logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Petr „Angloman“ Mrázek

BydlištěVsetín
Registracepřed 4.1 rok.
Poslední aktivitapřed 1.1 měs.
Komentářů u článků4
Pozitivních komentářů u článků2
Negativních komentářů u článků0

Posledních 50 komentářů

1
Angloman
24. 3. 2025, 13:14
Range Rover TDV8 Vogue: Když jste kapitánem námořní jachty

Díky za článek i za krásné fotky. Tohle je úžasný kousek a nemít už P38, tak kupuji bez váhání. I když mě pořád lákala benzínová V8 (možná ještě v před face) tak tohle má aspoň dobrou spotřebu. :-)

Co se týče chyb, tak co vím, turba jsou nákladná záležitost, případně převodovka. Motory jsou od 2.7 a 3.0 prý o dost spolehlivější. Ostatní jsou spotřební věci.

1
Angloman
21. 7. 2022, 16:18
Starý versus nový: Land Rover Discovery dnes a před dvaceti lety

Děkuji za pěkný článek, jako majitele D2 2003 mě to potěšilo. Barvu interiéru máme stejnou, jen já mám alcantaru místo celokožeých sedaček.

0
Angloman
4. 1. 2022, 10:44
Co bychom chtěli dostat od Ježíška?

Vím, že to s dárky a Vánoci úplně nesouvisí, ale zajímá mě, jestli se náhodou někdy neobjeví článek o novém LR slečny/paní Violy? Věřím, že by to určitě potěšilo nejednoho čtenáře. :-)

0
Angloman
24. 9. 2021, 15:11
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Rovněž hlasuji pro Disco 2. Je sice o maličko složitější, než D1, ale ty už jsou v pěkném stavu špatně sehnatelné (většinou jejich "život" končí kvůli korozi) a možná už by pro někoho mohlo být překážkou stáří (vyráběly se od roku 1989 do roku 1998). Navíc cena zachovalých kusů jde pomalu nahoru. Disco 2 se vyrábělo od roku 1998 do roku 2004. Jsou mladší a většinou je trápí méně koroze něž D1, i když věk už je na některých kusech taky znát (přece jen je to 17 let od ukončení výroby). Disco 2 určitě není špatný kompromis, i když není tak kultivovaná jako Disco 3 nebo Range Rover. Nicméně pořád je D2 takové to staré poctivé auto, kde se spousta věcí dá řešit a funguje jak pro rodinu, tak se s tím dá něco odvést, může být až 7 místná (podobně jako ostatní generace Disca), utáhne 3,5 tuny a v terénu se taky neztratí. Hlavně si při výběru auta pohlídat korozi, zbytek je řešitelný.

RR Serie 2 (P38) - 1994 -2002)) je pohodlnější než D1,D2, kabina je prostornější, ale je tam víc elektroniky a potencionálních problémů (měchy, zámky, imobilizér,...) než u D2. Pozitivní je, že spousta problémů je řešitělná a je tu několik lidí, kteří těm autům opravdu rozumí a dokáží pomoci, poradit, vyřešit. Samořejmě taky záleží na konkrétním kusu a předchozích majitelích (jako u každé ojetiny). Spoustu popsal ve svém blogu Skipper.

Disco 3 je generačně mnohem dál, je to dospělější auto s prostorným interiérem, vynikajícími schopnostmi v terénu a stějně tak dobrými na silnici. Dobře se v něm cestuje, stěhuje, cokoliv. Ceny už jsou na úrovni Disco 2. Je tam riziko zkroucení bloku motoru a prasklé kliky u motoru TDV6 2.7 (a později také u 3.0 u Disco 4). Také je ale pravda že spousta aut jezdí a už mají i kolem 400 tis km. D3 je složitější než Disco 2. Má v 99% celý podvozek na měchách, kolem motoru má více dílů než Disco 2 Td5 apod.

Jinak mnohem víc nápomocných informací pak najdeš na landroverforu. :-)