načítám data...

Dooby

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoJan Dobiáš
BydlištěPraha 4
Registracepřed 6.5 rok.
Poslední aktivitapřed 1.0 dny
Příspěvků ve fóru9
Komentářů u článků30
Pozitivních komentářů u článků7
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Dooby
07. března 2024, 09:01
0
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4: Nová klasika

Má dvojitý lichoběžník... Rejd kol je až směšně špatný (možná je horší u čtyřkolky, nevím) a v plném rejdu v důsledku speciální geometrie se "strouhají" pneumatiky, prostě se neodvalují, napoprvé to překvapí, ale "it´s not a bug, but a feature". Jako daň za skvělý podvozek tyhle 2 věci beru.

Dooby
03. března 2024, 23:24
2
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4: Nová klasika

Hamster. Díky, výborná a zcela výstižná recenze auta. Doplnil bych, že motor má redline v pouhých 5500 a omezovač asi v 5800 ot. ,což mu trochu ubírá na půvabu. Zvuk v sérii taky není nic moc, pomůže aftermarket výfuk. Lze dodělat Race mód, jako má QV, tím jde zcela vypnout stabilizace. Otravné jsou automatické výstražné blikače, když člověk prudčeji zabrzdí, novináři to dříve hodně a právem kritizovali. Nevím, jestli to FL vyřešil. Ale jinak- vzhled, podvozek, převodovka s těmi krásnými pádly i interiér- za mě super.
HeavySmoker: tu odezvu na plyn myslíš i v režimu Dynamic? Tam už se mi zdá dobrá (režimy N a A samozřejmě souhlas). Mrtvé řízení- pneu jistě dělají pro cit hodně, ale řízení je tak strmé, že na dálnici je až otravně hyperaktivní, okresky to už je jiná, tam je to radost. S polohou za volantem taky žádný problém nepociťuji... Jen sedadla jsou dimenzována na méně rozložité postavy- šířka může někomu chybět.

Dooby
03. března 2024, 10:07
1
Alfa Romeo Stelvio Competizione je podvozkový klenot. Ale stačí to?

Z hlediska spolehlivosti prý jasně lepší nafta- tam žádné vážné problémy. Ve Stelviu asi jde zkousnout, sám bych to tak udělal , ale do Giulie bych to nechtěl . Doporučují samozřejmě tu nejvýkonnější naftu (210k), ve spolehlivosti by rozdíl neměl být žádný . Ale tam je výhradně Q4. U výbavy jde asi hlavně o sedadla- plochá látka s koženkou vs. perforovaná kůže s krásným tvarováním(koukni někde na fotky- rozdíl propastný) a taky o ta krásná hliníkové pádla, H&K audio, větší středový displej, víc mě nenapadá. Asi to chce někde osobně zkouknout a vyzkoušet .

Dooby
29. února 2024, 22:26
0
Alfa Romeo Stelvio Competizione je podvozkový klenot. Ale stačí to?

Race mód mám a ještě jsem pořádně nevyzkoušel- nechám to na okruh... Napíšu SZ - kontakt na mechanika v Praze. Co se týše problému motoru 2.0 GME- nejsou exaktní informace, je to snad vydírání válců a není jasné , jestli kvůli karbonizaci nebo přehřívání. Od 2020 snad vylepšení motoru- já ho právě mám 2020 vyměněnej od předchozího majitele ještě v záruce, ale úplně v klidu nejsem ......

Dooby
24. února 2024, 20:47
0
Alfa Romeo Stelvio Competizione je podvozkový klenot. Ale stačí to?

Jako zadokolka se to dělá v nižších specifikacích- slabší benzín 200k i diesel. Ale moc jich v ojetinách nenajdeš, prostě SUV zadokolku lidi nekupujou (a ani se jim nedivím). Mám Giulii Q4 a chová se to téměř jako zadokolka s bonusem lepší trakce,preference zadku je velmi zřetelná. Pro zájemce se dá doplnit Race mód s vypnutím ESP. Ale moc mi to ke Stelviu nesedí. Bohužel motor 2.0 GME je trochu problémový a hodně se jich už vyměnilo. Ty zadokolky taky mají dost nehezký sedadla, když chceš ty pěkný, tak téměř vždy verze Q4, s pohonem 4x4 ale problémy co vím nebývají.

Dooby
09. srpna 2022, 19:25
1
Ptejte se: Když nevíš, co chceš …

Levorg- asi velmi dobrá a neortodoxní volba, jezdí jich minimum. Espace- cenově skoro určitě nad limit, je to taková neohrabaná loď, 1.6 dCi s biturbem překvapivě nejede úplně špatně a EDC řadí dobře, ale asi chceš ty vyšší výbavy, kde je interiér supr, ale nebude to za 400. Designově za mě č.1. Dále ještě Insignia II- do 400 se dá sehnat 2.0 diesel nebo 1.5 benzín s HDM automatem r. 2017, často pěkná výbava, je to takovej solidní oldschool, máme ho rok a jsem celkem spokojenej , na to rodinné ježdění. MB-C bych bral, ale je to pro nás malý, pokud vám by stačila...

Dooby
17. dubna 2022, 21:43
0
Ford Galaxy 2.5 Duratec hybrid: Velké auto s malým apetitem

Riderhenry: Moje volba jsou 2 auta- rodinné a druhé pro zábavu, někdy je potřeba i obou naráz. Můžeš si šlechtit dál svou E90 a k tomu MPV. SQ7 chce dost odvahy a finančních rezerv, sporťák z toho ale nebude, to je přeci jasné. Tady nelze vymyslet kompromis. No je to o penězích samozřejmě, ale v nadupaném MPV/SUV úplně smysl nějak nevidim. Btw. mám dojem, žes dělal dekarbonizaci na N53, já nad tím teď uvažuju- je to opravdu poznat? Já tedy mám N55, ale to je asi stejný.

Dooby
16. dubna 2022, 10:25
0
Ford Galaxy 2.5 Duratec hybrid: Velké auto s malým apetitem

Riderhenry: Mám zkušenost jen s 1.generací a myslím, že rozdíl byl prostor do výšky a o chloupek větší kufr za 3.řadou. Taky myslím, že Galaxy tam mělo výdechy klimy pro 3.řadu, S-Max ne. Jednou jsme jeli za krutých mrazů do Rakouska v 7 lidech a ve třetí řadě si děti stěžovaly na zimu-tady by bylo Galaxy lepší. Dospělému bych 3. řadu na dlouhou cestu nedoporučil. S 2. gen. zkušenost nemám, ale asi to bude podobně. Jinak musím říci, že obě ty auta byla moc příjemná- prostor, komfort, výborné odhlučnění, spolehlivost. Tedˇ máme Insignii a trochu se nám stýská. Kdoví, jestli časem nepůjdeme do tohoto hybridu. Ta současná přístrojovka nic moc, ale to není zásadní argument a odpadá problém s nepovedenou dvouspojkou.

Dooby
15. dubna 2022, 20:57
0
Ford Galaxy 2.5 Duratec hybrid: Velké auto s malým apetitem

Jako bývalý majitel 2 dieslových S-Maxů musím říct, že spotřeba skvělá (s 2.2 TDCi automat dlouhodobě asi 8,5l/100 nafty, 2.0 TDCi s manuálem něco okolo 7l). Jak je to s dynamikou při zátěži a co zvukový projev při plném výkonu? Od tohoxto typu auta já čekal hlavně pohodové dálniční cestování, což diesel plnil skvěle, o HEV se říká, že největší slabinou je dálnice...Nebude to příliš hlučné v plné zátěži, když chceš zrychlit v táhlém dálničním stoupáku, má to ten výkon? Jinak S-Max oproti Galaxy jsem upřednostnil kvůli vzhledu, ten prostor byl i tak víc než dostatečný na jakoukoli dovolenou v 5 lidech. V 7 lidech je malé i Galaxy.

Dooby
04. dubna 2022, 09:31
0
Opel Insignia Sports Tourer CDTi: Podařený velký vůz

Tak se 120+ jsem to trochu přehnal, ale nad 140 aerodynamický a valivý hluk prostě je dost. Box na střeše ve 150= na hranici mé snesitelnosti. Změřit to neumím, ale S-Max minulé gen. i E92 jsou znatelně tišší. Vše je relativní.... Za mě ale největší slabina jinak dobrého auta.

Dooby
01. března 2022, 15:09
0
Opel Insignia Sports Tourer CDTi: Podařený velký vůz

Ve výbavě je položka "odhlučňovací sada", jež se nyní prodává dohromady s tím Bose- já nevím, zda ji mám, jsou to laminovaná skla. Na dálnici se povídat dá, ale ne ve 170..... Zase to Bose to umí trochu přeřvat. Vybírám ty nejtišší gumy, trochu to pomůže. Ale zase plus je nutno dát za podvozek a ty matrix LED, abych jen nekritizoval

Dooby
28. února 2022, 12:04
0
Opel Insignia Sports Tourer CDTi: Podařený velký vůz

Máme Insignii jako rodinný koráb půl roku (r.v.2018) a vše z recenze sedí. Vadí mi horší odhlučnění (motor, pokud se netočí nad 3 tis. je celkem utlumený), jde o hluk od podvozku a aerodynamický hluk cca nad 120. To je bohužel slabina a nevím, zda to facelift vylepšil. Sedačky bezva (všesměrové nastavování, větrání), ale jsou z koženky i v top výbavě, žádná kůže. Kufr na pětimetrový auto nic extra, je mělkej, nad roletkou ke stropu už se toho moc nedá. Pod podlážkou je prostoru ještě dost, ale varianty jsou buď rezerva nebo subwoofer. Mám druhou variantu, tak to alespoň pěkně hraje (Bose). HDM automat je naladěn na EKO, takže podtáčí, což je asi všude dneska. Dá se korigovat režimem Sport nebo pádly, řadí pěkně hladce. Celkově fajn, příjemné auto na rodinné ježdění a za dobrou cenu. A není jich moc, jako Passat či Superb, pro mě plus, ale každej má toto jinak.
-
Komentář upraven 28. 2. 2022, 12:06:29

Dooby
18. září 2021, 22:27
2
Range Rover Velar P400 R-dynamic: Pokrok v mezích starých pořádků

Tak pan Galveston by měl sem psát maximálně mimo své alkoholové tripy... Taky myslím, že většinu autíčkářů takováhle kára zajímá, ač si ji nejspíš nikdy nepořídí: nový- drahý, ojetý- drahá údržba při legendární nespolehlivosti.... Ale je to prostě etalon crossoverů/SUV, stylovka, který bych se nebránil, ač SUV nemám rád, ale nemám na ní. Jo a to Durango se mi líbí taky, ač ho nepotřebuju a rád bych se svezl, jen to zkusit. Jo a Kubo- mlýn ve Vrátně? Jedinečný...

Dooby
17. června 2021, 17:16
0
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Něco mi říká... že Fido nehledá auto za milión ):

Dooby
16. června 2021, 15:01
1
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

S tou 1.8 se to říká, já tím nejel, je ale prý nejhlučnější z dieslů. A vyráběla se myslím max. do 2010. Obecně S-Maxy vždy mají hodně najeto a diesely obzvlášť, tak abys nekoupil už něco před smrtí. Ta 2.0 TDCi je motor velice spolehlivý, lehce modifikovaný od PSA motor, měl jsem předtím, taky zcela bez problémů, netřeba se ho bát, pokud měl jen aspoň základní údržbu. Jinak na toto tvoje cestování denně bezvadný auto.

Dooby
15. června 2021, 13:19
0
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

To mě zajímá, nevíš konkrétní problémy? Na českém Renault klubu jsem se zatím nic nedověděl.

Dooby
15. června 2021, 12:13
1
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Přesně tuhle první kombinaci máme a taky doporučuju- 277 tkm a pohon bez problémů, jenom třeba měnit olej v převodovce, v servisním plánu je " náplň doživotní". Moc jich v nabídce nebývá, ale dají se najít, navíc vždy pěkná výbava. Já ho budu na podzim prodávat, 5-místnou variantu.

Dooby
13. června 2021, 12:01
0
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Už jsem ti to psal na BMW klubu- tu poslední možnost ti můžu doporučit. Žádné SUV či MPV se k E90 vůbec neblíží jízdními vlastnostmi. 2 auta na 2 protichůdné účely je řešení. Pak to E-Classe můžeš vybírat i mezi nižšími motorizacemi. Ale S-Max bude vždy prostornější, variabilnější a levnější na servis a pojistku....
-
Komentář upraven 13. 6. 2021, 12:02:19

Dooby
13. června 2021, 11:43
0
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Jsme ve stejné situaci, přichází čas na výměnu už druhého S-Maxe a mně z toho (s ohledem na manželku, která s tím tak z 50% jezdí a chce automat a vyšší posaz- výhled) vychází zase třetí S-Max nebo jedině Espace. Já chci změnu, tak asi bude Espace- adaptivní podvozek se zdá ok, klasický je hodně houpavý, natáčení zadních kol pomáhá v manévrování, prostor zhruba jako v S-Maxu, solidní benzín 1.8 225 koní a interiér o kus lepší než ve Fordu. Dvouspojka řadí sametově. Výhodou je i vyšší světlost oproti S-Maxu, na dovče a v zimě se může hodit. Tak jen z té spolehlivosti mám trochu obavy. Já zvažoval taky Insignii, ale žena zamítla, že "moc nízké", tam je podvozek velmi fajn a HDM automat taky.
-
Komentář upraven 13. 6. 2021, 21:04:55

Dooby
04. května 2021, 09:52
0
Renault Espace 2,0 dCi: Sbohem a šáteček!

Díky. Já právě hledám komfort, s přibývajícími léty... na zábavu není S-Max vůbec, kde ten můj má teda nevhodnou kombinaci HDM automatu a sportovního podvozku, takže ani pohodlí není bez výhrad. Ale třetí S-Max v řadě nechci prostě, hledám alternativu. I díky tobě Violo dám šanci i Espacu, mně se vzhledově dost líbí, jen aby to nebyl průser servisně (hledám 3-4-letou ojetinu). Má tady někdo servisní rady k Espacu, doporučený servis v Praze a okolí?
-
Komentář upraven 4. 5. 2021, 10:00:49

Dooby
02. května 2021, 19:47
0
Renault Espace 2,0 dCi: Sbohem a šáteček!

Jak je to s komfortem- odpružení, hluk? Co motor, převodovka? Dynamika stačí? Trochu po něm pokukuju jako náhradu za stárnoucí a notně ojetý S-Max, ten design a luxusní interiér mě láká. Jestli stojí za zkušební jízdu, další kandidát je Insignie- asi dosti rozdílný auto, to zkusím určitě.

Dooby
06. října 2020, 19:53
0
Volvo S90 T6 Inscription: Naposledy bez elektromotoru

Garáž .... hodně o BMW N53 motorech je ale i na BMW klubu a jedna dlouhá smutná story na Autoforum. Chce to hodně odvahy si ho pořídit. Prý ty oturbený verze jsou paradoxně spolehlivější (N54, N55). V to doufám - mám N55
-
Komentář upraven 6. 10. 2020, 19:55:46

Dooby
06. září 2020, 20:48
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Tohle se někomu zvenku líbí? Jo, barva pěkná, ale oproti předchozí dvojce, která se mi fakt líbila, docela hnus. Proporce, předek i zadek- prostě špatný. Interiér asi ok a o funkčnosti nepochybuju. Chybí údaje o komfortu, zvuku.... A není za tu cenu už M2?

Dooby
04. dubna 2020, 22:11
0
Ford Galaxy 2.0 EcoBlue Bi-Turbo: Chyť mě, když to dokážeš

Já měl tu první gen. OPC a bylo to jednoduchý auto, r. 2002, podvozek dost tvrdej (adaptivní tenkrát ještě nebyl), sportovní jízdní vlastnosti ale vůbec. Ale v tý době docela sleeper (tenkrát 192 koní bylo dost) tak uměl leckoho výkonem překvapit- ale spíš jen rovně. Byly tam Recara, ale jinak celkem spartánský auto a velmi spolehlivý. Ale pro 4 děti to bylo malý. Takže poté S-Max 2007 TDCi manuál- mnohem větší, komfortnější a podvozek a řízení bezvadný, šlo se s tím i celkem projet pro radost. Další S-Max 2011 TDCi 2.2 automat poFL (pořád I.gen.)- o dost jiný auto, komfort, lepší odhlučnění, výbava, ALE: elektrický posilovač bez citu, tvrdej podvozek (Titanium S), takže jízdně o dost horší. Nicméně jako rodinný auto, pro cesty s rodinou, pro dovolený a pro manželky pojížďky velmi dobrej univerzál, jako rezignaci na život to nazývají ti, co nemají děti a nejezdí na dovolenou asi.... Poslední generací S-Max/Galaxy jsem nejel, ale ten interiér se zdá o dost horší, aspoň to má znovu rezervu.

Dooby
18. listopadu 2019, 22:31
1
Alpine A110 Premiere Edition: Moje drahá Francouzka

Nádhera, jednou bych chtěl přesně tohle jako ojetinu- víkendovka nebo i daily i když jsem v tom neseděl. V modrý metle nejlíp. Na nový bohužel nebude. Za mě ideál- koncepce, vzhled, netuctový auto-malosériovka, pevná střecha,nezajímavý pro snoby..... Dealeři to asi na svezení nemají, co? Tohle ale asi nebudou nikdy levný ojetiny.

Dooby
11. listopadu 2019, 11:17
0
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

S údržbou souhlas, jen prostě jsem nečekal, že dobové "nej auto světa" z doby , kdy se ještě dělalo "poctivě" bude mít po 260tkm tolik zásadních problémů- předtím obdobný nájezd Octavia I, S-Max a na motor, převodovku, klimu, řízení a vlastně i podvozek se nesahalo. Ty auta byly o několik let novější, to je zase fakt, že věk. Ale nelituju těch peněz (cca 250t. /4r. včetně spotřebního materiálu- to zní hrozně, vím), spíš bylo furt něco a bralo to hodně času. Prostě potvrdilo se, co znalí dávno říkají, že ze zanedbanýho auta už nikdy pěknou káru neuděláš. A mně se zase nechce věřit, že při dobré údržbě jsou ty moderní auta až tak špatný a nekvalitní, jak se říká, třeba ve srovnání s E39.

Dooby
10. listopadu 2019, 23:11
0
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

Xander: Moje 4-letá zkušenost s 530i sedan manuál r.2001je dosti podobná. Měl jsem jako daily 2016-19 a bohužel, v servisu téměř každý měsíc. Je to prostě už starý auto a údržba od předchozích majitelů (které jsem znal) byla strašně zanedbaná. Zase auto bylo za hubičku. Výbava minimální. Nájezd opravdových 260tkm (na konci 300tkm) a opravovalo se takřka všechno, což jsem úplně nečekal- olej z motoru všemi směry a samozřejmě nakonec spotřeba přes pístní kroužky (při ostřejší jízdě klidně 1l na 500km), kulisa řazení (nedržela páka v neutrálu), hřeben řízení, kompresor a trubky klimy-vše znovu. Podvozek komplet vyměněný- ty vibrace většinou nejsou od kotoučů, ale od uložení na přední nápravě, toho jsem se zbavil. Ruční brzda -problémy stejný jako ty, i po opravě paken to brzdí hodně špatně. Koroze už hodně- nový prahy a lemy blatníků, vyvařená podlaha a dál reznou dveře řidiče a víko kufru. Radio nefunkční, nešly zprovoznit ani další 3 z vrakáče, takže nakonec bastl- obyč. neorigo radio, alespoň tedy s bluetooth, což řeší HF a streamování hudby. Výměna sedaček obyč. látka za kožený sportsitze- obrovský rozdíl, stály 6000. Repas xenon.světel u svitlip.cz- bomba, auto svítí lépe než 95% nových aut s diodami. Jinak tedy svezení pěkný, ale v malých rychlostech malý turbomotor fakt jede líp než 3.0 R6, nicméně i laici (žena apod.) říkají, jak to nějak krásně hladce jede a zní. Předal jsem synovi, pár let to snad ještě zvládne, koroze se zastavit nedá. Jako nový to v roce 2001 ale musela být nádhera.

Dooby
03. června 2019, 20:18
0
Peugeot 508 GT 225 EAT8: Střední třído, neodcházej!

Design, zaměření na řidiče na úkor praktičnosti-mě jako konkurent napadá spíše Giulia. Jen ta má tu klasickou koncepci. Docela by mě zajímalo tohle srovnání . Základní benzín 2.0 má 200 koní, ale zrychlení o 0,7 lepší - asi koncepce nebo lepší automat- ZF versus Aisin. Cena je u Giulie trochu vyšší , ale nic zásadního .

Dooby
17. června 2018, 17:19
0
Volkswagen Passat 2.0 TDI: Zrcadlový Passat v zemi královny

S tím předjížděním máš pravdu, řidiči tam jsou mnohem ukázněnější. Všichni podobná rychlost, v limitu... země dieslů s automatem, tam ideální kombinace, protože CO2 přece

Dooby
16. června 2018, 16:28
0
Volkswagen Passat 2.0 TDI: Zrcadlový Passat v zemi královny

No s tím hlukem od silnice musím souhlasit, jezdil jsem před měsícem ve Skotsku asi 1300km takřka výhradně okresky a ten asfalt se mi jevil hrubší a hlučnější než u nás. Benzínová Astra hučela tedy dost, jinak podvozek ok. Říkal jsem si, že jsou ty silnice udělaný přesně pro hot-hatch- samá zatáčka, uzounký, žádná krajnice, kopírovat celou zatáčku středovou čáru, vertikálně samý hup.... Anglie ale možná bude jinak. Každopádně se tam fakt málo předjíždí, nějaký "prasení" po okreskách jsem vůbec u nikoho neviděl, asi nadšenci jezdí na ty okruhy. Popravdě na těch okreskách je i ta 60 někdy na hraně možností auta a řidiče.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem