načítám data...

Alfa Romeo Stelvio Veloce: Čekejte nečekané

Italské SUV. Podaří se mu ukázat mi, co je na SUV tak super? Mají Alfy stále ještě charakter? Tolik otázek a očekávání, ale jaký bude výsledek?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Alfa Romeo Stelvio Veloce: Čekejte nečekané

Když se v redakčním chatu objevila možnost zabrat sobě na test Alfu Romeo Stelvio, nelenil jsem a nadšeně zdvihal ruku. Já, dejte mi ji, jsem zvědavý! Co by mě mohlo zajímat na italském SUV? No, jak bych to jenom…

Nejspíš všichni víme, že Alfa Romeo v současnosti zrovna širokou paletu modelů nemá. Giulietta pomalu opouští výrobu, a tak nám tu zbývá jenom Giulia a Stelvio. Obě auta stojí na platformě pojmenované Giorgio, která je sama o sobě zajímavá. Koncepce je ta správná, tedy motor vepředu a pohon zadních, případně všech kol. Rozložení hmotnosti 50/50, nezávislé zavěšení všech čtyř kol. Karbonový kardan! Zní to skoro až snově, že? V Giulii jsem seděl naposled před dvěma roky, byla zima a sněžilo a Matěj se mi snažil vysvětlit, že ESP tu vypnout nejde, takže s tím určitě driftovat nepůjde. A ono šlo. Od té doby jsem přemýšlel, jestli dokázali zachovat jízdní vlastnosti Giulie i u Stelvia a říkal si, že spíš ne. K testu mi byla zapůjčena verze Veloce s přeplňovaným čtyřválcem, 280 koni a pohonem všech čtyř kol. Jde také o verzi po faceliftu, což ale zvenku nepoznáte, hlavní změny se totiž odehrály uvnitř.

Tam se ale dostaneme později. Začněme jako obvykle venku. S faceliftem se na Stelviu nic nezměnilo, co byste také chtěli měnit na dokonalosti, že? I když, abych tak pravdu řekl, v tomhle ohledu to mám těžké. Design je velice podobný Giulii, vlastně by se dalo říct, že to v Alfě akorát vytáhli nahoru a přidali batoh. Krásnou ukázkou je přední nárazník, kde by jeden řekl, že se od sebe jen oddálilo přední světlo a mřížky dole v nárazníku. Ten je vlastně jediným kouskem auta, který se mi moc nelíbí. Jinak ale nevím, co bych vytknul. Není to auto, které by vám přišlo na první pohled nejkrásnější na světě, ale když se podíváte blíž, začnete ty linky trochu obdivovat a dostanou se vám pod kůži. Na fotkách vypadá Stelvio trochu nabobtnale, ale v reálu takové vůbec není. Vedle jiných SUV je nízké a prostě… Jiné. Prostě se mi líbí, i když se za to, nevím proč, trochu stydím. Možná za to můžou ta kola, která jako by vypadla z oka autíčkům Bburago, které jsem kdysi měl.

Přesuňme se raději dovnitř, kde se odehrály všechny ty inovace. Je tu přepracovaný středový panel a zbrusu nový infotainment. Obojí nezapře jistou inspiraci u BMW, infotainment je svižný a zdá se, že i dobře odladěný. K zobrazování informací jsou tu widgety, které si můžete uspořádat dle libosti a dokážou vám zobrazit i takové důležité informace jako jsou aktuálně dodávané newtonmetry. Ano, neumí česky, ale to je nejspíš jeho jedinou vadou na kráse. Tedy, ještě se mi, nevím proč, nedařilo s autem skamarádit přes Android Auto svůj telefon. Auto zahlásilo, že jej vidí, ale telefon nic. Chybu bych tedy hledal spíše na straně telefonu.

Interiér se ale neskládá jen z dotykové obrazovky. Jako řidič máte pocit, že všechny ovládací prvky jsou směřované na vás, stejně jako třeba ve BMW E30, a dominantou jsou tu spíše budíky než displej infotainmentu. Jsou tu trochu roztomile obskurní detaily, jako startovací tlačítko na volantu, či italská vlajka u voliče převodovky. Pocit, že sedíte v autě zaměřeném na řidiče umocňují i sportovní sedačky, které mají mnoho bočního vedení a dovolí vám sedět nízko a ‚správně‘. Proč je tu tolik bočního vedení? A není ten sportovní posez v takovém autě nějaký divný?

Inu, je, dokud se nevydáte někam k zakrouceným silnicím. Ano, Stelvio není sportovní sedan. Jenže… Jezdí jako sportovní sedan. Přišlo mi skoro až sprosté, jak strašně moc se mu chtělo do zatáček. Nějakou záhadnou podvozkovou magií má přední náprava přehršel přilnavosti, která ne a ne dojít. Ano, neokecáte vyšší těžiště, ale stačí trocha zvyku a ani vám to nepřijde. A protože pohon všech čtyř kol preferuje spíše zadní nápravu, i když v případě potřeby je schopné poslat až 50% na předek, tak ani není problém pohodit zádí. Jó, kdyby takhle jezdila všechna SUV, tak bych už nejspíš podlehl svým genetickým predispozicím k vlastnění velkého vozu a jeden si koupil.

Celý tento cirkus by ale nefungoval bez motoru. Tím je tu přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 280 koní. Na poměry všelijakých luxusních SUV nic extra, ale s váhou 1660 kilogramů si poradí bez problémů. Když šlápnete na plyn, tak se chvíli rozmýšlí, co bude, ale pak přijde boost a už to jede.

A když se vyblázníte a dojedete do města, stačí na přepínači DNA přepnout z dynamického do normálního režimu a povezete se skoro jako v bavlnce. Přiznám se, moc času jsem se Stelviem ve městě nestrávil, ale o to víc ho bylo na cestách okresního typu v nastavení Dynamic a vzhledem k povaze cest s měkčím nastavením tlumičů. A bavil jsem se. Nečekal bych jak moc.

Verdikt

Alfa Romeo Stelvio není jako ostatní SUV. Nemá tolik bohaté výbavy, nepůsobí tak nabubřele a na korporátním parkovišti vždy vypadá tak nějak nepatřičně. Vlastně to snad v očích milovníka SUV nemůže být dobré SUV. Za to je to fakt prima auto, se kterým si užijete až nečekaně mnoho zábavy. A které dle mého názoru potvrzuje, že i dnes mají Alfy charakter, který jiná auta nemají. A musím se přiznat, tohle jsem od něho vážně nečekal.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 995 cm3
Výkon: 280 koní v 5 250 ot./min
Točivý moment: 400 Nm v 2 250  ot./min
Převodovka: automatická osmistupňová
Pohotovostní hmotnost: 1 660 kg 
Maximální rychlost: 230 km/h
Průměrná spotřeba (udávaná): 7,0 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 11,3 l/100 km 
Cena testovaného vozu (Stelvio Veloce Q4): 1 707 500,-

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Be
Beran
21. září 2020, 22:23
0

U genetickych predispozic k vlastneni velkeho vozu me jako prvni napadlo klise o neprime umere velikosti auta a penisu :-D

reagovat
Wa
Wakantanka
21. září 2020, 22:42
12

Bude aj pokračovanie, pretože mám pocit že keď sa autor rozbehol k opisu jazdných vlastností po pár vetách zrazu skončil?

reagovat
Jaromír
21. září 2020, 23:41
13

Počkej počkej, uvařil jsem si čaj, sednul si k mému oblíbeném webu, otevírám recenzi, na kterou se těším od večera co jsem ji tu viděl a sotva mám v sobě tři hlty tak článek končí? Ale no tak :(

reagovat
beastar
22. září 2020, 00:20
7

No. A já jsem to přesně čekal ten výsledek. Přesně takový jaký je. A hodně se mi líbí zmínka o tom, že milovníkům SUV se tohle auto vlastně ani moc líbit nebude. Protože jo, tak nějak to je. Přesně na to stejné trpí Levante a taky Macan a taky pár dalších. Ono to totiž vlastně není moc SUV. A kupovat si za 1,7 Alfu je nejen na korporátní parkoviště, tak trochu faux pas. Když můžu mít za 1,4 jen o pár koní slabší GLC 300 s nižší spotřebou a prostě s hvězdou... který mimochodem nejezdí o moc hůř. Nebo taky třeba X4 s vrtulkou. Za ty prachy můžu mít i Jaguar F-Pace Ingenium 3.0d co má 300 koní a ano možná nebude tak obratný na což většina potenciálních kupců SUV kašle... Zásadní je rychlost v přímce:)
--
Takže ano Grazie Mille , ragazzi grandi, boun lavoro di squadra bravissimo. Jenže na většinu zákazníků to nějak neplatí. Jestli vono neni na čase postavit supersport. Aha to neee to jsme vlastně už udělali u Maserati. Allinferno. No tak zase nic fajn je že Františka to bavilo to je potěšujicí. Bude šířit osvětu, že vole tydlencty suvečka nejsou jenom pro dědky a neznalce aut...

