Petr „HH1982“ Hrabal
| Bydliště | Olomouc |
|---|---|
| Registrace | před 6.3 rok. |
| Poslední aktivita | před 6.1 rok. |
| Komentářů u článků | 8 |
| Pozitivních komentářů u článků | 3 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
Tak Pokud paní nevadí auto přes 4,5 metru, tak je to pak ok. Jak jsem psal, sám bráchu Golfa mám, jsou to +- stejná auta - skvělá auta, na která nedám dopustit. Některé ženy se ale delších aut bojí, neumí s tím parkovat - pokud to Vaše paní zvládá, tak je kombi lepší volba než suv. U nás je to bohužel opačný problém, prostě auto 4,5 je moc, lehce přes půl metru ji už nevadí - vypumpuje sedák, že to vypadá jak kdyby seděla na rozhledně, pak už se ale na rozdíl od toho kombi tváří spokojeně. Samozřejmě je lepší, když to ženská prostě neřeší, sedne si za volant jak chlap a pořád nepřemýšlí o tom, proč to "nejde".
Tak s těmi 400 litry jsem to přehnal, ono je to ve skutečnosti u těch SUV, která jsem myslel, spíš kolem 500. Hlavní myšlenka byla ta, že třeba naším kombík Leon je hodně nízký a navíc má dost šikmé ty zadné dveře. Když tam dáváme kočád (který je teda dost hamatný), tak musím rozdělit korbičku od podvozku, pak ještě sundat z podvozku nástavce na prodloužení korbičky, šoupnout složeny podvozek do auta, na to korbičku, připlácnout to dveřma... stejně tam zbude tak málo místa, že mi tlačí sklo zadních dveří na kočár... V Atece, která je o 20cm kratší a má asi o 70 litrů menší kufr, prostě vemu kočár, složím ho i s nasazenou korbou na nástavcích, plácnu do kufru a jedu. Asi o 5 kroků méně, časově nenáročné... Takže SUV/Crossover může být někdy i přes menší papírové hodnoty lepší využití.
Sportage by mohla být fajn, já už v jednom postu doporučoval i bráchu Tucson. Korejce taky nemusím, ale nikdo jiný prostě auto takových rozměrů za 450 tisíc neumí (ta cena je fakt reálná, před mesícem mě to takhle nacenili, Sportage vycházela o nějakých 40 tisíc dráž). Jen je prostě trochu chudší výbava a není automat - s ním už korejec vystřelí min. o 100 tisíc nahoru a imho ztrácí smysl. Ale jako jo. Kdybych měl 450 tisíc, tak radši nechám maminu jezdit ve Sportage nebo Tucsonu s manuálem s 1.6 atmoskou, která je na to auto trochu zdechlá a ženská bude muset dost řadit, než ji dopřát pohodlíčko v nějaké malé krabičce s automatem a plnou výbavou. Ono už jen od pohledu ke člověku jasné, že by chtěl mít při bouračce děcka radši v té Sportage než v nějaké oledkované hype krabičce do města, která bude stát stejné prachy.
Tak určitě je to o štěstí.. Já to myslel prostě tak, že když má tazatel 600 tisíc a není líto mu je vyplácat na auto, tak je prostě rozumné nekupovat Fabii v kombi nebo nějaký protáhlý Fiat, ale vzít třeba nějakou nižší střední ve stylu Golfa, Leona, případně vzít nějaký crossover/suv. Do té částky mě napadá třeba Seat Ateca, VW T-Roc, před měsícem mi nacenili Tuguan v metle, suprovou výbavou i s masážním sedákem za 650 tisíc - samo nové auto, žádná předváděčka. Chce to obejít autosalony, ptát se na slevy, nebýt líný, věnovat tomu čas. ,Příští rok bude fantasticky vypadající 2008 od Peugeota, to by pro ženskou mohlo být do města super auto už jen vzhledem k tomu, že to má možnost klasického automatu s hydroměničem, který se nevysype po 100 tisících tak jako dvouspojka od VW. Všechno jsou to moderní auta na nových platformách, jsou použity moderní oceli, není to prostě takový archaický případ jako ta Fabie nebo různé Fiaty, kdy to na stejný podvozek lepí už 15 let a jen dělají nové formy na plechy a plasty. Když už dnes kupovat nové auto, tak prostě současnou technologii a ne nějaký výprodej, na kterém to seká špageťák od od generace pětkového Golfa...
S tou bezpečností je to naopak celkem důležité. Sám jsem měl ve městě dvě nehody. Když jsem teď jel na sevis s autem, tak tam měli bouchnuté SUV na bok - docela dost, prý to šlo na totálku. Troufám si tvrdit, že kdyby si pán jel v nějakém minikřápu nebo třeba ve staré oktávii, tak už nežije. Prostě mu někdo nedal přednost a vzal ho v 50 na bok, ve městě. Tohle jsou prostě reálné situace a spoléhat se na to, že bude štěstí vždy při mě, je trochu hazard. Jasně, člověk by musel jezdit v tanku, aby měl jistotu, ale proč tomu štěstí trochu nepomoct a nekoupit prostě velké auto - zvlášť když v tom ještě někdo vozí dvě malé děti.
Taky jsme jako rodinné auto koupili kombi, brachu Golfa z jihu. Auto je pro naše potřeby tak tak. Do kufru se vejde kočár a dvě sportovní tašky a skončili jsme. Nechápu, jak se někdo vleze třeba do klasického hatchbacku. SUV mají krátké kufry a malý papírový objem, ale jako auto pro ženskou, která potřebuje tahat klasický velký kočár fungují překvapivě dobře. Ty kufry jsou sice krátké, ale mají super výšku a zadní sklo není tak sklopené jako u současných kombíků. Prostě je to tak, že do crossoveru s kufrem kolem 400 litrů narvu kočár pomalu lépe než do kombi s objemem 580. Ty crossoverry bych tedy nezavrhoval. Je z nich lépe vidět, ženské tohle milují. Taky ocení to, že jsou ta auta o nějakých 20-40cm kratší. Kombi jsme volili jako auto, které bude sloužit i na jěždění na dovolenou, takže se velký kufr využije, já navíc zvedlé auto moc nemusím. Jako druhé auto do rodiny a pro manželku se ale bude pořizovat crossover, fakt mě to přijde pro ženskou hlavně na ježdění po městě rozumnější.
To maté pravdu, předky se krčí víc... Možná jsem to jen špatně napsal. Prostě ten borec od bavoráku tam pomalu lupou hledal škrábance na plastovém nárazníku, to auta vypadalo na první pohled jako netknuté... Při porovnání s tou mojí Toyotou to působilo až úsměvně :)
Momentálně něco podobného taky řešíme. Pokud je rozpočet takto bohatý a jste ochoten ty peníze opravdu do auta dát, tak je již na výběr neskutečný počet opravdu skvělých vozů. Teď mě asi všichni sežerou, ale doporučoval bych alespoň vozidlo segmentu C, případně SUV/crossover segmentu B a C. Takže na všechny ty Fabie (ta je navíc už dnes naprosto zastaralá), Renaulty Clio atd. se vykašlat a jít do vyšší třídy, kde je ta bezpečnost prostě vyšší. U SUV/Crossovera bych zkousnul i nižší třídu B - ta auta jsou obecně větší a hlavně výšší než jejich sourozenci, působí bezpečněji. Právě bezpečnost je to, co by Vás mělo zajímat především. Vím - spousta lidí namítne to, že ve městě se jezdí 50 a není potřeba řešit nějakou velkou "krávu", ale já mám jiný názor. Za poslední 3 roky mě 2x nabourali. Ta poslední bouračka proběhla tak, že mě v zaparkovaném autě u krajnice nabrala zezadu v 70 km/h oktávka, řidička se asi věnovala mobilu a ne řízení. Naštěstí mě vzala jen na roh auta, což ji vyhodilo do vzduchu, kde udělala pár kotrmelců - takže podstatná část energie se odklonila jinam než do mého auta. Kdyby mě vzala pěkně na střed, tak už tady tento post nepíšu - jel jsem totiž v malém Yarisu, který byl i tak po tom pro mě "vydařeném" nárazu do rohu auta na totálku. Perlička - Yaris se proletěl 5m do předu, kde jsem to vzal do zaparkovaného BMW. Yaris měl i ten předek sešrotovaný až po chladič, prohlá výztuhu kufru. Když přijel majitel toho bavora k autu, tak ani nemohl najít, kde je to nabourané, našel jen pár odřenin na nárazníku... Takže takhle prostě funguje svět malých a velkých aut. Tahle bouračka mě opravdu poučila a od té doby prostě do malých vozů nesedám. Taky máme 2 malé prcky, které bych prostě nikdy do "krátkého" auta nedal, zvlášť do takových těch prdítek, u kterých končí auto 30cm za zadní zedačkou. Prostě bezpečí je bezpečí a osobně bych investoval hlavně do něj. Radši bych bral větší auto na úkor investice do automatické převodovky (což je dnes obecně nějakých 50 tisíc) a výbavy. Jelikož je ale rozpočet opravdu bohatý, tak prostě nebudete mít problém vybrat super vůc. Nedávno byl k dostání třeba VW Tiguan ve verzi Maraton (super výbava, 1.5 benzín s manuálem) po slevě u dealera za 650 tisíc... Co chtít víc. Popřemýšlel bych i o možnosti "parkovacího robota". Nabízí ho třeba vozy koncernu VW, taky Peugeot. Osobně bych šel třeba do Leona ST, Golfa v kombi, Seat Ateca, u Peugeotu má byt v příštím roce fantasticky vypadající 2008. Motorů s turbem bych se nebál, 10-15 km jízdy zase nejsou tak krátké a ta auta alespoň jedou, a to při rozumné spotřebě. I pokud by motor trpěl, tak nějakých 150 tisíc určitě dá, pokud pak půjde do kytek, tak vás to už nemusí zajímat, v tu dobu už by měl vůz při tom malém nájezdu třeba 10-20 let. Při takto skromné porci kilimetrů by mě zajímalo hlavně to, jak je vozidlo chráněno proti korozi. K čemu mi bude nějaký jednoduchá benzín s nepřímým vstřikem, který vydrží půl milionu, když auto za 7 let zrezne, což je případ skoro všech japonců... Osobně bych volil něco z koncernu VW, nebál bych se už ani Peugeotu, který šel hodně nahoru. Jako naprosto skvělý poměr ceny a užitné hodnoty mi pak přijde třeba Tucson od Hyundai - velké bezpečné a vysoké auto, v rozumné výbavě s dostačujícím 1.6 atmo benzínem je nové kolem 450 tisíc.