načítám data...

Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Čtenář Jenda hledá náhradu za svou starou Fabii a má poměrně velkorysý rozpočet. Co by měl koupit nového?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím redakci, 

zhruba před půl rokem jsem se vás tázal na výběr auta, a docela hezky jste mi poradili. Na základě vašeho doporučení jsem si projel Opla Insignii, Mazdu 6 a Superb a nakonec opravdu koupil Opla. Se základním motorem 1.5 Turbo mi bohatě stačí, jezdí opravdu krásně, příjemně a pohodlně, pro někoho, kdo byl jako já zvyklý na Fabii je to krásná vesmírná loď s parádní výbavou a já si auto nemohu vynachválit. A ty sedačky!! Fakt, za tuhle radu sem moc vděčný.  

Teď ale k věci. Po koupi Opla udělala má lepší polovička papíry a nechala si Fabii. Bohužel, naše malá škodovčička se s námi nedávno rozloučila, něco se pokazilo na těsnění hlavy, a dle našeho mechanika je oprava nejméně za třicet. A to už nedám. Čili musím Emě sehnat náhradu. Teď, co by chtěla?  

Hledáme auto malé zvenku, velké zevnitř. Jezdí denně krátké trasy (cca 10-15km) do Prahy do práce, a pak popojíždění tam, školka, práce, úřady apod. Navíc, jak sem psal, Ema má papíry jen nějaké zhruba 4 měsíce a řídit velká auta se bojí, to je další důvod proč hledat kompaktní rozměry. Ale ať to není tak jednoduché, vozí děti, jedno skoro pětileté a druhé se nám má co nevidět narodit. Proto auto musí umět pojmout dvě dětské sedačky na zadních sedačkách a jeden kočárek do kufru. Taky by to mělo mít i zadní dveře.  

Preferujeme automat, ale doteď jezdila s manuálem a taky to šlo. Jelikož je to auto pro něžnou dívku a malé děti, tak stoprocentně hledáme bezpečí, pohodlí a uživatelskou přívětivost před sportovností a zábavou. Tím sem možná zklamal některé vaše čtenáře, ale co už:) 

Vzhledem k městskému použití je jednoznačná volba benzín. Přemýšlel sem i nad nějakým hybridem, ale vzhledem k nízkému očekávanému nájezdu (tipujeme cca 7 tisíc km ročně) se to asi nevyplatí. Spotřebu bych rád viděl někde do šesti a půl až sedmi litrů v příměstském provozu.  

Jednoznačně chceme kupovat auto nové, nemám už zájem o starosti kolem starého auta. Rozpočet na auto… jsem ochotný do toho dát max 600 tisíc, né víc, ale protože se bavíme o malých autech, myslím, že by cena mohla být i nižší, nezlobil bych se.  

Ještě jednou moc díky za pomoc s mým autem a předem díky i za další rady, držím palce ať vám za to někdo půjčí třeba Lambo :D 

Jenda 

Ahoj Jendo, 

Jsme rádi, že naše rada padla na úrodnou půdu, a že jsi s Insignií spokojený. A samozřejmě, že zkusíme pomoct s výběrem nového auta i podruhé. Píšeš, že sháníš další auto do rodiny, máš na to vskutku velkorysý rozpočet, mělo by to být spíš menší než větší a zároveň by to mělo bezproblémově pojmout dvě děti a všechny jejich propriety. No musím říct, že někdy je snazší vybírat to nejvhodnější auto, když má člověk omezený rozpočet, který vytvoří užší výběr, protože v tvém případě se do daných kritérií vejde snad většina běžné produkce. Proto zkusím článek rozdělit do více kategorií podle ceny. Takže jdeme na to. 

To nejlevnější okolo 300 tisíc 

První kategorií, která mě po přečtení tvých požadavků napadla, jsou malé kombíky, které se svými užitnými vlastnostmi skvěle hodí jako druhé auto do rodiny. Není problém do nich poskládat kočárek, dozadu se vejdou autosedačky a zároveň nejsou přehnaně velké, takže se s nimi velmi pohodlně manévruje a parkuje ve městě. Tahle kdysi oblíbená kategorie čítala mnoho zástupců různých automobilek. Postupem času je však nahradily čím dál oblíbenější crossovery, takže nám zbyly víceméně už jen dva modely. Tím prvním je Renault Clio Grandtour. Za nějakých 320 tisíc už seženeš prakticky plně vybavené vozidlo s nejsilnějším dostupným motorem 0.9 TCe 90. Clio i po šesti letech na trhu vypadá stále k světu, a i v interiéru potěší svým roztomilým vzezřením. Není nejprostornější, vzadu je místo tak akorát na děti, ale pro tvé účely by mohlo posloužit velmi dobře. Skoro litrový tříválec nenadchne náročného uživatele svým projevem, ale tvou drahou polovičku (potažmo tebe) rozhodně potěší příkladnou spolehlivostí (na rozdíl od větší 1.2 TCe) a střídmým apetitem. Jednoduchá konstrukce s nepřímým vstřikováním je do města jako dělaná. V zimě se rychle zahřívá, takže posádka uvnitř nebude strádat ani v nízkých teplotách. Renault navíc poskytuje dlouhou záruky a můžeš si předplatit i servisní prohlídky, takže můžeš mít pět let klid, od servisních nákladů navíc. Jen si budeš muset pospíšit, protože na dveře již klepe nová generace Clia, která už kombík nedostane. Renault sice slíbil, že ještě chvíli starší kombi verzi udrží při životě, ale kdo ví, jak dlouho to bude. Jedinou nevýhodou Clia se tak jeví absence automatické převodovky, tady se musí člověk spokojit už pouze s manuálem. 

Druhým logickým vozem v této třídě je domácí Škoda Fabia Combi. Ta je zhruba o 50 tisíc dražší než Clio, ale nabídne ještě více prostoru (spousta českých rodin ji používá jako plnohodnotné rodinné auto) a trochu výbavy navíc. Kufr je opravdu ohromný na poměry dané kategorie a dospělý člověk chvíli přežije i na zadních sedačkách. Trochu problém je, že aktuálně je velmi osekaná nabídka motorů a momentálně se dá objednat pouze slabší litrové TSI o výkonu 70 kW spřažené s manuálním pětikvaltem. Během podzimu by se však měla do nabídky vrátit také silnější verze téhož i s automatem DSG. Fabia Combi je takové to univerzální řešení, které neurazí, ale ani nenadchne. Není pro každého, ale poslouží dobře. 

Kategorie 400+ 

Pokud by ti z nějakého důvody nesedly kombíky, je tu ještě stále kategorie malých MPV, které nadchnou prakticky smýšlejícího člověka tím, jak mají skvěle obestavěný a využitý vnitřní prostor. Typickým zástupcem této sorty aut je Fiat 500L. Za přibližně 400 tisíc dostaneš velmi slušně vybavený kus s atmosférickou jednačtyřkou. Ta nepatří mezi nejsilnější pohonné jednotky, ale boduje svou jednoduchostí. S nadsázkou řečeno, tady se moc nemá co podělat. A městský provoz zvládá skvěle. Pětistovka většinou potěší něžnější polovičky svým roztomilým kukučem a také uspořádáním vnitřního prostoru. Kufr je sice menší než u kombíkové Fabie, ale kočárek spolkne. Plusem je vyšší posez, který člověk rozhodně ve městě ocení. Minusem opět absence automatu. Tohle by však mohl být dobrý tip, jako auto pro ženu. 

Druhým do party v této třídě by mohl být Citroen C3 Aircross. Výrobce jej sice označuje jako SUV, ale nenech se zmást, je to víceméně malé MPV a přímá náhrada za starý C3 Picasso. Aircross boduje komfortním podvozkem a šikovně využitelným interiérem. Kufr není největší, ale na dětské harampádí bohatě postačí. A hlavně, ve spojení s tříválcovým PureTech 110 nabídne možnost automatické převodovky, která je zde řešena pomocí klasického hydrodynamického měniče, což je do města naprosto ideální volba. Při parkování tvá drahá polovička ocení také vyšší světlou výšku, takže se není třeba obávat vystrčených obrubníků a jiných takových městských strašáků. Za 450 tisíc se jeví tato volba velice zajímavě. 

Kategorie 500+ 

V této cenové relaci už těžko doporučovat konkrétní auto, protože tady už je výběr opravdu široký. Můžeš mít malý crossover se silnějším motorem a automatem (Honda HR-V). Kompaktní SUV s pohonem všech kol (Ford Kuga), což už se může jevit jako zbytečnost. Či dokonce i nějaký ten hybrid, pokud bys jej chtěl vyzkoušet (Toyota C-HR). Při přechodu z jedničkové Fabie, však může tvá partnerka považovat tyto vozy za zbytečně velké. Ale jak říkám, tady už těžko radit něco konkrétního, protože nabídka je rozmanitá a záleží na osobním vkusu, co člověku přesně sedne. V každém případě budeme držet palce s výběrem toho správného auta a ať dělá tvé drahé jen a jen radost. A nezapomeň dát vědět co nakonec vyhrálo. 

Co byste v dané situaci vybrali vy? Máte tip, na který jsme zapomněli? Dejte vědět v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Safa
05. srpna 2019, 17:41
3

Zcela bez ofenzivy (nikoho bych si nedovolil podcenit) - děvčeti se čtyřměsíčními papíry nové auto? Jako chápu, láska je láska, ale... ...co takhle nejprve ojetinku, vyjezdit a nové auto třeba za dva roky? Ať vás to pak oba nemrzí...

reagovat
Safa
05. srpna 2019, 17:44
0

A pokud výše uvedené taktně přehlédneš, pak doporučuji Mazdu 2. Ségra ji kupovala v plné palbě před čtyřmi měsíci a je z ní nadšená. Já se plánuju projet příští týden, takže pak můžu hodit info s osobními pocity, kdyby byl zájem...

krab
05. srpna 2019, 18:03
0

Šáfo, když je nové auto plně pojištěný, tak asi proč ne? Ve výsledku rozbít auto (teď třeba myslím spíš menší kolizi) je pak větší opruz u starýho levnýho auta, kde na to dáš většinou jen povinný ručení a pak ti zbyde k řešení jak to opravit, kde, za kolik, jestli opravit atd... U novýho platíš nějakou spoluúčast, ty náklady jsou takový předvídatelnější si myslim....

Zrovinka řeším něco podobnýho. Madame Krabová chce řídit, teď to myslí vážně ( ty leta s Yarisem skoro nejezdila, teď když není, tak naopak řídit chce...) A pochopitelně řídit Infiniti kupé se jí nelíbí vznesla mnoho pádných argumentů proč s tím jezdit nebude... Nuže... A teď ona chce Toyotu IQ Multitronic. To je sice suprový auto (letos jsem jedno testoval, ale bylo s manuálem) ale je jich na celým Německým trhu prakticky jen pár. U nás čistá nula...

A já jí přesvědčuju, že když už, ať si vezmem třeba nějaký Polo DSG na operák, pokud bude dobrý deal, že na to klidně budu přispívat, protože přesně - máš ty náklady jasně daný. Přijde mi to lepší než tentokrát přikupovat další desetiletý auto o který se budu muset starat... Uvidíme jak to dopadne. Zatím jsem celou věc lehce sabotoval, ale asi z tohoto problému neuniknu :-D

Safa
05. srpna 2019, 18:09
0

Ok, dobrý argument, beru... ;o)

cP
cPetan
05. srpna 2019, 18:26
0

Nebo Mazdu CX-3 taky se vejde i s tím automatem a mohla by zaujmout vzhledem i jízdou :-)

XT
XTad
05. srpna 2019, 17:46
0

Vw Golf Sporstvan

reagovat
Ronoath
05. srpna 2019, 17:56
0

Fiat 500C...

reagovat
krab
05. srpna 2019, 18:06
1

Záleží si myslim na způsobu financování. Jiná auta se vyplatí na operativní typ leasingů, jiná na nákup za cash nebo nějaký individuální úvěr. Když by to byl operák, dobrý deal většinou na jiná než velmi mainstreamová auta udělat nejde. Takže tady by to bylo něco jako Polo 1.0 DSG , Golf 1.0 DSG , Scala nebo něco takovýho.

Na co se zapomnělo (jestli jsem to nepřekouknul) je Toyota Yaris Hybrid. To je takový ideální univerzální autíčko. Není ani levný, ale ani extra drahý, není ani nijak dramaticky "wow", ale jako celek to funguje naprosto bez výhrad.

reagovat
bitner
05. srpna 2019, 18:52
0

Vzhledem k tomu rozpoctu bych taky doporucil Jaryna hybrid. Nevim teda, jak se do toho rve kocar, ale to pujde. Silou.

krab
05. srpna 2019, 19:02
0

Vidíš, ty jo na kočár jsem zapomněl ... Ten se vejde, ale asi jen tak tak...
Pak možná Auris Hybrid z nějaký výprodejový akce ...

Ono těch možností je vůbec spousta...

Ju
Junior
05. srpna 2019, 23:54
0

buď máš nějaký podpultovky, nebo mi ty operáky už teď nedávají moc smysl. Tím spíš pro neplátce DPH. Co jsem koukal na možnosti, tak oproti "před dvěma lety" to šlo pocitově hrozně nahoru. Ale konkrétní nabídky porovnat neumím, tak si spíš jen tak špekuluju.

Ča
Ča Snač Aj
05. srpna 2019, 18:41
0

C3 EAT6 PureTech 110. Kompaktní, pohodlné, automat, couvací kamera..

reagovat
Tomino
05. srpna 2019, 19:12
1

Já bych začal asi z mého pohledu dost obecnou radou. Pokud bych uvažoval nad tím, že má partnerka má minimální zkušenosti za volantem a bude vozit děti, tak bych uvažoval směrem, jít do co možná konstrukčně nejnovějšího auta, z důvodu pasivní bezpečnosti. Každá novější generace je velkým posunem, protože materiály se neustále vyvíjejí, jak vysokopevnostní oceli tažené za studena, tak tvářené za tepla. Nepochybně také celá konstrukce vozu.

Nad tím bych se zamyslel asi jako první, zvláště pokud se má jednat o menší auto.

V diskuzi nahoře se dívám na Mazdy. Kromě CX5, CX30 jsem měl možnost projet celé aktuální portfolio. Mazda 2 je určitě fajn, ve verzi G115 jede příjemně, ale je prostě menší a s kočárky bude asi problém. CX3 by možná mohla být řešením. S dvoulitrovým Skyactivem dokáže být dostatečně svižná a úsporná, i ve městě nebo příměstském provozu.

Pak tu máme novou Mazdu 3. Oproti předchozí verzi je znát, že torzní tuhost karosérie je větší, to auto je dost tuhé. Ovládá se velmi příjemně a nějaký menší kočárek se do kufru vleze. Bohužel s 90 kW moc nejede, hlavně pod 4 tisíce otáček. Co se týče interiéru, tak vzadu je to trošku jako v ponorce, což asi pro děti nebude moc příjemné. Taky už je kolem horní hranice budgetu 600 tisíc.

Na druhé straně, ač spíše příznivcem atmosfér, tak si říkám, jestli pro začátečníka není lepší turbomotor. Mám na mysli v dnešní době příjemnější charakteristiku pro běžného uživatele.

Ale určitě bych nějakou tu Mazdu zkusil a dal ji šanci.

reagovat
whitenight
05. srpna 2019, 19:29
1

Za mě záleží, jestli chce paní vozit kočárek, s čímž docela logicky počítá ten článek. Kdyby jo, podíval bych se třeba po nějakým Fiatu Qubo (ale má ukrutně slabý motory). Berlingo, Partner a Combo už jsou asi velký krávy, ale zase na druhou stranu je z nich podle mě dobře vidět, třeba by to šlo.
Pokud není kočárek priorita, protože 5letý dítě už je docela běhavý a mimčo jde nosit v sedačce nebo v nějakým takovým tom hadru, tak bych bral Yaris. Je to fakt špica auto, dává se do něj dobrá parkovací kamera, v zrcátkách je všechno hezky vidět, do kufru by se kočárek taky vešel. U nehybridního je spotřeba po městě sice až okolo sedmi litrů, ale možná to je jen mojí těžkou nohou. Navíc v Selection výbavě vypadá fešácky. Hybrid má tu výhodu, že je v něm CVT, takže odpadá řazení.
Další možnost, o který tu nikdo ještě asi nepsal, je Panda. Dá se tam dát hodně bezpečnostní výbavy – parkovací senzory, systém nouzovýho brždění, další airbag. Akorát dynamicky to bude slabota no. Asi je blbost kupovat něco vyloženě drahýho ve stylu C-HR, děti to stejně poničí a pohyb po městě to auto taky poznamená.

reagovat
ma
martinw
05. srpna 2019, 19:46
0

U Toyoty C-HR je to na zadnich sedadlech jak v kobce - maly vyhled ven pro deti v sedackach - z tohodle pohledu nedoporucuju. Navic clovek plati u C-HR za 'modni vzhled'. Pokud by nevadil maly kufr tak bych bral Yarise popr. sviznejsi Yaris Hybrid.

reagovat
ro
rock
06. srpna 2019, 09:38
0

C-HR jsem měl tak nějak zafixovaný ve škatulce velké zvenku, malé zevnitř. Její výskyt v tipech v článku mne docela překvapil...

Kuře
05. srpna 2019, 19:47
0

Na tyhle potřeby mi stejně vždycky přišli ideál malý kombíky.
Vůbec je to mi dost sympatická kategorie aut, jsou krásně praktické při zachování kompaktnosti zvenčí, umí celkem pěkně jezdit a přitom si udržují celkem výrazně nižší cenu, než jakékoli crossovery. Vlastně mě dost mrzí, že skoro všechny z trhu zmizeli a i ta poslední dvojka už je před smrtí...
Ale tady bych asi viděl jako volbu značky ideál Fábku. Pokud tedy opravdu půjde znovu koupit se silnějším litrem a DSG. Jinak to auto splní požadavky bezezbytku a jako plus přidá takový malý pocit známého, že jde z Fabie do Fabie.

reagovat
Kuře
05. srpna 2019, 19:51
1

Btw. moc se mi líbí Danovo vkládání obrázků, to fakt nemá chybu...

" Emě sehnat náhradu. Teď, co by chtěla? "

A hned pod to, prd tam RSko! Takhle na ně, my je do těch ostřejších aut prostě dostaneme:D

D
D
05. srpna 2019, 22:46
6

Možná by stálo za to zkusit Jazz s CVT. Na malém půdorysu maximum prostoru. S 1,5 to i velmi slusne jede, ale 1.3 postaci. Atmosfericky benzin od Hondy je pak zaruka nulovych problemu na léta dopředu.

reagovat
Inženýr
05. srpna 2019, 23:07
1

Výborný tip. Já to píšu pod podobnými dotazy dost často - Jazz je na podobné účely a pro řidiče jako je paní manželka tazatele úplně skvělá volba.

ro
rock
06. srpna 2019, 09:20
0

Jazz mne napadlo úplně první, když jsem četl to "auto malé zvenku, velké zevnitř". Ale nevím, jak se tam skládá kočárek.

Ha
Habakukk
06. srpna 2019, 09:30
1

No pro kočár je už limitní krátká Fábie proto je Jazz mimo. Manželka má 500L a ten kufr je půdorysem úplně na hraně. Samozřejmě záleží taky kočár od kočáru.

D
D
06. srpna 2019, 10:07
0

Hledal jsem udaje a fotky kufru. Ma nejakych 350l, a dle fota hadam, ze bych tam kocarek v rozlozenem stavu vcetne korbicky pro novorozence/kojence nejak dal, mista uz ale samozrejme moc nezbude, tak nejakou tu malou tasku na vyplneni mezer. Zase ma ale magic seats a to se mi hrozne libi. Jako doplnek k Insignii na dlouhe rodinne cestovani mi to prijde jako super volba.

Trinom
11. srpna 2019, 13:26
0

Jazz s CVT fakt nechceš. Měli jsme to půjčené najaře v Japonsku (tam tomu říkají Fit) a ta převodovka je vyloženě tragická. Když šlápneš na plyn, tak 2-3 vteřiny přemýšlí, co se to po ní chce a až pak něco udělá. Rozumně to funguje jen na dálnici, kdy je trvale v záběru. Jakmile sundáš nohu z plynu, tak po dalším šlápnutí čekáš. Jak to vypadá, když jedeš městem nebo někde v horách si asi dovedeš představit.

D
D
12. srpna 2019, 07:29
0

1.3 se 75 kW toci na sestku 3500 pri 130. 1.5 s 98 kW toci na sestku 4000 pri 130. U atmosferickych jednotek zcela bezne. Vysoke otacky pri konstantni rychlosti obvykle tolik nevadi, pokud to neni v plne akceleraci tedy otevrenou throttle body "dokoran" neni motor slyset spis aerodynamika a valivy odpor pneu, coz je ale v teto kategorii aut normalni.

Ze by se Honda s odladenim CVT tolik zhorsila? V 19 let stare Honde Logo to zejmena ve meste fungovalo skvele, na dalnici uz horsi, ale tam slo taky o vykon :)

D
D
12. srpna 2019, 11:14
0

Tak ja mam Accorda, pravda o 15 let starsi auto, a taky toci 4000 pri 130 na 5 st.. Ale motor v podatate neni slyset, stvou mne spis pneu, ale ted jsem koupil nove, jine a jento lepsi:). Takze spis nez o otackach je to o odhlucneni motoroveho prostoru. Mno a nebo je to tim, ze jste zvykli na LS:), ktere hold nastavuje trochu jina neporovnatelna meritka s beznou konfekci:)

D
D
12. srpna 2019, 11:32
0

Mno a myslite, ze u jineho obdobne velkeho atno motoru by to i dnes bylo jine? Ted jsem zrovna ve Spanelsku a mam tu pujcenou prakticky novou Pandu s 1.2 Fire a ta toci cca 3800 na 5 pri 130 a chapu proc, protoze by to niz nebylo schopno tu 130 udrzet:)

Trinom
17. srpna 2019, 17:02
0

To je zajímavý, protože nám to na té dálnici nijak významně netočilo. Co si tak matně vzpomínám, tak kolem 120 km/h to mělo jen něco málo přes 2000 otáček.

beastar
17. srpna 2019, 19:30
1

Tak když máš rád točivý motory ne;D Jazz předposlední model jsem měl z půjčovny na dovoleny. Automat. A jako supr. Motor nevim co v tom mohli bylo všude sme s tim jezdili tak max. 80 kmh. Jen si pamatuju o kolik sem byl spokojenější když sme zbylých 5 dní měnili za Clio 1.2 v manuálu...

D
D
17. srpna 2019, 21:27
0

:-)Jejda. Tak to ja mam naopak. Honda a Renault jsou dve znacky, se kterymi mam nejbohatsi automobilove zkusenosti (v pripade Renaultu bohuzel). Pro me by vymena Hondy za Renault byla mala osobni tragedie:)

Ju
Junior
05. srpna 2019, 23:50
-3

nechal bych slečnu prvně projet v nějakém SUV. On velkej sedan se řídí jinak než SUVčko, je to příjemnější. Ne na řezání okresek, ale na takový to ploužení se po Praze rozhodně. Až koupíš Fabču a nějaká kámoška jí nechá vyzkoušet Kodiaqa, budeš kupovat znova :-) Navíc asi tak nějak tušíme, že ten pocit "malého auta" je iluzorní.


Moje osobní vsuvka, protože jsem asociální kokot, jak se dozvím v reakcích na tenhle příspěvek: V kombinaci čerstvý řidičák, předškolní dítě a novorozeně na cestě by moje kroky vedly třeba tímto směrem:
https://www.autofrc.cz/inzerat/gmc-yukon-5-3-v8-vortec-slt-gmt900-2007/2512/?sort=1&gotoAction=vypis&rP=0
Tím spíš po Praze. Sorry, ve Fabii je to jedna rána na dveře a pro malý děcko krchov. Někde v na okresce mezi Horním a Spodním vidlákovem je to jedno, tam když se nezabije sama, tak ji nikdo netrefí, ale když vidím, jakým stylem jsou lidi schopní se nabourávat po Praze, tak bych na své děvče těžce naléhal, aby aspoň než děcka trošku odrostou, jezdila tankem.
Jasně, pravděpodobně to přežije i ve Fábii. Zas taková džungle to tam neni. Ale když zdroje jsou, tak bych radši zainvestoval do mega wágnu než si to pak vyčítat, náhoda je svině. LandCruiser, Chevrolet, cokoliv vyrámovanýho. Ne mrdky jako je Koleos, ne vylítaná X5 nebo co se to teď nosí.

Rád si poslechnu něco o tom, jak SUV jsou pouze iluze bezpečí, násada na péro a že byste vopravdu nechtěli potkat "tu mojí" v provozu. Mám piči, krev není voda.

reagovat
Ha
Habakukk
06. srpna 2019, 07:25
1

Nosný rám v offroadu ti při nehodě nezajistí žádnou extra pevnost proti samonosné karoserii.

M P
06. srpna 2019, 07:52
1

To sice ne, ale zrovna uvedené GMC je vyšší a rána od menšího auta s ním skoro nehne, a bodejť by jo když ten mazlík má kus přes dvě tuny :)

Goldies
06. srpna 2019, 07:55
1

Nesouhlasím, viz foto. Tohle bych třeba v kokodaku zažít nechtěl... Za mě tedy rám pomohl dost

Inženýr
06. srpna 2019, 08:15
1

Goldies: To ano, ale to hlavní tady byla konstrukční vyspělost Pathfinderu jakožto moderního auta, pak jeho velikost, a pak třeba ten rám. :) Rám samotný byl v tomto případě až na třetím místě. Ale to je jenom můj osobní názor.

Inženýr
06. srpna 2019, 08:18
0

Ještě dodám jednu věc: do té velikosti jsem samozřejmě započítal i hmotnost, která je v některých případech ještě důležitější než jen fyzická velikost. :)

M P
06. srpna 2019, 08:42
0

Jinak máš samozřejmě pravdu v tom že auta na rámu nejsou sama o sobě zárukou, ono se stačí kolikrát podívat, jak dopadají poměrně banální nehody aut na platformě Panther, tedy třeba Ford Crown Victoria a dalších ... to nechceš zažít

Ha
Habakukk
06. srpna 2019, 08:46
0

Tak jo, nosný rám mám především nosnou funkci tedy nese motor transmisi a nápravy. Karoserie je na něm našroubována přes silenboloky na nějakých 15 šroubech. Nějaké jeho deformační prvky jsou spíš zbožné přání rám je vingl z 3 plechu. Auto stejné velikosti se samonosnou karoserii se bude chovat stejně rám v tom nehraje pramalou roli.
Discovery 2 auto konstrukčně z roku 89


No a pak diskutovaný Pathfinder

Ha
Habakukk
06. srpna 2019, 08:48
0

No a pro pořádek dám ještě X5 se samonosnou karoserii z roku 2001.

ma
martinw
06. srpna 2019, 09:53
0

Ne ja s tebou plne souhlasim, pudorys auta x hmotnost = zaklad pasivni bezpecnosti ! (a tim nemyslim ze si do oktavky prilozite 400kg pisku do kufru). Sam jezdim ve 2t aute 4.6m x 1.86m rocnik 2018 a jeste mi to pripada ze to moc male :D

Goldies
06. srpna 2019, 09:59
0

Díky za ten crashtest Pathfindera! Jako já vím že to není úplně o rámu. Je to o celkové výšce auta, kdy čumák auta konci tam kde je půlka o ok na fabie. Váha 2,3T udělá taky svoje, fyziku neokecáme :-) ale pořád raději zažiju sčelní třet v Pathfinderu než v Jazzu nebo Fabii

Ju
Junior
06. srpna 2019, 11:07
-1

NCAP neberu vážně, když se testuje a podmínky testu jsou dopředu dané, co si z toho mám odnést?
Chápu pointu, nicméně na nový prachy nejsou a když už jetinu a nějakej Tahoe (...) stojí stejne/min než X5, tak radši ten Tahoe :)
A btw čekal jsem víc mínusek, třeba i nějaký verbální. Tak šup šup.

ma
martinw
06. srpna 2019, 11:11
0

Zcela realná nevýhoda Tahoe je, že kdybych s tím potkal autobus na naší cestě před vesnicí musel bych kolama do příkopu - není to komfortní cestovaní pro úzký český silnice.

Ha
Habakukk
06. srpna 2019, 11:45
0

Junior, že testu nebereš je velká škoda je to jediná šance reálně otestovat různá auta v totožných podmínkách. Tak aby byl předán jasně definovaný výstup. Jasně vidíš že Disvocery 2 má výrazně měkčí karoserii než X5 a starší X5 je na tom lépe než Pathfinder.
No je vidět, že jsi se na video nedíval protože jsem požil testy od IIHS nikoliv od NCAP.

Ju
Junior
06. srpna 2019, 16:58
0

A faktickej rozdíl mezi IIHS a NCAP je jakej? Kdo najde ten článek, kde se ukázalo, že BMW používá na každou stranu auta jinou ocel, protože jedna strana se při crash testech testuje a ta druhá ne? :-)

ma
martinw
06. srpna 2019, 21:18
0

no to nic negarantuje, vyrobci nemusi na evropskem trhu delat ty sirsi narazniky aby ustaly small overlap test...

Rien
07. srpna 2019, 17:00
6

Nechapu ty minusy, me to nahodou prijde jako docela dobra rada, nabibnout jako maly, novy, usporny auto GMC Yukon V8:D

Ju
Junior
07. srpna 2019, 19:48
0

Holka neví co chce :-)

Mikin
07. srpna 2019, 22:00
0

Souhlas s Juniorem, navrhl bych Ram 1500 Crew cab. Na zadní sedadla se vlezou 3 dětský sedačky a na korbu kočárků pro celý jesle a nákup k tomu. Obsah 5,7 a automat nemají chybu. Spotřebu s nájezdem 7000 km ročně netřeba řešit. Co se týče bezpečnosti tak to auto je tak výrazné, že ho nepřehledne (z vedlejší) nikdo. Je fakt že 600.000,- je na Rama staršího data. Ale ty auta jsou držáky a vydrží hodně.

ro
rock
06. srpna 2019, 09:33
0

Mojí volbou by byl skoro jakýkoliv kombík nižší střední třídy (Focus a spol). Ceny začínají pod 400 t, tedy hluboko v limitu, není to zbytečně velký, požadovanej náklad se vejde.

Vzjhledem k tomu, že vybírá pro dámu a nudnej kombík by mohl být nepřijatelný / nezajímavý / nepomilováníhodný, asi bych pro daný účely přemýšlel drahé polovičce představit MPV typu Citroen C3 Aircross a spol. Je to roztomilý, dostatečně velký, přijatelně kompaktní.

reagovat
sheogh
06. srpna 2019, 10:42
1

To by v prve rade chtelo se zeptat primo Emy, co by se libilo ji, a z toho pak neco uplacat. Nevim, jak prostorove vyhovuje, ale vzhledem k pouziti bych kouknul po Lexus CT - ve meste nizka spotreba, celkem cool design, moji se libi :-)))

reagovat
Fa
Fandatik
06. srpna 2019, 10:59
0

Než v článku zmíněný 500L, tak bych se mrknul na Tipo kombi. V příplatcích může hrát piškvorky a i s dvojspojkou (já bych nebral) bude do půl Milana. A v těch nejvyšších výbavových stupních je to jiná liga než v holobytu (v kvalitě materiálů a zpracování). Je to sice tak trochu všechno jako ze žvýkačky, ale zrovna v tomto autě a k tomuto účelu to vidím jako plus (není to o nepřesnosti řízení, řazení a nečitelném podvozku).

reagovat
Ha
Habakukk
06. srpna 2019, 11:47
0

Tipo má krásu právě v nižších výbavách a to píšu jako člověk co služebně jezdím Tipo v plné výbavě.

Fa
Fandatik
06. srpna 2019, 12:01
0

Tipo s 1,4Tjet ve vyšší náloží jsem nedávno měl asi na 80km (2x HK/PCE) a oproti holobytu to bylo skoro jiné auto. Asi bude cena/výkon nového auta u sociálu vyšší než u plné. Ale aktuálně budget nehraje hlavní roli.

Ha
Habakukk
06. srpna 2019, 12:21
0

Jediný rozdíl proti základu je 7" tablet na palubní desce místo radia případně 5" radia a lehce jiné látky na sedadlech jinak je to totožné auto. Neberu el. serepetičky to jsou jen tlačítka bez přímého dopadu do jízdního komfortu.

Fa
Fandatik
06. srpna 2019, 12:44
0

Tak to ti nevím, pocitově lepší materiál plastů v interiéru. Sitzny rozdíl třídy. Mezi autama jsem měl rozdíl asi 14 dnů. A v tom sociálu jsem ujel jen pár stovek metrů. Ale výrazně horší za mě

Ny
Nyte
07. listopadu 2019, 00:55
0

Habakukk: Jednak je dobré zmínit, že k lepšímu infotainmentu se váže modernější palubní deska, a jednak dnes holobytní Tipa skýtají pasti jako nenastavitelné pásy, chybějící zadní hlavovou opěrku apod.

Ji
Jiří Blach
06. srpna 2019, 13:38
3

Do rozpočtu se vejdou i všechny nabízené Suzuki - Swift, Ignis, S-Cross i Vitara, stačí vybrat dle potřebné velikosti :-)

reagovat
JanSevera
07. srpna 2019, 09:09
0

přesně tak ... Swift přesně odpovídá tomu "malý z venku, velký uvnitř". A Swift Sport se vejde i do cenového limitu ;) (479t Kč)

ransom
06. srpna 2019, 20:58
1

Peugeot Rifter. Opel Combo life. Citroen Berlingo.
Já vím, že to nejsou auta na parádu a jízdní zážitky, ale ženská s kočárkem a dvěma spratkama potřebuje prostě otevřít dveře - vhodit kočár plus další krámy - ukotvit spratky - zabouchnout dveře - vyrazit. Prostě míň auto a víc přepravník. Nedumat nad tím, kterým koncem napřed a jak natočený se tam ten kočárek musí strkat.
Dá se to dostat s dostačující výbavou, dostačujícími motory a automatem.

reagovat
S.
S.h.I.t.
07. srpna 2019, 08:58
0

Hlavne na tech autech jsou pro manipulaci s deckama super soupacky vzadu - v podstate pri libovolnem parkovani to znamena porad hromadu mista bez rizika, ze se bude mlatit do vseho kolem nebo ze nepujdou dvere otevrit naplno. + misto v kufru, kam se kocar parkuje, nikoliv ruzne sklada (coz manzelka brala jako super vec - manipulace v radu sekund)

kuc_t
07. srpna 2019, 11:43
0

Taky myslím, že by takový Ford Tourneo Connect ve verzi Grand, byla dobrá volba, ačkoliv tento segment není zrovna etalon krásy.

ransom
07. srpna 2019, 20:25
1

Některé ženské se větších aut bojí. Možná proto je tady ten požadavek "zvenku malé". Ve skutečnosti ale snadno a rychle zjistí, že se s větším autem jezdí úplně stejně jako s malým.
Ta moje byla kdysi zamilovaná do Cinquecenta, teď se nebojí s Outlanderem.

S.
S.h.I.t.
07. srpna 2019, 21:11
0

Moje zena taky nechtela velky auto... ted tvrdi, ze Berlingo je maly. A denne s tim jezdi mesto.

J.K.
08. srpna 2019, 11:48
1

S tímhle názorem se dá souhlasit jen a pouze pokud k touze po malém voze vede nezkušenost - obavy z většího vozu. Protože pokud jde o praktičnost v provozu, jasně vítězí malé vozy. Z velkého vozu se prostě malý vůz ani zkušenostmi a umem řidiče nikdy nestane. Kdykoli hledám parkovací místo pro svůj 4,7 m dlouhý vůz, vzpomenu si na své řidičské začátky a Daewoo Tico. Do mezery mezi vozy o velikosti 4,5 m totiž můj vůz nazaparkuje ani Ayrton Senna.

Trinom
11. srpna 2019, 13:35
0

Ne nadarmo existuje kategorie Kei autíček. Do města ideál.

ransom
12. srpna 2019, 07:52
0

Mrňavý auta mají svoje kouzlo, vždycky se mi hrozně líbily. Měl jsem Cinquecento, před třiceti lety Trabanta a v pohodě. Dnes bych koukal třeba po Daihatsu Copen. Ale: Onehdy jsem jel asi dva kilometry jako spolucestující v Cuore a bylo to ve dvou lidech jako tramvaj ve špičce. Levou ruku jsem si musel držet jako zlomenou, aby pán mohl řadit. To už je opravdu příliš malý, to už je fakt lepší skútr a pláštěnka.
V pětadvaceti jsem si strčil obě nohy za krk a odešel po rukou. Po letech fyzické práce dnes sice odnesu metrák do třetího patra, ale zato mám problém se pokrčit a vlízt do šéfova sníženého Superba. Takže nad SUV chrochtám blahem (nehledě na to, že do něj jednoduchým pohybem zasunu míchačku nebo metrovou klec s kanárem a krámy na týden na chatě).
No a když jde o ženskou - kei car budiž parádní doplněk pro mladou holku nebo pro dámu s vyvedenou snůškou. Pro mámu s dětmi a kočárkem nee.

Trinom
17. srpna 2019, 17:03
0

Jo, to máš pravdu, kočárek se do Kei většinou nevejde, není-li to ten maličkej skládací.

beastar
07. srpna 2019, 02:50
4

Fiat Tipo, Renault Clio, VW Polo. Nejmenší motor, automatisch, základní výbava. Na 7 tisíc km ročně není potřeba xy nesmyslů. Bezpečný jsou všechny 3 auta dost.

reagovat
ne
nemám jméno
07. srpna 2019, 14:04
1

Hmmm. Tak tento článek musím manželce utajit. Asi by pak chtěla tu svoji Thalii vyměnit :)

reagovat
Inženýr
08. srpna 2019, 12:57
2

Vidím, že na to jdeš takticky, počínaje přezdívkou. :)

bu
bubu
07. srpna 2019, 21:49
-1

určitě kia sportage

reagovat
da
darkus
07. srpna 2019, 22:29
2

Rozpočet, hybrid, automat = Kia Niro. Za dobré ceny se dá pořídit Renault Scenic, a to i ve verzi Grand. Jinak osobní verze dodávek se šoupačkami vzadu - Peugeot Rifter, Citroen Berlingo, Opel Combo, Ford Tourneo Connect, příp. při dodržení požadavku na malé auto myslím, že svou funkci dobře splní i Tourneo Courier. Nebo třeba Kia Stonic mi přišla jako sympatické a prostorné auto, které by vše požadované hravě zvládlo. A jako maloměšťák se dvěmi dětmi, který se občas dostane do Prahy, tak doporučuju kočárek vyměnit za nosítko/šátek nebo když už kočárek, tak pořídit co nejkompaktnější. Pohyb po Praze s kočárkem fakt není moc zábava - omezený počet stanic metra s výtahy, resp. výtahy, ke kterým člověk musí dojít menší maratón budiž hlavním "vopruzem".

reagovat
ToMyx
08. srpna 2019, 09:57
1

S rozpočtem do 600tKč je prostoru opravdu hodně. Pokud bych volil auto pro nevyježděného člověka a navíc ženu s potřebou přepravovat děti + kočátek, kladl bych důraz na co nejnovější (nekupoval bych 5+ let starou bazarovku) a hlavně na to v čem se žena bude cítit nejlépe. Je to opruz, ale chce to vydržet a zkoušet. Automatu se určitě nevzdávat! Nabídka je opravdu široká. Jen doporučuji začít hatchbacky, případně menší kombi (všeobecně nižší cena)....pak krabice od bot a všeobecně zvedlejší auta (vyšší cena).

Kamarád tohle řešil nedávno. Zadání bylo: benzín, automat, místo pro 2 prcky (1 rok + 4 roky) a krámy. Nakonec pořídil 1,5 roku starou předváděčku s 25tkm najeto. Byla to Toyota Corolla 1,6, automat a v sedanu!!! Do kufru hodili kočárek (klasika korba + konstrukce) + zkusili nákup a žena mu po projížďce řekla, že je spokojená a že nic jiného nechce a basta (couvací kamera atd). Neříkám že je to nejideálnější auto, ale za poslední cca rok jsem ji doporučil 4 lidem a z toho 3 si ji stihli koupit (předposlední model) a jsou happy. Doporučuji vyzkoušet. Cena byla plus mínus 350-370tkč.

Tak jen, že na podobné potřeby není úplně nutné kupovat krabici od bot :-)

reagovat
beastar
08. srpna 2019, 11:43
2

Přesně tak. Nejvíc mě pobavili nahoře kluci s radou suv v8 apod. Určitě nakládat Rama crewcab dětmi a kočárkem je super nápad:)) V Montaně. V ČR mi to přijde jako ulet a zbytečnost. Ta Corolla je ve stejný skupině aut co sem psal já. Tipo, Clio a tak podobně. Do 400k a jsou to nový auta. Se slušnou výbavou i prostorem a jde mít automat. Bude to v záruce. Dvě děti uveze. A bezpečný to je úplně normálně. Máma začátečnice asi nebude jezdit erzety... Ani dálky. A pokud udělaš chybu a trefí tě blbě třeba kamion, tramvaj, vlak nebo Escalade... Je jedno v čem si.

Ok bude rozdíl Dodge Ram a Chevrolet Spark...pravděpodobně. Ale bezpečnost velkých aut se precenuje.

ToMyx
08. srpna 2019, 12:13
0

Beastar:
Nenapsal bych to líp. To s tou bezpečností je krásná ukázka působení marketingu a směs pocitů. Dobře, samozřejmě ne ve všech případech. Myšleno typicky na ty včechny zvedlé hatchbacky :-) Jak je to vyšší, je to i bezpečnější mámo a basta:-D

Dnes, a je to tak dobře, je mnohanásobně širší výběr než před cca 10 lety. Ale proč sem plést cokoli nazvedaného nebo vysokého? Jasně, RAM a ostatní byl vtípek, ale paní má očividně z řízení respekt. Není divu takhle z čerstva. Bude jí vyhovovat něco přehledného, nejlépe s couvací kamerou a matem. Ve finále je nižší nebo nižší střední opravdu to nej z pohledu přehlednosti, vybavenosti a ceny (ostatní varianty budou budou skoro vždy více kompromisní a dražší). Vše ostatní je buď "na pocit" nebo protože to nabízí něco co někdo vyloženě chce = posuvné dveře nebo mega prostor pro převážení vzduchu třeba :-)


da
darkus
08. srpna 2019, 13:27
2

Jj, paradoxne do Primery P10 sedan se dal ulozit kocarek sikovneji a kufr pak lepe vyuzit pro dalsi naklad nez treba v pripade Almery Tino. Takze sedan nemusi byt vzdycky ten mene prakticky. Takze Corolla muze byt ta prava volba.

beastar
08. srpna 2019, 13:50
2

A ještě je to taky o pocitu z toho auta. Když pominu velikost a bezpečnost. Která Evropská žena se cítí dobře v autě v kterým vypadá jak lesbická zaměstnankyně ropný plošiny. Viz. Ram a další velký pickupy. Nebo jako golddigga princezna to v případě X6 a podobné havěti.

Normální máma sice chce pro svoje děti bezpečí. Ale taky s tim chce pohodlně zaparkovat. Nechce za minutu 8x řadit. A určitě chce dobrý přístup k sedačkám a do kufru. A jako jak ta nižší střední nebo klidně i ty obrovský mini auta typu Clio. Nabídnou solidní přístup do kufru a kočár složíš. Prostě Corolla proč ne. Mimochodem na tyhle účely by perfektně posloužil i Superb v Ambitionu dsg kombik. Za 450 v pohodě k dostání mnohdy taky ještě krytej zárukou. A tam ten kočár dáš jak hovno. Prostě výběr je mezi nízkými auty. Tak na co na 7k suv. A ještě jedna věc proč sem pletu záruky.

Nechceš řešit z pohledu manžela nějaký problemy doma s baby taxi. Chceš aby to fungovalo a nesralo tě to a žena s tim byla ok. Případně tomu říkala nějak jako Maruška nebo tak. Půlka lidí tady píše o bezpečnosti jako kdyby jsme jezdili někde v Tanzánii. Tak snad jako za 7k někde okolo komína paní nedostane na solar od tiráku... Mezi školkou a Lidlem. Při běžné nehodě přežiješ i v mnohem starších vozech. Tady kousek soused maji jalo 2nd car Stillo v kombiku. I děti v tom vozi snad 5 let...a žijí. Asi nehledá střet dle ncapu omg.

HH
HH1982
08. srpna 2019, 14:14
0

S tou bezpečností je to naopak celkem důležité. Sám jsem měl ve městě dvě nehody. Když jsem teď jel na sevis s autem, tak tam měli bouchnuté SUV na bok - docela dost, prý to šlo na totálku. Troufám si tvrdit, že kdyby si pán jel v nějakém minikřápu nebo třeba ve staré oktávii, tak už nežije. Prostě mu někdo nedal přednost a vzal ho v 50 na bok, ve městě. Tohle jsou prostě reálné situace a spoléhat se na to, že bude štěstí vždy při mě, je trochu hazard. Jasně, člověk by musel jezdit v tanku, aby měl jistotu, ale proč tomu štěstí trochu nepomoct a nekoupit prostě velké auto - zvlášť když v tom ještě někdo vozí dvě malé děti.

beastar
08. srpna 2019, 14:21
0

Mám za sebou pár nehod jak v závodním autě. Tak v obyčejným autě šlupce.... I super drahý káře. Extrémy jsou a budou a je to i o štěstí. Trefila mě tramvaj na dveře u řidiče tak ve 30kmh jel jsem ve felicii... Bez zranění jen plechy. Trefil mě pan z protisměru čelně tak v 90kmh... Já A6c6v6 on OC1.... Já pohmožděniny spalenej ksicht od bagu... Odreny rameno. Om ARO a vrtulnicek. A tak dále... Prostě to neovlivniš. A takový to po nehodě... Ty vole kdybysme jeli ve velkym autě:)) Ok hmotnost neokecas. Každý auto má svoje silný a slabý stránky. Není důvod si myslet, že v A6 přežiju míň jak v Q7. Protože to tak není. Je to jen o pocitu. Přirovnal bych to k pocitu kdy to v tanku taky vypadá všude bezpečně jak v přilbě a vestě. Jak to je ve skutečnosti víme všichni;D

HH
HH1982
08. srpna 2019, 14:46
2

Tak určitě je to o štěstí.. Já to myslel prostě tak, že když má tazatel 600 tisíc a není líto mu je vyplácat na auto, tak je prostě rozumné nekupovat Fabii v kombi nebo nějaký protáhlý Fiat, ale vzít třeba nějakou nižší střední ve stylu Golfa, Leona, případně vzít nějaký crossover/suv. Do té částky mě napadá třeba Seat Ateca, VW T-Roc, před měsícem mi nacenili Tuguan v metle, suprovou výbavou i s masážním sedákem za 650 tisíc - samo nové auto, žádná předváděčka. Chce to obejít autosalony, ptát se na slevy, nebýt líný, věnovat tomu čas. ,Příští rok bude fantasticky vypadající 2008 od Peugeota, to by pro ženskou mohlo být do města super auto už jen vzhledem k tomu, že to má možnost klasického automatu s hydroměničem, který se nevysype po 100 tisících tak jako dvouspojka od VW. Všechno jsou to moderní auta na nových platformách, jsou použity moderní oceli, není to prostě takový archaický případ jako ta Fabie nebo různé Fiaty, kdy to na stejný podvozek lepí už 15 let a jen dělají nové formy na plechy a plasty. Když už dnes kupovat nové auto, tak prostě současnou technologii a ne nějaký výprodej, na kterém to seká špageťák od od generace pětkového Golfa...

beastar
08. srpna 2019, 15:16
0

Na jednu stranu se základní myšlenkou souhlasím. Pokud je takový rozpočet vyloženě nákupní taška nebo ojetina nedává smysl. Velký užraný technicky zastaralý suv taky ne. A taky ani ta bezpečnost tu není úplně top jak by se zdálo. Zase na druhou stranu takový Tipo je moderní auto na slušné platformě. Řekněme že za ty peníze je to prostě dobrý. Ok možná trochu levné na ten rozpočet. Nicméně viděl bych jako hlavní parametr ideálně nové a ne úplně malé auto. A jako suv asi jo. Když už ale tak něco kompaktněji fungujícího. I když nesnáším korejce tak i ta Sportage by dávala smysl na ten nájezd pro zacatecnika.

HH
HH1982
08. srpna 2019, 15:42
1

Sportage by mohla být fajn, já už v jednom postu doporučoval i bráchu Tucson. Korejce taky nemusím, ale nikdo jiný prostě auto takových rozměrů za 450 tisíc neumí (ta cena je fakt reálná, před mesícem mě to takhle nacenili, Sportage vycházela o nějakých 40 tisíc dráž). Jen je prostě trochu chudší výbava a není automat - s ním už korejec vystřelí min. o 100 tisíc nahoru a imho ztrácí smysl. Ale jako jo. Kdybych měl 450 tisíc, tak radši nechám maminu jezdit ve Sportage nebo Tucsonu s manuálem s 1.6 atmoskou, která je na to auto trochu zdechlá a ženská bude muset dost řadit, než ji dopřát pohodlíčko v nějaké malé krabičce s automatem a plnou výbavou. Ono už jen od pohledu ke člověku jasné, že by chtěl mít při bouračce děcka radši v té Sportage než v nějaké oledkované hype krabičce do města, která bude stát stejné prachy.

ToMyx
08. srpna 2019, 15:48
2

beastare, ty tvoje hlody žeru.... lesbická zaměstnankyně ropný plošiny...:-)))) = další zářez na týšrt :-D

HH1982: Chápu, také jsem měl 2 nehody. Při té horší jsem jel ve Favoritu a dostal jsem pusu od Supa 2. Já zpomaloval a najížděl ke středu odbočovat vlevo, on cca 60 kmh a mobil v ruce. Nakonec se kromě viníkova šoku z bagu nikomu nic nestalo a i to Fávo se opravilo a ještě chvíli jezdilo.
Tím nechci říct, že bezpečnost není důležitá, sám jsem pro mou polovičku a děti pořídil Avensis kombi. Ale od nějaké hodnoty je to téměř vždy o štěstí. O hmotnosti toho druhého a o dalších věcech, které nedokážeme ovlivnit. Ve finále bych chtěl hlavně zdůraznit, aby si možnosti paní sama vyzkoušela. Sama uvidí, v čem jí bude nejlépe a díky dobrému pocitu bude klidnější a soustředěná, což je především na začátku asi skoro to nejdůležitější ;-)

beastar
08. srpna 2019, 16:55
1

V podstatě se shodneme. Nemá cenu spekulovat. Ono nejde tak úplně o značku. Pani maminka začátečnice na silnici nebude řešit jaký znak má na kapotě. Nebude řešit co mohla lepší, protože ty xpírienc nejsou. To znamená že cokoliv nového s dnešním standardem výbavy a bezpečí bude stačit a bude to fajn. Já sem třeba teď nedávno tu svou sesadil z suv skříně MB GL do normálního sedanu a je s tim totálně v pohodě. Takže prostě budem kupovat. Suv už není tolik třeba. Prostor jo. Je to nový, bezpečný v relativně vysoký výbavě. Mě se to moc nelíbí. Ona to miluje. A to je základ. Její pocit jak jí to sedne. A kdo trochu ženský zná tak ví že většina fakt nehledá V8 ameriku s osmerem koncocek kde se sedí 2metry nad zemí. Ani super ojetej AM Rapide, ale spíš spolehlivý auto parťák. Počínaje autama jako Opel Corsa konče X5 dle vkusu každé soudružky a potřeb.

krab
08. srpna 2019, 17:53
0

Teď jsem to tady dočetl, jak říkáte... Prostě ideální ať si vybere sama. Malý SUV to je věc módy, buď tomu propadne taky anebo ne a koupí si auto typu VW Golf a bude jí to vyhovovat. Ty Corolly 1.6 jsou dobrý, i když jsou v kategorii "nenadchne/neurazí". Radostnější svezení i pocit uvnitř bývá v Mazdě 3, ale ve výsledku mi přijde, že je stejně nejlepším autem kategorie "Golf" opravdový Volkswagen Golf. Dokud je v záruce tak je to naprosto v pohodě.

PS: Vzhledem k tomu, že "Jenda" nějaký peníze na to i má, možná by neudělal vůbec špatně, pokud by si šel zkusit s manželkou BMW i3. Ono je drahý, ale nějaký deal by se vymyslet mohl. To by fungovalo, že pochopitelně nejsou v situaci, že bydlí někde v paneláku a v občas nějaký víkend jedou za rodiči někam do Liptovskýho Mikuláše třeba... :) Ten dotaz nic takovýho neobsahoval, naopak spíš naznačoval : bydlíme v domku někde za Prahou (a mají tím pádem jak dobíjet), denní rádius kolem 30km pojížďky. A velké druhé auto mají... i3 je fakt zajímavý auto, je to moderní, futuristický, prostorný uvnitř, hodnotný. A má to i takovou příjemnou neutrální image. Něco jako když jedeš někam Volvem mi přijde...

Fa
Fandatik
08. srpna 2019, 23:03
0

Mám pocit, že tu otázku bezpečnosti už zbytečně zveličujete. Ale pokud je priorita bezpečnost tak tady za 200 kila stará paštika s ochranou BR6. A další 4kila na benzín a servis budou chvilku stačit.

https://www.autoscout24.cz/nabidky/mercedes-benz-e-420-elegance-guard-b6-werkspanzerung-benzin-modra-00a44459-6b39-4b98-9aea-bf34e12368fe?cldtidx=1


HH
HH1982
08. srpna 2019, 11:48
0

Momentálně něco podobného taky řešíme. Pokud je rozpočet takto bohatý a jste ochoten ty peníze opravdu do auta dát, tak je již na výběr neskutečný počet opravdu skvělých vozů. Teď mě asi všichni sežerou, ale doporučoval bych alespoň vozidlo segmentu C, případně SUV/crossover segmentu B a C. Takže na všechny ty Fabie (ta je navíc už dnes naprosto zastaralá), Renaulty Clio atd. se vykašlat a jít do vyšší třídy, kde je ta bezpečnost prostě vyšší. U SUV/Crossovera bych zkousnul i nižší třídu B - ta auta jsou obecně větší a hlavně výšší než jejich sourozenci, působí bezpečněji. Právě bezpečnost je to, co by Vás mělo zajímat především. Vím - spousta lidí namítne to, že ve městě se jezdí 50 a není potřeba řešit nějakou velkou "krávu", ale já mám jiný názor. Za poslední 3 roky mě 2x nabourali. Ta poslední bouračka proběhla tak, že mě v zaparkovaném autě u krajnice nabrala zezadu v 70 km/h oktávka, řidička se asi věnovala mobilu a ne řízení. Naštěstí mě vzala jen na roh auta, což ji vyhodilo do vzduchu, kde udělala pár kotrmelců - takže podstatná část energie se odklonila jinam než do mého auta. Kdyby mě vzala pěkně na střed, tak už tady tento post nepíšu - jel jsem totiž v malém Yarisu, který byl i tak po tom pro mě "vydařeném" nárazu do rohu auta na totálku. Perlička - Yaris se proletěl 5m do předu, kde jsem to vzal do zaparkovaného BMW. Yaris měl i ten předek sešrotovaný až po chladič, prohlá výztuhu kufru. Když přijel majitel toho bavora k autu, tak ani nemohl najít, kde je to nabourané, našel jen pár odřenin na nárazníku... Takže takhle prostě funguje svět malých a velkých aut. Tahle bouračka mě opravdu poučila a od té doby prostě do malých vozů nesedám. Taky máme 2 malé prcky, které bych prostě nikdy do "krátkého" auta nedal, zvlášť do takových těch prdítek, u kterých končí auto 30cm za zadní zedačkou. Prostě bezpečí je bezpečí a osobně bych investoval hlavně do něj. Radši bych bral větší auto na úkor investice do automatické převodovky (což je dnes obecně nějakých 50 tisíc) a výbavy. Jelikož je ale rozpočet opravdu bohatý, tak prostě nebudete mít problém vybrat super vůc. Nedávno byl k dostání třeba VW Tiguan ve verzi Maraton (super výbava, 1.5 benzín s manuálem) po slevě u dealera za 650 tisíc... Co chtít víc. Popřemýšlel bych i o možnosti "parkovacího robota". Nabízí ho třeba vozy koncernu VW, taky Peugeot. Osobně bych šel třeba do Leona ST, Golfa v kombi, Seat Ateca, u Peugeotu má byt v příštím roce fantasticky vypadající 2008. Motorů s turbem bych se nebál, 10-15 km jízdy zase nejsou tak krátké a ta auta alespoň jedou, a to při rozumné spotřebě. I pokud by motor trpěl, tak nějakých 150 tisíc určitě dá, pokud pak půjde do kytek, tak vás to už nemusí zajímat, v tu dobu už by měl vůz při tom malém nájezdu třeba 10-20 let. Při takto skromné porci kilimetrů by mě zajímalo hlavně to, jak je vozidlo chráněno proti korozi. K čemu mi bude nějaký jednoduchá benzín s nepřímým vstřikem, který vydrží půl milionu, když auto za 7 let zrezne, což je případ skoro všech japonců... Osobně bych volil něco z koncernu VW, nebál bych se už ani Peugeotu, který šel hodně nahoru. Jako naprosto skvělý poměr ceny a užitné hodnoty mi pak přijde třeba Tucson od Hyundai - velké bezpečné a vysoké auto, v rozumné výbavě s dostačujícím 1.6 atmo benzínem je nové kolem 450 tisíc.

reagovat
Vavris Vavrisovic
08. srpna 2019, 12:01
1

Ta deformace Yaris vs BMW by dopadla podobně i v opačném gardu - předek je vždy koncipován jako deformační zóna (při couvání se tolik nebourá :-) ) a krčí se mnohem ochotněji a snadněji než zadek.

HH
HH1982
08. srpna 2019, 12:19
0

To maté pravdu, předky se krčí víc... Možná jsem to jen špatně napsal. Prostě ten borec od bavoráku tam pomalu lupou hledal škrábance na plastovém nárazníku, to auta vypadalo na první pohled jako netknuté... Při porovnání s tou mojí Toyotou to působilo až úsměvně :)

ma
martinw
08. srpna 2019, 15:19
0

Ja mam ted na tyden jako nahradni auto Yarise a fakt mi to vadi jak je to maly oproti my RAV4 o bezpecnosti nemluve :) ...zvyk je zelezna kosile. Taky si myslim ze za ty penize by byla skoda kupovat neco 'mensiho' kdyz se v pohode da dosahnout napr. na toho Tiguana. A ta zminovana koroze pri malem najezdu to se da poresit dodatecne nastrikem podvozku a dutin, to neni zadna silna nevyhoda.

ko
kopoka
08. srpna 2019, 13:48
0

Manželka chtěla SUV, automat, nějaký ty koníky, kufr, aby to bylo hezký, bylo to nový, apple car play atd. rozpočet cca 500k czk. od března ezdí v Golf VII variant 1.4 DSG 110kw= automat, koníci, kufr a hotovo, SUV je nepraktické oproti kombíku a na XC90 nebyl rozpočet:) koupeno za 520k, první registrace 12/2017, 3500km najeto

reagovat
beastar
08. srpna 2019, 13:54
0

Jako racionálně dobrá volba. Jen nevim jestli se manželka nebude chtít rozvést. Protože ve smyslu dnešních trendů a toho co chceš aby si kámošky mysleli je Golf katastrofa. A mělo to být SUV. Jinak samozřejmě proč ne:))

HH
HH1982
08. srpna 2019, 14:05
1

Taky jsme jako rodinné auto koupili kombi, brachu Golfa z jihu. Auto je pro naše potřeby tak tak. Do kufru se vejde kočár a dvě sportovní tašky a skončili jsme. Nechápu, jak se někdo vleze třeba do klasického hatchbacku. SUV mají krátké kufry a malý papírový objem, ale jako auto pro ženskou, která potřebuje tahat klasický velký kočár fungují překvapivě dobře. Ty kufry jsou sice krátké, ale mají super výšku a zadní sklo není tak sklopené jako u současných kombíků. Prostě je to tak, že do crossoveru s kufrem kolem 400 litrů narvu kočár pomalu lépe než do kombi s objemem 580. Ty crossoverry bych tedy nezavrhoval. Je z nich lépe vidět, ženské tohle milují. Taky ocení to, že jsou ta auta o nějakých 20-40cm kratší. Kombi jsme volili jako auto, které bude sloužit i na jěždění na dovolenou, takže se velký kufr využije, já navíc zvedlé auto moc nemusím. Jako druhé auto do rodiny a pro manželku se ale bude pořizovat crossover, fakt mě to přijde pro ženskou hlavně na ježdění po městě rozumnější.

beastar
08. srpna 2019, 14:13
0

No tady je hodně potřeba jmenovat konkrétní modely. Obligátní Golf kombi je opravdu horší než třeba TRoc?:) Nebo okyna kombi ve srovnani s Karoqem... Atd. Ono je to prostě dost ošemetný. Jako suv se dnes bere kde co.

ma
martinw
08. srpna 2019, 15:25
0

S tím kufrem u SUV - tam se prostě umístí oddělovací mříž a plní se až po střechu vozu... takže na objem stejné jako když se naloží kombík až po roletku.

HH
HH1982
08. srpna 2019, 15:48
0

Tak s těmi 400 litry jsem to přehnal, ono je to ve skutečnosti u těch SUV, která jsem myslel, spíš kolem 500. Hlavní myšlenka byla ta, že třeba naším kombík Leon je hodně nízký a navíc má dost šikmé ty zadné dveře. Když tam dáváme kočád (který je teda dost hamatný), tak musím rozdělit korbičku od podvozku, pak ještě sundat z podvozku nástavce na prodloužení korbičky, šoupnout složeny podvozek do auta, na to korbičku, připlácnout to dveřma... stejně tam zbude tak málo místa, že mi tlačí sklo zadních dveří na kočár... V Atece, která je o 20cm kratší a má asi o 70 litrů menší kufr, prostě vemu kočár, složím ho i s nasazenou korbou na nástavcích, plácnu do kufru a jedu. Asi o 5 kroků méně, časově nenáročné... Takže SUV/Crossover může být někdy i přes menší papírové hodnoty lepší využití.

ko
kopoka
08. srpna 2019, 15:57
0

Golfa jsem vybral proto, ze ani CX-5 nenabidla rekneme rozumnejsi kufr. toto mam vyzkousene..
Dale pak se nabizela Oktavka, ale to by neproslo. Porad je ten Golf pro manzelku a neni to primarni auto.
Jinak SUV jako treba CX-5 dobry, ale proste to tak prakticke neni, pokud nejste duchodce, ktery potrebuje vyssi posez, tam to treba chapu. Zena chtela taky ty koniky a ty proste v kombiku lepe probihaji zatackami, cehoz se zena neboji..

HH
HH1982
08. srpna 2019, 17:40
0

Tak Pokud paní nevadí auto přes 4,5 metru, tak je to pak ok. Jak jsem psal, sám bráchu Golfa mám, jsou to +- stejná auta - skvělá auta, na která nedám dopustit. Některé ženy se ale delších aut bojí, neumí s tím parkovat - pokud to Vaše paní zvládá, tak je kombi lepší volba než suv. U nás je to bohužel opačný problém, prostě auto 4,5 je moc, lehce přes půl metru ji už nevadí - vypumpuje sedák, že to vypadá jak kdyby seděla na rozhledně, pak už se ale na rozdíl od toho kombi tváří spokojeně. Samozřejmě je lepší, když to ženská prostě neřeší, sedne si za volant jak chlap a pořád nepřemýšlí o tom, proč to "nejde".

BubaaCZek
08. srpna 2019, 16:07
2

Manzelce deleguj Insignii a sobe kup BRZ

reagovat
Holofaust
21. srpna 2019, 20:33
-1

Hehe, 30 na repas hlavy nedá, ale pustí 600 za novej křáp... zvláštní uvažování...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem