
Dooby
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Jan Dobiáš |
Bydliště | Praha 4 |
Registrace | před 3.4 rok. |
Poslední aktivita | před 21.9 hod. |
Příspěvků ve fóru | 9 |
Komentářů u článků | 9 |
Pozitivních komentářů u článků | 1 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Garáž .... hodně o BMW N53 motorech je ale i na BMW klubu a jedna dlouhá smutná story na Autoforum. Chce to hodně odvahy si ho pořídit. Prý ty oturbený verze jsou paradoxně spolehlivější (N54, N55). V to doufám - mám N55
-
Komentář upraven 6. 10. 2020, 19:55:46

Tohle se někomu zvenku líbí? Jo, barva pěkná, ale oproti předchozí dvojce, která se mi fakt líbila, docela hnus. Proporce, předek i zadek- prostě špatný. Interiér asi ok a o funkčnosti nepochybuju. Chybí údaje o komfortu, zvuku.... A není za tu cenu už M2?

Já měl tu první gen. OPC a bylo to jednoduchý auto, r. 2002, podvozek dost tvrdej (adaptivní tenkrát ještě nebyl), sportovní jízdní vlastnosti ale vůbec. Ale v tý době docela sleeper (tenkrát 192 koní bylo dost) tak uměl leckoho výkonem překvapit- ale spíš jen rovně. Byly tam Recara, ale jinak celkem spartánský auto a velmi spolehlivý. Ale pro 4 děti to bylo malý. Takže poté S-Max 2007 TDCi manuál- mnohem větší, komfortnější a podvozek a řízení bezvadný, šlo se s tím i celkem projet pro radost. Další S-Max 2011 TDCi 2.2 automat poFL (pořád I.gen.)- o dost jiný auto, komfort, lepší odhlučnění, výbava, ALE: elektrický posilovač bez citu, tvrdej podvozek (Titanium S), takže jízdně o dost horší. Nicméně jako rodinný auto, pro cesty s rodinou, pro dovolený a pro manželky pojížďky velmi dobrej univerzál, jako rezignaci na život to nazývají ti, co nemají děti a nejezdí na dovolenou asi.... Poslední generací S-Max/Galaxy jsem nejel, ale ten interiér se zdá o dost horší, aspoň to má znovu rezervu.


Nádhera, jednou bych chtěl přesně tohle jako ojetinu- víkendovka nebo i daily i když jsem v tom neseděl. V modrý metle nejlíp. Na nový bohužel nebude. Za mě ideál- koncepce, vzhled, netuctový auto-malosériovka, pevná střecha,nezajímavý pro snoby..... Dealeři to asi na svezení nemají, co? Tohle ale asi nebudou nikdy levný ojetiny.

S údržbou souhlas, jen prostě jsem nečekal, že dobové "nej auto světa" z doby , kdy se ještě dělalo "poctivě" bude mít po 260tkm tolik zásadních problémů- předtím obdobný nájezd Octavia I, S-Max a na motor, převodovku, klimu, řízení a vlastně i podvozek se nesahalo. Ty auta byly o několik let novější, to je zase fakt, že věk. Ale nelituju těch peněz (cca 250t. /4r. včetně spotřebního materiálu- to zní hrozně, vím), spíš bylo furt něco a bralo to hodně času. Prostě potvrdilo se, co znalí dávno říkají, že ze zanedbanýho auta už nikdy pěknou káru neuděláš. A mně se zase nechce věřit, že při dobré údržbě jsou ty moderní auta až tak špatný a nekvalitní, jak se říká, třeba ve srovnání s E39.

Xander: Moje 4-letá zkušenost s 530i sedan manuál r.2001je dosti podobná. Měl jsem jako daily 2016-19 a bohužel, v servisu téměř každý měsíc. Je to prostě už starý auto a údržba od předchozích majitelů (které jsem znal) byla strašně zanedbaná. Zase auto bylo za hubičku. Výbava minimální. Nájezd opravdových 260tkm (na konci 300tkm) a opravovalo se takřka všechno, což jsem úplně nečekal- olej z motoru všemi směry a samozřejmě nakonec spotřeba přes pístní kroužky (při ostřejší jízdě klidně 1l na 500km), kulisa řazení (nedržela páka v neutrálu), hřeben řízení, kompresor a trubky klimy-vše znovu. Podvozek komplet vyměněný- ty vibrace většinou nejsou od kotoučů, ale od uložení na přední nápravě, toho jsem se zbavil. Ruční brzda -problémy stejný jako ty, i po opravě paken to brzdí hodně špatně. Koroze už hodně- nový prahy a lemy blatníků, vyvařená podlaha a dál reznou dveře řidiče a víko kufru. Radio nefunkční, nešly zprovoznit ani další 3 z vrakáče, takže nakonec bastl- obyč. neorigo radio, alespoň tedy s bluetooth, což řeší HF a streamování hudby. Výměna sedaček obyč. látka za kožený sportsitze- obrovský rozdíl, stály 6000. Repas xenon.světel u svitlip.cz- bomba, auto svítí lépe než 95% nových aut s diodami. Jinak tedy svezení pěkný, ale v malých rychlostech malý turbomotor fakt jede líp než 3.0 R6, nicméně i laici (žena apod.) říkají, jak to nějak krásně hladce jede a zní. Předal jsem synovi, pár let to snad ještě zvládne, koroze se zastavit nedá. Jako nový to v roce 2001 ale musela být nádhera.


Design, zaměření na řidiče na úkor praktičnosti-mě jako konkurent napadá spíše Giulia. Jen ta má tu klasickou koncepci. Docela by mě zajímalo tohle srovnání . Základní benzín 2.0 má 200 koní, ale zrychlení o 0,7 lepší - asi koncepce nebo lepší automat- ZF versus Aisin. Cena je u Giulie trochu vyšší , ale nic zásadního .

S tím předjížděním máš pravdu, řidiči tam jsou mnohem ukázněnější. Všichni podobná rychlost, v limitu... země dieslů s automatem, tam ideální kombinace, protože CO2 přece

No s tím hlukem od silnice musím souhlasit, jezdil jsem před měsícem ve Skotsku asi 1300km takřka výhradně okresky a ten asfalt se mi jevil hrubší a hlučnější než u nás. Benzínová Astra hučela tedy dost, jinak podvozek ok. Říkal jsem si, že jsou ty silnice udělaný přesně pro hot-hatch- samá zatáčka, uzounký, žádná krajnice, kopírovat celou zatáčku středovou čáru, vertikálně samý hup.... Anglie ale možná bude jinak. Každopádně se tam fakt málo předjíždí, nějaký "prasení" po okreskách jsem vůbec u nikoho neviděl, asi nadšenci jezdí na ty okruhy. Popravdě na těch okreskách je i ta 60 někdy na hraně možností auta a řidiče.
Poslední komentáře
- Vojta, u blogu 159 problémů
To je problém servisů tak nějak obecně. Dřív jsem si myslel,... - Bavoraczech, u blogu 159 problémů
S tím servisem je to blbý. V jednom nespecializovaném servise... - Bavoraczech, u blogu 159 problémů
Ono je to těžký, tyhle RWD sedany co mají vypadat sportovně... - Vojta, u blogu 159 problémů
Máme ta auta obě. 164 i 166. Přepracovaný je podvozek a kompletně... - Bavoraczech, u blogu 159 problémů
Myšleno oproti 164 přepracovaná - Bavoraczech, u blogu 159 problémů
Tak já nevím, platforma 166ky je oproti 166 hodně přepracovaná,... - Vojta, u blogu 159 problémů
To tak má překvapivě hodně lidí, zejména těch mimo autíčkářskou... - Vojta, u blogu 159 problémů
Právě že platforma je Alfou zcela nově navržená pro 159.... - Pólin, u blogu 159 problémů
Jak psal Krab: 166 je o třídu jinde a hlavně je to taky o generaci... - FidoBlack , u blogu 159 problémů
Auto stálo 85.. :D Takže jsem nad tvojí cenovou hranicí,... - st.paul, u blogu 159 problémů
...ešte jedna pre niekoho možno dôležitá vec. Aj základné... - Pochtli, u blogu 159 problémů
Jediná sériově vyráběná alfa, která se mi líbí, jinak... - st.paul, u blogu 159 problémů
Alfa Romeo SW, 1.9/110 kw, Automat, rok výroby 2007, kúpené... - Vojta, u blogu 159 problémů
To je přesně to, co píšu :D Prostě dneska koupíš dojeté... - liška, u blogu 159 problémů
Čoveče napsat v jedné větě, že řešíš turbínu a že na tom máš...
Poslední inzeráty
1966 rok výroby
325 koní výkon
6 400 ccm objem
1923 rok výroby
122 koní výkon
18 100 ccm objem
2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem
1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem
Rušné diskuse
- Proč nechápeme nová auta
147 komentářů - Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?
101 komentářů - Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?
97 komentářů - Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?
93 komentářů - Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc
93 komentářů - Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?
92 komentářů - Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu
83 komentářů - BMW M340i xDrive: Švýcarský kapesní nůž
67 komentářů