načítám data...

Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Vybrat zajímavé auto za 400 tisíc není úplně složité, protože nabídka je opravdu široká. Co když se do toho musí vejít i rodina?

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Zdravím Vás v Autíčkáři, 

tak se mi podařilo dostatečně naočkovat manželku a shodli jsme se konečně na tom, že potřebujeme nějaké zajímavé auto, které odveze na krátké výlety celou rodinu (dva dospělí a dvě malé děti), bude to něco zajímavého a se slušným výkonem (200 koní minimálně). Cenový limit je nějakých 400k. Ačkoliv levnějším autům se taky nebráním. Na karoserii v podstatě zase tak moc nezáleží, ale rád bych se vyhnul všem hothatchům, protože, ačkoli to určitě pojede skvěle, je to pořád jen hatch. Nebudu Váš výběr zatěžovat mými nápady, páč bych chtěl vyloženě znát názor Autíčkáře. Měla by to být, jak jsem zde četl, pravá hodobóžová kára. Jen prostě musí odvézt čtyři lidi. Předem Vám moc děkuji za nápady. 

S pozdravy 

Pólin 

Ahoj Póline, 

Děkujeme za zajímavý dotaz. Musím přiznat, že vyřešit tuto otázku není vůbec jednoduché, vlastně je to o dost těžší, než by se mohlo na první pohled zdát. Pokud to dobře chápu, tak sháníš něco výjimečného. Jen nevím, jestli to musí výjimečně vypadat, mít výjimečný motor, výjimečně jezdit, nebo rovnou všechno dohromady. Podmínky jsou vlastně jen čtyři. Musí se do toho vlézt dvě děti (budu předpokládat, že spíše o něco menší, než větší), mělo by mít silnější motor, nesmí to být hot hatch (což chápu) a cena by neměla přesáhnout 400 tisíc. Inu dobrá, zkusíme něco vymyslet. A protože takovému zadání odpovídá hromada aut, přidám si jednu podmínku, která výběr zúží. Tou podmínkou je pohon zadních kol. Přece jenom k nevšednímu zážitku za volantem se pohon té správné nápravy hodí asi o něco lépe, než varianta všechno vpředu. Vzhledem k tomu, že i tak zůstává těch možností mnoho a já nedokáži pořádně rozluštit co přesně od takového auta očekáváš, rozdělím svou odpověď do několika kapitol.  

Volba rozumu: BMW E90 

Já vím, je to trapný doporučovat na první dobrou starší BMW, ale když ono se to sem tak hezky hodí. E90 je velmi povedené auto a pokud ti nevadí trochu diskutabilní design exteriéru a velmi diskutabilní vzezření interiéru, pak máš vyhráno. Tahle trojka totiž jezdí skvěle. Vyvážené jízdní vlastnosti jsou dokonalým kompromisem mezi každodenní použitelností a zábavností. Co se motorů týče, rozhodně bych sáhnul po skvělém benzínovém šestiválcovém třílitru, který se k autu hodí takřka ideálně. Se svým rozpočtem na něj dosáhneš vcelku bez problémů. Teoreticky by ti finance mohly vystačit i na nějakou tu přeplňovanou verzi téhož (335i), která nabídne dostatek síly v každé situaci, ale tomu bych asi vyhnul. Ušetříš si pár starostí. BMW 330i je volba rozumu i z pohledu karoserie. Můžeš si vybrat praktický sedan, nebo hezčí kupé. Do obojího se vejdeš i s dětmi naprosto bez problémů. Plusem je také velmi široká nabídka prodávaných aut. Pokud chceš jít na jistotu, ber BMW, to tě nezklame. 

Volba sportovce: Toyota GT86 a Hyundai Genesis Coupé 

Pokud sháníš přece jen něco, co nepotkáš na každém kroku a tajně toužíš po sportovním kupé, pak i tohle má řešení. Toyota GT86 je prototypem sportovního auta pro široké použití. Skvěle naladěný podvozek ti bude dělat radost pokaždé, když vyjedeš na zakroucenou silnici. Nevadí mu ani rozbitý asfalt, takže si užiješ všech schopností auta i na českých okreskách. Dvoulitrový boxer pod kapootou sice může vypadat podměrečně, ale pokud jej držíš v těch správných otáčkách, bude ti výkonově stačit. GT86 u mí být i nečekaně praktická a dvě děti se tam asi vejdou, byť tedy menšího vzrůstu. Tohle je jedno z aut, které tě posune řidičsky o krok dál. S tvým rozpočtem už na ty levnější kousky dosáhneš. 

Pokud bys však přece jenom toužil po plnotučnějším motoru, než má Toyota a zároveň by ses nechtěl vzdát karoserie kupé, pak se musíš podívat na korejský poloostrov. Ano, Hyundai před pár lety nabízel jedno vskutku zajímavé auto. Na mysli mám model Genesis Coupe. Nečekej žádnou velkou sofistikovanost, tady hraje prim hrubá síla. Jezdit s ním je podobné jako zabíjet mouchy kladivem. Jasně, můžeš si na to vzít určenou plácačku a zvládneš se jich zbavit rychleji a jednodušeji, ale když se ti to povede kladivem, má z toho pak člověk takovou větší radost, ne? Hlavním lákadlem Genesisu je jeho motor. Vidlicový šestiválec posílá na zadní kola celých 300 koní a celá show je doprovázena opravdu poctivým zvukem. Tohle je auto ze staré školy a pokud je pro tebe důležitější charakterní motor než nějaká nepodstatná kvalita zpracování, mohl by tě Hyundai zaujmout. Jen se připrav, že výdaje za pneumatiky budou asi trochu vyšší. Tahle věc jezdí dveřmi napřed na požádání. 

Volba extroverta: Ford Mustang

Klasické tvary, velký osmiválec a legendární jméno. Mustang zažil ve své páté generaci určitou formu renesance. Po několika letech strádání vsadil Ford v roce 2005 na retro vlnu a připodobnil svou tehdejší novinku k vůbec první generaci této legendy. A byl to chytrý tah. Mustang se stal hitem. Nečekej, že tě pobaví stejným způsobem jako to umí třeba právě GT86. Mustang na to jde jinak. Stačí jen nastartovat ten osmiválec pod dlouhou přední kapotou a člověk má hned rohlík na puse. Pokaždé když přidáš plyn, ozve se z výfuků kouzelná symfonie, která rozjasní i špatný den. Tuhle schopnost nemá každé auto. Navíc je velký, pohodlný a praktický, takže se do něj vejdeš i s dětmi bez problémů. Pokud ti nevadí všudypřítomná pozornost, kterou na sebe Mustang strhává, možná by to mohl být auto pro tebe. 

Volba bez střechy: Infiniti G37

Na závěr jsem si tu nechal jednu raritku. Aut bez střechy je hodně. Zábavných aut bez střechy je už trochu méně. A pokud to má být zajímavý kabriolet pro čtyři, je to situace téměř neřešitelná. Naštěstí tu jeden kandidát je. Bavíme se o Infiniti G37 Convertible. Že vám to nic neříká? Vlastně se ani nedivím, tohle auto zde netrhalo prodejní úspěchy, což je trochu škoda, protože bylo poměrně zajímavé. Je postavené na upravené platformě Nissanu 370Z a co je nejlepší, sdílí s ním i pohonnou jednotku. Sametový vidlicový šestiválec s nádherným zvukem posílá na zadní kola celých 320 koní. A s tím už se dá pracovat. Nečekej od G37 nějaké vyloženě adrenalinové zážitky, na to je příliš těžké. Je to spíš takový pohodové GT s charakterním motorem, což by mohlo být na výlety s rodinkou jako dělané, ne? A bonusem je také jeho výjimečnost. Infiniti určitě nestojí na každém rohu. 

Jak byste volili vy? Máte jiné tipy, nebo zkušenosti s výše jmenovanými? Podělte se o svůj názor v diskuzi. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
02. srpna 2018, 08:38
2

Myslím že tak 15 let starý Maseratti Quatroporte by se do cenového limitu vešlo :-). Zajímavé bude a 4 lidi odveze.

reagovat
bitner
02. srpna 2018, 08:40
0

Trochu se obavam, ze doslo k nepochopeni zadani. Male deti je pomerne siroky pojem, nicmene cim mensi ty deti jsou, tim je to horsi. Ve veku 0-2 je to uplna katastrofa - nejen, ze je potreba tahat kocarek, ale navic je dokonce ze zakona nutne kurtovat decka do sileneho kinderbordelu. V kategorii 3-5 se situace mirne vylepsi, misto "vajicka" uz staci sedacka, ale i ta je prostorove tak narocna, ze na tipy Toyobaru nebo Mustang muze tazatel rovnou zapomenout. V kategorii 5+ uz by mel stacit podsedak, pokud nejsou deti trpaslici a tam uz to jde.
Nicmene pro kategorii 0-2 je podle me i trojka BMW nouzovkou.

reagovat
Sa
Sausages
02. srpna 2018, 08:54
2

Jsem vždycky přemýšlel k čemu lidí potřebujou tolik prostoru. Já mám děti 1,5 to a 3 roky a víkendové výlety absolvujeme ve 135i Coupe. A zvládáme bez potíží. Na týden na hory to není, ale víkend není nejmenší problém. Trojka musí stačit s velkou rezervou a Mustang vlastně taky

Ha
Hansoff
02. srpna 2018, 09:07
1

Něco podobného jsem chtěl taky napsat. Mám děti 0 a 2 roky a převážet je, to je dost prostorově náročný. Vajíčko na zadním sedadle zabere mnohem víc místa než by člověk čekal, a když je děcko větší a sedí v normální sedačce, tak teoreticky stačí místa méně, ale zase není příjemný, když celou cestu kope do opěradla před sebou. Kočár s hlubokou korbou se sice dá pěkně složit, ale místa zabere taky dost, zvlášť když je člověk línej pořád dokola sundávat kolečka. Pokud jde o výlet, tak je potřeba přidat ještě golfáč, protože je to nějak lepší, než unavenýho prcka tahat v náručí. To ostatní, co se běžně tahá, to už je docela sranda. Korba od kočáru toho pobere hodně...

bitner
02. srpna 2018, 10:04
0

Sausages: On je tady taky jeden podstatny detail: kolik ti dospeli meri. Pokud jsou oba do 170 cm, tak asi OK. Ovsem kdyz mas treba 193, tak uz to tak easy neni. V Meganovi I sem napriklad za sebe vajicko nedal. A kdyz sedel malej v sedacce a mala ve vajicku vpravo, tak jsem dostaval po celou cestu masaz zad.

bitner
02. srpna 2018, 10:09
0

Pak sem to resil tak, ze mlada sedela vpravo a mladej v prostredku. V tom pripade sem dostal jenom parkrat do paze, kdyz jsem radil. Mladymu se to libilo, videl pekne dopredu, kopal do prostoru, ale zas z hlediska bezpecnosti to nebylo uplne top.

RCNP
02. srpna 2018, 13:51
0

Ted se budu lehce sebeprezentovat, ale mam BRZ a na mym profilu je blog ve kterym jsem prestehoval byt v onom aute - to jen tak pro predstavu jak prakticky to auto je. Coz nastesti byly nezivy veci. Ale mych par kolegu s toyobaru bezne vozi dvoje deti v autosedacce. Jasne je to jen na denni dojizdeni (na hory s nima v tom asi nepojede) ale vejdou se.

bitner
02. srpna 2018, 14:14
0

Cetl jsem a libilo se mi to. Jenomze deckama (na rozdil od drevotrisky) nezatopis.

RCNP
02. srpna 2018, 17:59
0

Jak jsem psal, dost lidi i vozi dvoje deti vzadu, takze to jde. Ac bych to nebral jako prvni volbu i jako srdcar BRZ :D

Ju
Junior
02. srpna 2018, 18:20
0

Děckem zatopíš
RCNP: A kolik měří? Když jsem jel v BRZ, tak jsem při hledání místa za volantem vpodstatě narazil sedačkou do druhé řady sedadel

Ju
Junior
02. srpna 2018, 18:21
0

Ještě Párka jsem přehlídl: Táta měl 130i, když mně bylo osm a ségře 11. A dali jsme to. Až do Bibione :D

Slower
02. srpna 2018, 22:00
0

Záleží na člověku. Když jsem měl rodinné auto v servisu tak se dalo s 5 měsíčním miminem i v dvoudverovem autě. Kočárek se vešel v pohodě. Jen dcera mohla sedět jen za manželkou, protože já mám 192cm...

bitner
02. srpna 2018, 08:45
0

Jinak muj osobni navrh by byl Megane Grandtour GT 220. V bile barve.

reagovat
RCNP
02. srpna 2018, 13:49
1

Nechce hatch, tak dostane kombik :D Pane, ze vy mate neco spolecnyho s Babicou :D

bitner
02. srpna 2018, 14:12
1

Nojo. Kdyz v dnesnim svete SUV to zacina byt pomalu stylovka. No a kombajnu fakt nic nepsal, to je nejake vetsi zlo nez hatch?

RCNP
02. srpna 2018, 17:56
0

Já proti kombíkum nic nemám, ale myslím, že celkem objektivně lze říct, že to nejsou zrovna božohodový auta.

KS
02. srpna 2018, 09:24
1

Volil bych Lexus bez hybridního pohonu, zkrátka poctivý benzín. Vše z Evropy (v podstatě německá trojka) je příliš tuctové, Maserati za 400 radši ne :D . Leda ještě něco z USA (Charger, 300C-Thema, atp.), ale Lexus se mi zdá jako sázka na jistotu. Sice ne tak velká jako v článku zmíněná 330i, ale je to pořád jen BMW, kterých tu jezdí mraky.

reagovat
Snowman000
02. srpna 2018, 09:37
0

Len bych dodal ze Infinity G37 sa robilo aj ako sedan co by mohla byt zaujimava alternativa k BMW.

Potom sa mi na mysel este derie taka E60 550i ale tu asi nebude take easy najst (ale to ani to Infinity)...

A ak nie je automat prekazkou, tak bych skusil pozriet nejake E500/CLS500...mozno aj nejake AMG, iked treba potom ratat trosku s inymi vydajmi na benzin, pneu a servis ;)

reagovat
Jakub Pospíšil
02. srpna 2018, 09:37
2

Budu umlácen klávesnicemi, ale napadá mě RX-8. Já vím, je drahá na provoz a vtípky o repasu motoru každých 10.000 už jsme slyšeli všichni, ale myslím, že to je docela dobře "neobvyklé" a zajímavé auto.
Hmm?

Tak nic no :D Tak teda si to BMW.
-
Komentář upraven 2. 8. 2018, 09:50:56

reagovat
Romus
02. srpna 2018, 09:49
0

Hlavně za ty prachy je S2, která by měla být podstatně spolehlivější oproti 2003-2004 S1

Kuře
02. srpna 2018, 12:07
0

RX-8 Je podle mě super nápad, určitě mi to přijde smysluplnejsí, než to infinity a stanga.. .

beastar
02. srpna 2018, 12:55
1

Souhlasím s tím, že G37 je v tomhle případě nesmysl. Držet to u nás v provozu bude radost asi jako šlapat po rozpáleným asfaltu. Navíc jízdně to je taky trochu nuda. Rx8 by byla supr, ale nevím jestli tam složíš skutečně 2+2. Jak tady píšou lidi o těch seslích pro děti, kočárech atp. To by chtělo upřesnit.

bkralik
02. srpna 2018, 13:59
0

S dětma nemám zkušenost, ale čtyři rozumně-velcí dospělí se do toho auta vejdou. Takže bych doufal že děti snad taktéž. Jediná mrzutá věc je sakra-moc vysoká nákladová hrana kufru - golfky by tam člověk nacpal, ale jakýkoliv jiný kočárek bych tam strkat nechtěl...

Vojta Nekvapil
02. srpna 2018, 14:29
0

JJ do osmy jsem se dozadu vešel i já co se u hodně aut nevejde ani dopředu. :D

Kufr je limitující. Škoda že u nás nejde legálně swapovat motory. LS RX8 by byla něj.

bkralik
02. srpna 2018, 16:06
0

Legálně swapovat motory prý jde, ale je to hrozně práce, hrozně peněz a nejistej výsledek... Jinak plný souhlas, dneska jsem se zrovna koukal na co to tak stojí...

Vojta Nekvapil
03. srpna 2018, 16:02
0

Prej to jde lépe oklikou přes německo či polsko.

Jimi
02. srpna 2018, 09:41
-1

ten cenový limit je už slušný, to se dá sehnat i něco mladšího než 10let. Když radost, tak bych asi vynechal všechny deriváty Golfu včetně Passatu i těch příbuzných z Ingolstadtu. Do limitu se dá najít - když by to byly sedany - kromě E90 i pětka F10 a něco málo i trojka F30, ale jenom ne moc oblíbený foukaný 4vál. Trochu exot Alpina D3, pokud nevadí 4vál. diesel. Od Lexusu se dá najít IS 250 nebo z USA dovezená IS350, nebo větší GS V6 nebo V8. A když jsme u amerik, tak tam je spíš pohodlí než vyloženě radost ze zatáček- např. poslední Cadillac STS 4.6. Od Jaguáru se dá pořídit XF v různých variantách motorů. Nebo kdo rád hvězdu, tak C, E - taky různé motory i AMG výbavě...

reagovat
krab
02. srpna 2018, 10:00
1

Pólin dal super dotaz ... A Dan docela vyčerpávající odpověď.

Kdyby někoho zajímal můj názor : Toyota GT86/BRZ

Dobrá, připrav si rozpočet 450 tisíc. To je tak střízlivě kolik bude stát auto + počáteční servis. Už se dají vybrat za ty peníze docela dobré. Děti se tam vejdou nouzově, ale prostě .. vejdou :) je tam isofix, máš docela prostornej kufr , jen kočárek tam nedáš, možná nějakej šikovnej skládací. Nakonec Richard se v BRZ odstěhoval a já v GT86 vozil běžně horský kolo ...

Volba č2 : Hyundai, Mustang a Infinity bych zavrhnul v prvopočátku : velká, těžká auta, Hyundai navíc do budoucna neperspektivní a Mustang za 400 není hitparáda - takový jsem si loni půjčil a bylo to pro mě jako fanouška evropských a japonských sporťáků dost kuriózní zážitek :) ... to nejsou hodobožové káry...

Volba č.3: BMW : to bych koupil, jen pokud se rozhodnete tu hodobožovou káru mít jen jako jediné auto v rodině. A beztak bych si radši koupil Imprezu WRX hatchback :) I když možná kecám : E90 330i bude perfektní.

Volba č. 4 never say never : čili hot hatch
Hodně záleží co tě baví, kam se rád jdeš povozit, jdeš se povozit někdy i jen tak a rád bys i na okruh? Pokud odpověď zní jo.. tohle by mě bavilo a nevadí mi, že dostanu auto s trochou image uhrovitého puberťáka kup Clio Sport.
V německu se dá v rozmezí 10-12 tis Euro najít krásný kousek vyrobený mezi lety 2009-2012 s úžasným 200k F4R motorem. Můžeš mít buď Cup / hledej verzi s příplatkovými Recary nebo elegantnější Gordini. A nebo když se povede v tom dražším spektru se dá sehnat limitka Ange&Demon :)

Upřímně ? Dneska ? Koupil bych si Clio a věděl bych, že se do toho s rozpočtem krásně vejdu. Ale to jsem já a já nejsem ty :) Takže každý si to musí vybrat podle svého vkusu.

reagovat
Kuře
02. srpna 2018, 12:19
1

Co se to děje, tohle není poprvé co od tebe čtu radu relativne rozumného hatche namísto šáhlé zadokolky:D
Nějaká zmena:)

Matěj Podhorský
02. srpna 2018, 12:36
1

On se svezl Cliem... neboj, za týden dva se sveze něčím jiným, a bude zas milovat to :)

krab
02. srpna 2018, 12:46
0

Jak říká Matěj :) Ne, v reálu je to složitější. Vloni, když jsem zvažoval přesně jako Pólin něco hodobožového ( když už jsme ten Bístův slovník osvojili) tak jsem uvažoval přesně takto : GT86 nebo Clio RS Cup : trochu i náhoda tomu chtěla, že se objevila GT86 a tu jsem prostě pak už koupil a rok mě to auto nesmírně bavilo. Znova už bych si jí já pro svoje účely nekoupil - lákalo by mně to jí začít upravovat a to by skončilo finanční spirálou zatočenou jako tornádo :)
Takže "budget" hobby race car je pro mě dneska spíš to Clio. Protože bude stát 280 v nákupu z Německa ( tady se jen tak něco nevyskytne) , stačí servis běžné spotřeby a kvalitní pneumatiky, např AD08R. A můžeš si hezky pojezdit na okruzích a brousit okresky.

Nevýhoda Clia : Je to Clio. Není to hezké, vevnitř je to ještě horší. A když se tím jede jen obyčejně a pomalu je to otravné.

Pólin
06. srpna 2018, 10:10
0

Je ten podvozek toho mustangu vážně taková šmíra nepoužitelná na evropských silnicích? Byl to můj tajný tip a designově se mi to auto asi líbí nejvíce ze všech..je to prostě klasika...i ten osmiválec mě láká... Ty jsi, Krabe, pokud se nepletu testoval šestivál, jest tak? To už asi bude z podstaty věci takový, spíše valach, nežli pravý Mustang:). Jinak to infiniti mě neláká vůbec...to je kára pro americké důchodce na Floridě... Hyundai je pasé...ten design bych nepřekousl i když jezdit to může zajímavě. A BMW je taky mimo i po pozitivních zkušenostech...i když to jezdí skvěle, je to prostě trojkové BMW, což je, přiznejme si to, taková oktávka pro němce...:D Zamlouvá se mě i to XJR, co napsal Skipper....sice je to automat, ale u takovéhle káry bych to snesl... Upřímně čekal jsem trochu zajímavější rady. Zvažuji i XK8...v německu se dá sehnet pěkné a za pěkné peníze...

krab
06. srpna 2018, 13:55
0

Já se na to téma Mustangů onehdá ještě bavil a radil se s Knightriderem, jelikož je to znalec. A prostě verze co jsem měl : 3.8 V6 ( byť moderní s 300k pod kapotou) měla jen obyč podvozek. ten se hodí pro jízdy v "US rychlostech", prostě to auto nezatáčí a nebrzdí. Je to prostě houpavé. Já to všechno nakonec pochopil tak, že aby tě Mustang 5. generace vážně bavil, nacpeš do toho auta aspoň milion. Protože ona ani standartní 4.6 V8 moc nejede a prostě Mustang je auto pro další úpravy, pokud to nemáš jen tak jako pro radost a do města atd.. Taky si přečti Knightriderův příběh o tom jeho. To je skoro extrém, ale to co měl on je teprve Mustang a zážitek v tom bude jako blázen...

Jestli chceš něco charakterově do GT třídy, tak asi trefou do černého je Jaguar XJR jak psal Skipper. To auto, když budeš mít štěstí do 400 stále seženeš, hledej spíš mezi těmi dražšími a vybírej než koupíš pečlivě. To auto už nikdy nebude levnější, spíš to bude časem vyhledávaná klasika, takže v tom budeš mít i vhodně vložené úspory. Ale logicky počítej, že auto si od tebe zas něco rádo vezme na té údržbě :) To prostě tak bude...

Pólin
07. srpna 2018, 06:44
0

A nemáte někdo osobní zkušenost s Mustngem MY2015 a novějšími? Co jsem četl, tak s tím nezávislým zavěšením vzadu je to prostě skvěle jezdící coupé, které je náhodou Mustang. Prý to jezdí snad až "evropsky". Samozřejmě, že cenově je to od mého limitu trochu daleko, ale na to správné auto se vyplatí počkat...

sheogh
02. srpna 2018, 11:30
0

MB CLS, nebo Jaguar XF

reagovat
Skipper
02. srpna 2018, 11:46
0

To jsou nápady. BMW, kterých je všude plno, korejec a pak Mustang se šíleným interiérem. S malýma dětma jsem pár cest absolvoval a teda coupé opravdu ne. To nejde. Teď je to ok, ale už jim je 8...
Odpověď je jednoduchá. Jaguar XJR. V poslední době je to moje odpověď na všechno ???? Ale - auto výjimečně vypadá, kožený interiér je odolný proti poblití a to je potřeba, protože se čtyřlitrovou kompresorovou V8 a náhonem na zadek občas noha ujede. Na druhou stranu je to i komfortní a do kufru se toho vleze docela dost.

reagovat
Matěj Podhorský
02. srpna 2018, 12:37
0

Jak tě tak sleduju, začnem asi razit heslo: Odpověď je vždycky XJR :) ale proč ne koneckonců

sheogh
02. srpna 2018, 14:53
0

Toto heslo se mi konecne libi :-)

Skipper
02. srpna 2018, 16:43
1

Njn. Ale vem si to auto po autě. E90/E91 je všude docela plno, to auto už prostě zevšednělo. Hyundai coupe - uznávám, že to asi nebude špatné auto, ale jako hodobóźové auto bych to fakt neviděl. Mustang? Nu, pár krát jsem se svezl aaa prostě ne. Těch věcí, co mě tam sralo bylo asi milión. A všechno ostatní - autor článku asi nemá děti. Narvat je na zadní sedadla těchto strojů bych opravdu nikomu nepřál...
Takže z praktického hlediska mi to XJR prostě vychází nejlíp. Velká V8, kompresor, náhon na zadek, komfortní podvozek, přístupný kufr, místa tak akorát. Když jedeš klidné, tak je to krásně tiché, když jedeš bez dětí, tak díky EDC se to nenechá zahanbit ani na okreskách. Podotýkám, že v mé sbírce žádné XJR není :D (ale docela tam chybí...)

beastar
02. srpna 2018, 17:00
0

Jo máš pravdu. Teď nic proti Jaguaru. To už ale můžeš koupit s menšími problémy nějakou Audi. Těch s přídomkem S moc nejezdí. A nikde úplně neni podmínka že to musí okolí umlátit originalitou. Takže jaký výhody má pro mě xjr ve srovnání s S6 třeba? A všednost to nebude eskovou audinu poznaj i kluci v 6 třídě zš od dieselu:)

A u nás v Čr se Audi bere jako top vrchol, borcohustokrutápřísnošéfská kára. Pro 99% lidí hodobóžová věc. Džeg taky. Jenže Pepa vedle v servicu mi na tim eskovym zázraku vymění všecko. Ty jako fanda značky máš kontakty a zájem řešit jaguáratý problémy. Ale takovej Pólin... nebo já. Víš co myslim. Proto z toho seznamu nebrat i to Infiniti. Proto bych nikdy nedoporučil QP fplný s mds... Je to křáp teda za 400 bude:)) A to můžu ty maserati upašticený mít fakt rád.... Takže ok hezkej navrh but jaguára s největší pravděpodobností nezvolí. Thats a pity... Nakonec u většiny zvítězí pud racionality navíc pod dohledem manželky nekoupiš káru co se brzy rozbije.

Skipper
02. srpna 2018, 17:50
0

Ber to jako takovou mou verzi na Miatu :D Když se mě zeptáš, co je nejlepší na učení se řídit - XJR. Auto pro důchodce? - XJR. Auto pro mladou rodinu? XJR ;)
K tomu Audi mám prostě tak néjak odpor. Asi jsou to dobrá auta, jen je jich všude tolik, že už mi lezou krkem. Jediné Audi, které se mi kdy líbilo, bylo Audi 100 Quattro, kterým přijeli babiččini známí z bývalé NDR po 89. na návštěvu. Proti jejich předchozímu Trabantu to byla docela změna a zároveń je to první auto, kde jsem seděl na sedadle spolujezdce vepředu. Ale potom to nějak šlo do kytek.
Co se týče servisu, tak Jaguar prostě jde a zvládne to i ten vesnický Pepa. Díly zatím taky, uvidíme, co po Brexitu. Ale tohle je vlastně jejich obrovská výhoda, každý se toho bojí a díky tomu to nikdo nechce a ceny jsou velice příjemné :) Kdežto Audi musí být kvalita, protože VW, takže i ceny tak vypadají...

Matěj Podhorský
03. srpna 2018, 09:13
0

Skipper: autor článku dítě má pokud vím :D sám jsem ho viděl s nějakým malým člověkem manipulovat

VK
VK
03. srpna 2018, 11:47
0

Hmmm, Skippere, nepsals tu něco, že ti Jag dvakrát zůstal stát v plném provozu na Kolišti a tak vůbec spíš stojí než jezdí? To nevím jestli někdo úplně nutně chce absolvovat.

sheogh
03. srpna 2018, 12:55
0

Ja bych se taky za XJR skoro zarucil. Pokud by to navic byl X350, tzn celohlinik, tak ani nerezne. Skipper ma radu X300, to je dost jiny auto. Klidne bych tvrdil, ze 4.2SC je minimalne stejne spolehlivej, jako benzinaky od VW, ktery budou v te Audi. Prevodovku to ma od Mercedesu.. A za 400k to bude fakt vonavka.. :-)

Ad Audi - asi jedine A8 D2 po FL - doted lituju, ze sem to prodal :-)

beastar
03. srpna 2018, 13:08
0

Já věřím že Xjr je spolehlivý auto těch 5 majitelu to potvrzuje:) Jen nevěřím tomu servisu na úrovni eskový Audi či Bmw. A už vůbec ne tomu, že to dá mechoš Pepek co dělá hlavně dojče konzérn.

Ale nemám v tom samozřejmě jistotu. Xjr sem neměl a Jaguar Fasi měsíc a kousek. S type bude asi něco jinýho to je plebejskej model. Jinak k tomu Audi d2 ok, ale fakt tyhle S3/4/6 na téhle starší páté platformě jsou fajn. A 4.2 je sen všech audistů:)) A ten motor je vážně bezva kór v lehčí s4.

Skipper
03. srpna 2018, 13:53
0

VK - jj, psal, jenže o XKR, které má sice podobný název, ale jinak je to něco dost jiného, tedy aspoň cenově. Já kupoval nejlevnější auto s kupou problémů, kde se cena top kousků pohybuje kolem dvojnásobku rozpočtu tazatele. U XJR jsou za nižší ceny než je rozpočet už opravdu krásná auta.

sheogh
03. srpna 2018, 14:18
0

Beastar: S tim servisem mas pravdu, ale problem je spis v te rovine "Jaguar? to neznam, to delat nebudu"... V realu na tom zadnej rocket science neni. 4.2 v Audi je paradni, ten starej jsem prave mel (228kW, 5-ventil) .

Ty S-ka budou taky v pohode, akorat se bojim, ze budou mit trosku tvrdsi podvozek, coz je pri provozu po ceskych parodiich na silnice problem

Inženýr
02. srpna 2018, 12:32
1

Mně by se líbilo to modré kabrio Infiniti. :)

Jelikož jste tady proti předokolkám, určitě bude nejlepší hledat něco s nejideálnějším rozložením hmotnosti - BMW? OK, tak to bychom měli.

Pokud ale tazateli opravdu vadí koncepce vše vepředu, mrknul bych se na čtyřkolky - do rozpočtu by se mohlo vejít novější Subaru Legacy, nebo třeba hezké Audi s Quattrem.

Pokud nevadí automat a není potřeba extra prostoru vzadu - taky bych se podíval na Lexus IS 250. To je taky "napůl čtyřkolka", i když to asi nebude jezdit tak sportovně jako trojkové BMW. Bude to však lepší volba než srovnatelný Mercedes.

Toyobaru, to by se muselo vyzkoušet v plném obsazení i s batožinou. Kdyby to bylo OK, tak proč ne?

reagovat
zd
zddan01
02. srpna 2018, 13:16
2

Opět přispěchám s tím svým BMW 6 :D Koupil jsem ho přesně na ty účely, které jsou zmíněny, pro zábavu a radost i s rodinou, malý děti se dozadu vejdou...
Budu se zase opakovat, V8, fantastické jízdní vlastnosti, luxusní GT svojí doby. Jo a doporučuju kabriolet :D Rozpočet ti bude bohatě stačit...

reagovat
beastar
02. srpna 2018, 13:31
0

To vypadá jako pěkný nápad:) 6 je supr. Bez pevný střechy dvojnásob. Jen teda asi vzhledově každýmu nesedne. To je vedlejší.

Jimi
02. srpna 2018, 14:44
0

šestka coupé dobrý akorát obecně v kabriu ty děcka budou trochu víc opálené a pěkně profouklé, pokud s tím jedeš trošku dál, zeptal bych se drahé polovičky, co ona na to... :D a ten kufr moc skladný není...

beastar
02. srpna 2018, 13:26
0

Jak tady zaznělo. Ojeté QP za 400 s mds vážně raději ne. Bmw zní o něco lépe jen těch trojek jezdí moc. Mustang je sice vzhledově zajímavý. Určitě i prostorný vůz. Jenže za 400 to bude spíš dobrý jako daily pro fanouška emerickejch masl kárů.

Infiniti. G37 má trochu výhodu že zkratka typu připomíná nějakou vymakanou šturmgevér pušlu z reichu. Střela to fakt není. Motor splendid. Zbytek je gt s malým kufrem a v Čr náročným servisem. Čili auta možná jako koníčkový kábro.

Genesis mi přijde jakp zajímavý doporučení. Nicméně zábavnost bych tam neviděl. Originální je, ale vlastnit to se úplně nevyplatí. Navíc je to pořád Hyundai a to ne každej přenese přes srdce.

Volba pro blázny. Maserati 4200. Když to zrovna jezdí je to lepší než trip na lsd s Danni Wells po boku. 400 poníků vseobjimajici lásky. Jenže se to často rozbije. A pak je potřeba kanystr s hořlavinou, nebo bohatej tatínek.

Moje volba by byla nudná. Je to auto kterejch je plno. Tudíž volba pro mě osobně. Která nutně neukazuje čumte lidi tady jedu já. Což je někdy fajn.

Audi S4 cabrio 4.2 Quattro. Ok neni to úplně obr ale lecos pobere. Relativně snadnější údržba auta v provozu. Vrchovatá výbava. Trochu cvalík ale hodně vytáhne čtyřkolka a power. A takovej obsah už se pomalu dneska nedělá. Kombinace s manuálem a si pán.Akorát to teda designem neoslňuje okolí. Zvuk se na tom malou změnou výfuku dá udělat kouletrhající. Použitelnost celoročně a na ceně už klesat asi nebude.

reagovat
Inženýr
02. srpna 2018, 18:33
0

To Audi by mohlo být zajímavé. Co jsem slyšel tak v porovnání s kabriem E46 je tam víc místa a je to použitelné i ve více lidech klidně na delší trasy. Někdy mám takové nutkání si ho taky pořídit, ovšem ne S4.

Regular John
02. srpna 2018, 13:42
0

Já bych uvažoval o:
Ford Mondeo ST220 v kombajnu
Subaru Legacy spec. B v kombajnu
a nebo bych našetřil dalších 100 tisíc a šel bych do Lexusu IS F

reagovat
Kuře
02. srpna 2018, 14:41
0

ST220 je sice fajn auto, ale pokud má tazatel čtyři stovky k dispozici, tak už nedává smysl, za to sou mnohem novější a lepší auta... To by byl tip kdyby byl rozpočet poloviční.. .

RCNP
02. srpna 2018, 14:04
0

A co třeba místo E90 zkusit najít E92. Kupé to sice je, ale v podání BMW je to spíš dvoudveřový sedan. Měl jsem ji a převezl jsem v tom nesmysl a na zadních sedačkách je víc místa než v leckterym hatcbacku. Jasně jsou to jen dvě místa, ne tři jako v hatchbacku, ale zato plnohodnotný. Jsou to trochu žlábky, že tam člověk zapadne, ale místa na hlavu a nohy je spousta. Čtyři dospělí jsme takhle komfortně projeli asi 1500km Polska (bez psa). A není nutný hned brát 335i, naopak 330i je doslova lahůdka. Navíc to auto velice dobře stárně, co se designu týče. Banglovi se povedla. Jinak náhodný tip, co mi vytanul na mysli je volba rozumu Honda Accord Type S. Velice svižný, velice praktický a je to honda, tak by to mohlo být spolehlivý.

reagovat
Vojta Nekvapil
02. srpna 2018, 14:26
1

No nepíše, že by měl něco proti kombi. Pak se nabízí Focus St, Impreza wrx, nějaká Audi,....

reagovat
beastar
02. srpna 2018, 16:49
0

Jo, jo a rychlý verze kombíků nebývají zase tak moc drahý. Přece jen kombi a sportovní hodně lidí dohromady nesnese. Přesně Wrx, St, S4/6, nějakou Hondu.

Ju
Junior
02. srpna 2018, 18:24
0

wrx, nedejbože STI, za ty 400 není dobrej nápad. Nebo je, ale bejt ready na kovanej motor v ceně tak 25% rozpočtu :)

Vojta Nekvapil
03. srpna 2018, 16:04
0

Kombik se snad ani jako STI nedelal. Jen jako WRX pokud vím. Nemyslim si, že by byl kovanej motor nutností.

Irwinek
02. srpna 2018, 14:45
2

Já nevím, ale jak já četl zadání - hodobožová kára, která odveze občas 4 lidi na výlet a bude zajímavá - no já bych si koupil staršího rollse - za 200 bych koupil auto , sto bych si nechal na průšvihy, 100 projezdil a po nějakejch 3 letech bych to se ziskem prodal :-D
s ohledem na četnost výletů by se poměr jednotlivých cifer mohl měnit ( auto 250, 100 průšvih, 50 benzín,....... )
rolls je dostatečně výkonný, hodobožový až až a 4 lidi na palubě nejsou problém :-D
Zadání jsem splnil :-D jdu na cider a pak do další práce :-(

reagovat
AnGeor
02. srpna 2018, 17:35
0
reagovat
Ju
Junior
02. srpna 2018, 18:18
0

napiš mmirovi ať ti za půl mega střelí tu svojí E90. Zkrácená, zasvorovaná 330i, s velmi malým nájezdem, MT. Nevím jestli je ještě na prodej, ale byla a byla to moc zajímavá nabídka. Jinak:
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=55&t=98521

reagovat
Skipper
02. srpna 2018, 19:51
1

A já teď zkusím pověstný krok stranou. Co třeba Clubman Cooper S? Není to hatch, protože není, není to tak úplně ani kombi. Zábavy si v tom užiješ až aź, výkonu to má dost, děcka to budou milovat. Já mám jako daily stávající generaci na operák, akorát teda jen Cooper a jako rodinné auto to funguje perfektně.

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
02. srpna 2018, 22:02
1

Tady to úplně pryští racionalitou... Oukej, takže na úchyla si zahraju já. (mimochodem, ta E63 je dobrý nápad, bych ji nasál..)

Ale začneme přizdisráčsky - BMW 130i - roztomilé děti se vejdou, těm odrostlejším se dá hrozit amputací nožiček. Za 400 bude i s palivem na rok zdarma...

Chybí mi tady Coventry. Nedávno dával někdo na forum odkaz na S-Type R. 200 za auto, 200 zbyde na překvapení. Kočička co umí drápat. wrrrrr...

Mercedes E55 AMG, užívat si skoro 500hp a čekat, až se něco posere :-) Popřípadě C / CLK 55 AMG... všechny tyhle věci by valstně za 400 mohly být ve stavu, kdy můžou i chvilku fungovat :-)

Pontiac GTO (Vauxhall Monaro) - zvenku vypadá jako Omega Coupe, zevnitř je k zblití, ale má to V8 a v top gearu to chvílili...

A na úplný závěr - japonský motor v britské oldskůl limuzíně na polských značkách - nepřekonatelné kombo a 100% fatality!
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=264533933&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=24100&minPowerAsArray=185&minPowerAsArray=KW&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=248b2a1c-10dd-dc38-cdec-efe052e05975

reagovat
R0ck
02. srpna 2018, 23:03
0

Tak ten jag je dobrej kanál :D. Jako vypadá to ultra kruto prisne ale připomíná mi to zigula rodičů či byl poskládá něj tak z 5 ruznejch aut... Taky podle toho fungoval :D

sheogh
03. srpna 2018, 18:40
0

Chudak XJ :-D

Jinak ta 55AMG je nahodou super, o spolehlivost bych se az tak nebal, jen casto menit olej a to i v automatu ;-)

Matěj Podhorský
04. srpna 2018, 08:56
0

Ten Jag je absolutně kurva boží!

ri
riderhenry
02. srpna 2018, 22:32
0

Jde-li o zábavu a zároveň rozumnou použitelnost pro celou rodinu, nenapadá mě lepší auto, než BMW E90. Po dvou letech s dcerou, kvůli které jsme vlastně auto pořizovali, musím uznat, že bych nevolil jinak. Jasně, občas koukám i po větších autech, třeba "pětkách" (E6x), ale bavíme-li se o zábavnosti, tak E90 je jinde a tu rodinu se s tím v pohodě dopravit dá. Kufr je trochu omezení, ale jelikož nabízí podobné zážitky, jako méně praktická auta, je to spíš výhoda (ostatně, to jde vidět i při srovnání s ostatními doporučenými auty). S daným rozpočtem buď hezčí 330i a peníze bokem na servis (v tom vidím trochu slabinu - takový Accord nebo Mazda 6 bude na provoz prostě levnější), nebo 335i a doufat, že to auto bude fungovat v pohodě :) I když se pořád snažím, stále jsem nebyl schopný najít auto, které by se mi zdálo podobně zajímavé (a to jsem se fakt snažil a procházel opravdu všechna auta...). Nejvíc mě nahlodalo asi Infinity G35, ale i to ve srovnání s BMW spíš pohořelo, co se nějakých sportovních vlastností týče. Zase je to auto zajímavé tím, že ho člověk nevidí na každém rohu.

reagovat
Martin61
03. srpna 2018, 01:35
0

Já bych taky neviděl tu RX-8 jako vyloženě špatnou volbu ;) Já mám ale období kdy se mi líbí elegantní auta a tak bych se poohlédnul po Mercedesu E-coupe minulé generace s rozdělenými předními světlomety. Je to postavený na základě C-klasse z toho plyne sportovnější svezení a asi případné opravy nebudou šíleně drahé.

reagovat
Rien
03. srpna 2018, 09:50
3

Ja se divim, ze se vzdycky zapomene na evo. Me to skoro prijde jako odpoved na vsechno

reagovat
reagovat
ToMyx
03. srpna 2018, 14:38
-1

A kde je ten RWD? Tohle je předohrab, proto ta cena..

ja
jazet
03. srpna 2018, 15:18
0

Polin nic o RWD nepsal a tohle byla jen ukázka inzerátu, prostě Skyline

ToMyx
03. srpna 2018, 15:59
0

Jaj, nevím, proč jsem si to vsugeroval, sorry :-)

Adam
03. srpna 2018, 18:54
0

Jakej predohrab? ????

Vojta Nekvapil
07. srpna 2018, 12:33
0

Přesně. SKY je rwd. V případě GTR i 4wd.

mi
milic
03. srpna 2018, 12:41
-4

Doufám, že v Mnichově už brzy dostanou rozum a kromě sedmičky začnou všechno dělat jako čtyřválcové předokolky. Pak snad všichni smradi přestanou plevelit diskuse těma svejma E jánevímkolikatkama. Vzhledem k rozpočtu tazatele to stejně budou vybydlený plečky, který už 10x obkroužily zeměkouli. Koukej po nějakém kompaktním hot-kombíku (Leon, FoFo ...), v oranžové to bude zajímavé až až :-)

reagovat
Matěj Podhorský
03. srpna 2018, 12:44
0

kristepane jen ne oranžový Focus, třeba ST :D

mi
milic
03. srpna 2018, 13:12
0

To jsem asi trochu přehnal, i když oranžové není nikdy dost :-) Když ono to zadání je takové neurčité. Do toho se vejde i Brera nebo Laguna Coupé s šestiválcem. Exotiky bude habaděj :-)

Kuře
03. srpna 2018, 17:55
0

A já sem si furt říkal že bych s pomerančem vylezl na světlo:)

ToMyx
03. srpna 2018, 14:35
0

Pro 4 lidi do 400tis bych doporučil:
Subaru Legacy SpecB sedan se 6MT - opravdu dokáže hězky překvapit
G37 bych určitě zkusil - Bíste, proč by měl být špatný na servis? Je to prakticky umírněná varianta Zetka

Lexus IS-F - to auto je diamant na kolech a ten motor!!!
Mám vlastní zkušenost, jízda Praha-Blava ve 4 lidech cca 185cm a pohoda. Kufr není největší, ale to v žádném sedanu. Pokud bych dosáhl na tohle auto, šel bych do něj okamžitě a jednoznačně :-)

reagovat
Inženýr
03. srpna 2018, 22:38
0

To je zajímavé, že ti takto sedla i sportovní varianta Lexusu. :) Já si ještě pamatuji na první setkání s druhou generací GS 300, ročník 1998. To auto bylo ideální snad ve všem - pohodlí, prostor, ticho, vůně kůže.. Neseděl jsem v Rollsu, ale nevěřím že by něco pohodlnějšího vůbec mohlo existovat. :) A že ti kluci japonští umějí zahrát i na tu správnou strunu v případě ostrého modelu, tak to fakt klobouk dolů.

ToMyx
08. srpna 2018, 14:30
0

GS 300 se mi také líbilo. Jen to prostě moc nejelo a jako hlavní auto pro rodinku je tam pro mě špatný poměr velikost/ úložný prostor. Ta velikost je potenciální průšvih při parkování přítelky, který se dá zmírnit jen velkým úložným prostorem v podobě liftbacku/ kombi:-)

To IS-F, má asi klapky ve výfuku, protože do cca 3,5tis ot je to krásně tiché. A má tuším 8 rychlostí, na dálnici to tedy nemusí nutně žrát nesmysl. Je to každopádně auto dvou tváří. Na nerovnostech umí žehlit a být klidné (město), ale pak je i vcelku obratné a hlavně hlasité na okresce. Na svou váhu je tedy obratné až až. 1,8t není málo a vzhledem k tomu, že to má ten pětilitr vpředu, hezky se to zakusovalo do asfaltu. Okreskové náčiní to ale samozřejmě není.

Fa
Fandatik
03. srpna 2018, 14:44
2

Trošku do toho píchnu. Já si už dnes pod slovem auto pro radost představím klidně 6er, w124/126 coupe s R6/V8, klidně v automatu. Nemusíš mít zadek neustále v driftu aby byl v ksichtu banán. A ta auta jdou v pohodě provozovat daily. Žádný mindrák, užíváš pohodu.

reagovat
Jimi
03. srpna 2018, 16:11
1

Děcka si taky nestěžují, že se vozí v starší 7er e38. A 500l v kufru bohatě stačí i na výlet k moři. Prostě pohoda.

beastar
04. srpna 2018, 12:50
0

Kam si s tim jel nejdál? Já byl ze starým Qp od Gandiniho ve Francii ve dvou plus bagáž fur zwei. A teda nic moc pocit z toho sem neměl. Pořád vyselo ve vzduchu ták.... A teď se to rozbije a to je jen cca 2200 tam zpět.

Jimi
08. srpna 2018, 15:14
0

Jenom Monako přes I a CH, ale pocit dobrý. Že se to může porouchat, jsem si nějak nepřipouštěl a to auto nic ani nenaznačovalo... Jednou kleklo uložení zadní pružiny, ale bylo to u baráku, takže bez problému... ale navěky to nebude, to mi je jasný...

Adam
03. srpna 2018, 18:16
0

Ja bych sel do eMka, pokud je za to E46/39 sehnatelna. Pripadne E39 540i sport s manualem a Quaife samosvorem. K tomu ti zbyde raketa na to z toho udelat novy auto.

reagovat
MartinCoupe
03. srpna 2018, 19:40
0

Za mě E60 535i

reagovat
Ju
Junior
04. srpna 2018, 10:45
0

se nedělalo :(

MartinCoupe
04. srpna 2018, 12:04
0

Jasan, myslel jsem 545i... :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance 2014
Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance

2014 rok výroby
110 koní výkon
1 968 ccm objem

Škoda Rapid 1.6TDI 85 kW Style 2015
Škoda Rapid 1.6TDI 85 kW Style

2015 rok výroby
85 koní výkon
1 598 ccm objem

Škoda Rapid 1.6TDI 85 kW Style 2015
Škoda Rapid 1.6TDI 85 kW Style

2015 rok výroby
85 koní výkon
1 598 ccm objem

Dodge Coronet  1958
Dodge Coronet

1958 rok výroby
100 koní výkon
3 600 ccm objem

Dodge Charger 3,5i 186kW / 250hp - facelift 2010
Dodge Charger 3,5i 186kW / 250hp - facelift

2010 rok výroby
250 koní výkon
3 518 ccm objem