načítám data...

Věci, které prostě musíte mít

Výběr auta zdaleka nekončí modelem, motorizací nebo barvou. Jsou tu desítky dalších věcí, ze kterých je potřeba si vybrat.

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Věci, které prostě musíte mít

Vybírání nového auta je proces. Není to stejné, jako nakupovat pečivo nebo oblečení, nevystačíte si s pouhým ‘to se mi líbí, dejte mi jich pět’. Výběr auta se musí řádně promyslet. A je vlastně úplně jedno, zda kupujete auto nové či vybíráte z nabídky těch více či méně použitých. Snad žádná dvě auta nejsou úplně stejná. Volby konfigurace výbav, barev a stylů kol a dalších věcí jsou skutečně téměř nekonečné.

A vy si musíte určit své priority. Bez čeho se neobejdete a naopak za co se vám nechce utrácet peníze. Zaškrtávání v seznamu příplatkové výbavy či v konfigurátorech jednotlivých automobilek mnohdy na dlouhé týdny nahradí kabelovku i herní konzoli. A kdo by si snad myslel, že koupit auto ojeté, tedy již nakonfigurované, je snazší, ten takové auto zcela jistě nikdy nekupoval. Některé kombinace výbav jsou naprosto nesmyslné, jiné téměř nesehnatelné a ty ideální jsou buď prodané, nebo absurdně drahé.

A tak se na to musí jít znovu od začátku a trochu systematicky. Určit si pořadí priorit. A tak je tu tedy ona zásadní otázka dnešního dne – Co byste ve svém autě oželeli a naopak – co v žádném případě nesmí chybět? A jaké věci bych v autě postrádal já?

 

Klimatizace

Klimatizace je pro mě základ. Pohoda na palubě je nezbytná nejen pro dobrou náladu, ale i pro bezpečnost. Horko je unavující, nepříjemné, otevřená okna hlučná a celá jinak příjemná cesta se rázem mění v utrpení. U dnešních aut se postupně stává standardem klimatizace automatická, mnohdy vícezónová. To druhé není až tak podstatné, automatika však postupně získává na důležitosti. Výrobci totiž začali ovládání klimatizace ukrývat do palubního systému, který v Autíčkáři všichni známe pod termínem radiomapa. 

A právě tady ocením automatiku. Nepatřím mezi ty, kdo mají potřebu neustále na ventilaci něco nastavovat, rozdíl mezi 20°C a 20,5°C je mimo mou rozlišovací schopnost. A tak možnost zapnout plnou automatiku považuji přímo za geniální. Nastavím teplotu a je to. Jednou pro vždy. Perfektní věc, bez té už bych automobil nechtěl.

 

Tempomat

Druhým prvkem výbavy, který nesmí chybět v autě, které na denní bázi používám, je tempomat. Starší řidiči teď už jistě mezi fousy trousí poznámky o zpovykané generaci, která nic nevydrží – no dobré, možná už jsem rozmazlený vší tou technikou, která se nám teď dostává do rukou, ale na druhou stranu – proč ne? Co je tak záslužného na držení pedálu plynu na 400 kilometrech dálničního přesunu? Jistě, chápu, že pokud si člověk chce jízdu opravdu užít, chce řídit skutečně sám, ale tempomat stejně snadno, jako se zapíná, lze i vypnout.

Okolo našich cest nadto vyrostl podivný a nepříliš vábný les dopravních kamer. Nedává stín, neprodukuje kyslík ani nevelebí krajinu, zato nikdy neopadává. Co však tento nový les produkuje, jsou štosy pokut za překročení rychlosti. I tady může být tempomat velkou pomocí, nastavenou rychlost netřeba hlídat. V mém případě tak volba tempomatu není utrácení za zbytečný luxus, je to investice, která se časem jistě vrátí.

I tempomat již prošel jistým vývojem, dnes je jeho součástí často radar pro detekci vozů vpředu, auta tempomat kombinují se systémy udržování v jízdním pruhu. Některé automobilky nabízí i zařízení reagující na rychlostní limity. Takové BMW vás upozorní, že se blíží obec a rovnou se nabídne, že samo upraví rychlost. To jsou všechno fantastické vynálezy, já si však vystačím i s tím letitým obyčejným tempomatem.

 

Kvalitní světla

Jeden čas to byla obrovská móda. Komu auto nesvítilo jasným namodralým světlem, ten jako kdyby nebyl. Výbojkové lampy byly vstupenkou do levého pruhu dálnic a odznakem úspěchu a bohatství. Ty doby jsou už dávno pryč, výbojkové světlomety už můžete mít i ojetina v hodnotě malé krabičky respirátorů na černém trhu. A naopak – zaujmout potenciálního zákazníka o luxusní vůz pouhými xenonovými světly je dosti bláhová snaha, na to už jsou potřeba světla s LED nebo laserovou technologií. Ideálně s automatickým přepínáním dálkových světel (to nikdy nefunguje) nebo stíněním aut v protisměru (to funguje většinou překvapivě dobře).

Pravdou ale je, že dobrá světla nejsou jen módní výstřelek. Vidět dopředu je při řízení auta poměrně podstatná výhoda. A vidět dobře je vždycky lepší. Dobré je i natáčení světel a další hračky jsou rozhodně příjemný bonus, základem je ale samotný kvalitní světlomet.

 

Automatická převodovka

Teď úplně cítím, jak celá komunita nadšených řidičů pohrdavě kroutí hlavou. Automat? Nepřepsal se ten blázen, nechtěl napsat ‘poctivý krátký manuál s tuhou sportovní spojkou’? Ne, nechtěl. Celou dobu se bavíme o autě, které budeme používat jako .. no zkrátka jako auto. Nástroj pro přepravu osob a věcí a tak. A v takovém autě se občas dojde i na nepříjemnosti jako městský provoz či opravdu dlouhé a únavné přesuny. A tady je automat prostě a jednoduše výhodou.

Samozřejmě je dobré vybrat ten správný automat. Pravda, u novějších převodovek se rozdíly stírají a u některých aut už ani neznalý řidič nepozná, zda se o spojení převodovky s motorem stará śpojka či hydrodynamický měnič točivého momentu. Pokud ale vybíráte auto starší, rozhodně stojí za úvahu, zda koně utopené v měniči nebudou při jízdě mimo město chybět.

 

Střešní okno

Toto je čistě má osobní volba. Prosklená střecha je něco, co mám prostě rád. Ne, nenahradí kabriolet, mnohdy ubírá prostor nad hlavou a naopak přidává hluk. Jenže to mě neodradí, já mám prostě tu možnost pohlédnout vzhůru nebo cítit první hřejivé jarní paprsky slunce rád. Samozřejmě to není to nejpodstatnější při výběru auta, ale kdy už si tak z dlouhé chvíle procházím inzerci, střešní okno většinou nechávám zaškrtnuté.

 

Kvalitní audiosystém

To je podobné, jako se skleněnou střechou. U sportovního auta pro radost je něco takového nadbytečné. U takového stroje je samotný motor tou nejlepší symfonií. I tak se ale kvalitní audio hodí.Čistý zvuk bez drnčení a bzučení mi dokáže na dlouhé cestě udělat radost a především – máloco mě dokáže tak otrávit, jako disharmonické chrchlání reproduktorů. 

Volvo nabízí za šestimístný příplatek do svých nových modelů aparaturu Bowers&Wilkins. Tato nemalá částka vám umožní oprostit se od ‘obyčejné’ audiosoustavy Harman Kardon, která už sama o sobě hraje naprosto brilantně. Má taková věc vůbec nějaký význam nebo je to jen frajeřinka s logem slavného výrobce? Je to velmi drahá rozmařilost, to ano, nicméně není to jen to logo a design mřížek reproduktorů. Ono to skutečně funguje. Ve skladbách najednou slyším tóny, o kterých jsem dříve vůbec nevěděl, všechno náhle ožívá. Je to velmi drahá sranda, ale je nesmírně působivá.

 

A jaké prvky ve výbavě byste neradi oželeli vy?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Csaba
27. března 2020, 22:51
0

Oželel bych ta světla, nejenom proto že za tmy už téměř vůbec nejezdím + audio, jinak ale zcela souhlasím.
Položku za položkou mi přišlo že mi čteš myšlenky :)
Střešní okno je "úplně nejvíc", auta bez něj pro mě jakoby ani nebyly :-)
Přidal bych kožené čalounění a byl bych naprosto spokojenej :)

reagovat
Jimi
27. března 2020, 23:16
0

Střešní okno mělo význam, když nebylo moc možností si v nedávné minulosti připlatit za klimatizaci, jinak je to zbytečnost. A pokud to auto má aspoň nějaký pořádný motor a ne jenom "pohonnou jednotku", tak ani to audio nemusí být za 100litrů. Ale zimno-letní výbava se už stává standardem- např. všechny vyhřívané věci a i větrané sitze. Potěší černé sloupky a strop, možnost eliminovat všechny možné laciné chromové, piano dekory, alu rámečky a plochy. Celkově ale automobilky neumí na míru kombinace různých potahů a barev s konkrétní výbavou bez nutnosti zakliknout položku "musí být jenom s další položkou" nebo dokonce "jenom s touhle motorizací". Ať se jdou vycpat...

reagovat
le
lekla_ryba
28. března 2020, 00:23
1

Tak v tomto máme s autorem vzácnou shodu. Vidím to úplně stejně...

reagovat
Irwinek
28. března 2020, 00:24
0

Hmm. obětoval bych střešní okno za pořádný, odvětrávaný sedačky.
Dalším bodem by byly adaptabilní stěrače, nutně potřebuji dobrá světla, kvalitní audio je základ a hodila by se samodoplnitelná nádrž :-D
Barva - každému autu sluší jiná
No a z další výbavy by se hodilo tlačítko, po jehož zmáčknutí se vyprázdní silnice a na semaforech se rozsvítí zelená :-D

reagovat
martin_100
28. března 2020, 00:43
1

tlačítko Covid-19 ON :-D

Irwinek
28. března 2020, 01:22
1

Kdepak, to bych vyzadoval az v pripade Pandemie, takze pri nejakych 1,5 -2%, t.j. asi 100 - 150 milionu mrtvych! Soucasny stav povazuji pouze za zveliceny.

martin_100
28. března 2020, 00:42
-2

Ježiš ty si měkota zmlsaná :-)
Tak to vezmu ze svýho pohledu. Tempomat mam a je to věc k hovnu. V náklaďáku je to dobrý. Nastavim 90 a jedu tak nějak s ostatníma. V osobáku je to na hovno. Buď nastavim 90 a pojedu v klidu s náklaďákama v řadě. Jenže když jedu někam po dálnici tak nechci jet ohreskovym tempem že jo. Tak nastavim zákonnách 130 (až 140) a jedu. Jedu na tempomat. Jedu na něj 5 kilometrů a už musim brzdit. A nebo přidat když sem zrovna v levym a dovalí za mě uspěchanej čurák v oktávii co strašně spěchá div si páčku od dálkovek neurve. Takže stejně je mi tempomat k hovnu když furt musim skákat po pedálech a následně mačkat tlačítko aby se vrátil na původní rychlost.
Klimatizaci mam bohužel taky. Bolí z toho hlava a v krku. Takže mam a nepoužívam.

Shodnu se s tebou na šíbru. Ten je pro mě silně návykovej. Když mam auto bez vykíře tak sem nesvuj. Ikdyž se to asi pojí s mou nenávistí ke klimatizaci.

Takže abych odpověděl na tvou otázku co v autě potřebuju.
Volant
Motor (ne ty píčoviny co se teď dávaj hojně pod kapoty)
Sedačky
Dveře
Rádio
Centrální zamykání (pokud je s dálkou tim líp)
Šíbr
Tažný

Co se mi docela líbí jsou vyhřejvaný sedačky. To sem nikdy neměl až teď a docela to v zimě rád používam. Ale neni to kritérium co by rozhodovalo o koupi či nekoupi auta.

reagovat
sumy
28. března 2020, 06:06
0

Konečně se s někým shodnu. Tedy až na klimatizaci, tu musím mít, stůj co stůj. Tazny není nezbytně nutny (obzvláště, když ho mám už na 3 autech z 5)
A mám ještě jeden bonusovy požadavek navíc, nesmí do být auto, který uvidím na každým rohu.

martin_100
28. března 2020, 09:13
0

Tak mam tažný na T3 jenže s tou od listopadu do dubna nejezdim.
Jinak taky mam rád když nepotkávam desítky stejných aut jako je to moje.
Což jsem u golfa4 vyřešil naprosto jednoduše. Stačilo původní prohnilý modrý 5.dvreře nahradit stříbrnýma a hle máme originál :-D

krab
28. března 2020, 10:28
0

Vidím to úplně stejně jako Martin_100 ...
Kdykoli jsem vybíral auto pro sebe nikdy jsem nevybíral podle toho jakou to má výbavu. Spíš jsem šel po určitým typu a motoru, který jsem chtěl. Střešní okno mám u kupé rád a líbí se mi i ta panoramatická, ale rozhodující faktor to není.

Tempomat, klimatizaci takřka nepoužívám. Dobrá audiosoustava potěší, dobrý zvuk motoru však daleko víc. Bezklíčový přístup je fajn, ale nutně to mít nemusím, zrovna tak vyhřívaný sedačky i volant. Ale vůbec to není pro mě důležitý. Zrovna tak mě je úplně šuma fuk jakej má který auto infotainment.

martin_100
28. března 2020, 13:41
0

No tak infotaiment nebo radiomapa nebo prostě šmatlací displej místo knoflíků je pro mě při rozhodování velmi důležitá položka.
Prostě když to auto má tak ho nekoupim i kdyby mělo 12 válcovej motor 2 tisíce koní a spotřebu 5 na sto.

sumy
28. března 2020, 14:04
1

Ke smatlaci obrazovce bych ještě přidal jako další "no go" jakýkoliv aktivní asistent, který zasáhne bez mého pokynu (nouzové brzdění, udržování v pruhu atd) To naprosto nesnáším.

beastar
28. března 2020, 14:14
6

To jsou zase moudra rádoby hrdinských puristů:) Fakt jste me rozesmali. Jako nikomu to neberu, ze nevyzaduje vybavu. ale...

martin_100: Ty uz si pravdepodovne novy auto nikdy nekoupis. Infotaiment ma defakto vse. Radio a tlacitka jsou minulost. Obcas jako v zakladu jsou no. Nemit v aute klimu? To bych si zase prostril v tech vedrech makovici ja. A to co pises o tempomatu plati pro ty obycejny stolety ktery umi udrzovat jen rychlost a jinak nedelaji nic.

sumy: Ty si taky znamy svym odporem k pokroku. Vsechny ty asistenty co na ne nadavas muzes vypnout. A nebo zmenit jejich citlivost. A treba u Audi kdyz das nizkou muzes si byt jisty, ze pokud neusnes nebo se nezakoukas za jizdy do porna, tak ti to do tveho super ridicskeho umu nesahne:) Ja naopak nechapu jak nekdo muze jezdit pohodlne v popelnici se svihadlama, kde je nej pokrok abs..

Krab: U tebe to nema cenu resit. Ty si automobilovy romantik ne uzivatel. Na tech par km rocne by stacila i 120;)

sumy
28. března 2020, 14:38
0

Beaste, jednoduše. Klima, el. okna, centrál, posilovač, pytle. Svetla nejlepe s H4. Bohužel, mé zkušenosti se všemi super chytrými pomocníky jsou veskrze špatné. Co mě má tankovat na neustále usmatlane obrazovce? Na el. ruční brzdě, která me nenechá popojet, dokud se nepripoutam, hill holderu, který mi vždy akorát navodí pocit, jako když tě někdo drží za gumu od trenek. Jezdím vcelku dost, ne žádný extrém, ale těch cca 40 tkm ročně (byly i doby 90tkm) ale fakt mi nic nechybí. Vypnout je sice můžu, ale třeba ESP(To nezatracuji, a to i když mě poslalo že zatáčky ven do pole, protože to po uklouznutí na sněhu odmítalo dokrouzit zatáčku s rozevlatym zadkem) se stejně samo zapne v tu nejblbejsi dobu. Adaptivní tempomat ve "slepičím" autě tě klidně rozstreli o stojící kolonu, protože ji nepozná-to ostatně zmiňuji i v návodu a ani se pak neumí sám rozjet. Mám rád věcí mechanické tak jak jen to jde. Jo, jsem divnej, to vím, ale je mi tak dobře:-)

sheogh
28. března 2020, 15:02
1

Mechanicky veci mam taky rad, ale na treba na adaptivni tempomat v mym 16let starym vw si nemuzu stezovat. Zastavit neumi, jen dobrzdit do 30kmh, ale na dalnici funguje paradne

krab
28. března 2020, 15:39
0

Beastare, já fakt ty nový věci nepoužívám v autech. Jen kvůli testu to vyzkouším jak to funguje a stačí... ale taky mě ty věci neserou jak tady kolegy v tomto vlákně. Prostě si na ně zvyknu. Jen stop start nesnášim. To je největší kravina všech vynálezů v automobilovým průmyslu. Jinak chytrý tempomaty, asistenty, komfortní výbavy, vývoj světel atd. to je pecka. On i ten elektromobil je vlastně fascinující vynález. Ale kdyby ses mě zeptal v čem letos trávím nejvíc času je to Sally 911. A tý je letos 20 let. A toužím pořád po té 911 z let 84-89, protože je to přesně auto který budu mít nesmírně rád. Ale jasně, na mých celkových 25-30 t km ročně rozloženo do několika aut je to o tom, že každá jízda je spíš radost než povinnost. Kdybych musel strávit hodiny a hodiny po dálnicích, budu jezdit ja nevim klidně naftovym Passatem a na adapivni tempomat :) Naštěstí nemusim...

martin_100
28. března 2020, 19:32
0

Beaste já si klidně nový auto koupim pokud ho někdo vyrobí. Jenže nevyrobí to co chci. Když bude ve výrobě funglnová T3 tak jí rád koupim, To samý Golf 4 s rotačkou. Pokud ho někdo vyrobí rád ho koupim.
On neni problem že bych si nemoh dovolit nový auto. On je problém že se nedá koupit to co chci.

beastar
28. března 2020, 21:41
4

Martine ale vzdyt ja to pochopil. Rozumim tomu jak to myslis. Spis sem to prave myslel tak, ze dneska v podstate jednoduchy auto bez infotaimentu a nejakych asistentu nejde koupit. Novy. A i takovy auto jako dneska testovany ASX vrchol dnesniho purismu ma spoustu modernich prvku. Tusim ale ze obycejny radio tam davaj do zakladu bez dotykace. Atmosfera to je. Jenze tam je u tebe zase problem, ze to je crossover:D Njn tezky zivot odmitacu pokroku a technickych serepeticek.

martin_100
28. března 2020, 22:18
-1

No díky motoru a točítkům na topení bych mu ty štafle asi odpustil ;-)

peca
30. března 2020, 08:38
1

Ziram. On by si nekdo dobrovolne koupil novy Golf4?! A nejlepsi svetla jsou H4?! To vypada jak na zakladacim snemu neoluditu.

martin_100
30. března 2020, 11:27
0

Co je na G4 špatnýho? Muj má najeto 492 tisíc a je supr. Zjistil sem že je rozpadlej přívod ke žhavičkám takže funguje jen jedna. Přesto to auto startuje i v mrazu bez problémů. Díly na to stojí skoro nic a spotřeba taky supr. Je to velmi dobrej služebník. Pokud by se dal koupit novej koupil bych.

H4 jsou dobrý světla. Žárovku vyměníš na silnici za drobný. Xenon ani led nevyměníš....teda vyměníš ale za tisíce. To se docela nevyplatí.

sheogh
30. března 2020, 12:10
3

Taky ten xenon vydrzi nasobky toho, co vetsinou halogen, a sviti vyrazne lip, to tak proste je. Dan za to je drazsi spotrebak. Vymena je o pristupu - ten muze byt blbej i k halogenu. IMHO H4 muze obhajovat clovek, co nikdy nejel se slusnyma, funkcnima xenonana (LED jsem jeste nemel moznost).. Jinak G4 je celkem fajn prepravnik, to ne ze ne...

Tomáš Trýska
30. března 2020, 13:33
1

Pokud jsou světla kvalitní, tak i H4 může být dobrá.

peca
30. března 2020, 13:39
0

G4 bylo dobre auto na svou dobu, ale dnes je to beznadejne zastarale. Mel jsem ho sedm let a byl jsem fakt rad, ze jsem se ho zbavil. Ne ze by porad nefungoval, ale hromada nefunkcnich malickosti a malych problemu za ty nervy fakt nestala. Tim chci rict, ze je to auto, ktere sice porad jezdi, ale opravdu jsem nenasel jedinou vec, kterou by umel lip nez novy G7. Ve prospech stareho hraje jen cena dilu.

K H4. To, ze se to da jednoduse vymenit je vec, kterou je treba resit jednou rocne (u xenonu jednou za pet let, nebo buhvi kolik), ale to, ze to oproti xenonum nesviti, je vec, kterou resis skoro denne.

Tomáš Trýska
30. března 2020, 13:47
0

Věř mi, že pokud máš kvalitní světla (ne VW je opravdu většinou nemá), tak halogen umí svítit dobře taky. Na rozdíl od xenonu, je u tlumených možné využít téměř všechno světlo, které z ní jde. Xenon si bezmála půlku světla pálí do stínítka. Takže to ve výsledku není rozdíl 900 vs 3200 lm, ale jen zhruba 900 vs 1600 lm. Nesnažím se tvrdit, že jsou halogeny lepší, jen chci vysvětlit, že nejsou až tak zlý, jak se občas říká, ale opravdu je rozhodující design paraboly.

peca
30. března 2020, 13:58
0

Chapu, kam tim miris. Co jsem mel moznost zazit (nejen VW), muzu zodpovedne prohlasit, ze nevim co by se muselo stat, abych se dobrovolne vratil k halogenum na daily. Na shitboxech jsou jine priority a staci, ze to aspon trochu sviti.

beastar
30. března 2020, 14:00
1

Tomasi to si delas kozy ze:D Pokud xenon funguje dobre mas asi tak milion testu jak je na tom h4 vs xenon. Xenon vitezi ve vsem. Krom vymeny po x letech kdy je drazsi. A menit zarovku u Meganu 2 napriklad je takovej opruz... I u pitomy okyny 3 kdyz mas kus s h4 tak to auto je po setmeni nepouzitelny. A ok vw nema? A kdo ma svitici h4...jakoze dobre. Mel sem s tim Mazdu, Porsche, Bmw, Mercedes, Renault a vzdycky to svitilo proti xenonu na picu. S led radeji vubec nemluvit.

peca: Souhlas ale dnes to je stara kara na magnet. Takze nelze cekat zazraky. G4 vydrzel dlouho popularni treba do roku 06 se to furt bralo jako hezky moderni auto. Ale cas nezastavis a vyvoj je neuprosny. I petka je mnohem lepsi auto o 7 nemluve. Ctyrku bych si dnes vybral jen jako jednoduchy delnicky auto na venkov. Prave kvuli cene dilu a snadne udrzbe.

Fa
Fandatik
30. března 2020, 14:29
0

U nových aut je to víceméně jasné s tou svítivostí. U starších toť otázka.
Xenony trpí na slepnutí, pronikání vlhkosti a s tím spojenými problémy úplně stejně. Jenom náklady na výměnu jsou úplně jinde.
Třeba 4k vs 20k za jeden světlomet, co pět let průměrně? A zrovna u MB ty halogeny jsou nadprůměrné. Autonivelace, elektrika, atd. Vše je složitější = dražší.

martin_100
30. března 2020, 17:47
-1

Peco a ty snad čekáš že 20 let starý auto nebude zastaralý? To je fakt překvapení že se vývoj aut za 20 let někam posunul. Bohužel k horšímu. Ale to je věc jiná.
Jinak k H4 mam busa 12 let a měnil jsem H4 jen jednou někdy ze začátku vlastnictví. Kamarádovo děda má 120 od funglovky a vše si poctivě píše. Je to divný ale za 33 let neměnil H4 ani jednou. A to si píše výměny všecho řeba iobrysovek, mazání nápravy či vodní pumpy a dokonce i mytí a luxování auta.

beastar
30. března 2020, 17:51
2

Jo? A kolik ta 120 najela za 33let a kolik z tojo s rozvicenymi svetly? To uz si nepise co? Nechal bych toho. Vsichni vime jak to je. Proste soucasti pokroku jsou i vykonnejsi svetla. To jestli to je dobry nebo ne nevim. Jisty je ze i tu nenavidenou oktavku si s obycejnou zarovkou furt muzes objednat.

Tomáš Trýska
31. března 2020, 21:40
0

Co jsem měl možnost řídit, tak Fordy a obecně Japonci svítí s H4 velmi obstojně. Že je xenony vždycky přesvítí je pravda. Já jen nemůžu souhlasit s tím, že se s halogenama nedá jezdit. To je prostě lež. Pokud jsou správně seřízené (a v tom je možná ten problém, protože většina lidí je má seřízený blbě), tak svítí velmi dobře.

Perníček
28. března 2020, 01:06
2

Klima to je zaklad a snad jenom masochista by chtěl auto bez ní. Tempomat je příjemná věc a odmítají ho striktně dost často lidi, co s tím nikdy nejeli. Kvalitní světla jsou snad základ, nejde tak tolik o přiblblé efekty a hi-tech názvy jako o to, aby fakt člověk něco na té silnici viděl a jet s bludičkama, co dosáhnou na 10 metrů před auto víme moc dobře všichni, že je o hubu. Seč to přijde některým absurdní, tak to audio fakt dělá dost. Pro někoho kdo si srsá Davida a Kryštof z impulzovic krabičky je to zbytečnost, ale kdo jde vhudebních žánrech dál ví, že poslouchat to svoje přes dva rozdrolený repráčky z Thalie je naprosté utrpení.
Co ve výčtu není a určitě bych si připlácel, tak výhřev (popřípadě i odvětrání sedaček).

reagovat
Jaromír
28. března 2020, 07:45
0

Az na klimu a svetla bych ozelel vse, zkratka z duvodu ze nic takoveho nepouzivam. No mozna by me prekecali na ten sibr. Co bych vsak chtel by byly veci na bezpecnost. Chtel bych zadni kameru a senzory. Chtel bych pro sicher vic nez dva airbagy. Chtel bych system nouzoveho brzdeni (nejaky rozumny, co by brzdil tehdy jak ja, jenom o ty dve desetiny driv). Zkratka cokoliv co zvysi sanci nenabourat a prezit.

reagovat
martin_100
28. března 2020, 09:15
-1

Tak si zaplať nějakej kurz řízení. Tam tě naucí jak nenabourat a jak couvat. ;-)

beastar
28. března 2020, 11:02
2

System nouzoveho brzdeni? Za me zatim teda co mam zkusenost fakt na hovno a nestesti. Jedina nouze kdy me to zachranilo manikuru bylo parkovani v rychlosti 8kmh. Zadni senzory jsou fajn potom neni kamera vubec treba.

Tomáš Trýska
28. března 2020, 19:41
2

Všechny tyhle automatismy funguje jakž takž na dálnici. Na horské cestě je to naprosto zmatený, furt to chce brzdit, protože to netuší, že ty před tou překážkou dávno zatočíš volantem, protože cesta vede kolem skal a podobně.

beastar
28. března 2020, 21:37
0

Tomáši ano co mam zkusenost zatim nikde to neni 100% ani ta slavna Tesla, kde sem tedav aute nemel zdaleka full assistence. Audi, Maserati, Skoda, Bmw, Bentley, Infiniti, Mazda, Mercedes, Porsche, Jaguar jen maly vycet znacek od kterych sem okusil funkcnost asistentu. Asi skoro vsech. Nejvtipnejsi historka na nejvyssi citlivost nastaveny predni radar a asistent predchazejici narazu vpredu. Mam zelenou a valim z kopce v S4 kilo nahle krizovatku projizdi policie s majaky. Bylo odeme asi 300m videl sem ho a vedel ze projedou. Kolizak zapipal zasvitil plne brzdy... nouzovy zastaveni. Malem sem si ukousnul jazyk. Borec zamnou u Rapida malem spalil gumy a utavil kotouce. Po prepnuti na malou citlivost vse v normalu ok... Takze jo neni to top. Ale sem tam to cloveka, nebo zivoty urcite zachrani. A kdyz mas za volantem zcasti i kancelar obcas to fakt pomuze. Mit asistenty. Honza tam zminuje, ze se tady bavime o aute pro daily jezdeni. Ve sportaku na hrani to nevyzaduju a asi ani el. okna mi nechybi ...

sheogh
30. března 2020, 12:19
1

Tak co maji do tech aut dneska davat? Poradnej motor jim nedovoli normy EU, tak tam cpou sracky, aby meli cim naplnit reklamni spot. :-D

Vidim u tehle berlicek negativni dopad, kde bohuzel dost populace to bere (i diky te chvale v reklame) tak, ze si muze za jizdy klidne treba chatovat se sekretarkou, protoze "to prece kdyztak dobrzdi automatika ne... "

Souhlas se senzorama, za me taky lepsi nez kamera. Resp. ona by byla kamera fajn, kdyby se ten obraz treba promital na sklo... Ale cucet do toho minidispleje uprostred...

beastar
31. března 2020, 02:06
1

Pořádnej motor si furt můžeš koupit a docela snadno. Je na to ale potřeba taky asi o milion víc jak před pár lety. Což je pro většinu z nás problém. A nakonec teda co mě spíš sere, že i ten osmivál v AUDI musí bejt turbo a vypínat válce když je nepotřebuješ. Zase se to pozitivně promítlo do spotřeby. Vše má něco. Nedávno sem jel (samozřejmě pracovně a v roušce!!) se starou dobrou "ABZ" v8 a bylo to úplně něco jinýho to auto je i po letech furt krásný a ten motor má na tom pocitu svůj lví podíl. I když paremetrama tomu novýmu euromotoru samozřejmě nesahá ani po kotníky a efektivní není ani z poloviny. Prostě jiná doba. Host vyhazuje vrchního,)

sheogh
31. března 2020, 11:47
0

No ani nemluv, ja mel AQF :-D To temny huceni zepredu a ASF kastle byla dost navykova kombinace, jelo to paradne. Za me opravdovej sportovni sedan (a to mel jen jednu nechromovou koncovku vyfuku a zadny odznacky GT, Rline apod :-D ) . Je me jasny, ze novy biturbo jede 100x lip....
A ted si vem, az se tu budou bavit lidi o 20 let pozdeji, a rikat si, jak to stary biturbo ma peknej zvuk, a jak je lepsi, nez ta nova e-S6 :-D

Ja proti turbu vubec nic treba nemam, pokud je jeho ucel zvyseni momentu a obecne vykonu a ne jen suplovat chybejici objem a valec (valce). A je to mnohem drazsi, protoze prave do tech dostupnych aut se nastehovaly ty vysavace.

Je to vypinani valcu nejak poznat? Treba nejakym lagem, nebo zvukem atp?

beastar
31. března 2020, 15:28
0

Já proti turbu taky nic nemám naopak. Jediný co je ale to samozřejmě není Turbem to je ten autentický zvuk to prostě tyhle jejich starší osmiválce mají daleko lepší. Tyhle biturba jsou prostě takový efektní pily. Jako oni to tak musí dělat jinak by to nemohlo plnit ty podělaný normy. Jen si říkáš že kdyby si udělal bi turbo za nesmysl na právě na AQF, ABZ a ty starší ročníky, nebo na tu 3,6 co se dávala právě do V8. Tak prostě to bude koncert ten motor to vydrží a bude to bomba. Jen ty emise no. S těma dvaceti lety souhlasím to je jasný. Prostě před těma já nevím 15 - 20 lety potažmo pozdějc ale tyhle auta, tak si to bral normálně prostě silná limuzína no.

Jako D2 je prostě nadčasová kdybych nebyl snob a nemusel mít nový auto, tak ještě dneska by byla na cestování Evropou úžasná a asi by to na údržbě stálo stejně jak stojí povinný servisy na tu novou šestku:D

Prosimtě u Audi (zažil sem S6 a RS6 předešlý model, RS7, ) je to vypínání válců neboli COD naprosto nepoznatelný. Auto to opravdu odpojí chytře typicky třeba ve městě. A připojí tak jakoby neznatelně. Lagy vůbec nejsou a zvuk defakto taky ne. Tím jak se to řídí fakt na milisekundy člověk nemá šanci to postřehnout. A stejně dobře je to u W12, kde to je složitější technicky... to si kdyžtak najdi to už je diskotéka. Jako VW spoustu věcí posralo, ale tohle opravdu přes léta dřiny dotáhli v podstatě k dokonalosti. Samozřejmě je to kktina úlitba EU, ale to je jedno prostě to musí být.

sheogh
31. března 2020, 18:55
0

Jasny no, ja jim to za zly vubec nemam. Budto bude W12 s vypinanim, nebo nic, to je jasny. A to uz radsi W12 s vypinanim valcu :-)

D2 je nadcasova, a porad ma co nabidnout (lidem, co radi jezdi, ne tem, co si ujizdi na dotykacich apod :-) ). Rikal jsem si to stejny - na ten AQF, nebo klidne i na starsi W12 MPi, ale kompresor... treba klasiku Eaton M119.. Ale je problem kam ho nacpat ze :-D Plus vymena HDM, mozna cele prevodovky, protoze kroutak... To chce vlastni vybavenou garaz

JJ
Jelen Jelen
18. června 2020, 22:32
1

martin_100: U klasickýho tempomatu jde o vhodnou chvíli použití. Například pro udržení maximální možný legální rychlosti to považuju za úplně ideální nástroj.
Nedávno (ne v korona stavu, předtím) jsem jel Plzeň - Kolín nad Rýnem a přibližně čtyři hodiny vkuse jsem jel na tempomat 160kmh.
Nenapadá mě jediná reálně pozitivní věc na tom, kdybych musel držet celej ten čas nohu na pedálu plynu.
Stejně tak nevím, co je zábavnýho na udržování 55 tacho na několika dlouhých ulicích u nás ve městě. Pro mě nic.

Ha
Habakukk
28. března 2020, 08:00
1

Automatická klimatizace, vyhřívané sedačky a pípaky neví kamera pro parkování to je prostě nutné minimum. Přes to nejede vlak.

reagovat
Liqid
28. března 2020, 08:22
2

Použitelný držák nápojů!

reagovat
Černá Vovce
28. března 2020, 08:28
0

Já musím mít kůži, loketku a aby to byl 4x4 nebo zadohrab. Pokud to má velký displej tak je to plus

reagovat
po
powpow
28. března 2020, 08:57
0

celkem rozumný požadavky. U mě se to mění auto od auta, podle toho co v určitém modelu bylo v nabídce. Vždy jsem ale koukal na to aby to auto nebylo moc těžké. U nejnovějšího přírůstku se vše změnilo, tam byl základ abych se bzadu jakž takž postavil.

reagovat
Tomáš Trýska
30. března 2020, 13:50
0

Takže vyhrála dodávka nebo minivan? :-)

po
powpow
14. dubna 2020, 13:43
1

No dodavka, dokonce s vysokou strechou. Vito..

Frankie
28. března 2020, 09:08
0

Dostal jsem sluzebaka, a vybavu si nevybiral. Ale kupodivu je tam vse co potrebuju. Klima, kozenny volant, manual, okna v elektrice, tempomat ne adaptivni, automaticka svetla a sterace, vyhrivani celniho skla a zrcatek, vyhrivana sedadla, predni, no decka by chtely i zadni... A je pravda, ze uz mi tam dal nic moc nechybi. Jo a ocenuji 4x4

reagovat
Jenda_K
28. března 2020, 09:25
0

Centrál nejlépe s dálkou, klimu klidně i manuální, el okna, tempomat, slušný světla, automat, motor, náhon na 4 a teď to s čím mám největší problém tažný minimálně na 2,5 tuny, lépe na 3t, ale aby to nebyl pikap nebo dodávka. Čím nahradit 13 let staré benzínové Sorento s 256 koníkama a 3,5 t na kouli?

reagovat
Ha
Habakukk
28. března 2020, 12:10
0

Jeep Grand Cherokee, nebo Land Rover Discovery 2,3,4,5 případně Range Rover nebo RR sport.

Jenda_K
28. března 2020, 23:55
0

Zatím je kandidátem Grand Cherokee, líbila by se mi i Diskotéka ale po zkušenostech známých s LR, se chci s nimi potkávat na kafi jinde než v servisu.

beastar
28. března 2020, 10:55
2

Klimatizace uz leta, tempomat idealne adaptivni, el.okna a zrcatka, el. nastavitelne sedadlo ridice, loketni operka. Audio aby hralo a ne prskalo, proste obycejny ale fungujici. Hlinikovy disky, tmavsi okna. Netonovany skla nenavidim pripadam si jak v akvarku:)

reagovat
sumy
28. března 2020, 14:42
1

Pravda, zatmaveny okna, na to jsem zapomněl. Ostatně to se dá vždy dodělat, ale ano, musí být.

gramo
28. března 2020, 11:27
2

- motor
- volant
- brzdy
- světla
- fun faktor, ať už je jeho zdrojem cokoli

reagovat
Bagett'o'mobile
28. března 2020, 11:49
1

Souhlasil bych se vším až na automat. Možná je to tím, že na rozdíl od prémiové audiosoustavy můj počet najetých kilometrů nepřesahuje 6-ti místnou cifru, ale pořád ten pocit kontroly a celkové sžití s autem je pro mě dost důležité. Na druhou stranu je to svým způsobem podobně jako světla bezpečností prvek, který neubírá tolik kapacity pozornosti jako manuál.

Ještě bych za sebe přidal výhřev sedaček (a hlavně volantu) a Apple CarPlay/Android auto, pokud se máme bavit o autě k běžnému užití. To první je takové, že 50% času (v létě hlavně) je to vlastně k ničemu, ale v zimě člověk děkuje svému svědomí, že to zaškrtl v konfigurátoru. Zrcadlení telefonu mám zase rád v tom, že ať už je rozhraní infotainmentu jakkoliv nepovedené, tak si připojím mobil, zapnu Waze, Spotify a jsem spokojený.

reagovat
VK
VK
28. března 2020, 14:26
0

V aktuálně novém Stingeru jsem speciálně nechtěl střešní okno a dalo se to tak objednat - v zimě tím vždycky trochu táhne, v létě pouští horko, omezuje výškové nastavení židle o dobře dva centimetry. Jinak má všechno co si tak lze přát, jenom maticové světlomety s vykrývání protijedoucího auta ne, nepřítomnost nevadí. HUD je perfektní velmi rychle se na to zvyká; co mi jediné chybí, není už CD přehrávač. Ten se ale už nemontuje snad od ničeho.

Co bych naopak velmi ocenil, ovšem v Evropě obecně nedostupné - v USA standard, takže objektivně to nemůže být problém - nastavování výšky pedálů.

reagovat
Peppan
28. března 2020, 22:05
0

Tak musim oponovat s tou CD mechanikou, mam RX 450h a CD jednotka tam stale je.. a ve spojeni se soundem od Mark Levinston je poslech opravdu zazitek pri kazde jizde :) navic i ta ostatni vybava tam je ..

VK
VK
28. března 2020, 22:49
0

Vida, zajímavé. Třeba by v IS rovněž byla.

sheogh
28. března 2020, 14:56
2

Vidim to uplne stejne, jeste bych pridal sedacky s alespon nejakym bocnim vedenim, nerad se klouzu tam a zpatky. HDM automaty mam rad, kone utopene v oleji se kompenzuji zbytecne vykonnym motorem :-D

Jo a vyhrivany sedacky, nemam rad zimu. Vubec
-
Komentář upraven 28. 3. 2020, 14:58:00
-
Komentář upraven 28. 3. 2020, 14:59:05

reagovat
PepaSFI
28. března 2020, 18:26
0

já mám to štěstí že v autě nemusím trávit víc než by mi bylo příjemné a tak vlastně vůbec nic nepotřebuju. Měl jsem auto kde nebylo vůbec nic, ani posilovače a jedinou komfortní výbavou bylo střešní ...no vlastně okno ne, páč to nebylo skleněný ale z koženky. A vlastně to bylo skvělý, volant s absolutní vazbou, brzdy co nic neodpustí, pár nejnutnějších páček a spínačů.

Ale kdyby to teda muselo bejt a měl bych jezdit víc než dejme tomu no to je jedno, tak základ jsou sedadla. Když se blbě sedí, čudlíky a displeje a jiný pičutákoviny už to nezachrání.

reagovat
Tomáš Trýska
28. března 2020, 19:30
1

"Koně utopené v měniči" jsou neexistující problém, zhruba od půlky osmdesátých let minulého století. Takhle stará auto většinou nedailí ani ti nezarputilejší staromilové.
Se zbytkem souhlasím, jen by ty moderní světla nemusely oslňovat protijedoucí, jak je dnes bohužel u LED světel standardem.
Takové věci, jako okna a dveře v elektrice, centrál a spol už beru za samozřejmost.

...takže se ve výsledku dostáváme na auto, které se v nějaké podobě už vyrábí posledních asi 40 let :-D

reagovat
ReVolte
28. března 2020, 21:15
1

Tak u mě to graduje. Pokaždé když dostanu do auta něco navíc, tak to nakonec vyžaduji v autě po něm :) Takže od klimy jsem se dostal k Adaptivním světlům. Ale jsou i výjimky jako adaptivní tempomat. Takže pokud se bude dařit, tak budu jen rozmazlenější...

reagovat
Jy
Jyrki
28. března 2020, 21:18
0

z toho seznamu urcite stresni okno a snad jeste to audio. I kdyz je pravda, ze treba ve 156 s Bussem jsem jeste ani nezjistil, jak to Bose hraje.
Posledni dobou zjistuji, ze me nestkutecne rozciluje kazda blbost, treba palubni pocitac. Kdyz uz v tom aute je, tak na nej koukam, nemuzu jinak. Ale ve finale nejvetsi radost mam z jizdy autem, v kterym ten pocitac neni.
Jinak urcite potrebuju motor, brzdy, sedadla, budik teploty oleje. Mala a hezka zpetna zrcatka. A stary klicek, zadny bezklickovy pristup, zadne startovani knoflikem nebo vystrelovaci klic, ja chci mit klic, ktery vyvolava emoce, treba tvaru pistu wankelova motoru a logo Lancia na nem.
A nesmim zapomenout - DREVENY VOLANT.

reagovat
Tomáš Trýska
29. března 2020, 15:40
0

Dřevák je parádní, naprosto souhlasím!

sheogh
30. března 2020, 12:20
0

Pouzivate na drevenej volant v lete rukavice? U me nutnost - zpoti se ruce a hodne klouze..

Tomáš Trýska
30. března 2020, 13:35
0

Zatím ne, ale pokud to bude moc klouzat, tak je asi vytáhnu.

PepaSFI
30. března 2020, 19:13
1

staří závodníci v autech co měly ze dřeva nejen volant, si ho omotávali provazem aby neklouzal. Řízení bez posilovače šlo těžko, to bylo pro pořádný chlapy nebo pro ty co s tím fakt uměli, například paní Junkovou.

Tomáš Trýska
31. března 2020, 21:35
0

Pepo. ty's tomu zase nasadil korunu :-D

sheogh
01. dubna 2020, 10:55
0

No jo, klidne si ho omotam provazem, ale jak to vyresi klouzajici volant? :-D

Ne, normalne v lete pouzivam na delsi trasy gelovy cyklo bezprstaky. Kupodivu jento celkem pohodlny a grip na volantu o hodne lepsi

Vojta
28. března 2020, 22:55
3

Po zkušenostech se střešními okny, které akorát zatékaly, nefungovaly, profukovaly, vrzaly a dělaly jinej bordel bych už asi nikdy nic takového nechtěl. Navíc když má člověk v autě klimošku, nedává ten šíbr prostě smysl vůbec žádnej. A když jedu, nekoukám do nebe...
Jinak ale naprostý souhlas. Třeba u těch světel je mrzuté pak i to, že kolikrát auta, která v minulosti svítila skvěle už mají z denního svícení vypálená světla, protože na to nebyla konstruována a v těch letních vedrech se brutálně přehřívají.

reagovat
fortress
29. března 2020, 14:22
2

Keyless, alespoň bi-xenony, parkovací kamera (ideálně 360), apple carplay, odvětrávaný sedačky - víc asi nepotřebuju.

reagovat
Ny
Nyte
29. března 2020, 18:40
1

Na 360stupňovou kameru jsem zapomněl, do města výborná věc. Nebo aspoň zadní senzory.

Ny
Nyte
29. března 2020, 18:30
0

Vykrývací LEDky jsou technicky zajímavé, ale když vidím ceny náhradních dílů... Vystačím si s dobrými halogeny. Automat taky ani ne, pořád mám trauma z bývalého firemního 4st., který sežral asi 50 % výkonu, a celkově mě nebaví.

Co už asi mít musím, je autoklima. Asi bych přinejhorším manuální přežil, ale ne v autě za půl mega. Souhlas s tempomatem i audiem. Střešní okno bych sice chtěl, ale ne ty odporně těžké a protékající panoramy, někdy dokonce neotevíratelné. Kam se poděla jednoduchá střešní okénka za pár tisíc? Dál mě napadají různé drobnosti, které zpříjemní život, jako chlazená přihrádka, automatika oken, vyhřívané čelní sklo...

reagovat
Tomáš Trýska
30. března 2020, 13:36
0

Nebyl spíš problém v tom, že jsi tam měl dálniční koncový převod?

Ny
Nyte
30. března 2020, 16:49
0

Jezdil jsem stejným autem v manuálu i automatu a ve všech režimech to bylo s automatem trápení. Na dálnici v kopci zmateně řadil trojku a ve městě neuměl vystřelit z křižovatky bez dlouhého rozmýšlení. Ačkoli kdyby měl motor o 100 koní více, asi by to fungovalo lépe.

beastar
30. března 2020, 17:19
1

Pro trochu logiky a zastaveni sireni blbosti typu to sezralo 50% vykonu a podobne. By chtelo napsat jake auto a jaky automat... Uz to ze 4st. automat. To bylo kdy? V roce 93? To mozna automaty takhle fungovali.Protoze muj automat vystreli z krizovatky rychleji nez ty vubec zaradis za jedna:) Audi, dvouspojka stronic, umi to meziplyn, uci se to dle jizdniho stylu a profilu trasy, dokonce to umi nechat padnout otacky v momente kdy tusi ze nebude nutne treba motor tocit hned. Manual by byl uplne k nicemu.
-
Komentář upraven 30. 3. 2020, 17:21:30

krab
30. března 2020, 17:50
0

Tahle věc je typicky o dvou extrémech. Buď člověk chce manuál, protože má jako Nyte nějakou blbou zkušenost s nějakým historickým automatem z roku raz dva anebo nechce automat, protože se nechce ochudit o zážitek z procesu řazení.

Jako v tom Audi co máš ty, bych ovšem taky nic jinýho než S tronic nechtěl. By to bylo nesmyslný...

Ny
Nyte
30. března 2020, 21:11
0

Uvedl bych na pravou míru, že jednak svou zkušenost nevztahuji na každý automat na světě a jednak jsem zkoušel i 8AT od Aisinu. Tohle byl ročník 2004/2005 a bylo to asi jediné auto, u kterého jsem se na další jízdu ani netěšil, tím víc, že jsem měl srovnání s manuálem. Prostě jen moje 2 cents do diskuse.
Je možné, že v eSkové Audi bych výbornou dvojspojku "přetrpěl", a dokonce bych i řekl, že minulá 508 EAT6 mi přišla jako fajn auto na dlouhé cesty. Ale zatím nevidím jediný důvod, proč bych si do soukromého auta, = benzínový mainstreamový subkompakt/kompakt, pořizoval automat. Manuál mě baví.

beastar
31. března 2020, 02:13
2

Pokud tě to baví, tak je to ok. Mě někdy taky v některých autech. Protože ne ve všem je manuál dobře a dobrý. Stejně asi jako to platí o automatech, proto sem prudil ohledně těch typů aut a tak dále. Ono když jsem jel v Opelu Kadett v automatu, tak bych v tom taky raději asi viděl manuál. To je ale auto v podstatě veterán dnes. To tuším byl automat 3st a řadilo to 1-3 3-1 cvak a začlo to dělat zvuk a posouvat se kupředu.

Věř mi že Stronic by si nepřetrpěl po pár set kilometrech by si nic jinýho nechtěl. Protože prostě v Audi v autě převážně na cestování nechceš řadit... nakonec mě by to bylo na nic protože na dálnici na šestku (třeba) a ve městě mě manuál otravuje život posledních pět let. Na okresky a blbnutí si to dovedu představit ve sporťáku rozhodně ne v autě jako je Golf, nebo oktávka:)) A taková vychytávka jsou pádla, respektive volit rychlostní stupeň manuálně což je stejný jako když zakvedláš páčkou. A zrovna S6 tě ve sportu v řazení ani nijak neomezuje fakt si to můžeš vytočit až za roh... a dokonce se mi teď o víkendu povedl na cestě (samozřejmě pracovně a v roušce) majstrštyk kdy auto napsalo "překročena maximální rychlost vozidla"... a ničemu to nevadilo.... jo a bylo to na ústecký fízlové... ty černý značky s tim divnym znáčkem uprostřed!

krab: My se krásně shodli v tom závěru. Bylo by to nesmyslný. V A6/S6/RS6 posledních třech generací nikdy už neměl manuál smysl a taky těch aut je výrazná menšina a často jsou to sociálky, předokolky po firmách, půjčovnách a z taxíku. Tudíž auta co si rozumný uživatel stejně nekoupí do soukromýho vlastnictví,..
-
Komentář upraven 31. 3. 2020, 02:17:17

Ju
Junior
18. června 2020, 22:29
0

bestar -> zrovna jsem si na tebe vzpomněl. Na P&K byla M5 na stejných značkách. Nebrzdit před stacionárama jak úchyl se zjevně stává populární.

beastar
19. června 2020, 11:16
0

Junior: Já vím já sem tu M5 potkal taky už několikrát. A ten to teda potřebuje protože naposled jel na spojce asi 180 někdy večer a to teda já nedělám. Ono má to ještě jedno plus. Když sem měl 760 na CZ značkách. Nebylo pomalu měsíc kdy by mě Švýcarský policajti nestavěli. Případně rakušáci. Takhle si tě nikdo nevšímá.

ro
rock
30. března 2020, 10:02
0

To, co opravdu musí být a vlak přes to nejede:
- přístrojový štít, co má inteligentně vyřešené osvícení a grafiku, tzn. ve dne je čitelný a za tmy neoslňuje a netahá za oči (tohle bohužel vůbec není tak samozřejmé, jak by s mohlo zdát) a současně ať jsou na něm podstatné údaje nejakcentovanější a nepodstatné potlačené (třeba starší Forďácký systém Convers+ je příklad, jak se to dělat nemá a svýho času mi taková blbost úplně vyřadila značku Ford z okruhu kandidátů)
- klimu, pokud možno automatickou
- audio, co aspoň trošku hraje
- kvalitní světla, poněvadž za tmy holt blbě vidím
- z asistentů jenom ABS

To, přes co vlak sice jede, ale potěšilo by mne to a při výběru auta je to sousta kladných bodů:
- automat
- audio, co přehraje flacy a ideálně kdyby umělo gapless
- BT, co je opravdu funkční (t.j. po prvotním spárování se auto s mobilem vždycky najdou samy)
- pípadlo nebo kamera na parkování (možná raději jenom to pípadlo)
- vyhřívané čelní sklo
- bezklíčový přístup

reagovat
Mikin
30. března 2020, 23:03
1

V autě mi nesmí chybět: klima, automat, vyhřívaný a odvětrávaný sedačky s el. nastavováním, el. stavitelný volant a pedály, a zrcátka, dálkovej start, kvalitní rádio s CD a USB, tempomat, automatické stěrače a světla nějaké ty asistenty, 4x4 a V8 pod kapotou. Střešní okno oželím

reagovat
JJ
Jelen Jelen
18. června 2020, 22:17
1

Manuální klimatizace je vážně zlo. Za půlhodinu šahám na ovladač teploty 10 krát. Bez přehánění...
Vždycky mě zajímalo, jak je to s RR - opravdu má jen manuální klimatizaci nebo tam je nastavení automatický někde schovaný? Vždycky slyším recenzenty zmiňovat a ukazovat, že má jen manuální klimu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane  1996
Renault Mégane

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem

BMW Řada 1 118D  2007
BMW Řada 1 118D

2007 rok výroby
142 koní výkon
1 995 ccm objem

Ford Bronco  1984
Ford Bronco

1984 rok výroby
160 koní výkon
5 000 ccm objem

Mercury Marauder  2003
Mercury Marauder

2003 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

BMW X5 3.0d manual 4x4 2002
BMW X5 3.0d manual 4x4

2002 rok výroby
176 koní výkon
2 978 ccm objem