načítám data...

FraHor

JménoFrantisek Horšík
BydlištěPraha 4
Registracepřed 6.5 rok.
Poslední aktivitapřed 18.2 měs.
Komentářů u článků46
Pozitivních komentářů u článků4
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Fr
FraHor
22. prosince 2018, 18:19
0
Škoda Fabia Style 1.0 70kW: Neumím být zlý

S těma zrcátka je to jak píše beastar: patří to tzv. komfortních funkcí, dá se to aktivovat/deaktivovat v menu Maxidotu. Ještě se dá nastavit automatické naklopení pravého zrcátka při zařazení zpátečky, aby bylo vidět na zadní kolo.

Fr
FraHor
14. srpna 2018, 14:16
0
Autíčkář se ptá: Auto pro mámu?

Taky jsme to doma řešili a nakonec mamka odjela třídveřovým Accentem X3 v manuálu. Zásadní výhoda: široké dveře = dobré nastupování. Tahle věc se dělala i s automatem, mohla mít klimatizaci; servisně celkem jednoduché vozítko, díly tě nezrujnujou. Jenom je třeba si počkat, až se objeví v inzerci. Co se týče alternativ, tak 306 podle mě fajn. Blbé je, že do kolonky automat se vejde klasický HDM, dvouspojka, variátor i robotika. A některé modely nabízely klidně různé "automaty" pro různé motorizace (mám dojem, že třeba Ford Fusion a MB A-Klasse mohly mít některé agregáty a robotikou a další s HDM).

Fr
FraHor
06. března 2018, 11:35
1
PlechCup závodní speciál: Mazda RX-E30

Boží! :-))) Tohle by si zasloužilo YT kanál.

Fr
FraHor
22. února 2018, 09:48
1
BMW X5 4.4i: Sen manželky vlivného kmotra

Já bych k X5 nebyl tak tvrdý. Za sebe bych titul nejzbytečnějšího auta udělil BMW X6.

Fr
FraHor
16. října 2017, 11:06
0
Asistenty umí zabránit srážce s autem, chodcem i zvířetem. Ale nedělají z nás horší řidiče?

K bezpečnostním trpaslíčkům mám spíš nedůvěru. Nevadí mi pokrok na poli pasivní bezpečnosti; vysokopevnostní oceli, deformační zóny, airbagy... beru všemi deseti. Ale u asistenčních systémů se nemůžu ubránit pocitu, že přispívají k degeneraci běžného řidiče. Z motoristů se stávají uživatelé, kteří přesouvají svou zodpovědnost na umělou (více či méně) inteligenci. Ze všech trpaslíčků mám největší pifku na "chytrá" světla. Nemám na mysli natáčení do zatáček, ale adaptivní systémy s přepínáním dálkových. Nejvíc tím trpím na dálnici...

Situace 1: Auto (většinou BMW s Full-LED) jede za mnou a neoslňuje. Jakmile mě jeho řidič začne předjíždět a dostane se do vedlejšího pruhu, já mu zmizím z kamery a světla se mu přepnou na dálková. To by až tak nevadilo, kdyby byl na úrovni mého zadního kola; ale on je pořád celkem slušný kus za mnou, tudíž to na mě praží přes zadní okno a vnější zpětné zrcátko.

Situace 2: SUV Volvo v kombinaci s roletou na D1. Poskakujeme si nahoru a dolů, monotónní hop-buch zpestřuje problikávání dálkovýma auta za mnou. Začínám panikařit; nehoří mi auto, upadlo mi něco, hraje si se mnou nebezpečný psychopat? Pak v problikávání vypozoruju určitý řád. Když se příď Volva nadzvedne, zapnou se dálková světla; příď se ponoří a jsou tu tlumená. Takže odobně jako u situace 1 - zhoupnutím nahoru zmizím z kamery, zhoupnutím dolů se v ní zázračně objevím.

Situace 3: Dvě auta proti sobě na okresce a mezi nima horizont. Vidím za horizontem světlo, přepnu z dálkových. Auto v protisměru se na dálkových přehoupne přes horizont, vypálí mi sítnici a teprv pak přehodí lampy (no jo, bylo to zase nějaké BMW s Full-LED) do neagresivního módu.

Fr
FraHor
11. října 2017, 16:15
0
Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT: Nejlepší český kombík nebo korejská náhražka?

Nepovedlo by se ti sehnat někde i30 v nižší výbavě (Entry/Trikolor) a porovnat materiály, komfort a jízdní projev s touhle zdobenkou?

Fr
FraHor
22. září 2017, 14:01
0
Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI Monte Carlo: Český hothatch

Jako upoutávka na test Delty se to povedlo. Už se mi sbíhají sliny! :-))

Fr
FraHor
20. září 2017, 13:03
1
Fiat Punto: Příběh hlučného fiátka

No jo, Punťa :-) Máme v rodině dva kousky. Nesmrtelné černé pětidvířko bez prahů a bez technické (jezdí na dřevo do lesa) a červené třídvířko s nájezdem hluboko pod 100k (Doktor-und-Kauflandwagen). Mám je celkem rád i přes vysoký posaz, necitlivé řízení a řazení. Strašně mi ale vadí dvě věci: vnější zpětná zrcátka, ve kterých nic nevidím (pokud se Františkovi podaří zorganizovat lynč, přidám se); světle šedá palubka, která se odráží v čelním skle. Jednou jsem se se dostal do konstelace vracečka do kopce s ostrým protisluncem a nebyl jsem moc nadšený, že místo aut v protisměru vidím přes celé čelní sklo odraz povrchu palubky. Vyřešil jsem to černým podprdelníkem v prostoru nad kapličkou. Ovšem z jakého auta vykanibalizovat zrcátka? To jsem doteď nedogooglil.

Fr
FraHor
10. července 2017, 13:38
0
Nejnesmyslnější automobily

No jo, Mega Track bylo (byla?) boží :-)

Fr
FraHor
24. dubna 2017, 11:09
0
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TD: Naftové srdce

Díky za pěkný test. Jenom jedna drobnost k větě "Je to jednoduše už hodně dávno co z bran továrny v Arese vyjela první Giulietta." Tohle je druhá Giulietta, první byla uvedená někdy polovině padesátých let.

Fr
FraHor
25. února 2017, 15:52
0
Nenápadné automobilové klenoty aneb jak být lepší než Walter White

Ja bych sel cestou jako kdysi Newman/McQueen: volvo se small blockem. Akorat bych to postavil na 945. Nebo zcivilnit 850 R.

Fr
FraHor
28. ledna 2017, 19:01
1
Nejnegativnější automobilová recenze?

Za mě jednoznačně tahle blitka placená ze Stodůlek:

Fr
FraHor
16. ledna 2017, 12:33
0
11 automobilových reklam, které máme rádi

Mě osobně nejvíc dostala reklama "Farmer" na Dodge Ram. Jednoduchá, ale má to sílu, má to emoce.

Fr
FraHor
30. listopadu 2016, 15:50
0
5 automobilových žebříčků, kterým není radno (příliš) věřit

V žebříčku českých prodejů mi chybí zmínka o chybném interpretování dat ze statistiky: lidi (a dokonce i novináři) dávají rovnítko mezi registrace SDA a prodeje. To, že auto spadlo do statistiky registrací (má RZ) ještě neznamená, že si ho někdo reálně koupil (typicky vozový park importéra - viz 54 ks Kodiaqa v SDA).

Fr
FraHor
01. listopadu 2016, 18:49
0
O světlech nové Octavie a zrádnosti fotografie

Naživo to není o moc lepší, ale lidi si zvyknou. Zvykli na čínský kukuč O II v roce 2008, vydýchají to i teď. Přijde mi, že jediný normální FL za posledních 8 let byla Fabie/Roomster v roce 2010.

Fr
FraHor
12. srpna 2016, 15:51
0
Ptejte se Vojty: Levný dříč na velké nájezdy?

Nevím, co kamarád koupil, ale moje zkušenosti s první i druhou generací jsou veskrze pozitivní: spotřeba mezi 5,7 a 7,5 nafty, cena údržby (s ohledem na spolehlivost) v normálu. Nájezdu bych se nebál, ale záleží na historii konkrétního auta. Spíš mě napadá jiná otázka: Bude jim to mít v těch Železných horách kdo servisovat?

Fr
FraHor
11. srpna 2016, 14:29
0
Ptejte se Vojty: Levný dříč na velké nájezdy?

Měl bych jednu drobnost k variantě nového auta: Při nájezdu 50.000 km za rok je třeba počítat s tím, že auto bude muset tak 2-3x ročně na garančku. Jasně, ojetina bude v servisu taky (minimálně olej s příslušenstvím), ale pořád se pohybujeme cenově někde jinde.

Fr
FraHor
11. srpna 2016, 14:23
0
Ptejte se Vojty: Levný dříč na velké nájezdy?

Jsou to archeologové, takže bych šel ještě o kousek dál do historie: 850 v naftě. Na to nedám dopustit. I kdyby mělo kolem půl mega, tak těch dalších 250 najede.

Fr
FraHor
29. července 2016, 09:32
0
Hyundai i20 Active - Aktivní mandarín

Vidím, že Vošický se plácnul přes kapsu za značku. Už se těším na RZ u dalších novinářských aut. Tucsona bych tipoval na něco jako "VLADAR", pro i30 se nabízí "NADAUTO" :-)

Fr
FraHor
26. dubna 2016, 14:00
0
Volkswagen Golf R Variant: Derr Hotrrrod

Ty buchlovské kopečky miluju. Ať jsem tam jel sebevětší chcíplotinou, auto jakoby pokropili živou vodou. Buď má ten úsek Střílky-podhradí v sobě něco magického, nebo je tamní vzduch prosycený Nitrem :-)

Fr
FraHor
23. dubna 2016, 10:21
0
Autíčkář se ptá: Bez čeho byste nevyjeli na silnici?

Toaleťák saje mnohem líp žaludeční šťávy než papírové kapesníky z krabice. Takže když retrívr nevydýchá zatáčky, vybagruju to kapesníkama a dosuším toaleťákem ;-)

Fr
FraHor
21. dubna 2016, 14:12
0
Autíčkář se ptá: Bez čeho byste nevyjeli na silnici?

Nad rámec povinné výbavy musím v autě akutně mít: slaměný klobouk, suché kapesníky, vlhčené ubrousky, ubrousky na brýle; příslušenství k telefonu (nabíječku + Aux-In + držák Nokia), literaturu (křížovky + Opravy svépomocí), nějaké to nářadí (mj. kompresor a zásobu pojistek 15 A), prázdný kanystr, psí výbavu (misku, deku, polštářek, toaleťák), Vif a takový ten levný litrový univerální čistič oken do domácnosti + stěrku.

Fr
FraHor
11. února 2016, 08:58
0
O nesmyslnosti voličů převodovky na středovém tunelu

@BobAsh: Jsou. Třeba u Škodovek jsou součástí až nejdražšího volantu, který je většinou za příplatek. Historický Citroen C5 je taky nemá. A určitě by se aspoň další dvě auta na trhu našla.

Fr
FraHor
29. ledna 2016, 12:45
0
Hyundai i20 Coupé: Návrat do atmosféry

Nechci se jí moc zastávat, ale Fabule atmosféru pořád ještě má. Sice o válec chudší a polovinu slabější, ale dušný cyklista se s tím do kopce předjet dá.

Fr
FraHor
29. ledna 2016, 12:33
0
Přestaňme o autech říkat, že jsou porno!

A co teprve seriál Desetena! Jinak máš pravdu, zrovna v těch prvních dvou případech má "X" na začátku význam spíš jako tajemný/obtížně uchopitelný.
P.S.: Poklad se vlastně označuje křížkem; "X" je novodobá obezlička pro lidi, kteří nemají sílu brodit se nabídkou fontu Windings.

Fr
FraHor
28. ledna 2016, 11:12
0
Přestaňme o autech říkat, že jsou porno!

@PepaFSI: Jj, je to germanismus (mám za to, že boom "limošek" přišel někdy s PvB, který má ze slova "liftback" kopřivku) a zatím jsem ho slyšel jenom od lidí napojených na Škodovku. Starší generace si pod "limuzínou" představí asi Tatru 613 nebo Renault Fluence v "plný" za 350.

@fofr: A to jsem ani nechtěl poukazovat na fakt, že to "X" v názvu je vlastně 1/3 porna (TopXXX)! :-p

@Woyta: Neznámá se v matematice píše spíše s malým "x". Pak bych čekal TOPx (po vzoru "verze 2.x"). Zatímco velké "X" je prostě římská desítka – viz třeba Lancer Evo X, které určitě není Evo 5, resp. Evo 20. :-)

Fr
FraHor
27. ledna 2016, 17:46
0
Přestaňme o autech říkat, že jsou porno!

Pro mě je přídomek porno spojený s evolucí slov jako enthusiast, lover atp. (Bookshelf Lovers -> Bookshelf Porn; Volvo Appreciation Society –> Volvo Porn). Ale nejspíš se vyskytuju v jiném časoprostoru. Každý má zkrátka nějaký terminologický červený hadr. Já třeba nesnáším označování nekombíkových škodovek přídomkem "limuzína" (limoška; limo). A upřímně, mnohem víc než termín "porno" mě dráždí zdejší rubrika TopX. V názvu má nepřehlédnutelnou římskou desítku, ale odhadem polovina žebříčků s tímhle tagem má úplně jiný počet příček.

Fr
FraHor
27. ledna 2016, 17:11
0
Přestaňme o autech říkat, že jsou porno!

Souhlasím. Při čtení názorů obou redaktorů jsem měl před očima Peklo na talíři o energetických nápojích. Letitá profesorka se v pořadu rozohnila, že pokud mladí lidé pijí nápoje se sladidlem, tak do sebe nedostávají žádnou energii. V její generaci platila rovnice energie=cukr, v současné je to spíš energie=kofein.

Fr
FraHor
23. ledna 2016, 21:22
0
Jak inzerovat, abyste své auto prodali rychle a výhodně

Největší inzertní haluz byl jeden přeprodávač ze severní Moravy se slavnou větou "odjede kamkoliv". Ono prohlášení "ježděno bílou rodinou" je taky slušná soda.

Fr
FraHor
15. ledna 2016, 09:34
0
Ptejte se Vojty: Jak na auto s handicapem?

Pro převoz méně ohebných/pohyblivých osob na zadních sedadlech není marný ani Roomster.

Fr
FraHor
15. ledna 2016, 09:31
0
Nové Audi Q7: Konečně auto pro lidi

On i ten pán za volantem zlatého přízraku stojí za to :-p

Motto dne: "Audi je zde především od toho, aby se člověk mučil. Posílám dalších sedm Q."

Fr
FraHor
12. ledna 2016, 12:47
0
Nové Audi Q7: Konečně auto pro lidi

Zlaté Audi Q7 – legenda Smíchova :-)

Fr
FraHor
18. prosince 2015, 22:27
0
Autíčkář se ptá: Mýty a pověry v automobilovém světě

Co máme v rodině Italy, tak fungujou jen prcci: FIAT Punto a několik 850 naprosto v poho. Oproti tomu oba exempláře Lancie Themy (pre-FL a FL) by si zasloužily vlastní bonusový program v servisu. Pravda, je to do jisté míry dané tím, že strejda má trochu motoristické OCD, takže tam je s každou prkotinou (tady něco vrže, tady se mi něco nezdá...); na druhou stranu první dehtová Thema dojela na motor a její nástupkyně (taky ropák) čeká na transplantaci řazení (jestli jsem to pochopil správně, odešla spojka a vzala s sebou převodovku, nebo tak nějak).

Fr
FraHor
14. prosince 2015, 17:22
0
Ford Mustang GT: Gétéčko spořivého gentlemana

Fakt, že u jediného dealera si Mustanga objednalo už 100 lidí, mi trochu zmírňuje splín, který na mě padá na D1 (Oktávka, Oktávka, Oktávka, Passat, Oktávka, Fabia, X6, rumunský kamion předjíždí polskou dodávku, Oktávka...).

Fr
FraHor
14. prosince 2015, 17:02
0
Ford Mustang GT: Gétéčko spořivého gentlemana

Nestálo by za pokus přesvědčit Auto IN, že čtenáři Autíčkáře touží po duelu Aston Martin pro masy (Ford Mondeo) vs. Aston Martin pro movitější masy (Ford Vignale)?

Fr
FraHor
30. září 2015, 23:14
0
Ptejte se Vojty: Starý pán rád sedí výš

Myslím, že v kombinaci zenového řidiče a rozumné údržby by DSG nemuselo být takový strašák, jak se říká. Mamka je poněkud méně ohebná a snad o kousek líp než Yeti jí vyhovovala Octavia Scout (A5)...

... úplně nejlepší pro nepohyblivé důchodce byly ale podle našeho rodinného průzkumu Smart a Peugeot 1007.

Fr
FraHor
29. září 2015, 13:15
0
Ptejte se Vojty: Rodinný pickup?

Mně by se líbil Lanďák: http://www.sauto.cz/osobni/detail/land-rover/defender/16313968?goFrom=list.
Jenom si v něm nedokážu představit roční nájezd 30.000 km. Na druhou stranu by se s ním pěkně parkovalo na Proseku.

Kdyby tazatel slevil z některých požadavků (terénní vzhled, čtyřkolka, velký motor... prostě kdyby mu stačil jenom pick-up):
http://cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=28

Fr
FraHor
29. září 2015, 11:51
0
Autíčkář se ptá: Drobnosti, které vás v autě vytáčejí

V nových škodovkách mně štve multifunkční volant s válečkama místo tlačítek:
1) Ne vždy to skrolovalo správně (váleček občas vynechal pozici).
2) Občas se mi ve vracečkách podařilo rapidně zesílit rádio.

U první generace Punta nedávám stahování okýnek, bo je to jediné auto v naší rodině, kde se musí točit kličkou proti směru hodinových ručiček, aby šlo sklo dolů.

Fr
FraHor
24. září 2015, 23:16
0
Volkswagen a švindl s dieselovými emisemi. O co tu vlastně jde?

Myslím, že teď je ten správný čas na smysluplné využití Nordschleife. Místo zbytečného přitvrzování podvozků a honění sekund by to celé mohla koupit EU a využít jako referenční okruh pro měření spotřeby. Výsledkem by byly snadno porovnatelné hodnoty: místo dosavadních nicneříkajících režimů město / mimo město / kombinace by se naprosto transparentně jmenovaly Gerhard Plattner / James James / The Stig (včetně časů).

Příklad: Rapid 1,2 TSI/77 kW by měl podle NDC (Nordschleife Driving Cycle) spotřebu Plattner/May/Stig - 4,2 l/100 km (22 minut) / 6,4 l/100 km (13:8) / 18,5 l/100 km (9:05)

Fr
FraHor
23. července 2015, 00:01
0
VAZ 2103: Moscow Express

Nevim, jak v Cechach, ale u nas na jihu Moravy platilo, ze Ziguli = 2101/2102; Lada = 2103 a vys.

Fr
FraHor
08. května 2015, 10:08
0
Nový TopGear: Víme, co jsou noví moderátoři zač!

Myslím, že největší vášně nebudí ani tak fakt, že bude nový (rozumněj: další) Top Gear, jako spíš to, že to bude nový (rozumněj: jiný) Top Gear.

Z mého pohledu je BBC v podstatě tam, kde se dřív nebo později ocitně každá automobilka: výroba ikonického modelu skončila a je potřeba se posunout. Ale kam? Pokračovat pod starým jménem s novou generací, nebo představit nový model?

Jestli se BBC rozhodne jít první cestou, tak dopadne jako všechny ty Mustangy (ve kterých se nevyznám)… nebo Porsche (ve kterých se nevyznám jenom trochu míň). Top Gear se s Clarksonem vypracoval z 356 někam k 993: Z překapotovaného Brouka se stal fenomén, možná trochu přeceňovaný, ale pořád s nezaměnitelným charakterem. 996 (a novější) sice může být seberychlejší, technicky vyspělejší a víc sexy, ale pro všechny, kdo vyrůstali se vzduchem chlazeným boxerem na zdi nad postelí, to už není TO Porsche.

Za sebe bych byl radši, kdyby se BBC rozhodla pro druhou cestu: udělat čáru za minulostí a začít budovat nový "brand". Možná trochu odvážný, neřku-li riskantní krok, ale tahle televize má lidi, má zazemí, má knowhow - má prostě všechno pro to, aby na silnici (nebo spíš na obrazovku) postavila novou, úspěšnou bestii. … a upřímně, asi by to bylo možná i víc fér vůči nové trojici moderátorů.

Fr
FraHor
08. května 2015, 09:05
0
Bazarový snílek: První český hybrid

Kdyby se to povedlo dostat na silnici, tak bych to potáhnul karbonovou folií, namontoval tohle na místo spolujezdce:
http://www.zbrane-streliva.cz/kanon-letecky-gs23-znehodnoceny-kanon-p-50635.html

tohle na plošinu:
http://www.zbrane-streliva.cz/raketa-kub-znehodnocena-raketa-p-50303.html

a vyrazil na pražskou cyklojízdu.

Fr
FraHor
07. května 2015, 09:25
0
Bazarový snílek: První český hybrid

Když se z Brouka dá udělat Porsche, nešlo by z tohohle udělat konverzi na Škodu 1203?

Fr
FraHor
04. května 2015, 16:37
0
Škoda Superb 2015: S-klasse pro masy?

Ad AutoExpress: Citroenovská plavnost byla v režimu "Komfort".

Jinak zajímavé byly i reakce z germánského spektra, tam mi přišlo, že si Němci ze Supe učurávají o něco víc než Angličani :-)

Fr
FraHor
20. dubna 2015, 16:57
0
Autíčkář se ptá: Co nejhoršího jste řídili?

Jedničkou je za mě Škoda 1203: jízda připomínala cestování v kapse sadistického klokana a k tomu ten šílený zvukový projev pohonného řetězce připomínající týraný setrvačník ruského "angličíku".

Z novějších aut vzpomínám s despektem na Hyundai Tucson: když pominu interiér vyvolávající vzpomínky na tesilovou máníii sedmdesátých let (z toho tapecírungu mám doteď kopřivku), tak na silnici působil neskutečně rozblemcaně, jako kdyby hlavní materiálovou složkou při výrobě podvozku bylo želé.

Fr
FraHor
14. dubna 2015, 23:00
0
Winning: O závodníkovi, který také tak trochu hrál

Optimalni by bylo zkombinovat obe legendy... treba si za volantem Paulova über-rakvika poustet z repraku Stevovu hipsterskou hymnu od M83 :-)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem