načítám data...

Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Velké baterie pro rozumný dojezd. Drtivá akcelerace, která ohromuje. No tak nic z toho Hyundai Ioniq nemá. Jeho zbraně jsou jinde.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Myšlenka elektrického pohonu má své nezpochybnitelné pro a proti, ostatně jako cokoli jiného. Přestože vám fanatičtí fanoušci budou vysvětlovat, že je to univerzální řešení pro každý den, stále tomu tak úplně není, byť se použitelnost zvětšuje každým okamžikem. Stejně tak však neposlouchejte fanatické odpůrce, kteří tvrdí, jak je to celé naprostý nesmysl a nemá to jedinou pozitivní stránku, protože to také není pravda. Minimálně jako auto do města je elektromobil rozhodně lepší než cokoli se spalovacím motorem. Já osobně však mám problém koukat na elektromobil jako na stoprocentně efektivní a ekologické vozidlo. Když pominu skladbu elektrické energie, která je u nás k dispozici (ale to by bylo na jinou diskuzi), vadí mi především fakt, že pro dostatečný dojezd, potřebuje velkou baterii. A ta je zase dost těžká, což logicky zhoršuje spotřebu, je to prostě takový začarovaný kruh. Má představa energeticky nenáročného vozu vypadá jinak. Je to spíš malé, jednoduché, a především lehoučké auto s nízkou spotřebou. A takový elektromobil se nedělá. Nebo snad ano?

Hyundai a jeho koncernový sourozenec Kia nás poslední dobou přesvědčují o tom, že elektromobil nemusí nutně znamenat drahé vozidlo, které vás bude trápit nedostatečným dojezdem. Naopak, jihokorejské modely mají relativně přijatelnou cenovku (v rámci možností) a dojezdem atakujícím 400 km už slibují i nějakou tu použitelnost v reálném životě. V nabídce Hyundai však najdeme i jedno elektrické vozidlo, která boduje svou efektivitou a díky tomu překvapí svým dojezdem i s relativně malou a lehkou baterií. Ta zase pomáhá k nižší váze celého vozidla, což vede k lepší spotřebě. Že by konečně rozumné řešení energeticky nenáročného elektromobilu? Možná ano.

Pokud vám to z titulku není dost jasné, řeč bude dnes o Hyundai Ioniq, což je automobil, který můžete mít jako full hybrid, plug-in hybrid nebo jako čistý elektromobil. A právě posledně jmenovanou variantu jsme si vzali tentokrát do testu. S Ioniqem jste se na našich stránkách již setkali, koncem minulého roku však tento model prošel mírnou modernizací, která přinesla o něco vyšší kapacitu akumulátorů a výrazně lepší (hodnotnější) zpracování vnitřku. A také menší designové retuše exteriéru. Pojďme se tedy podívat, co všechno se změnilo a jestli jsou tyto změny ku prospěchu věci.

Patrně se shodneme, že cenu krásy za vnější design Hyundai Ioniq nezíská. Rozhodně se mu nedá upřít jistá dávka originality, ale hezké auto v tom klasickém slova smyslu asi není. Vypadá trochu jako Toyota Prius druhé generace. Trochu zvláštní liftback, který již na první pohled dává na odiv světu, že se jedná o ekologicky zaměřené vozidlo. Na každém detailu je vidět, že aerodynamika a nízký valivý odpor hrály při vývoji prim. Mnohem lépe to vypadá uvnitř. V první verzi bylo jasně poznat, že hlavní šetření proběhlo především v interiéru, který působil opravdu hodně lacině. To se trochu vylepšilo a dnes již vypadá docela použitelně. Jasně, není to žádný kreativní zázrak, ale už mě to příliš nepohoršuje, jako tomu bylo dřív. Ergonomie je na dobré úrovni, tady není příliš co vyčítat. Někteří kolegové si stěžovali na senzorová tlačítka na středové konzoli, ale s tím jsem problém neměl. Bezproblémová je také prostornost, dovnitř se usadí celá rodina, do kufru poskládáte kočár s hlubokou korbou. Prostě běžný liftback segmentu C.

Alfou a omegou je případě elektromobilů jejich baterie. Od velikosti její kapacity se odvíjí to nejdůležitější a to dojezd. Hyundai na to šel však trochu jinak a dokázal vytvořit elektromobil, který nabídne slušný dojezd i s papírově menší baterií. Ta v rámci modernizace dostala 10 kWh navíc a její finální kapacita se zastavila na čísle 38,3. To není úplně mnoho a obvyklý dojezd s takovým akumulátor by činil zhruba něco málo přes 200 km. Jenže Ioniq zvládne atakovat celých 300 km. Ptáte se, jak je to možné? Inu, Hyundai si dal opravdu záležet na provozní efektivitě svého elektromobilu. V praxi to znamená, že s ním ve městě můžete jezdit zhruba mezi 11 a 12 kWh na 100 kilometrů, což je dokonce poměrně hluboko pod hodnotou normované spotřeby, která činí 13,8 kWh/100 km. Vskutku pozoruhodné. 

Je tedy Ioniq ideálním elektromobilem, a především skutečně ekologickým vozidlem? K ekologickému vozidlu má blízko. Baterie je relativně malá a její recyklace po konci životnosti bude jistě mnohem jednodušší než ty ohromné akumulátory, kterými osazují své vozy konkurenti, aby dosáhly aspoň trochu rozumného dojezdu. Hyundai se vydal cestou vysoké efektivity a takové řešení elektrické otázky je mi mnohem sympatičtější. Bezchybný však Ioniq také není. Jeho největší problém tkví v pomalém nabíjení. Respektive pomalém DC nabíjení, protože palubní nabíječka na střídavý proud je o něco málo výkonnější než dříve (dnes umí nabíjet 7,2 kW). Stejnosměrným proudem by podle technické specifikace měl Ioniq zvládat 50 kW nabíjení, ale tomu jsem se za celý týedn ani nepřiblížil. Jednou mi tam chvilku svítilo 40 kW (velice chladné ráno), ale v drtivé většině případů nabíjení jen horko těžko přelezlo 25 kW a to je málo. Pomalé nabíjení tak z Ioniqu dělá především auto do města. Na delší cestě po dálnici totiž spotřeba výrazně stoupá až někam ke hranici 20 kWh/100 km, což sráží dojezd někam ke dvěma stovkám kilometrů, a rychlé dobíjení by se tady opravdu hodilo. Bohužel tomu tak není a je to velká škoda. Hyundai tvrdí, že je to z důvodu ochrany baterie. Její kapacita se v rámci modernizace zvýšila, ale fyzické rozměry zůstaly stejné, zvětšila se akorát energetická hustota, což znamená mnohem vyšší nároky na tepelné řízení baterie. Takové vysvětlení dává logiku, ale nemožnost rychlodobíjení v plném výkonu je mrzuté. 

Samotná jízda s elektrickým Ioniqem je zajímavá akorát tím, jak je nezajímavá. Zatímco jízda s takovým BMW i3 může být vyloženě zábavná, díky jeho agilitě a jízdnímu nadšení, Ioniq je prostě spotřebič. Dokonale efektivní spotřebič. Tak akorát komfortní, tak akorát svižný. Obvykle v testech elektromobilů píšeme, jak takové auto překvapí drtivým nástupem akcelerace, ale Ioniq tohle neumí. Jeho dynamika v zásadně nijak zvlášť nepřekonává běžné spalovací motory a všechno je takové klidné až chladné. Největší zábavou tak zůstává rekuperace. Ta má automatický režim, který se přizpůsobuje okolnímu provozu a auto tak podle aktuální situace buď plachtí, nebo střádá energii a celé to funguje opravdu skvěle. Pokud se naučíte využívat pádla pod volantem (manuální ovládání rekuperace), pak se zvládnete městem proplétat bez použití brzdového pedálu. Je to poněkud jiná forma zábavy, než na kterou jsme běžně u automobilů zvyklí, ale řidiče to vytrhne z jisté letargie, do které za volantem Ioniqu upadá. 

Verdikt 

Dokázal Hyundai vytvořit opravdu ekologický elektromobil? Dost možná ano. Jeho provozní efektivita (především v příměstském provozu) je naprosto příkladná a ohromující. Nepamatuji si auto, které by stabilně zvládalo jezdit pod hodnotu normované spotřeby. Díky takové efektivitě si může dovolit také menší baterii, a to je poměrně ojedinělý přístup při tvorbě elektromobilu. Nutno podoktnout, že rozhodně sympatický přístup. Škoda jen toho pomalého nabíjení, které trochu otravuje život a omezuje reálnou využitelnost vozu na příměstské poskakování. Hyundai Ioniq je veskrze průměrné (obyčejné) auto, které svými schopnostmi neurazí, ale ani nenadchne. Je to však dobrý elektromobil.

Technické údaje

Motor: synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Výkon: 136 koní (100 kW)
Točivý moment: 295 Nm
Převodovka: stálý redukční převod
Baterie: 38,3 kWh
Maximální rychlost: 165 km/h
Zrychlení 0-100 km/h (Sport/Normal): 9,9/10,2 s
Hmotnost: 1600 kg 
Kombinovaná spotřeba (udávaná dle WLTP): 13,8 kWh/100 km 
Kombinovaná spotřeba v rámci testu: 11,7 kWh l/100 km 
Cena již od: 899 990,- Kč
Cena testovaného vozu: 1 049 990,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MB
MBMB
03. června 2020, 07:47
-1

To DC nabíjení je hodně diskutovaná záležitost, a sice z toho důvodu, že ten model před modernizací se uměl nabízet výrazně rychleji.
S tímto modelem lze samozřejmě ujet dál na to první nabití, což se hodí, ale na dlouhé trasy, kdy je potřeba vícekrát nabíjet, je paradoxně rychlejší ten starší model s menší baterií. On sice ani ten původní model nebyl zrovna na dlouhé trasy, ale kdo třeba rád nabijí u Lidlu a podobně během krátkého nákupu, tak toho tato modernizace moc netěší.

reagovat
ratan groch
03. června 2020, 08:23
0

Vsimnite si posledne dve fotky v galerii, kde je interier.
Za toto by som nechcel dat moj milion ceskych korun.

Moj milion ceskych korun by som radsej vyhodil za pekne ojazdenu 911-ku, jazdil na nej 4 roky za 12 litrov na 100km a keby som ju potom predal a zratal si vsetky naklady, tak ma to vyjde lacnejsie ako ked si kupim toto auticko za milion, sice budem jazdit 4 roky za smiesny peniaz, ale potom ho nepredam ani za 150.000 czk.

Takze moj vysledok:
Pokial bude po meste lacnejsie jazdit na 911-ke, tak neviem preco by som mal jazdit na bielom Hyundai s lacnym interierom, pre ktore znacka koniec obce znamenat otocit sa a naspat domov na nabijacku.

P.S. Pre chasnikov, ktory balia zeny na auto. Nie, na Hyundai v elektrike nezbalite ani followers Grety.

reagovat
sheogh
03. června 2020, 09:22
3

No i kdyz se na to podivam zvenku, tak bych za to nedal mega ani ve zlym snu... Popravde, pro me bude cokoliv elektro nezajimavy, pokud stoji vic, nez spalovak... Za prve je to mnohem jednodussi vyrobek, za druhe dostanu jen vic kompromisu (oproti spalovaku), a za ty si pak mam priplatit jo? No tak to rozhodne :-)

Mozna na to sbalis nejakou ridicku tramvaje v duchodu, ktere ten zvuk pripomene mladi :-)
-
Komentář upraven 3. 6. 2020, 09:23:52

Luki.xy
03. června 2020, 09:35
3

ratan groch:
Jasně, to je taková ta klasika – test nového auta a komentář, jak bych si za ty prachy koupil něco ojetého. Prosím porovnávat porovnatelné.

Já bych si zrovna Ioniq také nevybral a klidně bych bral místo něj tu 911 nebo třeba 3 roky starou M2, ale nepíšu, že proto je nesmyslné auto.

IONIQ electric z roku 2016, najto 32t km mají cenu dejme tomu kolem 600.000 Kč. To je takový standardní propad ceny, nic extrémního.

sheogh
03. června 2020, 10:46
4

Za nesmyslnou byla oznacena cena, ne auto

Ven cos
03. června 2020, 11:27
-6

Rozhazování imaginárních milionů je běžný nešvar každé diskuse, kde se objeví lidi slabšího intelektu. PS: Nikdo se tě neptal. Cílová skupina bude s vozem spokojená. Možná jim našich podmínkách budejen trochu vadit, tě tam není napsáno Škoda, ale i toto se už uvolňuje.
PS2: Spousta lidí to má.

beastar
03. června 2020, 11:42
4

Ta spousta lidí to ale rozhodně nemá za "milion" a málokdo z nich to má jako jediný auto. Až s tím podnikneš nějakou delší cestu třeba na dovolenou, tak o tom něco rozumného napiš. Rád si to přečtu. Když to teda nebude dovolená na chatě 5 km někde za Brnem. Já bych chtěl vidět tvůj neimaginární milion jak ho běžíš dát zrovna za tohle. Fakt. Podle mě si na rozdíl od Ratana takový prachy nikdy neviděl. Možná tak někde v kriminálce Anděl. Tak zase klídek a nohy v teple. Přepálená ta cena je jak svině. Jediný čím je to obhajitelný je tříválcovej Focus za 800 z nedávného testu.

PS: Až si to koupíš možná se bude o čem bavit. Spousta lidí má taky naftovou oktávii a co?

ratan groch
03. června 2020, 18:38
4

Drahy Ven cos,
neviem kto si a moze to tak ostat.
Ak ta mozem poprosit, prestan urazat diskuterov a tvrdit, ze su ludia slabsieho intelektu, ak maju iny nazor ako ty. Este ak by to aj bola v mojom pripade pravde, tak je to nepekne a neslusne.

Si tu vyse 6 rokov. To si si fakt nevsimol, ze toto je vynimocny portal prave v tom, ze sa tu bavi kopa chlapov o autach, kde je kazdy presvedceny o svojej pravde a nikto pri tom nesklzava v diskusiach do invektiv.

Je pravda, ze nie som priatel elektromobility a do doby, kym nebudu skutocna konkurencia spalovacim motorom, tak nimi budem opovrhovat.

1. Naozaj si nemozes toto auto kupit ako jedine auto do rodiny, cize v praxi je len do rodin, kde mozu dat za druhe auto vyse mega.
2. Som fanusik peknych interierov a v elektrickych autach su interiary vzhladom na cenu auta na prvy pohlad horsie ako maju spalovacie auta za rovnaku cenu.
3. Ta cena je za auto tejto triedy skutocne neprimerane vysoka. Pri ojazdenych autach je podla mobile de vacsina Ioniqov do 500.000 czk. Uznavam, ze som si myslel, ze to stoji menej. Na druhej strane neviem, ze ci fakt, ze ich ponukaju za pol miliona znamena, ze to niekto za pol miliona kupi. Vlastne je pre mna cely trh s ojazdenymi elektrickymi autami zahada.
4. Za absolutne NAJZAKLADNEJSI PROBLEM elektrickych aut povazujem skutocnost, ze v podstate nikdy si nemozes sadnut do auta bez toho, aby si sa okamzite nezacal starat o stav baterie a dojazd. A ked uz jazdis, tak zakazdym ked stlacis elektricky pedal sa auto rozsvieti varovnymi signalmi. Kto ste mali moznost jazdit elektrickymi autami tak mi potvrdite, ze cely "mindset" (pocit s ktorym soferujes, ako vnimas jazdu, co ti bezi hlavou) je iny ako ked ides s klasickym spalovakom.

Dakujem sheogh-ovi, ze spravne poznamenal, ze som spochybnil cenu a nie auto. A beastar-ovi dakujem uz len zato, ze je :)


P.S.
NAOZAJ BY MA ZAUJIMALO AKO VYZERA TRH S OJAZDENYMI ELEKTRICKYMI AUTAMI. Ak niekto mate link na relevantne informacie, tak velmi ocenim, ak sa o to podelite.

sheogh
04. června 2020, 11:52
5

No ten flame tady pod kazdym EV je masakr.... A vis co? Ja si ho normalne na 2-3 tydny pujcim a udelam si obrazek sam. Treba Teslu 3, nebo treba toho korejce... To bude zajimava technologicko-socialni sonda :-) A pekne poctive, denne pouzivat.

Jen doufam, ze se da pujcit i EV bez te tradicni eko-propagadny zelenym fontem pres pul auta ("jezdim za 0l" apod) , jak byva casto zvykem :-D

Sedrik
04. června 2020, 12:09
0

Sheogh - dobrý nápad :)
Taky by mě zajímalo, jak moc by mě to skutečně omezovalo a jak moc je to jen "někde jsem četl, že..."

krab
04. června 2020, 12:12
0

Půjč, vřele to doporučuju ... Vyzkoušíš uvidíš. Já se nechal uvrtat předloni do ekorallye a právě ten Ioniq electric nám na 14 dní půjčili. Tak jsem s tím jezdil. Je to zvláštní ...

Radši už nebudu rozebírat ten flame, ale jsou prostě věci co se mi právě na tý eko-propagandě nelíbí. Hlavně to, že je to skutečná propaganda, ne prezentace nějaké technologie, která by se asi mohla využívat. Ta ekologie se bohužel vytrácí a to zejména díky nutnosti výroby baterií. Vůbec, celej náš svět se nechová ekologicky. Ale to, že se propaguje všude elektromobilita jako cesta k "čisté" dopravě je prostě hnus. A je to na každým webu o autech, snad kromě úplně těch nejúzkoprofilovějších o veteránech, automobilové klasice, sportovních vozech atd... A takový weby tu ani v ČR nemáme...

Průser je, že na jedný straně zeměkoule brání pošahanci vjezd do města člověku, který leta provozuje zachovalý dieselový mercedes (třeba, uvádím jako příklad) a nutí ho extra daní nebo znepříjemňováním života koupit něco nového. Ideálně s baterkami. Díky tomu zase jinde na zeměkouli, třeba jako teď v Norilsku, kde sídlí přední výrobce Niklu, platiny a různých feroslitin drahých kovů, máme dalekosáhlou ekologickou katastrofu: https://echo24.cz/a/SYvtL/proc-to-vime-az-za-dva-dny-ekologicka-katastrofa-v-rusku-rozlitila-putina?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=e3a9EmSVMwR-202006040656&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Proto já se k tomu už nechci připojovat, ano, jel jsem ekorallye, psal jsem o to v garáži, půjčil jsem si ojetý Leaf, taky jsem o tom psal, ale čím víc to sleduju, to dění, tím víc začínám být přesvědčený, že už se tady tý šarády zúčastňovat nechci.

PB
04. června 2020, 12:16
2

Ratan, ta otazka mindsetu se mi libi, vlastne se o tom zas tak moc nemluvi, krom "sem si nasel tri nabijecky u vetrnyho jenikova, bo jedu do brna". Ten pocit omezenych moznosti je mozna to hlavni, co lidem brani. Byl kdysi koncept elektromobilu, kde se nedobijela baterka, ale nalejval elektrolit - a dle meho nejlepsi koncept, testovany v Izraeli (a nebyl to nahodou nas lsavny Elon, uz si to nepamatuji), kdy se mely na benzinkach automatizovane menit baterie. Mam pocit, ze byla ve vysledku zvolena nejhorsi mozna cesta. Asi bych preferoval moznost svihnout na D1 do kufru novou baterku v jihlave...

Ča
Ča Snač Aj
03. června 2020, 09:07
2

Když pominu skladbu elektrické energie, která je u nás k dispozici (ale to by bylo na jinou diskuzi) :D tohle je totiž hrozně vtipný. Zajímal jste se někdo o ekologicke bydlení a dotace v ČR? Třeba pasivní dům pro zelenou úsporám, který jako jediný zdroj tepla má třeba jen jeden přímotop vám neuznají pro dotaci, protože vytápění elektřinou není kvůli našemu energetickému mixu ekologické.. ale auto co jezdi na ten samý mix je ok a bez daně.. :D

reagovat
Sedrik
03. června 2020, 09:09
2

To jsem nevěděl - pěkný bizár.
Díky za info

MB
MBMB
03. června 2020, 09:34
-5

To souvisí s tím, že zátěž aut nespočívá jen v emisích CO2, nicméně i v tomto ohledu je i s naším mixem elektromobil výhodnější. Navíc, i dnešní nákup elektromobilu je součást minimálně několik desetiletí trvající transformace k dopravním prostředkům, které budou umět jezdit na energii z nízkoemisních zdrojů (což spalovací auto nikdy umět nebude). Ruku v ruce s tím se transformuje energetika. Začít vyvíjet elektromobily a stavět infrastrukturu teprve tehdy, až to bude hotové, je poněkud pozdě.
Další důvod je, že topit elektřinou lze, ale pomocí tepelného čerpadla, což je účinnější alternativa k přímotopu.

MB
MBMB
03. června 2020, 10:20
-1

Ještě bych zdůraznil, že topit se pak dá pochopitelně ještě několika dalšími ekologicky výhodnými způsoby. Čili přímotop zkrátka není mezi zdroji, které jsou k dispozici, považován za úplně vhodný. Zatímco elektromobil je alternativa ke spalovacímu autu, což je ekvivalent toho topit uhlím.

Sa
Sato
03. června 2020, 12:52
5

Len by som doplnil k tým pasívnym domom. Ono by to bol celkom argument proti elektromobilite keby české stavebné predpisy nestály úplne za hovno v tejto oblasti. Faktor neobnovitelné primární energie je pre elektriku 3 a pre plyn 1,1 čo znamená že priamotop je 3x viac neekologický ako plyn... Takže v praxi je problém topit len elektrikou aj pri pasívnom baráku, resp nedá sa dostať na požadované parametre v projekte (pozor nejde vobec o dotácie!) a jednoducho sa vám tam do projektu "nanúti" nezmyselné tepelné čerpadlo. Alebo kombinácia krb + solár. Celé to je o to viac absurdnejšie že je to počítané na m2. Takže rozumne malý pasívny dom ktorý má super malú spotrebu, kde je priamotop ideálne topení, má proste smolu a musí mať v sebe nejaké facny topení aby vyšiel výpočet na m2. Podobne postavené na hlavu ako ked malé benzínové citigo malo skončit kvoli emisiám pretože vzhladom k svojej hmotnosti vypúšťa toho moc, a je jedno že je to menej ako oktávka. Idiocracy.

VK
VK
03. června 2020, 13:38
3

Spalovací auto že nikdy na nízkoemisní pohon jezdit nebude? Pakliže se mají obnovitelné zdroje skutečně masově rozšířit a nahradit fosilní, jednoduše se ukládání neméně masivních přebytků elektřiny vyřešit bude muset, když se zrovna rozhodne foukat a svítit. Jednou z rozvíjených metod je P2G, výroba uhlovodíků ze vzdušného oxidu uhličitého za dodávky přebytečné solární a větrné elektřiny, vzhledem k tomu, že s tím napevno počítá takový solárně-větrný lobbyista jako Smrž, asi se s tím dá počítat jako s do budoucna se napevno etablující metodou. Takže soláry a větrníky dost možná zachrání spalovací auta, pak se může jezdit na P2G metan, benzín nebo naftu a ve výsledku to bude emisně neutrální. Koneckonců jeden takový P2G poloprovoz provozuje - zrovna Audi, nazvali to nějak jako e-diesel.

MB
MBMB
03. června 2020, 15:48
-3

Dobrá poznámka. P2G je samozřejmě relevantní metoda, ale je to spíše obecné energetické téma pro ukládání přebytků energie. Neznamená to, že se ta paliva budou používat ve velmi neúčinných spalovacích motorech. To jeden z těch horších způsobů, jak s těmi přebytky naložit a téměř určitě se to tak masově dělat nebude.
Tohle do značné míry ovlivní samotné BEVy, protože to bude nemalá kapacita baterií připojených k síti, což je nesrovnatelně účinnější úložiště než nějaká konverze na palivo a zpět.

Ča
Ča Snač Aj
04. června 2020, 09:23
1

Sato: tohle je přesně ta hrozná zvrácenost na kterou jsem narazil, když jsem si vymýšlel dům. Superizolovana stavba kde jako jediný dodatečný vytápění na asi 20 dní v roce kdy je potenciálně potřeba je ideální jeden jediný na výrobu nenáročný přímotop.. ale nemůžu protože není eko a místo toho musím mít tepelné čerpadlo za x set tisíc a z neporovnatelně náročnější výrobou, servisem a vším kolem. To není ekologie, to je bizár.

Ča
Ča Snač Aj
04. června 2020, 09:42
0

MBMB: jak píše Sato, ten přímotop je v malém pasivním domě de facto to nejekologičtější co může být, podívej se na celý life-cycle té věci. Vytápění se použije v jednotkách dní za rok, takže mnohem větší roli hraje zátěž vytvořena při výrobě a údržbě a tam přímotop nemá podlahová rohož válcuje všechny ostatní varianty. "Zatímco elektromobil je alternativa ke spalovacímu autu, což je ekvivalent toho topit uhlím." Ale v českých podmínkách ten elektromobil JE topení uhlím.

MB
MBMB
04. června 2020, 10:10
-1

S tím souhlasím. V domě, kde se skoro nemusí topit, je skoro jedno, jak se tam topí. Tak je holt nastavený systém.

V přirovnání k topení uhlím se nechápeme. Topit se dá tepelným čerpadlem, biomasou, solárními kolektory či geotermální energií, což má všechno nižší provozní emise CO2 než přímotop napájený z českého energetického mixu.

Mezi auty si člověk může vybrat mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Nejlepší je samozřejmě ten elektromobil napájet stoprocentně z nízkoemisních zdrojů, nicméně i s naším mixem je to lepší varianta než ten spalovací motor. Jak z hlediska CO2, tak lokálního znečištění pevnými částicemi, NOxy a tak dále. Proto je to zcela přirozeně preferovaná varianta. Elektromobil je tedy sice přímotop, který bychom nejraději napájeli z obnovitelných zdrojů, což bohužel není náš případ, ale pořád je to lepší, než pálit pneumatiky uprostřed obýváku, když to lehce přeženu. V tom je ten rozdíl, a proto je zvláštní se divit, že elektromobil napájený českým mixem je preferovaná varianta, zatímco přímotop ne.

Ča
Ča Snač Aj
04. června 2020, 11:19
2

"S tím souhlasím. V domě, kde se skoro nemusí topit, je skoro jedno, jak se tam topí. Tak je holt nastavený systém."
není to jedno, ty vámi zmiňované varianty jsou prostě v daném případě falešná ekologie. Ve jménu snížení zátěže životního prostředí ji naprosto nesmyslně zvýší. Ten samý nesmysl jsou tzv energeticky pozitivní domy a "energetické účetnictví" kolem nich. Postavím neúspornou stavbu a narvu na ní panely a najednou je eko.. bullshit. Je přeci šetrnějsí tu energii vůbec nepotřebovat. Zase falešná ekologie. Centrální výroba energie bude vždy efektivnější.

P2G i spálené v ICE je z principu uhlíkově neutrální a dává větší smysl než výroba mega baterií, už jenom proto, že na kapalná paliva máš dávno vybudovanou infrastrukturu. Navíc jeho výroba se dá efektivně připojit nejenom k obnovitelným zdrojům, ale třeba i k jaderné elektrárně, ale to by musela být vůle a ta po tom co všichni masivně nainvestovali do baterek jen tak nebude.

MB
MBMB
04. června 2020, 14:33
0

Úplně nerozumím tomu, jak se třeba tou instalací tepelného čerpadla zvýší zátěž životního prostředí oproti přímotopu, ale to je jedno. Jak jsem napsal, tu politiku neobhajuji, pouze prezentuji svůj pohled na to, proč se na přímotop napájený ze sítě nepohlíží v kontextu jiných zdrojů jako na šetrný způsob topení, i když to nedává v mnoha situacích praktický smysl.

Co se P2G týče, dokud nebudeme mít vysloveně trvalý nadbytek energie a všechnu z bezemisních zdrojů, což v dohledné době absolutně nehrozí, tak bude snaha s ní nakládat co nejlépe. Výroba nějakého paliva z elektřiny má rámcově 50% energetickou účinnost, spalovací motor pak v provozu řekněme 25%. Což dohromady dělá 12,5%. V ideálním případě BEV zapojený do zásuvky zvládne to samé množství původní elektřiny zužitkovat rámcově ze 70 %, jinými slovy, na stejné množství elektřiny ujede 5× dál. A pak je spousta věcí mezi tím.
S tím souvisí i ta uhlíková neutralita, která je pouze teoretická. Reálně v situaci, kdy nízkoemisní zdroje tvoří jen část energetického mixu, se ta promarněná energie musí znovu vyrobit v nějaké elektrárně, aby se dorovnala ta virtuální ztráta oproti jiné metodě, která by tu přebytečnou obnovitelnou energii využila efektivněji.

Smysl nějak zachraňovat pístové spalovací motory pro globální dominantní nasazení v dopravních prostředcích přes všechny jejich nevýhody by mělo význam pouze v případě, že by neexistovaly absolutně žádné vyhlídky na to, jak rozumně vozit v autech energii pro elektromotor, nebo obecně jiné lepší pohony. Což ale evidentně neplatí, čili není důvod dlouhodobě dále setrvávat u spalovacího motoru.

Ča
Ča Snač Aj
04. června 2020, 15:38
0

"jak se třeba tou instalací tepelného čerpadla zvýší zátěž životního prostředí oproti přímotopu, ale to je jedno." Odpovědí jsou emise a náklady na výrobu a údržbu, které mají velký význam právě proto, že dané zařízení se většinu své existence nebude používat.

P2G bude pravděpodně doplňovat část mixu, dovedu si představit použití třeba v nákladní přepravě, kde dává mnohem větší smysl než baterie. A je lepší pálit P2G než ropu, která se dá využít užitečněji než jako palivo. Právě díky nákladní dopravě si myslím, že ICU jen tak neskončí. Výroba paliva z odpadu+vzduchu by teroreticky mohla využívat odpadního tepla z JE což by efektivitu výroby energie pošouplo do jiného levelu, ale to je v současné situaci asi absolutní scifi.

Pochtli
06. června 2020, 08:41
0

Tepelné čerpadlo má sice výhody v podobě tepla v zimě a chladu v létě, ale tím to končí. Nevýhodou je značná pořizovací cena, závislost na kvalitě provedení vrtů, nutnost jet skoro nonstop kvůli dlouhodobé tepelné bilanci a to nejzásadnější - kompresor (životnost, hlučnost). Nebavím se tu o šílenosti na vzduch. Takže TČ fakt ne.

Luki.xy
03. června 2020, 09:19
0

Myslím, že test přesně vystihuje toto auto – dá se říct naprosto nezajímavé. Vzhledem asi nikoho příliš neuchvátí, ale dá se to přežít. Dynamika asi nikoho neuchvátí, ale dá se to přežít. Nějaké jízdní nadšení (podvozek) nikoho neuchvátí, ale není to špatné. Naprosto perfektní auto pro někoho, koho auta vůbec nezajímají, bydlí ve velkém městě a chce být eko.

Spotřeba Ioniqu je asi zatím nejlepší, ze všech elektroaut. Cena od 900.000 Kč je ale podle mě stále vysoká. I když je patrný trend zlevňování, tak to ještě nestačí.

Také moc nechápu, co udělali s tím nabíjením. Dost se o tom psalo. Minulá generace (nebo tedy spíš auto před fl) dokázala zcela běžné nabíjet konstantně 50 kW od 0 do 80%. Nový ale od nuly začíná kolem 35 kW a od 50% to ještě dost klesá někam k 15 kW.

Auto je to dobré, ale jakýkoli Autíčkář (my tady) z něj nadšený být nemůže.

reagovat
Augi
03. června 2020, 15:26
3

Tak tohle mě opravdu pobavilo :D Ioniqa si totiž pořídil kamarád, kterého auta zajímají, bydlí v malém městě a být eko není jeho prvoplánovým cílem :) Navíc je to autíčkář, tak mu to můžeš vmést do obličeje třeba na nějakém trackdayi, jakou strašnou udělal chybu :)

Hodně se o tom rozepsal taky: http://notebookblog.cz/ostatni/auta/hyundai-ioniq-electric-zkusenosti-a-muj-zivot-s-levnym-elektroautem/

Luki.xy
03. června 2020, 20:17
3

Samozřejmě je to jen můj názor, se kterým je možné nesouhlasit . Buď se pletu já, nebo je to výjimka potvrzující pravidlo, kdo ví…

Děkuji za pěkný blog. Perfektně napsané. Myslím, že bych si s pánem rozuměl. Nějak podobně jsem psal blog i o svém autě, ale pak jsem uznal, že je to pro Autíčkáře až moc podrobné a zkrátil to. S pánem vlastně ve všem souhlasím, mám ale pocit, že stejně jako autař je to i fanda do nových technologii, kterými jsou EV samozřejmě nabitá. Mám to podobně.

Volba Ioniqu spíš byla čistý kalkul a cena cca 620t Kč je také jinde než ceníková, ze které vycházíme. V téhle ceně (na EV opravdu nízké) a třídě aut (počítám, že 500e, ZOE a podobné by bylo příliš malé) ani moc konkurentů není – e-Golf, Leaf a to je tak všechno. Nechuť koupit VW je citít (to s ním sdílím také) a Leaf zavrhnul kvůli špatné zkušenosti s první generací – druhá je však ve všem výrazně lepší než první. I když zábavu za volantem bych tam asi také nehledal.

Kdybych byl v podobné situaci, asi bych spíše zvolil BMW i3 nebo nyní možná teď nový Soul EV. BMW opravdu umí nabídnout i trochu té řidičské zábavy a skvělý podvozek. Je ale pravda, že Hyundai je efektivitou rozhodně nejdál.

Já takový rozpočet při výběru neměl, takže jsem skončil u PHEV a i tam pro mě bylo důležité, aby to auto bylo zajímavé a výkonné – proto jsem vynechal třeba Ioniq PHEV a ani jsem neuvažoval na hybridy Toyota.

Luki.xy
03. června 2020, 20:51
0

Ale to je jen takový moje "bychaření". Hlavně že je majitel s autem spokojený.

Na Trackdayi si ním i o tom Ioniqu rád pokecám, já se rád bavím o jakémkoli autě . Ještě radši bych se ale podíval na ten Genesis s 3.8l a manuálem ????

beastar
03. června 2020, 11:36
0

Když bych se držel výrobce, což u mě rozhodně nehrozí. Tak proč bych měl chtít za milion (i kdyby sem dostal slevu 200, tak 800 ale to je mimo realitu) kupovat něco takového. Zrychlení 10 sekund, design nic neříkající uniformní, nezajímavý, interiér od pohledu žádná sláva ve srovnání s jinými auty za milion. Proč bych na to měl koukat jinak, než jako na auto? Zase se tady rojí hlouposti od rádoby chytrých lidí, co jezdí vlakem. Hlavně že ví jak často se musí nabíjet a hlavně kde. Tohle není nic speciálního je to jen obyčejné ne příliš pěkné auto. Navíc s docela směšnou maximálkou (já vím to i další auta tohoto typu protože elektrokrabice) Vyloženě praktické to není, dojezd to teda má rozumný ok alespoň něco. Takže rozumím tomu, že pokud sem pozér a zároveň fanoušek nových technologií což jde skoro vždycky ruku v ruce ohromí mě to. I když to si možná pokud na to skutečně mám peníze a nejsem jenom teoretik, co objímá stromy a poslouchá Tři dohody koupím Teslu (něco jako svatý grál "geeku" elektronesmyslu)
Takže pro nás co chápeme, že masovému rozšíření těchto aut v dnešní době brání mnohem víc, než nechuť lidí to kupovat. Je to trošku no-go debilita. Vzhledem k tomu jaká je teď situace v automobilovém průmyslu nedávám moc šance nějakému velkému vývoji. Naopak se může stát, že tenhle pekáč bude háčko nabízet dalších pět let minimálně. Když už bych musel mít auto z té hodnější Koreji tak bych koupil například:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/i30/18757642?goFrom=list

Tady příklad proč se tyhle hnusný lednice neprodávají. Protože lidi co mají milion na auto rozhodně nechtějí řešit věci spojené s nabíjením joníku. A když už si připlácí tak za komfort a značku.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-c/18598447?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s60/18199634?goFrom=list

A když to budu chtít hrát na EKO image. A nemám problém s auty z Asie a trochu nezápadním designem. Je tady léty prověřená kvalita. Navíc v moderním trendy balení. Go, hybrid, go. Samozřejmě odpočty DPH jsou všude, že.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/honda/cr-v/18642426?goFrom=list

Beru to tak, že si pro to jdu jako soukromník pro své auto, rodinné. O tom že tohle je do fleetu, střední a větší firmy totálně mimo se nemá ani cenu bavit. A pokud budu chtít auta s nízkými provozními náklady do fleetu pořád je tady dost normálních voleb. Takže si tady můžete levičácký buzíci se sklonama k buzeraci ostatních podiskutovat o teorii velkýho třesku, třeba na to vymyslí nějaký dotace a místo vlaku dostaneme zdarma nějaký elektrolavor. Jste cílovka tohohle super auta z článku.

reagovat
Mi
Michal Lenc
03. června 2020, 11:37
3

Doufám, že to není netaktní linkovat na jinou recenzi stejného vozu. Ale, Jiří Zima co píše notebookblog si ten samý vůz koupil a podrobně se o něm rozepsal. Za mě jsou jeho dva články asi to nejlepší co se dá o elektroautech na českém webu přečíst. Za prvé to asi bude chytrej kluk a za druhé je nepíše z pohledu ekofanatika.

http://notebookblog.cz/ostatni/auta/hyundai-ioniq-electric-zkusenosti-a-muj-zivot-s-levnym-elektroautem/

reagovat
MB
MBMB
03. června 2020, 12:27
0

Ano, na to tu byl tip minule. Taky jsem si to se zájmem přečetl, velmi dobré po všech stránkách.
Akorát to tedy není úplně stejný vůz, on má právě tu minulou verzi s menší baterií.

VK
VK
03. června 2020, 13:25
0

Vlastně pořád to samé. K praktické použitelnosti to chce baterku s tak ještě minimálně dvojnásobnou energetickou hustotu. Anebo když už jednoúčelové zařízení na pocukávání po městě a přilehlém okolí, za poloviční cenu spalovacího ekvivalentu.

reagovat
saage
03. června 2020, 14:07
2

Uz se tesim na test Up&Gti. Z poslednich 14 testu je 7 testu hybridu nebo elektro.

reagovat
Viola Procházková
03. června 2020, 15:10
-5

Z posledních 14 tvých příspěvků je 8 příspěvků nepodnětný a zbytečný hejt. Hezky zapadáš do party.

Ha
Habakukk
03. června 2020, 15:13
1

Já se těším na recenzi nějaké 911 klidně může být i základní Carrera a rozhodně si takový test přečtu raději než tady toto.

saage
03. června 2020, 15:19
5

Já nenapsal nic, co není fakt. Tak jaký hejt.? Nekritizuju, už radši ani auta co testujete. Nekritizuju redaktory. A už vůbec nevím o jaké partě je řeč.?

Ha
Habakukk
03. června 2020, 15:27
6

Zakáže se diskuze a bude klid.

Csaba
03. června 2020, 15:28
9

Jak to bylo v Básnících? Klíííííííííííd!
:)
Vždyť už se to tu probíralo x krát...
Redakce může otestovat jenom to co jí někdo půjčí, ať je to funglovka od dealerů "pro novináře" nebo cokoli jiného, "ojetějšího", od čtenářské obce.
Až se najde někdo kdo by svou 911 (nebo jinou zajímavost) redakci půjčil, jistě si pak o ní budeme moci přečíst skvělý článek.
Jestli se pletu, opravte mě.

Sa
Sato
03. června 2020, 15:49
3

hlavne nezakazovat diskusiu :) na sa priznam ze ani tento test som pochopitelne necital ale na diskusiu som bol zvedavy, takze som klikol, reklama sa zobrazila :) takze win win ze ano :)

beastar
03. června 2020, 18:38
0

Jo efekt to ma. Tolik minusku sem jeste nikdy nemel. Zlokocka asi mysli tu partu ekobuziku, co se tady ted nove houfuje. Do te teda Saage rozhodne nezapada. Me je v zasade jedno, co se tam pise. Autíčkář neni vyspa karburatoru to jiste ne. Lihen ekodementu a posahancu do elektrosracek ale za posledni ctvrt rok slusna. Ted uz tady chybi jenom ten mistr Kerosin aby nam vysvetlil ze elektro je jedina cesta. Co vse spasi... Zacinan vnimat lidi jako Knightrider, co sem chodi minimalne a chapu proc. Ted uz to neni sranda. Bud to delate schvalne protoze to fakt nejaky kacky nese, nebo jste hlupaci a chcete toho sveho Autickare uplne zmutovat do neceho auto.cz/autoforum. Nebo to bude Elektrikar a konkurence pro ty magaziny o hybridech atp?? Diskuse zakazat klidne muzete a budou vsichni spokojeny najednou! ;D Doufam ze po joniku bude dalsi elektromobil, mnam, mlask...Kazdopadne proste tenhle pristup se mi prici a kazdej kdo sem cimkoliv i v dobre vire prispiva tomu nahrava. Takze i ja ted. Je to muj problem ok. Kdyz se tady na to vyseru a chodit prestanu jiste budu vedet jak ten cas vyuzit efektivne:) Takze vlastne diky Ioniqu. Diky redakce. Miluju vas vsechny kluci a holky jak rika Romik Vanku.
-
Komentář upraven 3. 6. 2020, 18:41:45
-
Komentář upraven 3. 6. 2020, 18:45:26

Sedrik
04. června 2020, 10:34
9

To, že někoho zajímají elektromobily z něj nědělá "ekobuzíka" - co to je sakra vůbec za termín?

Třídím odpad - jsem ekobuzík? Kdybych si zařizoval nový dům, bude mít na střeše panely a na zahradě vrtuli, protože odmítám platit za elektřinu víc, než je nutné - jsem ekobuzík? Harry Metcalfe má ve stodole Countach, Testarrosu, Jalpu a Jaguary project 7 i 8 a přitom jeho další daily bude plug-in hybrid, nebo EV - to je ale ekobuzík, co?

Co je opak ekobuzíka? Petrol-lesba? Luddita?

Nesnáším tyhle nálepky a dost mě mrzí, že si to čtu zrovna tady - pokud někdo má rád elektro auta, tak má prostě rád elektro auta. Neznamená to, že je to automaticky člověk, který žije v lese a živí se jen bylinkami vlastní produkce. Taky to neznamená, že nesnáší benzínová auta.

Lidi, kteří používají škatulkování, osobní útoky a argument ad homminem - co to je? To tady nebývalo. Mám se teď bát napsat, že si myslím, že Tesla model 3 je auto, které má své místo a pokud se pro moje používání hodí a spočítám si to, tak může být prostě lepší, než benzínové/diselové? Protože mi tady v reakci na to někdo napíše, že jsem buzík, ekodement a pošahanec? Díky za vytváření přátelského prostředí. Tahle diskuse teda epesní toxickej hnus.

Pokud nemáte taková auta rádi, tak to prostě nečtěte. Já nečetl jediný test dodávky, který tady byl a neměl jsem ani potřebu nakukovat do diskuze, protože proč bych to sakra dělal.

A redakce - pište o čem chcete - klidně další hybridy a EV auta. Je tu podle mě dost lidí, co si to rádi přečtou - včetně mě.

Sa
Sato
04. června 2020, 11:45
2

Tak "ekobuzici" možno boli a bit too much od bístára, určite to netreba brať doslovne.

Pokúsim sa vysvetliť moj "odpor" k elektromobilite: V prvom rade nejde odpor k tým autám ako takým. Ako druhé/tretie auto by som si to asi vedel predstaviť,. Ide o to ako sa to zrazu propaguje, resp niekde ide až o (legislatívne) pretláčanie porovnatelne horšieho produktu za rovnaké alebo vačie peniaze. Základné funkčné problémy celého konceptu nie sú jednoducho doriešené, áno je tu nejaký progress ale nič podstné. Ide proste o auto ktoré zatial pre vačšinu ľudí nemôže byť ako jediné auto. Alebo môže a komfort a mobilita sa rapídne zníži. Pre pár gramov CO2. Good Job.
Navyše to je z násobené tým, že ČR je stále ten chudobnejší región EU a nad istú pomerne malú sumu si tu nové autá kupujú len firmy/osvč. Ľudia si súkromne kupujú shitboxy alebo jazdené autá. Za 400tis sa elektromobil zjavne vyrobiť nedá. Ani zamestnanec s dvojnásobkom priemerného platu ktorý má nakrku rodinu, hypo a pod si nemože dovoliť pravidelne točiť slušné auto stretnej triedy. Je to tu inak všetko lacné takže životná úroveň je fajn, ale na tých autách sa to proste odrazí. (Aj ked som si istý že toto bistár nebral do úvahy)

Disclaimer: triedim odpad, pestujem "biozeleninu", vetrám s rekuperáciu, ako ekobuzík sa necítim :D

Sedrik
04. června 2020, 12:05
8

Respekt k názoru a nemám s tím problém. Ale to není problém toho auta. Politika za tím je jedna věc, to auto je věc druhá. Stejně tak nebudu psát do recenze na bicykl, že pumpičkáři jsou šmejdi a cyklostezky jsou předražený. I kdyby to byla pravda, tak s tím kolem to nemá nic společného.

A že to je drahý - M5 si také většina čtenářů českých časopisů o autech nekoupí a co jako? Recenze se píšou a čtou a tady by sklidila potlesk.

A že to nejde používat jako jediné auto - zase: jak u koho. Augi dával tady odkaz na člověka, kterému to funguje. Můj šéf má Teslu jako jediné auto a jezdí s ní už několikátý rok po celé Evropě. Takže zase - že to osobě X nefunguje a přijde jako pitomost neznamená, že to tak vnímá osoba Y.

Je docela dost dobře možné, že by Tesla vznikla i bez toho tlaku posledních let na green energy. Přecházení na udržitelnou energii je proces, který se táhne několik desetiletí a prostě má různou rychlost, podle toho, co kdo zrovna vymyslí. Elektromobil není žádná super novinka - jen se stal vhodnějším tím, že vývoj techniky a posun ve společnosti.
Nevěřím tomu, že jen a jen regulace může za to, že se tlačí na emise. Já jsem rád, že auta produkují méně sraček a to zcela sobecky - nezachraňuji planetu, ale chci žít v zemi, kde není nadlimitní množství bordelu v ovzduší. Takže jsem rád, že automobilky emise snižují.

Pokud chce někdo jezdit pouze a jenom v Mustangu z `68 - ať. Ale trochu respektu k tomu, že každý to takto nemá. Nevšiml jsem si v celé diskusi, že by někdo nějak agresivně elektromobilitu obhajoval - prostě je to auto, jezdí na elektřinu, má nějaké klady a nějaké zápory. Stejně jako jakékoliv jiné auto.

Někteří lidé se na EV dívají na něco zajímavého, co je hodno sledování. Ti to od těch jediných pravých petrolheadů teď schytávají stejně, jako lidé, kteří v devatesátých letech adorovali Oktávii TDI...

beastar
04. června 2020, 12:26
-2

Sedrik: Evidentne si nic nepochopil. Najdi si tri roky stare clanky, dva roky a diskuze pod nimi. Tohle je jen uboha parodie. Neco jako F&F7. Je to po nekolikate. Ja se toho uz ucastnit nehodlam. Takze jak myslim invektivum ekobuzik ti vysvetlovat nebudu. Malokdo, kdo ma skutecne rad auta a je to pro nej zivotni vasen by adoroval takovou sracku. Natoz aby se o to zajimal bliz. Srovnani s domy a tridenim odpadu to si delas prdel ze jo? Neni mi 15 a naivni uz taky davno nejsem. Clovek co jezdi denne benzinovym sportovne strizenym Bmw.... Fakt nechapu co si myslis. Podivej se v jakem stavu je ted automobilovy prumysl. Neboj mozna za par let uz budou jen auta jako tady tohle Hyundai. Pokud bude nastoleny trend pokracovat. Uz tim ze se tady o tom pise a dava se prostor lidem jako jsou nekteri tady v diskuzi je k zbliti. Ty lidi nevedi o autech nic, jezdi vlakem a pestuji si za oknem Bazalku... Fakt denni davka benzinu. Lol. Tj posledni vec, co k tomu pisu. Vic nenam co rict.

PIPBoy
04. června 2020, 12:26
7

Starý Mustang sice nemám, ale na třicetiletém Porsche jsem už najel přes čtvrt milionu kilometrů. A jsem si docela jistý, až se jednou schylovat k dětem a bude potřeba větší a bezpečnější auto, pak si půjdu docela bez problémů pro ten elektromobil, protože už jsem si to vyzkoušel a vím, že mi bude vyhovovat. Asi jsem ekobuzik

Sedrik
04. června 2020, 13:02
8

Beast: ty jsi taky nic nepochopil. Mě je srdečně jedno, co si o EV autech myslíš. Pokud jsi zapřisáhlý odpůrce, je to tvoje věc. Máš na takový názor právo a jestli je podložený osobní zkušeností, pak OK. A ano, s tříděním odpadu si dělám srandu, abych ukázal, jak absurdní to, cos naspal, je.

Co se mi nelíbí, jsou osobní útoky na lidi, kteří mají jiný názor. Je to totiž pořád jen názor a mohou, světe div se, existovat dva lidé, kteří mají úplně opačný názor a oba na něj mají právo. Názor není fakt a je silně subjektivní. To je jako bychom se hádali o tom, jestli je lepší auto červené, nebo modré.

Proto - "to auto je za ty peníze neskutečná sračka, nikdy bych si je nekoupil ani za půlku a na moje ježdění se vůbec nehodí" je v pořádku a klidně si to dej do podpisu a piš to v každém komentáři. Časem se to trošku zají, ale OK. Je to tvůj názor na to auto a klidně si jej měj.

ALE - "to auto je sračka a každej, kdo si je koupí je ekobuzík, kterej ničemu nerozumí" je prasečina, pokus o flame a trapná ukázka osobního útoku na základě tvého vlastního přesvědčení.

Já EV auta sleduji s chladným zájmem - není to nic, co by mě nějak zajímalo, ale zároveň to není nic z čeho bych měl strach. Pokud za 10 let bude 40 procent aut na silnici EV a bude k tomu uzpůsobena infrastuktura, proč ne. Je mi to jedno - svět se nezboří a představy některých o carpocalypse se neuskuteční, stejně tak jako nevyšly jiný předpovědi konce čehokoliv.

Takže, beaste, měj si názor na auta jaký chceš. Klidně měj jaký chceš názor i na mě, ale nedělej prosím rovnítko mezi "nevadí mi EV" a "ekobuzík". To je nízký.

ma
martinw
04. června 2020, 13:33
5

Když začínaly elektrokola taky se rubali všichni v komentářích a diskuzích kdo je víc ortodoxní a kdo víc pokrokovej :o) Tady na autíčkáři se mi libí že diskuze má úroveň a je přínosná - snad to tak zůstane. Zrovna Beastar kdyby neměl tolik testosteronu by mohl mít jedno EV do města (ať se rychle parkuje, čas sou peníze né) a pak ten třicetidvouválec na přesuny v rámci kontinentu #noOffense

krab
04. června 2020, 14:02
0

Víte co, já myslím, že tady všem uniká ta pointa. Ta není v nějaký jestli elektro nebo petrol ... koneckonců ať si každý fandí tomu svýmu. Spíš je smutný, pro nás ty autíčkáře "klassik", že se tu komentuje tohle, ale okolo BRZ se tu už fanoušci neslétávají. Vidím kompletně posun, který redakce postupně tou tvorbou udělala a ten magazín už je dneska stejnej jako všechny ostatní. Je tu všechno, mainstreamu a "new energy" nejvíc, protože to jsou věci PR ové automobilek nejčastěji menším webům tlačí, protože zase korporát si to žádá. Proto tu občas nás pár brečíme... ale já už tedy přestávám a budu si řešit svoje věci a je to...

Sa
Sato
04. června 2020, 14:08
2

Už len posledná poznámka: až bude na silnici 40% EV tak štát bude musieť nejako vykryť výpadok spotrebnej dane. Zdanenie superchagrov by odradilo ludí ktorí ešte neprešli na elektro a navyše čo s tými čo nabíjajú doma, takže to najskor zpalatia všetci, aj tí čo budú stále cvakať na benzínkach a aj tí čo chodia len pešo :) Dal by sa vymyslieť nejaký logický/spravodlivý daňový model, ale taký optimista nie som.

J.K.
04. června 2020, 16:49
2

Jestli EKO znamená, že mi životní prostředí není zadku a BUZÍK, že se nebojím gayů, leseb, či nakažlivosti homosexuality, pak se hrdě hlásím - jsem EKOBUZÍK.

Augi
04. června 2020, 22:16
1

Nemůže bejt Krabe menší počet komentářů u článku o BRZ, protože to je starý známý auto, většina z _pravověrných_ v něm jela, tak k tomu (pěknému) článku není moc dodat? Naproti tomu elektroauto zas tolik lidí nezkusilo a tak má každý vyhraněný názor :-)

krab
05. června 2020, 09:47
-1

Nevím, no možný to nakonec i je...

Ha
Habakukk
05. června 2020, 10:06
0

Komentáře pod BRZ, no já bych spíš řekl, že tam není o čem malý sporťák za odpovídající cenu. Kdežto tady ta bílá kapsle za mega je prostě do očí bijící nesmysl. Kdyby chctěli za BRZ mega tak se tam také bude vášnivě diskutovat zda ano nebo ne.

Ma
Martanone
05. června 2020, 10:40
1

A víš, že BRZ se dá koupit už jen jako Final Edition, která stojí, ehm, přesně mega? Testovaná verze je loňský typ a už se koupit nedá

Ha
Habakukk
05. června 2020, 11:52
0

Nevím a měl bych vědět? Pod článkem je cenovka 850 to mě k životu stačí. Pokud chtějí za Final Edition mega tak řeknu, že se zbláznili a půjdu pro nějakou lehce jetou za odpovídající sumu.

beastar
05. června 2020, 12:19
2

PIPboy, Sedrik a pan ekolog J.K.: Krásně jste se vybarvili naprosto nedospěle. Nikdo neútočil ani na ekologii ani třídění odpadu. Natož na sexuální menšinu. Jen jste si opět přihlouple vykreslili možná nevhodně použitý termín. To že má někdo něco najeto na nějaké 911 a přesto si pořídí elektromobil opravdu není věc kterou bych chtěl napadat. Ať si každý utrácí za co chce pokud mu to vyhovuje, ale netlačí to ostatním. To jak tady diskuze probíhá zrovna pod článkem o takové věci je mi lhostejné. Některé "fanoušky" nekomentuju a nečtu nestojí mi za to.

Sedrik: Nevím kde si viděl osobní útok. Napsal jsem to vyloženě obecně. Nenapsal ani čárku o tom že ten a ten je idiot, protože tlačí a fandí třeba EV. Nesmíš být tak outlocitnej. Na tebe mám mít názor? Takhle to já bohužel nedělám abych si na tebe udělal relevantní názor z pár komentářů tady. A to o tom "každej kdo si ho koupí atd" to si trochu přepálil ty ne? Nic takovýho netvrdim. Nejen tady se ale často k tématu EV a obecně těch aut vyjadřují lidé kteří k autům nemají vztah a absolutně neví o čem to je. Takový člověk pro mě není partner do diskuse. Nebo alespoň ne do takové která by mě bavila. Chyba byla z mé strany se vůbec vyjadřovat. Ono to stejně nemá smysl pod článkama jako je tohle svinstvo. Pro mě dvojnásob smutný že to vyfásl autor krerýho mám rád. A ano nějaký zkušenosti s elektromobilem mám. Tvého šéfa upřímně lituju, že si koupil takový pekáč. Jak jsem ale psal jeho prachy, jeho auto, jeho volba. A Tesla teda úplně není "EKOfan" volba spíš něco jako Iphone...
Augi dal odkaz to beru. Já znám zase lidi kterým skvěle funguje naftová ofce, nebo Darwoo Matiz a co to znamená? Mám to začít adorovat a fandit tomu? Nebo snad musím? :D Jako respektuju to. To je celý. Možná sem napsal něco trochu víc expresivně, ale tak to já dělám. A to stejný ti řeknu klidně i pokud bychom se někdo potkali. Tak to je. Myslím že absurdní je i tvoje vyhraněná reakce na základě pár slov. A jednoho výrazu který původně znamenal něco jiného než jak sis to a tobě podobní (rýpalové) vyložil.

Ev
Evlo
04. června 2020, 07:49
-4

Ne vyhovuje epowa, funguje to jak elektromobil, protoze to je elektromil, tankuje se do toho regular a jezdi to za 4 at se jede jakkoliv, vic ne zkilo stejne nejezdim a o tom, a generator moc nerusi, je to navic fakt levne.
Prijde me to v soucasnosti jako skvela koncepce a to i pres to, ze nabijecka je uz na kazdem rohu

reagovat
PB
04. června 2020, 12:10
3

Tohle je asi nejznudenejsi clanek, ktery jsem kdy cetl. Je mi autora fakt lito, to muselo bolet:)) Nic proti, ale je to jako novinarske peklo, ve kterem bude nebohy pisalek psat recenze mikrovlnek a rychlovarnejch konvic.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Fleetwood Eldorado Convertible 1965
Cadillac Fleetwood Eldorado Convertible

1965 rok výroby
340 koní výkon
7 025 ccm objem

Škoda Fabia 1,2 2003
Škoda Fabia 1,2

2003 rok výroby
45 koní výkon
1 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4-door hardtop 1971
Chrysler New Yorker 4-door hardtop

1971 rok výroby
335 koní výkon
7 206 ccm objem

Buick Regal Limited Coupe 1985
Buick Regal Limited Coupe

1985 rok výroby
140 koní výkon
5 031 ccm objem

Chevrolet Camaro SS BIG BLOCK, Manual, Na cestě 1970
Chevrolet Camaro SS BIG BLOCK, Manual, Na cestě

1970 rok výroby
350 koní výkon
6 500 ccm objem