načítám data...

Ptejte se: Auto s nejnižšími provozními náklady

Umíme poradit při hledání sportovního vozu. Víme si rady, když potřebujete rodinné auto. Co když někdo shání provozně vůbec to nejlevnější auto, které může být? I s tím si poradíme.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdar borci, 

Rád bych si v dohledný době koupil daily driver. V první řadě, jako jeden z mála, neřeším, jestli to bude fun-to-drive… Vůbec na tom nesejde. Daleko víc lpím na TCO, tedy Total Cost of ownership. Co nejnižší náklady jsou prioritní. Spotřeba, pojistka, spolehlivost. Nebudu vůbec jezdit ve městě, hlavně z periferie do Prahy, nějakých 25 kilometru, tak 14 dni v měsíci. Matematika mi vypočítala asi 5 tisíc km ročně, nicméně tím chci taky cestovat po přilehlý evropský unii, proto by to melo být spolehlivý a úsporný. Jezdit budu primárně sám, takže cokoliv většího než 106ka je zbytečný a v tý se vyspíme i ve dvou. Nejsem zkušený cestovatel a šestiválec v plynu by mi na cesty do práce vyhovoval, ale velký auto je pro single-cesty docela demotivující… Musí to umět jezdit úsporně a v akustickým komfortu po dálnici (D1 ne), resp. nesmí to mít moc krátkou převodovku. Teď mám Rover 1.6 se 125hp a hýbe se to slušně, ale ve 130 to točí 4500 otáček, děla to kravál a žere… Rychlý to bejt vůbec nemusí. Spolehlivý. Nenáročný. Rád bych si to nechal "navždycky", v budoucnu jako druhý auto k něčemu normálnímu s V8. Auto by mělo být z tohohle stoleti (resp. ten model, Focus z 2004 je auto z roku 99 např.), není to úplně nutný, ale žádný youngtimery, nebo veteráni… Čím víc Euro, tím lip. V ideálním případě by to mohlo bejt aspoň trochu cool, nebo divný. Francouzský auta ne. Konfekci se nicméně nebráním, bohužel auta, který jsou běžný, stojej ranec.

Strop je 50, nicméně to nechci počítat do TCO. Favorit je zatím Daihatsu Cuore l250, ale od majitelů nemám dobry reference na spolehlivost. Yaris s litrovým motorem pak dle dostupných informací vůbec nejede a má krátkou převodovku. Yaris Verso 1.3 je varianta, problém je to sehnat. Micra k11 je uz moc stará a nejsou úměrně levný. No, zkuste se podrbat na hlavě. Ještě přemýšlím nad: Daihatsu YRV, Daihatsu Sirion, Lancer 2001+, Swift 2004+ a zavrtal mně hlavou i nějakej TDi sráč. At uz 1.9, nebo 1.4.. Suzuki Liana jsem tam našel… Mazda 2 tdci..? Pro představu, kdybych na to měl kilo, koupil bych si Prius. Jsem magor? Mam se jít léčit? Koupit si něco za 10 a neřešit?  

Dík hoši, Vojta

Ahoj Vojto, musím přiznat, že tvůj dotaz nás trochu zaskočil, protože vymyslet auto s nejnižším TCO je takový malý svatý grál šetřivého automobilisty a vůbec to není jednoduché. Navíc ty k tomu máš ještě poměrně konkrétní požadavky, což výsledný seznam vozů ještě trochu zužuje. Nicméně my jsme tady od toho, abychom ti pomohli, takže jdeme na to. 

Rovnou se přiznávám, že se jmenovanými auty, která tě zaujala, mám pramalé zkušenosti. Jsou to vskutku exoti, které je velmi nesnadné potkat na našich silnicích a ani já jsem neměl tu možnost tu možnost je osobně vyzkoušet. Snad jen v Daihatsu Sirion jsem se kdysi krátce svezl, ale bylo tak dávno a tak málo kilometrů, že z toho nemohu dělat žádné větší závěry. Jen podotknu, že si asi úplně neumím představit, cestovat v tom za hranici republiky, ale možná jsem příliš přecitlivělý. Vzhledem k tomu, že nedokáži přesně zhodnotit tvé favority, zkusím přijít s vlastní nabídkou a uvidíme, co z toho vznikne. 

Tvé požadavky jsou jasně dané. Co možná nejnižší provozní náklady, cena do 50 tisíc korun, co nejmladší, musí to být malé, ale zároveň schopné komfortního přesunu po dálnici, a prioritou je spolehlivost. Snad jsem na nic nezapomněl. Trochu se obávám, že splnit takové podmínky nedokáže bez jistých kompromisů žádný vůz. Vzhledem k tomu, že trváš na malém autě, asi budeš muset trochu ustoupit z požadavků na komfortní cestování po dálnici. Malé vozy už z podstaty věci nejsou v této oblasti nejsilnější zrovna tady platí známé pořekadlo, co je větší, to je lepší.

Pokud člověk hledá auto s nejnižším TCO, napadají mě obvykle věci jako Peugeot 106, Citroen Saxo 1.5D, Fiat Seicento. Prostě takové ty vehikly, které používá váš lokální rozvozce pizzy. Jenže ruku na srdce, tohle nejsou auta, ve kterých bys chtěl opustit hranice města. Jejich pasivní bezpečnost je tak nízká, že srážka s dobře rostlým čmelákem může být fatální. Vůbec si neumím představit (nebo spíš nechci), jak by se s takovými auty cestovalo po zákoutích Evropské Unie. Ty navíc přiznáváš, že po městě jezdit prakticky nebudeš, takže tuhle trojku rovnou škrtám.

Mnohem smysluplněji se jeví druhá generace Fiatu Panda. Ta se vyráběla od roku 2003 a platí za vcelku spolehlivé a odolné vozítko. Jen je potřeba vyhnout se prvnímu roku výroby, než si v polské továrně všechno sedlo, jak mělo, ale traduje se, že auta od roku 2005 bývají už vychytaná a bez výraznějších problémů. Ono se tam ani nemá moc co pokazit. Panda je velmi jednoduché auto, jako ze staré školy. Tím spíš, pokud vybereš léty ověřený motor FIRE 8V. Doporučuji sehnat 1.2 se šedesáti koníky pod kapotou. Nebude to sice žádný velký silák do levého pruhu německého autobahnu, ale na běžné cestování poslouží skvěle. Potěší nízká spotřeba i slušná odolnost. A pokud náhodou něco odejde, ceny oprav a náhradních dílů jsou opravdu více než přijatelné. Jestli jsi dítě štěstěny, možná se ti povede sehnat i stejný motor vybavený tovární zástavbou LPG, což by ušetřilo další koruny na palivu. Panda by byla asi to první, po čem bych koukal, být ve tvé situaci.

Druhou možností, která mě napadla, je Suzuki Ignis. Také velmi jednoduché vozítko, které se dalo sehnat i jako Subaru (Justy) a na některých trzích se znakem Chevroletu. V nabídce najdeš jak vozy s pohonem předních kol, tak čtyřkolky. Osobně bych sáhnul po předokolce, ušetříš nějakou tu korunu při nákupu a budeš mít o starost míň co do spolehlivosti. Co v autě není, nemůže se pokazit. Pod kapotou Ignisu nejčastěji narazíš na benzinovou 1.3, ve verzi před faceliftem nabízela 83 koní, po něm dokonce 93. A to už je vážně slušné stádo na tak lehké autíčko. Ignis se s tímto motorem pohybuje na silnici opravdu suverénně a nebude ani problém předjet na okresce náklaďák. Problém však může nastat na dálnici, protože převodovka není moc dlouhá a cestovní komfort nebude zřejmě příliš vysoký. Ale to je bohužel daň za tento typ vozu. Provozní náklady však budou více než slušné a jako bonus dostaneš prostorné auto, se kterým se nemusíš bát ani delší cesty. Plusem pro tebe může být i fakt, že Ignise nepotkáš na každém rohu. 

Jako poslední jsem si tady nechal Mazdu. Ta bývá obvykle vyhledávána pro sportovnější účely, charakterní benzínové motory a přitažlivý vzhled. Stínem však bývá koroze, která dokáže zastínit i poměrně slušnou mechanickou odolnost. Ani jedno z výše zmíněných ovšem neplatí pro Mazdu2 první generace, což je jedno z aut, které jsi ve svém dotazu zmínil. Ta už od pohledu nevyvolává sportovní choutky a ani se o to nesnaží. Vysoká stavba karoserie dává najevo, že tady se hraje podle jiných not. Prim hraje variabilita interiéru a celkový vnitřní prostor. A obojí je skvělé. Na malém půdorysu nabízí tahle Mazda prostor, za jaký by se nemusely stydět auta o třídu větší. Dokonce ani ta koroze tu není takovým strašákem jako u ostatních Mazd. Pravděpodobně to bude mít co dočinění s tím, že vznikala v evropské továrně a ne v Japonsku. Zbývá už jen doporučit motor, což může některé překvapit. Asi bych si totiž vybral osmiventilovou naftovou 1.4 z produkce francouzského PSA. Tento malý nafťák je neobyčejně odolný. Jednoduché turbodmychadlo, spolehlivý systém Common-Rail od Siemensu a rozvody s intervalem výměny až 240 tisíc kilometrů. Málokdy doporučují zájemcům o ojetinu moderní diesel, ale tohle je výjimka. Tenhle se totiž povedl. Svého majitele navíc potěší i skvělou spotřebou. Příjemně pak bude fungovat i na té dálnici. A vzhledem k tomu, že tebe taková možnost také napadla, mohla by právě Mazda2 být ona trefa do černého.

PS: U Krabů v rodině dva kousky Mazdy 2 sloužily. Jeden dokonce máme doteď. Oba s motory 1.25 16V (z dílen Ford ve spolupráci s Yamahou). 75 koníků není nic extra, ovšem dvojka s touhle motorizací funguje bezchybně a nefrustruje majitele ani přílišným hlukem na dálnici. Více než 100 tisíc km ujetých v našich Mazdách 2 prokázalo, že TCO je skutečně minimální. Žádné extra výdaje se nekonají, jen běžná údržba. S korozí jsou na tom vážně dobře. Rez se objevuje prakticky jen na spodních hranách prahů, jiné Mazdy z těchto let reznou víc. Motor 1.25 bych doporučil, protože má i hezký zvuk a vesele se vytáčí. Spotřeba se pohybuje těsně okolo 6 litrů / 100 v kombinovaném, běžném režimu.

Zapomněli jsme na něco? Napadá vás jiná možnost? Jaké bylo vaše auto s nejnižšími provozními náklady? Podělte se o své zkušenosti v diskuzi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

IC
ICE
14. května 2018, 08:37
0

Jeste by mozna nebyl spatny napad Audi A2 1.2TDi nebo 1.4TDi.

reagovat
KS
14. května 2018, 11:56
1

Případné opravy hliníkové karosařiny jsou dost drahý a auto, které nemá normální kapotu, bych nebral.

JLK
14. května 2018, 12:07
0

A k cemu by byla v A2 oteviraci kapota, k prohlizeni uchvatne 1.4TDI? :/

PepaSFI
14. května 2018, 14:51
-1

Ale no fuj! Viděli jste tu věc někdy naživo? To je tak ošklivý že to svět neviděl a pes nežral. Hrbatý bachratý cosi.

beastar
14. května 2018, 15:07
0

U a2 neni vidět na motor;)

JLK
14. května 2018, 15:12
3

PepaSFI: ja se klidne priznam ze se mi to hodne libi :D

riderhenry
14. května 2018, 17:17
2

Design A2 je asi otázka pro každého jedince, mně osobně se také líbí (ve srovnání s Polem, Fábií a podobnými auty ze stejné doby). Ve správné barvě a výbavě vypadá i na dnešní dobu o hodně hodnotněji, než konkurenti. Ale opět - to je stále subjektivní. Nicméně z funkčního hlediska je to zajímavé auto. Sám jsem ho již jednou vybral, ale to jsem měl téměř 3x takový rozpočet a vybíral právě auto do města s variabilním interiérem. Do toho zadání mi popravdě nezapadá snad žádné auto, protože je tam hned několik protichůdných požadavků.

beastar
14. května 2018, 20:54
2

A2 byl velmi dobrý nápad. Audi to kdysi myslelo dobře. Bohužel zákazníci v té době takový auto ještě nechapali dobře. Vlastně k tomu že motor není vidět nakonec došlo. A stavět na malý platformě do vejšky dneska letí tak jako nikdy. Když vemu Áčko od Mb a a2, tak jsou to takový průkopníci. A 1.4 tdi je velmi dobrá. Limitujici je maly vyber kusů a hodně soc verzí po smrti.

ma
martinw
14. května 2018, 08:51
0

Ať počítám jak počítám nejlevnější vůz co jsem kdy měl bylo tátovo auto který mi občas půjčoval, nedal jsem za benzín a servisy ani korunu :) ale občas se muselo umejt. Byla to Škoda Felicia 1.6

reagovat
jendaaa
14. května 2018, 08:59
1

Napadá mě moje ex-autíčko, a to VW Polo MK4. Technika shodná s fabii, takze spolehlivost dobrá, díly na každém rohu...Vyrábí se 2002+, takže je z tohoto století, je malé, lehké, koroze odpovídá stáří, nijak zvlášť to nerezlo, takže lze narazit i na netknutý kus. Oproti fabii to není nudná šeď, není na každém rohu, je komfortnější, a to jak sedačky (seděl si někdy vzadu ve fabii??? Děs ) tak podvozek. Na dálnici hluk ucházející, výběr motorů široký, snad se žádným z nich chybu neuděláš. Měl jsem 1.9SDi, kterej docela i pěkně táhnul, protože nebyl "zanesenej" od dlouhodobý jízdy na spotřebu, tz podtáčení apod. pravidelně jsem tomu dával čoud, hodně jezdil po dálnici, tak ten motor byl na to tak nějak "zaběhnutej". Spotřeba něco málo nad 5/100km. Náklady si vždy pečlivě píšu, takže jestli chceš, můžu pak sem rozepsat, kolik mě to stalo.

reagovat
M P
14. května 2018, 12:27
0

Je fakt, že mě překvapilo, jak je tohle oproti Fabii o tolik dotaženější a lepší auto. Všechno, co se týká interiéru a pohodlí je o tolik lepší. Výborná věc, když člověk hledá příjemný povoz a nechce nutně řidičské zážitky

vojtacz
14. května 2018, 09:02
1

Do 50 tisíc se dá sehnat i Fiat Stilo (za 50 tisíc možná i dvě). Je větší, bezpečnější, ovšem náklady budou dost podobné - z vlastní zkušenosti stačí prakticky měnit olej a nezbytné spotřební díly , jejichž ceny jsou poměrně v pohodě.
1.6. benzín umí jezdit kombinovaně za 6-7 litrů. Na dálnici ve 130 točí 3500, šestku mají bohužel jenom nafty. A nerezne to.

reagovat
JLK
14. května 2018, 10:19
1

Sestistupnovou prevodovku maji i 1.2, vykon to moc nema ale na poklidne plachteni to asi staci. A 3d verze i dnes je celkem hezka.

vojtacz
14. května 2018, 10:59
1

Aha, to jsem nevěděl. Ale je pravda že ta 3d verze vypadá pořád poměrně dobře, na to jak je stará.

Bavoraczech
21. května 2018, 06:47
0

Bral bych tu 1.2 16V. Ony 1.4 a 1.6 sice jedou líp, ale jsou to motory z Opelu a odchází jim řídící jednotky, který jsou mastný stejně jako na Opelu. Jinak pěkný, dobře udělaný a odolný auto s díly za hubičku.

Jakub Pospíšil
14. května 2018, 10:02
1

Asi to bude na první pohled vypadat jako blbost, ale docela se mi osvědčila Lancia Y. Měl ji bratranec a byla fajn, spolehlivá, zajímavá a na tak malé auto nevídaně pohodlná. Do 50 tisíc budou už opravdu pěkné kusy.

reagovat
Inženýr
14. května 2018, 12:36
0

Ypsilony jsem si teď prohlídl, ale do padesáti to bude stará generace - za pade klidně dva kusy, a ta novější je tak od 80 výš. Osobně se víc mi líbí ta starší, zatímco ta novější vypadá jako no-name vozítko z jižní Asie, ale tazatel chce něco od roku 2000 výš, což je, přiznejme si, racionálnější. :)

Jakub Pospíšil
14. května 2018, 14:45
0

Myslel jsem první generaci, druhá už moc zajímavá není. Je sice trochu starší, ale Lancia byla tenkrát ještě "prémiová" značka fiatu, takže ty dva modelové roky do milénia se kompenzují tím, že to auto je na svou dobu dost pokrokové.
I když to je furt starý vergl, o tom žádná :)
Na druhou stranu FIRE motory a základ v Puntu slibují prakticky nezničitelné auto, navíc Lancie z téhle doby jsou velmi odolné vůči korozi.

-
Komentář upraven 14. 5. 2018, 14:47:32

JLK
14. května 2018, 15:16
0

TheKubajs: nemas ty generace nejak pomotane? Vidim-li spravne tak 1. generace je ve vyrobe od 1995, takze moralne tak jeste o 3 roky starsi a dnes se uz hodi tak maximalne do plechcupu.

Jakub Pospíšil
14. května 2018, 15:27
0

Takhle - první generace Y se představila v roce 96, ale v roce 2000 proběhl celkem výrazný facelift a hlavně se přidaly dva motory (FIRE 1,2 8V a 16V). Jasně, je to docela staré auto, ale myslím, že si pořád drží nějakou "soudobost". Třeba s navrhovaným Stilem myslím může směle soupeřit.

GanGreen
14. května 2018, 10:08
0

Co Punto? 1.2 16v se dělal pokud vím s 6kou... Ale jak moc je ta 6ka dlouhá vážně netuším...

reagovat
Trinom
14. května 2018, 10:16
1

Jestli se ti líbí Sirion nebo Cuore, tak jdi do něj. Sám mám Siriona první generace. Teď jsem s ním o víkendu nalítal asi 700 km po českých dálnicích a no problem. To auto je možná nuda a hrkač, ale spolehlivost je špičková a díly za pusu. Pokud budeš vybírat, tak si hlidej jen rez, ale i nerezavci jdou sehnat kolem 20-30k. Nikdo to nechce a přitom je to na dálném východě kult a symbol individuální mobility.

reagovat
ro
rock
14. května 2018, 10:35
0

Chceš s tím občas "taky cestovat po přilehlý evropský unii" a máš v hledáčku stroje jako Cuore?
Sám za sebe bych hledal co největší, takže z tvýho seznamu Lancera. Kdyby to mělo být auto velký zevnitř a malý zvenku, tak možná Grande Punto. U Fiatu to s prostorem vždycky uměli.

reagovat
Trinom
14. května 2018, 11:20
0

Budeš se divit, ale je to docela pohodlný vozítko. To vůbec nejde rovnat s uskákanou německou konkurencí. Dokonce ani otáčky nejsou při dálničních rychlostech úplně mimo.

Ho
Honza123
14. května 2018, 11:36
1

"Strop je 50, nicméně to nechci počítat do TCO." Neni to tak trochu nesmysl? TCO je TOTAL Cost of Ownership, takze pokud se neco vyjme, uz to neni TCO.. A pri nizke najezdu 5kkm/rok bude v TCO docela zasadni rozdil mezi autem, ktere za 2-3 roky ztrati 50% ceny a mezi autem, ktere bude prodejne za cca stejnou cenu, jako bylo koupene..

reagovat
Vencos
20. května 2018, 06:52
0

Zadani je zadani... chapu to. Chce moderni auto, ve kterym nechcipne, kdyz srazi cyklistu....

KS
14. května 2018, 11:44
0

Vojtovy požadavky jsou dost protichůdné a z mého úhlu pohledu nesmyslné. Zkrátka budeš jezdit hlavně po dálnici, kde starší benzín žere a často hučí (čím menší auto, tím slabší odhlučnění). Skoro už bych ti doporučil nějaký nafťák, ale ten bude velmi pravděpodobně dost olítaný a hrozí, že v TCO už nebudou tak skvělá čísla.

Takže: Na jakémkoliv inzertním webu hledat cokoliv na LPG v trochu slušném stavu do 50tKč, na délku do 4,5m a zaparkuješ s tím všude a na dálnici to nebude vlát jak blázen (delší rozvor je ohromně znát). Nebrat nic z Koreje a Japonska (sorry jako :D ), ti si s LPG většinou dlouhodobě nerozumí (vyjma továrních přestaveb Subaru atp.).

reagovat
KS
14. května 2018, 11:53
0

I když je to Renault, ale má klimu a prý vyladěný plynový systém, jel bych ho obhlédnout: https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/megane/17605697?goFrom=list
Úplná tuctovka to taky není a moderní je vcelku dost.

JLK
14. května 2018, 12:15
1

V aute za pade LPG instalovane neznamo kym a kdy taky nemusi byt zrovna vyhra. To uz mozna lepsi bude nejaky stary diesel. Jak tu nekdo psal SDI, jede to pomalu ale jiste.

bitner
14. května 2018, 13:00
1

Tak tak, ojete LPG nebrat. Informace z inzeratu "nove serizen plyn" je eufemismus pro "furt se to sere a nikdo nevi, co s tim."

beastar
14. května 2018, 15:11
0

Plyn je ve starým škopku zlo. Sorry jako. To sdi je taky strašný zlo, ale aspoň víš že se na tom nemá moc co rozbít. Opraví to i servis Džona Dýryho v Dolní Cerekvici u Rumburka.

vojtacz
15. května 2018, 09:01
0

Mě docela fascinuje inzerovaný nájezd 197 tisíc km a fotka budíků s 362 tisícema. A takhle ojetý auto bych nechtěl vůbec, natož v plynu.

sumy
14. května 2018, 11:48
4

Civic 7.g s 1,4 a je klid. Minimální poruchovost a dobrá pasivní bezpečnost (narozdíl od předcházejících generací) Manželka vyzkoušela osobně. Náraz s malým přesahem. Ona 70-80km/h, protijedoucí 626 combi 100-110km/h. Sice přední kolo posunulo pedály cca o 20cm, ale manželka odešla nezraněna po svých. Měli jsme teda 1,7 ropu a do 220tkm běhěm 4 let(ano, na vrakáč šel jako čtyřletý) problémy "0"

reagovat
Inženýr
14. května 2018, 12:23
0

Civic 7. generace určitě ano, ale ta 1.4 je zbytečná. 1.6 jede líp a víc paliva si neveme.

sumy
14. května 2018, 18:01
0

Určitě, ale 1,6 je relativně málo a bývají dražší.

Inženýr
14. května 2018, 21:34
0

To je škoda. Například v Anglii je nejvíce Civiků právě s jedna-šestkou. Dvoulitrů je taky dost (Type-S), a ty už jedou moc hezky.

Inženýr
14. května 2018, 12:22
4

Takže si to zhrňme:

"cokoliv většího než 106ka je zbytečný"

"Musí to umět jezdit úsporně a v akustickým komfortu po dálnici", a "chci taky cestovat po přilehlý evropský unii".

Nějak nechápu, co tazatel vlastně chce. Buď je to miniauto velikosti Peugeotu 106 - nákupní taška, a nebo něco na dálniční cestování se snesitelnou úrovní hluku a "drncání". Ve městě tazatel často jezdit nebude, takže nákupní taška na nic. Na dálnici a výlety několik stovek kilometrů se miniauto absolutně nehodí, a na dálnici si veme asi tolik jako předpotopní americký osmivál.. Je naivní předpokládat, že malé auto bude žrát míň - na dálnici to bude právě naopak. Kdo asi uhodne proč? :) Vždyť jsme tady na Autíčkáři!

Pokud je pro tazatele cokoliv od nákupní tašky výš jenom zbytečné a nikoliv nevyhovující, určitě bych doporučil Hondu Civic sedmé generace s atmosférickou 1.6. Jede hezky, s lehkou nohou bere 6-7 litrů, nerezne, je spolehlivá, a na dálnici je to pohoda jako v autě o třídu větším. Velký vnitřní prostor (v případě 5dv verze je to vzadu jako v autě větším o třídy dvě) bude příjemným bonusem.

Jako ideální auto však vidím Hondu Jazz. Je menší, vyšší (dobrý výhled), vyjma dálnice bude ještě úspornější (1.4), a i když jsem v ní jel jenom párkrát a po okteskách (ročník 2006), musím říct že na auto své velikosti obstojně žehlí nerovnosti, a akustický komfort mi přišel lepší než v první generaci Mazdy 6.
Spolehlivá bude taky, a že by rezla tak o tom nic nevím.

Audi A2 by nemusela být špatná volba, ale v porovnání s Jazzem bude menší (hlavně uvnitř), a s benzínovou jedna-čtyřkou asi i míň úsporná. Mlynky na sazo-maso-espresso 1.2/1.4 TDI nebrat. Naco? Jednoduchá atmo 1.4 bude v TCO lepší, pokud to není na pár týdnů, a každé normální auto si těch 5 litrů kombinovaně prostě veme.

V každém případě přeji šťastnou ruku při výběru a bezproblémové užívání. Za pozornost by stál i Lancer, když už jeho jméno zaznělo v samotném dotazu. Nedávno ho tady testoval Krab, a bylo to zajímavé čtení.

Osobně bych na místě tazatele bral Hondu Jazz.

Tady z toho může být zajímavá debata. :)

reagovat
Trinom
14. května 2018, 12:43
0

Co se týká spotřeby, tak moje Daihatsu na dálnici baští kolem 6L/100. Mohlo by i míň, kdyby nebyla lambda hyn. Mluvíme o pohybu rychlostí 120 - 140 km/h.

ro
rock
14. května 2018, 13:12
0

to Quattro:
ad Jazz:
asi by se v tom občasná delší jízdy přežít daly, je to až absurdně prostorný v poměru k vnějším rozměrům... ale u nás je jich strašně málo, ještě míň jich bude v cenovém limitu a u těch je otázkou technický stav. Ti, co je mají v dobrém stavu, vesměs nemají sklony se jich zbavovat (říkám jako ten, kdo rodičům opatřil City) a když už, tak jsou drahý.

ad to zhrnutí:
taky to nechápu. Vykašlal bych se na nákupní tašky a pořídil něco většího. Kdo ve městě zaparkuje se 3.8m vozítkem, se 4.3m autem tam zaparkuje taky.

briza
14. května 2018, 14:59
2

S tím Jazzem jsi mě teda krknul. Konečně to vypadalo, že mě napadlo auto, co tu ještě nikdo nezmínil a prd :( Každopádně bych se za něj taky přimlouval. Kdysi jsem v tom jel dokonce na zadní sedačce a byl jsem úplně šokovanej, že jsem se tam nacpal a dokonce i celkem pohodlně. Navíc ty vyklápěcí sedačky jsou super.

beastar
14. května 2018, 15:13
2

Já bych si vybral prostě Clio v benzínu co nejnovější za to pade. A na nějaký kecičky že francouze nebrat bych se tohlecto. No a nebo pólíčko no.

Inženýr
14. května 2018, 21:29
0

Bříza: V Jazzu jsem se párkrát vezl taky vzadu a na svou třídu mi to auto přišlo opravdu pohodové. Vnitřního prostoru je tam fakt dost - prostě Japonci umí postavit velké auto na malém půdorysu. :) Ty sedačky jsou myslím Magic Seats, podobně jako u Civiků 8. a 9. gererace.

tazzz
14. května 2018, 13:25
0

Při tak nízkém nájezdu bych u staršího auta nepreferoval ani tak spotřebu, jako cenu a dostupnost náhradních dílů, protože po ujetí 150.000km bude něco na odchodu.U japonských aut, které jsou podle mě nejspolehlivější, se musí počítat s tím, že se zpravidla nikde nedělají spotřební věci v náhradě, tudíž katalyzátor vyjde klidně na 25.000,- (a pokud je pryč, tak dnes už se přes emise nedostanete) a ceny kotoučů, destiček či tlumičů jsou minimálně dvojnásobné oproti evropským vozům.Osobně bych šel do WV Polo nebo Suzuki Ignis, popř. do nějaké mazdy, ale vždy je to sázka do loterie.

reagovat
sumy
14. května 2018, 17:18
1

Řeči o drahých dílech na Japonce mě vždy dojmou. Kotouče Brembo na civica? 670,- Kč Tlumiče Billstein na Pajero 1200,- a tak dále a tak dále. Díly na Japonce stojí úplného prdlajs. Zítra mi přijde asi nejdražší díl, co jsem za 20 let s Japonci kdy kupoval-atyp spojka na pajero za 5400 od Sachs

tazzz
14. května 2018, 17:43
4

Omlouvám se za dezinformaci, máte pravdu.Byl jsem mystifikován zkušeností souseda, který před lety dával ranec za náhradní díly pro Subaru Leon, ale evidentně jsou ty ceny dnes srovnatelné s ostatními vozy.

ToMyx
15. května 2018, 16:44
0

Ano, ano. Ceny dílů na japka opravdu nejsou vysoké a čím starší, tím levnější. Kotouče a desky (trw) na celou Primeru vyšly na cca dva a půl:-) Spojka vyjde na cca trojku....atd atd. Taky jsem se toho bál, ale místo do oprav jsem ty prachy dal do pár úprav :-)

sumy
16. května 2018, 09:48
0

A navíc to bývaj i bezva překvápka. Včera mi přišla ta spojka. Krabice SACHS, lamela EXEDY, přítlačák EXEDY a jen lóžo SACHS. Vůbec je poměrně častý, že jsou v krabicích evropských výrobců díly "made in Japan"

Vavris Vavrisovic
14. května 2018, 13:36
2

Já bych přihulil dalších 50 a koupil Yarunu 1.3 s šestikvaltem 8-)

reagovat
briza
14. května 2018, 14:55
5

Já jen čekám kdy se přiřítí Bíst s tím, že by přihulil 60mio a koupil Zondu :)

beastar
14. května 2018, 15:06
0

Zonda is elvejs ánsvr. Tady chápu že to musí zrát míň jak 22 na sto. Což Zonda umí jen na plaťáku na neutral. Takže doporučuju přihulit 50000 euro a koupit Ghibli v naftě na operák. Sic to neni tak rychlý a ve všech ohledech příjemný jak Zonda, ale když to jinak nejde. Je to teda i malý ale co.

Sklenk@
14. května 2018, 13:56
2

A co koupit 2 renaulty thalie... když nepojede jeden, pojede snad druhý :D

reagovat
Kuře
14. května 2018, 14:06
0

Tak já si tak nějak myslím že Danova odpověď je docela trefná, o Mazde nevím sice vůbec nic, ale tu Pandu měla přítelkyně která ji zdědila po mamce a nepamatuju se že by kdy řešili cokoli. A dokonce to jezdilo i docela slušně když sem to párkrát řídil... A to Ignis měl soused už od doby co si pamatuju z dětství. Stačí snad jen říct, že to auto vydrželo déle než on...

reagovat
sheogh
14. května 2018, 14:23
0

Popravde z dotazu nechapu, kam tazatel miri - chce co nejlevnejsi auto na dalnici, ne vetsi nez P106 (sebevrah), ale ktery nehuci (maly auto = metsky auto = kratky kvalty = hukot + spotreba)... Holt nekde bude potreba udelat kompromis

reagovat
JLK
14. května 2018, 14:55
10

On se chce jen premluvit k nakupu nejake A8 D2 nebo punkoveho Jaga, ale aby mel ciste svedomi tak na to jde takhle oklikou :D

beastar
14. května 2018, 15:15
0

V tom případě je na dobrý adrese.

JLK
14. května 2018, 15:47
1

Rovnou prihodim perfektne vyhovujici exemplar (trochu napadeny tuzerem, ale da se to oddelat)
https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/a8/17753350?goFrom=list
Splnuje vsechny pozadavky (i ty, o kterych si autor mylne mysli ze jsou zbytecne)
- je usporna (zakladni 2.8),
- levna na udrzbu (krome S8 asi jediny motor s manualem),
- spolehliva (namotanych 318kkm to potvrzuje)
- na dalnici je s tim jizda jedna basen (oproti P106 apod. jeste ze by ne),
- a pozadavek na vek se snadno obejde jednoduchou uvahou: tahle trida vzdycky minimalne o jednu generaci predbihala mainstream, takze vezmeme-li zivotnost modelu = 6 let tak se s D2 dostavame presne kam je potreba.

No neni to idealni kandidat?

sheogh
14. května 2018, 15:56
0

Jo tak A8 D2 mu milerad doporucim... dodnes me mrzi, ze sla z baraku, ale na 2 auta nebyl prostor ani cas... :-)

Inženýr
14. května 2018, 21:22
0

Hele pánové, byla tam síce řeč o spaní v P 106, ale o zadních sedačkách jakožto o požadavku v dotazu nic nezaznělo.

Myslím, že každý kdo to tady čte alespoň 48 hodin moc dobře ví, co by si měl tazatel vybrat.

JLK
14. května 2018, 22:14
0

Quattro: no to je taky fakt. a proti hluku na dalnici staci hlasitejsi radio.

sheogh
15. května 2018, 12:05
0

Nebo sluchatka :-). Jinak spani v P106 bych chtel nazorne demonstrovat. Teda za predpokladu, ze dotycny neni trpaslik z koreje s amputovanyma nohama.... :-D

beastar
15. května 2018, 13:11
0

To aby si vyndal volant a přední sedadla. A nechal otevřený kufr. Třeba v Alpách pod sjezdovkou pohoda.

Vojtáno
14. května 2018, 17:11
1

Za mě 107, C1 či Aygo.. První kusy se do 50 seženou a za mě je to auto, do kterého jsem mimo urezlého výfuku a táhla spojky nedal za 4 roky a 90tis. ani korunu. A byl jsem s tím na x dovolených(3000km+), když jsem sklopil sedačky tak jsem odvezl půlku kapely(co se nevešlo otevíracím sklem, vešlo se přes přední sedačky) nebo se odstěhoval na jeden nájezd od bývalky. Na semaforech jsem drtil kde koho a ještě to prostě hezky vypadá (tedy C1 a 107 Aygo je hnus...:) )Pro mě nezapomenutelné malé auto, u kterého uvažuji, že si ho znovu pořídím a manželce věnuji naše combi...

reagovat
Inženýr
14. května 2018, 21:39
0

Na Aygo jsem koukal s čerstvým řidičákem, jelikož to mělo v Anglii levnou pojistku - pro mně tehdy asi £3000 na rok. ;) Pokud nemá člověk vyšší požadavky, tak to auto podle mně odvede hezkou službu, ale jet v tom rychleji než 80 km/h bych nechtěl ať už kvůli bezpečnosti, tak kvůli tomu že auta mám rád a nerad je trápím. :)

Ča
Ča Snač Aj
14. května 2018, 17:33
1

Napadá mě moje auto :D hranatá Fiesta 1.25, výkonem neurazí, dobře se řídí a na dálnici si vezme kolem 6l/100, samo pokud se jede 120-130 ne víc.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
14. května 2018, 20:20
0

Safra, chtělo by to možnost úpravy komentářů pro nás, co třikrát píšeme a jednou přemýšlíme. Inzerát není na moje auto, ale mám auto s daným motorem, abych to uvedl na pravou míru.

vojtacz
15. května 2018, 09:07
0

Měl jsem tu samou akorát v naftě a bylo to super auto - spotřeba snad kolem 5 litrů (a to sem jezdil každý den do práce cca 80km po dálnici), vyspat se v tom taky dalo. A servisně to bylo všechno za hubičku. A navíc, ta hranatá je taková roztomilá :))

fu
furrow
14. května 2018, 18:09
0

Já bych ještě uvažoval o Toyotě Yaris 1,3. Měli jsme v rodině 2x s litrovým motorem a teď máme krátce 1,3 a je to co se jízdy týká úplně jinde. Jede to fakt oproti litru jako z praku a spotřeba je na dálku i lepší než u litrového. Ale moc jich není na prodej.

reagovat
Vencos
14. května 2018, 21:56
0

Prvni, druhej, nebo treti?

li
libors
14. května 2018, 18:13
-7

Jen technicky, pokud se nepletu tak ekvivalentem SUBARU JUSTY je SUZUKI SWIFT nikoli IGNIS. Pokud má autor takové znalosti tak by možná neměl radit ostatním......

reagovat
tazzz
14. května 2018, 18:40
2

Máte pravdu oba : viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Subaru_Justy
Justy I Typ KAD (1984–1995)
Justy II Typ JMA, MS (1995–2003; na základě Suzuki Swift)
Justy III Typ MHY (2003–2007; na základě Suzuki Ignis)
Justy IV Typ M300F (2007–2011; na základě Daihatsu Sirion)

...

Učitel
14. května 2018, 21:18
-8

Tak v první řadě milý Vojtíšku by to chtělo Slabikář... Ale v klidu, nejsi sám!

reagovat
Vencos
14. května 2018, 21:57
1

Treba to psal v ospalosti rano v metru...

Inženýr
16. května 2018, 12:04
1

Pane učiteli, víte co je to "pasy", v angličtině?

Vencos
14. května 2018, 21:59
0

Co ta 1.4 tdi? Jsou po netu do 30ti nejaky Fabulky a starší Polena...

reagovat
JLK
14. května 2018, 22:16
0

Kdyz uz 1.4 tdi tak v A2...

Vo
Vorlosup
14. května 2018, 22:32
1

1.4 TDI dokáže na volnoběh uspokojit 8,6 z 10 žen. A to pouhým přenosem vibrací do kabiny.

Breakthru
14. května 2018, 23:09
1

1.4TDI a D1 je perfektní kombinace....člověk při řízení neusne ani kdyby dva dny nespal...
Ten motor je krám....

beastar
15. května 2018, 00:08
1

Ale no tak neni to zase tak hrozný. Vona motormutter ve standardu taky pěkně přede. Taky se to dávalo do malejch paštik tam se na komfort nehrálo. Jinak a2 z hlediska prostoru a přístupu předběhla dobu o generaci.

Spooker
15. května 2018, 00:07
1

corolla E110 se šestikvaltem a srát na to, že je stará

reagovat
BigBen
15. května 2018, 08:48
4

"Co nejnižší náklady jsou prioritní. Spotřeba, pojistka, spolehlivost. Cenový strop je 50. Jezdit bude primárně sám"
Když se nad tím zamyslím tak mi z toho vychází poměrně slušný kolo. Spotřeba nula, pojistka žádná, spolehlivost maximální. Vydrží i několik let bez servisu. Do ceny se taky vejde. Ve městě jezdit nebude takže do přírody ideální a 25 km 14 dní v měsíci taky ujede. Akustický komfort po dálnici se vyřeší jízdou po paralelní silnici. V případě stížností na mé řešení va smyslu, že to nemá motor, tak za ty peníze už se najde i elektrokolo :-)

reagovat
Ha
Habakukk
15. května 2018, 11:26
0

No nebo může jezdit na mašině. Motor to má, krátký trasy nevadí a po Evropě v jednom člověku může také jezdit.

BigBen
15. května 2018, 11:59
0

Samozřejmě, motorka to taky řeší. Úplně krásně. Já na motorce nejezdím ale jezdím do práce na kole podobnou trasu, tak mě první napadlo kolo.

po
powpow
15. května 2018, 16:34
0

to se tu odvazis napsat, abys nebyl hned pumpickar a slunickar, obcas to tu ma uroven jako dfens

beastar
15. května 2018, 17:12
1

Tak nevim jak dfens je na tom s úrovní. V porovnání s ostatními diskuzemi českého auto bahna je to tady tolerantní diskuze plná vzdělaných a velmi slušných džentlmenu;) Takže no vorís mistře.

Inženýr
15. května 2018, 17:31
1

Ještě bych dodal, že k dokonalosti nám tady chybí pár hezkých džentlvymyn. A ještě mi furt nejdou ty notyfykéjšns. Vlastně je toho víc, a mladý pán co tu dělá do ÁJ-TÝ by s tím třeba mohl něco udělat.

ro
rock
15. května 2018, 18:42
0

to BigBen
No nevím, když jsem to kdysi počítal, tak jsem na kole jezdil asi tak za 8 Kč/km (ale už je to dávno. V poslední době jsem neměl odvahu to zaktualizovat). To se s těma nízkejma nákladama moc neslučuje :-)

po
powpow
16. května 2018, 08:44
0

Nejspis jsem byl trochu ukvapeny s tou urovni, precijen je to snad jediny cesky web co navstevuji. Dejme tomu, hypoteticky, mohlo by se zde hodit neco o te potrefene huse.

Inženýr
16. května 2018, 09:56
1

Powpow: Když jsem Autíčkáře začal navštěvovat (asi před třemi lety), tak to tady bylo trochu menší jak z hlediska obsahu tak počtu diskutujících. Myslel jsem si že je to právě tím - málo lidí, z toho dost se navzájem osobně zná a prostě "web pro skupinku nadšenců". Teď musím uznat, že Autíčkáři se nějakým zázračným způsobem (až na zanedbatelný počet velmi občasných výjimek) vyhýbají tzv. trollové, a přitom je to tady v pohodě z hlediska cenzury i adminovské buzerace. Jednoduše - pokud je něco chujovina, tak to chujovinou můžeš nazývat, a nikdo do tebe nezačne rýt. Tady chápou, že je to o lidech, a ne o 100% slušnosti řeči. Na většině webů se mi diskuze fakt hnusí.

BigBen
16. května 2018, 10:05
0

powpow: nejsem pumpičkář ani sluníčkář. Moje auto žere 10 litru na 100 pri klidný jízdě, to myslím hovoří za vše :-)

beastar
16. května 2018, 12:56
0

Powpow: Jestli směřuješ tuhle rádoby drsnou kritiku na mě, tak to je mi líto a jistě z toho budu hrozně smutnej;) Nejsi první ani poslední. Buď to pochopíš jak to je, nebo ne tj na tobě. Každopádně až si třeba jednou koupíš první Zondu tak taky pochopíš že auta jsou koníček a sranda a ne zábava pro trapný inženýry co s láskou vzpomínaj na bolševismus... Sorry jako.

Ha
Habakukk
15. května 2018, 11:22
0

No nejlevnější auto je takové které nemáš a nebo služební :-) No pokud k tématu asi bych doporučil Fiat Grande Punto se základní 1,2 měli jsem je od nova jako služební a neskutečnej držák. Motor i s málem koní šel pěkně do otáček na dálnici v jednom člověku šlo držet 150km/h no top speed byl u 160km/h :-). Proti Stilu s 1,6 to bylo auto spolehlivostí a řád jinde.

reagovat
Be
Beaumont
15. května 2018, 21:16
0

Přesně tak, Grande Punto je ideál, na svou kategorii pohodlné, tiché. Jen bych se možná spíš podíval na motory 1.4, ať už 8V, nebo 16V, případně dokonce fantastické turbo 1.4 T-jet (to už ale asi bude mimo rozpočet). Jednoduchá robustní technika, karoserie nerezaví, díly za pár šupů, případně na vrakovišti taky k sehnání.

beastar
15. května 2018, 13:19
1

Takže teda co? Pětka v kombíku v benzínu a ideálně čtyřkolka samozřejmě v plný a elektriše glásdach. Ideálně nivo. Do padesáti půjde s nějakajme 600 000 km sehnat. Do práce to stačí. Spotřeba 10 až 25 a spát v tom jde. Na dálnici ve 170 točí 3000. Doporučuji samo stejně automat ať je to po eúropě komfortebl. Servis levnej. Jsou toho plný autolandy. A jak říká strejda Helmut! Co na bávu vopravíš to vydrží 6x dyl jak na fauvé a těch ťamanskejch kárách jako tojota a tak. Takže záruku mobility máš přímo z rajchu.

reagovat
BigBen
15. května 2018, 13:26
0
beastar
15. května 2018, 17:16
0

Trochu mi chybí teda ten automat jakože na tu Evropu víš a ta čtyřkolka do toho terenu jako. Ale jinak móc pěkný bez investic jen sednout a jezdit. Jinak teda teď beze srandy já osobně bych si raději vosedlal tenhle starej sen kolotočáře, než jezdit denně v něčem jako Corsa. A když necháš tu 39 úplně rozpadnout náklady na provoz nebudou nijak likvidační:))

Inženýr
15. května 2018, 17:19
0

A to má najeto skoro dvakrát míň než píše Beastar. A dokonce o litr pod rozpočtem! Tohle z nabídky zmizí rychleji než rádobyrumuni když je nablízko celní kontrola.

BigBen
16. května 2018, 10:10
0

Jasně chybějí tomu některý fíčrs, ale za ty prachy bych jezdil bez servisování dokud se to nerozpadne a pak koupit ještě jedno a když se rozpadne i to druhý, tak z těch dvou složit jeden kus a dojezdit dokud se nerozpadne :-)

beastar
16. května 2018, 18:09
1

Přesně tak sem to myslel. Jako fíčrs bych i oželel vono taková Fabka toho taky moc nemá. Jasný jeden hauptwágn a servisní kára na díly k tomu. A do sedmi petek se vejdes a jezdis jak kénig. Bavoráček, prostorný to je motor jenom přede. Moc to nehnije. Jak říkám volba rozumu. Lepší už je snad jenom éčko f plynu. Spát se v tom bude taky ok. A svarit z toho potom jedno auto prodlouží životnost na víc jak 5 let. Což máš lízingovou okynu

abc
16. května 2018, 16:44
2

Fabia 1.9 SDI. Z tohoto století to (těsně, o 3 měsíce) není, cool to není, pojistka nejlevnější taky nebude, ale spolehlivé to je (rotačka jak 1.9 TDI 66 kW), umí to opravit každý, díly jsou všude (narozdíl od všech těch exotů) a provozně to bude levnější než jakýkoliv benzín. Kombík je docela prostorný, nerezaví to moc, je to celkem bezpečné. Euro to má 3 nebo 4, což je v ČR jedno.

Provozně to bude levnější než jakákoliv Felicie, Audi A2

reagovat
BigBen
17. května 2018, 08:44
0

Na tohle auto/motor jsem úplně zapomněl. Přitom jsem s tím jezdil jako se služebním. Nemá to turbo , myslím že ani "dvojhmotu" takže hned o dvě kurvítka méně. Když se to rozjede, tak to jede, jen od toho člověk nesmí čekat velký zrychlení. Předjíždění je tak otázkou plánování dopředu. Při klidný jízdě se dalo jet za 4,5 litru. Já pořád pospíchal, tak jsem jezdil za 5,8 dlouhodobě.

H_F
17. května 2018, 18:24
0

do ty doby, nez ti na ty sracce uhnije kabelovej svazek (30tisic), odejde tacho, casto se sere se podvozek a tak dal
kamaradka v dobre vire koupila fobii, kterak ji to opravi garaznik na kazdem rohu... nu a skoncila s nekolik mesicu nejezdicim kusem srotu, kterej na servis stal pres 70klacku (30k teda slo jen do zazracnyho 1.4 16v pruseru) .. sla s tim ze servisu do servisu, protoze ji to nikde do kupy nedali poradne, a zdaleka jeste nebyly vychytany vsechny chyby

na serviscost nic lepsiho nez vychytanej japonskej benzin neni, honda civic s benalem je navic ve vsech smerech o tridu prijemnejsi vozidlo...

abc
23. května 2018, 13:21
0

za 30 tis. koupíš celé auto, ne jeden kabelový svazek.

tachometr může stát tak 4 stovky.

podvozek se nesere nijak zvlášť často, je to platforma PQ24, pokud nenabouráš, tak se např. ramena nemusí měnit nikdy.

ty auta bez větších problémů najezdí 400 000 km, i víc.

když už spolehlivého japonce, tak radši Toyotu, ev. Nissan. Hondy víc rezaví.

ZMZ
17. května 2018, 08:59
0

Co fiesta benzínová? Mám 1.3 (rozvody řetězem) a za 6 let nebyl problém.

reagovat
Bavoraczech
18. května 2018, 07:45
0

Starší Fordy mívají problém s korozí... Je to podobný jako ta Mazda

Ča
Ča Snač Aj
23. května 2018, 12:54
0

Fiesty kolem let 2004-2007 na tom nějak hrozně nejsou a seženeš je za padesát i s 1.25

da
darkus
17. května 2018, 11:45
0

Trochu duchodcovsky tip, ale to i cele zadani ;): co treba Opel Meriva prvni generace?

reagovat
Bavoraczech
18. května 2018, 07:44
0

Opel má za mě dražší díly (měl jsem dva). 1. generace je vlastně Suzuki Wagon, druhá už nemá tak dobré motory (Twinport apod.)

da
darkus
18. května 2018, 09:38
0

Asi myslis Agilu, ja psal o Merive ;) Agila je takove srandovni auto, jezdil jsem jenom s prvni generaci v zakladu a asi bych to auto s cistym svedomim nebyl schopen nikomu doporucit. Naproti tomu Meriva (jezdil jsem pokud si dobre pamatuju 1.4 16v 90k) je dle meho nazoru velmi zajimavou alternativou k Fabii. Docela dynamicke a prostorne auto.

Vencos
20. května 2018, 06:50
0

Drahy dily, drahy dily... 30 let jsme na Zapadd, ale tyhle komunisticky manyry jeste leckoho neopustili...Tazatel se ptal na spolehlivy auto. Kdyby chtel srot, co se musi stale spravovat, koupil by si Feldu

Bavoraczech
18. května 2018, 07:42
0

Za mě FIATek super. Jeden FIRE jsem měl. Opravitelné doma na koleni, ceny dílů nepatrně vyšší než na Felicii a stačil tomu olej z Kauflandu. Rozvody to přejelo o 20 000 km a 4 roky oproti plánu a stejně nepraskly. Panda je skutečně velmi jednoduché auto, které dobře drží stopu. Jestli ale zdědilo geny Una/Punta MK1, tak se bude dost naklánět. Vynahradí to ale motor, který ačkoliv není úplně nejtišší, se nechá krásně vytáčet a ani v otáčkách nemáte pocit, že by se nějak trápi. A odvděčí se i pěknou spotřebou okolo 6l/100 km i po dálnici.
Mazda se mi taky líbí, jen se bojím té koroze. Ta by mohla celkovou životnost o něco zkrátit.
A jak říkají mechanici, homokinetickej kloub se dá vyměnit za pár stovek, ale nahnilý kastle už se nikdy nezbavíš.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem