načítám data...

Autíčkář se ptá: Auto pro mámu?

Členové redakce jsou často podrobování otázkám na téma ‚Jaké auto si koupit‘. Dokážete tentokrát poradit vy?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dnešní ‚Autíčkář se ptá‘ bude tak trochu otočené Ptejte se. Potřebuji totiž zakoupit automobil. A to ne jen tak ledajaký. Moje drahá maminka se totiž rozhodla, že potřebuje auto. Její požadavky jsou následující:

  • Automatická převodovka
  • Raději menší rozměry
  • Červená barva

To nezní moc složitě, že? Jenže ono to není vše. Vzhledem k tomu, že roční nájezd bude určitě do deseti tisíc kilometrů, tak by to mělo být spíš benzínové, kromě toho se mi nechce hrát onu dieselovou ruletu s čerpadly a vstřiky. Vlastně, abych to upřesnil, motorizace a automobil taky musí být kompatibilní s tím, že se o něj budu muset starat já. Takže něco, u čeho si nevytrhám všechny vlasy. Jezdit bude hlavně různě kolem komína a po obdržení několika škrábanců se určitě dostane i na trasu Brno – České budějovice. No a hlavně rozpočet. Ten je 50 tisíc, včetně servisu, což nám nechává zhruba 40. Teoreticky by šel nafouknout, ale znáte to.

Můj první tip byl Peugeot 306, ale jejich nabídka je poněkud nedostačující, takže jedeme dál. Ford Taurus byl zamítnut, protože je ošklivý. (Toho, že je to pětimetrový sedan s třílitrovým šestiválcem, si nikdo nevšimnul.) Co dál? Můj kurzor v inzerci krouží nad různými Volvy, třeba 940 nebo V70, ale maminka vázně nic nestěhuje a pokud vím, tak to ani nemá v plánu. Dál občas najdu nějakého Civica, což by mohla být rozumná varianta, kterou budu muset dál prozkoumat. Tím ale moje nápady docházejí.

Přehlížím něco? A co byste své mamince koupili vy? Podělte se v diskusi!

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ho
Honza123
12. srpna 2018, 16:33
-2

306 je dobre auto, ale pokud je podminkou automat, tak bych se mu vyhnul. Je v nem prevodovka AL4, ktera neni prilis spolehliva a v pripade, ze odejde, bude problem sehnat jinou. Vyber dost omezuje ta barva, ale doporucil bych se podivat po e46 (pripadne i po e36) s motorem M43. Pouziva spolehlive a v tomto pripade hodne predimenzovane prevodovky GM, navic je i vyber vetsi, nez u 306 a s trochou stesti neni problem sehnat i nahradni prevodovku za par tisic..

reagovat
Mi
Michal Lenc
12. srpna 2018, 16:38
0

Rychlý průzkum na sbazaru odhalil že se v těchto cenových relacích bude nacházet. 206, Corsa, Twingo, Astra. Pokud trváte na barvě, tak z těch dvaceti auta, které splňují všechny paramtery můžete imho vybírat náhodným výběrem. Anebo jsem špatně použil filtry na sauto.

reagovat
Mi
Michal Lenc
12. srpna 2018, 16:40
0

Příliš brzy jsem máčknul enter, ale protože je v módě zde nabízet i automobily které zmíněné paramtery jenom lízají, tak postnu i tuto AR https://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa-romeo/gt/16815991?goFrom=list

Caddy
12. srpna 2018, 16:42
0

jak dovedou k celkem pohlednemu autu udelat tak nechutny interier...ta palubka je proste des :)

Caddy
12. srpna 2018, 16:43
-2

jiank kdyz Alfa, to z by byla peknejsi tato :)) To s elibi i mne...a byt to ma furt takovy alfacky interier, diky cervene a celkove umirnenosti je to jeste celkem fajn :) https://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa-romeo/brera/17907402?goFrom=list

bkralik
12. srpna 2018, 17:04
3

Opravdu? Doporučovat Breru za 69kkč s 3.2kou s vytahanym řetězem? Navíc když se tazatel ptal po autě do města? Míň vhodné auto snad už neexistuje...

Caddy
12. srpna 2018, 17:32
0

ja ji nikomu nedoporucuju, o Alfach moc nevim, to jen ze mi padla zrovna do oka a z palubky se nepobleju :)

GanGreen
12. srpna 2018, 18:56
3

Ale jeden by se poblil z těch tvejch názoru :D

Bavoraczech
13. srpna 2018, 07:56
0

Palubovky Alf jsou designově jedny z nejhezčích mezi soudobými auty. GT ve 2.0 JTS a Selespeedu je riziko. Selespeed je robotizovanej manuál, navíc ne úplně spolehlivej. 2.0 JTS je ještě celkem rozumnej motor, jen bacha aby nežral olej. Cena vhledem k motorizaci sedí. Brera ve vrcholný motorizaci s vytahaným řetězem za 70k smrdí průšvihem, ty auta stojí běžně minimálně dvojnásobek.

Caddy
14. srpna 2018, 11:04
0

To se tohle fakt nekomu apson trochu libi?? Asi jsem fakt z jine planety :)

Bavoraczech
14. srpna 2018, 11:42
1

Tak jsem asi zvrhlej, ale mně se interiéry Alf líbí. Rozhodně mi nepřijde, že by oproti konkurenci měla Alfa nějak hnusnější interiér, možná spíš naopak takovej nápaditej.

Caddy
14. srpna 2018, 12:05
0

Tak to BMM je sice torchu nuda zrovna, ale takove normlani, solidni, obyc, nevyvolava negativni emoce... ono odlisit se je fajn, ale ne za kazdou cenu... kdyz to pak je hnusny, tak to radeji nudu :)

Bavoraczech
14. srpna 2018, 14:20
1

Tvrzení, že Alfa se musí odlišit za každou cenu se nedá brát vážně. Italové mají svůj styl. S kulatějšími interiéry dnešního střihu přišly zhruba se 145kou a GTVčkem někdy na cca před 25 lety a od té doby je to tak nějak evoluce předchozího interiéru + trošku retro (budíky v tubusech alá starší generace Spideru apod.). To, že nejsou jednoduší a hranatí jako auta Německá jim na eleganci neubírá. Nicméně každý máme právo na názor. Jen si nemyslím, že v tomhle případě jde o názor většiny.

Caddy
14. srpna 2018, 14:47
0

Vsak to neni jen o Alfe v. Nemci, je spousta dalsich aut, interiery hezke (zdravím Volva za posledních 20 let), obycejne i hnusne, ale tohle konkretni bych eleganci teda fakt nenazval. Prijde mi to blize k tomu slepenci v Multiple nez k eleganci :) Nicmene jsou i daleko horsi, treba tohle :-D

Caddy
14. srpna 2018, 14:50
0

A jinak samozrejme je to vec vkusu a pohledu, na design se neda divat objektivne, nicmene jsou vzdy veci, ktere tak nejak pusobi hnusne na drtivou vetsinu, treba Multipla nebo Aztec...do toho se kope pravidelne a vsude...tak me jen prekvapilo, co lidi se zastava te palubky v Alfe a moc to nechapu, tot vse :)

beastar
14. srpna 2018, 16:17
1

Nevim no jak objektivně to pojmout. Mě se v Alfách jezdí skvěle a interiéry se mi líbí. Jsou kombinací retra a jednoduchosti. Není nutný aby tam bylo x kudrlinek a mä to vlastní styl a švih. A čili je to spíš pro méně konzervativní jedince. Jako ostatně celá Alfa... Od začátku existence. Což se třeba o Audi a dalších říct nedá. Konzervativní tvary v těch autech jsou logicky potřeba. Klienti si to žádají. Alespoň na základní modelový řady. Interiéry třeba škodovek máš účelný a jednoduchý a přesto nejsou hnusný. Je to prostě i o zaměření modelu v kterym ty plasty jsou:))

Bavoraczech
14. srpna 2018, 16:39
0

Tak zrovna 4C mě interiérem nadchla nejmíň :-D. Ale mít dost na rozhazování, tak bych si ji ve spideru možná koupil. A mě zrovna interiéry Volva do cca roku 2010 moc neberou... Asi jsem málo konzerva, ale berou mě interiéry třeba v Hondě (Civic,Accord)

Caddy
15. srpna 2018, 10:17
0

beastar: treba zrovna na tohle se koukat da...sice nemam rad ty kulate vydechy, nadto jeste vystrcene, ale celkove to neni zle.

Bavoraczech: jojo, Hondy vubec nejsou spatny, tam to delali celkem dobre. Nevim, jake ted myslis roky, ale nenapada me Honda, kde by se mi interier nejak hnusil. A 4C se mi zase ukrutne nelibi zvenku, obecne od doby 156/166 (+ teda ta Brera) mi zadna Alfa do oka nepadla...

beastar
15. srpna 2018, 11:31
0

To je právě to nejtěžší. Shodnout se. Je to hodně subjektivní věc. Mě se ty kruhový výdechy líbí. Nikdo je totiž moc nepoužívá. Za to Breru a 159 moc nemusim přijdou mi bachratý a takový málo extrovertní. Giulie se mi líbí a nedávno sem docela litoval, že sem si jí nevzal místo toho Ghibli v nějaký vrcholný výbavě. A to samozřejmě nejsem žádnej 100% fanoušek italskejch aut.

Bavoraczech
15. srpna 2018, 15:26
0

Teď si nejsem jistý, kde to zaznělo... možná v garáži, ale momentálně je údajně nejlepším Italským sedanem Giulia. Ghibli prý jejích kvalit nedosahuje, přestože by mělo být o level výš. Brera a 159 mi naopak přijdou jako dost extrovertní auta. Bachraté hrany. V té době to trh prostě tak chtěl. Když se podíváte na Audi, BMW a další značky, všichni šli okolo roku 2005 do bachratějších tvarů a až teď se ta štíhnost malinko vrací. Podle mě je nejhorším výplodem téhle éry hyundai IX35. Všem se to líbí, páč je to vysoký a hodně bezpečný, ale k Pontiacu Aztec už to má jen kousek :D

Caddy
12. srpna 2018, 16:40
0

ja myslim, ze ta 306 z uvodni fotky by byla fajn :-D

Jinak je fakt, ze sehnat cokoli takoveho v automatu je proste problem...tohle byla v te dobe snad jedina v inzerci...

reagovat
krab
12. srpna 2018, 16:46
2

Já bych koupil to v nejlepším celkovém stavu nehledě na barvu a značku. Automat výběr hodně zuží ... takhle jsem x krát sháněl už automat pro nejmilejší Krabovou :)

Nakonec se vybral červený Compact e46 s manuálem, zato po důchodkyni v perfektním stavu. Jenže s ním beztak nejezdila. Takže pro mě to bylo chvíli ok, pak se vyměnilo za červené Volvo S40 2.4i to už s automatem bylo a pak finálně za Yaris 1.33 Multitronic, nebo jak se ten variátor jmenuje a tím fakt moc ráda jezdí.

Jenže co koupit za 40? Podle mě asi seženeš něco jako Mondeo 2.0i mk2 nebo čtyřkový Golf. Bizarní, ale docela chytrá volba může být obstarožní korejec. Sonata nebo Leganza...

reagovat
bkralik
12. srpna 2018, 16:55
2

Já můžu rozhodně doporučit Hondu Jazz první generace s CVTčkem. Kamarád sháněl auto pro svoji -už dlouho neřídící- matku a pořídil právě tohohle Jazze. Jede to suprově, má to klimu, je to červené, malé. A kupodivu to CVT je fakt super, člověk by neřekl že s tím může být zábava :-).
Jediná chyba je, že jeho ten Jazz stál před rokem cca 85kkč. Ale on našel opravdu zachovaný kus v plné palbě (automatická klima, nejsilnější motorizace, centrál s dálkou, všechny okna v elektrice, absolutně bez koroze, ...). Teď co koukám na mobile.de, tak nejlevnější CVTčka jsou za 2000 euro, otázka jak moc f-šrotu budou.

reagovat
bkralik
12. srpna 2018, 17:20
0

Případně, když se nad tím zamýšlím, tak by bylo docela rozumné i třeba toto:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/punto/17891250?goFrom=list
FIRE pojede jak s ohněm a bude nezničitelný. Jen barva by se musela pořešit nějakou folií z číny...
Obecně si myslím, že s tím, jaké podmínky si nastavil, jsou rozumné jen takové malé městochody jako Yaris, Punto, Panda, Jazz, možná civic 7g...

MikeEM
12. srpna 2018, 18:36
0

Souhlasím s výběrem, Punto nebo Panda budou super.

Woyta
13. srpna 2018, 19:48
0

Yazz se mi hodne libil. Ma dobre navrzene rozlozeni interieru. Pri velikosti Fabie nabizi hodne. Jen si docela drzi cenu.

BubaaCZek
13. srpna 2018, 22:42
0

Jen se divim, ze ctu Jazz bez koroze, pac to rezavi snad i v garazi. Jinak je Jazz super. S tim rozpoctem to vidim spis na Pandu. Pujde rozhodne levneji servisovat.

bkralik
14. srpna 2018, 20:28
0

Ano, Jazz bez koroze je fakt unikát, proto taky stál to kilo :-). Znám ještě jednoho Jezzaře, kterého ten Jazz stál 30k a tam to samozřejmě vypadá jinak..

Ronoath
12. srpna 2018, 17:15
0

Jeden můj známý má v rodině Opel Corsa. 4-stupňový automat s měničem, více mě nezajímalo:-)

Zkusil bych tuto cestu...

reagovat
Vencos
12. srpna 2018, 17:30
1

A dynamifky pozadavek je, ci neni? Za 25 je nekde cerveny Wagon r+ s motorem 1.3. Daihatsu byvaji v automatu, Suzuki Baleno v automatu...

reagovat
Kuře
12. srpna 2018, 17:32
0

Já bych mámě za 30 tisíc koupil cokoli s manuálem a za zbylých 10 každé ráno nosil koblihy k snídani aby tolik neremcala:)

reagovat
Caddy
12. srpna 2018, 17:34
0

nekde je proste automat zakladni podminka a ja to chapu...ostatne jsme pred dvema lety vybirali skoro stejne...

František Čáslavský
13. srpna 2018, 11:36
0

Maminka pár desítek let neřídila, automat chce a já do toho, abych ji učil s manuálem, nejdu, fakt ne :-)

Kuře
13. srpna 2018, 11:52
0

Jo, já to beru, ono já sem to nemyslel zas až tolik vážně:)

Nimrod
12. srpna 2018, 19:37
0

jen poznámka. 940 za 40-50 bude stát ještě jednou tolik, aby stála za to. s/v70 by byla dobrá, ale ta velikost, no...
jinak jsem také pro nějaké fiaty. cenu si nedrží, a přitom nejsou zdaleka tak špatný. teoreticky by šla i nějaká alfa, ale ts je časovaná bomba

reagovat
beastar
12. srpna 2018, 19:52
2

Ja vím že tady budu zase za racionálního trapáka. Já bych koupil Audi A4/b5 s 1.8 či 1.6. Co nejnižší stav km a dobrý mechanický stav. Zrezlé na kost nebývají. Není to kdovíjak oslnivý auto ani tvarem ani technikou. Zato se jedná ještě o docela poctivou práci, odolný plasty a blbuvzdornější motory. Automatu je méně a jsou to slabotky, ale město zvládají jak nic. A za 40 se to sehnat dá i v červený.

reagovat
František Čáslavský
13. srpna 2018, 11:40
0

Koukal jsem po A3, ale zatím jsem našel jen takové, které mi smrděly nějakým průserem. Ve hře je samozřejmě i Octavia, která fbenzínu a fautomatu jezdí docela dobře. Jen to stříknu plechovkou, no.

beastar
13. srpna 2018, 12:10
0

No jo jo. Už jsou to taky starý krámy. Takže sehnat to v rozumnym stavu nebude snadný.

Perníček
12. srpna 2018, 20:42
0

U mojí maminky to byla vcelku jasná volba. Měla možnost si vyzkoušet prvogenerační Volvo S40 a zamilovala si ho natolik, že do měsíce byl jeden takový kousek doma. Červená se bude shánět obtížňěji, ale jsou. Dělalo se jak v manuálu, tak v automatu, s turbem nebo bez, v benzínu i naftě... Možná, že by právě toto vyhovovalo.

reagovat
Trinom
12. srpna 2018, 21:39
2

Podmínka na červenou barvu zabije všechny použitelný kandidáty. Proč chce proboha barvu, o kterou se musí nejvíc starat, aby nezašla?

reagovat
Vencos
12. srpna 2018, 22:22
-1

Kolik, že je mámě? 18? Že trvá na takový píč0vině, jako je barva...

reagovat
Ju
Junior
12. srpna 2018, 23:10
2

mojí mámě je k 50 a na červené barvě taky trvala
tátovi je k 50 a na 300k+ taky trvá, ikdyž ho pak svezu ve 200k-, tak je vyděšenej, že takhle rychle tam nikdy nejel.
Ať si za svý prachy koupí každej co chce ;)

Safa
12. srpna 2018, 22:47
3

A co Suzuki Swift? Požadavky splňuje... :o)

reagovat
Šp
Špráchys
13. srpna 2018, 05:46
0

Co MB A? V automatu budou, benziny se delaly asi ve trech objemech, cervenej neni rarita a za 40 bude 1. gen celkem zachovaly..

reagovat
PlusOne
13. srpna 2018, 10:24
2

Máme v rodině VW Bora, dvoulitr, benzín s LPG, "hloupej" čtyřrychlostní automat (hydro bez tiptronicu, funguje slušně), auto kupované pro manželku. Za čtyři roky, co to máme, jsem neřešil jediný problém spojený s motorem nebo převodovkou. Spotřeba na benzín kolem osmi, dálka se dá za sedmapůl. Nevím, jestli seženeš v červené, pokud vůbec, ale byla by to možnost...

reagovat
Iv
Ives
13. srpna 2018, 11:14
0

co takhle bmw e36/46 v kompaktu s nejakou 316i/18i?? :)

reagovat
briza
13. srpna 2018, 12:49
0

Viděl bych to na nějakou Corsu http://www.sauto.cz/osobni/detail/opel-corsa/corsa/17899752 nebo možná i nějaký Clio,ale těch bude míň a starší.

reagovat
PlusOne
13. srpna 2018, 13:53
0

Vládíčku, to je ale bez klimy.... já vím, že v požadavcích není, ale rozumnej člověk dneska chce auto s lednicí ;-)

briza
15. srpna 2018, 23:17
0

Kristovanoho, tady už chybí jen Bastard s Kedlubnou a Selkáčem :D Hele, mama Čáslavská klímu asi nechce, tak jsem neřešil. Mimochodem Bory tam kupodivu byly taky, byť 1.6

PlusOne
16. srpna 2018, 07:07
0

Mě těší, že sis vzpomněl :-*
Bora, Golf, nebo třeba i ta A4 by nemusely být úplně marná volba, jen bude oser je s automatem sehnat.

Pe
Peťas
13. srpna 2018, 16:53
-1

Automat do 40/50 tkč je sebevražda. Před rokem kamarád řešil něco podobného pro dědu. nakonec koupili OII scout.... Já bych zkusil toyotu yaris nebo suzuki swift nebo fiat punto z těch menších a hlavně doporučuji navýšit rozpočet. Oplu 1,2l bych se vyhnul kvůli poddimenzovaným rozvodům. Přinejhorším snad ta fabie by se dala.

reagovat
Caddy
14. srpna 2018, 12:12
0

Hele, nemusi...ja to resil pred dvema lety pro holku, nakonec to skoncilo prave u te 306 z uvodni fotky a dodnes to jezdi jen se zakladni udrzbou bez jakehokoliv problemu (kdyz vynecham fakt prkotiny typu nenastartovani, protoze vypadl uvolneny kabel z baterky apod.)..jediny mimoradny servis spocival ve vymene chladice, ale to bylo s nacatym uz koupene...a pak teda skoro neresitelna vec, ze se teplem od chladice trochu zkroutily plasty kolem vrtuli, takze jedna mirne dre..nastesti tam, ktera se spousti mene casto...nao nefunguje klima, coz me sere, ale ji ne, takze to nebylo nejak akutne resene...jinak jen jezdi a jezdi...

reagovat
Bavoraczech
14. srpna 2018, 11:44
0

Jako proč ne, ten by mohl splňovat i požadavky na levnou a jednoduchou údržbu.

Mo
Monte
14. srpna 2018, 10:44
1

A co takový DAF 600 s Variomatikem? ???? Pojede stejne rychle dopredu jako dozadu, takze kolem nákupáku nebude mit konkurenci. Je malý, jednoduchý, roztomilý a s automatem. Horsi bude jen nejaky sehnat... natoz pak v cervene...

reagovat
Fr
FraHor
14. srpna 2018, 14:16
0

Taky jsme to doma řešili a nakonec mamka odjela třídveřovým Accentem X3 v manuálu. Zásadní výhoda: široké dveře = dobré nastupování. Tahle věc se dělala i s automatem, mohla mít klimatizaci; servisně celkem jednoduché vozítko, díly tě nezrujnujou. Jenom je třeba si počkat, až se objeví v inzerci. Co se týče alternativ, tak 306 podle mě fajn. Blbé je, že do kolonky automat se vejde klasický HDM, dvouspojka, variátor i robotika. A některé modely nabízely klidně různé "automaty" pro různé motorizace (mám dojem, že třeba Ford Fusion a MB A-Klasse mohly mít některé agregáty a robotikou a další s HDM).

reagovat
custom1
15. srpna 2018, 08:27
0

Protože nejspíš budu potřebovat dvě úspornější auta, tak bych možná pustil Malibu...
Je udržované, pravidelně servisované (v intervalech dle uživatelského manuálu - motorový olej co 3 tis. mil atd.) a je na něm vyměněných několik věcí "jen tak", například přední světla (samozřejmě originální), protože se trochu mlžila. Prakticky kompletně zdokumentovaná historie.
Byl jsem s ním dvakrát u moře (jednou v Chorvatsku, podruhé v Polsku) a vždy bez problémů. Jinak s ním jezdím většinou jen po okolí. Je to daily-driver. Aktuálně má 100500 mil (poctivých).
Cena je 60 tisíc. V případě zájmu o další info pište do pošty.

reagovat
František Čáslavský
17. srpna 2018, 16:15
3

Kdyby to někoho zajímalo, problém byl nakonec vyřešen Hondou Civic fsedanu fautomatu a fmodrý :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem