfortně. Což znamená, že už auta kalibru 340i, Golfu R nebo třeba Peugeotu RCZ-R, Focusu RS (minulýho, novým jsem nejel) případně tý zmiňovaný S5, jsou schopný jet tak rychle, jak je to na okresce možný. Dál už tě brzdí to, že prostě do tý zatáčky nemůžeš vjet 130 místo 90, i když máš furt kýble gripu - protože prostě nevidíš dost daleko na to, abys mohl s čímkoliv nepředvídaným něco dělat.

Tam už přichází "problém Nissanu GT-R" - s tím se prostě budeš na okresce vždycky nudit, protože jedeš na 50% schopností auta, přijde ti, že se nic moc neděje, a zároveň se na tachometru míhají nevkusný čísla. S RS6 jsem narozdíl od GT-R nejel, ale bude to patrně dost podobný. Prostě hranice, kdy to auto začne dávat smysl oproti slabšímu ekvivalentu, je v tempu, kterýho už není reálný na silnici dosáhnout.

Naproti tomu s Miatou nebo něčím podobným bude člověk na zakroucený silnici jen o chlup pomalejší nebo stejně rychlej jako s třistakoňovýma autama, s jediným rozdílem, že tě to nebude nutit letět po okreskách 180.

Rozdíl je, že z Miaty se budeš muset snažit vytěžit maximum a bude tě nutit zlepšovat svoje schopnosti. S RS6 se dostaneš i jako totální lama do tempa, kde už dál jít nejde.

Nemluvě o tom, že příliš výkonný auta mají další problém, který mě vadil třeba u Shelby GT500 - když si chce člověk užít zvuk motoru pod plným plynem, tak aby si našel letiště nebo se stal šílencem. Když jedeš 80 a dáš plnej, tak za pár vteřin jedeš 180 - a musíš toho nechat. A většina lidí na většině míst si netroufne jezdit taklhe rychle, takže neustále jsi jako lev v kleci. Dotkneš se plynu a už jsi v tempu, kterým jsi fakt nechtěl jet.

Vojta Dobeš
20. srpna 2017, 17:38
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Řídil jsem jak BRZ tak ND a ty auta jsou si velmi podobný. A to jsem zatím řídil slabší Miatu (1.5), dvoulitr mám ten příští týden. BRZ je o něco rychlejší a "ostřejší", ale není to nijak propastný rozdíl.

Vojta Dobeš
20. srpna 2017, 17:36
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Knightrider: No já tam v úterý budu odpoledne, takže asi špatný. Ale kdykoliv ve zbytku týdne si můžeme dát někde sraz, ideálně bych tě vzal na okresky kolem Seče (Železné hory, kousek od Pardubic, z Prahy to budeš mít tak 100 km).¨

Jinak jako řidič slečny Daisy nejezdím, ale lidi se (většinou) o život nebojí. Aspoň ne moc :)

Nebo mě můžeš zkusit následovat s Corvettou, ale nemyslím, že by se ti to povedlo...

Vojta Dobeš
19. srpna 2017, 13:38
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Knightrider: V úterý jsem s tím v Praze, pak zbytek týdne v Pardubicích. Přijeď, vezmu tě na okresky.¨

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 22:29
1
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

O tom, že je blbě hledat symbol mužství v autě ten článek přeci je :)

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 21:55
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Jako jinak se mi líbí ta varianta, že nejchlapáčtější auto je stříbrnej Renault Espace nebo Honda Odyssey s dětskýma sedačkama a rozpatlanou čokoládou. To je možná ještě lepší než Miata .)

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 21:16
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

No tak právě o tom ten článek přeci je, že nejvíc chlapácký auto je esence holčičího autíčka, červená Miata. Protože pokud chlap potřebuje velký auto aby byl chlap, tak asi vlastně tak moc chlap není ;)

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 21:10
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Hned na začátku článku jsem psal, že bych si třeba Challengera s chutí koupil, takže je asi očvidné, že s ním nemám problém. Jen mi přijde srandovní kupovat si velký auto, abych si připadal jako velkej chlap, případně tvrdit, že malý bych mít nemohl, protože bych si jako chlap nepřipadal ;)

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 20:41
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

FK: Miata a Toyobaru si jsou jízdně velmi podobné. Ale Miata je pro celého chlapa, protože na tebe fouká, je v ní kravál a slabší povaha by si v ní mohla připadat jako gay :)

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger DODGE CHARGER SRT 6.2 HELLCAT  2016
Dodge Charger DODGE CHARGER SRT 6.2 HELLCAT

2016 rok výroby
707 koní výkon
6 166 ccm objem

BMW Z3 Coupe 1998
BMW Z3 Coupe

1998 rok výroby
193 koní výkon
2 793 ccm objem

Dodge Magnum RT 5,7L V8 AWD 2006
Dodge Magnum RT 5,7L V8 AWD

2006 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge D600  1986
Dodge D600

1986 rok výroby
100 koní výkon
2 600 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1978
Chevrolet Blazer K5

1978 rok výroby
1 koní výkon
5 723 ccm objem