načítám data...

JP

JménoJirka Pištěk
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 4.8 rok.
Poslední aktivitapřed 3.4 měs.
Příspěvků ve fóru21
Komentářů u článků162
Pozitivních komentářů u článků28
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

JP
10. července 2019, 16:41
2
Tudy cesta nevede aneb Slepé uličky automobilové bezpečnosti

Všimli si že je na tom autě vzadu okno? :D

JP
25. června 2019, 13:29
3
JP
30. dubna 2019, 13:44
0
Top 4: Ve stínu legendy

Atmosféra chybí, ale ne když má 130 koní a ještě jí proti turbu chybí visco diferenciál. To je jako rozdíl mezi Imprezou WRX a Imprezou 2.0R, tam taky nikdo atmosféru nepostrádá :D

Čtyřválec je vcelku nesmrtelnej, dokud správně maže a nezačne propouštět tlak oleje přes ostřiky pístů. Na pětiválci odchází turba, praskají svody, už jen rozvody vyjdou asi na trojnásobek (teda já už Coupé nemam 8 let, ale předpokládám že se nic nezměnilo) a tak dál... navíc je tam ten motor nacpanej fakt natěsno, takže je radost na tom něco dělat.

Lehčí předek 1.8 nekompenzuje proti 16v Turbo prakticky nic, na řidiče sice působí proti turbu hladce (a subjektivně řikám že nudněji), ale ve výsledku je pomalejší i v zatáčkách, asi kvůli tomu diferenciálu. Měl jsem je obě současně asi půl roku a jezdil jsem s nima "zároveň".

JP
26. dubna 2019, 15:41
3
Top 4: Ve stínu legendy

Coupé jsem měl několik let obě (1.8 16v i 2.0 16v Turbo) a ani když se hodně snažim, tak ze sebe nevydoluju jedinou věc, ve který byla 1.8 lepší. Možná to, že někde mezi 6-7000 otáčkama měla 1.8 příjemnější projev. Turbo samozřejmě tak točivý nebylo. Jo a míň to žralo:D. Jinak je to s turbem úplně jiný /lepší/ auto. Když už nejde o výkon, tak i visco dělalo docela značnej rozdíl v celkovym projevu. Přiznám se, že 20v Turbo mi přišlo o něco horší - zvuk skvělej a jelo to o trochu líp, ale ten předek byl už extra těžkopádnej (což byl u každýho Coupé, ale 20vT jednoznačně vede) a servisní náročnost byla úplně jinde.

JP
21. dubna 2019, 00:28
0
Autíčkář na lovu: Zábava na každý den

Je úplně jedno jestli se vejde do cenovýho limitu, protože pokud jo, tak ho s velkou pompou prostřelí při prvním servisu :D

JP
20. dubna 2019, 20:42
1
Autíčkář na lovu: Zábava na každý den

Ve výběru jsi úplně opomněl jiný Miaty...

JP
27. března 2019, 15:29
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Pokud to neni úplně extrémní, tak u mě o "nejhorším autě" nerozhoduje spolehlivost - alespoň je pak na co vzpomínat, když je každá cesta dobrodružství. Vlastně většinu aut co nějakým směrem vybočujou mívám rád. Nejhorší auta jsou pro mě kvůli tomu ty nejtuctovější - Fabie, Octavie, SuperBy, Mondea, Megany a všechny podobný auta s ekonomickou motorizací... Nepíšu že jsou to špatný auta, spíš naopak - je to auto na ježdění, co obvykle nic moc nevyžaduje, prostě funguje přesně tak jak se od věci určený pro dopravu očekává, takže je jasný že pro většinu lidí bude naprosto perfektní. Já si ale v takovejch autech připadám jak když čekám na smrt. Takže moje nejhorší auto byla Fabie I 1.4 16V, přestože fungovala jak králíček Duracell a její provoz stál drobný z kapsy.

JP
27. března 2019, 00:37
2
Jak se hasí doutnající automobil na baterie? Ponořením do vody!

Jak jsem ten příspěvek četl, tak mi v hlavě okamžitě vlezle vykouknul Tavarish z youtube...

JP
20. listopadu 2018, 18:44
4
Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

Pro mě je petrolhead někdo, kdo žije autama a jsou pro něj prakticky tím nejdůležitějším (když pominu rodinu). Všechno tomu přizpůsobuje - to čím se živí se obvykle točí kolem aut, volnej čas tráví z velký části autama, o těch co ho zajímaj ví první poslední, jeho nejbližší přátelé jsou obvykle podobný magoři a obvykle se to táhne už od dětství... Je úplně jedno co si myslí o ostatních a jejich autech, nebo jestli pohrdá naftovýma SUVčkama - nedělá to z něj o nic menšího petrolheada, stejně jako z alkoholika nedělá menšího alkoholika, když pohrdá pivem a pivařema, protože sám chlastá jenom rum.

Poznal jsem zatím jen asi 5 takovejch lidí. Určitě pro mě neni petrolhead někdo, kdo prostě jenom rád jezdí autem, nebo dokonce někdo kdo vlastní auto ani nemá, protože dostal služební Octavii a podobně.

JP
16. listopadu 2018, 00:38
3
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

Tvoje poslední dva příspěvky by mohly bejt v učebnici komunikace v kapitole "Argumentační nouze". Navíc všechno co jsi vystřelil bylo tak moc vedle, že víc to už nešlo. Jsem rád, že jsi nakonec alespoň částečně přiznal omyl v tom, o čem diskuze byla, byť trochu oklikou a svedením na "nadsázku".

Dál už to komentovat nebudu. BTW věřim, že v reálu bysme si klidně dobře pokecali a oba zjistili, že ten druhej neni takovej idiot jak nám to na diskuzi připadalo :-)

JP
15. listopadu 2018, 20:33
6
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

Text jsem zkopíroval a nemam pocit, že by Ctrl+C a Ctrl+V mělo potenciál něco ohnout tak, aby mi něco vyšlo.

Jak ve školce... no nic, seš prostě nejlepší, všechno víš, všechno znáš, všude jsi byl dvakrát, všim si jel, o všech všechno víš... klanim se :-)

JP
15. listopadu 2018, 19:25
2
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

Cože? Co moc nečtu? Proč jsem vztahovačnej?

Napsal jsi "Svoboda pohybu (...) že když se chci protáhnout za volantem tak musím mávat z okýnka", přičemž tady celou dobu tvrdíš, že v GTV ta svoboda pohybu chybí, tak co jsem na tom špatně pochopil? Dokonce jsem před chvilkou šel přes garáž a po tom co jsi dneska psal jsem si musel do GTV sednout abych zjistil, jestli si něco nenalhávám. Kdybych chtěl bejt hnidopich, tak se do toho špatně leze (upozornění pro důchodce) a nad hlavou je místa fakt dost málo, třeba v klobouku (ani nízkym) bych se tam nevešel a když se neobvykle nahnu doleva, překáží tam střecha. V jakymkoliv jinym smyslu nevidim ani vzdálenej problém, sedí se mi tam pohodlně. Po obou stranách loketky přesně v místě kde je potřebuju, nic netlačí do kolen, sedačka skvělá, kolem volantu i všude jinde (jen ne nad hlavou) místa dost, ke spolujezdci daleko. Nesrovnávám to s jedničkovou Fabií, ta je prostě objektivně mnohem míň pohodlná, ale nikdo ji za to nekritizuje, zatímco GTV tady doslova popisuješ "No pokud někdo měří max 170 cm a rád přiměřeně riskuje zdraví", což je prostě donebevolající blábol někoho, kdo se jenom snaží bejt zajímavej, s realitou to nemá nic společnýho. Srovnávám to třeba s Fiatem Coupé, Hondou Prelude a podobnýma dobovýma autama ve kterejch jsem toho najel hodně. GTV z toho co do komfortu rozhodně nijak nevyčnívá.

GTV neni nejlepší kára, sám píšu že má spoustu zásadních vad který jsou pro většinu lidí neakceptovatelný, nechápu co jsi to zase vymyslel... Proti škodovce taky nic nemam (nechápu jak jsi na to přišel) a duševně jsem naprosto zdravej... přijde mi, že spíš ty bys občas potřeboval dovolenou na Krymu, akorát se k tomu většinou nevyjadřuju, protože vim že je to ztráta času přesně jako dneska:)

JP
15. listopadu 2018, 17:12
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

Trojkovou Fabii do toho taháš ty, já psal jasně o jedničkový, trojkovou jsem nikdy ani nejel.

Jasně že Fabie je kompakt. GTV je zase sportovní kupé. Ani od jednoho snad nikdo při smyslech neočekává nějakej extra nadbytečnej prostor. Ale o Fabii jsem nikdy nečetl přiblblý slinty jako že má řidič spolujezdcův loket v rozkroku, nebo musí mávat z okýnka aby se protáhnul.

JP
15. listopadu 2018, 17:05
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

jasně, spolujezdec jezdí na střeše přilepenej powertape a já si sundavám ruce a dávám je do kufru... K tomu abych tvrdil něco co neni pravda a vymejšlel tady pohádky pro nějakýho beastara kterýho ani neznám mě motivuje přesně co? Abych si sám potvrdil že mam nejlepší auto? O každym autě (no, možná u tý S8 bych to tahal z paty) který mam nebo jsem měl můžu napsat dost špatnejch věcí a nedělá mi to problém. Třeba GTV je předokolka (i když asi nejzábavnější předokolka co jsem kdy řídil), udržet to v dobrym stavu je dost náročný protože se to skoro rozpadá za jízdy včetně věcí u kterejch by to člověk nečekal (třeba se mi zlomila sedačka), má audio který vůbec nemá smysl zapínat, je to nízký že už jsem několikrát očesal přední nárazník skoro na rovině, neni si tam kam odložit pití... Ale malý to prostě pro mě neni a v tomhle směru jsem tam nikdy netrpěl, z pohledu pohodlí je mi jedno jestli jedu GTV, nebo S8, nebo Quattroporte (který má na svojí třídu naprosto příšerný přední sedačky, tam bych dokonce asi preferoval to GTV). Umim si představit, že jsou pro někoho problém sedačky, který jsou dimenzovaný na menší pozadí a kdo je objemnější, ten sedí na bočnicích (který se pak mmj. rychle rozpadnou, resp. praskne svár), ale to bych nevěděl kdyby mě na to neupozornil kamarád, kterýho jsem vezl. Sám mam 83kg, tlustej nejsem.

JP
15. listopadu 2018, 16:05
1
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

Miluju když mi někdo řiká jak se vejdu nebo nevejdu do svýho auta a jak v něm vypadám, když mě ani nikdy neviděl. Vejdu se tam úplně normálně a komfort je rozhodně lepší než třeba v jedničkový Fabii se kterou jsem najezdil podobný km. Svoboda pohybu je co, jako že tam nemůžu rozhazovat rukama a tancovat sambu? Jo, to nemůžu, ale to v žádnym autě. V intencích toho jak se běžně chci pohybovat při řízení auta tam ale ničim omezenej nejsem a považuju GTV za pohodlný GT ve kterym nemam problém ujet stovky km na jeden zátah (to u tý Fabie bylo horší). Když nechám trochu víc narůst vlasy, škrtám s nima o strop, to je jediný čeho jsem si všiml, ale to se mi stává i v S8. V Z3 jsem jel a problém jsem taky neměl, možná kdyby se natáhla střecha... Jediný moje auto kam jsem se pohodlně nevešel bylo MGF a čistě jen kvůli tomu jsem ho prodal. Kdybych se nevešel do GTV, prodal bych ho taky, nebo bych si přinejmenším alespoň nekoupil druhý.

JP
14. listopadu 2018, 20:44
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

Mam 190 a do GTV se vejdu pohodlně. Je pravda, že u prvního jsem měl látkový a u druhýho polokožený sedačky. Jel jsem ale i v autě s koženýma a problém nebyl, nechápu co je to zase za pověru...

JP
28. července 2018, 12:21
0
Enzo Ferrari: Poslední hypersport pro petrolheady?

Přesně tak, F50 je F50... Mít na to, dopadl bych takhle:

JP
21. června 2018, 18:05
2
Dvouspojkové převodovky - slepá větev vývoje!

Ekologie musí bejt. U manuálu na tebe jenom nonstop bliká něco na palubce abys přeřadil ideálně ve 20km/h na šestku a můžeš to ignorovat, ale automat si to tam fakt zařadí... :D

JP
21. června 2018, 12:58
0
Dvouspojkové převodovky - slepá větev vývoje!

Která generace Fabie/Octavie? Já jsem kdysi jel s (tehdy) novym pětkovym Golfem TDI DSG a bylo to přesně to samý. Sednul jsem do toho, potřeboval jsem vycouvat a otočit se na kousku polní cesty a to co se stalo by se dalo vysvětlit jedině velkým "L" na střeše. Místo rozjetí to začalo cukat že se rozkymácelo celý auto. Takhle jsem se tam chvilku vycukával s děsem v očích že se to auto dřív nebo pozdějš neočekávaně rozcukne až do plotu a pak šel konzultovat s majitelem že to má nějaký rozbitý. No nebylo to rozbitý, bylo to DSG... Ale co jsem slyšel, tak další generace už tohle nedělaj? Bohužel nemam zkušenosti, protože když je možnost řídit obyčejný koncernový auto, využiju toho jen když je to nezbytně nutný...

JP
10. května 2018, 14:22
0
Motorismus za časů apokalypsy aneb 7 aut, ve kterých přežijete konec světa

Já sice motorky moc nemusim, ale asi bych volil spíš nějaký enduro (a v případě konfliktu se hodí i to oblečení+helma) s držákem na SPAS-12. Přecejen v/po tom chaosu budou silnice ucpaný, třeba i autama bez řidičů/s mrtvejma řidičema a nechtělo by se mi každou chvíli vystupovat, abych mohl něco odklidit a projet. Pokud by to bylo nějaký náhlý úmrtí většího množství lidí a silnice by zůstaly prázdný, tak běžim do skladu Scuderie Praha. S něčim typu Maranello bych sice daleko nedojel, ale běžnejch aut na dojetí zpátky do nějakýho pěknýho salonu pro další exotiku bude všude dost :D. Vlastně ten salon v Řepích by byl celkově adept na domov - dostatek aut, vedle LIDL, v okolí spousta nákupáků a skladů... Když nad tim tak přemejšlim, nemáte někdo skladem nějakou šikovnou bakterii? Ideálně aby to nezabíjelo kachny a skot plemena Aberdeen Angus. Protilátky stačí tak pro 100 lidí, ať se konečně vyřeší i dopravní situace v Praze... na to by se dal možná vyběhat i nějakej grant z EU?

JP
09. února 2018, 17:37
0
McLaren Senna: 800 koní, 800 Nm, 800 kg přítlaku!

Ve výsledku nechápu ten jemně konfrontační tón, když píšeme téměř to samý :-)

JP
09. února 2018, 16:01
0
McLaren Senna: 800 koní, 800 Nm, 800 kg přítlaku!

Psal jsem o subjektivním pocitu ze vzhledu, to nemá s odborností ohledně designu nic společnýho. Asi jako kdybych řekl že se mi moc nelíbí zvuk nějakýho motoru a tys mi na to napsal, že se hned pozná odborník na motory. Když se třeba podívám na Huayru, tak mi vždycky díky těm zrcátkám připomene brouka Pytlíka, kterýho jsem od svýho dětství považoval za gaye. Nejde samozřejmě jen o ty zrcátka, celej kukuč toho auta se mi nelíbí. Ani nemluvim o interiéru a množství kovovejch prvků, od kterejch se odráží každá kravina, lesklej kov na přístrojový desce, potažmo skoro kdekoliv v interiéru opravdu nemam rád. Je fakt, že Zonda tak hrozná nebyla, zvlášť ranější verze.

O každodenní (jasně, to neznamená že by bylo skvělý mít to jako jediný auto) provozovatelnosti F1 se vyjadřovali v mnoha testech, třeba Tiff Needell o tom mluvil víckrát, nejde jen o Atkinsona. Lepší než Senna je nepochybně už tím, že má navíc jedno místo, docela slušnej prostor pro zavazadla a očividně i světlou výšku. Nikdo netvrdí že je F1 stejně vhodná pro každodenní provoz jako třeba S500 a že by byl relax se s tim proplejtat Prahou po dlažebních kostkách, ale že je výrazně použitelnější, než všechny tyhle okruhový speciály. Samozřejmě mnohem lepší každodenní použitelností než okruhový speciály vládnou i 911, MB SL, Passaty, Octavie, Fabie a mnoho dalších aut kterých se to srovnání netýkalo.

JP
09. února 2018, 04:20
0
McLaren Senna: 800 koní, 800 Nm, 800 kg přítlaku!

F1 bylo auto, který drželo skoro dekádu rychlostní rekord a přitom se nejspíš dalo bez problémů provozovat jako dailycar když na to měl někdo peníze. Ten Aston bude podle všeho co jsem četl vhodnej tak maximálně na okruh (podobně jako Senna) a tipuju, že ani tam nebude dlouho nejrychlejší. Mimoto jsou ty auta obě strašně ošklivý a za 20 let si nikdo nebude pamatovat jak vypadaly, zatímco F1 je estetickej skvost. Celkově mi přijde mimořádně trapná představa, že se u těch aut podřídilo úplně všechno tomu, aby daly okruh o desetinky vteřiny rychleji a přitom pro drtivou většinu kusů bude vrcholem života sprint ze semaforu při pocukávání v Dubajský, nebo Monacký zácpě s řidičem, kterej by měl problém plně využít i auto s třetinovym výkonem. Ty méně šťastný kusy skončej bez značek někde v klimatizovaný garáži pod plachtou a jestli se s nima někdo někdy pořádně projede, tak v době kdy už budou zastaralý. Kupovat okruhový auto a nejezdit s nim hlavně na okruhu (což s tim podle mě nikdo dělat nebude) je přece úplnej nesmysl. Kdybych měl tolik peněz, jdu jednoznačně pro Bugatti. Kdyby nebylo skladem:D, tak pro Koenigsegg, ale jedině "základní" čistej model, ne ty pozdější s písmenkama navíc (R, RS...), který jsou obvykle opticky přeplácaný. Auta od Pagani mi subjektivně přijdou poněkud teplý (juj, ještě tady dáme cingrlátko a tady tykadýlko, ňu ňu), jinak bych si vybral i tam. No, stejně by mě víc než tyhle nesmysly uspokojilo třeba starý 550 Maranello, nebo podobný auto z dob, kdy ještě všechno rychlý nevypadalo jak transformers.

JP
03. listopadu 2017, 21:43
4
Rychlé ředitelské sedany: Aneb lze za milion korun dostat víc než Golfa v plné?

Akorát že když bude chtít Julii za 3 roky zase prodat, tak mu za ní přinejlepším Ralf Wiggum nabídne pastelku...

JP
03. listopadu 2017, 10:21
1
Rychlé ředitelské sedany: Aneb lze za milion korun dostat víc než Golfa v plné?

Desetiválec v RS6/S8 je sice super na svezení, ale kupovat při tom nájezdu každej 3. rok novej motor už taková zábava nebude, nemluvě o cenách běžného servisu. Skoro bych radši koukal po starší RS6 C5, když už Audi.

Quattroporte by byl můj vítěz, sice jsem ho měl a až tak moc pozitivního toho o něm napsat neumim, ale to má na svědomí hlavně převodovka DuoSelect, která spolehlivě zlikviduje všechny pozitiva, co na tom autě člověk najde. GTS se ZF automatem si ale časem nejspíš sám koupim. Je to ale auto pro někoho, kdo je ochoten obětovat drobný nedokonalosti ve prospěch trochu bláznivýho celku. Jak psal Dan, například přední sedačky stojej s ohledem na třídu za vyližprdel a ovládání palubní výbavy by místy bylo intuitivnější přes příkazovej řádek.

Panamera je super, ale je strašně hnusná a sám v nich potkávám samý bezohledný kokoty, což mi to auto (velmi subjektivně) ještě víc zhnusilo. Jako Krab bych upřednostnil všema deseti 911.

XJ vypadá jak auto s downovým syndromem, opět bych radši koukal po starší, pro mne mnohem povedenější XJR X350.

CLS se mi líbí zvenku, motor bude pecka, ale jinak kdykoliv jsem se s tim měl možnost svézt, hlodal mě pocit, že bych si neuměl ospravedlnit proč jsem za něj dal tolik peněz. Šel bych radši do S, nebo CL. Případně i do tý C63.

650i je pěkná, ale na můj vkus dost tuctová a tak nějak tu komunitu kolem BMW celkově nemusim (ale to platí pro všechny náboženský sekty).

JP
25. října 2017, 00:15
0
Polestar 1 - kupé od Volva, které vlastně není od Volva

Asi jsem výjimka, ale líběj se mi jak starý Volva (nejvíc z období největší krabicovosti, tzn. tak nějak 740 - 850 - maximálně V70 I), tak ty nejnovější, což jsou pro mě jedny z nejhezčích novejch aut. Ošklivá mi přijde snad jen V70 II a V70 III, jinak celkově k designu nemam výhrad. Dokonce i nová XC90 se mi líbí, což je asi jediný SUV o kterym to můžu napsat. To kupé od Polestaru je rozhodně zajímavý, tak nějak jako kdyby se snažili udělat studii na téma "Mustang v roce 2040". Volvoznak mi tam ale chybí taky...

JP
24. října 2017, 23:12
0
Porsche 911 Carrera T – Přidaná lehkost a tentokrát bez omezení počtu kusů!

Snad to bude mít úspěch a budou se inspirovat i další značky... Já bych to bral (teda kdybych na to měl) s rádiem a zadníma sedačkama jako dailydriver. Bez rádia se skořepinama jedině jako víkendovku na okruhy, asi jsem už moc rozmazlenej :D

JP
10. října 2017, 16:15
0
Výkon je všechno – kdy si ale přiznáme, že je ho moc?

To mělo to Zko aftermarket přeplňování, nebo bylo mokro? Že by se atmosferickejch 206kW při pohotovostních 1.500kg umělo nějak rozdovádět na čtyřku na suchym asfaltu, to se mi teda nezdá... I na trojku bych se docela divil.

JP
04. října 2017, 21:53
0
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

Ne, to jsme se nepochopili, šlo čistě o to, že vím co je operativní leasing, k čemu se používá a jaké má obecně výhody/nevýhody. Rozhodně jsem tím nechtěl říct, že tomu rozumim víc než všichni tady dohromady - jsem si velmi dobře vědom propastného rozdílu mezi "akademickou" znalostí a zkušeností z reality, přičemž s OL sám žádnou zkušenost nemám.

JP
04. října 2017, 16:46
2
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

beastar: Výhody operativního leasingu jsem studoval před lety na VŠ, znova to dělat nebudu:). Máš pravdu že ujíždím od tématu a spíš mi jde o to, že nechápu jak někdo s běžným příjmem může vyhazovat peníze za nový auto, když najede 10-20 ročně. Jsem asi nastavenej úplně jinak, přestože jsem "petrolhead", tak jsem prakticky jen jednou ustoupil od pravidla, že si koupim maximálně tak drahý auto, na který jsem schopen vydělat za (dobrej) měsíc. V životě nepochopim, jak někdo může třeba 2 měsíce v roce pracovat jenom proto, aby mohl soukromě nevýdělečně jezdit v novym Golfu. Ale jo, beru, tohle je prostě otázka preferencí = nekonečná, nikam nevedoucí diskuze.

luknav: No to samozřejmě nemusíš a ani to po Tobě nechci, jenom píšu, že by mě to zajímalo:). Nejde o to, jestli je "160 za 2 roky v TCO moc", ale o to, že jsi 160tkč za 2 roky nazval "pár ušmudlanejma papírama", což mi přijde že si nemůže dovolit moc lidí, aniž by to od nich působilo směšně. Jak obrovská je amortizace novýho auta vim moc dobře, kdybych to nevěděl, tak v něm už dávno jezdim...

JP
04. října 2017, 14:11
1
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

To by mě zajímalo kolik vyděláváš, že těch dejme tomu 160tkč za 2 roky je pro Tebe pár ušmudlanejch papírů :D. Navíc za 7 měsíčně to bude pro jednotlivce spíš tak Octavie v holobytu, ne auto za milion.

JP
04. října 2017, 13:53
0
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

beastar: Ten článek je přece právě o tom, jestli se vyplatí OL "běžnému motoristovi", který s autem "tři roky jezdí a odevzdá ho se 30tkm na tachometru". O firmách a autech vydělávajících peníze nebyla řeč...

JP
04. října 2017, 12:08
4
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

Dát 50 ročně za malý spotřební auto, u kterýho mi někdo bude diktovat (resp. účtovat) co v něm smim vozit a dělat, jak moc s nim můžu jezdit, kolik dám za to že mi do něj někdo drcne nákupním vozíkem... Díky, nechci. Za tu cenu 10tkm za rok? Nechápu proč chce někdo s takovym nájezdem nový auto, to bych musel bejt fakt v balíku (=třeba rentiér v předčasnym důchodu). Dokonce moje starodávná S8 funguje dlouhodobě v součtu těch nákladů i se servisem za +- to samý při nájezdu 25tkm za rok... Fabii jsem svého času provozoval (taktéž při nájezdu 25 ročně) asi za čtvrtinu, přičemž mi poskytovala vyšší hodnotu, než by mi poskytl ten novej Golf na operák - neexistovaly totiž jakýkoliv starosti ohledně toho, co se s ní stane, jestli mi jí někdo objede korunou (spíš by mi skoro bylo líto tý koruny), jestli si jí půjčí kamarád a popálí mi plast cigárem, jestli mi mladá cestou z nákupu ohne kolo... no stress. Vůbec neakceptuju představu, že bych se měl bát takovejch věcí u tuctovýho auta na každodenní používání.

JP
27. září 2017, 10:12
0
Je Alfa GTV 916 krám? I když má Busso...

Třeba Ti to auto prostě "jen" celkově nesedí... Já mam úplně to samý s BMW E38 - pro spoustu lidí je to modla, všude v testech za posledních 20 let se člověk dočítá jak je na míle před dobovou konkurencí a sám jsem o něm snil někdy od prvního stupně základky. Pak jsem si ho koupil, svezl se ve více kusech a kdybych o něm měl něco napsat, tak by to bylo mnohem, ale mnohem nevybíravější než to, co jsi napsal Ty o GTV. Vlastně by kromě designu nic podstatnýho k pochvale nezbylo...

JP
26. září 2017, 15:53
1
Je Alfa GTV 916 krám? I když má Busso...

Musí se to udělat ať to funguje - no to je právě ta servisní náročnost... Já jsem třeba taktéž po koupi nechal udělat podvozek, myslim že tam zbyly jen přední ramena který byly zánovní. No po pár tkm mi např. začalo vrzat uložení tlumiče (nově vyměněný, BTW myslim že stálo asi 2.5k jedno - tolik k tomu "nesmyslně drahý").

Názor, že polyuretany (konkrétně přímo powerflex) nefungujou mam podloženej tim, že jsem měl jak GTV s komplet powerflexama na zadku, tak GTV s komplet novýma běžnýma silentblokama a trvám na tom, že powerflexy ten zadek zabíjej. Samozřejmě, že to nějak funguje, ale funguje to citelně hůř.

JP
25. září 2017, 15:26
0
Je Alfa GTV 916 krám? I když má Busso...

Šíleně házelo, ano, typicky zadní náprava KO... To je pak ta jízda spíš frustrace.

JP
25. září 2017, 14:35
0
Je Alfa GTV 916 krám? I když má Busso...

Já už jsem se tu o GTV v diskuzích dočetl, že:
- je to extrémně spolehlivý auto
- má špatný brzdy
- jeho údržba skoro nic nestojí

... takže když se dočtu, že má špatnej podvozek (předpokládám, že to třeba vzadu mělo powerflexy, což je něco jako Usain Bolt s nohama v sádře), tak už mě to vůbec nepřekvapí :) . V tom článku je sposta věcí se kterýma souhlasim, třeba místa v ní opravdu moc není (mám 190cm) a posez je podivnej (to se mi zrovna líbí). Hlavní problém ale je, že Alfa je ještě větší citlivka na údržbu, než doboví konkurenti a jakmile se něco nechá chvíli bez péče, tak se to projeví a v kombinaci to může způsobit zklamání. Třeba to řazení má sice dlouhý dráhy, ale přesný je dost - jenom nesmí bejt vytuhlý (pak se třeba i přestane vracet páka doprostřed). Podvozek je skvělej, ale musí mít zadní nápravu bez vůle a bez powerflexů - pak je to na silnici buď nejistý, nebo mrtvý. Brzdy jsou objektivně u 3.0 to nejlepší mezi dobovou konkurencí, ale jako každý jiný se daj zabít obložením. A tak dál a tak dál... Je to prostě mnohem větší mrcha, než většina podobnejch aut... má talent rychle degradovat a fungovat ve všem napůl, když se jí nevěnuje pozornost (mě tam taky spousta věcí momentálně funguje napůl, přestože jsou nedávno servisovaný - je to nekonečnej ubíjející boj, kterej ani mě popravdě vůbec nebaví).

JP
20. září 2017, 18:01
0
Brabus G63 6x6 za 15 milionů Kč je dobrý tak akorát pro ostudu v Monte Carlu

Je možný, že tenhle splašenej hovnocuc někde v poušti na písku dává nějakej smysl, ale koupit si to v Evropě a jet s tim do města, to fakt nechápu. Nemá tohle náhodou Rytmus? To by tak odpovídalo...

JP
03. září 2017, 11:29
0
Který supersport je ten nejúchvatnější ze všech? | Autíčkář se ptá

No pokud se nepletu (ono těch informací moc neni), tak existuje jen jedna Commendatore 112i, tzn. ta z NFS2, se zrcátkem na střeše a zlatýma kolama a jedna o pár let novější C112i Silver Arrow (normální zrcátka, stříbrný kola). Navíc jsem četl spekulace o tom, že tu původní rozebrali...

JP
02. září 2017, 11:05
0
Který supersport je ten nejúchvatnější ze všech? | Autíčkář se ptá

Vlastně jsem chtěl na 3. místo Isderu Commendatore 112i, ale nechtěl jsem aby to vypadalo, že jsem strávil dětství u NFS2 :D

JP
02. září 2017, 10:05
0
JP
23. srpna 2017, 09:27
0
BMW 340i M-performance: Budoucí legenda

Naprosto skvěle nakonfigurovaný auto a naprosto skvěle napsáno, díky :)

JP
22. srpna 2017, 17:19
0
Jak často obměňujete vozový park? | Autíčkář se ptá

Jinak máš pravdu s tím, že je podle servisu často všechno OK a ve skutečnosti to jenom ještě neni úplně KO (např. to mlátí/hučí jenom občas). To mě taky hrozně se*e, zvlášť když jim přímo řeknu že to maj vyměnit, že vim že to bude drahý, ale že to rád zaplatim a oni se na to stejně vyse*ou (to se mi třeba stalo ve 3 (!!!) servisech se startérem u Alfy, kvůli kterýmu musí motor ven - všude mi pak při předávání řekli že ten startér neudělali, že dokud to startuje a jenom to píská, tak to nemam řešit, no šla mi skoro pěna od pusy...). Případně jsou i věci, který když si člověk neudělá sám, tak je prostě nemá - naposledy třeba u mojí S8, kterou předchozí majitel přestavěl na facelift. Problém je, že vyměnil i středovou konzoli palubní desky a facelift má elektroniku přes canbus, díky čemuž tam nefungovala klima (pro mě nezbytnej prvek výbavy), která postrádala signál k sepnutí spojky kompresoru. Oblez jsem s tim snad všechny, včetně expertů na elektroniku Audi a všude řekli, že to prostě nejde, tak jsem si to musel zprovoznit sám...

JP
22. srpna 2017, 16:17
0
Jak často obměňujete vozový park? | Autíčkář se ptá

sumy: Pokud tě to baví a odpočineš si u toho, tak je to samozřejmě jiná. Mě to obvykle baví do chvíle, kdy něco začne mojí snaze významně odporovat (zarezlej šroub, strženej závit, potřeba přípravku/dílu kterej nemam apod.), přičemž když už něco rozdělám, tak to musim dokončit, nebudu volat do servisu ať přijedou - a z toho že mam před barákem rozebraný auto a nevim co s nim pro mě kouká zbytečnej stres.

Se znalostí 2-3 shopů se daj sehnat spotřební věci na spotřební auta za normální ceny, rozhodně ne všechno a už vůbec ne skoro zadarmo, nebo "za pytlík chipsů". Pokud na tom trváš, zkus někde najít na Alfu GTV 3.0 (2001) třeba přední těhlice (klidně jetý), nebo chladič oleje s hadicema. Případně za pytlík chipsů třeba nevysvícený přední světlo xenon-plus (4D0941003BB) pro Audi S8, nebo rozvodovou sadu (komplet všechno, ne jenom řemen a kladky) pro obě auta. Nebo spojky, přední kotouče, nebo vlastně skoro cokoliv pro Quattroporte 2006.

JP
22. srpna 2017, 04:06
0
Jak často obměňujete vozový park? | Autíčkář se ptá

U aut který já považuju za hodný mojí pozornosti se to snad nikdy bez větších peněz neobejde (u kterejch jo? Felicie?), ale i kdyby, tak já ač zvládnu na autě opravit leccos když chci, tak nejsem automechanik a proto radši vydělám peníze tim co umim a pak zaplatim někomu, kdo mi umí dát dohromady auto. Jestli obětuju balík peněz, nebo spoustu času tak ve výsledku vyjde nastejno (spíš obvykle ten čas hůř) a na mym komentáři to nic nemění:). Takový to dlouhý shánění levnejch dílů mě přešlo tak před 10 lety, protože to naprosto vždycky bylo tak, že kdybych radši ten ztracenej čas a úsilí co mě stálo sehnat něco levně věnoval svojí práci, tak jsem si mohl těch dílů koupit několik za normální cenu. O shánění levný práce (po známejch apod.) ani nemluvim, z toho koukal vždycky jenom totální superprůser a ve výsledku to buď bylo udělaný blbě, draze, pozdě, nebo obvykle všechno dohromady.

JP
20. srpna 2017, 23:21
3
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

To je jak když se přou malý děti, jestli je na píseček lepší bagr, nebo oranžová tatrovka... Muž je ten, kdo nelže, drží slovo, nesere si do huby a přijímá zodpovědnost za vlastní činy. Fakt netušim, jak to byť jen vzdáleně souvisí s tim, jestli má sako, roadster a mechanický hodinky, nebo třeba Golfa, tepláky a 5 let starej iPhone. Chlapa z tebe neudělá to, že místo Q7 W12 budeš na filozofický debaty u kapučína jezdit Miatou.

BTW jestli si to cestování chceš zasloužit a mít z toho pořádnej zážitek, tak jdi pěšky. Pravý muž se nespoléhá na techniku a nepotřebuje zbytečnosti, jako jsou hodinky, nebo auto. To je jenom pro slečinky co ani neví, že aktivní bezpečnost (hbité uskočení do příkopu) je důležitější, než mít kolem sebe tunu plechu. Když jdeš pěšky, tak si musíš zasloužit každej metr, ne že máš všechno zadarmo jako když jedeš v něčem co má kola. Navíc to co naložíš do Miaty vezmeš na zádech obvykle taky (a to co ne, to ve skutečnosti nepotřebuješ, jenom o tom ještě nevíš).

JP
20. srpna 2017, 20:08
4
Jak často obměňujete vozový park? | Autíčkář se ptá

Já jsem děvka dokud nenajdu auto u kterýho mi přijde, že stojí za to. Pokud takový najdu, tak ho mam klidně řadu let. Problém je totiž v tom, že když člověk kupuje ojetiny, tak skoro nikdy nejsou v ideálním stavu a stojí hodně peněz je do něj dostat, přičemž při dalším prodeji to nikdo nezaplatí. Abych každej rok měnil auto a vždycky do každýho nasypal 100+tkč který už nikdy neuvidim, to je prostě vyhazování peněz oknem. Proto mam období kdy auta střídám jak na běžícím pase a jakmile se mi nějaký hodně zalíbí, uvedu ho do stavu "nebál bych se s tim jet zejtra do číny a zpátky" a to si nechávám delší dobu, přičemž se do něj nebojim sypat i za servis, kterej se z pohledu běžnýho člověka "už nevyplatí".

JP
18. srpna 2017, 14:15
0
Tuning let osmdesátých aneb Nic není dost šílené

Super článek, díky! Jen ta část o BB Auto, resp. E. Schulzovi skončila přesně tam, kde začala bejt zajímavá - těsně před Isderou :D

JP
23. července 2017, 21:42
0
Klub 300, aneb koňská dávka adrenalinu

Moje maximum je zatim 276km/h (GPS) kus za Plzní se svou daily S8 D2, autu se docela citelně chtělo dál ale byl provoz a předemnou začal předjíždět autobus. Když je to auto ve kterym 200+ neni stresujících, tak je skvělý jak rychle ubíhaj kilometry. Je to rozhodně úplně jinej zážitek než jet rychle po okresce, vůbec nejde o adrenalin (ten má při dlouhym cestování asi rád málokdo), ale o to, jak brzy je člověk někde o pár set kilometrů dál. Největší dálniční drama pro mě ale bylo 178km/h (GPS) v jedničkový Fabii 16v 55kW na základních tušim 165/75 R14 :D

JP
20. července 2017, 14:13
0

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin 2009
Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin

2009 rok výroby
180 koní výkon
2 000 ccm objem

BMW Řada 5 528i 2000
BMW Řada 5 528i

2000 rok výroby
190 koní výkon
2 793 ccm objem

Dodge Avenger SXT,VVT 2009
Dodge Avenger SXT,VVT

2009 rok výroby
160 koní výkon
2 000 ccm objem

Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel  2005
Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel

2005 rok výroby
330 koní výkon
8 300 ccm objem

Fiat Coupé 16V 1999
Fiat Coupé 16V

1999 rok výroby
130 koní výkon
1 747 ccm objem