Customman
Jméno | Jiří Hajný |
---|---|
Bydliště | Benešov |
Registrace | před 7.4 rok. |
Poslední aktivita | před 5.8 rok. |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 32 |
Pozitivních komentářů u článků | 5 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Kubus-vlastně nejznámější polský Chevrolet
https://www.valka.cz/newdesign/v900/clanek_12059.html
ve stadiu prototypu zůstala v Polsku spousta obskurnějších věcí...
http://majewskiauto.com/index.php/2017/01/05/polskie-motoryzacyjne-prototypy-ktore-nigdy-nie-weszly-do-produkcji/
A "polské GM" -závody Lilpop Rau Loewenstein se mimo montování Opelů, Chevroletů a Buicků (polský Buick mi nevím proč asociuje polského kovboje z takového toho starého hloupého vtipu) vlastním vývojem nezabývaly. Tedy až na pár v Polsku karosovaných (mimořádně šeredných) autobusů na podvozcích Chevrolet....
Gordon Keeble GT-Chevy 327 Moje slabost pro "canted quads"...
No nevím, je to takový moc "busy" -tvar světel, moc nasávačů, moc složitej a mohutnej vzorek mřížek... A ta začerněná verze je extra divná. :/
V Bricklinu by to bylo stylový, proč pořád muscle and pony...
Třeba v Polsku jde evidentně leccos, takže EU to asi úplně nebude. A v SRN je sice byrokracie, ale nakonec se tam taky něco legalizuje. O GB nemluvě...
To v ČR je spíš orientální bordel. :(
Jediná stylová bastardizace GT40 by byl Cammer. :) Ale to tak pro někoho s kešení jako Jay Leno.
Skákání už někdo zmínil, já bych to upřesnil-takové ty skoky s dopadem "na čumák" , k tomu opakované několikrát po sobě. Populární v sedmdesátkových honičkách. Tamtéž nekonečné "ducání" a vzájemně vytlačování, nadužívané jako vycpávka. Občas tedy doplněno o broušení zdi nebo něco takového...
Sověty přivedl k obojživelníkům Ford GPA-teda "plavací Jeep" Seep, který američani shledali neužitečným a příliš těžkopadným (on to byl Jeep, kolem kterého postavili poměrně mohutný "člun", Němci podobný projekt VW Typ 128 odpískali po pár vyrobených kusech) a většinu jich v rámci Lend-Lease poslali do SSSR. Sovětům se kupodivu obluda zalíbila a ve Východní Evropě plné vodních toků našli pro Seep hojné uplatnění. Nakonec se v SSSR po válce začala vyrábět skorokopie GAZ-46 na základě GAZu-69.
No nevím,
kolik už bylo konceptů Vette s motorem uprostřed a nakonec vždy zůstalo u klasiky. A to by to v těch dobách (přelom 60s/70s-nástup supersportů, bídná sedmdesátá a hledání nového, hitech 90s...) dávalo mnohem větší smysl. Dneska je na tom Vette s pověstí a reálnými výkony mnohem lépe. Proč teď měnit zavedenou značku/koncept? Jakože americká R8? Vette jde nahoru i cenou, ale stejně-neodradilo by to tu "spodní" část zákazníků Vette, která není tak úplně k supersportům/track carům?
Je to úžasné, že v dnešním automotive světě dokáže přežívat takovej endemit.
Střecha je trochu "high hat design" :/ Napsal bych, že mi to připomíná Continentala MkII, ale bojím se asfaltu a peří
U těch zadních světel by se měli učit mnozí... Snad časem vymizí móda světel, co vypadaj jako mimozemskej organismus, co se vám přicucne na ksicht.
Countach se postupem času "modernizoval" do podoby svého vlastního kitcaru...
Pořád je to mastodont, ale to zjemnění je znát. Ty zadní světla jsou úžasná, nevěřil bych, že se něco takového ještě objeví na "mainstream" autě... K předku jsou statické fotky trochu kruté-z některého úhlu ty světla (a křivky kapoty) vypadají super, ale jinde je to takový...down.
Profil je trošku moc retrokřeč, při pozorném zkoumavém pohledu je to jakoby zlomený v A-sloupku/dveřích (jako ty auta co dlouho stály v mokrý trávě :) ) Už to teda není takový humpolácky opracovaný megakus hmoty, takže spíš plus.
Horší než rámeček mi přijde ten výdech a lišta na boku, zejména ten výdech působí dost lacině.
Ta silueta vypadá tak nějak musclecarovitě. :) Já se pořád naivně domnívám, že případná nová 8 bude stejně designově odvážná jako byla na svou dobu E31, prostě něco zcela vyjímečného... Ale invenci si zjevně designeři u BMW schovávají na elektromobily. Tohle bude spíše sázka na jistotu.
Na téhle diskuzi je zajímavé, jakým směrem se posunulo vnímání "opravitelnosti" a "trvanlivosti". Ještě před cca 15-20 lety se koroze považovala za běžnou a vyvařování aut (nebo i prasáčtější způsoby řešení koroze) bylo celkem standardní činností i v rámci kutilské údržby. Elektronika byla oproti tomu skoro "smrťák". Dneska je to takňák obráceně. :)
Žlutý, je to žlutý!
Mezi čoprákama existuje taková průpovídka, že žlutě jsou schopný natřít motorku jenom Němci. Na auta se to sice nevztahuje, ale... Jistě je to velmi vzácný kus, ale v té barvě to vypadá jako něco, co přijelo z nějaké poněkud přiblblé 80s/90s SRN komedie.
Nevím proč, ale mě tam hrozně irituje to kvéé. Jako kdyby na konci nějaký písmenka upadly, neboco. Kdyby třeba K-rock, nebo K.rockgo (jakože haha na skály a rock)
Ta stříbrno-červená kombinace je boží! :D K Porsche tak nějak pasuje...
A vůbec, v devadesátých letech to mohlo dopadnout mnohem hůř. (vyblitě mátová+interiér v nějaké strašné důchodkové zelené, nebo něcovínové...)
Tak Rotabuggy byla taky pouze vlečená/klouzací.
Létající tank-jakkoliv je to nápad ještě mnohem zhovadilejší, než létající auto, z jakéhosi záhadného důvodu se ten nápad vyskytoval na více kontinentech. (vždy ovšem v určitém stádiu dospěl k stejnému výsledku)
http://www.roadabletimes.com/images/ChristieRolfeDetails.jpg
http://www.grandprixhistory.org/images/christie7.jpg
http://forum.valka.cz/topic/view/41347/Maeda-Ku-6
Tak věc, která splní tak 75-80procent toho, co se požaduje po létajícím autě, dávno existuje-říká se jí vrtulník. :) Jasně, vrtulník se nemůže pohybovat po silnici (u těch létajících aut to ale taky nebude slavný-většinou malá kolečka, ohromné rozměry, převisy...Provoz mimo moderní široké a rovné komunikace bude spíš utopie), ale nepotřebuje letiště, stačí mu několik parkovacích míst vedle sebe, nebo libovolná větší plocha. Doplnit vrtulník o poháněná a řízená kolečka by asi nebyl takový problém, kdyby o to někdo reálně stál... (rotační nosné plochy jsou skladnější atakdále) Hlavní negativní faktor je byrokracie, u eventuálních létajích aut by to těžko bylo lepší.
PS:Rotabuggy je sice takovej hodně divnej vírník-věc letadlu koncepčně vzdálená , ale s autem (ehm tedy Jeepem) má hodně společného.
....s létajícími auty má společného hlavně to, že to moc dobře nefungovalo.
http://jeepclubs.com/wp-content/uploads/2014/06/Hafner-Rotabuggy-2.jpg
S těma vcelku primitivníma lemama blatníků (a podobně se tvářícím "lízátkem", ducktailem a hood scoopem) to vypadá jako nějaká retrofuturistická 70s streetmachine. :) Ještě psychedelický válečný barvy by tomu nějakej šílenec mohl dát.
Asi né...
je to moc "doslovné", hlavně ty přední světla.
Ale vlnité, žebrované a jiné podobné dodávky jsou cool, to by se klidně mohlo vrátit, retroneretro...
Až teď mě napadlo (delší vedení no) , nemá to prostě vypadat jako dirt modified/stock car-proto ten rám a celková "hrubost"?
Podobné pokusy sem zatím viděl jen u "hot rodů"-základ auta hluboko pod rok 1948...
Japonci mají zvláštní schopnost kopírování a kombinování stylů, někdy je výsledek úžasný, někdy...
http://chadmeyermotorsports.blogs.com/.a/6a00d8341cdd7353ef00e552989da88834-pi
Nápad je to sice zhovadilý, ale kdyby se tomu dala nějaká fazóna (to BMW je jak z Mad Maxe). Doladot k lezoucím kolům dished blatníky a tak. Na něčem jako S15,FD3S...Trochu podobný štýlo frčelo před cca 60 lety a rozšířilo se i na customy (tedy dědečky dnešních stylingů :) ) různé stupně brutality. Nakonec i lecjaká 70s streetmachine měla kola řádně vystrčena ven. (možná aby ladila s kalhotama do zvonu)
http://www.kustomrama.com/index.php?title=El_Matador
http://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/f0/3e/95/f03e95aa64cf9153fd129704745e50f5.jpg
Ad "ploutve"
1937? Peugeot 402 Pourtout-kusovka, ale možná první takhle "natvrdo"
http://significantcars.com/cars/1937peugeot/004.jpg
Cadillac k těm extravagantním tvarům zadních světel spěl dlouho, P-38 byla zjevně konečné vnuknutí.
Fiat Coupe je geniální-na to na jakých pro kupé naprosto nevhodných základech ta věc vznikla... Nevhodné proporce maskuje dokonale.
BMW se mi tak úplně nelíběj-hlavně E60 působí celkově těžkopádně-moc vysokej ponton, který není ničím "narušen"...
Automat v tom Bentley je GM TH400? (alespoň to tvrdí internety) To by byla jedna věc, která by se nemusela rozbít. ...nebo být relativně levná, když se rozbije.
Ten proužek docela vtipně opticky rozrušuje macatou záď. Teda né že by to byla nějaká elegance, ale auta jsou dnes všeobecně masivní a nějak se to vyřešit musí.
Asi sem divnej, ale vidím v tom "Laurel s tlustým zadkem" tedy C130, a ten interiér je taky takovej trošku sedmdesátkovej.
http://japanesenostalgiccar.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/12/1973-Nissan-Laurel-HC130-03.jpg
http://japanesenostalgiccar.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/04/rocky-auto-c130-nissan-laurel-rb20det-03.jpg
No, obávám se, že Kie (ale i Hyundai a většině "japonců") je nějaká image a prémiovost v ČR a většině Evropy vcelku jedno. V USA a Asii se to bude prodávat jako housky. Tady to bude jenom taková zajímavost...
To křídlo vypadá jako z nějakého ponycaru.
A ty fotky z podhledu jsou dosti nemilosrdné, ta věc má do ideálních proporcí daleko a ten bodykit to nehezky zvýrazňuje... Takový automobilový ekvivalent novoročního návštěvníka posilovny v XXL sportovním úboru.
Taky je otázkou, jestli o tu "podobnost" vůbec nějaký podstatný počet lidí stojí, když asi třičtvrtě prodaných nových aut jsou "služebáky" ap, a celkově bude zákaznická struktura jiná (nadšených motoristů bude podílem mnohem méně), než v dobách kdy si tatíci libovali, jak ta Cortina,Mini,Falcon,Escort válí...
Hmm, a kdo by to kupoval? Sorry, budu za nerudnýho strejdu, ale replika...nebo cokoliv tomu termínu blízkého, sériového čtyřdvéřovýho sedanu ??? Pravda na dnešní poměry technicky a vzhledově zajímavého, ale stejně... Řešit event. technické podrobnosti už mi přijde zbytečný.
Co se 100procent věrné repliky týče, to bych spíš věřil na T77, Tatraplan je IMO moc "obyčejnej" na to, aby se to rentovalo. U T77 je bonus spousta nedochovaných evolučních provedení, tam by možná někdo i tu repliku zaplatil...
Dvoudvéřové ala Tatraplan Monte Carlo? Možná? Buď něco ve stylu "nových" GT40,T70,všelijakých Porsche... nebo prostě jen něco moderního (třeba) z Caymanu vycházejícího, Tatraplan připomínajícího...
Ale jako starej cynik bych za těma kecama viděl ledatak snahu vydojit nějaké dotace. Jawě se na ty krmelce o zbrusu nové Jawě 1000 ala 500 OHC povedlo vytáhnout docela dost. :/
Poslední komentáře
- Tosh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
A kolik by tak mělo žrát auto, které váží 2,3 tuny a má 300 koní? - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Tá spotreba je...hrozná. Dizajnovo to auto naozaj nestarne,... - FidoBlack , u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
To vymýšlím i tak a to poháry žádný nejsou:D - high_fish, Tato auta zrají jako víno: Modely...
W209 je CLK, ne SLK... - mazany_lisak, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Civic ufo se vyrábělo v Anglii a bylo primárně pro evropský... - Raspby, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Tak 5 za závod se vším všudy to je sranda :) Ale když se člověku... - FidoBlack , u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Díky, bylo to hlavně poprvé po sedmi letech co jsem si měl... - Frankie, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Je tolik fakt krásných a zajímavých aut, který by stálo... - Raspby, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Gratulace k zážitku...je to návykové co? :) Já si amatérské... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Ja mam leckdy spis pocit, ze design zustava stale rozporuplny,... - Opelfahrt, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Povedený design a zvlášť tenhle vzor litých kol je prostě... - krab, Tato auta zrají jako víno: Modely...
S tím výběrem docela souhlasím, navíc u toho BMW bych spíš... - Luban, Tato auta zrají jako víno: Modely...
👍nadčasový bourák👌 - rock, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Úplný souhlas. Do dneška to působí jak přízrak, naprosto... - Riccardo Martora, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lancia Delta třetí generace. Z vlastní zkušenosti můžu...
Poslední inzeráty
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
23 komentářů