Sorry současná politika AR a vůbec IT části FCA mě strašně baví a přesně vím, že Lancia TIME se blíží... bohužel rychleji, než bychom my fandové chtěli.

reagovat
krab
22. září 2020, 08:00
6

Tak to nepřivolávej... Já vím, že u nás v ČR je pro Alfu Romeo malinkatý trh. Vytknout Alfě, že to není další německé/korejské SUV v řadě je blbost. Přeci nejsme jako lidstvo ještě tak tupý stádo, abychom všichni chtěli všechno jedno a to samý. A tak je tu díky bohu Alfa, která když postaví SUV jezdí spíš jako ostrý hatchback (v nadsázce) sedan, který zatáčí jako sportovní auto, karbonové "mini" Ferrari, které se chová prská a střílí do výfuku a snad přijdou i s něčím dalším...

Problém je ale cena. Oni by se měli zaměřit na to jak snížit náklady a jak radikálně vylepšit zákaznický servis. To je totiž častá výtka vůči AR. Budou muset nějak přehodnotit co , kde, jak a v kolika lidech vyrábí, vyházet vše nepotřebné, snížit cenovky a stavět skvělá auta dál.

Ha
Habakukk
22. září 2020, 09:05
4

Jezdím do jednoho Alfa servisu v Brna a rozhodně si nemyslím, že v tomto konkrétním případě je u Alfy problém se servisem. Problém je cenová politika Alfy kdy 1,7 mega za vyrcholný standardní model je opravdu hodně. Když se podívám tak můžu u FCA koupit za 1,6 mega Jeep Grand Cherokee s V6 který má jen 250koní, ale je tak nějak víc SUV. I prodeje ukazují co zákazník preferuje.

Sedrik
22. září 2020, 10:45
4

Recenze teda taková nedopečená - zrovna u tak zajímavého auta z pohledu autíčkáře bych čekal něco delšího - třeba srovnání s NA miatou? Proč ne :)

Jinak k té ceně - jak tady zmiňoval @beast - nebude to tak horké. 1,7m je ceníkovka, ale po krátkém hledání na sAuto jsem našel stejné auto (rv 2020, skladovka, nájezd 6km) v Srbovi za 1,33m s daní, takže milion bez DPH, to už je dobrá cena. Ale jinak souhlasím - Alfy jsou ceníkově moc drahé.

Odkaz: https://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa-romeo/stelvio/18298154?goFrom=list

Je fakt, že Alfa je pro znalce a milovníky aut - na korporátním parkovišti s ní parádu neuděláš.

A jeden čerstvý zážitek se Stelviem QV (tak 14 dní zpět) - jedu si tak v M2C po D1 směr Brno a ve zúžení předjíždím Stelvio QV (červená barva, ta správná kola - prostě ve full parádě). Kouknu rychle za volant a nějaký starší pán. Neměl jsem ale pocit, že si mě všiml.

Za zúžením chvíli jedu (140 +-) a v zrcátku vidím, jak se blíží tento červený obřík - uhýbám do pomalého pruhu a Alfa se mnou srovná rychlost: oba si navzájem ukážeme palec nahoru, řidič Alfy podřadí o 2 stupně a s plným plynem odjíždí. Ten zvuk je náádherný.

Dle mě další důkaz, že AR je prostě hlavně pro fajnšmekry (nikdy se mi nestalo, že by na moje auto majitel ///X5M nějak zareagoval).

reagovat
krab
22. září 2020, 11:20
5

Mě se stalo něco podobnýho loni na podzim. Někde před Hradcem jsem tankoval na pumpě Lotus a stál tam pán s modrým Stelvio QV a pil tam někde kafe u toho, tak jsem dotankoval a pochválil mu to a dali jsme se do krátký konverzace. A když jsem mu říkal, že má pěkný sportovní auto tak se usmál a povídal, že pěkný sportovní auto mám prej já... pak jsme se bavili chvilku dál, říkal jsem mu jak se mi líbilo svezení v Giulii QV a u něj zase bylo evidentní, že si toto vybral jako rodinný (což dává smysl) a asi nějakýho sporťáka ještě měl. Takže pravda ... kupují si ta auta nadšenci do aut. Ale to je správně, Alfy vždycky byly něco trošku extra, kór v padesátých, šedesátých a sedmdesátých letech, tak nějak do ropné krize a do příchodu Alfasudu.... Alfa byla frajeřina a taky patřičně drahý auto. Mě přijde, že právě s těmi dvěma modely na platformě "giorgio" se to trošku vrací a připomíná. Jen možná klientela už je jiná a fanoušků do aut a motorsportu přeci jen od těch dob našich tátů a dědů asi ubylo.

Sedrik
22. září 2020, 12:22
0

Fanoušků motorsportu je podle mě pořád dost, jen alfa se v žádném neangažuje :)

Riccardo Martora
22. září 2020, 13:24
0

Alfa je přece zpátky v F1 ;) A Giulietta jezdí v TCR (ale bohužel pouze díky soukromníkům no)

krab
22. září 2020, 14:28
0

S těma fanouškama motorsportu a aut obecně to je vůbec zajímavý téma. Tuhle jsem cosi zahlédl na skupině na facebooku od Vavrise zrovna, kdy se zamyslel a schválně do placu dal dotaz, kolik je u nás v ČR vůbec lidí, kteří rádi řídí a o řízení něco vědí a jde jim to... Zkrátka že nejsou jen uživatelé. Prostě lidi co chtějí auto umět dobře ovládat a mají rádi auto klidně nekomfortní, nevybavené poslední elektrotechnikou, ale citlivé na řízení. Já znám hromadu lidí co mají auta jako jeden z hlavních koníčků, ale je to určitá sociální bublina. Takže reálně těžko říct, ale moc jich nebude.

Když občas čtu nějaký starý články v časopisech nebo reporty z historických závodů, tak třeba na Le Mans chodily fakt neskutečný kvanta lidí, Mille Miglia, Targa Florio, tím žila de-fakto v ten moment celá Itálie, minimálně lidi co bydleli kolem tratě, aspoň z těch starých zápisků. V UK byl taky každou neděli nějaký závod a chodilo na to mraky diváků. Na rallye taky chodívalo víc diváků. Myslím si, že to postupně opadlo... asi taky tím, že těch zábav je dneska daleko větší množství. A aut bylo ve výsledku daleko míň na počet lidí. Možná taky proto si každý nějakýho zajímavýho hned všiml a pamatuje si na to. Je fakt, že Alfa v tom motorsportu tolik vidět není. Ale to dneska ani Porsche třeba v Rallye. Já už se zase těším na tu listopadovou Valpantenu (jestli to bude) , tam je krásná skladba rally aut, Alfy nevyjímaje, Poršáky, Lancie, Ferrari, prostě zajímavá éra.

beastar
22. září 2020, 14:29
1

Jako ja nerozporuju to, co pisete. Cenikovky vysoky jsou. Skladovku sezenu levneji i Glc, X4 apod. Takze tam spis je problem, te tech skladovek v CZ bude vzdy mene. Kupuji si to fanousci do aut o tom zadna. A vzdy kupovali, stejne jako Bmw, Audi, Vette, Porsche, Lotus, Bentley, AM... Radical. Jenze jako velka znacka kterou AR zatim je se musite vyvijet a premyslet. Je to vzdy videt i na tom co pise Krab. Alfa byla, kdysi, bylo a tak... To je hezky a co jako? Porsche bylo pred krachem a kde je dnes. Dela skvely auta ma podil ve VW atd. Jako firma jsou trendsetter. In je mit i Porsche hodinky, spodky.. Chapete? Kdyz bude stat 911 6 mega stejne se najdou lidi. co ji radi koupi. Alfa zaspala dobu. V ramci fca je upozadena. A ano CR maly trh jenze oni propadli i v USa, PRC, Rusku... Proc tj ruzny.

Maserati je na tom podobne. Dokud bude tu srandu nekdo platit pojede to. Otazka je jak dlouho jeste. Ta historie a logo je asi jediny, co ted ma cenu. Platforma Giorgio je sice ted dobra, ale uspechy to stejne nenese. Motorsport je rekneme ve srovnani i treba s obyc znackou jako Renault tristni. Vice mene se jedna opet o jmeno:)

A je skvely ze tech par aut co potkame jsou Stelvia v plny. A QV a tak. Jenze dneska drzi nad vodou stredni suv, naftovy kombik, benzinovy moderni hatch. Furt cekam kdy to bude. Co ze to dela Fiat aha 66x variace Fiatu 500 a Tipo okey.... Chapete proc a co pisu. To neni o tom, ze bych se chtel vymezit proti Alfe. To je o byznysu ktery drzi nazivu tyhle sportovni modely. Protoze sedesaty leta uz skoncili. Mimochodem Nemci by s Alfou umeli udelat uplne jiny veci. Viz. Lambo, Bentley, Seat atd atd...

Ha
Habakukk
22. září 2020, 14:54
0

Jasně, že Němci by s Alfou zatočili stejně jako kdysi zatočili se Škodovkou prostě celé FCA nemá potřebné know-how dělat moderní auta. Nemá prachy na vývoj hybridních pohonů bez kterých to v budoucnu nepůjde vlastně už je měla dávno mít v Alfici a Maserati nasazené. Nemá Led světla a další pomocníky které prostě do auta za 1,5 mega patří a právě proto působí vedle GLC na korporátním parkovišti nepatřičně.

krab
22. září 2020, 14:55
0

To s tebou fakt souhlasím, vůbec příklad Porsche je tady vyloženě namístě. Když jsem si načítal tu historii, ty příběhy co a jak... tak Porsche mělo několikrát namále a zachránilo ho v podstatě chytrý vedení těch lidí, kteří Porsche vytvářeli. Když neměli práci na konci 80. let taky stavěli pro Mercedes pětistovku W124, když pak na začátku 90. let vymýšleli co a jak, šli si pro rady jak vyrábět k Toyotě. A vzniknul Boxster a vodou chlazenej motor. Včas pochopili, že bez SUV jako luxusní značka nepřežijí atd... A dneska jsou vysmátí. I Taycan je najednou leader trhu elektroaut a všichni to tomu Porsche věří, že jsou nejlepší i v tom...

Alfa ztratila na moc dlouhou dobu kontinuitu s tím co bylo ještě fakt dobré a slavné. Ti, kdo mívali starý Giulie , Spidery , chodili na závody, kde se proháněli Zagato TZ , Alfy 33 a další slavný závodní auta, tak ti už tu mezi náma skoro ani nejsou. To už je moc dávno. Sedmdesátý léta ještě dobrý, GTV se proslavila hezky v závodech, Spider se pořád velmi dobře prodával a byl moderní, Alfasud byl průser... A v osmdesátých to šlo do kopru, zrovna ale stejně jako u toho Porsche. Sice stavěli fajn auta, taková 75 s transaxle měla obrovský úspěchy, zrovna jako 911 3.2 Carrera a později (a dneska extra populární 964) , to jako bylo, ale prodeje nízko, kvalita horší atd... A v 90. letech se Porsche správnými rozhodnutími odpíchlo ode dna, zato Alfa ne. Dojížděli výrobu 33jky, což byl vlastně "Sud" boxer, to bylo už zastaralý, zrovna jako nešlo do nekonečna vyrábět AR 75. Chybělo sportovní auto. A nová výrobní paleta byla na můj vkus už příliš Fiat. 145/146 , 155 , 164 , dneska sice ty auta máme rádi a nebyly špatný, ale tam v těch letech měla AR umět stavět něco jinýho a lepšího, technicky na vyšší úrovni. Pak když přišla 156, tak se zájem o Alfu výrazně zvedl no, ale už to bylo takový všelijaký. Pověry o špatný spolehlivosti, tý se značka neumí zbavit dodnes (přitom nejsou ničím opodstatněné) a bylo hotovo. Pak bylo nepříjemný mezidobí, kdy existovali jen zastaralé modely. 159 nebyl zázrak , MiTo je stylovka na Grande Puntu, to bylo na úrovni před dvanácti lety, ale už ne dneska a dlouho očekávaná Giulietta, která se mi nesmírně líbila a čekal jsem na to jaká bude nakonec předvedla takový lepší průměr.

Proto mě se nesmírně líbí co dokázali na té platformě Giorgio. Ale Porsche už nedohoní .... Němci ten business umí vést dobře. Nakonec je to vidět i na Ducati, kam se dnes dostala. ( je pod VW group) A taky mohla bývala krachnout, moc tomu nechybělo.

Sedrik
22. září 2020, 14:59
0

Beaste rozumím a souhlasím.

Prostě je to tržní boj a na nostalgickou notu slyší jen málokdo.

Ad Krab: zajímavý, co píšeš. Byl jsem na dovolené s autíčkářema a tak jsme se samozřejmě bavili i o závodech, kdo kde byl, kam jezdí a pod. Hodně lidí (určitě víc jak polovina) měla +- tuto zkušenost: jezdíval jsem na F1 všude, na WTCC, na WEC, jenže když jsem byl naposledy (cca před 2-5 let), tak najednou se nedalo jít až k trati, parkování bylo 3 km od tribuny, lístky drahý jak prase (tohle, když vám řekne majitel auta za 6m, kterej normálně rozhodně není škrt, tak je fakt drsný) a nakonec jsem zjistil, že když si to pustím doma ve 4k na projektoru, tak z toho mám mnohem víc, vidím všechno a mám pohodlí. Tak co bych se někde štrachal.

Teď jsem četl na zahraničních serverech několik článků (reagujících na další změny pravidel), že motorsport se stává pro diváka nepochopitelným a běžný člověk když se chce koukat na F1 tak prostě valí oči co se to na tom okruhu děje a proč. V TV ti to aspoň moderátor vysvětlí - na travnatý tribuně v Monze uslyšíš prd a ještě to bude v Italštině :D

Zažít to je super, ale na pravidelný objíždění závodů....na to musíš být fakt tvrdej fanda.

Já osobně motorsport nesleduji vůbec. Přestal jsem koukat na F1 někdy v době, kdy "knoflík" vyhrál titul (fandil jsem mu, tak to byla taková hezká tečka) a pak už mě to přestalo táhnout, ani nevím proč. WEC nikde nedávají, stejně jako Rallye...tak nekoukám.

PB
22. září 2020, 20:58
2

Sedrik: tohle uplne chapu: FI je proste strasne nudna, dlouha a tepla... a to, ze se tam jezdi rychle je ve vysledku naprosto nepodstatny. Neni to show, je to evropsky korektni inkluzivni nuda. Na jakemkoli malem slalomu nekde na parkovisti v riti nebo Hradci Kralove clovek zazie stokrat vic zabavy a emoci.. Neni duvod to sledovat... je to nekde na urovni cyklistiky:))

Vojta
24. září 2020, 09:43
2

Krab: Alfa neztratila kontinuitu, jen prostě přestala vyrábět to, co lidi kupují - levná a dostupná auta a místo toho začala vyrábět předražené krámy a hrát si na prémii. 75ka byla dost bastl, ale prodávala se, protože byla za pěkné peníze. Stejně tak 33 a Alfasud. 164 (opět zdůrazňuji, s Fiatem mnoho společného nemá) se taky prodávala skvěle na to, jaké auto to bylo a stála méně než konkurence. I ty krámy jako 145, 146, 155, které byly jen přestrojené Fiaty se prodávaly opravdu docela dobře. Pak přišla 156 a zase... vlastně docela úspěch, lidi to chtěli, prodávalo se to a to, že to byl krám a po pěti letech se to rozpadalo... to dělaly už některé předchozí modely a moc to prodejům neuškodilo. Co uškodilo a poslalo je blíže ke dnu byla 159. Jasně, extrémně stoupla kvalita a spolehlivost. Ruku v ruce s ní i cena a ty prodeje, přes počáteční boom prostě nebyly a to zejména díky cenové politice. Nástupce 156 se prodával za ceny 166, která se přesně kvůli těm přestřeleným cenám moc neprodávala. Dokud si budou hrát na prémii, nemají moc šanci... ani s dobrými auty.

Riccardo Martora
24. září 2020, 11:03
0

Vojta: co to jsou za kecy s těma cenama? AR 156 po faceliftu 2.0 JTS Progression - 779 000 Kč, AR 159 2.2 JTS Medium - 729.000 Kč (vybírám obdobné motorizace a výbavy), 166 startovala na mega. Až Giulia je kolem mega taky. Ale podívejme se okolo, jak zdražují i ostatní. včetně škodovky. A prodeje to nijak nenahlodalo. Problém byla 156, kterou všichni hurá nakoupili a časem zjistili, že nestačí lít olej a benzín jak u jiných trakařů. Následně tedy se na to každý vyprd a už alfu nekoupil. Jinak posledních dvacet třicet let se Alfy srovnávají s MB/Audi/BMW a dycky v obdobných výbavách a motorizacích stáli o desitky až nějakou stovku tisíc míň. Kvalita je věc druhá :)

Vojta
24. září 2020, 16:24
-1

Ono faceliftové 156 se taky už moc neprodávaly. Když se vrátím do počátku 90s tak 164 měla ceníkovku pro vrcholnou V6 někde okolo 1.1mega. No za ty prachy jsi neměl ani Volvo 850 f sociálu natož jiná obdobná auta, která byla dražší. 145 a 146 svého času taky stály s lepší výbavou o trochu méně, než například Golf. Hlavně neřeš české ceny... dealeři u nás nejspíš jednou slušnej matroš a co občas nacvičují, to hlava nebere. A jinak trochu korekce... Giulia je nástupcem 156 a 159, nikoliv 166. Tedy ta cena je opravdu přešlap, startovat má okolo 550kkč, pak by byla šance na to, že se to bude prodávat. Tak, jak dřív Alfa stála v lepší výbavě o něco méně než konkurence, tak dnes to tak již není a přestalo to platit právě s tou 159, která prostě byla předražená. Ostatně... co se české reality týče, 156 startovala na 600kkč, okolo 700kkč jsi měl už i nějakou tu výbavu a motor a za nějakých 850kkč jsi měl novou se šestiválcem (uvedení v 1998). 159 nám startovala na částce podobné, ale sociální modely si nikdo nekupuje, silnější 2.2JTS 780kkč a V6ka s nějakou tou výbavou prostě byla za 1.1mio stejně tak nejsilnější nafta 2.4. V té době, vzhledem ke konkurenci opravdu nic moc deal.

beastar
24. září 2020, 16:38
3

Jenom taková věcná. Ono jak tady oba chrlíte ty ceny. V devadesátých letech byli ceny aut naprosto jiné. A hlavně Koruna, Dolar a tak dále měli úplně jinou hodnotu pro kupující. Takže 780,000 za 2.2 JTS byla pořádná rána. V čem má Riccardo pravdu je to, že AR byla tehdy o dost levnější, než srovnatelná Německá auta. Jenže ta měla v té době všechno. Plnotučné motory, vrcholnou pověst a závodní kariéru. Audi DTM a X dalších, včetně rally, MB to stejné a BMW platilo za značku dělající luxusní sportovní auta. Navíc tehdy jako dnes bylo snadnější si Němce nakonfigurovat a reálně koupit s nějakou slevičkou. Alfa tohle neměla dobře ošetřená a ty věci se s ní táhnou dodnes. Giulia je drahá právě proto co tady nedávno psal Krab (překvapil kluk jeden) nedaří se mít efektivní výrobu a optimalizovat náklady. Nedaří se vývoji a bohužel se nedaří ani prodávat tolik aut, co je třeba prodat. Kvalita montáže je furt Italská. Těch Giulii sem řídil pravda vždy kousek několik. A jako žádná sláva. Kvalita montáže srovnatelná tak s trojkový předFL Superbem a to ještě těžko. Jenže toho Superba koupim skladovku za pár korun... Prostě Škodovka má dobrý zákaznický servis v tom zase Alfa chrápe. Tady to hezky někdo popsal BMW vs Alfa a přístup. A fakt je ten, že z BMW jde hromada pro zákaznických akcí. O Audi nemluvě. Ten problém je komplexní a nezahrnuje jenom TO co se prodává.

Giulia není špatné auto. Stelvio je trochu mimo hlavní proud toho, co chtějí lidi. Což by u Alfy asi úplně nevadilo. Jenže ono prostě není top ani mezi těmi svými konkurenty které sem vypsal nahoře. A když budeme upřímný 156 vs 3er a tak dále. Už v době kdy sem si kupoval 156 za tehdy ještě těžký prachy... Tak to bylo hlavně z nostalgie po itošce a kvůli designu. Věděl sem že konkurence dělá lepší auta. A to jsme zase u toho z historie a toho "srdíčka" nejde donekonečna žít...

Vojta
24. září 2020, 16:49
0

Souhlas, proto ty ceny porovnávám spíš soudobě než mezi sebou. Giulie ani Stelvio prostě dnes nevycházejí levněji než konkurence, skladovky moc taky nejsou a možnosti konfigurace... radši nemluvit. Průšvih je sama o sobě právě i ta dealerská a servisní síť... zkrátka a dobře všechny ty chyby jdou vidět a nepochopitelné je hlavně to, že s tím nebyli schopni za dvacet roků nic udělat. Jiná věc je ale ta, že Jeepům se celkem daří a 500 variant Fiatů se taky ještě rozumně prodává, tedy má to co držet nad vodou. Sice jen sotva, ale stejně. No uvidíme, co bude dál a kdy ta celá sranda skončí nevesele. Někdy je ale člověk zaskočen. Do Fiatu jsme je šli jen tak jako poškádlit, vysmát se jim... a nakonec jsme tam nové auto přecijen koupili. Skladovka 500X, plná nálož, automat... ceníkovka 690kkč, nějaké slevy a bonusy a skladovka... a stálo to 430kkč a za to prostě nic konkurenčního, kromě Dachny nebylo. Tím spíš je to vtipné, když někteří dealeři za tyhle prachy prodávají stejná auta, ale už rok nebo víc stará :D

Re
Redjames
22. září 2020, 19:41
7

souhlasím.. a navíc i u mnoha prodejců je přístup tristní ,včetně importu, který to dovolí.. mám za sebou 4 roky s Giulii a teď měním a přecházím na Stelvio jako praconího auta , které bude parkovat na firemním parkovišti vedle SUperbů a Kodiaqů :-).. zpátky k Giulii , když jsem si ji před 4 lety kupoval , , napsal jsem si o po zkušební jízdu s BM3 , abych porovnal. Za hodinu mi volala milá dáma, který chci salon , že to tam domluví. Vybral jsem si a druhý den jsem měl v 15.00 termín jízdy. Prišel jsem tam asi 14.50 , už na mě čekala asistentka, krásná holka co jí nohy začínají ve výši mých očí , navoněná, mě ukládala do křesla a zahrnovala kafem a pozorností , pak přišel prodejce a já měl během 15 minut tam pocit , že jsem vlastně milionář , který si jde vybrat luxusní vůz... krásný pocit... naproti tomu Giulii mi předávali zaprášenou v průjezdu vedle Fiatů zabalených do folie a ještě ani neudělali předprodejní servis , takže kola jsem měl přefouklý na 3.5 tak jak byly z transportu... ještě , že tu Alfu miluju a bohatě mi to vrátila , když jsem každý den vystupoval s rohlíkem na tváři ( oproti zmíněnému BMW 3) ..tohle už taky asi nedoženeme...tenhle přístup k zákazníkům..

reagovat
Ha
Habakukk
23. září 2020, 08:27
1

Docela mě zajímá proč jdeš z Giulie do Stelvia? Mě do nějakých tří let čeká změna služebního povozu a silně uvažuji, že vezmu Giulii nebo Jeep Compass. Cenou se budu pohybovat spíš ve spodní cenovém spektru, ale z Tipa víš už se musí jinam.

Re
Redjames
24. září 2020, 15:27
1

.. na Giulii nedám dopustit, ale mám Alfu jako pracovní s naftou Veloce, jezdím cca 60-70 tis ročně, takže chci zkusit Stelvio protože : - nafta mi jde víc k SUV než ke sportovnímu sedanu, - už mám věk a rád si sednu výš , když vím , že jezdí skvěle a o jízdní zážitky nepřidu, - mám starší rodiče a vozím je k doktorovi dost často a z Giulie je musím vynášet :-), - jezdím většinou po silnicích 3 třídy mezi obcemi , často i po polních a občas s Giu škrtnu spodkem , - potřebuji lepší přístup do kufru ( materiály k práci, často menší náklad , jezdím často do Itálie na srazy ve 4 a potřebuji víc místa vzadu ( Giu je na tom špatně) a v kufru... takže asi tak :-)

PB
22. září 2020, 20:45
1

This article is a stub.... tedy, tento článek jest pařez:)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Ostatní Eskort 1988
Ford Ostatní Eskort

1988 rok výroby
56 koní výkon
1 350 ccm objem

Buick Skyhawk  1980
Buick Skyhawk

1980 rok výroby
85 koní výkon
3 800 ccm objem

Ford Mustang  2011
Ford Mustang

2011 rok výroby
310 koní výkon
4 ccm objem

Volkswagen Passat TDI 125 kW DSG 4 motion  2010
Volkswagen Passat TDI 125 kW DSG 4 motion

2010 rok výroby
125 koní výkon
1 998 ccm objem

Plymouth Fury Suburban Sport Wagon 1968
Plymouth Fury Suburban Sport Wagon

1968 rok výroby
216 koní výkon
6 288 ccm objem