načítám data...

Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Někdo řeší krizi středního věku uřvaným rudým sporťákem, jiný si vystačí s nenápadnějším strojem. Účel je však stejný – svoboda, dobrodružství a cesta jako cíl.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Už pár týdnů, možná měsíců sháním ojetý automobil. Asi to všichni znáte – mám jen pár jednoduchých požadavků, přesto se mi nedaří. Samozřejmě nejsem tak naivní, abych se do podobného dobrodružství pouštěla na vlastní pěst. Jelikož autům rozumím jako koza petrželi, hledám pomoc u odborníkům všeho druhu. Zatím jsem dostala vynadáno na Nyxu, v několika facebookových skupinách a od svého servisáka, tu správnou konstruktivní radu však stále ne a ne obdržet. Tak jsem se rozhodla obrátit na nejvyšší poradní instanci – redakci a čtenáře Autíčkáře. Když už mám automobilový magazín, tak ať je mi, herdek filek, taky k něčemu užitečný!

 

Vážená redakce Autíčkáře,

obracím se na vás jako zkušené experty, kteří dokáží najít řešení i tam, kde žádné rozumné neexistuje. Přesně takové budu nejspíš potřebovat…

Nejprve tvrdá fakta, tedy podmínky, přes které nejede vlak. Sháním dvoustopé vozidlo, k jehož řízení stačí oprávnění skupiny B a je legální k provozu na veřejných komunikacích. Musí mít nejméně čtyři sedadla použitelná pro přepravu lidí (s hlavama a nohama). Rozpočet činí maximálně 200 tisíc včetně počátečního servisu. A počáteční servis nesmí zahrnovat vyvařování ohnilé kastle. Vidíte? Úplně normální požadavky. 

K čemu chci auto používat? Převážně k rodinnému cestování – a nemyslím tím dopravu na letiště, nýbrž třeba dvoutýdenní roadtrip. Nepočítám s tím, že se čtyři pasažéři vyspí uvnitř auta, ale aspoň dva by měli. Ostatní budou mít stan buď na střeše, nebo na zemi, to už je fuk. Do auta se tedy musí kromě lidí vejít i spacáky, karimatky, stan, vařič, whatever, prostě kompletní výbava plus nějaké zásoby jídla. Úložné prostory lze asi částečně řešit různými přídavnými boxy a rakvemi, s tím problém nemám.

A teď se nám to začne trochu komplikovat. Vůz musí být použitelný i jako daily, což rovnou vylučuje všechny obytky a dodávky s pevně instalovanou vestavbou. Vestavba, která jde vyndat, nevadí. V každém případě musí auto obstojně fungovat na běžné silnici i na dálnici. Do té divočiny se člověk napřed musí nějak dostat.

Co je výhodou? Jednoznačně pohon 4x4. Nanapsala jsem ho do podmínek, protože si umím představit auto, které jeho absenci vynahradí jinými benefity. Nechystám se za polární kruh ani do Afriky, takže asi nepotřebuju nazvedaný expediční offroad (ale chci ho, to zas jo), každopádně budu radši, když mě auto pustí i mimo vyvoněné silnice. Pokud se nedostanu na místa, kde nejsou lidi, celý podnik jaksi postrádá smysl. 

Další výhoda je samozřejmě rozumná spotřeba, řekněme do patnácti litrů na sto. Víc už by smrdělo osobním bankrotem a nutností plánovat trasy výhradně podle počtu dostupných čerpacích stanic. Servisní náročnost by měla počítat s možnostmi lokálních garážových servisů – když se to vydrbe na Ukrajině, mělo by se to ideálně na Ukrajině opravit. Potěší variabilní vnitřní prostor a stáří, které poskytuje aspoň elementární bezpečí posádce. Velmi moc potěší jakýkoliv cool faktor.

Po čem koukám? Po co největších offroadech (Pajero, Discovery…) nebo co nejterénnějších dodávkách (Vito, Transporter, Ducato, ameriky…). Ale možná vás napadne něco úplně jiného.

Co nechci? Rozhodně nechci projekt. Moc ráda si budu auto upravovat a vylepšovat podle svých představ, ale už teď by mělo být schopné jezdit a fungovat. Nechci orezlý křáp, který proleze technickou jen za tučný úplatek.

Za všechny dobré i debilní rady předem děkuji,

pac a pusu, 

Zlokočka

PS: Abych byla upřímná, více než od slovutných redaktorů si možná slibuju od našich laskavých čtenářů. Je mezi vámi někdo, kdo si potrpí na prázdniny v podobném duchu? Velmi ocením každou zkušenost. Máte tip na konkrétní auto? Nebo dokonce máte nějaké na prodej? Sem s ním!

 

A teď dobré rady mých kolegů:

Sub Urban od Jeníka

Jako každý slušný člověk i Viola miluje velké železné věci. Chevrolet Suburban z devadesátek má železný nárazníky, dvakrát tolik světel, než je třeba, a je proslavený tím, že funguje. Je to totiž pořád ještě truck, žádné pozlátko. Automobil je tak velký, že když nechceš, nemusíš se se spolujezdci potkat. Jeho interier se pak vyznačuje kvalitou hodnou pouze amerik devadesátých let, takže ti vůbec nebude líto, že ho okupanti zadních sedaček zcela zdevastují. Navíc je to čtyřkolka v automatu.

foto: The U.S. National Archives

Jako motorizaci doporučuji naftu, protože to není petrolheadské a navíc se to dělalo s 6.2 atmosférickým dieselem, který sice vůbec nejede, ale zato žere jen 13, což mi přijde na tuhle věc celkem cajk. V novějších kusech sice najdeš asi jen benzinové osmiválce, ale zplynovat jde všechno a navíc ty moderní osmy nejsou extra rozežrané, když je zatížíš, což tohle auto umí. Jo… Ač by to z jeho názvu mohlo svádět, vřele nedoporučuji tento automobil provozovat v sub-urban oblastech naší země, neb tě z návsi vyženou, protože jim pojezdiš kytky.

Tož tak. A s korozí si nedělej starosti, hlídej jen, aby nebyl poškozený rám. Zbytek je tam jen proti větru.

Sharan od Hamstera

Zkusil jsem se nad tvým dotazem zamyslet, nakouknul jsem i na inzertní servery a seznal jsem, že otázka možná zní jednoduše, jednoduchou odpověď ale nemá. Inzerce je plná krásných drahých věcí a levného šrotu. Všechna Vita a Transportery za cenu odpovídající rozpočtu již většinou rozhlodává koroze. 

Když jsem se pokusil povznést nad starosti obyčejných lidí a rozpočet ponechal stranou, místo řešení na mě vypadla jen další lavina problémů. Vezměme si třeba takový Transporter T4 Syncro, ideálně v provedení se uzávěrkou diferenciálů – to je to ono. Žádná leštěnka, ale stará poctivá technika, léty prověřená. Třeba se podaří zázrak, někde se objeví hezký a zdravý kus, potom už stačí jen trochu jej dotvořit, obout terénní pryže, na střechu posadit stan a 3000 kilometrů po východních pustinách může začít. 

Jenže to je ta romantická představa. Ano, vypadá to cool, ale není.  Z těch tří tisíc kilometrů povede mimo cesty jen pár a do skutečného terénu se nepojede vůbec. V cizí zemi, daleko od domova, s rodinou ve voze a ne právě novotou oplývající technikou bych na nějaký offroad zapomněl. Do podobného dobrodružství bych nešel ani s nazvedaným Patrolem, pokud by moje karavana neobsahovala ještě alespoň jeden vůz. Zbytek, tedy nějakých 2960 kilometrů potom vůz pojede po silnici a tady nazvedaná T4 na drapácích nejen vypadá trochu komicky, ale hlavně nefunguje. Gumám schází grip, motoru výkon, karoserii hluková izolace. To vše jen proto, abych vypadal cool? Mně by to za to asi nestálo.

Takže teď vyslovím tu nejnudnější věc, jaká v tomto článku zazní. Volkswagen Sharan. Jo, chápu teď to opovržení. Není to stoleté rozvrzané Chevy Astro s osmiválcem, jehož všechny neduhy se vyřeší přestavbou na LPG, není to to poctivé staré železo. Není to husokrutopřísná kára, hvězda sociálních sítí. 

foto: Autoevolution.com

Jenže je to spolehlivý, prostorný a dostupný vůz. S pohonem všech kol – na nějakou tu polňačku drsnou čtyřkolku s uzávěrkami nikdo nepotřebuje – a nezničitelnými motory bych se v něm nebál vyrazit na cestu kolem světa. Ostatně většinu ojetin do našich bazarů dotáhli ze západních zemí překupníci právě za Sharany a půl milionu kilometrů s velkým vlekem nebyla žádná vyjímka. Ale to hlavní – Sharan je dnes levné auto. I se skromným rozpočtem se tak dá docela hezky upravit. Nějaké ty krycí plechy pod motor, světelná rampa, stan, chytrá vestavba a je to. Není to asi tak atraktivní představa, ale v reálném světě se takové auto nemusí bát ani dálnice a celá expedice se dá uspořádat i s relativně skromným rozpočtem.

Commander od Dana

Pro tvé touhy a potřeby existuje jedno zcela dokonalé vozidlo. Projede terénem, kde neprojdeš po svých. Místa uvnitř má na rozdávání a lze předělat prakticky do jakékoliv podoby. A jako bonus vozí na kapotě prestižní logo. Je to prostě UNIversal MOtor Gerät. Problém je akorát v tom, že ti k tomu nestačí béčko a taky ho nesezenes v rámci rozpočtu. Takže zpátky na zem. Vlastně musím říct, že docela souhlasím s kolegou Jeníkem. Sehnat si velkou věc z Ameriky, užívat si velkého motoru s osmi válci a provozní náklady zplynovat. Pojízdný obývák na kolech je to, co potřebuješ.

foto: Kurt Cotoaga, Unsplash.com

Nicméně abych byl originální a dostal své pověsti přísně racionálně uvažujícího člověka, přidám i dva své nudné tipy. Vzhledem k tomu, že v dodávkách nemám moc velký přehled (a proto si myslím, že budeš blbě shánět nějakou zachovalou v této ceně), doporučím dvě krabičky na kolech, které se nezaleknou ani menšího terénu. Tou první je Nissan Pathfinder, rámový offroad, který je tak trochu napůl cesty k Patrolu. Docela obstojně se s ním žije na silnici, je uvnitř dostatečně velký a také to není žádná velká rarita, kterou by nikde nikdo neuměl opravit. Bezúdržbové auto to sice není, ale při výběru rozumného kusu by mohlo posloužit. Druhou krabičkou je Jeep Commander. Ano, přiznávám svou slabost pro hranaté věci. Commander využívá základ z Grand Cherokee, proto se nejedná o nekompromisní offroad, ale o to lépe se s ním bude žít na silnici. Stejně jako šestiválcový diesel bude jistě příjemnější na takové to běžné cestování. Pokud tedy zrovna bude fungovat. Asi to nebude nejspolehlivější věc pod sluncem, ale žít se s tím dá. A jaké jiné auto než Commander by měla mít šéfová, že jo.

Astro od Františka

foto: commons.wikipedia.org

Vážně? Tohle musí být poprvé, kdy já a Jeník zároveň dáváme plnohodnotnou spotřebitelskou radu. Potřebuješ americké auto. Za sebe bych doporučil spíš dodávku. Rozpočet kolem dvou set tisíc by ti měl bez problémů koupit třeba Chevrolet Astro. Skoro mě překvapuje, že už ho nedoporučil Jeník, který na svou Astu se slzou v oku často vzpomíná.

Rám, šestiválec o objemu 4,3 litru, pohon zadních, či všech kol. Co dalšího od života potřebuješ? Nic, absolutně nic. Pokud by ti Astro přišlo malé, můžeš si koupit jakoukoli jinou americkou dodávku. Ať už Ford Econolinem, nebo nějaký další Chevy van. Vyřešeno. Další!
 

Transit od Kubajze

foto: Fort motor company

Tipy od kolegů jsou vesměs rozumné, nejvíce se mi zamlouvá již zmíněná “Asta”, ale obávám se, že pokud máme dodržet stanovená pravidla (a nemůžeme navrhovat autobusy, protože na ně nestačí “béčko” – ale seriozně, ojetý Renaul Iliade by řešil všechny požadavky) a rozpočet, je třeba vybírat reverzně – čili vyfiltrovat si ve vyhledávačích ojetin vozy dle požadavků, nastavit cenový limit a postupně se prokousávat “od nejdražšího” tím, co moře vráčků vyvrhne. Strávil jsem listováním inzercí docela notnou část pracovního dne a z dospěl k názoru, že řešením bude buď něco hrozně nudného, nebo něco, co nepůjde rozumně provozovat bez servisního zázemí, nebo alespoň garáže. A vzhledem k tomu, že naše šéfová je tvor žijící v činžovním domě nedaleko centra hlavního města a parkuje “na modré” ve svahu, možností domácího kutění na autě není mnoho, čili vyhrává ta avizovaná nuda.

Také si dovolím vyškrtnout pravověrné offroady. Jak už psal Honza – drsné traily se v Evropě stejně nenachází a všude jinde bude “džíp” spíš k vzteku. A to nemluvím o kompromisech v oblasti vnitřního prostoru. Na takové to lehké rodinné expediční řádění je zkrátka nejlepší dodávka. Snadno se do ní tvoří praktické vestavby, při přespávání nabídne mnohem více komfortu a při nepřízni počasí se v ní dá v pohodě posedět, chodit mezi řadami sedadel, protáhnout se… to osobáky a MPV prostě neumí. 

Nejrozumněji na mě pak působí Transit. Ne nadarmo je to víceméně synonymum dodávky. Osobně bych volil L1H1 s 2,2 TDCi, určitě ne nejslabší 63 kW verzi, na důstojné přesuny po dálnici to chce alespoň 81 kW. Je to trochu nuda, ale bude to fungovat, díly stojí pár kaček a v rozpočtu je na výběr ze široké škály exemplářů, z nichž některé vypadají opravdu zachovale (což se třeba o Transporterech z tohoto spektra úplně říci nedá) a navíc zbyde i dost peněz na nějaký ten “tuning”. A obchody s expedičními doplňky nabízí na tenhle model spoustu zajímavých vychytávek – zahrádky, žebříky, nárazníky a šikovné vestavby. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

STANLI
22. září 2021, 21:26
1

Buchanka?

reagovat
Jan Machač
22. září 2021, 22:57
2

Buchanka je domácí zvíře, Viola se ptala na auto.

STANLI
23. září 2021, 06:17
0

UAZ Bajkal zvaný buchanka :)

Viola Procházková
23. září 2021, 09:07
0

No však :)

Goldies
22. září 2021, 21:30
7

Hele měl jsem stejně požadavky :-) tedy v podstatě. Neřeším spotřebu, ale.pohybuji se dlouhodobě kolem 10L na MT pneu. Mám 7 místnímu verzi ve fulltextu výbavě. Jediné co bych měnil je automat (mám manuál). Dívej se po autech kolem 2006 tv se 128kW.
A co že to hledáš? Nissan Pathfinder ;-)

reagovat
Goldies
22. září 2021, 21:31
0

Kdyby si cokoliv potřebovala napis, už mám to auto 100.000km tak už o tom něco vím :-)

Viola Procházková
24. září 2021, 09:17
1

Díky moc, pathfinder prozkoumám.

Goldies
25. září 2021, 13:44
0

Dívej se po 140kW verzi, tak je úžasná. Auto jako takové absolutně nehnije (jen je problém v prostoru nad SPZ, kde plastový kryt naráží na plech a časem se začně objevovat koroze a lišty na střeše - ale zase jednoduše řešitelné). U Navary je problém s hnijícím rámem mezi korbou a kabinou - jsou na to opravné sady. Jinak rám na PF stojí komplet ošetřený kolem 60tis a máš na věky pokoj.

Goldies
03. října 2021, 13:06
0

Tady bych se šel minimálně podívat a svézt :-) 3.0 V6 to je malej sen

Le
LennyLeonard
22. září 2021, 21:41
0

Osobne prdeti na dodavky, a koukat po offroadech. Pajero super komfort, prostor, perfektni super select 4wd. Standartne bez spery. Problem je s cerpadlem a pozdejsim zanesenim/znicenim vstriku udajne diky nafte v cr. Osobne toto auto nevlastnim ale lidi co ho maji tak tvrdi ze neni otazkou jestli se to stane ale kdy se to stane.
Patrol- prostor, podvozek do terenu paradni, jen auto “bez motoru” Bohuzel slabe motory kde jeste rado praska hlava na poslednim valci protoze se nestiha chladit. Lze resit dodatecnym chlazenim nebo jiny chladic. Prujezdnost terenu super diky uzaverkam a pevnym napravam-snizeny komfort.
Toyota land cruiser by byla fajnova, jen tam s cenou je to nekde jinde popripade za budget to bude srac.
V landroverech pokud pominu ochrance(komfort 00nic a cena jinde) nejsem dostatecne zbehlej, tak nemuzu mluvit ale osobne je nemusim.
Muj tip na tuhle srandu je nissan terrano novejsi verze s 2.7tdi motorem. Znam lidi co maji presne tohle auto na tyhle vylety, a je to bez problemu. Jen je treba najit dobrej kus ohledne koroze ale v tvem rozpoctu by to nemel byt problem i s pocatecnim servisem. Ostatni veci nejsou problem. Jak ve slozitosti oprav, tak sehnanim dilu a jejich ceny. Da se z toho udelat vylozene expedicni auto, a zaroven se do da pouzivat kazdej den na jezdeni-mluvim ze skusenosti. Auto netrpi na nejaky vazny nedostatky, a pokud se bude menit zavcas oleje, tak diky rozvodu ozubenymi koly se motor bude tocit do nekonecna. Jen skoda ze auto neni od vyroby osazene uzaverkama, ale na rodine vylety do divociny bohate postaci samosvorny defirenciql co je v zakladu. Za me nevyhoda co je treba zminit je zprevodovani-dalnicnich 120-3000=cca 2900-3000 ot/m. Idelani cestovni rychlost za me je okolo 100-110.

Verim ze nekdo bude naopak prosazovat dodavky, ale to do terenu zkratka neni. A tahat dodavku nekde od rybnika po desti na rozmaceny louce je vzdycky veci oser nez tereni auto. Zalezi na majitelce jak moc chtej terenit a podle toho vybrat.

Tesim se na dalsi doporuceni at se neco dozvim.

reagovat
sp
spooon
22. září 2021, 21:54
0

To mi vnukli nápad na Ford Maverick, chvíli sem o něm taky uvažoval. Na Zlokoččino zadání sedí perfektně. A ideálně 3.0 V6

sp
spooon
22. září 2021, 21:51
1

Lada Niva a přívěs s plachtou, na kterém bude spaci místo a co se do auta nevešlo?

Dobře, asi ne, ale koupil sem si teď Nivu, tak z ní mám radost :-D

reagovat
Ha
Habakukk
22. září 2021, 21:58
0

Jo pak popovídej jaké je to couvat s vozíkem na úzké svážnici v Rumunských horách. Vozík je v Evropě blbost.

sp
spooon
22. září 2021, 22:05
1

No já určitě nebudu povídat o couvání s nivou v rumunských horách. Já si ji koupil do lesa na dřevo, do sadu ve stráni a taky na blbnutí po okolí.

Ha
Habakukk
22. září 2021, 22:33
-1

Tak doporučuješ ji společně s vozíkem na cestování tak se ptám jak to bude fungovat.

Jan Machač
22. září 2021, 22:58
0

Nebude. Tím pádem je to super nápad!

ja
jazet
23. září 2021, 09:26
1

To Habakukk: slyšel si někdy slovo nadsázka?

Ha
Habakukk
22. září 2021, 21:57
0

No máš hrozně malý rozpočet na to po čem se díváš. Auta budou mít na hrbu 200t km a více všechno to budou auta stará 15 a více let. Jinak je jasné že si musíš koupit Land Rovera :-) Pokud jsi staromilec tak Discovery 2 no a pokud modernu tak Range Rover.

reagovat
Viola Procházková
23. září 2021, 09:20
1

Discovery je jeden z horkych kandidatu, jen nevim, jestli radsi dvojku, nebo trojku. Muze byt trojka v rozpoctu co k cemu?

Ha
Habakukk
23. září 2021, 11:07
-1

Dvojka je klasika auto ideově z osmedesátých let jen postupně šlechtěná, ale koncepce je tam zachovaná. Trojka je moderní offroad je super. Jízdně moderní auta na denní ježdění pak zvládne těžký offroad na ukrajině. Zásadní problém je motor kde se prohýbají bloky a pak praskají kliky. Je to vlastnost neopravitelná výměna vychází na 250t kč kupuje se nový polomotor. Auta v inzerci asi budou chtít repas náprav vychází komplet na 100t kč, vzduchový podvozek je spolehlivý kompresor je za 16litrů.

Skipper
23. září 2021, 19:42
2

Jednozačně dvojka. 2,7D v trojce je snad nejnespolehlivější motor na světě. Seznam fatálních závad vydá na A4. Nebo RR II. generace. Stojí pár korun a sice na něm řeším kraviny, ale ty stojí pár korun. Když jsem srovnal s Disco II, tak ta je víxe outdoorová, RR je víc daily. Ale obě dokážou velice dobře obojí.

Skipper
23. září 2021, 19:43
0

Ha
Habakukk
23. září 2021, 20:31
-1

No 2,7 je průser ale ona i 3.0 co je v D4 je úplně stejný zmetek jen nepraskne klika, ale píst se podívá na denní světlo.

Ha
Habakukk
23. září 2021, 20:34
0
Viola Procházková
24. září 2021, 08:58
0

Na tenhle už jsem koukala, vypadá parádně. Jenže do 15 l spotřeby se asi nevejde, co?

Ha
Habakukk
24. září 2021, 10:22
0

Přiznám se, že spotřeba u Land Roveru je pro mně totálně nepodstatný parametr tak jsou ji nikdy moc neřešil. Díval jsem se na spritmonitor a tam je pro P38 v benzínu průměrná spotřeba 18,8L, ale myslím že se 4,6 v pohodě předělávají na PLG tedy náklady na PHM se dají redukovat.

McPet
24. září 2021, 15:11
0

Rovněž hlasuji pro Disco 2. Je sice o maličko složitější, než D1, ale ty už jsou v pěkném stavu špatně sehnatelné (většinou jejich "život" končí kvůli korozi) a možná už by pro někoho mohlo být překážkou stáří (vyráběly se od roku 1989 do roku 1998). Navíc cena zachovalých kusů jde pomalu nahoru. Disco 2 se vyrábělo od roku 1998 do roku 2004. Jsou mladší a většinou je trápí méně koroze něž D1, i když věk už je na některých kusech taky znát (přece jen je to 17 let od ukončení výroby). Disco 2 určitě není špatný kompromis, i když není tak kultivovaná jako Disco 3 nebo Range Rover. Nicméně pořád je D2 takové to staré poctivé auto, kde se spousta věcí dá řešit a funguje jak pro rodinu, tak se s tím dá něco odvést, může být až 7 místná (podobně jako ostatní generace Disca), utáhne 3,5 tuny a v terénu se taky neztratí. Hlavně si při výběru auta pohlídat korozi, zbytek je řešitelný.

RR Serie 2 (P38) - 1994 -2002)) je pohodlnější než D1,D2, kabina je prostornější, ale je tam víc elektroniky a potencionálních problémů (měchy, zámky, imobilizér,...) než u D2. Pozitivní je, že spousta problémů je řešitělná a je tu několik lidí, kteří těm autům opravdu rozumí a dokáží pomoci, poradit, vyřešit. Samořejmě taky záleží na konkrétním kusu a předchozích majitelích (jako u každé ojetiny). Spoustu popsal ve svém blogu Skipper.

Disco 3 je generačně mnohem dál, je to dospělější auto s prostorným interiérem, vynikajícími schopnostmi v terénu a stějně tak dobrými na silnici. Dobře se v něm cestuje, stěhuje, cokoliv. Ceny už jsou na úrovni Disco 2. Je tam riziko zkroucení bloku motoru a prasklé kliky u motoru TDV6 2.7 (a později také u 3.0 u Disco 4). Také je ale pravda že spousta aut jezdí a už mají i kolem 400 tis km. D3 je složitější než Disco 2. Má v 99% celý podvozek na měchách, kolem motoru má více dílů než Disco 2 Td5 apod.

Jinak mnohem víc nápomocných informací pak najdeš na landroverforu. :-)

Be
Beran
22. září 2021, 22:19
0

Dvojkova ovce ve scoutu mela slusnou svetlou vysku. Na terenejsich gumach, s par plechama vespod a rakvi by se do zadani vesla. Eventualne stary forester, 1. generace sorenta, nejaky sjangsong, terrano 2. Ale chapu, ze tudy cesta nevede :-)
My ve dvou jezdili 14 dni po americe toyotou tundra se zakrytou korbou. Ale nevim jestli je v evrope k mani nejaky doublecab s dost dlouhou korbou na spani a at se vejde do rozpoctu.

reagovat
Jan Machač
22. září 2021, 22:59
1

Forestera již zasloužená matka má. Málo. Přidat.

Be
Beran
23. září 2021, 09:46
0

Tak pokud je forester malo tak s timhle rozpoctem asi to Sorento..

Sa
Sato
22. září 2021, 22:58
1

Co tak nejake kombi strednej triedy? 4x4 a trochu prizvednute, nejaky ten outback, xc70, allroad, zvedly passat atd atd... vychadzam z toho ze si taky 3000km roadtrip predstavujem ako 2500km dalnice, 450km okreska a 50km horis polnacka, takze je nezmysel robit extra velke ustupky kvoli tomu malemu koncu.

reagovat
La
LadaBE
23. září 2021, 00:15
0

Ahoj.... na úvod, článek a výzva ke komentáři mně po X letech čtení autíčkáře dotlačil k registraci.

Já bych jednoznačně doporučil VW T5/6 4x4 nebo nějakou obdobu. Bude to boj, ale kolem daného rozpočtu by nějaký perspektivní kus i šel pořídit. T4 a podobné bych rovnou vynechal, to už jsou auta kategorie "hobby" z vlastní zkušenosti.
Za mě T5 4x4 splňuje všechny představy a požadavky v zadání, jednu ke stejným účelům mám. Jde o to, pohodlně levně cestovat/kempovat a dostat se mimo silnici a ne mimo civilizaci, což zvládá. Po vyskládání všech kempovacích nesmyslů je z auta běžný, bez problému každodenně použitelný, rodinný osobák.
S velkýma offroadama zkušenost nemám, ale na pohodlný kempování s rodinou na 14 dnů je vnitřní prostor za mě prostě malý a nepraktický. MPV nebo snad dokonce kombík si nedovedu představit vůbec.
Nevýhoda je, že to nemá X faktor jako nazvedanej offroad, ale zase v tom jde přespat kdekoliv.

Jo a budete mít spoustu kamarádů, kteří budou potřebovat něco odvézt..... :-)

reagovat
beastar
23. září 2021, 00:18
0

Mercedes ML320 w163 od Beastara

Rovnou v začátku říkám. Vím koroze může být problém. Nicméně kousky z konce výroby k ní už nebývali tak přátelské. Čtyřkolka je docela schopná mimo silnice s dobrým obutím většinou autu brání projet vše jen světlá výška a odvaha řidiče. Výhodou je velmi slušný palubní komfort. Spotřeba je 14 tak nějak pořád. Jde jet i za 12 na tempomat. Zvládne i dálnice. Místa je v něm dost. Tenhle motor je legenda a opravdu se nerozbiji. Sic je tohle auto už pomalu veterán furt to má svoje plusy. Kdo na to nadává nikdy v tom ani nesedel natož aby to měl či s tím jezdil mimo asfalt. Nejčastější automat je sice poměrně opatrný aby to moc netočil, ale tohle auto není potřeba honit. Má své tempo. Jako celek to funguje kouzelně když nekoupíš mrdku.
Navíc je to pořád fešák.. Amatéři mimo auta nikdy nehadaji že to je 15 plus let starý pekáč.

Teoreticky bude za kilo a dvacetnik na první servis. Problém je sehnat.


reagovat
Ji
Jiří Blach
23. září 2021, 07:01
1

Auta, co tu ještě nepadla:

Jeep Grand Cherokee WJ/WK - spousta aftermarket dílů pro průběžné úpravy dle potřeb
Fiat Freemont - vevnitř asi malý, ale nemusel by žrát i trávu kolem silnice
Kia Sorento první generace - Docela opomíjený offroad s rámem

Divoká karta - Starší SSangyong Musso Mk1 s offroad gumama a zahrádkou/stanem na střeše by nevypadal zle

reagovat
Ha
Habakukk
23. září 2021, 07:47
0

Pokud to myslí s offroadem trochu vážně nejenom polní cesty co zvládne na srdíčko dvojkolka, tak musí mít auto redukci bez toho se nedá ve středním až těžkém terénu fungovat. Buď by tam necháš spojku kdy trápíš jedničku nebo uvaří automat který bude stále klouzat a řadit 1-2. Jasně na auto musí existovat díly na úpravu. Naprosté munimum je zakrytování podvozku bez toho se nedá fungovat. Dále je třeba se zaměřit na kola AT/MT gumy, se silničním vzorkem skončíš na prvním svahu čtyřkolka nečtyřkolka.

Ch
Chochin
23. září 2021, 11:07
0

Ten Freemont je fajn napad tiez. alebo rovnaky Dodge Jurney...

peca
23. září 2021, 14:08
0

Freemont ani Journey nejsou dobry napad. Ty auta jsou dost kramy. Par tydnu jsem s tim jezdil a je to zlo.

M P
23. září 2021, 16:05
0

pohledem člověka, který to dostane z půjčovny a chce s tím udělat dlouhý road trip, asi ok, může to být zlo, ale na druhou stranu... co chtít za 200?

peca
23. září 2021, 16:57
0

Jako koupit si to za vlastnich 200k, nevim jestli bych byl uplne nadseny. To v te pujcovne to prezijes spis. Zas to bude asi takova bezpecna volba, ale jako nejlepsi napad mi prijde Sorento.

Wa
Wakantanka
23. září 2021, 20:48
1

Hm, v mojom okolí tie prvé Sorenta prvým majiteľom zožrala hrdza, ale z mechanickej stránky celkom odolné stroje. Mňa napadol Terracan, má rám a je ešte väčší ako Sorento.

CZmisak
23. září 2021, 07:36
-1

RAV4?

reagovat
Ch
Chochin
23. září 2021, 07:52
1

asi bude v hladaciku hlavne MPV do terenu, aspon lahsieho ze.. napadlo mi Seat Altea Freetrack (asi blbost), Renault Megane RX4 (asi tiez blbost) a napríklad Mitsubishi Delica, ale neviem ci sa robi aj s volantom na spravnej strane :-)

reagovat
PB
23. září 2021, 07:59
1

Delica se robi s volantem na spravnej strane (Mitshubishi L400) ale je fakt mala. A jejich malo a bud uz shnily, nebo jsou stary. RX4 je vramci moznosti docela schopny, ale je to taky maly..

Viola Procházková
23. září 2021, 09:23
0

Nejsem si jista, jestli LHD nejsou jenom zadokolky. Nedavno jsem se byla na jednu mrknout, koncepci se mi to hrozne libi, ale zrezly na m*dky.

kotzitzaq
23. září 2021, 10:23
0

Stejný to bude s Hyundai Starex - všechny budou zrezlý na prach. Na bazoši se teď válí jedna Toyota Hiace 4x4, dokonce dlouhá. Ale je to plechová dodávka a dodělávat do okna + sedačky bude dalších pár desítek tisíc (a navíc je z toho v té chvíli projekt :-)).

Ev
Evlo
25. září 2021, 00:17
0

Jak space gear, tak delica jsou i 4wd s volantem nalevo a dokonce, minimalne pro filipiny se dela i vylozene delica space gear s volantem nelevo.
Ty co se vyrabeli do nedavna v licenci jsou i 4wd. Ty co se vyrabeji nyni myslim už jen 2wd.

PB
23. září 2021, 07:55
5

Na to, kterak se zije s nazvedanym transporterem se muzes podivat u me na blogu. https://www.autickar.cz/blog/clanek/krizenec-z-industriestrasse-5/1231/. Kazdopadne do rozpoctu se s dnesnim blaznenim ohledne transporteru nevejdes. Offroad to neni. Na druhou stranu, na obcasne dojeti na plaz, nejaky ten les/pole/snih je to v pohode. Z hlediska pohodli lepsi nez offroad se stresnim stanem, ale ne zas tak o moc. Velka vyhoda dodavky je, ze v tom muzes spat a nevypadat jakoze kempujes. To u stresniho stanu nejde. Pokud bych dneska nakupoval neco na kempeni venku, byl by to bud (inteligentne) Sprinter s dvojkabinou a obytnou nastavbou v bedne, nebo (debilne) Iveco SCAM s tim samym. A nejtajnejsi tip (lowcost) by byl Outback se stresnim stanem :D ...jo a ty BFG v rozporu s tvrzenim nahore zadnej bordel nedelaji. Jen si musis poridit AT a ne MT (ktery jsou v 99% stejne k nicemu).

reagovat
Ha
Habakukk
23. září 2021, 08:55
0

Téčko je super, ale při dnešních cenách bude problém sehnat slušní kus do limitu. Soused si z plechové T5 staví auto na občasné přespání plecháč vyšel cenově lépe a zbytek dodělává, okna, zadní sedadla atd. je to skládačka ale i toto je cesta.

So
Solii
23. září 2021, 09:18
1

To Sorento fakt neni blbej nápad, obvzlášt za ty prachy, co jde koupit. Nesrovnávejte to auto s nějakou Kiou Rio ze stejného roku, je to fakt solidně postavený auto. V terénu je schopný, rám to má, uzávěrku to má, redukci to má (většinou to chce trochu servisu, protože to nikdo nepoužívá). Vevnitř pohodlný, většinou je v kůži a s tempomatem. Poměrně spolehlivý motor ("skoro" mercedes). Stačí sehnat nezrezlej kus. Jako daily bych to na drcení okresek nechtěl, ale na požadované využití super.

reagovat
Vojta
23. září 2021, 10:23
-1

Doporučovat Transit s motorem 2.2 je trochu nerozum. Ony nejsou úplně spolehlivé, zejména ne ty FWD verze. Dneska už snad ty špatné kusy umřely a servisy se naučily je udržet při životě, ale stejně... Za mě určitě pětiválec 3.2TDCi a pokud ne ten, pak 2.4TDCi ideálně rovnou ve verzi s pohonem všech kol. Sám jsem teď jeden takový, dokonce v odpovídajícím cenovém limitu naskladnil. Největší nevýhoda těch aut je koroze, která je u všech Transitů v základní výbavě. Kromě toho jde ale o vůz poměrně nezdolný a nerozbitný, na což jsem už z dlouholetého provozování Alfy odvykl. A díky skvěle prostorově řešené karoserii se s tím parkuje lépe, než s moderním SUV.

reagovat
Va
Vasek7
23. září 2021, 10:54
0

Díky za super dotaz a super článek, více takových ujetých dotazů!
Mám k tomu jediný komentář, 200k na osobní auto je super rozpočet, ALE 200k na dodávku nebo offroad je málo, protože trh je vnímá jako pracovní auta a pracovní věci jsou obecně dražší.

reagovat
kuc_t
23. září 2021, 11:18
0

Caddy maxi 4 motion první generace? :-D

reagovat
Woyta
23. září 2021, 11:28
-1

Žádné Subaru? To se divim. Doma mám teď 2006 Outbacka 2,5l. Docela mě překvapuje, jak svižně jde zvednutej kombík na univerzálních vysokoprofilových 15" protáhnout okreskama. Co se týče terénu, tak je to stálá 4x4 a když se dá do zadního diferaku locker, tak je to v terenu hodně schopné. Ale pro tazatelku budou asi zajímavější větší modely jako třeba Forester.

reagovat
Viola Procházková
23. září 2021, 11:47
1

Ten mam :). Je malej.

bitner
23. září 2021, 15:25
0

V Sharanovi sem jednou sedel vzadu a mel sem kolena za usima...

reagovat
Wa
Wanderer
23. září 2021, 20:34
1

Co úplně obyčejné Berlingo, Doblo, Kangoo etc. s prodlouženým rozvorem? Nic z toho není offroad legenda ani poctivé americké železo s předpotopní koncepcí. Nicméně vnitřní prostor je nepřekonatelný (vůči velikosti auta) a celkem je to robustní, koneckonců s těžkým životem malé dodávky se počítalo už v návrhu. A navíc, všude je jich plno, a tak i náhodný servisák někde na Balkánu bude pravděpodobně vědět co a jak. A v každodenním životě se neztratí, jen teda člověk začne plýtvat precizním prostorem a vozit i kraviny, protože se vlezou...

reagovat
Islander
23. září 2021, 21:26
2

Stejně jako LadaBE jsem dlouhodobý pravidelný čtenář, až dotaz Paní Šéfové mne přesvědčil k registraci. Proč ? Zatímco ohledně Miaty, bych si radit neodvážil, cca 15 let jsem střídavě řešil podobné zadání: Levné, bydlící - cestovací i denně použitelné auto. Zkusím shrnutí pouze dle osobní zkušenosti. Třeba pomůže.

US VANy: Po 3 letech soužití s Ford E-350, Chevy Express a Astro AWD v Kanadě/USA:
Jsou skvělé, nezničitelné, mají V6/V8… jasně :) Na široké šotolinové cesty na Yukonu ideální „rodinné auto“… prostě „Cruise On… 70Mph a hurá za polární kruh“. Do technického terénu nebo Evropského města už ne taková radost. Navíc v ČR se do 200Czk těžko podaří sehnat nějakou slušnou AWD… a dvoukolky zase nemají tolik výhod proti moderním EU dodávkám.

Offroad /SUV: Jsem z rodiny postižené Land Rovery (od Series III, D2, D3 až po nějaké RR )
- D2: Jak psal kolega z LR fora Habakukk… V základu schopný Offroad starého stylu, v pohodě použitelný na denní ježdění. Krom zadní části rámu překvapivě moc nerezne (proti D1), při vychytání známých drobností je s motorem TD5 vcelku spolehlivá, „command position“ za volantem návyková a opravy/úpravy se pohybují v jednotkách nebo nižších desítkách tisíc.

- D3: Velmi návyková záležitost...dokud jede. Elektronické problémy i vzduchový podvozek už v dnešní době mají cenově přijatelná řešení, ale pořád o kus dražší než D2. Ale blok/klika u TDV6 je prostě problém. Rodinná zkušenost.. bylo to drahé, ale D3 i tak baví dál.
Doporučuji LR forum… dobré informace, fajn a nápomocná komunita
Jinak… do 200Czk by se mohlo zadařit, ale pořád to budou 15-20 let stará auta.

Dodávky (4x4):
- VW T5 (4x4): Asi ideální kompromis… Prostorem, univerzalitou i cenou za servis. Jak už tu bylo psáno. Ale do 200tisíc, nerezavou a 4x4… V dnešní době?

- Vito/Viano… 4x4 před faceliftem je všechno, jen ne spolehlivá. Odchází hlavně diferáky a ceny oprav nemravné. Pro MB to stavěl Oberaigner, více jako offroad, než auto na dálnice. Po fcl už lepší, ale zase… do 200Czk nereálne..bohužel.

- Transit MK7 (4x4)… Od roku 2008 podstatně modernizovaný AWD systém, starší verzi určitě nebrat. Na sněhu super, na trávě také. Jen se obvykle montoval do L2H2 nebo větší a celkově je jich málo. Spolu s 3.2 tdci je AWD takový jednorožec. Proti T5/Vitu je Forďácká čtyřkolka víc dodávka…pomalejší převody, větší hluk.

A má volba ? Ač majitel Offroadu (D2) a SUV (Explorer), nejčastěji na výlety tahám „Kubajzuv vyber“ - Transita 2.2 (103kw) FWD, L1H1… zakrytovaný spodek, trochu zvednutý, zubatější pneu, traction boards a řetězy. Nikdy to nebude offroad, ale na spaní/cestování po šotolinách v Albánii, parkování ve městě nebo na teleport do Norska ve 2-4 lidech i z hromadou krámů jako kajaky, skialpy,… jsem v poměru k ceně nic lepšího ještě nenašel. Jestli mi něco v městském provozu chybí, tak automat.

reagovat
Vojta
23. září 2021, 23:27
0

Já právě z hlediska Transitů na ty 2.2TDCi slýchám samé hororové příběhy, překvapivě jen právě na ty FWD, ale třeba to byla jen vadná nějaká série - většina jich sežrala píst. Jinak ale dost kovařina, lidi co s těmito auty znám tak slovo servis považují za věc, která se řeší až když to nejede a slovo preventivní vůbec nemají ve svém slovníku. I tak ale ty transity jezdí a přežívají... dokud se průběžně vyvařuje. Byť teda mk7 je proti mk6 a zejména mk4 a mk5 už slušný pokrok a rezne to méně. Já mám 2.4 AWD (2010) v provedení 350L L3H2, 9 míst. Zatím docela blbuvzdorné auto... za ten rok, co ho mám pod dozorem se vlastně nic nevysypalo. Vytknul bych tomu vlastně asi jen tu hlučnost, ale to se dá pořešit a asi to i nějak řešit budu.
Vito/Viano, co znám lidi s tím, tak většinou právě dost řeší korozi a ani ta spolehlivost není moc oslnivá. Celkem by mě zajímaly názory na Sprintera. Kamarád tvrdí, jak je to strašně super, ale skoro všichni ostatní, co to měli nadávají, že je to úděsný krám.
Co se T5 týče, tak tam z hlediska motorů taky neslýchám nic moc dobrého a spousta lidí tvrdí, že to prý je nejhorší auto, jaké kdy VW vyrobil. Na druhou stranu jezdí jako osobák, je přiměřeně tichý... děsí mě vlastně jen ty motory.

Islander
23. září 2021, 23:49
1

Problémy s propalováním pístů se týkaly převážně 2.2 vyšších výkonů před 2008. pak se začaly dávat lepší písty. Samozřejmě to riziko tam je, na vině bývá ukapávající vstřik. Stačí kolem 300tis najezdu vymenit vstřikovače. Ale jinak můžu podepsat. Odchází klasické provozní věci modernějších dieselů jako EGR, občas elektronická regulace turba,... Výhoda je, že auta kolem 2010 ještě nemusí mít DPF. Jinak k 2,4 AWD gratuluju! V té modernější verzi je to podle mě nedoceněná 4x4(awd), která udělá dobrou službu, když se používá na co je určená. Ad T5 4motion... k tomu už bylo napsáno opravdu hodně. Paradoxně poslední vyrobené 2,5Tdi mají lepší pověst než následující 2,0.. :/ Sprintery 4x4 osobně neznám.

Vojta
24. září 2021, 00:45
0

Dík, byla to trochu náhoda, že se povedla sehnat za pěkné peníze, prakticky za barákem a ještě k tomu ve slušném stavu a ve výbavě Trend. Dokonce to má takový luxus, jako zadní klima a ještě k tomu je funkční :D Beru to jako silniční 4x4, žádný echt terén od toho nečekám, spíš abych se s tím na sněhu a na louce nezahrabal a pomohlo mi to. Jinak klasika... převážení spousty bordelu, výlety, vleky s loděma, spaní v autě. Musí to zůstat univerzální, takže ani nebudu vymýšlet nějakou šílenou vestavbu. Letos budu beztak rád, když do zimy stihnu vyřešit všechny servisní zanedbanosti (ošetření počínající koroze, netěsnosti na motoru, výměny všech provozních kapalin...).

Viola Procházková
24. září 2021, 09:09
1

Islander: To je moc pěkné shrnutí, díky.

A potřebuju fotku offroadového transita :)

GanGreen
25. září 2021, 15:22
-1

2.2 v tranzitu fakt nebrat, zakuka snad každej... Vyměnit výstřiky po 300k je sice skvělej nápad, ale nejdou vyndat už po 200... Takže oprava porod, výstřiky se většinou přetrhnou a zbytek se musí frézovat...
Chlap kterej se živý vyndaváním "zarostlejch" vstřiku si vždycky bere prachy až podle toho jestli je vyndá nebo ne, ale když ho zavoláme na 2.2tdci/hdi tak si to nechá zaplatit, i když je nevynda, je tam totiž 90% šance že to prostě nepůjde. Je to prostě ztráta času...
Stojí nám na dvoře 3 tranzity s mrtvým motorem, do opravy se nikomu nechce, novej motor do toho nikdo nezaplatí a kupovat jinej z vrakace je bulshit.

Islander
25. září 2021, 17:20
1

No offence.... Je fakt zajimavé jak se liší zkušenosti mezi utahanýma Tranďálama co litali jako pracovní nástroj ve firmách "hlava nehlava" a vybraných autech co měl někdo doma. Opravdu ten rozdíl ve svém okolí vnímam jako zásadní. A s tím vyndáváním vstříků jsem to tolikrát slyšel.. a přitom neznám nikoho, kde by je úspěšne nevyndali... jen v rámci rodiny a kamarádů jsou tahle auta v 5ti kusech.

Vojta
25. září 2021, 20:50
0

Ono to pravděpodobně, jako u všeho bude o tom, kdo a jak s tím jezdí. Osobně s tím autem znám pár lidí, většina opravdu servis vůbec neprožívá a dokud to jede a dostává to aspoň s výhradami a úplatky technickou, tak se to prostě neřeší. Vlastně kolikrát nechápu, co ty auta vydrží za kruté zacházení. Věřím tomu, že u té 2.2 je to prostě kombinace určitých ročníků a výkonových variant spolu s tím, jak jsou ta auta používána. U té ojetiny je to pak o štěstí. Pokud se najde kus klidně s vyšším nájezdem, celkově v dobrém stavu, tak asi není důvod proč by při slušném zacházení nevydržel.

GanGreen
26. září 2021, 12:36
-2

Sehnat dodávku která nesloužila jako pracovní nástroj bude asi dost trabl.
Pokud se Viola rozhodne pro tranzit, budu ji držet pěsti ať auto vydrží, rozhodně ji ale v téhle volbě nemůžu podpořit :)

Vstřiky se vždycky nakonec nějak vyndají, ale když lidem fakturujes za vyndani vstriků 6hodin práce, tak blbě čuměj a ještě blbějc držkujou.
Nechtějí to dělat ani ve Fordu, i když tam je taková banda kreténu, že je problém vyměnit i spojku...ale to už je jinej příběh :))

Islander
26. září 2021, 14:34
1

Určitě se shodneme, že 2.2tdci není nezničitelný motor. Ale který motor do 200czk je ? Zvlášť když by to měla být "rodinná velikost dodávky pro každý den, s parkováním v centru Prahy"...řekněmě L1H1. Já třeba nic moc lepšího nenašel. Ale ono je to stejně jedno. Zlokočka beztak nakonec pořídí pořádný Offrod ;) A jinak s tím servisem...je to tak jako všude, najít vstřícný a schopný servis je jako najít poklad :/

Slower
23. září 2021, 21:50
4

Ja vlastne nevim, ale i tak pridam svuj postreh. Neco jsem se v aute nacestoval, i kdyz pravda malokdy mimo civilizaci.

I na tritydenni vypravu za polarni kruh, v 4 lidech, se spanim venku, nam stacil obycejny Peugeot 308 SW (prvni gen). Vcetne vybaveni na camping a hiking. Sice to bylo dost tesny se tam vejit, ale slo to. Za me dost zalezi na tom, co je ucel. V podstate krom Ukrajiny a Balkanu si v Evrope neumim moc predstavit prostredi, kde by 4x4 bylo treba a zaroven by nebylo spolecensky neprijatelne do takove terenu jezdit (ano, jsou situace, kdy jde dojet na plaz az do more, nebo na rozbahnenou louku ve Skotsku, ale tech 500m od rozumne cesty clovek i dojde).

Navic Zlokocka ma Forestra. Z nejakeho nedefinovaho duvodu velikost nestaci. Nebo by mozna i stacila, ale jen nechce (ona stan nebo rakev na strechu zvetsi i obyc auto na rozumnou uroven). Sice tu situaci moc neznam, ale tak to je. Muzu jen hadat, jestli taha 4 kola, kajaky, paraglidy nebo proste jen ma rada, kdyz nemusi premyslet co zabali.

Takze mi z toho vychazi, ze chce neco velky. A taky, ze to vlastne nepotrebuje. A proto bych Ti poradil, at si koupis neco, co fakt chces. A uzijes si to. I kdyz to bude neuveritelny nesmysl. Klidne Disco. Nebo Pajeru. Nebo US van. Co ti je srdci nejblizsi, pac kdyby jsi vybirala rozumem, tak nic nekoupis, pac uz to mas :)

reagovat
kotzitzaq
23. září 2021, 22:01
0

U offroadů mi nepřijde prostor uvnitř nějak zásadně lepší, než u většího kombíku. Takže to směřuje spíš MPV (lepší daily), nebo dodávka (víc místa). A někde mezi je trojice Scudo/Jumpy/Expert, která mi nepřijde jako špatná volba. Nebude to sice 4x4 (těch od Dangelu je málo, ale to v tom rozpočtu nebudou ani VW, MB, nebo Ford) a mají spoustu plusů. Málo reznou (oproti VW, MB, Ford), budou levnější (proti VW, MB) a neslyšel jsem, že by na nich něco zásadního odcházelo (zdravíme Ford 2,2 TDCi - i těm v Boxerech a Jumperech, nebo převodovku a motor 1,9 dCi v Traficu).

reagovat
JanSevera
23. září 2021, 22:52
0

Nemá někdo tušení, co tohle je? Jedno z podmínek by to mohlo splnit - na Ukrajině by to měli umět opravit :D

reagovat
beastar
23. září 2021, 22:57
11

No to je v pohodě to je jednickova ovce predfl fplny s taznym :D stejnak nejlepší volba, nesere se, nežere a projede všude. Plus ta Ukrajina no i tam to opraví Vasyl že svářečkou... Go 4 it

kotzitzaq
24. září 2021, 07:21
3

A ty mezi ovcema jsou Volva C303. To by měli spravit i jinde, než jen na Ukrajině.

JanSevera
24. září 2021, 08:08
0

Díky kotzitzaq. Koukám, že i tyhle Volva jsou docela drahý. Za 350 tisíc na bazoši.

kotzitzaq
24. září 2021, 09:45
0

Před pár lety byly okolo kila, teď už 300+. Navíc obvykle na veteránských značkách, což cesty do zahraničí taky neulehčí.

Le
LennyLeonard
24. září 2021, 08:50
0

Takze mitsubishi l400 nakonec nedopadlo?

reagovat
Viola Procházková
24. září 2021, 08:55
0

Nedopadlo. To auto se mi hrozně líbí, a i když není velký, je fakt dobře vymyšlený. Jenže bylo moc shnilý :(

Le
LennyLeonard
24. září 2021, 09:59
0

Kdyz sem se po tom tehda koukal ja tak po projezdeni cele cr a zjisteni ze jsou vsechny schnily a ty co nejsou tal lidi neprodaj, sem se na to vykaslal. jestli vyse zminene auta nevyhovuji a je treba neco jako to l400 tak pak doporucuju sledovat vyprodej techniky IZS nebo horske sluby a cekat na nejakou nedopraskanou dailinu ale s tim rozpoctem nevim nevim.

Ev
Evlo
25. září 2021, 00:15
0

Jaká l400, to někdo v ČR prodává?

Moses
24. září 2021, 15:44
0

A co ten Pinzgauer? :D

reagovat
Moses
25. září 2021, 17:28
0

Teraz vazne :) Jediny terenak, ktory mi napada, ze by mohol splnat podmienky je Isuzu Trooper / Opel Monterey / Holden Jackaroo /...
Je to uz ale dost stara masina a neviem ako na tom bude prave s tym servisovanim. Inak je to vyborna masina a utiahne aj velky prives.

Za
Zazaa
24. září 2021, 18:17
2

Jako každý se snaží vymyslet něco originálního a pobavit, ale ve skutečnosti ten Sharan vlastně není blbej.
Dá se uspořádání dvě a dvě sedačky tak i druhá řada je prostorná, úložného prostoru spousta, dá se tam vymyslet i vestavba na ležení, každodenní použitelnost v pohodě, čtyřkolka se dělala, jako bonus se to dá s dalšíma sedačkama použít na rozvážení širší rodiny, bez sedaček na stěhování kdečeho a když to má kouli tak ještě může vozit na plaťáku něco pěkného ... :-)

reagovat
Jenda_K
24. září 2021, 22:47
4

Sharana II z r 2002 jsem měl, prostorem slušný, polaha bez sedaček dva metry, výška interieru také slušná, ale sedačky se nedaly složit do podlahy, takže s přespáváním dobrý max pro dva cestující.
Jízdně naprosto vyhovující, víceprvková zadní náprava, spotřeba v naftě pod sedum litrů, motor byl uvnitř docela slyšet.
Obecně platí že Sharani a jejich sourozenci z té doby Alhambra a Galaxi nepatří mezi spolehlivá auta a moje zkušenosti tomu odpovídají, sice ne fatální poruchy ale stále něco.
Za dobu co jsem auto měl mezi r, 2006 - 2013 a 180 až 320 t. kilometry jsem řešil: podávací čerpadlo k bufíku, sítko v bufíku, dvě prasklý trubky klimy, turbo, vstřiky, žhavičky, spojku se setrvačníkem, rozpadlý naviják rezervy, poloosy, ložisko v kolech a k tomu běžný spotřebák.
Nahradil jsem ho, když děti odrostly a nebylo už potřeba sebou na cesty tahat dva kubíky krámů již výše zmiňovaným Sorentem z r 2008 ale s benzínovým 3,3 l motorem o výkonu 248k, který byl už předchozím majitelem doplněn o plyn. Je to velice schopné vozidlo v terénu s redukcí a s automatem schopné tahat 3,5 t. na kouli. Spolehlivost je někde úplně jinde, na autě, které už má také přes 300 t. km, se za celou dobu vyměnilo jedno ložisko na předku a polyuretanové dorazy vzadu ale ty nepřežily tahání káry, jinak jenom spotřebák.
Auto je příkladně tiché, maximálka omezená na 190 km/h Spotřeba plynu od 13 l při klidné jízdě, přes cca 17l při nedodržování dálničních limitů až po 25 l při jízdě s více než 3 t. károu. Jediný nezvyk po přesednutí pro mě bylo vybočování zadku při propérování dané pevnou zadní nápravou a panhardskou tyčí nutnou vzhledem k vinutým pružinám na zadku.
Délka ložné plochy po složení sedaček poměrně malá - jen asi 160 cm, takže spát jsem v něm mohl pouze sám a naštorc.

Jinak jako expediční vozidlo na východ by asi bez problémů byl vhodný i tady dříve probíraný povoz: https://www.autickar.cz/clanek/gaz-sobol/


kotzitzaq
24. září 2021, 19:34
2

Už na Autíčkáři jedna byla, ale sehnat nějakou nezrezlou bude zázrak:

reagovat
Moses
24. září 2021, 20:10
0

Ty brdo! Off-road Previu som este nevidel :)

Ev
Evlo
25. září 2021, 00:11
0

Reálně nic takového neexistuje, ale Sobol je docela blízko tomu co hledáš.

reagovat
Ha
Habakukk
25. září 2021, 07:23
0

Jako v parametru totální šmejd je Sobol velmi blízko.

krab
25. září 2021, 08:33
2

Teda tohle je fakt těžkej úkol.. Jsem to tu teď ráno pročetl a říkám si, že sám nevím. Nejvíc se mi líbí typ Goldiese na Pathfinder anebo jak se zmiňuje to dlouhý Pajero. Akorát Pajero do 200 bude dost dobitý se obávám a ono vlastně cokoli z opravdovejch offroadů. US car jako je ten Subík, to zrovna koupil jeden známej a cca do 200 se mu to myslím cenově vešlo, Suburban 5,7čka klasika, nezrezlá kastle, ale dost práce zbývá na interiéru a dalších věcech, prostě Subík do 200 bývá taky trošku pelech, ty hezčí jsou dražší. A hlavně jako daily bych to nechtěl, je to obr, po Praze s tím jezdit, to fakt ne. Starší MLo jak píše Beastar, to mi taky přijde, že do 200 bude fakt oříšek najít funkční.

Nakonec mě napadá Volvo V70 XC/ XC70 (ta druhá generace V70) a motor 2,4/2,5 turbo 200/210 koní. To mi přijde takový stylový, schopný trochu určitě dávat i ty polňačky někde na Ukrajině nebo v Rumunsku a přitom je to i parádní daily auto. Nekoukal jsem do inzerce, ale to si říkám, že by za 150 snad koupit šlo pěkný a rezervu si nechat na údržbu opravy

reagovat
OH
Ondřej Havlíček
25. září 2021, 20:11
0

Ahoj, řeším něco podobného, jen jsem si to okorenil požadavkem na schopnost táhnout přívěs aspoň 2.7t :) Spaní v autě má naopak nižší prioritu. Aktuálně mám ML350 w163 2003 v plynu. Používám normálně jako daily. Leč... Povrchová koroze si vybírá svou daň. Kam se posunout? V hledáčku mám commander, možná grand Cherokee, dodge Durango - vše benzín/provoz na LPG. Taky Ml w 164, ale toho už se trochu bojím :)

reagovat
Ev
Evlo
29. září 2021, 13:58
0

Taky by mě to zajímalo, já mám daily l400, ale prostě už má 26 a jak píšeš, né, že by to oservisovat nešlo, ale to úsilý za to asi nestojí.

Ma
Maara
07. října 2021, 08:10
0

Logan MCV Stepway. Podobne velký jak Sharan a bude skoro novej. Offroad na Evropu bude trochu overkill.
Jestli chceš trochu exotiky, zkus Toyota Hiace, jsou i 4x4, krátká i dlouhá verze. Ale i dvoukolky mají náhon na zadní, když se to naloží, pojede to. Vepředu torzní tyče, zvýšení světlé výšky za pár minut.

reagovat
Ca
Camry8
08. října 2021, 01:33
0

Jestli ještě není vybráno, tak bych zkusil Land Cruiser 120, např.: https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Toyota-Land-Cruiser-D-4D-Automatik/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:24100_19_,prx:10000,ger:automatic_gear,drc:four_or_five,fwd:true/pg:vipcar/332055438.html
Ještě LC90, ale tam už to bude těžké vybrat něco neutahaného. Dále třeba Toyota Sienna AWD, Chrysler Pacifica AWD, Grand Voyager - tam se dají složit sedačky do podlahy.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem