načítám data...

Volvo S60 T5 R-Design: Funkcionalismus 21.století

Volvo S60 je dnes dost možná nejzajímavějším vozem této švédské automobilky. Jeho silné stránky skutečně překvapí.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Musím se přiznat, že nejsem zrovna umělecky založený člověk. Nechodím moc na výstavy, přestože jich v Praze najdeme vždy přehršel. Nechodím příliš do divadla, protože mě to obvykle moc nebaví. Patrně nedokážu z umění přijmout ty správné emoce a proto, když v galerii vidím oceňovaný obraz za ohromné peníze, necítím onen správný emoční prožitek, který zajisté všichni ostatní návštěvníci výstavy mají, nýbrž celou dobu přemýšlím nad tím, jestli by se mi taky někdy mohlo podařit prodat plátno polité barvou za milion dolarů. No, asi spíš ne. Přes to všechno však existuje jedno “umělecké” odvětví, které mne chladným nenechává. Mám na mysli architekturu. A vůbec nejoblíbenějším architektonickým stylem je pro mne funkcionalismus, aneb když forma následuje funkci. Možná je to tím, že jsem vyrostl v pražských Dejvicích, poblíž osady Baba, ale tenhle styl je v mém vidění světa asi nejlepší. Pokud bych chtěl vlastní dům, pak ideálně prvorepublikovou vilu na Praze 6, kdybych si mohl vybírat byt, nejspíš bych jej hledal ve slavném Skleněném paláci tamtéž. Ptáte se, proč vás nudím takovým zbytečným povídáním? To je jednoduché. Týden za volantem nového Volva S60 mě utvrdil v tom, že právě tohle auto je skvělým představitelem funkcionalismu 21.století 

První generace S60 přinesla typické Volvo té doby. Bytelně postavený švédský tank, který měl za úkol jediné. Za každou cenu ochránit svou posádku. Všechno ostatní bylo podružné. Druhá generace byla nositelem nového designové jazyka, který ovšem poměrně rychle upadl v zapomnění. Auto bylo opět dobře postavené, mělo silné motory, ale chyběla mu nějaká ta výrazná vlastnost, díky které by se na druhou S60 dlouho vzpomínalo. To nová S60, to je panečku jiná káva. Na tu člověk jen tak nezapomene. 

Design třetí generace Volva S60 jasně navazuje na celou modelovou řadu Volva. Přesto, když se na “es šedesátku” zadíváte pozorněji, neujde vám, že tady to všechno funguje ještě tak nějak lépe než jiných modelů. Kdybych se chtěl ohánět klišé, asi bych řekl, že je to vypipláno k dokonalosti. Na první pohled šedesátka připomíná většího sourozence S90, ale stačí se zadívat detailněji a vidíte, že S60 je o chloupek dotaženější. “Thorovo kladivo” ve světelném podpisu je agresivnější a celý tvar se maličko pozměňuje. Je to o chloupek dravější, ale takovým tím správným způsobem. Za naprosto skvělou považuji boční siluetu. Takhle má vypadat správný sedan. Dokonale trefený poměr mezi délkou přední kapoty, kabiny a víka kufru. Nevědět o S60 technické detaily, na pohled bych skoro tvrdil, že se jedná o automobil klasické koncepce s pohonem zadních kol. A možná vůbec nejpřesvědčivější pohled, je na zadní partie. Tam, kde S90 působí trochu posmutněle či dokonce lehce nevyváženě, S60 ohromí velkou dávku sebedůvěry, agresivity a vyváženosti. Relativně malé změny oproti většímu sourozenci znamenají překvapivě zcela odlišný výsledek. Tohle auto prostě vypadá skvěle a rozhodně si jej nespletete na silnicích s čímkoli jiným. Má jasně rozpoznatelný výraz a tvar. Všimněte si ještě jedné věci. Volvo si nepomáhá k pozornosti žádnými extrémy. Nehledejte zde přerostlé ledvinky nasávací otvory, nebo obliny evokující ocumlaný bonbón. Všechny křivky této švédské krásky jsou jednoduché, nekomplikované a funkční. A přesto vytváří velmi výrazný a jedinečný celek. Když forma následuje funkci…

 

Interiér Volva S60 se nese v klasickém střihu. Tady nečekejte žádná velká překvapení. Pokud jste již někdy seděli v novém Volvu, budete okamžitě jako doma. Je to však špatně, že se novinka nepokusila o nějakou významnější inovaci? Rozhodně ne. Proč měnit něco, co funguje? Opět se tu ladily jen detaily. Třeba jako pozice za volantem, které je pro mé neforemné tělo naprosto perfektní. Sedačku si mohu shodit až na zem. Díky široce polohovatelnému volantu se také mohu odsunout poměrně daleko vzad a najednou tak sedím pocitově téměř ve středu vozidla. K výbavě R-Design se váže hliníkový dekor palubní desky, který nevypadá na první pohled tak luxusně jako dřevo, které Volvo také používá, ale k tmavému vnitřku se hliník asi hodí o něco více. Pochvalu dávám také za černou stropnici. Sedačky jsou sice na pohled poměrně výrazně tvarované, ale zároveň nemají problém pojmout ani prostorově náročnější osobu. A díky chytré konstrukci předních opěradel zůstává i vcelku rozumné místo na zadních sedačkách. Je vidět, že Švédi patří v průměru k nejvyšším na světě a myslí tak na dostatečnou prostornost svých aut.. K infotainmentu nemám větších výtek, kvituji přehledné uživatelské prostředí, rychlost systému, a především pak orientaci dotykového displeje na výšku. Takhle nějak si představuji moderní interiér. Dobrá práce Volvo. 

Velmi silnou stránkou Volva jsou jízdní asistenti. Bez mučení přiznávám, že ve většině ostatních aut je krátce vyzkouším, pak je vypnu a celý týden jezdím bez nich. Ne tak ve Volvu. Tady jsou všechny asistenční systémy natolik rozumně nastavené, že člověku neotravují život, ale skutečně mu pomáhají. Pilot Assist? Nejlepší pomocník do pražských zácp a do tunelů. Stejně tak upozornění na možnou kolizi, či jiné nebezpečí na cestě. Veškerá upozornění jsou citlivá, byť dostatečně důrazná, ale hlavně přesná. Málokdy přijde nějaký falešný poplach. Kéž by takhle asistenti fungovali i jinde. 

Pod kapotou této žhavé seveřanky jsme měli druhý nejslabší motor v nabídce. Ohrnujete nos? Pak poslouchejte. 250 koní, 350 Nm a z nuly na sto za 6,5 s. Ano, přesně takhle vypadá druhý nejslabší motor, který si aktuálně můžete do S60 objednat. A všechny čtyři dostupné motory spalují výhradně benzín. S60 je prvním švédským modelem, spoléhajícím výhradně na zážehové motory. Jestli je to dobře, to ukáže až čas a prodejní výsledky, za sebe mohu říct k naturelu S60 by se mi nafta ani nehodila. Dvoulitrový čtyřválec je standardně spojen s osmistupňovým automatem Geartronic a v našem případě posílal veškerý svůj výkon na přední kola. Volva s motorizací T5 jsme tu už několikrát měli, takže se budu nejspíš opakovat, ale tento motor je naprostým ideálem co do každodenní použitelnosti, spotřeby a výkonu. Testovací týden jsem uzavřel s výslednou spotřebou 9,3 litru a to jsem si užíval dynamického potenciálu poměrně do sytosti. Pokud spěcháte, není problém držet vysoce nadlimitní rychlost a být králem levého dálničního pruhu. Když se chcete kochat, prosím, pak si užijete fantastickou kultivovanost, akustický klid a spotřeba klesne někam na hranici 7,5 litrů. Tenhle motor má mé doporučení. 

Největším překvapením nové S60, pro mě byla samotná jízda. Když se řekne Volvo, většina lidi si nejspíš představí pohodové a klidné autíčko, které neumí moc zatáčet, ale člověk v něm upadne do zenového módu. Žádné emoce, žádné nadšení. Aktuální generace S60 je… naprosto odlišná. Tohle auto umí jezdit přesně tak, jak napovídá jeho vnější vzhled. Dynamicky, dravě, rychle a dokáže vyplavit svému řidiči i nějaké ty endorfiny. Nečekejte samozřejmě ostrou pilu na kosení okresek, ale velmi schopný sportovní sedan to je zcela určitě. Začíná to skvěle nastaveným řízením, která vám do rukou vkládá dostatek důvěry pro svižnou jízdu. Podrží vás také podvozek, který je na Volvo až nezvykle tuhý (neplést s tvrdým), náklony karoserie jsou zde omezeny na nezbytné minimum a S60 se dovede proplést zakroucenými silnicemi s až nečekanou lehkostí. A co je nejdůležitější, řidič má pocit, že skutečně řídí a ne, že se jen tak veze. To jsem opravdu nečekal. Ptáte se, co komfort, jestli se na něj nezapomnělo? Největším nepřítelem pohodlí jsou dvacetipalcové disky (vypadají však božsky), které občas dají pocítit, že jste právě trefili propadlý kanál. Tady bych asi doporučil základní osmnáctky. Podvozek jako takový, je však nad očekávání schopný, co se tlumení nerovností týče. Tím spíše s přihlédnutím k jeho chování na zatočených silnicích. Netřeba se obávat přehnaných ran do karoserie, či pohazování posádkou uvnitř interiéru. V tomhle si S60 zachovává gentlemanskou tvář a zůstává klidné. Snad jen opravdu rozbitá roleta, typická pro naši slavnou D1, jej dokáže vyvést z míry. Ale koho taky ne, že? 

Verdikt 

Volvo S60 je pro mě opravdu příjemným překvapením. Krásný zevnějšek a bezchybný vnitřek jsem tak nějak tušil předem. Ale že mě budou bavit točité okresky za volantem Volva, to jsem skutečně nečekal. Je až s podivem, jak se Volvu podařilo na jednom základu, vytvořit tři rozdílné vozy. Chcete rodinného všeuměla na každý den? Vezměte obyčejnou V60. Chcete auto, které vás bude konejšit a rozmazlovat i na té nejhorší cestě, co vás potká? Berte V60 CC. Chcete dynamický a jízdně schopný sedan, který vám dokáže vykouzlit úsměv na rtech? Jděte pro S60. Celá šedesátková řada Volva je neuvěřitelně silná a talentovaná a musím říct, že bych nechtěl být v kůži soupeřů. Musejí mít neklidné spaní. Jo, když forma následuje funkci, pak vznikají výjimečné věci.

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1 969 cm³
Výkon: 250 koní (184 kW) v 5 500 ot./min
Točivý moment: 350 Nm v 1 800 – 4 800 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická Geartronic
Maximální rychlost: 240 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s
Objem zavazadlového prostoru: 442l 
Provozní hmotnost: 1680 kg 
Průměrná spotřeba (udávaná): 6,8 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 9,3 l/100 km
Cena od (s danou motorizací): 1 167 900 Kč (výbava Inscription)
Cena s danou motorizací a výbavou: 1 552 250 Kč (výbava R-Design)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
05. června 2019, 19:23
3

Nejhezčí Volvo současné výrobní řady, nejhezčí sedan na trhu. Víc nemám co dodat.

reagovat
Perníček
05. června 2019, 20:09
1

Tohle mi nedělejte.... Líbilo se mi hodně předtím, po přečtení tohoto článku ještě víc a samozřejmě na něj nemám. :-D

reagovat
briza
06. června 2019, 10:13
0

Pokud nutně nepotřebuješ obě ledviny, možná bych ti s tím dokázal pomoct...

Skipper
06. června 2019, 10:52
0

Ledvina by byla myslím akorat na audiosystém...

ro
rock
06. června 2019, 11:58
0

V civilizovaných zemích prý až 200 000 E za kus, v Číně nebo Indii od 15 000 E za kus.
Tak pokud má nějakej zachovalej, málo jetej exemplář, tak by to třeba klaplo.

briza
06. června 2019, 15:33
0

I čímani zaplatí ranec. Oni tam mají sice "dárců" hromady, ale obvykle je to tak třetí jakost.

Ju
Junior
05. června 2019, 22:16
1

za cenu +-540i by moje volba byla jasná.
Ale hezký to je, nyženy

reagovat
ma
martinw
06. června 2019, 08:00
1

Za ojetinu cena pod mega, to mi příjde ok. Díky za zajímavý test.

reagovat
če
čert
06. června 2019, 10:10
0

Díky za test, tohle auto se vážně povedlo. Jenom doufám, že se absence naftových motorů neprojeví moc negativně na prodejích. Byla by to škoda.

reagovat
Skipper
06. června 2019, 10:56
2

To auto se mi líbí od první chvíle. Nevadil by mi ani čtyřválec, ale jsem tak trochu autosnob a v mém podvědomí by to prostě pořád shazovala absence zadního náhonu, i když bych ho v reálu určitě nepotřeboval.

reagovat
VK
VK
06. června 2019, 14:52
0

Se správnou hnanou nápravou se to vyřeší s masivním zavedením hybridů s elektromotorem pro pohon vzadu. A pak si to koupím. Ačkoli váhám nad Pažoutem, jestli zaveden do výroby tu "supersport" variantu hybridní pětsetosmičky s elektromotorem vpředu a vzadu.

reagovat
ToMyx
06. června 2019, 15:14
0

Moc pěkně napsaná recenze, krásně vtáhla do "děje".
Kára má pěkný interiér i exteriér, ale nechápu potřebu obludně velkých kol. Ty 20" mají pěkný design, ale na autě mi připadají až moc veliké a auto zbytečně působí takovým až nepatřičně humpoláckým dojmem. Jaké mají ty megakola výhody? Kromě designu mě napadají jen nevýhody.

reagovat
beastar
06. června 2019, 16:30
0

Uznávám že lehce nad milion za takový auto mi přijde jako zajímavá nabídka. Tahle barva je hezká. Vlastně jediný co obecně nemám rád je jejich pojetí interiéru. Bohužel luxus si představuju jinak JÁ. Vyjma sedadel ty jsou perfektní a je vidět, že těží z minulosti ze zkušeností. Už od pohledu to vypadá pohodlně narozdíl od některé cenově blízké konkurence že. A jako 250 koní.... jako průměr 7 litrů. Škoda že je to Volvo a to já bych si prostě nekoupil není mi ještě 60...

reagovat
če
čert
06. června 2019, 17:33
0

No vidíš, a mně ještě nebylo 30 a už mám Volva dvě :D

beastar
06. června 2019, 17:43
0

No na to musí bejt povaha ,) Doufám že mezi nima nechybí modla všech Volvo (neo) fans XC90 fplný.

ro
rock
06. června 2019, 18:05
1

Hmm, taky patřím k těm, co sedli do Volva a po 10 km zjistili, že už pro Volvo dozráli. Taky mi není 60, ale budu se ho držet zuby nehty. Btw svezení s XC90 (teda předchozí generace) mne dosti iritovalo. Pohodlí ceně neadekvátní, nepříjemnej pocit, že sedím na barové stoličce a ještě ve výkladu, nijak zázračná spolehlivost toho kusu, se kterým jsem měl tu čest. To fakt ne. Nechápu, co na tom Clarkson tak viděl, že ho pořídil do rodiny...

če
čert
06. června 2019, 19:31
0

Nene, žádný SUV v naftě a fplný. :D Já SUV rád nemám obecně, a XC90 přesně jak píše rock - dojmy jsem měl velmi podobný. XC90 maximálně kdybych potřeboval něco často tahat, tak V8 verzi bych asi přežil. Ale naštěstí nepotřebuju.

Jeden z mých kousků je starej erkovej kombík z devadesátek. Z toho bude ještě parádní sleeper. No a druhej je benzínová S80II na daily. Nemyslím, že dvojková S80 je úplně důchodcovský auto :) A ta nová S60 už vůbec ne, vypadá fakt parádně a svěže. Jezdí to podle testu velmi slušně. Mně se zamlouvá velmi a dokázal bych si ji představit jako náhradu stávající S80. Rozhodně se mi líbí daleko víc, než německá konkurence. A že přijdu o dva válce mě zase tak netrápí.

Nimrod
06. června 2019, 20:19
0

také se hlásím do party. první volvo v 26, druhý o dva roky později. vlastně jsem nikdy nevlastnil jiný auto než volvo :-)
"Škoda že je to Volvo a to já bych si prostě nekoupil není mi ještě 60..." tohle je podle mě prostě předsudek. sám jsi si obhájil alespoň po teoretické stránce tuto s60 a pak to tímhle pohřbíš.... možná zbytečně. mně nová auta nic neříkaj a volvo není výjimka, ale přijde mi to prostě škoda

beastar
07. června 2019, 02:32
0

Ok. S tim věkem to je takový to spíše lidový moudro. Dnešní modely už k tomu úplně nesvádí jakoby brát na to zřetel. Mě bylo Volvo nabízeno poměrně nedávno. Nakonec sem v tom nejel a ani sem se to nakonec nejel podívat. V60, čtyřkola, automat, rok starý, najeto 12,000 km. T6,300 poníků. Hnědočerný interiér, tmavě hnědá kůže, záruka a xy píčovin k tomu. No... fplný. Chtěl by po mě nějakých 1,760,000 korunek. Což je jakoby dobrá cena.

Jenže za chvíly mi končí Ghibli a jde to za takový prachy můžu mít taky. Teda levnější asi starší a s 10x takovým nájezdem ale zase klidně SQ4 V6 410hp. Jasně bude to třeba 2015. No a v tomhle světle a výběru už mě prostě moc Volvo jakoby napříč modely nebere. A to jsem ještě nezačal tahat takovej debilní mainstream jako Audi případně bavoráky za 1,1 až 1,8m.

Takže moji milý volvisti co jste se zde vyjádřili. Co byste dělali nevěřím, že by každý z vás hned automaticky vyrazil pro Volvo. To neznamená že se mi auto z TESTU nelíbí ba naopak. Bohužel konkurence je mraky a možností nepřeberně.

ro
rock
07. června 2019, 08:08
0

Máš částečně pravdu, ale u mne opravdu jenom částečně. Volvo je pro mne auto, který si člověk obstará, protože ho chce. Ne proto, že by bylo objektivně nejlepší. Z toho důvodu pro mne není konkurencí Volva velká trojka, ale třeba Jag. Ale uznávám, že tohle může mít každý nastavený jinak.

riderhenry
07. června 2019, 15:30
0

Já jako takový "Volvista teoretik" souhlasím. Volva beru jako nejlepší auta pro "normální" lidi, kteří mají o něco víc peněz, které jsou do auta ochotni investovat. I když třeba taková XC90 mě úplně nebere, tak tyhlety normálnější modely se mi zdají super všechny (ale osobně jsem jel teda z aktuální řady jen ve V90, XC90 a XC40). Vlastní peníze bych za to nedal, protože mi v tom chybí trochu víc zábavy a emocí (byť je za to S60 chválená), ale pro známé bych určitě doporučil spíš Volvo, než Audi apod. Ostatně takhle dopadl i otec... Jen škoda, že nestihla vyjít nová S60 o rok dřív a tak šáhl po XC90, kterou moc nemusím a ani mě za tu cenu nepřesvědčila...

beastar
07. června 2019, 15:54
0

No já sem normální člověk. Trošku víc peněz nevim

beastar
07. června 2019, 16:00
0

Jestli mám. XC modely mě obecně nepřesvědčily v ničem. A v takové kategorii bych sáhnul raději po novém Audi Allroad. Bude drahý tj, ale odvede co suv a vypadá to jako auto. A ne jako městský suv. Obyčejný nízký Volva mě neuraží ba naopak. Nicméně levnější než konkurence to není. A právě mi tam chybí taky trochu emoce a zábavy.

Doporučuju to obecně lidem bez výraznější snahy vyčnívat, bavit se životem. Teď myslím nový modely. Ne klasika z roku 65. Prostě takový ty typ účetní co i do lesa jdou ve svetru s límečkem a v mokasínách. Docela mi to funguje tihle lidi na Volvo slyší. Bohužel sem pravej opak mám rád rebélii a extravaganci a tu Volva nenabízí. Neříkám že Audi jo;) ale o tom se nebavíme teď.

Jakub Pospíšil
07. června 2019, 16:00
1

Když si koupíš jako daily Ghibli, nechceš jezdit Volvem. Je to o nátuře, o tom, co má člověk rád a tak vůbec. Chápu, že u Býsta nepřipadá v úvahu Volvo, má to s ním zhruba tipuju stejně, jako já s BMW. Jistě to je dobré auto, ale já ho prostě nějak vnitřně nechci, ačkoli nepochybuju o tom, že má mnoho nesporných kvalit. A stejně, jako já za nejlepší BMW považuji i8, kterou většina fanoušku za plnohodnotné BMW ani nebere, tak Býst se shlédl v C30, která také bývá často zavrhována "pravověrnými" volvisty. Je to o charakteru, o preferencích...
Já mám Volva dvě, mám je rád, ale občas to jsou teda pěkné krámy a říkám si, že kdybych jezdil Focusem, udělal jsem líp. Každé auto má svoje, nejsou vyloženě "dobré značky" a "špatné značky", mnohem víc jsou zkrátka značky, co mému momentálnímu rozpoložení vyhovující více a nebo naopak méně.
Tak pravím já, to je zas elaborát.

riderhenry
07. června 2019, 22:28
0

Jak psal Jakub - normální určitě nejsi ;) Normálnost se v tomto případě dá přeložit jako určitá konzervativnost, nebo možná spíš braní auta jako spotřebiče. Což se nás asi netýká... A trochu nesouhlasím s tím, že Volva jsou pro lidi v pletených svetrech - teď už to dávno neplatí a minimálně díky designu bych řekl, že naopak oslovují často lidi, kteří jsou znudění německou trojkou... Dřív to tak ale bylo. A proto si myslím, že Volvo má takový úspěch - jednak má obrovskou základnu lidí, co značku nemění, zároveň v posledních letech láká velké množství nových zákazníků super designem a určitou svěžestí.

beastar
08. června 2019, 03:23
0

Tak jako design šel nahoru nicméně osobitost podle mě od dob cihel tratila. Kdysi to i malý dítě na dálku poznalo. Typický rys hrany a obří masky a celková nevzhlednost. Dneska ok je to nová vlna. Já nechci vařit z vody, ale mladých dynamických manažerů ve Volvu sem fakt moc nepotkal. Tady jasně vede BMW/AUDI a dědkové pořád prahnou po těch Mercedesech. V SUV od Volva stejně jako ve všech ostatních potkávám hlavně maminky a znuděný zlatokopky. Nevim jestli je Praha a časný cesty na západ jakoby vypovídající vzorek, ale myslim že v Bruntále (třeba) moc novejch Volvo aut nepotkáš obecně. Takže věřim tomu co vidím.

Jinak Kuba to napsal docela dobře. Volvo je specifický a asi nemá cenu tady hledat pro koho a proč je. Pro mě zjevně ne. Sem tam sem na ně kouknul i se svezl, ale ať si to kdo, chce obhajuje jak potřebuje. Emoce v tom není. Asi jako v samotných Švédech... jsou trochu studený...Jasně zase se tady najde někdo kdo byl ve Švédsku a bude mi trvdit opak:) Já nevim jsou tady miatisti a dost často pochopí proč tu malou miatu spoustu lidí nemá rádo. Jsou tu lidi co fandí BMW možná si o mě myslí, že sem kretén ale nepřemlouvají nikoho že BMW je vlastně supr a bezva spolehlivý auto. A tak dále.

Jenom jak dojde řeč na Volvo je to problém. Jakoby mi přijde, že ani ti lidi co v tom jezdí a fandí tomu vlastně věděli že tak trochu ty mýty kolem jsou pravda. Jen si to prostě nemůžou připustit. Protože by sami sebe zařadili do kolonky suchar ve svetru kterýho auta vlastně nebavý nechtěl škodovku a tak skončil u Volva. Tak to přijde mě.

ro
rock
08. června 2019, 09:27
0

Cha, dobrej stěr. Je to teda brutální zevšeobecnění, ale když to tak vidíš, je to tvůj pocit, brát ti to nebudu...

riderhenry
08. června 2019, 11:42
0

Tak asi nemá moc smysl se se mnou vůbec bavit, protože Miatista jsem už 12 let (tehdy to ještě nebylo ani tak trapné :D ), BMW mám taky, navíc černé... A stejně si myslím, že Volvo je nejlepší auto pro většinu lidí, co vzhlíží k nějakému Audi a nakonec spíš skončí třeba u nějakého korejce nebo Škodovky. Myšleno jak ojeté, tak i nové (ale tam už hraje samozřejmě daleko větší roli finanční stránka). Ale image moc hodnotit nechci, to je samozřejmě zase věc trochu jiná. Pravda je, že v Mnichově člověk kromě Německé trojky moc nic jiného nevidí. Už to na mě působilo trochu moc přehnaně nacionalisticky :D . Ale třeba u nás v Brně mi přijde, že Volvo potkávám násobně častěji, než u předchozích generací.

beastar
08. června 2019, 13:56
0

Jako čistě pragmaticky. Ano Volvo je mnohem víc vidět. Jezdi jich dost osloví to obecně víc lidí. Jistého typu. Lidi kteří by dost možná před pár lety měli VW, nebo snad škodovku. Předpokládám že třeba od Alfy masové migrace právě k Volvu nehrozí. To je v kostce to co tvrdím.

A to že má někdo miatu neznamená že se s nim nebavim. O tom sem nepsal. Psal sem o tom, že lidi jsou rádi v kolonce mám miatu a kritiku neřeší. Bmw fanoušci teď nemyslim majitele jsou pacienti. Taky ale Bmw je u nás společensky vnímaný jako cool! Báwi vole. Takže zase do té skupiny mnozí rádi jdou.

A Volvo. O.tom co si myslim sem psal;D Netvrdim že to je 100 pravda. Nikdy to neplatí o všech. Nicméně osobně sem nepotkal takovýho stylovýho, cool, uvolněnýho majitele Volvo. Většinou z toho lezou týpci co považují za styl černej svetr Marks&Spencer a boty z Deichmanna pro všechny příležitosti. A z ojetin často lezou pro mě divný existence. Jakoby ta značka táhla nějaký specifický lidi. Vnímáním světa a motorismu. A ano v poslední době 1/10 potkám i někoho kdo evidentně dřív měl Bmw a udělal změnu.

Jakub Pospíšil
08. června 2019, 14:03
2

Z ojetin lezou divný lidi.
No tak dík teda.

Té militantní potřeby bránit volvo za každou cenu jsem si taky u některých majitelů všiml. Je to nesmysl. Ty auta nejsou dokonalý. Mají své vady a není jich málo. A Švédi jsou levicoví divní lidé, co se sice usmívají, ale jen proto, že je to tak správně. Strávil jsem tam nějaký ten pátek a Švédy opravdu nemusím. Jo, Finové, to je jiná!
-
Komentář upraven 8. 6. 2019, 14:03:48

beastar
08. června 2019, 14:40
0

Jakub: Jak sem psal. Neplatí to vyloženě plošně. A jsou jistě i fajn lidi, co Volvu prostě fandí. Mají to srdíčko a nějakou image a názory okolí mají viš kde. Jinak je fajn, že si pochopil co myslím. Dříve tuhle potřebu mívali Alfisti. Tady ti místní se vesměs profilují jako lidi co tomu rozumí a zároveň si z Alfy dovedou udělat taky srandu. Nadhled. To mi přijde že lidem kolem Volva často chybí. Možná to souvisí s tim co píšu.

Jinak názor na Švédy. Moje řeč. Hlavně zůstat korektní. A příjemný alespoň na oko.

Nimrod
08. června 2019, 17:25
0

bíste, lidi neškatulkuju, holt s nima nedělám, tak mi to ani nenutí, ale asi máš pravdu :-)

riderhenry
08. června 2019, 21:26
0

Volvo je ale fajn auto právě pro ty lidi, kteří autům nerozumí. Znalec právě častěji chce "něco víc" a tak si vybere něco zajímavějšího (ať už to bude Alfa, "trapné" BMW nebo třeba Saab...). Proto říkám, že mi to přijde často jako nejlepší auto pro "obyčejné" lidi, kteří mají ale třeba strach z dražší značky, nebo z neznámého (kolikrát já už slyšel ten argument, že někdo koupil Škodovku proto, protože mu to opraví kámoš...).

Btw. že mám MX-5 a BMW je v mém případě čistě logický krok a zpětně vím, že jsem nemohl udělat líp, ale zároveň je to spíš o mých preferencích a potřebách než o tom, že bych si dovolil nějak glorifikovat MX-5 a/nebo BMW. Takže v zásadě z mého pohledu podobné vyústění jako výběr Superbu pro obchodního zástupce :D Sice to sem vůbec nepatří, ale nemůžu si pomoct - zatím jsem fakt nenašel auto, které by POHODLNĚ odvezlo rodinu kamkoliv, bylo rozumně praktické a pak bych s ním na slalomu zajel poměrně fajn čas a hlavně neměl pocit, že to auto nějak trpí nebo snad dělám něco, na co není stavěné (což v tu chvíli dělám :D ). To jen k BMW (330i E90)...

Ju
Junior
08. června 2019, 21:38
0

riderhenry +1
Volvo mi přijde jako auto pro lidi, co už jsou too good na škodovku, a Audinu zrovna nechtěj.

če
čert
09. června 2019, 02:07
0

Já se přiznám, že fanda Volva jsem, ale nejsem fanatik a samozřejmě vím, že chyby mají a dokážu určitě ocenit i auta jiných značek. Ale nemůžu si pomoct, ty benzínový HPT pětiválce z 90. let jsou pro mě neskutečně charakterní motory a prostě je mám rád. Ty mi nepřijdou jako auta pro lidi, co nemaj rádi auta, i když designem to fakt vypadá jak krabice pro důchodce (ale i tak se mi moc líbí :)). A zase ta novější Volva mně na daily použití vyhovují tím, co tady už bylo někdy dřív popsáno v testu - je to taková zenová zahrada klidu, krásně si při řízení odpočinu. A samozřejmě chápu, že spousta lidí radši sáhne po konkurenci z Německa nebo Itálie a nikomu Volvo cpát nechci. Jenom bych je neviděl jako auta výhradně pro lidi 60+ :D

beastar
09. června 2019, 14:51
0

No tak se shodneme na tom, že Volvo je specifický. Bylo své. A ne každého dovede zenová zahrádka oslovit. Dnešní vzhled obecně platí za přijatelnější pro většinu. Naproti tomu motory už jsou obyčejnější, ale stále dobré. Továrnu na emoce za volantem nenajdeš. Tzn. není to úplně doporučeníhodné všem. 60+ tedy ne nicméně 25 až 35 bývají častěji lidi co hledají i emotions a sportovní feeling. Na pověst takových aut tady máme Bmw kterýmu sekunduje Audi. Přestože je to kravina:)) Lidem neporucis.

riderhenry
09. června 2019, 15:19
0

Určitě se v tomhle shodneme. Ale za sebe bych si dovolil jen takový lehký povzdech, že všichni ti lidé, co to BMW a Audi pak vyberou (v jaké verzi lepší moc nerozvádět -typicky hodně čtyřválcové nafty a sportovního paketu k tomu, že ano...) na základě těch sportovních ambicí, stejně spíše ve finále trpí těmi ústupky "sportovnosti", kterou nevyužijí (viz moje zkušenost ze slalomu, což se týká tak promile řidičů), a i zenové Volvo by jejich tempo s prstem v nose zvládlo (on třeba rozdíl v agilitě první a druhé XC90 je asi jako rozdíl mezi MX-5 a Octávii 1.9 TDI)... Prostě ten "zen" je spíš v designu, v té 100% bezpečnosti a dá se používat jako výmluva pro absenci patřičnějších motorů, což je z mého pohledu největší nevýhoda oproti konkurenci, se kterou bych měl ve větších modelech velký problém.

Ha
Habakukk
07. června 2019, 09:09
0

No v červené barvě se pěkně schovají ta podivná zadní světla dalším plus je, že červenou mám na autech rád (krom škodovek) za mě tedy S60 v této konfiguraci fajn auto. Otázkou je zda bych volil Volvo S60 nebo AR Giulia, Volvo asi ve všem lepší, ale.....

reagovat
Caddy
09. června 2019, 16:46
0

Tohle je pecka, sedan, co vypada jkao sedan, tak se to ma delat. Volvo ma ten nejhezci design ze soucasnych beznych aut. Skoda, ze neudrzelo tu linii i uvnitr, palubka uz nejak neni tak hezka a volvi, jako tomu bylo u minulych generaci :(

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem