načítám data...

4 trendy, které by měly umřít, než nám přerostou přes hlavu

Rozmáhá se nám tu pár takových nešvarů a monstrózní grily rozhodně nejsou tím nejhorším z nich...

zobrazit celou galeriiAutíčkářův hejt: 4 trendy, které by měly umřít, než nám přerostou přes hlavu

V úvodu si vyjasněme pozice. Nepatřím k zahořklým odmítačům pokroku a netvrdím, že za mých mladých let bylo všechno lepší. Koneckonců, za mých mladých byly hlavními symboly cool života barevně blikající hi-fi věž, bezdrátové telefonní sluchátko a fialová šusťákovka. Kdepak, pokrok je fajn, a to i v autech. Dneska se jezdí rychleji a komfortněji než kdy dřív, máme světla, co skutečně svítí, soundsystémy, které zdařile imitují koncertní síně, adaptivní tempomaty činíci i z dopravní zácpy snesitelný způsob trávení času. Kdepak, pokrok je fajn. 

Jenomže občas se nějaká zpočátku nenápadná a nevinná deviace vydá vlastní cestou, během níž totálně zdivočí a na konci se nestačíme divit. Několik takových trendů už delší dobu sleduju a jejich vývoj je krajně znepokojivý. Začínám se bát, kam až to může zajít… 

 

Radiomapa bez čudlíků

Díky dotykovým displejům jsou dny tlačítkového chaosu v kokpitech automobilů definitivně sečteny. Třikrát hurá! Nebo spíš nehurá. Pravda je, že některé extrémní tlačítkové výtvory (zdravíme do Oplu) připomínaly díla Jacksona Pollocka, a to jak přehledností, tak logikou rozmístění jednotlivých položek. Jenže někteří výrobci posouvají minimalismus do stále nových a nových výšin. Poprvé mi beztlačítkové radiomapy začaly lézt na nervy u výrobků koncernu PSA. Ano, mám na mysli ty displeje olemované černým rámečkem s piktogramy, které se tak trochu tváří jako tlačítka, přitom však jde jen o prodloužení displeje. A zatraceně blbě se to mačká. Oč příjemnější je řešení Toyoty, které vypadá na první pohled stejně, ale tlačítka jsou skutečnými tlačítky!
Za úplně největší tragédii pak považuju zdisplejování tlačítek takříkajíc vitálního významu. Sem patří v první řadě ovládání hlasitosti. Jediná skvrna na kráse drahouška Jimnyho je tohle (vpravo nahoře):

Na mistrovskou úroveň pak dotáhli displejový trend v koncernu VW. Škodovky a Volkswageny (u Seatů nevím, ty se k nám do redakce z nějakého důvodu nikdy nedostaly) vyměnily točítko hlasitosti za efektní, nicméně nepříliš funkční dotykovou lištu a do hlubin displejového labyrintu schovaly i tak zásadní funkce, jako je vnitřní cirkulace vzduchu nebo intenzita větráku. V kabině je sice hezky uklizeno, ale když si chcete za jízdy pustit foukání teplého vzduchu na nohy, pravděpodobně nabouráte.

Samozřejmě tu máme displeje lepší a displeje horší. Můžou být rychlé i pomalé, graficky hezké i šeredné, dobře reagující i ignorantské. Například Volvo je zářným příkladem, že i hodně displejovou radiomapu lze udělat tak, aby nebyla otravná. To ale nic nemění na tom, že bych jim za dedikovaná tlačítka klimatizace srdečně poděkovala. Volvo navíc není extrémní – několik čudlíků si stále drží, díkybohu. 

Kam to spěje? Dostaneme za pár let místo volantu displej, na kterém budeme regulovat zatáčení intenzitou přítlaku? Nebo už se nebudeme ani dotýkat, ale pouze z dálky dělat posunky? Ovládání gesty už dneska najdeme v mnoha autech a mě by zajímalo, jestli se mezi vámi najde někdo, komu tahle legrace připadá praktická a funkční.

 

Alternativní voliče automatické převodovky

Teď se asi nevyhnu tomu, abych zněla jako fosílie, ale řadicí páka je řadicí páka. Aktuálně probíhající soutěž, která z automobilek přijde s obskurnějším voličem automatu, mě naplňuje neklidem a úzkostí. Fofrklacek je intuitivní a univerzální, proč se ho zbavovat? A myslím tím poctivý fofrklacek, ne ta polovičatá chudinka, jakou teď předvádí třeba Golf. Funguje sice slušně, ale pocitově už to není ono. Nijak zvlášť nefandím ani sprchové hlavici v Mitsubishi nebo neforemnému nádoru v Audi, neidentifikovatelný útvar v Nissanu Leaf nebo Toyotě Prius radši nebudu komentovat. 

Jakž takž jsem si zvykla ještě na kolečko. Musí to však být kolečko solidního typu, žádná hodinářská práce. Jaguary a Land Rovery mají příjemné velké vroubkované kolečko s jasně oddělenými pozicemi, co s hezkým cvaknutím zapadne. U Fordu to taky ujde, pozice už nejsou tak bezpečné, ale pořád se to celkem dobře drží. Zato kolečko v Peugeotech by se hodilo spíš na mikrovlnnou troubu, protože je příliš placaté a všechny pozice jsou nahuštěny v minimální výseči. 

Ještě blbější – pardon my french – mi připadají tlačítka. Jejich pozici si nelze zapamatovat, takže při každém řazení je třeba skutečně číst písmena. Ne že by přečtení jednoho písmene trvalo kdovíjak dlouho, ale musíte se na něj podívat bdělým pohledem, jinak to nejde. Navíc jakkoli to zní blbě, tlačítka prostě nemají charakter. Vůbec nekorespondují s tak zásadní věcí, jako je změna směru vozidla, spíš je to jak zapínat varnou konvici. A nevytahujte na mě LaFerrari nebo staré ameriky, ani tam to není cool.

 

Obří grily

O tom, jak těžké je prosazovat trend světu navzdory, by mohlo obšírně vyprávět BMW. Od chvíle, co se před dvěma lety objevily fotky nové sedmičky, schytává hejt, výsměch i karikatury ze všech stran. Ano, i já se domnívám, že ledvinky na nové sedmičce nebo čtyřce jsou too beaucoup, ideál si představuju jinak. Na druhou stranu si přiznejme, že BMW je jako obvykle jen oblíbeným fackovacím panákem, který si vyžírá nelibost za všechny ostatní. Trend obřích grilů je tu totiž už nějakou dobu, a to u nejrůznějších automobilek, ba i takových, jejichž produkty platí za etalon vytříbeného stylu. Kupodivu jsem neslyšela nikoho láteřit, že Vanquish Zagato vypadá jako hladový vysavač a Maybach GLS připomíná čelist plejtváka obrovského. Pohled na předek Bentaygy mi nevím proč evokuje rybolov, ale nikdo si nestěžuje. Přitom by to bylo spravedlivé. 

Když necháme stranou pravěk, kdy měly velké grily skutečnou funkci, výrazná a dobře zapamatovatelná ‚tvář‘ je pro každé auto konkurenční výhodou. Zejména pro auta obrovská, rychlá, luxusní nebo všechno dohromady je výraz „sežral jsem všechny tvoje peníze a sežeru i tebe” typický a vlastně žádoucí. Pro maximální efekt dnes automobilky opatřují monstrózní grily ještě podsvícením, což je teprve nádhera. Už se těším, až móda dorazí do nižších společenských kast a noční silnice se promění v barevný stroboskop.
 

Performance pakety na neperformance autech

Emko u BMW, AMG u Mercedesu, ale třeba i takový Golf R nebo Focus ST, to jsou mezi automobilisty notoricky známé a snadno identifikovatelné objekty touhy. Dokážu ještě pochopit, když dostane fešácký sportovní trimming něco jako 340i, ale někde by měla zůstat hranice. Protože jinak se nám budou za chvíli po silnicích prohánět jen samé GT-lajny, ST-lajny, R-lajny, S-lajny, N-lajny a kdovíjaké lajny, přičemž na stará dobrá nevýkonná, nesportovní a obyčejná auta nezbyde místo.

Situace mi připomíná rekreační cyklistiku, kde se každý pupkatý tatík navleče do počmáraného lycrového dresu, jako by se chystal trhnout rekord v Tour de France. Ne, lycra na výkonnosti fakt nepřidá. Stejně tak nepřidají spoilery, falešné otvory vepředu či vzadu, obří kola, rychlé pruhy a plaketky. Některé prvky alespoň neškodí, ale jiné – třeba naddimenzovaná kola nebo snížené podvozky – jsou u obyčejných aut vysloveně otravné. 
Kapitola sama pro sebe je potom karbon. Samozřejmě nemyslím opravdový karbon, šmarjápanno, to by bylo drahé, ale více či méně zdařilé plastové imitace. Obvykle spíš méně zdařilé. 

Také sledujete nějaký trend, který vás upřímně děsí? Vyděste i ostatní v komentářích.


 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Autíčkový Jelen
16. prosince 2020, 11:46
11

Jediné s čím trochu nesouhlasím jsou ty voliče automatických převodovek. Kolečka a podivné tvary mi přijdou na nic, ale v tom mít pro automat pořádnou páku taky extra smysl nevidím. Nejlepší řešení je podle mě pačka pod volantem jak jí disponují Mercedesy, nezabírá to zbytečně místo a myslím, že intuitivní to je. Jinak pokud to to místo zabírat má, tak pak je klasická páka samozřejmě lepší jak většina kulatých a podivných výmyslů.

reagovat
ML
MLKR42
17. prosince 2020, 10:18
0

Osobne by se mi nejvic libila tripolohova mechanicka kolibka D/N/R nekde vpravo od volantu ve spojeni s nejakymi sikovnymi padly na volantu pro prerazovani/rekuperaci.

Ha
Habakukk
16. prosince 2020, 12:00
2

No mě vadí takové ty evergreený automobilové produkce v podobě Falešných výfuků, sání, tady již zmíněných Line plaket. Vždy jsme bral, že AMG je jen to jedno, stejně tak auto z divize M a budou to sakra bestie. Hrát si na honoraci a mít hluboko do kapsy není nic pro mě.

reagovat
Pochtli
16. prosince 2020, 12:24
2

Vítej v době pozérské - "ať ostatní puknou závistí / ať mi dají co nejvíc lajků" na prvním místě.

Fa
Fandatik
16. prosince 2020, 13:45
8

Terminus technikus je NAVONĚNÁ BÍDA.

Grand Admiral Thrawn
16. prosince 2020, 14:16
1

Podle mě je efekt přesně těchto falešných paketů přesně opačný. Lidé pak auta s těmito pakety považují za běžnou konfekci, nedávají tomu tolik pozornosti a když pak uvidí skutečné performance auto, tak ho budou považovat za podobný případ a nebudou ho řešit dost vážně. Což je tedy dobré pro zájemce o sleeper, ale ne pro toho, kdo s podobným autem chce dělat parádu.

Pochtli
16. prosince 2020, 12:21
0

U Jimnyho nebylo tlačítko hlasitosti i na volantu? To bych se divil. Ve Vitaře jsem tu šmatlací hlasitost použil tak dvakrát.
Na druhou stranu je Suzuki sympatické tím, že do displeje narvali jen to nejnutnější (telefon, navigace, rádio) a zbytek je stále blbuvzdorně tlačítko/točítkový, navzdory konkurenci.

reagovat
Viola Procházková
16. prosince 2020, 13:58
0

Ovládání hlasitosti na volantu už je dneska snad v každém autě. To nic neměni na tom, že u radiomapy má bejt točítko a bastafidli!

Trinom
16. prosince 2020, 15:29
3

Dokud je na volantu kolečko, je svět ještě v pořádku. Až tam bude dotyková ploška, tak s tebou budu souhlasit. Osobně jsem na Scorpiu použil kolečko (a následně tlačítka) na ovládání hlasitosti asi tak jednou. Pod volantem nebo na volantu to je prostě lepší a nemusíš to hledat, protože to trefíš i poslepu.
Daleko horší podle mě je to ovládání topení.

MB
MBMB
16. prosince 2020, 23:28
0

Taky mi přijde, že z toho řada novinářů dělá hroznou kovbojku. Snad v každém testu se řeší, jak se ovládá hlasitost na středovém panelu. Sice souhlasím, že častokrát to výrobci řeší poměrně neergonomicky, ale jako řidič stejně používám to, co je na volantu.

Viola Procházková
17. prosince 2020, 09:00
2

Dělám z toho kovbojku, protože když tam ta funkce je, tak má být funkční. Tím, že tam funkce je, výrobce přiznává, že tam má smysl. To už bych spíš pochopila, kdyby tam ovládání hlasitosti nedali vůbec a nechali ho jenom na volantu. Není to potřeba, vybavené.
Jenomže se na světě kupodivu najdou lidi, co jezdí se spolujezdcem, a dokonce i takoví, co spolujezdci nezakazují sahat na volume. Tam se pak funkční kolečko hodí.

Pochtli
17. prosince 2020, 10:58
0

Viola: Zrovna spolujezdci to může být relativně jedno, jestli je tam točítko nebo šmatlátko, pokud to funguje - na jízdu se stejně nepotřebuje soustředit. Ano, druhá věc je ergonomie.
Spíš mě víc vytáčí nemožnost zadat trasu do navigace za jízdy, ač jiné blbosti nastavovat a řešit jdou.

MB
MBMB
17. prosince 2020, 13:03
2

Já to naprosto chápu v článku tohoto typu. Spíš mi to začíná lézt na nervy v testech, když pomalu v každém druhém je buď litanie o tom, jak je super, že to má v dnešní hrozné době kolečko, nebo naopak o tom, jak je špatně, když to kolečko nemá. Přitom taková blbost.

Ronoath
17. prosince 2020, 13:10
1

Jsou okamžiky, kdy využiji tlačítka pod volantem pro zvýšení/snížení hlasitosti, a pak okamžiky, kdy se hodí točítko. Mám to zhruba 80:20 a jsem rád, že točítko mám.

Viola Procházková
17. prosince 2020, 16:34
1

Předem se omlouvám, ale v mých testech se nejspíš i nadále setkáš s litaniemi, že mi chybí točítko :). Co o tom má člověk furt psát, že jo.

ro
rock
16. prosince 2020, 12:30
2

Jenom na okraj: gril u Zagato verzí Astonů byl vždycky větší než u originálu a nikdy nebyl vkusný.

Dotykový infotainment je zlo.

NEvadí mi kreativita u voliče automatu. Vůbec nevidím důvod, proč by to mělo mít formu klacku a pokud se návrhářům zadaří něco, co splní svoji funkci, dobře padne do ruky a navíc to bude designově zajímavé, tak mi to fakt neva. Zrovna u tohodle si stálý řidič zvykne a trpět bude jenom novinář střídající auta.

Vadí mi zaslepená plastová imitace plastové mřížky imitující tahokov. Úplně klasický příklad je Kodiaq, ale je to rozlezlé napříč celým automobilovým světem.

Vadí mi imitace karbonu, hliníku, chromu, dřeva i kůže, v interiéru i v exteriéru.

A samozřejmě trend nejzásadnější: vadí mi vynucený přechod na elektromobilitu navíc bez přiměřené infrastruktury.

reagovat
M
16. prosince 2020, 21:15
0

Ale cela mriezka tam zaslepena nie je, alebo? V strede nechceli nechat hladku plochu, coby kryt radaru, tak sa to asi dizajner snazil opticky prepojit.
A ako tahokov to fakt vyzera, mas pravdu, to mi nenapadlo. Tak drsnarna namiesto zakazanej traverzy neasi ;)

ro
rock
17. prosince 2020, 06:10
4

Radar je -předpokládám- pod logem. Tam ta zaslepená plocha vypadá taky blbě ale to jsem na mysli neměl. Mně vadí ten prostor pod nárazníkem. Nasávací otvor ani ne na šířku RZ, ale rozšklebená tlama přes celé auto a v ní ta příšerná imitace mřížky.

Já prostě nerozumím tomu principu dát na viditelnou plochu věci za statisíce nebo miliony přiznanou imitaci. To je něco, co má svoje opodstatnění na autíčku za 49 z vietnamské tržnice, ale na dospělým autě?

eLzyx
16. prosince 2020, 12:58
0

tyhle pakety na "socka" auta jsou dle mého názoru zejména kvůli trhům, kde jsou silná auta extrémně zdaněná, přičemž automobilka nechce přicházet o prachy "za nic". Ten plastový nárazník S, R, AMG, M paket, line, design stojí v materiálu v podstatě ty samé prachy jako ten obyčejný. Akorát je zapotřebí rozpočítat náklady na formy.
Moc mi nevadí ve chvíli, kdy jsou osazeny na druhou nejsilnější motorizaci. Vadí mi ale, pokud jsou nasazeny na tu nejnižší. To je trapárna všech trapáren.

reagovat
Fa
Fandatik
16. prosince 2020, 13:53
3

Taky vidím MB páčku pod volantem jako ideálně funkční.
Ale úplně nejhorší jsou ty blokovací zámky automatu. Zlatá velká páka.

reagovat
beastar
16. prosince 2020, 14:00
0

Super clanek. Nemam co dodat. S nelibosti pozoruju ty stejne veci. A jako fakt volice Audi jsou trash horsi uz jsou jen tlacitka a hnusna tocitka.

reagovat
M
17. prosince 2020, 20:46
0

Bez zvyku to fakt nejde... vracia sa to stale do zakladnej polohy a nevies co tam mas... a take volvo sa nechalo inspirovat, dokonca vymyslelo dvojklik na pake :)

Ch
Chochin
16. prosince 2020, 14:04
2

Mne zase vadi, ako niektore automobilky experimentuju s co najoriginalnejsie tvarovanym C-stlpikom. Napriklad Opel.. relativne pekna Insignia combi, a daju tam taku ohavnost, to iste Astra... a zacal to robit aj VW na T-rocku napriklad.

reagovat
esmo
16. prosince 2020, 14:07
-2

Já rozhodně souhlasím s voličem automatické převodovky. Možná jsem staromilec, ale prostě potřebuju mít nějakou páku za kterou beru. Samozřejmě, přehnaný mcatci jako v Superbu 2 to je taky o ničem. Ale zatím asi nej ZF volič (jasně bmw).
Grily mi nevadí, celý to haló okolo velkých ledvin na BMW je k smíchu. Jsem rád že jsi tam dala třeba fotku Astonu, protože ten s velkým grilem vypadá sexy. A i tomu Mercedesu nebo Audi to sluší.
Radio mapa bez čudlíků je děs běs, otočný volič je zatím to nej co jsem zkusil. Ale šmátrat někde za jízdy po dotykové obrazovce, to nemůžu...
A Sline, Mpaket, Rline...no proč ne, ty auta vypadjí líp. Kdybych si konfigurval nové auto, tak si ho jednoznačně tak nakonfiguruji. A není to protože bych chtěl někomu lhát že mám skutečné Mko, znalé oko realitu pozná, Jen to prostě vypadá líp...

reagovat
Grand Admiral Thrawn
16. prosince 2020, 14:18
4

Nejlepší je, když v autě žádný volič automatické převodovky není.

reagovat
Ju
Junior
16. prosince 2020, 15:16
7

Hele a proč přesně bych chtěl mít na středovým panelu nějakej klacek, co akorát zabírá místo a překáží, když reálně ho potřebuju akorát při začátku a ukončení jízdy. Za mě čudlíky PRDN a čau. Místo voliče radši další nápoják.

reagovat
Ev
Evlo
16. prosince 2020, 16:23
0

Taky me to vic vyhovuje pod volantem, tam je ten spravnej pocit jak to clovek drapne rukou zespoda

MB
MBMB
16. prosince 2020, 23:35
0

Asi tak. Klacek má za mě význam jen u auta, kde řidič z nějakého důvodu vyžaduje manuální sekvenční řazení pákou. Tedy například při driftování, kdy může být složité hledat správné pádlo pod volantem. Pro běžná auta je to nesmyl zabírající místo.

Slower
16. prosince 2020, 16:08
10

Me treba docela rozciluje kdyz je volic automatu ocividne elektronicky (a ne naprimo do prevodovky) a nacpou ho doprostred. Vzdyt uz je uplne jedno kde je, navic ho pouzivam za celou cestu tak 2-3x.
A ne, oni ho nacpou doprostred, kde by by mohlo byt cokoliv uzitecneji. At uz cup holder, schranka, fotka Svate Marie...

A dalsi trend co me stve - nudne barvy. Clovek aby pohledal auto s nejakou barvou, natoz hezkou. Ano castecne za to muzou zakaznici, ale to i za vetsinu dalsich trendu, ale kdyz jsem si zkousel nakonfigurovat A6 nebo Supa, tak na supa neni tolik peknych barev a na A6 jsou jen v individualu a to stoji jako ojete mensi auto.

reagovat
Ev
Evlo
16. prosince 2020, 16:29
0

Tady dostanes radne sezrat od okoli, kdyz si koupis zarive zelenej sportak :D a nevim jestli je to zavist

Slower
17. prosince 2020, 22:00
-1

Ja o tom trochu premyslel a asi ziju v nejake dobre socialni bubline.
Lidi kolem me bud maji auta radi, nebo jsou jim ukradeny v tom dobrym smyslu. Co si mysli sousedi mi je ukradeny.

Kamarad ze skoly ma AR Gulii quadrifoglio, kamarad z mesta odkud pochazim ma Vette C7, majitel firmy Z4 3.0Si a ted si chce koupit jaga XK, sefova ma VW Brouka. A zase nekteri kolegove auto ani nemaji a jednou za mesic si pujci auto z car4way. A dalsi kamaradi ze skoly maji obcas Oktavku, protoze byla levna/sluzebni. A tak nejak nikdo z okoli nema potrebu si kupovat auto, jen aby udelali dojem, bud si ho koupi protoze potrebuji, nebo protoze chteji. A tak nejak se obe skupiny respektujou.

Jen je pravda, ze kdyz jsem potreboval dovezt dceru do skolky a zena si vzala daily, tak jsem radsi zaparkoval o ulici dal a dosli to pesky at zbytecne neprovokuju :)

BonfireCZ
16. prosince 2020, 16:11
14

Za každou povinnou dotykovou věc bych dával hvězdičky za bezpečnost dolů...

reagovat
M
17. prosince 2020, 21:37
1

Najviac lajkov ma komentar, ktory vynechava povinnu dotykovku kazdeho mladeho jedinca posledneho polstorocia? Seriously?
(Nejde o sexizmis, ale odkaz... na mládí, tak aby sa niekto nepohorsoval, ale nostalgicky sa zasnival)

Fa
Fandatik
18. prosince 2020, 02:54
1

Stále se řeší infotainmenty a občas zapomeneme na úžasné dotykové plochy s haptickou odezvou. :-))

Po
Pospis
19. prosince 2020, 00:06
1

Nahoře budou čudlíky dva a dole taky alespoň jeden. Ale dotykovka je to výstavní s tím souhlasím.

Ev
Evlo
16. prosince 2020, 16:17
0

Ten volic u nissanu je docela normalni, vypada fak divne, ale ovlada se vpodstate jako manual, taky jsem si napred rikal wtf.
Grilly me teda nejak nevadi, tohle neresim, volume kolecka a cerny zrcadla resim dost a je to jeden z duvodu proc nedokazu prekonat koupi noveho auta.

reagovat
Vencos
16. prosince 2020, 17:50
4

Není nic zbytecnejsiho, než mit z podlahy zbytečnou páku, která zabírá místo! Mě třeba přijde daleko přirozenější, když je Paka pod volantem - vyrostl jsem na tom, zvykl si na to a nikde to nezabíralo zbytečný místo.
Třeba v Mazdě MX-30. Tam by se daly dělat kouta se středovou konzolou, ale ne, je tam debilní fejk-páka, protože přece pod volantem to je moc emericky a přesmažený a na čudlíky.. Čemu by vadily čudlíky??? A klidně by to snad mohlo být v menu infotainmentu (nadsázka, však jen mírná). Volič automatů místo páky manuální převodovky je hotovej nesmysl. Měli by to zakázat.

A nezřídka kdy se mi stane, že u takového "pákového" automatu, podvědomě slapu na spojku...

reagovat
bkralik
16. prosince 2020, 19:02
0

Překvapuje mě, že si stěžuju první, ale musím říct že mě celkem znepokojilo použití slova "Gril" v článku. V perexu jsem ho ještě přešel, ale to že se v samotném článku vůbec neobjevilo spisovné "mřížka chladiče, mřížka nárazníku..." mě celkem překvapilo. Zvlášť na webu, který si libuje v takových archaismech jako "venkoncem" a co používá úžasná nová slova jako "radiomapa".

reagovat
Viola Procházková
17. prosince 2020, 09:03
2

Mřížka chladiče se týká těch ostatních aut. Tato mají gril – od slova grilovat :).

Jimi
17. prosince 2020, 12:53
0

Gril je pro znalé absolutně v pořádku a hlavně je to krátké a výstižné označení. Všichni ví, oč se jedná...

Opelfahrt
17. prosince 2020, 17:17
2

Říká se tomu gril, protože to anglicky je to překvapivě stejně, dokonce i francouzsky a znamená to překvapivě „mřížka“. Já zase naopak nečekám, že internetoví autonovináři budou používat jenom spisovná slova, takže v pohodě. Ale zas bych se divil, kdyby psal „gril“ Tomáš Hyan.

bkralik
17. prosince 2020, 22:23
-1

Jimi/Opelfahrt: Jasně že anglicky to je Grill/Grille a jasně že tomu všichni kdo umí anglicky rozumí. Ale proč v tom případě píšeš autonovináři a ne carjournalists? A proč vlastně vůbec nepíšeš anglicky, když tomu by taky každý rozumněl?
Zlokoččino vysvětlení beru, i když z něj taky nadšený nejsem. Navrhuju, abyste to použití ospravedlnili, na nějakém dalším autíčkářtrackdayi sehnat nějaké vozidlo z vyjmenovaných a zkusit na něm něco opéct ;-)

Fa
Fandatik
18. prosince 2020, 02:42
0

Na plastu se opéká blbě, možná nějaký ten rok zpět by to šlo. Takže funkce grilu asi nic moc.
A jelikož velká část "předního vzhledu" (pokus o obejití slova design), který má vybavovat představy (mohl bych použít evokovat?) díl přístupu vzduchu k chlazení motoru není funkční (nemůžu použít slovo mřížka z důvodu více či méně zaslepeného dílu, tedy není to mřížka).
Použití slova gril vnímám v kontextu pejorativně a myslím, že to byl účel. A splnil úlohu.

Opelfahrt
18. prosince 2020, 14:35
0

Tak grilovat by se dalo na mřížce, co měla na zadním čele na výdechu motoru Š100L a všechny ty verze „lux“, ještě to měly první verze 120 GLS.
Fotky jsem převzal z pozoruhodné internetové encyklopedie Auta 5P – Zdeněk Patera (auta5p.eu).
-
Komentář upraven 18. 12. 2020, 14:37:10

Jimi
20. prosince 2020, 19:04
0

Osobně to znám z němčiny a např. Češi a Němci to v automotive hodně používají. Automechanici taky.

Jenda_K
16. prosince 2020, 19:04
0

Zajímavě řešili vzhled masky u Mitsubishi, zákazník si mohl zvolit zda velký nebo malý gril.

reagovat
M
16. prosince 2020, 21:08
7

Gril si vyberie zakaznika

je
jerry
17. prosince 2020, 12:24
0

Grillen am Fahren:-)

St
Staromil
17. prosince 2020, 18:48
0

Super, to mne fakt pobavilo...:-))))...neznal jsem to !

PachezZ
16. prosince 2020, 20:10
2

k té řadicí páce - já si teda myslím, že není třeba lpět na něčem co by připomínalo mauál... i když je to lepší než některá špatná řešení. V souvislosti s tím pak moc nechápu, proč i třeba u čistě elektrických platforem výrobci pořád budují obří středový tunel místo aby nechali rovnou podlahu...

reagovat
ro
rock
16. prosince 2020, 20:31
4

- můžou získat prostor na ovládací prvky, které budou pohodlně nadosah ruky ležící na loketní opěrce (teda pokud nechtějí veškeré ovládání nacpat do patlacího displeje
- získají prostor na cupholdery a odkládací kastlík, s rovnou podlahou by se to hůř umisťovalo
- pro některé řidiče je útulnější, když jsou obklopeni hmotou, než kdyby vedle sebe měli prázdno (pro mne, třeba)

Černá Vovce
17. prosince 2020, 08:31
0

Pravda, já mám taky radši středový panel a nesnáším rovnou podlažím evokuje mě to 120ku nebo Favorita, takové to levné auto. U 207 tomu říkám Macocha co je mezi sedačkama. Jsem rád když mě kokpit obejme jako kokpit v letadle

ki
ki1gor
16. prosince 2020, 23:54
-2

Výstižný pěkný článek!. A teď mi řekni, jak by sis představovala idealní design pro zmíněné značky, tak aby to nevypadlo, že je to vše vyrobeno z jedné formy a uspokojilo to tvoje bystré očko. neboli nenasytelnou lidskou díru wanna be different, cool. Myslím, že reakce máš oprávněný, ale složit auto není jako když si koupíš auto z Lega. Každý jejich prvek zabere tisíce hodin práce + studií toho, jak to bude působit na průměrného pupkáče a jeho okolí. Každá značka chce, aby se jeji majitel naučil a zvyknul si na jeji výtvor. Zvyk je silný faktor, který některé lidi udrží kupovat auto jedné značky po celý život.

reagovat
Viola Procházková
17. prosince 2020, 09:11
3

Úplně ideální by samozřejmě bylo, kdyby mi postupně ukazovali všechny návrhy, já bych stokrát řekla "next" a po stoprvní by se mi to třeba líbilo. A pak by to vyrobili jenom pro mě, aby to bylo unikátní, a pro všechny ostatní by to vyráběli jiné, samozřejmě šederné.

Já vůbec nerozporuju, že to na průměrného pupkáče funguje. Kupodivu ani nenaznačuju, že komu se to líbí, je průměrný pupkáč. Každý má nějaké svoje kinks, že. Jakákoliv debata o estetice je subjektivní. Mně se obří grily nelíbí, ale zas nečekám, že kvůli tomuhle článku přijdou designéři v BMW nebo Bentley o prémie a dostanou za úkol okamžitě všechno přepracovat.

briza
17. prosince 2020, 07:55
10

To tady opravdu nikdo nechápe důvod dámské fixace na klasický tvar voliče automatu?

reagovat
fortress
17. prosince 2020, 11:46
1

Za mě to je zmíněné dotykové ovládání - nevim o nikom kdo by o to stál, je to takovej open space automobilismu. Různé "asistenty" kecající do řízení (zárovenň proti nočnímu vidění nebo 360 kameře nic nemám). Šmírovací systémy a "černé skříňky" v tom vidím do budoucna velkou hrozbu. Nakonec elektrifikace a boj proti CO2 které auta nejenom prodražuje, ale některé modely a motory v Evropě neuvidíme. Oproti tomu je mi nějakej S-line uplně volnej.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. prosince 2020, 12:20
1

V článku mě nejvíc zaujal výraz "RADIOMAPA" pro obrazovku infotainmentu/navigace. Ani google totiž takové použití tohoto slova nezná. V anglickém kontextu mi najde seznamy rádií a v CZ kontextu to je pak mapa radiologických pracovišť v ČR.
Jinak náhradu fyzických ovladačů dotykovými také považuji za problém.
Jen k tomu Oplu, u těch kritizovaných modelů těch tlačítek nebylo nikdy víc než třeba u tehdejších VW (např srovnání astra vs golf), jen prostě byly větší, aby se dali snáz nahmatat. Většina novinářů se je ale nikdy neobtěžovala spočítat, aby zjistila, že jich je méně než u konkurence a rovnou psali jak jich je moc.
Ad řadící páky. V tradičních řadičkách žádný přínos nevidím. Když srovnám třeba současnou hybridní Corollu, která má velkou páku s předchozím joystickem u Aurisu, tak řešení Aurisu je mnohem příjemnější na ovládání a nezabírá tolik místa. Se "sprchovou hlavicí" u Mitsubishi se pracuje také velmi dobře.

reagovat
Sa
Sato
17. prosince 2020, 14:12
2

Radiomapa je len miestny patvar pre infotainment.

Viola Procházková
17. prosince 2020, 16:33
1

U těch starších oplů není problém s počtem tlačítek. Je problém s jejich úplně dementním rozmístěním a ještě dementnějšími popisky. Vzpomínám si, že ze čtvrté generace Astry jsem někomu volala o pomoc, kde najít nějakou funkci, a to mé IQ – troufám si říct – minimálně průměrných hodnot dosahuje. Teď mám třeba BMW, které má tlačítek mraky, a je to boží. Protože u jejich aplikace někdo přemýšlel.

St
Staromil
17. prosince 2020, 18:46
1

Mám zastaralé auto, v něm spousta tlačítek a točítek...a je to sakra fajn, protože jsem "staromil"...:-))... Něco zapnout cvak, něco vypnout, cvak, nastálo nebo navždy, nebo naopak na nikdy. Klima komplet tlačítko točítková, Většinu ovládání úplně po paměti, něco krátkým pohledem. Něco k tomu na volantu a část hlasové ovládání. Vše na svém místě, intuitivní i bez návodu. No, nečeká mne lehká budoucnost při zvykání si na matlání po tabletech s hrdým názvem a puncem modernosti "infotajment". Taky jsem pořád spokojen s tím, že mi do řízení auto kromě přeci jen pár vymožeností nekecá ( nicméně, ač mám třeba hlídání mrtvého úhlu, stále si sakra dávám bacha na sledování zrcátek, která, když jsou dobře nastavená vlastně žádný mrtvý úhel nemají...občas mne auto i zbytečně vystraší něčím, o čem vím...). Až si na to někdo, tedy spíše skoro každý řidič v budoucnosti zvykne tak, že bude na vše spoléhat až otrocky a jednou to nezabrzdí, nezatočí volantem, nezačne dramaticky pípat, tak se bude divit...Pokud nám to tedy se současným entuziazmem budou automobilky vytrvale, ale spíše pro omezení nákladů, cpát horem dolem jako geniální výdobytek pokroku v automobilovém průmyslu spolu s nesmyslnou adorací elektromobility bez reálně dosažitelné použitelné infrastruktury ( ne teď nebo brzy, ale z velké části nikdy ! ). V některých věcech by to asi chtělo spíše "mírný pokrok v mezích zákona" a zlepšovat to a tam, kde to má smysl.
No, k automatickým převodovkám se moc vyjádřit nemohu, protože "manuál" dosud vždy a u všeho ( při zkušební jízdě s Kodiaqem jsem jako pako pořád šlapal levou nohou na podlahu...tedy hlavně při rozjíždění a zastavování...). Tak až někdy v budoucnu.
Grily, hlavně ty fakt velké ? No, není to většinou moje třída aut, ale BMW jsem měl vždy rád a kromě té, tehdy pro mne po krásné E39 "zprasené 5 E60",...asi jen doteď. Jinak vzpomenete na první "překvápko" tohoto druhu ? U mne to tedy je asi Audi, už je to dost dávno (okolo 2005?), skok ve vizáži masky to byl značný, tehdy asi odvážný, dnes "normálka"...pravda, jako BMW to asi nepřehnali, ale odvážné to bylo...zvykli jsme si. Ale na něco si asi fakt nezvyknu. A na závěr...rád čtu článečky ( i reakce) od Violy, svěží forma, trefné, podnětné k diskusím...těším se na další !

reagovat
St
Staromil
17. prosince 2020, 18:59
0

.... a ještě malý dotatek...pořád mne nějak neomrzela klasická převážně analogová přístrojovka u hlavních komponentů, vždy dobře čitelná, přehledná dokonale informativní, nepřeplácaná informacemi a barvičkami....no, protože "staromil"... Nicméně je mi jasné, že zde se pokrok fakt nezastaví a přeci jen i nějaké výhody a zlepšení zde být mohou a jsou.

reagovat
Jenda_K
17. prosince 2020, 19:13
1

Za nejlepší variantu voliče automatu považuji tuhle, nikde nepřekáží, je po ruce a umožnuje volný průchod po podlaze vozu, Řadící páka manuálu umístěná tamtéž je také příjemně po ruce, v jednom autě to táta měl a řadilo se pohodlně a rychle.

reagovat
Franz Kafka
18. prosince 2020, 10:02
0

Článek asi v pořádku jako názor autorky musím jen akceptovat. Absolutně to tak nemám. Infotaiment mi většinou nikde nevadil, ale dobře nestřídám desítky aut ročně. Stejně tak mám rád tlačítka zejména ta která jsou podsvícená. Líbí se mi starý interiér v "911, 996" kde je vidět ještě i docela dost drobných tlačítek. Taky tady je poměrně dobře vidět řadící páka a tak podobně. Člověk se nesplete. Giulia naproti tomu působí moderně a občas mě tedy infotaiment nepříjemně překvapí tím, že nic nedělá. Ovšem v moment kdy má pracovat. Inu jsou to stroje. Jen.

Různé rádoby sportovní pakety se mi nelíbí je to o tom hrát si na něco, co nejsem. Pokud to je na nějakém malém dieselu o to hůře. Nejčastěji ale vídám v rámci obchodu lidi s plaketkami L&K a "RS" a tam mi to přijde v pořádku. RS oktávia není ošklivé auto nová čtvrtá teda trochu vypadá jako zlý vysavač, ale na to si zvykneme časem. Jako majitel staré pravé S4 taky úplně nechápu potřebu si na Audi s tdi nechat naplácat odznáčky S-line, ale budiž. Je to věc těch lidí já bych to nechtěl. A ty přední masky respektive mřížky, potažmo gril. Na něčem to nevypadá špatně zrovna BMW se mi moc nelíbí, ale asi by to pro mě nebyl důvod si jedno nekoupit. Je to teď takový trend a mimochodem Maybach je ošklivý a trapný z mnoha jiných příčin, než je přední maska. Mercedes pro Číňany až tak hluboce degradovali takovou krásnou značku.

reagovat
PB
23. prosince 2020, 03:41
3

Falesny "sportovni zvuk" v reproduktorech. To je spolu s falesnymi koncovkami a pseudo-sportovnimi trivalci pro me asi nejhorsi trend.

reagovat
PeterLuk
25. prosince 2020, 15:23
1

Fejkové koncovky výfukov. Zbytočné, lacné a trápne.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem