načítám data...

Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Mít něco, co nikdo jiný nemá. Jak jednoduché zadání. Ovšem jen do doby, než se dozvíte, že rozpočet je maximálně 150 tisíc Korun...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ahoj Vavris,

měl bych takový (doufám že) netradiční dotaz do rubriky ptejte se. S kámošema už nějakou dobu probíráme, jaké se dá koupit co nejexkluzivnější auto v nějakém minimálním rozpočtu. Řekněme 150 tisíc. No a napadlo nás zeptat se na Autíčkáři. Takže cílem je prostě najít auto, u kterého je primárním měřítkem nepotkat druhé stejné, jak je rok dlouhý. Na které si lidi ukážou: Jů, to jsem nikdy neviděl, co to je. Zároveň by se s tím ale mělo dát rozumně jezdit a provozovat to – to abyste mě nemohli odbýt nějakým polorozpadlým veteránem. Zase to ale neberte, jako že se bude jednat o auto denního použití. Určení berme, řekněme, jako výletnické. Žádné jiné podmínky schválně klást nebudu, jde nám o tu exkluzivitu, takže kategorie auta jakákoliv. Pokud to shrnu do bodů, aby bylo zadání jasné, tak: 

– rozpočet do 150 tisíc
– největší důraz se klade na exkluzivitu, abychom druhé stejné auto nepotkali vůbec nebo jen velikou náhodou
– musí to zvládnout normální provoz a řekněme 5000 km za rok
– mělo by to mít volant na levé straně. RHD auta sice už jdou přihlásit, ale já jsem nikdy nebyl velký fanda kamer na předjíždění a tyček pro zdolávání závor na parkovištích.

Jsem zvědavý, s čím příjdete. Zdar, Martin.

Ahoj Martine a díky za zajímavý dotaz. S dovolením se jej tentokrát ujme více redaktorů. Zejména náš zástupce bytosti z jiné dimenze, již několik let infiltrující redakci pod jménem Adam Forman, bude mít k otázce jistě co říct a svým dílem přispěje také Kubajs. 

Úvodní slovo si ale beru já, a rád bych tady nejdřív rozmazal trochu teoretické omáčky. Exkluzivita auta do značné míry záleží na geografické poloze uživatele. Škoda Octavia bude někde na předměstí Phoenixu jistě velmi výjimečným zjevem, přestože u nás o ně zakopáváme každou minutu. Proto předpokládám, že tvé bydliště je situováno někde v rámci České Republiky, ke které se budou vztahovat naše odpovědi. Přesto nemůžeme vyloučit lokální anomálie – netušíme, zda se třeba ve tvém sousedství nenachází garáž vyšinutího sběratele některé z následujícíh abnormalit. Ale to by byla velká náhoda.

A pak je tu význam samotného slova “exkluzivní”. Česky tedy výjimečný nebo výlučný. Nese v sobě cosi noblesního či nestandardního, a proto si myslím, že by mělo tebou hledané auto splňovat alespoň částečně i tento význam – i když za 150 tisíc samozřejmě nelze kouzlit. Nicméně, hledané auto by dle mě mělo být na první pohled jednoznačně odlišitelné od běžného provozu. V opačném případě by se dala odpověď odbýt náhodným výběrem některého z vehiklů, které se na inzertních serverech nalézají v kolonce “ostatní značky”. Kvůli rozpočtu však nastává jeden neodstranitelný fakt – levná exkluzivní auta totiž zpravidla bývají většinovou společností vnímána jako ohavná (jinak by nebyla leevná, že…).

Slavná auta neslavných generací

Mé první tipy směřují k zaoceánským automobilkám a jsou to auta slovutných jmen. Buick Riviera a Cadillac Eldorado. Mnoho automobilových fanoušků zná jejich původní generace, za to na ty poslední si vzpomene málokdo. Před příchodem nového milénia totiž velká dvoudvéřová auta takříkajíc spadla z lopatky. Obě kupé byla přežitkem, který setrvačností doplul až do 90. let, avšak zákazníci o daný segment jevili už jen okrajový zájem. Ostatně, to byl hlavní důvod proč ani jedno z aut dodnes nedostalo svého nástupce.
To však nic neubírá monumentálním a nezaměnitelným tvarům pětimetrových karoseriíí, stejně jako výjimečnosti těchto vozů na evropských silnicích. Přesto se jich tady pár nalézá. Při průzkumu evropských inzertních webů se jednoznačným favoritem stává Buick, který je na prodej jeden jediný. Poslední generace Riviery hrabala předními koly a pod kapotou měla výhradně vidlicové šestiválce. Základní jednotka 3,8 litru disponovala 205 koni, její kompresorem přeplňovaná varianta dokonce 240. Její pověst nepatří k nejlepším, ale V8 Northstar používaný v Eldoradu je na tom určitě hůře.


Pokud by dvoje dveře byly málo, napadá mě Oldsmobile Aurora, který s Rivierou sdílí stejnou podvozkovou platformu G. Aurora je také vysochána pomocí jemných oblých křivek, které v 90.letech zaplavily Ameriku a s ničím jiným si ji na evropských silnicích nelze splést. Výhodou, je, že standardně k Auroře dostaneš plnotučný čtyřlitrový osmiválec. Rozopčet 150 tisíc Korun by měl spolehlivě stačit na všechna zmíněná auta a také náhradní díly by měly být stále relativně dobře dostupné, protože jde o standardní techniku sdílenou více modely napříč koncernem.

Je-libo obskurnost z Japonska?

Pokud rozložitý křižník, kterému nevoní zatáčení, není zrovna tvůj šálek čaje, můžeme se porozhlédnout na druhé straně zeměkoule. Japonská sportovní auta mají zejména mezi mladou generací velmi silné a dobré jméno. Každý zná Mazdy RX, Hondy Prelude nebo Nissany Silvia. Jenže z Japonska k nám dorazily i kupé, které nebyly příliš populární ani ve své době a dneska si na ně nikdo nevzpomene.

Prvním je Isuzu Piazza – sporťáček s pohonem zadních kol, který v evropské inzerci nejspíše naleznete ve vrcholné variantě Turbo, nabízející z dvoulitrového čtyřválce 180 koní a samosvorný diferenciál. Spíš než kupé vypadá Piazza jako podivný hatchback. Zajímavým prvkem jsou ale její spící světla. Když přišla Piazza na trh, byla kritizována za rozbředlý podvozek a nesportovní náklony, takže pozdější ročníky malou plaketkou “handling by Lotus” hrdě oznamovaly, že jejich šasi už je po zásahu kouzelníků z Hethelu o něčem jiném. V kontextu dotazu to je ale vlastně jedno. Svého času byla Piazza Turbo na prodej za ceny okolo 50 tisíc Korun. Problémem u Isuzu (stejně jako u spousty dalších japonských aut z té doby) by mohla být dostupnost náhradních dílů.

Druhým kupé, které v Evropě nebylo zrovna úspěšné, je první “nepraktické” auto od Subaru. Futuristický model XT s karoserií podobnou vesmírným lodím z retro filmů a jedinečným interiérem s šiky seřazených ovladačů a unikátním volantem s rameny ve tvaru L. Hranaté Subaru bude v dnešním provozu tahat oči na první pohled. Technicky je XT příbuzné s ostatními modely značky, má samozřejmě pohon všech kol a čtyřválec s protiběžnými písty pod kapotou. Otázkou je, zda se ti ještě povede nějaké sehnat do 150 tisíc, tohle futuristické retro totiž poslední roky začíná růst na ceně

Než předám slovo kolegům, nabídnu ještě poslední tip. Dnes jsme zaplaveni crossovery an ejrůznějšími zvýšenými varianty běžných vozů. Před dvaceti lety však byla situace jiná a všeliké skopičiny kolem SUV se zatím rodily v hlavách marketingových specialistů a designových center. Ne tak u Suzuki, které v roce 1995 představilo plážové SUV s odnímatelnými střešními panely – Viatara X90. Na základech klasické Vitary postavili veselé vozítko, které však navzdory pozitivním oblým tvarům, tak typických pro tuto dobu, mnoho kupců neoslovilo. Vzhledem k netradičnímu tvarování a také výrazným barvám, ve kterých bylo nabízeno, však jistě bude výstřední i dnes.

 

Netradiční auta podle Adama

Pokud nutně potřebuješ auto, které na silnici jinak nepotkáš, máš vlastně tři možnosti. První, jak jistě někdo z mých kolegů vysvětlí, je koupit docela obyčejné auto, kterých prostě jen vzniklo opravdu málo kusů. Skvělým zástupcem by byl například SAAB 9-4X, který bys u nás sice nalezl, ale pravděpodobnost, že jeden ze tří kusů potkáš je velmi blízká nule. Ovšem pokud tě myšlenka sobího SUV nadchla, neváhej a najmi stopaře Perníčka, který rodokmen exotických sobů sleduje s pečlivostí posledního příslušníka královského rodu. (Jen se trochu obávám, že 150 tisíc nebude stačit ani na půlku téhle věci – pozn.Vavris)

Druhou možností je koupit automobil natolik zajímavý a specifický, že si jej nikdo nemá potřebu vlastnit. Tak například takových minibusů na podvozku Volkswagenu LT  již mnoho nejezdí. Pokud vím, třeba Peugeot 305 jsem na našich silnicích neviděl ani když jsem byl malý Adámek, takže jistou exkluzivitu budeš mít zaručenou. Takhle z hlavy bych mohl doporučit ještě Chrysler Saratoga, který je unikátní zejména tím, že se jej všichni jeho majitelé dříve či později pokusí za každou cenu zbavit. Ale jak už to u důmyslných zápletek bývá, tou nejlepší volbou je poslední z nabízené trojice: Udělej si sám!

Pokud opravdu trváš na voze, který nikdo jiný nebude mít, musíš si ho vyrobit přesně podle svých představ. Osobně bych se přimlouval za off-road úpravu Miaty. Do 100 000 již nějaký ten pěkný kousek najdeš a za dalších 50 pořiď coilovery a masivní pneumatiky! Kdo říkal, že je tahle Mazda pro slečinky? Víš, co kompaktní roadster potřebuje ze všeho nejvíc? Třicetipalcové terénní drapáky! Být tebou, poohlédnu se po verzi se samosvorem pro ještě lepší průchodnost terénem. Vkusnou kombinaci kabrioletu Malibu Stacy jistě vhodně doplní unikátní zbarvení. Něco jako leopardí vzor Luftwaffe v růžovo-fuchsiové jistě zaujme široké okolí. Že je takový počin nelegální pro provoz na pozemních komunikacích? No a co? Máš drapáky, proč jezdit po asfaltu? Rozorej pole, zkroť prašnou cestu, užívej si náročných tras. Jsem si jistý, že mezi nazvedanými Jeepy ZJ a Nissany Patrol GR vynikneš a nejspíš si uděláš přátele všude, kam zavítáš. Takže na co ještě čekáš?

 

Netradiční auta podle Kubajze

Ač jsou Adamovy nápady jistě zajímavé, pocit exkluzivity v menším SUV, linkovém autobusu, nebo autě, které nesmí na silnici a díky větším kolům na podložkách nebude nijak agilní, bych si asi klidně odpustil. Auto má dle zadání sloužit na výlety. A etalonem výletního auta je přeci pohodlný kabriolet. A nejlépe italský kabriolet. Klasické kousky jako Fulvia, nebo Barchetta jsou ale trochu okoukané, je tedy třeba zapátrat mezi modely, které vznikly jako vozy s uzavřenou karoserií a kabriolet byla jen okrajová karosářská varianta. A ideálním adeptem je třeba taková Lancia Beta. Betu sice sem tam na ulicích potkávám, i když drtivá většina vozů už dávno prohrála svůj boj s korozí, kabriolet jsem ale ještě v životě neviděl. A nabízený kus má navíc tu nejsprávnější barvu ze všech – jasně žlutou.

Zajímavým výletním náčiním může být i malý mikrobus, který lze snadno využít i jako ložnici na kolečkách. Ikonické varianty jako VW T1, Barkas, nebo domácí Škodu 1203 samozřejmě ihned vyřazujeme. Mnou vybraný minivan začal svou životní pouť, stejně jako předchozí vůz, ve slunné Itálii jako Fiat 900T Pulmino. Pak byla licence na auto prodána do (taktéž slunné) Jugoslávie, kde sjížděl z linky jako Zastava 850 AK. Červený mikrobus je k mání na jedno z českých inzertních webů  a je opravdu v krásném stavu a věřím, že při cestách po českých silnicích stejný jen tak v protisměru nepojede. Jen v rámci zachování pocitu exkluzivity nedoporučuji vyrážet na dovolenou do Chorvatska…
 

A do třetice si dovolím libůstku z dálného východu. Bílé SUV Mahindra Goa je vlastně celkem běžné auto. Jenže v Indii. Naše silnice brázdí jen jeden kousek, který je shodou okolností na prodej. Bílý vůz není nijak zvlášť hezký, neláká na zajímavé jízdní vlastnosti, nebo velký výkon. Vlastně jediná jeho výhoda je to, že je opravdu neobvyklý. A pak taky to, že si zahrál v nejednom Bollywoodském trháku.
 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

vojtacz
05. března 2019, 12:36
5

Subaru SVX. Případně Subaru Brat, to je tak exotický, že jsem v životě viděl akorát jednoho a to ještě na vrakovišti. V USA.

reagovat
STANLI
05. března 2019, 22:26
0

SVX se mi povedlo potkat v Jižních Čechách a naživo docela zajímavý :)

10
10toedsloth
07. března 2019, 12:49
0

Jednoho Brata jsem ulovil na podzim v Tel Avivu, jinak jsem ho taky nikdy neviděl :)

Pe
Peťas
07. března 2019, 23:02
0

A co tohle: https://auto.bazos.cz/inzerat/101659308/Subaru-BAJA-25i-AT--registrovano-v-CR--LPG--hardtop.php
U nas jsem to na silnici jeste nepotkal ani jsem vlastne nevedel ze to existuje. Ted jsem to mylem objevil v inzerci. Cenovy strop sice presahuje ale na autoscoutu je jediny kus a cenovy limit splnuje.

PB
10. března 2019, 13:24
0

Subaru Baja je super, hlavne je to jedinej Outback s turbem

vi
vita
05. března 2019, 12:46
0

Jako prvni me napadl Pontiac Aztek...

reagovat
Ha
Habakukk
05. března 2019, 12:48
-2

Otázka hrozně obecná má to jezdit na benzín nebo naftu, Automat nebo manuál, hnát budeme jednu nápravu nebo dvě. Pak už můžeš selektovat různé možnosti. No pokud dotáhneš cokoliv vyrobené před rokem 80 a ještě lépe z exotické krajiny, tak tady nikdo nepozná o co se jedná a věřím, že to zvládne nájezd 5000 hm/rok to je nic.

reagovat
Da
Dannye
05. března 2019, 12:53
1

Co takhle Fiat Ritmo Abarth?

reagovat
VK
VK
05. března 2019, 13:07
0

Maximum za minimum? Odpověď je vždycky S80.

reagovat
beastar
05. března 2019, 13:12
0

Ale ta teda neni úplně zvláštní ani vzhledem ani počtem kusů na silnici.

VK
VK
05. března 2019, 13:20
0

To je tím, že po službě neumím číst, vida tam "efektivitu" místo "exkluzivitu".

beastar
05. března 2019, 13:09
3

Já zůstanu konzervativnější
Mazda Xedos 6, pár jich jezdilo kdysi. Dnes to bude na silnici o potkání jednotek aut. Možná už ani to ne.

Chrysler Crossfire. Což je sice jen mb slk. Nicméně v jiným kabátě. A jezdí jich diametrálně méně. Exluzivita v podobě potkám jich málo zaručená.

Subaru SVX. Jak píše vojta nademnou. To je fakt exot. A tam bude mít problém identifikovat to i znalec. Plus je to velice zvláštní celkově.

Cadillac Allanté. Krabice z osmdesatek. Která podle mě v celý evropě bude tak v 10 kusech. Možná. Teoreticky by byl do 150 tisíc kč. A kds jinde člověk dostane 150 hp ze čtyřlitru:))

Poslední Daihatsu Terios. Pro milovníky krabiček od sirek do terénu. Pořádná čtyřkolka.

reagovat
krab
05. března 2019, 13:45
3

Cadillac Allanté je dobrej tip. Navíc si zahrál se Silvestrem Stallonem hezkou roličku na začátku filmu Tango a Cash :)

Když tam byl ještě ten požadavek na tom autě něco za rok najezdit, já bych normálně řekl: Citroen C6. Není to tak exkluzivní zboží, ale potkáš jich extrémně málo, přitom cena je rozumná, provozovat to jde, i když to má svoje Citroení specifika, motor HDI V6 atd...

Pak taky jakýkoli starší Infiniti. teď jsem zrovna jel a náhodou potkal někoho s tím Infiniti SUV, jel proti, pomalu jsem na něj chtěl mávnout na pozdrav, jak se to dělává mezi Saabisty.... taky jich jezdí málo.

No a určitě bych zařadil i Lancii Thesis. Ta je ještě větším "úkazem" na silnici než Citroen C6 a technicky je minimálně podobně zajímavá. A provozovat taky jde, jak nám tu předvedl jeden blogger loni ... těch článků o Thesis bylo docela dost a člověk se dozvěděl spoustu zajímavýho.

beastar
05. března 2019, 18:16
0

Víš co je supr. Já ten prašivej Terios teď viděl v Petrovicích na parkovišti
..

Ha
Hansoff
06. března 2019, 07:37
0

Jak se píše nahoře, četnost výskytu velmi záleží na lokalitě. Terios parkuje tady před fabrikou hned ve dvou exemplářích. Ale tady je těch anomálií více. Avantime, UAZ Hunter, Cadillac STS, Daihatsu Cuore a Trevis, Buick Roadmaster,...

Trinom
06. března 2019, 07:54
1

Jestli najdeš hezký Allante za 150, tak mi pošli odkaz, hned pro něj vyrazím. Normálně stojí kolem půl mega.
Ale když už jste do úvodního obrázku dali Oldsmobile Aurora, tak jste ho mohli aspoň zmínit. Těch je tu vážně, jak šafránu.

PachezZ
06. března 2019, 08:11
1

joooo xedos6... měl sem ho, s V6, byl super... jen ta kovomorka...

beastar
06. března 2019, 12:50
0

Tome ty si taky někdy vtipálek co:)) Prej půl milionu. Dobře za 150 to fakt asi reálně Normálně nepůjde. Ale zase nebuď naivní. Jinak jo jsou i kolem 4 kil.

Normálně jo. Co třeba tenhle za zhruba kilo 1988.
-
Komentář upraven 6. 3. 2019, 12:51:22

beastar
06. března 2019, 12:52
0

Tohle krásný je za 220. Ono musíš někdy vyjet od vás z Moravy a vidět svět;)

richardbartos
05. března 2019, 13:16
0
reagovat
richardbartos
05. března 2019, 13:18
0

Ah, tak nic, pravostranné řízení...

Nimrod
05. března 2019, 13:35
6

mazda cosmo, nebo-li 929 coupe. až budu velký, třeba si ji také pořídím :-)

reagovat
Jimi
05. března 2019, 13:39
1

Sice hvězdu pozná každý, ale mamuta 2-dvířko (CL) jsem už hodně dlouho nepotkal...

reagovat
JLK
05. března 2019, 16:23
0

Toto jsem zrovna nedavno potkal v Brne, docela jsem koukal.

Me
Mendoza1
05. března 2019, 13:40
3

A co třeba Daihatsu Copen, Renault Avantime nebo Renault Wind? Moc jich není a ačkoliv to nejsou auta na padání brady, stojí za povšimnutí.

reagovat
HeavySmoker
05. března 2019, 14:10
1

Avantime je výborný tip, nič bližšie ku konceptu som na ceste ešte nevidel. Za tým sa otočí každý.

ro
rock
05. března 2019, 13:41
2

Za mne něco z "kulatého" období ameriky, t.j. pozdní 90. léta: Buick Riviera, Oldsmobile Aurora, Mercury Sable, Pontiac Grand Prix atp.

reagovat
Perníček
05. března 2019, 14:04
0

Bohužel musím potvrdit krutou realitu, Saab 9-4x za takovou částku neseženeš a podle předzvěsti 150k kč nestačí ani na půlku. Ceny začínají na 450k kč a to ještě bys pro něj musel do zahraničí (holandsko, německo nebo v nejlepším případě rakousko). Pokud bys chtěl ale něco levnějšího od této značky, tak Saab 90 - mezimodel 99-tky a 900. Ty kolikrát nejsou k vidění ani na srazech. Nebo 9-2x, ale tu budeš horkotěžko hledat i v samotné evropě.
Když opustím švédsko a projdu místní anonci, tak Midas Gold - ošklivé ale hodně nevšední, Proklamované Subaru kolegy nademnou nebo stará Mazda RX-7 v kabrioletu.

reagovat
HeavySmoker
05. března 2019, 14:06
4

Pár rokov som jazdil s Citroenom C3 Pluriel. Za 80 tisíc Km som stretol iný exemplár len raz a mal som z toho druhé Vianoce. Navyše je skvelé na výlety, relatívne spoľahlivé a nič lepšie nepovie že nemáte nevysporiadané problémy s latentnou homosexualitou.

reagovat
Ju
Junior
05. března 2019, 14:28
0

a nestačil by nějakej pořádně rychlej a zběsilej bodykit na miatu?

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. března 2019, 14:35
1

Tak jo Vavris, melt jsi pravdu. Adam je opravdu z jiný planety. A zdá se, že ho jeho mateřská loď tady vysadila za trest, aby se tu s námi naučil žít. Jinak si ten výběr nedovedu vysvětlit. :-D

P.S. Beastarův Cadillac Allanté je výbornej tip. Ani na srazech US cars jsem ho nikdy neviděl. Znám ho jen z článků a z videí. Plus jakákoliv zmiňovaná amerika z 80./90. let. Dobrá volba a žádný problém se servisem. I ta Kubova Lancia vypadá hodně zajímavě. Já bych připojil ten Renault Wind. V Monacu a kolem Saint Tropez jsem je vídal, ale u nás snad jednou jedinkrát. Moderní, levný, s nízkými náklady, stylový a pro radost. Alternativou k němu by mohl být Ford StreetKa.

reagovat
liška
05. března 2019, 14:47
0

Citroen C6, Buick Riviera

reagovat
ro
rock
05. března 2019, 14:48
1

Když už je zmínka o Lancii, tak Thesis :-). S tou by byl za exota všude a navíc v tom bude pohodlný svezení i na dnešní dobu.

reagovat
Vojta
05. března 2019, 15:22
1

Hned když jsem to četl, tak mě napadla Novanta...https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260825930

reagovat
Nimrod
05. března 2019, 15:40
0

ta je nádherná, ale do 150 fakt není

Vojta
05. března 2019, 21:51
0

Ale je, je to jen o tom tu cenu ukecat a domluvit. Tyhle auta jsou mimo zájem sběratelů a prakticky se netočej. Na jednu stranu jich bylo strašně málo, na druhou stranu je nikdo vlastně nechce :D Vím o člověku, co sehnal asi za 4500eur nezrezlou, v origo stavu a není to ani spoustu let zpátky... ale je to taky snad jedinej kus v ČR a faktem je, že servis stál taky něco :) Ale za 150kkč s nákupkou i vstupním servisem je problém sehnat cokoliv exotického.

Nimrod
06. března 2019, 04:41
0

je fakt, že dvoulitry bez kufříku do 150 jsou, ale busso jsem pod 150 asi neviděl. ale je fakt, že je nesleduji, takže to bude asi ten hlavní problém :-)

Vojta
06. března 2019, 10:15
0

Garantuju ti, že tu, na kterou jsem hodil odkaz, nebude problém stáhnout na 5000eur... ty káry fakt nikdo nechce, stejný je to se 164. Prodejci maj velký voči, koupili to sami za 1000éček a než aby jim to tam stáhlo a hnilo na place, tak to pustěj za nějakou rozumnou tržní cenu. Občas se na mobile.de objeví kus pod těch 5000eur a ty pak mizej celkem rychle.

Nimrod
06. března 2019, 12:15
0

ok ok :-) šestky po faceliftu si asi cenu drží, viď? :-)

Vojta
06. března 2019, 14:41
0

Tam je ten trh tím specifičtější, že ty auta už tuplem nejsou a jsou globálně považovány za raritní. Může se poštěstit, že koupíš pěknou a bude stát málo a taky můžeš narazit na překupníka, kterej chce vyrýžovat co to jde a radši to nechá na place zreznout. Každopádně tam jsou i problém díly, protože to auto je naprostej exot. V tomhle ta 90ka je super, protože většina mechanických skupin se naprosto shoduje se zbytkem řady Alfetta 116 a těch aut se vyrobilo dost a dodnes na to je spousta dílů k mání v aftermarketu. Když vím, jaká je servisní tragédie se 164, na kterou se nesežene prakticky nic, protože to je taky úplnej atyp, tak bych do toho asi nešel, byť samozřejmě šestka má větší coolfactor :)

Nimrod
06. března 2019, 17:18
0

jo, vím jaký to, je když nejsou náhradní díly... šestka se mi líbí o fous víc jak 90, no. ale stejně si nekoupím ani jedno, ono mi dost zaměstnává to jediný auto, co mám :-)

Co
Core
05. března 2019, 15:40
1

Ja bych pridal lexus ls400 prvni generace a tenhle zajimavej kousek od pana Bertoneho
https://www.rajveteranu.cz/28262-bertone-freeclimber-vyskov
Plus jednu peknou alfu
https://www.rajveteranu.cz/28304-alfa-romeo-33

reagovat
krab
05. března 2019, 15:56
0

Na tu stříbrnou Alfu 33 jsem už taky koukal. To vážně vypadá na jednorožce svým stavem. Leckdo by řekl, že kilo je moc, ale pokud je fakt takhle jako nová, tak to bude radost řídit. Škoda, je to až na Slovensku ...

Co
Core
05. března 2019, 15:58
0

Bejt to alespon 1,8 tak uz tam jedu....je videt ze jsi porad ve střehu :),skoro nic ti neunikne....

GanGreen
06. března 2019, 17:05
0

nebyl do 33 největší motor 1.7 boxer? jinak je teda fakt pěkná :)

Csaba
05. března 2019, 16:34
3

Jakékoli z aut navržených redaktory je skvělé a některé z nich by se asi daly i provozovat bez nutnosti prodat dceru/manželku/přítelkyni do Turecka či Albánie :)

B. Riviera i O. Aurora v ČR jsou max. do 10 ks každá, spíš ale tak 5, a to ještě ne všechny jsou provozovatelné.
5.26 a 5.21 metru zaručuje výjimečnost, minimálně pokud jde o rozměry :)
U motoru GM V6 3800 (ať atmo nebo s kompresorem) naprosto není pravdivé tvrzení: "Její pověst nepatří k nejlepším,...", je tomu právě naopak. Motor byl použit v desítkách modelů a vyroben v mnoha milionech kusů, je jednoduchý, levně opravitelný, nemá žádná kritická místa, nebyly s ním nikdy žádné problémy. Atmo verze sice moc nejede (proto je tu Supercharged) ale ani R. ani A. nejsou auta na závodění v levém pruhu D1 :-)

Jedna bílá Riviera je už x let na prodej v ostravské Impextě, občas se mihne i na mobile.de nebo allegru.pl, vesměs v cenách 100-150t. Kč. bílá Aurora se prodávala na Brněnsku loni a černá je už asi rok na prodej v Rosicích u Brna za 50t., tam by asi mělo smysl dalších 50t. vrazit do opravení "úplně všeho co tomu je" a třetí padesátitisícíkoruna by zbyla na průběžný servis, chcete-li si to auto nechat déle.

SVX je i dnes možno vidět v běžném provozu, zas tak velký exot to není, několik se jich prodalo nových i tady. XT je megabomba, vyloženě UFO na kolech, po tom bych šel jak slepice po flusu :) Jedno (asi jediné v ČR) vlastní školící technik zn. Subaru pro ČR, takže by jsitě rád pomohl a poradil. V tomto případě by nejlepší vzít rovnou 2 ks, jak pro vyřešení otázky dostupnosti n. dílů, tak pro zachování mobility.

Avantime je pro mě osobně umělecké dílo, něco čemu říkám "architektura na kolech", je jich tu do padesátky a už je to dlouho co jsem nějaký viděl na živo. S těmi spuštěnými okny a otevřenou střechou to musí být skvělé, čeká nás půl roku horka/nesnesitelného horka, výrazná ventilace je tedy velmi vhodná :)

C6 je super věc, ale má-li být to auto opravdu exkluzivní, tak jedině benzínovou V6, dehtožroutů je v ČR na prodej i 20 najednou, vesměs různém stavu rozkladu nebo s motorem před smrtí (laický odhad). A dle mého os. názoru se řehtající nafťák k takhle noblesnímu a výjimečnému modelu absolutně nehodí. Je-li v plánu najet s tím pár tisíc km ročně tak vyšší spotřeba benzínové V6 nehraje roli a "výjimečnost mezi výjimečností" je zaručena.

Mě ještě napadl Lexus LS 400 nebo Xedos 9, zrovna dnes jsem tyhle dvě auta viděl naživo a moc jim to slušelo.
Jak už ale někdo psal, bylo by asi dobré sednout si v té vaší partě ještě jednou a ujasnit si druh karoserie/počet dveří případně další "drobnosti", pak se vám bude vybírat lépe.
Dotaz sám (respektive úmysl) je naprosto skvělý a oceněníhodný, jsem moc zvědavý co nakonec vyberete a jak to splní vaše představy.
Hodně štěstí při hledání a výběru a ještě víc při provozování! :-)

reagovat
custom1
06. března 2019, 12:32
0

Bílá Aurora z Impexty - fskutečnosti Riviera :)

Csaba
06. března 2019, 14:51
0

Jo jasně, omlouvám se, nechápu proč jsem ty dvě auta zaměnil :)

custom1
06. března 2019, 16:49
0

Já jo, ony tam totiž byly obě. Nejdříve tam stávala Aurora, pak Riviera. Ale je to už nějakou dobu.

gramo
05. března 2019, 16:34
0

Už to vypadalo na pěkný příklad otázky, na kterou nejde odpovědět Miata Is Always The Answer, ale Adam ji tam přece jen dostal :D

reagovat
Adam Forman
05. března 2019, 20:11
0

Čest redakce byla v sázce!

Aleš
05. března 2019, 18:37
0

Co mne tak nějak narychlo napadá a už dlouho nebo vůbec jsem to nepotkal tak Peugeot 205, LR Series nebo RR Classic. I když je pravda, že hlavně ty LR dost pravděpodobně budou za ty peníze potřebovat spoustu lásky.

reagovat
Skipper
05. března 2019, 19:22
2

Za mně - jako dítě jsem u nás potkával Geo Storm. Jeden modrý a jeden červený. Od té doby jsem žádné neviděl.

A Reliant Robin. Moc jich opravdu nepotkáš. Volant sice vpravo, ale předjíždět v tom opravdu nebudeš a vzhledem k šířce nebude problém ani na parkovišti...

Jo, kdyby jste někdo o nějakém Reliantu na prodej věděli, tak se ozvěte. Potřeboval bych to na dojíždění do garáže.

reagovat
Nimrod
05. března 2019, 19:37
0

u nás parkovala v ulici matra simca bagheera.... také jsem do té doby žádnou neviděl. murénu také jen jednu, je jedna tady v okolí na prodej, tuším. asi by byla i do těch 150 :-)

ransom
05. března 2019, 21:47
0

U nás taky! Odkud jsi?

Nimrod
06. března 2019, 04:42
0

jestli je to na mě, tak písek, z náchoda celkem daleko :-)

ransom
06. března 2019, 18:35
0

Já jen kdyby náhodou. Urodil jsem se kdysi v Praze (z Matičky jsem emigroval po kontrarevoluci) a Bagheeru si pamatuju právě z nejbližšího okolí. Kromě řady dalších rarit okolo našeho bloku. Taky jsme ještě chodili očumovat západní auta ke Splendidu a Parkhotelu.

PachezZ
06. března 2019, 20:01
0

O reliant robinu náhodou vím, resp. 2 za 2500€
https://www.facebook.com/marketplace/item/772365629804505/

Trinom
07. března 2019, 07:29
0

Problém Gea Storm je jeden, ovšem poměrně zásadní - to auto rychle jen vypadá. Pod kapotou byly samé zdechliny, co si tak pamatuju.

Skipper
07. března 2019, 18:29
0

To je mi jasný, ale taky to bylo první auto s mrkačkama, které jsem jako dítě ve svém okolí registroval. Jde to vůbec ještě někde sehnat?

Trinom
07. března 2019, 21:27
0

Hádám, že ve státech ještě nějaký kus k mání bude.

Testeuros
05. března 2019, 22:55
0

Audi Cabriolet s 2.3 a automatem (klidně i bez něj, byť s ním jde o raritu) - za ty peníze má krásný kousek s charakterním motorem (a i nějakou tu výbavu) a i nějakou tou rezervou na možné úpravy či opravy. Není to sice brutální exkluzivka (73 tisíc kusů? Otázkou je, kolik z nich je v ČR - chce to sehnat nějaké statistiky), ale zase je to podle mě takový ideální průnik zajímavého auta (řekněte mi kdy jste naposledy viděli na silnici nějaký kousek?) auta na občasné ježdění (se slušnou výbavou ala klima a výhřev klidně i na podzim či zimu).

reagovat
Aleš
06. března 2019, 16:12
0

Teoreticky by mohl docela dobře fungovat i Nissan 100NX. Osobně jsem za celý život potkal jen jednoho.

reagovat
ransom
06. března 2019, 18:27
0

Brácha má dva v garáži a dalšího myslím ještě na cestě.

Testeuros
08. března 2019, 13:53
0

Pár jsem jich (naneštěstí) viděl...

vonkreuz
06. března 2019, 19:34
0

Lancia Thema V6 12v (Busso) - https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Lancia-Lancia-Thema-3.0-V6-LS/vhc:car,ms1:14700_15_,prx:8000/pg:vipcar/274345649.html
Více raritní než obecně obdivovaná (a tím i cenově dražší) 8.32. Navíc část V6 byla s 4q automatem, část s 6q manuálem.

reagovat
PB
10. března 2019, 13:32
0

No... ja bych zvolil bud Renault 25, Citroen C6, nebo uplne jakejkoliv Buick s drevem na boku... a ohledne dodavek, tam je jasnej favorit muj T5 Seikel, ale neprodam:)))))))

reagovat
MiB
31. března 2019, 23:08
0

a což takhle papamobil...
https://auto.bazos.cz/inzerat/102695255/VW-Transporter-T4-24D-57kw-multi-star-9mist-AKCE-104-900-.php

má to i klimu a bufík, na dovolenou nebo na fesťák super...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem