načítám data...

BMW 540i xDrive: Polštářky, dříví a rychlost.

Tohle není sportovní BMW. Toto je nástroj postavený správně. A je překvapivé, nakolik mu to dodalo charakteru...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: BMW 540i xDrive: Polštářky, dříví a rychlost.

Štvalo mě, že tenhle fialový, ano fialový, kombík je čtyřkolka. Ono totiž foukaný třílitr je na nějaké vylomeniny s delším autem a zadním náhonem skoro jako dělaný. Není to sice zima v létě jako s M5, ale představa tuhého podvozku a lehkosti, s jakou se šest půllitříků motoru plní vzduchem a palivem, v hávu nenápadného kombíku mě velmi lákala. Čtyřkolka mi měla kazit zábavu.

Ó, jak jsem se mýlil!

Samozřejmě, že to není driftovací speciál. Ale místo toho jsem našel veskrze pohodlné rychlé BMW. Zpočátku jsem si myslel, že to nebude fungovat. Podvozek se dal rozhoupat při stání na světlech pouhým popouštěním brzdy. Byl nadmíru pohodlný. Více pohodlný, než jsem si u BMW uměl představit. Ony testovací věci se znáčky M jsou sice střely, ale bolí z nich záda. I i3 je tužší… 540i neváhám srovnat s klasickou amerikou na rámu a říkám, že je pohodlnější. Navíc nahoru na Strahov se mi to podařilo dostat pod plynem do nedotáčivého smyku. Jako no toto?! Jenže já opica s tim jel jako se zadohrabem. Silným. A ono se to chová spíš jako čtyřkolka. Slabá. Ale ono co pod 1000 koní je silná čtyřkolka, to si řekněme na rovinu… Pokud do zatáčky vede vozidlo řidič a ne já, pak se dá krásně projet opřená o zadní kolečka bez toho, aby člověka předek vytahoval ven. 

Jenže po necelém týdnu sžívání se s autem jsem vyrazil na okresky. A tam jsem přidával a přidával, až mi začalo připadat, že je to auto slabé. A není tohle to nejlepší vysvědčení? Když vám nadmíru pohodlné auto se 340 koníky přijde slabé? Podvozek prostě funguje a je pohodlný. Je to malý zázrak. A "aktivní řízení s natáčením zadní nápravy"? No neregistroval jsem nic extra podezřelého až na fakt, že se při dobržďování v zatáčce utáhne stopa. A že se ten kombík umí otočit na pětníku. Musel bych mít asi přímé srovnání s autem bez tohoto systému a přesedat, abych vám řekl, jestli bere něco z radosti na palubě. Ale upřímně: Jak jsem se ho bál při jeho představení a klepal si na čelo, proč by vůbec někdo měl chtít, aby se mu dynamicky měnil převod řízení, tak teď… Nevím. Nevím, jestli stojí za to si za něj připlatit, ale vím, že nemá žádná negativa, která by vás praštila přes prsty při ostré jízdě.

A pak je tu projev motoru, převodovka a tlačítka Sport, Comfort a Adaptive (a Eco, nevim na co…). Tak prosím Adaptive jsem nezapínal. Mou nejoblíbenější volbou kromě Sport Plus DSC OFF bylo následující:

  • Komfortní podvozek, aby to bylo ňuňu a nedrncalo
  • Komfortní řízení, aby to bylo ňuňu a šlo to lehce
  • Komfortní převodovka, aby to bylo ňuňu a zbytečně neřadilo
  • Sport Plus pro motor, aby se rychle nafukoval, brblal a všechno předjel

Uvolněnost, s jakou se pak auto pohybuje v pásmu dvou až tří tisíc otáček, je návyková. Velmi dobře utlumený, ale přesto slyšitelný motor pobrblává a tahá celou tu fialovou věc od jednoho vítězství na světlech ke druhému. Jestli je něco blízko tomu, jak si lidé představují projev velkého auta s osmiválcem – už jsem zmiňoval klasické ameriky? – tak je to tohle. Je to velmi, velmi návykové a velmi, velmi relaxační.

Pak je tu ještě ten pohon 4x4. Nejsem zrovna offroadový entuziasta – tedy, mám svá auta rád pokrytá lakem místo bahna – ale až po vyfocení pábitelské fotky s vozíkem jsem si uvědomil, že jsme jezdili na silničních kolech s nízkým autem po poli těsně po průtrži mračen a tak nějak… Jsem si to uvědomil až dodatečně a co jako chcete víc? Mít drápky na pneu, tak to lozí po stromech jako každá dobrá čtyřkolka.

A pak je tu barva, interier a to, čím jsem začal. Polštářky a dříví. Osobně jsem už kyselý z těch karbonových dekorů a pocitu, že všechno, co je silné, musí být sportovní a ideálně barevný jako trenýrky… A to tady prosím není. Jsou tady krásná a pohodlná příplatková sedadla s polštářky místo hlavových opěrek. Palubní deska je obložená nádherným dřívím a obsahuje takové revoluční prvky, jako jsou čudlíky a točítka pro ovládání rádia a klimatizace. Pamatujete na to, jak jsem se drbal na hlavě, jestli se pro klimatizaci v BMW zase začnou používat normální nedotykové čudlíky a jestli budou vypadat tak hezky, jak jsou ty dotykové nepraktické? Tak jo, je to zas promyšlené a je to hezké. Tak akorát filigránské, aby se člověk radoval z leštění celé věci, ale zároveň použitelné a funkční. 

Interiér je prostě jedna velká radost. Jen došlo ke komické… mu… vjemu? Prostě tady máme anodizované hliníkové, ano prosím, z Humpolce dovezené čudle, za které si musíte připlatit a které jsou fakt hezky vyrobené, jenže… Vypadají skoro stejně jako povedené atrapy v levnějších vozech! A to vede ke komickým situacím, kdy plebs nasomrovaný v testovacím vozidle mektá něco o čudlících jako v Hyundai a vy musíte vysvětlovat, že ne, že tohle je fakt hliník a tak. Takže si kupte "keramické", stojí to pár tisíc a celý interier pak vypadá líp. A odpadnou ty levný otázky…

Verdikt

BMW 540i xDrive Kombík Fialový s Dřívím a Polštářkama je jednoduše velmi dobře postavené auto na všechno. Zastoupí i nějaká ta rádoby SUV při provozu na poli, předjede všechno, udrží se i s pitomcem za volantem v zatáčkách a to celé naservíruje jen tak mimochodem na stříbrném podnose v prostoru vybaveném… Dřívím a polštářkama.

Musím nějak vysvětlit BMW, že potřebuju tuhle věc na dlouhodobý test. Tak na pět let…

 

Technické údaje

Motor: zážehový šestiválec 2998 ccm
Výkon: 250 kW (340 koní)
Točivý moment: 450Nm / 1380-5200 ot/min
Převodovka: osmistupňová automatická
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 4,8 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 6,9-7,4 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 15,5 l/100 km
Cena vozu: 2.447.488,- Kč
 


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Csaba
10. srpna 2019, 15:28
2

To je sranda - zrovna předevčírem jsem "roupama nevěděl co dělat" a "zkušebně" jsem si konfiguroval právě 540iX Touring :-)
A volil jsem přesně tyhle příplatkové sedadla i ty "opravdu, ale opravdu" hliníkové tlačítka :)
Jenom jsem si ještě vybral "chromy" kolem oken a jiná kola, ale v podstatě to bylo stejné auto, nakonec.
Minirecenze je fajn, taková ňuňu :) a pětkový kombík mi přijde jako nejhezčí současné BMW.
Škoda že jich po ČR jezdí tak málo :(

reagovat
Sob95
10. srpna 2019, 17:33
0

Pěkný, jen nechápu ten kontrast volantu a sloupku vůči zbytku interiéru. A raději v sedan verzi. : ))

reagovat
ratan groch
10. srpna 2019, 21:48
0

Jane,
tie kresla su standardne priplatkove alebo individual? Su krasne...

reagovat
Jan Machač
11. srpna 2019, 09:47
1

456 Komfortní elektricky nastavitelná sedadla - 29 380 Kč

Takže podle mého jsou to "běžná" příplatková sedadla.

Jimi
10. srpna 2019, 22:22
0

Alu tlačítka v interiéru, no nevím, vypadá to pořád levně. Chce to ten pocit jako ze starší prémiové japonské elektroniky, některé automobilky to umí...jinak asi sen pro rychlé a univerzální tatínky popř. maminky... :)

reagovat
riderhenry
10. srpna 2019, 23:27
2

Tak tak, měl jsem úplně stejný pocit. Akorát mi to v některých situacích (s nadsázku) připomínalo Nissan GT-R, protože ta samozřejmá trakce a schopnost jet rychle (byť to auto to šíleně maskuje) mi přišla na "neeMkový" model šílená. Navíc do toho člověk přesedne z dnes už stařičké E90 a vlastně ho tam nic neštve, všechno funguje jak má a není potřeba před normální jízdou půlku auta povypínat... Žádné váhavé řazení, špatná odezva, nedejbože snad nízký výkon... Za mě asi fakt nejlepší auto "na všechno".

reagovat
ma
martinw
10. srpna 2019, 23:42
0

+1 za originalni fotku s vozikem, rejpat do tlacitek neni potreba porad je to petkove BMW coz je stale ikona pro mnoho lidi

reagovat
Zajda
11. srpna 2019, 10:36
1

Moc hezka barva, to je z individual palety? K dokonalému vzhledu chybí ještě stříbrná kola a kulaté koncovky výfuku, pak už by to nevypadalo vůbec tuzingově.

reagovat
Jan Machač
11. srpna 2019, 11:17
0

Jo, je to individual...

Caddy
11. srpna 2019, 12:04
0

Tak tohle je paradni. Barevne provedeni, komfort, vsechno, tohle se mi proste libi. Sere me, jak dbnes musi byt vse sportovni a agresivni, a presne se ztotoznuji i s nazorem na odporny carbon. S timto bych umel zit.

V hlave mi tak s obavami klici jedina otazka – jde na neco hezkeho prepnout i ty budiky, nebo ta imitace osklivych a nepraktickych analogu je furt povinnost?

reagovat
Caddy
11. srpna 2019, 12:05
0

jo a kola bych taky dal jina, tu modu cernych nejak moc nechapu...

ro
rock
11. srpna 2019, 12:19
0

Taky jsem se nad tím pozastavil; hliníkové čudlíky jsou opravdu hliníkové, dřevěný obklad je -zdá se- opravdu dřevěný a budíky na přístrojovce jsou... NAMALOVANÉ. Před 40 lety existovaly (možná teda existují i teď, nevím, v hračkářství mne to táhne do jiných oddělení) dětský hodinky za 5 korun, co měly namalovaný ručičky... Když už teda nutně musí být přístrojovka "in", tak ať jsou malůvky přiznaný a zkusí z nich vyčarovat něco zajímavýho a hezkýho, možnosti jsou neomezený.

Opelfahrt
11. srpna 2019, 15:04
0

Taky nechápu módu černých kol. Jediné, co mě napadlo, proč to všichni chtějí, že se ty kola prostě nemusí čistit. U normálních litých kol dřív nebo trochu později přijde problém, že se musí vyčistit.

beastar
11. srpna 2019, 13:37
1

Pěkně nakonfigurované auto. Zajímavá barva, nepraktická barva interiéru. A samozřejmě nezbytná černá kola... ahaa. To je dnešní BMW. Ano můj soukromý názor je značně ovlivněn despektem k dnešním vozům z Mnichova. Přesto pětka je pořád BMW a tohle konkrétní auto je přesně to co naštěstí pro ně pořád symbolizuje to co BMW znamenalo a ne to co znamená pro mnohé dnes. Ale já tomu nerozumim. Pěkná recenze psaná v osobitém stajlu Jena. Na to že naprosto vynechává technické detaily a jede na pocity. Velmi dobré:)

reagovat
Ronin
11. srpna 2019, 16:31
0

To je teda vymazlená kára.Keď už ani 3ka za to nestojí,5ka vždy zachráni deň.Každá generácia za to stála a touto nevijímaje.Stále vyzerá atleticky a pritom pohodlne usadle,mal som rendezvous so striebornou 40i bez Xka,no v podstate na nu platilo to samé.Farba perfektná,interiér nadobudol konečne trochu viac dychu,a tie čierne diskáče,čert to vem,boli by to zimáky.U Mercedesa som v posledných rokoch trochu rozpoltený kam smeruje a Audi prestávam rozpoznávať od môjho tabletu.Prekvapivo si BMW zachováva svoju tvár,to gro,ktoré sa sice dosť transformovalo za posledné desaťročie,podstata tam stále niekde je.

reagovat
Sa
Sato
11. srpna 2019, 18:22
0

Pekna recenzia, pekne auto, len budiky by som chcel analogove, ale taketo auto si este nejaky ten rok nekupim takze to je irelevantne. Cena testovaneho modelu? 2 - 2,5M?

reagovat
Jan Machač
11. srpna 2019, 19:53
0

2.5, ale da se to postavit za dva podle me...

Jokke
11. srpna 2019, 21:40
2

Nutno pochválit PR oddělení BMW, protože konfigurace posledních testovacích aut co jsem viděl/četl se mi velice zamlouvají. Krásný Individual barvy, konečně NEčerný interiéry...škoda, že to pak nikdo nekoupí.

reagovat
beastar
12. srpna 2019, 14:31
0

Přesně. Aleš a Lojza vědí co chtějí ty lidi, co to nekoupí vidět. Jen ty černý madafkin bedéz kola by to mít nemuselo.

M
11. srpna 2019, 21:43
0

Recenzia potesila.
Konstatovanie "co pod 1000 koní je silná čtyřkolka"... nepotesilo...neviem, dnes kazdy asi jazdi iba drag race na D1 a podla toho sa citi skvelym vodicom. Ale na otazku teda existije viac odpovedi, napr.aj 30 rocne Audi Quatro S1 :P a zo serioviek menovany nissan (uz aj vetetanske Skyliny)... no co uz... viac pruzkov viac adidas...

reagovat
H_F
12. srpna 2019, 02:12
0

Vzdyt celou group b zakazali kvuli neuriditelny 900kg 500k (kratkodobe az 650k) svini, jako byla delta s4, kterou pilotoval krapet jinsi ridic


Dnesni, vyrazne tezsi wrc nemaj ani 400k, a nevim, jestli si je beznej smrtelnik dovoli oznacit za slaby

Z road legal 4kol koupitelnych v autosalonu s vykonem pod 500k by treba takovejhle mazlik asi uplne slabej taky neprisel drtivy vetsine

ReVolte
12. srpna 2019, 14:19
0

Trocha nadsázky by neuškodila.....

beastar
12. srpna 2019, 14:34
1

Celkově nám tady poslední dobou chybí nadhled. Group B ani WRC by tady z nás neřídil dobře nikdo. Ti lepší by to možná na klobouka udrželi v přímém směru a možná by se nezabili. A věřím tomu, že autor testu si to plně uvědomuje. Pro většinu řidičů už je silná okyna v naftě a ctyrkole...wow dpč to tahá.

Jan Machač
12. srpna 2019, 16:39
0

Diky, precedo, ze ses me zastal! ;-)

Ja to myslel tak, ze proste nekze cekat hrabacku ctyrkolkou s jen 340ti konikama. To zacina uplne jinde...

M
12. srpna 2019, 20:24
0

Džízs, hej, nadhlad :) no taaaak ;) Nadhlas sa vytraca, pribuda precitlivelost :p Sa uprimne ospravedlnuejem. Clanok super, vazim si kazdy jeden. A zamyslel som sa, ze to uz auto si bez ciernych kolies predstavit viem. A koni.. je z racionalneho pohladu prilis vela, ale samozrejme, ako vacsina nas tu konmi nepohrdne aj ked viac koni je casto skor o machizme alebo neshopnosti vyuzit vykon. Moja 4kolka ma 240 koni a teda tiez velmi nehrabe. Honza to myslel trochu inak, chapem (na to je fakt ta M5), pardon. To som chcel, nikoho som sa nechcel dutknut, snad mi bude dlhsie vedenie odpustene. C'est ca ;) Love you all benzinove hlavy.
-
Komentář upraven 12. 8. 2019, 20:43:39

Jan Machač
13. srpna 2019, 09:59
0

Já jsem zmatený, mám bejt teda ještě uraženej, nebo ne? ;-)))

No harm done ;-)

ToMyx
13. srpna 2019, 11:40
0

Hezky pojatá recenze, takhle se mi to fakt líbí. Jednotlivé dílčí věci se mi líbí, jen ta celková cena odráží talent minimálně 1,5x víc :-)

reagovat
Rakso
13. srpna 2019, 15:50
0

Asi to nebude tohle konkrétní, ale taky 540.

reagovat
ko
koda15
15. srpna 2019, 18:42
0

Co je tohle za barvu. Nějak ji v BMW individual nevidím.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Scirocco R packet 2009
Volkswagen Scirocco R packet

2009 rok výroby
160 koní výkon
1 390 ccm objem

Volkswagen Golf Variant 1.9TDI  2008
Volkswagen Golf Variant 1.9TDI

2008 rok výroby
105 koní výkon
1 900 ccm objem

Ford Ranchero  1972
Ford Ranchero

1972 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
250 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Charger 2.7i V6 /// rok 2006 2006
Dodge Charger 2.7i V6 /// rok 2006

2006 rok výroby
190 koní výkon
2 700 ccm objem