načítám data...

O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

Poslyšte příběh o tom, jak jeden muž nepřekročil maximální povolenou rychlost, a svět ho za to nenávidí.

zobrazit celou galeriiFoto:   Archiv Značek

Tu příhodu už jste asi slyšeli tolikrát, že teď moc nechápete, proč ji opět vytahuji na světlo světa. Pokud náhodou patříte mezi ty poslední dva lidi v zemi, ke kterým se ona šokující zpráva nedostala, pak slyšte: Radim Passer je bohatý muž. Leckomu může být nesympatický, to však není to, o čem tu chci dnes psát. Radim Passer vlastní automobil Bugatti Chiron. Bugatti Chiron dokáže jet rychlostí přes 400 kilometrů za hodinu. Radim Passer jel rychlostí přes 400 kilometrů za hodinu ve svém Bugatti Chiron. A to je vlastně celé. 

Foto: CNN

Celá věc se odehrála na německé dálnici za téměř nulového provozu, při výborné viditelnosti, inkriminovaný úsek měl tři jízdní pruhy, od těch několika málo aut, která letící Bugatti potkalo, řidič udržoval odstup celého jednoho volného pruhu a pochopitelně byl vybrán úsek, kde není žádné zákonné rychlostní omezení. V čem je tedy chyba? Chyba je v YouTube.

YouTube je vlastně i důvod, proč o tom tady teď mohu psát. Passer si totiž svou jízdu natočil a umístil ji na sociální sítě. Což je stejně tak pochopitelné, jako neodpustitelné. My, malí lidé zírající na obrazovky mobilů a hltající každou kravinu, kterou internety nabízí, my jsme toho ušetřeni, ale běda, jak začnete obsah nejen konzumovat, ale i vytvářet. V tu chvíli se z vás totiž stanou moderní hvězdy, celebrity. Ba co víc, influenceři. A najednou máte odpovědnost. Stáváte se automaticky morálním kompasem, kterým jste dost pravděpodobně ani být nechtěli.

Foto: Bugatti

Zní to hrozně a ještě horší na tom je, že to snad je i pravda. Malí lidé zírající na obrazovky chtějí velká gesta, velké činy, hluboké myšlenky. Internet je tak zaplněné místo, že obyčejnost už nikomu nestačí. Přitom neměly být sociální sítě především o nás? O našem skutečném já, o tom, co děláme a jací doopravdy jsme? Hyperkorektní doba žádá, aby ti, co jsou vidět, přizpůsobili své životy jakýmsi virtuálním ideálům. A dojde-li potom někdy ke střetu internetu s realitou, není to vždycky hezký obrázek.

A tak se teď zmatení diváci YouTube ptají, co tím chtěl Radim Passer řící? Proti čemu svou jízdou protestoval či naopak – za co jel? Jak zapadá Bugatti do ideálů udržitelnosti či genderové problematiky? Nebo to měl být happening k oslavě příznivého vývoje nákazy variantou omikron ve vztahu k počtu hospitalizací? 

Foto: Motor1

Tak či tak, bylo to špatně. Takhle se to nedělá. Rychlost je špatně vlastně vždycky a na silnicích obzvlášť. A drahé auto tomu nepřidává. Jenže co když tím Passer nechtěl říct vůbec nic? Co když si prostě jen splnil klukovský sen a chtěl se o tu radost podělit? Byla by to chyba? Je radost nemorální?

Internetoví teoretici řeknou, že by měl jet někam na závodní okruh nebo uzavřené letiště, ale proč? Ta dálnice byla opravdu prakticky prázdná, to je z videa naprosto jasně patrné. Bugatti svůj model Chiron postavilo tak, aby mohl těchto rychlostí dosahovat a především – Němci jsou stále hrdí na to, že na jejich dálnicích tam, kde to jde, žádné rychlostní limity neplatí. Tak pokud neplatí, neplatí. Držme se prosím faktů. Samozřejmě jsou situace, kdy bezpečnost provozu přebíjí právo na rychlou jízdu, ale pokud ani toto nebyly ideální podmínky, tak nevím, zda vůbec existují.

Foto: Bugatti

Byla tedy rychlá jízda Radima Passera bezpečná a zcela v pořádku? Bezpečná byla. Rozhodně ji v rámci toho, co běžně zažívám na německých dálnicích, nelze označit jinak. Nikdo nebyl ani náznakem ohrožen, vůz se ani na okamžik nezdál blízko svým limitům, stále byl plně ovladatelný a plně ovládaný. Absence ostatních účastníků provozu je tady klíčová, samotná rychlost už nehraje až takovou roli. Ale byla v pořádku? Tady si dovolím kritiku i já. S rychlostí rozhodně nemám problém, ale ze záznamu je jasně patrné, že se řidič po celou dobu drží bezdůvodně v levém pruhu, čímž zcela očividně brání ostatním řidičům v předjíždění. A to fakt nesnáším!

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

riderhenry
21. ledna 2022, 21:22
0

Hezké zamyšlení, se kterým bych strašně rád souhlasil, protože jsem docela radikální příznivce osobní svobody a i když to zní asi trochu trapně, tak zrovna neomezená rychlost na dálnicích je pro mě jedním z pilířů, který bych nerad viděl někdy padnout. Byť v Německu nebydlím a jezdím tam jen občas. Ale... Přestože chápu motiv, rozhodně v tom určitá kontroverze je. Sám jsem zažil mockrát překročení dovolené rychlosti třeba o 150, možná i 200 km/h (třeba v rovném tunelu bez provozu, kde je 60 km/h a ty motorky tam táááák krásně zní...), a i když to bylo tedy formálně pomalu na doživotí, reálně to bylo daleko méně nebezpečné, než tady to naprosto legální počínání člověka, co má zkrátka prostředky a čas splnit si jakoukoliv pitomost, co ho zrovna napadne (obecně opět nic proti tomu). Ale v případě, kdy jedu 400 km/h na místě, kde logicky nikdo nepočítá s tím, že tam tak rychle pojedu (protože ani netuší, že takovou rychlost lze dosáhnout jinde, než v letadle), nemohu čekat jakkoliv předvídatelné chování a reakce. Takže se určitě shodneme na tom, že to legální bylo, na druhou stranu asi málokdo by zrovna potřeboval vidět v tom pravém pruhu svoji manželku a tři děti v nějakém MPV, které jede o nějakých možná 300 km/h pomaleji, a najednou se trochu neobratně pokusí vyhnout přejeté kočce, protože je na té prázdné dálnici vlastně sama... Mně už stačí jenom to vědomí, že kdejaký řidič profesionál nesleduje za volantem silnici, ale Ulici, případně představa explodující gumy a následné mnohatunové neřízené střely - shit happens... Asi jsem toho málo najezdil v Bugatti, tak mám tu toleranci trochu moc nízko...

Nejhorší je, že i když se nikomu nic nestalo, a to ani náznakem, přesně tyto kauzy jsou nejlepší záminkou pro utahování opasku. A zrovna téma zrušení dálničních úseků bez limitu se v Německu diskutuje prakticky neustále. Co na tom, že už dost možná někdo svoje Bugatti stejně "vyvezl" i v ČR, akorát se u toho netočil (bo to nebylo košér z pohledu našich rychlostních limitů). A co na tom, že se pořád bavíme o pravděpodobně nejbezpečnějších dálnicích vůbec...

reagovat
Honza Hamster Křeček
21. ledna 2022, 22:00
5

Paradoxně to vidím přesně naopak. Já rozhodně nejsem pro neomezenou rychlost, podle mě je to nebezpečné, hloupé a zbytečné. Situace, kdy se odnikud přiřítí Porsche nebo nějaká nabušená audina a to za hustého provozu se spoustou kamionů a jiných výrazně pomalejších aut, jsou v Německu na denním pořádku a rozhodně nejsou bezpečné. To je přesně ten okamžik, kdy se svoboda jednotlivce střetává s obecným zájmem a kde by za mě měla ustoupit. Je zajímavé, že tohle nikomu alespoň u nás nevadí.
Že jeden z těch asi pěti řidičů, které Bugatti během té inkriminované jízdy potkalo, bude nutně potřebovat strhnout volant přes tři pruhy, to jako argument neobstojí, protože takovému manévru by asi stejně nějaké dívání do zrcátka nepředcházelo a něco takového obecně na dálnici nepatří a je úplně fuk, jak rychle jedou ostatní. Stále se bavíme o dálnici s neomezenou rychlostí, tedy 200+ je tam normální věc, strhávat volant je blbej nápad. Vždycky.
To všechno ale nechme stranou a pojďme si rozebrat onu svobodu, kterou se teď tolik lidí ohání. Tak je tam neomezená rychlost nebo není? Pokud je, proč bych nemohl jet 400? Nebo 500? Pokud splním nějaké základní podmínky, tak toto právo přece mám! Říká to platný zákon, jakkoli je třeba z mého osobního pohledu špatný, německý lid hlasy svých volených zástupců seznal, že je to v pořádku. Tak by si za tím měl stát - a nebo to změnit. Co je to za právo, když ho nesmím používat, protože jinak mi ho vezmou? To už mi ho vzali, jen mi to zapomněli říci.
A ten problém je mnohem rozsáhlejší, tady vznikají jakási nové normy, nové regule. Ano, můžete si koupit rychlé sportovní silné benzinové auto, ale víte, neměl byste. Ano, můžete jíst maso, nikdo vám to nezakazuje. Ale neměl byste. Neměl byste si kupovat věci z kůže, neměl byste létat letadlem, neměl byste používat plasty, neměl byste vjíždět autem do města, neměl byste... Mluvíme o tom, jak nám zákony a zákonodárci berou svobody, ve skutečnosti si je ale mnohem rychleji ubíráme sami navzájem tímhle nenápadným, ale zato stále silnějším tlakem. Buď mi to zakažte, nebo mě to nechte dělat, ale rozhodovat by o tom dle mého tedy neměl nějaký lidový tribunál na internetech.
A zrovna u Němců bych trochu větší úctu k právu uvítal. Ano, máme tu volný pohyb osob, ale i tak uděláme na hranicích zátaras a každého si legitimujeme. Ano, máme dálnice zadarmo, ale pro vás Čechy to je 5O euro. Ano, máme neomezenou rychlost, ale pro vás platí 130... Tohle je špatně. Z principu.
-
Komentář upraven 21. 1. 2022, 22:13:58

Tr
Trebus
21. ledna 2022, 22:58
9

Ale to přece není tak úplně pravda. Řidič má přizpůsobit rychlost dopravní situaci, stavu vozovky atd. Mimo obec lze jet 90, ale to neznamená, že je bezpečné jet 90 všude, kde je to dovolené.
Podle mého názoru je to přesně naopak, kdyby se lidi řídili zdravím rozumem, nebylo by třeba tolik zákazů a nařízení omezujících naši svobodu.
A jet 400 kdekoliv na veřejné silnici je podle mě už za hranou.

MB
MBMB
21. ledna 2022, 23:52
-2

Mám podobný pohled. To, že to bylo legální, neznamená, že to bylo také zodpovědné, stejně jako nemusí být vždy zodpovědné jet 90 km/h po okresce a taky by si to mohlo vysloužit kritiku veřejnosti. Jet 400 km/h na veřejné silnici v provozu, ať už je jakkoliv hustý, mi taky nepřijde OK prakticky za žádných okolností a chápu, že se části veřejnosti takové chování nemusí líbit.

beastar
22. ledna 2022, 00:02
2

Mimochodem nic jako neomezené úseky dálnic neexistuje. Všude tam je doporučená rychlost 130 kmh. Já jel nejvíc 300. Na podobném úseku. V noci. V reálně pomalejším a levnějším autě. Než má tady Passer. Svobodu bych do toho fakt netahal. Za lockdownu sem jel v jednu ráno 240 na 130 a to dlouho. Nepotkal sem jediné auto. Jo a taky sem se natáčel spíš teda fotil.

Zkrátka počítal bych se k těm kdo by měli tady pana Passera bránit. Jak může když to jde jezdit klidně 666. Jenže za mě to prostě je zbytečný. A motat do toho provoz na dálnici v Německu obecně je chyba. A vůbec to do debaty nepatří. Nájezdim po těch dálnicích pár tisíc ročně a nebezpečných situací se děje vážně minimum.
Lidé jako pan Passer ve svém náboženském prozření by měli víc přemýšlet. A jistěže jsou pro veřejnost víc vidět. Zbytek už napsal Trebus. To je přesně můj názor. Měl jet ale určitě se to nemělo dostat na veřejnost. Stačí defekt a mohlo být po Passerovy...

riderhenry
22. ledna 2022, 00:28
4

Honza 'Hamster' Křeček: Ona právě ta svoboda jednotlivce má být také o té jeho odpovědnosti. A to mi tady už trochu nesedělo. Jinak je mi asi trochu jedno, co mi kdo doporučuje (jako je třeba i doporučená rychlost na neomezených úsecích, jak tu zaznělo), protože ten doporučovatel už mi pak stejně život nevrátí, natož aby ho vrátil lidem, co jsem třeba poslal na onen svět... Popravdě se sám docela často přistihnu v situacích, kdy vůbec netuším, jaká je v daném úseku "dovolená" rychlost, protože jednoduše sleduji situaci okolo a zrovna tahle značka pro mě není úplně relevantní, co se bezpečnosti provozu týče (tím to nechci nikomu podsouvat jako nějaký návod). Je pravda, že když už někde jet 400 km/h, tak asi ideálně v tom Německu, kde řidiči běžně jezdí rychleji a víc se s tím počítá, ale já bych do toho už nešel (ale zároveň naprosto schvaluji to, aby to bylo na každého volbě - se všemi možnými riziky). Ostatně dobře to popsal už Trebus. V zásadě neexistuje žádná souvislost mezi bezpečností provozu a rychlostními omezeními. Stejně tak neexistuje důvod, proč by bylo bezpečnější jet 400 km/h na neomezeném úseku, než to stejné dělat na stejném úseku, kde bude rychlost omezená. Jednoduše je v daném úseku a za daných okolností (kde je nutné uvážit i konkrétního řidiče a automobil) vždy nějaká konkrétní objektivní bezpečná maximální rychlost, a to nám zákon prostě nemůže nikdy stanovit. A to rozpětí bude obrovské. Ale stejně si nemyslím, že je jakkoliv prospěšné tohle natáčet a šířit do světa v době, která je obecně naladěná proti autům, rychlosti a lidem, co rádi řídí. To je taková medvědí služba pro vlastní cílovou skupinu.

Ma
Massimo
22. ledna 2022, 09:00
6

Trebus a Riderhenry to shrnuli dobře. Svoboda není jen o tom co můžeš nebo nemůžeš. Je to především osobní odpovědnosti. A to se tady minulo. Fajn, chtěl to zkusit, nic proti tomu. Ale chlubit se tím na veřejnosti je opravdu krajně nezodpovědné vůči ostatním lidem. Jistě se najdou dobroserove, kteří na základě tohoto videa budou chtít omezovat ostatní a je zbytečný jim dávat munici do ruky. A za druhé, 400+ už je trochu dost s přizpůsobením rychlosti stavu vozovky a schopnostem řidiče to asi má pramálo společného. Pochybuju, že je v Německu nějaká silnice připravena na podobnou rychlost, stejně jako si nepamatuji, že bych četl o závodních úspěších Passera jakožto povolaného pilota.
A za třetí, pokud je má němčina stále na jakési komunikační úrovni, tak jsem si nevšiml, že by se německé úřady chystaly k nějakému trestu, ostatně nemají zač trestat. Jen vyjádřili znepokojení z takové rychlosti a budou se snažit přijmout procesy, které by toto do budoucna znemožnili. Což souvisí s bodem jedna. Takže za všechny, kdo se občas svezou po německé dálnici vyšší rychlosti bych chtěl jen, (ne)díky pane Passer, vaše video vážně ničemu nepomohlo

Frankie
22. ledna 2022, 09:38
1

Chlapi, já za sebe souhlasím skoro se všem co tu zaznělo a je z toho vlastně taková celospolečenska debeta. Jediné s čím tak nějak nesouhlasím je i stavu vozovky. Pevné věřím, že si ten úsek projel a věděl, do čeho v ten daný moment jde. Že tam není díra, strom apod. A nechal si u Bugatti i z kontrolovat auto.
Nedokážu to úplně objektivně posoudit, neb jsem nějak ani 300, a ani 400. Pocitově mi to ale přijde už moc, a prostě je tu i pocit, že zde by fatální následky byly skoro jistotou.
Ale musím sám říct, že jsem si v rámci plnění snů projel např. Transfag, a jel jsem ho náplní, předjížděl přes plnou čáru, porušil předpisy tím pádem a dál to i na YouTube. A uznávám názor někoho ze to bylo nebezpečné. A stejně tak řeknu, že v daný moment jsem byl naprosto soustředěný na jízdu, a předjížděl jsem jen v moment, kdy jsem to považoval za bezpečné. A ano, obecně na silnicích vidíme celou řadu nebezpečných situaci za dodržení legislativy, i spojených s tou rychlosti, a třeba s opačnou, nízkou. Nebo s nesoustředění na jízdu. Takže já bych to shrnul asi fakt, že je dobré respektovat, tím neříkám slepě dodržovat, legislativu. A hlavně zdravý rozum. Ale nikdo nejsme 100% vzorní, každý máme máslo na hlavě, ano každý.
A zde je další část tématu. Moralizování, měl bys, neměl bys atd. Kterého je čím dál víc. A svoboda je, ale vlastně není, musíš ukázat ten či onen pás atd.
A zde je i ta svoboda na YouTube, je pravidlo, že tam nesmí být např. dětské porno, návod k vraždě apod., tak to musím dodržet. Ale pak tam můžu dát cokoliv, rychlou jízdu, můj zpěv, kritiku turistů ničící běžkařské stopy, cokoliv legálního. Jen prosím nemoralizovat. Protože tím infuencerrm pak není ten, kdo to tam dal, ale k ničemu nenáviděl, ale ten kdo navádí a moralizuje.

af
afro-r1
21. ledna 2022, 22:19
0

Tady si vzdy vzpomenu na predrevolucni vtip, ci moudro, jez konci slovy: "...a kdyz podepisujes, tak se nediv."
Bugatti, prazdna dalnice, 400km/h, hlidajici vozy po cele trase, kamera ve vozidle - jasne, proc ne. Ale hned po cinu zverejnit i se jmenem a podobenkou... To neni moc takticke.

reagovat
martin_100
21. ledna 2022, 22:59
3

Proč to není taktický? Ničeho se nedopustil.
Teda dopustil se světovýho rekordu. No ale legálně....

Ju
Junior
22. ledna 2022, 08:18
0

Protože se určitý věci prostě nedělaj*. I ikdyž se můžou a v očích die hard pravičáků se nemáš za co stydět, tak se tím prostě neprezentuješ, protože víš, že backlash, ať už veřejnosti, nebo od tvýho okolí bude brutální. v případě tady pana Passera to dokonce má potenciál sloužit jako "symbol" a vést k nějakému zákazu. Podívejte se, je tam neomezená rychlost a blázni tady jezdí 400, zakázat zrušit. Reálně to dopadne na akorát na německý OZtka, co se v noci vrací domů 250 v naftových Audinách :)
Jo, je to napíču doba, ale lepší už to nebude.
*A to se týká uplně všechno oblastí života. Kdys naposledy slyšet /četl, že by někdo s hrdostí říkal, že prostě vydělává, podnikání se daří a život je fajn? Hovno, všichni radši tvrdí, jak je to napíču, dřina, hrajou falešnou skromnost a jak to dělaj pro zákazníky, zaměstnance, všichni jsou rodina. A blablabla.
Úspěch se dneska nenosí a prezentovat to, že jedeš kládu v autě který stojí tolik, co průměrnej člověk, i ten bájnej němec, za celej život nevydělá, je prostě takový meh. Ikdyž je to splnění snu.

Frankie
22. ledna 2022, 10:17
2

Juniore, ale tohle do toho nespada. To už je moralizování dle mě. Nedělají se obecně ty věci, kdy je jasné, že někomu ví někomu záměrně ubližujes, nebo je jasné, že ublížit můžets. Což daním videa na YouTube, dle pravidel YouTube legálního není. V tomto směru ať si tam dává každý kdo chce. I s důsledkem, že jej bude probírat celá ČR a část Německa. Ale to je jen jeho důsledek. Nás se netýká.

Ju
Junior
22. ledna 2022, 10:36
2

Nope. Nedělaj se ty věci, ze kterých je víc škody než užitku. A v dnešní době čekat, že tě někdo poplácá po rameni, jakej seš jako šikula, když sis koupil auto za 2mio EUR a kropil to s ním po dálnici rychle, nechal se u toho natáčet a ještě k tomu přidáš nějakou omáčku o Bohu, která v tomhle případě působí značně vtipně? To je snad až naivní. Sorry.
Že si to video může nahrávat kam chce? No, může.
Že si může jezdit v daným místě rychle jak chce. No, může.
Je to chytrý? Nemyslím si.
Zakázal bych mu to? Ne.
Bude z toho v konečným důsledku průser? Možná.

Frankie
22. ledna 2022, 10:41
1

Jo, se závěrem souhlasím. Se začátkem už tak ne. Nikdo v důsledku teď nevíme, zda udělal víc škody, než užitku. Co když na základě toho dají omezení např. Na 200. Je to víc škody nebo užitku? Co když to zachrání nějaký život? Nevím prostě, z pohledu víc škody bych to nehodnotil.
A jak jsem psal, i mě se to pocitově zda moc. Ale nesoudim ani čin, ani daní na YouTube.

Ju
Junior
22. ledna 2022, 10:41
4

A mimochodem, jak jsem psal už na tvůj minulej komentář k týhle věci. Mi vůbec nepřijde dementní jet 400. To auto je na to postavený, umí to, tak co.
Že ho tam "nikdo nemůže čekat" je zaprvý blábol a zadruhý situací "který nikdo nemůže čekat" se dějou na silnicích denně stovky. Zrovna jsem se vrátil z klouzačky po okreskách, no hele on asi nikdo nečeká, že ho ve sněhový vánici, když on se plouží 40, vezme někdo v kilu a s úsměvem na rtech. Ale když se drží ve svým pruhu, tak se mu nemůže nic stát.
Pointa je, že Passer mohl při tý jízdě dostat jinýho řidiče do průseu maximálně tím, že by "ten druhej" sám zásadně porušil pravidla provozu. Pokud by se choval, tak jak má, je uplně jedno, že ve vedlejším pruhu jede někdo bambilion za hodinu. A situace "není průser, dokud neuděláš sám píčovinu" je na silnicích absolutně běžná...

Ju
Junior
22. ledna 2022, 10:45
4

... a Passer dostává sadu jenom proto, že je enormně bohatej a to auto je enormně drahý. Což je podle mě zcela očekávatelný a na A2Larmu by ho pomluvili ikdyby si ho vyfotil jenom v garáži a napsal, že za něj děkuje Bohu. Je to zcela očekávatelný a proto mě překvapuje, že měl ten chlap potřebu se s tím takhle veřejně chlubit.

af
afro-r1
22. ledna 2022, 10:48
2

Dav v dnesni dobe neodpousti auto jako Bugatti, i kdyby stalo u chodniku. Natoz, kdyz v nem nekdo vyuzije jeho schopnosti.
Uspech se nenosi a neodpousti.

Frankie
22. ledna 2022, 17:34
0

Proč se s tím chtěl chlubit asi netušíme nikdo. Ego? Sazka? Provokace? Nevíme, a asi je to dost jedno.
A jinak s tím co píšeš o těch nebezpečných situacích souhlas. Jen u mě prostě je to tak, že 400 je už moc. A jak víme z fyziky, s rychlostí je holt vše na druhou.

BigBen
21. ledna 2022, 23:13
0

Jet rychle a rovně umí každej. Jet rychle v zatáčkách to už se musí umět...

reagovat
beastar
22. ledna 2022, 00:05
4

Chtěl zkusit maximální rychlost. Chápu. Umění v tom není žádný.

Opelfahrt
22. ledna 2022, 00:30
5

Kvůli Passerovi není třeba moralizovat. Jel za minimálního provozu na rovném třípruhovém úseku a v prostředním pruhu nikdo nejel. Podívejte se na youtube, je tam plno videí, kde novináři zkouší 300–330 km/h na dvoupruhové dálnici, kdy v pravém jedou kamiony. Namátkou Audi R8 Spyder, Brabus 900 Rocket. Nejde o číslo, jde o celkovou situaci.

Můžu jet u nás po tzv. Hitlerově dálnici alias Autostrádě ve dne za sucha 160 km/h, ale v noci max. 80 km/h, protože od Hitlerových dob to zarostlo a běhá tam zvěř.

reagovat
JF
JFK
22. ledna 2022, 08:50
3

Že měl něco Passer pod kontrolou je totální bullshit. Tenhle úsek dálnice A2 znám a i když tam v malém provozu jede toto množství aut, už párkrát se mi tam při 250 stalo, že dvě auta předjíždě náhle ve třetím Polák nebo pan architekt ve Volvu a musel jsem dost brzdit. Ok přehlédl mě nebo v zrcátku neodhadl rychlost, ale u 400 by neměl šanci ani na jedno z toho. Jak se na tom videu, kde se mimochodem vedle něj dvě auta předjíždí(!), zbytek řidičů se mohl něčeho co jede o 300km rychleji, leknout a strhnout řízení ani spekulovat nebudu. A to je ten problém, až na tu spornou jízdu v pruzích, to bylo legální, ale nic bezpečnýho to nebylo a Passer je idiot, že tohle musí pro ventilováni svého ega dávat do éteru a ještětam veze syna. V zásadě jako to dno, vekslák s automaty Chlad, když leze na youtube a prohlašuje ubohosti o tom, čím pojede a jak dneska někoho nasere. Honění ega, kdyby vlezl jako zbylé socky z médií do zmrzlého rybníku bude to větší umění, než jet V max nebo flexit v supersportu a tvrdit, jak to ty lidi štve.
Jestli se to rozmázne, tak se to utne na 250 a český developer tak bude historický spouštěč tohoto procesu. A ukázka toho, jak je takový vmax k ničemu. Mimochodem, když Bugatti u sériových, tedy hotových nikoliv protypových aut, zkouší vmax na PG Ehra-Lessien, tak se pro všechny účastníky uzavírá tříproudý ovál s rovinkama 10km. A tam je ten jesté menši provoz kolikrát provoz, na rozdíl od A2 je i hlídán včetně bočního větru a všichni tam mají vysílačky řízené dispečinkem.

reagovat
af
afro-r1
22. ledna 2022, 11:13
2

To je take duvod, proc BMW nemelo treba v WSBK tovarni team, ale vzdy oficialne nejake soukromniky. Ty striktni pozadavky na zamestnanecke vztahy, pracovni dobu, normovanou bezpecnost na pracovisti, jeho osvetleni, teplotu, prestavky zabiji jakykoliv postup vpred.

Jinak doporucuji nemeckou kniihu Die obere Hälfte des Motorrads. Autor (spickovy psycholog) tam 2/3 knihy venuje teoretickym vecem kolem vnimani sveta a reakci mysli a tela a v knize popisuje mj. fakt, ze nikdo neridi vozidlo na 100% bezpecnost, ale na definovane riziko havarie.

ro
rock
22. ledna 2022, 10:08
12

Denně vídávám na silnicích situace, které jsou nebezpečnější a blíž fatálnímu průseru než to, co předvedl ten člověk kdesi na prázdné dálnici s autem, který je na něco takovýho navržený.
Denně vídávám potenciálně nebezpečná porušení předpisů a nikdo se s tím nezalamuje, youtube je nacpaný videi, jejichž aktéry by bylo záhodno důkladně proplesknout, než někoho přivedou do neštěstí a nikoho to netrápí. Tady si chlapík provozoval se svým autem legální činnost a prská na něho půlka Evropy.

Svět je divnej a já mu nerozumím.

reagovat
ransom
22. ledna 2022, 10:21
8

Osobně je mi lhostejný jak Passer, tak ti, kdo s ním mají problém. Ale kdybych se jó musel rozhodnout pro jednu stranu, tak se postavím za Passera.
Chátra má dnes příliš silný pocit, že může žvanit do všeho. Sama přitom dělá bordel, kam vstoupí.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
22. ledna 2022, 10:35
-1

Je to legální? Je. Je to hloupý? Je. Jediná chyba jiného řidiče v cestě stačí a nechci podceňovat Passerovi reakce, ale myslím, že by stihl udělat leda hovno a pozabíjel další lidi. Btw úplně si nemyslím, že když se v DE nechávala neomezená rychlost, tak někdo čekal, že tam budou jezdit auta 300+, o 400+ nemluvě.

reagovat
esmo
22. ledna 2022, 10:48
0

Zákonné, ještě nutně neznamená správné.
400 na veřejné komunikaci je podle mě už zbytečnost. Ale je to možná tím, že já nemám takové smýšlení. Nikdy jsem neměl potřebu vyzkoušet ani maximální rychlost svého auta. Říkám si proč? Co mi to přinese? Akorát zvyšuji riziko. Ale je to asi o tom úhlu pohledu.
Samozřejmě pak jsou tací jedinci, kteří mají potřebu ostatní označovat za chátru, nebo závistivce. To mi přijde ještě víc komické, než Passer navlečený v kombinéze a modlící se v podzemní garáži :-)

reagovat
beastar
22. ledna 2022, 10:55
1

:D Souhlasím je to trochu komedie. Celé to okolo. Jak sem psal nahoře já si svou vmax zkusil. V tom bych ho neomezoval. Jinak ale... viz. Ten začátek. Plus označovat lidi za chatru obecně jen proto, že mají jiný názor mi přijde dost mimo.

ransom
22. ledna 2022, 11:40
9

Proč ale skandalizovat zrovna Passera, když je Youtube plnej hovad, co se chvástají mnohem riskantnějšími zhovadilostmi za hustého provozu...?

esmo
22. ledna 2022, 11:44
0

Passer je miliardář, je proto vidět a jeho video mělo velký sociální dosah.
Za mě žádné není vhodné žádné chování na silnici, které by mělo ohrozit další účastníky provozu.
Např.:

;ab_channel=Mr.Veebee

ransom
22. ledna 2022, 12:29
0

Je to pouhej člověk. Má stejný sklony dělat ze sebe vola, jako kdokoli jinej. Nevím, proč by bylo potřeba používat jinej metr na tzv. obyčejný lidi. A čím víc se to bude rozebírat, tím větší reklamu podobná paka dostávají.

esmo
22. ledna 2022, 12:32
2

Nic jsem o dvojím metru nenapsal. Napsal jsem proč se řeší Passer a ne každej jinej jouza co dělá na silnici kraviny.

beastar
22. ledna 2022, 12:33
-1

ransom: To je právě omyl. Tak to už roky nefunguje. Ano má nárok na chyby. Vůbec nejde o metr. Ani o moralizování. Já nevím co je na tom k nepochopení. Asi nějaká věková a sociální bariéra.

ransom
22. ledna 2022, 16:28
0

"Passer je miliardář, je proto vidět". To přeci vyznělo, jako že miliardář nesmí dělat totéž co plebs...?
Podle mýho to ani není pravda. Nemyslím, že bych byl sám, komu dalo práci vzpomenout si, kdo že to vlastně ten Passer je. A kdyby vidět byl? Kdejaká popová nebo seriálová hvězdička je vidět mnohem víc a dělá ostudu, kudy chodí.
Video uveřejnil, no, dejme tomu stejně jako vyhrabaná puberťačka co tajtrlíkuje na TikToku. Je to ale čistě jeho věc. Jako v podstatě neviditelnej člověk tím nadělá mnohem míň škody než puberťák, co driftuje ve vytuněným vraku BMW na parkovišti u Tesca. Tím považuju celou věc za uzavřenou a nechápu, proč to ještě jakkoli rozebírat?
Věková a sociální bariéra je na mojí straně každopádně. Já vám mladejm vůbec nerozumím a cítím se váma ohrožovanej.

esmo
22. ledna 2022, 19:10
0

Ne, to vyznělo tak, že se svět víc zajímá o miliardáře, než o kluky v rozsypaným BMW na parkovišti. To je prostě fakt. A teď nevím, jestli to prostě jen nechápeš, nebo nechceš pochopit.

ransom
23. ledna 2022, 11:28
1

Samozřejmě že to chápu, ale zásadně nesouhlasím.

PepaSFI
22. ledna 2022, 11:23
14

popravdě řečeno, nějak jsem to nesledoval ale vzhledem k tomu že se to probírá snad i na forech o výrobě zajímavých druhů pečiva, nemohlo mě to minout. Nevím přesně podrobnosti, jestli to bylo normálně v provozu, nebo jestli tam měl hlídky které mu střežily koridor, nebo jestli to byl třeba uzavřený úsek s najatým komparsem. Každopádně neporušil povolenou rychlost, takže podle zákona nic. Nejspíš ani nevytvořil nějakou nebezpečnou situaci, leda to že jel tak rychle, že ostatním účastníkům provozu výrazně ztížil možnost předvídat a reagovat. Jestli by zvládl nějakou krizovku, náhlou překážku, technickou závadu? No nejspíš ne. Stejně jako by ji nezvládl ten v bílý Audi s áčkem na čísle co jel včera odpoledne několik kilometrů nalepený 5 metrů za náma protože mu asi připadalo, že 80 je na sněhu a ledu moc srabácká rychlost. Nebo jako ti co se předevčírem poskládali na plzeňský dálnici. Ti zcela evidentně jeli naprosto nepřiměřeně, těžce nezvládli situaci, skončilo to špatně a nikdo to neřeší.

reagovat
beastar
22. ledna 2022, 12:31
6

Akorát se před tím nemodlili. A určitě nejsou Passer. A v tom je ten problém. Nejde o zákony. Jde o nějakou sociálně morální odpovědnost v rámci společnosti. Která ti mimochodem dala zbohatnout. Uznávám že je to spíš společenské téma. Než čistě motoristické. Bohužel je nutné si uvědomit, že pan Passer není no name typek v Audi s áčkem, mimochodem áčko dnes může být i člověk z Mikulova. Sám se divím že někdo z jeho početného pléna advisoru mu nezatrhl alespoň to YouTube. Navíc je to člověk který má možnost vozit se kde si zamane rozuměji. Je smutné že prostě české elity si neuvědomí ani 32 let po revoluci svou společenskou funkci. A úplný základ. Je to prostě hloupý příklad pro další. Chironu moc není ale i jiná auta umí 320 plus. Chápeš tenhle rozměr? A opět opakuju já rozhodně nejsem ten který by moralizoval. Jen se prostě naštěstí nejmenuju Passer, Komárek ani Mareš...

ro
rock
22. ledna 2022, 13:06
7

No vidíš, a já jméno Passer slyšel poprvé tento týden, doteď jsem ani netušil, že někdo takovej existuje. Takže morální rozměr = 0, je to (pro mne a troufám si říct, že pro velmi mnoho lidí u nás) stejně noname chlápek jako ten Pepův v bílé audině.

PepaSFI
22. ledna 2022, 14:51
12

já pořád netuším kdo je to Passer. Než jsem si pustil to video tady v článku, vůbec jsem nevěděl že je to čech a že to auto má českou značku. Je mi úplně u zadele jakou má společenskou funkci a koho tím ovlivní. Jo, dnes světu vládnou influenceři, když tak sleduju co se děje, mám pocit že si nemůžu ani vytřít víte co, bez sledování posledních trendů u celebrit. Takže věřím že příští týden něco podobného zkusí blbeček ve vočipovaným TDI s vytřískaným podvozkem a šmatlavýma brzdama někde na D1 a skončí, v lepším případě sám, v dlouhým kotrmelci. Protože se prostě vždycky někdo takovej najde. Protože jsou hospody a debaty plný povídaček jak to kdo v rajchu po autobánu prohnal a za kolik jezdí Praha Brno.
Já jsem prostě cynickým praktikem a víc mě štve tisíc debilů co neumí předjíždět, než Passer kterýho nejspíš nikdy nepotkám, v autě který možná ani nikdy neuvidím, protože ty debily denně musíme potkávat na silnicích.

XT
XTad
22. ledna 2022, 15:46
1

Neni to cernobile. Treba Bugatti mu k rekordu pogratulovalo, auto mu taky pred tim pro tento ucel zkontrolovali a pripravili. Hlavne v roce 2015 udelal to same s veyronem. Jenom teda dosahl o 15 km/h mene.

Mechanik
22. ledna 2022, 13:00
-4

Asi vše bylo řečeno, ale co nechápu já, jak mohl vystavit takovému hazardu i svého syna. Jako jeho věc že si chtěl zahrát ruskou ruletu, ale vedle svojí hlavy dám jako bonus ještě hlavu svého syna?? Nechápu

reagovat
Opelfahrt
22. ledna 2022, 17:06
0

A co když to ten syn strašně strašně chtěl? Starej usoudil, že míra rizika pro něj i pro syna je přijatelná, tak mu to dovolil. Možná, že právě ten syn ho nakonec ukecal, aby to zveřejnili na youtube.

Hazard je to jen teoreticky. Ruská ruleta je třeba tehdy, když z vedlejší plnou rychlostí bez rozhlížení přejedete hlavní.

Mechanik
22. ledna 2022, 18:12
-4

Míra rizika je obrovská, takže v podstatě ruská ruleta, ale to je fuk

Sa
Sato
22. ledna 2022, 18:54
0

Sak Boh bol na jeho strane, takze sa nic nemohlo pokazit :D Nabozensky fanatici... najvacsi problem ludstva odjakziva.

Mechanik
22. ledna 2022, 19:29
0

Jo, vidíš, to mi nedošlo, má tolik peněz že i Bůh maká jak on píská

Ju
Junior
23. ledna 2022, 10:58
2

Prosimvás, nemám paměť na ksichty, ale jestli se nepletu, tak ten syn je Radim, Jr. a je mu něco kolem 25. O generaci zpátky už by měl velmi pravděpodobně manželku a dvě děti, Kellner v jeho věku už vozil kopírky přes hranice. Je to dospělej chlap ježišmarja.
A že si s pantátou zablbne v autě? My sme teda oproti tady pánům z BBčka uplný chudáci a v tý době jestě nebyla moda se s každou blbostí chlubit na internetu, ale co se semnou táta nalítal bokem mezi stromama v době, kdy sem neměl ani občanku, to by bylo touhle optikou na postavení ke zdi...

Mechanik
23. ledna 2022, 12:37
0

Junior: Hele přeju ti to, máš na co vzpomínat, nic se vám kupodivu nestalo, super.
Znám pána který si takhle zabil dospělého syna, blbnuli přesně jak tvůj otec s tebou, jenže oni to omotali a přesně strom na spolujezdce. Kámoš mrtvej, jeho otec se z toho samozřejmě už nedostal, psychicky, a má zkurvenej celej život .

Ju
Junior
23. ledna 2022, 14:18
4

Jasně, jenže rozdíl mezi tím, co teda "provedli" Passerovic a co prováděl táta semnou je v tom, že ten kluk je prostě dospělej a narozdíl od 13 letýho Juniora má mít vlastní rozum*. A pak už je to "chlapi sobě", svým způsobem každej sám za sebe, dle svého uvážení a na vlastní odpovědnost. Samozřejmě nevim, jak to mají doma uspořádaný a jaký maj mezi sebou vztahy, ale pochybuju, že ho na tu sedačku starej nacpal pod pohrůžkou odebrání kapesného a zabavení Bullita nebo čím to mladej vlastně jezdí.
Když (dneska) vezu otce autem, třeba i velmi, velmi svižně, tak to pro mě není v ničem jiný, než když vezu kámoše a "hele vole čum, jak se to urve i na suchým asfaltu". Naopak to funguje víceméně stejně. S matkou neprasím, protože se jí to nelíbí.
O nějakým nahánění se více autama v provozu, který se samozřejmě nestalo, bych už uplně pomlčel žejo :)

Někdo se prostě kolem aut nebo jiných svých koníčků motá s kámošema, někdo má to štěstí, že je může provozovat i v rámci svý rodiny. Kdyby si tam Passer vedle sebe posadil třeba manažera z Bugatti nebo největšího svýho nájemníka, bylo by to uplně, ale uplně to samý. V mých očích rozhodně.

*a pak teda upřímně, podle mě je daleko pravděpodobnější, že se šíleně zrakvíš na silnici Xté třídy při úmyslně vyvolávaným smyku (což ve chvíli kdy nasněží začne provozovat polovina autíčkářů v republice)než na rovný dálnici, kdy prostě jenom hamstneš na plyn a držíš volant. Ono si to lze těžko představit, ale pro ten Chiron je těch 400 to samý jako pro oktávku 200. Prostě rychlost, na kterou bylo to auto navržený, má v ní umět fungovat a taky v ní funguje. Ač už je to hraniční, pro techniku toho auta. Velmi dobře to popisoval pjanda tady, v odstavci o "Ovladatelnost puristy neuchvátí..."
https://www.autoforum.cz/testy-aut/rychly-test-audi-r8-v10-plus-2016-turbo-ne-dekuji/?2

fortress
22. ledna 2022, 13:04
8

Každej z nás autíčkářů (asi) otestoval maximálku. Holt kdo má Chirona má to krapet složitější.

reagovat
ratan groch
22. ledna 2022, 13:23
19

Pozrel som si to video.
Predpokladam, ze dany usek dialnice poznal. Predpokladam, ze z odstavneho pruhu nez vyrazil sledoval par minut premavku ci by mohlo vzniknut mimoriadne nebezpecenstvo.Auto si dal vopred otestovat.

Pozrime sa na to z pohladu cisel. Odhadujem, ze viditelnost na rovnom useku je cca 2 kilometre a urcite minimalne 1.
Pri rychlosti 400 kmh prejde auto 1 km za 12 sekund.

Vodic Chironu mal druhy par oci, ktory iste sledoval premavku pred nim. Obaja mali 12-24 sekund vyhlad na horizont ci pred nimi nie je potencialne nebezpecna situacia, povedzme dve auta vedla seba.

Moznosti "a co keby vodic z preveho pruhu nahle presiel uplne vlavo, lebo ..." je nekonecne. Keby sme sa mali v realnom zivote bat takychto vymodelovanych situacii, tak by sme nevysli z domu (co keby so mnou spadol vytah, ved minuly rok v Sao Paulo jeden spadol ap.).

Tieto temy budu vzdy vyvolavat vasne, lebo kazdy si mysli, ze teme rozumie,vyzna sa v nej a vie sa vyjadrit jasnym postojom. ktory sa neda vyvratit.

Takze za mna: Je obdivuhodne, ze dokazeme vytvorit stroj, ktory je schopny ist 400+kmh po zemi. Video jasne preukazalo, ze k ziadnemu ohrozeniu neprislo. Casova doba 12-24 sekund sa mi zda dostatocna na odvratenie nebezpecenstva, ktore mozno za beznych okolnosti predpokladat. Keby ma chcel najblizsie zobrat na sedadlo spolujazdca tak nevaham ani minutu.

reagovat
Csaba
22. ledna 2022, 16:35
0

Velmi dobře shrnuto!

Ča
Ča Snač Aj
23. ledna 2022, 18:31
-4

Takže reakční doba kolem jedné vteřiny, za tu jednu vteřinu uletí kolem 100m než vůbec začne reagovat. Když se něco stane předjížděnému autu třeba 30-60m(ať nežeru, jedou přeci jen stejným směrem) před ním a vletí mu do cesty, tak neudělá nic. A crash ve 400km/h ,kdy pomalejší auto jede třeba 150, bude o řád jinde než crash ve 200km/h.

Ge
GeorgeK
22. ledna 2022, 16:49
-3

Myslím, že jezdím dost rychle. Rozhodně dost nad povolený limit. Mám rychlé a spolehlivé auto v 1A technickém stavu a mám v rukách asi tak 2 mil. km. Ale jezdit jak hovado v tunelu, kde nejspíš ve finále ohrozím na životě všechny, co tam zrovna jedou, může jen opravdu velkej idiot. "jezdče Honzíku" ...

reagovat
je
jerry
22. ledna 2022, 17:26
4

Ať hodí kamenem, kdo je bez hříchu.

reagovat
Safa
22. ledna 2022, 18:33
-3

No, upřímně. Docela by mně zajímalo, jak by se zachoval, kdyby mu takhle před nějakým křížením, kde měl hlídkujícího spottera, přeběhla srnka nebo divočák. A v tom nejpravějším ze tří pruhů jelo jako na potvoru další auto. Tohle prostě patří na okruh a fakt v tom není závist, že mám auto, které jeden "jen" 190 km/h (podle papírů, v reálném provozu nemám potřebu to zkoušet). Tohle prostě nebylo nic jiného než pozérství pána na hraně středního věku, který na to má. V touze se předvést, vyvolat nějakou reakci, mít lajky. Btw. to video jsem teď viděl poprvé, o žádné "kauze" jsem předtím nevěděl.

reagovat
je
jerry
22. ledna 2022, 19:05
8

Každý z nás si určitě někdy v životě zariskoval. V autě, na motorce, na kole, na lyžích, po horách. Spíš nechápu tu potřebu vše neustále někam sdělovat. Dnes už neplatí, že gentleman si užije, ale nemluví o tom?

Safa
24. ledna 2022, 04:05
-2

Docela by mne zajímalo, jaké jsou argumenty těch, kteří mi dali palec dolů. :o)
Za svým názorem si stojím a nevidím v něm nic závadného. Tyto rychlosti nepatří na veřejnou komunikaci, ale na okruh. Stát se něco může ve zlomku vteřiny. A pak už to nejde vzít zpět.

Autíčkový Jelen
22. ledna 2022, 19:08
5

Otázkou je kde je teda hranice co je morálně v pořádku a co ne. Proč toto video s RS6 nikomu v žaludku neleží tolik jako video s Chironem Passera? 354 je ok? 410 už ne? Obě mají velký počet shlédnutí takže argument o nějaké ukázce toho jak "jít příkladem" platí pro oba. Možná má řidič z AutTopNL více zkušeností s rychlou jízdou na autbahnu než Passer a je to tím. Zase ji dosáhne na méně přehledném úseku s méně pruhy a bez spotterů před ním. Tím vším chci říct, že chápu argument polemizace o nějaké morální hodnotě a co je moc to je moc, ale je zajímavé, že za to zgrilujeme jedno video a jednoho člověka, mezitím co koukáme na ostatní dělající podobné věci.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
25. ledna 2022, 07:24
-2

Tohle je takovej argument jako když máma chytí Pepíčka při lhaní a on začne povídat, že přeci Honzík taky lže..

Autíčkový Jelen
25. ledna 2022, 19:49
0

Tohle není argument pro nebo proti, ale zamyšlení nad tím, že morální hranice je subjektivní záležitost. Co je moc a co ještě ne. Proč 350 je ok a 400 ne. Proč tohle video je ok a video s Passerem ne. Rozdíly rychlostí s normálními účastníky jsou v obou případech obrovské s možnými fatálními následky v případě kolize. Ale v obou případech si myslím, že šlo o v rámci možností bezpečné situace. Jde mi o to, že nemám rád ukazování si na jednoho člověka, prostě buď je tady problém celkový a pojďme se bavit o něm, nebo to neřešme, ale vypíchnout jednoho člověka, udělat z toho haló a pak neřešit ostatní je docela blbost. Stejné jako s dieselgate, podvádí většina ale VW bylo první kde se to zjistilo, všechna špína šla tedy na něj. Místo toho aby se něco dělalo s nesmyslností dané emisní normy třeba.

Ča
Ča Snač Aj
25. ledna 2022, 20:28
0

Jako jo, souhlas. Jenom mi přijde že lidi který štve 400 štvou i ti, kteří si natočí "jen" 350km/h (mně to třeba přijde hloupé uplně stejně na veřejné komunikaci). Passer má tu smůlu, že je mega bohatej a tak se dobře sbíraj body za strefování se do něj.

Sa
Sato
22. ledna 2022, 19:12
-4

Strasny kreten, skvela municia pre obmedzovacov rychlosti. A ze ich v nemecku je. Logicke by bolo spravit speed limit na 250 alebo 320 ale vsetci tusime ked pride limit tak bude 130.
A len tak btw mal si pockat na uplne prazny usek. Tam ako obieha tie dve za sebou iduce auta tak keby sa jedno preradilo do druheho pruhu tak sa minu potencialne celkom tesne, vidno ze mu je ten jeho pruh uzky, preto ide radsej cez dva. Ale ako to su len detaily, urcite nie je prvy, len najviac vypatlany. Nejaky arabac alebo rusak uz bol aj tak najskor prvy, akurat mal dost inteligencie nevesat to na web. Do vcera som o nom (logicky) nikdy nepocul, skoda ze radsej za tie prachy nepostavil kostol v afrike. To by bolo rovanko useless ale aspon by to neskodilo.

reagovat
Irwinek
22. ledna 2022, 19:29
3

No, jel jsem tímhle úsekem 280, víc mi to nedalo. Kdyby to šlo na 400, taky bych to zkusil. Asi bych se nenatacel , ale kdo ví, tenkrát se to nedělalo. Párkrát bych o tom placl u piva, jako o těch 280, a tím by to asi skončilo. Můj zážitek má cenu jen pro mne.

reagovat
Tr
Trebus
22. ledna 2022, 22:06
0

Svůj názor jsem vyjádřil výše, ale mám jeden faktický dotaz.
Kdybyste si chtěli vyzkoušet maximálku Chironu mimo veřejné silnice, kam byste vlastně jeli? Existuje nějaký veřejně přístupný areál s takovou rovinkou?

reagovat
beastar
23. ledna 2022, 13:40
0

On ten Chiron na ty čtyři kila zas tak moc prostoru nefunguje. A ano míst je více než dost. V Evropě. Pan Passer má velké možnosti a dobré kontakty. Právě proto tenhle exces celý nechápu.

fortress
22. ledna 2022, 22:18
0

Taky to mohl rozjet na D6 alespoň by rekord zůstal na domovskym autobahnu.

reagovat
Sa
Sato
22. ledna 2022, 22:37
0

Nice! kam vlastne zmyzli tie ovlajkovane bilboardy?

Trinom
25. ledna 2022, 11:07
0

Do hutí. BTW tohle video by se mělo ukazovat těm, co furt tvrdí, jaké tankodromy tu máme místo dálnic.

fortress
25. ledna 2022, 13:25
0

Endgame je říct si že 200+ je snesitelnější na D8 než na neomezené A17.

krab
22. ledna 2022, 23:01
12

Fakt nevím co řešíte ... Jeden člověk si koupil sobě pro radost Bugatti Chiron, to auto postavila automobilka, která je hodna technickýho obdivu, to auto umí konstrukčně jet přes 400 km/h a má SPZ. V Německu je na dálnici doporučená maximální rychlost 130 km/h a omezená jen tam, kde to přikazuje značka. Tak proč by doprčic nemohl majitel vozu, který umí jet přes 400 km/h jet přes 400 km/h? Je to mimochodem obdivuhodný výkon muže a jeho stroje a já takový věci obdivuju. Předpokládám, že bych neměl nakonec tu odvahu jet až tak rychle. Proč v padesátých letech veřejnost obdivovala (i v tisku) třeba úžasnou rekordní jízdu Normana Dewise v Jaguaru XK120 , mimochodem taky na veřejný silnici v Belgii, která prostě jen byla rovná a dost dlouhá a šlo na ní rekordní rychlost zkusit? Proč se dřív obdivovaly neuvěřitelný průměrný rychlosti dosažený na Mille Miglia, závodě taky na veřejných silnicích? A další...

Nechápu. V týhle společnosti už fakt vymizel smysl pro radost z dobrodružství, radost z neobyčejného sportovního výkonu anebo radost z toho co dokáže člověk vytvořit, vyrobit. Vládne bohužel závist a připosranost.

Tím bych to asi shrnul, ať se to líbí nebo ne...

reagovat
Wa
Wakantanka
23. ledna 2022, 06:57
1

Amen bratře.

MB
MBMB
23. ledna 2022, 08:49
0

Bohužel chybí informace, že Dewis ten rekord jel na uzavřené dálnici. Tam je jasné, že to nemá komu vadit. Na rozdíl od této situace, která přirozeně má ohlas běžné veřejnosti.

bitner
23. ledna 2022, 09:02
4

Video jsem videl bez zvuku, takze modleni jsem nezaznamenal. Jak uz tady zaznelo, gentleman nepopisuje kamaradum, jaky ma jeho lady luxusni kozy, takze natacet to a davat kamkoliv je zpozdilost.
Nicmene ty komenty "co by kdyby" a kecy o nejakem obecnem ohrozeni nechapu. Obecne ohruzujete vsechny okolo uz tim, ze se narodite, smirte se s tim.

reagovat
Ka
KarelDatel
23. ledna 2022, 09:09
-3

Tolik slov a komentářů a tolik zmaru a hlouposti. Autor článku je uvitř jistě zamindrákovaný skrytý agresor, který na cesty nijak nepatří. Právě on vystihuje to, o čem sám píše, sám chce udávat myšlenky, gesta a trendy, jinak by se takto nerozepisoval. Pokud je Passer takový miliardář a potřebuje dálnici k tomu, aby ukázal svůj vůz, tak si mohl zaplatit její uzavření. Jak se vyjádřil i ministr dopravy v Reichu, je to bezohlednost. Okecat se to nedá. Tečka.

reagovat
Ev
Evlo
23. ledna 2022, 11:02
-2

Že nic neporušil je jasný, podle mě je to tak, Passer je vlivnější než si myslíme, jeho video nemělo moc popularitu, chtěl zamachrovat (zcela oprávněně) a tak řekl kamarádům a kamarádkám a undecided z vanguardu aby reuters napsali o jeho videu článek.

reagovat
Ev
Evlo
23. ledna 2022, 11:18
0

Tak lžu, měl se správně řadit vpravo a nezůstávat v levým, takže porušil.

de
denis5305
23. ledna 2022, 12:05
-4

Jako pilot muzu jen dodat ze pan Passer se zachoval jako naprosty idiot. 400kmh na verejne silnici bez omezeni provozu? Bez kontroly stavu vozovky? O ridici a jeho zkusenostech s ovladanim vozu ve vysoke rychlosti jsem toho taky moc necetl…
Jsem rad ze ve vzduchu tyto pitomce nepotkavam. Bohuzel na zemi je jich vice nez dost a tak je nejlepsim prepravnim prostredkem nikoliv krasna alfice, ale svedsky tank, obludna SUV krabice.

reagovat
je
jerry
23. ledna 2022, 12:29
3

Ve vzduchu taky potkáš pitomce. Jinak by letadla nepadaly. Život je nebezpečný už z podstata narození se. Ani SUV to nezmění.

je
jerry
23. ledna 2022, 18:03
0

Sakra, samozřejmě .....z podstaty narození se. Ty překlepy.

je
jerry
24. ledna 2022, 19:12
5

Dnes o kauze psali na teletextu německé TV. Státní návladní to chce vyšetřovat. Napasovat to chce na ilegální závody. Nálada v Německu není dobrá. Když předjíždím na přehledném místě povolenou rychlostí 100 někoho, kdo se vleče 80, tak často na mě bliká. V jeho očích a v očích řady Němců jsem Raser (člověk, co jede nebezpečně rychle). Jedná se o celkově propagandou vytvářený obraz spořádané občana. S nadsázkou řečeno, společenský ideál je pomalu jedoucí očkovaný homosexuál tmavé pleti v autě na baterky s nulovou uhlíkovou stopou:-)))))

reagovat
Frankie
24. ledna 2022, 19:58
0

Jo no, píšou to tak. No a teď už je jasné, že si tím zveřejněním rozhodně nepomoh. Je otázkou jaký to bude mít vývoj, jak to celé skončí.

beastar
24. ledna 2022, 22:43
0

Tak tady názorně vidíte o čem sem nahoře psal. Akorát teď už se nebude říkat raser ale Passer:D Mimochodem nedělej pořád z těch Němců takový démony. Jezdím tam přes ně a k nim roky. Asi 17 let. A ano pokuty ze stacionaru mi chodí za prkotiny. Za posledních pět let mě stavěli jednou a to protože jsem jel asi 205 na úseku kde je 120. Naštěstí neměřili, jen prudili. Bylo to v Bavorsku. Daleko horší je Rakousko a jejich emisní 120, Švýcarsko a přehnaný třicítky. Když teda vezmeme v potaz jen tenhle okruh. Ano jezdit jako idiot jinými slovy jako mnohde v CZ, to tam nejde to je pravda. Což nakonec možná pocítí i pan Passer, i když co mu můžou...

Avex
24. ledna 2022, 22:50
0

zase z toho nemusime delat kulturni valku:)

pi
pickozudovozu
24. ledna 2022, 22:54
0

jerry: první palec nahoru za teletext :-D, druhý palec nahoru za ten popis ideálního motoristy :-D (minulý týden jsem projížděl šumavaring, cca o 50km/h rychleji než německé osazenstvo a tolik probliknuti jsem snad v životě nezažil :-D )
Jinak k té rekordní jízdě, situace č.1 jedete ve voze, který je dimenzován a homologován na rychlost 420 km/h , přičemž ani této rychlosti nedosahnete ("pouze" 417 km/h)
Situace č.2 : jedete ve voze, který byl konstruován a homologován na max.rychlost 250km/h (ale díky MTM, ABTu) se dostanete až za 350 km/h.
Obojí na dálnici s neomezenou rychlostí.
Co z těchto dvou možností má vyšší společenskou nebezpečnost?

beastar
24. ledna 2022, 22:59
0

Jezdit přes 300 kdekoliv v provozu je hazard. A společenská nebezpečnost je úplně stejná. A to píšu jako člověk který teda těch 320 tacho jel a nejednou. Občas v noci v provozu. A kdo to nikdy nezažil asi to těžko může chápat. Jedná chybička, jistý konec. Teletext je hardcore to sem si nevšiml.

Avex
24. ledna 2022, 23:35
0

Je to vlastne jak si psal nahore, elity v cr si porad od revoluce moc neuvedomujou svoji spolecenskou ulohu/povinnost, tohle je proste katastrofalni priklad. Nechapu proc si passer nepronajmul runway nebo nenechal cast dalnice uzavrit, penize na to urcite ma.

pi
pickozudovozu
25. ledna 2022, 00:29
1

beastar: defakto to nemusí být 300, můžeme to snížit na jakoukoliv úroveň , vzhledem k okolnostem.
Několikrát jsem uskutečnil "průlet" Německem a byť jsem se nepřiblížil rychlosti 400 km/h, možná, že jsem byl okolí nebezpečnější než pan Passer (jízda delší než 15km, soustředění ovlivněné celodenním jednáním, + touha být co nejdřív doma, atd.)
Avex: potřebuješ elity, aby ti dávali příklad jak se máš chovat? Jo a děkuju za mínus :-D

gramo
25. ledna 2022, 21:09
2

V roce 2018 udělal prakticky to samé s Veyronem a takový poprask z toho nebyl. Je větší rozdíl těch 15 km/h, nebo to jak se společnost za ty 3 roky změnila? Jak už jsme předposraní a napůl smíření s tím, že budou přicházet další a další zákazy a omezení. Když tě něco baví, raději o tom nemluv, doba tomu nepřeje, ještě by někoho napadlo to omezit nebo zakázat...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem