načítám data...

Bernard L.

JménoBernard Logan
BydlištěEvropa
Registracepřed 19.8 měs.
Poslední aktivitapřed 2.7 dny
Komentářů u článků91
Pozitivních komentářů u článků20
Negativních komentářů u článků5
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Be
Bernard L.
11. července 2024, 12:33
0
Ptejte se: Ojetý elektromobil do města

Bacha na ty první Souly. Prý jsou na tom podobně jak Nissan Leaf, tedy hodně degraduje baterie. Je to kus od kusu a je potřeba si zjistit jak je na tom daný konkrétní kus.

Be
Bernard L.
11. července 2024, 12:31
0
Ptejte se: Ojetý elektromobil do města

Tak teoreticky jako maloseriovka je možná sehnat v elektrice i Fabii. Ale nevím zda to fakt chce: https://www.hybrid.cz/elektricka-skoda-fabia-jezdi-za-par-haleru-na-kilometr/

Ale máte ty mínusy oprávněně. Fakt bych tu elektro Fabku nechtěl ;-)

Be
Bernard L.
09. července 2024, 15:03
0
Ptejte se: Ojetý elektromobil do města

Z vlastní zkušenosti je Mazda oproti i3 výrazně komfortnějším vozem! Což do města (na kostky a propadlé kanály ocením hlavně).

Ale teda za 400 tisíc je sehnatelná? To je na tom až tak blbě? Pokud bude parkovat u nabíječky, tak by nevadilo ani jednofázové nabíjení :-)

Be
Bernard L.
17. června 2024, 12:37
0
Revoluce, která se nekonala

Asi bych to co prezentujete (Croma, Signum, Altea) nenazval přímo MPV, ale něčím na půlce cesty mezi MPV a běžným sedanem (kombi).
A pak jsou tu automobilky, co to udělali "o něco méně nebo naopak více MPV" a o vždy něco levnější (např. o něco méně MPV je Peugeot 307 nebo o něco více MPV je Xsara Picasso). A těm to relativně vyšlo.

Marně přemýšlím, kdo byl "prvním modelem", který takové auto udělal, které vlastně bylo úspěšné, tak si ostatní řekli "to uděláme taky". Napadá mne právě ten Citroen Xsara Picasso?

Be
Bernard L.
10. června 2024, 15:49
0
Ptejte se: Kombík okolo milionu

PHEV je zbytečný a je-li "špatně udělaný" tak je i uchlastaný. To chápu. Ale nechce-li člověk tříválec a chce-li člověk tankovat benzin, tak někde ani jiná volba není (např. Opel Astra).

S PHEVama nemám zkušenosti (jako vůbec žádnou, řídil jsem Megane PHEV cca. 30 km), ale pokud by fungoval jako normální hybrid (třeba ten Toyotí či Renaulťácký) jen s možností dobíjet ze zásuvky, tak by to mohlo být OK. Fungují nějaké PHEVy takto? Nebo je to jen moje fantazie a bez dobíjení jsou všechny PHEVy na houby?

Be
Bernard L.
07. června 2024, 09:58
0
Ptejte se: Kombík okolo milionu

Když už se tu mluví o "menších" autech jako je Corrola a člověk chce něco víc než trojváelc, proč teda ne PHEV? Přeci ho nikdo nebude nutit nabíjet (bude s tím prostě jezdit jak s normálním autem, slyšel jsem o člověku co chtěl prostě Wranglera a ten se v té době prodával jen jako PHEV, tak má PHEV, který v životě nenabíjí).
Jasně, spotřebu nebude mít nižší než u běžného hybridu, ale čemu to vlastně vadí?

Jediné čeho bych se teda bál je, že po čase (až auto bude stárnout), tak mne bude auto bude nosit problémy v rovině spalovacího motoru, ale i elektropohonu (ale tomu se člověk nevyhne ani u běžného hybridu).

Be
Bernard L.
31. května 2024, 14:55
0
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Měl jsem možnost jet Meganem a za mne to je (zatím) ten nejlepší baterkáč který jsem řídil (i když "po Francouzsku).

Be
Bernard L.
30. května 2024, 17:21
1
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Hodně se mne líbí nový Scenic (tedy jasně že baterkáč). S tažným, 5 míst k sezení a v pěkné barvě, ale třeba po svezení změním názor.

Be
Bernard L.
30. května 2024, 17:15
0
Peugeot E-308 GT: Lepší než kdy dřív a poprvé i plně elektrický

Chybí plynová verze a PHEV diesel (který Peugeot uměl) :-D

Ale teď vážně. Je mne strašně sympatické, že lze pořídit auto s jakoukoliv motorizací (i když nemít cestu na chatu, kde potřebuji vyšší světlou výšku a mít na to prachy, tak pro 308 jdu a jdu si bez váhání pro baterkáče). Měl jsem možnost před 2 lety jet s 308 PHEV a fakt strašně příjemné auto. Jen mne překvapuje, že Francouz má vždy na autě nějaký drobný fail (tady třeba nemožnost legální instalace tažného).

Jinak mne dost překvapuje ta spotřeba, budu se muset svézt i tímto (jinak u Stellantisu jsem jel s e-2008 s minulým pohonem a ten byl na baterkáče takový přichcípnutý - snad se jim to podařilo eliminovat).

Be
Bernard L.
22. května 2024, 10:54
1
Peugeot 208 Hybrid 100 e-DCS6: Auto je to dobré, ale pohon potřebuje doladit

Ale ano, mají. Malý benzíňáček: Fiat Panda (ale to je vlastně pohrobek FCA) nebo třeba Fiat 500e (pokud přehlédneme mega cenu), ale opět pohrobek FCA.
Tak nic, snad jen že mají i v malých autech diesel.

Be
Bernard L.
11. května 2024, 20:26
0
Mazda MX-30 R-EV: Slepá ulička

Jsem zvědav, zda někdo bude na tenhle bizár koukat tak, jako dnes koukáme po Renaultu Avantime nebo Citroenu C3 Pluriel.
Jinak mne nenapadá, proč toto.

A kdo je "současný zákazník"? Za mne ten, co nechce ukázat, že neví co s penězi, ale koupit si opravdovou premiovku mu přijde moc pkaté.

Be
Bernard L.
11. května 2024, 19:23
0
Tesla Model Y Standard Range byla nejprodávanějším autem roku 2023. Bude stačit?

TM3 mne teda přišel extrémě tvrdý (horší než kdejaký sporťák), ale co jsem tady řešil, tak se tesla zlepšuje každým rokem a model 2019 bude zcela jiný než poslední kusy před faceliftem.

A z této mojí zkušenosti bych řekl, že Y bude ještě horší

Be
Bernard L.
11. května 2024, 19:18
0
Tesla Model Y Standard Range byla nejprodávanějším autem roku 2023. Bude stačit?

A ten after market s přístrojovými štíty: Ještě Vám to Tesla dá jako benefit, že ho můžete mít přesně podle svých představ :-D

Be
Bernard L.
10. května 2024, 10:35
0
Fiat 600e: I s francouzským základem lze žít italský „La dolce vita"

Musím se s tím Seicentem svézt. Už jsem jel s Citroenem ëC4 i Fiatem 500e a přišlo mne líto, že Fiat 500e nebude žít i v jiných modelech (dokázal bych si představit i nový Opel Adam, retro Peugeot 205 či Alfu Romeo MiTo - tak dobrá mne 500 přišla).

U 600 mne mrzí jen jedna věc a to je nemožnost "individualizace", kdy k nižší výbavě RED nemohu mít vyhřívané sedadla, zatmavovací zrcátko a dokonce chybí i vyhřívání vnějších zrcátek (což by mne asi fakt s tím zatmavovacím zrcátkem chybělo). Na druhou stranu bílé potahy v La Primě jsou fakt nepraktické, i když krásné (ti co vozí děti asi vědí o čem mluvím).

Be
Bernard L.
22. dubna 2024, 14:59
0
Be
Bernard L.
22. dubna 2024, 14:59
1
Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech

Ta 323F je taky parádní a vůbec mne nenapdla. Jinak naprosto souhlasím.
Co vím, tak velkou bolestí těchto aut je rez, a právě proto se s ní už dnes tak často nepotkáváme (protože velká část z nich je prostě už "smetená na lopatce").

Be
Bernard L.
22. dubna 2024, 13:49
7
Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech

Za mne určitě ten Fiat 500 a vlastně i "bratr" Fiat Panda.
U Baworáků toho je více. Mám pocit, že i BMW i3 a i8 je (bude) časuodolné (stějně jak ta E60ka).
A podívejme se do Japonska, co taková Honda Civic 8. generace? Ta byla tak "drze" moderní, že by se mohla vyrábět i dnes a vůbec by nedělala ostudu.

Be
Bernard L.
16. dubna 2024, 15:35
0
Fiat 500e 3+1: Má dveře navíc a elektromotor, srdcem však zůstává klasickou pětistovkou

Nechápu, že se v ČR prodává tak draho. Nižší výbavové verze s 42 kWh baterií vychází v německém konfigurátoru na cca. 630 tisíc korun (24 900 €), proč jsou v ČR za 850 tisíc?

Be
Bernard L.
16. dubna 2024, 15:32
0
Fiat 500e 3+1: Má dveře navíc a elektromotor, srdcem však zůstává klasickou pětistovkou

Ono je spíše vtipné, že papírově výkonnější a výrazně větší Fiat 600 je v ceníkové ceně levnější (verze 54 kWh proti Fiatu 500 s 42 kWh).

Be
Bernard L.
12. dubna 2024, 15:55
0
Nové Milano je mnohem "alfovitější", než se na první pohled může zdát.

Jsem trochu rozladěn z pohonu. Pravda u Stellantis koncepce jsem jezdil jen s Peugeotem e-2008 (ještě ten původní s 50 kWh baterií a 100 kW výkonu) a s C4X (s 54 kWh a 115 kW) a obě auta byla taková "zabrzděná" na elektromobil, prostě to pomalu zrychlovalo, špatně rekuperovalo a bylo to hodně blízko spalováku (jako kdyby chtěli udělat auto u kterého výkonem nepoznáte zda to je spalovák či baterkáč) a to možná bude u Milana škoda (nebo třeba budou mít jinak načipovaný motor a bude to auto zábavnější?), přitom to šlo tak krásně vyřešit, Lancii Ypsilon a třeba i mini Alfu (MiTo) postavit na platformě Fiatu 500e (to je od nich fakt zábavný baterkáč) a "ctilo" by to jména těchto automobilek. Ale uvidíme, třeba mne Milano mile překvapí.

Jo a ještě interier: To startovací tlačítko mohlo být taky tradičně na volantu a ne na středovém tunelu :-(

Be
Bernard L.
03. dubna 2024, 16:01
0
MG5 Electric: Zajímavá směsice jízdní vytříbenosti a zbytečných chyb

A komoušskýma sráčema myslíte co? Čínský produkt nebo jak je u Vás zvykem baterkáč?

Be
Bernard L.
02. dubna 2024, 11:19
-1
Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut

Ano, mělo by to být [Sportidž], pokud by se to četlo reálně anglicky, souhlasím :-)
A [seper béčko] mne přijde úplně ujeté, název snad pochází z francouzského Superbe (což znamená skvělý, vynikající) a ve 30. letech si díky slovní hříčce s tímto takto pohráli.

Be
Bernard L.
27. března 2024, 13:07
0
Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut

Sportejdž jsem slyšel několikrát. V roce 2017 jsem byl na exkurzi v automobilce v Tepličce nad Váhom, kde paní průvodkyně říkala úplně anglicky, tedy Spótejdž (a to by měla vědět co vyrábí ne :-D ).
A tchán má minulou generaci a říká tomu Športejdž.

Mimochodem Sportage je v současné generaci moc pěkné auto, zejména v té citronově žluté.

Be
Bernard L.
26. března 2024, 09:58
0
Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut

A čekal jsem na svou (rádoby) lingvisticky zákeřnou Kiu Sportage. Část lidí to čte jako [Sportáž] někdo jako [sportejdž] a někdo jako [športejdž] (Ano, střídají s a š), tak teda jak? :-D

Be
Bernard L.
01. března 2024, 15:57
1
Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?

Do toho nikdo vidle nehodí. Pokud auta budou registrovaní jako veteráni, tak s nimi bude možné jezdit. Parní lokomotivy taky jezdí a dokonce i ze Smíchova na Hlavní nádraží (což prý ve 30. letech v pravidelném provozu nemohli - na Smíchově se přepřahalo na elektriku).

Fakt bych se nebál toho, že dnešní auta (minimálně jako veteráni) nebudou moci jezdit.

Be
Bernard L.
29. února 2024, 13:35
0
Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?

Ta Felicia Fun byla vždycky vzácnost. Opravdu se divím, že byla (vůbec někdy) k sehnání za 25 tisíc, protože vždy to byl sběratelský kousek. Tam to byla sakra chyba.

Hádal bych, že dnes je ideální chvíle na nákup "oblud" (Fiat Multipla či Hyundai Matrix), ale nevím zda dostanou tu legendární auru. u čeho by mne ta aura nepřekvapila by byl Peugeot 1007. Renault Twingo bych svým sběratelským potenciálem taky nepodceňoval.
Z těch "méně obyčejných aut" bych hádal, že bude zajímavé to Scirocco případně bratříček Beetle (co skončil v USA až v roce 2019), případně Audi TT nebo i úplně první Tesly S (s tím černým vajíčkem na čumáku).

Be
Bernard L.
27. února 2024, 14:50
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Už jsem asi postižený, ale měl jsem možnost jet s Renaultem Arkoanou Hybrid a hned jsem si vzpomněl na tento článek.
Arkana mne dost příjemně překvapila (možná, protože jsem od toho nic nečekal, jen přesunovadlo u kterého neurvu půlku spodku na polňačce), za mne je to strašně hnusné auto, ale pěkně jede, odpružení je měkké až houpavé, kufr obrovský (na velikost/zařazení auta). S požadavky, které jsou zde uvedeny bych už asi dál nehledal a bral prostřední výbavu (resp. nejlevnější možnou s full hybridem).

Be
Bernard L.
20. února 2024, 16:06
0
Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive: Z praktického vozu stylovkou

Corrolu jako PHEV nekoupím. Asi jsem to špatně popsal, proto říkám, že v rybníku HEV (kde se v ČR Prius už ani neprodává) je náhrada Corrola a v kategorii PHEV je náhradou C-HR.

Be
Bernard L.
16. února 2024, 08:59
0
Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive: Z praktického vozu stylovkou

To auto vypadá moc pěkně, ale nějak stejně jak nová CH-R.
Nějak nevidím trh pro současný Prius. Protože jeho pozice si dokonale rozebrala právě CH-R a Corrola. Pokud by byl Prius ještě o chloupek větší (se 7 sedadly), tak by to byla jiná, ale takto mám pocit, že ho Toyota drží jen z tradice.

Be
Bernard L.
15. února 2024, 13:28
1
313: Samohyb Kačera Donalda je krám, ale přesto ho máme rádi

A proto si tady čtu rád, najdou se tu i takovéto super články, které by snad nikde jinde vyjít nemohli.

U mne, co se týče kreslených aut vyhrává Krteček se svým červeným roadsterem z 60. let, případně i růžovým Jeepem (či GAZíkem, nevím).

Be
Bernard L.
14. února 2024, 12:33
0
Na jaké obyčejné či nudné auto nedáte dopustit?

Měl jsem loni na Madeiře půjčenou Pandu v soicální verzi (bez rádia, manuální ovládání zrcátek, paradoxně klima a přední elektrická okna). Výkonem to bylo takové, že cestování bez klimatizace a otevřenými okny bylo OK (jinak výkonově ani ten mild Hybrid nestíhal), ale auto naprosti jednoduché, nezáludné, k nevýkonému motoru převodovka dobře poskládaná, mildhybrid předvídatelný. Za mne si nedokážu představit lepší auto do autoškoly.

A ano, řekl jsem, že Panda je vlastěn strašně super auto :-)

Be
Bernard L.
13. února 2024, 13:39
-2
Peugeot 406 Coupé: Nejkrásnější lev přelomu milénia

Za mne byla i 407 v kupéčky také pohledná. I ten kombík nebyl designově zlý (jako první přišel s populárním kombíkovým designem té doby a to ty trouhelníky proti sobě). Jasně, sedan se tolik nepovedl :-(

Be
Bernard L.
13. února 2024, 13:33
0
Be
Bernard L.
12. února 2024, 14:18
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto vás spolehlivě připraví o úctu k řidiči?

Jo, v bývalé práci si ho pořídil kolega. Měl TTčko na leasing za totální nesmysl (dle toho kolik jsme brali - státní zaměstnanci s tabulakmi, tak mu do toho zahučelo tak 80 % přijmu). Nechápal jsem, ale po pořízení TTčky byl opravdu šťastný a nevadilo mu, že musí mít ještě jednu práci. Dnes už ho sand má splacené.

Be
Bernard L.
07. února 2024, 13:28
1
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Budu přemýšlet "do textu"

U Tesly či Enyaqu možná, ale u i3 (i s 120 Ah), MX-30, CityGo, e-Up mne to připadá jako zbytečná "životní komplikace". Ty auta jsou skvělá, ale prostě když za den natočíte dejme tomu 2×25 km, tak v zimě s tím dáte reálně do 200 km (protože 2 denně roztápíte studené auto) a tedy každé 4 dny nabíjet (dobře spíše, jednou za pracovní týden).
A vezmu-li cenu nabíjení "venku", tak nebudu-li brát Lidl, tak je relativně drahé (ale ano, jednou za týden jedu nakoupit potraviny, tak proč ne do Lidlu - vlastně skvělý bussines plán Lidlu, když tam klienti budou nabíjet, tak tam i nakoupí ;-).

Tak ano, za určitých podmínek nemusí být ani malobaterkáč komplikací, nemá-li vlastní zásuvku. Ale je pravda, že to by člověk musel být už nadšenec jak já, aby za cenu fajn auto jedl už jen salám Pikok, zuby si čistil pastou First Nice a toaletní papír jen Grand Finale. :-D

Ale ano, při změně přemýšlení by to i šlo. Ale i já bych (bez vlastní zásvuky) od toho odrazoval a to mám ty baterkáče fakt rád.

Be
Bernard L.
07. února 2024, 10:23
0
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

U toho je problém, že musí "parkovat u zásuvky", což se v současné době ne všem lidem v Praze či Brně úplně daří. Co si pamatuju, tak i3 je super, ale strašně uskákané (což nevím zda je do Českýmch měst fajn, stejně jako např. to Cinquecento), nahoře navrhuji MX-30 od Mazdy (ale tou jsem nikdy nejel, tak možná proto.

Be
Bernard L.
06. února 2024, 15:30
0
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

A pak k té otázce jaké auto.
Je tu teda moje obsese "mám-li na to, tak kupovat vždy nové auto", tak do Prahy bych (i na vození dětí) volil asi funglovku za cenu Hyundai Genesis. Chtěl-li bych si kvrdlat, tak asi Suzuki Swift 4×4. Pokud bych fakt chtěl v komfortu a bez problémů, oprostil bych se od požadavku nového auta (opakuji, že mám své parkovací stání, tedy kde nabíjet) tak asi Mazdu MX-30 (co je do města lepšího než baterkáč) a Mazdy vždycky jezdili pěkně.

Be
Bernard L.
06. února 2024, 15:17
4
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Zdravím ze své cesty MHD z práce domu :-D

Ale vážně, já mám taky podobný problém (jen teda bez dětí), kdy domovem jsem 15 minut od metra (navíc s vlastním garážovým stáním) a práce je z metra ještě dalších 20 minut tramvají. Celková doba cesty MHD je v jednom směru 45 minut. Avšak autem jsem rychlejší jen před 6 ráno a po 20 hodině večer (prostě i těch 10 minut metrem z Muzea na sever nažene strašně moc). V případě cesty mezi 8 - 19 hodinou se cesta autem rozrůstá téměř na dvojnásobek cesty MHD.
Asi bych hovořil jinak s dětma, ale i jen malý podíl cesty kolejovou dopravou v Praze ušetří strašně moc času. Docela se divím, že že někdo se dokáže přes ucpané ulice dostat výrazně rychleji.

Be
Bernard L.
25. ledna 2024, 14:02
-1
Ptejte se: Co nejnovější velké MPV

Za mne je všechno kompromis. Ale když už, tak proč nejít do funglovky? Tedy 5008 je za peníze, které stojí jinde ojetina a u funglovky se člověk zbavuje bolístek ojetiny (riziko kradeného auta, bouračky, nevhodného zacházení předchozím majitelem). Řešit danou situaci, tak spíše řeším jakou motorizaci, protože základní šedivá je celkem pěkná.

Be
Bernard L.
18. ledna 2024, 11:31
0
Peugeot 2008: Pozitivní vývoj

I když mám raději Francouzská než Japonská auta, tak musím říct, že Yaris Cross je o chloupek lepší (ale 2008 jsem řídil jen tu před FL s Yarise Cross zase jen 4×4).

Be
Bernard L.
16. ledna 2024, 15:29
0
Subaru Solterra Comfort: Elektromobil do terénu

Třeba VW to tak dělá. Trochu zamrzí, že BEV Toybaru to takto nemá, souhlasím

Be
Bernard L.
14. prosince 2023, 11:51
0
Lancia neumírá! Alespoň zatím...

Nevím, já v tom vidím trojče k Peugeotu 208 a Opelu Corsa. Asi tedy nic špatného (snad to nabídnou opět se svou paletou 1.2 benzin, 1.5 HDi a BEV, ať si vybere opravdu každý).

Be
Bernard L.
03. prosince 2023, 09:59
2
Volvo C40: Kamarád do deště

Zase tolik aut co podporuje 22 kW není. A budeme-li hovořit o člověku s nájezdem do 50 km (což je hoodně přes standart uvedené dámy) denně, tak mu stačí dobíjet přes noc na 230 V s 10 A (což je odběr jak méně výkonná rychlovarná konvice). Tam ani ten wall box za 10 tisíc není potřeba.

Be
Bernard L.
14. listopadu 2023, 10:43
1
Alfa Romeo Tonale Veloce PHEV Q4 - Díky za každou novou Alfu

"Soused souseda" co má Tonale PHEV mne tvrdil, jak je super, protože jízdní režimy prý ovlivňují na co pojede. Jezdí prý čistě na elektřinu v jízdním režimu "a" (nevím, zda mu to nastartuje benzíňáček, když dá kick down, on sám nevěděl), naopak v "d" benzíňáček zase prý jede furt. Prý i díky této funkcionalitě si pořídil právě Tonale, protože ostatní třeba umí jezdit jen na baterii, ale zase pokud si baterii vytříská, tak prý nechce, aby ten motor furt zhasínal.

Be
Bernard L.
29. září 2023, 08:38
0
Když jeden kloub nestačí: Z historie tříčlánkových autobusů

Je fajn, že i v té Praze se to začíná pomalu měnit:
https://zdopravy.cz/obrazem-tri-clanky-temer-25-metru-a-nezvykly-zvuk-skoda-ukazala-obri-trolejbus-pro-prahu-177377/
Už se těším, až se s tímto dvoukloubáčem svezu. Však i jízda s VanHoolem byla super. Velmi mne tenkráte zaujali bezpečnostní pásy na všech sedadlech (ano v městkém autobuse).

Be
Bernard L.
29. září 2023, 08:34
0
Když jeden kloub nestačí: Z historie tříčlánkových autobusů

U "moderních" kloubáků (už to měla Karosa řady 740) šla točna zamknout, ale samozřejmě to vozu vůbec nedělalo dobře.

Co se týká vícekloubých vozů, tak je to asi kus od kusu, protože VanHool v Praze měl motorovou věž uprostřed (tedy předpokládám poháněnou nápravu ve středním článku). A co vím, tak trolejbusy Solaris co teď budou přicházet do Prahy budou mít kromě přední poháněné všechny nápravy.

Be
Bernard L.
21. září 2023, 09:43
0
Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?

Za mne je to čtení dopravních značek relativně fajn věc, pokud teda na sebe jen decentně upozorní (např. informací na palubní desce, bez zvukového doprovodu a zásahu do ovládání vozu). Ještě víc super, když lze "jedním kliknutím na tom adaptivním tempomatu" je možné danou rychlost převzít a vůz v klidu zpomalí (ale když nechcete, nenutí zpomalit). Prostě asistent a ne "tchýně co mne kecá do řízení" (Maryša mne odpustí - aktuálně mám fajn tchýni, která sedí vzadu a spí).

Mám taky rád kontrolu mrtvého úhlu (klidně i se zvukovým upozorněním, vyhodí-li člověk do daného mrtvého úhlu blinkr).

Lane assist: Nevím, furt se ho docela bojím (kdy u Škodovky se fakt je schopen chytit i spáry na silnici). Ve Fiatu 500 jsem o tomto asistentu nevěděl do chvíle, kdy byla uzavřená dálnice a provoz převeden žlutými čárami do protisměru (tedy bez blinkru přes bílou čáru - všichni to známe) a začal mne tahat za volant. Zase u toho Fiatku bylo super, že dvěma stisky na páčce blinru se to deaktivuje (prostě geniálně rychle a jednoduše).

No a parkovací senzory jsou super. Jasně, parkuji podle zrcátek, ale je-li za autem malé dítě, nebo sloupek, tak je parkovací senzor nenahraditelný (viz. stejně jako ta kontrola mrtvého úhlu).

V každém případě je nezbytnost to mít možnost rychle a "bez protestů auta" vypnout.

Be
Bernard L.
03. září 2023, 08:27
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Pokud baterkáče, tak jen za podmínky, že má Michal "parkuje u zásuvky", bez vlastního dobíjecího bodu si to moc nedokážu představit (i když jsem letos v Italii taky jezdil s Fiatem 500 a hned první hotel kde jsme bydleli neměl možnost dobíjení a vše jsme zvládli na pána).

A k MG4 nevím zda má "rodinný" kufr. Spíše bych počkal 2 - 3 měsíce na MG5 (či tu MG5 vzal jako skladovku z Německa třeba pres Carvago, nebo se rovnou dohodnout s prodejcem).

Jak už jsem psal, já mám morální problém s Čínou a pokud je možnost, tak nekupuji. Ale je pravda, že to tak nemusí mít všichni.

Be
Bernard L.
03. září 2023, 08:17
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Zde je vidět naprosto rozdílný přístup k autu, což je strašně krásné.

Evidentně Michal požaduje spotřebič, který ho bude co nejméně obtěžovat, ale bude dělat zároveň i trochu radost. Prostě nákup hlavou.
Na druhou stranu Janus nabízí "srdce", tedy zcela něco jiného než je požadováno.

Ta ukázka rozdílného přístupu je prostě nádherná. Díky.

Be
Bernard L.
03. září 2023, 08:02
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

No jasně! To je super poměr cena-výkon (lepší snad už jen Jogger). Nebo ješte trochu menší SUV Tivolli, které je v kombi verzi jako Tivolli Grand.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental  1960
Lincoln Continental

1960 rok výroby
315 koní výkon
7 000 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 5.7 V8 | 25th Anniversary 1978
Chevrolet Corvette C3 5.7 V8 | 25th Anniversary

1978 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Ford Econoline | Club Wagon | 5.8 V8 1995
Ford Econoline | Club Wagon | 5.8 V8

1995 rok výroby
210 koní výkon
5 735 ccm objem

Buick Apollo Enclave 2008
Buick Apollo Enclave

2008 rok výroby
220 koní výkon
0 ccm objem