načítám data...

Ptejte se: Zábavné rodinné auto

17. prosince 2021, 22:55 60 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Jeden a půl milionu je dost peněz na pořízení rodinného vozu. A nebo ne?

zobrazit celou galeriiFoto:   Redakce Autíčkáře

Dobrý den do Vaší redakce,

měl bych na Vás dotaz do rubriky "Ptejte se". Je mi lehce přes třicet let, s přítelkyní plánujeme založit rodinu a rádi bychom v dohledné době pořídili nové nebo lehce ojeté auto, které by zastalo perspektivně roli rodinného vozu a nahradilo naši letitou, ale milovanou a opečovávanou Mazdu 6 GH 2,5 MZR. Zároveň se nám v práci celkem daří, oba dva jsme nadšení řidiči a tak bychom si chtěli udělat radost.

Foto: Mazda Motor Europe

Představa o ideálním voze je, aby to byl sedan, liftback případně combi střední nebo vyšší střední třídy (přítelkyně kategoricky odmítá SUV, já osobně také preferuji spíš klasické typy karoserie), aby byl adekvátně prostorný pro dva dospělé, 1 až 2 děti v sedačkách plus bagáž (párkrát ročně na jih k moři nebo na lyže, ale jsme přesvědčení, že nepotřebujeme ultra stěhovák typu Octavia Combi), kombinace schopností komfortních dálničních přesunů a možnosti se příjemně svižně svézt i na okreskách, elegantní design a pohledný a kvalitní interiér, cena do cca 1,5 mil. Kč s mírnou tolerancí. Nájezd by byl určitě do 20 tisíc km ročně, takže spíše preference benzinového motoru i kvůli projevu a zvuku, jakkoli to není dogma. Trhač asfaltu to být úplně nemusí, ale auto by mělo mít rozumnou výkonovou rezervu a mělo by být radost ho řídit (zkrátka takové to klišé "jet domů delší cestou a pěkně se svézt po okreskách", jak píší novináři). Kandidáty máme následující:

Volvo S60 Polestar Engeneered nebo T8 
Oběma se nám subjektivně moc líbí jeho jednoduchý elegantní design. Mně osobně baví i fakt, že je to tak trochu sleeper. Za nevýhody beru hlavně cenu (nevadila by ale ani mladá ojetina) a to, že je to "jen" čtyřválec (jakkoli je to samozřejmě blbost, moje přání je mít alespoň jednou v životě auto s více než čtyřmi válci, než budou všechno elektromobily).

Kia Stinger 3,3 V6 T-GDI
Líbí se nám praktičtější karoserie liftback. Design je trochu odvážnější, ale správná nenápadná barva by to trochu kompenzovala. Předsudky vůči značce KIA nemám a přítelkyni je to jedno. Subjektivně se mi tolik nelíbí interiér.

BMW 440i Gran Coupe minulé generace
Nedávno nahrazená generace F36 se nám líbí (aktuální s bobří maskou určitě ne). Láká mě BMW šestiválec. To, že jde o už nevyráběné auto, mi nijak nevadí.

očekávaná Mazda 6 se šestiválcem Skyactiv
Spíš můj tajný tip. Líbilo by se mi zůstat věrný značce. Mazdy vč. těch aktuálních se nám oběma moc líbí, mají pověst příjemných aut na řízení a zdá se, že s každou generací se výrazně zlepšují i jejich interiéry. Nevýhody jsou jasné – zatím je ve hvězdách, kdy přesně bude, jak bude dobrá a kolik bude stát. A taky to, že by nepřicházela v úvahu jiná barva než Mazdí červená :)

Rád bych Vás tak požádal o radu, co vybrat, jaké jsou plusy a minusy vybraných kandidátů, a případně o doplnění nějakých dalších vhodných vozů do výběru, abychom si to přemýšlení tolik neusnadňovali.

Moc díky, Honza.

Foto: Josef Vyškovský

Ahoj Honzo,

Děkujeme za zajímavý dotaz, rádi ti s výběrem pomůžeme. Chvíli jsme přemýšleli, kdo z redakce ti odpoví. Vzhledem k tomu, že je mi přes 30, mám dvě děti, tak jsem byl určen jako nejvhodnější kandidát. Píšeš, že máš poměrně štědrý rozpočet a rád bys nějaké auto, které ti bude na silnici dělat radost, ať už motorem, tak i svými jízdními vlastnostmi. Zároveň by mělo posloužit jako rodinné přibližovadlo pro rodinu, jež budete zakládat, avšak rád by ses vyhnul obyčejnému nudnému kombíku, kterých po silnicích jezdí mraky. Inu, nelehká volba čeká tě. Ještě než se dostanu k jednotlivým kandidátům, dovolím si takovou menší odbočku. Líbí se mi, že vybíráš ne úplně tradiční auto a jdeš na to maličko jinak. Já osobně kupoval nové rodinné auto před dvěma lety (byť s citelně menším rozpočtem) a zvažoval jsem též všechna pro a proti. Ve výběru jsem měl i některá zajímavá vozidla a přesto jsem nakonec skončil u patrně nejnudnějšího naftového kombíku, který jsem tehdy našel. Nakonec vyhrála má pohodlnost a vsadil jsem na praktickou stránku věci. A ve výsledku jsem za to rád, a to hned z několika důvodů. Tím hlavním je samozřejmě prostor. Kombík střední třídy je prostě ideální věc na rodinné přesuny. Čtrnáctidenní dovolená v létě? Není problém, do auta naskládáš věci i s kočárkem. Dovnitř se bez nejmenších potíží nacpou dvě autosedačky tak, aby ti děti celou cestu neokopávaly záda. V zimě zase hory. Opět všechno nacpeš do auta, potažmo na střechu a nemusíš se rozhodovat, co už musíš nechat doma. Jasně, už slyším ty poznámky typu, že dřív se taky všichni vešli do Š120 a šlo to, a že dnes jen lidi vozí zbytečně moc věcí, které nepotřebují. Ano, do jisté míry souhlas. Dokonce mám známé, kteří auto nemají vůbec a se dvěma dětma jezdí na dovolené vlakem. Ale komfortní to moc není, stejně jako tísnit se v malém autě a hrát tetris s bagáží pokaždé, když pojedete někam na víkendový výlet. Tvůj finanční limit je opravdu štědrý a skoro bych se zkusil zamyslet, jestli náhodou by nebylo jednodušší rozdělit jej ve prospěch dvou aut. Jedno větší rodinné, jedno pro radost. Ale to je jen taková má myšlenka. Pojďme se mrknout na auta, mezi kterými vybíráš.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Volvo S60 v nové generaci je velmi dobré auto. Měl jsem s ním tu čest někdy před dvěma lety, když přišlo na trh a příjemně překvapilo. Volva obvykle nejsou zrovna nadšeně jezdící stroje, které by si lidé kupovali kvůli zážitkům na silnici. Nicméně S60 se trochu vymyká a skutečně umí jezdit velmi uspokojivě. Je trochu tvrdší než bývá zvykem, ale po silnici se pohybuje poměrně radostně. Přeplňovaný dvoulitr zase stačí prakticky na jakoukoli situaci, která tě v provozu potká. Je dostatečně silný, kultivovaný a jezdí se s ním příjemně. O hybridní verzi T8  ani nemluvě, tam je do dynamicky zcela bez připomínek, tohle uspokojí i náročného řidiče. Uvnitř S60 taky boduje. Interiér je kvalitní a vypadá super. Je to tedy ideální auto? No, to si nejsem zcela jist. Když dáme stranou silný motor, nevím, jestli si co do jízdních vlastností nějak zvlášť polepšíš od současné Mazdy6, která jezdila na svou dobu skvěle a i dnes má co nabídnout. Jasně, rychlost v přímce není taková, ale pokud se rád svezeš po okreskách, pak bude ta Mazda asi o něco zábavnější. Zároveň je taky prostornější uvnitř, což se s potomkem též hodí. Já osobně bych asi Volvo v tomto případě nevybral.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Kia Stinger V6  je extrémně zajímavá volba a jsem nadšený, že někdo reálně uvažuje o pořízení. Já tohle auto zbožňuju. Jezdil jsem všemi motorizacemi a mám pocit, jak kdyby to auto někdo stavěl přímo pro mě. Způsob, jakým kombinuje každodenní komfort a nadšený podvozek je prostě boží. Celé auto je moc hezky sladěné a fakt si umím představit, používat jej jako auto pro každý den a vím, že by mě každý den s ním bavil. Přesto však samozřejmě není bez chybiček. Přeplňovaný šestiválec sice má charakteru i síly na rozdávání, ale nechá si za to řádně zaplatit, takže spotřeba kolem 13 litrů bude spíš standardem než výjimkou a to není úplně málo. Vnitřní prostor navzdory vnější velikosti není kdovíjak přehnaný a kufr jakbysmet. Upřímně si nedovedu představit, jak se do tohohle skládám na dovolenou s rodinou. To vše se asi dá překousnout ovšem. Největší starosti ti bude dělat vnitřek. Pokud si potrpíš a vyžaduješ hezký a kvalitní interiér s až prémiovým nádechem, tady tě Stinger jistě neuspokojí. Na interiéru jsou ušetřené peníze vidět nejvíc.

Foto: Matěj Podhorský/www.autickar.cz

BMW 440i GC je taktéž povedený stroj jeho a zcela chápu, proč nad ním přemýšlíš. Skvělý interiér, ve kterém nemáš nejmenší pochybnosti a jasně na první pohled vidíš, za co jsi utratil své těžce vydělané peníze. Špičkově naladěný podvozek, kombinující výjimečné jízdní vlastnosti a rozumný cestovní komfort. A motor. Ten motor. Klasický řadový šestiválec z dílen BMW, který oslní zvukem, charakterem, silou a žádá si za to až překvapivě málo paliva. Tohle je špička mezi šestiválci a je strašně snadné mu podlehnout. BMW 440i se tak jeví jako ideální kandidát. Má vůbec nějaké slabé stránky. Ano, jistě tušíš, že opět narážím na vnitřní prostor. Ten je poměrně omezený a z mého pohledu rodiče se prostě jedná o auto pro dva. Možná jsem jen příliš náročný, kdo ví. Ale skládat se do Gran Coupé bych asi úplně nechtěl. Neříkám, že to nejde. Ale je třeba být připraven na to, že místa není na rozdávání a nemluvím jen o kufru.

Foto: Jan Machač /autickar.cz

Nová Mazda6 je smozřejmě velkým lákadlem. Avšak zatím poměrně nejistým. Ještě před časem se spekulovalo, jestli sem do Evropy vůbec přijde. To by nakonec asi měla. Ovšem otázkou je, zda-li to bude s tím slibovaným šestiválcem. Trochu se bojím, aby k nám nešel jen nějaký ten plug-in hybrid a šestihrnek nezůstal za mořem. Ale je to věštění z křišťálové koule. Také se na novou šestku moc těšíme, ale bližší info nemáme a dříve než přístí rok ani mít nebudeme. Existují tedy ještě nějaké další možnosti, anebo je tvůj problém neřešitelný? To víš, že jsou. Vynechám SUV, které jsou pro vás „no go“ byť se mezi nimi dá najít též mnoho jízdně zajímavých kousků (Stelvio, F-Pace apod.). Půjdu rovnou k věci, takže se nezmíním ani o Jaguaru XF , který jezdí skvěle a patrně by vyhovoval i velikostí. Proč taky ztrácet čas obyčejným čtyřválcem, že? Za 1,5 milionu totiž seženeš BMW 540i, což je naprosto ideální auto na tebou popsané užívání. Fantasticky jezdí, místa je uvnitř dost, má ten kouzelný motor B58 a když by ti nestačil velikostně sedan, dá se koupit i jako kombík, což z něj dělá dokonalého univerzála. Skvěle se v tom svezeš a dovnitř nacpeš všechno. Za mě by tohle byla volba číslo jedna. Každopádně přejeme šťastnou ruku při výběru a dej vědět, jak ses nakonec rozhodl.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

da
davidb
18. prosince 2021, 09:58
-2

Ahoj. Ja koupil nove Volvo V60.
Cenikovka 1.4M, sleva 23 % cca.
Na aute se mi libi:
Sedis strasne nizko
Dobre jizdni vlastnosti
Mam 140kw benzin a zere to pod 8
Mobilni appka- moc toho neumi, ale nastartuje na dalku motor, pripadne odemkne/zamkne auto
Vyhrivany celni sklo za asi 7k

Nelibi se mi:
Mlzi se svetla - ted to reklamuju u Volva
Slunecni clony nejsou dotazeny drzaky- klepou se - reklamuju u volva
Automaticke sterace fungujou fakt blbe (taky reklamuju)
Apple carplay jen pres kabel
Drahy original zimni kola (50k kc)
Pilot assist - jakz takz funguje, adaptivni tempomat super.


Jinak mne auto vyrobili za 2.5 mesice od objednavky, coz mi prijde super v dnesni dobe. Pouze priplatkove audio nahradili zakladnim (jinak by se vyroba pry protahla o x mesicu)

reagovat
reagovat
Lukáš Naske
18. prosince 2021, 12:04
3

Ano, tímhle směrem bych přemýšlel i já. Možná by stačilo i C43 AMG – konečně by zkusil víceválec a bude za stejné peníze novější (méně ojeté) než Éčko. Místa vzadu je v něm málo, ale jestli rodinu teprve plánují … vajíčko se za spolujezdce vejde vždycky a jeden kočárek do kufru taky. Druhé dítě bude stejně až za pár let, a to s velkou pravděpodobností zas bude auto měnit …

VK
VK
19. prosince 2021, 00:33
-3

Nestačilo. Do toho kufru se kočárek nenacpe.

Sa
Sato
18. prosince 2021, 11:09
12

Asi budem za kazišuka, ale pokús sa zamyslieť nad tým či je vážne dobrý nápad dať v tvojom veku za auto 1,5M.
Viem si živo predstaviť modelovú situáciu, obaja v IT, on product owner/team lead, ona QA/developer, domov každý mesiac dokopy donesiete kilo-kilopade, možno aj viac. V poslednej dobe nebolo kde peniaze mínať a už aj pred tým sa hromadili na účte. Byt máte už vlastný, fix na dlho, a hypo dopredu splácať nemá zmysel.
Fakt sa nedá s tým kapitálom spraviť nič rozumnejšie? A nemyslím nutne v tomto momente, inflácia síce tie peniaze požiera raketovo, ale nové bmw má prepad hodnoty predsta len rýchlejší. Nie som finančný poradca, a ani netvrdím že mám odpoveď, a vonkocom netvrdím že je za to lepšie bezhlavo kúpiť etf/nehnutelnosti/btc len vybízím k zamysleniu. Tento blahobyt nemusí trvať večne.
Lahko ojetý stinger za 1/2 urobí imho rovnako vela radosti, prípadne nejaké staršie ale zaujímavé auto, ideálne také, kde tá cena nebude až tak klesať.

reagovat
Ha
Habakukk
20. prosince 2021, 18:07
0

Jo dost rozumný názor, chtějí rodinu tak je potřeba vnímat i to, že na několik let skončíte s mateřskou v hodnotě 10t kč. Jakmile se vyhrabou z mateřské budou malé děti věčně nemocné a mladá paní bude na 60% ošetřováku. Raději bych koupil další Mazdu 6 a zbytek někam investoval.

Be
Beaumont
20. prosince 2021, 18:48
0

No a když třeba rodina není v plánu?
Já chápu tu námitku, ale na druhou stranu: rozumné "normální" benzínové auto už si za pár let prostě nekoupí, všechno budou nějaké nesmysly s malým motorem a baterkou, nebo dokonce jen s baterkou. Pokud teď koupí nové / zánovní auto, budou najíždět 20 tis. km ročně a starat se, vydrží jim klidně 10 let, se štěstím možná i 15 let (třeba už jako druhé v rodině vedle nějakého samohybného spotřebiče).
A pokud jde o investice, kam ty peníze dnes dát? Nemovitosti předražené, akcie přehřáté a rizikové... Pokud tedy nemají vlastní byznys, což asi ne.
Já bych si to auto dopřál, jen bych si asi za ten rozpočet koupil dvě, za půlku jedno nové a za druhou půlku garáž + veterána do ní.

Ha
Habakukk
20. prosince 2021, 20:43
0

Nevím zda jsi to četl píšou a jednom či dvou dětech. Tedy polemika na téma rodiny je bezpředmětná. No a stále existuje hromada míst kam investovat aby to dávalo větší smysl než koupit prodělečné auto. I zmiňovaný veterán může být zajímavou investicí.

Mrkef
18. prosince 2021, 12:02
7

Navrhuji: Alfa Romeo Gulia Quadrifoglio

reagovat
Li
Littlebiker
22. prosince 2021, 09:20
-1

Žiju v domnění, že QV je za dva míče. Podle aktuálního ceníku by se vlezli s motorizací 2,0 GME (280k) AWD s 8 st. automatem a v maximální výbavě Veloce Ti, což je nejvýkonnější a nejvybavenější model pod Quadrifoglio.
Doma mám totožnou tazatelovu Mazdu 6 GH 2,5 a taky Alfu Romeo 156 2,5 V6 Busso (což byla v té době taky nejvýkonnější a nejvybavenější možnost pod 156 GTA) a docela se mi zamlouvá ta paličatost obou značek. Každá si jde tak trochu po svém (Mazda s motory a lehkými kastlemi, Alfa tak nějak obecně v detailech - italové).

HeavySmoker
18. prosince 2021, 13:45
0

BMW 540i je určite dobrý tip, je to veľké, výkonné, bezpečné, komfortné, tiché a interiér je ergonomický bez ufónskych vtákovín. S manželkou sa v tom každé tri mesiace sťahujeme kompletne so všetkým čo vlastníme vrátane kancelárie, takže dovolenka nemôže byť problém. Čo sa týka zábavy, ťažko povedať, auto nemá v podstate žiadnu spätnú väzbu, na okresky je široké a ťažké. Z tejto definície by som radšej tú Alfu Quadrifolio alebo proste druhé auto. Ak stačí len brutálna rýchlosť a grip, tak nie je problém.

reagovat
riderhenry
18. prosince 2021, 22:26
0

Mě to auto bavilo dost. Akorát se to dostavovalo až v rychlostech, které člověk tak nějak neočekává, že by to auto vůbec zvládlo. A vono jo, a byla to velká legrace... Proto bych jednoznačně doporučil 540i jako volbu rozumu, jakkoliv to bude znít divně. A pak jsou ty další exotické varianty, co tu padly.

reno01
18. prosince 2021, 14:00
-2

5er pro rodinu i na občasné svezení (spíš v přímce, rozjezdy, dálnice, předjíždění) super. Mám Touring verzi a doporučuju, vzadu vzduch, extra pohodlné.

2 děti - jak malinké, tak už starší, úplně supr. Chorvatsko, itálie, cokoliv. Vyskládáš krámy až po střechu (chce to síť), určitě zkus sehnat s tažným (pro kola). Oproti 540i jsem šel do 530d. Aktuálně 7.7L dlouhodobě, pokud hodně cestujete ber naftu. Má sílu, krouťák, pocit, že tě někdo vystřelí na gumě a projevem ten motor rozhodně neurazí ani petrolheada (viz moje recenze https://moje.auto.cz/reno01/bramborak.html). 540i super zvuk (byť na mne dost utlumený), je víc točivý a mnohem víc řadí. Spotřeba se určitě kolem 10L myslím dá jezdit taky.

Pětku Touring rozhodně pro rodinu i na svezení doporučuju. Každou jízdu si užívám ikdyž je to sazomet a těším se.

reagovat
Mechanik
18. prosince 2021, 20:04
5

On ale nechce kombíka v naftě

reno01
19. prosince 2021, 08:26
0

Dyť já nepsal ať si koupí naftu. Sdílel jsem zkušenost petrolheada, který šel do nafty a je happy i s tím. Byl jsem kousek od M3, rodina ti to dost změní. A člověk, který v dané životní situaci ještě nebyl, nemá šanci pobrat jak se mu všechno může zmenit. Sdělení bylo, že i to co jsem psal ho může bavit a uspokojit jeho osobní i rodinné potřeby. A k pětce se vyjadřuju, protože ji dostal doporučenou i autorem a já mám osobní zkušenost s jejím denním provozem s celou rodinou, což tazatel řeší.

Máš konkrétní zkušenost s jedním ze jmenovaných aut? Máš 2 děti a benzín, který skvěle jezdí a který by jsi doporučil? Budu rád za tip taky, za cca 1,5 roku budu řešit stejnou situaci jako tazatel. Dík!

Mechanik
19. prosince 2021, 09:48
0

Mám dvě děti, rok a kousek po sobě, takže dvě dětský sedačky, dva kočárky, dvoje pleny - protože jiná velikost, každý měl svůj sunar, svoje hračky a všechny blbosti vokolo a kombíka jsme nepotřebovali. Tenkrát C5 r.v. 12, takže celkem nový auto, samozřejmě sedan. A vždycky jsme se vešli. Teď E46 328 sedan a vejdem se, a hlavně si užíváme to cestovaní, je to úžasný svezení.
Super tip dal Krab ten Charger by byl zajímavý. Kdybych měl já přidat svůj tak Panamera.

Opelfahrt
19. prosince 2021, 14:22
2

Ano, mně taky se dvěma dětma stačí sedan střední třídy. S kočárkem jsme jezdili spíš pěšky kolem baráku. Na výletech bylo děcko spíš v nosítku. Kombík mně osobně přijde jako nevyužitá hmota vzadu a nesnáším pohled na ližiny na střeše, asi jako někdo nesnese zelenej blatník na červeným autě. Přesto jsem dětem slíbil kombík kvůli panoramatické střeše, ale nakonec kombinace typu auta, motoru, karoserie a stavu rozhodla, že máme zase sedan.

Ra
Ragnarok
20. prosince 2021, 15:27
-3

Já bych obecně BMW příliš nedoporučoval. Ona to jistě nejsou špatná auta, bohužel v základní výbavě většinou nebývají zahrnuty blinkry. Patrně budou za velmi tučný příplatek, který jen málokterý zájemce je ochoten akceptovat. Zase ale potěší, že pro český trh dostaly tyto vozy akční paket Lobotomy (asistent jízdy mimo pruhy, asistent parkování na místě pro invalidy atd). Nutno říct, že jej nevyužilo 100% kupců, ti však pouze potvrzují jisté pravidlo...

Opelfahrt
20. prosince 2021, 22:49
0

Co jsem si tak všiml, tak hodně frčí taky asistent angel eyes na E46 a E36 nebo asistent driftování kolem jet car washe u Tesca (nebo libovolného jiného marketu). Ale to jsou aftermarket fíčury.

beastar
21. prosince 2021, 09:42
1

Já furt nechápu proč bychom se neměli někam vejít. Naši předci jezdili v Renaultu 9, Š105, nebo Fiatu 500 na rodinné dovolené. A taky se vešli. Museli. Sic nemáme děti. Přátel s dětmi mám dost abych to viděl. Chápu když má někdo familia dva adulti a tři děti a třeba psa, co jezdí s nima. To pak vskutku 328 v zásadě jakákoliv bude kravina. Pro dva případě tři. To do jisté doby může opravdu dítě jezdit vzadu i v 911, což jeden můj kamarád opravdu praktikoval. Než dcerka přerostla nějaký to vajíčko atd. Pak měli Panameru a tu mají dodnes a holce je asi osm možná deset fakt to letí.

Narážky na to že řidiči BMW jsou arogantnější a hovada mi už nepřijdou fér. Jezdím sice o dost méně než dřív, ale praxe ukazuje jiné věci. Mimo pruhy, zmatený jak na houbách jezdí část Hyundajistů. Velký bozzz s velká řetěz teď sedlá Tucson, nebo první GL. A největší pohroma silnic je lepá děva původně z vesnice za Uralem, která řídí suv prémioveho výrobce. Protoooože myyy máme moczně známé ghápesz... Bmw často maji fajn borci kromě x7 tam je koště efekt na max, velmi obvykle.

reno01
21. prosince 2021, 14:09
3

Myslím, že to není o vleze / nevleze, ale o pohodlí. Buď to chceš rešit a pokaždé hrát tetris, nebo nechceš a s..e tě to. Já patřím do skupiny kdy nechci řešit každé balení a skládání. Nechci řešit, že toto už nevezmem, protože není místo. Navíc mi hrozně vadí cokoliv na střeše. Kdysi dávno, kolo a věci v rakvi a neubránil jsem se dojebané střeše, pak aerodynamika a hluk, musíš myslet na výšku. Pro mně stres. Pro tyto 2 důvody jsem chtěl kombi na tuto životní etapu s dětmi.

Určitě bychom se vešli i do Kamiqa, kterým jezdí žena, v babičce na víkend v pohodě. Jak děti stárnou, tak se tahá míň krámů.

Co mi vadí v těchto diskuzích, tak ta hodnocení - jsi debil, kombi nikdy, kombi nahovno, diesel jsi debil, apod. Je to přeci o sdílení zkušeností, každý to má jinak a každému sedí něco jinak. Já jsem schválně sdílel svoji zkušenost, kterou jsem udělal. Osobně jsem s tím v pohodě a popisuju stav. Třeba to tazateli pomůže. Třeba ne a bude si myslet, že je to mimo, protože má jinou představu a potřeby. Ok. Mně věcné diskuze a argumenty pomáhají tříbit myšlenky, uvědomit si něco co bych netušil, apod.

V další životní etapě bude další auto rozhodně sedan a co se nevejde do kufru, neberem :-)

krab
18. prosince 2021, 14:29
2

Záleží na tom k jaký značce fakt víc inklinujete, pokud Mazda, tak ta prostě bohužel zatím atraktivní aspoň sestivalcový prostorný sedan/liftback nemá, ale co nezkusit Ameriku...

Dodge Charger ideálně 392jka když už tak už. Dneska už tyhle auta totiž pomalu zatacejí líp než ty bavoráky a o motorech nemluvě. Za 1.5 bude prakticky novej

reagovat
pr
pro.jiri
18. prosince 2021, 19:32
0

Ahoj.fakt se Charger tak dobre ridi?lip nez bmw?mam v hledacku Lancia Thema(jiny znak na 300c),kde by mel byt stejny podvozek jako v novem Chargeru.podvozek a napravy ze stareho Mercedesu E a S. Nebo uz ma Charger neco novejsiho?

riderhenry
18. prosince 2021, 22:32
0

Zadání bych měl stejné, jen cca poloviční rozpočet, tzn. dokážu se vžít do situace. Akorát sám řeším auto pro děti 3 - 4 (aby byl prostor "do budoucna"). Takže vypadávají právě bohužel už všechna normální auta...

Za mě bych jako určitý benchmark považoval BMW 540i. Případně Gčková 340i (tím spíš když byla ve výběru předchozí 440i a V60). Naopak Fkové 3/4 řadě bych se určitě vyhnul. No a následně lze porovnávat - Alfa Romeo, Dodge, já bych hodně sázel na AMG modely (ať už ty "baby" 43, nebo 63). Ale jednoznačně doporučuji vyzkoušet 540i - obecně se asi nedá říct, že je nějaké auto komplexně lepší pro dané zadání. Pak už to bude spíš o emocích - jestli je důležitější vyvážený celek, nebo větší charakter atd.

Co bych vyřadil určitě - Mazdu a Volvo. Nenabízí dostatečně zajímavou techniku, která by mohla dlouhodobě uspokojovat nadšeného řidiče. Ale nechci se s nikým hádat...

reagovat
Sa
Sato
18. prosince 2021, 23:19
-1

3-4 deti? 6 osob v aute? Asi len Rclass inak asi fakt nič neostáva, len dodávky a suvčka. Ečko kombi malo kedysi sedačky v kufry ale to bola myslím len taká núdzovka.

riderhenry
18. prosince 2021, 23:31
0

Je to tak. Mě zatím nejvíc oslovilo Audi Q7 a Dodge Durango. Ale na zajímavější auta zatím chybí peníze. Nicméně zbytek mého příspěvku byl myšlen pro max. 2 děti (viz zadání).

Ma
Malleo
18. prosince 2021, 23:32
-1

Tady není co řešit, 540i touring je optimum.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. prosince 2021, 00:14
4

V podobné situaci bych si tu Mazdu nechal, vzhledem k tomu, že je v dobrém stavu, všechny vypsané požadavky splňuje a očividně vás jízda s ní baví a máte ji rádi. Nevidím důvod se takového auta zbavovat.

reagovat
Mrkef
19. prosince 2021, 07:41
-2

Jízda s Mazdou je bude bavit do doby, než se svezou Giulií QV. Pak změní názor na to, jaké auto a jízda je baví ????

Ju
Junior
19. prosince 2021, 12:37
4

Volvo je levičáckej hnus.
Fko BMW je kvalitativní odpad jasně, ve 150kkm už to auto mít dávno nebudete, ale stejně je to odporný a prostě starý, ničím nevyjímečný auto. A Fkový generace žádnou řidičskou dominanci už dávno nepředváděli.
Mazda 6, no to se načekáš čoveče. Na to bych nespolíhal :)
Z výběru Stinger. Lehce ojetej, při Vašem nájezdu nedává smysl kupovat nový, dřív tě "přestane bavit" než bude odježděnej. A ikdyž si člověk může ten půl míč rozdílu dovolit, dycky je lepší ty prachy narvat jinam, ne?
540i je fajn, ale rychle ti zevšední. Je to efektivní, jede, nežere, všechno krásný. Ale co z toho? :) Potkáš těch aut hrozně moc. Jasně, budou to 520d, ale okouká se, zevšední. Stinger bude takový "vaše" auto. A to je hrozně fajn :)
Když jdu v Praze po garážích kolem aut "od sousedů". 740d, 535d GT, 850i, 540i, nějaký obligátní SUVčka od D3 a teď přibyla A6 C8 allroad. Tak jako fajn. Ale to moje Subaru, nejlevnější a objektivně nejhorší auto, je stejně nejkrásnější :))) A bude takový i za 5 let, kdy všechny ty ostatní auta už budou v bazarech a rukách různých pochybných existencí.
Takže za mě, pro Vás, Kia a možná bych se došel podívat na ten Challenger, jak píše krab.
A já, kterej rámcově podobnej problém řešil nedávno taky, bych šel znovu do STI :)

reagovat
Initial C
21. prosince 2021, 13:09
0

Tudy by mohla vest cesta - dovezt JDM silnejsiho Levorga, a prestavet rizeni. Vlastne uz je i nova generace pro premiovejsi feel :).

Ondřej Tyleček
19. prosince 2021, 13:20
0

Ahoj všem, řešili jsme nedávno velmi podobné rozhodnutí s podobnými prioritami, ovšem polovičním rozpočtem. Nakonec jsme si pořídili 440i GC (2017, nájezd 37 tisíc a stalo 670k bez DPH). Máme 7leté dítě a v příštích letech plánujeme další, nicméně se nám líbí ten coupé styl a GC je o to praktičtější, že jde o liftback. Chvilku jsme jako rodinné auto zvažovali i Mustang, takže lze říci, že v nárocích na prostor jsme takovi, ehm, flexibilní. Předchozí auto byla 525i e61, která mi na českých okreskách připadala trochu velká. Čtyřka je tak akorát. Mít na to 1,5 mio, šel bych do ojetého Porsche Macan GTS, 540i je ale určitě taky skvělá volba. Přeju šťastný vyber!

reagovat
Be
Beran
19. prosince 2021, 13:31
1

Libi se mi Danova myslenka dvou aut misto jednoho univerzalu.
Neznam podrobnosti tazatelova zivotniho stylu. Ale dite casto znamena potrebu dvou aut. Jedno rodinne velke a druhe na hrkani kolem.
Kolega je uchyl na fiaty. Rodinny vuz je doblo a na hrkani kolem ma nejakou silnejsi pandu se slusnym fun factorem. Tim nerikam, ze doblo a panda jsou odpoved na tazatelovu otazku, je to jenom priklad.
Mozna bych se oprostil od 6 valcu a kdyz ovce je spatne, tak nedavno tu chvalili ceeda GT popripade i30N. A tady nebo jinde je dobre hodnocena soucasna generace golfu combi (R nebo GTI).

reagovat
Ka
Kalvi
19. prosince 2021, 21:43
-3

Já bych to viděl na e60 M5 a rok starou Octavii RS :) kombi jedno nebo druhý :)

reagovat
esmo
20. prosince 2021, 06:45
1

Jestli dáváš přednost zábavnosti před prostorem a luxusem, tak určitě 440i GC F36.
Ale jezdí v tom každej hňup (v pětce jakbysmet).
Jestli se chceš lišit, tak Stinger je rozhodně zajímavá volba. Jen by mě štvalo, jak je to užraný.
A Volvo má jen 4 válce.
No takže asi proto, jezdí každej v tom BMW...
Zaznělo tady E43 AMG, to je zajímavá volba, pokud nemáš nějaké výhrady vůči MB.

reagovat
Jokke
20. prosince 2021, 07:53
1

Tak osobne moc nesouhlasim se Stingerem. Jasne, premie to neni, ale nekvalitni? Desne mi vadil plastovej stred volantu a pak ta stredova stribrna konzole ja takova zvlastni, ale jinak kuze vsude, alcantara na stropnici, celkem prijemmny materialy vsude jinde. Ano, po meste to je za 15 litru, ale dalky se daji za 10. Lehce ojety/skladovy auto se da sehnat za hezky penize. A ten zazitek z toho auta je skvelej, zvuk paradni...chce si to vyzkouset. A vsichni tu mluvi o 540i, ale nikde jsem tu nevidel nejnovejsi 340i v kombiku. Libil se mi komentar Sata, k zamysleni.

reagovat
riderhenry
20. prosince 2021, 15:27
0

Já Gčkovou 340i zmiňoval, za mě asi jasná volba, mít stejné zadání. Ale chápu, že pětka může být pro některé rodiče pořád přijatelnější, díky velikosti. Ale G20 je tak extrémně povedené auto, že bych do toho šel.

beastar
20. prosince 2021, 08:33
2

Volvo. Teoreticky by to dávalo smysl. Špatně to nejezdí. Názor na design nechám stranou. Za mě to je ale výrobce, který se o zábavnost svých aut opravdu nestará. Že by to mělo nějaké oslnivé parametry to určitě ne. Image pro člověka po třicítce taky nemá. Takže vlastně proč? Protože je to teď v jistých kruzích móda? Za mě je to velmi konzervativní volba bez špetky drzosti. Nuda.

440i gc, to vypadá vážně pěkně. Osobně bych měl strach z přestupu Mazda to BMW. To jsou vážně dost jiné světy. Ta 6tka určitě nebyla doma náhodou. Tohle BMW asi jako většina jejich plnotučnější produkce nemá problém se zábavnou, dynamickou jízdou. Praktické bude taky dost, pro dva. Vstup do světa BMW znamená vstup do světa BMW. Dle toho popisu mi přijde, že to je ta cesta. Když teda nevadí že to není aktuální řada. Což je jasný, taky proč by mělo.

Stinger. Já to auto chtěl, než vůbec bylo rdy. Líbil se mi design. Takový ten wow efekt. Protože právě nadupané D3 auto má každý druhý. Nízký a rychlý korejský vůz už málo kdo. Má to rychlost a originální to je. Jen já jsem po svezení dvěma různými auty prostě nebyl nadšený. V jistých směrech je to pořád Kia. Tady záleží co s tím. Pokud to bude auto na dva roky. A potom papá. Dávalo by to smysl. I když nějakou obří zábavnost alá 911 od toho fakt nečekej:)) Materiály v kabině jsou skvělý, na oko. Pokud se to doma ohřeje 50 000 km tak je to rozumná volba.

Já tady dám své typy ze zkušenosti. Co by mohlo otevřít hledání zase trochu jiným směrem. A hlavně pomoci trochu vyjít ze světa mainstreamu typu Volvo biowagen.

Jaguar XE, AWD, R lehce zajeté auto. Zábavné a vkusně vypadající. Dobrá praktičnost. Tradiční výrobce.

Porsche Panamera GTS, takový na který bude rozpočet. Sehnat to jde. Zábavnost dostává doslova nový rozměr. A ano je to velmi prostorné a zvučné.

Dodge Charger 3.6, minimálně to je neotřelé. Trpí asi na všechny klišé kolem us aut. Jen teda dost dobře zatáčí. A mě osobně dostává ta jeho evropská povaha. Některé materiály jsou horší. Technologie a palubě taky. Zase to vcelku vydrží dlouho. V tom je blízko Mazdě. Mimochodem má naprosto skvělou antikorozní ochranu.

Maserati Ghibli S Q4, to je zábavná věc. Má to zvuk, je to velmi specifické. Praktičnost je vysoká. Pokles ceny ten vražedný je za ním. Přestup z Mazdy by byl kulturní šok. Materiály v kabině jsou trochu horší. Některé věci nejsou třeba ve srovnání s BMW top. Zase ho nemá každý. A ten pohled na baculatou záď se čtyřkou laufů se jen, tak neomrzí ani těm největším odpůrcům vkusu.

Z toho co tu zaznělo E43 dobrá, konzervativní volba a zajímavý zvuk. Prostě Mercedes what else. Neznám nikoho, kdo by z toho auta neměl dobrý pocit.

Alfa Romeo a její unicorn v podobě QF s turbínou. To je nádherná rada tady v diskusi. Zase opět na dva roky proč ne. Když se to koupí dobře. Jinak ale nic moc. Ani z dealerství nechodí moc pěkné zprávy o těch autech. Vysoká poruchovost a další problémy. Velké plus je opravdická, okruhová poctivá závoditost. To ale pro vás asi nebude parametr numero uno. Takže bych se tomu asi raději vyhnul.


reagovat
pr
pro.jiri
20. prosince 2021, 10:32
0

Ahoj. Perfektni rozbor. A super tipy na auto. Co si myslis o Lexus GS 450h fsport? Neni to Ghibli,ale mix komfortu MB E a ovladatelnosti 5ky by to mit mohlo. Ne?

Ha
Haribobear
20. prosince 2021, 11:07
0

Ma zkušenost je, že zábavné rodinné auto neexistuje. S příchodem potomků jsme pořídili rocni MB S205 220d 4matic.Pohodlne nenarocne auto, výkonem neurazí, velké akorát.Na zábavu jsme si nechali BMW e92 M3.
Do rozpočtu 1,5 mio se zhruba lze vejít s oběma auty.
Kdybych z nějakého důvodu trval na jednom autě, přemýšlel bych nad C43 amg S205.

reagovat
beastar
20. prosince 2021, 11:29
0

Když budu fér a odpustím si fanouškovské hlody. GS je technicky lepší a odolnější auto, než Ghibli. Přesně si myslím totéž. Agilita na okresce bude dobrá. Člověk čaj tom bude sedět rád ty interiéry jsou krásný. Pokud by člověk přestoupil z Mazdy bude mu to trochu blíž celkovým pocitem. Akorát to asi nemá tu dravost. Otázka je zda ji do rodinného auta člověk chce. Ty Maserati jsou právě časem tim otravný když nemáš náladu blbnout. Na plavne cestování to bude skvělé. Plus běžná dynamika tomu chybět taky nebude. Když si člověk oblíbí ty tvary a zvykne si na jiná řešení některých věcí bude spokojen. Kamarád má dlouho IS F a nedá na to dopustit. Přestup z Mercedesů.

reagovat
beastar
20. prosince 2021, 12:43
0

Sakra nějaká chyba. Byla to reakce na pro.jiri

pr
pro.jiri
20. prosince 2021, 13:14
0

Dik.nasel jsem to????????

Be
Beaumont
20. prosince 2021, 15:45
1

Navrhnu Opela Insignii (buď kombi nebo liftback) GSI. Obrovské prostorné auto, v rámci rozpočtu plná výbava, skvělé sedačky, dobře použitelné asistenční systémy. Motor sice jen čtyřválec, ale dostatečně silný. Jo a taky výborný pohon 4x4.

reagovat
František Čáslavský
20. prosince 2021, 16:20
0

Pohon 4x4 je sice super, ale ta převodovka docela tragédie...

Be
Beaumont
20. prosince 2021, 18:51
0

No jo, s manuálem by to bylo lepší, o tom žádná.

Opelfahrt
20. prosince 2021, 20:36
0

Rychlejší verze s manuálem existuje jenom FWD 1,6 turbo (147 kW). Vyráběla se krátce, myslím ani ne dva roky někdy mezi 2018 a 2020. Ohlasy nejsou špatný, ale osobně jsem s tím nejel. Tam ale nebude moc na výběr – co jsem viděl v inzerci, tak většinou kombinace černý lak, černý vnitřek, což osobně nemám rád (asi proto jsem koupil tmavošedý auto s černou kůží, haha. Prostě taky nebyl výběr).

Be
Beaumont
20. prosince 2021, 20:43
0

Já s tou Insignií 1.6 turbo kousek jel a je to paráda. Motor je živý a točivý, auto má lehký předek, super. Jenže přesně jak píšeš už se to nedělá a bylo jich málo. Já jsem si nakonec koupil 2.0 CDTI s manuálem, protože jezdím (s tímto autem) 90% po dálnici a dostal jsem na ni dobrou nabídku.
A přece jen, pokud někdo loví ve vodách 540i, tak by mu těch 200 koní nemuselo stačit.

reagovat
To
Tomek_BRZ
20. prosince 2021, 20:00
0

Ahoj,
tohle prosím neradit, protože mě to čeká v létě a nerad bych aby mi to někdo vykoupil :-)

Cena za 1 mil opravdu dlouho nebude, ty auta se strašně drží (sleduji to rok), navíc ta situace kolem autco je dneska je opravdu nešťastná.
Bude to kolem 65 tis EUR za auto co bude mít 60-80 tis km rok výroby 2018. To si myslím tak v půlce roku 2022

Koukal jsem po zmíněné 540i přímo na BMW.de a za ty peníze je opravdu hřích si nepřiplatit za B5 G31

eLzyx
20. prosince 2021, 19:32
-2

je smutný, že 1,5M vlastně na pořízení zábavného rodinného vozu bez kompromisů ani tak nějak nestačí. Když už bych něco takového vybíral, tak s co nejdelší zárukou či předplaceným servisem, protože je to jeden přetechnizovaný křáp vedle druhého.

reagovat
wdave_t
20. prosince 2021, 20:26
0

Já bych s tím rozpočtem koupil C63 T AMG (w204) a cisternu benzínu. Jelikož jsem měl rozpočet menší, vzal jsem C32 T bez cisterny a dokoupim samosvor.
-
Komentář upraven 20. 12. 2021, 20:26:49
-
Komentář upraven 21. 12. 2021, 20:29:53

reagovat
Jakub OBr
21. prosince 2021, 16:50
0

Ahoj, řešil jsem velmi podobné dilema. Pouze s rozdílem, že děti (2) už máme a tudíž i bohaté zkušenosti s převozem věcí. Řeči typu kdo do čeho se vlezl jsou mimo - zvláště když ty peníze mám, dám je do toho, co bude komfortní z hlediska přístupu a to rozhodně sedan není - každý víkend mimo domov či dovolená bude tetris s kufrem, věř mi :) Měl jsem 440i GC, nyní mám V90 T6 a k tomu M3 F80 - volvo je z hlediska motoru, spotřeby a jízdních projevů hrůza (ok, chápu, že srovnání s 440i a M3 není uplně spravedlivé, ale i tak), na rodinné auto asi ok, ale už bych znovu nekoupil. 540i byl horký kandidát, ale rozhodlo v jeho neprospěch množství na trhu + jisté staří interiéru a nepříliš přesvědčivé bezp.prvky (ok, jediná výhoda Volva z mého pohledu). Z tvých variant bych volil 440i GC, není jich moc, do kufru jsem toho narval hodně a místo vevnitř je celkem ok, zvláště pro děti není problém. Jinak bych doporučil MB E43,53,63 v kombíku, osobně lituji, že jsem nekoupil :)

reagovat
Ad
Adam.K
21. prosince 2021, 17:22
0

Já si v rámci toho rozpočtu neumím představit lepší volbu, než předváděčku m340i. Sám mam od února novou, najeto 13K a je to fakt zlatý auto. Dá se s tím úplně krásně, svižně a pohodlně jezdit za 7,5-8, dynamika výborná a xDrive kterej ve sport plus modu posílá 80% na zadek je neskutečně zábavnej i pro dřevo jako já. Ale vesměs mě baví prostě jen jezdit s lehkou nohou na krouťák, užívat si přesný řízení a pocit v zatáčkách a plnou dynamiku využiju jen při předjíždění nebo pro několik izolovanejch zatáček. Zvažoval jsem ještě AMG A45s (tam jsem nakonec nedostal tak dobrou nabídku jako u BMW) a AMG C43, ale to je už zastaralý. Jen pro kontext, předtím jsem měl Mustanga GT 2019 (a omotal o strom) a Cupru 290 2020 (ještě mam a jsem línej prodávat). Rád bych výhledově koupil M3/M4 jako druhý auto, a to ne proto, že by mi m340i nevyhovovala, ale jen proto, že mě tak strašně moc dostala, že bych rád ještě ostřejší verzi toho samýho.

reagovat
Pa
Pavel Sev
22. prosince 2021, 09:53
0

BMW uz neni co bejvavalo...

reagovat
Pa
Pavlas
23. prosince 2021, 12:37
1

Dobrý den všem autíčkářům. Mám 5 měsíců 540i xdrive Touring. Předtím 5 let Superb 2,0 TSI předokolka.
Mé bmw je úplně jiná liga. zpětně mi superb přijde jako napodobenina skutečného auta. Nejvíce mne v dobrém překvapuje podovzek, nedá se to vůbec s předchozím autem srovnat. Tušil jsem, že to bude lepší, ale ne o tolik. Na 18tkách s nastavitelnými tlumiči je komfortní, přitom jistý, neuvěřitelně snadno vůz zatáčí. Samozřejmě výborná převodovka, brzdy, odluhčnění, řízení.. K motoru - silný šestiválec, uvnitř není skoro slyšet, jen při prudší akceleraci. Mám novější verzi s mildhybridem, ale kupodivu se na to zvyknout dá. Volill jsem benzin i kvůli tomu, mám pocit , že tento systém bude benzinový motor tolerovat dlouhodobě lépe než nafťák ( mildhybrid je již u 5tky všude) Spotřeba - v zimě dálky jezdím kolem 8mi. po městě to bere hodně. Auto mi dělá denně radost, jestli někdo váhá brát neprémiové auto pro rodinu nebo si připlatit za tento vůz, tak doporučuji projet se a v první zatáčce budete mít jasno. Krásné Vánoce všem.

reagovat
reno01
28. ledna 2022, 13:43
-1

Ahoj Pavlas, super volba. Máme hrozně podobný příběh - přechod ze Superba na 5er Touring. Mrkni: https://moje.auto.cz/reno01/bramborak.html Auto mám teď 3 roky, najeto 55k a nemůžu být spokojenější. Strašně blbý ale je to, že si čím dál víc uvědomuju, že absolutně netuším za co to vyměnit! Ta 5ka je pro rodinu a na denní ježdění tak dobrá... Užívej co to jde a nechej si ji co nejdýl, ty už mildhybrid máš, ale furt tam ještě není těch "kazítek a komlplikací" tolik kolik se chystá. Jo a nechápu proč máš 2 mínusy, resp. chápu - závist. Měj se a přeju hodně km ve zdraví a pohodě.

Pa
Pavlas
11. února 2022, 10:55
0

Díky Reno. Tvoje zkušenosti na mojeauto jsem četl už dříve. Nafťák určitě jezďí taky skvěle.. Nejspíš to více než stoleté období vývoje spalovacích automobiilů končí a současná vyšší střední je vrchol evoluce sériově vyráběných vozů. Nic s tím nenaděláme, tak se aspoň pár let pěkně povozíme. Hodně šťastných km Ti přeji. Pavlas.

esmo
10. května 2022, 07:44
-1

Proč by měl proboha tady někdo závidět někomu pětku?
Nejsme na Novinkách. V pětce dneska jezdí opravdu kde kdo.
Mínusy jsou spíš k tomu, že je autor překvapen, že je to lepší než Superb :D

beastar
10. května 2022, 08:05
-1

Občas není nad to oživit staré perly. Nevím no pětka na mě nepůsobí jako showcar, že bych si řekl wow. To je určitě nějaký pracháč, co jede hustě flexit. Srovnávat to se Superbem po všech stránkách je blbost samo o sobě. Kdyby tam bylo měl sem A6 a tohle je o xy procent lepší... Navíc 540 se čtyřkolkou, nesrovnatelné motory a pojetí náhonu. Sice je to odpověď na otázku proč prémie.. no proto. Jinak je to celé afektovaně napsané.

Když budeš chtít vidět velké auto se skvělým podvozkem, co zatáčí opravdu dobře. Doporučuji Quattroporte. Pak můžeme srovnávat s 540ix whatever.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

GMC Yukon Denali 2017
GMC Yukon Denali

2017 rok výroby
419 koní výkon
6 162 ccm objem

Chrysler Newport  1973
Chrysler Newport

1973 rok výroby
138 koní výkon
6 555 ccm objem

Chevrolet Blazer  1980
Chevrolet Blazer

1980 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem