Matěj „Mateo“ Šenkýř
| Bydliště | Jihlava |
|---|---|
| Registrace | před 6.0 rok. |
| Poslední aktivita | před 4.5 rok. |
| Komentářů u článků | 4 |
| Pozitivních komentářů u článků | 3 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
bkralik: pokud jezdím v čistě elektrickém módu (Pure), tak je spotřeba něco přes 20 KwH/100 km, v hybridním režimu hodně záleží na stylu jízdy a profilu trasy. Jinak dům máme pasivní, takže něco dobije i sluníčko.
Po přečtení diskuze mi to nedá a musím sepsat pár slov ohledně spotřeby, která je tu často zmiňována. Celý problém se spotřebou plug-in hybridů spočívá v jejich používání. U některých automobilek jako je například Volvo, nejde o žádnou motorizaci určenou pouze pro snížení flotilových emisí, ale o velmi vydařený druh pohonu. Co mě velmi mrzí je, že novináři nikde nepíší, v jakých podmínkách ty auta používají a široké veřejnosti jejich smysl nevysvětlí. Většina z nich totiž dostane auto na test nabité, ale nemají ho kde nabíjet, takže vybijí záhy baterky a auto se potom chová jako full hybrid a výsledná spotřeba není nijak oslnivá a v diskuzi se objevují komentáře typu ''moje patnáct let stará plečka jezdí o litr míň''. Doma máme XC40 T5 recharge 2021 a S60 T5 AWD 2020, takže dokáži relevantně popsat zkušenosti. Plug-in hybrid dává smysl pouze v jednom případě užívání. ten styl užívání vypadá tak, že bydlím v domě, auto parkuju v garáži s wall boxem, většinu času jezdím po městě nebo kolem města a sem tam vyjedu někam daleko. V tomto režimu používáme doma XC40 a průměrná spotřeba se pohybuje mezi 2-3 litry na sto. Pokud s tím chci jezdit dlouhé trasy a nemám to kde nabíjet, tak si jednoduše koupím benzín/diesel a nehořekuju nad tím, jak je to eko srajda, co nefunguje.
Volvo S60 je nejlepší odpověď na dotaz, splňuje výborně všechny požadavky. S novou S60 žiju 5 měsíců a můžu říct, že je to super auto. Bezpečnostní výbava je dost našláplá a narozdíl od spousty jiných aut je tady opravdu funkční a zpříjemňuje jízdu. Za mě bych nejvíce vypíchl Adaptivní tempomat, Pilot assist, Speed limiter( při cestách po Rakousku ) a aktivní světla. Zároveň díky krásnýmu designu se mi stává, že občas někdo přijde a pochválí mi auto nebo o něm pokecá, což se mi s Volvem nikdy před tím nestalo :) Auto mám v T5 AWD (250 koní, čtyřkolka) v nejvyšší výbavě s pár příplatky a katalogová cena byla 1,5 mio, přičemž po diskuzi s dealerem jsem se dostal na 1,25 mio včetně DPH. Dlouhodobou spotřebu mám 8,5 ( 70 % město a okolí, 30 % delší trasy) a při delších trasách při nepředpisové jízdě se dostávám na 7 - 7,5.
Na nový S60 je startstop, aniž by to byl mild-hybrid tak vychytaný, že ho nechávám zapnutý.