Skopy
Jméno | Daniel Skopalík |
---|---|
Bydliště | Olomouc |
Registrace | před 3.4 rok. |
Poslední aktivita | před 2.8 měs. |
Komentářů u článků | 13 |
Pozitivních komentářů u článků | 5 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
tak tohle je asi nejhorší možná integrace chladící vestavby co jsem kdy viděl. a nutnost separátního nabíjení bateriie pro chlaďák to je tak na cenu "nejhorší technické řešení roku". Nicméně asi chápu proč to tak udělali. Tuším, že technicky správné napojení chladícího zařízení na HV trakční baterii by šlo, hotové by to bylo za pár měsíců a stálo by to x, ale projít s tím vw certifikaci a vyřídit všechny papíry a blbiny kolem by trvalo roky a stálo 1000x.
Habakukk: Nestydím se za to že jsem byl na gumbalkanu. To že 10% retardů dělá ostudu celé akci je pravda, ale je mi to upřímně jedno. Potkal jsem tam spoustu fajn lidí a rozhodně jsem nikde nejzdil po turistické stezce v národním parku ani jsem ožralý nikde nedělal bordel.
Jako trojnásobný účastník gumbalkánu mám nějaké zkušenosti s expedicemi po cestách/necestách pár praktických rad k výběru. Pokud nechceš jet někam do pouště nebo na vrchol sopky čtyřkolku nepotřebuješ, i spousta obyčejných aut s kvalitními pneumatikami (AT?) zvládne fakt dost mimo zpevněné cesty. lepší v daném rozpočtu vybrat novější auto v lepším stavu než vylítaný offroad.
Pokud máš rozpočet 200k, hledej auta za 120-150, zbytek si nech na opravy.
Vybírej z robustních pro která jsou celosvětově dostupné díly - nedoporuřuji auta starší 20 let ani malosériové exoty typu alfa romeo, nebo cokoliv od fiatu/peugeotu/renaultu/citroenu které mimo evropu skoro nejezdí.
pokud pojedeš ve 2-3 lidech určitě je lepší mít větší auto kde si všechny věci můžeš hezky zorganizovat a ne jet malou konzervou která bude nacpaná věcmi až po střechu.
Doporučoval bych velké kombi/mini dodávku od globálně působících značek. třeba vw caddy/sharan/touran/golf combi, mercedes třídy E, ford galaxy (je to skoro to samé co vw sharan), možná volvo V70 nebo toyota avensis, nebo nějakou robustní ameriku s jednoduchou technikou.
Osobně kdybych jel tak si vyberu vw caddy mk3, 1.6 benzín nebo 1.9 TDI, ochranný plech pod motor, AT pneumatiky, ergonomické sedačky z vw bora/golfu high line a hurá na výlet. Díly na to seženeš prakticky všude protože to je platforma stejná s golfem a caddy se prodávali skoro všude na světě. Skoro všechny caddy i ty s náhonem jen na předek by taky měli mít elektronickou uzávěrku, bežná osobní auta to dostala až později nebo to mají jen 4x4 modely.
při zkušební jízdě pozor na to že caddy a jakákoliv podobná dodávka nezatížená dost skáče, při naložení 3 lidmi a bagáží jsou jízdní vlastnosti o dost lepší.
poprve slyším že vůbec nějaké auto mělo abs a zároveň proporcionální ventil, u VW všechny auta s abs z důvodu úspory nákladů neměli mechanický proporcionální ventil.
ABS - má smysl, auto při krizovém brzdění pokračuje rovně, neskončí v hodinách a nenarazí bokem do překážky.
ASR/kontrola trakce - u výkonějších aut má smysl. s kdejakým fwd hothatchem se průměrný řidič rozjede rychleji s kontrolou trakce než bez ní. v běžném provozu ji nechávám zapnutou, vypínám pouze když si chci zablbnout
tempomat - hloupý neadaptivní - mám ve všech svých autech, na dálnicích používám, mimo dopravní špičky to je OK, s ACC zkušenost nemám.
line assist - mám ve fordu na dálnici a širokých silnicích funguje bez výhrad, ford má tlačítko na páčce blinkru kterým se snadno vypíná při sjezdu z dálnice.
parkovací asistent/samočinné parkování - občas to je fajn, když večer dojedu domů po náročném dni a je tma, tak to usnadní parkování.
parkovací kamera - není to úplně asistent ale když střídáte více aut a některé mají i pevné tažné tak je to pomocník k nezaplacení.
asistent dálkových světel - ve fordu funguje dobře, spokojenost.
startstop - k ničemu, vypínám po každém nastartování.
ESP - všechny auta co mám jsou předokolky, 10 let jsem měl auta bez esp, naučil jsem se že se brzdí před zatáčkoum ne panicky v zatáčce. esp mi do řízení nehrabe, při běžné jízdě ho nemám potřebu vypínat.
Limiter rychlost - ve fordu co mám jde zapnout, po každém nastartování je defaultně vypnutý jako tempomat a je to dobře protože je to systém nahovno a řídí se s ním velice nepříjemně, šlapete na pedál a ono to nejede a nevíte proč když kuře nesvítí a auto v nouzovém režimu není.
Ahoj, to elektrické vozítko je co zač? motor vypadá že bude mít par kilowat a za 560 liber i se střídačem to vypadá jako dobrý deal
nedržel bych se striktně dieslu, pokud pan doktor nepotřebuje vozit rodinu, vybíral bych z kategorie menších aut. vw polo, ford fiesta, mazda 2, v nejhorším fabia (nejširší výběr, ale často to bude vylitaný služebák a má strašně nepohodlné sedačky). Určitě bych vybírat v horní polovině budgetu a hledat auto v co nejlepším stavu než koupit vrak za 40, do kterého pak nasype dalších 60 za servis. rozdíl ve spotřebě nafta vs benzín je u malého auta celkem malý ale servis naftového motoru potencionálně dost dražší.
Hodně záleží na plánovaném využití auta. taky jsem si prošel oběma světy, jak opravitelná, tak relativně spolehlivá auta. 5 let jsem měl jako daily kiu clarus, pak 5 let daily hyundai coupé s docela ojedinělým motorem V6.
Pokud to má být daily, tak koupit něco na co jsou špatně dostupné díly je problém. pro díly pak budete jezdit autobusem nebo půjčeným autem bůh ví kam. to byl případ kie i hyundaie. naštěstí problémy které by auto znepojízdnily se objevili pouze 2 za 10 let. K dobře opravitelným autům - mám zkušenost s vw caddy, v rumusku odešla spojka, v pondělí večer jsme auto dotáhli do nejbližšího vesnického servisu, ve středu ráno odjížděli s novou spojkou. sázka na rozšířenou techniku se vyplatila.
Když si ojetinu kupujete na víkendy nebo jinou zábavu a je vám jedno že auto bude třeba 2 měsíce stát a čekat na díly (nebo až budou peníze na díly), pak není důvod nekoupit si nějaké originální auto.
Proč si servisuju auto sám - protože mě to baví a zrelaxuju se u toho (v zaměstnání pracuju v kanceláři). Na výsledku mám rád ten pocit že jsem to dokázal sám. Jestli bude práce radost nebo konstantní proud nadávek záleží na autě, prostoru a vybavení. Je velký rozdíl jestli děláte na nějakém francouzkém krámu, v roztrhaných teplákách a na nerovné dlažbě, nebo si koupíte kvalitní montérky, rázový utahovák, utahovák na filtry a děláte na nějakém autě u kterého při výrobě počítali s tím že to někdo bude opravovat (třeba hyundai, tam vám stačí klíče 10,12,17 skoro na rozebrání celého auta, ne jak škodovka kde potřebujete celou sadu včetně imbusu, torxu a zxn nádstavců).
já za nejsmutnější považuju to že ani po mnoha letech co je zavedeno pravidlo zipu, 3/4 řidičů ho nedodržují a pak všichni stojíme v kolonách zbytečně o mnoho déle než by bylo nutné
Na drive thru nejezdím, když už jím na cestách tak radši zaparkuju na parkovišti před kfc/mekáčem/jinou restaurací, udělám pár kroků, protáhnu se, koupím jídlo a sním ho v restauraci nebo na lavičce venku. Jednak protažení a pár kroků uprostřed cesty je fajn, druhak nechci mít interiér auta zapatlaný od všeho možného.
Zrovna dnes jsem ze svého hyundai coupé přesednul na pár dnů do felicie. I když ty auta od sebe dělí jen 4 roky je to obrovský rozdíl. Co mi na felicii fakt hodně chybí: 1. automatická klimatizace (felda nemá ani manuální) nebaví mě pořád hýbat s páčkami kdykoliv je mi moc zima/horko/mlží se skla. 2. centrální zamykání s DO, 4. elektrická okna, 5. otevírání nádrže tlačítkem/páčkou. 6. elektrické ovládání zrcátek. 7. vyhřívání zrcátek, 8 cyklovač stěračů s nastavitelnou prodlevou. kdybych přesednul do něčeho ještě staršího s karburátorem určitě by mě štvala absence vstřikování a nutnost hrát si se sytičem.
To samé mě taky napadlo, kdybych měl nějaký vhodný pozemek a nějakej ten milion navíc, tak postavit dragstrip nebo malý polygon. Kdyby to bylo jenom o koupi kusu pole a položení asfaltu tak by to možná i mohlo fungovat s nějakým normálním vstupným. Nicméně jsme v česku, takže by nejspíš stavbě předcházela 20let dlouhá právní bitva se stavebním úřadem a různými spolky eko-blbečků a kdyby se tohle mělo promítnout do ceny vstupného, tak to nebude o moc levnější než velké okruhy :-( nicméně kdyby tu někdo něco takového na moravě postavil tak jej rád podpořím a přijedu si zajezdit.
Poslední komentáře
- jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První... - VK, u blogu Stirlingove autá
Ta sedma je na vzduchu? - James, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
Povylepšený T-Jet je na MiTo na normální ježdění velmi... - afro-r1, Opel Combo přichází s faceliftem...
Pri odkupu od GM jsem trochu doufal, ze by mohl Stelantis udelat... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Myslis kolik novych aut neni deformovano pozadavky ochrany chodcu,... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
BMW 635 Csi. Kolik je dnes tak krásných aut? - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Octavia 3 RS liftback v modré race je dodnes pěkné auto. - riderhenry, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ona vlastně odcházející XC90 byla taková labutí píseň... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
S elektrickými barličkami a dvojlitrovým 4 hrncom pod kapotou?... - Honza Hamster Křeček, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Nechtěl sem dávat do článku vlastní vůz, ale nemůžu,... - sheogh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Docela by me zajimalo chovani toho AWD na snehu - HeavySmoker, Opel Combo přichází s faceliftem...
Minimálne v cenníku majú obe prevedenia aj so spaľovákom,... - Ronoath, Opel Combo přichází s faceliftem...
Konečně ta dodávka zas vypadá normálně! Tleskám Opelu,... - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
Hlavni kouzlo Gran Turisma vzdycky spocivalo v tom, ze se tam mohlo... - S.h.I.t., Opel Combo přichází s faceliftem...
Ve spalovaku to ma homologaci jako osobak, nebo je to zase "jen"...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
28 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů