načítám data...

Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech

Jak zestárnout s šarmem a elegancí, to je otázka, která trápí nejednu módní ikonu. I ve světě aut lze stárnout s důstojností - a tyto vozy jsou dokonalým důkazem.

zobrazit celou galeriiFoto: Saab

Automobil je primárně možná jen dopravní prostředek, ve své holé podstatě zkrátka obyčejný stroj, ale i sám tento magazín, který právě čtete, je důkazem, že to zdaleka není celá pravda. Auta nás fascinují, mají vlastní komunity, vlastní národy, vlastní historii. Automobil se už v časech svého vzniku stal něčím víc. 

Snad za to mohla vysoká cena pořízení i provozu auta, která z něj hned v počátku motorismu udělala zároveň symbol společenského postavení či dokonce jakousi proklamací životního stylu. Ani v pozdějších letech nás tohle nazírání na automobil neopustilo a neopouští dodnes.

Vlastní auto je především pro kluky jedním z milníků dospělosti. Vlastnit auto je skvělé, vlastnit nové auto je lepší, vlastnit drahé krásné rychlé auto je ještě báječnější. Nic ale netrvá věčně a ve světě automobilů tomu není jinak. Co je dnes nové a krásné, může být za čtyři roky okoukaná šedá myš. Co je dnes rychlé, už zítra může být překonáno.

Foto: Ford

Stejně jako lidé, i auta mohou stárnout hned několika způsoby. Nejčastější scénář je ten, že vůz zkrátka postupem času zastará, vyjde z módy, okouká se a z blyštivé novinky se během pár let stane zaprášená ojetina. Kdo z vás si vzpomene, jaká to byla revoluce, když přišel v roce 2000 na trh nový Ford Mondeo s designem zvaným New Edge, plným ostrých hran. Bylo to nové, neokoukané, úplně jiné. Ale dnes? Tato auta se postupně propadla na dno potravního řetězce, koupíte je za méně než jednu výplatu a mnoho parády s nimi už neuděláte. 

Foto: Porsche

Jiné vozy jsou na tom o něco lépe. Mají to štěstí, že se postupně plynule přesouvají ze skupiny zářivých novinek do jakési klasiky. Sem patří prakticky všechny modely Porsche, ale také prakticky všechna Volva či Saaby. Zatímco máloco působí na parkovišti před golfovým klubem starší než loňský model Mercedesu, u těchto značek je to tak nějak jedno. Za volantem Saabu jste zkrátka nad věcí, pohybujete se mimo čas a i okolí vás tak bere.

Potom je tu ale ještě jedna skupina. To jsou auta, kterým se zub času jako zázrakem vyhýbá. Svou premiéru si odbyla hezky dávno, ale vůbec na to nevypadají. Takové auto můžete vytáhnout z rohu autobazaru a nadělat s ním ještě spoustu parády. Tohle jsou auta, která umí stárnout.

 

BMW Řady 5 (E60)

Začneme v Mnichově. Řada 5 je jedním z hlavních prodejních artiklů zdejší automobilky a ve své kategorii patří mezi nejúspěšnější. Zdálo by se tak logické, že se BMW řady 5 poměrně brzy okouká a zevšední. Jenže to není případ páté generace s interním označením E60. 

Foto: BMW

Jistě, v tomto případě asi souseda nepřesvědčíte, že jste si koupili nové BMW, ale na svůj věc tento sedan vypadá pořád velmi dobře. Je k nevíře, že už překonal dvacet let věku, což je mezi automobily docela dost. V době svého vzniku přitom design Chrise Bagla budil nemalé vášně a pro spoustu fanoušků značky byl dlouho nestravitelný.

Dnes už vášně opadly, nebo abychom byli přesnější, přesunuly se k současnějším modelům. E60 jako štíhlý sportovně střižený sedan zůstává prvním z tipů, jak si pořídit za málo peněz auto, které velmi dobře maskuje svůj věk.

 

Alfa Romeo 159

O pouhé dva roky mladší je Alfa Romeo 159. Přišla na trh v roce 2005 a dnes už bychom na ni měli jen vzpomínat jako na choulostivé italské auto, co před lety dělalo parádu, ale dávno ho už odvál čas. Realita je ale přesně opačná. Alfa 159 zkrátka odmítá zemřít. 

Foto: Alfa Romeo

Přes velké kilometrové nájezdy zůstává překvapivě velké procento aut stále v provozu a nejen to. Ač jde o módní italský design toho nejlepšího ražení, tohle vozidlo vůbec nestárne. Jeho věk prozradí dobové technologie, absence LED světel či předpotopní radiomapa bez dotykového displeje. Nebýt však toho, tohle auto by klidně mohlo stát v showroomu i dnes jako novinka a nikdo by až tolik překvapený nebyl.

Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo tak zůstává i tváří v tvář dnešním novým modelům atraktivní alternativou a vozem, jehož design je v pravém slova smyslu nadčasový.

 

Škoda Superb

O nadčasovém designu se mnohdy hovoří i v souvislosti s naší domácí automobilkou. Bohužel, tady je to spíše matení pojmů. Nadčasovostí se tu často myslí prostě jen konzervativnost a fakt, že škodovky nemají ve zvyku svět šokovat něčím příliš novým či odvážným.

Foto: Škoda

V případě Škody Superb třetí generace to však neplatí, tohle auto nadčasové skutečně je. Z našeho dnešního výběru je nejmladší, to je fakt, ale já se klidně vsadím, že se hned tak neokouká. Superb třetí generace přišel na trh v roce 2015 a v těchto dnech postupně opouští dealerství poslední kusy, aby udělaly místo čtvrté generaci. 

Za těch devět let jsme si na Superba zvykli. Museli jsme. Však jsou Superby úplně všude, zaplnily parkoviště před korporáty i taxikářské štafly, nepotkat během dne v naší vlasti alespoň jednoho Superba třetí generace je znamení, že jste se asi zabloudili někam úplně mimo civilizaci. Přesto se tomuto autu podařilo zůstat nečekaně svěžím a neokoukaným. 

Foto: Škoda

Svůj vliv na to mají jistě nejen ostré hrany a rozkročený postoj, ale i celkové proporce. Tento Superb už není velké auto na malém podvozku, jak to u škodovek někdy bývá. Díky tomu působí dospěle, solidně a moderně. Kéž bychom toto mohli říci o přicházející čtvrté generaci…

 

Jaguar XJ (X351)

Jestli nějaké auto dokonale odolalo zubu času, potom je to poslední generace velkého aristokratického sedanu Jaguar XJ. Přišel na trh v roce 2009, když ale svým známým budete tvrdit, že je to fungl nové auto, dost pravděpodobně vám to uvěří. Na tomto Jaguaru nezestárlo vůbec nic. 

foto: Jaguar

Po dlouhých letech až přehnaného konzervatismu totiž značka vystoupila ze svého stínu a plody této proměny setrvávají dodnes. Jaguar XJ je plně současné auto, dokonce v něm najdete takové vymoženosti jako digitální přístrojový štít. Dnes je to už standardní věc, v době vzniku XJ ale o samozřejmost rozhodně nešlo. Ba naopak, bylo to dokonce právě tohle auto, kde se barevná obrazovka ve vysokém rozlišení objevila vůbec poprvé a nahradila klasickou kapličku přístrojů.

foto: Jaguar

Ojetý Jaguar XJ dnes můžete mít za částku okolo 600 tisíc korun, chcete-li tedy pořádný kus prémiového auta, který dokonale zamaskuje svůj věk, asi nikde jinde nepořídíte lépe.

 

Fiat 500

A ještě na jednoho zástupce bychom neměli zapomenout. V roce 2007 představil Fiat svůj návrat legendární pětistovky. Automobilka se tenkrát rozhodla přiživit na trandu retro-designu a na platformě Fiatu Panda postavila malé sympatické retroautíčko s jedním z nejrostomilejších kukučů na trhu. Spolu s pětistovkou vznikala i druhá generace Fordu Ka, tohoto sourozence malého Fiatu už ale dávno odvál čas. 

Foto: Fiat

Zato pětistovka, ta nikam neodchází. Za svůj život prošla jednou modernizací, která v zásadě jen posunula světlomety a radiomapu zpět na soudobou úroveň, jinak se ale Fiat snažil hlavně nic moc neměnit. Rozpoznat tak sedmnáctileté kusy od těch zbrusu nových není úplně snadné, pokud člověk neví, kam se dívat. 

Foto: Fiat

Nyní je tu úplně nová pětistovka, plně elektrický model Fiat 500e. Akorát že vůbec, i Fiat 500e už je tu s námi čtvrtým rokem. Přitom ani tady se designéři nějak zásadně nepředřeli. Ač je 500e od základu nově postavené auto, vzhledem by se mohlo jen těžko více podobat původní moderní pětistovce. Zdá se, že v malém autíčku Fiat našel definitivní recept na dlouhověkost.

Foto: Fiat

To byl můj výčet aut, která přes všechno odmítla zestárnout. A jak to vidíte vy? Které vozy považujete i po letech stále za moderní a neokoukané? Podělte se s námi o své postřehy v komentářích!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

mariov8
22. dubna 2024, 08:50
0

Ještě tam chybí mercedes Třídy E řady W211, je to sice dost konzervativní design ale možná i proto, a když se sežene v pěkném stavu, nedá se poznat, zda ujel 200 000 nebo 800 000km a to to auto má již 20 let... jinak s výběrem souhlasím. Saaby a Mondea jsou prostě na první pohled stará auta. Na druhou stranu třeba taková Panamera od Porsche stárne docela důstojně, alespoň opticky, mechanika již je jiná story. I s tím Supem souhlasím, to je zatím docela nadčasový design.

reagovat
Is
Iskar
22. dubna 2024, 10:29
4

Podobný prípad ako Fiat 500 je aj nové Mini, ktoré tiež brnká na nostalgickú strunu - odkazuje na predošlú generáciu, ktorá sa stala symbolom motorizácie v danej krajine a kombinuje súčasnú techniku s okrúhlymi tvarmi starších modelov... Aj keď nepatrím medzi fanúšikov tejto značky, uznávam, že dizajn nového Mini sa vydaril a je nanajvýš pravdepodobné, že bude atraktívny aj po rokoch.

reagovat
Be
Bernard L.
22. dubna 2024, 13:49
6

Za mne určitě ten Fiat 500 a vlastně i "bratr" Fiat Panda.
U Baworáků toho je více. Mám pocit, že i BMW i3 a i8 je (bude) časuodolné (stějně jak ta E60ka).
A podívejme se do Japonska, co taková Honda Civic 8. generace? Ta byla tak "drze" moderní, že by se mohla vyrábět i dnes a vůbec by nedělala ostudu.

reagovat
Sa
Sato
22. dubna 2024, 14:55
1

Ufo civic bol fakt super, ale reálne je z Anglicka, on sa v Japonsku nikdy nepredával, nie?

Be
Bernard L.
22. dubna 2024, 14:59
0

Popravdě vůbec nevím kde se Ufo vyrábělo a (ne)prodávalo.

mazany_lisak
24. dubna 2024, 15:24
1

Civic ufo se vyrábělo v Anglii a bylo primárně pro evropský trh. V Japonsku se prodávala jenom omezená série TypeR Euro po boku sedanové verze Civicu, který se sem dovážel i jako hybrid z továrny v Turecku.

Or
Oris
22. dubna 2024, 14:25
4

Sice to auto už dnes moc na silnici nepotkáte ale design má pořád svěží. Klidně by to mohlo být elektro, protože nemá vepředu na první pohled viditelnou tak typickou mřížku chladiče :-) https://www.autickar.cz/clanek/mazda-323f-v6-kosmicka-lod-s-warp-pohonem/

reagovat
Be
Bernard L.
22. dubna 2024, 14:59
1

Ta 323F je taky parádní a vůbec mne nenapdla. Jinak naprosto souhlasím.
Co vím, tak velkou bolestí těchto aut je rez, a právě proto se s ní už dnes tak často nepotkáváme (protože velká část z nich je prostě už "smetená na lopatce").

peca
22. dubna 2024, 17:10
0

Mozna spis nez Superb mi nadcasovejsi prijde prvni Octavia. Kdyz se postesti potkat zachovaly kus, to auto vypada porad k svetu.
Jinak teda volvo V/XC70 z let 2008-2016 vypada porad velmi dobre a aktualne.

reagovat
je
jerry
25. dubna 2024, 13:49
0

Octavia 3 RS liftback v modré race je dodnes pěkné auto.

je
jerry
26. dubna 2024, 12:16
-1

Oprava. Měl jsem na mysli O2 RS. Ta se mi dodnes líbí nejvíc z řady RS.

Pe
Peťas
22. dubna 2024, 21:34
1

Mercedes SLK W209. Kdyz ho vidim na ulici, reknu si, sakra to auto vubec nestarne, jak to dela?

reagovat
high_fish
24. dubna 2024, 19:23
0

W209 je CLK, ne SLK...

Pe
Peťas
27. dubna 2024, 09:07
0

Ano, CLK jsem chtel napsat.

Irwinek
23. dubna 2024, 07:51
0

Jojo, některá auta nestárnou :-D

reagovat
Ha
Habakukk
23. dubna 2024, 09:02
3

No tak to nevím hranatá krabice, 80. léta z toho přímo křičí.

RRRampapapa
23. dubna 2024, 09:18
7

Nestárnou, protože staré byla už když je vyrobili :D

Irwinek
23. dubna 2024, 11:57
1

Tak nějak :-D

Irwinek
26. dubna 2024, 09:00
-1

Chvilka času - ano, číší z toho hranatá krabice z 80-tek, ale otáčí se za ní víc a víc lidí a protože s jednou takovou krabicí jezdím, vím, kolik pozornosti přitahuje na parkovištích plných ovcí, supů, SUV a jiných současných nesmyslů, a to se v mém případě rozhodně nejedná o naleštěného veterána, takže přitahují tvary. Rozhodně si nemyslím, že se jedná o " designerský majsterštyk ", ale své kouzlo má a bratři Malmgrenovi se nemají za co stydět :-D

Ha
Habakukk
26. dubna 2024, 12:29
1

Lidé se otáčejí protože jsou to držky zvědavé. Jezdím zašvihaným offroade a co lidi a fakani taky čumí o kvalitě auto to nic nevypovídá.

Irwinek
26. dubna 2024, 13:02
-1

No, jasně, ale tohle jsou většinou jiní lidé - starší pán co chtěl vidět i motor, pán z " nového " Beetla, 20-25 tmavovláska, co si ho fotila, že ho měl táta a vždycky se jí moc líbilo, .... a taky hlídač z parkoviště, co se přišel zeptat jestli to auto má opravdu obsah 6 litrů :-D
klasického čumila poznáš, těch je spousta - kolik to žere, kolik to jede atd atd

a máš to fakt zašvihaný , nebo za 50 litrů polep :-D to jsem nechápal - Cayen a taková zhovadilost :-(

Ha
Habakukk
26. dubna 2024, 13:44
0

20 let starý Land rover co jezdí do těžby opravdu polepy nepotřebuje.

Irwinek
26. dubna 2024, 20:05
0

:-)

Frankie
23. dubna 2024, 12:26
0

S výběrem souhlasím. U BMW pak z té doby ještě Z8, a i řada 3.
Pěkné a málo stárnoucí je i Audi A5, A7.

reagovat
Riccardo Martora
23. dubna 2024, 14:24
6

Lancia Delta třetí generace. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že se ani dnes na parkovišti neztratí :)

reagovat
ro
rock
23. dubna 2024, 15:14
1

Úplný souhlas. Do dneška to působí jak přízrak, naprosto přiznaně závidím všem, kdo si jí udělali a dělají radost.
Mimochodem, vždycky když vidím Leaf 1. gen, mám neodbytný pocit, jako by se japonci důkladně inspirovali, akorát nezvládli nic od celkového dojmu přes proporce až po detaily.

Lu
Luban
23. dubna 2024, 20:23
3

👍nadčasový bourák👌

Opelfahrt
24. dubna 2024, 01:38
0

Povedený design a zvlášť tenhle vzor litých kol je prostě nádhera. Ale určitě bych si je odřel jako ty zrenovované osmnáctky na Kizashi.

Honza Hamster Křeček
25. dubna 2024, 11:07
0

Nechtěl sem dávat do článku vlastní vůz, ale nemůžu, než souhlasit... :-)

Ha
Habakukk
26. dubna 2024, 12:25
0

Hrozná pixla, na parkovišti se neztratí protože tam nic divnějšího nestojí. Ta maska je bizardnost sama. Jízdně to je horší než výchozí Bravo. O displeji rádia rač nebudeme ani mluvit. To jsem jezdil dva služební kousky.

Jyrki
27. dubna 2024, 20:41
0

já jsem fanoušek Lancie, mám jich doma osm. Ale Delta III prostě ne. Ještě než přišla na svět, těšil jsem se na ni jak blázen,obdivoval jsem koncept GranTurismo
http://www.conceptcar.ee/ru/106-lancia/3234-lancia-granturismo-stilnovo-concept-2003.html
ale s oficiálním představením příšlo brutální zklamání. Snažil jsem se přesvědčit sám sebe, že se mi musí líbit, je to přece Lancie. Ale nikdy se mi to nepovedlo a je to jedno z mála aut se znakem Lancie, o které nestojím. Na tom autě je hezká jen ta záď, Z ostatní úhlů se na to nedá dívat, zejména ne na příď, která faceliftem ještě víc utrpěla. Z hlediska motorizací tam není nic po čem by člověk toužil, možníá tak 1.8 TBI, ale ta se pojí s neakceptovatelnou převodovkou.

Honza Hamster Křeček
29. dubna 2024, 20:54
1

Hmm, je videt, ze co clovek, to jiny vkus. A to je fajn. Pro me je treba trojka jedina designove povedena Delta. Dvojka ma divnou zad a jednicka je proste strasna - design krabice od bot. Nastesti to vic nez zachranuje technika.

Jyrki
30. dubna 2024, 19:40
1

to ze je jednicka krabicoidni, to je jasne, ale je to nejkrasnejsi krabice na svete. Tedy rozhodne ve verzi Integrale. Ctyri kula svetla, nadherne vyvevede otvory v narazniku, siroke blatniky vpred, vzadu, prolis a rozsireni zadnich dveri. Radost pohledet.
A dvojka, kdyz je siroka, je na tom podobne. Neni to takova hitparada jako jednickova Integrala, ale ma smrnc. Ale pokazili to u poslednich rocniku, dvojce nesluselo 100% lakování, byl tam skvělý kontrast s černými plasty některý dílů, třeba právě toho mezi zadními světly.

krab
23. dubna 2024, 22:48
3

S tím výběrem docela souhlasím, navíc u toho BMW bych spíš vypíchnul spřízněnou E63 s tou zmiňovanou E60. 6er kupé se povedlo i když v tom roce 2003 když bylo nový působilo divně .. A ono vůbec, často design co vypadá divně a nesedne mnoha lidem na první dobrou je pak po letech zajímavý a pěkný. U AR to stejné třeba nejen 159, ale hlavně Brera.

Mimochodem co si myslím bude brzo velmi obdivovaný jako design, ale i technika celkově jako auto bude Citroën C6. Jel jsem v něm teda jen jednou v životě, je to hodně dávno už, ale to mi spadla brada. A to je auto je čím dál tím hezčí. V místě kde bydlím je fanda těchhle aut, takže dva kousky mám celkem často na očích a myslím si, že to byl design, kterej si zaslouží uznání, fakt vynikající.

reagovat
af
afro-r1
24. dubna 2024, 07:21
1

Ja mam leckdy spis pocit, ze design zustava stale rozporuplny, jen novejsi modely jsou jeste o tolik osklivejsi, ze clovek vezme ten starsi tvar na milost.

Frankie
24. dubna 2024, 12:57
2

Je tolik fakt krásných a zajímavých aut, který by stálo za to koupit a uchaovet už jen pro jejich krásu. Ten Citroen C6, BMW 6 buď cupe nebo raději kabriolet. Ale i ta pětka z té doby, jedná nádherná tu stává u pumpy. Alfa 159 nebo Brera taky.

je
jerry
25. dubna 2024, 13:59
-1

BMW 635 Csi. Kolik je dnes tak krásných aut?

af
afro-r1
25. dubna 2024, 15:29
0

Myslis kolik novych aut neni deformovano pozadavky ochrany chodcu, bocnich narazu, emisi CO2 a zvetsovanim populace? To vim naprosto presne - zadne.
Jinak k uvedene fotografii - libi se mi Neue Klasse. Coz je koncept, tudiz je prost vsech vyse uvedenych zabijecu napaditeho a opticky lehkeho designu.

je
jerry
25. dubna 2024, 22:36
-1

Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První dekáda století byla ještě dobrá. Tehdy odsuzované E64 je krasavec v dnešním ošklivinci.

af
afro-r1
26. dubna 2024, 07:35
-1

Beru rok 2003 jako vrchol tvorby aut podle pozadavku zakazniku. Potom uz pomalu zacaly byt prani zakazniku upozadovany a zvetsoval se podil pozadavku stran zakonodarcu.
Dnes jsou produkovany tri-ctyri typy univerzalnich "tanciku" na kterych si designer maximalne upravi tvar svetel a nejaky ten prolis na kapote.

beastar
28. dubna 2024, 08:42
1

Nevím jestli stárne jako víno. Každopádně ale A6 páté generace stárne taky dlouho tak nějak rozumně. Jasně dnes už každý pozná že to není nové Audi, protože i Audi se vrátilo spíše k hraně a ostrým přechodům. Dlouho to i jako deset let staré auto působilo opravdu stále solidně a draze.

V podobném konzervativním duchu stále funguje i MB C w204 zejména jako sedan. Tady u toho auta je asi největší slabina viditelně starý a ne příliš kvalitní interiér. Pokud jde ale o nějakou celkově lépe vybavenou verzi a hezčí stav. Tak to že se jedná o tak staré auto by hádal z méně znalých málo kdo. V zásadě už ne jako Mercedes ale třeba jako Hyundai by to mohlo vyjet i dnes a pořád by to lidi zajímalo.

A ať se dostanu mimo vody prémie. Tak určitě stojí za zmínku zajímavý pokus Fiatu o levné, sexy auto. A to sice Fiat Stilo. Navzdory tomu že se jedná o levné auto a nikdo ho nenavrhoval jako designový experimentální vůz. Tak jsou to tak jednoduché a snadno stravitelné linii, že je fajn to auto vidět. Skvěle se k němu hodí i ta tehdejší trendy žlutá ADAC. Třídveřový hatch je asi nejvíce povedený. Dnes už se solidní původní kus shání špatně. Když se to ale povede a sejde se to i s pěknými disky člověk pořídí za půlku švýcarské výplaty dobré auto.

Recept na dlouhověkost je často obyčejnost. Zatímco výjimku tvoří právě věci jako Breda, 6er a další. Mimochodem v době vzniku schytala kritiku za design právě i ta mnou jmenovaná A6. Další auto které mě napadá že dovedlo překombinované křivky jako ojeté k úspěchu je asi Maserati QP páté generace. Velmi opomíjené vlastně i v době vzniku mimo jiné kvůli cenám atd. A je to zkrátka už trochu avantgardní stejně jako jmenovaná C6 od Citroenu..

reagovat
ro
rock
30. dubna 2024, 05:56
1

Mercedesy úplný souhlas. Pokud se tohle céčko umeje a naleští, tak neznalý nepozná, že si soused přistavil před dům 15 let starý auto.

Stilo je kapitola sama pro sebe. Pokud si to pamatuju, byl to jeden z těch italských výkřiků "postavíme lepší auto než Golf a porazíme ho jeho vlastními zbraněmi". Tak postavili kvalitní auto s bohatou výbavou a stejně to lidi nekupovali. Pětidvéřák je takový neforemný skoro MPV jak bylo tehdy v módě, ale třídvířko bylo o 10 čísel nižší, doopravdy šik a mohlo mít 2,4 l pětiválec. A bylo i ve verzi Abarth :-). Nebo designová Schumacher Edition, pro fanoušky. U nás teda nic, ale za západními hranicemi se jich v bazarech pár potuluje.

Ha
Habakukk
30. dubna 2024, 11:43
0

No proti Bravo / Brava tam byl brutální kvalitativní skok, tedy nekecali. Já jezdil jen kombíky s 1,6 ve své době takový nemastný neslaný střed. Třeba ta Abarth 2,4 byla jen se Selespeedem už si myslím byl největší kámen úrazu. No a co si budeme i těch 125kW nic moc.

ro
rock
30. dubna 2024, 12:21
0

Já jezdil hlavně s Bravou a ta mi připadala jak z papíru. To se pak dobře zlepšuje :-)
Asi to nebyl Abarth, ale jsem si téměř jistý, že existovala i kombinace 2,4 + manuál. Těch 170 k, to byl na danou třídu slušný standard, ne? Někteří měli víc, ale třeba Focus ST měl tuším stejně.

Ha
Habakukk
30. dubna 2024, 13:01
0

Stilo mělo benzíny ze staré školy vše v atmosféře. 2,4 bylo pouze pro Abarth a všechno s robotem. Zase mělo povedené moderní naftové motory. Třeba Focus ST druhé generace měl 166kW, a končící Octavia 1 v RS mělo 132kW prostě v té době to bylo pro ostrý model spíš málo.

beastar
30. dubna 2024, 15:14
0

Bylo to spíš málo a spíše nemoderní provedení motorizace. Měla to dohnat technologicky vyspělá převodovka, která z toho dokáže dolovat maximum. Tenhle tah nakonec hrubě nevyšel. Spíše to ale bylo ve smyslu ostatní mají tak musíme taky. Jeden čas to byla skvělá cestě k hot hatchi za pade. V Německu jich pár bylo a pak dál na západ. Mluvím o těch Abarth verzích. Ano 3dv bylo designově vyvážené a vlastně na pohled docela chic auto. Kombík už tak pěkný není ale který obecně z konkurentů je/byl?

Stran kvality to bylo obrovský skok. Bravo hrálo vyloženě jen na city a když si vzpomenu jaký typ lidí to kupoval. Většinou soukromník a neautař. Občas někdo v tilku v šusťákách a s čelenkou. Stilo už opravdu reálně mělo slušnou ochranu posádky, tuhost, odolnost proti korozi v rámci nižší ceny. Vlastně ještě dnes když člověk hledá takovou tu levnou mobilitu alá auto na dojíždění, tak když sežene rozumný auto jde to provozovat bez ostudy.

Mimochodem to se o level výš týká toho céčka taky. Tam zase šlo o to že pojďme jim ukázat náš nový designový směr.. Některé modely to nezvládly dobře. Třeba tehdejší B. Jenže baby Benz je už klasika a nosný model. A co si pamatuji dostávalo to slušný recenze už jako nový právě i co do designu. A samotná amg verze to je dodnes parádní, rychlý auto s výborným zvukem.

MMM
včera v 14:26
0

MG ZT-T... Koupil jsem jej cilene v nafte. Bezhodnotne, ale zajimave auto. Jezdilo a fungovalo bez zavad, ale znate to, vyladit starou techniku, odreninky narazniku, skladajicich se z listicek, serepeticek... Ctyri mesice jsem jej ladil, od tlumicu, orig. pruzin, nova kola, pneu, vse co se hybe a tlumi, spojka, dvouhmota... Cena auta +3x tolik servis :) Nevim kde je tech 93kw, ale jezdi se v tom na obycejne, auto fajn (kdysi jsem mel "novou" KV6 2.5 190, v zarive modre, s benzinem jsem uz nechtel riskovat)

reagovat
ro
rock
včera v 14:47
0

Honda S2000
Lotus Elan (M100)
Toyota MR-2 (W30) btw i W20 je nádherná dodnes

Neřeším, jak přežily po technické stránce, ale vzhledově jsou všechny dodnes naprosto v pohodě

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem