načítám data...

Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění

Toužíte občas po autě, o kterém si nejste jisti, jestli by vás těšilo, nebo byste se za něj měli stydět? Já ano.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Guilty pleasure je jeden z těch anglických výrazu, ke kterým nemáme zcela přesný překlad. Pokud bychom se hodně snažili, tak by to bylo něco jako tajná neřest či provinilá radost. Zkrátka a dobře, je to něco, zač se na veřejnosti stydíme, ale zároveň nám to udělá svým způsobem radost. Někdo kouká třeba romantické filmy, nekonečné soap opery, jiný zase poslouchá K-pop. V každé sféře každodenního života se něco takového najde. A platí to zcela samozřejmě i pro svět aut. Vypadá to asi následovně. Čas od času, při projíždění inzerce, mám v záložkách otevřené takové divné vozy a vlastně pořádně nevím proč. Je to přesně ten typ aut, za které bych měl problém dát nějaký významnější finanční obnos, ale přesto mi to nedá a koukám do těchto vod, protože co kdyby náhodou se toho někdo zbavoval za suché z nosu. Pak zároveň vyvstává otázka, jestli bych i v případě pořízení, byl ochoten s tím veřejně jezdit, nebo bych se za to styděl, že bych to zaparkoval před domem a dělal, že to není moje. No prostě a jednoduše guilty pleasure. Já vás teď vezmu do temných zákoutí mé mysli a ukáži vám, co takového (ne)pěkného uvízlo na mém radaru za poslední dobu.

Hyundai Grandeur V6 

Pokud mám pro něco z automobilové produkce slabost, jsou to klasické velké sedany. Je mi vcelku jedno, jestli je to sportovněji laděný model, nebo naopak pohodlný křižník, který polyká kilometry na požádání a ničím neobtěžuje. Prostě velké auto s tříprostorovou karoserií je pro mne to pravé ořechové. Právě tyto větší sedany (od vyšší střední dál) se dají rozdělit na několik podskupin. První je taková ta klasická extraliga, kterou každý zná. Německá trojka v podání BMW, Audi a MB, následována v těsném závěsu Lexusem a Jaguarem. Ve zkratce skvělé vozy, které však nikoho nepřekvapí a často mívají (mezi starými ojetinami) problematickou image. Pak tu máme druhou ligu, kam se řadí méně známá auta, jako třeba Honda Legend, Citroen C6, či Chrysler 300C což jsou auta, která potěší i náročnější uživatele a nabídnou i zajímavou techniku. Super volba, ale pořád nic, za co by se člověk musel stydět nebo cítit provinile. Tento stav přichází ještě o stupínek níž s vozy jako je třeba Peugeot 607, zapomenutý Renault Latitude a Hyundai Grandeur.

Právě u toho posledního bych se zastavil. Už jsem se tu o něm myslím jednou zmiňoval a stále mě to nepustilo. Asi budu potřebovat změnit medikaci. Poslední Grandeur, který se u nás nabízel, byla čtvrtá generace, okolo roku 2005. To je poněkud škoda, neb aktuální Grandeur je veskrze zajímavé auto. Nicméně zpět do roku 05. To bylo období, kdy Korejci teprve začínali svůj přerod v respektovanější automobilky a Grandeur se trefil akorát do onoho období. Takže na jednu stranu tu máme interiér, který působí vcelku dost odpudivě (ten dřevěný dekor je zcela příšerný), na druhou stranu však umí nabídnout zajímavé motorizace v podobě velkých šestiválců s příjemnou výkonovou rezervou (až necelých 270 koní). Jízda v něm je velmi pohodová. Volně přeloženo jako jezděte raději rovně, zátáčet to vůbec neumí. Sám nevím, z jakého důvodu na to občas koukám, protože reálně jde o poměrně nezajímavý automobil, ale nějak si nemohu pomoct. Možná za to může ten šestiválec. Nebo snad zadní spojené svítilny, pro které mám také slabost? Kdo ví?

Ford StreetKa

Tohle je guilty pleasure jak vyšité. Čas od času zatoužím po autě bez střechy. Moje představa dekapitovaného vozu je spíš čtyřmístný kabriolet než malá Miata. Takové kabrio bych si dovedl i ospravedlnit, byť sám dobře vím, že je celkem na prd. Přesto však kdesi vzadu mám myšlenku na malý roadster. Není to však žádný puritánský sporťák, který by na požádání lámal rychlostní rekordy na závodních okruzích. Jen malý a obyčejný Ford. Vlastně ten docela úplně nejmenší, model Ka. V tomto případě s přídomkem Street, což označuje otevřenou variantu. Byly doby, kdy tahle malá autíčka bez střechy docela letěla a Ford se na tom chtěl též přiživit. Místo Fiesty, nebo snad Pumy, však poněkud překvapivě uřízl (respektive Pininfarina) střechu nejmenšímu Ka. Pod kapotu instaloval ten největší motor, který se tam vešel a voilá, malý roadster byl na světě. Navzdory potentní 1.6 s téměř sto koníky to nebylo vůbec rychlé auto (asi kvůli tomu, že proti výchozímu hatchbacku přibrala StreetKa asi 250 kg), zato však bylo příšerně tvrdé a jízda nepřinášela prakticky žádný převratný zážitek. Proč je tedy na mém hříšném seznamu? Fakt nevím. Už samotná představa, že se svými 184 centimetry a 90 kilogramy snažím nasoukat dovnitř, je vskutku úsměvná. Ne, tohle auto fakt nikdy neklapne, to mi však nebrání v tom, koukat po něm čas od času do inzerce.

Honda Civic Coupé 7G 

Tohle je také zvláštní případ, o které sám nevím, co si myslet. Nikdy jsem nebyl zrovna fanoušek Civiců. Všechny ty VTi, Type-R a podobné, to šlo mimo mě. Tunerská scéna pro mě byla španělskou vesnicí, takže ani tam jsem přízeň k Civicu nezískal. Přes to všechno je tu jedna modelová varianta, která mě ze zcela neznámého důvodu láká. A tou je verze Coupé. Nalijme si čistého vína, ono to kupé vlastně ani moc není. Spíš sedan, který přišel o zadní pár dveří, takže takový tudor. Pod kapotou sice pracuje čtyřválcová 1.7 s legendární označením VTEC, ale jejích 125 koní, podávaných ve vysokých otáčkách asi ze židle nikoho nezvedne. Stejně tak samotná jízda. Civic sice jezdí hezky, ale sporťák to není. A vzhled? To je kapitola sama pro sebe. Přední kola v rohu karoserie, ale dlouhý zadní převis degraduje všechny snahy o eleganci. Asi bych o tom nedokázal říct, že je to pěkné auto. A přes to všechno, mě k tomu stále něco přitahuje. Absolutně netuším proč, ale nemohu si pomoct. Ještě že to bývá stejně drahé, jako ostatní staré Hondy. Jinak už bych se bál, že by mi dvoudvéřový Civic parkoval doma.

Toto je můj aktuální guilty pleasure seznam. Máte nějaké takové auto i vy? Koukáte občas do inzerce na vozy, u kterých nevíte, jestli byste se za ně styděli, nebo by vám dělaly radost? Pochlubte se v diskuzi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
22. února 2023, 07:01
7

Lancia Thesis.
To auto je tak neuvěřitelně ošklivý, až se mi líbí. A líbí se mi taky představa, že kolemjdoucí se znechuceně odvracejí, zatímco já si jedu v panské limuzíně jak v pojízdným obýváku (a pokud to jezdí blbě, tak mi to sem ani nepište, ať nepřijdu o iluze).

reagovat
Vojta
22. února 2023, 14:07
1

Thesis naopak jezdí fakt skvěle. Reálné problémy má jen dva - nedostupnost dílů a nespolehlivé automaty Aisin.

Náhodný Kolemjdoucí
24. února 2023, 11:59
0

Ta R63 mi taky nedá spát.. Ale cenově je to mimo moje možnosti, snad R500. Ohledně cílové skupiny, potřebuješ (chceš) mpv, ale ne dodávku a mělo by to jet. A ne, TDI s červeným ickem fakt nejede.

Náhodný Kolemjdoucí
24. února 2023, 12:00
0

Vedle, mělo být na beastara.

beastar
22. února 2023, 07:14
3

Mám hodně podobný seznam šrotu. A ano pravděpodobně to doma nikdy nebude. Jenže když někde vidím pěkné kousky. Neodolatelná touha prohlédnout si ten paskvilní kus techniky. Ta mě nenechá na pokoji.

Kia Opirus. Ne náhodou z podobné doby jako zmiňované Hyundai. Nevím co mě na tom fascinuje je to tehdejší éčko jen hnusnější. Interiér je děsivý včetně věcí jako digitálky. Motory letargické a technicky relativně nezáživné. Stejně teď byla v Německu hezká černá s necelým kilem. Zase sem to otevřel.

Peugeot 206cc. Většina kusů dnes po smrti. Je to malé, nikterak rychlé. Všechno to bude zkroucené. U každého druhého je nějaká závada deklarovaná už prodejcem. Přesto v nějaké dobré finální verzi se mi ta autíčka líbí. Cenově je to skutečně velmi dostupné a na takzvané dojetí asi ideál. Jenže já vím že bych do toho nasypal první měsíc kilo a bylo by...

Chrysler 300m. Tahle obří oliheň neamerikanisty dávno zapomenutá. Mě vždycky dostane. Designově velmi neustálené auto. Přední maska evokující nejspíše japonské kreace firmy Mitsuoka. Mizerně to jezdí, není to spolehlivé. Zároveň je to velké a pokud jezdíte hlavně po dálnici tak i pohodlné. Věřím že dnes tam bude trochu zatýkat voda a podobné malé závady.

R63 amg. Zbytečné v každém směru. Cílová skupina neznámá. Cenovka dnes většinou bizarní jako celé auto. Zase 500 koní v krabici. Růst hodnoty téměř jistý. Jen kdyby to auto nebylo tak divné. Espace je proti tomu krasavec.

reagovat
Sa
Sato
22. února 2023, 10:14
0

300m 3.5 som pár rokov dozadu mal, už vtedy to bolo extra zriedkavé auto ktoré nikto nepoznal, teraz to bude už úplné ufo :) A áno, je to ako píšeš, moc spolahlivé to nebolo, ale mal som ho rád. Vyžarovala z toho taká príjemná pohoda. Sedí sa v tom z nejakého záhadného dovodu velmi nízko a celovo je to také inakšie ergonomicky ale dá sa na rýchlo zvyknúť. Prevodovka je old school 4 stupňová, hydromenič často rozpojený. Dvojka ide do cca 140kmh, štvorka na dialnici úplne v pohode, asi ako 6ka v moderných autách.

beastar
22. února 2023, 13:55
0

To si borec. Já to chtěl někdy kolem roku 2010 vážně koupit. Několika sem i jel. Jenže sem v té době měl čtyři různá auta. A taky zasáhlo ženské nechtění. Typu co s tím budeme dělat, kde to bude stát. Vždyť nebudeš stejně mít čas s tím jezdit. Utekla mi příležitost. Dnes už je to opravdu starý a vcelku bizarní povoz. Jako na dálnici právě kolem 120 mi to přišlo úplně skvělý. Okresky samozřejmě hrůza:))

Vojta
22. února 2023, 14:10
0

300M jsme měli v rodině někdy kolem roku 2004. Už tehdy to bylo nespolehlivé a věčně problematické auto :D Šlo to pryč a koupili si místo toho Hyundai Matrix :D

Sa
Sato
22. února 2023, 15:14
3

Velká časť mojich starostí bola spoločná s (neodborným) LPG, takže keď si to odmyslím tak to zase taká tragédia nebola, no žiadna toytota samozrjeme. Ale už sú to roky, selektívna pamať určite už zaúradovala :) Bolo to kupované ako nové v ČR, mal som k tomu aj faktúru, nejaký pán s Olomouce za to v 2004 zaplatil 1,2M, za to musel byt vtedy celkom slušný byt :D
Ja som to už prevádzkoval ako trochu pelech, ku koncu ako auto na všetko:

Vojta
22. února 2023, 15:23
0

Já přesně nevím, co tomu bylo, ale matně si vzpomínám na problémy s chlazením a s automatem. Ale ono optikou jiných aut to nemusí být zas taková trága. Kupovalo se to ojeté od importéra z US.

Bavoraczech
28. února 2023, 08:14
0

Beastar: Do Peugeotu 206 CC by 100 nerval jen někdo hodně málo znalý, a nebo blázen. Vždyť největší bolest auta je zadní náprava a ta se dá u neznačkového specialisty na Francouze zrepasovat za 2 hodiny i s přehozením na auto za 5000 kč. Motory... V podstatě když ti nevadí, že ten dvoulitr nejede nějak excelentně, tak na něm žádná velká drahota neni. To už bys musel jít do nějkých velkých tuningů a to tady na to vůbec nemá smysl.

beastar
05. března 2023, 14:02
0

Bavoraczech: Jako ano je to tak. Největší bolest zadní náprava a koroze podlahy. Plus potom poruchová střecha. U mě je to ale o tom že bych asi nezůstal jen u toho stavu. Skončilo by to právě úpravami. Měl sem takhle na blbnutí Ibizu Cupra druhé generace. A to auto bylo pak opravdu rychlé ale samozřejmě potencionální rakev. Uznávám sem trochu provokatér takže potom jezdit a nasirat hrdé majitele jakože hustých aut. To mě baví. Dvoulitr nejede? Mě to přišlo docela dravý. Akorát bez špičky a muselo se to držet alespoň ve středních otáčkách. Na danou kategorii docela dobrý. Dobře není to drama je to hodně civilní. Jenže to úpravy za dvacku případně dokážou změnit.

Bavoraczech
06. března 2023, 07:22
0

Já teda tu EW10 znám jen z větších Peugeotů, ale vždycky mi tm chyběla nějaká ta jiskra. Přišlo mi, že to byly ty motory, co si libují v nižších otáčkách a nerady se do těch vyšších vytáčejí. Proti tomu 1.6 TU5 je papírově slabší, ale pocitově dravější, zábavnější.
PS.: Nebyla by tedy větší sranda koupit třeba Fabii HTP s motorem po smrti a swapnout tam něco jako 1.8T?

beastar
06. března 2023, 19:57
0

Takhle sem kdysi dávno dělal Felicii s rámem a dávala se do toho ta 1.8 neturbo. A stačilo to na drama. Hale já tu škodovku takhle na blbnutí nemám moc rád. Přiznávám že sem chvíli přemýšlel o Fabii RS druhé generace v té hnusné zelené. Ve Švýcarsku se občas objeví nějaká slušná.

Hale ono u toho malýho Pugu to funguje trochu jinak. Emocionálně to popisujeme oba stejně. Jenže ono je to trochu proto že člověk se zhýčká. Já tím jezdil teda chvilku někdy minulý rok. Když to znamej vykoupil do prodeje. Půjčil mi to na už hodinku. Takže nejsem samozřejmě znalec.

Pochtli
22. února 2023, 07:15
1

Myslím si, že klasickým představitelem je fiat multipla, cokoliv od ssangyongu atd.

reagovat
S.
S.h.I.t.
22. února 2023, 15:51
0

Jeden cas jsem realne uvazoval o Rhodisu jako o idealnim povozu :D

Jokke
22. února 2023, 07:54
0

Já teda nevim, proc bych se mel za neco stydet, kdyz jsem si to sam (z jakehokoliv duvodu) vybral. Ale budiz.
Ve vysledku se tady mluvi o autech, ktere jsou necim neobvykle, a nejcasteji tim, ze proste jsou vzacny a na ulici je clovek jen tak neuvidi :) za me jenom par kousku, ktere obcas zkouknu:
Opel Signum, Renault VelSatis, MB R, AR Brera, Lancia Lybra atd atd...koukam na ne ani ne tak z duvodu, ze bych je chtel aktivne koupit, ale take tak nejak sonduji situaci a treba nekdy jednou se zadari...

reagovat
St
StepanB
22. února 2023, 10:02
1

Ti mi připomnělo, že už jsem dlouho nesjížděl Lybry v inzerci. Jdu to napravit.

mariov8
22. února 2023, 08:48
0

Já takhle koukám na staré šestiválce od Hyundai nebo Kie: poslední Sonata 3,3 V6, Magentis 2,5 V6. Vlastně už docela pohledná auta, ale proč si rovnou nekoupit starý mercedes nebo BMW, alespoň na to budou sehnatelné díly.

Nebo Ssangyong Rexton I 2,9TD ještě s motorem Mercedes-Benz, vlastně ideální post-apo kára ještě téměř na původním 4x4 podvozku Isuzu, vše pak už s mercedesem ani Isuzu tak moc společného nemělo a přibylo nejen vzhledových, ale i technických přešlapů.

A R63 AMG, to je šílenost, v ČR byly půjčené na Mýto tehdejší Viana Brabus V8 s civilní V8 5,0, cca 300 koní. Spálili jsme jim pmeumatiky, diferenciál měl půl metru dlouhý chladící žebra! Tohle je ideový pokračovatel, pořádně splašená bedýnka.

reagovat
Janus
22. února 2023, 12:41
3

SSangYong Rodius mám už přes 10 let, nic to tehdy nestálo, nejošklivější auto na světě, přece… motor od MB, skvělý automat (nechápu, proč to tak nemají všechna auta: v poloze D pohybem ruky doleva podřadím, manuální mód k dispozici pořád, bez nutnosti někam přendavat páku), 4WD primárně na zadek, v palubce dírka na vázičku s živou kytkou, originální měnič na CD = vystrkovací štelář, kam si lze zandat CDčka, aby je pak člověk mohl měnit… z plastu, co se tváří jako chrom, se ten chrom loupe, míst je plnohodnotně 7, interiér pln dalších obskurností… na začátku jsem se cítil trochu guilty, jak jsem do toho přesedl z MB a Volva, teď na to nedám dopustit…

Mechanik
22. února 2023, 10:12
3

Jeden bývalý majitel Tatry 603, vzpomínal na ní jak to bylo super auto a jak je škoda že jí už nemá. Ptám se, a proč jste jí teda prodal? No protože v té době to bylo auto s kterým jezdila hlavně menšina, abych to řekl korektně, on to samozřejmě řekl jinak. No a že se vlastně začal stydět za to že v tom jezdí, tak jí prodal. A do dneška toho lituje.
Já teď jezdím v E46, pochybná pověst, neřeším, ono se to vytříbí a bude to jednou uznávané staré auto, což mi bude zase jedno, neřeším.
Pamatuju pochybnou pověst E30, a jak teď všichni básní, že. Kdybych jí nerozmlátil na sračky, ještě bych jí měl.
Takže neřeš pověst a ostatní, je úplně jedno co si myslí, důležité je tvoje vnímání světa.

reagovat
Stanley
22. února 2023, 10:26
0

Jo, tak to je. Každé auto má své období temna plného opovrhování a nízkých cen. Jenže pak se to u zachovalých kusů otočí. Znám jednoho, co má rád staré mercedesy a znám druhého, co se mu za to vysmívá, vždyť to jsou auta pro menšiny, a hrozné křápy. Tak jsem mu říkal, ať počká 10 let, pak se za těmi jeho mercedesy sám bude otáčet.

Stanley
22. února 2023, 10:21
0

Moje giltypležr jsou dva:

Miniaturní sportovní auta s miniaturním výkonem, kei cars, jako třeba Honda S660, nebo v našich končinách Smart Roadster. Naprosto beze studu bych s tím jezdil a i přes výkon mixéru si to velmi užíval.

Klasická rozhoupaná amerika s V8 - challengery, mustangy atd. Ale ne ty dnešní přesné, poevropštělé, ale pěkně před rokem 2010, kdy (jak se říká) neuměly jet ani rovně a měly hnusné interiéry. Nezájem, přesně takové auto chci.

PS: a češtinářské okénko - fakt bych nepoužíval slovíčka jako "ukáži", "dokáži" apod. Buď psát rovnou celý článek v takovém strojeném knihostylu, anebo od toho upustit úplně. Omlouvám se za grammarnazi :-)

reagovat
af
afro-r1
22. února 2023, 13:50
2

To, ze jsou "ukazu" a "ukazou" brany dnes jiz za spisovne tvary neznamena, ze jich musi vsichni pouzivat.
:-)

Stanley
22. února 2023, 15:25
0

Čtu si to po sobě podruhé, potřetí a nikde nevidím nic o žádných příkazech :-) Asi je mi spíš něco vkládáno do úst jen proto, že můj názor nevyhovuje. A to je v pořádku :-)

ro
rock
22. února 2023, 16:44
-1

Smart Roadster by se mi líbil (jako jeden z mála mikro), kdyby k tomu dávali manuál. Ale jestli se nepletu, jedinou volbou byla nějaká robotizovaná převodovka, která údajně o dvě třídy srážela schopnosti toho mixéru pod kapotou.

Stanley
23. února 2023, 08:58
0

To jo, ten robotizovaný manuál to dost sráží. Takhle to zůstává v kategorii guilty pleasure.

Skipper
22. února 2023, 10:28
1

Připomněl jsi mi, jak se kdysi vyjádřil Clarkson o Sarah Palin :D
Na mém seznamu je Daewoo Tico, Espero, Leganza. Díky bohu asi všechny shnily, protože v inzerci tyto vehikly vůbec nejsou. No a pak Multipla.

reagovat
kotzitzaq
22. února 2023, 12:40
0

Tady se dost shodneme. Espero a Multipla jsou i na mém a ještě k tomu přidávám Renault Mégane Scenic RX4 - terénní kompaktní MPV je totální crossover (které jinak z duše nesnáším) a dostatečná podivnost. Naštěstí Espero se v inzerci neobjevilo už pár let, Multipla už jde cenově nahoru a ta RX4…no uvidíme.

Skipper
22. února 2023, 18:31
0

Jo, ještě tříkolka Reliant...

Jakub Pospíšil
22. února 2023, 12:39
1

Mám takhle strašně rád Vectru B. Přijde mi jako fakt moc pěkné auto. Nejhezčí je asi liftback, i když to je na delší diskuzi. Nicméně se mi opravdu líbí a asi bych ji chtěl.

reagovat
Ra
Ragnarok
24. února 2023, 18:56
0

Béčkovou Vectru s 1.8 benzínem jsem měl a se slzou oku vzpomínám. Hezké, pohodlné a spolehlivé auto, cca 2013 kupováno za 34 tis Kč, lehce přes 100 tis najeto, po prvním majiteli - nejlepší auto v poměru cena výkon, co jsem kdy měl. Naprosto nikdo se za tím neotočil, ale mě to nevadilo. Sakriš, budu se muset po nějaké, ideálně v6 podívat.

Frankie
25. února 2023, 13:45
0

S Vectrou B, 1,6 benzín, sedan ve té zlatavé metalíze ročník 1996 jezdí teď můj syn. Dostal to po dědovi. A je s ní spokojen, říká ji Vektřička. Do rodiny jsem ji dotahnul kdysi já, bývalý šéf se jí zbavoval. Takže vše bylo ok, jinak by asi Opel domu nesměl. A složí doteď, u nás už nějakých 18 let.

Frankie
25. února 2023, 13:47
3

Ještě dodám, že z mého pohledu to má naprosto geniální vzhled, elegantní sedan střední třídy z devadesátek. Linie od kapoty k začátkům je to, co tomu dává šmrnc.

af
afro-r1
22. února 2023, 13:59
0

Za moji E46 se sice nestydim, ale o jejim vlastnictvi se vinou povesti i jejich majitelich prilis nezminuji.

reagovat
Mechanik
22. února 2023, 14:20
0

Já jsem hrdý majitel E46 a každému to rád vnutim. Je to přece úžasné auto

vojtacz
22. února 2023, 14:16
0

Ten seznam by asi mohl být nekonečný ale pár bych našel: Multipla, MB R před FL (po FL už totiž vypadá i jako celkem hezké, byť velké auto), jakýkoliv obří americký pickup s doublecabem, BMW 3 GT

reagovat
Ronoath
22. února 2023, 14:30
1

Fiat 500C. Miluji malé fiaty, ale připadám si u toho divně.

Ssangyong (Daewoo) Chairman. Prapodivný Mercedes z Koreje. Od doby testu ve Světě Motorů (rok cca 1999) mě to auto fascinuje.

Hyundai Genesis Coupé. Předivný nápad kupátka, ale s šestiválcem.

Lada Niva. Jako přijde mi to prostě parádně vymyšlené auto. Zejména pro podmínky tady v Sudetenland.

reagovat
Ronin
22. února 2023, 16:41
0

Chrysler PT Cruiser
BMW E65

reagovat
fortress
22. února 2023, 16:50
0

Chrysler C300
BMW X6 50i první generace

reagovat
je
jerry
22. února 2023, 17:35
0

Klasiky:
Cadillac Fleetwood Eldorado cabrio s křídly
Mini Cooper klasický originál
Jaguar E-type
Citroen DS Göttin
BMW Isetta

Novější:
Lancia Thesis
Renault VelSatis
BMW 635 Csi
NSU Ro80
Tatra 603 tříoká

Ani za jedno z vyjmenovaných bych nestyděl, ale vím, že bych s nimi užil víc starostí než ježdění. Protože nejsem tak zručný, abych si vše udělal sám, ani nemám kde a navíc moje záda už by tu náročnou údržbu nedala. Takže o nich budu dál beznadějně snít a těšit se z toho, že existují.






reagovat
Mechanik
22. února 2023, 20:53
0

Hele, ta 603 měla bejt asi v sekci klasik, ne?
A zrovna za tu bych se teda co se spolehlivostí celkem přál, mám už jí celkem dlouho a je to hodně kvalitní a bezproblémové auto.

je
jerry
23. února 2023, 07:34
0

Jj, 603 už klasika, zvláště tříoká. Dík za opravu.

Romus
22. února 2023, 18:07
3

Chrysler PT Cruiser cabrio

reagovat
sheogh
22. února 2023, 19:19
1

Ford F150 Raptor. Sice pak clovek vypada jak totalni redneck, ale kvuli raptorovi bych poridil i barevne ladici holinky :-)

reagovat
krab
22. února 2023, 20:15
2

U mě určitě malý třídveřový autíčka z Francie a Itálie ... a teď nemyslím klasiku jako Fiat 500, 600 , 127 nebo já nevím R5, Kachnu nebo 205tku , to už jsou takový kultovní káry a to není podle mě v duchu toho významu guilty pleasure. Za to, kdybych přivezl domů první generaci Punta 1,2 v třídvířku anebo Clio II. 1,2 , Twingo obyčejný anebo Saxo, sám bych se asi divil proč jsem to udělal. Ale vždycky když si náhodou nějaký takový prťavý laciný auto půjčím, tak s ním vždycky najdu nějakou chvíli a trasu, kdy jedu jak maniak a pak se zase srovnám do latě :-D Prostě tihle prckové jsou boží ... má to úzký pneumatiky, naklání se to, ale člověk řídí jak o život a jede kilo něco ... tolik stačí člověku nakonec ke štěstí.

reagovat
St
Staromil
22. února 2023, 20:22
3

Ač mne vlastně celý život s auty provází až na pár výjimek kombíky ( nebo snad právě proto?), tak v mém seznamu aut, která si asi už nekoupím, ale byly vždy tak trochu v mém "snění" jsou pro mne "fajnové" šikmooké sedany ( většinou byly i ve verzích V6, 3.0 ). Takže :
- Toyota Camry XV ( např.r.okolo 1998, nebo 2002, ale i ty starší V nebo XV by stály za hřích)
- Nissan Maxima QX (tu bych málem i jednou koupil, resp. během pár minut nad inzerátem byl rozhodnut, o fous utekla...)
- Mazda Xedos 9, ale i Xedos 6

Nebyl to a ani v uctyhodném stáři není šrot a ani exoty, rozhodně bych se za ně nestyděl ani dnes, spíše naopak. Provinilý pocit by mohl být tak maximálně z toho, že je jasné, že to udržovat už by to bylo v některých ohledech náročné, což člověk, který není z těch, co si udělají většinu sami a není to jeho koníček, těžko zvládá. Zrovna dnes ale za mnou a chvíli vedle mne, celkem asi 3km, jel takový béžový? Xedos 9 v na pohled dokonalém stavu a koukal jsem víc dozadu a na křižovatce vedle sebe do strany, než před sebe...:-)))...skoro jsem mu záviděl, že má o tolik starší Mazdu, než já...a že je to taková krásná kára...

reagovat
krab
22. února 2023, 21:01
0

Třílitrovou QX z 96 roku jsem měl, měla manuální převodovku a štve mě, že se od ní ztratily někde už fotky, to se ještě nefotilo na mobily, ty byly furt tlačítkový :-D A od doby co jsme jí prodal, takovej rok 2006 to byl už jsem s ní nikdy nejel. Jo, to bych si někdy zopakoval, protože v mojí paměti to bylo fakt úplně skvělý svezení. Tak nevím jestli mi nezůstaly příliš růžový brejle. A Xedos 9 jsem jednou koupit chtěl, ale stav nebyl nic moc, tak si vybavuju jen zkušební jízdu. To mě taky fasconovalo to auto

Mechanik
22. února 2023, 21:10
0
St
Staromil
22. února 2023, 23:15
0

No, zdá se, že to je opravdu pěkný kousek, je to fakt parádní auťák. Ta Maxima, co jsem málem koupil, byla stejný model, bílá, poloviční nájezd, původem z Čech a za naprosto nepochopitelných 70 tis., tj. jako charita pro nějakého nadšence, co jí bude dál hýčkat. Byla prodaná za několik hodin... Tak nějak si říkám, že je dobře, že jsem teď všechny peníze vrazil do jiného "nepotřebného" auta, protože bych se asi dnes moc nevyspal a zítra se začal zajímat u tuhle černou krásku (kterou vůbec nepotřebuji...).

Mechanik
23. února 2023, 08:24
0

Von by ti někdo určitě pujčil :⁠-⁠D
Takový auto už víckrát nepotkáš. :⁠-⁠D
Taky už jsem v bodě kdy nic nechci kupovat a stejně po těch inzerátech koukám. Není to ale kam dát a jeden řidič, jedny ruce. Holt člověk nemůže stihnout všechno.

St
Staromil
24. února 2023, 13:54
0

... i Ty jeden našeptávači...pořád tam ještě je....:-)))....

Mi
Michal Lenc
23. února 2023, 10:16
2

Já nemám rád německá auta. Speciálně pak auta Škodovku, VW apod. Není za tím nic objektivního. Spíš mi jen vadí ty kecy, jak jsou to nejlepší auta na světě. A myslím si, že je potřeba podpořit i jiné ekonomiky, než tu Německou.
Takže moje provinilá radost by bylo si koupit Škodu Městochod nebo LidovýVůz Nahoru! Líbí se mi na nich ten tvar, stejný jako u prvního Twinga.
Méně provinile bych si pak připadal, když bych jezdil v Smart Roadsteru, elektrickém MB B nebo prvním SLK. O MB nikdo netvrdí, že jsou to nejlepší auta na světě, takže zbývá jenom pachuť z toho, že podporuji německou ekonomiku.

reagovat
ro
rock
23. února 2023, 11:07
3

"O MB nikdo netvrdí, že jsou to nejlepší auta na světě"
...snad jen s výjimkou Mercedesu samotného :-)

st
stirling
23. února 2023, 15:09
2

Kupe Civic som mal fajn ,kara a velmi spolahliva, kupoval osm ju ako 9 rocnu a predal kmaosovi po 3 rokoch a riesil som len olej a platnicky. On ju ma hadam aj doteraz .Vadilo mi ze to nema 6 rychlosti a a keby to bol 2.0 stacilo by ten 160 konovi co bol v civicu asi by som si ju nechal dlhsie.

reagovat
Opelfahrt
23. února 2023, 16:07
0

Jo, to byla škoda, že tyhle kupéčka měly jenom ty slabší motory 1.5 a 1.7 l. Možná v USA to bylo lepší, protože do novější generace dávali ten 2.4 z Accordu

Be
Bernard L.
23. února 2023, 17:40
2

Chvíli jsem se zamyslel a přišel jsem na pár věcí.
1) Dacia Solenza/SupeRnova, červená: Líbí se mne, že je to supermini hatchback. Potom ten "chudý původ".
2) Peugeot 1007: Šoupací dveře, prostorné auto do města - tak určitě! Ani nevím proč mne láká.
3) Peugeot 307CC: Jako vlastník a první majitel 307 s 16 ventilovou 1,6 v hatchbacku (který mne přijde jako docela povedený) bych rád něco extra nepraktického, kterému praská kožená palubní deska a chlastá to jak tank. Ano 307 mne přijde povedené díky svojí praktičnosti, ale 307CC přišla o vše co měla 307 dobré a zdědila snad jen špatné věci + dostala logické nevýhody kupé-kabrioletů.
4) Suzuki Swift 4×4 aktuální generace: Za sebe mám pocit, že pro mne nemá cenu si jako funglovku kupovat už nic jiného než baterkáč. Ale pocit, malého autíčka, které má manuál a 4×4 (do hor či na kravení) je prostě strašně super! Co na tom, že mne bude dalších 20 let štvát kravál a drahý benzin. A velikostně se bojím, že je moc malé/nepraktické. A chybí mne světlá výška při cestě na chatu (což 4x4 trochu degraduje), tak prostě nelze (a nechci živit více než jedno auto).
5) Fiat 500 odcházející generace v nějaké typicky ženské verzi, aneb pastelová barva (fialová, modrá aviváž, rubínově červená) s bílým interiérem (prostě aby to co nejvíce mlátilo do očí).
6) Tesla Y LR: Motorově naprostá pecka, ale nemá už tak super spotřebu jako model 3, ale strašně pitomá konstrukce (nekomfortní, hlučná, připevnění tažného úplně na hovno (za ty prachy) a bez jakéhokoliv displeje před sebou, o ovládání vše přes obrazovku už vůbec nemluvím). Za mne naprosto klasická amerika, kdy to auto je "úžasné", ale vlastně úplně blbě.

Takže tak :-)

reagovat
Re
RedX
23. února 2023, 19:24
0

Mini Cooper (ten z 21. století)
VW beetle ten úplně poslední
Suzuki ignis 4x4 ten současný
Ex policejní crown vic

reagovat
Mechanik
24. února 2023, 07:40
2

Dneska jsem jeden Ford StreetKa potkal ráno při cestě do práce, Von s tím fakt někdo ještě jezdí jako dayli :⁠-⁠D
Každý den potkávám Favorita kabrio, jezdí s tím normálně každý den do práce takovej starej chlap a ten mi teda radost udělá. U Kačka spíš soucit, že v tom chudák musí jezdit.

reagovat
Ra
Ragnarok
24. února 2023, 19:05
0

Lada Niva, ideálně funglovka. To auto jsem vždycky chtěl, mám rád tyhle stará nová auta. Ale nikdy jsem nenašel odvahu si to nové koupit a dneska to má ještě takový negativní punc, jako všechno ruské.

reagovat
ransom
25. února 2023, 16:34
0

Skutečná Guilty Pleasure se podle mého typicky projevuje takto:
- Na veřejnosti mezi cizími lidmi koukáním do země a děláním, že "tam vůbec nejsem".
- Ve společnosti neustálým vysvětlováním a obhajováním.
- Při náhodném setkání s osobou sdílející stejnou úchylku spokojeným notováním si.

A do toho mi zapadá v podstatě jakékoli auto...

reagovat
Bavoraczech
28. února 2023, 08:19
1

Guilty Pleasure....
Peugeot 607, dokonce jsme si ho koupil, protože s emi vážně líbil jako nový když jsem byl teenager. Jenže to auto vlastně bylo opravdu děsný. A to ve srovnání s čímkoliv normálním v té třídě :-).

Největší guilty pleasure pro mě jako odpůrce oktávky 1.9 TDI by bylo si pořídit oktávku 1.9 TDI a přesto se mi občas běží hlavou myšlenky na to, jestli by přeci jen nějaká zachovalá dvojková okyna oproti Pežotu 407 neměla smysl...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem