načítám data...

Hledá se nejzbytečnější auto

Najít mezi auty to nejlepší či nejvýhodnější není nic snadného. Dnes se ale vydáme zcela opačným směrem. Hledáme totiž to úplně nejzbytečnější auto.

zobrazit celou galeriiFoto:   Archiv Značek

Automobilový svět je neuvěřitelně rozmanitý. Na trhu si to pravé auto najde doslova každý, jsou tu vozy pro rodinny, sportovní stroje, auta určená k převážení nákladu, zvládání dlouhých služebních cest po dálnicích či k jízdám úplně mimo silnice. Některá auta jsou levná a cílí na méně majetné zákazníky či na ty, kdo shánějí prostě jen dopravní prostředek, jiná naopak slouží svému majiteli i jako jakýsi šperk, ozdoba jeho úspěšného já, chlouba a radost.

Foto: Renault

Výrobci se snaží různé, často dokonce i protichůdné vlastnosti kombinovat a vytvářet tak další a další kategorie a podkategorie. Elegantní offroad? Ďábelsky rychlý kombík? Luxusem naplněná dodávka? Sportovně naladěné městské miniautíčko? Všechno je k mání! A všechno má svého kupce.

Teda skoro všechno. Potom jsou tu i auta, která si právě mnoho zákazníků nenašla. U některých to ani sám výrobce nečekal. Drahá a co se užitné hodnoty týče vlastně zcela nevyhovující auta jako jsou třeba supersporty by asi bylo lze nazývat zbytečnými. Jenže to by nebylo fér, ta auta představují dětské sny malých i velkých kluků a ti, kdo mají to štěstí, že si mohou dovolit zakoupit vůz, který je skutečně venkoncem dost zbytečný, za něj neváhají utratit nemalé částky. Ne, Ferrari určitě není zbytečné.

Foto: Ferrari

Ale potom jsou tu i jiná auta. Třeba takový Renault Avantime. Tohle by mohlo být ideální zbytečné auto. Je to MPV, ale má jen troje dveře jako hatchback. Je to tedy hatchback, ale postrádá kompaktní rozměry. Nebo je to velké GT, kupé na dlouhé cesty zakleté do kabátu minivanu? Tohle auto nikdo nechtěl. Vůbec nikdo. Jeho výroba byla předčasně ukončena, byl to úplný propadák. Je tedy Avantime nejzbytečnějším autem? 

Foto: Renault

Já si to nemyslím. Ano, byla to slepá ulička, ale bez slepých uliček by to byla nuda. Jsem rád, že automobilky experimentují. Experiment někdy vyjde, někdy ne, ale zrovna Avantime považuji za něco, co k historii automobilu patří snad i více, než jiná a mnohem úspěšnější auta. Už je proto, že na Avantime nevzpomínáme na stránkách Autíčkáře vůbec poprvé.

 

Škoda Fabia sedan

Foto: Škoda Auto

Začneme hned u naší domácí značky. Myšlenka malého sedanu není žádným nesmyslem. Sedan zdaleka nemusí být tou důstojnou limuzínou či prostorným taxíkem, sedan pro spoustu lidí definuje automobil jako takový. U nás v Evropě to není až takový šlágr, ale čím více na východ pojedete, tím početnější smečky malých dostupných sedanů vás budou obklopovat. Malé Renaulty, Dacie, Fiaty či Lady mají s tímto konceptem docela úspěch.

Foto: Škoda Auto

Jenže Škoda na to šla s Fabií první generace úplně špatně. Naroubovat na hatchback záď sedanu je vždycky složitý proces. Nejlepší by bylo postavit celé auto tak trochu znovu, jenže na to nejsou peníze. Malý sedan má být především levný, takový ho zákazníci chtějí. Ve škodovce to však možná trochu přehnali. Místo toho, aby vzali co největší kus stávajícího vozu a prostě k němu tak nějak přisochali novou záď, snažili se stávající vůz modifikovat v sedan. Představuji si to asi jako když ve slavné reklamě na Peugeot 206 ten fikaný Ind přetváří karoserii Hindustanu Ambassador tak, že si na ni sedne slon. 

U Fabie zůstal nárazník i koncová světla z kombi, ale na tím se dme víko zavazadelníku sedanu. A celé to dohromady je pořád Fabia, což není zas tak úplně levné auto. Výsledek se dostavil resp. nedostavil, Fabia sedan propadla a pro příště už Škoda svůj malý sedan vytvářela specificky pro východní trhy. Fabii sedan můžeme rozhodně napsat na seznam zbytečných vozů. Najdeme ale lepší.

 

Aston Martin Cygnet

Foto: Aston Martin

Jestli Fabia sedan kvůli lehce vyšší cenovce a lehce nižšímu estetickému zážitku minula svůj cíl, potom byl Aston Martin Cygnet zcela neřízená střela. Cygnet začal svou kariéru jako Toyota iQ. To bylo malé autíčko, kterým se japonský gigant pokusil napodobit Smart. A vůbec se za to nestyděl, dokonce se to dostalo i do názvu – Smart vz. iQ, chápete, to byl takový žertík, hahaha… No zas tak vtipné to nebylo. Toyota do svého vozítka vecpala dvojici zcela nepoužitelných zadních sedadel a celé se to tak nějak nepovedlo. Zvenku to mělo být menší, uvnitř větší a celé levnější. Prostě už samotné iQ by se na náš dnešní seznam asi dostalo, jenže ještě je tu Cygnet.

Foto: Toyota

Cygnet je dítě absurdity. Tou dobou vstupovaly v platnost předpisy stran flotilových emisí. Zjednodušeně řečeno – mohli jste vyrábět pořádný osmiválcový bourák užírající nebohé přírodě každým nastartováním nějaký ten živočišný druh, pokud tyto své hříchy jako firma či koncern vykoupíte něčím malým a roztomilým. Ferrari mělo Fiat 500, BMW nastrčilo Mini, Bentley se schovával za tisíce malých Volkswagenů. Ale co Aston Martin? 

Výrobce silných sporťáků neměl v týmu nikoho, kdo by jeho hříchy smazal, nepatřil pod žádný velký koncern. A tak si to malé roztomilé autíčko, které postaví před přísné kontrolory, musel postavit sám. A protože tím nikdo v Aston Martinu nechtěl ztrácet víc času, než je nezbytně nutné, namísto vývoje nového auta se zde rozhodli malý vůz nakoupit od zavedeného dodavatele. Tím se stala právě Toyota. Aston Martin přelepil loga a cenovky a Cygnet byl na světě. Nikdo ho nechtěl, nikomu se nelíbil, nikomu nedával smysl, ale byl.

Foto: Aston Martin

Jenže ani tohle nebude náš dnešní vítěz. Jendnak tohle auto skutečně pomohlo značce přežít a tak nějak rozumně se vejít do regulací, zároveň je ale také pravdou, že malý počet vyrobených kusu a slavné logo už působí i tady a Cygnet se stává vyhledávaným sběratelským kouskem.

 

Citroën Pluriel

Foto: Citroën

Tady jsem si chvíli myslel, že jsme na konci našeho hledání. Citroën Pluriel totiž vypadá jako naprosto ideální kandidát. Francouzi to tu s tou univerzálností trošičku překombinovali. Tohle auto prý umí být úplně všechno. Umí být hatchbackem, roadsterem, kabrioletem i pickupem. A vlastně i takovou plážovou buggy. 

Jak se ale ukázalo, v reálném světě vlastně nedokáže být ani jedním z onoho výčtu. Hatchbackem není, protože mu chybí výklopné víko zavazadelníku, kabrioletem není, protože ze střechy stále zůstávají pevné oblouky. Ty sice v konfiguraci roadster zmizí, s nimi ale i jakákoli nasazovací střecha pomineme-li nouzový stan. A pick-up snad raději ani nebudeme zmiňovat, stačí asi jen říci, že v této konfiguraci Pluriel nesmí na silnici…

Foto: Citroën

Takže je Pluriel nejzbytečnější auto na světě? Není! Má ho totiž náš kolega Jarda a tím se z Plurielu nejen stává automobil Jaromíra Soukupa, ale také redakční vůz. A Autíčkářův redakční vůz není nikdy zbytečný. Nikdy! Nech si to všichni zapamatují!

 

Ford S-Max

Foto: Ford

Vím, že tady narazím. Narazím tu u svých novinářských kolegů i u nadšených řidičů, kteří mi vysvětlí, že Ford S-Max přinesl do stoických vod rodinných MPV konečně ten svěží vítr, konečně tu vzpruhu, konečně ten závan zábavy za volantem a řidičského nadšení. A že tedy S-Max není žádná kravina, ale naopak geniální kombinace všeho, co takový otec-petrolhead potřebuje. 

Foto: Ford

Ford S-Max je ale úplná pitomost. Sportovní autobus, okresková dodávka, zábavný náklaďák. Ne, MPV nemá být sportovní. Ani nemůže být. V rodinném minivanu má být především pohoda a prostor. I Ford to dobře ví, ostatně Ford Galaxy tohle perfektně splňuje a dokonce není ani jízdně nijak rozbředle nijaký. Pro ty, kdo by snad odmítli obětovat své nadšení pro rychlou jízdu ve prospěch pohodlí převážené rodiny je tu stále dosti prostorné Mondeo, možná vážně není nutné s sebou pořád tahat tolik věcí. A komu by Galaxy přišlo už příliš obrovské, tomu jistě dobře poslouží menší a agilnější C-Max. 

Ford S-Max je prostě zbytečné auto a místo na dnešním seznamu si rozhodně alespoň v mých očích zaslouží.

 

Volkswagen Golf Cabrio

Foto: Volkswagen

No dobrá, možná se najdou tací, kdo nutně potřebují obrovský rychlý Ford. Ale co je to za lidi, co potřebovali Volkswagen Golf Cabrio? A teď mě nechápejte špatně, já mám kabriolety rád. A dokonce vám nikdy nebudu tvrdit, že kabrio musí být automaticky nutně sportovní auto.Potud existenci Golfu Cabrio chápu, jenže je tu jeden problém. Volkswagen Eos.

Foto: Volkswagen

Eos je kabriolet postavený na stejném základu, má stejnou podlahu, stejné motory, jezdí velmi podobně, je podobně velký, stojí podobné peníze a jinak je ve všem lepší. Lépe vypadá, má větší zavazadelník, díky kovové střeše je univerzálnější. Jediné, co lze Golfu Cabrio přiznat v tomto klání jako plusové body, je jakási tradice či historický odkaz, ale to je trochu málo.Golf Cabrio málem vyhrál naše klání o nejzbytečnější auto světa, ale nakonec ani on pomyslný titul nezískal. Je tu totiž ještě jeden borec.

 

Nissan Tiida sedan

Foto: Nissan

Znáte Nissan Tiida? Přišel na trh v roce 2004 vyráběl se až do.. ne, on se stále ještě vyrábí! Na našem trhu už ho budete hledat marně, ale jeho již třetí generaci Nissan stále nabízí. A prodává se celkem úspěšně.

Nissan počátkem milénia přišel s převratnou myšlenkou. Všechna auta budou postupně transformována v nějakou formu prostorné přepravní kapsle, tak na co čekat? A všechny své modely začal přetvářet v MPV. Nutno podotknout, že v té době nebyl Nissan sám, i Seat měl podobné tendence. Postupem času se tak začala jako balon přifukovat Micra, ale i dříve elegantní Primera. Později Nissan od svého záměru upustil a všechny modely předělal pro změnu na SUV, ale to je zase jiný příběh, zůstaňme ještě v okolí roku 2005. Jedním z produktů téhle velké přeměny byl i Nissan Tiida.

Foto: Nissan

Při vzpomínce na modely Sunny či Almera možná pohled na Tiidu trochu zamrzí, to pravé zvěrstvo však přišlo s provedením sedan. Nissan se tu pokusil o naprosto zoufalé sloučení neslučitelného a vytvořil kompaktní MPV sedan. Výsledná neformená hrouda automobilu nebyla ničím víc, než zhmotněním smutku na kolech. 

Foto: Nissan

Nissan Tiida sedan nebyl v ničem vyloženě špatné auto, ale možná i to z něj dělá nejzbytečnější vůz všech dob. Tenhle Nissan totiž nebyl ani špatný, ani dobrý. Nebyl ani rychlý ani úsporný, nebyl skvěle vybavený ani levný, nebyl hezký ani nápaditý, nebylo na něm vůbec nic, co by stálo za zmínku. Nic. Ani jeden malý detail, ani jeden hezký nápad. Vůbec nic. A to je v automobilismu ten největší zločin.

 

A jak to vidíte vy? Co je pro vás tím nejzbytečnějším autem? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

riderhenry
29. října 2021, 23:49
6

Za mě určitě jakékoliv SUV cabrio, co existuje - prostě protože je to debilní. A Renault Koleos první generace.

S-Max jsem sám zvažoval, takže tam bych se připojil k tomu očekávanému nesouhlasu.

reagovat
Pochtli
30. října 2021, 12:11
2

Máme to opačně - zrovna kabrioSUV je úlet, který se mi líbí (topgear zkombinoval landrovera s mercedesem a vypadalo to super). Naopak nemusím všelijaké mpv autobusy (ale chápu, že pro 5 vícečetnou rodinu jediná možnost).

Michal88
30. října 2021, 00:09
1

U toho VW bych asi i zůstal, co Golf Variant vs. zbytečná Bora Variant? Se divím, že tenkrát neudělali ke Golfu i Boru Cabrio a Boru hatchback...

Jinak souhlasím s riderhenry plus bych asi dodal i jakékoli jiné auto, které si hraje na to, čím není být, tzn. různé dvoukolkové Scouty a Crosse nebo "sportovní" verze s prachobyčejnou technikou, které moc sportovní nebyly (např. C4 by Loeb, kde jediné navíc proti běžné C4 byly očíslované plaketky a pár samolepek)...

reagovat
Moctezuma
30. října 2021, 03:20
8

Z pohledu Evropana máš o Tiidě pravdu. Z pohledu Mexičana nikoliv.

Zde je to jedno z nejrozšířenějších aut pro taxi a také low cost auto pro chudší Mexičany. Tak jako předešlé Tsuru. Tiida byla a je levná. Náhradní díly nestojí skoro nic a každý Mexičan jí umí opravit na ulici. Proto se vyrobilo více než 1,2 miliónu Tíííd a jen v Mexiku se jich prodalo přes 280 tisíc.

Oblibu si zde Tiida získala právě díky cenové dostupnosti, spolehlivosti, velikosti interiéru a hlavně aktivní bezpečnosti - má obrovské okna. V Mexiku to znamená, že se každý může do taxíku podívat a uvidí, jestli taxikář někoho unáší nebo jen převáží lidi. Tohle je jeden z paradoxních důvodů, které Evropan nikdy nepochopí a proč zde Tiida měla úspěch. Proto není zbytečným autem. Zde určitě zachránila nějaké životy. Ovšem také spousta lidí v tomto krámu zemřela při banální autonehodě... ​Za mě osobně to je samozřejmě šmejd :-)

Zbytečné mi přijde třeba subkompaktní Renault Sandero R.S., které zrychlí na stovku za 8.5sekund s průměrnou spotřebou 11L/100Km (2L 145HP)... Ale i tohle auto pro někoho může mít smysl... :-)

reagovat
Kuře
30. října 2021, 12:52
0

Ty jo, o tom Sanderu sem ani nevěděl;))

beastar
30. října 2021, 13:20
0

To bude proto, že je to výlučně pro rozvojové trhy. Zejména potom Brazílii a některé státy střední a Jižní Ameriky.

Moctezuma
31. října 2021, 01:03
0

Přesně, jak píše beastar. Tady jezdí různé podivnosti, jako Renault Scala etc.. Většinou se jedná o rebranding v rámci aliance různých značek.

briza
30. října 2021, 06:48
-1

Za mě jednoznačně hyundai i30 první generace ejkejej nejhorší auto historie automobilismu. A když nad tím tak přemýšlím, přijde mi jako naprosto zbytečné vlastně cokoliv od tohohle "výrobce".

reagovat
beastar
30. října 2021, 12:27
-1

:D Proč mínusy. Vždyť reálně neudělali téměř nikdy nic dobře. Ani pěkně. Možná posledních pět let se dotáhli na automobilky typu Dacia.

Sa
Sato
30. října 2021, 12:48
0

ja som teda vzivote v ziadnom Hcku ani nesedel, nebol dovod, ale co napr genesis? stinger?

briza
30. října 2021, 14:03
-3

beast: Možná kvůli eNku(mimochodem, ani to mi nepřijde jako něco extra), kdo ví. Navíc ony tyhle vergly mají poměrně dost příznivců. Sice to nechápu, obzvlášť když se podívám už třeba jen na ten ohavný design současné modelové řady, ale to je tak všechno, co s tím zmůžu :)
Sato: Čistě technicky, Stinger je Kia, byť je to teda úplně jedno, že :) Kupodivu vůči ní mám spíš neutrální postoj. Sice bych si ji asi taky nekoupil, ale nějak mi nevadí. Přijde mi, že si nějak na nic nehraje, zatímco u Hyundaie mi připadá, že ty modely jsou vždycky "jakoněco"
- "jakoGolf", "jakoluxusnísedan", "jakoGT" atd. Ano a těma posledníma dvěma narážím na Genesis, ať už sedan nebo to kupé. Měl jsem tu čest s oběma a z obou jsem si odnášel ten pocit, že tam vlastně asi není nic extra špatně, ale kdyby mi třeba ten sedan někdo postavil vedle A6/5/Éčka (odmítám hrát tu komedii, že je Genesis konkurence pro A8/7/S), tak po tom Hyundai ani nevzdechnu.

beastar
30. října 2021, 14:35
2

Je to tak. Poměrně dost uživatelů. S nějakými fanoušky do aut natož petrolheady tahle značka nemá nic společného. Reálně si odneseme dost mínusek, protože je víkend a strejdové IX whatever a i- cokoliv surfují po netu. Majíce pocit, že před panelákem stojí masterpiece České(lol marketing) provenience. Což o to to je v pohodě. Každopádně na těch autech nic není je to pořád dost nekvalitní, odfláklé, bez špetky nápadu. S tragickou ergonomií ale na Dacii už se asi dotáhli. i40 je v 200k totálně po smrti. Nevydrží to nic. Stojí to málo i když to je spíš taky marketing a pověra už dnes. Ach ano eNko... Auto pro promile zákazníků téhle značky. Kdy ani většina majitelů neví, že tohle vyrábí. Genesis. To je tak když se snažíš naroubovat luxus kam nepatří. Možná to vypadá jako luxus, ale nikdy to nebude. A ano prestiž skoro 0, takže i ta a5 v základu, nebo éčko v naftě má pořád větší kredit a kvalitu. A tím že tomu dali podobné logo Bentley to fakt nezachránili. Takže taťkové z hospody, co najedete deset tisíc za rok a platíte ty jejich předražený servisy. Cmon dejte si mínusko:)) Tím to lepší auta nebudou.

Autíčkový Jelen
30. října 2021, 15:48
4

Mně asi celý ten koncern Hyundai/Kia/Genesis tolik v žaludku neleží. Vezmu to cca značku po značce:

Hyundai a Kia: Přijde mi, že tyto značky jsou v současnosti to co bývala škodovka v něčem u nás. Jak škodovka šla cenově trochu výš tak Dacie a Hyundaie a Kii docela zaplavili trh, stali se z toho vcelku časté auta jak firemní tak rodinné. Rozhodně bych je tedy nepovažoval za zbytečné, jelikož je kupuje docela dost lidí, spíše naopak. Tím neříkám ale že je to nějaké terno, jsou to prostě pračky, pracovní auta, prostě způsob jak se dostat z bodu A do bodu B, mají své problémy ale asi tak jak každá značka. Současně bych ale i neřekl že jsou to úplné křápy, podle mě jsou někde v oblasti kterou okupovaly dříve francouzské vozy, prostě takový ten levnější mainstream. Kvalitativně asi nemají na VAG (ikdyž pár přešlapů by se u nich rozhodně našlo) ale lepší jak Dacia jsou. Hyundaii rozhodně v očích českého národa uškodila naprosto debilní reklamní kampaň, proto třeba Kia je mi sympatičtější.

Genesis: K této značce už docela respekt mám. Konkurence pro německou trojku asi nikdy nebudou, to už asi nikdy nikdo, ani Lexus ani Jaguar ani dalším se to nepodařilo prolomit (nějaké modely čas od času trochu donutí němce zabrat, ale většinou to není žádná trága pro ně). Vždycky budou ta levnější varianta s menší image a s větším propadem ceny. Nicméně nabízejí klasickou platformu sedanu, s V6 i V8, prostě né co úplně každý má. G70 nabízí jedno z nejlepších svezení ve své kategorii (po Giulii) a teď mají fakt pohlednou a zajímavou řadu vozů. Třeba někdy vychytají všechny chyby a budou to fakt super auta, zatím myslím, že je to dobrý základ.

Celkově jsou mi teď v lecčem více sympatičtí jak třeba koncern VW, který vypouští na trh někdy nedoladěná auta, jde cítit jak museli ušetřit kvůli Dieselgate a přechodu na elektromobilitu (stačí porovnat Golf 7 a 8, kde u 7 člověk cítí, že byl pro ně priorita zatímco u 8 cítí, že peníze šli na ID3) a ona nakonec ta ID3 a ID4 stejně dodělaná není, a lepší jak Ioniq 5 asi taky moc není.

Autíčkový Jelen
30. října 2021, 15:53
3

Ještě aby nedošlo k nepochopení, že vyčítám VW to stejné co vlastně vyčítám Genesisu (nedodělanost, chybky, atd.) a přitom jednoho považuji za horšího jak druhého. Jde mi o to, že víme, že VW to uměl lépe, takže se spíše zhoršují, což je škoda, zatímco třeba Genesis si myslím, že jde nahoru a zlepšuje se, takže tam ta správná tendence snad bude pokračovat.

Opelfahrt
30. října 2021, 19:34
1

Jezdí tady u nás jeden dědek, co má toho velkýho Genesise 3,8 V6 ve stříbrné champagne metalíze a normálně – to jste neviděli – má na tom na boku dodělaný tenký svislý chromovaný lištičky, který rámujou přední i zadní dveře.
-
Komentář upraven 30. 10. 2021, 19:35:07

Ch
Cháron
30. října 2021, 20:02
7

Nerozumím té přísnosti vůči korejské automobilce. Že se dotáhla na dacii? Ale no tak. Určitě nejsou ničím originální, ale proboha čím je originální třeba renault nebo low cost ford? Prostě obyčejná auta. Mimochodem si dobře pamatuji jak tady beastar několikrát "radil" kia optima.
Většina lidí ma tak malý soukromý nájezd, že na těch zmíněných 200k jen tak nedosáhne. A mimochodem nejsem žádný strejc, ale myslím si, že to trochu přeháníte...

beastar
30. října 2021, 21:19
-1

Já se jenom trochu ohradím. Ano Kia Optima v jednu chvíli v době vzestupu prvních ojetých Superbů 3.generace a tehdejšího Mondea a Passatu. Byla velmi doporučitelná vzhledem k objektivně rychlému propadu ceny. A také nižším nájezdům zejména proto, že nebyli skoro žádné flotilové vozy. Dalo se to pořídit velmi levně. Pro méně náročné řidiče to bylo ideálnější, než utrácet za nadhodnocenou škodovku. Případně připlácet za řidičský sedan typu Mazda 6. Je potřeba v tom vidět kontext. A obecně se znáčkem Kia mám menší problém, prestože dnes se jedná o často shodnou techniku.

Ch
Cháron
30. října 2021, 21:46
0

Díky za reakci. Nechtěl jsem to překroutit, spíš naznačit, že kdyby to sotva dotahovalo dacii, tak to asi nebudeš radit jako alternativu ke konkurečním vozům dané třídy.

beastar
30. října 2021, 22:08
0

Ok. Ono je to na náročnější debatu. Technicky jsou na tom u nosných modelů určitě lépe jak Dacia. Možná i než Renault. Interiéry a mnoho detailů je opravdu špatných i za tu cenu. Výdrž většiny aut také nijak závratná. Měl bych x příkladů proč tomu tak je. Zrovna Optima je trochu zapomenuté auto. Ono v Evropě toho moc neprodali i proto že je objektivně horší jak konkurence z Evropy. A u nového auta o tolik levnější nebyla. Dávala smysl až viz. Co popisuju nahoře. Stejně jako třeba některé Infinity, možná dnešní Camry. Samozřejmě vše viděno optikou prodejů v EU. A blízkých zemích. Takže jo v určitém směru z těch peprnějších vyjádření může Optimu. Možná i Stinger vyjmout. Ne pro jejich vyjímečnost, ale spíš částečnou výhodnost. Bohužel u i30 a příbuzné produkce jsem zhnusen a hrozim se dne, kdy bych to měl používat. Reakce mi nevadí, když je rozumně interpelovaný příspěvek rád odpovím.

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 08:47
0

Já tomu říkám Kiundaj, on je to totiž, tuším, jeden koncern. Něco jako Peugeot a Citroen, kdy Peugeot (Hjondé) by asi měl být lepší a KIA (Citroen) horší, ale asi mi to ani nepřijde. Máme nějaký služební Ceedy předchozí generace 1.7 nafty ve vyšší výbavě a vůbec mě to neuráží. Na Oktávku 2.0 to prostorností a dynamikou úplně nemá, ale ve srovnání s takovým Rapidem 1.6 bych si asi vybral tu KIU.
Zbyteční mi tedy nepřijdou.
Zbytečný mi přijde třeba Peugeot 607. Tváří se jako tak trochu luxusní sedan konkurující Audi A6, ale ve skutečnosti nemá ani na Volvo S60, Alfu 166 a dokonce ani na Passata. Řekli byste si Peugeot, ten bude komfortní. V rámci možností, ale všichni 3 výše popsaní konkurenti jsou minimálně stejně pohodlní. Zároveň mají lepší jízdní vlastnosti. Co je ale nejdůležitější... 607 může být celkem nabušená výbavou, jenomže po 5. sklopení a vyklopení zrcátek se pohne i sklíčko uvnitř. Sedačky vypadají na 1. pohled jako kožené, ale na dotek je to dost laciná koženka. Prémiové audio od JBL šumí. TMPS senzory se ztrácí a zase objevují a tak bych mohl pokračovat dál. Zkrátka pokud chcete elegantní a pohodlný sedan střední / vyšší střední třídy, snad každý konkurent je lepší než Peugeot 607. A bojím se, že nová vlajková loď DS jde tím samým směrem.

Frankie
30. října 2021, 08:52
4

Seat Toledo, ten co se skoro neprodával. Škaredý a k tomu zbytečný vedle Leona, Altea a Altea XL

reagovat
Avex
30. října 2021, 10:15
0

Hyundai XG...aneb jejich první pokus "konkurovat" západu. Ufff.

reagovat
Avex
30. října 2021, 10:16
4

jo a ještě tahle zrůdnost:)

Berzelius
30. října 2021, 20:34
2

Upalte mě, ale XG a podobný korejský věci bych si chtěl jednou aspoň vyzkoušet :-)......bo jak říká Koza Bobkov, "Len pre ten pocit"

liška
30. října 2021, 10:52
1

Ofca f kombi f tdi :)

reagovat
Pochtli
30. října 2021, 12:07
0

Ještě bych k minisedanům přihodil renault thalia - hnusný, jízdně katastrofa, kufr naprd.

reagovat
To
Tomshon
30. října 2021, 14:45
0

Takové to clio s batohem...

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 08:50
1

Naopak, na Clio nalepili ten kufr relativně rozumně, takže to na svou dobu vypadalo ještě přijatelně a ten kufr byl použitelný. U Fabie je oboje o úroveň horší.

beastar
30. října 2021, 12:25
2

Fabia sedan je rozhodně velký top. Za mě je to ovšem auto z druhé strany spektra cen. VW Phaeton. Udělat luxusní limuzínu se znakem mainstream automobilky. Nacpat to výbavou a zároveň mít v nabídce neprůstřelnou a oblíbenou A8 je skutečně podivné. Za zmínku určitě stojí i halda lidových crossoverů, které reálně nikde v ničem nevyniknou. Jen prostě tak nějak trendy vypadají. Za všechny třeba Kamiq, ale i různé ix35 a podobně hnusný patlaniny.

Můj favorit je ale Nissan Murano cabrio. Což korespondenduje s tím co tam Jen popsal. Nissan v jedné chvíli propadl šílenství. Normální Murano není špatné auto. V US bylo celkem oblíbené. Udělat z toho ale cabrio je velké zlo. A nápad jak z lsd party.

reagovat
Bavoraczech
01. listopadu 2021, 08:53
-1

ix35 nevím jestli je úplně zbytečný, každopádně je strašně hnusný. O 2. místo v žebříčku zrůdnosti by se mohla směle podělit s Pontiacem Aztec :-)

Sa
Sato
30. října 2021, 12:52
3

Uplne zbytocne je pre mna vlastne kazde SUV bez terenych schopnosti, crossover ci ako sa to teraz oznacuje.

reagovat
riderhenry
30. října 2021, 13:31
0

Ještě by mohlo zaznít Škoda "cokoliv" Monte Carlo...

reagovat
beastar
30. října 2021, 14:38
1

Teď sem viděl Scalu MC. Nádhera úplně sem se bál jak vosolí tu sekačku a bokem projede kruhak jakože rallye style a nic..

PepaSFI
30. října 2021, 19:00
0

nebyl tenkrát v tý Fabii Monte Carlo dokonce mocný HTP? Já se o ty škodovky nikdy moc nezajímal, vím jen že ten znáček byl hezkej a že to bylo to jediný "sportovní" na tom autě.
Príma byl taky Roomster Scout. Oproti standardu to vůbec nic nepřinášelo ani na funkci ani na užitku a navíc to bylo hnusný skoro jako Aztec.

riderhenry
30. října 2021, 21:17
5

Hele já takhle nedávno předával zákazníkovi objemnější zakázku a říkám "Koukám, že jste přijel Fábií, no tak snad se to vejde...". Odpověď "To je Monte Carlo!" jsem opravdu nečekal a tak trochu definuje takovou tu českou automobilovou tradici, která velmi nerada překračuje domácí produkci...

Ča
Ča Snač Aj
30. října 2021, 22:05
0

Monte Kárlo HatáTitla Powa! Takové legendy českých silnic!

Michal88
31. října 2021, 08:19
2

No, téměř každá Skocna je přece z Monte Carla. :D

Sau
30. října 2021, 20:09
17

Ten clanek je podplaceny - naprosto jednoznacne je nejzbytecnejsim auzem vsech dob BMW X6 (a kterykoliv z jeho napodobitelu ci pokracovatelu). Jak kdysi prohlasil Jeremy - je to odpoved na otazku kterou nikdy nikdo nepolozil.

reagovat
Initial C
30. října 2021, 22:18
2

Souhlasim za podminky, ze pokracovatelem je i iX - to jsem totiz shledal, ze lze vyplodit i neco jeste horsiho, nez x6.

Be
Beran
30. října 2021, 22:27
2

Zbytecne auto neexistuje. Je dobre, ze zakaznici maji moznost volby a na silnicich je siroke a pestre spektrum nejruznejsich aut, mozna s vyjimkou aixamu. Urcite je to lepsi nez aby automobilky vyrabely jenom unifikovane skatule u kterych si zakaznik zvoli jenom barvu a velikost.
A ciste pragmaticky. O zbytecnosti auta rozhoduji kupci novych aut, tim co si si vyberou, objednaji a zaplati. Pri vsi ucte a bez urazky zdejsich diskuteru i kupcu ojetin obecne.

reagovat
Perníček
30. října 2021, 23:41
0

Pojem "nejzbytečnější auto" se zde stává dost relativním a v některých případech subjektivním pojmem. Zbytečné auto, respektive nejzbytečnější auto je to, co nemělo žádný význam. Díky tomu odpadávají všechny zmíněné mainstream Chundaje, Ovce, Cross-over, apod. protože a jelikož je evidetně koupilo dost lidí a to má význam, pro automobilku, aby se uživila (S-Maxů je na silnicích taky dost). Stejně tak i ta Tiida, která není u nás vidět, ale v Mexiku se úspěchu dočkala. Rovněž vyškrtávám i Cygnet, páč jak bylo zmíněno, zachránil automobilku. Pak tu jsou ty slepé uličky jako je zmiňovaný Avantaim nebo Pluriel. Slepé uličky mají taky svůj význam, takže nejde o totální zbytečnost. Nejblíž tomu je v diskuzi zmíněné SUV cabrio, to si našlo cestu jenom k pár (divno)lidem.
Nicméně podle mě to patří tomu Golfu VI v kabriu. Zatím jsem snad ani jeden nepotkal na silnici, páč je to snad ve všech směrech horší než Eos a zachování tradice? Poslední Golf v kábru byla předtím trojka, takže s dvouma generacema se dostáváme k něčemu, co už nějakou dobu zastává jiný model značky. Prostě "das auto" -
postavíme přímou konkurenci vlastnímu modelu.

reagovat
eLzyx
31. října 2021, 02:50
-1

za zbytečná auta, resp. zbytečné automobilky považuji všechny, co pouze vyrábí auta, ale nikdy nic automobilovému průmyslu nepřinesly. Žádné revoluční prvky výbavy, žádné designové převraty, žádné vychytávky, jen prostě vyrábí auta z komponent, které někde přinejlepším nakoupily, případně licenčně si vyrábí. A přinejhorším je to jen sprostá kopírka.
Jmenovitě? Ssangyong, KIA, Hyundai, ale i novodobí výrobci EV, jako je NIO, Xpeng, BYD, Rivian atp.
Bohužel ani mezi klasickými značkami to není už příliš veselé. To je samé sdílené platforem, vlastní vývoj žádný ...

reagovat
Ot
Otes
31. října 2021, 08:20
1

Tak zrovna Kia a Hyundai si vyvíjí a vyrábí vlastní motory a převodovky, oproti tomu Seat a Škoda jsou jen obyčejné montovny že? Ta averze na Korejce... Poslední výplod Škody byl ultra moderní supersonické HTP.......

Ot
Otes
31. října 2021, 08:29
1

Jó, abych nezapomněl. Bez deštníku ve dveřích a škrabky na sníh by svět byl ztracen.???????? Někdo tu zmiňoval promarněné šance ale C4 by Loeb, to je nejde ani Škodě, veškeré limitované edice na oslavu motorsportu, 100 let O1 RS zbytečně polepy, Fabia R5 bez schopností a nebo super limitka O4 RS, která je ale totálně už o ničem....

eLzyx
31. října 2021, 11:00
-3

tady nejde o to, že si vyrábí vlastní motory, což zvládne kde kdo, obzvlášť když si půlku vývoje zajistíš licenčně (např. řízení motoru). Ale o to, že nemají žádný vývoj, žádný přínos pro automobillismus. Nedělají nic, co by již nedělal nikdo jiný. Nepřišli třeba s 6 ventily na válec, bezvačkovým rozvodem v produkčních autech, vzduchovým boostrem, nebo co já vím, pohonem na jednorožčí prdy. Ne, jen vyrábí auta. A leckdy i jako designové kopírky. Nuuuuda. Tedy naprosto zbytečné.

Nemají ani ty zmiňované drobnosti, jako třeba ta tebou zmíněná Škodovka. Že je to bezvýznamné? Možná, ale na tom vidět, že chtějí dát zákazníkovi o trochu víc, chtějí přispět do toho lidského vývoje, dělat auta lepší. Že nad tím přemýšlí, nejsou to jen eura zisku. Že se to třeba ukáže jako slepá cesta? Ale byla prošlapána.

PepaSFI
31. října 2021, 12:47
2

mě nějak nenapadá co tak převratného která automobilka vytvořila aby nebyla zbytečná. Pořád využíváme Ottův a Dieselův motor. Naučili jsme se je přeplňovat tak aby se to dalo normálně používat. Naučili jsme se aby to nevyrábělo moc jedů akorát to možná došlo někam kde už to začíná být moc komplikovaný. Wankel bylo kolosální šlápnutí vedle. Po sto letech jsme vzkřísili elektromobily a nasměrovali úplně blbým směrem. Jo, každou chvíli se objeví článek o tom jak ta a ta automobilka vyvíjí převratnou technologii a možná už za rok, dva, pět s tím překotí zeměkouli. A uběhne pět, deset let a nic.
Na tom že někdo jen vyrábí auta není nic špatného ani zbytečného. Většina uživatelů ani netuší jak ta věc pod kapotou funguje a kromě reklamních plků o nějakých super nápadech vůbec neví. Chtějí jen za svý peníze něco co budou moct vyhovujícím způsobem používat. A když už někdo opravdu vyvíjí , kde na to bere prostředky? No obvykle na to vydělaly ty tisíce kombíků a MPV a SUV pro maminy s dětičkama a kočárkama.

PB
31. října 2021, 03:19
1

Ten Cygnet fungoval jeste trosku jinak. Aston Martin ho pribaloval k velkymu autu zdarma, prave proto, ze to nikdo nekupoval. Ale ledni medvedi byli touto uspornou operaci (misto jednoho auta dve) nepochybne zachraneni...

reagovat
FamArt
31. října 2021, 13:42
0

BMW X6(M)

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
31. října 2021, 15:00
3

Za mě teda Kaipan, nebo jak se ten jakože sporťák na bázi Fabie jmenoval.

reagovat
eLzyx
31. října 2021, 17:20
-3

Kaipan 57 je super ...

martin_100
31. října 2021, 19:26
2

Tak zrovna fóbie sedan mi zbytečná nepřijde. Kolik lidí má kombík protože chtějí velkej kufr. Ale nikdy kufr nenaložili na roletku.
Třeba známej to zdědil po dědovi a pochvaluje si to. Prej se kufr narozdíl od prosklenýho kombíku tolik neohřejvá. Taky ne i tak dobře dobytnej. U kombíka stačí praštit do okna a přístup fo kufru je na světě. Jezdí hodně do hor na treky a tak auto stojí pár dnů bez dozoru. U kombíka mu párkrát kufr vybrali. U sedanu nikdy. Taky je dobrý že když v zimě potřebuje něco z kufru tak nevyvětrá celou kabinu.
Za mě tedy fobie sedan dobrá. Nevadilo by mi s tim jezdit.

reagovat
Liqid
31. října 2021, 21:26
-4

Když z malého auta chcete udělat veké auto, které vlastně není velkým autem...vznikne B-Class.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
31. října 2021, 21:53
6

B Klasse je náhodou ideální auto pro německé důchodce, kteří nepotřebují moc prostoru, ale kvůli nastupovaní požadují vyšší auto a přitom chtějí Mercedes, aby nemuseli slevit ze svých nároků na ergonomii. Proto s ním taky mnoho německých důchodců jezdí. Jen teda moc nechápu, proč se to Mercedes snaží prezentovat jako rodinné auto.

Va
Vasek7
01. listopadu 2021, 11:44
7

Prekvapuje me, ze se tu jeste nekdo nezastal toho S-maxe.
Zopakuju tady to, co tady nekdo moudre napsal pod jinym clankem par let zpet:
"S S-maxem muzete jet bud rychle, nebo s detma. Pokud se pokusite o oboji, budou vam deti zvracet"
Ale to ze mate deti, neznamena ze s nimi jezdite porad. Takze S-max smysl dava, zvlast kdyz chcete mit jen jedno auto.

reagovat
bitner
01. listopadu 2021, 22:29
3

Jedine zbytecne auto je to, ktere nejezdi, protoze jeho majitel nema na opravu.

reagovat
Frankie
02. listopadu 2021, 12:25
-2

Dle mě definici nejzbytecnejsiho auta je to auto, které nepřineslo finanční zisk, ale spíše ztratu a ani nebylo v ničem přelomové. A tady mě napadají z nedávných dob Renault Avantime a VelSatis, Seat Toledo, VW Phanteon, Lanciemi předělané Chryslery, Peugeot 1007. Dál mě už toho moc u velkých automobilek nenapada. Snad ještě Honda Insight.

reagovat
ratan groch
03. listopadu 2021, 12:01
0

Este som necital komentare a mozno to tam uz bude, ale auto, ktore sa dobre predava, NEMOZE byt najzbytocnejsie auto.

Takze ak sa Tiida predava, tak sa ti moze nepacit, moze byt neprakticka, moze mat negativne oznacenia ake len chces. Ale ak sa predava a teda na nej (predpokladam) Nissan zaraba tak je to dobre auto. Ostatne su tvoje subjektivne a v tomto kontexte zbytocne reci.

reagovat
Jacob H
03. listopadu 2021, 12:02
2

V zásadě bych s autorem souhlasil, plus bych přidal většinu SUV a crossoverů. Ale v případě S-maxu, si myslím, že se autor vydává na velmi tenký led. Ford S-max mi nepřipadá ani zbytečný, ani špatný. Naopak. Řídit ho je radost a k tomu je vlastně takový hangár na kolech. Taky bych raději Mondeo, ale S-max je podle mě geniální. Ve své třídě nabízí to, co jiní ne a navíc dokázal přežít do dnešních dnů. Nedávno si jej na mé doporučení pořídili známí.

reagovat
ransom
12. listopadu 2021, 11:54
0

Žádné z těch aut zbytečné není, protože svým majitelům slouží k užitku nebo k radosti. Každej považuje za zbytečnost to, co zrovna on osobně nevyužije, nebo co se mu prostě nelíbí.
Zbytečné jsou koncepty, protože vždycky předvádějí něco, co si pak stejně nikdo koupit nemůže.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem