reklama
načítám data...

Co vás dokáže nejvíce naštvat či rozesmát na filmových automobilových honičkách?

Ano, víme, že akční scény slouží pro efekt a pobavení diváků. Přesto přijdou okamžiky, kdy se nám na jazyk dere otázka: To myslíte vážně?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá, TopX: Co vás dokáže nejvíce naštvat či rozesmát na filmových automobilových honičkách?

Kinematografie je složitý obor. A teď nemyslím onen proces vymýšlení, natáčení, produkce a stříhání, na jehož konci stojí celovečerní film, ale spíše princip, jak často komplikovanou nebo nezáživnou předlohu přetvořit do srozumitelné formy. Aby byl snímek úspěšný, potřebuje oslovit co největší množství lidí. Obecně vzato jsou ale lidé blbí a složité věci odmítají. Jen mizivé procento populace má natolik všeobecný přehled, aby dokázalo vstřebat různé detaily a hodnověrné obrazy či výklady z různých prostředí a oborů. Režiséři a scénaristé proto musí ve velkém zobecňovat a zjednodušovat, aby bylo dílo srozumitelné a (hlavně) zábavné pro široké publikum. Jinými slovy, nemůžeme předpokládat, že budou platit klasikova slova o skladníkovi a četbě Vergilia v originále.

Často se však ona generalizace vymkne kontrole a nejrůznější situace jsou natolik deformovány snahou o lehkost, akci anebo spád, že každá bytost s byť jen elementární inteligencí nutně musí kroutit hlavou a klesnout čelem do dlaní. Samozřejmě to platí i pro auta a automobilové honičky. Pro 90 % lidí jsou auta jen škatule, kterým smrdí výfuk – jejich zobrazení ve filmech pohledem motoristických nerdů by většinu diváků unudilo k smrti. Není se čemu divit, že bývají jedním z nejčastějších terčů různých zjednodušování nebo klišé, která mají podpořit akčnost nebo napětí. Jen je škoda, že nad výsledkem často zůstává rozum stát.

Co vás na automobilových honičkách nebo obecně automobilových filmech dokáže nejvíce naštvat, případně sesadit z gauče v záchvatu ironického smíchu? Shodnete se s mým seznamem nesmyslů a nadužívaných klišé, nebo vymyslíte ještě něco lepšího?

Výbuchy

reklama

Tenhle akční nešvar sice už má nejlepší léta za sebou, avšak vybuchující auta jsou stále evergreenem. Jako by všechna filmová auta byla Fordy Pinto s nádrží hned za nárazníkem. Již letmý dotek sedmikrásky stačí, aby se proměnila v ohnivou kouli, ve které bídně zhyne manželka hlavního hrdiny, pročež tento následně v rámci své pomsty stejným způsobem ugriluje nejvtěšího padoucha nebo alespoň některého z jeho tupých nohsledů…

Kvílení pneumatik

Lojza Lopata sedlající otuněný Golf v katastru Horní Dolní má jednu společnou vlastnost s nejhustějšími akčními hrdiny – vždy se rozjíždí s kvílejícími pneumatikami. Jediný rozdíl spočívá v tom, že Lojza umí kvílet pouze na suchém asfaltu nebo v podzemních garážích, kdežto alfa machr z filmu to svede i na trávě nebo sněhu. Běž domů fyziko, jsi opilá!

Zranění z bouraček

Pokud je ve scénáři automobilové honičky obsažena nehoda a vozidlo při ní nevybuchne s nadšením italského supersportu, může si jeho řidič zpravidla být jistý, že se jeho osud bude ubírat jedním ze dvou směrů. Buď bude na místě mrtvý, anebo se mu naopak nestane skoro nic, aby mohl ještě alespoň pár minut pobíhat v záběrech s mohutnými cákanci tělních tekutin na obličeji. Na rychlosti nebo typu kolize v obou případech prakticky nezáleží. Doma tomu říkáme paradox smrti a bukkake.   

Neadekvání zvuky motoru

Když zní Mercedes S-klasse jako formule jedna, zvednete obočí. Když ale záběry na auto jedoucí konstantní rychlostí doplňuje zvuk motoru s vytáčením a mnoha přeřazeními, začnete se sami sebe ptát, zda byl zvukař (nebo režisér) trol nebo prostě blbec.

Nekonečná převodovka

Tuto zázračnou věc proslavil především Paul Walker, který v rychlé a zběsilé sérii díky desetistupňové manuální převodovce vyhrál nejeden sprint. Avšak zahanbit se nenechávají ani hrdinové s vozidly opatřenými automatckou převodovkou. Zběsilé trhání voliče v kulise PRND přidá pět metrů k dobru na každém záběru.

Náhlé návaly akcelerace

V reálném světě bývají při akceleraci auta buď stejně rychlá nebo jedno druhému konstantně ujíždí. V tom filmovém auta pro zvýšení napětí projíždějí zvláštními akceleračními kapsami. Bok po boku se vyrovnaně řítí kupředu, avšak tu jedno, tu druhé náhle dokáže rozhodně vyrazit vpřed, jakoby projížděla nějakými kapsami s vteřinovou akcelerací. Pozorováním jsem zjistil, že akcelerační kapsy lze aktivovat použitím nekonečné převodovky.

Přehnané smyky

Když v akčním filmu použijete k útěku automobil, ať už jste kodokoli a unikáte před kýmkoli, je nezbytně nutné každou znatelnou zatáčku projíždět přetáčivým smykem tak obrovského úhlu, že vás prakticky zastaví. Pouze tímto způsobem dokážete své pronásledovatele zmást natolik, že budou praktikovat stejně neefektivní způsob jízdy a vám se opravdu podaří ujet…

A teď je řada na vás. Co vás dokáže na filmových honičkách nejvíce otrávit nebo naopak rozesmát? Jaká jsou ta nezprofanovanější klišé? Určitě jsem na něco zapomněl a hořím nedočkavostí přečíst si vaše postřehy…

reklama


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
22. prosince 2017, 07:25
5

No k té nekonečné převodovce...k tomu bych ještě dodal, že se mi líbí, jak uprostřed závodu, když začne jít do tuhého, tak se podřadí..takže první polovina se jede asi v tempu pánů v klobouku s platem vajec vzadu :-D

reagovat
Beny
22. prosince 2017, 08:52
3

Přesně, nejlepší je když uprostřed sprintu akční hero prostě podřadí a vyhraje. WTF? Korunu tomu dal Vin Dehťák v posledním rychle a zběsile, ten vyhrál sprint v cílovej rovince na zpátečku, to proto aby mu plameny z motoru nešlehaly do xichtu...

Autíčkový Jelen
22. prosince 2017, 09:03
1

Mně ještě zrovna v tomto díle dostalo jak zařadil z D do 1 (popřípadě Low) a jelo to najednou mnohem rychleji :D

custom1
22. prosince 2017, 09:09
3

Pobavilo :)

Beny
22. prosince 2017, 09:10
1

Ještě jedna perla z tohohle dílu. Hrozně mě bavilo jak nikdo nemohl ujet ponorce která se pohybuje rychlostí litosférický desky...

Autíčkový Jelen
22. prosince 2017, 09:13
0

Ještě bych chtěl umět, stejně jako Dom uhnout autem na sněhu tak rychle, abych se vyhnul teplem naváděné raketě.

sk
skretik
22. prosince 2017, 11:26
7

nevděční hejtři, aby vám dusík odpařil sváry na sání ! :D
jinak na rozesmání je naprosto bezkonkurenční tahle libová scéna (na 1:30 nadechnout a zatnout zuby!) s trochou benevolence v označení je to vlastně taky "filmová automobilová honička"



Knightrider
22. prosince 2017, 11:35
0

Tak tohle je hodně přísný i na mně. :-D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. prosince 2017, 11:46
2

Mě by zajímalo, jaká je v Indii spotřeba koňů na hodinu natáčení...

Irwinek
22. prosince 2017, 12:15
0

Tak tohle jsem nechtěl vidět :-D

PepaSFI
22. prosince 2017, 12:27
2

ze všech nejkrutější je stejně souboj traktoristů

Irwinek
22. prosince 2017, 12:48
0

Ježíšmarjá, budu mít strašné sny :-(
už žádný bollywood

Skipper
23. prosince 2017, 14:31
0

Panebože! To je neuvěřitelné. Klenot kinematografie :D

Irwinek
22. prosince 2017, 07:50
6

Ještě jsi zapomněl na skoky :-D
čímkoli se dá přeskočit cokoli, eventuelně doskočit jakkoli daleko, přičemž auto zůstane v celku a jede dál :-D

reagovat
Zlo Kočka
22. prosince 2017, 08:04
0

Teď jsem to chtěla napsat :).

Matěj Podhorský
22. prosince 2017, 09:17
2

A zcela nejlepší na tom je, že skok a dopad je obvykle nabízen ve zpomaleném záběru, kdy je evidentní, jak moc je auto po dopadu zdevastováno, pokrouceno a na odpis, přičemž dál pokračuje téměř nezraněno :)

GanGreen
22. prosince 2017, 11:23
0

Naprostej souhlas, člověk vidí jak se to po dopadu v polovině zlomilo a najednou záběr zezadu a naleštěná kráska ujíždí vstříc zapadajícímu slunci :D

PachezZ
22. prosince 2017, 08:08
2

Neprůstřelný dveře, i na autech kterým se prohybaj jen se na ně kouknete :D

reagovat
ma
martinw
22. prosince 2017, 08:41
0

Auta jdou velmi snadno a rychle prelakovat :)

reagovat
Knightrider
22. prosince 2017, 08:50
0

Odletující poklice z kol v každý druhý zatáčce. V tomhle ohledu už je legendou film Bullitův případ se Stevem McQueenem. :-)

reagovat
Beny
22. prosince 2017, 08:53
0

Neupadlo jich tam víc než počet kol dovoluje? :-)

Autíčkový Jelen
22. prosince 2017, 09:01
0

Jo 5 jich nakonec upadlo. Slovy režiséra: Ano víme o tomto problému, tehdy jsme je prostě vždycky nasadili zpátky a nic neřešili, až později jsme si uvědomili že to asi nebyl zrovna nejlepší nápad.

Knightrider
22. prosince 2017, 09:02
0

Přesně tak. Z toho Chargeru jich upadlo pět, ale byla tam i hromada dalších chyb. Třeba zelený VW Brouk se při té legendární honičce objevil čtyřikrát a i několik dalších aut se v záběrech opakovalo. Údajně tu desetiminutovou honičku točili tři týdny, tak to podle toho vypadalo. Prý se měla točit v rychlostech kolem 120-130 km, ale skutečná rychlost nakonec byla kolem 170km/h, což musel být s těmi auty strašlivý masakr. To si ani neumím představit. :-D

Autíčkový Jelen
22. prosince 2017, 09:06
0

Já zase slyšel, že to potřebovali udělat tak, aby to vypadalo, že jedou v provozu, proto ten Brouk, přehnali to ale, a ještě to nestihli natočit vše, proto tam je 2x krát ten stejnej sjezd za sebou :D Tak ty rychlosti jsou nářez teda. Mně se vždycky líbilo jak Mustang skákal rovně (vcelku vyváženě) a Charger šel vždycky tvrdě na čumák.

Knightrider
22. prosince 2017, 09:08
2

Tady je celá ta honička:

PepaSFI
22. prosince 2017, 11:33
1

mně teda připadá trošku úchylný to počítání chyb ve filmech. Jestli tam byl Brouk čtyřikrát nebo kolikrát? Dyť je to jedno, brouků tenkrát bylo plno. Kdyby to točili tady a teď, zas by to bylo plný bílých Octavií. Před pár rokama by ty Okty byly šedý s očouzeným zadkem, k tomu zelený Felicie rezavým kufrem. Na celý natáčení by stačily asi čtyři, mohly by jezdit furt dokola jak na jevišti.
Tak nějak obecně mi ve filmech často připadají směšný právě ty skoky. Zrovna tady Bullittova honička je krásná v tom že není nijak přehnaná. Ty auta v ulicích jezdí poměrně pomalu a na těch "horizontech" vlastně ani neskáčou, jen tak hopkají. A přitom to jsou strašný rány. Protože ony to jsou strašný rány. Ty auta jsou těžký a skáčou na skutečné silnici, ne na pečlivě vypočítaných rampách, s podporou všelijakých pístů, kolejí a jiných hejblat. Zrovna teď nedávno jsem zahlídl kousek nějakého filmu kde v tom samém prostředí skočí s nějakým sedanem takový oblouk že by z toho po dopadu moc nezbylo a určitě by neodešel po svých. A ono to jelo dál, nic tomu nebylo a řidič se náramně bavil.

Matěj Podhorský
22. prosince 2017, 11:43
0

Tam ani nejde snad o to, že by se zelený brouk nějak opakoval, on se opakuje celý ten záběr asi třikrát... ten kde skáčou kolem zeleného brouka a pak to Charger pošle mohutným bokem pod kopcem doleva.

PepaSFI
22. prosince 2017, 12:20
1

no rád bych věděl kolik lidí si toho skutečně všimne bez soustavného upozorňování filmových hnidopichů. A počítat poklice teda fakt nebudu, to bych za chvíli taky mohl měřit stíny a sledovat mraky jestli správně přešly.

Standa
22. prosince 2017, 12:33
0

Někde jsem k tomu narazil na zmínku, že Charger ty skoky přežil, zatímco Mustangů spotřebovali několik.

Pólin
22. prosince 2017, 13:34
0

tam jde o to, že ty chyby jsou natolik zjevné, že se na ten film stačí podívat jednou, nebo dvakrát a už si toho všímáš...nejde o žádné extra "filmové hnidopišství".

Pólin
22. prosince 2017, 09:00
0

5 odpadnuvsich poklic kol z jednoho auta...

reagovat
Pólin
22. prosince 2017, 09:02
0

Tak nez jsem si docetl clanek, Knightrider byl rychlejsi:) zrovna v tom Bullitovi to tak myslim je;)

Snowman000
22. prosince 2017, 09:07
1

Doplnil by som lietajuce auta pri akejkolvek buracke (hlavne celnej zrazke), ostat vysiet polkou auta z utesu, prevracajuce sa auta pri vyhybacom manevri (pozdravujem Aston Martin DBS z Bonda) a nahodne prejdenie krizovatky pomedzi auta na cervenu (baddy to vacsinou schyta od nakladaku)...

PS: Tieto vsetky klise jednoznacne prekonal posledny diel FF so svojimi na dialku ovladanymi autami (sorry ako ale Passat B5.5?! ) a ich harpunova pretahovana kedy viac koni je proste viac :D

reagovat
Snowman000
22. prosince 2017, 09:11
0

Jo a este takove ty predbiehacie sceny niekde v kanonum kedy sa zrazu objavi nieco v protismere a nas hrdina to vzdy stihne LTT.

A v neposlednom rade Tom Cruise na motorke :D

Autíčkový Jelen
22. prosince 2017, 09:12
0

Souhlas se vším. Nebo třeba jak "hackli" Forda Crown Victorii jsem taky nepochopil. Přetahovačka byla sice pěkně natočená, ale z fyzikálního pohledu to byla blbost. Aspoň tam ty auta při tom pěkně zněli. A k tomu DBS, kdysi jsem myslím četl, že i filmaři byli překvapení jak těžký to bylo obrátit.

Autíčkový Jelen
22. prosince 2017, 09:08
1

Tohle už jsou v kontextu ostatních věcí spíše detaily, ale ještě mě vždy dokáže dostat, když točí nějakou honičku, všichni jedou naplno, a pak jde v jednom záběru vidět na budíky, a na nich je 50 a točí 1700 ot./min. Prostě to trochu kazí tu věrohodnost. Nebo třeba to bylo i v Top Gearu pokud se nepletu :)

reagovat
Autíčkový Jelen
22. prosince 2017, 09:15
1

Ještě tohle dokáže pobavit

reagovat
Snowman000
22. prosince 2017, 09:25
1

Hlavne ked tam pri rozbehu da za 3 :D

GanGreen
22. prosince 2017, 11:25
0

no doprdele, co to jako je? :D

Chase
22. prosince 2017, 15:27
0

Prostříhane záběry Nicolase z ze Skály :)



Jinak krásnný nešvar jsou airbagy, který zstavají nafouknutý jako balón a vesele dusí svého posádku vozu, případně samoopravování vozů po tvrdých impactech během honiček. :)

Chase
22. prosince 2017, 15:29
0

chjo, proč tady není možnost editace vlastních postů? :/ Človek píše z mobilu a pak si připadá jako tatar...

Beny
22. prosince 2017, 16:02
2

Ta možnost tady je. VIP členství to umožňuje.

Ad
Adlok
22. prosince 2017, 20:33
0

Skála je má oblíbená a ten rozjezd za tři miluju už od dětství. Ale aby abych taky něco přidal - a taky to bude s Ferrari. Kobra 11 S08E13 - Pes a kočka. Na začátku jeli Tom a Simir na dálnici ve vypůjčeném Ferrafi 355, které jim ukradnou... No a na konci dílu padouchy dopadnou, když je honí v 575M Maranello. A zde je miniaturní kámen úrazu - Jan zde podřadí pravým pádlem! Drobnost, ale praští to do očí. Navíc, když k tomu mají zvuk správně patřící k podřazení... Takže tak.

Xander_Cage
22. prosince 2017, 23:13
0

Nejlepší z celého filmu a hlavně při téhle honičce je hláška: "Chlape právě sis zrušil Ferrari.....Nebylo mý". :D :D

Tomáš Trýska
23. prosince 2017, 11:19
0

Adloku, už jsem viděl i pádla, kde na obou stranách byly obě tlačítka, takže zřejmě tahle možnost existuje. Pokud si vzpomínám dobře, tak od sebe bylo v obou případech podřazení a k sobě přeřazení nahoru. Bohužel si nevzpomenu, kdo to měl, ale vím, že na to všichni nadávali.

Ad
Adlok
24. prosince 2017, 14:56
0

Hmmm beru na vědomí, třeba pohledám na netu... ;-)

Sedrik
22. prosince 2017, 09:16
2

Záleží na filmu - v F&F mi nevadí nic. Je to pohádka a tak se na honičky dívám stejně, jako na bitvu o Helmův žleb.

Ze zmíněných mi "vadí" asi nejvíc exploze a neprůstřelnost aut.
Jo a možná bych přidal efekt, kdy je prostřelením pneumatiky auto vymrštěno do vzduchu a v kotrmelcích se promění v ohnivou kouli, drtící padouchy (a civilisty) vůkol....

reagovat
Matěj Podhorský
22. prosince 2017, 09:20
6

To nikdo ještě nezmínil legendární změnu generace trojkového bavoráku z Kobry 11? :D
E46 na všechny hezké záběry, a namaskovaná E36 na kaskadérské kousky... mimochodem v tom seriálu jezdila na silnicích opravdu strašná auta, skoro horší vozový park, než v zemích bývalého východního bloku

reagovat
Snowman000
22. prosince 2017, 09:24
3

JJ ked sa v zabere objavila nejaka stara herka tak bolo hned jasne ze bude mat rychlu a bolestivu smrt :D

beastar
22. prosince 2017, 13:57
0

Přesně tak:)) Mimochodem svojí kaskadérskou mulu měl i ten modrý Mercedes. Stojí v muzeu Kobry 11:))

briza
22. prosince 2017, 17:09
0

Mimochodem změna z E46 na E36 proběhla i v Dexterovi :)

sumy
22. prosince 2017, 09:25
1

Mě vždy dostane, jak nastartují pomalu maybacha drátama že spinačky za 3vteriny

reagovat
podvlada
23. prosince 2017, 01:20
1

Hlavně je potřeba těma drátkama o sebe co nejvíc šudlat aby to jen jiskřilo a ani trochu neotočilo startérem.

Petr 'Krab' Jeřábek
22. prosince 2017, 09:30
1

Nejvíc mě dokáže stejně rozesmát Bud Spencer, Terence Hill, červená VW Buggy - Dunovka se žlutou střechou a nesmrtelné Fordy Escorty v závodní úpravě. A do toho padouši na Triumphech Scramblerech :)

reagovat
Chosé
24. prosince 2017, 01:43
0

Na "Jestli se rozzlobíme, budeme zlí" jsem se díval nedávno, nepřestane mě fascinovat kvalita vozu, kdy do něj lehce nabouráš, on se hned otočí na střechu a začne hořet. :D Řidič samozřejmě vždy stihne vyskočit a posadit se na zem pro shlédnutí celé podívané. :D Ale je to klasika. :)

GanGreen
22. prosince 2017, 11:05
2

Nevim jestli to sedí uplně k honičkám, ale mě dokáže nasrat když někdo v emerickym filmu/seriálu skočí do auta a v 90% případů najde klíčky za stínítkem u řidiče...

reagovat
Matěj Podhorský
22. prosince 2017, 11:30
3

přitom klíče se obvykle dávají na levé přední kolo... :D

GanGreen
22. prosince 2017, 11:34
0

no přesně :D :D

Ro
RosaV8
22. prosince 2017, 12:25
1

Já při většině filmových honiček rozdýchávám, jaká je to genocida - vážně se musí auto prakticky při každé honičce rozflákat? :D

reagovat
Irwinek
22. prosince 2017, 12:49
5

zkus Auta, Auta 2 a Auta 3 :-D

Cu
Customman
22. prosince 2017, 13:33
1

Skákání už někdo zmínil, já bych to upřesnil-takové ty skoky s dopadem "na čumák" , k tomu opakované několikrát po sobě. Populární v sedmdesátkových honičkách. Tamtéž nekonečné "ducání" a vzájemně vytlačování, nadužívané jako vycpávka. Občas tedy doplněno o broušení zdi nebo něco takového...

reagovat
briza
22. prosince 2017, 17:13
3

Když pominu kvičení gum na písku, vždycky jsem úplně hín z toho, jak umí hlavní hrdina vodit auto naprosto precizně a přitom zároveň sedí za volantem jak náctiletej gangstarepr.

reagovat
PepaSFI
22. prosince 2017, 18:08
0

no to je přece jasný! Lidi chtějí vidět hustokrutý borce a sami se do toho pak při řízení stylizujou. Nikdo není zvědavej na Stigovo prostý a jednoduchý obouruční držení volantu kdy jedním plynulým pohybem se dá projet libovolná zatáčka a většina pravoúhlých křižovatek. Nejhustší jezdci drží volant jednou rukou kdesi nahoře jak zkaženou jitrnici, cloumají s ním ze strany na stranu a druhou ruku mají křečovitě sevřenou na šaltpáce co kdyby třeba za čtvrt hodiny potřebovali řadit a ta páka by mezitím třeba někam chtěla emigrovat. To celý ideálně na sněhu a ledu. Občas doplněno přerušovaným brzděním, tedy před každou zatáčkou třikrát rázně dupnout na brzdu. Bohužel, každodenní zkušenost z cest do práce. Často se coby spolujezdec dívám na kryt airbagu před sebou a říkám mu "bacha, buď připravenej, možná tě budu potřebovat"

Vojta Nekvapil
22. prosince 2017, 17:43
1

Me nejvice vytaci CGI. vyjmecne se povede udelat prijatelne. Vetsinou to je ale prisernost. Vzpominate na Rychle a zbesile 2? I intro na Need for Speed Underground vypadalo lepe.

reagovat
ra
ratan groch
22. prosince 2017, 17:57
1

Viem, ze toto poznate, ale zamrzelo ma, ze sa to stalo v James Bond movie, o ktorych iste viete, ze su vzdy natocene podla skutocnej udalosti.
maly omyl nastal v case od 03:40

reagovat
Autíčkový Jelen
22. prosince 2017, 23:09
0

To se myslím stalo tím způsobem, že se ty záběry točily po delší době (pauze), a nikoho nenapadlo kouknout se na ten předchozí. Když se na to došlo ve střižně tak už bylo pozdě. Všichni už o chybě věděli, ale už nebylo moc jak to vyřešit, tak tam zůstala dodnes.

PepaSFI
22. prosince 2017, 18:24
3

eště bych doplnil něco čemu říkám "netušené možnosti" něco co mnohokrát bylo použito v Rychle a zběsile. Dva borci spolu hustokrutě závodí, jedou co to dá a souběžně s nima jede auto s povykujícíma kamarádama. Nebo pouliční závod, začíná pohledem na cíl, vzdálený asi 15 sekund jízdy, ta jízda pak trvá asi tři minuty během nichž se stihnou asi desetkrát předjet, vytlačit, havarovat, snad i zabloudit, pak jeden udělá chybu, skončí v hodinách, zaražený mezi popelnicema, v kytičkách nebo jiném kekelu, chvíli sedí, kouká jak na veganskou klobásu, zdravě se nakrkne, zakvedlá čímsi divným tam co auta mívají šaltpáku, cvakne kouzelným spínačem co dělá takový to modrý světlo v motoru a kouření gum a tak dále až do naprostýho vítězství.

reagovat
Snowman000
22. prosince 2017, 19:26
1

Tak mám ešte ďalšiu, ktorá ani úplne nesúvisí s naháňačkami, ale vytáča ma vždy ked je scéna z interiéru auta...to ustavične krutenie volantu zo strany na stranu, akoby mal volant minimálne pol otáčky "mŕtveho" chodu...asi aby sa herec za volantom nenudil pred tým zeleným pozadím...

reagovat
Xander_Cage
22. prosince 2017, 22:46
1

Taky bych přidal pár automobilových klišé z filmových ateliérů:
1. Vždy perfektně nastavená sedačka ve "vypůjčeném" autě hrdiny - hrdina potřebuje rychle vozidle a vezme si první které uvidí avšak je u něho dokonale nastavená sedačka (i když majitel vozidla může být jiných tělesných proporcí než hrdina) aby mohl bleskurychle reagovat na situaci v dané automobilové honičce - kor když jde o nějaké lepší auto s elektrickým nastavováním sedaček, prostě nic, nasedne a už je uprostřed honičky s čím souvisí i bod č.2
2. Vždy dostatečné množství paliva v nádrži - každý "vypůjčený vůz" nebo jakékoliv jiné auto má dostatečné množství paliva na i několikaminutovou zběsilou honičku na plný plyn (kdy auto má největší spotřebu). Nikdy se nestane že by hrdinovi nebo i záporákovi svítilo hladové oko či došlo palivo.
3. I když máte jakékoliv auto vždy dokážete soupeřit v automobilové honičce - záporák může mít nadupanou káru o výkonu ve stovkách koní, ale hrdina vezme první šrot který má výkon stěračů v dnešních moderních autech a přesto v automobilové honičce protivníka nejen stíhá, ale i předežene (samozřejmě pomocí triků, že zná lépe město atd).
4. S bodem č.3 trochu souvisí i technický stav vozidel zdolávající skoky, výmoly, prudké brždění a jízdu na plný plyn. Ne vždy auta jsou v realném světě v perfektním stavu, ale ve filmu se žádné nerozsype v první zatáčce.

reagovat
Regular John
22. prosince 2017, 22:54
1

Mě třeba vytáčí když herci drží volant jednou rukou z přímo z vrchu - nejen že to vypadá strašně neprofesionálně (asi jako negr, který drží vytočenou pistoli), ale navíc při tom vypadají jako úplní kreténi...Tuto módu nejspíš odstartovalo Fast & Furious.. Dávalo to smysl - při záběru, kdy je kamera umístěna na kapotě vozidla jdou vidět ruce, které něco dělají a při pohledu z kabiny se zase Vin Dízl může chlubit vypracovanými svaly. Druhá věc je, že takhle začala řídit spousta řidičů na cestách a myslí si, jak při tom vypadají drsně :-)

reagovat
Perníček
22. prosince 2017, 23:02
0

Netuším, co tady vše už bylo a nebylo zmíněno, ale co mě vytáčí na užívání aut ve filmech, tak je jich krádež, respektive start přes dva vytrhnuté drátky. Drtivá většina těch aut, co jsou při tom použita mají dávno imo, apod. Dále pak zastavení řidiče na silnici (beze zbraně) a odcizení vozidla - mám pocit, že zrovna u novějších amerik jsou kvůli takovým případům pro reálný život zámky, které se odemknou, až někdo vezme za kliku zevnitř, nebo se vypne motor.
Nevím, jestli má vůbec cenu zmíňovat sérii Rychle a Zběsile a jejich fantasy závody, extra skoky, nekonečnou runway v 6. díle, ale v tom posledním jsem si všiml obrovské stupidity, kdy záporačka (jméno si už nevzpomenu) začne ovládat všechny automobily ve velkoměstě skrze jakýsi dálkový ovladač - to, že hodně aut, které jsou v té scéně použity, by bez mechanického otočení klíčku ve spínací skřínce ani na dálku nezaply klimu, natož aby mechanickou automatickou převodovkou zařadili D nebo R, nějak filmaře nezajímalo. Hlavně, že si klasický volant bez elektroniky dokáže hravě poradit se sílou člověka.
A asi můj poslední postřeh do této diskuze je ujíždění vozidla před rozpadající se zemi, která se rozpadá stejnou rychlostí, jako uhání hrdinův vůz.

reagovat
PeterLuk
24. prosince 2017, 13:30
0

Za mňa to bude vymieňanie áut za iné či poškodené. Či už zmienené BMW, alebo trebárs Citroeny XM (Ronin), Challenger za Camaro (Vanishing point) alebo Tatra 603 v jednom z českých filmov. Síce sa tým asi ušetrilo pár fungujúcich drahé áut a namiesto toho rozbili vraky, ale ako petrolheada a pozorného diváka ma to vždy udrie do očí.

Ináč to čo tu už bolo zmienené. Nekonečný počet rýchlostí, zvuky, ktoré nesedia k autu a k tomu, čo sa deje na scéne, nepriestrelné dvere a auto ako štít, vybuchujúce autá po každom páde, drifty v každej zátačke, vzájomné sa dobiehanie, ako keby každé auto malo nitro a ešte by sa toho určite našlo...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercury Grand Marquis  1984
Mercury Grand Marquis

1984 rok výroby
140 koní výkon
5 000 ccm objem

Pontiac Firebird  1976 6,6 1976
Pontiac Firebird 1976 6,6

1976 rok výroby
240 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Edge  2008
Ford Edge

2008 rok výroby
268 koní výkon
3 500 ccm objem

Citroën Xsara  2000
Citroën Xsara

2000 rok výroby
88 koní výkon
1 600 ccm objem

Audi A8  2000
Audi A8

2000 rok výroby
180 koní výkon
3 ccm objem