Bernard L.
Jméno | Bernard Logan |
---|---|
Bydliště | Evropa |
Registrace | před 23.6 měs. |
Poslední aktivita | před 14.9 hod. |
Komentářů u článků | 106 |
Pozitivních komentářů u článků | 25 |
Negativních komentářů u článků | 7 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
A pokud si vyberete tu DS4, tak si asi i řekněte o slevu. Mrkněte na skladovky, tam mají PHEV za 966 700,- Kč (v ceníkovce za minimálně 1130000,- Kč).
Tedy evidentně umí jít s cenou dolů.
Tak co vím, tak olej bumbají i spolehlivé a "dobré" naftové motory (snad do 1 litru na 1000 km je to i dle záručních podmínek Škoda v pořádku). To (bohužel) není chyba ale vlastnost.
Co se týká stoupající hladiny oleje, tak je to problém přímovstřikových benzinových motorů při krátkých jízdách.
To nevím. Ten motor se dělal nově? Je-li to ta stejná 2.0 TDi 110 kW co byla v předchozí generaci Superbu a Kodiaqu, tak ano.
Jak je na tom komfortem DS4? Ta je i s Dieselem do požadované částky.
Popravdě nenapadlo by mne to, kdyby žadatel nenapsal: "Pár let zpět, tak si jdu pro Citroen". Tohle vlastně Citroen je ;-)
Jinak tedy pokud diesel ve Škodovce, tak všichni říkají, že jen 2.0 TDi 110 kW je nejlepší volbou a snad nejpovedenější motor.
Tak já bral jako alfu a omegu ten komfort. Jak je na tom Torres s komfortním svezením?
Nikdy bych netvrdil, že to budu dělat, ale za mne výrazně lépe funguje hybrid od Renaultu než od Toyoty (jízdně, nikoliv úsporností). Zkuste ten a pak uvidíte.
Popravdě se na tu 4 taky moc těším. Vypadá fakt dobře a jeví se, že o bude reálně rodinné auto (snad i cenou za 52 kWh baterii).
Strašně se mne líbí nízká nákladová hrana (zkuste si např. nakládat přes vysokou nákladovou hranu kočárek nebo třeba i plnou basu, každý máme jiné preference).
Jednu pihu na kráse to má (to by nebyl Francouz, kdyby tam nebyl kompromis) a to je umístění nabíjecího portu. Ten by měl být prostě na pravé straně (na levé jen v UK a Irsku), aby kabel při podélném stání a nabíjení netrčel do prostoru.
Za mne byl předchozí Swift výrazně pohlednější.
Verzi 4×4 měla i bývalá (její rodiče bydleli kousek od Žacléře, tak se jí to docela hodilo). Auto jsem měl možnost řídit tedy jen v létě a za sucha, ale byla s ním docela zábava. Motor byl pěkně točivý a předvídatelný.
Ta DS5 byla fakt totální krok vedle.
U Espace se divím, že Renault tam nemohl dát jiný motor (pod kapotu by se vešel), když to bylo auto na zakázku. Ale na druhou stranu, nepředpokládám, že by Francouzský prezident jezdil někam daleko, stačilo, když limuzína dojela z Elysejského paláce na nádraží, kde už čekalo TGV s vybookovaným vagonem nebo na letiště, kde už čekal na další cestu připravený Falcon nebo A319CJ.
Taky jsem si celou dobu říkal: To je jasný baterkáč (ale jak se píše: musí doma parkovat u zásuvky). Ano, i3 je superzábavné auto, ale na rozvoz dětí to asi moc nebude (díky sebevražedným dveřím).
Jasně, není moc jiných (snad žádné) zábavných baterkáčů do města (a už vůbec ne za tuhle cenu), tak je otázkou, zda není na tomto místě dobrý klasicky střižený hatchback. Jak tady někdo píše i Suzuki Swift (do rozpočtu se vejdou i zánovní vozy) by na tomto místě byla moje volba.
A koukám do katalogu Renaultu a Rafale PHEV nemá mít DC dobíjení, ale nezvykle mám nabízet AC dobíjení až na 22 kW, což je také zvláštnost (a pro solárníky s velkou střechou v slunečný den docela výhoda)
Nevím proč v pátých dveřích vidím Enyaq.
Popravdě, ten "podpůrný" benzinový motor by mohl mít větší objem, takto bych se trochu bál o životnost.
A děkuji za pěkný článek.
sato: Co vím, talk právě pro narovnání podmínek s elektrikou se má od roku 2027 se má zavádět emisní povolenka v benzinu a stejný dokument uvádí, že se má spotřební daň rušit (právě pro narovnání podmínek). Otázka je, jak bude vypadat reálná aplikace do národního legislativního řádu (v ČR z toho velmi často vznikne kočkopes).
V tomhle konverzačním vlákně zapomínáte na důležitou věc. To, že nemáte (a ono jí ani nejde udělat pořádně) jednotnou startovní čáru. Můžeme měřit přímé emise (u výfuku), tu má opravdu baterkáč 0 (všeho, od CO2, před NOx až po olova, rtutě apod.), spalovák na tom bude vždycky hůř.
Velmi správně zde uvádíte "ten baterkáč má výfuk v elektrárně", ale už zapomínáte, že ten spalovák taky (protože ropa se musí vytěžit, přepravit, zpracovat na benzin/naftu a dopravit na benzinku) - tohle všechno má prý spotřebu elektřiny 1 - 3 kWh (tzn. spalovací auto má třetinovou až 2/3 spotřebu elektřiny co baterkáč). A na tohle všechno je potřeba spočítat. Pak je potřeba teda spočítat i ty emise na těžbu uranu/uhlí a zpracování v elektrárnách....
Reálně je velmi komplikované spočítat kompletní mapu "od zdroje na kolo".
Ale ono to se "světlostí" není žádná hitparáda (u současných aut) ani na předních sedačkách.
Možná je to daň za hvězdičky v nárazových testech, kdy prostě plech lépe roznáší případnou sílu nárazu.
Bacha na ty první Souly. Prý jsou na tom podobně jak Nissan Leaf, tedy hodně degraduje baterie. Je to kus od kusu a je potřeba si zjistit jak je na tom daný konkrétní kus.
Tak teoreticky jako maloseriovka je možná sehnat v elektrice i Fabii. Ale nevím zda to fakt chce: https://www.hybrid.cz/elektricka-skoda-fabia-jezdi-za-par-haleru-na-kilometr/
Ale máte ty mínusy oprávněně. Fakt bych tu elektro Fabku nechtěl ;-)
Z vlastní zkušenosti je Mazda oproti i3 výrazně komfortnějším vozem! Což do města (na kostky a propadlé kanály ocením hlavně).
Ale teda za 400 tisíc je sehnatelná? To je na tom až tak blbě? Pokud bude parkovat u nabíječky, tak by nevadilo ani jednofázové nabíjení :-)
Asi bych to co prezentujete (Croma, Signum, Altea) nenazval přímo MPV, ale něčím na půlce cesty mezi MPV a běžným sedanem (kombi).
A pak jsou tu automobilky, co to udělali "o něco méně nebo naopak více MPV" a o vždy něco levnější (např. o něco méně MPV je Peugeot 307 nebo o něco více MPV je Xsara Picasso). A těm to relativně vyšlo.
Marně přemýšlím, kdo byl "prvním modelem", který takové auto udělal, které vlastně bylo úspěšné, tak si ostatní řekli "to uděláme taky". Napadá mne právě ten Citroen Xsara Picasso?
PHEV je zbytečný a je-li "špatně udělaný" tak je i uchlastaný. To chápu. Ale nechce-li člověk tříválec a chce-li člověk tankovat benzin, tak někde ani jiná volba není (např. Opel Astra).
