načítám data...

Bernard L.

JménoBernard Logan
BydlištěEvropa
Registracepřed 10.1 měs.
Poslední aktivitapřed 3.6 dny
Komentářů u článků45
Pozitivních komentářů u článků10
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Be
Bernard L.
21. září 2023, 09:43
0
Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?

Za mne je to čtení dopravních značek relativně fajn věc, pokud teda na sebe jen decentně upozorní (např. informací na palubní desce, bez zvukového doprovodu a zásahu do ovládání vozu). Ještě víc super, když lze "jedním kliknutím na tom adaptivním tempomatu" je možné danou rychlost převzít a vůz v klidu zpomalí (ale když nechcete, nenutí zpomalit). Prostě asistent a ne "tchýně co mne kecá do řízení" (Maryša mne odpustí - aktuálně mám fajn tchýni, která sedí vzadu a spí).

Mám taky rád kontrolu mrtvého úhlu (klidně i se zvukovým upozorněním, vyhodí-li člověk do daného mrtvého úhlu blinkr).

Lane assist: Nevím, furt se ho docela bojím (kdy u Škodovky se fakt je schopen chytit i spáry na silnici). Ve Fiatu 500 jsem o tomto asistentu nevěděl do chvíle, kdy byla uzavřená dálnice a provoz převeden žlutými čárami do protisměru (tedy bez blinkru přes bílou čáru - všichni to známe) a začal mne tahat za volant. Zase u toho Fiatku bylo super, že dvěma stisky na páčce blinru se to deaktivuje (prostě geniálně rychle a jednoduše).

No a parkovací senzory jsou super. Jasně, parkuji podle zrcátek, ale je-li za autem malé dítě, nebo sloupek, tak je parkovací senzor nenahraditelný (viz. stejně jako ta kontrola mrtvého úhlu).

V každém případě je nezbytnost to mít možnost rychle a "bez protestů auta" vypnout.

Be
Bernard L.
03. září 2023, 08:27
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Pokud baterkáče, tak jen za podmínky, že má Michal "parkuje u zásuvky", bez vlastního dobíjecího bodu si to moc nedokážu představit (i když jsem letos v Italii taky jezdil s Fiatem 500 a hned první hotel kde jsme bydleli neměl možnost dobíjení a vše jsme zvládli na pána).

A k MG4 nevím zda má "rodinný" kufr. Spíše bych počkal 2 - 3 měsíce na MG5 (či tu MG5 vzal jako skladovku z Německa třeba pres Carvago, nebo se rovnou dohodnout s prodejcem).

Jak už jsem psal, já mám morální problém s Čínou a pokud je možnost, tak nekupuji. Ale je pravda, že to tak nemusí mít všichni.

Be
Bernard L.
03. září 2023, 08:17
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Zde je vidět naprosto rozdílný přístup k autu, což je strašně krásné.

Evidentně Michal požaduje spotřebič, který ho bude co nejméně obtěžovat, ale bude dělat zároveň i trochu radost. Prostě nákup hlavou.
Na druhou stranu Janus nabízí "srdce", tedy zcela něco jiného než je požadováno.

Ta ukázka rozdílného přístupu je prostě nádherná. Díky.

Be
Bernard L.
03. září 2023, 08:02
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

No jasně! To je super poměr cena-výkon (lepší snad už jen Jogger). Nebo ješte trochu menší SUV Tivolli, které je v kombi verzi jako Tivolli Grand.

Be
Bernard L.
03. září 2023, 07:54
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Nechce to řešit a v současné době ještě pošle výhodně Astru do světa.

Be
Bernard L.
03. září 2023, 07:52
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Hlavně cenou. Ty PHEVy (alias dobíjecí hybridy) jsou cenově hozený dost mimo, jediné co by mne napadlo, je při velkém smlouvání Eclipse-Cross (tam nevím zda by byl dostatečný kufr). Ale jinak souhlasím, že jako univerzál s primárním využitím "cukačka ve městě" je PHEV ideální (má-li člověk svoji zásuvku tam kde parkuje).

A v danou chvíli přemýšlím zda už nevzít i čistý baterkáč (pokud nebudu mít morální problém s Čínou, tak bych bral MG5, který ale v ČR bude k dispozici prý až tak v řijnu). Navím mne teda nesmí na dlouhé cesty vadit častěji stavět kvůli dobíjení (což by u vzdáleností co je psáno, neměl být problém).

Be
Bernard L.
03. září 2023, 07:42
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Tak z toho bych bral to Tipo. Navíc ta výbava RED je nějaká "stylovka", tak by se to mohlo líbit i té paní. Octavia mne připadá na město moc velká.

Be
Bernard L.
13. srpna 2023, 15:53
0
Suzuki Swace: Šetřílek se známou tváří

Škoda jen, že Suzuki aspoň nezměnila trochu design. Ne, nemuselo se dělat "něco úplně jiného", ale mohlo se udělat Swace aspoň s čumákem co má evropská Corrola sedan.
Nevím jaký má aktuální kupující důvod jít pro Swace a ne pro Corrolu (kromě ceny). Nevezmu-li specifickou situaci, kdy známý si každých 5 let zajde "ke svému prodejci" pro nové auto, prodejce má jen Suzuki a Subaru (ale to je "rozmlsaný" člověk co po Kyzashi, naposledy jezdil v Levorgu, pro něj "průměrná Corrola" není).
Napadá někoho jiný důvod, proč si kupovat Suzuki Swace nebo Mitshubishi ASX a ne originál?

Be
Bernard L.
27. července 2023, 15:06
0
Fiat 500e: Odlišný přístup, podobný výsledek

Předpokládám, že jen zrcadlí a překládá stránky jako mobil.de a pak dle objednávky zajišťují dovoz a přihlášení. Moc jsem si jejich fungování negooglil, tak vážně nevím.

Be
Bernard L.
26. července 2023, 18:23
0
Fiat 500e: Odlišný přístup, podobný výsledek

Avšak při pohledu na Carvago lze Fiat 500 sehnat, není tedy (zpravidla) výrazně levnější, ale je údajně k dispozici.

Be
Bernard L.
25. července 2023, 13:09
0
S Citroënem ve Velké Británii: Výlet po Cornwallu s volantem vpravo

V UK (hlavně v Londýně) za volantem bez pochyb poznáte Pákistánce či Poláka. Jezdí prostě jak Poláci, Pakistánci naštěstí jezdí zpravidla taky jen jako Poláci. Jinak opravdu všichni maximálně opatrně a ohleduplně (i v Londýně). Strašně mne tam to řízení bavilo (proháněl jsem se tam v BMW i3, tenkrát poprvé v baterkáči) nebo v Mini Cooper Convertible (poprvé v kabrioletu). Všechno s automatem.

Neměl jsem s tím nikdy problém, jak jsem sedl do auta, všechno se mne "převrátilo" a jezdilo se mne fakt na pohodu. Bylo super, že BMW i Mini mělo vždy páčky na stejných stranách jako na kontinentě (tzn. blinkr a světla na levé, stěrače na pravé). V UK prostě pohoda ježdění.

Pak se ale stalo to, že jsem v roce 2020 (ještě před Covidem) cestoval na Mauricius, kde jsem dostal Hyundai i10 druhé generace (mimochodem, krásný kus indické techniky, kdy při sešlapování plynu si člověk tahal lankem a otvíral karburátor, auto nemělo na zadních sedadlech bezpečností pásy - auto s rokem výroby cca. 2015) a tam začal problém, protože páčky měla i10 obráceně (tedy na pravou ruku blinkr a na levou stěrače). Navíc to byl samozřejmě manuál - tedy 10 od sebe dopředu. No, natrápil jsem se s tím autem dost, nejvtipnější bylo, že tomu nešla klima, pokud člověk šlapal na plyn.

Ale tím chci říct, že když jsem začínal na automatu, tak to byla pro mne docela pohoda, ale pak se přibylo pár změn a ztracený jak bába v lese.

Be
Bernard L.
13. července 2023, 15:24
1
Dacia Spring Cargo: Asijský sen o elektromobilitě pro každého

Nejlevnější cenově, tím co za svoje peníze dostanete je snad nejdražší :-(
A proto si myslím, že si moc zákazníků nenajde.

Be
Bernard L.
13. července 2023, 15:21
0
Mitsubishi ASX: Neviděli jsme se už někde?

Nový Outlander je pěkný. Hlavně je to stále Mitsubishi. Původní ASX bylo vlastně taky z trojčat (Citroen C4 Aircross, Peugeot 4008 a Mitsubishi ASX), ale aspoň ty karosářské díly mají jiné.
Jasně, rozumí tomu, že na "vlastní vývoj" je u vozů jako ASX, dnes moc nízká marže. Avšak se vážně nemohlo změnit aspoň pár karosářských dílů?
Vždyť jiné karosářské díly měl i výrazně levnější Fiatu 500/Lancia Ypsilon/Ford Ka (který za za 16 let produkce zaplatil minimálně 2x, ale to na začátku produkce nikdo neví).

Fakt je otázka, zda by nebylo lepší si trhy rozdělit (tak jako to třeba mají u Dacie) a ASX na Capturových a Cliových trzích vůbec neprodávat. SpaceStar alias Mirage, Eclipse Cross a Outlander by nám i stačil.

Be
Bernard L.
12. července 2023, 16:01
0
Mitsubishi ASX: Neviděli jsme se už někde?

Souhlasím, že se mohlo aspoň trochu zapracovat na redesignu (klidně v rovině Audi A4 - Seat Exeo). Toto je pro Mitsu dost nedůstojné. Bohužel Colt asi dopadne podobně. :-(

Be
Bernard L.
03. července 2023, 14:05
0
Historie PHEV: To nejlepší nebo nejhorší řešení?

Vlastně se nemusí spalovat jen fosilní palivo. Pokud nafťáček je na to připravený, může spalovat i řepku, či jiné biopalivo (bohužel nejsme v Brazílii, kde je sklizeň 3× do roka a toho paliva tam vyprodukují dost, aby to nezdražovalo jídlo), tak může být i celkem perspektivní motor.

Ale zpět k tématu efektivity pohonu: Ano, Mercedes toto dělá a ještě má fajn bonus, že jeho PHEV mají rychlodobíjení. Ale Mercedesy mne přijdou až moc snobské.
Škoda, že PSA ukončilo vývoj svých HybrideHDi, přitom Opal Insignia GSe/Peugeot 508 PSE s 4×4 si o tento pohon vyloženě říká. :-D
Stejně na tom je VW, které mělo svůj "sériový koncept" 1L na kterém se dalo zakládat (zde místo 508 si představím Superb L&K s PHEV diesel).

Ano, aby Evropa uživila naftové motory, tak je na to malá. Ale dost automobilek (např. ten PSA nebo snad to byl už Stellantis?) přišlo před nedávnem se zcela novou konstrukcí motoru (1,5 HDi a 2,0 HDi - a třeba v té 508 jsou snad, krom benzinových PHEV k dispozici jen diesely). Nechápu, že když už ten motor "kreslí znova", tak ho nezkonstruují tak, aby byl s možností přidat k tomu danou hybridní část. Fakt by to těm nafťákům dost pomohlo. Tedy ano, Evropa je sama neuživí, ale když se stejně ktereslí, tak proč nerozšířit portfolio (fakt nechápu).

Ještě jsem zapomněl zmínit, že hybridní mód álá Toyota si u těch nafťáčků nedokážu moc představit (stálé chcípání motoru). Spíše si myslím, že jim bude sedět buď plně baterková jízda, nebo jízda se zaplým nafťáčkem, kdy elektromotror občas vypomůže.
U té výpomoci elektromotoru to musí být super, když si představím, trakční charakteristiku většiny nafťáků, tak s tím elektromotorem navíc to musí být docela fajn svezení a ten elektromotor tomu musí dát úplně jiný "život" (ale to asi zvládne i mild-hybrid).

Be
Bernard L.
03. července 2023, 10:58
0
Historie PHEV: To nejlepší nebo nejhorší řešení?

Mne nejvíce chybí PHEV Diesel. Proč to dělá tak málo výrobců? Přito je to dle mého ideální kombinace (elektrika na krátké popojížďky, diesel na dálku).
Diesel na krátké popojížďky spolehlivě popravíte nejlépe zaplněným částicovým filtrem. Na dálku je zase otravné stále dobíjet. V případě benzinového PHEV dost vadí hmotnost a tedy spotřebu (diesel si s vetším zatížením zpravidla poradí lépe, nezvyšuje se mu spotřeba o tolik).
Fakt je škoda, že těch PHEV Dieselů není tolik, Za mne je to hodně univerzální pohon (za podmínky, že je kde dobíjet).

Be
Bernard L.
03. července 2023, 10:36
1
Dacia Spring Cargo: Asijský sen o elektromobilitě pro každého

Díky za tento článek. Mluví mne to z duše, že toto auto rozhodně není levné, zvláště, když lze z německa dovézt nový/předváděcí CityGo iV/e-Up, případně Nueva Fiat 500e za prakticky stejnou cenu.
Pokud by se hovořilo o ceně na úrovni daného Sandera, tak s přivřením očí OK, ale toto je fakt moc.

Be
Bernard L.
17. května 2023, 09:29
0
Renault Megane E-Tech iconic EV60: Takhle má jezdit elektromobil

Navíc já vidím proti čemu je ten Megane postaven, prostě cenově je úplně mimo (ale to všechny baterkáče od Renaulta, tedy i Dacia Spring).

Megane je fakt nádherný, krásně jede, ale ta cena to zabíjí. Pak mne u něj dost štval ten stoleček. V nejnižší verzi (která se v ČR už ofiko neprodává, avšak byla k dispozici i s větší baterií i výkonem) má Megane menší obrazovku a nemá ten stoleček - to by bylo řešení (ale zase tam chybí např. samozatmavovací zrcátko a adaptivní tempomat, což by v autě za cca. 1 milion být mělo (tolik tenkrát stála ta nejnižší verze), navíc ten ACC je otázka pár korun, když to stejně má v základu přednárazový asistent).

Be
Bernard L.
09. května 2023, 08:58
0
Moderní nesmysly, které mi pijí krev

No, ona ta klika byla plechová, tak byla trochu robustnější. Ale hádám, že zamrzala úplně stejně (jen při utrhnutí byla menší šance, že ji přelomíte). Ovládání bylo taky úplně stejné (jednou rukou u Sedánka i u Tesly).

Ale evidentně se to neosvědčilo, když pozdější modely Škody 1200 mají již klasické kliky.

Be
Bernard L.
05. května 2023, 10:14
0
Moderní nesmysly, které mi pijí krev

První můj komentář ke klikám:
Stejné kliky jako má Tesla 3 a Tesla Y si nechala na přelomu 40. a 50. let 20. století AZNP (ano Boleslavská automobilka) a dokonce se sériově takovéto kliky objevili na prvních kusech Škody 1200 (Sedan) a Škody 1201 (Stejšna*).
Problém u té Tesly by mohlo řešit otvírání mobilem, kdy si západku dveří "odjistím" online bez použití kliky. Pak je otázka, co udělají bezrámová okna při sjetí dolů s těsněním - což by nemusel být také problém při předehřátí před příchodem, kdy se led na oknech roztopí.

Za sebe mám trochu problém s bezklíčovým přístupem: Prostě takové to, že auto zavřu centrálem a zatahnu si za kliku, abych se fyzicky přesvědčil, že se "skutečně vykonalo".

A jinak, velmi pěkná úvaha, děkuji za ni

* píšu to foneticky, protože k 50. létům se to hodí víc než Station Wagon ;-)

Be
Bernard L.
02. května 2023, 13:40
1
Každodenní pokušení spořádaného autíčkáře

Tak na motorce nejezdím, ale chybí mne tady další Guilty pleasure. Týká se tahání (a ne ledajaké). Ale rovnou tahání baterkáčů, které nejsou vyjeté úplně do zastavení (prostě po rozsvícení želvičky) se vezmou na tažnou tyč a zapřáhnout za nějaký "mocný diesel" a jede se. Souprava bude brzdit zásadně jen rekuperací. Jen se nemohu rozhodnout, zda bych chtěl bych v tažném či tahnutém vozidle.

Pak samozřejmě měření: Kolik km dobije na kolika kilometrech a kolik se k tomu spálilo nafty. Jsem moc velký magor?
Mělo by to jít, kolik baterkáčů by jinak stálo pod Großglocknerem ;-)

P. S.: Pokud to bude Autíčkář testovat, ozvěte se :-D

Be
Bernard L.
25. dubna 2023, 09:53
0
České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?

Mimochodem, uvedeu, že ORA Funky Cat (někde prodávaná i jako ORA Good Cat) je v EU k dispozici (v Německu snad - soudím podle toho, že jsem ji v pátek potkal v Drážďanech s místní SPZtkou; mimo EU je v UK a IE). Tak za čas bude i v ČR.

Co se týká tématu: Úvaha je to zajímavá. Každopádně beru, že je to vždy srovnání nějakých preferencí hodnotitelů, proto vždy výsledky vzejdou nějak "divně".

Be
Bernard L.
24. dubna 2023, 15:28
0
Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola

S tou cenou pořizovací cenous souhlas. Ale pokud mne dochází nafta nebo benzin tak musím taky zastavit tam kde je čerpačka ne tam kde chci já. Jasně, je to o něco méně často a i na kratší dobu (pokud netankuji u Ona). Zase oproti nabíjení ten čas při tankování nelze využít na jiné činnosti (svačina, močení, protáhnutí se), které tedy nemusím vždy po tankování ropných paliv dělat, avšak většina lidí to na dlouhých trasách spojuje.

Be
Bernard L.
29. března 2023, 17:07
0
Proč i velcí kluci mají doma autíčka?

Zajímavá teorie a zase super článek. Já jako dopravák "více směrů" mám doma hlavně vláčky (nevím, zda si někdy vláčkodráhu postavím) a občas si zajdu do hangáru, abych si půjčil ULko (díky za to Vláďo) a žádné letadlo doma nemám (avšak vzpomenu si na svého prastrýčka, který měl doma modýlek Dassault Mercure od Air Inter, avšak letadlem nikdy neletěl.
Teorie dostává trhliny...

Be
Bernard L.
23. března 2023, 11:01
0
Auta, která známe, ale neznáme - asijská edice

Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou tam fakt zajímavé věci z aut které známe a neznáme. Indie třeba "jejich" Rapid (Čína má také Rapida v sedanu (tzn. předek stejný jak ten český, ale zadek jiný). Pokusím se pohledat fotografie.
Indie je taky fajn na Maruti (alias Suzuki), které dělá třeba Swifta v sedanu (snad se to jmenuje Suzuki-Maruti Dezire). A pak v Číně např. Peugeot 307 sedan či různá varianty VW Passat (ať už Passat verze USA či verze EU s názvem Magotan), DongFeng EX1 alias Dacii Spring či Renauld K-ZE asi zmiňovat nemusím. Dále je zajímavá situace i v Rusku, kde první (nesmrtelný) Logan je vlastně Lada.
V Jižní Americe je Logan Nissan Aprio, Renault Thalia je Nissan Sunny (v USA je zase Sunny jiné auto nezaložené na Rencku).
Mrzí mne, že se zapomnělo na Pyeonghwa ze Severní Koreje alias Fiat Palio.

Ale to by ten článek musel být tak na 2 hodiny čtění. Každopádně děkuji za něj, super jsem si zalovil v paměti.

Be
Bernard L.
23. března 2023, 08:20
0
Ptejte se: Malý hatchback pro radost

No, na popojíždění do města baterkáč určitě smysl dává, ale za jedné podmínky - že je ho kde dobíjet (nejlépe na vlastním parkovacím stání). Jinak i3 je fakt fajn auto. Nedávno mne známý vezl jedním kouskem (nejmenší baterie, co má snad 60 Ah a bez generátoru), auto omlácený jak píšťala (když ho kupoval tak na laku byl ještě zřetelně vidět nápis DriveNow, takže bývalý carsharing) a ano, u takového kusu, který navíc věkem osciluje okolo 10 roků, věřím, že bude stát pod 300 tisíc. I přes pokročilý věk a těžký život je to auto super, zábavné, ani umírání baterky se u toho neprojevuje. Ale je to strašně prkenný (což na kvalitu silnic v Praze není zrovna OK) a taky má relativně dlouhé dveře a přístup dozadu je už vůbec peklo. Ale jinak to auto je fakt dobré i po dlouhých letech a kilometrech služby (snad to nebyla vyjímka daného kusu).
Možná Fiat 500e první generace, ale ten (oproti té i3) nebude na ty cesty za město (díky opravdu mini baterii a absenci rychlého dobíjení - které taky nemusí všechny i3 mít). Navíc má 500e potenciál sběratelského kousku. Bohužel s tím jsem neměl možnost nikdy cestovat.

Be
Bernard L.
14. března 2023, 18:18
0
Corsa vs. Corsa: Baterie, nebo dinosauři?

Spíše tu Teslu, protože očistíme-li cestu o nabíjení byla o 3 hodiny rychlejší (tzn. komfortnější ve vyšších rychlostech?). Za mne jsou bezpečnostní přestávky na takových trasách dost důležité.

Be
Bernard L.
07. března 2023, 11:04
0
Corsa vs. Corsa: Baterie, nebo dinosauři?

Marek Brunner: Je možná, že to bylo konkrétním kusem. Nevím kolik z Vás je Brňáků, ale byla to Brněnská Tesla Autanapůl (mimochodem, snad nejlevnější možnost, kde a jak si ji zapůjčit). Tak pokud budete mít příležitost, můžete srovnat ;-)

Mne ty radiomapy vadí všude, možná proto jsem na ni tak vysazený.

Trinom: Ty jo, fakt! Kdyby tohle fungovalo, tak tu Teslu vezmu i na milost
https://www.aliexpress.com/item/1005004392628610.html?spm=a2g0o.productlist.main.13.79515a4dgNnEsZ&algo_pvid=ed1eea32-4b13-4378-a998-89c781983ee5&algo_exp_id=ed1eea32-4b13-4378-a998-89c781983ee5-6&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000031233191957%22%7D&pdp_npi=3%40dis%21CZK%21723.48%21308.45%21%21%21%21%21%402145265416781826758485853d06e0%2112000031233191957%21sea%21CZ%210&curPageLogUid=R1426T50Gpad

Pokud by mne ještě Teslu někdo upravil, abych nemusel řešit rozsvěcení světel (rozumějte, aby zadek svítil furt a nejezdil jsem jak debil jen s denníma, případně mne to furt ty noční automaticky nezhasínalo). Tak co vlastně ten člověk od auta víc potřebuje.

Dotykáče mne vadí, ale je to všude a pokud se člověk na to časem naučí (systém je fakt rychlý), nové kusy jsou dílensky na tom lépe, tak to asi opravdu nebude problém.

rock: Mne přijdou všechny Tesly designově pěkné (i to Xko, ale to už je "fucking posh"). Y je takový divný, ale pro moje potřeby asi nejpoužitelnější. Vzpomínám si na svou první návštěvu Tesla Store na Oxford street v Londýně (tenkrát dělali jen S a to úplně původní) a fakt se mne ten interier líbil (i s tím volantem na druhé straně). Pak jsem zjistil, že ovládání přes dotykovou obrazovku je fakt pitomé, ale po vyzkoušení na silnici jsem v Sku neseděl.

Be
Bernard L.
06. března 2023, 17:56
-1
Corsa vs. Corsa: Baterie, nebo dinosauři?

Marek Brunner: Na mne Tesla byla hlučná (teda při srovnání s jinými baterkáči) a taky jsem teda měl to štěstí na Model 3. Pravidelně jezdím Peugeotem 307 a ten je za mne v 50 km/h (na čtyřku) na drsném asfaltu tišší. Je pravda, že jsem to hlukoměrem neměřil. Za mne je Tesla prostě Amerika, které se "některé věci odpouštějí, protože v jiných je naprosto skvělá."
Kufr má zásadní nedostatek: Je to sedan a proto se tam cokoliv bude rvát prostě hůře než do hatchbacku (a není to jen problém Tesly).

Trinom: Fakt jen 30 cm! Musel jsem si to vygooglit (a připomnělo mne to jeden starý a debilní fór :-D). Ale ženy jsou v tomto fakt ujetý, protože "To má dlouhý zadek, tak je to prostě veliké" (něco podobného mám doma, ale Tesla se jí líbí a ten displej v tom jí fascinoval - mne při nastavování všeho zde fascinoval také, ale přesně obráceně :-D , i když mu musím přiznat, že s těch radiomap je fakt nejlepší).

Rock: Model 3 a Y je za mne krásně vystajlovaná (ale to jde bohužel ruku v ruce s tou uživatelskou přívětivostí). Interier se mne strašně líbí, ale používat ho už je horší. Ale mne by stačilo pár věcí a byl bych spokojen: displej před řidičem (stačí mini co ukazuje rychlost a blinkry), aby svítila denní světla i vzadu (abych za slabé mlhy nemusel nic řešit přes radiomapu). Zbytek bych jí byl schopný odpustit.

Be
Bernard L.
06. března 2023, 11:08
1
Corsa vs. Corsa: Baterie, nebo dinosauři?

Proč si nekoupit Teslu Model 3. Už jen proto, že pro ženu to může být "moc velké a tím nikde nezaparkuje" a kočárek nedá do kufru (malý vstupní otvor u tříprostorové karoserie a nemá rychloměr před sebou, je to hlučné.

Ale je pravda, že Tesla se svým "zlevňujícím" krokem hodila vidle do cenové politiky hodně automobilkám (i když jejich auta jsou v některých ohledech prostě Americká) a zvláště pak PSA elektromobilům (tzn. té části Stelantisu, která používá tuto koncepci).
Zajímá mne cenové politika u elektrické Astry. O kolik bude dražší než Tesla Model 3 (nebo bude-li cenově konkurenceschopná, tak si zase podkope cenovou logiku elektrické Mokky a Corsy). Stejné to bude u Peugeota v hierarchii 308-2008-208.
Navíc pro mne má Astra/308 (pro mne spíše 2008 teda) mega nevýhodu v nemožnosti tažného.

Jsem každopádně zvědav, zda budou nějak na Teslu reagovat (a nejen u Stellantisu).

Be
Bernard L.
23. února 2023, 17:40
2
Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění

Chvíli jsem se zamyslel a přišel jsem na pár věcí.
1) Dacia Solenza/SupeRnova, červená: Líbí se mne, že je to supermini hatchback. Potom ten "chudý původ".
2) Peugeot 1007: Šoupací dveře, prostorné auto do města - tak určitě! Ani nevím proč mne láká.
3) Peugeot 307CC: Jako vlastník a první majitel 307 s 16 ventilovou 1,6 v hatchbacku (který mne přijde jako docela povedený) bych rád něco extra nepraktického, kterému praská kožená palubní deska a chlastá to jak tank. Ano 307 mne přijde povedené díky svojí praktičnosti, ale 307CC přišla o vše co měla 307 dobré a zdědila snad jen špatné věci + dostala logické nevýhody kupé-kabrioletů.
4) Suzuki Swift 4×4 aktuální generace: Za sebe mám pocit, že pro mne nemá cenu si jako funglovku kupovat už nic jiného než baterkáč. Ale pocit, malého autíčka, které má manuál a 4×4 (do hor či na kravení) je prostě strašně super! Co na tom, že mne bude dalších 20 let štvát kravál a drahý benzin. A velikostně se bojím, že je moc malé/nepraktické. A chybí mne světlá výška při cestě na chatu (což 4x4 trochu degraduje), tak prostě nelze (a nechci živit více než jedno auto).
5) Fiat 500 odcházející generace v nějaké typicky ženské verzi, aneb pastelová barva (fialová, modrá aviváž, rubínově červená) s bílým interiérem (prostě aby to co nejvíce mlátilo do očí).
6) Tesla Y LR: Motorově naprostá pecka, ale nemá už tak super spotřebu jako model 3, ale strašně pitomá konstrukce (nekomfortní, hlučná, připevnění tažného úplně na hovno (za ty prachy) a bez jakéhokoliv displeje před sebou, o ovládání vše přes obrazovku už vůbec nemluvím). Za mne naprosto klasická amerika, kdy to auto je "úžasné", ale vlastně úplně blbě.

Takže tak :-)

Be
Bernard L.
06. ledna 2023, 09:25
0
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

U Swiftu bych se bál servisní podpory (u nového auta určitě vždy autorizák), zde má Fabia navrch. Za mne Swift vypadá lépe a lze ho pořídit i jako 4×4, což je zase jeho deviza (vtipná představa Swifta s 227 cm dlouhou rakví na lyže jak se škrábe k horské chatě :-D ). Další bod pro Swift je, že pořizuji-li si malé auto, tak za mne je Fabia 4.generace už přes limit (např. žena by s tím jezdila už velmi neochotně "protože je to moc velké").

Ale souhlasím s tím, že Ti co si jdou pro Fábii častokrát ani neví, že nějaký Swift existuje.

Be
Bernard L.
03. ledna 2023, 13:40
0
Zapomenuté modely let nedávných

A přitom každé z nich je v něčem super.
B-Max má známý v širší rodině a je to fakt moc chytře udělané auto.
Brouka jsem měl půjčeného v Americe s tím jeho 2.0 TSi a hydroměničem a fakt pecka (i když té 2.0 TSi je pěkná i v Audi TTčku).
A Veloster byl/je v USA taky celkem populární (ale je fakt divné).

Krom toho Velosteru mne ta auta připomněla další zapomenutá auta, již zmíněnou poslední generaci Audi TT a také Peugeot 1007 (kterého je ale o trochu méně škoda než toho B-Maxu). I když ta 1007 je zapomenutá dost oprávněně (ale říkám si, že by zase mohla být peckovní jako baterkáč).

Be
Bernard L.
02. ledna 2023, 13:41
2
Na co se těším v roce 2023

Za mne škoda, že nebude jako "klasický Prius" (pokud bydlím na sídlišti a nemohu nabíjet, je pro mne "příplatek za zásuvku" zbytečný). Naopak i když je nový Prius krásný, mne by chyběl čistý baterkáč, jezdím-li drtivou většinu tras couračky, je pro mne zbytečné tahat s sebou benzínový motor. Tak mne napadá, že by takto mohl být duševním následovníkem své kopie jménem Hyundai Ioniq :-D

Be
Bernard L.
21. prosince 2022, 11:36
0
Autíčkář se ptá: Hledáme univerzální odpověď

ještě reakce na rocka: Peugeot má svoje 508 PSE. Ti co s tím jezdili to dost chválí. Ale jinak souhlas, 206RC či 407 Coupé. I jejich Coupé-Cabriolety taky chybí (i když ty do sporťáků častokrát měli daleko).

Be
Bernard L.
21. prosince 2022, 11:31
0
Autíčkář se ptá: Hledáme univerzální odpověď

Peugeot nemá supermini od dob, co skončila 107/108 (žezlo zůstalo Aygu) a iOn. Zase na jeho straně je možnost vybrat si fakt veškerou motorizaci (benzin, diesel, hybrid, baterkáč) v tom je fakt silný. Jen to dělá tak nějak "po francouzsku" (ale to neznamená špatně, pro mne naopak).

A Mazda za mne není univerzál, ta je pro gurmány (chybí jí např. diesel, kombi nižší střední třídy, ...).

A tak mne napadá, může být někde univerzál, když už nejsou malá kombi?

Co univerzální Dacia? :-D

Be
Bernard L.
19. prosince 2022, 13:29
0
Mazda MX-30: Najděte sedm rozdílů

Avšak v té práci předpokládám to auto bude minimálně 8 hodin stát. Otázka zda je možné ho tam dobíjet (píchnout do zásuvky, v nejhorším vyhodit prodlužku z okna).

Spíše mne u MX-30 zaráží to, že je to druhé auto do rodiny (díky kapacitě baterie) a přitom zbytečně velká "kráva". Nevím, ale asi fakt pro nadšence a "petroheady", ale počkat, to je nemotorné SUV! Nějak si nedokážu představit, kdo toto kupuje (i když u mne v ulici parkuje taky jedna). Navíc s relativně pomalým rychlodobíjením. Tohle auto (papírově) prohrává snad úplně všechno.
Pro baterkáč je ještě více do očí tluče ona velikost a zbytečná neohrabanost. Auto s užitnými vlastnostmi (luxusního) CityGoučka, ale cenou téměř dvojnásobnou? Nějak nevím proč bych si měl za stejné peníze koupit toto a ne třeba Peugeot e2008 či Hyundai Konu EV (i když Mazda je fakt pěknější, pravda).

Be
Bernard L.
16. prosince 2022, 14:13
0
EVUM aCar 4x4: Náklaďáček pro 21. století

Tak hasič je trochu něco jiného. Tam věřím, že čistě baterkáč nikdy nebude (spíše nějaký Plug-in hybrid, kdy u 90 % zásahů fakt bude ta baterka stačit a u zbytku se prostě nakopne diesel motor/generátor).

Be
Bernard L.
12. prosince 2022, 11:15
2
Škoda Enyaq iV 80: Ježíšek by jezdil Enyaqem!

To nikdo neřekne přesně :-D
Kamarád co objednával před rokem měl info, že auto dostane do 6 měsíců, po 6 měsících se informoval a prý do 9. měsíců. Auto objednával v únoru a nevím o tom, že by ho ještě měl.
Ale skladovky jsou furt (ano, divná doba, když já si v roce 2004 kupoval skladovku, byla levnější o 75 tisíc, dnes jsou skladovky minimálně o 100 litrů dražší).

Be
Bernard L.
11. prosince 2022, 12:37
1
Kanárské ostrovy stylově s Abarth 124 Spider

Na Miami jsem měl půjčený Beetle Convertible (jeden z posledních kusů z roku 2019, ale ještě ne final edition). Fajn svezení (od té doby je mne líto, že v Evropě není k sehnání hydroměnič, jen DSG).
Jednu vadu na kráse to mělo, slečna měla komplet spálený dekolt (mimo bíle šikmé čáry od bezpečnostního pasu) a já komplet krk.
Tak v těchto destinacích s otevřenou střechou fakt opatrně. :-D

Be
Bernard L.
11. prosince 2022, 12:34
1
EVUM aCar 4x4: Náklaďáček pro 21. století

Cena moc mega úlet není. Mrkněte kolik stojí ojetý Multicar z 21. století. Proto těch posledních s Iveco motorem bylo tak málo (a možná i proto zastavili výrobu).
S dotacemi s Vámi souhlasím, vždy to zaplatí daňový poplatník.

Be
Bernard L.
11. prosince 2022, 12:31
1
EVUM aCar 4x4: Náklaďáček pro 21. století

A schválně zde víte, kolik stála pravá Multicar než ji v roce v roce 2006 ve Walterhausenu vyjela poslední? Hádal bych, že při započtení inflace to bude na dnešní ceny více než toto vozítko. A mrkněte kolik stojí ojetý Multicar, třeba změníte na cenu názor.

Be
Bernard L.
30. listopadu 2022, 12:37
0
Bazarový snílek: Daily driver Jaromíra Soukupa

Je pravda, že v těchto vodách jsem nikdy nelovil, ale potřebovat přesunovadlo po městě (a nechtít MHD, share auto a takové auto, které nebudu chtít zachraňovat), tak mne napadá právě Smart (a spíše po faceliftu, aby byl ještě dostatečně hnusný).

Be
Bernard L.
29. listopadu 2022, 11:32
0
Když se z dárce stává příjemce aneb stesk nad evropským osudem Mitsubishi

Proč? Přijde ne, že konečně Fiat začíná fungovat. Už nebude (třeba za mne dost povedený) Dodgge Journey/Fiat Freemont nebo Lancie, co se prodávali jako Chrysler. Zase je "majstrštyk" Fiat 500 s bratry jako Ford Ka a Lancia Ypsilon.

Ale k tématu článku: ASX je fakt škoda! Kdyby to aspoň bylo jiné tak jako Peugeot 107 a Citroen C1, aspoň trochu, ale toto je výsměch.

Be
Bernard L.
29. listopadu 2022, 10:56
0
Bazarový snílek: Daily driver Jaromíra Soukupa

Furt jsem neslyšel to "nejmenší z malých" a to je Smart. První kusy (v dostatečně zbídačeném stavu) se dají sehnat už v rozpočtových mezích. To ne? Pokud by hrozilo, že ho člověk začne mít rád, tak ho vezmete na výlet z Brna třeba do Olomouce a je to! Hodinová jízda, pokud to přežije, zaručí, že ten krumpl budete zase dostatečně nenávidět.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC Yukon  2023
GMC Yukon

2023 rok výroby
5 koní výkon
0 ccm objem

Ford Mustang Roush 2013
Ford Mustang Roush

2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 2007
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem

Dodge Challenger R/T 1970
Dodge Challenger R/T

1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem