načítám data...

Autíčkář se ptá: Co za volantem vás dokáže vytočit nejvíce?

Denně se setkáme na silnici s mnoha skupinami řidičů. Díky tomu je velká pravděpodobnost, že potkáme jedince, kvůli kterým bychom byli ochotní jít do kriminálu. Znáte je?

Zobrazit galerii

V České Republice žije zhruba 10,52 miliónu lidí. Z toho vlastníkem řidičského oprávnění je skoro ¾, takže se dostáváme na 7,89 milionů jedinců, kteří by mohli vyrazit na silnici a konat tam dobro i zlo. Mnoho z vás se určitě setká alespoň jednou za den se situací, kdy má chuť vystoupit z auta – polít auto před vámi benzínem, protože před chvilinkou vám nedalo přednost z vedlejší – sednout si a s klidem se dívat jak hoří.

Abych se přiznal, sám jsem v některých situacích dosti impulzivním jedincem a ve chvíli, kdy se mě někdo snaží vytlačit z pruhu, nedej bože nedá přednost – mám chuť konat věci, které nutně končí žalářem, ne-li hladomornou. Fakt, díky kterému se dovedu rozpálit do ruda je jednoduchý – stačí málo a člověk jedoucí jako ‘prase’ neublíží jen sobě, ale hlavně lidem kolem sebe.

Asi bych nedokázal situaci vyhrotit tak daleko, abych dveře opravdu otevřel a šel dotyčnému ukopnout zrcátka (což jsem opravdu viděl na vlastní oči). I přes to, možná se mezi námi najde jedinec, který potrestal darebáka stejným metrem.

Otázka na závěr tedy zní – Co vás dokáže za volantem rozpálit do ruda? A dostali jste se někdy do situace, kdy jste konali věci neslučitelné se zákonem jako odplatu (nebo někdo na vás)?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ro
Rosida
24. října 2016, 07:35
1

Nejvic me vytočí sváteční jezdci co jedou 20 a kličkuje nejlip jeste kdyz vyjede z vedlejsky zastavi me a chvily na to zataci zas na vedlejsi a znova uplne zastavuje. To bych chtel.mit ve predu hrablo a trochu popohnat.

reagovat
Michal88
24. října 2016, 07:42
3

Mě ani tak nějak nerozhází, když mi někdo nedá přednost a člověka jen omezí (což teda je zákonem dovoleno, omezit v rámci mezí), ale dost mě naštve, když tam vlítne na hranici omezeni/ohrožení a ne, aby pak šlápnul na plyn a zmizel, případně se alespoň dotáhnul kolony, ale jede pak jak s hnojem... Tzn. Např ve městě raději 40 atd. Dál na semaforech, blikne oranžová a zelená a on až na zelené hledá kvalt... A až se rozjede, tak druhý začne hledat kvalt... Až se rozjede druhý, třetí začne hledat kvalt... Na dálnici zas to, že když se někdo připojuje, není schopný hodit cihlu na plyn a třeba využít celý připojovací pruh a v 70km/h vlítne do pravého hned jak skončí plná čára... Mlhovkáři v dešti jsou na zabití...

Ale jinak jezdím klidně a jsem tolerantní, nedělá mi problém třeba pustit z vedlejší, neřeším, pokud někdo porušuje bezpečně předpisy a neomezuje/neohrožuje ostatní... To je víceméně mé motto na silnici. Především neohrozit/omezit co nejméně jiné účastníky provozu i za cenu porušení předpisů.

reagovat
Polar Bear
25. října 2016, 13:12
1

Tohle podepisuji. To najíždění na dálnici či rychlostní komunikaci nechápu. Když jsem si před nějakými 12 lety koupil z nostalgie Favorita v dobrém stavu, nenašel jsem připojovací pruh, kde se to. Edalo rozjet na 110 před připojením. Někteří pokud se nelze na konci zařadit tak zastaví (!) i když odstavný pruh pokračuje kilometry daleko. A pak to tam a jedničku pošlou mezi auta jedoucí 90-130.
Ten poslední odstavec je paráda, kéž by takto uvažovali všichni :)

Romus
24. října 2016, 07:54
1

V tomhle počasí/období rozhodně vedou světla, zapnutý mlhovky při viditelnosti několik set metrů, denní svícení, blbě zapojený tuzerský lampy atd.
Pořád mě serou u nás na "vesnici" piloti co se neumí rozjet na semaforech a osoby co jsou schopný jet 60-70 kmh na 90 ( sucho,jasno,klid )
No a tak nějak celkově lidi co za volantem nepřemýšlí, ale každej kdo jede jinak něž 50/90/130 je pro ně pirát.

reagovat
beastar
24. října 2016, 12:31
0

Nikdy nepochopím modu u řidičů oc II jezdit všude a pořád s mlhovkama a s parkovackama asi masirka......

St
Stan
24. října 2016, 13:21
0

U Octavky a dalsich skodovek tak, myslim, bylo jednu dobu reseny denni sviceni. Tedy ze mlhovky fungovaly jako svetla denniho sviceni.

Rien
24. října 2016, 13:30
0

Nene, to maj v mlhovkach dalsi zarovky na denni sviceni, takze to akorat sviti na stejnym miste, ale mlhovky nesviti

To
Tom
24. října 2016, 21:07
0

to je az po FL druhe generace... jinak se da v diagnostice nastavit i na predFL, aby svitila mlhovkama (vc. volitelne intenzity) jako dennima... akorat filzove to pry znaji a s oblibou za to pokutuji, protoze to nejsou svetla na denni sviceni, ale porad jenom mlhovky...

Michal88
25. října 2016, 15:44
0

Fízlové především vědí, že pokud je světlo homologované jako světla pro denní svícení, je na čirém krytu u homologace a typu světelného zdroje vyražena i zkratka DRL. :)

Lu
Lumír
24. října 2016, 08:07
0

Mě nejvíce štvou neohleduplní chodci, lepiči na zadek a "řidiči" kteří neznají levé zpětné.. Že nějakej strejda nebo tetka jede pomalu, budiž, musím(e) se přispůsobit. Že někdo nedá přednost, nebo že se na idiota připojí na dálnici, budiž. Alespoň že v tomhle střetu petroheldi mají obvykle výkon a brzdy a můžou v takové situaci něco dělat. .. Ale takovej chodec, kterej vletí na přechod bez rozhlédnutí a přitom scrooluje facebook, to občas vystupuju a alespoň pár vlídných slov si neodpustím. Lepiči na zadek, ty je lepší nedráždit a lidi bez zrcátek, kteří přitom když já předjíždím mi tam vleti?! To už donutím auto s idiotem plynule zastavit, někde kde se to dá a jdu mu neslušně (ne rukama) vysvětlit že takhle to nejde. ..

reagovat
St
StandaH
24. října 2016, 08:14
0

Mě asi nejvíc vytáčí tři skupiny lidí. Sváteční jezdci, kteří téměř zastaví v každé zatáčce a ještě jedou půl metru přes čáru. Potom předjížděči za každou cenu. Poslední dobou se mi stalo několikrát, že mě předjel někdo v místě, kde nebylo pořádně vidět za zatáčku a po pár metrech odbočoval. A pak svítiči, co mají neustále rozsvícený přední mlhovky a případně ještě hodně nahoru seřízený světla. Jednomu takovýmu jsem bliknul zadními mlhovkami, ať si to vypne a on přidal ještě dálkový. Tak jsem mu tam ty mlhovky taky nechal a protože je mám ve světlech asi v metrový výšce, měl evidentně radost.

reagovat
St
StepanB
24. října 2016, 08:35
0

Znovu a znovu mě vytáčí přecpaný prostřední pruh na D1 mezi Prahou a Mirošovicema. Jezdím tam často, ale zatím jsem si nezvykl. Moje hra na posla spravedlnosti ale končí někde u blikání a troubení, a to ještě jen ve chvílích nejvyššího zoufalství. Nejhorší na tom je, že to nepomáhá, ty lidi prostě nemají ponětí, že by dělali něco špatně.

reagovat
Pochtli
24. října 2016, 09:30
0

Tohle mě též vytáčí.. A když je probliknu, často pak ještě vidím, jak si klepou na čelo, jestli jsem normální.

Michal88
24. října 2016, 12:16
0

Tohle jsem se naučil neřešit, prostě to pravým objedu za zvýšené pozornosti... Kličkovat z pravého přes prostřední do levého mi přijde dost riskantní, extrémně se zvětšuje mrtvý úhel a ne vždy bývá tolik prostoru tenhle manévr udělat s dostatkem času...

Každopádně, někteří se pak do pravého zařadí, pár jich bliká, co jsem to za debila, zbytek to absolutně neřeší a pokračuje vesele dál...

S tímhle se ale pojí ještě jeden v poslední době dost oblíbený nešvar. Dálnice je díky pracem na středovém pásu zúžena, ale v každém směru zůstaly dva pruhy, byť zúžené. Příklad viz na Chomutovské D7 těsně před Prahou. No a nějaký debil si suverénně jede prostředkem, byť má pravý široký až kam, že se tam i s rezervou vejde kamion.

Pochtli
24. října 2016, 13:50
0

Též to často podjíždím, ač vyhláška říká něco jiného. Mně to ale vadí především z principu. Kdyby "passátisti" jezdili jen úsek Praha-Mirošovice a nemilosrdně po jednom probliknutí a neuposlechnutí dotyčné okamžitě zastavili a dali 5000 flastr, tak je tam za měsíc po problému a vydělají víc jak na měření rychlosti.

Su
Sumy
24. října 2016, 22:37
0

K jezdcum v prostrednim pruhu, a ze vetsinou jezdim real 110km/h v pravym, pac to tak tomu tanciku vyhovuje. To je fakt k pos... Co me ale fakt nici. Ze maximalne 1z 30/40/? Prejede ve zuzeni, kde je zaroven pres STOPku najezd do levyho, aby se dalo najet na dalnici. Na D1 momentalne 34 a 28 km, to je fakt na po... To pak kdyz je clovek treba az 3. na rade a pred nim vahavej strelec, no, no, nevim, slusny slova me nenapadaj. Samozrejme ne vzdy to provoz umozni, to je jasny, ale kolikrat ten souvislej proud "ukaznenych" 80karu zablokuje pravy pruh.

Michal88
25. října 2016, 15:40
0

Pochtli: Tak, neříkám, že mi to nevadí, ale bohužel se to děje. Jinak, je to asi 5-6 let? Ve Světě Motorů tenkrát se na něco podbného ptal a Ministerstvo dopravy ústy svého mluvčího řeklo, že pokud budeš pokračovat ve svém pruhu, nejedná se o předjíždění zprava, ale souběžnou jízdu. Bohužel to už nedohledám, všechno se to vyházelo při stěhování. :(

A ještě jednu věc. Někde jsem to četl, už nevím kde, ale pobavilo to. Na podjíždění je třeba velkého a malého prasete, kdežto podjíždějící je to malé. :)

Ho
HonzaT
24. října 2016, 08:58
5

To, že někdo jede pomalu, to dokážu pochopit, ale hlavně ať jede pomalu furt. Za takovým člověkem se dá jet, i když je to otrava a na vhodném místě ho prostě předjedu. Ale vytočit mne dokáží rychlostní "houpači". Takovej ten šofér co chvíli jede 100, chvíli 70 a to bez ohledu na to, jaká je silnice. A pak, když se rozhodnu předjíždět, tak začne přidávat, takže na konci předjíždění tam musím mít notně přes 100, abych se přes něj dostal.
Jinak mi nedělá problém při jízdě uhnout motorkáři nebo "závodníkovi", ať si jedou, když mne nepředjíždí před zatáčkou nebo horizontem.
A jaké máte zkušenosti s nepředjížděči? Klasická situace - kamion, který jede 70-90, podle toho, jak moc je to do kopce a do zatáček. A za ním se postupně nachytá několik aut, který ho z nějakýho důvodu předjet nechtěj. Ať už se bojí, mají slabý auto, za dvě vesnice zastavujou, whatever. Takže se vytvoří vláček kamionu a třeba tří aut. Vy ho dojedete, jednu, dvě příležitosti pro předjíždění nevyužijete, protože nechcete předjíždět zezadu kolony. Pak pochopíte, že předjíždět před vámi nebudou a co teď? Málokde je tolik místa, abyste se dostali přes všechny najednou a ve vláčku jsou nalepený jeden na druhýho tak, že se tam v půlce předjíždění těžko narvete. Kdyby ti, co nechtějí předjíždět aspoň nechali mezi sebou místo na zařazení pro ty rychlejší..
A z druhé strany mne vytáčí stav značení našich silnic. Kolikrát se vám stalo, že jedete neznámý úsek, ideálně za tmy a na značení zatáček se nedalo vůbec spolehnout? Takový ten stav - tři zatáčky jsou značený jako ostrý, doporučená snížená rychlost, nebo přímo omezená a vy je v devadesáti klidně projedete a pak se objeví jedna neznačená, do které je i sedmdesát moc?
Nebo přerušovaná čára - na kolika místech je krásný rovný, přehledný úsek, ale protože se tam před lety rozbilo ožralý hovado, tak je tam plná a zákaz předjíždění. A na jinym úseku je přerušovaná, na první pohled to vypadá bezpečně, ale v reálu jsou tam dva horizonty pod který se vám schová i kamion. Když to neznáte, tak je to hubu.

reagovat
Letis
24. října 2016, 09:50
1

To znaceni ostrejch zatacek je opravdu velka zahada. U nas je takhle znacena treba uplne silena zatacka o 180°, ale videl jsem takhle oznaceny i zatacky, kde se da jet 100 snad v cemkoliv.

Romus
24. října 2016, 10:03
0

Jo vláčky lidí co nepředjíždí jsou taky mazec, když má člověk dost výkonu, tak se dá, ale to pak člověk dokončuje předjížděcí manévr tak ve 160-170 a to už je taky o hubu, kdyby aspoň ostatní řidiči nechávali místo aby se to dalo předjet postupně...
P.S.: S tím ještě souvisí ta zábavná záležitost že někdo prostě nepředjede když vidí v protisměru auto ( třeba kilometr ) ale když má za 250 metrů horizont tak to předjede, protože v protisměru přece nic nejede

To
Tom
24. října 2016, 21:12
0

ja to beru kam az to jde a pak se tam proste mezi ne narvu, styl "pyrat"... maji dodrzovat bezpecne rozestupy, abych se mohl bezpecne zaradit... vetsinou ale stihnu predjet cely vlacek, a stihal jsem to i se Saxem 1.5D, takze az tak o vykonu to neni... :-/

Sa
Safa
24. října 2016, 22:18
0

Ad značení - jen tak pro zasmání - silnice mezi UH a Jarošovem. Paráda, ne? :o)
http://prahounakole.cz/wp-content/pnk/uploads/2014/11/vk-jarosov.jpg

kv
kvakosh podzimnix
24. října 2016, 08:59
0

pokud "vytocit nejvice" tak nedodrzovani zipu. Uz se mi taky stalo, ze kdyz jsem si ho snazil vynutit - tzn. najet do mezery " na nervy" tak uzurpovana dodavka do me bez vahani najela, nasledne vyskocili dva zednici, jeden jistici, druhy kanadou do meho zrcatka kopajici......

reagovat
Gastronome
24. října 2016, 09:27
0

Nevic me stvou lidi, proto rad jezdim v noci, kdy je jich na ulicich mene :)

reagovat
Ho
HonzaT
24. října 2016, 11:14
0

jojo, v noci se jezdí dobře, ale zase je na silnicích víc srnek :)
v noci mne zase trošku vytáčí přítelkyně, která šlape virtuální brzdu při předjíždění. Je to dáno kombinací částečné šerosleposti a špatného odhadu rychlosti a vzdálenosti protijedoucích aut..

Ha
Hansoff
24. října 2016, 09:39
0

Jak to tak pročítám, s většinou se shodnu. Doplnil bych nepoužívání blinkrů a hlavně nedání přednosti z prava (ano mám na mysli všechny ty parkoviště před obchoďákama). K nějakému oplácení a vychovávání zatím sklony nemám, přecejenom nejsem neomylný a občas taky nějakou botu vyrobím. Jedna výjimka ale existuje, když jedu ráno do práce (tma a mrholení) a někdo na mě svítí jak Vánoční stromeček, taky mu na pozdrav zasvítím mlhovkama.

reagovat
Sasakr
24. října 2016, 10:23
0

Pomalí řidiči; ti, co staví na každém přechodu; ti, co staví na nesmyslných stopkách a vůbec tak nějak lpí na pravidlech, i když to v daných přípradech nedává žádný smysl.

reagovat
Sa
Safa
24. října 2016, 10:28
5

1. Lepiči.
2. Ti, kteří nevědí, k čemu slouží na dálnici levý pruh.
3. Ti, kteří neví, k čemu mají v autě směrovky.
4. Ti, kteří při předjížděcím manévru (kdy jsou předjížděni) záměrně přidají.
5. Kamiony v levých pruzích na dálnici (předjíždění typu 81 km/h a 79 km/h)
6. Bezmozci, kteří předjíždějí na horizontech, v nepřehledných úsecích a v obci na plné čáře.
7. Mlhovkáři za každého počasí.
8. Různým způsobem hazardující jednostopí sebevrazi (včetně cyklistů).
9. Ti, kteří nerespektují rychlost v obytné zóně.
10. Vláčkaři (pět aut za sebou v těsném rozestupu, ktré prostě nejde předjet).

Co mi nevadí, je rozumně vyšší rychlost na přehledných úsecích či v noci. Nemám problém takovému řidiči uhnout a velmi oceňuji, když podobné gesto udělá někdo vůči mně, když (v poslední době stále výjimečněji) spěchám. A abych i pochválil - myslím, že úroveň zipování se za poslední dva, tři roky výrazně zlepšila.

reagovat
Chosé
24. října 2016, 11:47
0

Pěkně rozepsáno, pod tohle se podepíšu. :)

Perníček
24. října 2016, 10:55
0

Bych tady mohl jmenovat až do zítřejšího rána. Nejvíc ale mi pijí krev:
Kamioňáci, kterým tachometr ukazuje o 2km/h víc, než kolegovi před ním a má tudíž nutkání ho předjet a neváhání to střihnout autu v rychlém pruhu před čumák. Tohle mj. dělají i řidiči osobáků, ale ti aspoň na to šlápnout, pokud tedy taky nemají v hlavě seno.
Cyklisté, kteří jedou vedle sebe na úzké silnici.
Když jedu na motorce a pan řidič jedoucí přede mnou pustí ostřikovače.
Zažil jsem i pár lidí, kteří permanentně jedou 65km/h v obci i mimo ní.
Nedávači předností.
Ti, co předjíždějí v zatáčkách, v nepřehledných úsecích, nebo riskantně (snad ještě je to horší, když takový magor nepředjíždí vás, ale auta z druhé strany a tím pádem je ve vašem pruhu).
A takový bonus: Jedete předpisově v obci a nějaký nedočkavec vás v ní předjede. Konec obce, zatáčky a má vás na prdeli a jenom zdržuje.
Většinou na takový idioty troubím, blikám, nebo gestikuluji, jenomže to u některých případů nemá vůbec žádný význam a pak když se něco stane, tak jsou ještě přesvědčeni o tom, že oni za to nemohou. Nejsem určitě svatý, ale když už udělám nějaký ten přešlap, tak se aspoň nějak omluvím, pokud mě dotyčný ještě vidí.

reagovat
Skipper
24. října 2016, 11:40
0

Spolehlivě mě rozhodí předjíždějící se kamiony na dálnici. Což o to, klidné ať se předjíždějí, ale když hodí myšku do levého pruhu těsně před Vás, tak je to na vraždu. Dále jsou to lidi, co nechápou princip zipu, ideálně, když se ještě před zúžením snaží agresivně nacpat do mého pruhu bez použití blinkru.

reagovat
Chosé
24. října 2016, 11:54
0

Nebudu tady vypisovat, co vše mě štve, protože to za mě už udělali druzí. Přidám spíš svou reakci. Téměř vždy, když mě někdo nasere, tak začnu nadávat.
Taková klasika: Blbec mi udělá myšku div mi neurve nárazník, já si nadávám a mladá na sedadle spolujezdce kroutí hlavou proč se rozčiluji.

Jednou, když jsem jel sám, jsem se dostal do okamžiku, kdy jsem měl všeho za celý den plný kecky. Po poklidné cestě domů mi postarší dáma (čti prošedivělá hnusná padesátka) udělala nádhernou myšku, kdy jsem musel nejen přibrzdit ať mi nevezme předek auta, ale hlavně pořádně dupnout na brzdy, protože jsem dojížděl kolonu a mou bezpečnou vzdálenost zkrátila o 5 m kráva s Yarisem. Nejen, že si tímto prudkým přejetím do pruhu vůbec časově nepomohla, ale´vytočila mě do běla. Jakmile odbočila od Židenic na Vinohrady, tak jsem ji předjel, vybrzdil, aby zastavila na krajnici a docela neslušně slovně poučil o tom, že se to takhle nedělá. Následná otočka o 100° přes rukáv a odjezd směr domů byla jen třešnička na dortu.

reagovat
Pe
Peťulín
24. října 2016, 11:57
0

Nejvíc mě štvou debilové v Octaviích a Fabiích, kteří s usednutím za volant si automaticky vystřelí mozek z hlavy..světla neseřízený,jezdí jak prasata, veškerá ohleduplnost je pryč a hlavně předjíždět do zatáčky, vybržďovat a závodit se vším, co má kola..onehdá jsme jeli do Ostravy a tempomat na 135km/h a chystám se předjíždět kamion..za mnou 3 auta, všichni v pohodě..a přiletí dement ve starý Octavii RS a vezme ná všechny prvním pruhem, mě tam vlítne 20cm před nárazníkem a rychle před kamion a hned odbočuje...NO NENÍ TO DEBIL??!! Nehledě na to, že jsem měl v autě manželku a 3 měsíční mimčo!

reagovat
hb
hb11
24. října 2016, 12:08
0

Nejvic ze vsecho mne vadi bezohledni dementi v sazometech.. Prijde mi, ze v posledni dobe je to porad horsi a horsi. Po obdobi, kdy prakticky vymizela auta bez katalyzatoru, smradlave avie, atd, takze vnitrni cirkulace v aute byla potreba jen vyjimecne, a vyslovene smradava auta byla spis vyjimkou bohuzel zase nastavaji spatne casy. S tim, jak starnou auta s diesely, kterym zacal nejvetsi boom koncem 90. let (typicky Octavia 1, Golf IV, atd, v posledni dobe cim dal casteji i Octavia 2, Golf 5, Leony.. - je zajimavy, ze nikde jinde nez u koncernu se to tak masove neprojevuje), za vetsinou starych dieselu zustava pri pridani plynu smrad a oblaka dymu. Obzvlast neprijemny je to v cabriu (kde je vnitrni cirkulace k nicemu), ale i v plno jinych situacich (v lete jezdim skoro porad s otevrenym oknem, v zime se pri vnitrni cirkulaci casto zacnou mlzit okna, atd). V kombinaci s typickym jizdnim stylem - v zatacce skoro zastavit a na rovine za vypousteni oblaku dymu zase zrychlovat) je to fakt na zabiti. A o dementech s pičtuningem, nebo s vyrezanym filtrem pevnych castic ani nemluvim..

reagovat
Přemda Honda
24. října 2016, 15:05
2

To je jeden z několika důvodů,proč nemám rád diesly...nejlepší jsou ti,kteří s tím jezdí 2 km do práce a přitom tomu šlapou za studena jak idioti a pak se ti stejně pochlubí,že jezdí za 4,12563225478965847558 litrů a že by do benzínu v životě nešel,protože to žere a nejede do kopce :-D

sp
spooon
24. října 2016, 22:34
0

ani sem nechtěl přispívat, vše tu bylo tak nějak řečený, ale k hejtu na čmoudomety se musím přidat. To je fakt na přesdržku, ať si to zavedou do kabiny a čmuchaj si to oni.
Jeden týpek, co mám vedle něj garáž, přesně takovýdle ho čmouda má, občas se s ním bavím. Mladej asi jako já, tak do 30, a starej Seat s TDI strojovnou, co tam má údajně 240 koní a 500Nm (jeho slova). Na mě furt jen jak mi to musí žrát (mám 1.8 benzín), a že on s tím jezdí sprinty atd. Na zadním skle nálepka "benzín patří do sekaček, kámo" ale když jede, tak je to jak hnědouhelná elektrárna na 110% výkonu.

bobo23
25. října 2016, 11:44
0

Jo, tak takových jedinců taky pár znám.
Ale nejlepší je jejich jízdní styl, jak již bylo popsáno výše. Do zatáček p*ipos*aně a za zatáčkou to pořádné ohulit a ukázet, jak to táhne vocpoda. Samozřejmě dýmový doprovod je nutností, stejně jako nálepka "No smoke, no fun".

Kryton2X4B-523P
26. října 2016, 10:46
1

Můj kamarád byl svědkem, když jeden z těhle briketometů (majitel byl obzvlášť pyšný na to že dokáže přebarvit silnici na černo, bez použití barvy) se seatem toledo TDi, předvedl tenhle styl jízdy v Rakovníku před Robin Oilem. Bohužel si nevšiml, že ta oběť za ním kterou musel nutně ponořit do kouřové temnoty má na střeše majáky. Následovalo rychlé zahoukání, odebrání techničáku, odtah vozidla a celkem slušná pokuta. Vzhledem k tomu, že tohle auto už se v rakovníku nikdy neobjevilo je jeho osud celkem snadno vydedukovatelný, stejně jako osud řidiče jež se stal pravidelným cestujícím v MHD :D

PepaSFI
26. října 2016, 19:24
0

jo sazomety, to je kapitola. Oni si vůbec neuvědomujou jak to blbě vypadá když to kouří a ještě blbější je když to kouří tak že to má zadek od sazí. V neděli jsem byl v Brně na okruhu a pár takových mastňáků se tam taky vyskytlo. Některý dělaly takový bordel že by to snad měli pořadatelé vyhnat z dráhy jako technickou nezpůsobilost. A dnes jsem před obchoďákem viděl Alfu, na dveřích tunerský nálepky "co bych chtěl mít v autě kdybych na to měl prachy", vzadu óbrtroubel a zadek černej víc než raketa Falcon po návratu z vesmíru.

Zasněný student
24. října 2016, 12:34
0

Docela spolehlivě to zmákne skupina cyklistů, která má z neznámých důvodů pocit, že dohromady jsou nesrazitelní a privilegovaní. Opravdu mě vytočí, když se na křižovatce zmíněná skupinka natlačí dopředu, rozprostře se a pozvolna akceleruje za doprovodu veselých historek. To bych je pokácel všechny.

reagovat
Lu
Lumír
24. října 2016, 14:21
1

Jako cyklista (ne víkendový) a zároveň petrolhead rozumím oběma skupinám. I řidičům, i cyklistům... Ona ta skupinka je kolikrát pro ty cyklisty opravdu asi o 70% bezpěčnější než jet za sebou a čekat na nějakýho chytráka, co se tam bude spolu s autobusem v protisměru rvát a mě v 100km/h předjede - respektive hodí proudem vzduchu do kanálu.
Je fakt, že situace na křižovatce, kterou popisuješ, je i pro mě nepochopitelná ale obecně se musím cyklistů zastat. A je fajn si uvědomit, že cyklista je ten, kdo na sobě má dres a helmu a ví co dělá. Víkenďáci s rejbenama bez helmy, to je level uplně jinde...

VoFi
24. října 2016, 18:28
2

Osobně jsem jak cyklista, tak řidič. Nemůžu si pomoct, ale oni sportovci v dresech mi přijdou ti nejhorší :D
Nebudu samozřejmě házet všechny do jednoho pytle, nicméně většina dresařů na drahých kolech jezdí jak bezmozci i na cyklostezkách. Neskutečně rádi jezdí ve dvojcích vedle sebe a předjet je není zas tak snadné. A když už je člověk předjede, tak se ho snaží za každou cenu zase předehnat.

sp
spooon
24. října 2016, 22:42
1

taky mám zkušenost, že ty s barevnýma kondomama jsou nejhorší. A ač sám jezdím na kole, tak cyklisty nemám rád. Nezapomenu, jak mě jednou pár posledních, ze skupiny asi 20 dresovaných cyklounů ukazovali, že je už můžu předjet. Byli v zatáčce tak, že už viděli na další rovinku, a já blbec sem na jejich mávání že je mám předjet, i když sem neviděl za zatáčku, zareagoval předjížděcím manévrem. To bylo kreténu, když sem je uprostřed zatáčky musel skoro zamíst do příkopu, abych nebyl čelně v protijedoucím autě. Doteď nechápu jestli chtěli spáchat hromadnou sebevraždu, nebo co je k tomu vedlo.

bobo23
25. října 2016, 11:49
0

Vedla je k tomu nenávist k autům. Oni chcou mít cesty jen pro sebe.
Taky jezdím na kole, ale rozlišuju dvě sorty, které jsme pojmenoval cyklisti a pumpičkáři. Rozdíl je mezi nimi markantní a můj soubor historek s pupmičkáři, by vydal na celou knihu.
Plus potom kategorie vesnického dopravního prostředku za každého počasí. To by byly rovnou dva díly, díky tomu, že jsme pět let jezdil jako kurýr právě po vesnicích na Uherskohradiťsku, kde je kolo nejrozšířenějším dopravním prostředkem.

Přemda Honda
25. října 2016, 12:31
1

Jízdu na kole miluju,ale minimálně půlka cyklistů na silnici bych nejradši shrnul do příkopy..Troufnu si říct,že kolo ovládám líp než 95% těch barevných "závodníků" a víkendových sportujících rodinek,ale při pohledu na to co si dovolí na silnici mi často běhá mráz po zádech a já bych sám měl strach :-( Ty slušné zdravím a přeji spoustu šťastných kilometrů,ale bojím se,že to nebude ani slabá polovina..

JLK
24. října 2016, 12:42
0

Hm, nikdo tady nezmínil jednu skupinu, která mně osobně vadí nejvíce, a to piloti co se vytočí kvůli jakémukoliv prdu. Občas mám vážné pochyby ohledně duševního zdraví některých lidí. Třeba jsem přecházel v Brně u nádraží přes přechod, je tam vždy hromada lidí takže někdy s autem stojíte pře přechodem déle, ale jeden pan tam málem dostal infarkt jak mával rukama a mlátil pěstmi do volantu. Nebo tak jedu dálnicí svých pohodlných 120 kmph, potřebuji předjet kamion, zrychlím na 135, najedu do levého pruhu, jsem už vedle kabiny a zbývá mi pár vteřin než udělám dost odstup abych se zařadil zpět. Jenomže v tento okamžik se za mě pověsí nějaký kokot a začíná mě zběsile vyblikávat. Co asi čeká že udělám? Hodím to pod kamion? A když za 2 vteřiny se uklidím do pravého tak na mě ještě mává co si to dovoluji, úplně vidíte jak mu málem praskají žilky z nasraní. Chápu probliknutí někoho kdo se zapomene v levém pruhu, ale k čemu je nadávaní na úplně normálně předjíždějící řidiče? Jestli chce někdo frčet po dálnici 180 tak ať to klidně v mezích možností dělá ale ne tímto způsobem.

reagovat
Pochtli
24. října 2016, 13:47
0

Zrovna v Brně u hlaváku je ten přechod dost specifický. Pokud se zrovna sleze jeden proud z tramvají a z druhé strany se valí dav od vlaku, tak si tam člověk postojí dost dlouho. Nejvíc se osvědčila plíživá taktika (použitelné mimo popisované hemžení davů) - pomalinku ale jistě jet, chvíli to přebíhá před autem, někteří pochopí a přebíhají už za autem.

To
Tomáš
24. října 2016, 13:02
0

Situace: Jedou za sebou tři auta (jsem ten třetí). To první začne brzdit kvůli odbočovámí doprava (na t-křižovatce, na nájezd do baráku atd). Druhé auto začne brzdit s ním až do plného zastavení. Teď já nevidím na blinkry toho prvního (ten druhý si nenajede ke středu abych je viděl), čili netuším že se bude brzdit do úplného zastavení. Takže na to musím hňápnout dost razantně a modlit se, ať ten případný čtvrtý za mnou jedoucí to taky ubrzdí. Proč sakra ten druhý nedá blinkr doleva a toho odbočujícího bez brzdění NEOBJEDE?

reagovat
Rien
24. října 2016, 13:26
0

Kdyz jedu rychleji a nekdo mi do pruhu vjede bez blinkru, pak kdyz clovek v praze projede staromak, tak tam je hned za nim takova ulicka z prava, ve ktery je na konci znacka konec obytny zony a skoro nikdo nevi, ze kdyz vyjizdi z obytny zony, tak musi dat prednost a nedava se mu prednost z prava. Takze kdyz mu ji nedate, tak na vas jeste zacne blikat a troubit, to bych vzdycky nejdradsi vylez a neco mu udelal. Bohuzel tam jezdim docela casto. A pak me celkove sere, ze kdyz uz prednost z prava plati, tak to skoro nikdo nedava, protoze jede prece rovne po dlouhy ulici = je na hlavni...

reagovat
Rien
24. října 2016, 13:28
0

Jo a jeste klasika, jezdeni v prostrednim pruhu, kdyz pravej je uplne volnej

JLK
24. října 2016, 14:30
0

Ono by se to taky chtelo preznacit nektere prednosti zprava na explicitne dane hlavni a vedlejsi. Prednost zprava je pekna na prehledne krizovatce se stejnym provozem z kazdeho smeru, ale kdyz ji daji i v miste kde je jasne viditelna dominantni ulice s obousmernym provozem a do ni po kazdych X metrech usti jednosmerka tak to je taky na nic. Po te 'hlavni' musite zpomalit kazdych par vterin protoze je mizerny vyhled a nejde videt jestli tam zrovna nechce nekdo vyjet a z te 'vedlejsi' stejne poustite vsechny protoze jak pises "jede prece rovne po dlouhy ulici". Kdyby v takovych mistech udelali hlavni a vedlejsi tak aspon po te hlavni by se dalo jet prijemneji a na te vedlejsi by se skoro nic nezmenilo.

Přemda Honda
24. října 2016, 14:07
1

Já celkem v pohodě,s Primerou jezdím 4 km do práce a zpět,s Volvem na delší cesty,ale ty jsou minimální..S motorkou jezdím podle známého pravidla - jako by mě všichni chtěli sundat...Ale právě na motorce se mi stala nepříjemná věc,která mě žere do teď,i když se to stalo na začátku července...Vracel jsem se z pohodového,skoro 200 km výletu a už jsem byl před barákem.S předstihem jsem dal levý blinkr,několikrát problikl brzdové světlo,aby mě nikdo za mnou nepřehlídl..Bydlíme pár metrů od hlavní silnice,kde je sice 50,ale je to na periferii,takže tam většina jezdí rychleji..Tenkrát jely do protisměru dva kamiony,takže jsem se necpal ke středové čáře,ale zůstal jsem stát u pravého kraje (nemám rád,když mě sestřelí kamion nebo odhodí tlakovou vlnou :-) ).V zrcátku jsem viděl,že za mnou zastavila stříbrná Kia Ceed SW.Kamiony projely,já jsem tedy chtěl odbočit k baráku,když v tom Kia stojí vedle mě zleva,řidič stahuje okénko a říká mi takovým tím "policejním" hlasem: "Poslouchej,ty hňupe"...a pak něco o tom,proč nestojím u středu a jak má vědět jestli budu odbočovat...přesně už si to nepamatuju,protože po těch prvních slovech jsem zůstal tak trochu ochromen...A pak tvrďák i s manželkou naštvaně odjel.
Ano,připouštím,že jsem měl při odbočování měl jet ke středu,prostě jsem zastavil jak jsem zvyklý s autem a čekal až projedou vozidla z protisměru.Ale vpravo by stejně myslím nebylo tolik místa,aby mě řidič auta mohl bezpečně objet zprava a ušetřit si 20 sekund života.Kdybych se rozjel k baráku ve chvíli,kdy on se mě rozhodl "vyškolit" tak mě prostě sundá :-( A kdo by měl potom větší podíl viny na nehodě?
Zajímal by mě váš názor..Zda jsem ho opravdu tak závažně omezil nebo dokonce ohrozil a jsem tudíž skutečně takový hňup.Nebo to byl prostě zas****j č***k a machroval před starou?
Věřím,že tady je většina autařů v pohodě,tak co vy na to?

reagovat
gr
gramo
24. října 2016, 20:24
2

Podle mě hňup nejezdí na motorce nebo na kole, tak mu ani nedošlo, že by se tam sám taky nepostavil. Spousta zbytečných stresů plyne z toho, že hodně řidičů netuší, co to obnáší jet něcím jínym, než autem.

Ča
Ča Snač Aj
24. října 2016, 20:59
0

Mě čím dál víc přijde, že takový typický hňup se může zbláznit, když musí pět vteřin počkat nebo přibrzdit, ubrat plyn, protože by dojel o minutu později :)

mq
mq
24. října 2016, 16:30
0

sere mě, když někdo jede rychle ve městě a skoro přejede chodce - mám pak pocit, že bych mu měl rozjebat hlavu o volant (statisticky nejčastěji řidiči octavií RS)

reagovat
Lu
Luk
24. října 2016, 17:57
0

Najezdim asi 50t. rocne autem, 10t. na motorce (litrovy supersport) a neco malo na kole. Vyznavam rychlou jizdu, ale snazim se chovat slusne a tak, abych nikoho neohrozil. Zatim bez nehody, i kdyz se osemetne situace staly. Predevsim kvuli lidem, kteri se chovaji nepredvidatelne. Malokdy se mi stane, ze by me nekdo zprasil. Obecne si myslim, ze te agrese na silnicich je mnohem mene, nez se vsude pise a prezentuje... Ale takovy deda ve felicii, ktery evidentne sotva vidi a ja ho potkam v zatacce jak se riti proti me predjizdejic kamion (nastesti ja na motorce a rychly uhybny manevr ke krajnici mi asi zachranil kuzi), to je silny kafe.

reagovat
Lu
Luk
24. října 2016, 18:01
0

Zajima me vas nazor na jednu situaci: okreska, rovny usek, prerusovana cara, v levo les, v pravo pole. Zacnu predjizdet dodavku a asi v polovine manevru z lesa vykoukla motorka ze odboci doprava (proti me). Uplne jsem videl, jak kouka jen do leva a rozjizdi se. Okamzite plny brzdy a klakson, typek se nastesti lekl a nerozjel se. Zajimalo by me, kdybych ho smetl, kdo by za to mohl. Diky.

PepaSFI
24. října 2016, 19:31
0

obávám se že by to bylo o dokazování kdo začal svůj manévr dřív, takže je dost dobře možné že by záleželo na tom kdo má lepšího strejčka nebo je místní a s policajtama chodí do hospody.

VoFi
24. října 2016, 18:37
0

K tomu co tu bylo napsáno něco přidám.
Rozčilují mě řidiči, kteří parkují těsně za křižovatkou (ideálně ještě nechají zadek auta trčet do odbočky). Speciálně u nás je jedna odbočka, kde takhle pán (cca 50) pravidelně parkuje Forestra.
Další kapitola jsou tací, kteří nechávají auta těsně před přechodem a člověk pak nevidí, jestli někdo jde nebo ne. Je to na nic jak vůči řidičům, tak vůči chodcům.

Jako poslední dodám zkušenost z minulého týdne. Jedu ve městě po hlavní a cca 5 metrů přede mnou začalo protijedoucí auto odbočovat doleva na vedlejší, tzn přede mně. To že tam jedu ho absolutně nezajímalo a když jsem na něj zatroubil, ještě se na mně pohoršeně tvářil jakobych něco snad provedl já..

reagovat
PeterLuk
24. října 2016, 19:19
0

To by bolo na dlho to tu vymenovávať... Ale ak je niečo, na čo som skutočne alergický - a nielen ako vodič, ale aj ako chodec a cyklista - to sú smerovky. Mám pocit, že snáď polovica ľudí ich na Slovensku nevie používať a že viac, než samotné smerovky prezradí Ďalšiu cestu keď sa vodičovi - ak sa dá - pozeráte do tváre. Buď ich ľudia nepoužívajú vôbec, alebo ich vyhodia na sekundu uprostred križovatky.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
24. října 2016, 19:24
0

Nevychovanost, netrpělivost, snaha vychovávat ostatní s tím, že dotyčný má patent na to jak řídit. Celkově hrubiátství. Vybržďovači a vyblikávači. Vůbec nejvíc mě štve se si skoro nikdo neuvědomuje, že všichni účastníci provozu, chodi, auta, motorky, kola, jsme tým a primární cíl je dojet v jednom kuse a nejlépe i psychicky v pořádku a co nejplynuleji. (co jsem v UK tak mi to hrubiátsví v Česku markantnější) Ne nejrychleji, ne s pocitem jak jsem zas někoho vyškolil atd. Jinak příklad za mě. Vyjíždíme s dědou z města, děda řídí, značky postupně povolují vyšší rychlost, 70, 90, postupně zrychlujeme na 90 , ale frkot to zrovna není, silnice je do kopce. Dalo by se asi jet rychleji, ale proč? V tom nás předletí borec v Jaguáru a zacápne to až na nulu. Naštěstí děd je čilý osmdesátník a reflexy má lepší než leckterý třicátník. No pána bych si rád podal, kdyby hned v zápětí nedal plný a nezmizel za obzorem. A teď poraďte. Co vede někoho k takové bezpředmětné agresi na silnicích?

reagovat
PepaSFI
24. října 2016, 19:57
0

že by mě něco fakt hodně vytáčelo, to bych neřek, beru to tak že s věcma si buď poradím když to jde a když ne tak mi rozčilování nepomůže. Že občas potkáme pitomce, to se holt stává ale zas to není tak často abych to bral jako nějakou katastrofu. I těch cykloidiotů a cyklistů obecně letos ubylo. Asi je to pedálování přestává bavit. Jak už jsem mnohokrát na různých místech psal, vadí mi takové ty obtížnosti kterýma lidi zbytečně jiným ale taky sobě otravují život.
Blinkry. Pozdě nebo vůbec. Co je kurvadrát tak těžkýho na tom brnknout prstem do páčky? Je to základní komunikace s ostatními.
Nesledování provozu, Já vůbec nechápu že někdo může při řízení telefonovat nebo dokonce psát sms. Když jsem jednou jel s kamarádem kuřákem a jemu spadlo čvaňho do rozkroku, řek jsem mu že jestli je tak závislej že se bez toho svinstva chvilku neobejde, něl by se sebou něco dělat a ať radši zastaví, že fakt nemám zájem rozmáznout se o protijedoucí kamion.
Lepiči. Co dodat? Co vede lidi k tomu že sami sobě odebírají prostor na rozhled a manévrování?
A pak tady máme dopravu obecně. Značky, předpisy, objížďky, údržba silnic. Svět je plný idiotů a v dopravě snad mají hnízdo.
Bylo by toho moc. Myslím že by stačilo aby se každý zamyslel jestli právě nedělá něco co by šlo udělat líp, co by i jemu vadilo kdyby to udělal někdo jiný.

reagovat
Br
Breakthru
24. října 2016, 20:01
1

skoro všechno, ale co nepřekousnu je, když zastavím chodci a nějakej vy****nec mě musí předjet...vlastně kdykoliv, když někdo předjíždí před přechodem...

reagovat
ke
keporkak_jedna
24. října 2016, 20:03
0

Naserou mě:
1. Lidi, co stojí na hranici přechodu a povídají si. Pustím je, oni nepřejdou a čumí na mě jak na p*ču.
2. Cyklisti, co na přechodu nesesednou z kola a diví se, že je nepustím.
3. Cyklisti, co to pro zkrácení cesty vezmou ze silnice rovnou na přechod. To jsou extra šulini.
4. Kreténi, co se za mě nalepí při mé obvyklé cestovní rychlosti (cca 105 tacho). Mimo obec nejsou schopní předjet. V obci když já jedu 55 tacho, tak mě vítězoslavně předjedou a po výjezdu z obce se ploužej, takže je zase předjedu.
5. Speciální kategorie ženských, který jsou schopný to bez rozhlídnutí někam poslat. Takovej ten tupej výraz kdy zarputile čumí před sebe jak ovce.

reagovat
ex
extra šulin
25. října 2016, 00:36
0

:-) 2 a 3 dělám každodenně a nevím, proč by to mělo někoho srát.

ke
keporkak_jedna
25. října 2016, 11:05
0

Nesesedneš na přechodu z kola a divíš se, že tě někdo nepustí? xD

briza
25. října 2016, 15:09
0

Srát by to někoho mělo třeba z toho důvodu, že dokud na tom kole sedíš, je to úplně ta samá věc, jako kdybys ten přechod přejížděl autem. Z toho důvodu taky cyklisty na přechodu považuju za neviditelnou entitu a když si budou snažit vynucovat nějaké právo, tak narazí aneb jak řikal Ivan Drago "Když umřel, tak umřel."

Polar Bear
25. října 2016, 16:13
0

3) to není až zase taková legrace, jak se může zdát. Na Poříči mi takto jedna pumpička skončila na kapotě. Jel rovně po silnici a přede mnou to na čtyřpruhu střelil napříč přes přechod. Řidič v pravém ubrzdil, já v levém už ne. Jak jsem tam stál s lékárničkou v ruce, tak spustil proud nadávek a výhružek policií, na což jsem mu suše odpověděl, že mám vepředu a vzadu velmi kvalitní onboardovou kameru stále nahrávající. Po té už ani nepovažoval za nutnou moji nabídku na sanitku, ale obvázat ošklivě vypadající odřenou nohu si ode mne a toho druhého řidiče alespoň nechal.. Ale na druhou stranu, jsem dalek toho házet cyklisty do jednoho pytle. Vsadím se, že těch mým odhadem 80% slušných si ani nevšimneme (také proto, že většina z nich jede po paralelní cyklostezce a ne po frekventovaném vícepruhu). Posuzuji (nejen) cyklisty individuálně.

ex
extra šulin
25. října 2016, 20:39
0

"Srát by to někoho mělo třeba z toho důvodu, že dokud na tom kole sedíš, je to úplně ta samá věc, jako kdybys ten přechod přejížděl autem." -> lol, vzpamatuj se. btw v paříži jezdí lidi běžně přes přechody i na motorkách a nezdálo se mi, že by to tam někomu vadilo. nejspíš tam jsou tolerantnější lidi.

na kole lze přejet přechod rychleji než vedle kola, míň tím zdržuji provoz (a sebe); je to pohodlnější, méně pracné. ve skutečnosti nevidím důvod, proč bych z toho kola měl slézat.

samozřejmě, že nemůžu jít na přechod tak, abych někomu skončil na kapotě (ať už pěšky nebo na kole). ale odbočit z cesty rovnou na přechod je standardní manévr, který cyklisti dělají, protože můžou (narozdíl od aut), není na tom nic špatného a šetří to čas.

"pumpičkáři, extra šulini" atd ve městěch po chodnících (a přechodech) jezdí, jezdit budou, mají k tomu dobré důvody a není třeba se kvůli ním nasírat a chtít, aby slézali na přechodu z kola. přejet přechod na kole je asi stejný zločin jako přejít přechod na červenou, když široko daleko nic nejede.

Sa
Safa
25. října 2016, 21:51
0

Když se na to podívám tvou optikou, tak pro mě by taky bylo pohodlnější objíždět zácpu v centru Práglu po pásu pro cyklisty. Nebo rovnou po chodníku, no ne? Ale nedělám to. A víš proč? Protože holt beru ohled na cyklisty a chodce. Ty tím, že jedeš přes přechod na kole, bereš ohled jen na sebe. Zamyslel ses třeba nad tím, jak to tvé přejíždění přes přechod berou chodci? Odbočení z cesty na přechod na kole podle mě rozhodně cyklisté vyhláškou povoleno nemají, ať už to někteří z nich berou jako standardní manévr nebo ne.. Ale je to samozřejmě tvůj boj. Btw. až tě na přechodu srazí auto a ty pojedeš, tak úplně zapomeň na to, že viníkem bude pouze řidič. Nebude, oni ti to pak dopraváci vysvětlí... :o)

ex
extra šulin
25. října 2016, 22:29
0

tam, kde jezdím, tak chodníky bývají dost široké. nikdy si žádný chodec nestěžoval, že bych ho omezil nebo ohrozil. dokonce bych řekl, že tam "vadím" méně, než bych vadil řidičům, kdybych jel po silnici. konec konců jezdím tak, abych jim nevadil. často třeba v noci, kdy ani jednoho chodce za cestu nepotkám.

"Ty tím, že jedeš přes přechod na kole, bereš ohled jen na sebe." - nebyl bych tak odvážný v tvrzení, když jsi mě nikdy neviděl jet na kole.

Slepě respektovat vyhlášky je jedna možnost, selský rozum (a svobodný člověk) druhá.

Btw nemyslím, že by mě někdy na přechodu mělo srazit auto. To už spíš na silnici v provozu. A v ten moment mi asi bude jedno, čí to byla formálně vina.

Sa
Safa
25. října 2016, 22:38
0

V pohodě. Máš svůj názor, já svůj. Od toho jsou diskuze, ne? Každopádně asi vidíme každý jinak tebou zmiňované pojmy "selský rozum" a "svobodný člověk". A tím bych to asi uzavřel. Přeji ti hodně šťastných a bezpečných kilometrů na kole! Btw. jsem nadšený fanda koloběžek... ;o)

briza
26. října 2016, 08:36
0

Ano, v Holandsku taky mají pruhy pro kola na chodníku a můžou na ně i motorky.A? Já, byť se skřípěním zubů, toleruju vyhrazené(v 99,9% liudprázdné) cyklopruhy na silnici, tak čekám podobné chování i z druhé strany, ovšem nějak se mi ho nedostává. Pokud má někdo potřebu jezdit na chodníku nebo na přechodu, tak ok, jen pro mě je to blb a musí pak počítat s tím, že se k němu jako k blbovi budu chovat.

spajda77
30. října 2016, 19:19
0

V Plzni jsou cyklostezky ve měste a přechody jsou kombinované. Je tam pruh na přechodu jak pro chodce, tak pro cyklisty. Značka ideál. Co jsem byl letos dlouhodobě v Dánsku, tak tam je běžné, že v cyklopruhu jede skůtr. Zda legálně či nelegálně nevím.

Woyta
24. října 2016, 20:24
0

Nesmrtelni kreteni, kteri pri predjizdeni ohrozi vsechny okolo sebe. Casto do celni srazky zbyvaji centimetry. Ale hlavne, ze usetrej 2s casu. Uz jsem na dvouproude silnici zazil i 4 auta vedle sebe.

reagovat
Libas
24. října 2016, 21:25
0

Mě vytáčí lidi, co jedou permanentně 75-80km/h v obci i mimo obec. V obci Vás chtějí předjíždět, já jedu 55 tachometrových, lepí se na Vás, skoro vyblikávají, vyjedete za obec. jedete si svých 90-100 km/h a oni se ztratí ve zpětném. Má to logiku?? V poslední době podobné případy potkávám často. No a pak samozřejmě mi vadí lidi, co neblikají, když odbočují nebo naopak blikají, když vjíždí na kruhový objezd.

reagovat
Ra
Rade520
24. října 2016, 21:39
1

Asi klasika kdy šofér jede 70-80km/h na rovné,široké,suché silnici a když ho předjedete (110 tacho) tak jste pirát silnic ,nebo když vám vjede před čumák z vedlejší a pak pomalu zrychluje.
Co tady ještě nepadlo tak řidiči co neumějí řadit,kdyby si tak 70% lidí kupovalo auta s automatickou převodovkou jezdilo by se mě líp.
Často jedu v kopci za průměrně silným autem které se vleče padesátkou i když auto má na to vyjet kopec devadesátkou a ještě s rezervou.Měl jsem tu čest s jedním jako spolujezdec:
Auto-motor všech motorů(Tdi) 100koní,před náma kopec:
-5q 80kmh v první třetině zjistí řidič že to moc netáhne a rychlost klesá na 70kmh pokusí se tedy podřadit
-4q jenže rychlost mezitím už klesla na 60kmh a už to zase netáhne...tak znovu
-3q a už to pálíme 50kmh .
Potom zase zapomene zařadit a jedeme 10km na vytočenou čtyřku(chudák auto),předjíždění samozřejmě na pětku a pěkně to dusit...atd
Nemám rád automatické převodovky a pro většinu řidičů co potkávám by to možná byla lepší volba.

reagovat
JLK
25. října 2016, 15:15
0

Co je to za Tdi ze ani neudrzi rychlost do kopce? O_o Tdi jsem kdysi jezdil v Audi 80, tusim slabsi verzi 90 koni a do celkem prudkeho kopce co mame hned za znackou konce obce to na petku v pohode zrychlovalo z nejakych 60 na 90 behem par set metru. Kdyz bylo nalozene tak se ctyrka vytocila o neco vic a jelo se stejnym tempem.

H_F
24. října 2016, 23:48
0

tak takovejch veci je spusta

ale suverenne nejvic me vytoci nekdo, kdo me kvuli svemu ignorantskemu pristupu ohrozi na zivote

jako treba ze treba necumi a posle mi to z vedlejsi/pomalejsiho pruhu tesne kdyz ho mijim

reagovat
beastar
25. října 2016, 01:45
0

Dle očekávání je tady toho hodně a dle mé zkušenosti také řidiči v Čechách patří k nejhorším (ano občas do této skupiny taky patřím jako my všichni tady) už jsem navštívil autem i Rumunsko nebo třeba Makedonii normálně osobákem a můžu říci že i řidiči v těchto zemích jsou k sobě tolerantnější. Už to tady zaznělo ale co mi vadí:

1. Řidiči co se rozčilují non stop kvůli všemu i kvůli zdržení 0,001 sekundy a nebo že někdo jde pomalu přes přechod a tak podobně.

2. Ježdění v levém pruhu i když dotyčný jede hluboko pod limitem který je v dané části povolen třeba na dálnici 100 km/h protože přece ti "piráti" co jedou 135 km/h počkají dělají to hlavně typy "řidič policajt" co chtějí ostatní školit ale sami ani neví že svou jízdou také porušují zákon.
3. Předjíždění na poslední chvíli kdy zprava doleva auto přejede tak že vás nejen zpomalí o poměrně hodně ale ještě tak že se zařadí metr před vás a samozřejmě zahájí manévr předjetí tak že jede stejnou rychlostí jako v původním pruhu.

4. Maminky co chtějí zabít svoje dítě v kočáře a to tak že ho použijí jako "Anti-car shield" dojdou k přechodu první do něj vyšlou důrazně kočárek a následně vyrazí a je jim jedno že třeba zbrzdí autobus MHD který je na dosah přechodu a drtí plné brzdy a cestující jsou jak ryby v kádi protože ONA MÁ KOČÁR.

5. Majitelé TDi všech generací (vyjma těch skutečně silných tdi) co nejen že jedou vesměs skoro všichni jako totální ovádi (čest padlým vyjímkám) s tím že myslí že jsou nejrychlejší a žádný ubohý benzín na ně nemá se pasují do role čističů levého pruhu tak že přijedou za vás asi tak 5 cm a tlačí se dokud neuhnete nebo nezadupnete ano je v tom ješitnost ale jako majitele asi trojnásobným výkonem vybaveného stroje mě to spolehlivě na"""e tedy naštve hlavně ta jejich omezenost ať si jedou klidně 200 ale nemusí u toho prudit ostatní bezohlednou jízdou a mimochodem když se chcete svést tak ta samá skupina vás s oblibou vybrzdí a naschvál blokuje aby nešlo předjet.

6. Víkenďáci v palčákách co jsou schopni blokovat při průjezdu i sanitku pravidlo zipu neznají a nerespektují a tak vždycky zacpou ten pruh který pokračuje a nechají volný ten zužujicí se tak aby vytvořili zácpu když se chcete zařadit mnozí se ještě rozčilují inu asi pozůstatek z dob komunismu kdy se stála fronta na všechno.

7. Disciplína plynulý rozjezd na světlech kdy správný "řidič" řadí až když je zelená a vozidlo před ním odjelo alespoň o 10 metrů a pak plynule jedna protože já to projedu a ti zamnou ať si počkají ne. S takovou by ve Španělech nepřežili tam se hýbe na zelenou celá kolona proč to u nás nejde.

8. Zbytečné předjíždění kdy vás riskantně předjede auto aby se před vás nacpalo a řidič hamtal na brzdu a pomohl si tedy před vás na dlouhou dobu asi o nějakých pár metrů lze si užít zejména na přecpaných okreskách směr ČB z Prahy.

9. Masírci v Rapidech co jsou nebezpeční hlavně sami sobě že si myslí že když je to nové tak se v tom nemůžou zabít a že samozřejmě těch 81 kw je moc a ostatní slimáci jim jenom překáží je to podobná sorta jako sebevrazi v OC (neřikám že všichni spousta z nás normálních to dostala třeba jako služebák a tak s tim prostě musíme jezdit) ale tahle skupina co piluje závodní jízdu na silnicích mě hodně děsí a občas se o ně docela bojím.

10. Lidi co naschvál jedou pořád na středové čáře a absolutně nesledují provoz a sice jedou podle předpisů ale tak hrozně že dokážou vlastně za sebou v řadě vyvolat takový "flame" a zlost že nutí lidi při předjetí riskovat a tak mnohdy nepřímo mohou způsobit dopravní nehodu paradoxně vlastně jízdou dle zákona.

P.S.: Pražští řidiči autobusů s nápisem na busu "dík" nebo tak něco kteří neváhají a svou přednost využívají tak že to mnohdy působí jako taktika na destrukčním derby prostě jedou ve smyslu "ONI JEDOU" a ty počkáš.

V poslední době se snažím opravdu nerozčilovat kvůli ničemu a užívat si řízení ale ono to občas nejde a člověk se neudrží, bohužel. Je to dlouhé a původně sem nechtěl nic psát ale ono je to vděčné téma.

reagovat
bobo23
25. října 2016, 12:39
0

Tak tohle bude pořádný elaborát.
Staršně mě štvou lidi, kteří jezdí po městě ani ne čtyřicet. Táhnout se za nima je opravdu za trest. Korunu tomu nasadí, když na konci obce, kde už se člověk těší, že je předjede, zašlápnou plyn až na podlahu a vyřítí se vtříc horizonut nehledíc vpravo, vlevo, protože mimo obec přece každý může jet, jak se mu zachce (ve městě ovečka, mimo prase).
Dále mě strašně štve kategorie sedmdesátkářů, kteří jedou konstantní rychlostí. V obci vás vítězoslavně předjedou, aby jste je mimo obec znova dojeli a předjeli.
Nedávání blinkrů a předností je asi klasika. Nejlepší jsou lidi, kteří vám to z vedlejší vpálí před čumák a nedokážou pořádně zrychlit.
A ještě kategorie lidí, kteří neví, že při odbočování doleva se najíždí, co nejblíže středu vozovky a jsou schopní vlastní bezohledností zablokovat celou silnici.
A taky lidi, kteří svítí kdykoli a kdekoli vším, co na autě je, vyjma případů, kdy je to opravdu nutné.
Když někoho takového potkám většinou si sám pro sebe zanadávám, popřípadně krátce zatroubím nebo probliknu a dál se snažím nerozčilovat.

Bohužel, ale i já jsem se již setkal s agresivitou. Nedávno jsme se v noci loudal domů, když se zezadu přířitil nějaký chlap a předjel mě. Uznávám, že jsem zapomněl zhasnout dálkové světla, což sem udělal ihned po jeho upozornění mlhovkou. Sám za sebe sem se styděl a omluvil se čtyřkama, ale v tu chvíli chlap zašlápl brzy, auto postavil naštorc a z nějakou pálkou vyběhl. Naštěstí tehdá zůstalo jen u vyhrožování, ale donutilo se mě to zamyslet se nad nějakým obranným prostředem.
Trochu mě štve, že jsem se nezmohl na aktivní odpor, ale když člověk sedí připoutaný v autě, je docela bezbranný.

reagovat
beastar
25. října 2016, 14:19
0

Jsem i za tebe rád že si se takzvaně na nic nezmohl protože i na silnici platí že nikdy nevíš kdo vyleze a co má u sebe tenhle měl palku ok co kdyby ty si měl devitku a byl stejný magor jako on co by asi dělal a co by se stalo. Já jsem párkrát aktivní bohužel byl hlavně kvůli podobnym blbum s palkama co si myslí že život je jako fast and furious a ono mě to taky bolelo stejně jako třeba v hospodě:) jinými slovy nic si neporizovat a nad tyhle blázny ze zkusit povznést než se mezi ně zařadit kvůli jednomu incidentu kvůli banalite jako jsou dálkový když děti v Africe pořád umírají děti hlady;)

bobo23
25. října 2016, 23:44
0

Neříkám bouchačku. Navíc sem docela klidný člověk. Nikdy sem ani nevyvolal rvačku, ale chci mít možnost se bránit. Já sem neměl obavy tak moc o sebe jako spíš o auto. Kosti se zahojí. :-)

beastar
26. října 2016, 12:52
0

:)) Dobře s těma kostma si mě rozesmál. Jasné myslel sem to tak že prostě bitka na silnice nepatří když si chce někdo léčit mindracek máme tady jiné srandy třeba fotbal :)) A ono když mají dva zbraň typu pálka tak se stejně nic neřeší.

briza
25. října 2016, 15:02
0

Mindráčky, nerváky, lepiče, mistry volantu atd. už neřeším. Nějak mě nebaví se rozčilovat kvůli kreténům. Nehledě na to, že když člověk potřebuje vyřešit něco na zadku auta na pojišťovnu, dá se lepič elegantně využít. Co mi ale připadá jako naprostý kreténismus, to je 1.nedávání blinkrů 2.neprůhledné fólie na předních sklech 3. a to asi nejvíc,přední mlhovky. Body 1 a 2 jsou pak většinou spojené nádoby a je takřka pravidlem, že "fóliák" zároveň nebliká, což je kombo snů. Osobně jsem zvyklý koukat do aut kolem, když se mi nepozdává jízdní styl některých a xkrát mi to zachránilo čumák. Jakmile vidím, že koukne do levého zrcátka, obvykle sundám nohu z plynu a on mi to tam pak obvykle pošle. U fólií je pak např. super situace, kdy na téčku odbočuju vlevo, ale musím počkat až odjede vyhráblo odbočující vpravo, protože díky jeho fóliím mu nevidím skrz auto.
No a mlhovky, to je evergreen a idiocie toho nejhrubšího zrna. Dokonce i tady, na Autíčkáři, se kdysi v jedné z diskuzí někdo zastával podobných pacientů s tím, že pokud to někomu vadí, má si koupit brýle proti oslnění. To mi připadá asi stejně logické, jako vytáhnout hromovou hůl, začít střílet do lidí a zároveň jim poradit, že jestli jim to vadí, ať si koupí neprůstřelnou vestu.

reagovat
PepaSFI
25. října 2016, 18:47
0

ano, mlhovky jsou evergreen, tedy přesně řečeno, to šílení kolem nich. Ne že bych chtěl nějak omlouvat jejich zbytečné svícení ale fakt nemám pocit že by to oslňovalo tolik aby se kvůli tomu muselo tak vyvádět. Spíš mám pocit že je prostě in nadávat na mlhovkáře. Důkaz je i v téhle diskusi. Ano, mám na mysli svícení "mlhovkama" u Oktávií II (týká se to i dalších aut), mlhovkama které vůbec nejsou mlhovky ale denní světla a nikoho neoslňují. Ale cosi tam dole svítí a tak na to budem nadávat protože je to tak správně a svatá válka a tak vůbec.
Takže lidi, nesviťte mlhovkama, nervákům tečou nervy, ikdyž vlastně obvykle není proč a nervézní nervák na silnici fakt není dobře.
Pokud jde o světla, mnohem větší problém mám s tím že lidi nepoužívají snížení světel když naloží kufr. Což se děje velice často a oslní to na plný pecky v noci i ve dne. Totéž platí pro motorkáře co jezdí s dálkovým světlem. Oni si většinou myslí že jsou víc vidět. Nejsou. Je víc vidět jejich světlo, jenže v té záři se nedá odhadnout vzdálenost a rychlost a obvykle ani to jestli je jeden nebo stádo. Super je to v horším počasí, dálkoým přezářený mokrý sklo a zrcátka, to je to nejlepší. A pak opačný extrém, jízda na denní světla za šera, kdy vzadu nic nesvítí. Nějaký mlhovky jsou proti tomu úplný prd.

mq
mq
25. října 2016, 19:46
0

mi mlhovka přijde docela vhodný všesměrový světlomet na denní svícení. vhodnější než normální tlumená/dálková světla. v noci nebo za deště to, pravda, svítí trochu moc.

Sa
Safa
25. října 2016, 22:08
0

PepaSFI: No tak ono obecně je nastavení světel pro spoustu lidí velký problém. Pěkně co nejvýš, abych já viděl a ostatní jsou mi u prd... :o)

briza
26. října 2016, 08:27
0

Nemyslím si, že bych byl ten typ, co jde s nějakou módní vlnou, ostatně mlhovky mi vadí odjakživa. Prostě jen nemám rád, když se někdo chová jako idiot, resp. stylem "po mě potopa". Samozřejmě je to taky dané tím, že hodně jezdím a ročně jsem v rozpětí 70 - 100tis. A když jedu například za zákazníkem do Michalovců, tzn. k SK-UK hranicím, mám to tam a zpět skoro 1500km, což znamená, že vyrážím za tmy a vracím se za tmy, přičemž ta tmavá část cesty bude dělat skoro půlku, čili 750km oslňujících idiotů. A co si budeme povídat, bratia jsou v tomhle stejní, jako my. Ikdyž odečtu dálnice, tak jsme na 400. Ikdyby to bylo jen jedno auto za kilometr, tak je to pořád 400 aut a to vůbec neřeším svítiče jedoucí v mém směru, kteří se ke svému předomlhovkovému božstvu dostanou až ve chvíli, kdy nejdřív zapnou zadní... Kromě toho, že je to otravné, tak, na podobných vzdálenostech, už to i reálně ohrožuje moji bezpečnost. Navíc se proti tomu nedá účinně bránit, resp. dá, naprat jim tam dálky a nazdar. Jenže, to jednak jde pouze v případě, kdy bych byl na silnici pouze já a idiot a druhak já mám na Tuřínovi bi-xenony a světla navíc v úrovni nebo dokonce nad úrovní kapoty protijedoucího, takže by to byl čistý zásah a pustit tohle někomu vědomě do obličeje, to by se můj intelekt musel limitně blížit mlhovkářovi, tzn. nule. Takže prostě jezdím, ťukám si na čelo a občas bliknu, když má někdo mlhovky o ploše dětské hlavy. A to se vůbec nebavím o tom, že je použití mlhovek i vymezeno v zákoně, byť vymahatelnost je takřka nulová. Jinak použití mlhovek ve Škodovce, jakožto denního svícení, to je motání jablek a hrušek. Je to stejné jako u Audi, kde zase plní denní svícení dálky (pokud to ještě používají, asi ne). Vtip je v tom, že při použití jako denní je to omezeno na tuším 20% výkonu, čili to nemá jak oslňovat.

PepaSFI
26. října 2016, 19:10
0

já měl na mysli ten případ kdy lidi automaticky nadávají na svítící mlhovky u Oktávií, viz jeden příspěvek kdesi tady nahoře a přitom jde právě o ty denní světla. Takže některým lidem očividně vadí to že tam dole svítí "mlhovky", ne to že to oslňuje. Nevím jak to mají jiná auta, u těch škodovek je tam pod jedním sklem dvojí světlo, dvě různě tvarované paraboly a dvě různě výkonné žárovky. Dokonce se taková dvojkombinace dá koupit i jako LED pro dodatečnou montáž. Ale s těma LEDkama to asi nikoho nedráždí, lidi mají zafixováno že modrobílé světlo Ledky= denní svícení. Možná by stačilo v těch škodováckých světlech tu slabší denní žárovku nahradit LEDkou a bylo by po problému.
Ono je to někdy těžký i podle zákona. Zadní mlhovku jsi povinnen rozsvítit za mlhy, sněžení a hustého deště. Jenže u spousty aut jde rozsvítit jen současně s předníma mlhama. A teď co s tím? Nesvítit ani tou zadní a riskovat postih nebo potíže při případné nehodě anebo svítit a být pro některé řidiče za magora?

briza
27. října 2016, 08:27
0

Denní svícení tímhle stylem mi nevadí, právě kvůli tomu, že nesvítí naplno, ostatně celkově mám s mlhovkami problém jen za tmy. Ale myslel jsem, že to mají řešené právě jako Audi, ovšem včera jsem to pozoroval a pravdu díš. Když odbočují a spustí se přisvěcení do zatáček, tak se přidá další parabola. Jinak právě kvůli té vágnosti zákona jsem psal, že je to těžko postižitelné. Ostatně on ani jinak být napsaný nemůže, protože přesně definovat podmínky pro užití je problém, jelikož každý je vnímá jinak. Proto třeba neřeším, když je má někdo puštěné např. v dešti, kdy je ale jinak jasno, protože to, co já vnímám jako normální počasí, jen s trochou vody, už může být pro někoho problém, respektive jsem radši, když člověk, při prvním náznaku horší viditelnosti, rozsvítí auto jako vánoční stromek, než když pak potkám v mlze blba, co jede na denní svícení a nic neřeší. Mimochodem, do dnešního dne jsem nepochopil, jaká chorá mysl vykoumala to, že u denního svícení nesvítí zadní světla.

Bl
Blix
27. října 2016, 18:15
0

Štve mě v poslední době hodně rozšířené používání výstražných blinkrů na úplně každou blbost..

Hodně nasere jen když mě někdo ohrozí

reagovat
sheogh
08. listopadu 2016, 14:23
0

Me vytaci nesmyslne pomala jizda, jizda prostredkem, a hlavne (za to bych trhal ruce) jak si nekteri zkracujou zatacky prostredkem, casto vidim v tomto pripade kombinaci baba v touaregu nebo cayenne.

reagovat
Asid
27. března 2017, 21:07
0

Ve zkracování zatáček nevidím problém, pokud je prázdná silnice kde mám přehled, nikoho neohrožuju a volím nejlepší stopu k projetí zatáčky. Tohle ti jako vadí nebo jaks to myslel ?

sheogh
28. března 2017, 10:08
0

Ne, kdyz je volno a je videt do vyjezdy ze zatacky, tak je to naprosto v pohode, a delam to taky. Ale uz se me x-krat stalo, ze jsem musel uhybat malem do prikopu, protoze ten naproti je linej tocit volantem.
Ted o vikendu jsem jel 2x po D1 a dalsi ulet - v zuzenich, kde jsou ty "dva v jednom" pruhy je skoro vzdycky v pravym kolona jako prase, a jede to snad 60kmh, a ja si jedu jeste asi s 5 dalsima 80kmh v klidu v prazdnym levym :-D nechapu

sheogh
28. března 2017, 10:12
0

Jo a oblibena cinnost polskych a casto bohuzel i ceskych ridicu kamionu - predjizdeni, kde jsou jen 2 pruh, a to zvlast v nemecku. Kdyz uz po x-te brzdite ze 180+ a pak zase rozjizdite, fakt super

Asid
27. března 2017, 21:05
0

Co mě štve dost jsou řidiči, kteří nesmyslně začnou brzdit když jede sanitka. A nemyslím tím když chcou dělat pro ni místo, ale když jede sanitka v protisměru a má dost prostoru a řidič přede mnou zpomalí skoro na nulu. To mě štve.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem