Kdykoli na silnici potkám Hondu e , napadne mě, že za volantem musí sedět nějaký cool chlapík. Vzepřel se konvencím, protože řídí sladké holčičí autíčko (holku jsem v dotyčném voze skutečně ještě neviděla), a trochu i zdravému rozumu, protože jeho elektromobil dojede sotva z ložnice do koupelny, zkrátka má na věci svůj názor a nenechá si ho vzít. Jistou dávku mého respektu si automaticky získávají řidiči Škody Roomster, hranatých beden od Vova, klasických Range Roverů nebo Fiatů Panda 4x4 a dalších vozů, na které si právě teď nemohu vzpomenout. Množina je to poměrně pestrá a kupodivu se ve většině případů neshoduje s množinou aut, která bych chtěla provozovat nebo vlastnit. Zformovala se sympatiemi vzniklými v průběhu let a založenými na mladických tužbách, zkušenostech s majiteli i dalších vlivech, které se už ani nesnažím dostopovat.
Můžete si například myslet něco hanlivého o člověku, který jezdí Saabem? Hondou Odyssey? Nebo Fiatem 500? Takoví lidé snad mohou být roztomile šáhlí, ne však vyloženě špatní.
A pak jsou tu auta se zcela opačným účinkem – ta, která vyvolávají zásadní pochybnosti o luciditě, charakteru, či dokonce morálním profilu osoby na sedadle řidiče. Pojďme to vzít popořadě – od mírné nesympatie a pocitu, že s dotyčným majitelem vozu budu jen těžko hledat společnou řeč. Sem patří třeba neblaze proslulý Renault Thalia, jehož majitele často naleznete v čele ploužící se kolony na dlouhém úseku bez možnosti předjíždění. Absolutně bezpohlavní, neradostné a nehezké auto si za dobu své hvězdné kariéry získalo pověst produktu pro lidi, kteří si zakládají na své spořivosti (rozuměj totálnímu škrtství) a lásce k jednoduchosti (rozuměj neschopnosti ovládat složitější stroj než přesýpací hodiny).
Jistě, pořád je tu možnost, že dotyčný ten nedůstojný povoz zdědil po milovaném dědovi, vyhrál v myslivecké tombole nebo dostal od kamaráda, který už neměl žaludek na všechny ty opovržlivé pohledy okolních účastníků silničního provozu. Možná je prostě jen chudý a nemá internet, aby si v inzerátech vybral za polovinu průměrné mzdy jiné auto. Možná na něj Thalia prostě někde zbyla. Dobrá, dopřejme nebožákovi – už dostatečně potrestanému jízdními zážitky – jistou presumpci neviny, stejně jako řidičům Hondy City, Daewoo Nubira nebo Citroenu C-Elysée.
Zaslouží si ale presumpci neviny například řidič Hummeru H2? Nemyslím si. H2 se v pozůstalosti dědečků nachází skutečně výjimečně a v tombole by se ocitla asi jen na nějaké těžko představitelné bizár party, kam vás vpustí jen v kostýmu Chucka Norrise po zaplacení settisícového vstupného. Kdepak, Hummer H2 si to individuum zakoupilo z vlastní vůle a po dobře uváženém výběru. Za volantem se stydlivě nekrčí a neskrývá před zraky veřejnosti, nýbrž naparuje, jako by chudáka Chucka Norrise právě složilo holýma rukama a uvařilo z něj guláš pro své tygry se zlatými obojky. Když něco takového vidím na silnici, automaticky mi naskakuje nelichotivé přízvisko.
Znáte někoho, kdo vlastní Hummer H2 (případně H3, ať nediskriminujeme) a můžete si s ním povídat i o jiných věcech, než jsou střelné zbraně a obchod s návykovými látkami? Napište mi to do komentářů, já už se s kolapsem svého světonázoru nějak vyrovnám. A napište mi i v případě, že znáte decentního člověka s úrovní, který má v garáži Mercedes-Benz třídy G v úpravě Brabus nebo Masonry (normální Géčko se nepočítá).
Teď se asi pustím na tenký led, ale mnoho respektu ve mně nevzbuzují ani majitelé vozů značky Tesla, byť v jejich případě připouštím výjimky, které se nechaly zlákat vcelku povedeným elektrickým pohonem a velmi konkurenceschopnou cenou. I když nemám nic proti elektromobilům jakožto zajímavé alternativě tradičních spalovacích aut, všechno kolem Tesly mi připomíná sektu, jíž svou pomatenou rukou vládne kosmický strážce Aštar Šeran.
Na rozdíl od Hummeru H2 jsem se s několika majiteli Tesly již setkala a část z nich na mne dělala dojem nečekané příčetnosti, nedůvěra a obezřetnost však přetrvává. Mám-li být upřímná, nevybrala bych si Teslu, ani kdyby její cena spadla na úroveň Dacie Spring. A vůbec to nesouvisí s často kritizovaným dílenským zpracováním nebo mizernými materiály v kabině, v tomto ohledu rozhodně nejde o jedinou značku, která se snaží prodat chabou kvalitu v převlečení za cool styl a design. Za všechno může image páně Muskova, která je pro mě nepřijatelnější než čínská produkce a veganská kůže dohromady…
Milí majitelé Tesly, nechtěla jsem se vás dotknout, ale pokud se přesto cítíte napadeni, můžete to vrátit mně i všem ostatním v komentářích.
Jaké auto vám automaticky rozbliká kontrolky podezíravosti vůči jeho řidiči? Jaké auto si podle vás nemůže pořídit nikdo, kdo není patetický pozér, emzák nebo dealer drog? Diskuse je vaše.
27. prosince 2023, 20:31
5
Pobavilo a souhlas.
S Thaliou by som až tak prísny nebol, má to sused, neviem ako k tomu prišiel, ale v dnešnej dobe to už začína vyzerať až hipstersky a pankovo :D
Inak H3ku mal aj vodca slovenských (neo)nacistov/klerofasistov, v takom modro bielom tygrovanom gay polepe :D Nuff said.
27. prosince 2023, 20:38
3
Chlap v Audi TT mi vždycky přijde tak nějak nepatřičně...
12. února 2024, 14:18
0
Jo, v bývalé práci si ho pořídil kolega. Měl TTčko na leasing za totální nesmysl (dle toho kolik jsme brali - státní zaměstnanci s tabulakmi, tak mu do toho zahučelo tak 80 % přijmu). Nechápal jsem, ale po pořízení TTčky byl opravdu šťastný a nevadilo mu, že musí mít ještě jednu práci. Dnes už ho sand má splacené.
27. prosince 2023, 21:01
3
Ztráta úcty je asi silný výraz, ale dlouhodobě se mi potvrdilo, že se totálně míjím s lidmi co z vlastní vůle sedlají VW Passat a obecně jakékoliv Audi…
Jsem dlouholetý, byť již bývalý Saabista takže žiji v jiné realitě :)
27. prosince 2023, 21:14
7
Pred pár rokmi som mal to "šťastie" zoznámiť sa s jedným majiteľom Hummeru H2. Popis z článku sa naňho presne hodí. Keďže ma strelné zbrane ani obchod s návykovými látkami nezaujímajú, tak sme sa nebavili o ničom :D
Naopak mám kamaráta, ktorý má Peugeot 301 (prezlečený C-Elysée). Je to autičkár ako vyšitý, lenže prišla rodina, stavba domu a nejaké zaujímavejšie autá museli ísť bokom. Chcel nové auto za rozumné peniaze a tak voľba padla na 301-ku.
Predsa len je jedna skupina vodičov, o ktorých si myslím svoje, len čo och zbadám - "tuneri" na olietaných vehikloch, veď to poznáte. Nemám ich rád od momentu, keď ma jeden taký raz nechcel pustiť pred seba, keď som ho chcel predbehnúť. Vliekol sa mimo obce 70-tkou a vždy keď som sa dostal na jeho úroveň, prudko zrýchlil. Potom sa zase ťahal. Očividne sa pri tom dobre bavil. Až na tretí či štvrtý pokus sa mi podarilo dostať sa pred neho. Zabralo, keď si ho moja spolujazdkyňa začala fotiť mobilom. Vtedy skrotol. Fotky sme nikam na internet nedávali, ale ako trik to zafungovalo :D Odvtedy sa na týchto "tunerov" pozerám s istým opovrhnutím (nech mi autíčkari prepáčia).
27. prosince 2023, 22:36
7
Ač mám Rencky rád, s GeniThalií souhlasím. Věčně i nějakou potkám s mlhovkami bez mlhy (což tedy není výsada jen PaThálií) atd. Ostatní levné malé sedany mi nijak nevadí, nevzpomenu si, kdy mi nějaký udělal problém.
A celkově jsem negativně začal vnímat tunery, "co na to maj", alias upravený Golfy VII, Mustangy a jiná novější auta v některém bodykytu, nejspíš továrním, ale s uřvanejma vejfuckama či audiem, kteří obojí nejraději zkouší na plný koule uprostřed města (ideál sídliště, kde se to mezi baráky rozléhá) mezi 22.00 a 4.00 ráno. Ač mám brapapa zvuk rád na závodních strojích, tak když mi takovej debil ve 2 ráno vzbudil sviště, tak bych mu nejraději nacpal ten metrovej basák nebo vejfuk od koncovky až ke svodům do prdele na štorc. A že jednu dobu mi kvalitní performance tuning velmi voněl (víc, než styling), mezi takový vocasy popsaný výš bych patřit nikdy nechtěl.
Jsem ale rád, že jsme se nastěhovali na vesnici. Sice už není ten komfort, že si pěšky dojdu nakoupit kilometr do obi či jiného marketu, ale těchto kokotů jsme aspoň ušetřeni a místa na parkování taky hromada.
27. prosince 2023, 23:50
2
Mám najeto cca 2 mil.km po světě (viz nějaké blogy) ale za sebe mohu napsat : Thalia průser, jedničková fabia- konkretne 1,2 htp prúser, Hyu H10 průser..prostě špatné, nesmyslná rychlost, reakce atd. Pak je tu skupina vochcáfka, nejlépe generace 1,2 střelci tvrdého kalibru!
28. prosince 2023, 05:23
-4
Máme fabii htp skoro 20 let. Od loni co mi jí děda předal s ní už jezdim nen já. Co jena tom zaprůser? Jo jasný nejezdim úplně 50 přes vesnice a mimo obce se pod kilo taky málokdy podívam. Ale nepředjíždim kde nevidim, nelepim se nenajíždim na pomalejší. To auto mi jako průser nepřijde zatim nás niody nikde nenechalo.
28. prosince 2023, 09:58
0
Ten motor celkem žere a proti tomu nejede (jedna z point 3válce má být příznivá spotřeba), nasaje si postupně svůj vlastní katalyzátor a tím se to odpraví, rozvody až příliš často umí přeskočit, podpálené ventily, ... Je to velice mizerná konstrukce celkově, o to jde. Kdo měl v jedničkové fabii to prehistorické 1.4 OHV z 50. let, tak to proti tomu zcela jednoznačně vyhrál. Na druhou stranu když to HTP ale zrovna funguje jak má, tak mi přišlo, že to jede přijatelně.
28. prosince 2023, 11:57
1
Más pravdu 6 litrů na tak malý auto neni málo. Rozvody se musí občas vyměnit teda hlavně napínáky. Katík trpí ale když se k tomu motoru chovás trochu s rozumem tak dobrý. Neni to auto na dálnici na tvalej tah ve vyšších otáčkách. Prostě, olej, svíčky měnit často. Motor nehonit než se ohřeje, nehonit ho po dalnicích a pak neni problém. Známej na jednickovy htp najezdil lehce pod 3 kioa od novoty pak jí prodal a stale slouží.
Samozřejmě jsou lepší motory než htp ale občas mi přijde, že ten motor lidi až démonizujou. Hlavně ty co ho nikdy neměli.
28. prosince 2023, 12:53
3
Já Ti to nechci hanit, a ani se nechci vozit na takovejch těch stereotypech o tom.
Fabia 1 je za mě sice od počátku odporný, ale překvapivě kvalitně postavený a odolný auto, o tom si ty novější generace můžou nechat zdát. K tomu má nízkou hmotnost, je jednoduché a díly jsou slušně dostupné. Takže i dnes pořád racionální dobrá volba.
Tenhle motor ale objektivně je mizernej krám s já s tím mám před lety přímou zkušenost. Ventily vypadaly jako kopretiny, u kusu se známou historií od zcela nového (celkem 2 majitelé z jediné rodiny), najeto cca 120k, nikdo to nehonil, jízdy po městě, olej pravidelně. Prostě ten motor zničil sám sebe a to velmi předčasně. Proč by si tohle někdo měl dobrovolně pořizovat, obzvlášť když v tom bylo k mání mnoho jiných motorizací, z nichž všechny ostatní jsou spolehlivé?
Že to funguje Tobě absolutně nic neznamená, staráš se o to a k tomu prostě máš štěstí. Jiným uživatelům se to rozletělo do obličeje bez zavdání důvodu, proto si to tu pověst zaslouží.
28. prosince 2023, 14:08
0
Tak před 20 lety to byl novej motor a nikdo nebyl jasnovidec. Teď se nám to povídá po letech zkušeností. Mě se třeba hrozně líbí ten novej řadovej naftovej 6 hrnec v mazdě cx60. Za 10 let to může mít pověst velikýho omylu. Lidi htp kupovali protože v předváděckách to prostě jelo. Třívál tahne od spoda, bylo to tichý tak potom sahli. 1,4 tehdy měla pověst motoru ze starýho embéčka a zněla stejně jako felicie.
28. prosince 2023, 22:11
0
Pořád se zapomíná na to, že označení HTP měly DVA motory. Šestiventil 40 kW a dvanáctiventil 47kW. Ten první opravdu nejede a žere, krom toho Fabie s ním má i katastrofální brzdy. Ten druhý šlape a pokud není auto naložené, tak i překvapivě dobře jede, a nežere. První jmenovaný měla holka a bylo to opravdu za trest. S několika kusy Fabie HTP 47kW jsem sjezdil kus světa služebně. To auto nenávidím, ale na motor jako na jedinou věc si nestěžuju.
28. prosince 2023, 22:46
0
Mam ten 40kw a žere 6 v zimě o půl litru víc. Je to dost ale když jsem sedlal slavnou rotačku tdi tak to místo pověstný výroby nafty žralo přes 7. To ted těch 6 přijde ještě dobrý. Co opravdu moc nejede je litr 37kw. Ten se musel hodně držet ppd krkem. Dost mi to připomínalo wartburga. Ten taky moc nejel ale jak se rozhoupaltak držel tempo.
28. prosince 2023, 00:42
0
Mam dojen, ze H2 jezdi sef ceskeho cerveneho krize :)
28. prosince 2023, 09:13
4
Tak to je takový běžný český průběh... založíš neziskovku s vidinou pomoci (povětšinou z důvodu osobní vazby na někoho postiženého apod), najednou se přifaří zaručená pomoc (protože zjistíš, že pomáhat není jenom tak, musíš hlavně platit daně a plnit všechny byrokratický nařízení... kam by stát došel s takovou nezištnou pomocí), která buď přímo hackne celou show nebo tě po první seanci s účetní přesvědčí, že z těch vybraných peněz od sponzorů/dárců musíte pořešit sídlo a firemní auta... no a ředitel přece nemůže jezdit fábií... navíc se to odepíše z daní... takže na začátek Supa ve full... a pak už nejsi ve vedení, protože je ti na blití z toho, kam se to celé posunulo... a šéf jezdí v H2 apod :-)
28. prosince 2023, 05:31
2
Mě se rozezní alarm pokaždý když vidim poblíž jet oktávku. Je fuk jaká je to generace. Oktávka = "pozor debil chce tě zabít!"
A pak odulý SUV typu jako je Q7 a podobně. Tam ten pocit "jede pán tvorstva" silně rezonuje.
Taky bystřim když vidim jakejkoli osobní peugeot. Ty neprasí ale vždy to řídí neschopný jelito co svym neumětelstvim dokáže způsobit kolaps dopravy už při výjezdu z garáže.
No a sekta svědků Ýlonových to je kategorie sama o sobě.
28. prosince 2023, 11:57
3
Ty jo, to se tě snaží zabít pětina vozového parku ČR? Zajímavé :D
28. prosince 2023, 14:10
8
Jsem rád, že moje ofce triggruje aspoň někoho... Já myslel, že jsem v tom autě neviditelný jako lednička v Datartu :D
28. prosince 2023, 22:49
1
No bohužel zaposledních 10-15 let pokud mě někdo vyprasit tak to byl z 90% řidic ofce.
Ty auta asi přitahujou samý blbce. A nebo je to tim, žeofci si nikdo nekpupí. Tu lidi fasujou jako monterky a podle toho se k tomu autu chovají.
29. prosince 2023, 11:23
1
Nebude to spíš dílem pravděpodobnosti? Více ofcí na silnicích než čehokoliv ostatního, způsobí větší množství těchto situací?
29. prosince 2023, 12:45
-6
To je jen jeden dílek do mozaiky. Další díly jsou již zmiňovaný fasování ofcí ve firmách. No a další je jaký typy lidí ty auta přitahujou.
Dříve takovej typ řidičů jezdil v otuněných escortech. Escorty shnily, jejich řidiči se stali bonitnějšími tak přesedli do český modly.... jen povahově se nikterak nezměnili.
Samozřejmě, že cim novější ofce tim větší pravděpodobnost namistrovanýho jelita za volantem.
30. prosince 2023, 09:10
2
Tak mám novou ofci, takže mistrovství jsem vyhrál :D
30. prosince 2023, 13:49
0
Mám nafasovanou ovci, ročně nejezdím tak 30 tkm, ale opravdu bych neřekl, že to je nějaký fenomén jak píšeš. Dílem to je snad jen tím počtem. Ale co se prasečí týče, tam já sám nemám mezi auty favorita, je to různorodé. Pomalá jízda, tam jo, Dacia, iX20, Thálie apod.
Já sám se snažím jezdit svižně a je fakt, že občas předsedu tam, kde by jiný asi nepredjizdel. Občas na pomaliky bliknu, zvlášť, když zaberou levý pruh dálnice.
28. prosince 2023, 08:24
5
U me zadny typ auta nevyvolava asociace k charakteru ridice. V kazdem muze sedet kdokoliv, kazdy muze mit libovolne zaliby a preference.
28. prosince 2023, 08:59
0
Lidé co si koupí BMW X6 a jiná "kupé" SUV ve mě vyvolávají dojem, že se nejsou schopni rozhodnout. SUV symbol aktivního životního stylu, potřebuji jezdit do přírody vozím spoustu náčiní na cokoliv. Nebo jsem šampon nebo modelka a chci něco nepraktickéhi placateho? Nic hanliveho, jen nevědí...
28. prosince 2023, 09:43
2
První X6 jsem si interně pojmenoval jako "zm_dokára", abych tam časem přidal G AMG, Rover Sport, Bentayga, Cullinan, GLS, X7, XM, Escalade...
Jakože whats the point se s tím prodírat městem (se spotřebou 20+, často i 30+, takže toho moc nenajedu a musím tankovat), postavit se napříč na invalidy (protože se reálně jinam nevejdu), do podzemních parkovišť to raději ani nezkouším (nechci být stereotypní, ale když jsem zažil na Andělu šprajclou slečnu v Q7 mezi parkovacím automatem, obrubníkem, závorou a zdí...)... a protože jsem založením pořád šetřílek (jsem pořád český podnikatel, ne?), tak si ty mastný R21 dám až na plátno (štastnější majitelé dojedou RFT z fabriky a pošlou auto dál, ale následující Xtý v pořadí Voloďa nebo Deméter_s_dědinou tam rozhodně nové michelinky nekoupí).
Kulatá Volva a Subaru řídí povětšinou ne_autíčkářské_bytosti, takže rychle předjet a ujet...
Saaby dneska řídí lidi proto, že tomu nerozumí, ale vidí, že stojí ve full "pade až kilo" nebo jsou skalní/sentimentální fandové...
Polepená firemní fábie/okta je jednoznačně nejrychlejší kára vůbec, nemá smysl se pokoušet o nic jiného než uhnout a nechat je šířit dobro někde dál...
28. prosince 2023, 09:58
2
Za me Rapid, ix20, Thalia je neco, v cem vetsinou sedi totalni kopyto, vyjimky to uz nezachrani a kdyz to vidim na silnici, automaticky uz z dalky podrazuju a objizdim. To si clovek, co ma alespon mikrogram technickyho citu nemuze vyzkouset a pak koupit. Chtel jsem do toho pridat i Fabiu HTP, ale tam je to vetsinou spis tim, ze v tom sedi deda 75+.
V tom Rapidu jsem naopak vetsinou videl mladocha, co se drzel volantu jak zabradli nad propasti, jede 60-70 vsude a zatacky zasadne seknout pres caru (alespon pulkou auta)
Pak (casto) zensky s kramem typu XC90, Q7, ktery z te picoviny ani nevidi a tak jedou prostredkem cesty.
A nakonec zamestnanci ruznych delivery, jako PPL apod, to je vetsinou level sam pro sebe
28. prosince 2023, 10:15
-1
Nechápu že tu chybí Kodiaq. U mě jednoznačně první místo.
Pak všechna ta různá obludnější SUV / "kupé" SUV bez ohledu na výrobce.
Novější Audi, řekněme velice zhruba za posledních 25 let. Podobně BMW.
H2 jasně, a všechny takové ty na první pohled velmi drahé křiklavé tuningy jak píše Michal taky. Asi proto mám XJR6 bez vejfuku se skořepinama :D To ale není ani nové, ani drahé, tak snad se to tomu trochu vymyká.
Jedničkovou Tálii jsem kdysi řídil, přišlo mi to naprosto příšerné. Proti tomu Hondu City určitě můžu doporučit, skvělý poměr cena / praktičnost, pohodlí, spolehlivost.
Důchodce mám celkem i v úctě, takže různé ty hyundaie, fabie, Thálie apod. určitě dokážu překousnout. Jeden hodně starý pár tu v okolí jezdí k doktorovi a na nákup dokonale zrenovovanou bledě modrou Volhou Gaz 24 s křídlama. Asi to bude zarytej celoživotní komunista co má doma podobizny Stalina, ale tak co.
31. prosince 2023, 11:23
2
S tou Volhou se vozvu, dyť je to blbost, proč by měl být komouš?? Volha je prostě dobrý robustní auto, tak mu vydržela celý život, co je na tom špatného.
31. prosince 2023, 13:27
1
Na sraz Rolls/Bentley do Dubče dorazil loni pán s úžasnou Čajkou v 1A stavu. Měl jí na standardních značkách a ročně najel okolo 5 tisíc. Tohle, i ta Volha jsou prostě jen starý auta, a pokud je v dobrém stavu a majitel se o ní stará a dělá mu to radost, nevidím v tom problém.
31. prosince 2023, 15:36
0
Volha s křídlama není GAZ 24 (ta je hranatá), ale spíš GAZ 21, ne?
31. prosince 2023, 15:55
0
No, jestli je to ta co jsem vyděl já, jak tam má nabastlený takový trojúhelníčky a na tom má chromovanou lištu z nasavače Tatry 603
31. prosince 2023, 17:36
0
Tu jsem viděl taky a nekomtoval bych to
31. prosince 2023, 18:02
0
No James píše něco o perfektní renovaci, tak třeba to není ona,ale pochybuju že jich tam jezdí víc.
31. prosince 2023, 18:20
0
Ne, je to hranatej GAZ 24, ale doplněnej o křídla na kufru ve stylu Cadillac 1960-1970, jen samozřejmě o dost menší.
Jestli to byl originál dobový doplněk, nebo je to bastl, to netuším. Na oko to k tomu kupodivu docela pasuje - má na tom jinak chromové poklice, běloboké pneu, takže v tom stylu. Můj šálek to není, mně se GAZ 24 líbí víc v základu bez těhle doplňků, co to posouvají směrem do 60. let.
Jinak já proti tomu absolutně nic nemám, naopak, jestli to tak vyznělo. Přijde mi to teda už nevkusné v tomhle stylu, ale tisíc lidí tisíc chutí, má to ve fakt pěkném stavu, navíc opravdu s tím pravidelně jezdí a to celoročně, je to příjemná změna oproti všemu běžnému co člověk běžně potkává u hitlermarketů.
Ten dojem z toho ale prostě trochu jde, že jede tehdejší komun. pohlavár. Něco jako Tatra 603-3.
31. prosince 2023, 19:00
1
Ta 603 za to taky nemůže, když vidíš starej mercedes, řekneš si - hele nácek? Pokud pro tebe kdysi přijeli v 603 a sebrali tě, ok. Pokud tvůj soused byl ultra komouš a jezdil ve Volze, ok. Ale přebírat cizí předsudky, to je divný.
Vlastně celý tenhle článek je o předsudkách, když vidíš Fábii, už se chytáš že to zase bude šnek, když vidíš E46 už se bojíš co zase vyvede, OK, může to pramenit z osobních zkušeností, ale stejně. Půjdeš na první rande, a už si budeš v duchu říkat, co je to zase za svini, jen kvůli tomu že bejvalka tě podvedla a okradla? Divný svět.
13. února 2024, 08:32
1
Tahle Volha by se dala :-) https://www.garaz.cz/clanek/volha-21-v12-technika-bmw-v-exkluzivnejsi-karoserii-2122?_zn=aWQlM0Q2NTg4MDUzMzcwNjc1MzA4MTAzJTdDdCUzRDE1ODg1OTEzMjcuNjk1JTdDdGUlM0QxNzA3MDI5MTg1LjkxNiU3Q2MlM0Q5QkI4RThGMzVDRUQ5RUU4RkZBQTJEQTcyNEU0RDZBNA%3D%3D
28. prosince 2023, 10:40
0
Já bych asi moc neskatulkoval snad krom těchto věcí: jo H2 a podobně obří oplzlosti asi opravdu něco značí, zvlášť v naších končinách. Druhá je tuning, zejména ten kriklavy nevkusny a mimo. A třetí věc jsou dodávka, to vím, že bude vždy spěchat, o to víc pokud má polskou RZ, ale tam to je už spíš nemoc z povolání.
28. prosince 2023, 10:54
4
Dá se snadno sklouznout k nějaké generalizaci, třeba Hyundai ix20 je moje nemesis. Ale vnímám, že často se k autům dostanou jejich majitelé tak, že je prostě někde dostanou, nebo levně koupí od známých a příbuzných a pak zkousnou i vehikly, co se k nim absolutně nehodí a nikdy by si je nekoupili.
Kdyby mi někdo nabídl Hummer H3 na plyn za pade, tak bych si ho od něj taky vzal, nehledě na to, že je to jen špatný Suburban.
-
Komentář upraven 28. 12. 2023, 10:54:55
28. prosince 2023, 11:24
3
Jakýkoliv zarytý škodovkář.
28. prosince 2023, 11:34
10
Moc toho nenajezdím, ale ze svých 1000 dálničních kilometrů měsíčně mám pár kategorií aut, kterým se vyhýbám jako čert kříži:
- Černé BMW F30 - človék který vypne pud sebezáchovy ještě před vypnutím startstopu. Kdo tě bude vyblikávat v soustavné koloně aut? Kdo začne předjíždět zprava řadu aut které se štosujou v levém za předjíždějícím kamionem? Kdo ti sjede do odbočováku z levého metr před nárazníkem? Komu rupnou nervy půl metru za dodávkou v levém, takže vletí do pravého přímo za návěs kamionu? Ou jé.
- Velké bílé Volvo - Totální agent chaosu, u kterého není možné předvídat žádný další krok. Dávat opačně blinkry na křižovatce? Dávat správné blinkry ale postavit se do blbého pruhu? Zapnout mlhovky ve stojící koloně když začne trochu mrholit? Jet 120 na prázdné dálnici v levém pruhu? Zastavit uprostřed záchranné uličky, zapnout varovky a začít rozhazovat rukama? Zazipovat se 50m před zúžením a zuřivě troubit na každé auto které ho předjede? Zastavit uprostřed autobusové zastávky s autobusem v závěsu? Desetibodovým manévrem se otočit v úzké jednosměrce přímo proti řadě stojících aut (a zapnout varovky a začít rozhazovat rukama)? Všechny tyto a mnohé další zážitky vám přináši bíle Volvo XC60, nejspíš s jihočeskou RZ.
- BIG MURRICAN TRUCK - takové ty vyleštěné fejkchromové F150, RAMy a podobné hausbóty, který v osmdesátce řvou jakoby podávaly vrcholný výkon a které na krobě vezly tak maximálně igelitku z tesca. Serou mě hlavnně kvůli naprosto čuráckému parkování. Půlka auta čouhá do přechodu? Cajk. Nenašel jsem dvě parkovací místa za sebou, tak to vlepím na první volný chodník? Cajk. nacouvám do příčného tak, že mezi korbou a barákem zbyde ani ne půl metra pro chodce? Cajk. Nevejdu se na podélné, tak tam nacouvám šikmo a prdel nechám přímo uprostřed zahrádky? Cajk. Zajímavý že soused elektrikář má Hiluxe s firemním polepem a toho jsem neviděl na kreténa stát nikdy.
28. prosince 2023, 12:09
2
Ty jo, já jsem asi fakt ZEN...
Na silnici mě dokážou otrávit asi jen ty zmiňované Thali,e ix20, jedničkové Fabie, Tiidy, Berlinga a podobná havěť, která vede kolonu. Ale je to pořád jen zpomalení, takže co už...
Žádný jiný vzorec však vytáhnout neumím, ať se snažím sebevíc. Dodávky PPL mě neohrožují, řidiči BMW a Mercedesů s tmavými okny na mě nejsou agresivní. Spěchající arogantní manažery v Passatech a Superbech taky nepotkávám... Nevím no, já jsem prostěo becně docela spokojený :-)
PS: Když to je nějaký hillbilly tuning, co dělá pou anebo zmiňované velké nabubřelé SUV / prémiová limuzína s mujo tuningem nebo zatmaveným vším, je na 99% jisté, že se s tím člověkem nechci vůbec bavit... ale na cestě překvapivě ok...
28. prosince 2023, 14:14
-1
Jen bych upřesnil, Fabie, ix20 a jiné to posouvají dál, pokud mají tažné a to nasazené. Osobně nesnáším nasazená tažná, když nikam nic netahnu. A dále když někdo řídí cokoliv premiového co už 100% má handsfree a drží mobil v ruce a zároveň řídí, nepochopím.
BTW: nasadit tažné na BMW ,aby jím eliminoval Rapida, je akceptovatelné :D
29. prosince 2023, 09:59
1
To bolelo :D
28. prosince 2023, 12:26
2
Nejvíc vadí řidiči, kteří jedou prostředkem silnice nižší rychlostí než je povolená. A potom řidiči, kteří neřídí auto, ale rozpadající se a dýmající vrak. Obojí potkávám denně mraky. Je úplně jedno jakou značku či model sedlají.
28. prosince 2023, 13:14
9
Najezdím tisíce km měsíčně a řidiči malých sedanů a rodinných aut mne nechávají v klidu. Obvykle totiž tipnu přesně co udělají. Většinou to jsou lidi, co řídit umí nebo alespoň zapadají do průměru na silnici, jenom zdroje na lepší auto nezbyly. Malá část důchodců s horšími reflexy se dá vždy pořešit nějakým tím předjetím ve vhodném okamžiku. Zanadávám si a jedu dále.
Mne však většinou naprosto vykolejí řidiči modernějších automobilů značky Volvo. Jako by vůbec neznali fyziku pohybu toho předmětu ve kterém sedí a zvyky běžné v komunitě motoristů. Jasně, řidiči BMW nepoužívají blinkry, počítám s tím. V AUDI je arogantní hovado, co potřebuje dát najevo že už to není Passat. Jeď se zabít někam přede mne. Ale Volvista? To je pacient.
28. prosince 2023, 22:11
5
Spousty lidí se to tady dotkne ale s Volvem mám generálně tu stejnou zkušenost. Většina moderní produkce. Typicky pak nejvíce totálních hovad často i agresivních v XC60. Vypozorováno za několik let a desítky tisíc km. Podotýkám že zdaleka ne jen v Česku. Další kde je podobné složení řidičů tak je Tesla. Část lidí si z toho udělala něco jako náboženství a modlu. Ta ovšem souvisí s řízením a auty asi jako fotky Playmate s realitou. Totální arogance, neumětelství a já vlastně nevím co to je. Podotýkám že s dalšími řidiči EV nemám nikterak špatné zkušenosti.
29. prosince 2023, 13:10
3
ty Volva, to taky pozoruju už dlouho. Dřív bylo Volvo divná hranatá věc, proslulá tím že je to bezpečný auto pro zodpovědný řidiče. Dnes to je spíš bezpečný auto= kašlu na všecko. A dost se to projevuje i u jiných velkých SUV. Dřív, když něco blbě předjíždělo, nebo to na těsno vyjelo z přednosti, byl to obvykle Golf se zadkem černým jak raketa Falcon. Dnes to je nějaký bachratý Hyundai.
16. února 2024, 15:52
1
Taky se pod to podepisuju, někteří řidiči Volv jsou excelentně nepředvídatelní, ani ne tak agresivní, jako spíš prostě tupí :D
28. prosince 2023, 13:20
2
Já mám problém jenom s Teslou Model X.
Ani ne tak kvůli řidiči uvnitř (nepotkávám jich tolik, abych mohl generalizovat), ale kvůli tomu, že je mi to auto tak odporný, že až vyvolává fyzickou nevolnost. Zlatá Multipla, Aztec nebo Rodius.
Jo, a pak různí rohlíci apod stojící na těch nejneuvěřitelnějších místech absolutně na prasáka.
28. prosince 2023, 13:48
0
Hele, jsou některý maloměsta, kde takhle dementně stojí lidi normálně. Asi přistěhovalci z okolního hardcore venkova. Prostě vidí za křižovatkou zákaz stání, tak si stoupne před značku prostě v tom ohybu křižovatky a klidně přes noc. Nebo jsou garáže a naproti nim řada vyhrazených parkovacích stání. Tak si teda stoupne na výjezd skoro do toho ohybu, vždyť okolo něj se jakž takž projet dá.
28. prosince 2023, 18:14
-1
Hummer H2 je roztomilej, ujetej a cool. V ty zluty barve vypada jako auticko na dalkovy ovladani. To, ze mozna prave proto laka prerostly deti, ktery si porad hrajou s pistolkama a strkaj do pusy co nemaj, bych autu nevycital. Tyhle typy navic obecne tihly k amerikam. Asi zadny auto apriori neodsuzuju, pokud je v dobrym stavu a pouziva se smysluplne, i kdyz mam tendenci koukat skrz prsty na lidi, kteri si koupi ctyrvalec, zejmena tehdy, pokud byla v ramci cenove kategorie/tridy/modelu jina moznost.
28. prosince 2023, 18:37
2
Ne pockat vlastne - cinsky auta! Ty nemam rad. Uz dneska se da obcas videt nejaky MG, ve kterym pysne drandi nekdo, jehoz fistron (=za ty penize to tam prece nenecham), ignorantstvi (=to je cinska znacka jo?) nebo rezignace (=stejne uz dneska vsechno delaj cinani) zdobi nas vozovy park. A budou jen pribyvat.
28. prosince 2023, 19:58
0
Hyundai ix20: okamzite vyhlaseni defcon 5, predjizdim a ujizdim kdyz to jde, nebo se klidim z cesty (prekvapive Kia Venga vnimam v poho)
BMW X6 prvni generace: mam dojem ze si dotycny chce vizualne pripominat tluste pozadi sve tchyne
prakticky jakakoliv Mazda: dotycneho bavi ridit
vidim Saaba: dobre znameni, neco jako opozice cerne kocky pres cestu
stary Ssang Yong Rexton nebo Rodius: dotycny ma bud v p*ci nebo prisel o zrak. Poznavaci znameni: sleduji okoli-zda “auto” hori vzhuru nohama ve skarpe nebo se plavne nese po silnici..
Toyota Land Cruiser: Krakonos jede na vylet
Oktavka bez DPF co huli jak fabrika: mladej nebo starej capek, nechavam odjet, pac zive vidim jak to tenkrat dopadlo v tom videu s MX-5. Oktavka chtela zavodit a skoncila ve skarpe.
28. prosince 2023, 22:23
5
Tohle je vždy nevděčné téma. Auta za to kdo je a jak řídí nemohou. Jistý vzorce samozřejmě jsou. Například ix20 je opravdu tak odporný vřed a koly že si to nikdo dobrovolně nekoupí. A už vůbec ne někdo kdo má rád auta a třeba řídí alespoň průměrně. Stejně jako si většina důchodců nepořídí E46 na obřích kolech s vrstvou koroze.
Co mě opravdu štve. Kouřící vraky zejména v naftě. Často VW ale ani další nejsou mimo hru. Co to je v Čechách teď za módu ty starý Mondea TDCi edice smoke em all? Teď naposledy dvakrát na cestě do Salzburgu. Navíc oni si jedou na spotřebu. Prostě voda na mlýn ekozmetkům a automatům. Dost mi vadí taky pseudotuningnstyle whatever závodníci. Takový ty co jim v první zatáčce bez větší snahy ujedeš. Na rovince to ti jede s Golfem IV na nárazníku i když už jedeš 30 přes limit. Nepochopím. Mimochodem to zdaleka není jen CZ specialita.
Určitě mě občas vytočí kokoti co mají potřebu mít AMG (M, GT, RS, Nismo, N, GR, Mopar.. ) i na tangách. Zároveň ale řídí hůř než ty důchodci v těch levných sedanech. Co všechno mám na mysli myslím nemusím popisovat.
Dále sem patří sobecký a celkově agresivní chování (nemyslím rychlá jízda atd) v čemž vynikají občas kamiony a sem tam řidiči autobusů.
....
Totální vítěz jak sem psal nahoře Volvo (většina nových a novějších modelů) PEKLO tohle. Co to proboha kupuje za lidi? Mají vůbec řidičák? Nedává se to teď k těm Volvum zdarma jako bonus...
28. prosince 2023, 23:00
2
Sice řídím Volvo, ale to ještě dělali švédi, takže se nepočítám :-)
29. prosince 2023, 06:37
0
Kamiony a autobusy podepisuju. Kamiony za to, čemu říkám tour de kamion, jejich neustále vzajemne předjíždění rozdílem 2 km/h. A autobusy, jejich řidiči, hlavně linkovi na příměstských linkách to je kapitola sama pro sebe. Mají pokuty za to, když odjedou ze zastávky dříve. A tak se raději mezi zastávkami táhnou jak smrad, bez ohledu na ostatní. No slak by tě mohl trefit. Bezpecne předjet nejde.
29. prosince 2023, 09:20
1
Přidávám se k autobusům, ale přesně z opačnýho důvodu, než kolega Frankie; já mám opravdu mnoho zkušeností se střelci, kteří jsou přesvědčeni, že když vezou lidi, tak konají silně bohulibou činnost (což teda konají, hromadná doprava je samozřejmě přínos). Problém je v tom, že tihle jedinci z toho vyvodili, že pro ně neplatí stejné předpisy jak pro plebs přepravující se individuálně.
29. prosince 2023, 10:59
0
Zejména výjezd ze zastávky kdy už není šance bezpečně je pustit. Nevadí prostě ti to tam dá. Jede ze zastávky přes tři pruhy. Nevadí prostě to tam postaví od zastávky až k pruhu, co do něj chce jet a všichni čekají až ho někdo pustí. Jede proti kolega nevadí tak mu to tady minutu podržím. A zároveň když se nestíhá tak 50... Nasrat vezu lidi. Vyhrazené pruhy z těch zásadně vyjedou stylem... Mrdáám na co blinkr. Samozřejmě nejsou to všichni a není to všude. Třeba v Rakousku jsou řidiči MHD úplně v klidu a vlastně si nevzpomenu kdy by mě tam někdo nasral. Ovšem Ahmed s Voloďou v Německu s Morghirion, Vasyl a Pepík v ČR to je fakt výživný. Kamiony tam je to úměrný ty prasárny stavu infrastruktury a mentality řidičů.
29. prosince 2023, 08:35
1
dost možná jen Reliant Robin. Ne vážně. Každý rád něco jiného - někdo velká auta, takže když si můj bývalý šéf pořídil SUV, neodsoudil jsem ho, i kdyz tu kategorii aut nesnáším, věděl jsem přesně, že on je cílová skupina. Někdo rád oldies, někdo spotřebák atd. Ale pokud někdo roky hlásá že by nemohl třeba mít Octávku (každý nechť si doplní co chce, já to beru podle jednoho reálného člověka), každýho kdo ji má kritizuje a pomlouvá a pak v ní sám přijede, je zbaven úcty spolehlivě.
29. prosince 2023, 11:08
1
Ano tohle mě taky pobaví. Takový ty závistivý blbci, co si je pamatuju zamlada jak každýho v SUV soudily tou nejhorší optikou. A X5 hnusný a na nic. Podobný chytrý řeči. A střih o deset až dvacet let později ....
Kodiaq RS, případně nějaký lehce ojetý střední prémiové SUV... Však znáš to ne je to móda dneska a tak. A najednou je to super přece:)) Protože už na to taky mají. Tak můžou. To je jak za mých mladých let když tě lidi soudily že si blb že máš BMW nebo třeba Jaguar... Jakože na co prémii. Však je to předražené a tak. A nejede to stejně líp než moje xy (cokoliv mainstream) Pak se v tom svezly časem na to i třeba měly...
A tak říkám na co prémii viď... No na to .. prostě lidi jsou idioti tak nějak obecně. Já to teď vidím na těch UA klucích tam jsou teď uvažováním takový Český devadesátky popřípadě Italský osmdesátky. Hlavně mít zlatej řetěz a bavo ftuninku. Přesně podobný vzorce jako kdysi v ČR třeba. Lidi jsou stejný všude i kolem aut.
30. prosince 2023, 09:15
2
Blbý, že tu mám tendenci se obhajovat, ale sám jsem vždy Ofci popisoval jako šeď davů a láskou jsem k ní neoplýval. Takže můžu i říct, že jsem jí kritizoval a stále ji částečně kritizuji. ALE, když máš služební, tak to prostě bereš. Je to jako mít shitbox, ale ve vůni. Prostě je ti všechno jedno a ono to jezdí a pak se povzneseš nad to co řídíš...
30. prosince 2023, 14:09
0
Přesně, tohle podepisuji. Služební a je to fajn. A prostě to i fajn funguje, slouží, takže ok. Ale pokud bych utrácet své peníze, nebo někomu doporučoval, tak se Škodě a VW lroste vyhnu. Výjimkou je odkup starého sluzebaku, nebo nabídka od kamarádů s jasnou historií
31. prosince 2023, 18:29
1
Reliant Robin mě tuhle předjížděl v levém pruhu na Jižní Spojce. Vlastně předjížděl úplně všechny. A týpek v tom samozřejmě seděl ještě na špatné straně. To byl tak neuvěřitelnej a cool výjev, že se všichni ostatní borci v supr drahej 700ps kárách můžou jít klouzat. Ten humor a nadsázka v tom :)
01. ledna 2024, 16:54
0
každý má nějaké potřeby a preference a těm auto přizpůsobuje, ale to pokrytectví mi vadí. ReVolte, s tím služebákem to úplně neberu. Já měl služebák v předchozím zaměstnání a i když se u nás kupovala primárně Škoda, postavil jsem si hlavu a prosadil si Fiata. Ano, vzhledem ke car policy jsem musel udělat ústupky - žádný sportovní model nebo sportovní verze, nadiktovaná barva a musel to být nafťák. Služebák má svoje nesporné výhody a chápu, že člověk v lecčems ustoupí, ale pokud něco tak moc nechci a je mi trnem v oku, tak určitě by za to měl zabojovat a leccos se dá dosáhnout.
03. ledna 2024, 17:20
0
To máš dobré, ale každá firma má jiné podmínky a taky prostě to auto nemusíš dostat, když se ti nelíbí jaké :)
03. ledna 2024, 22:23
2
Záleží na firmě a na pozici. A taky na systému jakým to služební auto máš. V zásadě jako obchodní zástupce, nebo nějaký nižší manažer si většinou opravdu nevybereš. Znám případy kdy si lidi řekněme na nějaký střední management pozici uměly uhádat v ceně vozu třeba místo Octavie nějaký hůř vybavený Superb. Změna výrobce je opravdu raritní. Pak se mi stalo že pokud nešlo vyloženě o auto s reklamou (barva, podlouhlý SPZ, menší polep) a ta společnost třeba brala auta já nevím skrze VW. Tak šlo občas někde dostat třeba obdobný model v rámci toho koncernu/výrobce. V zásadě proměnit škodovku na Fiat je v Čechách opravdu kouzlo.
04. ledna 2024, 00:29
0
"... a prosadil si Fiata" ... "žádný sportovní model nebo sportovní verze" - to zrovna u Fiatu asi nebolo obmedzujuce ze :) Posledni "sportovni verze" malo asi Stilo.
04. ledna 2024, 06:34
0
Pětistovka má Abarthy. A Abarth byl i 124 Spider (a Punto, ale to vůbec netuším, jestli se u nás prodávalo).
04. ledna 2024, 06:39
0
Punto šlo normálně objednat. Jak Abarth tak taková ta fancy rádoby sportovní verze. To bylo myslím sports GT nebo tak nějak prostě slabší pětidveřový Abarth. Plus ta 500. 124 jenže to asi na služební auto nikde nedostaneš.
04. ledna 2024, 07:10
0
No jo. To už by musel být hodně šikovnej. Ale zase je to jeden z mála, co jsem v provozu potkal a všiml jsem si ho.
04. ledna 2024, 09:15
0
Abarth je brandovany ako separatna znacka, nieco ako Alpina, to nie je Fiat :D Ale 124 ne-abart som zabudol sry. A to ze 1.4 tjet 88kw Punto bol tiez "sporting" to som nevedel, ale nie je to len nieco ako sportline, STline, Nline atd?
Inak my vo firme uz mame limit 140kw na spalovaci motor, nieco viac na hybrid a elektro bez limitu... A cisto EV nakupy uz za rok :) Kupredu leva...
05. ledna 2024, 08:08
0
Sato: Ano správně sporting to bylo. Každopádně v té době Abarth sice byl jako samotná značka. Stejně tak ale bylo běžné právě Stilo a později Punto (Grande, Evo) Abarth jako sportovní verze. V případě Punta byl jen třídveřový. A ano od nového Tipa se označení sportovních modelů Abarth zrušilo. Tuším že tam to je taky nějaký GT. U té 124 asi nevadí že si zapomněl. Tam pochybuju že by to někdo někde dovolil jako služební auto. Mimochodem ten T jet to je dnes docela ceněná verze. Protože jich bylo pár a dělalo se to relativně krátkou dobu. Jako služební auto (nový) to tehdy vůbec nemuselo být špatný. Jede to a zároveň to má malou spotřebu.
05. ledna 2024, 14:39
0
Ano, zeleno levicacka magorina nás donutí počítat uhlikovou stopu výrobků dle nějakých pseoudo vzorců, kde se zahrne i otázka služebních aut a dokonce i toho, jak se zaměstnanci dostávají do práce, tak paráda.
29. prosince 2023, 11:43
1
A co třeba... Houf motorkářů na výletě? Rozcapí se jich šest, pěkně jeden vlevo, druhej vpravo, třetí vlevo... Předjet najednou to nejde, protože tam není vidět. A když se náhodou zařadíš mezi ně, tak ti rozbijou okna a ujedou.
29. prosince 2023, 11:59
0
Drive alespon motorkari proletli na hulvata okolo a zmizeli v dali. Dnes jsou 40+ a jezdi " na kochacku" sedmdesatkou.
:-)
29. prosince 2023, 12:06
3
Ti rychlí mi nijak nevadí. Když ho vidím v zrcátku, klidně mu kousek uhnu. A většinou i poděkuje.
29. prosince 2023, 13:40
-2
Jakýkoliv model Hyundai. To podle mě není značka, ale diagnóza a mezi majiteli je snad nejvyšší procento kreténů napříč celým trhem. Plus teda ještě urputně nenávidím AMGčka s V8, konkrétně jejich zvuk.
31. prosince 2023, 09:45
3
Vím, nepatří to pod článek, ale čitelnost tady dost klesla, komfort si musím asi fakt zaplatit, když v jednom krátkém komentáři jsou dvě reklamy, při otevření článku vyskočí přes celou obrazovku nějaká Slovenska reklama a při samotném čtení tam furt něco leze, už je to fakt moc!
02. ledna 2024, 06:33
1
Probírám se ze sváteční letargie, tak taky přispěju.
Mimo silnice mi vadí nejvíce Tesla, mám z ní obdobné pocity jako více lidí zde. Neznám fanatičtější fanoušky značky, než jsou teslisti. Dělají těm autům medvědí službu a byť to jsou auta asi dobrá, nikdy bych si Teslu právě kvůli těm ultra fans nepořídil.
Jinak mě spíš štve konkrétní chování, než určitý typ vozidel nebo aut. Ano pořád platí že k BMW tíhnou keketi, k Audi důležitá hovada ... ale taková se najdou i v Octáviích nebo Fiatech.
Co mě spíš vytáčí je lepení se, problikávání, zbytečné riskantní předjíždění / podjíždění, nepoužívání směrovek ... a vole ultra nejvíc když sedíš v nové prémii a stejně si držíš telefon u ucha protože seš moc velkej kokot na to aby sis propojil mobil s infotainmentem a používal handsfree .... za to bych liskal.
04. ledna 2024, 09:53
0
Tak zrovna dneska ráno jsem narazil na nějakou Pandu II, jejíž řidič se choval jak úplnej trotl.
Přitom Pandě tady hned několik místních projevuji jistou náklonnost (kterou úplně nesdílím, pro mne bylo řízení té věci hodně za trest).
Tak ono se pak těžko generalizuje...
05. ledna 2024, 08:58
0
Asi tady skoro všechno už zaznělo, já bych docela asi přidal do seznamu obecně určitou sortu lidí, co mají pocit, že jejich hovínko voní jinak ... parkují, kde se jim zachce (nástupní plocha hasičské techniky, ZTP místa, výjezdy, chodníky, křižovatky, ...), předpisy dodržují, jak se jim zachce, červená je jen pro ovce, já vlk to přece můžu projet ... a ti se z mojí zkušenosti obvykle vyskytují ve vyžilé německé prémii starší 10 let :D
Ale jinak, abychom nebyli tak negativní po novém roce: obdivuji všechny, co odkáží udržet stará auta v úžasném stavu. Tady u nás třeba jezdí vínový Jaguar XJ již na V značkách, nebo starý Cayenne Turbo ... obojí v dokonalém stavu a vždy naleštěné. U rodičů potkávám pána, ani ne vyloženě starého, dejme tomu 60-70, v naleštěném garážovaném Favoritu Silver Line. A to je mi hrozně sympatické :)
09. ledna 2024, 13:08
0
Paradoxně asi nejhorší mi přijdou Volvisti. Je jich sice málo, ale jezdí tak divně, že o ně člověk furt někde zakopává. A také jsou velmi vtipní: mají vzadu nálepku vzpínajícího se losa, hehe.