reklama
načítám data...

BobAsh

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoVojta Dobeš
BydlištěPardubice
Registracepřed 4.5 rok.
Poslední aktivitapřed 1.7 hod.
Příspěvků ve fóru819
Komentářů u článků1709
Pozitivních komentářů u článků135
Negativních komentářů u článků7
Možnostinapsat zprávu
Informace

Šéfredaktor Autíčkáře a dlouholetý motoristický novinář se zkušenostmi z českých edic Autocaru či TopGearu i z americko kanadského TheTruthAboutCars.com. Milovník všeho na čtyřech kolech, který se od klasických amerik dostal až k nadšení pro Teslu a Alfy Romeo. Vyznavač kontroverzních názorů a nevyléčitelný provokatér.

Posledních 50 komentářů

Vojta Dobeš
včera v 16:09
0
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

No já jsem zvědav na svezení s V6, až nějaká ve fleetu bude - ale všechny testy, co jsem četl, mluví o jisté "disparitě" mezi reakcemi předku a zadku u V6. Že to prostě působí trochu nevycválaně, nevyváženě a hrubiánsky. Ta čtyřka je nádherně agilní, poslušná a strašně hodná. Pokud si V6 představuju správně (což už se mi po letech praxe většinou daří), tak to bude prostě úplně jiné auto na jiné účely.

Vojta Dobeš
včera v 16:07
0
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Skipper: Já bych si vybíral podle toho, na co bych to chtěl. Jako primární daily auto čtyřválec, jako víkendovou hračku V6 nebo V8.

Vojta Dobeš
včera v 14:34
0
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Protože fotky interiéru a kufru, spolu se statickými fotkami celého auta někde v podzemkách, dělal Radek, a pak mu chcípla karta ve foťáku :)

Vojta Dobeš
včera v 13:24
0
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Přesně tak, je to Ingenium. A manuál k němu nedávají proto, že si spočítali, že by se jim to nevyplatilo. Poměr prodaných manuálových verzí je u Jaguaru obecně naprosto zanedbatelný a vyvíjet/homologovat kvůli těm pár lidem manuálové efko se asi nevyplatí. Nicméně je možné, že to třeba ještě přijde.

Jinak ad praktičnost - narozdíl od roadsteru, do kterého se nevejde fakt nic, má F-type kupé docela použitelný kufr. Já bych k tomu další auto nepotřeboval, stačil by mi jako jediné.

Vojta Dobeš
včera v 13:00
1
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Proti BRZ je tenhle F-type naprosto komfortní věc. Podvozek není nijak tvrdý ani na poměry "normálních" aut (proti GT86/BRZ je to jak v peřince), automat je hladký, motor umí být tichý, sedačky jsou pohodlné, místa je hodně, asi největší problém pro denní ježdění je infotainment, který je úplně stejně hrozný jako u ostatních aut od JLR. Plus samozřejmě očividná absence zadních sedaček. Ale třeba proti BMW 440i, kterou jsem měl téměř zároveň, je to komfortnější auto. Klidně bych s ním jezdil 365 dní v roce.

Vojta Dobeš
včera v 12:56
3
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Já si právě dokážu perfektně představit, že si někdo koupí třeba Miatu RF (ta, kterou jsme testovali, byla tuším přes 900 tisíc) a když ho po roce nebo dvou přestane bavit, protože je moc pomalá a začne být únavné žít s ní v každodenním životě, udělá další krok k tomu Jaguaru. Ten je jen o něco málo přes polovinu dražší a jako "krok po Miatě" mi dává možná větší smysl než Boxster.

Vojta Dobeš
17. ledna 2018, 02:19
1
3+1 nesmysl, který prostě musíte mít

A přeloženo z marketinštiny to znamená: Vzali jsme auto, co má motor v předním nárazníku, takže bude stejně vždycky nedotáčivý jako vepř, a místo pružin jsme dali šutry.

Vojta Dobeš
16. ledna 2018, 19:37
0
Citroën C3: Francouzská plavnost v kapesním provedení

Canon EOS400D + 50mm / f1.8 + zapomenuté ISO 1600 z focení v baru a levé ruce při postprocesu. Už pracuju na přezbrojení ;)

Vojta Dobeš
16. ledna 2018, 01:20
0
Autíčkář na lovu: O čem sním na mobile.de

Já bych se zrovna u Cobry nebál, že bude furt rozbitá. Ono na ní není moc nic, co by se rozbít mohlo. Fordí smallblock je věc trvanlivá, převodovka Tremec taky, pak tam jsou nějaký jednoduchý nápravy, brzdy, pár trubek a kastle. Při tom, co člověk tak asi může s Cobrou najezdit, si myslím, že mechanický závady budou malý problém. Závady způsobené výskytem stromu v místech, kde by mělo být zadní kolo, budou možná častější...

A prodej TVR Sagaris? Já bych řekl, že takový člověk už vyměknul a rozhodl se pořídit si něco praktičtějšího, nudnějšího, dospělejšího a bezpečnějšího. Třeba 911 GT2 RS. Nebo naopak a pořídí si Ariel Atom V8.

Vojta Dobeš
15. ledna 2018, 23:52
0
Přichází nový Ford Mustang inspirovaný filmem Bullitt se Stevem McQueenem. A našel se i ten původní!

Ještě přesněji to byl Mustang GT s motorem 390ci, označení "GTxxx" bylo vyhrazené právě pro Shelby. Jinak mám pocit, že 390 se čtyřkomorovým karbecem měla lehce přes 300 koní, 270 měla tuším ta, kterou jse mměl v 1968 Galaxii, což byla nejsilnější verze dvoukomory.

Vojta Dobeš
15. ledna 2018, 23:18
0
Přichází nový Ford Mustang inspirovaný filmem Bullitt se Stevem McQueenem. A našel se i ten původní!

No pokud můžu soudit podle minulého Bullitta, tak bude o kousek dražší než ekvivalentní GT. A je to v podstatě GT v úplně plné výbavě, plus nějaké věci navíc... tipuju, že kdyby to dovezli do Evropy, tak to bude stát 1,5-1,6M.

Vojta Dobeš
15. ledna 2018, 23:16
1
Vojta Dobeš
12. ledna 2018, 05:10
0
Fiat 124 Spider Lusso: Auto, které si pořídím, až budu mladší

Ano, přesně tak. Respektive stačil by pravděpodobně software z americké verze, samosvor z dvoulitrové Miaty (pokud nemá jiný stálý převod) a Bilsteiny taky z Abarthu. Navíc tak nějak očekávám, že stejně jako u 500 budou i u 124 postupem času Abarth díly dostupné i samostatně.

Vojta Dobeš
10. ledna 2018, 23:52
-1
Vojta Dobeš
10. ledna 2018, 18:54
5
Fiat 124 Spider Lusso: Auto, které si pořídím, až budu mladší

Dobrá, tak já si k roadsteru koupím i kytaru. A všechny, co budou trpět mou produkcí, odkážu na tebe, že za to můžeš :))

Vojta Dobeš
10. ledna 2018, 16:01
-1
Fiat 124 Spider Lusso: Auto, které si pořídím, až budu mladší

Hospodský: S decentně výraznějším výfukem by ten turbo motor byl pořád o hodně tišší než miata na dálnici a zároveň líp zněl na okresce. U miaty jsou problém spíš otáčky...

Vojta Dobeš
07. ledna 2018, 19:05
2
BMW 440i xDrive M Performance: Když petrolhead není purista

JayK91: Mrtvý projekt to úplně není, video o Kodiaqu bude. Trošku jsme podcenili postprodukci a neměl to kdo dělat, takže to ještě pořád není definitivně dostříhané. Jinak pro představu - to video, které bude mít ve výsledku 10-12 minut, zabralo tak 4 celé dny práce 3-6 naráz, plus tak třeba dva týdny postrpro (ty se ale musely rozložit do času po práci, takže se to nezvládalo).

Vojta Dobeš
07. ledna 2018, 14:30
2
10 nejčtenějších testů roku 2017

Já si hlavně myslím, že i o nudném autě se dá napsat zajímavě. Třeba zrovna svůj článek o Riu neskromně považuju za docela "petrolheadský".

Jinak ke Světu Motorů nesměřujeme, budeme sice psát o víc věcech, určitě ještě přibude testů běžných věcí a přibude mnohem víc textů o elektromobilitě a autonomních autech a moderních technologiích, ale to je všechno "nadstavba" a součást toho, že je do budoucna potřeba množství obsahu výrazně zvýšit.

"Tradiční" témata určitě zůstanou a naopak si myslím, že díky našemu růstu bude snazší půjčovat si zajímavá auta. Nebo, pokud budou lidi dost klikat a reklamy vydělávat, třeba i nějaká na "dlouhodobý test" koupit.

Vojta Dobeš
07. ledna 2018, 14:23
0
BMW 440i xDrive M Performance: Když petrolhead není purista

Moc nechápu myšlenku. Samozřejmě, že čtyřkolka ovlivní jízdní vlastnosti auta - posune je k neutralitě nebo nedotáčivosti. I tahle 440i jezdí o kus jinak než jezdila ta 340i jen se zadokolkou.

Vojta Dobeš
07. ledna 2018, 14:21
4
BMW 440i xDrive M Performance: Když petrolhead není purista

Půlminutovej klip, aby vypadal dobře a ne jako že si děcko školou povinné něco natáčelo na mobil, je klidně na dvě hodiny práce... Ono to s těma videama není tak jednoduché jak to na pohled vypadá.

Vojta Dobeš
05. ledna 2018, 10:24
1
Mazda3 G165: Návštěvník z mechanického vesmíru

beastar: Právě kvůli řečem lidí jako ty jsem tam zdůrazňoval, že to není ani zdaleka nejlepší auto v daný třídě a že pro běžnýho řidiče to vlastně může bejt trochu krám. Většině lidí bych doporučil koupit si Golfa nebo Astru, ne tohle. Ale pro určitej typ lidí s určitým typem požadavků je Mazda3 v daný kategorii jediná volba.

Vojta Dobeš
04. ledna 2018, 17:13
0
Švédská podivnost: Volvo, kterým jezdil David Bowie, se nedávno prodalo za 4,5 milionu

Tuším, že Ford tehdy chtěl Volvo koupit nebo tak něco, a poslal tam nějakou delegaci. No a management Fordu jezdil pochopitelně v tom nejdražším, co Ford vyrábí, tedy v Lincolnech...

Vojta Dobeš
03. ledna 2018, 22:48
0
Zajímají tě moderní technologie? Autíčkář hledá nové talenty!

Kdybych měl na účte mega a půl, tak jednu koupím a bude hnedka test. Ale nemám, tak musíme ještě počkat :)

Vojta Dobeš
03. ledna 2018, 20:25
0
Zajímají tě moderní technologie? Autíčkář hledá nové talenty!

Člověk může pětkrát napsat, že "přidáme další články" a ne "nahradíme jedny články jinými" a stejně dostane pojebáno. Autíčkář se, pokud má přežít, musí stát magazínem, který bude psát úplně o všem, co se týká aut, a který bude o všem psát dobře a zajímavě. Lidi si stěžovali, když jsme začali psát o nových autech a testovat je, stěžují si teď, když chceme přidat moderní technologie a budou si stěžovat i příště. Já se vždycky jdu uklidnit tím, že si prolistuju kus Autíčkáře ze "starých dobrých časů", kdy jsme nejen psali ve výsledku možná méně zajímavě než teď, ale hlavně jsme psali 1 článek týdně, ne 10-20 jako dnes.

Nemusíte se bát, petrolheadská témata zůstanou. Pořád máme v redakci petrolheadů víc než dost a od kraba, Vavrise nebo třeba Dominika můžete jen těžko čekat nadšené články o Tesle.

Vojta Dobeš
03. ledna 2018, 20:22
-1
Zajímají tě moderní technologie? Autíčkář hledá nové talenty!

Budu se snažit. Jinak jediná poznámka k Tesla - nikde jsem neviděl žádný čísla, který by potvrzovaly, že Tesla prodělává na každým autě. Prodělává celkově a novináři to rádi přepočítávají na prodaný auta - ale nikde jsem neviděl oddělený, jaký jsou obchodní výsledky Tesly s původním sortimentem (S, X, Powerwall), co se dělá v bejvalý NUMMI, a kolik z těch ztrát je způsobeno vývojem Modelu 3, vývojem Roadsteru, Semi, Pickupu a hlavně stavbou Gigafactory. Ono je klidně možný, že výroba Modelu S a X je výdělečná, ale škálování produkce o několik řádů něco stojí.

Vojta Dobeš
03. ledna 2018, 20:18
0
Zajímají tě moderní technologie? Autíčkář hledá nové talenty!

Já už tomu docela rozumím, plus mám pár lidí se kterými to konzultovat, ale nechci to psát celý sám.

Vojta Dobeš
03. ledna 2018, 17:55
-1
Zajímají tě moderní technologie? Autíčkář hledá nové talenty!

Minimálně Volvo a tuším i nějaký další automobilky už oficiálně oznámily, že jakmile budou mít jejich auta autonomní režim, bude za škody odpovědná automobilka. V Německu už je tuším nějaká právní úprava pro Level 3 autonomii - aktuální A8 je první auto, kde můžeš skutečně řízení (za určitých okolností - dálnice, oddělený pruhy, jasný značení etc.) nechat na autě a jen být připraven zasáhnout na jeho výzvu, s tím, že i podle zákona je to legální a ty v tu chvíli snad nejsi branej úplně jako řidič.

Vojta Dobeš
03. ledna 2018, 17:17
0
Zajímají tě moderní technologie? Autíčkář hledá nové talenty!

Třeba inteligentní články na téma autonomie a její problémy by mě hrozně zajímaly, ale asi si je budu muset napsat sám. V tomhle ohledu mě třeba velmi baví to, co píše Alex Roy pro The Drive, právě analogii s letadly tam používá dost často, onehdy tam měl rozhovor s kapitánem "Sully" Sullenbergerem (to je ten co přistál s A320 bez motorů na řece Hudson) na tohle téma. Naprosto souhlasím s tím, že si většina lidí nedokáže představit, jak velký krok je od autonomie Level 3/4, kdy auto dokáže jet v režimu "autopilota", ale jen za určitých podmínek (aktuálně jediné Lev3 auto na silnici je Audi A8 a tuším možná Cadillac CT6, Tesla je pořád Lev2 a vyžaduje ruce na volantu), k autonomii Level 5, která umožňuje plně automatické řízení kdekoliv. Lev 3/4 jsou blíž, než si většina lidí myslí, Lev5 patrně naopak dál, protože to je úplně jiná technologie.

A chtěl bych, aby nová sekce v typicky Autíčkářovském stylu trefila pozici někde uprostřed. Nemám rád zpátečnické lpění "petrolheadů" na tom, že navždycky budeme jezdit benzínovými auty s manuální převodovkou, ale zároveň nechci spadnout do představ "elektrofilů", že za pět let budeme mít všichni Tesly, které budou jezdit samy.

Vojta Dobeš
23. prosince 2017, 22:37
0
BMW 750 Ld xDrive: Služební expres spořivého plutokrata

Já bych si koupil 540i, protože vpředu je stejně dobrá a vzadu nejezdím. Ale jako šéf velkokorporace, který potřebuje překonávat stovky kilometrů mezi pracovními schůzkami - a zvláště pokud jsou cíle jeho cest mimo dosah velkých letišť - bych 750Ld dokázal pochopit velmi snadno. Při nájezdu ve vysokých desítkách tisíc kilometrů ročně už dává smysl naftový motor a při častých dlouhých cestách na vzdálenosti v řádu stovek kilometrů může být srovnatelně pohodlná, jen o málo pomalejší a o mnoho levnější než létání letadlem, ať už soukromým nebo linkovým.

Vojta Dobeš
22. prosince 2017, 17:05
0
BMW 750 Ld xDrive: Služební expres spořivého plutokrata

Plutokrat by 80 korun či 800 for iontů obětoval, kdyby v centru Budapešti našel myčku... A navíc mu to se špínou z dlouhé cesty přišlo stylovější...

Vojta Dobeš
18. prosince 2017, 18:08
0
Volkswagen California Ocean: Barák ve čtyřkolce

Když už jedu kempovat, tak k tomu patří i lahváče. Všimni si, že na tý fotce mám dokonce mikinu, to taky normálně nedělám...

Vojta Dobeš
18. prosince 2017, 14:33
0
Volkswagen California Ocean: Barák ve čtyřkolce

Chili con carne znamená doslova "chili s masem". Takže může být i z mixu - udělal bych to z hovězího, ale v havlíčkobrodském Albertu hovězí neměli. A lahváče byly studené, což se dá tolerovat.

Vojta Dobeš
15. prosince 2017, 12:18
1
Vyhlášení soutěže

Napiš Viole na [email protected] nebo tady do zpráv.

Vojta Dobeš
13. prosince 2017, 20:22
0
Poslední šance na Autíčkářův hrnek k Vánocům!

12x quadruplo by se nevešlo, ale 3x quadruplo, tedy 12x espresso, by mohlo.

Vojta Dobeš
13. prosince 2017, 06:47
0
Poslední šance na Autíčkářův hrnek k Vánocům!

Přesně tak, ristretto by mělo být něco kolem 20 ml, normální espresso kolem 30 ml. Cokoliv víc už by se nemělo přes páku nechat protéct - víc už se dělá lungo, tedy espresso zalité horkou vodou.

Jinak do běžného "šálku na presso" standardní velikosti se ty standardní espressa vejdou čtyři. U Kocouře to máme normálně v nabídce, říkáme tomu Quadruplo. Do toho Autíčkářovského se jich musí vejít 12.

Vojta Dobeš
07. prosince 2017, 04:20
0
Mazda MX-5 RF 2.0: Analogové auto v digitálním světě

Černobílé fotky jsou nějaká stará Praktica, na typ filmu se zeptám. Barevné jsou digitální na EOS 400D.

Vojta Dobeš
04. prosince 2017, 13:58
0
Mazda MX-5 RF 2.0: Analogové auto v digitálním světě

pólin: V době, kdy tyhle "národní barvy" vznikaly, žádný japonský závodní auta nebyly, takže barvu asi nemají.

Vojta Dobeš
03. prosince 2017, 21:02
2
Mazda MX-5 RF 2.0: Analogové auto v digitálním světě

Smysl targy je v tom, že je v ní míň kravál (Roadster je třeba na dálnici víceméně nepoužitelný, má spotřebu zhruba jeden Ibuprofen na 100 km) a bude použitelnější na celoroční provoz. Roadsterem ve dvoulitru na Bilsteinech, který byl ve flotile taky, jsem bohužel nejel, ale lidi co jeli vším tvrdí, že je super - nicméně čistší řidičská zábava je pořád patnáctistovka. Dokonalá by asi byla 1.5 se samosvorem, což se bohužel nedělá...

Vojta Dobeš
01. prosince 2017, 19:33
0
Kia Rio 1.25 CVVT: Co všechno člověk potřebuje k životu?

No to jo, jenomže většina řidičů se na to nedokáže vykašlat úplně a nakonec to někde zkusí - což je s tím pomalým autem obvykle poněkud o ústa. Ale to už se bavíme o rozdílu mezi opravdu pomalým a opravdu rychlým autem.

Vojta Dobeš
01. prosince 2017, 18:30
0
Kia Rio 1.25 CVVT: Co všechno člověk potřebuje k životu?

To není tak docela pravda. Jde o to, že když jedu za autem, které jede 95 a já chci jet 110, tak se na to se slabým autem raději vykašlu - na to, abych bezpečně zvládl předjížděcí manévr, bych v téhle rychlosti potřeboval třeba půl kilometru rovinky. Když sedím v něčem jako bylo nedávno testované BMW 750Ld, tak prostě zlehka šlápnu na plyn, zrychlím na 140 a zase zvolním zpátky na těch 110, to celé na zlomku vzdálenosti, kterou potřebuje Rio.

Vojta Dobeš
28. listopadu 2017, 14:28
12
Krámy a jejich skvělí nástupci aneb jak automobilky vstávaly z bahna

Pořádná auta pro petrolheady se dělala vždycky do roku zhruba X-10 až X-20, kde X je aktuální rok. Rozhodná doba se typicky mění podle toho, jak rychle dokážou původně drahá a výkonná auta klesnout na ceně, takže petrolhead se může ze svého ojetého supersedanu či sporťáku vysmívat majitelům zbrusu nových hatchbacků a pohrdat novými generacemi toho, co sám má, protože na to nemá.

Vojta Dobeš
15. listopadu 2017, 02:22
1
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

Charakter to rozhodně má, byť očividně úplně jinej než V6 a V8. A pocit lehkosti čumáku klidně vyměním za ty koně. Takže zbejvá zvuk, a utratit statisíce navíc za zvuk je takový divný. Nemluvě o tom, že mám silnej pocit, že ve většině reálných podmínek bude čtyřválec rychlejší.

Vojta Dobeš
14. listopadu 2017, 21:25
0
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

Ano, to je přesně ono. Neustále kolem sebe slyším, jak je to či ono super, protože je to rychlé (například tuhle mi celá redakce sdělila, že F-type se čtyřválcem je přece blbost), a pak přemýšlím, co s tím "ještě rychlejším" chce člověk dělat.

Vojta Dobeš
09. listopadu 2017, 17:57
0
Toyota Prius: Auto pro lidi, kteří nemají rádi auta

Ne, s tím Priusem fakt ty srnky nezdrhaly vůbec. Nikdy jsem jich neviděl tolik.

Vojta Dobeš
09. listopadu 2017, 17:10
0
Toyota Prius: Auto pro lidi, kteří nemají rádi auta

Já teď koukám, že mi tam vypadl poslední odstavec verdiktu, který by měl o kousek víc vysvětlit, že ten test je právě o tom, že k Priusu nechci mít předsudky a že to, že se snaží nebýt autem, nemusí být špatně. Prius je skvělý, jen je záměrnou antitezí "autovitosti".

Vojta Dobeš
09. listopadu 2017, 14:20
0
Toyota Prius: Auto pro lidi, kteří nemají rádi auta

To auto není k ničemu, to auto se jen hrozně urputně snaží nebýt auto.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee  1993
Jeep Grand Cherokee

1993 rok výroby
173 koní výkon
3 999 ccm objem

Ford F350 4x4 1996
Ford F350 4x4

1996 rok výroby
199 koní výkon
7 300 ccm objem

Chevrolet Express LT 1500 AWD - platinum depp 2012
Chevrolet Express LT 1500 AWD - platinum depp

2012 rok výroby
310 koní výkon
5 328 ccm objem

Pontiac Catalina 1965 1965
Pontiac Catalina 1965

1965 rok výroby
290 koní výkon
6 300 ccm objem

Toyota Yaris 1,VVT-i 2005
Toyota Yaris 1,VVT-i

2005 rok výroby
48 koní výkon
998 ccm objem