reklama
načítám data...

BobAsh

JménoVojta Dobeš
BydlištěPardubice
Registracepřed 3.8 rok.
Poslední aktivitapřed 2.4 hod.
Příspěvků ve fóru814
Komentářů u článků1509
Pozitivních komentářů u článků86
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu
Informace

Šéfredaktor Autíčkáře a dlouholetý motoristický novinář se zkušenostmi z českých edic Autocaru či TopGearu i z americko kanadského TheTruthAboutCars.com. Milovník všeho na čtyřech kolech, který se od klasických amerik dostal až k nadšení pro Teslu a Alfy Romeo. Vyznavač kontroverzních názorů a nevyléčitelný provokatér.

Posledních 50 komentářů

Vojta Dobeš
včera v 16:36
0
Peugeot 508 RXH 2.0 HDI: Venkovský Francouz

No, jako... děkujem. To si snad ani nezasloužíme, to bychom nemohli přijmout ;)

Vojta Dobeš
18. května 2017, 16:29
2
Silviiny deníky 6: Dojmy přecitlivělé buchty

Slečna Saage půjde na HP, ale právě jsme s ní záměrně čekali na později, aby nebyly dva dívčí články hned po sobě...

Vojta Dobeš
16. května 2017, 11:25
0
Kia Soul 1.6 T-GDI: Splašená krabička

Udávaná spotřeba je udávaná. Kolik to žralo reálně už si moc nepamatuju, ale tuším, že kolem 10? Úsporný to fakt nebylo :)

Vojta Dobeš
15. května 2017, 00:07
0
Facelift Škody Rapid: Je pořád pro benzínové hlavy?

Srovnávák bychom příště dát mohli. Každopádně jsem jezdil nedávno i 120k verzí Tipa, která je víceméně odpovídající 1.0 TSI/81 kW jak cenou tak parametry. Rapid je líp udělaný po všech stránkách - preciznější podvozek, preciznější řízení, přesnější řazení, kvalitnější interiér, je to celý takový solidnější. Tipo má trochu rozměklý řízení, řazení taky nic moc, možná pohodlnější podvozek, ale zase možná působí o něco míň sebejistě. Některý plasty v interiéru jsou dost ošklivý a UConnect rozhodně není tak příjemnej jako Swing nebo Amundsen. Ale zase to má trochu víc charakter, zvuk a tak... čistě objektivně je lepší auto Rapid, ale dokážu si představit, proč si někdo koupí raději Tipo.

Vojta Dobeš
13. května 2017, 14:18
0
Facelift Škody Rapid: Je pořád pro benzínové hlavy?

Já si právě myslím, že petrolhead může být kdokoliv, kdo má rád auta - a že ho okolností nutí mít nové auto, na které navíc nemá moc peněz, by tomu nemělo bránit. Jak Rapid, tak třeba Tipo mi přijdou jako auta, které si člověk, který má rád auta, může pořídit. Na rozdíl třeba od Loganu nebo 301/C-Elysée, které si člověk koupí opravdu jen z nutnosti.

Vojta Dobeš
13. května 2017, 14:16
0
Facelift Škody Rapid: Je pořád pro benzínové hlavy?

Bylo myšleno "který chcete, pokud si z nějakého důvodu musíte koupit levné nové auto".

Vojta Dobeš
09. května 2017, 17:40
0
Ptejte se: Věčné auto pro domácího opraváře aneb moderní kára nafurt

FK: Ano, žádný nový auto si typický majitel neopravuje doma. Ale typické desetileté auto už ano - a i těm novým autům bude jednou deset let a hádám, že tam dotaz směřoval. A desetileté Ramy a F-Series a Silverada si lidi doma opravují, protože proč ne.

Prostě Silverado, Ram a F-Series jsou pořád původem pracovní nástroje, jakkoliv u nás mají spíš image luxusního zboží. A jako pracovní nástroje jsou postavený, včetně toho, že se musí počítat s co nejsnazším servisem, protože typický majitel je pořád byznys, který očekává, že to auto bude sloužit dýl než jen 5 let / 100 000 mil, ale že bude makat, než se rozpadne.

Vojta Dobeš
08. května 2017, 22:41
0
Ptejte se: Věčné auto pro domácího opraváře aneb moderní kára nafurt

Niva fakt ne. To je auto na pět let a pak konec. Vesta bude nejspíš podobná, Logan je sice jednoduchej, ale nevěřím, že bude trvanlivej. Citigo mě napadlo.