S PHEVama nemám zkušenosti (jako vůbec žádnou, řídil jsem Megane PHEV cca. 30 km), ale pokud by fungoval jako normální hybrid (třeba ten Toyotí či Renaulťácký) jen s možností dobíjet ze zásuvky, tak by to mohlo být OK. Fungují nějaké PHEVy takto? Nebo je to jen moje fantazie a bez dobíjení jsou všechny PHEVy na houby?
Když už se tu mluví o "menších" autech jako je Corrola a člověk chce něco víc než trojváelc, proč teda ne PHEV? Přeci ho nikdo nebude nutit nabíjet (bude s tím prostě jezdit jak s normálním autem, slyšel jsem o člověku co chtěl prostě Wranglera a ten se v té době prodával jen jako PHEV, tak má PHEV, který v životě nenabíjí).
Jasně, spotřebu nebude mít nižší než u běžného hybridu, ale čemu to vlastně vadí?
Jediné čeho bych se teda bál je, že po čase (až auto bude stárnout), tak mne bude auto bude nosit problémy v rovině spalovacího motoru, ale i elektropohonu (ale tomu se člověk nevyhne ani u běžného hybridu).
Měl jsem možnost jet Meganem a za mne to je (zatím) ten nejlepší baterkáč který jsem řídil (i když "po Francouzsku).
Hodně se mne líbí nový Scenic (tedy jasně že baterkáč). S tažným, 5 míst k sezení a v pěkné barvě, ale třeba po svezení změním názor.
Chybí plynová verze a PHEV diesel (který Peugeot uměl) :-D
Ale teď vážně. Je mne strašně sympatické, že lze pořídit auto s jakoukoliv motorizací (i když nemít cestu na chatu, kde potřebuji vyšší světlou výšku a mít na to prachy, tak pro 308 jdu a jdu si bez váhání pro baterkáče). Měl jsem možnost před 2 lety jet s 308 PHEV a fakt strašně příjemné auto. Jen mne překvapuje, že Francouz má vždy na autě nějaký drobný fail (tady třeba nemožnost legální instalace tažného).
Jinak mne dost překvapuje ta spotřeba, budu se muset svézt i tímto (jinak u Stellantisu jsem jel s e-2008 s minulým pohonem a ten byl na baterkáče takový přichcípnutý - snad se jim to podařilo eliminovat).
Ale ano, mají. Malý benzíňáček: Fiat Panda (ale to je vlastně pohrobek FCA) nebo třeba Fiat 500e (pokud přehlédneme mega cenu), ale opět pohrobek FCA.
Tak nic, snad jen že mají i v malých autech diesel.
Jsem zvědav, zda někdo bude na tenhle bizár koukat tak, jako dnes koukáme po Renaultu Avantime nebo Citroenu C3 Pluriel.
Jinak mne nenapadá, proč toto.
A kdo je "současný zákazník"? Za mne ten, co nechce ukázat, že neví co s penězi, ale koupit si opravdovou premiovku mu přijde moc pkaté.
TM3 mne teda přišel extrémě tvrdý (horší než kdejaký sporťák), ale co jsem tady řešil, tak se tesla zlepšuje každým rokem a model 2019 bude zcela jiný než poslední kusy před faceliftem.
A z této mojí zkušenosti bych řekl, že Y bude ještě horší
A ten after market s přístrojovými štíty: Ještě Vám to Tesla dá jako benefit, že ho můžete mít přesně podle svých představ :-D
Musím se s tím Seicentem svézt. Už jsem jel s Citroenem ëC4 i Fiatem 500e a přišlo mne líto, že Fiat 500e nebude žít i v jiných modelech (dokázal bych si představit i nový Opel Adam, retro Peugeot 205 či Alfu Romeo MiTo - tak dobrá mne 500 přišla).
U 600 mne mrzí jen jedna věc a to je nemožnost "individualizace", kdy k nižší výbavě RED nemohu mít vyhřívané sedadla, zatmavovací zrcátko a dokonce chybí i vyhřívání vnějších zrcátek (což by mne asi fakt s tím zatmavovacím zrcátkem chybělo). Na druhou stranu bílé potahy v La Primě jsou fakt nepraktické, i když krásné (ti co vozí děti asi vědí o čem mluvím).
Popravdě vůbec nevím kde se Ufo vyrábělo a (ne)prodávalo.
Ta 323F je taky parádní a vůbec mne nenapdla. Jinak naprosto souhlasím.
Co vím, tak velkou bolestí těchto aut je rez, a právě proto se s ní už dnes tak často nepotkáváme (protože velká část z nich je prostě už "smetená na lopatce").
Za mne určitě ten Fiat 500 a vlastně i "bratr" Fiat Panda.
U Baworáků toho je více. Mám pocit, že i BMW i3 a i8 je (bude) časuodolné (stějně jak ta E60ka).
A podívejme se do Japonska, co taková Honda Civic 8. generace? Ta byla tak "drze" moderní, že by se mohla vyrábět i dnes a vůbec by nedělala ostudu.
Nechápu, že se v ČR prodává tak draho. Nižší výbavové verze s 42 kWh baterií vychází v německém konfigurátoru na cca. 630 tisíc korun (24 900 €), proč jsou v ČR za 850 tisíc?
Ono je spíše vtipné, že papírově výkonnější a výrazně větší Fiat 600 je v ceníkové ceně levnější (verze 54 kWh proti Fiatu 500 s 42 kWh).
Jsem trochu rozladěn z pohonu. Pravda u Stellantis koncepce jsem jezdil jen s Peugeotem e-2008 (ještě ten původní s 50 kWh baterií a 100 kW výkonu) a s C4X (s 54 kWh a 115 kW) a obě auta byla taková "zabrzděná" na elektromobil, prostě to pomalu zrychlovalo, špatně rekuperovalo a bylo to hodně blízko spalováku (jako kdyby chtěli udělat auto u kterého výkonem nepoznáte zda to je spalovák či baterkáč) a to možná bude u Milana škoda (nebo třeba budou mít jinak načipovaný motor a bude to auto zábavnější?), přitom to šlo tak krásně vyřešit, Lancii Ypsilon a třeba i mini Alfu (MiTo) postavit na platformě Fiatu 500e (to je od nich fakt zábavný baterkáč) a "ctilo" by to jména těchto automobilek. Ale uvidíme, třeba mne Milano mile překvapí.
Jo a ještě interier: To startovací tlačítko mohlo být taky tradičně na volantu a ne na středovém tunelu :-(
A komoušskýma sráčema myslíte co? Čínský produkt nebo jak je u Vás zvykem baterkáč?
Ano, mělo by to být [Sportidž], pokud by se to četlo reálně anglicky, souhlasím :-)
A [seper béčko] mne přijde úplně ujeté, název snad pochází z francouzského Superbe (což znamená skvělý, vynikající) a ve 30. letech si díky slovní hříčce s tímto takto pohráli.
Sportejdž jsem slyšel několikrát. V roce 2017 jsem byl na exkurzi v automobilce v Tepličce nad Váhom, kde paní průvodkyně říkala úplně anglicky, tedy Spótejdž (a to by měla vědět co vyrábí ne :-D ).
A tchán má minulou generaci a říká tomu Športejdž.
Mimochodem Sportage je v současné generaci moc pěkné auto, zejména v té citronově žluté.
A čekal jsem na svou (rádoby) lingvisticky zákeřnou Kiu Sportage. Část lidí to čte jako [Sportáž] někdo jako [sportejdž] a někdo jako [športejdž] (Ano, střídají s a š), tak teda jak? :-D
Do toho nikdo vidle nehodí. Pokud auta budou registrovaní jako veteráni, tak s nimi bude možné jezdit. Parní lokomotivy taky jezdí a dokonce i ze Smíchova na Hlavní nádraží (což prý ve 30. letech v pravidelném provozu nemohli - na Smíchově se přepřahalo na elektriku).
Fakt bych se nebál toho, že dnešní auta (minimálně jako veteráni) nebudou moci jezdit.
Ta Felicia Fun byla vždycky vzácnost. Opravdu se divím, že byla (vůbec někdy) k sehnání za 25 tisíc, protože vždy to byl sběratelský kousek. Tam to byla sakra chyba.
Hádal bych, že dnes je ideální chvíle na nákup "oblud" (Fiat Multipla či Hyundai Matrix), ale nevím zda dostanou tu legendární auru. u čeho by mne ta aura nepřekvapila by byl Peugeot 1007. Renault Twingo bych svým sběratelským potenciálem taky nepodceňoval.
Z těch "méně obyčejných aut" bych hádal, že bude zajímavé to Scirocco případně bratříček Beetle (co skončil v USA až v roce 2019), případně Audi TT nebo i úplně první Tesly S (s tím černým vajíčkem na čumáku).
Už jsem asi postižený, ale měl jsem možnost jet s Renaultem Arkoanou Hybrid a hned jsem si vzpomněl na tento článek.
Arkana mne dost příjemně překvapila (možná, protože jsem od toho nic nečekal, jen přesunovadlo u kterého neurvu půlku spodku na polňačce), za mne je to strašně hnusné auto, ale pěkně jede, odpružení je měkké až houpavé, kufr obrovský (na velikost/zařazení auta). S požadavky, které jsou zde uvedeny bych už asi dál nehledal a bral prostřední výbavu (resp. nejlevnější možnou s full hybridem).
Corrolu jako PHEV nekoupím. Asi jsem to špatně popsal, proto říkám, že v rybníku HEV (kde se v ČR Prius už ani neprodává) je náhrada Corrola a v kategorii PHEV je náhradou C-HR.
To auto vypadá moc pěkně, ale nějak stejně jak nová CH-R.
Nějak nevidím trh pro současný Prius. Protože jeho pozice si dokonale rozebrala právě CH-R a Corrola. Pokud by byl Prius ještě o chloupek větší (se 7 sedadly), tak by to byla jiná, ale takto mám pocit, že ho Toyota drží jen z tradice.
A proto si tady čtu rád, najdou se tu i takovéto super články, které by snad nikde jinde vyjít nemohli.
U mne, co se týče kreslených aut vyhrává Krteček se svým červeným roadsterem z 60. let, případně i růžovým Jeepem (či GAZíkem, nevím).
Měl jsem loni na Madeiře půjčenou Pandu v soicální verzi (bez rádia, manuální ovládání zrcátek, paradoxně klima a přední elektrická okna). Výkonem to bylo takové, že cestování bez klimatizace a otevřenými okny bylo OK (jinak výkonově ani ten mild Hybrid nestíhal), ale auto naprosti jednoduché, nezáludné, k nevýkonému motoru převodovka dobře poskládaná, mildhybrid předvídatelný. Za mne si nedokážu představit lepší auto do autoškoly.
A ano, řekl jsem, že Panda je vlastěn strašně super auto :-)
Za mne byla i 407 v kupéčky také pohledná. I ten kombík nebyl designově zlý (jako první přišel s populárním kombíkovým designem té doby a to ty trouhelníky proti sobě). Jasně, sedan se tolik nepovedl :-(
Jo, v bývalé práci si ho pořídil kolega. Měl TTčko na leasing za totální nesmysl (dle toho kolik jsme brali - státní zaměstnanci s tabulakmi, tak mu do toho zahučelo tak 80 % přijmu). Nechápal jsem, ale po pořízení TTčky byl opravdu šťastný a nevadilo mu, že musí mít ještě jednu práci. Dnes už ho sand má splacené.
Budu přemýšlet "do textu"
U Tesly či Enyaqu možná, ale u i3 (i s 120 Ah), MX-30, CityGo, e-Up mne to připadá jako zbytečná "životní komplikace". Ty auta jsou skvělá, ale prostě když za den natočíte dejme tomu 2×25 km, tak v zimě s tím dáte reálně do 200 km (protože 2 denně roztápíte studené auto) a tedy každé 4 dny nabíjet (dobře spíše, jednou za pracovní týden).
A vezmu-li cenu nabíjení "venku", tak nebudu-li brát Lidl, tak je relativně drahé (ale ano, jednou za týden jedu nakoupit potraviny, tak proč ne do Lidlu - vlastně skvělý bussines plán Lidlu, když tam klienti budou nabíjet, tak tam i nakoupí ;-).
Tak ano, za určitých podmínek nemusí být ani malobaterkáč komplikací, nemá-li vlastní zásuvku. Ale je pravda, že to by člověk musel být už nadšenec jak já, aby za cenu fajn auto jedl už jen salám Pikok, zuby si čistil pastou First Nice a toaletní papír jen Grand Finale. :-D
Ale ano, při změně přemýšlení by to i šlo. Ale i já bych (bez vlastní zásvuky) od toho odrazoval a to mám ty baterkáče fakt rád.
Poslední komentáře
- kotzitzaq, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Samozřejmě nemám to nijak detailně podloženo, ale akustický... - Frodo, Porsche 981 Spyder: Chirurgicky přesný...
Říkám to pořád. Manuál, atmosférický točivý motor,... - Padouch, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Hluk je jedna věc co mě fakt zarazila na služebním Passatu... - tsu, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Přední ano. Superb byl měl mit akustická všechna boční... - Beran, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Pokud O4 splnuje definici pohodlneho auta, tak doporucuju se projet... - afro-r1, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Akusticka (=lepena) predni skla maji snad povinne vsechna auta? - James, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Super dotaz! Prostě v první řadě opravdu pohodlná sedadla... - tsu, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Ad Sup IV vs Octa IV v dieselu, vážně je v těch autech tak velký... - Marek Brunner, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Sato: jo, jen aby ho právě nenapadalo řešit trojkovýho Supa:)... - C70C, Porsche 981 Spyder: Chirurgicky přesný...
Já tady mám spíš Červenohorské sedlo.. Ale uznávám, druhý... - Sato, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Marek: myslim ze doslo k nedorozumeniu Supa III som napisal len ja ako priklad,... - rock, Mini Cooper S vs. Mini Cooper SE: Benzín...
Přidávám se jen napůl. V kombinaci s HUDem mi kruhový centrální... - kotzitzaq, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Myslím, že už mám něco dálkových jízd odježděno a za mě určitě... - Honza Hamster Křeček, Mini Cooper S vs. Mini Cooper SE: Benzín...
Tady se musím Mini zastat. Nahradit přístrojovou kapličku... - Bernard L., Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
A pokud si vyberete tu DS4, tak si asi i řekněte o slevu. Mrkněte...
Poslední inzeráty
1976 rok výroby
250 koní výkon
6 600 ccm objem
1958 rok výroby
326 koní výkon
6 400 ccm objem
1989 rok výroby
170 koní výkon
5 732 ccm objem
1992 rok výroby
170 koní výkon
5 732 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
33 komentářů - Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
32 komentářů - Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq
32 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Porsche 981 Spyder: Chirurgicky přesný řez okreskou
28 komentářů - Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný ideál na elektřinu?
27 komentářů - BMW XM Label Red: Magnet na pozornost
24 komentářů - Nová Toyota Camry: Pořád stejně dobrá, jen nyní výrazně hezčí
23 komentářů