reklama
načítám data...

Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Mysleli jste si, že největší chlapáci budete v muscle caru, drsném off-roadu nebo pick-upu? Že vysokou hladinu testosteronu dokážete velkým černým BMW? Omyl. Pravý chlap jezdí v malém červeném roadsteru.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Zeptejte se někoho, jestli si vybírá auta podle toho, jak v nich vypadá a jak působí na okolí. Téměř určitě odpoví, že ne. Ale zeptejte se typického muže, jestli by chtěl jezdit v malém červeném roadsteru, který vypadá tak trošku jako autíčko pro panenky na steroidech. Nejspíš řekne, že taková auta jsou pro holky a on potřebuje něco velkého, hlučného, aspoň se šestiválcem (nebo, pokud je to moderní rozumný muž, s dieselem) a aby to mělo tak pět metrů.

Nic proti velkým, hlučným autům s obrovskými motory. Také jsem toho názoru, že křiklavě oranžový Dodge Challenger Hellcat je skvělé auto na ježdění do práce, a dlouhá léta jsem víceméně ničím jiným než (převážně americkými) šesti- a osmiválcovými obludami nejezdil.

Ale spojovat velikost svého auta s tím, jak mužně si člověk připadá? Možná v době, kdy  Bentley Boys uháněli napříč kontinenty se svými obrovskými monstry bez posilovačů, bez elektroniky a s řízením, které vyžadovalo celého chlapa. Dnes ale i sedmisetkoňový Hellcat jezdí tak, že ho klidně můžete půjčit manželce na cestu s dětmi do školky. A gigantická SUV s obrovskými motory se právě pro to ježdění do školky a do školy vyvíjejí.

reklama

Co je mužného na tom, schovávat se za tunami plechu a stovkami koní? Celý chlap si poradí i bez toho. A proto je nejmužnějším autem na trhu Mazda MX-5 neboli Miata. Rozhodli jsme se to vyzkoušet v praxi a půjčili jsme si na to aktuální generaci ND ve variantě roadster se základním motorem 1.5 SkyActiv o výkonu 130 koní.

Důvod první: Tohle auto není pro sraby

Líbí se vám pocit bezpečí z vyvýšeného posazu a hromady oceli všude kolem vás? Máte rádi pocit, že ostatní auta jsou kolem vás taková nějaká maličká? Potom se budete cítit skvěle za volantem Range Roveru nebo Dodge Ram. Ale v Miatě pravděpodobně propadnete záchvatům paniky. Superb vedle vás vypadá jako SUV. X5 vypadá jako dům. Offroadům prohlížíte diferenciály. A váš vůz nepůsobí jako váš silniční hrad, spíše jako něco, co jste si na sebe oblékli.

Jenomže právě o to jde. Nemáte pocit, že s sebou vláčíte svůj vlastní řopík nebo že jste se vydali na slonu do závodu chrtů. Navíc víte, že aktivní bezpečnost je důležitější než pasivní. Chcete se nehodě vyhnout, ne převálcovat cokoliv, co se vám připlete pod kola.

Důvod druhý: Miatista není slečinka

Aby nás snad někdo neměl za šovinisty a sexisty – Miatami jezdí i spousta paní a slečen. Ale určitě to nejsou žádné slečinky. Jinak by daly před malým, stísněným roadsterem přednost něčemu komfortnějšímu, něčemu, do čeho lze zabalit všechna zavazadla, oblečení a doplňky. Jenomže Miatista (nebo Miatistka) staví na první místo zážitek z jízdy a až na druhé takové věci jako rozfoukaný účes nebo to, že v dálničním tempu je i v aktuální generaci ND poněkud hlučno. A i když si můžete objednat spoustu komfortních prvků, od navigace přes Bluetooth po vyhřívané sedačky, pořád to není auto, které by se vás snažilo dokonale izolovat od okolí. Naopak vám neustále připomíná, že řídíte a že se pohybujete krajinou. A to vy chcete, ne? 

Důvod třetí: Chlap si nepotrpí na zbytečnosti

V rámci testu jsem Miatu postavil i před některé poněkud nestandardní úkoly, jako například dopravit várku zásob do mého oblíbeného baru. Pohled na plný nákupní košík a maličký kufr Miaty byl poněkud hrozivý a už jsem byl připraven na to, že sodovky či lahve vína pojedou na sedačce. Nakonec se, s trochou prostorové představivosti, šikovnosti a ochoty použít sílu, vešlo do kufru MX-5 úplně všechno.

A když se do kufru vejde plný košík balených vod, mléka, spousty lahví vína a dalších zásadních záležitostí, vejde se tam i cokoliv jiného, co byste mohli potřebovat přepravit. Potřebujete snad na dovolenou pět kufrů? Balíte si na každý den jiný svetr, sako a polobotky (Matěji, ty mlč!)? Neobejdete se bez své oblíbené židličky na rybaření a i na cestách potřebujete mít zásobu té své značky piva? Potom si kupte SUV. 

reklama

Pravý muž si však dokáže poradit s tím, co je k dispozici – a pokud se něco nevejde do kufru MX-5, tak to nepotřebuje vozit s sebou. Že jedete na třítýdenní dovolenou pod stan a už vám kufr fakt nestačí? Kupte si nosič zavazadel na zadní kapotu a můžete se s Miatou vydat třeba na expedici k Perskému zálivu.

Důvod třetí: Chlapi mají rádi mechanické hračky

Když jsem přemýšlel, jaký dárek chtít ke svým třicátým narozeninám, dospěl jsem k tomu, že jakožto dospělý muž (kterým jsem už ve třiceti teoreticky měl být) musím mít opravdové hodinky. Opravdové hodinky poznáte tak, že v nich není baterka, ale je v nich spousta koleček a tikají. Na poctivých mechanických automatech je něco nezaměnitelně gentlemanského – jsou vlastně nesmyslné a svoji práci v reálu odvádějí hůř než levnější ekvivalent na baterku. Jenomže tikají. Když je seřizujete, cítíte, že je ručička mechanicky spojená s kolečkem. Vidíte, že čas ukazují ne díky elektronické magii, ale díky sice úžasně složité, ale stále pochopitelné mechanice. Je to ztělesnění toho, proč nás mechanika fascinuje, zabalené do pánského šperku.

Mazda MX-5 je mým oblíbeným hodinkám podobná ve spoustě věcí. Zatímco moje Seiko5 (SNK809) vznikly tak, že v Japonsku vzali německé a švýcarské letecké hodinky, a udělali je levnější, spolehlivější a lepší, Miata vznikla stejným způsobem z britského roadsteru.

A stejně jako mechanické hodinky vám i MX-5 dává neustále najevo, že je to stroj udělaný “tak jako dřív”. Motor má bezprostřední reakci na plyn a svých 130 koní odevzdá sice nadšeně, ale až v patřičných otáčkách. To znamená, že budete muset často používat precizní a krásně mechanickou převodovku. Řízení je sice kvůli elektrickému posilovači trochu odtažité, ale podvozek k vám neustále posílá informace o tom, co se děje pod vámi. Všude kolem cítíte mechaniku, nemáte pocit, že jste někde ve své vlastní bublině mimo realitu a hrajete videohru. Je to celé takové… analogové.

Důvod čtvrtý: Chlap se spoléhá na schopnosti, ne na techniku

Chcete jezdit rychle? Trh je plný aut, se kterými to není žádný problém. Od Octavie RS až po BMW M5 se vám nabízí tucty a tucty aut, která udělají z pekelného tempa mezi body A a B naprosto snadnou záležitost. Nepotřebujete mnoho znát a umět. Nemusíte pilovat správnou stopu zatáčkou a opatrně hledat přesné limity přilnavosti. Prostě kroutíte volantem a jedete strašně rychle. 

S MX-5 můžete být, přinejmenším na klikatých silnicích, také zatraceně rychlí. Nebude to ale tak snadné. Nemůžete se spolehnout na čtyřkolku, na elektroniku, na sofistikovaný podvozek ani širokánské gumy s monumentálním gripem. Všechno, co máte, je perfektní vyvážení, precizní řízení, uzoučké gumy a motor, jehož 130 koní si musíte zasloužit.

Ze začátku nebudete tak rychlí, jako byste byli s kdejakým hothatchem, který má díky pohonu předních kol a lepší přilnavosti daleko větší rezervu schopností a je tolerantnější k vaší nešikovnosti. S Miatou bude těžší precizně projet zatáčku, protože za limitem bude čekat přetáčivý smyk a nikoliv drobné roztažení stopy. A bude důležitější precizně projet zatáčku, protože ztracenou rychlost nenaženete výkonem.

Když se vám to však povede, budete z toho mít mnohem větší radost – přesně ucítíte, kdy se zadek už už rozhoduje že uklouzne. A když už klouzat začne, budete mít pořád čas na korekci nebo udržení smyku. Těšit vás bude každý přesně trefený meziplyn i to, že se vám podařilo udržet motor “v tempu” a neztratili jste rychlost zbytečným brzděním.

Ve výsledku možná budete pomalejší než ve spoustě jiných aut – ale odměna bude mnohem větší, i když dost možná ani nepojedete tolik přes limit (což je také příjemný bonus).

Důvod pátý: Opravdový muž si je jistý sám sebou

Obáváte se, jak se na vás bude dívat okolí, když někam přijedete roztomilým červeným roadsterem? Problém není v autě. Správný chlap nepotřebuje obří SUV, aby okolí předvedl svoji mužnost. Stačí si on sám – a jeho auto mu v tom nemusí pomáhat.

Malý roadster je totiž ultimátní pánský automobil. Je ideálním vyjádřením touhy po svobodě a dobrodružství, ochoty smířit se s nepohodlím výměnou za zážitky, nadšení pro mechaniku a snahy zdokonalovat sebe sama. Používat ho jako každodenní auto je důkazem toho, že si těchto věcí ceníte víc než nudné praktičnosti, pohodlí a racionality.

Buďte chlapi. Kupujte roadstery!

 

 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

gr
greg
17. srpna 2017, 17:49
0

Perfektný článok! Nemyslím si, že každý musí mať rád MX-5-ku ale ten čo sa z nej vysmieva a označuje ju ako auto pre baby hovorí v skutočnosti oveľa viac o sebe, ako o tom aute. A to čo o sebe hovorí nie je vôbec lichotivé :)

reagovat
Safa
17. srpna 2017, 18:16
4

Mé srdíčko daily miatisty právě zaplesalo. Velmi trefný (a v naší autíčkářské komunitě i hodně odvážně napsaný) text. Gratuluji a děkuji, Vojto!

reagovat
PB
17. srpna 2017, 18:19
1

Ano ano:) Ale s jednou malickou vyhradou. Dneska uz bych nesel do Miaty, ale do Fiatu 124, kterej je proste krasnej :D ....zvlast pokud se prevlekne do kuze v odstinu ktery bych oznacil jako "coyote tan" a samozrejme zelene/sede, nebo nejake podobne klidne barve..

reagovat
MGRR
17. srpna 2017, 18:29
0

Nejmužnější auto Mazda? To je divné... hodně divné, blbé přirovnání.

Chápu ženu která si ted koupila Porsche GT... na tu mazdičku nemela koule.

reagovat
Matěj Podhorský
17. srpna 2017, 18:43
0

Jaké Porsche GT? Tvoje žena? Šup s tím do blogu! :)

Ev
Evlo
17. srpna 2017, 18:43
1

Zeby Vojtuv comming out?

reagovat
Vojta Nekvapil
17. srpna 2017, 18:55
5

European Gay Car of the Year 2016 : MAZDA MX5
European Gay Car of the Year 2017 : FIAT 124 SPIDER
European Gay Car of the Year 2018 : MAZDA MX5 RF

http://www.kookynet.net/media/p2017_p-gaylesbian-vis-guid-tas.jpg

reagovat
ar
aries
17. srpna 2017, 19:27
1

Podpisujem. Nejde o to, ze je to MX-5, ktoru raz tiez chcem mat, ale cely takyto system zmyslania mi pride spravny. Ostat trochu nad vecou a nezabudnut na podstatu. Jaj a gay car of the year - chcel by som vediet, kto zalozil takuto anketu... viac to hovori o nom ako o autach, ktore tam nominovali. Clovek ani niekedy nevie, kolko o sebe nechtiac povie :)

reagovat
PachezZ
17. srpna 2017, 20:39
1

ono je to jak kdyz si obleces ruzovy tricko... kolegove jsou tak "macho" ze je clovek hned castovan vtipky na orientaci apod... tak sem si koupil jeste teply auto a je to :D

Knightrider
17. srpna 2017, 19:35
0

Jó, MX-5, ta ma ohromny koule. :-D Ja verim, ze je to dobry auto, ale uz bys Vojto nemel chodit na to slunicko. Vubec ti to nedela dobre. ;-)

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
17. srpna 2017, 19:41
0

A já se skoro sázel jestli půjdeš teď prodat Krevetu a poběžíš si pro tuhle rudou krásku :) Basa piv se tam vejde, barva je krásná a když si koupíš 1.5 Skyactiv bez samosvoru, tak jsi jasný chlapák!

Náhodou.. hele to je roztomilej text, je to docela psaný pro lidi, kteří MX5 neznají, přemýšlí o roadsteru a tady hele - bingo! :)

Knightrider
17. srpna 2017, 20:14
0

Myslis? Ja si zase rikal, ze to je psany na Miata clubu pro Miata club. Kazdej Miatista si tam najde presne, co chce. Asi to vidim jinak. A popravde jsem si rikal, ze je skoda, ze to nepsal Vavris. Bylo by to asi mnohem akcnejsi a lidi totalne nadseny.
P.S. S tim prodejem Corvetty a nakupem MX-5 asi jeste pockam. ;-)

Vojta Dobeš
17. srpna 2017, 20:19
0

Knightrider: Nemůžu popřít, že jsem si na tebe při psaní párkrát vzpomněl :)

Jinak Vavris už o ND tuším psal, a Fernie taky. Takže další (RF) budu psát taky já, ta snad bude ve srovnávacím testu s Bückerem 131 Jungmann. Klasickej test bude o Spideru.

Knightrider
17. srpna 2017, 21:01
0

Vojta: A vis, ze mne to i napadlo, ze si na mne a moje nazory na tyhle hracky vzpomenes? :-D Ale je pravda, ze v tyhle cenovy kategorii se mezi novyma autama tezko hleda neco jinyho. Ja bych za ty prachy sel radsi do ojety Vette C6, to je jasny, ale tohle je proste novy a moderni auto se zarukou. Sedel jsem v tom jen staticky, ale co mne tak zaujalo, to byly sedacky, ktery maji jen minimalni bocni vedeni. To jsem si rikal, ze uz by mohlo byt lepsi po tech 25-ti letech, co to vyrabi. A volant mi pripadal, ze je docela tenkej. Ale jinak asi dobry. Teda az na ten zabakovskej design zvenku. Fiat je podle mne ne o sto, ale o tisic procent hezci, ale to je samozrejme otazka vkusu.

Vojta Dobeš
17. srpna 2017, 21:04
3

No třeba na místech, kam se jezdím projet nejčastěji, by měla Miata výhodu nejen v tom, že má proti C6 tak třetinový provozní náklady, ale především v tom, že by tam celá C6 byla naprosto kolosálně nahovno, protože je moc velká, rychlá a široká :)

Knightrider
17. srpna 2017, 21:19
0

Je to jen o adekvatnim vyberu silnic pro dany auto. ;-) Tady vedle v Modransky rokli je nahovno kazdy auto. Proto tam jezdim na kole. ;-)

Petr 'Krab' Jeřábek
17. srpna 2017, 21:27
0

Knightrider: to víš, tenhle test psal Vojta jako věnování Ferniemu a Vavrisovi :) I mě slza div neukápla a vzpomněl jsem na tu mojí holku jednu stříbrnou , mrkatou :)

Fakt je ten, že když v tom jede někdo velkej, (viděl jsem tento týden na jižní spojce) s pořádnými pazoury, vypadá v tom děsně komicky. A ten chlápek si radši nechal střechu nandanou. ALe efekt to mělo asi jako kdybys byl ve stanu a praskla ti ta stanová konstrukce a plátno se na tebe sesunulo.

Jinak Vojto, tyhle věci jako sedačky a boční opora a ergonomie za volantem, to tedy je asi potřeba rozklíčovat blíž. Naštěstí bude to RF, tak uvidíme. To mě třeba zajímá. Protože MX5 nikdy moc boční opěru moc neměla, až NC FL byla docela citelně vylepšená (sedačky byly od Recara)

Vojta Dobeš
17. srpna 2017, 22:31
3

Knightrider: Když pokud si vyberu silnice na Corvettu a pojedu tam s C6 taky na hraně toho, co umí, tak jednak umřu a druhak mě to bude stát 20 korun na kilometr...

beastar
17. srpna 2017, 23:04
0

Tak díky za pěkné čtení a ještě vtipné komentáře. Čekal sem že ne všem se tohle pojetí bude líbit. Miatisti nemůžou být nepotěšeni a zbytek? Po pravdě se v ulicích Prahy s těmi mx5 roztrhl pytel tedy s různými generacemi novou jsem potkal jednu. Muže to jezdit královsky, ale nechtěl bych to a to nemám ani 2 metry. Chlapské a nebo ne? To je vždy věc pohledu asi jako na to růžové triko:) Mě se to prostě jenom nikdy nelíbilo a nelíbí se mi výkon a špatná použitelnost na dálnici. Jo jo jezdím rovně sem divnej. Pro lidi, co pro pocit že řídí potřebují kroutit volantem na silničce někde kolem Krhanic je to ale asi nirvána..so ok. Chlapské auto je u mě něco jako slr mclaren sorry jako. Čtení ale pěkné to zase bravissimo pane řediteli.

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 12:55
0

No to je právě vono - když chceš jezdit s Miatou po dálnici, musíš bejt celej chlap, co něco vydrží a nebojí se bolesti. ND Roadster je tak na 1 Ibg/100km (jeden Ibalgin na 100 km).

Knightrider
18. srpna 2017, 13:27
0

Vojta: To je ale vtipný přirovnání. To se mi líbí. :-)

BigBang
13. září 2017, 16:10
0

Nicméně na jízdu po dálnici je Miata 100x ženštější auto oproti Defenderu...

ar
aries
17. srpna 2017, 19:43
0

A este ma napadlo. NIe je ta honba za vacsim, rychlejsim a cooolovejsim autom viac menej strach, aby som nebol nieco menej? A kolko novych aut s cenovkou pod 25 000 EUR si moze povedat, nie su kompromisom uctovneho oddelenia s marketingovym oddelenim? Ze su robene naozaj dobre, s laskou mechanika a pre radost?

reagovat
Letis
17. srpna 2017, 21:21
0

Do MX-5 NBFL se nevejde basa do kufru. :(

reagovat
Ev
Evlo
17. srpna 2017, 21:47
2

Je to shit no, do NA ano, proste ztracena generace.

sp
spooon
17. srpna 2017, 22:02
0

do NB se vejdou basy 2 (do kufru), chce to pak použít trochu síly na zavření, ale jde to...možná bych pro nevěřící tomáše našel i fotku.

BTW boční vedení jsou přece středová konzole a dveře, ne?

bkralik
17. srpna 2017, 22:39
0

Přesně tak, do NB se vejdou dvě basy a (alespoň u mne) to nechce žádnou sílu, jde to samo!

peca
18. srpna 2017, 08:38
0

Zalezi jake. S basou od Radka jsem mel problem (stejne se vlezla), ale basa Bernardu se vleze v pohode.

Jinak je to celkove ohromne prakticke auto :-D. S pritelkyni jsme se do toho zabalili na dva tydny pod stan (jen do kufru, zadne veci v kabine) a zakoncili sme to trackdayem v Myte, kde jsem jen vyhazel kramy z kufru a mohlo se dovadet.

Letis
18. srpna 2017, 16:42
0

Tak já nevím, co jsem dělal špatně. Buď nemáte rezervu nebo to máte pod tim kobercem nějak líp poskládaný. :D Nešel mi dovřít kufr a prohnout si víko jsem fakt nechtěl. :D

Franke
18. srpna 2017, 18:51
0

Vejde v pohode

zimbic
17. srpna 2017, 21:40
0

Výborný článek Vojto! Chtělo to koule napsat tak odvážný text a přilít olej do ohně všem haterům miat. Vystihl jsi hezky podstatu mx5 a v hodně bodech jsem se našel proč jsem se pro malý roadster sám rozhodl.

reagovat
C70C
18. srpna 2017, 08:01
2

Tenhle test žeru. Neustálá potřeba vozit vzduch a řešit "co kdyby" vezme hodně řidičům radost z řízení jen proto, že "co kdyby bylo potřeba převézt skříň??" Jakmile se do auta vejde weekend bag, el.gril, a ROK esspreso, je to v podstatě karavan a pokud weekend bag nestačí, naučte se líp balit. Ale hlavně! nejezděte nudným autem, dokud nemusíte. A kdo potřebuje k zábavě velký obsah, nikdy nejezdil Caterhamem. Jasně, obé má něco do sebe, ale zábavné auto s nízkými náklady je přeci naprostý ideál.. skvěle napsaný test.

reagovat
Pedro
18. srpna 2017, 09:58
0

Přesně tak! Mezi další mužná auta bych určitě zařadil i další malé roadstery MG F - TF, MR2, Barchetta apod. :-)

Pochtli
20. srpna 2017, 13:26
0

Né, barchetta fakt ne. Chvilku jsem kdysi o ní i uvažoval, když nebylo na mx-5. Do doby, než jsem v tom viděl jet poněkud podobně vytáhlého mladíka - málem jsem se uprskal smíchy, jak to vypadalo blbě.

ma
martinw
18. srpna 2017, 12:31
0

Tohle auto v jistem smeru muze pusobit hodně mužně - takoveho Freddieho Mercuryho bych si v tom dokazal predstavit. Chlapacky auta at uz to znamena cokoliv jsou pro me treba starsi americky klasiky ktery zname z ruznych filmu.

reagovat
Franz Kafka
18. srpna 2017, 14:25
0

Je to roadster pro pravého muže. S tím napsat auto, bych pokud možno ale šetřil. Takže jestli tomu dobře rozumím kdo má rodinu a nemůže mít doma pět aut tak není pořádný chlap? Článek je fajn, ale sdělení přestože jistě v nadsázce moc vtipné není. Nebo si má koupit Miatu a děti nechat chodit všude pěšky? Chlapské auto je Audi RS6 doufám, že Vojta někdy vezme ten jeden maskovaný kus pro noviny v ČR a sveze se. Vlastně ona už je C7. A ani tam v nějakých těch vlásenkách se neztratí. Jasně bude muset překonat chladný a odtažitý interiér ne jak ten pro panenky v Mazdě, ale alespoň to nemá 1.5:) Jako pravý chlap to, ale jistě zvládne. Potom pochopí, že MX5 je dobrá jako doplňkové auto k dovolené s karavanem. Vejde se totiž mezi zavazadla. A nebo místo rezervy pro Dodge Ram můžete ji jako tvrdí chlapáci vozit na korbě a když se poškodí kolo... šup do mazdičky. Jinak v té červené je to pěkné srdéčko mé ženy by poskočilo jistě radostí. Btw. Vojto ten materiál z kterého je volant a vůbec interiér je tak nekvalitní a ošklivý i v reálu, nebo to dělají jen ty fotky?

reagovat
sheogh
18. srpna 2017, 15:50
0

No to skoro budi dojem, ze Vojtovi tu MX5 porad nekdo hani a pomlouva, a nakonec proste bouchly saze a vznikl tento clanek :-))

Svezeni s miatou je opravdu zabavne, ale porad je to jen motokara :-) Jako hracku bych si to klidne dovedl predstavit, ale s tim, ze mam stale moznost volby jet autem normalni velikosti.

Za me je chlapske auto treba Lamborghini Diablo VT, nebo Maserati 3200GT, 911, F-Type, klidne ta zminovana RS6...

sheogh
18. srpna 2017, 15:51
0

A melo to byt "do placu", ne reakce na komentar

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 15:51
3

V RS6 jsem nejezdil, v jiných rychlých Audi jo a celá idea toho auta mi přijde asi tak chlapská jako lovit srnky kulometem z obrněného transportéru. Člověk si připadá mocně, je u toho hluk a efekty, ale zvládne to každý blb a je to trochu srabárna.

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 16:11
1

sheogh: Diablo VT nebo Maserati 3200GT rozhodně nárok na označení "chlapské auto" mají, protože se tě snaží zabít. Ale RS6 fakt ne. Rodinný kombík, ve kterém by uměla rychle jezdit i moje babička a možná i můj pes.

Jinak celé to s tou Miatou je samozřejmě nadsázka, ale chtěl jsem trošku zamíchat tradičními stereotypy "chlapského auta" a poukázat na to, že pohled "pořádný chlap musí mít velkou káru" je svým způsobem dost podivný a že by se na to dalo dívat i tak, že "mužnější" je nepotřebovat okolo sebe tuny železa a nepotřebovat stovky koní na to, aby člověk jel rychle.

Jinak uznávám, že jsou na trhu i mužnější auta než Miata. Přinejmenším Caterham a Morgan 3-Wheeler.

Franz Kafka
18. srpna 2017, 16:36
0

Těch bude hodně co třeba Viper? Jinak Vojto ty ten rodinný kombík dost podceňuješ asi by si ho měl někdy zkusit. Je to těžké, protože jich není moc, ale stojí to opravdu za to. Možná nemáš rád Audi stejně jako já nemám rád Mazdu tak z toho plyne názor o babičce:) Nicméně nalijme si čistého vína ona i tu dnešní Mx5 může řídit naše 20 letá milenka, nebo 90 letá babička také. Bohužel při troše nadsázky u ty poslední 911 jsou auta, která s klidem uřídí kdokoliv. Takže jako nadsázka ok jinak je prostě rok 2017. Mimochodem 3200Gt je strašná sice to jezdí dobře, ale tak málo, že je to lepší do sbírky jako třeba nějaký obraz od Muchy. Takže prosím zavolejte do Audi jestli by nebyla RS6 a hlavnš když bude, tak ať to proboha testuje sneaky redator Pan Vavris. Je to moje přání, tak snad pro jednou. Co Vojto ? :D

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 16:51
1

S MX-5 taky může jezdit úplně každý, ale jet s ní rychle už vyžaduje to umět, protože když to neumíš, je pomalá (narozdíl od třeba Viperu se tě ale nepokusí zabít). S RS6 dokáže i naprostý idiot jet tak rychle, jak jen to je na veřejné silnici rozumné

A nejde o to, že bych neměl rád Audi - některá jsou mi sympatická. Jen nemám rád superrychlé čtyřkolky a auta, která dělají z nesmyslného tempa jednoduchou záležitost. Přijdou mi zbytečná. Z hlediska reálné rychlosti z A do B už stejně RS6 nebude o moc rychlejší než Octavia RS, protože i ta Octa už naráží na limity toho, jak se dá po veřejné silnici jezdit, aby si člověk nepřipadal jako potenciální vrah (rychlost v zatáčkách omezuje to, jak daleko je vidět, rychlost na rovinkách to, že více než 180 km/h na okresce už obecně není moc rozumný nápad). A z hlediska zábavy jsou rychlé čtyřkolky o ničem - tempo, kde začnou být zajímavé, je tak vysoké, že se k němu člověk na normální silnici nedostane.

Ještě třeba ta 340i M Performance, kterou jsme nedávno testovali a o které vyjde příští týden článek, je auto, které od člověka vyžaduje něco umět. RS6 už je jen o tom, že i z nejšílenějšího tempa udělá jednoduchou záležitost, na kterou není potřeba nic umět.

Účel RS6 je, že jsi na silnici rychlejší než všichni ostatní, aniž bys musel udělat cokoliv jiného než podepsat šek. To není chlapské, to je srabácké. Chlapské je mít auto, které ti umožní být rychlejší než všichni ostatní tím, že to líp umíš.

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 16:53
1

Abych použil další analogii - Miata (nebo jinej roadster) je jako lýzt na velehory bez kyslíku a sám. RS6 je jako pořídit si sto šerpů, kyslík, do základního tábora vyletět vrtulníkem a na vrchol se nechat vynýst.

beastar
18. srpna 2017, 18:05
0

Řekl bych Vojto že preháníš. Spíš z toho cítím něco jako mít na rs6 není chlapské. Nemyslím si že poslední MX5 je kdovíjak složitá na ovládnuti ve vyšších rychlostech. Prostě normální moderní roadster. A taky si nemyslím, že rs6 je pro každého. Znám lidi co takové auto rozflákali protože prostě moc výkonu. Minimálně musíš mít mozek aby si takové auto zvládl. A jak sám píšeš aby si jel na hraně musíš jet hodně rychle. Co je chlapského na tom jet po okresce 120 a jet na limitu:) Nebudu ale prilivat už olovo do ohně. Je to věc názorů a hlavně priorit. Ve všech měřitelných parametrech bude rs6 lepší když pokud pominu cenu:) A má kufr.

Franz Kafka
18. srpna 2017, 19:36
1

To bychom mohli řešit do nekonečna. Je Ford Puma chlapské auto?V 1,7 to taky nejede věru zle a myslím, že řídit to je celkem nutnost spíše než-li potřeba. To mu ale nevnukne jiný vzhled ani okolí si nebude myslet jede "chlapák". Stejně špatně na tom je Miata. Kromě vaší komunity, kde je logické, že to asi nikdo nebude vnímat nějak negativně to auto budí většinou úsměv. Pozitivní emoce to ano, ale nepřiveze ten "chlapský" pocit okolí a když jezdíš úplně normálně tak ani tobě. Nejel jsem v tom, ok... Dovedu si to představit asi stejně jako Vojta RS6. Testosteron přiveze například americký muscle car jasně ne vždy řidiči (Mustang :)) ale vzhled, zvuk a tak podobně.

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 20:05
5

beastar: MX-5 není těžký ovládat ve vysokých rychlostech, to auto je strašně hodný - ale pokud má jet rychle, musí se člověk snažit. V RS6 nebo něčem podobným stačí šlápnout na plyn.

FK: Já si RS6 dokážu představit docela dobře, pár rychlých Audi už jsem řídil. S5 mě dokonce i trochu bavila, akorát k tomu potřebovala strašnou rychlost a hektolitry paliva. A6 Bi-TDI byla úžasně schopná, ale už ta mi přišla na horní hranici toho, jak to auto potřebuje být rychlé.

Nicméně to, co píšeš o tom "chlapském" pocitu okolí je právě to, o čem v tom článku píšu a čím se snažím přimět lidi záměrně k tomu, se zamyslet. Podle mě právě fakt, že má člověk potřebu jezdit v "chlapském autě nabitém testosteronem", aby ho tak okolí bralo, naznačuje, že se patrně necítí býti dost chlapem sám o sobě.

Pokud se v Miatě, v lososovém Fiatu 500 nebo třeba v VW Brouk necítíš jako chlap, ale v Chargeru R/T, RS6 nebo Ram 3500 se jako chlap cítíš, tak není problém v těch autech, ale v tobě. Pokud si jsi sám sebou jistý, budeš se cítit jako chlap i v růžovém Nissanu Micra. Pokud máš obavu, že tě okolí nebude vnímat jako dostatečného muže, pokud před sebou nebudeš mít desetiválec a kolem sebe dvě tuny železa, patrně tě to okolí tak vnímat nebude ani kdybys jezdil v kamionu - protože máš problém sám se sebou.

Miatu jsem (s nadsázkou) označil za nejmužnější auto, protože je testem toho, jestli ten chlap jsi, nebo si na ně jen hraješ. Pokud se obáváš, že tě v červeném sporťáčku budou mít za buznu, je čas problém hledat jinde než v autě ;)

Knightrider
18. srpna 2017, 20:57
0

A kdyz v tom Chargeru, Ramu a jim podobnych autech jezdis proste proto, ze se ti libi, mas je rad a pripada ti to normalni a Micru, Miatu, Saxo a spol. nepovazujes za objekt tvyho zajmu, co si kdo mysli o jedny nebo o druhy skupine aut je ti uplne sumak, pak je to taky spatne? Sorry Vojto, ale jen hledas argumenty, jak si ospravedlnit nakup Miaty. Nikdo netvrdi, ze je to spatny auto, ale ty glorifikace uz je trochu moc.

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 21:10
0

Hned na začátku článku jsem psal, že bych si třeba Challengera s chutí koupil, takže je asi očvidné, že s ním nemám problém. Jen mi přijde srandovní kupovat si velký auto, abych si připadal jako velkej chlap, případně tvrdit, že malý bych mít nemohl, protože bych si jako chlap nepřipadal ;)

beastar
18. srpna 2017, 22:11
0

Tady je vůbec špatně hledat symbol mužství v autě. Já se cítím v poměru 1.97m od země a 102kg hmotnosti například jako chlap i úplně bez auta. Necítil bych se v takovém autě jakým je Mx5 dobře zkrátka je malé. Názor okolí většinou neresim. A trochu mi přijde že vytahujes prezite pověsti typu velké auto malé pelé a podobné. V tom souhlasím s K.riderem.

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 22:29
1

O tom, že je blbě hledat symbol mužství v autě ten článek přeci je :)

Tomáš Vavrečka
18. srpna 2017, 23:20
0

Sorry, že vám přerušuju debatu, já jen aby nezapadlo to sdělení mezi řádky, že Vavris by měl testovat další MX-5 (viz. Knightraider výše) a Audi RS (toto vlákno) :D

Honza 'Hamster' Křeček
18. srpna 2017, 23:28
0

Kde je ten čudlík, co maže diskusi?

Tomáš Vavrečka
18. srpna 2017, 23:38
0

Opovaž se Křečku!!! Jinak myslím, že tohle přesně je důvod, proč má Autíčkář své kouzlo. Redakce tu do sebe veřejně ryje. Je zkrátka vidět, že jsme prostí lidé... Jako ty Potapiči, jako já, prostý člověk :D

František Čáslavský
18. srpna 2017, 23:42
0

Rychle to smažeme, ještě by si na to někdo vzpomněl, až žába na prameni osedlá RFko a nebo Audi :D

beastar
19. srpna 2017, 00:11
0

Já myslím, že tu rs6 kdokoliv. Vojta nebude mít zájem ten si počká na pořádné auto. Nová Lada Vesta, nebo jak se to jmenuje. Určitě bude něco jako VW Beetle či nové Twingo aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

Knightrider
19. srpna 2017, 06:41
0

A pujcite ten japonskej zazrak i mne? Treba si spravim nazor po otestovani novyho auta. :-D

Vojta Dobeš
19. srpna 2017, 13:38
0

Knightrider: V úterý jsem s tím v Praze, pak zbytek týdne v Pardubicích. Přijeď, vezmu tě na okresky.¨

Knightrider
19. srpna 2017, 21:01
0

To beru. Ale do odpoledne jsem v praci.

František Čáslavský
20. srpna 2017, 00:43
1

... a toho dne jsme o Knightriderovi slyšeli naposled. Dostal infarkt z Vojtova řízení a přeskakování obrubníků? Vyskočil v amoku v půli cesty do lesů? Skončil poskládaný v kufru RF? To už se nikdy nedozvíme...

Knightrider
20. srpna 2017, 07:42
0

Anebo umrel smichy z toho kulervouciho vykonu. :-D

Knightrider
20. srpna 2017, 11:52
0

No takhle. Pokud bude z kufru Miaty koukat lopata, tak asi bude lepsi k tomu Vojtovi nenastupovat. :-D

beastar
20. srpna 2017, 13:51
0

Nalijme si čistého vína. Ona se do kufru lopata nevejde ani tak, že by třeba koukala ven. Jedině polní skládací a dětská plastová v nezbytné růžové barvě. Věřím že Vojta vytěží ze všech 60 koní pod kapotou maximum a utáhne každou zatáčku tak na těsno ,že ti vlasy budou vlát a budeš se křečovitě držet horní hrany předního skla. Hlavně se moc nesmát mouchy jsou nebezpečné. Pro cyklisty a miatisty.

Knightrider
20. srpna 2017, 13:56
0

Beastar: Ale ne, ja verim, ze by to byl peknej zazitek v novy Miate. Je to novy auto, zadokolka, navic roadster, coz je v poslednich letech moje nejpreferovanejsi varianta karoserie, takze urcite super.

sheogh
20. srpna 2017, 15:19
0

Jasne ze nadsazka byla pochopena. Nakonec "chlapstvi" se tezko pozna z toho, v cem dotycny jezdi :-))

Ale RS6 koule ma, a vcelku velky, ne ze ne :-P

beastar
20. srpna 2017, 16:09
0

No já jsem v RS6 taky nejel, ale věřím, že to jede lidově řečeno jako hovado zatáčka, nezatáčka. Jel jsem v 10, nebo víc let staré RS3 s dobrým řidičem za kormidlem (Sline volant takže vlastně obyčejný kolo) a co to předvedlo včetně docela pěkného zvuku to si troufám říci žádná neupravená miata nenabídne a jako srab jsem se necítil. No necháme toho každému, co má rád.

KR: Jako určitě pokud zrovna nebude pršet je to pěkné auto na výlet líbeznými okreskami. Nový auto taky potěší a zadokolka v případě téhle koncepce taky. A Vojta bude takový mix řidiče slečny Daisy a Schumachera v sáčku takže pojede akorát tak aby si se nebál o život, ale zase tak aby se na vás nelepil okresní autobus:)

Safa
20. srpna 2017, 16:30
0

Ha ha, myslím, že Vojta právě dostal novou originální přezdívku. Řidič slečny Daisy v sáčku... Toho Schumachera bych z toho vynechal... :o)

Knightrider
20. srpna 2017, 17:03
0

Ja takhle tituluju jednoho kamarada ve Vette C5. Ridic slecny Daisy. Akorat bez toho saka. No tak uvidime, jestli neni Vojta jeho nevlastni bracha. :-D

Vojta Dobeš
20. srpna 2017, 17:36
0

Knightrider: No já tam v úterý budu odpoledne, takže asi špatný. Ale kdykoliv ve zbytku týdne si můžeme dát někde sraz, ideálně bych tě vzal na okresky kolem Seče (Železné hory, kousek od Pardubic, z Prahy to budeš mít tak 100 km).¨

Jinak jako řidič slečny Daisy nejezdím, ale lidi se (většinou) o život nebojí. Aspoň ne moc :)

Nebo mě můžeš zkusit následovat s Corvettou, ale nemyslím, že by se ti to povedlo...

Vojta Dobeš
20. srpna 2017, 17:54
2

beastar: Já ale pořád nechápu, co bych měl z tempa, kterého dokáže dosahovat RS6, vlastně mít? Asi nejrychlejší Audi, se kterým jsem nějak jezdil, byla minulá S5 Sportback (ta kompresorová 3.0 V6, tuším 333 koní) a to auto je tak na hraně toho, co se dá využít - dostaneš se na hranici toho, co se dá na okresce zvládat z hlediska limitů lidských reakcí, dohlednosti apod.

Možná jsem srab a řidič slečny Daisy, ale mě prostě nějak nepřijde jako rozumnej nápad jezdit na okreskách víc než 200 a upřímně se víceméně kdekoliv nad 150 přestávám cítit úplně komfortně. Což znamená, že už auta kalibru 340i, Golfu R nebo třeba Peugeotu RCZ-R, Focusu RS (minulýho, novým jsem nejel) případně tý zmiňovaný S5, jsou schopný jet tak rychle, jak je to na okresce možný. Dál už tě brzdí to, že prostě do tý zatáčky nemůžeš vjet 130 místo 90, i když máš furt kýble gripu - protože prostě nevidíš dost daleko na to, abys mohl s čímkoliv nepředvídaným něco dělat.

Tam už přichází "problém Nissanu GT-R" - s tím se prostě budeš na okresce vždycky nudit, protože jedeš na 50% schopností auta, přijde ti, že se nic moc neděje, a zároveň se na tachometru míhají nevkusný čísla. S RS6 jsem narozdíl od GT-R nejel, ale bude to patrně dost podobný. Prostě hranice, kdy to auto začne dávat smysl oproti slabšímu ekvivalentu, je v tempu, kterýho už není reálný na silnici dosáhnout.

Naproti tomu s Miatou nebo něčím podobným bude člověk na zakroucený silnici jen o chlup pomalejší nebo stejně rychlej jako s třistakoňovýma autama, s jediným rozdílem, že tě to nebude nutit letět po okreskách 180.

Rozdíl je, že z Miaty se budeš muset snažit vytěžit maximum a bude tě nutit zlepšovat svoje schopnosti. S RS6 se dostaneš i jako totální lama do tempa, kde už dál jít nejde.

Nemluvě o tom, že příliš výkonný auta mají další problém, který mě vadil třeba u Shelby GT500 - když si chce člověk užít zvuk motoru pod plným plynem, tak aby si našel letiště nebo se stal šílencem. Když jedeš 80 a dáš plnej, tak za pár vteřin jedeš 180 - a musíš toho nechat. A většina lidí na většině míst si netroufne jezdit taklhe rychle, takže neustále jsi jako lev v kleci. Dotkneš se plynu a už jsi v tempu, kterým jsi fakt nechtěl jet.

beastar
20. srpna 2017, 18:48
1

Já vůbec nechci obhajovat jako značku Audi ani její produkty zaměřené na rychlost. Jen si myslím, že zrovna RS6, 4 a dokonce i trojka a nebo třeba tebou zmiňovaná S5 má své opodstatnění a jezdit s tím tě rozhodně i jako celého chlapa může bavit. Právě protože v takovém autě musíš myslet což bez urážky hodně řidičů bez zkušeností a let za volantem neumí. Takže je to o pocitu, že zvládneš pod tím zadkem těch 300 - 400 koní. Samozřejmě že to nevyužiješ nikdy na plno. Na našich okreskách je podle mě relativně bezpečně ovladatelné auto maximálně do 160-180 km/h dle typu auta a hlavně typu silnice kolem Seče se takhle asi jezdit nedá.

Navíc já tady nejsem ten kdo by nějak podceňoval Miatu. Tuhle generaci jsem viděl pár krát v Praze vystavenou moc jich zatím nejezdí a ani jezdit nebude. Minulé generace v ulicích jsou vidět celkem dost vzhledem k ročnímu období kromě jiného. Já vždy když to auto projede kolem tak to ve mě prostě vyvolá úsměv. Určitě s tím bude legrace a možná tě to nutí být za volantem lepší, ale z kopyta to stejně toho Laudu neudělá... Podstata Mx5 je podle mě v tom, že si ji právě užiješ až když se jí naučíš rozumět. To podle všeho co tady ty a fan club Miaty okolo Autíčkáře píšete neumí každý. Jako soudného člověka bych jmenoval za všechny Vavrise. Je vás samozřejmě víc, ale nebudu vás tady vypisovat.

Nemám ale rozhodně pocit, že když se na výkonech Miaty povozíš, že by si neměl chuť právě na něco jako je M3, nebo GTR či snad Porsche 911 Turbo, S2000 a další auta. Nechci to tady opakovat, ale mě dává smysl třeba těch 200 koní (který tam snad jsou) v gt86 kterou opěvuje Krab. Sám mám na projíždky čtyřválcové Porsche, ale s tím fakt rychlostní rekordy trhat nehodlám ostatně ono je netrhalo ani v době vzniku:)

Takže abych vysvětlil svůj postoj. Proti tvému článku ani pocitu s projížděk s mx5 nic nemám a jsem schopen ho pochopit za výraz chlapství to považuju jen do určité míry. Kdyby nemělo smysl jezdit "rychle" tak jak popisuješ nemusel by vzniknout jediný supersport a že je již pomalu občas, polehoučku potkávám i po Čechách. Nikdo mi to totiž nenamluví, že kolem Prahy využiju lambo nebo MC12 ,D

Vojta Dobeš
20. srpna 2017, 20:12
1

Nemám nic proti značce Audi, nemám rád zběsile rychlé přehnaně schopné čtyřkolky, resp. šílenou honbu za nesmyslným tempem obecně. Zrovna na těch okreskách kolem Seče se dá na některých rovinkách dohrabat na těch 180-200 km/h i s autem co má 300 koní. Proč bych sakra měl chtít něco, co je 2x tak rychlé? K čemu to auto je? K tomu, že líp akceleruje na německém Autobahnu v tempu nad 250 km/h?

"Pocit že zvládneš 400 koní" (nebo v případě RS6 560 koní) je právě jen to - pocit. Pokud jezdíš s RS6 jakýmkoliv na českých silnicích dosažitelným tempem, tak nic nezvládáš. Zvládá to auto a jeho vychytaná elektronika a čtyřkolka, řidič na tom žádnou zásluhu nemá, protože je to jednoduché.

Což je přesně to, proč nevidím nic "chlapského" na tom jezdit takovou věcí - je to jako jít na lov s dalekonosnou puškou, noktovizorem a vozit se u toho v offroadu. Zvládne to i úplný idiot a potom se může doma prsit, že střelil medvěda.

Jo, zvládnout 500 koní ve starém muscle caru s bubnovými brzdami bez posilovače, řízením taky bez posilovače a diagonálníma pneumatikama, to chce celého chlapa, protože se ta věc člověka pokusí při první příležitosti zabít. Ale válet se v masážní, vyhřívané a ventilované sedačce z kůže z telecích prdelek, poslouchat u toho Bang&Olufsen a hnát se někde 200, protože auto to umí, není nic, na co by měl být člověk hrdý.

Ad GT 86 - Miatu jsem použil samozřejmě jako příklad typického roadsteru a obecně malé lehké zadokolky. Klidně bych mohl to samé napsat o Toyobaru, které je Miatě ze všech aut na trhu nejpodobnější (teda s výjimkou 124 Spider), pochopitelně. Nebo o jakémkoliv jiném podobném autě. Jde o tu ideu, že není nic nějak úžasně "chlapského" na tom mít velkou silnou potvoru a že je naopak mužnější dokázat se smířit s nepohodlím, vysloužit si rychlost talentem a schopnostmi a něco se naučit.

Jinak jestli máš čtyřválcový Porsche, tak to nejspíš docela chápeš, protože ať už je to 924 nebo 944, je to stylem dost podobné auto jako Miata.

A pokud jde o ty supersporty - ty taky žádný smysl nemají. Drtivá většina supersportů se na normální silnici za prvé nedá využít a za druhé typický majitel supersportu o něco takového nemá zájem. Kdo chce jezdit rychle na okruhu, koupí si spíš nějaké sportovní náčiní jako Porsche 911 GT-cokoliv, Caterham, Ariel, prostě něco takového. Typický supersport jako nejrůznější Lamba, Pagani apod., je rychlý proto, aby vypadal dobře v TopGearu a reportážích Chrise Harrise, které v jeho majitelích vyvolají pocit, že s tím taky potom budou moct takhle jezdit. V reálu je přirozeným prostředím superspotrů v ČR Pařížská, jinde na světě pak třeba posh čtvrti Londýna.

Stejně si ale lidi budou kupovat tisícikoňové nesmysly a až někdo postaví auto, které jede 500 km/h, jistý typ lidí mu za to utrhá ruce, přestože je to v reálu úplně k ničemu.

beastar
20. srpna 2017, 23:19
1

Tak shodneme se na tom, že většina supersportů jsou auta v reálném provozu na nic. To jsem rád, že si prokázal v tomhle zkušenosti. K tomu člověk dojde až věkem. K Audi jenom napíšu že pasáž o telecích prdelkách jakoby despekt ukazuje. Ona vlastně ta rs6 je vlastně už taky parametry supersportem. Viš že elektronika pomáhá třeba i ve formuli 1? Jsou to taky neřidiči?

Je to 944 a je slabá. Dohání to hmotností a transaxlem. Takže jo chapu Miatu a to proč se ti líbí. Stejně tak si rád jedu těch 250 po té dálnici s něčím 200hp plus plus.

Vojta Dobeš
21. srpna 2017, 00:04
1

Ale to není despekt ke značce, to je despekt k lidem, kteří si koupí 500hp+ auto plné elektroniky a potom si díky němu připadají úžasní, rychlí a mocní.

Jinak jo, v F1 pomáhá elektronika - ale oni používají elektroniku proto, že jezdí rychle. Na veřejné silnici se nedá jezdit rychleji, než dokáže třeba Golf R, a v reálu ani o moc rychleji než dokáže ta Miata nebo BRZ. To, co přinesou větší schopnosti RS6 (ať už co do výkonu, gripu, elektroniky, chytré čtyřkolky), to už je dobré jen k tomu, že je snazší a pohodlnější pohybovat se rychle.

Nic proti existenci takového auta, jezdit v pohodlí libovolnou rychlostí je fajn. Ale tvrdit, že "chlap má mít pořádné velké auto jako je třeba RS6" a dělat si srandu z těch, co jezdí malým a slabým autem, protože si chtějí rychlost zasloužit schopnostmi a ne šekem, mi přijde trochu hloupé.

O tom byl taky celý ten článek - ne o tom, že by všichni měli mít Miatu, ale že fascinace výkony a čísly a velkými silnými auty jakožto atributy "pořádného chlapa" je trochu pitomá.

Franz Kafka
21. srpna 2017, 02:33
0

You guys are awesome :D Ne vážně jsem nečekal, že jen zmínka o RS6 v souvislosti s chlapáctvím vyvolá takovou názorovou různorodost. O tom že Vojta nemá rád Audi nepochybuji jednou mi to dokonce i napsal tady v nějaké debatě. Každopádně nemít rád nutně neznamená nesnášet a nebo nenávidět. Takže to bych nechtěl řešit. Já pořád budu hájit RS6, protože její výkon je nesmysl pro běžnou silnici, ale měl sem to auto půjčené na pár dní a je to prostě jiný svět. Rychlost, luxus, výkony kdekoliv! Nejen na nějaké dálnici. Můžeš si na okresce hrát i v menších rychlostech až překvapivě na to jak je to auto těžké. Jasně není tam ten kontakt s okolím a s řízením tak autentický. V čem ale je? V poslední M3, nebo v Porsche 911? Jsou to auta pro srábky co neumí řídit? To snad Vojto ani nemůžeš myslet vážně. Jasně je to vždy trochu vyostřené. Ve světle toho co píšeš se potom ale nelze divit, že velká většina lidí sáhne po věci jako je Octavia RS. Vždyť ten výkon pro naše poměry vlastně stačí.

Pro mě je to takhle chlapáckost, nebo ne jak dole píše "JP" má pro mě jiné atributy, než-li auto v kterém jedu. Každopádně v souvislosti s článkem jsem si jist, že spousta "chlapů" z těch Miat by měla po usednutí do auta jako je WRX STI, EVO nebo RS cokoliv plné ruce práce a hnědé trenky. Elektronika auto dokáže svázat jen do jisté míry, proto se také s klidem použije i v F1. V dobách skupiny "B" sice nebylo tolik elektroniky, ale podívej se kolik výkonu ta auta měla. Z toho úhlu pohledu se jeví jakoby to vlastně ti piloti neuměli a nebyly to pravý chlapy:D Prostě kdo chce psa bíti v tomto případě si hůl vždy najde. A je jedno jestli jsem to já, nebo ty na protipólu. Jinak S5 se nedá s RS6 vůbec srovnat a to ani pocitově.

Mě se třeba líbí stejným autem vozit děti do školky a potom si užít alespoň na chvíli ten pocit, že jsem borec:) V kufru převést hole na golf tak aby se cítil jako člověk a tak dále. Znám člověka který kvůli golfu prodal Porsche 911 prostě bylo malé. Takže dokonce i lidi, co mohou mít 10 aut je prostě nechtějí a potom přichází na řadu pro takové řešení v podobě rychlých sedanů, kombi a tak. A prostě 500 koní ve dvou tunách bez elektroniky dneska neuřídíš bezpečně zcela logicky i když si chlap jak má být:) Já třeba tvídové sáčko moc nenosím ale jedno je jasné a v ČR nepopulární.... Napíšu to na tvrdo RS6 je auto na které, kdybych měl, tak si ho ihned koupím. Na poslední Miatu mám a určitě si jí nepořídím ať kolem toho vy fanatici a automobilový žurnalisté vytvoříte jakoukoli AURU vyjímečnosti. Abych se neotíral jenom o tvůj názor obecně to lidi z médií chválí. Což o to ono to bude opravdu skvělé auto ovšem ve SVÉ kategorii.

Vojta Dobeš
21. srpna 2017, 12:59
0

Tak ještě jednou - ten článek je především rejpnutí do všech, kteří mají pocit, že jsou velcí chlapi díky velkému autu. Proto jsem jako "nejchlapštější" auto zvolil to, které je obvykle považováno za úplně nejméně chlapské na světě. Neznámená to, že by si měl každý koupit Miatu.

A osobně mám trochu pocit, že zejména ty a Knightrider jste dost "potrefené husy" a reagujete podrážděně proto, že se to trošku, malinko dotklo vašeho ega.

Ad moc rychlý auta - jak jsem psal výše, třeba 340i M Performance mi ještě přišla jako auto, který lze plně využít, přestože má taky spoustu koní. A je dokonce zábavná a bezprostřední.

Ad skupina B - na rallye můžeš využít třeba 800 koní, stejně jako na okruhu. V běžném provozu už moc ne :)

Franke
18. srpna 2017, 19:08
0

Jo, Vojto, ja se v Miate citim spis jak spratek, nez jako macho. Mozna je to tim, ze to neni ND. Jako macho jsem se citil v C3, i kdyz to byla pistaciovka (pamatujes si ji?) :-) Jsem zvedavej na BRZ feel

reagovat
Franz Kafka
18. srpna 2017, 19:28
1

Možná bych právě ten článek pochopil spíše v souvislosti právě s tím gt86/BRZem. Tam opravdu vidím v některých lidech a videích, že to auto musí řídit a snaží se zlepšovat, protože to auto na to má dost výkonu a je jednoduše dobře postavené. Navíc na pohled nevypadá tak "roztomile" malé.

jc
18. srpna 2017, 20:30
0

Dik za myslenku smerujici k Toyobaru. Ja jsem treba v tom (clanku) kus sebe nasel :-) Diky za nej.

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 20:41
0

FK: Miata a Toyobaru si jsou jízdně velmi podobné. Ale Miata je pro celého chlapa, protože na tebe fouká, je v ní kravál a slabší povaha by si v ní mohla připadat jako gay :)

Petr 'Krab' Jeřábek
18. srpna 2017, 22:16
0

Vojto, Miata a Toyobaru jsou hodně rozdílná auta :) Věř mi .. Jediná generace kterou jsem neřídíl je právě tato testovaná. A podle mnoha dobrých recenzí co jsem viděl a četl je ND velikostí a charakterem naladění podvozku i výkonově blíž té původní NA mrkačce. NC byl pokus o větší, ostřejší auto, ale ovladatelností je Toyobaru jinde. Je lepší. Není to možná na první pohled vidět, ale po první tisícovce kilometrů v Toyobaru + dnešních dalších asi třech stech na hezkém výletě tyhle rozdíly začnou vyplívat na povrch. Sežeň testovačku od Subaru 2017 , vezmi si jí na týden a uvidíš sám. Já si zase milerád vyzkouším generaci ND.

A když budu moct a chtít utrácet, můžu Toyobaru svěřit do péče několika úpravců a specielně za pomocí HKS kompresoru + úprav na podvozku, brzdách a kolech můžu mít opravdu seriózní sportovní auto pro chlapy. Což s Miatou ND jde více méně obtížně.

Ale věřím, že ND je skvělé. Jen bych tolik neobhajoval, že pro chlapy. Je to pro každýho kdo chce roadster a nemá peníze na cokoli dražšího. Je to nejlevnější roadster na trhu a je to milá věc. Tak to vidím já

beastar
18. srpna 2017, 22:27
1

Noo v Brz ti prý zase buší kapky deště na střechu jak v autech ze sedmdesátek. Údajně má chlapácky hnusné rádio a všichni s tebou chtějí závodit. Slabší povahy by se mohli ve vlásenkách i poblít. Co víc si přát! Jo a má to nouzovky vzadu a kufr... Takže můžeš mít rodinu a tu chlap má. Nebo už v kruzích intelektuálů ani děti nejsou v módě? Tvidove sačko, čapka a roadster???

Petr 'Krab' Jeřábek
18. srpna 2017, 22:33
0

Beastar : Top komentář ! Bavím se :-D Všechny body sedí. To bubnování deště je vážně pocitově jako když sedíš ve foliáku když prší !

Tomáš Vavrečka
18. srpna 2017, 23:27
1

Krabe, ND má mechanického gripu až po strop. Je podvozkem mnohem dál, než NA. Toyobaru je lepší v tuhosti, resp.jeho podvozek neprojevuje na okruhu "nepatřičné" náklony.

A s tím obtížným tuningem motoru bych to viděl spíš naopak.Skyactiv je podle všeho krásně laditelný, dají se z něho dostat desítky koní navíc bez přeplňování (viz. kit BBR super200). Které je případně vždy v záloze. D-4S se musí spolehnout na komp.

beastar
18. srpna 2017, 23:35
0

No já to totiž vidím tak jak to píšeš ty. Mx5 neubau bude super poježdění. Je to asi jako napsat že Harley je pro buzny pač nemáš takovej feel jak na Kawě Ninja že tě chce shodit ze sedla. Já Vojtuv názor z části beru, ale mám to trochu jinak. A věřím že čistě jizdně je brz mnohem lepší a plnotučnější kára a btw ne o moc dražší. Pravý chlap/bez rodiny/ totiž prachy nemusí řešit.... Nebo ne?>:)

Petr 'Krab' Jeřábek
19. srpna 2017, 00:10
0

Vavrisi, jasně ND hodnotit nechci, jelikož jsem v tom nejezdil, tak je kravina o tom cokoli psát. Půjčte mi tu bestii na pár dní a něco uvidíte :-D .. upřímně bylo by blbý, kdyby to tuhostně a jízdními vlastnostmi bylo stejný nebo horší než NA-NB..

Vojta Dobeš
20. srpna 2017, 17:38
0

Řídil jsem jak BRZ tak ND a ty auta jsou si velmi podobný. A to jsem zatím řídil slabší Miatu (1.5), dvoulitr mám ten příští týden. BRZ je o něco rychlejší a "ostřejší", ale není to nijak propastný rozdíl.

Bageta
18. srpna 2017, 21:05
0

Článek mě pobavil, ale já osobně auta na chlapácká a holčičí vůbec nedělím. Tak nějak neřeším co si myslí okolí a jako chlap si připadám pořád stejně, nezávisle na dopravním prostředku. I na dovolené, když jsem krotil fialový skůtr s automatickou převodovkou s růžovou helmou na hlavě jsem si pořád nepřipadal být o nic méně chlapem. Plus jak už tady někdo komentoval, když má člověk rodinu, tak Miata asi nebude odpověď. A schopnost postarat se o rodinu je alespoň podle mě u chlapa zatraceně důležitá. Takže, nebude nakonec to nejchlapáčtější auto nějaké nudné MPV?

reagovat
Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 21:16
0

No tak právě o tom ten článek přeci je, že nejvíc chlapácký auto je esence holčičího autíčka, červená Miata. Protože pokud chlap potřebuje velký auto aby byl chlap, tak asi vlastně tak moc chlap není ;)

Bageta
18. srpna 2017, 21:37
0

Jasný, já ten článek pochopil :) Jen můj názor je, že chlapácký auto není ani ta červená Miata, protože pro mě osobně nic jako chlapácký auto neexistuje. A je asi jedno jestli je to z důvodu: to je ale velký auto - ten kdo to řídí musí být pořádný chlap. A nebo z důvodu: to je ale maličké a roztomilé autíčko - ten kdo to řídí si musí být sakra jistej tím jakej je chlap.

Vojta Dobeš
18. srpna 2017, 21:55
0

Jako jinak se mi líbí ta varianta, že nejchlapáčtější auto je stříbrnej Renault Espace nebo Honda Odyssey s dětskýma sedačkama a rozpatlanou čokoládou. To je možná ještě lepší než Miata .)

beastar
18. srpna 2017, 22:34
1

Tak a pravda je na světě. Bageta ty kluku kápl si na to.

[email protected]
20. srpna 2017, 10:16
0

Miata ND je nádherná, nemluvě o RF... akorát nemám kam dat psa a holku zároveň :-( ...

reagovat
beastar
20. srpna 2017, 13:53
0

Tak nejdřív jede pes. Potom holka musí se to prostřídat no. Páč odpověď je vždycky mYjáta přece;)

JP
20. srpna 2017, 23:21
3

To je jak když se přou malý děti, jestli je na píseček lepší bagr, nebo oranžová tatrovka... Muž je ten, kdo nelže, drží slovo, nesere si do huby a přijímá zodpovědnost za vlastní činy. Fakt netušim, jak to byť jen vzdáleně souvisí s tim, jestli má sako, roadster a mechanický hodinky, nebo třeba Golfa, tepláky a 5 let starej iPhone. Chlapa z tebe neudělá to, že místo Q7 W12 budeš na filozofický debaty u kapučína jezdit Miatou.

BTW jestli si to cestování chceš zasloužit a mít z toho pořádnej zážitek, tak jdi pěšky. Pravý muž se nespoléhá na techniku a nepotřebuje zbytečnosti, jako jsou hodinky, nebo auto. To je jenom pro slečinky co ani neví, že aktivní bezpečnost (hbité uskočení do příkopu) je důležitější, než mít kolem sebe tunu plechu. Když jdeš pěšky, tak si musíš zasloužit každej metr, ne že máš všechno zadarmo jako když jedeš v něčem co má kola. Navíc to co naložíš do Miaty vezmeš na zádech obvykle taky (a to co ne, to ve skutečnosti nepotřebuješ, jenom o tom ještě nevíš).

reagovat
Matěj Podhorský
21. srpna 2017, 08:31
0

Jako, já se do téhle debaty přidávat nechtěl, ale jak vidím tenhle příspěvek, nenapadá mě nic než napsat: BRAVO JP! :D

Vojta tady opět dokázal, že rád provokuje za každou cenu, až se do toho někdy sám chytne, aneb jak poznamenal jeden redakční komentátor: Dobeš je tak stranou středního proudu, že je vlastně mainstream.

Je pak otázka, kdo vlastně hledá to mužství a kde, a jestli je potřeba si ho nějak dokazovat.

Vojta Dobeš
21. srpna 2017, 13:01
0

JP: Ano, a proto jsem napsal článek o tom, že nejmužnějším autem na světě je červený roadster pro kadeřníky, čímž jsem samozřejmě myslel jen přesně to, co jsem napsal, a vůbec jsem to nemyslel jako rýpnutí do myšlenky "auta pro chlapy" obecně.

Vždyť v tom článku sakra i píšu, že správný chlap se pozná mj. podle toho, že neodvozuje svoji mužnost od automobilu.

To už neumím psát srozumitelně? :)

PeterLuk
21. srpna 2017, 08:21
0

Vynikajúci článok a vlastne som prekvapený, že ste ho vydali až teraz. Toto tu malo byť už dávno. Viac podobných!

reagovat
Jordan Spieth
21. srpna 2017, 09:29
-2

Tohle je asi nejhorší recenze, kterou jsem na vašem webu zatím viděl. Těšil jsem se na test Miaty, že si u ranní kávy pěkně počtu a nasaju řidičské zážitky jako z testu Hondy S2000. Že se svezu s váma. Místo toho jsem dostal slohovku jak ze střední školy na úplně prázdný téma a ještě jsem se dozvěděl, že nejsem chlap, protože jezdím velkým a silným Mercedesem. Příště radši svěřujte podobný zajimavý auta někomu kdo umí psát. Tohle už ne.

reagovat
St
Stanley
08. září 2017, 13:57
0

Musím se tu vrátit s komentářem. Když tak sem tam pročítám reakce místních diskutérů pod různými články a v diskuzích na tento článek, můžu jen s údivem konstatovat, že naprostou většinou nebyl pochopen. Za mě výborná práce :-)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger DODGE CHARGER SRT 6.2 HELLCAT  2016
Dodge Charger DODGE CHARGER SRT 6.2 HELLCAT

2016 rok výroby
707 koní výkon
6 166 ccm objem

BMW Z3 Coupe 1998
BMW Z3 Coupe

1998 rok výroby
193 koní výkon
2 793 ccm objem

Dodge Magnum RT 5,7L V8 AWD 2006
Dodge Magnum RT 5,7L V8 AWD

2006 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge D600  1986
Dodge D600

1986 rok výroby
100 koní výkon
2 600 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1978
Chevrolet Blazer K5

1978 rok výroby
1 koní výkon
5 723 ccm objem