A lidí, co opravujou na zahradách na vesnici Silverada, Ramy a podobný věci znám docela dost, nevím čím by se to mělo lišit od toho, když budou opravovat Toyotu...

Vojta Dobeš
02. května 2017, 13:52
0
Toyota C-HR: Batmobil

Radiomapa je dle našeho redakčního názoru (Matěj byl většinou umlčen, sice ještě klade poslední zbytky odporu, ale brzy bude asimilován, protože my jsme Borg, tedy, Autíčkář) mnohem elegantnější alternativou nečeského, nehezkého a nevyslovitelného termínu infotainment. Proto zakládáme obrozenecké hnutí za radiomapy a chceme dosáhnout toho, aby je tak začali označovat všichni, včetně výrobců ;)

Vojta Dobeš
29. dubna 2017, 15:49
3
Yeti je mrtev, ať žije Karoq

Škodu Kerouaq chci! Doufám, že bude mít lavice vpředu i vzadu, lůžkovou úpravu pro cestovatele a příznivce volné lásky bez střechy nad hlavou, zapalovač přizpůsobený jointům Sala Paradise a Deana Moriartyho. A všechny texty v infotainmentu musí být psané bez interpunkce. Uživatelský manuál pak bude dodáván ve formě dlouhého pásu papíru s jednolitým textem.

Vojta Dobeš
28. dubna 2017, 20:00
1
Yeti je mrtev, ať žije Karoq

Tisícovku, stovku a stodvacku si lidi pamatují proto, že tady dlouhá léta nebylo nic jinýho, to by si jí zapamatoval každej. Teď máš aktuálně v nabídce víc modelů než Škoda vyrobila za celou dobu od 50. do 80. let :)

Navíc stesk po normalizaci funguje jen u nás.

A Škoda není dostatečně prestižní značka, aby u ní fungoval ten hlavní důvod, proč se používají číselný a písmenkový názvy. Když to tak má BMW, Mercedes, Audi, Lexus nebo Jaguar, tak je hlavním důvodem to, že chtějí, aby lidi neříkali "mám pětku", ale "mám BMW". Cílem je soustředit pozornost na značku a image odpíchnout od ní, aby jednotlivý modely byly vnímaný jen jako variace na totéž. Stejně jako nikdo neřeší, jakej model obleku od Bosse máš a pro většinu lidí není podstatný, jakou máš verzi iPhone apod., chtějí to tak s auty.

Vojta Dobeš
26. dubna 2017, 23:50
1
Jsou motorističtí novináři uplacení?

To je jen psychologie, Škodovka dělá kliky, červená barva dělá kliky :))

Vojta Dobeš
26. dubna 2017, 19:42
0
Jsou létající auta nesmyslem? Poučme se z historie - část první

My jsme to tam Matějovy při korektuře záměrně nechaly, ať má vostudu :-D

Vojta Dobeš
25. dubna 2017, 13:17
0
Jsou motorističtí novináři uplacení?

Test Mini Clubman JCW by měl jít tento čtvrtek. Mercedesy jsme zatím nedořešili, ale pracujeme na tom.

Vojta Dobeš
24. dubna 2017, 14:36
0
Vojta Dobeš
24. dubna 2017, 14:03
0
Jsou motorističtí novináři uplacení?

Víceméně to sedí, jen Chiron mi fakt nesedí a místo něj jsem si objednal Rolls-Royce Wraith, Aston Martin DB11 a koupil jsem si Spitfire.

Vojta Dobeš
24. dubna 2017, 13:27
0
Jsou motorističtí novináři uplacení?

Co se týče Honzy a jeho stopky od BMW, tam to bylo trošku komplikované tím, že se nepustil do BMW jako takového, ale do jeho zákazníků. Prohlásil o BMW X4 něco ve smyslu, že si to může koupit jen kolotočář bez vkusu či něco podobného - což samozřejmě BMW vadilo mnohem víc než prosté sdělení faktu, že to drncá a není v tom místo.

Vojta Dobeš
20. dubna 2017, 21:39
0
Peugeot 3008 GT: Zaslouží si titul Auto roku?

Krabe, mám teď na test 508 RXH, a že by to byl zrovna korunní klenot Peugeotu... no... možná je to lepší než Opel Insignia. Možná.

Vojta Dobeš
19. dubna 2017, 23:24
1
Kia Optima SW 1.7 CRDI Business Line: Manažerské rozhodnutí

Což jaksi nic nemění na tom, že Passat je i tak pořád dražší. O hodně. A hádám, že při odběru do fleetu dá Kia ještě další slevu z toho, za co ta auta mají na sautu jako skladovky - takže budou pořád signifikantně levnější než Škodovky a VW.

Vojta Dobeš
18. dubna 2017, 15:17
0
Kia Optima SW 1.7 CRDI Business Line: Manažerské rozhodnutí

krab: Já myslím, že když dáš obchoďákovi na výběr, jestli chce Octavii Combi 1.6 TDI "furtdocelafsocce" nebo Optimu SW v testovaný konfiguraci (nejlevnější skladovka za 600 tisíc), tak asi dá přednost Kie s navigací, kamerou a blbostma leckterej z nich. Dát to ředitelovi místo Passatu bude asi horší, ale taky je to auto za pomalu poloviční peníze. Samozřejmě že budou víc chtít Passata za mega a půl než Optimu za 600...

Vojta Dobeš
16. dubna 2017, 21:07
1
Autíčkář.TV uvádí video z prvního letošního trackdaye v Mýtě!

Objektivní a nudnej v čirejch brejlích... hmmmm... kdo by to mohl bejt? :D

Vojta Dobeš
16. dubna 2017, 19:05
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Bacha na to, často je obrovský rozdíl benzín vs. diesel - tím, že naftový motor bývá těžší, je podvozek celý jinak naladěný (vpředu tužší pružiny, aby to s měkčíma nemlátilo nosem o zem), tím se to celý rozhodí a nefunguje. Třeba Rapid 1.2 TSI je skvělý auto, 1.6 TDI je hrozná. A pozor, dnes už bývají různé tlumiče a pružiny i třeba u různých velikostí sériových kol.

Vojta Dobeš
16. dubna 2017, 16:58
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Ta metodika je založená na hlemýždí dynamice a disproporční době stání. Takže zvýhodňuje downsizované motory, hybridy, auta se start/stop a podobně, prostě cokoliv, co dokáže efektivně fungovat na zlomek svého výkonu.

Jinak Golfa budu mít 2.0 TDI, takže určitě jinýho než ty (říkal jsi tuším 1.4 TSI, ne?) a tedy to smysl dává. Dáme sraz v Prase...

Vojta Dobeš
16. dubna 2017, 15:30
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Ad spotřeba, nekecají výrobci, kecá EU a její debilní metodika NEDC. Že se nedá dosáhnout udávaných spotřeb je jasné už když se člověk podívá na to, jak ten test vypadá...

A jo, RS bude nejspíš žrát úplně stejně jako 1.8 TSI. To je totiž hlavní výhoda turbomotorů, umí nežrat když se jezdí klidně a řeknou si o benzín jen když se využívají. I ten Golf R umí jezdit za rozumnou spotřebu.

Jinak Golf je Octavii fakt hodně podobný, třeba RS a Golf R dávají příbuznost jasně najevo - a to je samozřejmě R o kus dál, Octavia RS je v podstatě prodloužený Golf GTI. Jinak dieselového 7g FL budeme mít v květnu.

Vojta Dobeš
16. dubna 2017, 14:20
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

krab: Tím srovnáním s Méganem RS sis hezky naběhl a naprosto perfektně si ilustroval, jak velký může být rozdíl mezi standardní a ostrou verzí. Zrovna Méganem RS jsem bohužel nejel, ale jezdil jsem řadou skvělých hatchů, včetně fantastického Clia RS minulé generace (v nějaké té úplně poslední verzi a speciální edici), nebo třeba minulého Focusu RS apod., nepočítaje v to věci jako 308 GTI, které jsou dobré, ale rozhodně ne oslnivé.

Když by sis totiž místo báječného Méganu RS sednul do obyčejného Méganu, který jsem měl bohužel tu pochybnou čest řídit hned v několika variantách, zjistil bys, že to auto je podvozkově příšerné. Zatímco Octavia, zvláště pak ta ve vyšších verzích s multilinkem (i když myslím, že většina řidičů jí od torzkové verze nepozná) je už v základu opravdu dobré auto se schopným podvozkem, ten Mégane je prostě hrozný. Přesto stačil masivní zásah chlapců z Dieppe a najednou to funguje.

Jinak ještě pár poznámek konkrétně k Octavii:
- Co se týče "pohupování" tak to možná bude i o tom, že jsi zvyklý na sportovní auta a čekáš podobné chování, já mám naopak radost, že někdo dělá obyčejná auta která nejsou zbytečně sportovní. Nicméně nemůžu soudit, všechny kusy, kterými jsem jel, měly adaptivní DCC podvozek, který tenhle problém řeší.
- Co se týče spotřeby: Že to žere při mírně svižné jízdě stejně jako šestiválcové BMW není nic divného, je to podobně velké, podobně výkonné a fyziku zatím nikdo nezrušil. Rozdíl je, že to TSI je většinou schopné při slušném zacházení žrát opravdu málo. Nevím, kolik mi žrala 1.8 TSI na prezentaci, ale předfaceliftové RS v benzínu jsem dokázal přesvědčit, aby jezdilo za zhruba 6,5, když jsem se snažil být úsporný. Pak jsem s ním taky jezdil za 25, ale to je jiná pohádka :)

Vojta Dobeš
15. dubna 2017, 18:46
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Ona je ale standardní Octa a RS opravdu svým projevem o hodně jiná. Jel jsem i čtyřočkem 1.8 TSI a víceméně se s tebou shodnu, že to je spíš poklidný, usedlý auto - byť taky funguje solidně a rozhodně nemám pocit, že by její podvozek byl nějakej problém.

RS už před faceliftem působilo rychlejší, než by s 220k mělo být (a mám podezření, že má prostě víc, ostatně ten motor to umí, je to stejnej jako v 280k Cupře nebo 300k Golfu R) a fakt vyniká ve schopnosti pohybovat se s minimem snahy fakt pekelným tempem. Facelift k tomu akorát přidal trochu intenzivnější zážitky, už to není taková nuda a nepůsobí to tak odtažitě.

Vojta Dobeš
14. dubna 2017, 20:03
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Ano, za 700 tisíc se sežene auto o třídu výš, ale rozhodně nebude mít 230 koní. A vyjádřením, že je "rychlá" myslím to, že je v reálném světě prostě rychlá - jak motorově (230 koní není podstatný údaj, točivý moment všude je o dost důležitější), tak podvozkově. Sám bych si radši koupil za podobné peníze Mazdu6 G165, ale ta bude opravdu velmi citelně pomalejší, což leckomu může vadit.

Vojta Dobeš
14. dubna 2017, 19:52
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Zrovna RS nabízí solidní poměr cena/užitná hodnota/výkon. Za těch cca 700 tisíc co stojí je solidně vybavená, velmi rychlá a velmi použitelná jako každodenní auto.

Vojta Dobeš
14. dubna 2017, 18:24
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

VK: Česká Republika je maličký trh, kde má Škoda dost specifické postavení, jiné než kdekoliv jinde na světě - a nejspíš jiné, než jakákoliv jiná automobilka kdekoliv jinde na světě.

Na normálních trzích je Škoda o kousek levnější než Volkswagen, zároveň o něco větší a s vícěméně stejnou technologií.

Vojta Dobeš
14. dubna 2017, 18:21
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Naftovýho Scouta jsem měl na cestu z Vídně do Pachfurthu a znělo to tak nějak normálně, jako Škodovka f tédéíčku. Nepamatuju se, že by mě to nějak iritovalo, což i dnes občas některý auta dělají, ale určitě bylo slyšet, že je to nafta. Ale to, že jsem to nějak moc nevnímal, znamená, že to je asi odhlučněný relativně použitelně...

Vojta Dobeš
14. dubna 2017, 18:08
0
Autíčkář.TV uvádí video z prvního letošního trackdaye v Mýtě!

V testu Kodiaqu jsem spolu s nimi, takže brzy zjistíš, jak moc pomýlená myšlenka je nechat mě mluvit do kamery :)

Vojta Dobeš
14. dubna 2017, 16:44
0
7 konceptů Fordu, které chceme vidět na silnici

Jenomže SUV nebo crossover je pro většinu lidí praktičtější, pohodlnější a užitečnější a i když design prodává, neprodává až tak moc.

Vojta Dobeš
13. dubna 2017, 23:03
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Mazda6 je naprosto skvělé auto a můj nejoblíbenější sedan/kombík střední třídy. Ale taky je docela pomalá - úžasně zábavná, ale pomalá. RS je mnohem méně zábavné, ale taky mnohem rychlejší.

Vojta Dobeš
13. dubna 2017, 23:01
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Škodovka je value brand Volkswagen Group, je o autech s dobrým poměrem ceny a výkonu. Určitě by nebyl problém postavit na Octavii třeba ekvivalent Golfu R nebo aspoň Cupry 280. Ale nějak nevím, proč by to měli dělat? Kdo by kupoval Škodovku za dva miliony?

Vojta Dobeš
13. dubna 2017, 20:53
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

MartinCoupe: Takže jako první vyřadíme BMW a Mercede, což jsou prémiovky, a pomineme detail, že v době před 30 lety neměl 230 koní ani nejsilnější éčkový Mercedes se šestiválcem (osmiválce měly víc, ale byly extrémně vzácné), v roce 1967 měl na tehdejší poměry supersilný W108 300SEL 6.3 celých 250 koní, tedy o 5 víc než Octavia RS245.

U BMW bude situace podobná, v osmdesátých letech měly přes 200 koní tak možná M3 a nejsilnější verze 5er a 7er.

Z Jaguarů (když opět pomineme, že tu srovnáváme rodinný kompakt třídy Golfu s luxusním supersedanem) měl větší výkon XJ12.

Alfa v té době neměla takový výkon žádná, Subaru také ne, Saab měl srovnatelný výkon v nejvyšších verzích Aero, což ale byla auta cenově srovnatelná třeba s pětkovým BMW. Mitsubishi a Nissan z hlavy nevím, ale běžné modely rozhodně ne.

Audi mělo v té době takový výkon možná u rallye homologačních speciálů nebo osmiválců.

Takže se můžeme zase uklidnit a vrátit se k tomu, že 230 koní u sportovní verze rodinného auta nižší střední je naprosto normální a konkurenci odpovídající výkon, byť RS280 by tomu asi slušela.

Vojta Dobeš
13. dubna 2017, 14:50
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Asi nejbližší konkurence bude Focus ST, který je rychlejší, mnohem zábavnější a víc řidičský, ale taky bude o kousek horší jako "každodenní auto" - což je do značné míry tím, že je to starý model. Jinak nikdo moc ostré kombíky nedělá... Peugeot 308 GT bude stejně nebo možná míň "řidičský".

Vojta Dobeš
13. dubna 2017, 14:44
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

A předposlední odstavec a poslední větu článku jste četl? Na ten předchozí článek dokonce odkazuju, na závěr jasně píšu, že ryzí zábavu člověku nabídnou jiná auta, ale narozdíl od předfaceliftu už tohle má nějaký ten charakter a dokáže s tím být zábava.

Jinak, proč píšeme o Octavii? Protože to lidi čtou...

Vojta Dobeš
13. dubna 2017, 13:20
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Co bylo na RS230 hrozné? Teda kromě standardních 19", na kterých to bylo nesnesitelně tvrdé, a příšerného falešného sportovního zvuku...

Vojta Dobeš
12. dubna 2017, 19:11
2
Dodge Demon je venku a je tak extrémní, jak jen může být

Obávám se, že nikdy. Pochybuju, že někdo přiveze do Čech nějaký exemplář, který by nám půjčil... ale můžeme se pokusit, Hellcat se nakonec povedl.

Vojta Dobeš
12. dubna 2017, 15:41
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Začnu od konce - čeká vás ještě test Mazdy6 CD150 v automatu a předem můžu říct, že bude pozitivní. Teda až na to, že by si to auto neměl kupovat, protože v tom ta nafta nedává smysl, když benzín žere stejně.

Jinak mám pocit, že CX-3 jsme úplně nepochválili a Mazdu2 taky ne.

Ad klady i zápory - každý z nás to má nějak a neděláme si nároky dělat super precizní podrobné testy. Takže je to spíš o celkových dojmech. S Františkem jsem tou trojkou jezdil, a vím, že jsem byl nadšený. Já se už možná u té nafty zaměřím víc na drobnosti, které mě štvaly, protože třeba infotainment mě úplně nebavil.

Jo a co se týče nudných VW, tak jsme testovali i Golf R, včera jsem jezdil novou Octavií RS, a pořád jsou to auta spíše racionální než emocionální. Což z nich zdaleka nedělá auta špatná, naopak Golf R je skvělý a facelift tomu RS hrozně prospěl, je mnohem zábavnější než bylo. Zrovna to ostatně píšu, tak vyčkej.

Vojta Dobeš
12. dubna 2017, 14:48
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Franz: Tak postupně a snad naposledy:

Ad výdělečnost - jedna věc je výdělečnost a druhá je ziskovost. Neděláme to jako dobročinnou organizaci, děláme to jako byznys. Zatím to není byznys, který by vydělával peníze a jsme rádi, že Autíčkář zaplatí svůj provoz, redaktoři dostali zaplaceno a doufáme, že z toho časem budeme mít něco i my majitelé.

Ad Mazda - prodeje netrhají, protože vyrábějí naprosto skvělá auta pro řidiče. Řidičů je málo. Volkswagen a všechny jeho odnože dělají fantastická auta pro uživatele. Uživatelů je hodně. Když se mě lidi ptají, co si mají koupit, často jim řeknu třeba "já bych si v téhle třídě koupil Mazdu6, ale tobě bude vyhovovat Superb, protože tě stejně nebaví řídit".

Ad naše reakce na tvoje rýpnutí - reagujeme proto, že nás to sere. V podstatě o nás říkáš, že čtenářům lžeme a podvádíme je, když jim předkládáme zaplacený názor automobilky (importéra, dealera) jako test. Prodávat reklamu je jedna věc, ale u nás bude reklama vždycky označená jako reklama a kupříkladu display reklamu ani neprodáváme my a dokonce ani nevíme, co se tam objeví.

Takže ano, beru si to osobně. Označil jsi mě a moji redakci za lháře a podvodníky, což jsi navíc udělal bez důkazů a na základě jakéhosi osobního pocitu, že nějaké auto nemůže být tak dobré, jak jsi myslíme. Divíš se, že já i ostatní reagujeme podrážděně?

Vojta Dobeš
12. dubna 2017, 12:49
1
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Franz: Nezávislí jsme, o tom že bychom byli nevýděleční jsme nikdy nic neříkali (na co by tady asi jinak byly ty reklamy). A k tomu, že máme rádi Mazdy - v dobách, kdy jsem dělal v Autocaru a později TopGearu, jsme zase, stejně jako spousta našich kolegů, měli rádi Fordy. Protože Ford dělal nejvíc řidičská auta. A i když už děláme jinde a jiné věci, pořád máme rádi Fordy z té doby - snad každý z naší tehdejší redakce někdy měl alespoň jedno hranaté Mondeo. Stejně jako byla spousta hranatých Mondeí mezi redakcí Autíčkáře (a dvě stále jsou). Dostali jsme od nich tolik peněz, že si kvůli tomu ještě po letech kupujeme staré Fordy?

Nebo byli snad všichni novináři po celá devadesátá a většinu nultých let uplaceni BMW za to, že donekonečně omílali a někteří stále ještě omílají, že BMW řady 3 E46 je naprosto fantastické auto? Jsou motorističtí novináři po celém světě uplacení od Porsche, že donekonečně omílají 911?

A nebo je třeba možné, že občas některá automobilka zkrátka začne dělat auta, která skvěle vyhovují nadšencům do aut a do řízení, což většinou vyústí v to, že je motorističtí novináři milují, protože motorističtí novináři obvykle jsou nadšenci do auta řízení.

Může to nezapadat do tvého vidění světa, kde silnější je lepší a německé je nejbožejší, ale my to tak prostě máme.

BTW, dlouho už jsem neřídil Focuse a Golfa jsem řídil zatím jen R, takže nemám úplně dokonalou představu, ale moje osobní pořadí preferencí v testu Mazda 3 - Golf - Focus by bylo tak, jak jsem ho napsal, s poznámkou, že pro velkou část řidičů bude Golf první, protože je sice méně řidičský, ale o to více uživatelský. Focus by byl poslední, protože je starý jako Metuzalém a vyhrát může tak jedině tí, že je laciný. Až bude nový Focus, mohlo by to být zajímavé.

Vojta Dobeš
09. dubna 2017, 21:18
1
Mini Remastered je britská klasika s novou duší

krab: Ne každý ale má čas nebo schopnosti si to auto sám poskládat - takže pro toho, kdo časem nebo schopnostmi nedisponuje, dává něco jako DBA nebo Singer skvělý smysl. Může se zdáte, že skoro dva miliony za Mini je moc, ale za auto, postavené přesně tak, jak člověk chce, a modernizované pro každodenní použití, mi to nepřijde tak mimo ,stejně jako mi nepřijde mimo těch 10 nebo kolik za Singer.

A co se týče srovnání s originálem, já myslím, že tohle je cílené na jinou klientelu. Originální klasické Mini je pro nadšence a víkendáře, tohle bych hádal, že bude spíš stylová věc pro ježdění po centru Londýna...

Vojta Dobeš
07. dubna 2017, 17:39
0
Citroën C3 - radost na kolečkách

No já se onehdy bavil s kolegou novinářem, který popisoval rozdíly mezi rozebraným 2.0 SkyActiv (atmosféra) a 1.8 TSI po asi 200 tisících. A pro mnohé překvapivě, ten SkyActiv byl mnohem víc opotřebený. Ona totiž spousta lidí zapomíná na to, že motor není kladivo a neplatí tam nezbytně nutně, že čím je to větší, tím to dýl vydrží. Motor se neopotřebovává tlakem turba nebo točivým momentem působícím na ojnice. Nejvíc urychlujou opotřebení motoru otáčky. A tříválec 1.2, který se jen zřídka dostane nad 2 500 ot./min a přes tři přeleze jen opravdu výjimečně, má zkrátka lepší pozici než patnáctistovka atmosféra, která se musí při každém pokusu o předjetí točit do červeného. Krásně je to vidět třeba na srovnání 1.2 PureTech a 1.6 VTi.

A něco podobného platí o tříválci vs. čtyřválci - ve tříválci je míň věcí a ty jednotlivé věci jsou masivnější než u ekvivalentně velkého čtyřválce, takže by měl teoreticky mít spíš šanci na delší trvanlivost.

Vojta Dobeš
07. dubna 2017, 14:43
0
Citroën C3 - radost na kolečkách

Jen vám do toho vstoupím s jednou poznámkou a jednou osobní zkušeností:
Poznámka - C3 je maximálně stejně velká jako Fabia, spíš menší a lehčí. Takže úvahy o 1.8 jsou nesmysl.
Osobní zkušenost: Jezdil jsem s 1.2 PureTech 110k EAT6 v DS3, která je cca podobně těžká jako C3. Kombinace HDM automatu a turbomotoru se zátahem všude je naprosto boží a kdykoliv bych tomu dal přednost třeba před atmosférickou 1.6. Ostatně přesně stejnou kombinaci s 1.6 VTI jsem v ne o moc těžším Peugeotu 301 řídil taky a nebylo to moc dobrý. A naprosto netuším, proč by ve spíše komfortně laděným Citroënu, kterej nemá sportovní ambice, mělo být cokoliv silnějšho než ta 1.2...

Vojta Dobeš
05. dubna 2017, 12:35
0
Ptejte se Vojty: Začínat s předkem nebo čtyřkolkou?

První auto má bejt velký, tlustý a charakterem líný, ale mít dost koní, aby se s ním dalo jezdit bezpečně. Takový Legacy 3.0 v automatu je ideální. A ano, pro začátečníka je automat úplně fajn.

Vojta Dobeš
04. dubna 2017, 12:16
0
Autíčkář.TV aneb Autíčkářova videa už se blíží. Teaser prvního testu.

Škoda 120 bude, až seženeme něco, co bychom mohli použít jako ekvivalent klavíru. A jeřáb.

Vojta Dobeš
04. dubna 2017, 11:50
0
Autíčkář.TV aneb Autíčkářova videa už se blíží. Teaser prvního testu.

FK: Miata nám v minulé sezóně nějak nevyšla, přes zimu byla novinářská mimo provoz a teď jsme si je ještě nedomluvili. Ale pracujeme na nich, na obou.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 3 E46 318i Touring 2000
BMW Řada 3 E46 318i Touring

2000 rok výroby
118 koní výkon
1 895 ccm objem

Nissan Primera KOMBI 1998
Nissan Primera KOMBI

1998 rok výroby
130 koní výkon
1 998 ccm objem

Buick Special hot rod 1939
Buick Special hot rod

1939 rok výroby
200 koní výkon
5 000 ccm objem