Jirka „Islander“ P
| Bydliště | Evropa |
|---|---|
| Registrace | před 4.1 rok. |
| Poslední aktivita | před 23.7 měs. |
| Komentářů u článků | 4 |
| Pozitivních komentářů u článků | 4 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
Určitě se shodneme, že 2.2tdci není nezničitelný motor. Ale který motor do 200czk je ? Zvlášť když by to měla být "rodinná velikost dodávky pro každý den, s parkováním v centru Prahy"...řekněmě L1H1. Já třeba nic moc lepšího nenašel. Ale ono je to stejně jedno. Zlokočka beztak nakonec pořídí pořádný Offrod ;) A jinak s tím servisem...je to tak jako všude, najít vstřícný a schopný servis je jako najít poklad :/
No offence.... Je fakt zajimavé jak se liší zkušenosti mezi utahanýma Tranďálama co litali jako pracovní nástroj ve firmách "hlava nehlava" a vybraných autech co měl někdo doma. Opravdu ten rozdíl ve svém okolí vnímam jako zásadní. A s tím vyndáváním vstříků jsem to tolikrát slyšel.. a přitom neznám nikoho, kde by je úspěšne nevyndali... jen v rámci rodiny a kamarádů jsou tahle auta v 5ti kusech.
Problémy s propalováním pístů se týkaly převážně 2.2 vyšších výkonů před 2008. pak se začaly dávat lepší písty. Samozřejmě to riziko tam je, na vině bývá ukapávající vstřik. Stačí kolem 300tis najezdu vymenit vstřikovače. Ale jinak můžu podepsat. Odchází klasické provozní věci modernějších dieselů jako EGR, občas elektronická regulace turba,... Výhoda je, že auta kolem 2010 ještě nemusí mít DPF. Jinak k 2,4 AWD gratuluju! V té modernější verzi je to podle mě nedoceněná 4x4(awd), která udělá dobrou službu, když se používá na co je určená. Ad T5 4motion... k tomu už bylo napsáno opravdu hodně. Paradoxně poslední vyrobené 2,5Tdi mají lepší pověst než následující 2,0.. :/ Sprintery 4x4 osobně neznám.
Stejně jako LadaBE jsem dlouhodobý pravidelný čtenář, až dotaz Paní Šéfové mne přesvědčil k registraci. Proč ? Zatímco ohledně Miaty, bych si radit neodvážil, cca 15 let jsem střídavě řešil podobné zadání: Levné, bydlící - cestovací i denně použitelné auto. Zkusím shrnutí pouze dle osobní zkušenosti. Třeba pomůže.
US VANy: Po 3 letech soužití s Ford E-350, Chevy Express a Astro AWD v Kanadě/USA:
Jsou skvělé, nezničitelné, mají V6/V8… jasně :) Na široké šotolinové cesty na Yukonu ideální „rodinné auto“… prostě „Cruise On… 70Mph a hurá za polární kruh“. Do technického terénu nebo Evropského města už ne taková radost. Navíc v ČR se do 200Czk těžko podaří sehnat nějakou slušnou AWD… a dvoukolky zase nemají tolik výhod proti moderním EU dodávkám.
Offroad /SUV: Jsem z rodiny postižené Land Rovery (od Series III, D2, D3 až po nějaké RR )
- D2: Jak psal kolega z LR fora Habakukk… V základu schopný Offroad starého stylu, v pohodě použitelný na denní ježdění. Krom zadní části rámu překvapivě moc nerezne (proti D1), při vychytání známých drobností je s motorem TD5 vcelku spolehlivá, „command position“ za volantem návyková a opravy/úpravy se pohybují v jednotkách nebo nižších desítkách tisíc.
- D3: Velmi návyková záležitost...dokud jede. Elektronické problémy i vzduchový podvozek už v dnešní době mají cenově přijatelná řešení, ale pořád o kus dražší než D2. Ale blok/klika u TDV6 je prostě problém. Rodinná zkušenost.. bylo to drahé, ale D3 i tak baví dál.
Doporučuji LR forum… dobré informace, fajn a nápomocná komunita
Jinak… do 200Czk by se mohlo zadařit, ale pořád to budou 15-20 let stará auta.
Dodávky (4x4):
- VW T5 (4x4): Asi ideální kompromis… Prostorem, univerzalitou i cenou za servis. Jak už tu bylo psáno. Ale do 200tisíc, nerezavou a 4x4… V dnešní době?
- Vito/Viano… 4x4 před faceliftem je všechno, jen ne spolehlivá. Odchází hlavně diferáky a ceny oprav nemravné. Pro MB to stavěl Oberaigner, více jako offroad, než auto na dálnice. Po fcl už lepší, ale zase… do 200Czk nereálne..bohužel.
- Transit MK7 (4x4)… Od roku 2008 podstatně modernizovaný AWD systém, starší verzi určitě nebrat. Na sněhu super, na trávě také. Jen se obvykle montoval do L2H2 nebo větší a celkově je jich málo. Spolu s 3.2 tdci je AWD takový jednorožec. Proti T5/Vitu je Forďácká čtyřkolka víc dodávka…pomalejší převody, větší hluk.
A má volba ? Ač majitel Offroadu (D2) a SUV (Explorer), nejčastěji na výlety tahám „Kubajzuv vyber“ - Transita 2.2 (103kw) FWD, L1H1… zakrytovaný spodek, trochu zvednutý, zubatější pneu, traction boards a řetězy. Nikdy to nebude offroad, ale na spaní/cestování po šotolinách v Albánii, parkování ve městě nebo na teleport do Norska ve 2-4 lidech i z hromadou krámů jako kajaky, skialpy,… jsem v poměru k ceně nic lepšího ještě nenašel. Jestli mi něco v městském provozu chybí, tak automat.