načítám data...

Potřebujete vůbec auto?

Na autíčkáři se často bavíme, jaké auta bychom potřebovali, či jaká by pro nás byla nejvhodnější. Potřebujeme jej ale k běžnému životu nebo je to jen hračka?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pomoc, spolu s epidemií se hroutí civilizace, jak ji známe, a na autíčkáři se objevují pochybnosti o tom, jestli potřebujeme auta! Ale kdepak… Dnes je to spíše o zamyšlení, nakolik je pro nás auto nutností, či hračkou.

Ještě rok zpět bych vám řekl, že auto je v mém každodenním životě zásadním a skoro až nepostradatelným pomocníkem. Při mém dojíždění do práce a školy mi auto šetřilo týdně od šesti do desíti hodin času týdně. Většinou jsem nejezdil v příliš exponované časy a většině dopravních špiček se vyhýbal, co to jen šlo. Díky tomu jsem měl většinu jízdních časů do dvaceti minut, kdy tomu MHD nemohla konkurovat. Navíc, mít možnost jet si bez střechy nebo v nějaké přepravní kapsli, kde se nemusím mačkat s ostatními, byl příjemný bonus. A že to stálo peníze? No ano, ale nebylo to až tak moc a z mého pohledu to stálo za to. A nečekal bych, že by se to mohlo tak snadno změnit.

A co se vlastně změnilo? Studium jsem ukončil, změnil jsem zaměstnání a přestěhoval se o 993 metrů jinam. Jasně, ubylo mi dojíždění na jedno místo, ale jak velkou změnu udělá oněch 993 metrů? Dost na to, abych teď měl zastávku autobusu, který mě doveze až před budovu, kde vytvářím hodnoty, 8 minut pěšky od vchodu do domu. Takže dostat se do práce mi momentálně trvá přibližně 30 minut, budeme-li počítat s tím, že někdy na svůj spoj budu muset pár minut počkat. Je to rychlejší než auto?

Odpověď na tuto otázku není jednoduchá. Vzhledem k tomu, že jsem se přestěhoval o 993 metrů blíže do centra Brna, tak jsem se dostal do míst, kde to zrovna přebytkem parkovacích míst neoplývá. O to víc, že je tu hranice modrých zón. Pokud bych tedy měl počítat, že mi pár minut potrvá dojít k autu, které je někde v blízkých ulicích, pak se výhoda rychlosti auta tak trochu smývá. Navíc tu máme jednosměrky, takže vydat se správným směrem může být často velice spletité. A už kvůli parkování bych najednou musel mnohem více přemýšlet o tom, kdy se dostanu z práce tak, abych ještě rozumně zaparkoval. A přiznám se, to se mi vážně nechce.

Dostal jsem se tedy ze situace, kdy jsem autem jezdil hlavně díky rychlosti a své pohodlnosti, do situace, kdy autem právě z vlastní pohodlnosti nejezdím. Život je plný paradoxů, viďte? Částečně tomu pomohl i fakt, že můj vozový park není zrovna pojízdný, ale víte, teď mi to ani tolik nevadí. Vlastně už se i těším na chvíli, kdy už nebudu jezdit z nutnosti, ale hlavně pro radost. Té totiž není nikdy dost. A z auta denní potřeby už bude jen hračka.

A co vy? Obejdete se bez auta a máte je jej na hraní? Nebo je pro vás nutnost se přepravovat? Diskuse je vaše!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
10. března 2020, 19:53
5

Nepotřebujeme...ale chceme :)

reagovat
Pochtli
10. března 2020, 20:02
0

Ve městě je to auto vs MHD vyrovnané, na některé trasy vítězí jeden způsob dopravy, při jiné cestě naopak výrazně prohrává. Do práce často vyhrává auto pro lenost šmatlat na bus a ještě k tomu řešit, kdy to zrovna pojede.

A mimo město je to pro mě tak napůl zábava a zároveň nejlepší způsob dopravy, protože moje záliby jsou s veřejnou dopravou poměrně dost nekompatibilní (poloha, dost věcí sebou apod.).

reagovat
BonfireCZ
10. března 2020, 20:08
1

Kéž bych mohl jezdit do práce MHD... ty spoje jsou úplně debilní, a tak jezdím každý den 2x 6km krátkou trasu. Ušetří mi to 35 minut.

reagovat
Vencos
10. března 2020, 20:28
3

Zrovna venku prší. A občas tam taky bývá zima. Zastavka tramvaje je 400m od domu. V tramvaji jezdi divnolidi. Ridičák mám. Je to potřeba.

reagovat
Safa
10. března 2020, 20:33
3

Auto je fajn. Ale MHD (v Praze a Středočeském kraji) taky, včetně příměstských vlaků. Takže po pracovní stránce to kombinuji podle nálady. Po soukromé stránce miluji své auto. :o)

reagovat
beastar
10. března 2020, 21:37
2

Bohužel, potřebuju. Nejzajímavější alternativa je pro mě vlak. Jenže já často musím jezdit i na místě. Doufám že jednou budu doma. A budu mít auto jenom jako zábavu.

reagovat
Jenda_K
10. března 2020, 22:11
0

Souhlasím s tebou, jsem z Českých Budějovic, jezdím pracovně od Otrokovic až po Prachatice. Občas kouknu do jízdního řádu a hledám trasy, ale zjistím že abych se dostal na devátou třeba do Kyjova musím vyjet den předem. Takže zase po D1, hodina rezervy neboť v cíli na mě čekají lidé a tradáá podle počasí malým autem nebo čtyřkolkou. Pokud mám něco po Českých Budějovicích snažím se chodit pěšky, krásný relax, čistá hlava a jistota že do cíle dorazím včas. Ve špičce rychlost srovnatelná s autem, chodím až do vzdálenosti tam a zpět 20 km. Městskou jezdit neumím a dokud nebudu jezdit zadarmo učit se nehodlám. Na středně dlouhé trasy a slušné počasí jsem si pořídil úplně nového veterána v jedné stopě z Indie a skoroveterána z GB. Jinak vzhledem ke čtyřčlené rodině a chalupě za městem se bez auta neobejdu.

theGeno
10. března 2020, 21:55
2

Mám to štěstí, že nepotřebuji. V době, kdy mě dohnala frustrace z nekonečného vrážení peněz do aut,motorek atd. jsem si řekl že na ně kašlu. Na běžné ježdění jsem používal kolo. Fungovalo překvapivě dobře (a spolehlivě :-)). Po nějaké době jsem si řekl, že by nebylo od věci si nějaké přibližovadlo opět pořídit. Je přece fajn si zajet kamkoli, za jakéhokoliv počasí (spontánní výlety atd.) Takže jsem to opět nevydržel a zase živím dvě Alfy (víkendovka a daily car) a jednu motorku. Peněženka mi sice moc nepoděkovala, ale jsem nepoučitelný. Ale zpět k otázce -dá, ale nesmíš dojíždět daleko za prací, nesmíš mít nejbližší obchod 10 km daleko, nesmíš mít rodinu, vozit pravidelně velký náklad, a ideálně mít v rodině někoho kdo auto již má (a je ochoten půjčit). Stejně si ale myslím, že to nevydržíš a dřív nebo později nějakému inzerátu podlehneš.

reagovat
le
lekla_ryba
10. března 2020, 22:03
3

No zkoušel jsem 1,5t vlek s lodí připojit za tramvaj a sputit z něj loď. Ale zatím se mi to nepovedlo... :)
Ale je fakt, že vzhledem ke své nadváze jsem začal chodit pěšky, všude, kde to jde.... Ale vůbec z toho nemám radost jako...

reagovat
Jenda_K
10. března 2020, 22:16
0

Mám to podobně, váha mi 1. ledna řekla že jsem jednička dokonce trojnásobná - 111 kg, tak chodím. Chůze je celkem úsporná, mám změřenou spotřebu 1 kg na 100 km...

Yx
Yxo
10. března 2020, 22:05
4

Nadzemka s logom SMRT v titulnom obrázku je len subliminal message? :D

reagovat
beastar
10. března 2020, 22:36
0

No to je dobrý:) Bych si nevšiml ale smrt dobrý...

František Čáslavský
11. března 2020, 10:25
0

Možná :)

gramo
11. března 2020, 15:55
1

Mi to nedalo a musel jsem UTFG :) https://en.wikipedia.org/wiki/SMRT_Corporation

Chosé
10. března 2020, 22:32
0

Naprosto ti rozumím. Pro mě jak během studia, tak i nyní při výuce a dojíždění do práce je auto nepostradatelné. Bohužel jsem se ještě nedostal do fáze (lokace práce/školy/domova) kdy by bylo výhodnější MHD. Z domu do práce kousek za Brnem to mám ve špičce kolem 15 minut (ve špičce 30-35 minut). Že samotné práce do školy do výuky mimo špičku nějakých 25 minut. Samotná cesta že školy domů kolem 10-30 minut dle kolon. Když bych to celé absolvoval pomocí MHD, tak budu muset alespoň 4x přestoupit a bude to trvá tak 6-10x déle. Plus si v klidu nekoupím snídani ráno. Ale jo, zcela rozumím a věřím, že to vyjde i finančně lépe. Prozatím ovšem vidím výhodnou cestu tak, že bych pořídil druhé auto (jo, paradox), které bude žrát méně a tak se výhodnost MHD ještě sníží.

Jinak jak se sedí v létě/zimě kolem divnolidí? To mě na MHD hodně odrazovalo při hodinových cestách do školy.

reagovat
Trinom
11. března 2020, 06:50
1

Občas je rozumný nákup skútru. Jezdí to za levno, nestojí v koloně a zaparkuješ ho skoro kamkoliv.

Autíčkový Jelen
11. března 2020, 10:55
1

Odpověď pro Chosé...Sedí se vedle nich úplně stejně jako na jaře nebo na podzimu :D Prostě si sedneš, jedeš, dáš sluchátka nebo čteš knížku a neřešíš. Pokud nejedeš šalinou tak je v tom v zimě dokonce i docela teplo a v létě chvílemi až zima (teda na mě, nebyl jsem zrovna odchován na klimatizaci) (klima teda platí zatím jen pro autobusy). Auto je sice krásný luxus, ale jakožto student, který teď byl na chvíli v "mezibrigádním období" luxus finančně nedostupný a řekl bych, že vzhledem k pozici mého bydliště i velmi zbytečný.

custom1
13. března 2020, 08:15
1

Tomáš Trýska: Jezdit na skútru je jako šukat tlustý holky. Je to fajn, akorát tě u toho nesmí vidět kámoši. :D

Trinom
13. března 2020, 13:46
0

Tak to máš v tom případě špatný kámoše. Tady to nikoho nepobuřuje :-)

sheogh
14. března 2020, 11:19
0

Ani jedno? :-D Nemusi to byt nutne ruzova Vespa ze? Da se jezdit i na normalni “obkrocne” male motorce.... Skutr taky nedavam, blbe se na nem jezdi a clovek u toho vypada, ze sere
-
Komentář upraven 14. 3. 2020, 11:19:52

Chosé
14. března 2020, 19:50
0

@Autičkářový Jelen: fakt? Já MHD jezdil nějaký 4 roky a pak jsem přestal. Autem to bylo prostě lepší, cestou do školy i zpět z ní jsem pobral další dva spolužáky a pohoda. V MHD bylo buď horko, hrozná zima a sem tam jednoduše hnusnej smrad. Navíc cesta na zastávky v dešti, sněhu (tehdy ještě v Brně byl) ... no hrůza. :)

Náhodou skútr bych docela rád řešil mít ho kde parkovat. Za barákem na pevném povrchu už je místo zabráno sousedem a loni se naučila nějaká buchta zamykat ten svůj na trávě, kde se pomalu ale jistě začíná propadat do země a je kousek od mého auta. :D

Autíčkový Jelen
14. března 2020, 22:14
0

@Chosé: Samozřejmě, autem je to rychlejší, pohodlnější, proti tomu se nedá argumentovat. Spíš chci říct, že nevím jak v ostatních případech, ale u mě ta cesta MHD není tak strašná jak někdy je zveličováno. Záleží hrozně kam a čím a jak jezdíš. Stejně jako s auty je rozdíl i u MHD jakým modelem jedeš. V zimě je zima akorát v některých starších šalinách, jinak je teplo všude, někdy dokonce více než bych si sám zatopil v autě. V létě je to horší, ve většině busů už klimatizace je a někdy pěkně silná. Některý šaliny s prakticky neotevíratelnými okýnky mají velký problém. Ale po většinu času se to dá.

wdave_t
10. března 2020, 22:56
1

Nepotřebuju, ale přesto mám dvě a nedovedu si to bez aspoň jednoho představit. Resp. jednou jsem si to zkoušel představit a tejden pak sušil matraci.
Práci mám v docházkový vzdálenosti, na typický destinace dokážu rozumně dojet MHD, vlakem nebo tágem, ale ta svoboda a pohodlí, kterou mi dávají moje dva pekáče je k nezaplacení (občas téměř doslova :D včera jsem odvezl Legenda do servisu a myslím, že stoupne HDP v ústeckym kraji).
Občas si o víkendu zajedem za Prahu na dobrou snídani, jindy na výlet, občas prší anebo nestíhám a nechci se mrcasit ani těch 20 minut do práce pěšky, občas je potřeba něco vyzvednout, vyřídit... Všechno se dá dělat i bez auta, ale na spoustu věcí bych se bez něj tutově vykašlal.
A pak je tu ten aspekt zábavy... proč bych denně makal jak šroub, kdybych se pak ve volnu nemohl svézt? :) Díky autům je pro mě i cesta cílem (někdy především/pouze ta cesta). A to mě baví.

reagovat
Testeuros
10. března 2020, 23:01
2

Mám v konceptech připravený podobný článek a došel jsem k názoru, že je to pro mě zcela zbytečná věc. Vtip je v tom, že sice jde o takový zbytečný komfort, ale stále je to kapsle, která mě (naštěstí) odděluje od okolního světa a... to je něco, kvůli čemu si za tenhle luxus připlatím. ;)

reagovat
krab
10. března 2020, 23:20
4

Kraba bez auta si nedovedu vůbec představit :-D
Papíry mi naštěstí nikdy nesebrali, takže jezdím a MHD používám jen výjimečně.

Obešel bych se bez auta? Určitě bych to nakonec taky zvládl... Člověk by se nakonec obešel bez tolika věcí, že nakonec zjistí, že Díogenés měl vlastně pravdu.

reagovat
saage
10. března 2020, 23:42
1

Dokazete zit bez jedne ruky? Asi jo, ale neni to moc zabavny.

reagovat
František Čáslavský
11. března 2020, 10:21
2

Přijít o ruku je tak trochu něco úplně jinýho, ale děkujeme za věcný příspěvek do diskuse.

Fa
Fandatik
11. března 2020, 00:10
0

Možná kdyby fungoval Uber v celé Evropě. Z města do města jsou dnes už vlaky velice příjemné (ale dálnice jsou mnohem lépe pokryty mobilním signálem než železniční koridory). Zkuste si v cizině, třeba v šest ráno, volat taxíka jazykem, kterým nevládnete. Operátor (ne)umí anglicky. A v ČR jsou normální drožkáři na nakopání.

A s klesajícím počtem nutně najetých km (nemusím řídit), stoupá výrazně spotřeba alkoholu. Klasické zaskočení "na jedno" po práci/tréninku/odkudkoliv.

reagovat
STANLI
11. března 2020, 04:44
0

Ano... 60km denně (+) s mhd fakt absolvovat nechceš..... Ale mít práci blíž, klidně bych si nechal auto jen pro zábavu :D

reagovat
JanSevera
11. března 2020, 08:31
0

Nechceš, pravda, ale dá se. Záleží na spojení. Rektor mé univerzity jezdil každý den 80 km autobusem (dohromady tam a zpět). Nevím proč to dělal :) Ale šlo to, protože je tam přímé spojení bez přestupů (HK VM).

Fa
Fandatik
11. března 2020, 12:43
1

Ono nejde jen o přímé spojení, zrovna na R35 je dennodenní dojíždění vstupenka buď do Bohnic nebo na krchov.

STANLI
12. března 2020, 04:48
0

Na 6hod v práci by pro mě znamenalo asi tak ve 4 hod odjezd a 2x přestup a to mě vůbec neláká :D takhle 25min v pohodovém tempu :)

ro
rock
11. března 2020, 06:15
3

Ano.
Při strohé cestě do práce a zpátky ušetřím denně Podle provozu) 1-2 h. Když se chci cestou stavit v marketu, tak ještě mnohem víc a nemusím se s tím nákupem tahat hromadnou dopravou. O víkendu jezdím se psem na cvičák na místo, kam mi z domova žádná hromadná doprava prostě nejede. Když pojedu na dovolenou, budu sebou brát buď psa, nebo kolo (případně dvě kola. silniční a MTB). Obojí je při použití hromadné dopravy nesmyslně nepohodlný a složitý. Když jedu na neplánovaný výlet nebo jinou cestu, tak prostě sednu do auta, nastartuju a jedu. Nemusím přemýšlet, jestli mi z domova na místo určení a zpět jede nějaká hromadná doprava a jestli jede v dobu, kdy to potřebuji.
Takže viz komentář saageho, ke kterému bych dodal - a ani to nehodlám zkoušet.

reagovat
Jo
José Jiménez
11. března 2020, 06:27
0

Práci mám na kraji Hradce cca 10km od domu. Spojení autobusem je cesta na 3/4 hodiny ,cesta autem je na 15 minut a přes léto na nějakých 20-25 minut na kole (ano opravdu skoro půl roku jezdím do práce na kole). Po zkušenostech s výlety za pomoci "národního dopravce" už jezdím prakticky kamkoliv autem, je to rychlejší pohodlnější a bez zpoždění. Takže z těchto důvodů auto potřebuju.
Druhé auto které mám až tak nepotřebuju ,ale chci. Je to starý švédský nafoukaný neurotik a díky němu zažívám ty prehistorické pocity z krocení divé zvěře.

reagovat
Irwinek
11. března 2020, 07:56
0

Vzhledem k tomu, kde bydlím, auto nepotřebuju cca 85 % času, ale těch zbývajících 15 % je tak důležitých, že to auto prostě mít musím.
Dojíždím denně 1 hodinu vlakem, pak sockou, zpátky zase hodinu vlakem, cesta autem vyjde tak, že časově ušetřím jen tu cestu na nádraží a z nádraží a to ještě těžím z toho, že zatím mám kde parkovat. Ale na nákup se bez auta nedostanu, doktor v místě není, kultura znamená buď dlouhodobé plánování s neskutečnou ztrátou času, nebo auto.
Auto prostě potřebuji !

reagovat
Beny
11. března 2020, 08:13
0

Zkuste si bydlet na vesnici a budete se děsit toho, že by auto třeba nešlo nastartovat. :-)

reagovat
D
D
11. března 2020, 08:19
0

Velmi individualní záležitost. Jízda autem do práce pro mě znamená 20 minut vůči 45 až 50 přímým busem. Pokud všsk někam před prací/po práci vezu děti či pak potřebuji ještě něco zaŕídit, časová úspora při použití auta ještě významně vzroste. Vlastně od té doby, co máme malé děti si to bez auta nedovedu moc představit. Dříve naopak velmi dobře, to bylo jen pro zábavu a komfort. V místě, kde žiju je městská a příměstská doprava poměrně funkční, ale hodilo by se kolejové napojení. Bohužel způsob jakým v této zemi probíhají povolovací procesy různých infrastrukturních projektů nasvědčuje tomu, že to lepší nebude. Hlavně, že vyšvihnout někde další zbytečné OC nebo sklad výrobků z Číny a Polska jde ve srovnání s důležitou infrstrukturou snadno. Nicméně děláme si to sami, celá řada lidí si před koupí nemovitosti ani neobtěžuje prohlédnout ÚPD, a pak se diví a zakládají spolky a sdružení a svůj nimbysmus schovávají za předstíranou starost o ekologii, navíc zcela nelogickou.

reagovat
vojtacz
11. března 2020, 08:32
0

Ano, obešel, ale maximálně týden. Do práce to mám 20 minut pěšky, navíc u ní nikdy nezaparkuju tak, abych to pak neměl od zaparkovaného auta do kanclu rychleji než 10 minut. Nevyplatí se to. Rodinu máme sice v rámci širšího okolí města, ale dostat se tam MHD je často příšerný a nikdy to nejezdí tak, kdy zrovna potřebujeme. Ten nejzásadnější důvod je kočárek. Zkuste si někdy cestovat MHD s malým dítětem v kočárku. Dá se to. Ale fakt maximálně týden.

reagovat
S.
S.h.I.t.
11. března 2020, 08:35
0

V pracovnim tydnu se bez nej obejdu (ostatne si myslim, ze tahat auto do Brna je masochismus), ale na popracovni ci vikendove cinnosti - ani nahodou. Tam je auto nutnost a obcas je jedno malo...

reagovat
S.
S.h.I.t.
12. března 2020, 00:05
0

no.. 1+2+3 jsem splachnul do jednoho auta a na misto 4. mam motorku :D ... na vic aktualne neni prostor

Autíčkový Jelen
11. března 2020, 11:14
0

Já bych tu otázku položil trochu jinak. Spíše než se ptát jestli auto potřebujeme bych se ptal KOLIK jich potřebujeme. Asi každý odpoví na otázku jestli auto potřebuje kladně, většina lidí prostě potřebuje čas od času být někde na konkrétním místě, daleko, čas od času něco převést atd. Ale potřebujeme kvůli tomu mít každý 3 auta v rodině (myslím teď společně bydlící rodinu)? Doopravdy váš syn s mokrým řidičákem potřebuje vlastní auto a nemůže si půjčit čas od času některé z těch co už stojí před domem a v garáži? Samozřejmě to chápu u lidí, kteří auta doopravdy potřebují k práci, bydlí na konci světa kam skoro nic nejezdí a ty auta se využijí, atd., ale přijde mi, že ve většině případů tomu tak není a auta se u hodně lidí přeměnili z dopravního prostředku na zřidkakdy využívaný symbol vlastního postavení a luxusu. Dokážu to pochopit u nás, benzínem postižených nadšenců protože je to naše hobby a autům rozumíme (do určité míry třeba) a staráme se o ně a jsou pro nás něco víc než nablýskaný kus kovu v kterém vypadám dobře před ostatními, ale u ostatních už mi někdy začíná rozum stát.

reagovat
Fa
Fandatik
11. března 2020, 12:52
0

To už se tu myslím řešilo. Za mě to jsou to čtyři auta.
1. Městský pelech
2. Dálkové dopravovadlo
3. Minibus (použitelný i jako dodávka)
4. Víkendovka
Nemám problém kterékoliv půjčit dál. Krom víkendovky, ale ta už stejně několik měsíců nejezdí.

Jenda_K
11. března 2020, 16:29
0

Mám to skoro stejně 1. do města Lupo
2. na delší cesty Colt
3. mírná změna: celorodinné, zimní AWD auto a tahač přívěsů
4. víkendovka
dohromady 25 válců

martin_100
11. března 2020, 13:13
0

Noooooo. Když jsem bydlel ve městě tak jsem to měl 150 metrů na tramvaj, 100 na bus. ,d hospody 50, do krámu 100, na polikliniku 200 a do práce 1200metrů. Tou dobou jsem měl auta 3 a výše zmiňovaný cíle jsem obsluhoval pěšky.
Teď bydlim na vesnici. Do práce 22 kiláků, do krámu 2 kiláky a auta mam jen 2. Tak já nevim. Ale od 18 let jsem vždy auto potřeboval ikdyž jen tak stálo :-D

reagovat
Rush
11. března 2020, 13:56
0

Vlastně by se dalo říct, že auto nepotřebuju. Bydlím na maloměstě s vybaveností. Do práce to mám 10min pěšky a taky toho obvykle využívám, v létě případně vytáhnu socialistický šlapkostroj Sobi 20. V Lidlu jsem pěšky taky co by dup. Jenže občas je prostě potřeba objet pár staveb pracovně, a pak život není jen práce a nákupy - něco vyřídit po okrese, vyrazit za kulturou, objet širší rodinku, ... K tomu občas taky někam potřebuje žena, která s jagem parkovat nechce, takže dvě auta.
Příměstské MHD jsem využíval od svých 7 let na dojíždění do školy bezmála dvě dekády. Ať už vlak, nebo bus, hodně to zdržovalo. Vyrazit z domu dřív, co kdyby to jelo na čas, doveze vás to jinam než potřebujete, občas nevychází přestupy, ... K tomu bez studentských slev to vychází už podobně jako vozit si p*del v jagu sporák edition. Navíc úspora času prosezeného na autobusáku čekajíc na spoj je pro mně aktuálně cennější. No a klasicky - o víkendech dělám v rodině údržbu na různých nemovitostech a sekačka či prkna nejsou ideální komodity na převoz busem či vlakem. :-)

No a především - i kdybych pro auto neměl žádnej racionální důvod, zbývají nám ty autíčkářsky iracionální - prostě nás to baví, no ne? Když zabručí V6, tak je myšlenka, jestli jsem neměl jít radši na autobus, zatlačena zcela mimo moje vědomí. :-)

reagovat
Bigg.I
11. března 2020, 14:54
0

Mam 3, realne nepotrebuju zadny :D

reagovat
Vojta
11. března 2020, 20:50
0

Auto nepotřebuju ani jedno, ale vlastní mám jedno a půjčuju a živím jich několik. Čistě z toho rozmaru, že to jedno se prostě rozbíjí moc málo a brzo na něm nebylo co dělat. Vlastně se poslední dobou přistihuju, že mě víc baví opravovat a upravovat, než s tím jezdit.

reagovat
ransom
11. března 2020, 21:22
3

Auto k životu vůbec nepotřebuju. Stejně jako knížky, muziku, přírodu, film, dobrý jídlo, muckání...
Proto ať se nikdo neopovažuje mi ho brát, nebo se se zlou potáže.

reagovat
custom1
13. března 2020, 08:19
0

Do práce jezdím s kolegou, po městě dojdu kamkoliv pěšky. Auto celý týden stojí na parkovišti a čeká, až pojedu v neděli na velký nákup. Takže by se dalo říct, že auto nepotřebuju, ale kdybych ho neměl, tak by mi přece jen chybělo...

reagovat
Stanley
13. března 2020, 08:46
0

To je téma. Pamatuju si, jak jsem tu kdysi dostal od kohosi hrozivě zprcáno za to, že jsem si dovolil zkritizovat autobusovou dopravu :-D Holt ty deprese z vlastních nešťastných životů...

Názor mám pořád stejný, dokud se budes stávat, že MHD vyjíždí dřív, než říká jízdní řád, případně výlet ve dvou je vlakem/autobusem stejně nákladný jako doprava sportovním autem, tak fakt není co řešit.

A do práce auto potřebuju, je rozdíl vstávat o půl čtvrté nebo v šest.

reagovat
Patricius81
27. března 2020, 05:31
0

Jelikož já najezdím denně minimálně 200 km metrem. Tak se vždy těším až skočím do auta. Řízení auta je pro mě závislost, prostě to potřebuji stůj co stůj.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem