načítám data...

Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?

Kterým autem bych se chtěl vydat na výlet přes celou planetu? A které byste doporučili vy?

zobrazit celou galeriiFoto: Zdroj: Wallhere

Jednou z mých největších vášní v životě je cestování. Velmi rád objevuji nová místa, ochutnávám cizí kuchyně a zkoumám rozdílné kultury. Také s oblibou porovnávám provoz v ostatních zemích s tím naším. Zajímá mě stáří vozového parku, preference různých karoserií nebo péče o jednotlivá auta. A ještě se musím přiznat, že často sleduji, kolik v dané zemi (ne)jezdí Škodovek. Mimochodem, divili byste se, kde všude se dají potkat. 

V souvislosti s tím mám jeden velký sen. Chtěl bych si dát v práci pauzu, sbalit se a na dlouhé měsíce vyrazit na cestu kolem světa, abych poznal rovnou mnoho zemí najednou. Vím, že to není příliš originální, ale to mě vůbec netrápí. Nechci však jen mezi různými kouty světa přelétávat letadlem a zajímat se pouze o cílové destinace, to zvládne každý. Já si přeji zkoumat a objevovat. Cesta samotná je mým cílem. 

zdroj: Wallhere.com

Takže potřebuji auto. Ano, vím, někde budu muset trajektem, s tím se počítá. Ale kde to jen trochu půjde, tam bych rád jel po své ose. Jenže jaký vůz si mám pořídit? Nemám takovou odvahu jako pánové ze Žlutého cirkusu, abych frčel Trabantem. Zároveň nemám dost peněz ani velkého sponzora za zády, abych dostal profesionální vybavení v hodnotě milionů korun. 

Tím pádem přemýšlím nad nějakou relativně rozumnou ojetinou za řekněme 150 000 až 200 000 Kč, která by tu cestu se mnou a třeba dvěma kamarády mohla zvládnout. Nebudu po ní chtít, aby projela i tam, kde cesta není a spát můžu třeba v hotelích, takže těžkooděnců ani karavanů netřeba. Bude však muset přežít rozdílné povrchy, kvalitu paliv i šikovnost mechaniků. K tomu by bylo fajn, kdybychom tu cestu přežili i my bez zničených páteří, tudíž sporťáky také vynechávám. Na dalších řádcích se dočtete, co jsem doposud vymyslel.

Citroën C5 

Začít samozřejmě musím nějakým velkým citroënem, ze dvou důvodů. Za prvé, v jakém jiném autě člověk stráví tisíce kilometrů příjemněji, než v citroënu s velekomfortním hydropneumatickým podvozkem? Za druhé víme, že takovou cestu bych si jako fanoušek značky užil nejvíc. Nesmím však zapomenout, že hledám model, u kterého i já přežiju jeho trápení různou kvalitou cest i odlišnými ohledy řidičů. Rozuměj: u kterého mi nebude vadit, že se zablátí a podře.

Zdroj: Citroën

Ideálním takovým citroënem je, myslím si, druhá generace typu C5. To není žádná uloženka se sběratelským potenciálem. I u nás jich jsou k vidění stovky a na francouzském venkově jsem potkal lidi, které v jedné vezli seno na podestýlku zvířectvu, natolik ji považovali za cennou. Její výhodu vidím i v tom, že už je dost stará, aby byla levná a moc na ní nezáleželo, ale ještě ne tolik, aby byla sehnatelná jen ve stavu před smrtí jako generace první.

Jenže v ní spatřuji jeden problém, který mé vášně hodně brzdí. Přejede opravdu celý svět? Víte co, přestože se do rozpočtu vejdou i celkem slušné kousky, pořád je to citroën v letech. Do Prahy ještě dojede, ale do Paříže? Do Marrákeše? Do Montrealu? Koule už sice v této generaci příliš nezlobí, ale co motory? Přežije HDi kazašskou naftu? Budou mi ho umět opravit v Brazílii? A co THP? Dojedu s ním…aspoň do té Prahy?  

Zdroj: Citroën

Mercedes-Benz 190

Když potřebuješ hodně jezdit, sežeň sobě starý Mercedes. Tuto poučku jsem v různých obměnách slyšel nesčetněkrát. U nových kousků ještě nikdo neví, kolik kilometrů vydrží, přičemž strasti majitelů nad tím, že pětileté ojetiny umí vrzat jako zvonkohra, nikoho moc velkým optimismem nenaplňují. Naproti tomu staré třídy jsou prý prakticky nezničitelné. Zvláště modely z přelomu osmdesátých a devadesátých let tvrdošíjně odmítají umřít, což potvrzuje i jejich četnost na afrických a blízkovýchodních silnicích. 

Zdroj: Mercedes-Benz

Já své naděje upnul k modelu 190 v nějaké jednoduché specifikaci s benzinovým čtyřválcem. Je pořád dost velký a komfortní, aby cestu přežila i má záda, ale zároveň je z této doby nejmenším, nejjednodušším a nejrozšířenějším mercedesem, takže by mě i s kamarády mohl teoreticky dostat nejdál (co v autě není, nemůže se rozbít) a pokud už by se porouchal, mohl by ho být schopen spravit kdokoliv, kdekoliv, kdykoliv. 

Jenže i tady mě hlodá ale. Viděli jste ceny, za které se teď stodevadesátka prodává? Do mého rozpočtu se vejde, ale jen tak tak. A kousky, jež bych mohl mít, jsou v krásném stavu, který by bylo škoda ničit cestami a provozem kupříkladu indického subkontinentu. Na rozdíl od C5 toto auto už očividně sběratelský potenciál má a patří spíš do vytápěné garáže, alespoň v Evropě. 

Zdroj: Mercedes-Benz

Toyota Hilux

Dobře, s třícípou hvězdou se asi musím rozloučit, nechci-li vyžilé Ečko s problematickým vzduchovým podvozkem. Tak co kdybych zkusil druhou neochvějnou jistotu a zamířil k japonské Toyotě? Vždyť přesně tato značka neustále vyhrává všelijaké žebříčky spolehlivosti a spokojenosti majitelů. Navíc má své zastoupení doslova na celém světě, z čehož usuzuji, že její auta jsou stavěná na silnice od Helsinek po Kapské město. 

Zdroj: Toyota

A když už bych měl vybrat odolnou Toyotu, nebude nejlepší se pojistit a koupit rovnou tu nejodolnější? Upřímně neznám auto, které by bylo lepší volbou na překonávání všech nástrah světa, než je model Hilux. Vždyť už pořad The Top Gear dokázal, že tento vůz nezastaví vážně nic. V jeho případě si říkám, že šance na zdárné dokončení cesty je největší.

Ale i zde mám pochyby. Sice bychom nejspíš dojeli, ale je to rámový pick-up, nebude komfort jízdy až příliš kompromisní? Také víme, kdo všechno Hilux používá. Když s ním pojedu určitými státy, nebudu přehnaně provokovat? Přece jen bych se rád z výletu vrátil. V neposlední řadě jsem zjistil, že Hilux docela stojí peníze. V České republice není v rozpočtu jediný a na mobile.de je jich jen pár a to ještě ve starých generacích a dost bídných stavech. Tak vám nevím.

Zdroj: Toyota

Co možná nejnovější ojetina s nejmenším nájezdem

Ještě mě napadla jedna věc. Říkal jsem si, že bych se zcela oprostil od konkrétního modelu a pokusil se na cestu sehnat to nejnovější auto s nejnižším číslem nájezdu. Důvod v takovém řešení vidím ten, že čím méně má auto najeto, tím míň ho stačil předchozí majitel poškodit, takže by teoreticky mohlo ještě přežít, až ho s mými spoluvýletníky budu ničit já.

České inzerentní servery mi při takovém zadání nejčastěji nabízí tři vozy: Dacia Sandero, Hyundai i10 a dvojčata Peugeot 301/Citroën C-Elysée. Každý z nich by svému účelu posloužit mohl. Návdavkem to jsou auta primárně určená rozvojovým zemím, takže by neměl být problém je případně opravit v jakkoliv exotickém státě.

Zdroj: Dacia

Nicméně i tady spatřuji komplikace. Jsou ze všech zmíněných asi nejmalichernější, ale přesto za mě silné. Já nevím, jestli v těchto modelech cestu kolem světa strávit chci. Všechno to jsou spotřebiče, ledničky na kolech. Bude to strašná otrava. A pak také ani jedno z nich není na dálkové cesty primárně určené. Sandero je fajn na poskočení z Ostopovic do centra Brna, ale chci v něm jet až do Sydney? 301 vypadá jako velký sedan, ale jezdí snad ještě nervózněji než ta Dacia. A vejdeme se všichni do i10? 

Zdroj: Peugeot

Jak vidíte, nakonec vlastně vůbec nevím. Proto se ptám vás. Jaké auto byste mi na takovou cestu kolem světa vybrali vy? Nepotřebuji armádní speciál, co přejede i saharskou poušť nebo amazonský prales, ale rád bych, aby to bylo auto, jež se vejde do rozpočtu 200 000 Kč, nezalekne se první polní cesty a vydrží tvrdší zacházení i nízkou kvalitu paliva. A kdyby bylo aspoň kapku pohodlné, budu úplně nejšťastnější. Dokážete poradit? Diskuze je vaše.

zdroj: Wallpapersafari.com

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ransom
18. listopadu 2023, 15:29
3

Cadillac Escalade.
Zaujala mě ale jedna věc: Že si už od malička chceš dát v práci pauzu. Domníval jsem se, že je u nás dětská práce zakázaná.

reagovat
Jaromír Soukup
18. listopadu 2023, 19:59
1

Pro hnidopichy upraveno :-D

ransom
19. listopadu 2023, 09:31
0

Děkuju! Celou noc jsem kvůli tomu nespal...

Or
Oris
18. listopadu 2023, 16:27
0

Samozřejmě, že nejlepší na takový trip je Fiat Panda 4x4

reagovat
Jaromír Soukup
18. listopadu 2023, 19:59
0

Nádherný nápad. Ale vejdeme se?

ransom
19. listopadu 2023, 09:38
0

No, nevím. Když jsem chtěl vyměnit Cinquecento za něco novějšího, zastavil jsem se u dealera Fiatu. Jeli jsme tím Cinquecentem tři. Já za volantem, manželka a dospělá dcera (obě ve standardní velikosti L). Já se do Pandy nevešel za volant, manželka se vedle mě sotva poskládala, a holka vzadu měla asi tolik místa jako v Ladě Niva (kozy mezi kolenama).A přestože to má dveře navíc, lezlo se do toho hůř. Pravda, na cestě kolem světa nastupování moc neřešíš. Nastoupíš, objedeš svět, a zase vystoupíš.

PepaSFI
19. listopadu 2023, 10:45
0

já teda nejsem zrovna drobeček a Pandu celkem spokojeně používám. Vzadu teda moc místa není ale dá se to. Ale na delší cestu to fakt není, 4x4 má malou nádrž, nejezdí právě úsporně a s větší zátěží by to bylo takový elektromobilní tankování. A pokud jde o zavazadla, byl by to hodně asketický výlet, takový evakuační zavazadlo, doklady, peníze, kartáček, lékárnička, dvoje trencle a trička, lahev vody a tatranka.

beastar
18. listopadu 2023, 16:56
2

Samozřejmě že jedničková okyna TDI 66kw, tažný, kola, všechno... Takže folauzstatng. Lepší kombík pro fajnšmekry co to chtějí low Budget. Chtěj v tom spát. Čtyřkolka jakože.. teda záleží kudy pojedeš kolem světa. Jak už ale víme objet to jde i trabim. Proti tomu Škodilac perfektní vůz...

reagovat
sheogh
18. listopadu 2023, 19:35
7

A co bude prosim te delat s vsechnou tou naftou, co to TDI vyrobi? 😂

Jaromír Soukup
18. listopadu 2023, 20:01
0

Hmmm…no…to bych možná radši tím letadlem :-D

Irwinek
18. listopadu 2023, 17:49
1

Na veteraninatruc.cz je na prodej Volvo 144 s 2,0 benzínem za 80 litrů. Bylo na svou dobu velké, dnes už rozměry padá do úrovně střední třídy, pohodlné bude dost, jednoduchý motor, téměř žádná výbava, takže se nemá co rozbít a znali ho snad všude, oprava by neměla být problémem. Za zbytek do budgetu bych nechal dát kvalitnější tlumiče, šusplechy a pod.

reagovat
Jaromír Soukup
18. listopadu 2023, 20:04
1

To by mě už asi bylo líto trápit. Ale zase by se mi líbilo ho vlastnit. Kde že je ten inzerát? :-D

Irwinek
19. listopadu 2023, 08:26
0

Z tabletu nepošlu přímý odkaz, www.veteraninatruc.cz nabídka auta u nás
Je ze 73, k lehké renovaci. Je jich ještě dost, kovářská práce, jednoduchý motor, elektrika, myslím, že by se spíš hodil na nějaký projekt, než vyšperkovat. Rozhodně bych dal jiné sedačky

pi
pidi
18. listopadu 2023, 18:01
4

Rok a půl jsem žil v Hondě Odyssey (Shuttle). Najeto 27tkm. Misto 2. a 3. rady postel. Bydlik jsem z toho nedelal, vzadu jsem mel velky spacak a krosnu. Kdyz bylo pod nulou, varil jsem na plynu i mezi prednimi sedadly. Za 50k je to delsi “Sharan” s 4x4. , Jezdil jsem s ni po ledovci i 100km po plazi. Akorat je asi lepsi koupit ji v US ci Asii a privezt ji domu, protoze v evrope jezdi neco okolo 3ks…

reagovat
Jaromír Soukup
18. listopadu 2023, 20:05
0

No jo, jenže co když se mi rozbije v EU?

ransom
19. listopadu 2023, 09:48
0

No tak zažiješ v EU velké dobrodružství. O to přeci při cestě kolem světa jde, ne?

beastar
19. listopadu 2023, 10:56
2

S myšlenkami typu co když se mi rozbije něco někde... Jakože to je problém. To bych asi raději na žádnou delší cestu než k moři do Itálie nejezdil...

StreetPro
20. listopadu 2023, 08:47
0

Japonec se nerozbije...za mě Honda Civic Aerodeck/kombi... levné, spolehlivé, místo je v tom pro 3 úplně v poho, nikdo vás nebude chtít okrást, je na to plná řit dílů po celém světě... review třeba zde: https://dfens-cz.com/zkusenosti-honda-civic-aerodeck-14is/
Jel jsem s 1,4 i 1,8, obě se dají

Sa
Sato
18. listopadu 2023, 18:26
0

Velmi zaujímavá téma!

Určite je bezpečnejšie predpokladať, že ojeté auto bude potrebovať nejaký seris, takže všetky EU modely treba asi škrtnúť. Čo je teda samozrejme velká škoda, napr taká Alfa 159 by bola super :)

Otázka ako moc offroad vlastnosti je potreba ako moc chceš íst do lokalit kde z bezpečnostných dovodov treba vyzerať chudobne.

Ak to nie je potreba tak moj tip bude: Genesis Coupe s 2.0t, predaval sa aj v Europe aj v US, z Azie to pochadza tak snad aj tam :) Ceny su nizko a na fotkach to bude vyzerat super na rozdiel od Corolly.

reagovat
Jaromír Soukup
18. listopadu 2023, 20:06
0

Do Genesis Coupe se těžko vejdeme tři. Ale pokud mě kamarádi naštvou, zvážím ho. :-D

Sa
Sato
18. listopadu 2023, 21:49
0

Raz na autosalone som.sedel vzadu, vošiel som sa ale moja hlava bola v 70 stupňovom uhle doboku :D

Sry, nejako som to prehliadol a nepredpokladal cestu v troch, cesta kolem sveta znie ako zábava na rok, zvyĉajne tak dlhú dobu sa dá vydržať len s osobou s ktorou dobrovolne zdielate tlesné tekutiny :) Ale to je len moj názor...

Anyway:
Subaru Outback, ale neviem kolko to má miesta vzadu, mám také tušenie že to nebude niĉ moc. Otázka v akom stave to bude v rozpočte. Resp asi zobrať ten staršì model a nasypať do oprav.

Inak mk5 Mondeo aka Ford Fusion je už tiež na dostrel rozpočtu, ak ma pamať neklame tak je to "globální" Ford, len teda nemal nalepšiu povesť spolahlivosti, ale zase išlo by o moderné auto.

Ten budget je ale aj tak len taký orientaĉný nie? Ono to celé znie ako sranda za 7 miesnu sumu, takže nejakych 50tis na auto hore dole..

A ehm len tak ma napadá čo Afrika? Nieĉo málo na severe a potom šup trajektom na Kanárske dalej tralektom do Cape Town alebo seriózone autom na prieč? Lebo to celkom mení hru :D Ale.možno mám len predsudky.

Jyrki
18. listopadu 2023, 19:12
0

já bych si vzal Fiat Uno, nenáročné auto, velké uvnitř, malé zvenku.

reagovat
Jaromír Soukup
18. listopadu 2023, 20:10
0

Toho by už za mě bylo škoda jako o něco výše zmíněné 144. Ale možná Punto? To je taky jednoduché a vevnitř větší než venku.

Jyrki
19. listopadu 2023, 19:47
0

no já bych nebral turbínu nebo nějakou 1,4 - 1,5. Ale litrových Fiatů Uno se pořád ještě v inzerce válí dost. Toho by mi tak líto nebylo. A alespoň já mám mnohem raději Uno než Punto.

RRRampapapa
18. listopadu 2023, 20:05
1

T815!

Jinak variantou k Hiluxu, pohodlná by byla Camry, Carina... Prius! :D

reagovat
Jaromír Soukup
18. listopadu 2023, 20:12
0

Ano, ano, ty toyoty jsou dobré tipy. Sice asi budou možná trochu moc nudné, ale řekl bych, že na takovéto cestě bude o zábavu postaráno i tak.

kotzitzaq
19. listopadu 2023, 08:08
3

Taky mne v hlavě rezonovala celou dobu Toyota. Ale Hilux i Landcruiser budou drahé, takže nejlepší variantou je Corolla. Ta se najde a uservisuje všude na světě.

Pe
Peťas
18. listopadu 2023, 21:06
0

Co takhle neco s SDI motorem, za me asi idealne caddy. Pokud bych jel kolem sveta, chtel bych videt zapadle kouty, takze bych asi nakonec hledal auto s 4x4. Zkusil bych dustera, rav4, daihatsu terios, vitara/grand vitara a vybral co by mi sedelo nejlip.

reagovat
Mi
Michal Lenc
18. listopadu 2023, 21:09
6

Já jsem chtěl napsat skříňovou Pragu V3S. Ale pak jsem si přečetl, že to má být víc o pohodlí a míň o offroad cestování.

Hodně zvažuješ, jestli to které dané auto bude dobře jezdit v místních podmínkách, jestli jej místní zvládnou opravit. Tak tady je další odpověď na otázku, na kterou jsi si vlastně vůbec neptal. Co si na každý kontinent pořídit jiné auto. Evropu můžeš v klidu procestovat C5 na koulích. V Turecku ji prodáš a Afriku projedeš v Peugeotu 405. Pak nebudeš muset řešit převoz a proclení do USA, ale zakoupíš si první full-size sedan co ti padne do noty.
Prodáš ho na východním pobřeží a v Austrálii budeš jezdit autem, co má volant na správné straně.

A Asii, pak samozřejmě na skútru.

reagovat
Pe
Peťas
19. listopadu 2023, 14:02
0

Tohle neni vubec blby napad, jen se to musi dobre promyslet a naplanovat. Jsou na svete zeme, kam vjedes s vozidlem a bez nej te ze zeme nepusti. Nesmis tam vozidlo nechat/prodat.

Jaromír Soukup
20. listopadu 2023, 08:19
1

Toto by mě bavilo moc! Sice to zdaleka není tak jednoduché, jak zmiňuje Peťas, ale možná by mi to za to i stálo.

StreetPro
20. listopadu 2023, 08:50
0

Tohle je výborný nápad možná zpoza klávesnice, ale po hodině na turecké hranici při pokusu jim vysvětlit svůj byznys plán bys to asi viděl jinak...

ro
rock
20. listopadu 2023, 10:47
0

Tohle je asi pro někoho, kdo už má spoustu cestovatelských zkušeností. Protože koupit auto, to bude asi víceméně na pohodu. Ale vyřídit formality tak, aby se s tím dalo v dané zemi (a v okolních samozřejmě taky) jezdit, když tam člověk nemá adresu trvalého pobytu a číslo místní pojisty a nic, to už může být vyšší dívčí. Aby pak člověk neztratil víc času těmadle formalitama než samotným průjezdem zemí.

MilanFoto
18. listopadu 2023, 21:17
0

Audi A6 C6 Allroad :-)

reagovat
Wa
Wakantanka
18. listopadu 2023, 21:52
2

A ja by som hľadal tiež Mercedes ale namiesto 190 radšej W123 300D. Je dostatočne veľký, komfortný a hlavne neskutočne mechanicky odolný. A keď už sa náhodou niečo pokazí, opraví í to hocikto hocikde kladivom a základnou gola sadou. :)

reagovat
Oh!Gust
18. listopadu 2023, 23:20
1

teraz som videl celkom pekný na predaj, aj by spĺňal cenový limit.

https://auto.bazos.cz/inzerat/175173084/mercedes-w123-300d.php

Frankie
18. listopadu 2023, 21:54
0

A což něco v tomto směru? Kombík, velký, 4x4, manuál, benzín. Jen to turbo je možná trochu navíc, atmosféra by mi přišla lepší. Jen kde hledat?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/insignia/194171155

reagovat
Frankie
18. listopadu 2023, 21:57
0
reagovat
Ju
Junior
19. listopadu 2023, 19:47
1

krab approves!!

Sc
Sch
18. listopadu 2023, 22:13
1

Určitě nafta, obzvlášť pokud plánujete navštívit Afriku. Takže i MB by měl být v naftě. Toyota by měla být spíš 70 series, ale ta se v Evropě shání těžko na v této specifikaci. Na starších autech se opraví téměř všechno na koleni, ale motor nejhůř, proto bych volil predkomurkovi diesel.

reagovat
Opelfahrt
19. listopadu 2023, 11:52
0

Toyotu řady 70 prodává novou Dajbych. Benzínovou V6 a naftu možná taky.

kotzitzaq
19. listopadu 2023, 08:11
0

Subaru Outback - velký kombík, 4x4, v dobrém stavu relativně spolehlivé a odolné, pohodlné. A mimo Afriky by ani případný servis nemusel být všude jinde na světě problém.

reagovat
ransom
19. listopadu 2023, 09:46
0

Kdybys začínal cestu v Americe, napadá mě můj vysněný Pontiac Aztek. Bude levný, dostatečně velký, pohodlný, spolehlivý, nepříliš atraktivní pro čórkaře, a přitom svou prapodivností výjimečný v jakékoli zemi. A budou se ti uctivě klanět mafiáni, protože Walter White alias Heisenberg.

reagovat
Motor Doktor
19. listopadu 2023, 10:00
2

Taky bych doporučil Subaru Outback v benzínu/(plynu), nepotkal jsem ještě auto s lepším poměrem univerzálnost x servisovatelnost. Kdybys Jardo chtěl, zhruba za rok nebo i dřív se plánuju zbavit svýho a udělalo by mě sakra radost, kdyby se podíval do světa, takže výletní sleva jistá :-D

reagovat
ro
rock
19. listopadu 2023, 11:11
5

Peugeot 504 Diesel

reagovat
Jaromír Soukup
20. listopadu 2023, 08:21
1

Pokud ho seženu, tak si ho nechám, napořád! :-D

Mechanik
22. listopadu 2023, 07:49
0

Rock: jo, ten je dobrej, ten to dá. A můžou vyrazit

Ho
Honza123
19. listopadu 2023, 13:40
-1

Myslim ze C5 neni vubec spatny napad - hydractiv ma pro takovy ucel hodne vyhod, krome pohodli i moznost zvyseni svetle vysky pro prekonani vetsich nerovnosti, nebo terennich zlomu a vyrovnavani vysky pri nalozeni.

Ale nemyslim si, ze druha generace by byla dobra volba - ma oproti generaci prvni extremne slozity podvozek (u 1. generace je vepredu jediny, samostatne vymenny, cep a vzadu jen loziska ulozeni naprav). 2,0i je spolehlivy a i s minimalnim servisem zvlada velke najezdy (pro 1,8i plati to same, jen uz je na auto moc slaby). Pekne kusy se daji porad sehnat, ale chce to trpelivost..

reagovat
Ha
Habakukk
19. listopadu 2023, 18:46
0

No vem auto co znáš a jeď. Tady ty filozofické úvahy jsou o ničem. Tady máš https://www.bigtrip.cz/ jeli Ovcí 2 další kamoš jel Defem známí jeli Toyotu LC80 no tedy vem něco co znáš a umíš opravit díly necháš poslat z čr s dhl.

reagovat
Jaromír Soukup
20. listopadu 2023, 08:22
1

Bez těchto filozofických úvah bych nevydal článek. :-D

Ju
Junior
19. listopadu 2023, 19:47
5

Já bych koupil na bazaru desetiválcovou M5 a vyjel, tam od nás, od Jihlavy směrem na východ.
Nejdál u Ostravy by se mi to posralo, takže bych to hodil na odtah, šel normálně do hospody a na podobně blbý nápady se vysral... :)

reagovat
Sa
Sato
19. listopadu 2023, 21:27
2

super plan, ale urcite ako naschval by vsetko fungovalo az niekam do Pakistanu a co potom tam ze?

beastar
19. listopadu 2023, 22:14
0

Z Pákistánu letenka domů není až takový problém. Mimochod cesta kolem světa v M5 E39 už proběhla. Byl to nějaký Rus a posralo se to v Ekvádoru. Tam ho snad nějak okradli místní comancheros snad i o oblečení. Tak to vzdal od nějakýho krajana zavolal babičce a happyend nebyl. Letěl směr Putinfatherland a sen o snu se rozplynul. Což tady samozřejmě nemůže nastat. Zejména proto že celá cesta je jistě nesmírně dobře plánovaná. A bude provedená trénovanými profesionály. Doma to nezkoušejte. Ani jinde..

Sa
Sato
20. listopadu 2023, 00:03
2

V svetle tohoto pribehu neostava nic ine nez odporucit C6 2.7 hdi a popriat vela stastia :)

beastar
20. listopadu 2023, 15:56
1

Sato: Z tohoto pohledu lepší sedět doma nebo z příběhu. Jako upřímně až na pár extrémů kdy je spíš problém špatně naplánováná trasa jde jet civilně kolem světa skoro čímkoliv. Dávají to lidi na mopedu, kole, tuktuku, Trabantu, nebo třeba s nejnovějším Hiluxem... Možná se najdou i borci co to daly na longboardu s potkanem v kšiltovce. A ano něco někde servisovat jde hůř něco vůbec. Mám ale pocit že zemím jako Salvador, Kongo, Gabon, Irák a podobně se tahle výprava instinktivně vyhne. Protože když si tam nebyl nevíš:D Já teda zrovna tady nebyl. V podobných a obdobných státech ale jo... A ono to vždycky nějak dopadne. S tím že samozřejmě uznávám že M5 a C6 v dieselu je totální kravina protože to je kravina i na tour de Bohemia..

orobo
19. listopadu 2023, 20:15
1

Já bych to otočil, zaletěl do Austrálie, tam kupil land cruiser 80 a s tím bych jel domů. Sami sme něco podobného udělali před cca 10 roky v Cape Town. Akorát v ty Africe se to lehce zvrhlo a na hranicich s Etiopii sme to otočili spátky a auto tam pak prodali.. dodnes lituju že jsem si ho nenechal

www.onoffroads.com

reagovat
Frankie
19. listopadu 2023, 20:17
2

Obvod zeměkoule je kolem 42 tis. km. Na té cestě autem dáš víc, asi. To, co budeš muset vyměnit se dá asi vzít sebou, díly, to bude pak výměna bez problémů. Gumy asi taky, to bude všude na světě v poho. Takže hlavně spolehlivý motor vc. příslušenství, převodovka a elektrika. Podvozek se dá asi vždy pořešit. Při nejhorším někde zatvrdnes a kámoš pošle díly. Svět je už fakt malý.

reagovat
sp
spooon
20. listopadu 2023, 10:04
1

MX-5? Dobře, chcete jet 3, tak 2 MX-5.

reagovat
sheogh
20. listopadu 2023, 10:30
2

No vzhledem k tomu, jak to v pulce sveta ted vypada bych vzal spis neco odolnejsiho: https://www.paramountgroup.com/capabilities/land/marauder/

reagovat
ro
rock
20. listopadu 2023, 11:05
2

Když o tom tak přemýšlím, tak okolo světa to může být řekněme 100 000 km a to s troškou štěstí ujede bazarovka za dvě výplaty (když teda před dojezdem dostane prevetivní servis za třetí výplatu).
A co se druhu auta týká - záleží na volbě trasy. Ona se dá už i Afrika přejet od severu na jih po -převážně- zpevněné silnici. I když teda naše vnímání pojmu Transafrická dálnice by mohlo být poněkud zavádějící.

reagovat
La
Lada_Potucek
20. listopadu 2023, 11:27
0

Alternativa ke koulím na C5? Můj čerstvě prodávaný A6 Allroad s neprůstřelným naftovým 3.0 TDI 176kW a nájezdem takovým, že již skoro desetkrát obkroužil rovník :))

Opravit se to dá ještě pořád i v průměrně vybaveném servisu v Demokratické Republice Kongo, jen ta dostupnost některých náhradních dílů...

reagovat
Sk
Skopy
20. listopadu 2023, 11:50
2

Jako trojnásobný účastník gumbalkánu mám nějaké zkušenosti s expedicemi po cestách/necestách pár praktických rad k výběru. Pokud nechceš jet někam do pouště nebo na vrchol sopky čtyřkolku nepotřebuješ, i spousta obyčejných aut s kvalitními pneumatikami (AT?) zvládne fakt dost mimo zpevněné cesty. lepší v daném rozpočtu vybrat novější auto v lepším stavu než vylítaný offroad.
Pokud máš rozpočet 200k, hledej auta za 120-150, zbytek si nech na opravy.
Vybírej z robustních pro která jsou celosvětově dostupné díly - nedoporuřuji auta starší 20 let ani malosériové exoty typu alfa romeo, nebo cokoliv od fiatu/peugeotu/renaultu/citroenu které mimo evropu skoro nejezdí.
pokud pojedeš ve 2-3 lidech určitě je lepší mít větší auto kde si všechny věci můžeš hezky zorganizovat a ne jet malou konzervou která bude nacpaná věcmi až po střechu.
Doporučoval bych velké kombi/mini dodávku od globálně působících značek. třeba vw caddy/sharan/touran/golf combi, mercedes třídy E, ford galaxy (je to skoro to samé co vw sharan), možná volvo V70 nebo toyota avensis, nebo nějakou robustní ameriku s jednoduchou technikou.
Osobně kdybych jel tak si vyberu vw caddy mk3, 1.6 benzín nebo 1.9 TDI, ochranný plech pod motor, AT pneumatiky, ergonomické sedačky z vw bora/golfu high line a hurá na výlet. Díly na to seženeš prakticky všude protože to je platforma stejná s golfem a caddy se prodávali skoro všude na světě. Skoro všechny caddy i ty s náhonem jen na předek by taky měli mít elektronickou uzávěrku, bežná osobní auta to dostala až později nebo to mají jen 4x4 modely.
při zkušební jízdě pozor na to že caddy a jakákoliv podobná dodávka nezatížená dost skáče, při naložení 3 lidmi a bagáží jsou jízdní vlastnosti o dost lepší.

reagovat
Ha
Habakukk
20. listopadu 2023, 15:27
-5

"Jako trojnásobný účastník gumbalkánu" Tak tímto bych se vůbec nechlubil, zážitkový výlet pro retardy co se v chudší zemi chovají jak hovádka ze západu.

beastar
20. listopadu 2023, 15:48
3

Hale já fakt nerad chytám za slovíčka. Jenže minimálně Peugeot a Renault mimo Evropu jezdí možná víc než v ní. Někdy jsou to specifické nebo starší modely než li jsou in v EU. Jindy třeba trochu jiný specifikace ale jezdí. Fiat je zase velmi solidně zastoupený například v Turecku, což ok může být ještě bráno jako Evropa. O Brazílii už bych to netvrdil a přesto tam Fiat dost funguje. Jediný co z té domněnky lze potvrdit tak je Citroen.

A vůbec z tohoto pohledu je nejlepší auto jakékoliv Toyota do kila. Další kilo dát do úprav a oprav a máš klid...

Wa
Wakantanka
20. listopadu 2023, 18:55
0

Mno ale ten Citroen je okrem plechov a hydropneu vlastne Peugeot. Tých spoločných dielov je tam viac než dosť. :)

Sk
Skopy
21. listopadu 2023, 11:01
5

Habakukk: Nestydím se za to že jsem byl na gumbalkanu. To že 10% retardů dělá ostudu celé akci je pravda, ale je mi to upřímně jedno. Potkal jsem tam spoustu fajn lidí a rozhodně jsem nikde nejzdil po turistické stezce v národním parku ani jsem ožralý nikde nedělal bordel.

Ha
Habakukk
21. listopadu 2023, 14:08
0

Pokud se účastníš akce kde je 10% dementů, ale je ti to vlastně jedno tak už to o něčem vypovídá. Na autě vezeš stejné nálepky jako paka co se najebou a jdou se projet, nebo vyškrabou do skály svůj vzkaz, že tu tato akce byla. Tento obraz spoluvytváříš možná by stálo za to vzít si auto, mapu a projet si ten relativně svobodný kus Evropy sám bez okázalosti, ale s respektem do domácím. Popřemýšlej jak by byl Rakušák nadšený kdyby jsi takto dojel jezdit do jeho domoviny?

beastar
21. listopadu 2023, 16:03
4

Můj osobní názor na Gumbalkan je známý. A příliš pozitivní není. To je teď jedno. Jen je třeba říct že podobný akce mimo jiné i směrem do ČR dělají i jinde. Já vím o Holandské obdobě a Německé. Určitě toho je víc. Já teda taky raději jezdím privátně maximálně s lidmi co znám. Takže masovky obecně nemám rád. Je ale faktem že jakákoliv velká akce má většinou malé procento debilů. Dobře je to vidět na fotbalech. 40 000 lidi na stadionu a z toho 1000 idiotů chlastá a jejich cíl je bitka. Případně házet sedačky. Znamená to snad že fotbalový zápas je akce pro debily?
Jinak jak říkám Gum rozhodně nehájím. Problémy tam jistě jsou. Stejně tak určitě i lidi který prostě baví ta atmosféra "závodu".

Frankie
21. listopadu 2023, 21:19
1

Rád jezdí trupy sám, resp. ve dvou a hodne často na Balkán. A jo, v roce 2024 pojedeme ten gum. Proč? Protože synovi se to zalíbilo a chce to zkusit, tak jedeme spolu a uvidíme. S Vectrou B. Jo radši bych s ním neorganizovaně kabrosem. Ale i tak se těším. A pakam, debilum se vyhnu. Asi prostě tak.

Mechanik
21. listopadu 2023, 08:52
0

Nevymejšlel bych už vymyšlené. Poučil bych se u ostatních a vybral si model který funguje a je realizovatelný v mých podmínkách. Máš pár možností, buď to vezmi na pankáče, kup nějaký auto a jeď, uvidíš jak to dopadne, nebo si kupte každý jedno auto a vyražte společně, třeba jedno nakonec dojede. Já bych zvolil auto které si umím opravit sám, nemůžeš se spoléhat na nikoho že ti někde pomůže, to je jen příjemný bonus, ale jinak jsi v tom sám, takže, ať jsou ti dva tví kamarádi šikovní a nejlépe ať to auto znají. V mém případě bych si koupil Volhu 24 v kombíku, dal si půl roku na kompletní zrevidování mechanického celku auta, pobral pár dílů a vyrazil. Pokud tví kamarádi nejsou automechanici, kup si kachnu a jeď, věř že cesta bude cíl

reagovat
MMM
21. listopadu 2023, 14:36
0

Tohle tě doveze tam i zpět za 7L/100...
Toyota Carina E, benzín + clima, hodně místa 4dv/5dv... Za málo peněz, neuvěřitelná spolehlivost.
Miliony kusů, mnohokrát objeli "planetu"... a dokud neshnijí, budou jezdit věčně

Když není na primárně benzínové Land Cruiser 100, Lexus LX, LC200

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
22. listopadu 2023, 13:17
1

Chceš aby šlo sehnat díly a šlo to všude opravit. Toyota Corolla.

reagovat
Trinom
23. listopadu 2023, 14:09
0

Taky bych to viděl na něco z tria Corolla - Camry - Avensis

Pa
PavelK
22. listopadu 2023, 21:17
0

Co T4? Ale tam je nemožné splnit podmínky o nájezdu a stáří 🤔

reagovat
Bavoraczech
23. listopadu 2023, 09:11
0

Já nevím, jestli už to tu někdo nepsal, ale když to vezmu opravdu vážně a budu hledat auto, co není moc velké ani malé, zvládne lehčí terén, je rozumně prostorné, pohodlné, jednodušší konstrukce, relativně odolné a spolehlivé a vejde se do 200k, hledal bych Hondu CR-V s benzinovým motorem.

Dalším kandidát Suzuki SX4 (Fiat Sedici), nejlíp asi s 1.5i.

C5 bych si dovedl představit s 1.8i, ta by mohla přežít... Bez hydry, protože ta je sice pohodlná až až, ale nesmí ti "rupnout v kouli" :D. Na horší cesty ale velký převisy a bez hydry je to zas celkem nízký.
- Co C-Crosser v benzinu?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Riviera 1968 1968
Buick Riviera 1968

1968 rok výroby
400 koní výkon
7 000 ccm objem

AMC Pacer  1975
AMC Pacer

1975 rok výroby
119 koní výkon
3 800 ccm objem

Ford Taurus SHO 2015
Ford Taurus SHO

2015 rok výroby
370 koní výkon
3 500 ccm objem

Hyundai Tucson  2018
Hyundai Tucson

2018 rok výroby
2 koní výkon
0 ccm objem