načítám data...

Subaru Impreza 2.0 e-Boxer: Důvod těšit se na zimní slotu

Možná je nenápadná, nijak zvlášť krásná a nijak zvlášť rychlá. Ale počkejte, až přituhne. Zaveze vás i tam, kam ostatní už musí rolbou.

zobrazit celou galeriiFoto:   Viola Procházková

Ze všech modelů Subaru, které jsou u nás aktuálně k dostání, je Impreza nejstarší. V hybridní variantě e-boxer naopak zatím nejmladší. Jako nejmenší z nabídky – a zároveň klasický nízký hatchback – má být i nejzábavnějším a nejřidičštějším autem (když vynecháme BRZ, které vzniklo ryze za tímto účelem). To je hodně ‚nej‘ hned do začátku. Další pak najdeme v pozoruhodné historii auta, které ve své ostré verzi nasbíralo na prašných a blátivých celé lány vítězných vavřínů, tudíž se stalo božstvem, o němž se nesmí říct křivého slova. Že profláklé jméno není vždycky výhoda, o tom by vám řekly svoje děti slavných osobností. Marketingově ho lze šikovně využít, o tom žádná, zároveň však přináší očekávání, jemuž je těžké, ba nemožné dostát. A i když všichni vědí, že Impreza byla v první řadě ‚obyčejným‘ rodinným autem, v zápalu diskuse na to překvapivě rychle zapomínají. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Impreza pátá generace tedy nemá ideální startovní pozici. Navíc je to na první pohled velmi skromné auto. Nemá vizáž, za kterou byste se na ulici bezděčně otočili a pak plivali masařku, která vám vletěla do pusy. Tím neříkám, že je nehezká, krása je beztak subjektivní. Jen necílí na prvoplánové zaujetí, to je pro značku typické odjakživa. Někdy bych se ráda zeptala designérů Subaru, jestli má jejich okázalá ignorace trendů nějaký hlubší smysl, nebo jde jen o vztyčený prostředníček celému světu. Osobně je mi to dost sympatické. Nová Impreza nepředvádí nic progresivního nebo úchvatného, přesto se mi líbí. Nebo spíš proto. Má klasický tvar hatchbacku, nic nepřečnívá ani nechybí a díky tomu, že nevypadá supermoderně, bude vypadat dobře i za deset let. V tomhle má ignorace trendů obrovskou výhodu. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

I když je z celé rodiny nejmenší, uvnitř je místa dost. Hlavně na šířku působí výrazně větší, než byste zvenčí čekali, a fakt nehrozí, že si se spolujezdcem otlučete lokty. Pochválit musím sedačky, které sice nemají X směrů nastavení, ale docela dobře se bez toho obejdete – fungují dobře tak, jak jsou. A sedí se tu postaru nízko. Celkem tři displeje mohou na první pohled působit matoucím dojmem, ale docela rychle si najdete svou ideální variantu toho, co na nich chcete vidět. Musím říct, že mi to vyhovuje možná víc než mít jeden hlavní displej, rozkouskovaný na malé chlívečky médií, map, informací o jízdě a kdovíčeho ještě. I když vím, že už vám s tím lezu na nervy, neušetřím si ani tentokrát ódu na stará dobrá tlačítka a točítka. Můžu se s nimi těšit nejenom na volantu, ale i kolem displeje radiomapy, navíc jsou dostatečně velká a solidní. Na středové konzoli mezi sedačkami najdeme dokonce kolébkové spínače pro vyhřívání sedadel – ta nostalgie! 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Stejně jako zvenčí, ani tady nečekejte žádné mámení smyslů, světelné efekty nebo exotické dekory. Designový dojem je v zásadě obyčejný, nenacházím tu ale žádný prvek, který by dokládal necitelné zásahy účetního oddělení, nebo dokonce odliv kvalitních pracovních sil. Všechno je vyrobené z dobrých materiálů a pečlivě sesazené. Pro ‚nezasvěcené‘ oko je kabina prostě příjemné místo s dobrou ergonomií a intuitivním ovládáním, subaristu s historií navíc potěší kontinuita, kterou značka ctí nejen milými detaily – třeba již zmíněnými kolébkami –, ale i víceméně neměnným rozmístěním ovládacích prvků. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Na testování Subaru jsem chytla ideální týden, podmínky nemohly být lepší (asi jste si všimli, že to neplatilo o podmínkách fotografických, takže se omlouvám za obrazovou dokumentaci, kterou by si auto zasloužilo lepší). Většinu času bylo šeredně, že by psa nevyhnal, z nebe padala voda ve všech myslitelných skupenstvích, která následně na silnici namrzala, tála nebo prostě jenom ležela. A Impreza jela, bez ohledu na cokoliv. Jsem si vědoma faktu, že moje automobilové zkušenosti jsou pořád ještě dost omezené, ale na mou duši neznám jiné auto (teď mluvím o Subaru obecně), kde by bylo možné tak málo přizpůsobovat styl jízdy okolním podmínkám.

Kouzlo subarácké čtyřkolky se nenápadně projevuje už za sucha – i do prudké zatáčky se Impreza smýkne mrštně jako had. Dobržďování před začátkem oblouku najednou jako by nebylo třeba. Samozřejmě berte v potaz poloměry i své dosavadní zvyky, hranice se ale dají posunout o notný kus dál. Pro mě to bylo tím zřetelnější, že jsem u Subaru zvyklá hlavně na vysoké škatule. I u nich je projev symetrického AWD fantastický, ale Impreza k tomu přidává nízké těžiště a je to sakra poznat.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Kdykoliv testuju Subaru, těším se kromě mizerného počasí ještě na kruhové objezdy a na svou oblíbenou ulici s příhodným názvem Klikatá. (Nedávno byla Klikatá asi rok a půl uzavřená z důvodu jakési rekonstrukce. Měla jsem trochu obavy, že po vyspravení vytlučených děr, zapadlých kanálů a zvlněného asfaltu už nebude vhodná coby polygon na testování stability podvozku. Jaká byla moje úleva, když jsem se po ní opět projela a shledala, že k předchozím schodům a výmolům přibylo ještě pekných pár dalších. Čekání se vyplatilo!) I na mokrém asfaltu si Impreza zachovává příkladnou neutralitu, na sněhu se pod plynem sklouzne, ale tak krotce a očekávaně, jako by nešlo o reality, nýbrž počítačovou hru. Podvozek navíc při ladění obdržel přísadu té zvláštní magie, která na rozbitém povrchu jeho schopnosti snad ještě zlepšuje. Nerada pronáším ohraná klišé, ale to rally tam fakt cítíte – i s hybridem, cévétéčkem a nikterak oslnivým výkonem. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Když už jsme u těch kontroverzí, pojďme se na ně kouknout zblízka. O e-boxeru už jsem napsala něco u testu Forestera XV . Motor v Impreze je zcela totožný, takže se nebudu opakovat, zkrátka je tu malý elektromotor, který pomáhá s rozjezdy a jízdou v nižších rychlostech. Výkon je na jedenapůltunový hatchback dostačující. Nic přehnaného, ale volant kousat nebudete. Fungování hybridního ústrojí je navíc nastavené tak, abyste si nějaké elektřiny pokud možno vůbec nevšimli.

No a pak je tu CVT, nebo přesněji řečeno Lineartronic. S ničím jiným dneska Imprezu nekoupíte a úplně chápu, že pro mnohé tento fakt představuje tak trochu problém. Tento typ převodovky rovněž neoblibuji, moje láska k subaráckému pohonu je ovšem tak velká, že ji autu snad i odpustím (nejsem ale úplně objektivní, už jste si všimli?). S jejími hlavními nevýhodami, což je kravál a občas nelogické reakce na plyn, se navíc dá do jisté míry bojovat. V první řadě pomocí ohuleného audia, dále pak tlačítkem S/I umístěným na pravé straně volantu. Aktivuje sportovní mód, který značně vylepší odezvu plynového pedálu, něco zkorigujete ručním řazením pomocí pádel. Hned je svět o dost veselejší. Zbývá ovšem i možnost, že vám převodovka poleze na nervy tak hrozně, že vás žádná moc na světě nedonutí, abyste si na ni zvykli. Bohužel. Každopádně nezapomínejme, že se bavíme o civilním, rodinně zaměřeném autu, jehož revírem nejsou šotolinové štreky, nýbrž běžný provoz. V tomto kontextu si nejsem jistá, kolik řidičů si nějakých pádel vůbec všimne. 

Naopak se dá očekávat, že tito řidiči vyjedou i v zimě. Napadne sníh, trochu nataje a zase zmrzne. Pokud si do té doby občas v provozu připadali malí a bezvýznamní, teď si užijí sladkou chuť vítězství. Nenápadné Subaru se proplétá horskými silničkami a zvesela předjíždí, jako by byl jasný letní den. Tak tohle znamená ten nápis „fun to drive“…

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Verdikt

Nová Impreza je moc dobré auto, pečlivě smontované, velké tak akorát, vlastně takový univerzál vhodný pro každého. Kdyby si ji řidiči houfně kupovali místo Golfů, Oktávek a francouzského želé, určitě by významně klesl počet dopravních nehod. Ne snad kvůli asistentům a jiné bezpečnostní výbavě, které Subaru nabízí celou hromadu. Jednoduše kvůli pohonu, který krájí silniční kilometry beze strachu a sebemenší nejistoty, bez ohledu na to, jaké hákenkrajce zrovna padají z nebe. A vždycky dělá přesně to, co chcete.

Potíž je v tom, že Impreza postrádá jakékoliv pozérství a to je v automobilovém světě kardinální konkurenční nevýhoda. Nezacílí na dámičky lačné flashy efektů ani na matky, které chtějí mít v kufru zařízený obývák. Nezaujme geeky, protože na displeji nelze pařit počítačové hry ani krmit tamagoči, nebo petrolheady, protože není rychlá a jezdí potichu. Nezapadne ani do klubu 4 litry nafty, protože žere dvojnásobek benzínu. Ničím nedává najevo příslušnost k patřičné kastě – samozřejmě kromě kasty subaristů (a ti zase řvou, že chtějí turbo). Přitom je Impreza přesně tím autem, se kterým má řidič šanci navázat dlouhodobý spokojený vztah. Jenom jestli si k ní najde cestu…

 

Technické údaje:

Motor: plochý atmosférický čtyřválec 1 995 ccm + elektromotor
Výkon: 110 kW (150 koní) při 5600-6000 ot./min + 12,3 kW (16,7 koní)
Točivý moment: 194 Nm při 4000 ot./min + 66 Nm
Baterie: Li-Ion, 4,8 Ah, 118,4 V 
Převodovka: bezestupňová automatická Lineartronic
Maximální rychlost: 197 km/h
0-100 km/h: 10 s
Průměrná spotřeba dle WLTP: 7,7 l/100 km
Cena od (Trend, 1.6 84 kW): 610 000 Kč 
Cena s motorem e-Boxer ve výbavě Executive+: 900 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pochtli
27. ledna 2021, 13:22
1

Zvláštní, zatímco vnější design je takový střídmý, tak řidičovo okolí mi přijde vyloženě přeplácané (možná to dělá ten pseudochrom).

reagovat
beastar
27. ledna 2021, 14:23
0

Me jako prvni zaujala slusna cena a podareny design. Urcite bych si to nekoupil, protoze mi to nic nerika. Dovedu si ale predstavit cloveka, co bych mu to doporucil.

reagovat
M P
27. ledna 2021, 14:37
11

Za devět kil s časem 0-100 10 sekund? tyjo... mám být dneska první já, kdo vytáhne octavii? :D

beastar
27. ledna 2021, 16:18
1

Zase? Me se libi jak kazdej druhej hejhula. Ty teda ne Mato hejtuje skodovku jak jsou to jebky a drahy. A pri prvnim impaktu se to hned to hned taha jako argument. Jisteze oktavka. Kdyz to bude do firmy nema Subaru sanci. V CR. Kdyz to pujde domu... furt oktavka??

Ha
Habakukk
27. ledna 2021, 17:55
0

My máme Outback na firmě no a nevím jak to auto hodnotit. Cena nějakých 800t bez DPH spotřeba 10 l a dynamika nic noc. Prostě auto plné rozporů.

Kuře
27. ledna 2021, 22:35
2

Teda Octavku bych sem asi nezahálí, možná ani jako vtip, ale taky se mi nějak nedaří trefit ten úhel pohledu, ze kterého by 900 tisíc byla slušná cena... Vždyť je to strašnej randál...

beastar
28. ledna 2021, 09:37
4

Ok. Když vystoupíme z toho klubu 5 na sto. Tak pořád jsou tu lidi, co prostě raději benzín je to awd vyzkoušený. Cvt rozhodně není špatné když se auto používá jako auto. Například pro převážení věcí a rodiny. Tady je jiný problém a to že se to jmenuje Impreza a každý hned vidí rally a 600hp. Přitom výkon to má solidní zase v rámci konkurence běžných rodinných krabic. A bohužel si musíme zvykat tyhle auta prostě budou stát tyhle prachy.

Oktavka 1.5mildhybrid, style bez kůže zdaleka ne v maximální výbavě 769 000 a není to awd... Je praktičtější. Jasně sleva atd ale o tom se tady nemá cenu bavit ono to subo ve finále taky možná něco sundá.

krab
28. ledna 2021, 10:26
0

Já bych zrovna čekal, že tady se nebude muset složitě vysvětlovat, kde vězí skutečně přidaná hodnota aut Subaru. Tady sem chodíme diskutovat prakticky všichni co rádi řídíme a tak jsem si myslel, že oceníte hlavně skutečně dobrý podvozek a řízení aktuálních aut Subaru proti konkurenci. XV, Levorg... a jistě i tahle Impreza (kterou jsem teda ještě vyzkoušel) , prostě tohle jsou auta, která se dobře řídí a určitá klientela je ochotna si za to připlatit. A se čtyřkolkama je dneska obecně problém - mají vysoký emise a platí se pokuty a ty ceny prostě narůstají. Zrovna teď dělám článek o tříletým Jeepu Compass , benzín AWD a zjistil jsem, že aby vůbec mohl Jeep dneska nabízet nějakou čtyřkolku v tomhle segmentu, tak vymyslel že to bude plug in hybrid, čili ten zadek pohání elektromotor, zbytek je konstrukčně předokolka. A stojí to ve srovnatelný výbavě o skoro 200 tisíc víc než před 3 lety...

M P
28. ledna 2021, 10:33
1

Tak nevím, mně osobně přijde 900 za tohle fakt hodně. Ale asi nejsem cílovka ani Subaru, ani nových aut obecně. Tohle prostě dohromady nikdy nedám a za něco takového bych ani nechtěl, ať to má podvozek jaký chce, a nabízí údajně radost z řízení. Spíš mě prostě překvapilo, kolik si účtují, ale to bude tím, že jsem už nějakou dobu mimo obor a nezajímám se o novinky.
Nabízí se pak otázka, zda jsem cílovka vůbec nějakých aut :D asi ne...

krab
28. ledna 2021, 10:35
0

Jako souhlasím, že to drahý je ... ale zírám taky na to o kolik se postupně zdražujou nový auta. Dneska i tu novou Oktávku můžeš mít v ceníku v klidu přes milion...

beastar
28. ledna 2021, 12:49
0

Jasně celkem chápu že hodně lidí semnou nesouhlasí ale mě přijde daleko větší vtip. Ceník oktavie skoro 800 za hybrid ve středni výbavě. Jako takhle to že je to drahý tady čtu u všeho ať to stojí 300 nebo 3 Mega. Já chápu že většina lidí prostě 900 na auto nemá. Nicméně nepřijde mi že bychom tady byli vzorek chudší populace. Půlka lidí promiň Petře tady má garáž v ceně několika milionů. Nebo alespoň živí 2 a víc aut. Nemyslím že dát 900 za slušně vybavené nové auto je věda ve státě kde kde kilo rajčat stojí 80,-:D Vše se zdrazuje proč máte pocit že auta na tom mají být jinak.

krab
28. ledna 2021, 13:09
2

Auta obecně zdražujou, je to vidět a je více méně jasný čím to je... Jako oukej, nechci ze sebe dělat chudáčka, to jistě ne a asi bych nějakou formou auto týhle ceny ufinancoval, ale víš jak : radši koupím ty rajčata za 80 a ojetinu za 200, ta mi zatím plně stačí :-D

beastar
28. ledna 2021, 13:36
2

Tak jasně na tvoje účely by nový Subaru nemělo smysl. Respektive ani nový cokoliv. Pak máš lidi co denně dojíždí třeba kilo celkově do práce. Nejsou úplně chudáci ale nechtějí mít garáž ojetin a XY aut. A potom jim platit třeba desítku měsíčně za nový auto od neotreliho výrobce může přijít jako good deal. Jako do firmy bych si je taky nenakoupil.

Jde o to že já teď přesně budu mít kombo staryho auta, co má ten styl nebo co. Roční celkem běžný auto i když hiend sport verze. A úplně nový Ford. Mimochodem za 1,6 a to když mi řekli tak se mi málem zastavilo srdce. Za dodávku defakto:))

Pochtli
28. ledna 2021, 14:02
0

Když tak koukám na zvyšování cen nových aut, tak operák začíná být čím dál víc zajímavější a reálnější cesta k novému autu. Nakonec asi fakt skončíme v té neustále tlačené a věštěné sdílené ekonomice s pronájmy kde čeho.

krab
28. ledna 2021, 14:05
1

U mě to je jasný - já budu dál provozovat a opravovat starý auta z přelomu století :-D
Ale Beastar má naprostou pravdu, že kdybych musel pracovně najíždět denně 100 tam a 100 zpátky, třeba něco jako kdybych jezdil z domova někam do Plzně anebo ještě jinak, dělal třeba v Německu a měl režim, kdy tam pár dní jsem a pár dní z domu (tohle má taky dost lidí) , tak najednou zjistím, že mám nájezd 50 k ročně + a v tomhle setupu by mě nákup novýho auta neminul.

ro
rock
28. ledna 2021, 14:36
3

Nabízím ještě jeden úhel pohledu: ono to začíná na 610 (v ceníku jsem našel 620, ale to je fuk) t. Napadá někoho čtyřkolka, která by stála míň? (nemám teda na mysli Dustera, jsme ve třídě non SUV). Octávka začína na 750...

Že někdo nasype do novinářskýho auta výbavu za 300 t., to už je vedlejší. Ale je tady ta možnost tu výbyvu nemít, nebo být střídmější.

beastar
28. ledna 2021, 14:52
0

Rock: Přesne tak. To je v podstatě to co já píšu nahoře. Ono. Totiž i do té oktavky jde snadno vysypat další kilo za výbavu a ne kdovíjak ohromující a si tam za 900. Taky. Takže jo a asi si nebudeme tvrdit že awd ve škodovce je to stejně co dělá Subaru. Takže jo i já si pořád stojím za tím, že to není kdovíjak úžasný auto. Jen obyčejný kvalitní ale určitě ne předražený.

Krab: Jasně a tam by se ti taková obyčejná Impreza vyplatila a zaplatila. Uznávám že konkurence je silná. Protože i Golf, nebo Megane Grancoupe bude za sedm kil pěknej, ale proste to už je osud.

Ty vole zrovna já starej fanda aut z Evropy budu hájit Subaru v diskusi to bych nikdy neřekl...

krab
28. ledna 2021, 15:01
0

To je fakt no... Jinak za tuhle cenu (900) už jde určitě z dealera Alfy vymámit Giulii 2.0 Super ... Těch možností je víc. Rock má dobrej point, s tím, že ta Impreza někde startuje výrazně níž než byla ta diskutovaná cena.

Jinak ono je to s těma autama složitý... to delší dojíždění 65 km jedna cesta jsem dělal dobře 6-7 let a byla to pánové otročina. To, že nikam dojíždět za prací nemusím a do kanceláře sejdu po schodech dolů do obýváku, to je neuvěřitelnej luxus. Někdy bych teda už rád i mezi lidi a věřím, že to tak asi má hromada z nás ( ajťáci mi jistě rozumí) ale je to jak to je...

Jinak to dojíždění a těch 35-40 ročně jsem v tý době natáčel na kombinaci aut jako E46 Compact, E39, Jedničkovej Superb 1.8T a pak několik let Focus ST225 v kombinaci s MX-5 , když bylo pěkně. A šlo to... Co bych si koupil dneska na takovýhle porce km pořídil sám ani nevím. Asi v létě bych často vytáhnul projet Porsche, to je jasný, ale tak v tom rozsahu 10-15 tis km, ale na ten zbytek vůbec netuším. Srdce by říkalo, nebuď srab a objednej Giulii QV, nějak to jistě splatíš, praxe je ale zase něco jinýho...

Tohle Subaru by to ale asi jistě nebylo, i když je to fajn auto a vlastně bych ho lidem doporučil, tak nevím, potřeboval bych asi něco s víc "cuore sportivo" :-D

beastar
28. ledna 2021, 18:01
1

Krab: Souhlasím jak píšu nahoře já bych si to sobě neprodal. Jenže vím proč. Cena v tom úplně není.

St
Staromil
28. ledna 2021, 18:51
2

Přidal bych sem komentář, zdá se mi toto vlákno takové nejvhodnější, z pohledu běžného řidiče, uživatele aut pro běžné fungování v práci a v rodině. Nejsem, jako zde asi většina diskutujících naopak ano, zase tak orientovaný odborník přes auta, či motory, podvozky, ale jako dlouholetý řidič a jak už jsem napsal opravdu uživatel tak nějak už dost dobře vím, co od auta očekávám a chci. Co je důležité a co méně, resp. co pro mne ne. Rozhodně nechci být otrokem svého auta, co pořád něco řeší a má encyklopedické znalosti o poruchách aut, co vlastní. Pravidelný a kvalitní servis a pak už hlídat jen olej a lít do toho palivo. Zase je fakt, že když tomu člověk až tak podrobně nerozumí, tak neví, co všechno by se mu mohlo v tom kterém porouchat, protože neví, co všechno vlastně v tom autě je...To mají zase ti poučení nevýhodu...:-)))...
A už z popisu tohoto Subaru od Violy, která tak nějak píše v mém jazyce a v motoristickém souznění se mi zdá, že by mi u tohoto auta asi nic nechybělo, nic nevadilo. Takže rozhodně nepatřím k těm, komu by ódami na tlačítka a točítka lezla na nervy...:-))). Jak to za mne vypadá ? Vzhled normální, o nic se nesnažící, prostě funkční, vyvážený a myslím, že nadčasový, odpovídá mému vkusu. Vnitřek trochu možná přeplněnější, není to prostě o jednom displayi. Ty všudypřítomné kovové rámečky jsou určitě součástí této "sportovní" výbavy, když se kouknu na pedály, takže když se to zdá někomu přeplácané, nižší verze to asi mít takto nebudou ( soudím podle svého auta...také pár rámečků a lištiček...). Motor 150k, atmosféra ( k tomu el. pomocník) a 0-100 za 10s? Krouťák nic závratného? To je ale přeci na běžný provoz naprosto v pohodě! S podobným motorem toho mám fakt docela dost najeto. Kdo a jak často potřebuje více, resp. v druhém parametru méně? Pokud tedy nehledá auto na častější "svezení", či předvádění se na křižovatkách ( tam má kdejaký lehký turbotříválec na prvních metrech stejně navrch, když chce) ale fakt pro běžné přesuny ( nic to taky tak úplně neříká, pokud by někdo namítl, jak to zrychlí třeba v potřebě nějakého trochu napnutějšího předjíždění...pravda, zkušenost mám jen s ručním řazením a tam si fakt nad 3000ot, poradí těch 150k rychle s každým...). Faktem je, že teď to "umím" za 8s a je to paráda, když se zachce...:-)))...Spotřeba vzhledem k motoru normálka, ani v dnešní "úsporné" době žádná tragédie, je to čtyřkolka, ale opravdu do klubu 5 na sto nezapadne. No, a pak tu máme podvozek...osobní zkušenost z jízdy mám s Legacy 3.0, jestli je to něco podobného, tak to je samozřejmě bez komentáře. Takže je to vlastně fakt dost normální a ničím zásadním neohromující auto, které se mi zdá, jako by ho skoro, až na ten elektromotor, vymysleli před 10 lety. Ale pozor, pro mne je to tak dobře, ta doba je pro mne určitým vrcholem celkové kvality, motorických a užitných vlastností aut ( většiny vlastností ) protože to se ještě "myslelo" jinak. Alespoň nějaká další automobilka se ještě úplně nezbláznila a vyjela s normálním autem. No, je tu vlastně poslední parametr...ta cena. Fakt je to tedy dost, i když je to za tu vyšperkovanou verzi, ale já nejsem v tomto ohledu ten spávný hodnotitel. 900t bych totiž nedal za žádné nové auto, resp. proč dávat za prostředek k běžnému fungování tolik, když službu udělá i dobré ojeté za zlomek původní ceny a i s případnými opravami zbude na další dvě auta...(mluvím v mém případě samozřejmě o nájezdech většinou tak do 18-20t km ročně). Vítejte, vážení, v době politickoekologické masáže společnosti a potažmo terorizaci výrobců aut už nastupujícími fyzikálně nesplnitelnými nároky a požadavky, někdo to blbnutí zaplatit prostě musí.

beastar
29. ledna 2021, 15:25
1

Asi takhle jedno je jiste v Subaru postavili vuz ktery budi vasne:D A vykonem motoru to neni.

Ha
Habakukk
27. ledna 2021, 14:26
3

Nenabízí toho Impreza trochu málo za 900t Kč?

reagovat
HeavySmoker
27. ledna 2021, 14:57
0

Zo zvedavosti som sa pozrel na predaje, Subaru s biedou predá 30 tisíc áut ročne v celej Európe, z toho Impreza urobí 1 až 2 tisíc. Takže toho málo asi bude.

Ha
Habakukk
27. ledna 2021, 16:58
2

Tu značku mám rád, ale noc nechápu zaměření. Auto co má potenciál, ale když je začnu tlačit na hranu tak nefunguje automatka a žere to jak prokoplé.

Honza Hamster Křeček
27. ledna 2021, 18:02
0

Realita je takova, ze toho Subaru do EU proste vic neda, takze se toho vic ani neda prodat. A ani do budoucna se tohle zasadne nezmeni, Subaru nechce vyrabet auta mimo Japonsko, dokonce nema v planu zasadne navysovat objem vyroby, chce zustat tak trochu exotem. A EU pro nej rozhodne neni klicovy trh. Poptavka po Subaru prevysuje nabidku a tak neni duvod tlacit ceny dolu.

bkralik
27. ledna 2021, 18:33
1

Honza: Tohle je docela zajímavé téma, nechcete o tomhle taktizování s počtem prodejů (ať už z emisních či jiných důvod) napsat článek? V posledním speciálu světa motorů to vaculík docela pěkně komentoval u Jimnyho, třeba by se takovejch příkladů našlo víc...

beastar
28. ledna 2021, 13:30
0

Tohle dělá i Toyota, potažmo Lexus. Nadruhou stranu tohle dělá třeba BMW v Číně. A ten argument s tím počtem prodejů třeba využívá i Škoda v Rusku.

Ča
Ča Snač Aj
28. ledna 2021, 19:22
-1

Musí si vybrat. Hodně aut s malým profit marginem nebo málo aut s větším marginem. Mně je přístup Subaru sympatický. A cena je teď už taková.. no normální bohužel teď. Tohle je myslím auto ke kterému se musí vyzrát a prostě ten přístup každému nesedne.

Pólin
27. ledna 2021, 14:41
4

Viola to popsala přesně- auto co nijak skvěle nevypadá, ani nemá oslnivou dynamiku, ale jezdí tak dobře, že si to svoje kupce najde... trochu si "zadědkuju" a napíšu: takových aut se už dneska moc nedělá...

reagovat
bitner
27. ledna 2021, 15:12
2

https://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/impreza/18902663?goFrom=list

Jiste, je to 4 roky stare, buhvi, co s tim kdo vyvadel a zere to 20 na sto. Jenze nez projedu 300 000 v benzinu, tak si docela zajezdim. A pokud jsou ty km realne (coz je pri te spotrebe klidne mozne), tak by to nemusela byt uplna vrazda.

reagovat
Do
Dodo
27. ledna 2021, 16:28
0

netušil bys, za kolik se mohlo to z inzerátu prodávat nové? :)

beastar
27. ledna 2021, 16:52
0

Ja vim, ale co z toho?:D

bitner
27. ledna 2021, 20:34
0

Matne si vzpominam, ze to bylo kolem micudy. Mozna i pod. Jenze to uz je daaavno.

adam7c3
28. ledna 2021, 11:13
6

Je to plaváček z USA...
Title State/Type: TX NON-REPAIRABLE FLOOD
https://poctra.com/2017-SUBARU-WRX-PREMIUM/id-AVgMJ73HhG9a25ir/MCALLEN-TX

bitner
28. ledna 2021, 13:11
1

Vida, a pak jdi do bazaru :-) Idealne prosim o smazani, temto smejdum reklamu delat nechci.

esmo
29. ledna 2021, 09:49
0

Se zeptám kluci asi dost blbě, ale co je špatně na autech dovezených přes oceán? Často jsou takové kusy v inzerci levnější než auta z Evropy. Přitom na pohled na nich není nic špatně. Když pominu hrůzné volby ineriéru, jako třeba krémová bílá a tak... :D

bitner
29. ledna 2021, 09:57
2

Obecne asi nic, ale v tomto konkretnim pripade: State/Type: TX NON-REPAIRABLE FLOOD

esmo
29. ledna 2021, 10:31
0

Až teď jsem si to řádně přečetl, no asi jim cákla voda do kontyše ... :D
To by se asi k inzerátu hodilo napsat mno :(

M P
29. ledna 2021, 10:50
0

Ne, je to utopený už ze států, někdo to s tímhle vědomím levně koupil, a tady se to snaží prodat :) jako možná lepší než bourané z pobaltí, kdo ví, ale stejně...

beastar
29. ledna 2021, 11:45
1

Na autech z USA není špatného nic když nejsou totálka:)) Nebo teda když si to koupíš pro sebe tvůj boj ale dělát s tím byznys mi přijde docela ujetý.

Cu
Curdin
27. ledna 2021, 16:18
0

Hele já do toho teda po technický stránce úplně nedělám, ale dotaz : nemá to náhodou ve spojení s cvt prostě jen mezinápravovou spojku (ala haldex) bez mezinápravovýho difu. A při prokluzu to pribržďuje kola? O co je to teda lepší než ten haldex?

reagovat
Honza Hamster Křeček
27. ledna 2021, 19:24
1

Ano, ve spojení s CVT to má mezinápravovou spojku a při prokluzu přibržďuje kola.

Začnu tím přibržďováním kol - to je tu místo samosvorných diferenciálů na jednotlivých nápravách, týká se všech modelů Subaru s jakoukoli převodovkou a používá se proto, že je prostě lepší. Vysvětlím proč. Otevřený diferenciál posílá výkon tam, kde je menší odpor, v případě prokluzu klidně 100% výkonu na protáčející se kolo, tedy 100% výkonu je v háji. Samosvorný diferenciál toto nedovolí, je konstruován tak, aby třeba alespoň 20% výkonu šlo i na to druhé kolo, tedy v případě prokluzu jednoho kola pořád zbývá aspoň 20% výkonu. Zbylých 80% pořád točí druhým kolem naprázdno. Ze sta koní mám teda 20, ale furt lepší než drátem do voka, žejo.... Přibržďování kol ale umožní prokluzujícímu kolu vrátit odpor, jaký by mělo, kdyby k prokluzu nedošlo, na druhé kolo teda můžu přenášet klidně 50% výkonu nebo dokonce i více. Auto je tak ovladatelnější a neztrácí sílu.

A teď AWD. Ano, Subaru s CVT používá systém pohonu s mezinápravovou spojkou podobně, jako Haldex. Výhodou je podobně jako u přibržďování kol ovladatelnost, systém si sám řekne, kdy a jak spojky sepne a když je sepne, může je sepnout i natvrdo jako kdyby měl diferenciál uzávěrku. To klasický diferenciál ani VCD (viskózní středový diferenciál, tedy samosvor) nedokáže. V případě Haldexu, jaký najdem třeba ve škodovkách, si teda systém sám říká, jestli vůbec bude připojovat zadní kola a případně kolik síly na ně pošle. Při rychlosti, s jakou tyhle systémy pracují, už tyhle čtyřkolky nejsou nijak záludné a při horší adhezi jsou nesmírně efektivní. A v čem se liší AWD u Subaru? Přestože používá mezináprvovou spojku, je to stálá čtyřkolka, standardně jde na zadní nápravu něco okolo 40% výkonu, zatímco Haldex u Volkswagenu je standardně předokolka. Ani jedno není špatně, záleží na tom, co od awd člověk očekává. VW eliminuje ztráty a tím zlepšuje spotřebu, AWD je tu jen k tomu, aby Passat nebo Octavie nezůstala v namrzlém kopci bezmocně stát. Subaru je naproti tomu ovladatelnější, je to víc řidičské auto.

Cu
Curdin
27. ledna 2021, 20:26
0

Diky.

MB
MBMB
28. ledna 2021, 00:43
0

Prosím nešířit nesmysly kolem diferenciálů. To je pořád dokola...
Otevřený diferenciál rozděluje pevně točivý moment 50:50, vždy a všude, bez ohledu na otáčky jednotlivých kol. Pokud jedno kolo nedokáže přenést žádný moment, tak zákonitě nejde žádný ani na to druhé, a proto auto stojí.
Samosvor částečně (ne úplně jako tvrdá uzávěrka) vyrovnává otáčky mezi oběma koly, a tím narušuje rovnováhu momentů. Ve výsledku umožňuje na kolo s adhezí přenášet více momentu než na kolo bez adheze.
Pokud třeba kolo na ledu dokáže přenést jen 50 Nm, tak to druhé může přenášet třeba 150 Nm místo běžných 50 Nm (100 vs. 200 Nm v součtu), které by normálně na rozjezd auta nestačily.

Přibrzďování funguje na základě toho umělého odporu na kole, které se protáčí. Z toho rozdělení 50:50 pak plyne, že stejný moment, kterým přibrzďuji to protáčející kolo, může jít na to druhé kolo s adhezí a pohánět auto vpřed.

Honza Hamster Křeček
28. ledna 2021, 08:23
1

Schválně jsem nepoužil točivý moment, snažil jsem se věc popsat co nejnázorněji a zároveň co nejjednodušším způsobem. Podstatné v celé problematice je, kolik výkonu je auto schopné přenést na vozovku. teda jestli jede nebo stojí popř. jak moc jede.

MB
MBMB
28. ledna 2021, 09:55
0

Ano, to jsem zaregistroval. Pravda je to, že s jedním protáčejícím se kolem a jedním stojícím nějaký výkon z definice koná jen to protáčející se kolo.
Nicméně nedává mi smysl o tom hovořit ve výkonech. Žádný diferenciál nerozděluje výkon v nějakých daných poměrech a takový popis je akorát matoucí.

Primárně reaguji na tvrzení, ze otevřený diferenciál posílá výkon na kolo s menším odporem. Nic takového nedělá, prostě jen rozděluje moment 50:50. Například když budu projíždět zatáčkou, tak moment bude na obou kolech stejný, otáčky budou lehce odlišné, čili na každé kolo bude z definice připadat jiný výkon. A nemá to nic společného s posíláním výkonu na jedno či druhé kolo podle odporu.

Ha
Habakukk
28. ledna 2021, 10:05
0

Pokud mám středový otevřený diferenciál a jedno kolo dám do vzduch tak se auto nikam nepohne protože 100% kroutícího momentu jde na kolo s nejmenším odporem tím co mám ve vzduchu. Pokud středový diferenciál zavřu (mám závěrku) tedy dán 50% na 50% mezi přední a zadní nápravu. Uzávěrku středního diferenciálu mohu částečně simulovat systémem přibrždění jednotlivých kol.

MB
MBMB
28. ledna 2021, 10:48
0

Habakukk: To právě ne. Pokud je jedno kolo ve vzduchu, tak na něj jde 100% otáček, nikoliv momentu. Moment je pořád 50:50, konkrétně 0 Nm : 0 Nm. Uzávěrka naopak v poměru 50:50 zamkne otáčky a umožní kolu na zemi přenést 100% momentu.

Cu
Curdin
28. ledna 2021, 11:12
0

Mě šlo vlastně původně o to, jestli teda subaru nabízí opravdu neco jiného než ostatní výrobci u tědlech civilních verzí s cvt. Nebo jestli to prostě není "jen" nějaká spojka ala haldex. Přitom poslouchám a čtu reklamy kupte subaru a jeho unikátní (nejlepší) pohon 4x4 na světě...... Přitom používají snad tři druhy nebo kolik....

MB
MBMB
28. ledna 2021, 13:23
-1

Curdin: V tomto případě nikoliv. Řízená třecí spojka je dnes nejběžnější realizace. Samozřejmě se může lišit provedení a nastavení, ale základní princip to má jako většina dnešních čtyřkolek. Stejně tak na jednotlivých nápravách to nemá samosvory, ale přibrzďování kol, což asi není překvapivé a u normálního hatchbacku to je naprosto v pořádku.

Honza Hamster Křeček
28. ledna 2021, 17:12
3

Ano, nabízí, protože sice jde o stejnou technologii, ale jinak aplikovanou. Většina výrobců pohon všech kol připojuje v případě potřeby, Subaru je stálá čtyřkolka.

Ju
Junior
27. ledna 2021, 16:26
5

To do list managementu Subaru na každý den:

1. Udělat super podvozek
2. Namrdat tam nekonkurenceschopnej motor. Dynamicky i spotřebou.
3. Přidat převodovku ze skůtru / kombajnu. Stejná technologie.
4. Kňučet do novin, že se nám to blbě prodává
and repeat...

reagovat
Sa
Sato
28. ledna 2021, 00:34
0

Kombajn a cvt, zase viem nieco nove :) Oplati sa sem chodit

Ronoath
27. ledna 2021, 17:40
2

Jako je to hezký, všechny vady bych překousnul, ale chybí mi sedan. Impreza přece musí být sedan:-)

reagovat
ho
honziss
28. ledna 2021, 11:09
3

Jezdil jsem se standardni 2.0i s CVT a motor s prevodovkou jsou max do mesta, vsude jinde to je trapeni. A je to strasna skoda, protoze zbytek auta je naprosta pecka.

reagovat
Galveston
28. ledna 2021, 13:29
0

No country for old men. Všechno, co Viola popisuje se mi líbí. A pak jsem si otevřel online ceník. Pokud nechci mít zrychlení z nuly na sto za 12,4 vteřiny, ale aspoň za deset, bude to minimálně za 770 tisíc. Musel bych mít příjem tak 70 tisíc čistého měsíčně, abych si tenhle nenápadný luxus mohl dovolit. I moje tříletá, lidová Corolla s 1.6 VVTI v manuálu za 400 k zrychlí na sto za 10 sec. Tahle země vážně není pro starý...

reagovat
beastar
28. ledna 2021, 13:42
3

70 čistého? Ty platíš tři hypotéky ne? :D Jako když si to dáš do kalkulačky dobře za 800 nový na pět let. Akontace 20% což je cena lepší ojetiny před smrtí. Tak máš záruku a budeš platit desítku měsíčně. Ok v sociálních službách za 20 asi dělat nemůžeš, ale čistý 40 by ti mělo stačit. Když budeš úspěšný živnostník ještě si to foukneš do daní. Ne fakt není třeba 70.. To tady v ČR ani nikdo nebere ne!?

Galveston
28. ledna 2021, 14:06
2

No jo, jenže ke splátce deset měsíčně za auto připočti režie, to je cca dvacet ročně servis + pojistky + palivo. Je to moc peněz, který člověk nemusí utratit, aby mohl přijatelně jezdit. Ale tahle Impreza se mi líbí. Impressing me.

beastar
28. ledna 2021, 14:54
2

Na tom se shodneme vypadá uhlazeně bez zbytečného převádění a přitom to má vcelku duši. Jo tak na nový auto musí člověk mít to tak bylo vždycky. Vybírat to co uživí. Jinak oba víme že za 900 to nikde nebude půjde to spis koupit pod osm kil.

Galveston
28. ledna 2021, 15:21
1
Sa
Sato
28. ledna 2021, 17:25
0

Beastar: 70k, pff, to si myslim ze bude teraz od noveho roka na dosah kde komu, senior, pricipal kdesicosi, ani manager nemusi byt, staci pekne rozpocitat premie, espp a ine vtakovinky. Ale jedna nova hypo je ako za tri z pred 10 rokov :) Imho za 40k sa s terajsimi cenami a hypo da ledva normalne vyzit. Dvaja s takym platom a bez deti to je iny pribeh.
Inak ta cenovka je asi ok, niekde pod super duper premiou ale viac ako normalne auta tohoto razenia. Lacne to nie je, inflacia nas dobehne vsetkych.

JZ
Jan Zavrtálek
29. ledna 2021, 07:42
1

Fakt má ten e-boxer stejnou spotřebu jako můj forester sg 2.0X se čtyřstupňovým automatem (ok možná o půl litru míň, ale forester je taky těžší)? V principu mi ten motor nevadí, ale kde je nějaká výhoda? Výkon navíc to nemá, levnější provoz očividně taky ne... prostě jen emise a to je pro subaristu trochu málo

reagovat
St
Staromil
29. ledna 2021, 09:25
0

V podstatě sis tak trochu rovnou odpověděl..:-)))..."prostě jen emise" ( a to za reálného provozu kdoví, jestli...). Rozdíl přes 12 let a nějaká významnější výhoda se nekoná...nejen u Subaru. Ale když už to musí být, tak alespoň něco, co má v označení jen "hybrid"...

Opelfahrt
29. ledna 2021, 20:16
0

Inspirovalo mě to k návštěvě stránek Subaru, jestli vůbec ještě mají v nějakém modelu silnější motor. Jsme v Evropě, takže nemají, max je 2,5 (129 kw) v Outbacku (když nepočítám doprodej Subaru GT86).
Nakoukl jsem do USA a tam mají v Outbacku (a samozřejmě ještě v Legacy sedan) novou verzi XT s motorem 2,4 turbo s 260 hp. A má to i docela pěkný zvuk (stačí do Youtube zadat Subaru Outback XT 2021). Jako individuální dovoz pro fanouška na takové to polňačkové, lyžařské, chatařské popojíždění asi dobrá volba.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem