Většina lidí – nadšence do řízení nevyjímaje – má své slabé místo. Situaci, trasu, denní dobu, roční období nebo něco jiného, co ho prostě štve a nebaví. Poskakování v zácpách, to je otravná věc, kterou neoblibuje asi nikdo na světě. Nemalé procento řidičů se bojí jezdit na sněhu, jak můžeme v těchto dnech hojně pozorovat. Znám lidi, kteří nemají rádi dálnici, ta rychlost jim prostě nedělá dobře, jiní zas nesnášejí cesty do centra města kvůli hustému, nepřehlednému a stresujícímu provozu.
Já nerada jezdím v noci. Moje minoritní oční vada za tmy nabobtná do obřích rozměrů a s padajícím soumrakem vidím stále větší prd. Protijedoucí auta mě oslňují, z pouhých světel navíc jen těžko odhaduju vzdálenost, přestávám si věřit. Asi se nemusíte bát, že mě někde za tmy potkáte na silnici a umřete, to zas ne. V průběhu let se to zlepšuje, ale má vrcholná disciplína asi noční jízda nikdy nebude. Jedinou výjimku z pravidla noční neschopnosti představují chvíle, kdy řídím moderní Volvo. Bez ohledu na model či motorizaci. Neptejte se mě, jak to dělají, ale ta auta mají vrozenou schopnost obrušovat hrany, snižovat stres a z frustrujících situací činit snesitelné, ba příjemné zážitky. V případě dopravní zácpy se samozřejmě musíte smířit s faktem, že nestihnete schůzku, ale pak už nic nebrání klidné relaxaci při poslechu Deváté symfonie, protože velkou část starosti o okolí převezme Pilot assist a adaptivní tempomat. Živly venku za oknem není třeba řešit, neboť ve vaší přepravní kapsli je teplo a útulně, stejně tak vás ochranná bublina odděluje od rychlosti nebo chaosu okolního provozu. A teď nemyslím izolaci rizikovou, která vás ponouká stát na plynu, dokud nenabouráte a neumřete, nebo izolaci otupující a uspávající. Když sedíte ve Volvu, je svět najedou příjemnější místo k žití, to je zkrátka empiricky mnohokrát ověřený fakt.
Znovu jsem si ho připomněla pár dní nazpátek. Jedu si tak po dálnici svým ideálním cestovním tempem 160 km v hodině (omezovač vás pustí na 184 a ani o chlup víc), z repráků hraje Where is my mind?, věci za oknem ubíhají a mně je dobře, protože sedím za volantem XC40. Vůbec nevadí, že je tma.
Na první pohled má tohle auto všechno, co by mělo u fanouška automobilismu vyvolat nechutenství, nebo rovnou nauseu. Za prvé je to malý crossover. Za druhé je pouze předohnaný. Za třetí má tříválec. A za čtvrté je na elektřinu. Fujtajxl, je to venku… Volvo XC40 s označením T4 Recharge je novou vstupní branou do světa švédských plug-in hybridů. Jasně, nejdostupnější PHEV v podání Volva znamená, že z peněženky vytáhnete nejmíň milion a dvě stě tisíc, ale v porovnání s konkurencí to není nic hrozného. Za své peníze navíc dostanete věc, která opravdu funguje. Osobně mám k plug-in hybridům pořád trochu rezervovaný postoj a můžou za něj auta, která vznikla honem honem, aby se udělalo bene evropskému úředníkovi a snížily se pokuty za flotilové emise. V principu mi PHEV připadá jako nejsmysluplnější využití elektřiny v autě, jenže praxe je všelijaká. Volvo do zásuvky implementuje elektřinu technicky nesmírně promyšleně (o tom, jak pracuje tříválcová jedna-pětka s elektromotorem na přední nápravě, se do podrobna rozepsal Honza a já se nehodlám pokoušet říct to líp) a přitom s nulovým nárokem na řidičovu pozornost nebo komfort. Všechno působí naprosto přirozeně.
T4 využívá identický elektromotor jako T5, ten spalovací je o něco slabší, jejich spolupráce je ale opět bezchybná. Počet, či spíš nedostatek válců se Volvu obvykle vytýká jako jeden z nejzásadnějších nedostatků, je to však jen byrokratické lpění na číslovce. Například tenhle tříválec nejspíš vůbec neodhalíte, pokud se nepodíváte pod kapotu. Žádné vibrace, žádné drnčení, vlastně vůbec žádný zvuk, dokud motor netrápíte někde u omezovače. Nebojím se říct, že Volvo momentálně nabízí nejkultivovanější tříválce na trhu. Ono to vlastně platí i o čtyřválcích, které se musely hodně nadřít, aby Volvo v drahém prémiovém rybníčku dokázalo konkurovat německým řadovým šestkám. Downsizing se nám z principu nemusí líbit, ale i malé motory lze dělat fakt dobře a za to si Volvo zaslouží respekt.
Na elektřinu ani tříválec se tedy v případě XC40 nemůžeme zlobit, ledaže bychom byli trapní pozéři. A pokud čekáte, že teď odhalíme nějaké slabé místo plynoucí z vyšší stavby karoserie nebo pohonu přední nápravy, budu vás muset zklamat. Nejmenší Volvo sice na pohled připomíná cihlu ohlazenou proudem horské bystřiny, jeho jízdní vlastnosti jsou ale perfektní, neřkuli zábavné. Snad za to může uložení baterií uprostřed auta, snad hmotnost, která je na elektrifikované SUV relativně nízká, do oblouku se cihlička stáčí mimořádně ochotně a nemá žádné sklony vybíhat po tečně ven. Kdybych nevěděla, že nabíjecí XC40 je výhradně předokolka, asi bych uvažovala tímto směrem. A to jsem do Volva přesedla z Imprezy.
Ve srovnání se svými velkými příbuznými je XC40 agilnější a skákavější, pořád ale myslí spíš na pohodlí než na blbnutí a komfortu nabídne jako o číslo větší auto. Včetně velkorysého prostoru uvnitř – ten srovnání s většími modely klidně snese. Navíc je tady skvěle vyřešené odkládání všeho možného, s místem tedy nebudou mít problém ani ti, kdož jsou zvyklí mít kolem sebe vyskládanou výstavku z telefonů, lahví, kelímků, klíčů a dalších rekvizit. To oranžové na dveřích je opravdu kobereček a naživo se mi fakt líbil – od nejmenšího auta v nabídce trochu hravosti a nevážnosti očekávám. Samozřejmě ne na úkor kvality, ale toho se u Volva bát nemusíme. Jinak je tu všechno při starém – vertikálně orientovaný displej ve společnosti hromádky tlačítek, skvělá ergonomie a příjemné materiály. Díky za matný plast na volantu, ten lesklý mi vždycky trochu lezl na nervy. Ještě bych poprosila zmatovat okolí displeje, středovou konzoli a rámečky ventilace, pak to bude naprosto dokonalé!
Verdikt
Musím se přiznat, že zpočátku se mi XC40 příliš nelíbila. Design, nad kterým všichni óchali a áchali, mi přišel divný. Nijak zvlášť mě nenadchlo ani první setkání s benzinovou variantou před dvěma lety, ale možná bylo jen příliš krátké. Tahle XC40 – tříválcová! a elektrická! – je každopádně naprosto skvělá. Přes týden do práce na elektřinu, o víkendu do světa na benzín, to všechno v nezaměnitelném mikrokosmu složeného z ticha, lehkosti, kvality a těžko popsatelných pozitivních vibrací.
Technické údaje:
Motor: přeplňovaný zážehový tříválec 1 499 ccm + elektromotor
Výkon: 95 kW (129 koní) při 5 000 ot./min + 60 kW (80 koní) při 4000 ot./min
Točivý moment: 245 Nm při 1 500 – 3 000 ot./min + 160 Nm při 0 – 3000 ot/min
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková automatická
Maximální rychlost: 180 km/h
0-100 km/h: 8,5 s
Pohotovostní hmotnost: 1737 kg
Průměrná spotřeba (udávaná): 2,1 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 7,8 l/100 km
Cena XC40 T4 Recharge od 1 197 000 Kč
Cena testovacího auta s příplatky: 1 456 101 Kč
Nezn.uživatel
10. 2. 2021, 13:05 9 reagovatChápu, že mě zase zhejtujete, ale já to prostě musím napsat. Jo a je mi jasný, že web o autech není ideální místo pro takovéto komentáře, ale situace je velmi kritická a následující informace a hlavně povědomí o jejich vážnosti je podle mě nutné šířit kdykoliv je to možné. Protože firma, která vyrobila testovaný vůz je vlastněná Číňany, a tedy vysoce pravděpodobně spolupracuje s režimem, který je zodpovědný za následující zvěrstva:
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/usa-oznacily-cinske-zachazeni-s-ujgury-za-genocidu/1984651
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/ujgurky-popsaly-svuj-zivot-v-cine-zazivaji-znasilnovani/r~e847063c677f11eb9c800cc47ab5f122/
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kdyz-vymyvani-mozku-nestaci-zeny-promluvily-o-krutem-znasilnovani-cinany-140649
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/z-cinskeho-tabora-napsal-ujgursky-model-rodine-o-muceni-i-spatne-hygiene-114946
A firmy v Čínské lidové republice, ač se tváří jako soukromé, těsně spolupracují s režimem i na těchto zvěrstvech, jako je to ukázáno třeba v následujícím článku:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/cina-ujgurove-peking-huawei-sledovani-sin-tiang-usa-sankce-firmy-lidska-prava_2012100705_eku
Jo a chápu, že výroba probíhá i v Evropě a že na návrhu auta se pravděpodobně z většiny účastnili Evropané, ale majitel je ze sta procent čínský. Abych byl fér, Číňani jsou i minoritním vlastníkem Daimleru a Stellantisu. A koncern VW sice nemá čínské majitele, ale také koná zlo:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/ujgurove-cina-perzekuce-bavlna-sin-tiang-nucena-prace-odevni-prumysl-genocida_2012171247_eku
Jo a sorry, že nepíšu úplně k tématu, ale jak jsem už napsal, situace mi přijde kritická a cítím potřebu snažit se ji za každou cenu zvrátit.
Sedrik
10. 2. 2021, 13:38 12Ačkoliv nerozumím tvému způsobu vyjadřování, tvůj postoj k čínskému režimu sdílím.
briza
10. 2. 2021, 13:47 13Osobně tomu sice taky rozumím, postoj sdílím a pokud mám možnosti volby, radši vezmu násobně drazší zboží, které nebylo vyrobeno v Číně. Ale absolutně nechápu, proč bych to měl tahat na naprosto apolitického Autíčkáře. Připomíná mi to jednoho FB trotla, co všude cpe svoji zadřenou Mazdu.
Habakukk
10. 2. 2021, 13:54 4Grand Admiral Thrawn Půjdeš na Rudý kobereček který je stejný jako tomto Volvu.
Viola Procházková
10. 2. 2021, 14:37 19Chápu, souhlasím, ale jdi s tím jinam.
Sato
10. 2. 2021, 14:44 9Ono to je vsetko fun fun, nazor sem nazor tam, az sa na korporatnom meetingu dopocujete, ze si koporatnici z ciny objednali update softu aby tajwan uz nebol zobrazovany ako krajina ale ako region. To ma uz tak nejako humor presiel.
Ale asi to fakt sem moc nepatri.
Jakub Pospíšil
10. 2. 2021, 14:55 6Tohle je záležitost, která se ve mě pere už dlouho. Mám Volva rád, úplně nejradši ze současné produkce S90, která se už vyrábí jen výhradně v Číně. Štve mě to a "správný" postoj v tom zatím hledám.
Frankie
11. 2. 2021, 18:44 1A to se na to díváš jen jako fanda nebo potenciální zákazník. Co teprve zaměstnanci, vývojáři, mamagent...
Sato
10. 2. 2021, 13:13 6 reagovatDoprdele, sem by sa to memecko s Gretou hodilo viacej :( :( :(
František Čáslavský
10. 2. 2021, 14:09 0Cha, předčasný posting! :D
Kuře
10. 2. 2021, 14:38 2Tak dlouho sis ho šestřil... Že?:D
HeavySmoker
10. 2. 2021, 14:42 2Neviem ako ostatný, ale ak ti to spraví radosť, postni to znovu :)
Jan Zavrtálek
10. 2. 2021, 13:14 5 reagovatTen neuvěřitelný rozdíl ve spotřebě v testu a tabulkách je dán čím? Zase hodně těžká noha, nebo opět potvrzení naprosté nesmyslnosti měření spotřeby při WLTP, na které je auto účelově nastaveno?
rock
10. 2. 2021, 14:01 5No jo, no... WLTP cyklus má něco přes 23 km. Vzhledem k tomu, že obvyklá vzdálenost, kterou plug-iny v ideálních podmínkách najedou čistě na elektřinu, bývá okolo 40-50 km, tak WLTP cyklus je pro ně vysloveně ňamka...
MBMB
10. 2. 2021, 14:07 1Naprosto standardní jev u plug-in hybridů. WLTP předpokládá velkou část trasy ujetou čistě na elektřinu. Ale když se to auto nenabíjí, tak má spotřebu jak normální spalovák.
Staromil
10. 2. 2021, 16:42 3Ten rozdíl bylo to první, co mi v závěru uhodilo do očí...koukám, že už se to tady probírá ! Takže znova tak nějak potvrzeno, PHEV = hlavně úlitba za bodíky do celkových emisí produkce a jestli k tomu neudělají nádrž na benzín s dojezdem 100km, tak se moc na elektriku jezdit nebude. Emise budou kde ?
MBMB:...jak "normální spalovák"...? 1500ccm tříválec ? Jenže menší auto a přes 1,7 tuny, protože moderní SUV, moderní pohon.... Já včera jel přes celou Prahu do Budějovic (přes Tábor) a zpět, zima, takže topení, svícení, stírání, ostřikování, dost výkonu i do rádia, aby to znělo :-))... ( vše tedy smrtelná kombinace pro elektroprovoz ) a průměr 7,6 ltr. ! - motor opravdu "normální", tj. čtyřválec, 2,5 ltr ( tedy možná mírně "nadnormální"...). Je to fakt divadlo s WLTP a pak realitou.
Jenda_K
10. 2. 2021, 19:51 3Jo ta spotřeba je špičková, právě jsem se vrátil z cesty z Českých Budějovic do Chomutova a zpět s dopolední městskou pomalostní vložku přes centrum Prahy, vlivem uzavřeného tunelu na D0 a ucpané Jižní spojky. V autě mám těch válců 2x tolik, výkon spalováku je dvojnásobný, momentu mám více než dvakrát víc. V Chomutově jsem naložil 350 kg nákladu a s celkovou hmotností 3070 kg jsem jel zpět a tuto cestu jsem jel s průměrem 7,9 l/100 km. Koukám na ten pokrok
Moctezuma
10. 2. 2021, 20:12 0Pentastar?:)
Jenda_K
10. 2. 2021, 20:32 2ne nafta 3l V6 VM motori 250k 570Nm
Habakukk
10. 2. 2021, 21:27 0To je zajímavé já s tímto autem jezdím dlouhodobě za 9l číslo 7 jsem tom ještě neviděl a asi ani nikdy neuvidím.
Moctezuma
10. 2. 2021, 22:05 0Jsem si mohl všimnout max. otáček... :-) V každém případě zajímavý údaj. Prý i s Pentastarem se dá jezdit docela úsporně (kombinovaně 10-12) v Jeepu a jeho derivátech.
MBMB
11. 2. 2021, 00:57 0To jsme zas u toho, že porovnávat nějakou konkrétní trasu s týdenním provozem za zcela neznámých podmínek je naprosto zcestné.
Pro porovnání lépe poslouží čísla EPA, která udává i spotřebu s vybitou baterií. XC60 má 23 MPG, XC60 PHEV má 27 MPG. Benefit tam tedy pořád evidentně je, auto pořád funguje jako běžný HEV, akorát si táhne trochu zbytečně velkou baterii.
peca
11. 2. 2021, 08:13 1S pentastarem v Chargeru jsem jezdil bezne za 8-9, kdyz jsem se snazil slo to i pod 7. Ale to uz bylo velke cviceni v sebeovladani.
Staromil
11. 2. 2021, 10:43 0Nejde o to porovnávání na základě nějaké konkrétní trasy za nějakých nekonkrétních podmínek, ale o to, že moje auto má podle metodiky měření v techničáku a všude jinde spotřeby 6,3 l/100km při 90 km/h mimo město, 11,1 ve městě, 8,1 kombinovaná spotřeba. Takže to v podstatě přesně sedí na to, jak se to chová v naprosto reálnném provozu kdekoliv a kdekoliv a za 11,1 jsem s tím nikdy nejel ani teď v zimě v Praze ( a je do budoucna vlastně silně nežádoucí). Porovnávat se musí porovnatelné, to souhlasím, ale ne si metodicky pomoci tak, že něco vychází lépe až skvěle jen proto, že metodika tomu jde naproti ( ze zcela jasných důvodů...). A fakt nemám v podstatě nic proti hybridům...
Takže žádných "metodických" 2,1 a skutečných 7,8. Nebo má ta třeba XC60 i těch 9 litrů na 100 ( proč u nás mluvit v MPG, že ?) v propagačních, případně jiných materiálech a dokumentech ? Jestli ne, tak to je skoro na zralé na potenciální žalobu, někdy někde, ne ? V Americe se soudí za menší kraviny, ale tam si asi na to dávají bacha a určitě to v dokumentech mají...
Viola Procházková
11. 2. 2021, 11:11 9Vždycky jen fascinovaně civím, že se zrovna tady řeší na prvním místě spotřeba. Ale máte štěstí, že jdu zrovna kolem...
Plug-in hybrid má smysl, když ho používáte určitým způsobem. To znamená, že ho nabíjíte. Přes týden můžete jezdit do práce výhradně na elektřinu, takže i ta spotřeba dle WLTP je relevantní. Můžete jezdit dokonce za nulu. Přitom to je REÁLNÝ PROVOZ, žádná hypotetická simulace.
A když pak třeba o víkendu jedete někam dál, máte nádrž a spalovací motor se spotřebou, která není kdovíco, ale ani nic strašného.
Ten pokrok, který tu všichni trochu mimo mísu hejtujete, spočívá hlavně v tom, že ve městě nevypouštíte smrad (ono už se to leckde ve světě dokonce nesmí). V druhé řadě je tu jistá finanční úspora (ta se ovšem bohatě promítne do ceny auta, takže zanedbatelné) a ve třetí řadě je tu jízda na elektřinu, která má spoustu milých vlastností.
Takže pokud se sem jdete pochlubit, že váš dvacetiletý osmiválec žere míň, tím pádem jste ekologičtější a kde že je ten pokrok, jenom nechápete, jak má PHEV fungovat. I když máte samozřejmě tak trochu pravdu, protože nejekologičtější auto je to, které se vůbec nevyrobí.
Staromil
11. 2. 2021, 11:48 2Viola: Ano, tak to přesně je, vlastně souhlasím se vším, co jsi napsala a možná se v určitém smyslu jedná o nedorozumění..."Plug-in hybrid má smysl, když ho používáte určitým způsobem"...to je to, co by se mělo všude zdůrazňovat, šířit a vysvětlovat. A asi nejen uživatelům, ale i ekopolitikům ( stejné je to vlastně s plnou elektromobilitou...). Emise ve městě na elektro ? Naprosto není za mne o čem "hejtovat", jednoznačný přínos. Jen, aby si člověk prostě pro své potřeby a možnosti koupil to spávné auto (taky, aby si třeba nutně velké a těžké SUV, tedy minimálně v tomto také neekologické, jakékoliv s jakýmkoliv pohonem, nekupoval jen proto, že to je in a ze všech stran se to na něj valí..) Pak bude i dobře sloužit a splní svůj účel, pro který je navrženo. Bude pak dokonce i dosažitelně ekologické. Ne tedy proto, že je to "jen" ( módně) ekologické na paíře, což právě nemusí plati vždy. Správně tedy si ho koupí ten, co má, kde nabíjet ( ne bydlící v paneláku, nebo v centru města v činžáku...), co jezdí dost po městě, dlouhé trasy nejsou časté ( a to by neměl pak mít tu nádrž na benzím ale 10, 20 litrů ). Když nemá takové potřeby, režim a možnosti, tak ale musí mít možnost koupit zase auto vyhovující něčemu jinému. Problém bude, když si ho koupit třeba už nepůjde, nebo bude nucen k jiným kompromisům, neřku-li, že bude platit o mnoho více za něco, co až tak nepotřebuje, nevyužije, nechce. I ten, co testovanou XC40 "zaměstná", jak je zamýšlena, tak tu cenu bude asi docela řešit také...
Takže nejde ani tak "o chlubení se", jen o to, že právě za určitých podmínek a způsobu provozování jsou na tom ta starší auta stejně nebo podobně jako ta novější a nová, jen se netváří, že jsou ekologická, protože moc nejsou ( i když Euro 5 a 6 už jsou o dost jinde, než ty motory před 20 lety, ne?). Ekologické jsou pak spíše ve smyslu té poslední věty, že když za těch podmínek jezdí s podobnou spotřebou a emisemi, tak se nemusí vyrobit to nové auto, co je má ve jménu pokroku "ekologičtěji" nahradit. Takže zase další souhlas, tak to je, i já to tak říkám...
Frankie
11. 2. 2021, 18:53 4Za mě to městské na elektřinu má jeden háček. A to dobíjení. Většina mestaku bydlí v bytech a tudíž nemůže na noc natáhnout šňůru a nabíjet. Jsou odkázáni pak na veřejné stanice. Myslím, že ani v zaměstnání to nebude tak, že kdo chce dobíjet může..., takže je to spíš pro primestaky, co mají za městem barák, kde mohou dobíjet a do města dojíždí za práci a nákupy, zábavou atd.
beastar
11. 2. 2021, 19:06 4Jestli tě to potěší zlato, tak můj soucasnej osmivalec ma spotrebu 2x takovou ted i vic. Ve meste ma emise jak tanker mazutu a misto cervenych kobercu mam cerveny sedadla. A nic na svete by me nedonutilo to resit. A zrovna u tohoto Volva bude lidi spotreba zajimat. Ze to resi tady taky nechapu:) I kdyz kdyz vidim ty jmena nejsem prekvapen:)
Jan Zavrtálek
11. 2. 2021, 19:56 1beastar : však se taky snažíme být konzistentní ve svých názorech :D
P.S. měl jsem zase rozepsaný sloh o nesmyslně ekologické agitaci, ale celý jsem to smazal a asi to na díly sepíšu do blogu :D
Jan Zavrtálek
12. 2. 2021, 11:03 1Ještě si zpětně dovolím jeden komentář k tomu, proč se tu řeší spotřeba... no asi proto, že je to hybrid, co bychom měli u hybridu asi řešit jinýho? jeho účelem je mít nízkou spotřebu a emise, je super když je to kutlivované, tiché auto se zázračným podvozkem s vlastnostmi létajícího koberce, ale takových najdu víc (kór s touhle cenovkou), ale hybrid má prostě nějaký účel... to že ten účel dokáže plnit jen když to nemám moc daleko do cíle, cestou si nezatopím a pojedu sám je k smíchu... vlastně když si člověk odmyslí ten hybridní pohon tak je to dost průměrné auto (vzhledem k ceně možná i podprůměrné)... jinak článek se mi líbil a ta technika použitá na hybridní pohon je fakt skvělá, ale prostě na tom autě mi chybí ten smysl...
briza
10. 2. 2021, 13:19 9 reagovatHruška?Vážně?
Viola Procházková
10. 2. 2021, 14:36 7Diverzita je důležitá nejen ve světě automobilů!
briza
10. 2. 2021, 14:39 5V tom případě bych příště prosil švestku, která sama sebe identifikuje jako mrkev.
Habakukk
10. 2. 2021, 14:50 2briza Všechny švestky světa jsou v bečkách a bude Slivovica.
Sedrik
10. 2. 2021, 13:46 16 reagovatNa Volvu se mi líbí, že si management firmy sedl a řekl si, jaká auta chtějí stavět (sportovní, bezpečná, užitková, ekologická...atd.) a toho se drží.
Evidentně si řekli, že chtějí mířit na bezpečí, pohodlí a ekologii. Ostatní prvky tedy prostě neřeší (proto 4 a méně válce, omezení rychlosti a podobně, miliony asistentů, samořízení apod.).
Díky tomu vím, že si Volvo nekoupím (protože to jsou auta, která akcentují to, co já u aut nehledám), ale je mi sympatické, že Volvo jede jednu linku. Nesnaží se dělat auta, která umí všechno najednou a nic pořádně.
A samozřejmě jak psal Generál - nechci posílat do Číny víc peněz, než je nutné. A pokud si můžu koupit auto vyrobené ve fabrice vlastněné firmou, která sídlí demokratické zemi, je to pro mě rozhodně lepší. A ano, vím, že mám doma hromadu věcí vyrobených v Číně a i v tom baworáku je mraky činských součástek.
rock
10. 2. 2021, 14:04 2Jenom na okraj: 4 válce (a později tři) tehdy nebylo ani tak zacílením na bezpečí, pohodlí a ekologii, jako spíš nekompromisní snahou o snížení nákladů...
Sedrik
10. 2. 2021, 14:08 0JJ, to vím, ale i to je sympatický - prostě si řekli, že nechtějí víc válců a přizpůsobili tomu kastli XC90. A že konkurence v podobných autech mají 4-8 válců prostě vyignorovali a zaměřili se na ladění jiných věcí (které jsou pro ně důležitější).
Toto se mi prostě líbí - mají směr a tím jdou a neřeší, to, co do toho konceptu nezapadá. Pro ně (a jejich zákazníky) to totiž evidentně není priorita.
riderhenry
10. 2. 2021, 15:56 2V podstatě mám na Volvo úplně stejný názor, jen zrovna když se v té XC90 v nějaké dražší specifikaci svezeš, už se ti ta úspora na pohonné jednotce tak líbit asi nebude :D
Sedrik
10. 2. 2021, 17:59 0Já v žádném novém Volvu ani neseděl, takže nedovedu říct. Mám kolem sebe 2 lidi, co koupili XC60 manželce a oba to auto dost chválí (taky s ním občas jezdí). Ale je to možné - ta XC90 je fakt velká a těžká.
honziss
10. 2. 2021, 14:14 0 reagovatXC40 jsem nikdy nejel, protoze pro nase ucely je mala. Po strance designu se mi libi moc, takova kosticka + peknej interier. Co me ale od nakupu vetsiho volva odradilo je jsou motorizace a pak vzhled interieru auta (predvadecka ve ktere jsem sedel) po asi 35tkm. Nikde nebylo nic vylozene zniceny, ale bylo na tom videt proste daleko vetsi opotrebeni nez jinde.
To bylo asi pred 2 rokama, uz je to ted lepsi? Mate nekdo novy volvo? Koupili by jste si ho znova?
Leo
10. 2. 2021, 14:55 6Nový Volvo mám. Už 18 let. A znova bych si ho nekoupil. Jednak už ho asi 6 let nedělají a jednak tohle pořád jezdí.
Já vím, že na tohle ses neptal, ale nemohl jsem si pomoct
adam7c3
10. 2. 2021, 14:19 -1 reagovatMalá tříválcová eMrdka za mega a půl se spotřebou osm na sto, ale hlavně že tam jsou ty pozitivní vibrace a (falešná) ekologie, to jistě ocení nejeden soudruh už při čtení recenze na homofisu, stejně tak jako max. rychlost 180Km/h protože jedině strana, pardon automobilka ví, co je pro něj nejlepší. Sám bych čekal za ty peníze něco víc, vzhledem k zemi původu alespoň rudou zástavu v základní výbavě a zabezpečení vozidla navázané na sociální kredit (nepozdravil si včera předsedu MNV? Tak si táhni pěšky!). Adoraci Volva jsem nikdy nechápal a po tom co ho koupila Čína už vůbec ne. Sám jsem měl čest jen se starou XC70 + S90 a že by to byla nějak extra dobrá auta v porovnání s dobovou konkurencí, včetně US produkce, se říct nedá. inb4 švédský tanky, "v 90 jsem to napral do kamionu a přežil" a jiný zaklínadla Volvo fanboys, který se tu jistě objeví...
honziss
10. 2. 2021, 16:02 4Je fakt, ze za mega a pul je novej touareg s V6, sice v zakladu, ale i tak dost dobre pouzitelnej, vejde se do nej 2x tolik a bude jezdit za stejne...
Honza Hamster Křeček
10. 2. 2021, 16:15 4Země původu - tím myslíš Belgii?
A když se dívám na tu ikonu s hrdým Jaguarem - popovídáme si o situaci Dálítů nebo radši proberem indický kastovní systém?
Ono to není tak jednoduchý s tím světem, proto bych zůstal u aut a politiku do toho netahal, aspoň na tomto webu....
Nezn.uživatel
10. 2. 2021, 16:33 0Se srovnáváním Čínské lidové republiky a Indie bych byl opatrný. Přece jen Indie je demokratická země, neprovozuje žádné koncentrační tábory, kastovní systém sice někteří lidé dodržují, ale není zaveden v žádném zákoně, je tam vidět pozvolný ústup od těchto tradic a Indie měla i prezidenta z nejnižší kasty tzv. nedotknutelných. Takže až bude mít Čínská lidová republika nebo jakýkoliv její budoucí nástupnický stát prezidenta, který nebude komunistou, tak se bude dát srovnávat s Indií.
Martanone
10. 2. 2021, 19:48 3Zajímalo by mě, proč se vždycky pod testem Volva rozjede shitstorm, ohledně čínského vlastníka. Proč nikomu nevadí, že Alfa, Maserati, Fiat, Jeep, Peugeot, Citroen a všechny ostatní značky skupiny stellantis patří pod Dongfeng Motor Corp.? Proč všichni oslavují Lotus, který vlastní Geely? Z jakého důvodu to vadí právě u Volva a u ostatních to nikdo neřeší?
Nezn.uživatel
10. 2. 2021, 20:21 2Martanone: Ve svém příspěvku úplně nahoře zmiňuju i Daimler a Stellantis, jakožto problematické automobilky. Ovšem ten důvod, proč je Volvo hlavním terčem je pravděpodobně to, že je narozdíl od ostatních zmiňovaných značek vlastněn výhradně Číňany, zatímco u ostatních značek jsou Číňani jen minoritním vlastníkem.
Nezn.uživatel
11. 2. 2021, 01:30 4Petju: Vyrobeno v Číně je dost velký problém i u mobilu, už z toho důvodu, že čínské továrny často využívají práci vězněných Ujgurů a dalších politických vězňů. Pravděpodobně to vypadá podobně jako to bylo popsáno ve filmu Schindlerův seznam, že firma místo zaměstnanců zaplatí správě koncentráku, a ten poskytne levnou pracovní sílu. A paradoxem dnešní doby je to, že lidé bourají sochy lidí, kteří kdysi dávno, před více než dvěma sty lety vlastnili otroky a hovořili o nadřazenosti bílé rasy, ale pak klidně nakupují výrobky, které vyrábějí otroci v Číně, často ještě v horších podmínkách, než měli ti otroci před 200 lety.
Co se týče požadavku na nové auto, tak to mi přijde celkem smysluplné, protože i když si myslím, že zlatá éra automobilismu dnes zrovna neprobíhá, tak to, že to auto je neopotřebované, že v něm přede mnou nikdo nejezdil, že tam nejsou žádné skryté vady a že bude nějakou dobu v záruce, takže mě nečekají neočekávané výdaje jsou celkem signifikantní výhody oproti ojetinám, minimálně pro někoho, kdo tohle nechce nebo nemůže řešit. Volvo určitě není první automobilka, která se mi vybaví, když se řekne radost ze řízení, ale rozumím, že když ti to vyhovuje víc než cokoliv jiného a máš na to peníze, tak může být celkem těžké to nekoupit. Myslím si, že podobně jako to Volvo by mohla jet nějaká Amerika jako Lincoln nebo Cadillac, takže já bych se v takové situaci asi rozhlížel tam.
A co se týče nemožnosti to ovlivnit, tak jeden člověk sám sice moc nezmůže, ale kdyby si třeba většina lidí v Evropě či v Americe řekla, že jim přijde nepřípustné kupovat věci z Číny nebo od činských firem, tak to bude pro Čínskou lidovou republiku znamenat velký problém, zatímco pozice západu a západních firem se posílí. Takže čím víc bude lidí, kteří to nebudou kupovat, tím líp.
Martanone
11. 2. 2021, 07:14 0Minoritním vlastníkem? Doporučuji kouknout třeba na vlastnickou strukturu Stellantisu, možná budeš nemile překvapen.
Sato
11. 2. 2021, 08:30 0Dongfeng Motor Corporation (54.00%)
Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Stellantis
Díky, toto som nevedel. :(
Honza Hamster Křeček
11. 2. 2021, 09:08 2Já to naprosto chápu a asi těžko mě někdo může nařknout z toho, že bych podporoval Čínu či jiný totalitní režim. Jen moc nevím, proč to tu řešíme, proč to řešíme takto a jaký to má mít význam. Etika je v tomto ohledu velice levná, což je samozřejmě skvělé. Jen si tu teda nehrajme na nějaké zásadové hrdiny jen proto, že si to můžeme snadno dovolit.
btw. známe to i z druhé strany, kdy jsme my byli ta stalinistická zlá země - a nevím, jestli tady tenkrát všichni naši rodiče a prarodiče (bez ohledu na stranickou příslušnost a názory) souhlasili s tím, že Československo je potřeba ekonomicky zlikvidovat, protože vězní své odpůrce a zavírá je do pracovních táborů. Najednou to není tak jednoduchý, že?
Nezn.uživatel
11. 2. 2021, 10:05 3Honza 'Hamster' Křeček: Ekonomická likvidace východního bloku, kterou prosadila Reaganova vláda, byla ku prospěchu věci, protože vedla k rychlejšímu pádu komunistických režimů v těchto zemích.
krab
11. 2. 2021, 11:01 3Koukám na tu vaši debatu ... Ačkoli s tebou Admirále souhlasím a bylo by skvělý neobchodovat s Čínou a dokázat jí ekonomicky oslabit, tak v reálu to asi proveditelný není. A nejen protože už nemáme žádnýho novýho Ronalda Reagana. To, že neumíme Číně říct na rovinu jasný postoj je slabina týhle společnosti, ale je jednoduše odůvodnitelná. S Čínou obchodujeme a Čína s námi. Upřímně řečeno já si ani nedovedu zase na druhou stranu představit co by se asi stalo, kdyby ten obchod nějak najednou ustal. Je to sice Čína, která by měla obrovský problémy, ale to by zákonitě vedlo k nějakýmu velkýmu konfliktu. A i západní svět by nefungoval bez obchodu s Čínou. Je to těžký. Jsem taky odpůrce čínskýho režimu, obdivoval bych nějakýho ministra zahraničí, když si s nějakým tím čínským atašé lidově řečeno "vytřel prdel" ale v reálu to nikdo neudělá, protože je na to navázáno až moc peněz, pracovních míst a dalších zájmů. A ČR nehraje ani žádnou roli, spíš jde o ty velký ekonomiky světa, třeba Němci, ať nechodíme daleko.
Ono je to celý absurdní ... já sice můžu vesele v neděli demonstrovat s transparenty, tibetskou vlajkou atd.. ale v pondělí ráno zasednu v práci k notebooku a budu si dopisovat po skypu s Číňanama ohledně dalších dodávek materiálu do lokální fabriky. Je to prostě složitý, možná na delší debatu u kafe, klidně přijeď někdy nějakou károu na kafe a káry nebo tak... a dá se na to téma pobavit.
Na druhou stranu jo, jde to i bez Číny ... ale to jen když máš život nastavený jako pár lidí, co je třeba živí lokální zemědělství a snaží se žít opravdu s přírodou a tak.. Většina lidí to má tak napůl. Já se třeba snažím udržovat staré věci co nejdéle to jde a nekupuju nové. Produkt Volva tady nahoře je mi tak nějak u zadku, ale rozhodně bych nenadával na kohokoli kdo v tom bude jezdit a koupí si to, že je podporovatel Číny. To je prostě blbost. Všichni jsme (v tomhle kontextu) Používáme už možná 20-30 let neuvěřitelný množství výrobků z Číny. Moje nejstarší auto je z roku 1967 , tak možná tam žádný díly z Číny ještě nejsou. Ale když jsem na něj objednával třeba novou zadní lampu jako náhradu za původní poslepovanou, kde myslíš, že jí asi dneska vyrobili? Nejspíš v Číně...
bkralik
11. 2. 2021, 11:53 5Důvěřuj ale prověřuj - ve Stellantisu nemá Dongfeng majoritu, ale spíš jen pár procent - viz https://live.euronext.com/en/product/equities/NL00150001Q9-XPAR/company-information - na té wiki to je v infoboxu blbě...
Kyjaq
11. 2. 2021, 12:16 1Nevím na co potřebujeme Čínu, když máme Pšonsko...
Honza Hamster Křeček
11. 2. 2021, 13:36 1Grand Admiral Thrawn: to zcela určitě, ale nevim, jestli z toho ty lidi tenkrát byli taky tak odvázaný. My dnes máme ten luxus, že si takový soudy můžeme dovolit. A tím bych to už asi fakt uzavřel, pojďme zas pomlouvat BRZ, ať je trochu sranda...
Mechanik
11. 2. 2021, 14:00 0Hele máte samozřejmě pravdu v tom že není dobré podporovat Čínu. Ale dám sem jeden příklad a zajímá mě co si o tom myslíte. Hafo západních společností tam vyrábí svoje výrobky, které pak prezentují jako vyrobeno třeba v USA, pravda je taková, že vyrobeno v Číně, za pár korun a pak prodáváno do světa s neskutečnou marží jen kvůli tomu jménu té značky. Takže já si koupím to zboží přímo v číně za čtvrtinové náklady a ušetřil jsem. Je to podle Vás špatně? Tu Čínu podporujete tak jako tak, jen ještě necháváte vydělat horentní sumy kapitalistické sdružení :-D
Nezn.uživatel
11. 2. 2021, 14:42 1Mechanik: Myslím si, že pokud jsou oba výrobky vyrobené v Číně a dost možná i ve stejné fabrice, tak je celkem jedno, jestli ten výrobek má západní značku nebo ne. Určitá výhoda by tam možná mohla být v případě, že ten výrobek se západní značkou byl navržen na západě, ale pokud se jedná čistě o rebranding, tak je to fakt jedno. Vydávat čínský výrobek za americký nebo evropský mi přijde jako ostudná praxe a dalo by se to považovat za klamání spotřebitele. Docela by mě zajímalo, které firmy konkrétně tohle provádějí.
Vím, že některé věci se jinak než z Číny v podstatě koupit nedají a jak to píše Krab, úplně bez čínských výrobků se dnes žije dost složitě. A pokud někdo potřebuje koupit nějaký výrobek, který se jinde než v Číně nedělá, tak to neberu jako morální pochybení ale spíš jako nutné zlo. A ačkoliv se snažím nakupovat co nejmíň věcí a když existuje nečínská varianta, tak vyberu ji, tak se musím přiznat, že pokud po prohledání trhu žádný cenově přijatelný nečínský výrobek nenajdu, tak se k tomu nutnému zlu taky uchýlím.
geralt
10. 2. 2021, 16:07 2 reagovats pětiválcem 2.4 v 15 let staré V70II jezdime s o 1 litr větší spotrebou... tohle ze je pokrok? wtf?
Staromil
10. 2. 2021, 17:00 4 reagovatZa jeden a půl milionu mi auto tohoto druhu a velikosti naprosto nic neříká, nikdy říkat nebude ( ani s jiným motorem...), a to i když o něm napíše (zase) velmi čtivým a pro mne zábavným způsobem Viola... Rozšířil jsem si výrazivo o krásné, nevím, jestli "novotvary" z jazykové potence Violy "óchat" a "áchat". Alespoň já je ještě nikde nečetl..:-))...
mariov8
11. 2. 2021, 08:27 3Ten technický mix mi do druhého auta v rodině dává smysl, ale cena a nějakou dobu i ta značka výrobce už ne. Přesto palec nahoru autorce nejenom za test, ale i za ty Pixies!
PB
10. 2. 2021, 18:58 3 reagovatPrestoze na politiku je tu jiny specialista, pro mne jsou volva neakceptovatelna. Je to proste zaprve znacka cinska, a za druhe dobrose*ska.
vita
10. 2. 2021, 19:04 4 reagovatStylem, kterým provozujeme manželčino auto, mi takový pohon dává praktický smysl. Většina času v provozu na elektřinu, dobíjenou z domu, auto v zimě vyhřáté, netýrání motoru studenými starty. Dojezd v pohodě, na většinu cest. Tříhrnek, klidně v litru, s většim turbem na semtam delší cestu, vícestupňová převodovka, ať to točí při 130km/h jen něco málo přes 2.000ot.
Co je problém, že to pořád vůbec nevychází z ekonomického hlediska...
Galveston
11. 2. 2021, 07:12 -3 reagovatKdo kdy řídil větší a těžší vozidlo, zažil o dost opojnější pocity, než při řízení malého osobáku. Jako bývalý autobusák o tom vím své. Je to téměř majestátní, vzít za velkej volant a rozjet tu stodolu na kolech s výkladní skříní místo čelního skla. Je to návykové a když jsem toho nechal, a před pětadvaceti lety se přestěhoval od velkého volantu do kanclu, trvalo měsíce, než jsem se té závislosti zbavil. Každej kluk, co se kdy nešťastně zamiloval, zná to peklo v duši. Bylo to dost podobný. Ten pocit, co Viola zažila při řízení tohohle SUV, má možná původ v technické dokonalosti volva. Ale já bych si spíš vsadil, že za to můžou rozměry a hmotnost. Tohle bude pravý důvod oblíbenosti takových gaziků. Ano, design je subjektivní, ale ruku na srdce, krásné to není. Jenže jakmile vám prodejce půjčí klíčky od předváděčky a vy se svezete, dostaví se opojení z řízení stodoly na kolech. A jste v troubě :-)
honziss
11. 2. 2021, 07:28 3No zrovna XC40 je spis kosticka z lega nez stodola na kolech.
Galveston
11. 2. 2021, 07:52 -3Tohle je dost relativní, všichni jsme si jistě všimli, jak se auta pořád zvětšují. Já nezapomenu na ten šok, když jsem poprvé na vlastní oči spatřil audi Q8. Bylo to u benzínové pumpy před mnoha lety. Vyšel jsem ven zpět ke svému povozu a uviděl tu stodolu. Vystupovala z ní tenká mladá blond kočena. Do té doby jsem ani netušil, že něco takového na kolečkách existuje. O pár let později na předváděcím dni dovozce, kam jsem byl jako tehdejší zákazník koncernu pozván, mě v tom svezli. Terén jak na tankodromu. Připadal jsem si jako v bojovém vozidle pěchoty. Dodnes jsem nepochopil, kdo proboha potřebuje něco tak okázale předimenzovaného na ježdění kamkoliv. Ano, tohle volvo je krapet menší, ale furt je to dost velké, aby se ten pocit mohl dostavit.
Habakukk
11. 2. 2021, 08:28 0Nebylo to spíš Q7, no a tohle Volvo je prcek taková nižší střední SUV.
Galveston
11. 2. 2021, 09:16 0asi, nějaké Q to bylo, prostě obluda :-)
Galveston
11. 2. 2021, 09:50 -2Znám jednoho, co křižuje naše provinční maloměsto v americkém pikaču značky Dodge. Nic v něm nevozí, kromě svého vlastního mohutného ega. Nahoru a zase dolů. Farmář každym coulem... :-)
Viola Procházková
11. 2. 2021, 11:17 1Opojný pocit z řízení stodoly tak trochu znám (včera jsem jela traktorbagrem, to je jinačí stroj :), ale tohle Volvo tam nespadá. Je to spíš takový těžší hatchback, co do pocitu z řízení.
Galveston
11. 2. 2021, 11:47 1Doufám, že to byl Caterpillar backhoe loader. Napíšete recenzi?
Galveston
11. 2. 2021, 11:50 0To je legrace. Zapomněl jsem na smajlika.
Viola Procházková
11. 2. 2021, 12:32 0Jaks to uhád?? :) Článek samozřejmě bude.
Galveston
11. 2. 2021, 13:11 0Tak to se těším. U téhle značky jsem už skoro 25 let totálně nasazenej. Yellow Family first! Zeppelin CZ předem děkuje :-)
Mateo
11. 2. 2021, 10:41 8 reagovatPo přečtení diskuze mi to nedá a musím sepsat pár slov ohledně spotřeby, která je tu často zmiňována. Celý problém se spotřebou plug-in hybridů spočívá v jejich používání. U některých automobilek jako je například Volvo, nejde o žádnou motorizaci určenou pouze pro snížení flotilových emisí, ale o velmi vydařený druh pohonu. Co mě velmi mrzí je, že novináři nikde nepíší, v jakých podmínkách ty auta používají a široké veřejnosti jejich smysl nevysvětlí. Většina z nich totiž dostane auto na test nabité, ale nemají ho kde nabíjet, takže vybijí záhy baterky a auto se potom chová jako full hybrid a výsledná spotřeba není nijak oslnivá a v diskuzi se objevují komentáře typu ''moje patnáct let stará plečka jezdí o litr míň''. Doma máme XC40 T5 recharge 2021 a S60 T5 AWD 2020, takže dokáži relevantně popsat zkušenosti. Plug-in hybrid dává smysl pouze v jednom případě užívání. ten styl užívání vypadá tak, že bydlím v domě, auto parkuju v garáži s wall boxem, většinu času jezdím po městě nebo kolem města a sem tam vyjedu někam daleko. V tomto režimu používáme doma XC40 a průměrná spotřeba se pohybuje mezi 2-3 litry na sto. Pokud s tím chci jezdit dlouhé trasy a nemám to kde nabíjet, tak si jednoduše koupím benzín/diesel a nehořekuju nad tím, jak je to eko srajda, co nefunguje.
Viola Procházková
11. 2. 2021, 11:24 4No vida, mohla jsem si ten román o kus výše ušetřit. Napsal jsi to přesně. O spotřebě jsem se nerozepisovala, protože o tom, jak funguje PHEV už jsme tady psali tisíckrát. Navíc se přiznám, že to téma je pro mě tak trochu nezajímavé, většinou ho neřeším v žádném testu (pokud to teda není nco extrémního). Dobré auto ať si žere dle chuti, mizerné auto nezachrání ani fakt, že jezdí za tři litry.
bkralik
11. 2. 2021, 11:51 1Mateo: díky za parádní komentář a zkušenosti uživatele! Já bych se jen zeptal - eviduješ si schválně i tu elektriku co to sežere? Mě u plugin-hybridů dost štve, že sice výrobce píše spotřebu 2-3 l/100, ale nikde nepíše kolik elektriky k tomu. A s takovou rétorikou by přeci třeba Tesla mohla psát, že její auta jezděj zadarmo, případně výrobci aut s tovární LPG zástavbou by taky mohli psát spotřebu 1-2 l/100...
Staromil
11. 2. 2021, 12:10 0....hmm, jak koukám, já vlastně tu reakci výše pod Violou asi taky...:-)))... No a "vo tom to je "....
Mateo
11. 2. 2021, 17:14 1bkralik: pokud jezdím v čistě elektrickém módu (Pure), tak je spotřeba něco přes 20 KwH/100 km, v hybridním režimu hodně záleží na stylu jízdy a profilu trasy. Jinak dům máme pasivní, takže něco dobije i sluníčko.
bkralik
11. 2. 2021, 18:32 0Mateo: Takže to vychází něco jako 0.8 kč/km (při 4 kč/kWh), ok. Škoda že nevíš tu spotřebu v hybridním režimu, docela by mě zajímalo zkusit to sečíst s benzínem....
honziss
11. 2. 2021, 11:39 0 reagovatZ myho pohledu nedavaj phev moc smysl. Tahas s sebou oba pohony, coz je vaha navic, cena navic. Tohle ani neni (aspon) elektricka 4wd...
beastar
11. 2. 2021, 11:57 5 reagovatTakže takhle. Já vynechám dnes politickou agitaci. A jako uživatele mě nějaký Čínský komouši nezajímají. Trochu bych si tady rejpnul do jednouho diskutéra kterej srovnává Stellantis (FCA atd) s Volvem. Když už tak Stellantis potažmo značky z FCA nepatří Dongfengu proboha. Mají 55% podíl a Čínský investoři mají podíl dnes skoro všude a překvapivě automotive nevyjímaje. To mimochodem neznamená že všechny značky světa zneužívají dětskou práci a těší na NWO pod vedením Shity Piga nebo jak se jmenuje fuhrer China.
K autu. Mě se to prostě nelíbí. Na fotkách to ještě jde. V reálu je to opravdu nakoplé takový drn. Naprosto nevýrazné auto i v rámci segmentu. Ošmelená záď trochu podivný boční profil. Některá dnešní Volva vcelku můžu i když třeba mají pod kapotou hybridní ústrojí. Tohle fakt ne. Jel sem za tím nedávno. Prostě ne a ne. Interiér se jakoby snaží mluvit stejným jazykem jako dražší modely, ale ani to mu moc nejde. Volvo tradičně umí dobrý sesle to zase jo. Teda tvarově a od pohledu působí velmi pěkně. Je to těžký jak debil a taky prostě a jednoduše fakt drahý a to beru, že jako tu základní cenu nee full zurnál stuff. Moje současný auto co žere patnáct s osmiválcem váží jenom o 100 kg víc o zbytku rozměrů nemluvě. To je fakt katastrofa. Kdyby to stálo 700 000 tak tenhle koment ani nepíšu. Navíc cílovka maminky 40+ co zaspali v korporátu dobu a auta maj tak v píči, že si koupí tohle "bezpečný" Volvo. Moje máma už šetří na rakev a koupila vínový krásný XE... tohle bych jí v životě nenabídl. Jako rodinný auto mi to přijde docela malý. Nemám nic proti hybridu, malýmu motoru, nebo automatu. Jinak je to ale za MĚ katastrofa, sorry.