reklama
načítám data...

Jak zničit vlastní výrobek aneb 5 nejhorších faceliftů

Facelift je zákrok, který má svá rizika. Měl by vám zajistit lepší a mladistvější vzhled, ale někdy se to zkrátka nepovede. U lidí i u automobilů.

zobrazit celou galeriiAutíčkářův hejt, TopX: Jak zničit vlastní výrobek aneb 5 nejhorších faceliftů

Automobily stárnou velmi rychle. Po pěti letech začnou tvary zastarávat, jsou okoukané a nemoderní. A po pěti letech také mnoho lidí začne uvažovat o nahrazení starého auta novým – a přeci si nekoupí znovu úplně to stejné. Jednou z cest, jak se s tímto faktem poprat, je modernizace vzhledu auta, která mu prodlouží život, často označovaná jako facelift. Pro designéry to není vůbec lehký úkol. Jejich zadání zní vždy stejně – s minimálními náklady (tedy ideálně za použití co největšího počtu starých dílů) postavit co nejvíce nové auto. Především však má být modernizovaný model hezčí a lepší. A většinou také je. Jsou však i případy, kdy se projekt trošičku zvrtne.

 

Saab 9-5

Saab 9-5 vstoupil na světové trhy roku 1997. Typické tvary Saabu dokázal podat méně nekompromisní formou, celé auto bylo výrazně uhlazenější a modernější než jeho předchůdci. Zkrátka Saab 9-5 se povedl. V roce 2001 prošel vůz modernizací zcela v duchu tehdejší módy – přední světla dostala čirou optiku, zadní lampy přišly o kouřovou úpravu blinkrů. Auto opticky výrazně omládlo a prodeje mohly opět frčet.

reklama

Jenže potom přišel problém. V roce 2005 u Saabu došli k závěru, že 9-5 potřebuje další modernizaci. Osobně si myslím, že to nebylo až tak nutné, základní tvar Saabu byl dost osobitý na to, aby nepodléhal módním trendům, a první modernizace stále sklízela své ovoce, pravdou však je, že Opel Insignia (a tedy i zcela nová generace Saabu 9-5) byla stále ještě daleko.

Jenže tady nastal ten okamžik, kdy se to celé zvrtlo. Saab opět opticky upravil oba konce auta. Zadní lampy dostaly lehce vykousnutý tvar a potud by bylo vše v pořádku. Jenže na přídi se chlapci ze Saabu vyřádili. Začali experimentovat s novou formou přední masky. Té ponechali tradiční tvar, ale zvětšili jí. Hodně jí zvětšili. Vlastně nová maska byla tak veliká, že požírala všechno okolo, zabrala si prostor od blatníku k blatníku, spolkla světla, zakousla se do kapoty a z původně jemného chromování se staly silné brýlové obroučky.

Samotný princip nové přídě Saabu přitom nebyl špatný. Jak se ukázalo na konceptu Aero X i na pozdějším nástupci modelu 9-5, celý ten nápad mohl fungovat. Avšak aby fungoval, potřeboval k tomu vhodné auto, auto s vizáží ingotu, solidně až masivně působící design. A to původní 9-5 nebyla. Auto původem z devadesátých let působilo lehce, mělo tenké sloupky a rozsáhlé prosklení. A mohutná příď jako kdyby ho měla převážit. To se zkrátka moc nepovedlo…

 

Hyundai Coupé

Hyundai Coupé přišlo na trh ve stejné době jako Saab 9-5. V těch dobách byla značka stále ještě výrobcem nepříliš dobrých avšak cenově výhodných strojů. Velmi korejských strojů. Ani kupé od Hyundai tak nemělo ambice stát se luxusním snem z plakátu. Mělo být spíš důvodem, proč si při studiu na střední škole najít brigádu – nebylo krásné, nebylo rychlé, ale bylo to kupé a dalo se pořídit za pár peněz. Designově to bylo opravdu hodně korejské auto – hodně zaoblené a takové nijaké. Ale prodávalo se slušně.

Okouzleni prodejními úspěchy rozhodli se autoři té věci, že vůz zmodernizují a zatraktivní. Kdyby Coupé vypadalo jen o trochu lépe, prodávalo by se jako teplé housky, vzhled až příliš evokující model Lantra bylo to jediné, co brzdilo prodejce v rozletu.

reklama

A tak přišel facelift. Pravdou je, že po něm už Coupé nepřipomínalo Lantru. Nepřipomínalo nic v automobilové říši. Nebo alespoň nic, co za sebou nemělo ošklivou havárii. Snaha rozmístit prvky na karoserii nějakou hravou formou se zvrhla, záď s novými velkými lampami působila těžce, příď se zcela roztekla a světla se rozkutálela všemi směry. Jaj, to bylo škaredé..

 

Škoda Yeti

Škoda Yeti přišla v době, kdy mladoboleslavská automobilka experimentovala s odvážnými tvary. Bylo tu nekonvenční MPV Roomster, Fabia dostala přívětivý až neněmecký interiér a přišlo první SUV značky, malý sympatický vůz s veselým jménem Yeti.

Narozdíl od konkurence, které už v té době bylo poměrně hodně, Yeti nedostal sportovně dynamické křivky. Právě naopak, Yeti byl taková hezká hranatá krabička. Nebyl to žádný offroad, ale s pohonem všech kol se dokázal statečně probíjet i středně obtížným terénem, jinak to ale bylo SUV jak má být. Co mě ale na Yetim skutečně bavilo, byl vzhled. Hranaté tvary s přísně oddělenou linií zadních oken narušoval jediný designový výstřelek – originálně dělená přední světla.

Poměrně konvenční přední lampy totiž Škoda doplnila ještě párem kruhových světlometů. Ty byly sice integrované do karoserie, přesto jednoznačně evokovaly přídavné světlomety pravých offroadů. Byl to takový hezký designérský vtípek, to auto se nebralo příliš vážně, do značné míry si tímto prvkem dělalo legraci samo ze sebe – a to mi bylo velmi sympatické.

V roce 2013 se Yeti dočkal faceliftu. Velmi decentního faceliftu. Vlastně jedinou věcí, která se na celém autě viditelně změnila, byla přední světla. Yeti přišel o pár ‘jakože přídavných’ světlometů a stal se obyčejným, nudným a snadno zapomenutelným. Proč proboha?

 

Mercedes-Benz SL (R203)

Hned zkraje se přiznám – nejsem velkým příznicvem značky Mercedes. Vlastně bych si z její nabídky vybíral jen obtížně a to i kdybych měl možnost výběru napříč celou historií automobilky. Jedním z Mercedesů, které bych však měl docela rád, je model SL generace R129. A ani její nástupce s kódovým označením R203 mi není úplně proti srsti.

Objevil se v roce 2001 a stal se opět výkladní skříní značky. Pevná skládací střecha patřila v té době ještě k novinkám (vím, staré americké koráby tuto techniku ovládaly již dávno před R203, ale boom pevných skládacích střech započal právě s Peugeotem 206 CC, Mercedesem SLK a jeho větším bratrem, modelem SL). U SL se navíc podařilo složenou střechu vměstnat do velmi elegantní karoserie bez zbytečně masivní zádi, což se mnohým výrobcům nedaří dodnes. Zkrátka bylo to ideální GT. Auto, schopné vás nejen rychle a pohodlně dopravit na Riviéru, kdykoli dostanete chuť na příjemnější klima, ale také vás vozit po pobřeží s větrem ve vlasech.

V roce 2008 přišla modernizace automobilu. Byla to již druhá, ta první lehce oživila vzhled, tato však byla o něco zásadnější. Naneštěstí Mercedes v té době otočil svůj designový jazyk a nová auta namísto hladkých křivek opatřoval hranami. A SL se muselo této nové politice podřídit. Žel jeho karoserie navržená tak, jako by ji vysochal sám proudící vzduch, nebyla na příval pravých úhlů připravena. Designéři tak místo faceliftu museli přistoupit spíše k transplantaci obličeje. Na původní SL prostě nalepili novou hranatou příď. A tělo pacienta transplantát odmítlo. Hrany nenavazovaly na nic, záď zůstala zakulacená, zatímco příď nalepením onoho transplantátu přišla o lehkost i eleganci.

V roce 2013 přišla záchrana v podobě nového modelu s označením R231. K naroubované přídi byla přidána podobně obludná záď, automobil přestal být elegantní zcela a mě zas může přestat trápit myšlenka na to, že bych si chtěl pořídit Mercedes.

 

Ferrari Testarossa

Je to tak, v našem výčtu zmršených vozů je Ferrari. A ne jen tak ledajaké Ferrari, budeme se bavit o jedné z legend – kdo nikdy neslyšel o Testarosse? Přišla v polovině osmdesátých let a byla fantastická. Typické nasávací otvory na bocích, klínovitý profil, který pojil funkční aerodynamiku a design v dokonalé symbióze. Nádherné auto. A povedené.

Devadesátá léta přinesla konec hran a i Ferrari se rozhodlo Testarossu trochu uhladit. Přišel první facelift, vůz dostal nové jméno (512 TR), nové modernější zadní lampy a nový přední nárazník. Ten odpovídal designem tomu na menším Ferrari 348tb a auto s ním skutečně znatelně omládlo.

Patrně omámeni tímto úspěchem se ve Ferrari rozhodli provést podobnou operaci ještě jednou. V roce 1994 přišel nástupce modelu 348tb, fantastické Ferrari F355 – a Testarossa se upravovala podruhé. Tentokrát se výsledek jmenoval F512 M. Přední nárazník se opět podobal menšímu sourozenci, výklopné světlomety nahradily nové lampy v kapotě pod skleněným krytem. Celé už to tak nějak nebylo ono, hrany už se příliš tloukly s novými oblinami.

To pravé zvěrstvo se však odehrálo na zádi. Ferrari F355 se vrátilo ke kulatým koncovým světlům, F512 M proto muselo také. Jenže ta světla se na záď Testarossy nehodí ani s hodně přimhouřenýma očima. Původní světla žhnoucí zpoza mřížky táhnoucí se po celé šířce auta a za kterou prosvítá nazlobený dvanáctiválec patřila mezi jeden z poznávacích znaků Testarossy. Vyříznout do oné mřížky díru a nechat z ní trčet pitoreskně maličké kulaté lampy byl zkrátka zločin.

Tragédii potom dovršilo zpracování celé úpravy, především plastové okolí oněch světel, snažící se nenápadně navázat na karoserii tvarovanou na úplně jiné lampy. Velmi nenápadné… Během dvou let bylo vyrobeno 500 kusů tohoto klenotu, potom konečně přišlo vysvobození v podobě zcela nového Ferrari 550 Maranello. Zkrátka i mistr tesař se někdy utne.

Takový je tedy můj výběr modernizací, které měly stárnoucí model učinit opět svěží a krásný, ale .. no zkrátka neučinily. A jaký je ten váš? Podělte se s námi v diskusi.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
20. dubna 2018, 10:04
3

Dobré téma. Já osobně mám taky dva adepty do žebříčku. První je Multipla, která před faceliftem byla tak divně zajímavá. Sice hnusná, ale alespoň originálně hnusná. Po faceliftu už je jen nudně hnusná.
Druhý adept je interiér Citroenu XM. Předface měl jednoramenný volant a retrofuturistický vzhled, poface je víceméně tlustá Xantie.

reagovat
GanGreen
20. dubna 2018, 10:22
3

Multipla byla a vždy bude hnusný auto... Facelift tomu neublížil, aspoň už nevypadala jak šukající žáby...

Skipper
20. dubna 2018, 10:28
2

Přiznám se, že občas mívám nutkání pořídit si Multiplu. To auto je tak neskutečně hnusné, že se mi až líbí... S tím faceliftem souhlas. Po faceliftu je hnusné, ale nelíbí se mi.

Michal88
21. dubna 2018, 09:16
0

Jojo, interiér u y4 XMka nebyl dvakrát povedený a přišel o svou jedinečnost...

Jinak ale co do interiéru y3 XM, tak jednoramenný volant byl jen do cca 91-92. Mezi 92 a 94, než přišel facelift dostalo xm odporný dvouramenný volant. Na moc autech vidět není, v drtivé většině případů byl zahazován a nahrazován jednoramenným, protože k interiéru vypadal výrazně lépe.

A ani volanty od Musketieru (něco jako Milotec pro Škocnu, ale byl nabízen i přes ofiko dealery) nebyly o moc lepší...

Sau
20. dubna 2018, 10:11
2

Ale na suverenne nejhorsi facelift v historii automobilismu - Octavie II - ste zapomeli.

reagovat
GanGreen
20. dubna 2018, 10:21
0

Přesně to byl můj horkej favorit :D

Skipper
20. dubna 2018, 10:28
0

Můj taky!

Skipper
20. dubna 2018, 10:30
3

Ještě bych přidal Octavii III.

Sa
Sausages
20. dubna 2018, 11:18
2

A vám se jako Octavia II před FL líbí? Jsem rád, že tu není uvedená, protože facelift nemůže zničit věc, která je ošklivá už od základů :)

JLK
20. dubna 2018, 11:26
2

Puvodni OII je v poradku, celkem pekne provedeny funkcni vzhled.

Skipper
20. dubna 2018, 11:29
2

Octavii II před FL považuji za nejhezčí Škodovku po novém Superbu. Dokonce by mi ani nevadila jako pracovní vozidlo, teda až na hrozné sedačky.

beastar
20. dubna 2018, 13:14
2

Nebudu tvrdit že o2 žeru, ale na dobu vzniku je to sice obyčejný vzhled. Za to ale funkční a konzervativní a pasuje k účelu auta. Neurazí ani nepřekvapí. Fl je humus kterej vypadá jak nepovedenej zásah tunera pepy na tripu. A naroubovaný nový lampy na supa2 jsou taky humus ještě tomu říkat modernizace. Škoda prostě fejsuje divně.

Sau
20. dubna 2018, 13:41
1

Jo, mi Octavia II prijde takova od pohledu solidni, vzdy mi cumak prisel takovy jakoby masivni, festovni.

Inženýr
21. dubna 2018, 14:15
0

Druhá Oktávie mi přišla hezky vyvážená, decentní a její design ve mně evokuje bytelnost a pevnost. Facelift pak vypadá roztečeně, jako čínská kopie nebo levný sedan pro rozvojové trhy. Stejným způsobem podle mně domrvili vzhled poslední Hondy Legend v Evropě.

Ho
Honzax
14. června 2018, 15:47
0

No vidíte hoši, a podle měj je právě třeba FL O2 věcí názoru. Ta původní O2 mi s odstupem času připadá strašně hranatá a nudná, asi jako design dřívějších Golfů a Passatů - konzervativnější design snad není. A tím FL to získalo dynamiku a lehce jakoby sportovní náboj, jo, musí si na to člověk chvíli zvykat, ale ve finále mě se to třeba docela líbí. Jiná věc je FL O3, to je totální trága, povedený hranatý design (který má i Sup 3) přizpůsobili vkusu ťing ťong zákazníka a tím to totálně pohřbili.Ty rozdělené světlovody na předku za jízdy působí fakt divně. Ale celkově souhlas, většinou je FL spíš krok zpátky než vpřed, nechápu, proč u O3 dělali FL už tuším po 2 letech, měli udělat spešl verzi pro rýžožrouty a EU verzi nechat tak jak je. A Bangla jako designéra u BMW jsem taky nemusel, s jeho nástupem se mi BMW přestaly líbit. Jsem moc zvědavý, co tam vytvoří Kabaň - zatím o něm není nic slyšet.

Jimi
20. dubna 2018, 10:58
0

Vždy se "povede" nějaký model, když automobilka radikálně změní designový "jazyk" a celá paleta modelů se nedá v rozumné době vzhledově obměnit a udělat po přitom i celou kastli. Nebo když ten svůj typický design tak nějak nemá a hledá a zkouší, zda se to ujme. u 7-čky E65 faceliftem naopak zachraňovali, co mohli...

reagovat
Skipper
20. dubna 2018, 11:31
2

E65 před FL bohužel není moc fotogenická, Nicméně naživo se mi to auto docela líbí. A dle mého soudu dizajnem a oblinama tak trochu zvláštně navazuje na pětku E39.

Rien
20. dubna 2018, 13:00
2

Me se predface taky libi vic

beastar
20. dubna 2018, 13:16
-1

Mě se tahle sedmička nelíbí ani v jedný obměně. Je to pekáč i uvnitř. Benglovský období nebrat pokud nejsi kolotočář, nebo kšiltofkář.

JLK
20. dubna 2018, 13:29
1

Mne se ty "Benglovsky" zrovna libi, aspon jsou trochu zajimave. Nebyt jej tak ty bavoraky dopadnou jako Audi, kde poslednich 20 let jedou vice mene facelifty tehdy povedeneho designu. Takhle ma BMW v historii aspon tuto odbocku, ktera dokaze vzbudit vasne. Slyseli jste se nekdy nekoho hadat ktera A6 nebo A4 je hezci?

ro
rock
20. dubna 2018, 14:06
1

No jo, to je dilema. Negativní vášně, nebo žádný vášně? Žádná z A4 nebyla ve své době škaredá, a za mne není žádná z nich škaredá ani dneska.
Ale u A6 už si jistej nejsem. Zadek generací C5 (97-04) a C6 (04-11) jsem nikdy nezkousl.

JLK
20. dubna 2018, 15:31
0

"Negativní vášně, nebo žádný vášně?" Ale tech, komu se to libi, je taky dost. Takze to neni jenom "negativni reakce vs. zadna reakce" ale "nejaka reakce vs. zadna reakce". Automobilce je to asi fuk, protoze se to ve vetsi mire tyka starsich modelu (klasicky tech na vrcholu zajmu bazarovych snilku tj. aktualni generace minus tak 2 zpatky)
Ale subjektivne jsou pro me tyto ustrelky zajimavejsi, nez modely pred a po - nejvice to plati u e60, kde predchozi a nasledujici modely jsou tak uhlazene a nekonfliktni ze az je to nudne. E60 sice pusobi trochu kolotocarsky a citil bych se v ni jako zacinajici drug dealer, z tech 3 generaci bych chtel pouze tuto. A to stejny i 6er - e63 je takovy podivin, ale vzdy se otocim kdyz to vidim. Nasledujici generace si ani nevsimnu - ano, bavorak; ano, je to pekny a drahy, ale je mi jedno jestli tam stoji nebo ne.

beastar
20. dubna 2018, 15:48
1

K tomu BMW. Bengl je prostě patlal a jeho studie z dnešních dnů to jen potvrzují. Angažovat toho člověka byl omyl. Samozřejmě chápu že svoje příznivce má. Dál to raději nerozvádět nechci aby z toho byla zase nějaká rozepře.:)) Mimochodem u výrobců jako je Audi, BMW a MB se právě na tradici a podobnost svých vozů vždy navazovalo. O tom to celé je a bylo. Proto se k tomu taky pokorně zase vracejí. E60 je ve srovnání a to i na příč dobou hnusná dokonce i proti e39 o srovnání třeba s f10 nemluvě. Audi je v designu historicky trochu moc opatrné. A je fakt že A4 se opravdu leta držela naprosto stejný šablony. Neurazit a nevybočit. Jenže zákazníci to tak chtěli a prodalo se toho kvanta, potom se není čemu divit. BMW přežilo Bengla jenom proto, že je to BMW :)) Udělat to KIA tak skončili....
-
Komentář upraven 20. 4. 2018, 15:49:06

Skipper
20. dubna 2018, 20:18
0

Tak s ohledem na to, že se E60 prodávalo přes 200 000 ročně, tak to asi až taková trága nebyla.

Inženýr
21. dubna 2018, 12:47
0

Skipper, ono se to prodávalo z toho důvodu, že je to BMW. Hodně lidí neví co chce. Hlavně aby se to jmenovalo BMW nebo Mercedes. Ať to rezne a nebrzdí - důležité je logo. Určitě tomu chápeš. :)

beastar
21. dubna 2018, 13:15
0

Přesně tak. To sem myslel tím, že přežili toho vizionáře jen proto že jsou Bmw. Zákazníci kecaji ale stejně koupí. Ne nadarmo ho dneska nikdo nechce a kreslí na volný haksně hnusný studie jako Cube. Technika byla slušná a to že se toho prodalo tolik je hlavně její zásluha. Na rychlo přepracována 7er... A tak dál byli rádi že jeho období skončilo.

Maverick
20. dubna 2018, 11:55
1

Yeti se sice moc nepovedl, ale mnohem větší hnus od škodovky byl facelift Octavie II nebo Octavie III
A řekl bych, že další horkej kandidát je Citroen Xsara

reagovat
Blix
23. dubna 2018, 08:47
0

Na mě podobně jako Xsara působí modernizace vzhledu Peugeotu 406 (technicky je ale k lepšímu). Facelift není žádná tregédie, ale ukradl tomu duši.

Bavoraczech
20. dubna 2018, 13:21
0

Fabia dostala přívětivý až neněmecký interiér - za mě až příliš lacině zpracovaný.
To Ferrari v prvním faceliftu super, v posledním to vypadá jak napadené nějakým polským kutilem...
Za mě jako "italofila" - Alfa 156 a 166. 156 předface vypadala vyváženě. Zepředu vypadá nízká a široká. Facelift sice dodal ještě ostřejší rysy a větší světla, ale zmizel efekt plactého auta. A vzadu hlavně u SW jsou za mě příliš dlouhá světla. 166 je kapitola sama za sebe. Tam se upravoval jen ten čumák tak, aby vypadal moderněni. Takže agresivní a poměrně hranatá maska navazuje na hodně zaoblený zbytek... Předface předek, i když s malými světly sedí ke zbytku auta podle mého názoru mnohem víc.

reagovat
ro
rock
20. dubna 2018, 13:47
0

Z Alfy 166 mám přesně opačný pocit... po faceliftu mi přijde docela přijatelná, před ním to považuji za nějaký zlomyslný žertík.

Honza 'Hamster' Křeček
20. dubna 2018, 13:48
2

Zrovna u AR 156 mi oba facelifty připadají podařené. Ale jsou i jiné Alfy, které to modernizací pěkně schytaly....

ro
rock
20. dubna 2018, 13:58
0

Ha, to je trochu podpásovka :-). Teda ne že by to proti originálu nebyl děs, ale v 70. letech, nejpozději začátkem 80. se epidemií černých plastovo-gumových nárazníků a doplňků nakazily 2/3 automobilové produkce

Nimrod
20. dubna 2018, 18:49
1

já s tou 156 a 166 souhlasím. ty původní byly krásný, poface mi nějak nesedí, byť to úplnej průser není

Blix
23. dubna 2018, 08:49
0

Nejhorší na faceliftu 156tky jsou ty zadní světla. Je to malá změna ale proč na to proboha šahali?

ro
rock
20. dubna 2018, 13:50
1

Přidávám přizpůsobení se firemnímu designovému jazyku velkých tlam u Peugeotu 206. Původně to byl docela hezkej bonbónek.

reagovat
Regular John
20. dubna 2018, 13:58
0

Mně se třeba hnusí facelift BMW E46 Coupe - z těch šilhajících světel by jeden zešílel

reagovat
JLK
20. dubna 2018, 14:19
0

To mam stejne, ale nova svetla na sedanu se mi libi vic nez puvodni.

Irwinek
20. dubna 2018, 14:06
2

No, možná jsem divnej, ale mě se ta 9-5 líbila i po faceliftu. a v černé byla snesitelná i jako kombi

reagovat
Snowman000
20. dubna 2018, 14:12
1

Za Mercedes bych pridal este CLC (iked on uz ten zaklad nebol uplna krasotinka)...

reagovat
beastar
20. dubna 2018, 15:53
0

Jo, jo to vždycky když potkám tak si říkám bože jestli tam někde si ty to vidíš. Podle mě jasný výsledek firemních večírků a nadužívání halucinogenů typu LSD.

ro
rock
20. dubna 2018, 21:18
0

Mercedes zadek auta prostě neumí a za většinu (čest výjimkám) jejich kreací z posledních dvou dekád by se styděli i korejci.
Tydle konkrétně jsou hrozný oba, před i po faceliftu.

Kirukato
21. dubna 2018, 14:06
2

Na pár firemních večírků Mercedesu jsem byl... nedivil bych se.

ro
rock
20. dubna 2018, 14:18
0

ad Hyundai Coupé:
Těch 2x5 samostatných lamp v čumáku... je vidět, že hlava v sebeobraně časem některé věci vytěsní, na tohle už jsem pozapomněl - a teď to tady mám zpátky :-)

reagovat
Perníček
20. dubna 2018, 23:22
0

Asi jsem divnej, ale mě se ta 9-5 Brejlovec libí z opačných úhlů pohledů. Ten čumák je podle mě hezky, kdežto ty zadní lampy se podle mě nepovedly.
Každopádně se divím, že v samotném článku nebyla zmíněna trojková Octavia, že až v komentářích. Což je asi největší přestřel škodovky ze všech a že jich taky bylo.

reagovat
Ronoath
21. dubna 2018, 08:41
0

Ještě bych přidal Fiat Punto 3. Původní krásný, jednoduchý design byl faceliftem dost násilně rozřezán a působí zase jakž takž až po dalším faceliftu...

reagovat
Inženýr
21. dubna 2018, 12:42
0

Opět zajímavý TopX a opět od Hamstera. Takové články beru všemi deseti!

Co se týče Saabu, tak tomu v první řadě neprospěl facelift v podobě sobáše s GM. Na druhou stranu, kdo ví co by bylo.. Tady souhlasím s Honzou - první facelift auto hezky omladil, ale ten druhý byl prostě přes čáru.

Hyundai Coupe - chtěl bych vidět toho, kdo to nakreslil, kdo to schválil, a toho kdo to koupil. Nevím co říct, spíše jen to, že díkybohu byl tehdy velký výběr mainstreamových kupátek. Kde jsou ty časy?

Škoda Yeti - popravdě, kulatá světýlka neberu jako něco extra. Ze začátku se mi vysloveně nelíbili, teď se mi zdají tak nějak OK. Po faceliftu síce Yeti vypadá obyčejně, jako každá Škodovka, je však pořád solidní - neurazí ani nenadchne.

Testarossa po prvním faceliftu vypadala perfektně. S tím druhým si však kluci italští asi udělali prdel.. Ta zadní světla mi paradoxně vadí míň, než ta hnusně zakomponovaná světla přední. Vypadá to jako levné plastové RC autíčko bezejmenné sportovní automobilky. Přitom udělat z vyklápěček klasické svítilny tak, aby to vypadalo dobře možné je - třeba první Honda NSX.

Rezavou hvězdu aristokrata v teplákách jsem si nechal, jak se patří, nakonec. Facelift v podobě nové masky na starém autě nesnáším víc, než všechny ostatní nepodařené facelifty dohromady.. Je úplně jedno zda-li se jedná o Mercedes, spomínaný Peugeot 206 nebo takové Audi A4 Cabriolet s čumákem B7 a zadkem B6 - zvěrstvo..

reagovat
Bavoraczech
23. dubna 2018, 07:40
0

Perfektně vypadalo modernizované Diablo pro přechodu z mrkaček na klasiku.

Inženýr
23. dubna 2018, 09:00
0

Jo, Diablo taky nevypadalo špatně.

Blix
23. dubna 2018, 09:00
0

Že nikdo nevzpomene strašlivý facelift předku Miaty v roce 94 se divím ! :D

Bude i článeček o povedených faceliftech?

Takový přerod depresivní fiesty ve veselé autíčko..

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf MK3 Cabrio GT Karmann 2.0 8V 1993
Volkswagen Golf MK3 Cabrio GT Karmann 2.0 8V

1993 rok výroby
115 koní výkon
1 991 ccm objem

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem