načítám data...

Autíčkář se ptá: levné ale stylové auto pro potomka

Váš potomek právě získal řidičák a chtěl by auto. Jenže co mu vybrat, aby se to líbilo jemu i vám a ještě to moc nestálo?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ať už se nám to líbí nebo ne, kalendář naznačuje, že už brzy se zase budeme muset vrátit z dovolených do práce. Kromě toho ale také bude potřeba připravit své děti na fakt, že jim zase začíná škola. Ano, bude to bolestivé pro celou rodinu, byť pro rodiče hlavně ráno, než se potomci vypraví do oné instituce a stanou se starostí učitelů. 

Určitá podmnožina rodičů ale řeší ještě jednu věc. Dítě jim dospělo do řidičského věku a chtělo by trochu té nezávislosti v podobě vlastního vozu. Ano ano, dnes je koloritem tvrdit, že současný čerstvě zletilý se spíš dožaduje nového mobilu a sluchátek a auta mu jsou volná. Dobře, obecně to možná platí, ale já bych to tak černě neviděl, pořád ještě mezi svými studenty potkávám mnoho nadšených čerstvých řidičů a řidiček.

zdroj: Wikimedia Commons

Výběr prvního auta vůbec není jednoduchá záležitost, neboť je potřeba skloubit hned několik věcí. Nový zákonem dospělý má samozřejmě svou hlavu a chce co možná nejvíc cool povoz. Rodiče naproti tomu chtějí trochu té bezpečnosti a solidnosti. Navíc, protože první auto zákonitě končí poničené, nesmí být moc drahé, aby ty škrábance nebolely tolik. 

Je tedy potřeba najít vůz poměrně protichůdných vlastností. Já to dělám docela často právě proto, že se mnoho mých studentů ptá, jestli bych jim s tím neporadil. Tak jsem si řekl, že své poznatky napíšu i vám. Třeba se to bude aspoň někomu z vás taky hodit. Na dalších řádcích tak následuje můj seznam levných, ale stylových favoritů.

Ford Focus Mk 1

Začnu relativně standardně. Má zkušenost mi totiž říká, že teenager sice na začátku žádá něco velmi stylového a neobvyklého, ale nakonec se rodinná rada dohodne na kompaktním evropském hatchbacku, protože jich jezdí hodně, snadno se spraví a jsou levné. Pak už se jen hledá originalita v šedi průměru. Je ale znám jeden kompaktní hatch, který takto posloužit umí. Je to první generace Fordu Focus.

zdroj: Ford

Když ho v roce 1998 představili, lidé na něj hleděli v němém úžasu. Dnes, po skoro 25 letech, už je jeho design trochu vyčpělý, ale v dané cenové kategorii pořád těžko najdete vzhledově zajímavější kompakt. Jen je tomu stylu potřeba trochu pomoci nejdynamičtějším třídveřovým provedením a třeba i veselejší barvou. Použitelné kusy se prodávají už okolo 35 000 Kč a pěkné o pouhých 10 -15 Kč víc, což je pořád v mezích nevadí když se to odře.

zdroj: Ford

Navíc pokud se povede najít zachovalý kousek (neprorezlý skrz naskrz), může vás jako rodiče těšit fakt, že se potomek učí řídit na jednom z jízdně nejschopnějších aut v tehdejší třídě. Focus opravdu krásně sedí, takže i když to novopečený řidič přežene s nájezdovou rychlostí, nemuselo by to nutně končit vážně špatně. Motoricky bych se spokojil se základní a přitom stále použitelnou čtrnáctkou nebo výbornou jednašestkou, silnější už by lákaly k nepřístojnostem a diesely se rády kazily.

zdroj: Ford

Volvo S60

Předchozí auto je opravdu takový zlatý střed. Nicméně nesmíme zapomínat na to, že v autě bude jezdit ten nejcennější poklad, který to navíc ještě moc neumí. Starostlivý rodič si tudíž zákonitě bude trvat na svém, tedy že auto stylové být může, ale bezpečné být musí, a to pro krátký starý hatchback úplně neplatí. Co tedy zkusit navrhnout model vzhledově pořád unikátní, ale nárazu odolnější? Jak víme, je jen jedna značka, která toto nabízí. Ano, proč nevyzkoušet Volvo S60?

zdroj: Volvo

Je to pravda, i tento sedan bezbřehé bezpečnosti už dnes cenově klesá do vod pro studenty vhodných. Je pravda, že auto okolo 50 000 Kč spíš začíná a takové kusy mají běžně najeto přes tři sta tisíc kilometrů, ale to by u první generace modelu nemělo tolik vadit, tyto vozy běžně najíždí okolo půl milionu km. A že není stylové? Ale kdeže. Vždyť je švédské, tam je cool všechno.

zdroj: Volvo

Benzínové kusy samozřejmě nebudou kvůli spotřebě na pořadu dne, ale pětiválcová dieselová 2.4 potomka nebude nutně úplně ruinovat (pokud tedy měla nějaký předchozí servis) a ještě si užije jízdu s návalem točivého momentu, který ho může vytáhnou z nejedné šlamastiky. Jen bude trochu práce najít kus s manuálem, aby se s ním mohl naučit pracovat, ale i takové jsou. To nejtěžší tak bude mu vysvětlit, že s volvem se dá jezdit i jinam než na bingo.

zdroj: Volvo

Chrysler Le Baron

Co když je ale dítko neoblomné a opravdu chce, aby mu jeho vůz záviděla celá třída? Aby už od začátku jezdil něčím výjimečným. Tady už Evropa moc nepomůže, je potřeba se vydat za velkou louži. Zde je množství stylových možností značné. Nesmí se to ale přehánět s cenou. A jak jsme si řekli, většina dnešní mládeže auta moc neřeší, takže už bude jedno, jestli má povoz opravdový charakter nebo si na něj spíš jen hraje. Mám ideální model: Chrysler Le Baron.

zdroj: Chrylser

Samozřejmě, pravověrní amerikanisti mě momentálně nenávidí, ale já si myslím, že pro potřeby prvořidiče-stylaře je to přímo ideální volba. Otevírací střecha – check, mrkačky – check, nikdo jiný to nemá – check. Koho zajímá, že to vlastně pořádně není Amerika, když má jen šestiválec a pouze okolo 4,5 metru? Navíc když se dá v Německu sehnat mezi 50 000 – 70 000 Kč v použitelných stavech?

zdroj: Chrysler

A ještě jednu výhodu v tom vidím. Když si náctiletý na Ameriku zvykne a začne ji mít rád, pak bude více než motivován u těchto aut zůstat a posouvat se do kategorie plnotučných modelů. Do budoucna se klidně může stát, že z něj bude čestný člen klubu. Jistě, s velkou pravděpodobností se díky častému automatu nenaučí řadit, ale to k tamější kultuře patří taky. A že to bude potenciálně drahé na servis? To je taky životní lekce, dítko pochopí, že pro styl se musí trpět.

zdroj: Wikimedia Commons

Toto je tedy můj výběr tří aut pro potomka, která jsou nějakým způsobem neobyčejná, ale nestojí moc peněz. Každé je jiné a uspokojuje rozdílnou kombinaci potřeb dítěte a rodičů. Vy ale se mnou můžete zcela nesouhlasit. Proto se vás zeptám. Jaké levné ale stylové auto pro potomka byste vybrali (čili byli donuceni vybrat) vy a proč?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

af
afro-r1
16. srpna 2022, 21:03
-6

Levne je skoro kazde auto, jez chce dotycny dojezdit a zahodit.
Takze klidne nejkakou 120i s manualem.

reagovat
Ha
Habakukk
16. srpna 2022, 21:13
1

Vlastně je to úplně fuk prostě co se mu Vám bude líbit. Stejně to bude vrak protože v této třídě už se na údržbu kašle. Hlavně aby nebyl sežraný.

reagovat
Frankie
16. srpna 2022, 21:24
2

Syn vyfasoval, zdědil Opel Vectra B, sedan, 1,6 atmosféra, bez Klimy. Ročník 1996. Asi se množí diví, ale jezdí, a krom zámků ve dveřích nic neblbne. Věřím,že nějaký čas poslouží. A pak uvidíme, možná se taťka zvěří na nějaký ten hot hatch a dá mu jej k dispozici. Aš Oplem bude jezdit s mokrými papíry dcera

reagovat
Frankie
16. srpna 2022, 21:30
0

Doplní výběr: Mzda 2, ročníky kolem 2002, jediná Mazda co nerezne, je prostorná žere málo. Ségra má, technická za 0 závad. No dal bych kouknul i na Seat Leon, Fiat Bravo poslední generace.

reagovat
martin_100
16. srpna 2022, 21:49
2

Ty vole výběr pro důchodce a za strašný prachy. Koliktak studentík nasuší z letní brigošky? 10? 20 litrů? Takže bude rád když z toho koupí saxo clio nebo fóbii. Na stylsi počká až začne vydělávat na naučenímu takova plechajda poslouží výborně.

reagovat
Be
Beran
16. srpna 2022, 22:14
0

Kouknout na nejblizsi vrakoviste, na jake auto maji dost plechariny. Najit garaznika, ktery to bude servisovat a zeptat se jeho.
A pak neco konstrukcne po roce 2000 bez koroze a deformace nosnych casti, velikostne fabia a vetsi
Zkontrolvat podvozek, rizeni, brzdy. Obout slusne gumy a trada.
A radsi neco prispet a kecat do vyberu, nez to nechat na pubertakovi samotnem. Protoze to co predvadi pubertaci z golf 4 klubu, je napul vtipne napul smutne (nakupy v AAA, veri prodavajcimu kazde slovo a pak se divi, ignorace ocividnych red flagu, 18" kola s nejlevnejsima gumama z ciny...).

reagovat
martin_100
17. srpna 2022, 06:46
4

Furt lepší nový levný z číny než 20 let starý puky co ležely kamarádovo tátovi ppd kolnou a byly za flašku rumu....

beastar
17. srpna 2022, 08:15
1

Přesně sice to není žádná extra kvalita. Obecně ty Číny. Vzhledem k tomu že tam ale vyrábí dnes všechny velký eurokoncerny. Když to není 18" za 530 z Ali, ale nějaká normální guma za 1000. Pořád lepší než sjety, tvrdý Matadory jak popisuje Martin.

martin_100
17. srpna 2022, 22:49
-1

Neplácam jentak z hladu. Prvně jsem číny jezdil když byly zanovní k autu co sem koupil. Překvapily mě jak držely a brzdily na mokru. Nějaky Nexen to byly. Na transportera srm letos koupil ani nevimco za značku. Jasný auto co jezdí 85km/h moc nároky na pryže nemá ale jeví se mi dobrý. Na fóbii co mě vozí do práce mam celoročky Kumho a fungujou i když se někde urvu ze řetězu. V práci na 19 tunový auta nic než čínu doprava nekupuje a zatimse nikdo nezabil. Oki Pirelky co ty Iveka měly z fabriky byly někde jinde ale ty číny se nechaj jezdit úplně normálně.
-
Komentář upraven 17. 8. 2022, 22:51:06

Be
Beran
17. srpna 2022, 23:19
1

Vsak jsem psal "nejlevnejsi gumy z ciny".

Nexen a Kumho jsou korejci. Co mam porovnani z operakovych aut, tak ty korejske letnaky sice byly lepsi nez barumky nebo savy. Ale proti nokian wet proof co ma zena na rodinnem aute, jim jeste dost chybi.
Od podzima zkusim na druhem aute pirelli celorocky, tak uvidim co predvedou proti 5 letym hankook :-)

Co mam zkusenost s levnou cinou tak malo tuha bocnice, nerovnomerne sjety vzorek, hodne hlucne a na mokru stejne jako 10let stare noname evropske gumy. Verim, ze cinan umi vyrobit i dobrou gumu, ale nevim jak ji poznat.

Btw Tomkety jsou shit nebo takovy bezny prumer?

Be
Beran
17. srpna 2022, 23:27
3

Jo a 20 lete puky maji sve kouzlo...
Da se na nich donekonecna rozjizdet s jejich hvizdanim a stejne neubudou. A kdyz zaprsi, tak i predokolka muze byt drift king.
:-D

beastar
17. srpna 2022, 23:35
0

Beran: Já souhlasím s těmi věcmi co píšeš. Ano hlučný, vyšší spotřeba, někdy horší na mokru a případně zimní na sněhu. Rychle se zahřívají pomalu chladnou.

Jenže má to i druhou stranu. Jak píše Martin. Oni už dnes na běžnou, řekněme práci umí vyrobit dobrý gumy. Jasně horší jak highend EU. Jenže taky za obvykle třetinu ceny. Když se třeba bavím s taxikáři v Německu. Snad každý z nich má na autě Číny ani ty značky neumím vyjmenovat. Typicky Gripmax, Říjen, Goodride, Royal Black. A třeba univerzální gumy dělají dnes opravdu schopné a bezpečné. Prostě pro lidi kde se najede x desítek tisíc rok ideální. A to čínský výrobky osobně moc nepodporuji když to jde. Bohužel ty mrdky dělají velký pokroky i v tomto. A některé ty gumy připravují opět Evropani. Jenom se na to logicky nenapíše Pirelli.

Negativní zkušenosti tuším Něco Snowdragon. To byli nepoužitelný shity.

Tomket má hlavně dobrý marketing. Údajně české pneumatiky top kvalita za lidovou cenu. To zní vždy neuvěřitelně. Reálně nemám zkušenosti s tímhle na autě ani nikoho neznám, kdo by měl.

Jakub Pospíšil
17. srpna 2022, 23:42
0

Nexen Winguard byly nehlasitější zimáky, jaké jsem kdy měl. Už v padesátce přehlušily s klidem motor a musel jsem kvůli nim dávat víc rádio.
Na radu Dana jsem koupil na Cromu celoroční Riken, což je taky takový cenový low-end a musím říct, že mě fakt hodně mile překvapily a za tu cenu je to super deal.

briza
18. srpna 2022, 02:17
0

Na ty Rikeny toho slyším poměrně dost pozitivního. Ostatně dělá je Michelin.

beastar
18. srpna 2022, 06:55
0

Koukám že mě se tam dostala ac chyba Říjen je Riken. A ano oni obecně ty univerzální pneumatiky umí. Taky se stačí podívat na ty vzorky vypadá to už tradičně schopně. Na levnější méně vytížené vozy je to super. Hlučnost je podle mě obecně pořád vlastnost. Měkký bočnice už vychytali. Fakt je že teď ty velký vedra těm uni ms moc nepřejí obecně.

Sa
Sato
18. srpna 2022, 08:26
4

Ked to tu tak citam tak si pripadam ako dost idiot, ze som sa stazoval kazdemu koho som stretol, ze mi na skodovku dali continental eco contact a nie premium contact :)

Be
Beran
18. srpna 2022, 09:57
0

Ze v cine umi vyrobit produkt srovnatelnym s prumernym evropskym produktem beru jako fakt. U gum i spousty dalsich veci.

U "pracovnich" stroju a vyjezdenych ridicu jsou asi podprumerne gumy hratelne. Ale u nekoho s mokrym ridicakem mi to prijde nestastne.

Nalomili jste me s vyberem. Ale kdyz kouknu na 205/55 R16 91H, tak celorocni Pirelky a Rikeny stoji podobne. V cem by mely byt ty Rikeny lepsi?
Samozrejmne beru, ze pro jine rozmery a indexy se ta cena muze vyrazne lisit obema smery.

martin_100
18. srpna 2022, 11:09
0

Hele naučit se musí. Nevim jak tady ale v mym okolí sme jezdil na všem co mělo trochu vzorku. Prostě volba byla bud jezdit nebo x měsíců šetřit na nový gumy a nejezdit. První funglnovy gumy jsem si koupil až na svý 3. auto když jsem chodildo práce. Coby školák jsem sháněl kola z vraků odstavenych po sídlištích a podobně. Za těch 20 let se lidi nějak moc připosrali mi přijde....
-
Komentář upraven 19. 8. 2022, 15:47:52

Be
Beran
19. srpna 2022, 13:33
0

Naucit se musi. Ale chci at se moje dite uci, pokud to situace dovoli, v perspektivnim aute ve slusnem stavu na dobrych gumach. Chci verit, ze mu do hlavy nasypu dost aby prvni auto nerozstrelil na kasi a tim padem s nim jezdil nekolik let od ridicaku. A nekolik let udrzovat v kondici a provozu vrak pred smrti, vetsinou byva dusevni a financni past. U normalnich aut je od cca 8 let pokles ceny dost podobny. Takze koupit 8 lete a prodat 12 lete nebo koupit 12 lete a prodat 16 lete vychazi nakladove dost podobne (za predpokladu ze neberu na splatky, meni se jenom spotrebka a dela jenom obvykla udrzba...)

Pred 20 lety byl vozovy park lehci a mene vykonny. Taky si pamatuju, jak jsem na faku mel vpredu zimni a vzadu letni. Nebo 10 let stare gumy HIFLY za odvoz, ty byly super presne do prvniho deste :-D

martin_100
19. srpna 2022, 15:53
1

Hele ať si každej čerstvej řidič koupí co se mu líbí..... Když na to má. Takže viz výše saxo a podobný věci za pár jsou realita. A od toho se odvíjí i používaný gumy. Pokles ceny fakt takovej teenager neřeší.
Ale naučí se tak mnohem víc než když fotřík koupí na co dítko ukáže. A když to rochne? Žádnej stres tatík nechá opravit nebou koupí jiný.
Z takovýho nikdy dobrej zodpovědnej řidič nevyroste. ;-)

My sme si na auta museli vydělat a jezdili sme s nima tak abysme je nepopravili páč bysme pak museli zase chodit pěšky. Tobyla správná motivace k používání mozku za volantem.

Jakub Pospíšil
19. srpna 2022, 19:31
0

Je-li v podobné ceně na výběr mezi Pirelli a Riken, bral bych rozhodně Pirelli. U mě to bylo tak, že Riken vyšly na 2200 za kus, cokoli premiovějšího začínalo na čtyřech a půl za starší DOT. Na auto, co do roka nakroutí když hodně, tak 5000 km to je myslím úplně dostačující.
Univerzály mám i na Volvu, tam mám nějakou Fuldu, co jsem někde vyzobl ve výprodeji. Jsou to jen patnáctky, klasický rozměr vz. jedničková Octavia, takže tam to bylo v mnohem zajímavější cenové relaci.
-
Komentář upraven 19. 8. 2022, 19:32:38

Be
Beran
22. srpna 2022, 11:51
2

Martin: Zajit k dealerovi a tam nechat 700 litru za nove auto je mimo moje moznosti. Takze to nemuzu hodnotit, aniz bych si pripadal jako pokrytec. Ale dokazu si predstavit, ze kdyz prijde dite, ze ma 30 litru na auto tak mu dalsich 20 litru dam/bezurocne pujcim. K tomu mu dam tech 8 litru na gumy. Stejne jako mu rad pomuzu s vyberem, nakupem a udrzbou. Protoze co obcas vidim ty dotazy v G4 klubu, tak ti kluci bud fotra nemaj nebo mizernyho.
Vidim to z pohledu vesnicana, pro ktereho je auto dopravni prostredek a ne hracka nebo modni doplnek. Ale mladej musi nejdriv vyrust z podsedaku, takze zatim dost maluju do mraku :-)

Jakub: Diky.
Pred dvema rokama jsem koukal na krasny antracitovy probrusovany 17". Pak jsem zjistil, ze uz se na ne misto gumy nasadi jenom kondom za nesmyslnou cenu. Tak zena dostala 15" s poradnyma gumama. Na 16" to sice drzi lip, ale na dovolenkove terenni vlozky a zeniny zakazky je to ideal.

RTjohny
16. srpna 2022, 22:36
4

Moje prvni auto, ktere jsem vlastne kupoval jeste jako student (byt uz tedy to bylo na konci studia, kdy jsem akorat dodelaval diplomku a vedle toho uz pracoval) byl Colt '96 1.6. Koupeno za 900 eur v te dobe.
To auto jezdilo super, vydrzelo mi spousty let, nez jsem jej prodal za 600 eur dale...
A musim rict, ze to auto otevrelo nove moznosti studentskeho zivota - najednou se toho dalo stihnout daleko vice a dostat na uplne nova mista. Parkrat jsem s tim projel Italii a celkove...diky za clanek ;-) Je to sice jen par let, ale stejne jsou to super vzpominky

reagovat
RTjohny
16. srpna 2022, 22:37
0

o neco vice, nez matematickych par, ale pocitove stale jen par :-D

beastar
16. srpna 2022, 23:04
8

1Stylové auto co chci abych byl cool gansta street rapa boss of instagr3m.
____

2 Co mi koupil ta bitš fotr...

Těžký život prvoridicu 2022...

reagovat
beastar
16. srpna 2022, 23:07
0

S tím že Pepa z garáže říkal na pivu U Nováků, že vole ten Avejo není zas tak špatný. Aspoň se v tom mladej nezabije sak to má třicet koní.. moc to nehnije voní to ti Korejci dělaj dobře už...nebo jsou to Thajci. To je jedno prostě na kelyně na to vole seženeš... všechno.

Jyrki
17. srpna 2022, 05:42
2

"1Stylové auto co chci abych byl cool gansta street rapa boss of instagr3m. "

nechceš mě adoptovat? :-D Má to i výhody, jsem už vyjžděnej, takže nebudou moc stát opravy a nemělo by být potřeba nákup provádět opakovaně :-D

ro
rock
17. srpna 2022, 06:55
0

To kabrio není blbej nápad, ale volil bych s pevnou střechou. A protože v cenové kategorii se moc vyskakovat nedá, tak Renault Mégane (a možná by to vyšlo i na Astru TwinTop) pro kluka nebo 206 CC pro slečnu, všechno to bude okolo r. 2005.

reagovat
ro
rock
17. srpna 2022, 06:57
0

...no a ve městech by teda fakan mohl být rád, když mu rodiče přispějou na šalinkartu. Tam auto dohromady na nic nepotřebuje.

reagovat
Be
Beran
17. srpna 2022, 22:12
0

V 18 misto auta tramvaji a v 25 uz je z nej zapaleny cyklista, co pred radnici vykrikuje o pridavani cyklostezek :-)
Sladky zivot vesnicana.

ro
rock
18. srpna 2022, 06:12
4

Když jsem coby vidlácký vesničan začal jezdit do Brna na průmku (už to nějaký rok je, v osmdesátých), naprosto mne šokovalo, kolik toho mají spolužáci z Brna v dosahu za korunu v kteroukoliv denní a večerní dobu (zatímco mně odjížděl poslední bus domů v 17:10).
Dneska tam toho vyžití mají n-násobek a pořád stejně snadno dostupné. Šalinkarta není zas tak drahá (ačkoliv o polovinu dražší než v Praze) a mimo pár prázdninových festivalů to auto vlastně opravdu nepotřebují.
Na venkově si bez auta nedáš ani pizzu (protože ji dělají v městečku o 10 km dál a znějakého důvodu zrovna k vám rozvoz nemají).

beastar
18. srpna 2022, 07:06
3

Je pravda, že obecně na tom venkově je to bez auta těžší. To platí tak nějak celosvětově. V Čechách je problém že těch skutečně velkých měst s kvalitními službami je tak deset. Prostě malá, velká země. Jinak za sebe ač fanoušek aut a řízení. Tak poslední tři roky po městě se snažím jízdy autem omezovat. Ať už to je Praha, Zurich, nebo Wiesbaden. Ne kvůli nějaké ekologii a tak. Kvůli svému duševnímu zdraví a pohodě. Objevil sem kouzlo chůze, taxi a nedávno i sdílených skútrů. Fakt raději chvíli budu v lehkém diskomfortu. Než pořád řešit parkování, kolony, dementy co neumí kroutit volantem a nechat si ničit auto.
Takový to v devět mám hlad a tak musím někam vedle do města autem ... Pro pizzu to mě zatím naštěstí míjí.

Jimi
17. srpna 2022, 07:40
0

Spíš než S60 je lepší jednodušší S40 II nebo C30. Platforma s Focusem II a s Mazdou 3. Díly a opravy v pohodě.

reagovat
Ronoath
17. srpna 2022, 08:04
1

Taky mě to napadlo. Hlavně ta C30 je i poměrně stylová, s tím nebude za důchodce.

beastar
17. srpna 2022, 08:18
2

Pořád je to Volvo. Dnešní půlka mladých ani neví že to existuje. Případně ví že s tím máma kámoše vozí mladší ségru na balet. Chceš mít auto jako jeho máma? Neee ty chceš káru.

S60 je taky v téhle optice sedan pro dědky. Mě tam vyloženě chybí BMW Compact E46 a Mercedes Benz C- Sportcoupe.. třeba

ro
rock
17. srpna 2022, 08:39
0

Je to přesně tak. Kdybych jako teenager mohl snít o autu (což jsem teda mohl fakt jenom snít), určitě bych snil o malým kupé. A dost mne překvapilo, že v dané cenové kategorii (za pakatel) je největší výběr u toho C Sportcoupe a určitě by se dalo najít něco ne úplně mrtvého. Mercedes jako levná volba, to bych nikdy nehádal.
I když teda nevím, jestli dnešní teens mají stejné priority a stejné plakáty na zdi...

HeavySmoker
17. srpna 2022, 09:28
0

Určite by som im nevzal nič čo je aspoň vzdialene cool, výkonné a už vôbec nie zadokolku. Nech sa vyradia z genofondu pichaním marihuany do oka alebo čo, ale nie za moje peniaze a na moju zodpovednosť. Ideálne teda niečo čomu nejde vypnúť ESP, je to krám a zároveň to má aspoň 2m plechu medzi sedačkou a prekážkou do ktorej to nakoniec pošle. Béžové Volvo je teda za mňa OK.

Irwinek
17. srpna 2022, 10:11
2

Já nevím, můj mladej se učil na Volvu 960 a jak byl šťastnej, když někam vezl kluky/holky na chatu, žádný dědkovský auto :-D
jako první jeho auto jsme koupili Corsu B za 2000, bez posilovače, s nefunkčníma zadníma světlama, zlumičema a výfukem - dohromady jsme to dali asi za 10 litrů i s náplněma. Taky před kluky obstál, i když 1,4 žádný extra výkony nepodávala a chybějící posilovač ho naučil. Taky se naučil podřazovat a jezdit plynule. Když mu to slepej důchodce sešrotoval na dálnici - auto nebylo nikde schnilý, to už bych asi byl bez kluka - koupili jsme Compacta a má ho dodnes ( tedy druhým rokem ). Když jede dál, stále si bere moji devítku a neslyšel jsem, že by se někdo z přepravovaných o ní špatně vyjádřil :-D

af
afro-r1
17. srpna 2022, 10:13
0

Pozor na ten Compact a Sportscoupe. Za 120i uz mam na diskusi tri minusy.... ; o )

Jinak samozrejme vodit potomka za rucicku se da az do hodne pozdniho veku. Nekterym rodicum z okoli vstavaji vlasy hruzou, pokud by melo dvanactilete dite samo jet nekam vlakem nebo si neco ohrat na plotne.

beastar
17. srpna 2022, 10:14
1

Tak tyhle staré Mercedesy rozhodně nejsou servisně nic pro milionáře. Úplně normální auto se servisem stejně drahým jako Golf 5 třeba. A zadokolka? A co když koupíš základní 1,8 rozhodně to není žádný okruhový speciál ale docela pomalé auto. Nikdo tady nepsal o compactu s šestiválcem a Recaro sedadli:)) Pokud má někdo pocit že C Sportcoupe je nějaký silný zabiják tak je chyba v něm a ne v autě. U Compactu v šestnáctce to platí taky. Já měl někdy ve dvaceti 525 a taky žiju. Skočil sem do toho z Favorita.

Irwinek
17. srpna 2022, 11:01
0

Jasně, zapomněl jsem upřesnit, je to ta slabší z 1,8, má 81 kW, stejně jako služební fabie. Obkroužit s ní kruháč vyžaduje vlhko, a zimu zvládnul s občasným sklouznutím, na více sněhu jsou ve sklepě připraveny cihly z akumulaček :-D gumy má nové, letní 205/55 R 16, zimáky 195/60 R 15. Na mne je to tedy kostitřas, ale on si libuje :-D

ro
rock
17. srpna 2022, 11:04
3

afro-r1
Třeba ty mínusy dal někdo, kdo to považival za Š120L

Ha
Habakukk
17. srpna 2022, 09:13
7

No mě by v 18 neurážel Fiat Grande Punto zestárnul tak nějak na pohodu. Benzíny jsou spolehlivé a na to první poježdění do školy a na nákup bude v pohodě.

reagovat
Jimi
17. srpna 2022, 09:47
5

Možná je lepší nepořizovat nějaký starý vrak jen pro mladého/mladou, ale mít v rodině slušné 2.- 3. auto , které je k dispozici a klidně může na chvíli nahradit i to první. A nějaké to zapojení potomka do údržby vozového parku určitě není na škodu. :)

reagovat
VK
VK
17. srpna 2022, 10:34
1

Zde se v rámci maloměsta, kam mě řízení osudu zaválo, schází pravidelně každý podvečer něco jako benzínková a parkovištní mládež. Dvě, tři, i někdy víc aut, chlapci, děvčata míň a spíš v roli doprovodu, ne ovšem výhradně. Pestrá směs, kupodivu hodně čtyřkové audiny, trojky BMW, něco oktávek, golfů jeden asi nadšenec má Saab kombi, tuším 9-3. Nevypadají ani nijak na první pohled olezle - vozy, ne ta děcka - to oktávky spoluobyvatelů určené na pracovní provoz vypadají daleko hůř. Malé zastoupení věcí jako Clio, Fiesta a podobně.

reagovat
Ha
Habakukk
17. srpna 2022, 11:01
2

To je asi na každém maloměstě, ale ty beru už spíše jako fandy nikoliv běžné uživatele vozu. Ano zastoupení BMW E36-46 je tam dominantní.

Testeuros
17. srpna 2022, 10:37
4

Thingo v nějaké veselé barvě a se stahovací částí střechy. Jednoduché, levné a s minimem úprav (nějaká pěkná kola za nějaké ty drobné + třeba lízatko, co jsem viděl na jednom kousku) může jít o sakra stylovku, přitom rozumně provozovatelnou.

reagovat
Riccardo Martora
17. srpna 2022, 11:00
6

Za mě super třídvéřový Fiat Stilo. Má to trochu kupé vzhled, fajn motory a jizdní komfort je i po tolika letech hodně slušný. Anebo Alfu 147, ideálně naftovou. S motory 1.9 JTD 103kw/110kw je to slušný RS killer. Akorát najít něco nevolítanýho je občas problém.

reagovat
vojtacz
17. srpna 2022, 14:29
1

Stilo je taky první co mě napadlo. Třídvířko je pořád dost pěkný, nerezne, servis za pár kaček.

Vojta
17. srpna 2022, 14:50
-2

Stilo je poměrně dobrý nápad - pokud se to nekoupí s atmosferickou 1.6, tak je to poměrně nerozbitný a funkční. Vyhnul bych se Selespeedu a celkově dojetým a unaveným autům. Řidičsky trochu mdlé, ale jinak kvalitní a bezproblémové auto, často s pěknou výbavou.
147 v žádném případě - to byl nespolehlivý pekáč od výroby. Dnes jsou všechny sežrané korozí, k tomu nespolehlivost benzínových motorizací a nedostupné náhradní díly.

H_F
17. srpna 2022, 15:36
-2

Stilo už bejvá dnes většinou za zenitem a pomalu se rozpadá
Jakože 1.9jtd 8V natočí až na auxilarity celkem nesmysl, ale zbytek auta to už běžně vzdává, elektrika je plná šotků, a pokud není fouklej spodek, tak to hnije, hlavně prahy zevnitř hned za blatníkem, kde se drží sajrajt.. a pak zvenku zadní konec, co dostává ceres od kamínků
Krom toho už jen z toho posezu pro důchodce nikdo pocit stylu němuže mít ani za nic

Když Itala, tak z nenáročnejch bych to viděl na novější Grande Punto 1.4fire

Nebo když už bych bral sazomet a chtěl se v tom občas pro ratolest šťourat, tak s tou 1.9jtd (nebo spíš 2.0) 2008+ 159 Sportwagon
https://auto.bazos.cz/inzerat/154337554/159-20-jtd-sportwagon.php

Vojta
17. srpna 2022, 15:53
0

Nesmysl. Pokud to Stilo někdo nebouchnul, tak stále jde sehnat pěkné a nezrezlé kusy. Stejně tak elektrika - žádné fatální problémy to nemá. Jasně, H7 žárovky a věčně pípající airbagy, což lze prostě ignorovat, na to to nejezdí. Varianta pak je i novější Bravo. Celkově jsou Stila v lepším stavu, než stejně staré Fofo mk1 i mk2.
Co se týče 159, tak v žádném případě! To je auto za dvě kila! Nehledě na to, že opět, je tu problém s díly. Typicky sehnat přední ramena, která vydrží, je problém. Meyle, TRW... rozsypalo se to do roka a do dne. Originály daly 250tkm jako prd a ze zoufalství tam jsou po repasi stále. Stejně tak motorizace. Proč vybírat hned ty nejhorší? 1.9 je sama o sobě dobrá, ale má k sobě chatrnou převodovku M32 - tedy nesmysl to brát, protože to je oprava za 30kkč a jistota že se to vysype. 2.0JTDm sice už má F40, ale zase tam padaj turba, praskají písty a všemožné fórové plasty kolem motoru. Do toho netěsné sací koše, praskající výměníky EGR... samé nepříjemné a drahé závady. Byl bych ochoten uznat 2.4JTDm - tam je F40, která drží a celkově ten motor je identický s 1.9 a zásadních problémů nemá. Zkroucené svody jsou na opravu levné a pokud se dělaly pravidelně rozvody a nebylo to potkané či uvařené vlivem protočené vodní pumpy, tak pak ten motor je velice trvanlivý. 1.9 bych bral pouze v automatu, který je dobrý i u té 2.4. Nicméně fakt to je drahé auto na provoz (mám ji přes 10let) a pro chudného studenta to fakt není. Rozhodně ne bez slušného příjmu z brigád a odhodlání to utopit v autě ;)

Opelfahrt
17. srpna 2022, 16:14
3

Taky nechápu, proč někdo doporučuje 159, ještě k tomu v naftě. To už teda ať si ji koupí se základním benzínem 1,8 od Opla :-) Jen to
teda nebude za pár korun, to už spíš s tím samým motorem Fiat Croma, ta bývá levná a dá se v tom i spát.
A ano, ty malý Fiaty klidně i 20letý se najdou v pohodě provozuschopný.

Nevím, proč řešit stylovost a tyhle věci, stylovej kočár ať si koupí později za svoje. Jako první vybrat něco, co už tady zaznělo, nebo starej litrovej Yaris, Swift, klidně Fábku I, něco, co jde opravit za pár, ono totiž není moc rozumný dát všecko mladým na stříbrným podnose. Chceš jezdit svým, tak se musíš podílet i na provozních nákladech.

H_F
17. srpna 2022, 16:37
-3

Mám s provozem 1.9stila a 1.9 i 2.0 159 zkušenosti do 350kkm
Stilo má možná jednodušší přední nápravu, ale to neznamená, že se na ní nemusí co chvíli něco řešit, protože její design je tragédie
Stejně jako předfl elektrika, celej ten antikrist okolo baterie je na to to rozjebat krumpáčem pochcat a zapálit, tohle designoval fakt nějakej vylitej idiot někde v bordelu na dvorku
O budících rozsvícenejch jak vánoční stromeček nebo ovládání dvouzonový klimy nebo madlu kufru etc ani nemluvim
Že stila vůbec nehnijou je pak úplná píčovina, naopak najít nenačlý je dnes problém

Když nepoužiješ chcanky typu meyle/trw, ale třeba lemforder, tak to jakžtakž drží, jak u Stila, tak u 159
U 159 máš ale celkem bonus atribut v jízdních vlastnostech
2.0 je na celkovej provoz lepší a levnější, jak 2.4
Navíc mít před přední nápravou nasranejch o x desítek kilo navíc je taky akorát k zlosti

Vojta
17. srpna 2022, 16:48
0

Zatím jsem neviděl Stilo, které by rezlo z jiných důvodů, než že bylo poškozené mechanicky. Výjimky jsou dvě - plastová lišta na kufru, ale to je spíš estetický problém a pak kapsy za předníma kolama, což mají bohužel skoro všechny auta. Musí se to čistit. Nebudu tvrdit, že najít pěknej kus je snadný. Není, většina takhle starých aut je dojetých do sraček. Co se elektriky týče, tak pokud to někdo nedokurvil, tak nevidím problém. Jasně, u 1.6 padaj jednotky a u předfaceliftů je problém s dečkama a airbagama. Ale to se dá úspěšně ignorovat, případně vymazat tyhle hlášky z budíků a je klid, už to řvát nikdy nebude. Kolem baterky není žádnej problém - je tam ta samá pojistkovka, jakou má 159. Úplně identická. Přední náprava byla levná, tlumiče od Sachsu, ramena Febi a vydrželo to s klidem 100tkm :)

Co se 159 týče, tak ramena jsem bral Lemforder jako úplně první. Nevydržely ani jednu dovolenou v Rumunsku a za ty prachy ultimativní shit. Dokonce i Maxgear je docela v pohodě na to, co stojí, když se člověk smíří s životností 30tkm. Jasně, jízdní vlastnosti u 159 jsou super, ale musí mít v cajku podvozek. A to je hodně drahý. 2.0 na provoz levnější ani náhodou není. Typicky prasklé písty se umí dost prodražit, stejně tak ty plastový věci kolem motoru, který rády praskaj a sací koš je ultimativní fail, kvůli kterýmu se to umí zadřít. Vlastně nechápu, proč ten problém mají jen 159 a u Giulietty se to neděje v takové míře a zdaleka ne tak fatálně. To platí i pro TBi, které ve 159 je líná nespolehlivá mrdka, ale v Giuliettě i v 4C (tam je už celohliník, stejně tak ve FL Giuliettách) to funguje výborně. Těch pár kilo rozdílu u už tak dost těžké 159 není vůbec znát. Větší rozdíl udělá stav podvozku.

vojtacz
18. srpna 2022, 08:17
3

Já teda myslím, tomu Stilu dost křivdíto. Měl jsem 2003 1.6, najezdil jsem s ním nějakých 80 tkm než šlo pryč. Fakticky jediný s čím jsem se setkal byly false alarmy ohledně prasklých žárovek - to vyřešila silnější baterie. Řídicí jednotka nezkolabovala, airbagy nikdy nic a zadní madlo taky v pohodě. Co je pravda jsou ty špatně vyřešený kapsy za předníma kolama - ale když z toho člověk pravidelně vyndaval bordel, tak se taky nic nedělo. To auto v podstatě vůbec nikde nehnilo a to jsem se ho zbavoval když mělo najeto 250 tkm. Za sebe můžu říct, že jsem asi spolehlivější auto zatím nevlastnil.

Ju
Justdoit
18. srpna 2022, 11:40
-2

Opravdu se tu hádáte o tom která Alfa se víc sere? Není na to jednoduchá odpověď? Všechny?

Pochtli
18. srpna 2022, 20:00
2

Olítaná alfa romeo jako první auto?? Vy snad chcete, aby začal nenávidět auta.. :)))

beastar
21. srpna 2022, 10:47
1

Zase když bude chtít aby mu to dojelo aspoň k pumpě na sraz. Bude se muset naučit být schopný mechanik. Určitě si pak už Alfu nikdy nekoupí:)

ransom
17. srpna 2022, 11:06
11

Kupte mladýmu něco jako Renault Kangoo. Jezdit se naučí, nadělá s tím užitek, rychle zjistí, že odvézt sud piva a točnu na prase je zajímavější než plašit lidi krutopřísným suphoflerem a děravým výfukem. A bude mezi vrstevníky též originální. Nehledě na to, že se v tom aj relativně pohodlně obcuje.

reagovat
Is
Iskar
18. srpna 2022, 14:24
4

Ak by to malo byť Kangoo, tak jednoznačne odporúčam navýšiť rozpočet a kúpiť túto bizarnú kreáciu, ktorá mala byť pôvodne určená pre mladých ľudí a podľa dobovej recenzie aj Citroën Pluriel popri nej vyzerá ako konformista (len škoda, že tento konkrétny exemplár je už predaný):

https://auto.bazos.cz/inzerat/155300413/kangoo-be-bop-kabriolet.php

Is
Iskar
17. srpna 2022, 13:04
4

Po dlhom hľadaní v obskúrnych hlbinách slovenského Bazoša som v limite do 50000 CZK / 2000 € vypátral všeličo, od malých áut typu Mazda 2 alebo Lancia Ypsilon (vrátane obúchaného Daihatsu Sirion s automatom a pohonom 4x4) až po všemožné Volvá a Alfy v rôznom stupni zachovanosti (či skôr rozpadnutosti), ale niektoré nálezy stoja aj za podrobnejšiu zmienku:

1. Hyundai Coupe - paradoxne asi najracionálnejšia voľba z nižšie uvedených možností (za predpokladu, že mladý šofér bude ochotný strpieť komentáre na adresu majiteľov tejto značky áut) - so základným motorom 1.6 je príliš dýchavičné na to, aby neskúsený vodič vyletel z cesty pri prvej možnej príležitosti, vyzerá však dostatočne športovo a aj spotreba by sa mala dať udržať v rozumných medziach:

https://auto.bazos.sk/inzerat/140700042/coupe-rv-2003-16-benzin-77kw.php

2. Rover 75 - so šesťvalcom pod kapotou a s ohľadom na vysokú pravdepodobnosť komplikácií pri zabezpečovaní odborného servisu a náhradných dielov presne spĺňa definíciu príslovia "keď do pekla, tak na peknom koni":

https://auto.bazos.sk/inzerat/140870856/rover-75-20-benzin-v6-connoisseur.php

3. Citroën C3 Pluriel - náklady na jeho prevádzku sa dajú financovať aj z učiteľského platu a niekde v Brne je vraj šikovný odborník, ktorý by si možno poradil aj s otváraním strechy (len neviem, či by bol ochotný pomáhať niekomu, kto si kúpil rovnaké auto ako on):

https://auto.bazos.sk/inzerat/140894376/citroen-c3-pluriel-14.php

Bonus: Žuk karavan - komu sa už nechce bývať s rodičmi, za 1800 € sa od nich môže odsťahovať:

https://auto.bazos.sk/inzerat/140351399/zuk-karavan.php

reagovat
Jaromír Soukup
17. srpna 2022, 21:42
3

Za toho Pluriela Ti dávám body navíc :-D A ne! Nebyl! :-D

St
Staromil
17. srpna 2022, 13:16
0

Už tu padla Mazda 2, ale já bych, pokud to má být levné a slušně jezdící s malými nároky na provozování (a rozhodně lepší), klidně doporučil jako první samohyb i ještě daleko starší Mazdu 323 sehnatelnou maximálně za pár desítek tisíc ( vlastní zkušenost, koupena za 15 ke stejnému účelu v roce 2012, jezdící dodnes....dokonce výrazněji nereznoucí ani na ulici). Stylově třeba 323C BA, nebo ještě lépe 323F, tj. ročníky kolem 1995-1997 a nebo pak trochu usedleší, větší, ale o to lepší 323F následující generace (cca1999), které fakt nic nechybí (možná šmrnc předchozí).

Pro připomenutí, aby nebylo třeba hledat...
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Mazda-Mazda-323-mit-Klima-wenig-Km-sehr/vhc:car,ms1:16800_5_/pg:vipcar/350564374.html

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Mazda-323-F-BA/vhc:car,pgn:2,pgs:10,ms1:16800_5_/pg:vipcar/350555743.html
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/323/170952153

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/323/170181441

reagovat
H_F
17. srpna 2022, 15:00
2

Ok boomer, výběr jak stehno, ngl
Why so serious?

Když nějaký stylový Volvo, tak jedině krabici, ne ten plesnivej antikrist S60
Minimálně 850, nebo spíš opravdový Volvo, tzn. nějakou zadokolu, 9,7,240
A jedině v kombíku, protože moct se na festu místo stanu vychrápat v autě je 100x víc cool
V hipsterských čtvrtích s nedostatkem parkování vás budou se starým Volvem nebo třeba piánem/čtyřkou mít i rádi

Nebo klidně rovnou malou dodávku (co bejvá kratší jak vozidlo kompaktní třídy -Škoda Octavia), pro začínající řidiče je dobrý, že je z nich skvělé vidět, bejvaj hranatý bez převisů, maj velkej rejd, tzn. se skvěle říděj i parkujou ve městě
Na sračku neshnilý T4 2.5tdi je už přes rozpočet, ale lepší neshnilý Vito 638/9 se dá do těch 75 koupit, navíc v bus verzi odveze víc kámošů a gearu třeba na hory, či k moři, jak osobák

Focus je vše, jen ne stylovej
Tady by byla namístě třeba pistáciová Fabie
Nebo třeba Harlequin či nějaký Mini, r53 CooperS jezdí i vypadá fajn (jen kdyby oboje nebyly takový mrdky)
Mezi insta/tiktok generací jede spíš JDM, tak bych se držel toho, tzn. Civic, Imprezu GT etc., oboje se s polozdechlym motorem dá koupit a provozovat za rozum, teda (hlavně u subaru) dokud nás rez nebo fouklý těsnění nerozdělí
S požadavkem na bezstřechu, a stejnými problémki (v týhle cenový rez a zdechlej motor included) z Japonců splňuje i ta hnijata NB (dokonce i NA se dá za cenu lebarona)

Nebo třeba za pade se dá koupit celkem použitelný SLK230

LeBaron je takový wtf, že na to zkusím odpovědět podobným výstřelkem:
Jimny cabrio

reagovat
ro
rock
18. srpna 2022, 06:20
1

Z tohodle výběru bych sáhl po Cooperu. A absolutně v sedmým nebi bych byl z SLK.
Pistáciovou Fabii nebo Harlequina bych neustál a dodávku ať už ve formě 740 nebo Vita už vůbec nee. To už raději stan.
Ta fascinace japonskou scénou šla a jde mimo mne, ale vím o lidech, co by do ničeho nejaponského nesedli, atkže beru na vědomí, že někomu by to sednout mohlo.

MilanFoto
17. srpna 2022, 15:06
1

Hele, moje první auto byl Land Rover Freelander, neměl jsem moc na výběr, ale musím říct že to auto bylo zajímavý, mělo vyndanej kardan, takže nežralo tolik, byl to 1.8 benzín, černá barva a zadní otevírací okno bylo peckovní, a po sklopení sedaček dost místa ( což každý mladý ocení že ? mrk, mrk :-) ), takže nejelo rychle, bylo v celku bezpečný a pěkný, vyšší , tož úplně ne špatný auto pro prvořidiče.

reagovat
H_F
17. srpna 2022, 15:20
0

Nadpis zněl tuším stylový povoz pro potomka, tohle je takový nudný a-b vozítko pro důchodce nebo matky na vesnici na nákup a rozvoz dětí na kroužky
Když pominu zbytek, to "bezpečný" je kde

Ha
Habakukk
17. srpna 2022, 15:29
3

Friťák je bezpečný jako každé jiné auto za 50 litrů poplatné své době. No ona ta 3 dveřová varianta má sundávací zadní Hardtop tedy i částečně bez střechy nad zadníma sedačkama to jde. Jinak na servis už nákladnější auto už jen s titulu 4x4, to pominu motor náchylný na spojku a těsnění pod palicou.

H_F
17. srpna 2022, 15:46
0

No, pokud jde o bezpečnost, tak za pade se dá o dost bezpečnější
Například zmíněná 159 má hlavně pasivní a i aktivní (pokud se koupí nebo se pofackuje do ok stavu) bezpečnost i na dnešní poměry úplně jinde, že i Volvo mohlo závidět

Za pade se dá koupit třeba celkem novej rencek, kterej bude s pasivní bezpečností taky úplně jinde
Já například čelně boural ve velký rychlosti s S80 1gen (dnes taky mrdka do pade), před přepážkou to bylo tak 40% původní délky, ale za ní bez poškození, ani dveře neměly v podstatě vůli, krom pofackovaný držky od airbagu a pohmožděnýho hrudníku od pásu a modřinu na koleni mi nic nebylo

S provozem Freelandera souhlas

Ha
Habakukk
17. srpna 2022, 15:51
2

No jo, ale mě připadá hledat ve střední třídě auto za 50 jako bizár. Ano koupím 159, ale pak jej musím uservisovat a to už není disciplína kde bude 18 letý kluk excelovat. Mě tam prostě sedí Clio, Fiesta, Punto atd. prostě prcek s benzinovou atmosférou.

Sa
Sato
17. srpna 2022, 17:29
1

Ja som mal 23 ked som si kupil alfu strednej triedy za 50 :) a ano dalsich 50 som do toho dal za rok ako nic :) Ak ma nejaku brigadu a je si to ochotny platit tak smelo do toho, ak su to pre rodicov drobne tak asi tiez... Inak alfa je imho univerzalna odpoved. Koroze nekoroze, za tie peniaze su to super auta.
Ak ma byt prevadzka co najlacnejsia tak samozrejme ideal nieco co najtuctovejsie a najmensie so spetkou toho stylu napr Astra Gtc?

Trinom
18. srpna 2022, 13:54
1

Ze studentského platu se dá oservisovat i vyšší střední, jen se budeš muset naučit to dělat ty, ne servis.

Re
RedX
18. srpna 2022, 11:36
2

Nehledě na auto, mladý řidič by si měl sám hradit servis a asi i pojistku, i když ta je pro mladé krutá a i já začínal s povkem na mámu.
Palivo se dá utáhnout i se studentským rozpočtem, ale teprve náklady na údržbu a opravy člověku otevřou oči a ukážou skutečnou cenu individuálního motorismu. Low cost option je pak naučit se na autě pracovat sám - ideální začátek pro mladého autíčkáře.

reagovat
Lo
Locky
18. srpna 2022, 13:48
0

Ak by nemalo ísť o mestský postrk ale skôr auto na dlhšie trasy a výlety, tak zaujímavý tip môže byť Mondeo Mk3. Ja som si ho nedávno kúpil ako prvé auto a zatiaľ mi vyhovuje. Nafte sa asi treba vyhnúť a benzíny až na šesťvalce moc nejdú, ale pre kľudné cestovanie to stačí.

reagovat
Jacob H
19. srpna 2022, 10:19
-1

Focus je klasika. Dá se vcelku levně udržovat a proti nudnému a nezajímavému Golfu, nabízí i tu přidanou hodnotu navíc. Bylo to i mé vysněné první auto. Volvo vypadá zajímavě, sice nemám představu kolem servisu, ale působí reprezentativně, potomek sice nebude za "největšího frajera", protože všichni budou vychvalovat své Ovečky a Supy. Na druhou stranu, podle mě není nej vždy to, co mají všichni. Toho Chryslera jsem moc nepochopil. Teda kromě toho, že dítko pochopí, že styl něco stojí :D

reagovat
beastar
21. srpna 2022, 10:55
1

Fakt je svět mladých řidičů tak plochý? Tyhle komentáře už se tady teda moc neobjevují. Že ty budeš jeden z těch co koupil dvojkovou okynu s TDI třikrát stočenou a dvakrát bouranou? Jinak nechápu ty poznámky o VW. Já měl za to že mladý jezdí spíš Audi, BMW, Honda a tak případně ty racionální něčím jako Corsa. Než oktávkami a Superby.

A sobě si koupil toho Focuse? Mimochodem špatný auto to není, ale že by třeba druhá generace byla kdovíjak nenudná a originální. Však v GB s tím jezdili hlavně důchodci stejně jako v Německu s tím Golfem. Navíc teda v kategorii hatchback za pár je těch aut mnohem víc, co by případně stáli za zvážení. Nudná trojka Focus, Golf, Astra mezi nimi nejsou. Sry...

Zd
Zdeny60
21. srpna 2022, 09:11
0

Volvo 60? Pro studenta? proč ne! Ale vše bude platit tatínek :-((( tohle auto jsme měl a servis je opravdu fakt láce...To snad nemyslel auto vážně...Naftový ještě navíc, který nemá dnes 300, ale tak 600tkm najetých!!!

reagovat
Jakub Pospíšil
21. srpna 2022, 12:49
2

Pokud je dítko "autař", tak ví celkem přesně co chce a pokud to není nějaká vyloženě blbost, asi je dobré tomu jít aspoň trochu naproti (jakože ne, Maserati nedostane, ale zachovalá 156 by dávala smysl).
Pokud jsou mu auta jedno, je nejlepší auto pro teenagera malé MPV. Scénic, Xsara Picasso, takovéhle vergly. Odveze to pět lidí a batohy na fesťák, jde v tom spát, je z toho dobře vidět. Jo, není to masírka, ale v době, kdy člověk žije u rodičů supluje vlastní auto tak trochu i vlastní bejvák.

reagovat
Riccardo Martora
23. srpna 2022, 10:54
0

Takhle jsem přesně u svého prvního auta přemýšlel i já - chtěl jsem quattroporte, peníze jsem měl na AR 166. Ale alespoň s 3.0 bussem a manuálem, takže jsem si to užil až až :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem