načítám data...

Ptejte se: Když nevíš, co chceš …

Dnešní Ptejte se je trochu naruby, ale to na věci nic nemění. Dokážete najít nějaké zajímavé auto za 400 tisíc?

zobrazit celou galeriiFoto:   wheelsage.org

Vážená a milá redakce,

jste určitě nejlepší stránka o autech široko daleko. Vaši redaktoři jsou nejen plní zkušeností i znalostí a jsou to také pěkní kluci (plus Viola samozřejmě)! Každý den na Autíčkáři strávím mnoho času. Mám rád i rubriku „Ptejte se“, ve které doporučujete zajímavá auta. Ještě lepší je, že spoustu originálních tipů doplní i komentující uživatelé, kteří umějí najít i nějaké originální řešení.

Mám problém. Moje hybridní Volvo, které už tu párkrát (někdy bohužel) bylo, ráno zas odmítlo vyjet z garáže. Vyskakují mi tu hlášky jako chyba ABS, chyba motoru, chyba hybridního systému… Už na to fakt nemám nervy, a když to slyšela moje kreditka, tak se někam schovala. Dál už ne! Chci jiné auto. Rozpočet 400 tisíc max a požadavky? Mám dvě malé děti, které ještě dlouho budou v sedačkách, takže kupé spíš ne. Kočárek naštěstí už jen jeden skladný, takže stěhovák to být nemusí. Co oceňuji je, když své auto nepotkám u každého obchoďáku pětkrát. Dál už taková ta klasika jako ve všech dotazech – zábava za volantem, spolehlivé, vysoký výkon a nízká spotřeba…

Díky za vaši pomoc.

Lukáš Naske

 

Aneb jaké to je, když si redaktor napíše dopis do rubriky Ptejte se a hned si na něj i sám odpoví…

 

Ahoj Lukáši. Děkuji ti za tvůj dotaz.

Přijde mi, jako bych tě znal už roky. S tvým názorem na zkušenosti a další kladné vlastnosti našich redaktorů mohu jen souhlasit :). Ale legrace stranou. Teď už k tvému problému.

Tipnul bych, že každý den brouzdáš po bazoši a mobile.de a tvé tužby se často mění. Zkusím tedy uhodnout, co by se ti mohlo aktuálně líbit.

První tip – Mercedes Benz GLK po faceliftu, protože vím, že automobilka s hvězdou ve znaku je tvou oblíbenou (Honza Křeček snad promine). GLK je SUV, které je tak akorát velké, dá se sehnat dost kusů na prodej, a přesto není tak moc okoukané. A hlavně na novější GLC nemáš. Navíc po faceliftu dostává předek, který se s přimhouřením obou očí dá ještě trochu srovnávat se současnými modely Mercedesu, a proto působí stále moderně. Motorová paleta byla pestrá, ale reálně jde vlastně koupit skoro jen verze 220 CDI. Druhou možností je pak verze 320/350 CDI, která by se ti určitě líbila o něco víc, ale tady narážíme na cenu. Jakákoli verze po fl je dost na hraně tvého rozpočtu a na šestiválec můžeš spíš zapomenout. Interiér je ještě z hranaté éry. Ne každý mu přijde na chuť a jakostními materiály příliš neoplývá, ale je odolný a dobře sestavený. Kufr není velký, ale tetris už sis procvičil ve Volvu. Pokud bys na GLK trval, asi by se vyplatilo si pro něj dojet do země původu.

Další možnost? Vím, že tě u Volva trápil především servis. Asi bys chtěl nyní sáhnout po něčem na jistotu. Sice třeba málo zajímavé/zábavné auto, ale budeš vědět, že si s tím všude poradí, nebudeš to muset vozit na odtahovce do Prahy a informace hledat po fórech. Auto, na kterém už je každá závada stokrát popsaná a vyřešená. SuperB 3!

Jasně, není to nic originálního a může se stát, že u nákupního centra potkáš i několik podobných, což vlastně popírá půlku požadavku. Ale nehrozí, že si s tebou v servisu nebudou chtít ani podat ruku, když se zmíníš o plug-in hybridu. Bohužel do limitu vychází zas jen několik málo aut (když to omezíš na automat, nájezd do 200 tisíc km a tak…). Určitě to bude nafta a můžeš jen doufat, že najdeš nějaké slušné 2.0 TDI a nezbyde na tebe jen jedna šestka. Výbava špatná nebude, ale u těchto „nejlevnějších“ nepočítej s větranými sedačkami a podobně… Jistotou ale je, že už tě děti zezadu do sedadla určitě kopat nebudou, a to se počítá.

Ještě rozumnější volba by byla modla našich silnic – Octavia 3. Jenže tobě se tak strašně moc nelíbí interiér, že to zkrátka nejde, viď. A navíc nudnější volba snad ani neexistuje.

Zajímavější je určitě volba Mercedesu třídy C, generace W205. Ještě loni jich do 400 tisíc pár bylo a dělal sis na něj zálusk, ale teď vidím jen auta s vysokými nájezdy a je jich jak prstů na jedné ruce. Ony ty ceny ojetin vážně rostou nahoru. Každopádně prostorově by sis od Volva V60 moc nepomohl, jízdně by to ale určitě stálo za to. Vždyť by měl vážit skoro o půl tuny méně než ten seveřan! Pohon zadních kol je příjemným bonusem, ale především se můžeš spolehnout na perfektní zpracování, skvělé materiály i design který ti sedí. Rozhodně auto, které můžeš mít pro něco rád, a to je důležité. V Německu by se pár kusů možná našlo. Asi žhavý kandidát, viď…

Poslední dobou se občas vozíš v Citroenu C4 Picasso a MPV má něco do sebe, co? Ano, v téhle třídě aut už úplně rezignuješ na cokoli autíčkářského a volíš komfort pro rodinu, ale možná to ani tolik nevadí, když ti před domem ještě stojí SLK, se kterým se ty autozážitky dají dohnat. Tipuji, že jsi trošku pokukoval po Renaultu Espace poslední páté generace. A určitě to není špatná volba. Rozhodně se mu nedá upřít styl ani praktičnost, i když předchozí generace na tom byly s tou praktičností ještě o něco lépe. Každopádně můžeš čekat pohodlí, tři samostatná sedadla ve druhé řadě, volitelnou třetí řadu, a hlavně hromadu prostoru i výbavy, kterou u prestižnějších značek za podobné peníze nedostaneš. Rozpočtem jsi zas trochu nahraně a v motorovém prostoru tě skoro jistě čeká pouze 1.6 dCi se 118 kW, což bude na auto jen tak tak stačit. Dvoulitr se dodával až později a benzínové TCe nebude moc ekonomická volba.

I když život s jedním z prvních PHEV nebyl po servisní stránce zrovna růžový, stejně jsi na moderní technologie nezanevřel. Máš můj palec nahoru. Že by ses odvážil a opravdu sis koupil svůj první elektromobil?

Vzhledem k rozpočtu moc na výběr nebude. Věci jako trojčata Mitsubishi/Peugeot/Citroen necháme stranou. Citigo a Up jsou sice fajn, ale velikost zkrátka nevyhovuje. Z těch dospělejších aut do 400 tisíc zbývají vlastně jen první Nissan Leaf, VW e-Golf a hlavně BMW i3. A právě o tom divným BMW jsi občas přemýšlel. 125 kW, 250 elektrických newtonmetrů a jen 1320 kg. Pěkný odpich z místa zaručen. Jenže jako s Céčkem – ceny za posledních pár měsíců poskočily a v Česku už si žádné auto pod 400 nekoupíš. U našich západních sousedů se pár kusů najde, ale 60 Ah baterie dovolí reálně dojet tak 130 km, a to už je vážně málo. 90 Ah by už asi stačila, ale rozpočet. Takže na tu budoucnost osobní mobility si budeš muset ještě počkat.

A co nové auto? Záruka a servis v ceně je přesně to, díky čemu bys mohl zas klidně spát. Jenže to ses měl rozhoupat tak o dva roky dřív. To, co se teď děje s cenami (nejen) aut, ti do karet moc nehraje. Určitě tak budeš muset slevit z veškerých požadavků a vlastně brát základ a budeš rád za aspoň vyhřívané sedačky. Pravděpodobně bys musel zas kvedlat fofrklackem a tvé levé lýtko získá zpět skvělou formu ze šlapání na spojku. Takže co se dá kolem limitu pořídit? Hned mě napadá cokoli od Dacie (a to nechceš), ale asi nejlepší nabídku připomněl nedávno Kuba – je jím Hyundai i30. Jenže pouze v některé z nejnižších výbav a kombík se tam ani nevejde. V důsledku vlastně nic víc nepotřebuješ. Auto je to slušné, příliš teplo nebo zima ti v něm nebude, hudbu ti přehraje, v kufru něco odveze a hlavně víš, že jsi dalších pět let bez starostí. Ale vážně tohle chceš?

Úplně cítím, jak si teď rveš vlasy hrůzou. (Jako fakt to cítím, když to píšu já.) Tahle volba pro tebe nebude. Vědět, že právě ty hradíš ten prvotní nejrychlejší pokles hodnoty, a navíc za auto, které ti vlastně nic neříká, prostě nejde. Někoho rozumně smýšlejícího asi po právu zláká ta záruka, ale co by to bylo za život bez trochy riskování. Jak tě znám, tak ty prostě typ na nové auto nebudeš. I kdybys měl milion, tak asi koupíš nějakou dvouletou ojetinu, viď…

Jak to máte vy? Poraďte prosím nějaké zajímavé auto nerozhodnému redaktorovi. Co byste za pomyslných 400 tisíc korun zvolili? Raději nový vůz se zárukou nebo ojetinu? A když ojetinu, tak spíš třeba tříletou nebo ještě starší auto, ale vyšší třídy a lepším motorem a výbavou, ale i větší porcí kilometrů?

A k závadě Volva – vše vyřešeno nabitím obyčejné 12V baterie. Zas funguje, jak má, a zas ho bezmezně miluji. Tedy do další závady…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Riccardo Martora
09. srpna 2022, 12:38
0

To, že nechce potkat své auto pětkrát u obchoďáku a stejně mu tu předhodíte Superbík a Hjundaj, mi přijde dost úsměvné. A proč mu cpete kombík, když píše, že to nemusí být stěhovák?

Jinak za mě - pod 400 tisíc se už dá sehnat AR Giulia
https://auto.bazos.cz/inzerat/155352128/alfa-romeo-giulia-22-jtdm-navi-xenon.php

reagovat
František Čáslavský
09. srpna 2022, 12:51
11

Já bych teda doporučil přečíst si jméno pod dotazem a jméno autora... Sám sobě ať si cpe pro mě za mě třeba Enyaq! ;)

beastar
09. srpna 2022, 14:36
4

Tady někdo rychleji psal, než četl:)

Mrkef
09. srpna 2022, 21:48
0

Sedan je přímo ideální pro 2 děti a jeden menší kočár.... Sám jsem měl Volvo S60....

Lukáš Naske
10. srpna 2022, 08:34
1

Riccardo: A já myslel, že jsem to v textu zmínil několikrát dost jasně :)
Jinak Gulia mě nenapadla. Připadala mi dražší, ale přímo tento kousek vypadá dost slušně. Díky za výborný tip. To je auto o kterém rozhodně budu taky uvažovat.

Riccardo Martora
10. srpna 2022, 15:35
0

Tak tak, Beast na to kápl. V nedostatku času jsem četl jen dotaz a proletěl auta. A pak byl za trumpetu :)

krab
09. srpna 2022, 12:49
0

Jo, tohle je zajímavej dotaz a něco co naštěstí neřeším, ale občas se samozřejmě rád mrknu do inzerce za co bych mohl ženě nahradit obstarožní X3 za něco co jí zaručeně bude bavit řídit líp. (to slovo "jí" raději zaměňte za slovo "mě") :-D Naštěstí se jedná o tak jednoduché auto, že s ním prostě nejsou trable, rez ho taky nesžírá a tak není důvod měnit.

Za 400 to už dneska bude v tý střední nebo vyšší střední třídě cca 8 let starý auto. Tak už něco bude mít za sebou, tak aby to nebylo v porovnání s Volvem z bláta do louže. To co se třeba líbí mě, Giulia nebo Stelvio stojí 2x tolik co je ten rozpočet a ani nemá 6 válec pod kapotou tak nevím... možná se podívej na něco "made in USA". U mě to nepřipadá v úvahu, dostal bych pojeb, že s tím jezdit nebude, že je to moc široký a dlouhý (třeba takový Challenger 5,7 Hemi R/T ) takže tudy taky cesta nevede.

Ne, asi reálně bych se díval po Mazdách 6 , to bude asi nejlepší řešení

reagovat
Romus
09. srpna 2022, 13:59
9

Dnešní ceny aut jsou prostě jedno velké mrzení.

reagovat
Frankie
09. srpna 2022, 14:42
1

Honda Civic třebas v kombíků s 1,8 atmosférou. Docela to jede a moc to nežere. A je jich docela málo. Cenově se vlezou, budou to šesti až sedmi léta auta.

reagovat
Jo
Josephus
14. srpna 2022, 11:58
0

S tím autem jsem chvilku jezdil (kolem 2015 výroba) a nevzpomínám si na ani na to, že by to docela jelo, ani že by to moc nežralo. A servis taky za to stál. :D

Frankie
14. srpna 2022, 12:01
0

Tak kamarád to má od novoty, ale ne kombi, a chválí si to.

Trinom
09. srpna 2022, 14:48
4

SuperB ... Uááá, moje voči! To není Super Bee, to je Superb. Superb! Jak dlouho ještě budu vídat tu debilní zkomoleninu?

reagovat
kotzitzaq
09. srpna 2022, 15:03
-1

Pokud mě paměť neklame, tak to takto přiblble prezentovalo u první generace samo AZNP.

Trinom
09. srpna 2022, 15:09
0

Já si zase pamatuju, že Škoda sama vysvětlovala, že to vychází z latinského slova superbus, čili okázalý.

Opelfahrt
09. srpna 2022, 15:13
8

Ano, superbus latinsky, superb anglicky. V anglicko- českém slovníku to slovo normálně najdete. Nevím, co na tom kdo nechápe. Já naopak nechápu SuperB, to snad musí být nějaká urbánní legenda, že to vypustila automobilka, protože co by to asi tak znamenalo? Že je to auto super, ale že je zároveň béčko? To nějak nedává smysl, ne?
-
Komentář upraven 9. 8. 2022, 15:14:31

Trinom
09. srpna 2022, 15:21
1

Ona ta latina dává i smysl, s ohledem na modely Felicia, Fabia a Octavia.

kotzitzaq
09. srpna 2022, 15:21
-1

Už nevím jak to bylo, ale snad se jednalo o odlišení od původního Superbu z 30. let (až poté někomu z marketingu došlo, že by se naopak měl k původní luxusní limuzíně hlásit). Osobně mi to připadá také jako blbost a je možné, že už má paměť neslouží, ale opravdu myslím, že to velké Béčko se v komunikaci na začátku používalo. Ale můžu mít už vlčí mlhu :-)

Opelfahrt
09. srpna 2022, 15:46
0

Tak určitě to možný je, oni ti markeťáci a PR ještě nebyli tak školení jako dneska. Já si zrovna tohle nepamatuju.

beastar
09. srpna 2022, 15:52
4

Latina ještě taky Scala. A je to Superb. Jako SuperB to nikdy nikdo neprezentoval. To jen opět česká lidová tvořivost. Ve smyslu hale Máňo, Venca si koupil to nový superbéčko ...

A věřím že autor tam to velký B napsal naschvál. Prostě for Fun.

ro
rock
09. srpna 2022, 16:45
2

Přísahal bych, že jsem tu verzi SuperB taky někde viděl. Ale klidně to mohla být lidová tvořivost nějakýho novináře. Netuším, odkud si to pamatuji.

Is
Iskar
09. srpna 2022, 14:56
1

Exkluzivita, akceptovateľný vek aj nájazd, dostatočne výkonný benzín s primeranou spotrebou, automatická prevodovka, slušný batožinový priestor a zábava za volantom - to všetko spĺňa Subaru Levorg:

https://auto.bazos.cz/inzerat/153948915/subaru-levorg-16-dit-navikey-freetop.php

reagovat
Lukáš Naske
10. srpna 2022, 10:08
0

Je pravda, že mě Levorg vůbec nenapadnul. Teď když na něj koukám, tak se mi docela líbí a mít vstup vzduchu v kapotě má něco do sebe :)

vojtacz
09. srpna 2022, 15:19
6

3x Saab 9-5 kombi. Jedním jezdíš, druhým jezdíš když je první v servisu a třetího máš na díly. A ještě zbyde na dovolenou.

reagovat
kotzitzaq
09. srpna 2022, 15:39
-2

Jedno z posledních DS5 s dieselem 133 kw - bude to mít automat, 2+2 se do toho vejdou, je to odlišné (možná až divné), na každém rohu to nepotkáš, výkon to nějaký má, spotřeba nízká. Zábava za volantem nulová (to asi v PHEV Volvu také nebyla), ale jinak to požadavky splňuje. Tím ale nechci říct, že by to bylo dobré auto :-) Vyrábělo se to i jako diesel-hybrid (a čtyřkolka), ale to byla ještě horší verze, než klasika.

reagovat
beastar
09. srpna 2022, 15:59
4

Zcela reálně
R. Talisman
Mazda 6 obě budou tak pět/šest let nejspíš v nějaké střední výbavě. Servis dostupný. Ta šestka je přece jen trochu spolehlivější asi dlouhodobě. Talismanů zase dohromady jezdí ještě méně jak té Mazdy.

Z VW laskomin. Ať je to fér Passat CC klasika TDI ten už bude zase o něco starší. Případně A5. Tam je to vyloženě příplatek za alespoň nějaký design oproti duo A4/Passat.

reagovat
Lukáš Naske
10. srpna 2022, 08:54
1

Musím říct, že Talismanem i CC ses mi trefil do vkusu, o obou autech jsem dost přemýšlel. Hlavně ten Talisman je u nás dostatečně vzácný, ale sehnat se dá. Navíc koukám, že už je pár kusů za slušné ceny.

beastar
10. srpna 2022, 11:45
1

Tak to CC asi oba víme, že je to prostě reálně Passat místy sestavený z dílů Audi. Cílené auto na design a na lidi jako my. Kdy odpustíš tu horší praktičnost na úkor luxusu a výjimečnosti. Každopádně dneska už je jasný že auto se povedlo. TDI má svoje, potom asi klasika ta jejich zadní náprava která je vždy u staršího auta špatná. Díky jinému těžišti má podle mě CC lepší jízdní vlastnosti, než Passat a určitě než Superb. Zase servisně je to v Čechách jasná volba. Část dílů je ale jiná. Takový ty pohádky koncern VW to je stejný všechno a tak. To možná tak platí pro tlačítka, kliky atd. Co ti budu vyprávět asi sám víš.

Talisman. Já sem jimi měl možnost jet když to byla horká novinka. Mám to auto rád. I když je hromada věcí které mu jdou objektivně vytknout. Určitě bych se nebál novinářských báchorek o 4control. Mám ho v Mégane R.S. včetně automatu, kterýmu dávám pohulit dost často na okruhu. Obě věci fungují skvěle. Řadí to rychle, přesně a tiše. 4control pomáhá auto udržet ve stopě a pomáhá držet vyšší průměrnou rychlost. Obecně podvozek Talismanu ve všech verzích je povedený. Sice není měkký takový to, co čekáš když si naposledy měl Lagunu 1. Zároveň je ale určitě na cestování nastavený skvěle. Je to vyvážený auto s dobrým vnitřním prostorem. Jasně infotainment není žádný zázrak, ergonomie asi nebude tak dobrá jako ji má Volvo. Je to o zvyku. Je jich málo ale dají se sehnat krásný Initiale Paris. Motoricky nevím co bych doporučil. Celkově je to spíš slabina. Ovšem není to auto na blbnutí.

Romus
10. srpna 2022, 17:51
1

Passat CC se bohužel z nějakýho důvodu stal oficiálním autem idiotů a psychopatů na silnicích, alespoň u nás na maloměstě a okolí.

M P
11. srpna 2022, 09:47
1

Talisman říkáš, no ten se mně taky líbí a brzo asi budu řešit podobné téma... pamatuju si jednou ve Francii, že nás tím vezl pilot z flight testu, tenkrát to byla horká novinka, navíc Initiale Paris.. moc se mi to nelíbilo, podvozek mohl být komfortnější, a uvnitř to vypadalo celé tak plastově, takže možná hadrový interiér by nebyl o nic horší...

A jak je to tam se spolehlivostí? Zatím to nevypadá na zásadní problémy, všude si jen stěžují na slabší diesely, ono to auto není z nejlehčích.

beastar
11. srpna 2022, 14:19
3

Dobře tedy. Vzhledem k tomu, že pro mě není velký problém napsat blog. Mám tu po ruce kus. Initiale Paris, 1.6tce, automat, sedan a jen 59000km. Sice auto cenou lehce nad rozpočet. Ilustrovat se na něm dá dost. Tady se o Talismanu víc rozepisovat nejde. Je to totiž všechno hodně relativní. Zrovna na takový to běžný ježdění to bude lepší než nějaký hybridní Volvo. Spolehlivost a tak dále to už dá na víc řádků.

M P
11. srpna 2022, 16:33
3

tak já se hlásím jako čtenář dopředu :)) jako kupující bohužel ne, moc brzo :D

Ha
Habakukk
09. srpna 2022, 17:10
-1

No aby to byla pořádná sranda volil bych Mercedes CLS 500. Prostě pořádný auto co u Lidlu nepotkáš.

reagovat
Dooby
09. srpna 2022, 19:25
1

Levorg- asi velmi dobrá a neortodoxní volba, jezdí jich minimum. Espace- cenově skoro určitě nad limit, je to taková neohrabaná loď, 1.6 dCi s biturbem překvapivě nejede úplně špatně a EDC řadí dobře, ale asi chceš ty vyšší výbavy, kde je interiér supr, ale nebude to za 400. Designově za mě č.1. Dále ještě Insignia II- do 400 se dá sehnat 2.0 diesel nebo 1.5 benzín s HDM automatem r. 2017, často pěkná výbava, je to takovej solidní oldschool, máme ho rok a jsem celkem spokojenej , na to rodinné ježdění. MB-C bych bral, ale je to pro nás malý, pokud vám by stačila...

reagovat
liška
09. srpna 2022, 21:37
3

Co Lexus RX450h, generace 2009-2015?

reagovat
Jimi
10. srpna 2022, 10:59
-1

Našlo by se i GS250, sice větší nájezdy, ale stačí dobrý servis (jsou v ČR). Sice žádný trhač, ale hodně slušné svezení po všech stánkách.

liška
10. srpna 2022, 13:01
0

Nebo GS350, treba tenhle uz je na prodej strasne dlouho a cena furt pada. Nevim, zda je tam neco spatne nebo proste Lexuse chce kazdej hybridniho? https://auto.bazos.cz/inzerat/153836974/lexus-gs-v6-4x4odpocet-dph-bazary-prosim-nevolat.php

Zdeny
09. srpna 2022, 22:36
0

Sice ten rozdíl je v detailech od auta co potkáš 8x za den. Ale co taková E91 335d - 300koní, zadokolka, hezká spotřeba. Do 400k bude faceliftový auto v supr stavu :)

reagovat
Ca
Camry8
09. srpna 2022, 23:22
2

Rav4, automat, od 2013- v pohodě se do toho vejdete, spolehlivá a taky RX450h, 3.5 V6, 299 PS, spotřeba 8-9L/100km, pěkný zátah a pohodlí.

reagovat
So
Solii
10. srpna 2022, 07:37
3

Když si vzpomenu na ty oslavný články autora na poloelektrické Volvo, a že těch pár prvních závad se vyřeší a bude se jen jezdit, vlastně zadarmo.... Jak říká klasik: "Chá chá".

reagovat
Lukáš Naske
10. srpna 2022, 08:30
0

Neboj, nadšení z Volva trvá. PHEV je zkrátka to, co mi vyhovuje a v podobné ceně ani teď nejde koupit nic jiného.

To, že mi teď auto v garáži hodilo pár chyb, byla možná z části i moje vina – dojížděl jsem v elektrickém režimu úplně nadoraz baterky (režim hybrid ji nenechá klesnout tak nízko) a o pár metrů mi to nevyšlo. Auto se pak asi nechtělo nabít z nabíječky a hodilo chyby. Možná byla 12V baterie málo nabitá (asi se z ní napájí chlazení baterie během nabíjení) a proto nabíjení nepovolila. Stačilo ji nabít a vše ok. Ale dojíždím takhle párkrát do měsíce a zatím se mi tohle nestalo.

Jo, zaplatil jsem (pro mě) drahý servis, na druhou stranu od té doby bez problémů a ty nejrizikovější části jsou v záruce. Spím klidně :)

Jenže existuje i něco jako morální opotřebení a myšlenky na výměnu mě samozřejmě napadají často, i když je Volvo ok …

So
Solii
10. srpna 2022, 11:09
3

No vlastně si tu pořád protiřečíš. Auto máš tak tři roky, utopil si v něm strašně času a peněz, nahoře píšeš, že se s tím moc nedá žít a tady dole v příspěvku, že je bez problémů.... Ale já jsem vlastně jen rád, že takový auto nemám. Jen pořád nechápu, že to dokážeš obhajovat.

Mechanik
10. srpna 2022, 19:02
-1

Morálně opotřebený, to je snad nejhorší hláška cos mohl pronést, o takových lidech si myslím své

Ha
Habakukk
10. srpna 2022, 21:19
2

Také se cítím morálně opotřebený.

Cu
Curdin
10. srpna 2022, 08:34
-1

Zkus tohle. Když to sšolicháš moc to nežere. Je to Teda trošku nad rozpočet. Ale zase se svezes.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/173638277

reagovat
Lukáš Naske
10. srpna 2022, 10:00
1

Já vím, že to bude výborné auto, které i super pojede. Ale právě Golf je pro mě tím symbolem všednosti. Tak trochu se snažím skupině VW vyhnout. Superb je ve výběru jako taková volba na jistotu, záloha ke které sotva dojde, ale přemýšlet se nad ní zkrátka trochu musí.

Cu
Curdin
14. srpna 2022, 20:07
0

Tak já právě vycházel z toho, že tohle není úplně tuctovej golf. Navíc bys tu měl jako bonus, že by si nemusel nic řešit před vyjetim z garáže ????. Ale chápu jak to máš zařazený a jak to myslíš.

ro
rock
10. srpna 2022, 14:42
1

"nepotkám u každého obchoďáku pětkrát"
Tak, tahle věta vyhazuje z výběru dojčlandskou trojku a samozřejmě i Superba.
Někde je tu zmíněnej Levorg. Zajímavá volba, ale to znamená CVT a tomu jsem na chuť zatím nepřišel
Peugeot 508 v dané cenové kategorii bude jenom předchozí neuvěřitelně fádní generace
Pro Giuliu je 400 t hraniční suma, to by muselo být velké štěstí, aby se tam neskrývala nějaká zákeřnost. Ale líbila by se mi

Kdybych chtěl sázet na usedlou relativní jistotu, volil mezi trojicí Mondeo x Insignia x Talisman. Všechny jsou dostatečně velké, od každého bude dostatečný výběr, aby se dalo najít něco perspektivního. Mondeí teda jezdí dost, ale Insignií poslední generace moc ne a Talismana člověk potká jednou za uherskej rok.

ale

kdybych chtěl být dobrodruh -a to autor určitě spoň trošku je- podíval bych se, jestli někde nepostává zachovalej Jaguar XF. Servisně to nebude o moc zoufalejší než to hybridní Volvo a nadělá se s ním víc parády.

reagovat
beastar
10. srpna 2022, 16:49
0

Jako Talisman to se shodneme. Ten zbytek více méně taky. Nicméně kde že to žiješ? Jako Superb je díky fleetu a tak doslova v ČR všude. Jenže problém je že Passat už daleko méně. A zrovna CC i když započítám ty dojeté prvogeneracni kusy rozhodně není všude ani dvakrát natož pětkrát. A5 rozhodně též není běžně denně k vidění. Zrovna tak mimorozpočtové Arteon.

Takže ono to není tak jednoznačný. Víš co rok 2001, kdy to co píšeš platilo už dávno není. A to píšu jako člověk který není úplně super vw fanda. Spíš vůbec. ;))

ro
rock
10. srpna 2022, 17:30
0

Neuvědomil jsem si to, ale jsem ovlivněnej tím, že zrovna CC má sousedka, tak ho vídám denně (a je to opravdu asi jedinej kus, kterej vídávám) a stejně tak A5 (předpokládám, že jsi myslel sportback) je víceméně liftbacková verze mé A4. Takže pro mně čirou náhodou vlastně docela všední auta, i když to obecně není pravda. Arteon je fajn, ale ten je tak za dvojnásobek uvažované sumy.

Vůči běžným VW se autor docela vymezuje, tak jsem Passata nebral v úvahu.

Přemýšlel jsem třeba o Mercedesu CLS, ale ty budou buď drahý, nebo starý (případně obojí současně)

Ha
Habakukk
10. srpna 2022, 21:21
-2

Jaguár nemá dobrý motor doslova žádný ….. ač fanda značky historických hodnot, bych volil pokud Jaguar tak nějaký kus z devadesátek.

Sa
Sato
10. srpna 2022, 19:55
1

Posledne europske mondeo 2013-2014 s 2.0 ecoboostom 149kw alebo 176kw sem tam sa najdu aj s manualom. Za 400 bude ten najkrajsi kusok alebo ostane budget na opravu automatu :)

reagovat
Ronoath
11. srpna 2022, 09:01
0

Já bych uvažoval částečně pragmaticky - hybridní Mondeo. Jeden čas jsem nad ním dost uvažoval. Navíc je to sedan (v daném rozpočtu se na kombi nedostane) a to je má oblíbená karoserie.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
11. srpna 2022, 12:47
-1

Já o něm jeden čas přemýšlel.. ale ty baterky v kufru to kompletně zabíjí.

M P
11. srpna 2022, 13:32
2

já jsem to měl půjčené v USA jako Fusion, a to bylo tak nahovno to auto... jakože jsem zvyklý na hranaté Mondeo, a toto bylo fakt špatné. Ale je možné, že to bylo nějak rozbité.

Sa
Sato
11. srpna 2022, 14:53
0

Pri autách z požičovne to je ťažké, ak nie sú skoro úplne nové. Akurát mám ako náhradné vozidlo zo servisu mini cooper clubman a je to strašný krám. Ale má to už skoro sto tisíc a život sa s tým do pohladu nemazlil. Každý tomu určite dáva za studena, podvozek vymetá všetky diery atd.. Sú tam také náznaky že to vlastne mohlo byť dobré auto, až teda na tú spojku...

Trinom
18. srpna 2022, 14:03
0

Hybridní Fusiony trpí na vagon problémů, které paradoxně ani jeden nemá s hybridním systémem, co do činění. A co hůř, nedá se na ně nic sehnat, protože někoho napadlo použít odlišné součásti (i tam, kde to není nutné) od běžného Fusiona/Mondea.

sheogh
11. srpna 2022, 15:56
1

Ja uz od unira shanim neco podobnyho v podobnym rozpoctu, minus ten pozadavek na sedacky a zatim uplne nesehnal. Zatim me to prijde tak, ze budto zvysit rozpocet tak o 200k, nebo se smirit s tuctovkou. Za 400 by se teoreticky dala A6/S6 (moc zabavy za volantem od toho necekat, ale jezdi se s tim fakt dobre), pripadne A8 (uz me 2 utekly, jedna krasna S8 v super stavu:-( ), mozna 550i F10, ale nemam moc duveru v ten motor.
Super by asi byl Jag XF/XJ s kompresorem (motor trochu archaicky, ale sranda s nim je velka), ale je jich fakt malo... Zkousel jsem Lexus GS450, nejak me nesedl ten pohon, mozna je to jen o zvyku, chtelo by ho to tak na tyden pujcit..
MB by taky sel, ale tam se obavam, ze vyjma AMG verzi je spis fajn svezeni a nuda, a AMG verze jsou cenove mimo...

reagovat
beastar
11. srpna 2022, 16:02
1

Jenže 200 zvýšit rozpočet není málo. A nemyslím si že tady Lukáš by chtěl nahradit dosavadní Volvo nějakým V8 :) Jako tebe chápu já mám daily taky podobný krám co žere 17. Řekněme si ale že to fakt není pro každýho. A nejde jen o prachy. V zásadě i servis je trochu hell.

beastar
12. srpna 2022, 09:51
2

Dvanáct let starý polykač desítek tisíc korun měsíčně. Když se s tím bude běžně jezdit. Pojištění bez hav bude tak za šest pětek. Až to zahájí tah na naftový čtyřboj bude to stát rovnou půlku poziřovaci ceny. Rozvody za kilo dvacet. Prostě neber to. :D Zlatý benzínový Quattroporte...

to
tomaass2
12. srpna 2022, 18:51
0

Jenom nabízím hezky nafocený to, na co sheogh ptal. Já u těchto strojů mám pocit, že pro kohokoliv, kdo nemá aspoň dvě kila měsíčně, je to pěkná past, kde je jen otázka měsíců, než sklapne. Ale to ta o třídu níž posazená 550i taky...

Opelfahrt
12. srpna 2022, 19:20
0

Tak lidi, co se nebojí Phaetonu W12, se určitě nebojí ani A8.

beastar
13. srpna 2022, 18:24
0

Nic proti. Je to nafocené na umělém světle, kde bude vypadat hezky kde co. To je ale jedno. Tohle není právě w12 ani nějaká zajímavá V8 na benzín. Prachobycejny 4,2tdi, co nemá ani dobrý zvuk spíš to zní jak autobus ... To prostě nechceš, má to dvě kila. Chceš tu vypsat, co čeká do 30 000 km na takovým autě:)) Proto moje první reakce. Člověk co má dvě kila měsíčně si pravděpodobně nevybere ojetý A8, co má dvanáct let. Takže buď fanoušek nebo naiva. Nebo někdo kdo ty prachy nevydělává slušným způsobem..

Opelfahrt
13. srpna 2022, 19:25
-1

Tak sheogh zjevně není žádný začátečník a asi ví, co hledá. Naprosto souhlasím, že 4,2 TDI je totální past, já jsem sem ten odkaz nedával.

Sa
Sato
13. srpna 2022, 21:38
1

Osobne pre to tiez nemam dost pochopenia a keby aj clovek akceptoval sialene naklady na prevadzku, da sa to potom este nejako rozumne predat dalej? s 250 - 300tis km na hrbu?
Technicky trochu znaly si to spocita a kupi take s menej km takze asi fakt len nejakemu kolotociarovy co si pre financak nemoze kupit nove a akamaratovi v servise plati cash... Ale zase kolko takych ludi je?

Chapal som to pri e38 a e65 kde bola "komunita", atmo benzinove V8, a hlavne tie auta stali polovicu..

beastar
13. srpna 2022, 22:19
1

Já zase nikde nepsal, že je začátečník:D Mimochodem dotaz respektive původní téma je, co shání Lukáš. A ten má momentálně hybridní Volvo, co má k w12 vážně daleko.

A vzhledem k tomu jaký auta měl do 4.2 TDI by asi stejně jako já nešel.

sheogh
14. srpna 2022, 10:04
0

No phaeton w12 v pohode odkroutil 7let coby daily, dokonce bych rekl, ze zrovna ten motor je hodne robustni a krome kompletni rozborky pri vymene lambda sond je to pohoda. Do 4.2tdi bych fakt nesel, uz jen proto, ze do mesta je to blbost. Do w12 klidne znovu... A ano, fanousek si podle me taky tdi nevybere... Zajimavy bylo to V10 tdi, co bylo teda pry podle vsech strasnej kram, akorat v nemecku byly bezne na inzeratech touaregy s vic nez 400kkm na hrbu, tak takovej kram to byl :-D

Ha
Habakukk
14. srpna 2022, 16:32
0

Sousedka měla jednoho. V10 Tuarega doma tak půl roku a to množství oleje co papal byl neuvěřitelné.

Be
Beran
11. srpna 2022, 19:41
0

S max v benzinu.

reagovat
VK
VK
12. srpna 2022, 21:35
2

Co třeba Genézu? Je jich pár, minimálně jedna něco nad 400, druhá kolem půl milionu z roku po řade 2014 2015 v české inzerci k nalezení je. Benzín bez turba, přímovstřik to teda je.

Anebo když už se zabrousilo k tomu korejskému koncernu, tak Optima. Za 400 tyček by byla tak 5-6letá.

reagovat
briza
13. srpna 2022, 14:52
3

Po těch nervech s čínským krámem prostě a jednoduše potřebuješ nějakou zenovou zahrádku. Čili prodat čímana a koupit japonce. https://www.sauto.cz/osobni/detail/lexus/rx-450h/171600674

reagovat
Ca
Camry8
16. srpna 2022, 21:32
0

Ten jsem viděl, ty sedačky jsou pekelný.

Franz Kafka
13. srpna 2022, 22:31
-2

Možná budu opět za idiota a neautíčkáře. Já bych volil naprosto pohodové auto Suzuki SX4. V plné výbavě, bude to awd. VVT je fungující věc. Auto je to naprosto spolehlivé. Za 400 tisíc bude krásný kus s minimem kilometrů. A šest, sedm let stáří.

reagovat
Opelfahrt
14. srpna 2022, 12:32
0

Málo výkonu a malý kufr na dvě děcka a kočárek.

beastar
16. srpna 2022, 23:22
0

Auto dobrý a bezproblémový, ale na rodinný auto to fakt malý je. Ten kufr je minimální vzadu to nemá místo. Jako malá schopná čtyřkolka super ale max pro tři.

Jo
Josephus
14. srpna 2022, 12:22
0

V dotazu mi chybí snad už jen víkendové venčení na okruhu. ;-) Nedávno si jeden známý dopřál celkem solidně vybavený Opel Insignia. Typické auto, které nezarmoutí ani extra nenadchne a přitom má a dělá všechno tak, jak by mělo s perfektními sedadly a celkem solidní hudbou..zajímavý poměr ceny a výkonu bez emocí.
Bratranec je spokojený s Toyotou Avensis a soused nedávno prodal za podobnou částku Ford Edge, ale za ty prachy se normálně koupit nedá.
Mazda 6 je také zajímavý vůz a když máš dost času pomazlit se s ním, dokáže vážně zaujmout a zavrtat se podd kůži.
Za ty peníze jsou k mání i zajímavé kousky od Subaru (hned několik modelů, ale to nejsou auta pro každého a ten jejich následný servis už vůbec ne).
A třeba s Renaultem Talisman nemám vůbec žádnou zkušenost.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem