jc
Jméno | Tomáš Jedno |
---|---|
Bydliště | Antarktida |
Registrace | před 8.5 rok. |
Poslední aktivita | před 5.6 měs. |
WWW | https://jackc.teptin.net/kategorie-clanku/auta |
Příspěvků ve fóru | 33 |
Komentářů u článků | 119 |
Pozitivních komentářů u článků | 19 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
První týden s BRZ
Pro začátek je potřeba si něco přiznat: jsem závislý a úplně jsem tomu propadl :-) Jak se to mohlo stát?
První měsíc s BRZ
„Tatííí a kde se tady sundavá střecha?“ byla první hláška naší dcery, když jsem ji poprvé vezl v BRZ. Jasně, v MX5 by se nevezla na zadních sedačkách, ale vysvětlujte to tříletému dítěti… Na druhou stranu jsem pocítil hrdost, že dokáže takhle rychle poznat, že tady je něco jinak a že má ty správné asociace :-) O den později už to bylo auto pro panenky, ale čert to vem. Teď už je to víc jak měsíc, co jsem si vyzvedl BRZ v Pardubicích. Za tu dobu jsem najel asi 3500 km (víc jak dvojnásobek mého obvyklého nájezdu) a poznal BRZ i více z praktické stránky.
První rok s BRZ
Dneska by to šlo. Tak nějak to říkal ten Rejlek v jedné ze svých videorecenzí. Pozdě večer po chumelenici se vracím ze svých sportovních aktivit domů a míjím prázdné parkoviště před nejmenovanou zkrachovalou prodejnou sportovních potřeb. Spínač v hlavě se spíná a události jsou směrovány svou přirozenou cestou…
Posledních 50 komentářů
Ahoj. Především: díky za článek :)
Někdo se tu ptal na váhu na papíře. Já jsem to byl odvážit, abych měl porovnání s předchozím autem, a výsledek byl: 1240kg bez ridice, 5/8 nadrze, detska sedacka a kramy => 1200kg bez ridice, kramu a benzinu
Btw o víkendu jsem na jednom kruháči potkal další dvě Toyobaru přijíždějící z dalších dvou směrů. Takže už vím, že sportku už sázet nemusím :-)
https://kompost.cz/tags/slowsportscars
Autoweb.cz: Můžete si oddechnout! Toyota GT86 se dočká nástupce
https://www.autoweb.cz/muzete-si-oddechnout-toyota-gt86-se-docka-nastupce/
@BubaaCZek: To není moje, jen ten kalendář využívám. Já jsem tady: https://jackc.teptin.net/kategorie-clanku/auta
https://augi.cz/autickarnik/ - kalendář, který se dá připojit třeba do poštovního klienta nebo mobilu
Chtěl jsem vám taky něco napsat, ale raději pojedu nakoupit něco, co nepotřebujeme :-)
-- BRZ, 60kkm, 3 roky, pro mě pořád super
Dik za fajn test. S tim olejem jak pise Krab je to tak, ze se hreje pri soustavne jizde na limitu na okreskach nebo (hlavne malem) okruhu. Neni problem udelat 120C+ (zalezi taky, kde se meri). Na dalnici v normanich rychlostech bych se nebal.
Take nesmime zapomenout podekovat statu za danove zvyhodneni nafty. Jinak by nebylo tolik prilezitosti na overovani funkce vnitrni cirkulace. A jeste bych chtel apelovat na vsechny majitele naftovych motoru, aby si to nechali cipnout. Vzdycky je dobry vcas vedet, ze se smrad blizi.
Take jsme meli jednoho Puntu v rodine. Docela fajn priblizovadlo, motor vylozene dobry - zvlast v porovnani s konkurencnimi HTP ;)
Nevim jestli verze bez posilovace neni lepsi nez s nim. Moc posiloval i bez zapnutyho City rezimu (se kterym to bylo jeste lehci). Mozna pro postizeny osoby by to bylo dobry.
Nestalo se vam nekdy, ze by vam zustala hlavice radici paky v ruce? Jeste myslim olejova vana prorezla podivne brzo.
IMHO to bude druha moznost (predokolka). Te treti bych se nebal vzhledem k soucasnemu vedeni Toyoty. Tedy koncept to klidne muze byt, ale ne crossover.
Na soucasnou produkci mame zrejme podobny pohled.
Ted jsem narazil na jednu fotku aktualniho type-r, komentar netreba :-)
http://www.civicx.com/attachments/img_8591-jpg.43849/
Zajimave kousky. Pral bych Mazde nejaky vetsi prulom s novymi motory (at uz benzinovymi-polovznetovymi nebo rotacnimi), uz jen proto, aby mohli vyrabet vice specialit. Kazdopadne je fajn, ze se neboji jit proti proudu.
S tebou je tezky diskutovat, kdyz pises co se ti zrovna hodi a kdyz dojdou argumenty, vytahnes fanatiky z der. Je to dost zbytecny pokus o posunuti diskuze do osobni roviny.
beastar 3.9.: "A fajn jen mě se to nelíbí vzhledově, ale chápu proč si to člověk chce koupit a jezdit."
"Bohužel 200 koní bylo na papíře málo už někdy v roce 80."
beastar 9.9.: "Já nikdy nenapsal, že se mi to auto nelíbí. Nebo Brz je špatné."
IMHO nema cenu tohle zvire krmit. Beaster uznava jiny hodnoty a vsechno ostatni je spatne nebo fanatismus.
Mne jen tak nekdo nenastve :-) Melo by mi snad vadit, ze ten motor nevyhovuje cloveku, co s tim autem nejezdi? Nemel by nahodou vyhovovat cloveku, co s tim autem jezdi? At si pise nazory na forech, nikdo mu je nebere. Ja mezitim budu jezdit a uzivat si to ;-)
Ad prodeje. Zezacatku to bylo obracene, zrejme diky quotam, kdy Toyota mela myslim kolem 3/4 vyroby dvojcat (Subaru by v te dobe prodalo vic, kdyby melo co prodavat). Obecne ma Toyota vic dealeru a vetsi prodej jinych aut (na ktera se Toyobaru muze "nalepit"). Co jsem minuly podzim odsledoval z tabulek za CR:
2012: 20 GT86
2013: 11+17 BRZ/GT86
2014: 18+12 BRZ/GT86
2015 01-09: 16+4 BRZ/GT86
Tady je videt, jak se to postupne prelevalo. Na prodejich BRZ se podepsalo i to, ze se u nas (a asi v cele Evrope) zacalo prodavat pozdeji. Po letosnim faceliftu pomohlo take to, ze ten Subaracky je povedenejsi.
Podrobne tabulky a grafy prodeju v severni Americe najdete asi v polovine teto stranky:
http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=10766&page=55
Ad srovnani motoru S2k a Toyobaru. Nenasel jsem zadny web, kde by se daly porovnat grafy z brzdy (pokud neco takoveho mate, sem s tim). Tak jsem od ruky upravil dva grafy ze stejne brzdy. Oranzove je s2k. Je na tom videt, ze:
- s2k ma dale omezovac, mnohem vyssi spicku
- diky mensi linearite (prohnuti nahoru) ma vsak toyobaru ve vetsine otacek do 6.500 o trosku vyssi vykon
- v tocivem momentu toyobaru jasne vede, navic ma druhou spicku kolem 3.000 ("pro beznou jizdu")
Motor je Subaru, ale jen z pulky. Hlava je od Toyoty, pomerne zajimave kombinuje prime a neprime vstikovani - z toho plyne ta zvlastni charakteristika. Dobre je to popsane tady:
Slozeny graf s2k vs toyobaru: http://jackc.teptin.net/files/brz/brz_vs_s2k.png
Podrobne porovnani s2k vs toyobaru:
V4? To asi uplne ne ;-) Jinak pokud auto pouzivas jako daily tak je ten motor IMHO lepsi nez v S2k (ktery je zas lepsi pro vikendovky, track daye apod.).
Osma generace byla mimozni a urcite polarizovala - libi/nelibi. A jak je videt, stale to dela. Ale byla tvarove a designove jednoducha. Hodne to vynikne kdyz vedle postavite devatou, nedej boze desatou generaci.
Motor je jasnej a moc skoda euronorem, ktere ho zahubily. Spolecne s neochotou Hondy jit v tomhle smeru proti proudu.
Celkove je to auto srdcovka a pro mne neopakovatelna udalost. Tezko k tomu napsat jeste neco vic, tak radeji jeden link: https://8g.hondaclub.cz/10-let-v-ufu
Krabe diky za tuhle vzpominku :-)
Mozna se v tom trosku placaji a mozna je to jen marketing...
beaster: "Bohužel 200 koní bylo na papíře málo už někdy v roce 80."
...
beaster: "jc: Oh někdo ti šáhnul na ego a modlu?;)"
Vubec, jen cos psal logicky nedavalo smysl :) OK, podvozek jsi jen hotentotsky napsal. Ale 200 koni bylo pred 37 lety fakt malo? Treba 911 S(uper)C(arrera) (1978-1983) 180-201bhp. Sam jsi napsal jen dve auta co meli kolem 200. Tak to by mne celkem zajimalo, v cems tenkrat jezdil ;-)
A jestli tim zaslepenym blbem co fandi myslels mne, tak potes koste. Zkus si to po sobe obcas precist, trubko.
beaster: "Bohužel 200 koní bylo na papíře málo už někdy v roce 80. V praxi je to na silnici s tím podvozkem /který to má/ opravdu dost."
200 koni malo v roce 80? V ktery dimenzi zijes clovece? :-) Z te druhe vety by se zas mohlo zdat, ze podvozek nestiha tech (nekolik malo) 200 koni. No teda. Asi bys timhle nevyhral ten uplne nejvic mimozni prispevek diskuze na tomhle webu, ale nominaci by si to urcite zaslouzilo :-D
Diky za rychlou reportaz. Posledni prazdninovy vikend mam jednu pravidelnou dlouholetou nemotoristickou akci, takze jsem se bohuzel nemohl zucastnit. Tak aspon takhle... protoze na facebooku si nic neprectu. Aspon ze mi vysel Pisek pred tydnem.
P.S. Prvni redakcni clanek? Congrat :-)
Dik za myslenku smerujici k Toyobaru. Ja jsem treba v tom (clanku) kus sebe nasel :-) Diky za nej.
"naše tvorba se začala oběTovat"
Jako obcasny navstevnik bych se kvuli nekolika komentarum registrovat nechtel. Ale to ja nejsem a chapu ze ted uz registrace bude nutnost.
Jinak hlasim ze mne v google smirovatku nenajdete :-) (jako alternativu doporucuji piwik.org).
Za 300kkc bych to bral... aspon dokud by nebyl potreba servis, pak bych brecel taky :-D
Tak ne. Misto aut jsem v lese hledal pohadkovy bytosti...
Dobre se chytil :-D Pokud to neni jeho april.
Mne osobne by takova ucast nevadila ani v realu.
Holt maji sefa, kterej to ma v hlave srovnany. Aspon takovej jsem z nej ziskal pocit, kdykoliv jsem o nem neco cetl.
Takhle nejak bych si hothatch predstavoval ja, uvidime, jak bude fungovat v realu. Palec nahoru za upsizing, kompresor a vyuziti dilu z GT86.
Tohle je velka parada. A s BRZ na dvore mam pocit, jako bych kousek ty parady mel doma. Kdyz se clovek zameri na detaily, tak jich par najde...
Pro mne digitalni rychlomer nahore jako to ma UFOn.
RCNP co mas za radio? V konektoru je dim pin, treba to radio umi a jen to neni zapojene?
Meziplyn v Sku je trosku jina disciplina. A mam takovy pocit, zes u toho nebrzdil... :-)
S tema gumama nesouhlasim. Delaji sice velky rozdil, ale mnohem mensi nez technika ridice (pokud se nebavime o srovnani dvou zavodnich jezdcu, ale nejakych dvou ridicu, kteri se obvykle objevuji na volnych jizdach).
Ja znam jednoho, co zna jednoho, co rikal, ze pry... Ne vazne, pokud nepoznas, ze tam jede rychle, tak nepoznas ani to, jak ho ty meziplyny (ne)zpomaluji. Nechci znevazovat zavodniky v Jaguarech, ale tady v tomhle si nemyslim, ze by to ubiralo nejaky cas. Ja jsem v Moste jezdil bez meziplynu, ale bylo to jen kvuli tomu, ze jsem pro to nemel vhodne auto a zaroven jsem neumel heel&toe. Ale v takovymhle aute a jeste kdyz to takhle umis v tom nevidim zadny problem. Zvlast kdyz meziplyn neni jen o case (coz pochopis, az se ti nejaky povede).
Po tech obrubnicich je to rychlejsi, ale zase se to musi zhodnotit pro kazdou situaci zvlast. Obrubniky jsou ruzne vysoke s ruznym povrchem, v nekterych zatackach se ti ten prostor navic hodi vic nez jinde. Taky zalezi na aute (vc. gum) - nektere to snese spis nez jine a asi jeste casteji je to o tom, co sneses ty jako pilot.
Doporucuji min teoretizovat a vice praktikovat :-)
Ani mne se nelibi po designove strance, je to proste preplacane. A k tomu turba, start-stopy a podobne, holt vyvoj nezastavis. Jinak ten rychlomer presne vystihuje UFO - sice ulet, ale vysoce funkcni :-)
Problem ve clu nebude, kdyz se to vyrabi v Anglii (hatch) a Turecku (sedan).
Pro mne je to celkem nezajimava kategorie aut, ale test vyborny. Jejich videa jsou vubec dobra (co jsem videl).
Poslední komentáře
- Honza Hamster Křeček, Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší...
Pánové, já chápu, že jako k součásti historie našeho... - st.paul, Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší...
Páni, registrujem Vás ako originálny server o motorizme, ktorý... - Ča Snač Aj, Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4x4: Když...
Pritom to vypadalo docela ok. Ne vzdy je facelift k lepšímu... - VK, Asistenty, které otravují, nemohou...
Další stupeň bude legislativně znemožněné vypínání... - Vavris Vavrisovic, u blogu Porsche Boxster 987.2 S - Život...
To nikdo neví :D - scadar, Asistenty, které otravují, nemohou...
S clankem 100% souhlasim, zejmena s tim, ze s asistenty neni... - ReVolte, u blogu Porsche Boxster 987.2 S - Život...
A bude inzerát a NDFL nebo zase jiný směr? :D - rock, Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší...
ad Jardův komentář, tedy jeho závěr: Přesně obráceně:... - bitner, Asistenty, které otravují, nemohou...
Uplne zbytecne ty povinne assistenty nejsou. Je to jeden z vice... - Carlie, Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší...
Pokud se chcete podívat na fotky zrenovované polopancéřované... - krab, u blogu Krabova garáž v roce 2024,...
jo, je fakt, že C6 je první Vette co přišla v rámci designu... - Marek Brunner, Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší...
Názor kolegy Jardy není můj, stačí si přečíst název... - Paja.k, Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší...
Autore opravdu myslite, ze ta Voska mohla za to, jakou svoloc... - Sato, u blogu Krabova garáž v roce 2024,...
C6 vyzerá stále super :) Kto by jej typoval tie roky. BTW... - Marek Brunner, Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší...
I výjimky se najdou…:)
Poslední inzeráty
1985 rok výroby
135 koní výkon
4 087 ccm objem
1976 rok výroby
250 koní výkon
6 600 ccm objem
1958 rok výroby
326 koní výkon
6 400 ccm objem
1989 rok výroby
170 koní výkon
5 732 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
45 komentářů - Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq
32 komentářů - Porsche 981 Spyder: Chirurgicky přesný řez okreskou
31 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Nová Toyota Camry: Pořád stejně dobrá, jen nyní výrazně hezčí
23 komentářů - 2015 Dodge Challenger V8 Hemi 5.7 Shaker Widebody : Uřvaný chuligán
22 komentářů - Yamaha ve světě aut: Když se motorkáři spojí s motoráři
21 komentářů - Retro okénko Petra Přikryla: Škoda 100 - auto, které naučilo řídit tisíce motoristů
21 komentářů