Dooby
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Jan Dobiáš |
Bydliště | Praha 4 |
Registrace | před 6.5 rok. |
Poslední aktivita | před 1.0 dny |
Příspěvků ve fóru | 9 |
Komentářů u článků | 30 |
Pozitivních komentářů u článků | 7 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Má dvojitý lichoběžník... Rejd kol je až směšně špatný (možná je horší u čtyřkolky, nevím) a v plném rejdu v důsledku speciální geometrie se "strouhají" pneumatiky, prostě se neodvalují, napoprvé to překvapí, ale "it´s not a bug, but a feature". Jako daň za skvělý podvozek tyhle 2 věci beru.
Hamster. Díky, výborná a zcela výstižná recenze auta. Doplnil bych, že motor má redline v pouhých 5500 a omezovač asi v 5800 ot. ,což mu trochu ubírá na půvabu. Zvuk v sérii taky není nic moc, pomůže aftermarket výfuk. Lze dodělat Race mód, jako má QV, tím jde zcela vypnout stabilizace. Otravné jsou automatické výstražné blikače, když člověk prudčeji zabrzdí, novináři to dříve hodně a právem kritizovali. Nevím, jestli to FL vyřešil. Ale jinak- vzhled, podvozek, převodovka s těmi krásnými pádly i interiér- za mě super.
HeavySmoker: tu odezvu na plyn myslíš i v režimu Dynamic? Tam už se mi zdá dobrá (režimy N a A samozřejmě souhlas). Mrtvé řízení- pneu jistě dělají pro cit hodně, ale řízení je tak strmé, že na dálnici je až otravně hyperaktivní, okresky to už je jiná, tam je to radost. S polohou za volantem taky žádný problém nepociťuji... Jen sedadla jsou dimenzována na méně rozložité postavy- šířka může někomu chybět.
Z hlediska spolehlivosti prý jasně lepší nafta- tam žádné vážné problémy. Ve Stelviu asi jde zkousnout, sám bych to tak udělal , ale do Giulie bych to nechtěl . Doporučují samozřejmě tu nejvýkonnější naftu (210k), ve spolehlivosti by rozdíl neměl být žádný . Ale tam je výhradně Q4. U výbavy jde asi hlavně o sedadla- plochá látka s koženkou vs. perforovaná kůže s krásným tvarováním(koukni někde na fotky- rozdíl propastný) a taky o ta krásná hliníkové pádla, H&K audio, větší středový displej, víc mě nenapadá. Asi to chce někde osobně zkouknout a vyzkoušet .
Race mód mám a ještě jsem pořádně nevyzkoušel- nechám to na okruh... Napíšu SZ - kontakt na mechanika v Praze. Co se týše problému motoru 2.0 GME- nejsou exaktní informace, je to snad vydírání válců a není jasné , jestli kvůli karbonizaci nebo přehřívání. Od 2020 snad vylepšení motoru- já ho právě mám 2020 vyměněnej od předchozího majitele ještě v záruce, ale úplně v klidu nejsem ......
Jako zadokolka se to dělá v nižších specifikacích- slabší benzín 200k i diesel. Ale moc jich v ojetinách nenajdeš, prostě SUV zadokolku lidi nekupujou (a ani se jim nedivím). Mám Giulii Q4 a chová se to téměř jako zadokolka s bonusem lepší trakce,preference zadku je velmi zřetelná. Pro zájemce se dá doplnit Race mód s vypnutím ESP. Ale moc mi to ke Stelviu nesedí. Bohužel motor 2.0 GME je trochu problémový a hodně se jich už vyměnilo. Ty zadokolky taky mají dost nehezký sedadla, když chceš ty pěkný, tak téměř vždy verze Q4, s pohonem 4x4 ale problémy co vím nebývají.
Levorg- asi velmi dobrá a neortodoxní volba, jezdí jich minimum. Espace- cenově skoro určitě nad limit, je to taková neohrabaná loď, 1.6 dCi s biturbem překvapivě nejede úplně špatně a EDC řadí dobře, ale asi chceš ty vyšší výbavy, kde je interiér supr, ale nebude to za 400. Designově za mě č.1. Dále ještě Insignia II- do 400 se dá sehnat 2.0 diesel nebo 1.5 benzín s HDM automatem r. 2017, často pěkná výbava, je to takovej solidní oldschool, máme ho rok a jsem celkem spokojenej , na to rodinné ježdění. MB-C bych bral, ale je to pro nás malý, pokud vám by stačila...
Riderhenry: Moje volba jsou 2 auta- rodinné a druhé pro zábavu, někdy je potřeba i obou naráz. Můžeš si šlechtit dál svou E90 a k tomu MPV. SQ7 chce dost odvahy a finančních rezerv, sporťák z toho ale nebude, to je přeci jasné. Tady nelze vymyslet kompromis. No je to o penězích samozřejmě, ale v nadupaném MPV/SUV úplně smysl nějak nevidim. Btw. mám dojem, žes dělal dekarbonizaci na N53, já nad tím teď uvažuju- je to opravdu poznat? Já tedy mám N55, ale to je asi stejný.
Riderhenry: Mám zkušenost jen s 1.generací a myslím, že rozdíl byl prostor do výšky a o chloupek větší kufr za 3.řadou. Taky myslím, že Galaxy tam mělo výdechy klimy pro 3.řadu, S-Max ne. Jednou jsme jeli za krutých mrazů do Rakouska v 7 lidech a ve třetí řadě si děti stěžovaly na zimu-tady by bylo Galaxy lepší. Dospělému bych 3. řadu na dlouhou cestu nedoporučil. S 2. gen. zkušenost nemám, ale asi to bude podobně. Jinak musím říci, že obě ty auta byla moc příjemná- prostor, komfort, výborné odhlučnění, spolehlivost. Tedˇ máme Insignii a trochu se nám stýská. Kdoví, jestli časem nepůjdeme do tohoto hybridu. Ta současná přístrojovka nic moc, ale to není zásadní argument a odpadá problém s nepovedenou dvouspojkou.
Jako bývalý majitel 2 dieslových S-Maxů musím říct, že spotřeba skvělá (s 2.2 TDCi automat dlouhodobě asi 8,5l/100 nafty, 2.0 TDCi s manuálem něco okolo 7l). Jak je to s dynamikou při zátěži a co zvukový projev při plném výkonu? Od tohoxto typu auta já čekal hlavně pohodové dálniční cestování, což diesel plnil skvěle, o HEV se říká, že největší slabinou je dálnice...Nebude to příliš hlučné v plné zátěži, když chceš zrychlit v táhlém dálničním stoupáku, má to ten výkon? Jinak S-Max oproti Galaxy jsem upřednostnil kvůli vzhledu, ten prostor byl i tak víc než dostatečný na jakoukoli dovolenou v 5 lidech. V 7 lidech je malé i Galaxy.
Tak se 120+ jsem to trochu přehnal, ale nad 140 aerodynamický a valivý hluk prostě je dost. Box na střeše ve 150= na hranici mé snesitelnosti. Změřit to neumím, ale S-Max minulé gen. i E92 jsou znatelně tišší. Vše je relativní.... Za mě ale největší slabina jinak dobrého auta.
Ve výbavě je položka "odhlučňovací sada", jež se nyní prodává dohromady s tím Bose- já nevím, zda ji mám, jsou to laminovaná skla. Na dálnici se povídat dá, ale ne ve 170..... Zase to Bose to umí trochu přeřvat. Vybírám ty nejtišší gumy, trochu to pomůže. Ale zase plus je nutno dát za podvozek a ty matrix LED, abych jen nekritizoval
Máme Insignii jako rodinný koráb půl roku (r.v.2018) a vše z recenze sedí. Vadí mi horší odhlučnění (motor, pokud se netočí nad 3 tis. je celkem utlumený), jde o hluk od podvozku a aerodynamický hluk cca nad 120. To je bohužel slabina a nevím, zda to facelift vylepšil. Sedačky bezva (všesměrové nastavování, větrání), ale jsou z koženky i v top výbavě, žádná kůže. Kufr na pětimetrový auto nic extra, je mělkej, nad roletkou ke stropu už se toho moc nedá. Pod podlážkou je prostoru ještě dost, ale varianty jsou buď rezerva nebo subwoofer. Mám druhou variantu, tak to alespoň pěkně hraje (Bose). HDM automat je naladěn na EKO, takže podtáčí, což je asi všude dneska. Dá se korigovat režimem Sport nebo pádly, řadí pěkně hladce. Celkově fajn, příjemné auto na rodinné ježdění a za dobrou cenu. A není jich moc, jako Passat či Superb, pro mě plus, ale každej má toto jinak.
-
Komentář upraven 28. 2. 2022, 12:06:29
Tak pan Galveston by měl sem psát maximálně mimo své alkoholové tripy... Taky myslím, že většinu autíčkářů takováhle kára zajímá, ač si ji nejspíš nikdy nepořídí: nový- drahý, ojetý- drahá údržba při legendární nespolehlivosti.... Ale je to prostě etalon crossoverů/SUV, stylovka, který bych se nebránil, ač SUV nemám rád, ale nemám na ní. Jo a to Durango se mi líbí taky, ač ho nepotřebuju a rád bych se svezl, jen to zkusit. Jo a Kubo- mlýn ve Vrátně? Jedinečný...
S tou 1.8 se to říká, já tím nejel, je ale prý nejhlučnější z dieslů. A vyráběla se myslím max. do 2010. Obecně S-Maxy vždy mají hodně najeto a diesely obzvlášť, tak abys nekoupil už něco před smrtí. Ta 2.0 TDCi je motor velice spolehlivý, lehce modifikovaný od PSA motor, měl jsem předtím, taky zcela bez problémů, netřeba se ho bát, pokud měl jen aspoň základní údržbu. Jinak na toto tvoje cestování denně bezvadný auto.
To mě zajímá, nevíš konkrétní problémy? Na českém Renault klubu jsem se zatím nic nedověděl.
Přesně tuhle první kombinaci máme a taky doporučuju- 277 tkm a pohon bez problémů, jenom třeba měnit olej v převodovce, v servisním plánu je " náplň doživotní". Moc jich v nabídce nebývá, ale dají se najít, navíc vždy pěkná výbava. Já ho budu na podzim prodávat, 5-místnou variantu.
Už jsem ti to psal na BMW klubu- tu poslední možnost ti můžu doporučit. Žádné SUV či MPV se k E90 vůbec neblíží jízdními vlastnostmi. 2 auta na 2 protichůdné účely je řešení. Pak to E-Classe můžeš vybírat i mezi nižšími motorizacemi. Ale S-Max bude vždy prostornější, variabilnější a levnější na servis a pojistku....
-
Komentář upraven 13. 6. 2021, 12:02:19
Jsme ve stejné situaci, přichází čas na výměnu už druhého S-Maxe a mně z toho (s ohledem na manželku, která s tím tak z 50% jezdí a chce automat a vyšší posaz- výhled) vychází zase třetí S-Max nebo jedině Espace. Já chci změnu, tak asi bude Espace- adaptivní podvozek se zdá ok, klasický je hodně houpavý, natáčení zadních kol pomáhá v manévrování, prostor zhruba jako v S-Maxu, solidní benzín 1.8 225 koní a interiér o kus lepší než ve Fordu. Dvouspojka řadí sametově. Výhodou je i vyšší světlost oproti S-Maxu, na dovče a v zimě se může hodit. Tak jen z té spolehlivosti mám trochu obavy. Já zvažoval taky Insignii, ale žena zamítla, že "moc nízké", tam je podvozek velmi fajn a HDM automat taky.
-
Komentář upraven 13. 6. 2021, 21:04:55
Díky. Já právě hledám komfort, s přibývajícími léty... na zábavu není S-Max vůbec, kde ten můj má teda nevhodnou kombinaci HDM automatu a sportovního podvozku, takže ani pohodlí není bez výhrad. Ale třetí S-Max v řadě nechci prostě, hledám alternativu. I díky tobě Violo dám šanci i Espacu, mně se vzhledově dost líbí, jen aby to nebyl průser servisně (hledám 3-4-letou ojetinu). Má tady někdo servisní rady k Espacu, doporučený servis v Praze a okolí?
-
Komentář upraven 4. 5. 2021, 10:00:49
Jak je to s komfortem- odpružení, hluk? Co motor, převodovka? Dynamika stačí? Trochu po něm pokukuju jako náhradu za stárnoucí a notně ojetý S-Max, ten design a luxusní interiér mě láká. Jestli stojí za zkušební jízdu, další kandidát je Insignie- asi dosti rozdílný auto, to zkusím určitě.
Garáž .... hodně o BMW N53 motorech je ale i na BMW klubu a jedna dlouhá smutná story na Autoforum. Chce to hodně odvahy si ho pořídit. Prý ty oturbený verze jsou paradoxně spolehlivější (N54, N55). V to doufám - mám N55
-
Komentář upraven 6. 10. 2020, 19:55:46
Tohle se někomu zvenku líbí? Jo, barva pěkná, ale oproti předchozí dvojce, která se mi fakt líbila, docela hnus. Proporce, předek i zadek- prostě špatný. Interiér asi ok a o funkčnosti nepochybuju. Chybí údaje o komfortu, zvuku.... A není za tu cenu už M2?
Já měl tu první gen. OPC a bylo to jednoduchý auto, r. 2002, podvozek dost tvrdej (adaptivní tenkrát ještě nebyl), sportovní jízdní vlastnosti ale vůbec. Ale v tý době docela sleeper (tenkrát 192 koní bylo dost) tak uměl leckoho výkonem překvapit- ale spíš jen rovně. Byly tam Recara, ale jinak celkem spartánský auto a velmi spolehlivý. Ale pro 4 děti to bylo malý. Takže poté S-Max 2007 TDCi manuál- mnohem větší, komfortnější a podvozek a řízení bezvadný, šlo se s tím i celkem projet pro radost. Další S-Max 2011 TDCi 2.2 automat poFL (pořád I.gen.)- o dost jiný auto, komfort, lepší odhlučnění, výbava, ALE: elektrický posilovač bez citu, tvrdej podvozek (Titanium S), takže jízdně o dost horší. Nicméně jako rodinný auto, pro cesty s rodinou, pro dovolený a pro manželky pojížďky velmi dobrej univerzál, jako rezignaci na život to nazývají ti, co nemají děti a nejezdí na dovolenou asi.... Poslední generací S-Max/Galaxy jsem nejel, ale ten interiér se zdá o dost horší, aspoň to má znovu rezervu.
Nádhera, jednou bych chtěl přesně tohle jako ojetinu- víkendovka nebo i daily i když jsem v tom neseděl. V modrý metle nejlíp. Na nový bohužel nebude. Za mě ideál- koncepce, vzhled, netuctový auto-malosériovka, pevná střecha,nezajímavý pro snoby..... Dealeři to asi na svezení nemají, co? Tohle ale asi nebudou nikdy levný ojetiny.
S údržbou souhlas, jen prostě jsem nečekal, že dobové "nej auto světa" z doby , kdy se ještě dělalo "poctivě" bude mít po 260tkm tolik zásadních problémů- předtím obdobný nájezd Octavia I, S-Max a na motor, převodovku, klimu, řízení a vlastně i podvozek se nesahalo. Ty auta byly o několik let novější, to je zase fakt, že věk. Ale nelituju těch peněz (cca 250t. /4r. včetně spotřebního materiálu- to zní hrozně, vím), spíš bylo furt něco a bralo to hodně času. Prostě potvrdilo se, co znalí dávno říkají, že ze zanedbanýho auta už nikdy pěknou káru neuděláš. A mně se zase nechce věřit, že při dobré údržbě jsou ty moderní auta až tak špatný a nekvalitní, jak se říká, třeba ve srovnání s E39.
Xander: Moje 4-letá zkušenost s 530i sedan manuál r.2001je dosti podobná. Měl jsem jako daily 2016-19 a bohužel, v servisu téměř každý měsíc. Je to prostě už starý auto a údržba od předchozích majitelů (které jsem znal) byla strašně zanedbaná. Zase auto bylo za hubičku. Výbava minimální. Nájezd opravdových 260tkm (na konci 300tkm) a opravovalo se takřka všechno, což jsem úplně nečekal- olej z motoru všemi směry a samozřejmě nakonec spotřeba přes pístní kroužky (při ostřejší jízdě klidně 1l na 500km), kulisa řazení (nedržela páka v neutrálu), hřeben řízení, kompresor a trubky klimy-vše znovu. Podvozek komplet vyměněný- ty vibrace většinou nejsou od kotoučů, ale od uložení na přední nápravě, toho jsem se zbavil. Ruční brzda -problémy stejný jako ty, i po opravě paken to brzdí hodně špatně. Koroze už hodně- nový prahy a lemy blatníků, vyvařená podlaha a dál reznou dveře řidiče a víko kufru. Radio nefunkční, nešly zprovoznit ani další 3 z vrakáče, takže nakonec bastl- obyč. neorigo radio, alespoň tedy s bluetooth, což řeší HF a streamování hudby. Výměna sedaček obyč. látka za kožený sportsitze- obrovský rozdíl, stály 6000. Repas xenon.světel u svitlip.cz- bomba, auto svítí lépe než 95% nových aut s diodami. Jinak tedy svezení pěkný, ale v malých rychlostech malý turbomotor fakt jede líp než 3.0 R6, nicméně i laici (žena apod.) říkají, jak to nějak krásně hladce jede a zní. Předal jsem synovi, pár let to snad ještě zvládne, koroze se zastavit nedá. Jako nový to v roce 2001 ale musela být nádhera.
Design, zaměření na řidiče na úkor praktičnosti-mě jako konkurent napadá spíše Giulia. Jen ta má tu klasickou koncepci. Docela by mě zajímalo tohle srovnání . Základní benzín 2.0 má 200 koní, ale zrychlení o 0,7 lepší - asi koncepce nebo lepší automat- ZF versus Aisin. Cena je u Giulie trochu vyšší , ale nic zásadního .
S tím předjížděním máš pravdu, řidiči tam jsou mnohem ukázněnější. Všichni podobná rychlost, v limitu... země dieslů s automatem, tam ideální kombinace, protože CO2 přece
No s tím hlukem od silnice musím souhlasit, jezdil jsem před měsícem ve Skotsku asi 1300km takřka výhradně okresky a ten asfalt se mi jevil hrubší a hlučnější než u nás. Benzínová Astra hučela tedy dost, jinak podvozek ok. Říkal jsem si, že jsou ty silnice udělaný přesně pro hot-hatch- samá zatáčka, uzounký, žádná krajnice, kopírovat celou zatáčku středovou čáru, vertikálně samý hup.... Anglie ale možná bude jinak. Každopádně se tam fakt málo předjíždí, nějaký "prasení" po okreskách jsem vůbec u nikoho neviděl, asi nadšenci jezdí na ty okruhy. Popravdě na těch okreskách je i ta 60 někdy na hraně možností auta a řidiče.
Poslední komentáře
- Tosh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
A kolik by tak mělo žrát auto, které váží 2,3 tuny a má 300 koní? - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Tá spotreba je...hrozná. Dizajnovo to auto naozaj nestarne,... - FidoBlack , u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
To vymýšlím i tak a to poháry žádný nejsou:D - high_fish, Tato auta zrají jako víno: Modely...
W209 je CLK, ne SLK... - mazany_lisak, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Civic ufo se vyrábělo v Anglii a bylo primárně pro evropský... - Raspby, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Tak 5 za závod se vším všudy to je sranda :) Ale když se člověku... - FidoBlack , u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Díky, bylo to hlavně poprvé po sedmi letech co jsem si měl... - Frankie, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Je tolik fakt krásných a zajímavých aut, který by stálo... - Raspby, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Gratulace k zážitku...je to návykové co? :) Já si amatérské... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Ja mam leckdy spis pocit, ze design zustava stale rozporuplny,... - Opelfahrt, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Povedený design a zvlášť tenhle vzor litých kol je prostě... - krab, Tato auta zrají jako víno: Modely...
S tím výběrem docela souhlasím, navíc u toho BMW bych spíš... - Luban, Tato auta zrají jako víno: Modely...
👍nadčasový bourák👌 - rock, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Úplný souhlas. Do dneška to působí jak přízrak, naprosto... - Riccardo Martora, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lancia Delta třetí generace. Z vlastní zkušenosti můžu...
Poslední inzeráty
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
23 komentářů