
Skopy
Jméno | Daniel Skopalík |
---|---|
Bydliště | Olomouc |
Registrace | před 3.0 rok. |
Poslední aktivita | před 6.8 min. |
Komentářů u článků | 12 |
Pozitivních komentářů u článků | 4 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Habakukk: Nestydím se za to že jsem byl na gumbalkanu. To že 10% retardů dělá ostudu celé akci je pravda, ale je mi to upřímně jedno. Potkal jsem tam spoustu fajn lidí a rozhodně jsem nikde nejzdil po turistické stezce v národním parku ani jsem ožralý nikde nedělal bordel.
Jako trojnásobný účastník gumbalkánu mám nějaké zkušenosti s expedicemi po cestách/necestách pár praktických rad k výběru. Pokud nechceš jet někam do pouště nebo na vrchol sopky čtyřkolku nepotřebuješ, i spousta obyčejných aut s kvalitními pneumatikami (AT?) zvládne fakt dost mimo zpevněné cesty. lepší v daném rozpočtu vybrat novější auto v lepším stavu než vylítaný offroad.
Pokud máš rozpočet 200k, hledej auta za 120-150, zbytek si nech na opravy.
Vybírej z robustních pro která jsou celosvětově dostupné díly - nedoporuřuji auta starší 20 let ani malosériové exoty typu alfa romeo, nebo cokoliv od fiatu/peugeotu/renaultu/citroenu které mimo evropu skoro nejezdí.
pokud pojedeš ve 2-3 lidech určitě je lepší mít větší auto kde si všechny věci můžeš hezky zorganizovat a ne jet malou konzervou která bude nacpaná věcmi až po střechu.
Doporučoval bych velké kombi/mini dodávku od globálně působících značek. třeba vw caddy/sharan/touran/golf combi, mercedes třídy E, ford galaxy (je to skoro to samé co vw sharan), možná volvo V70 nebo toyota avensis, nebo nějakou robustní ameriku s jednoduchou technikou.
Osobně kdybych jel tak si vyberu vw caddy mk3, 1.6 benzín nebo 1.9 TDI, ochranný plech pod motor, AT pneumatiky, ergonomické sedačky z vw bora/golfu high line a hurá na výlet. Díly na to seženeš prakticky všude protože to je platforma stejná s golfem a caddy se prodávali skoro všude na světě. Skoro všechny caddy i ty s náhonem jen na předek by taky měli mít elektronickou uzávěrku, bežná osobní auta to dostala až později nebo to mají jen 4x4 modely.
při zkušební jízdě pozor na to že caddy a jakákoliv podobná dodávka nezatížená dost skáče, při naložení 3 lidmi a bagáží jsou jízdní vlastnosti o dost lepší.
poprve slyším že vůbec nějaké auto mělo abs a zároveň proporcionální ventil, u VW všechny auta s abs z důvodu úspory nákladů neměli mechanický proporcionální ventil.
ABS - má smysl, auto při krizovém brzdění pokračuje rovně, neskončí v hodinách a nenarazí bokem do překážky.
ASR/kontrola trakce - u výkonějších aut má smysl. s kdejakým fwd hothatchem se průměrný řidič rozjede rychleji s kontrolou trakce než bez ní. v běžném provozu ji nechávám zapnutou, vypínám pouze když si chci zablbnout
tempomat - hloupý neadaptivní - mám ve všech svých autech, na dálnicích používám, mimo dopravní špičky to je OK, s ACC zkušenost nemám.
line assist - mám ve fordu na dálnici a širokých silnicích funguje bez výhrad, ford má tlačítko na páčce blinkru kterým se snadno vypíná při sjezdu z dálnice.
parkovací asistent/samočinné parkování - občas to je fajn, když večer dojedu domů po náročném dni a je tma, tak to usnadní parkování.
parkovací kamera - není to úplně asistent ale když střídáte více aut a některé mají i pevné tažné tak je to pomocník k nezaplacení.
asistent dálkových světel - ve fordu funguje dobře, spokojenost.
startstop - k ničemu, vypínám po každém nastartování.
ESP - všechny auta co mám jsou předokolky, 10 let jsem měl auta bez esp, naučil jsem se že se brzdí před zatáčkoum ne panicky v zatáčce. esp mi do řízení nehrabe, při běžné jízdě ho nemám potřebu vypínat.
Limiter rychlost - ve fordu co mám jde zapnout, po každém nastartování je defaultně vypnutý jako tempomat a je to dobře protože je to systém nahovno a řídí se s ním velice nepříjemně, šlapete na pedál a ono to nejede a nevíte proč když kuře nesvítí a auto v nouzovém režimu není.
Ahoj, to elektrické vozítko je co zač? motor vypadá že bude mít par kilowat a za 560 liber i se střídačem to vypadá jako dobrý deal
nedržel bych se striktně dieslu, pokud pan doktor nepotřebuje vozit rodinu, vybíral bych z kategorie menších aut. vw polo, ford fiesta, mazda 2, v nejhorším fabia (nejširší výběr, ale často to bude vylitaný služebák a má strašně nepohodlné sedačky). Určitě bych vybírat v horní polovině budgetu a hledat auto v co nejlepším stavu než koupit vrak za 40, do kterého pak nasype dalších 60 za servis. rozdíl ve spotřebě nafta vs benzín je u malého auta celkem malý ale servis naftového motoru potencionálně dost dražší.
Hodně záleží na plánovaném využití auta. taky jsem si prošel oběma světy, jak opravitelná, tak relativně spolehlivá auta. 5 let jsem měl jako daily kiu clarus, pak 5 let daily hyundai coupé s docela ojedinělým motorem V6.
Pokud to má být daily, tak koupit něco na co jsou špatně dostupné díly je problém. pro díly pak budete jezdit autobusem nebo půjčeným autem bůh ví kam. to byl případ kie i hyundaie. naštěstí problémy které by auto znepojízdnily se objevili pouze 2 za 10 let. K dobře opravitelným autům - mám zkušenost s vw caddy, v rumusku odešla spojka, v pondělí večer jsme auto dotáhli do nejbližšího vesnického servisu, ve středu ráno odjížděli s novou spojkou. sázka na rozšířenou techniku se vyplatila.
Když si ojetinu kupujete na víkendy nebo jinou zábavu a je vám jedno že auto bude třeba 2 měsíce stát a čekat na díly (nebo až budou peníze na díly), pak není důvod nekoupit si nějaké originální auto.
Proč si servisuju auto sám - protože mě to baví a zrelaxuju se u toho (v zaměstnání pracuju v kanceláři). Na výsledku mám rád ten pocit že jsem to dokázal sám. Jestli bude práce radost nebo konstantní proud nadávek záleží na autě, prostoru a vybavení. Je velký rozdíl jestli děláte na nějakém francouzkém krámu, v roztrhaných teplákách a na nerovné dlažbě, nebo si koupíte kvalitní montérky, rázový utahovák, utahovák na filtry a děláte na nějakém autě u kterého při výrobě počítali s tím že to někdo bude opravovat (třeba hyundai, tam vám stačí klíče 10,12,17 skoro na rozebrání celého auta, ne jak škodovka kde potřebujete celou sadu včetně imbusu, torxu a zxn nádstavců).
já za nejsmutnější považuju to že ani po mnoha letech co je zavedeno pravidlo zipu, 3/4 řidičů ho nedodržují a pak všichni stojíme v kolonách zbytečně o mnoho déle než by bylo nutné
Na drive thru nejezdím, když už jím na cestách tak radši zaparkuju na parkovišti před kfc/mekáčem/jinou restaurací, udělám pár kroků, protáhnu se, koupím jídlo a sním ho v restauraci nebo na lavičce venku. Jednak protažení a pár kroků uprostřed cesty je fajn, druhak nechci mít interiér auta zapatlaný od všeho možného.
Zrovna dnes jsem ze svého hyundai coupé přesednul na pár dnů do felicie. I když ty auta od sebe dělí jen 4 roky je to obrovský rozdíl. Co mi na felicii fakt hodně chybí: 1. automatická klimatizace (felda nemá ani manuální) nebaví mě pořád hýbat s páčkami kdykoliv je mi moc zima/horko/mlží se skla. 2. centrální zamykání s DO, 4. elektrická okna, 5. otevírání nádrže tlačítkem/páčkou. 6. elektrické ovládání zrcátek. 7. vyhřívání zrcátek, 8 cyklovač stěračů s nastavitelnou prodlevou. kdybych přesednul do něčeho ještě staršího s karburátorem určitě by mě štvala absence vstřikování a nutnost hrát si se sytičem.
To samé mě taky napadlo, kdybych měl nějaký vhodný pozemek a nějakej ten milion navíc, tak postavit dragstrip nebo malý polygon. Kdyby to bylo jenom o koupi kusu pole a položení asfaltu tak by to možná i mohlo fungovat s nějakým normálním vstupným. Nicméně jsme v česku, takže by nejspíš stavbě předcházela 20let dlouhá právní bitva se stavebním úřadem a různými spolky eko-blbečků a kdyby se tohle mělo promítnout do ceny vstupného, tak to nebude o moc levnější než velké okruhy :-( nicméně kdyby tu někdo něco takového na moravě postavil tak jej rád podpořím a přijedu si zajezdit.
Poslední komentáře
- AAMole, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Vzhledově mi to přijde povedený. Hlavně v porovnaní s tím,... - mariov8, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Nazývat se to nový Sharan, je to bomba. Ale dostal jméno... - Wakantanka, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
To skôr 2008, Mokka, C3 :) a to ešte má doraziť takto prekabátená... - sheogh, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Maximalka 150 :-) Je to vlastne zlutej Duster bez 4x4 :-D - sheogh, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Stylovy to mozna je, ale auto roku? To jsme to dopracovali - VK, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Předohrab. To s elektrikou vážně ne-e. - Habakukk, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Nikdo, proto přispěchali se spalovací verzí. - Romus, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Jako fakt by mě zajímalo kdo si toto "auto roku"... - Jaromír Soukup, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Žehlička je asi přece jen lepší. Neměl jsem sice bohužel... - afro-r1, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Rekl bych, ze je pod krytkou na loketce obycejny sroub. Na sedacce... - S.h.I.t., Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Melo by jit 2-3-2 udelat, ale musi byt sedacky bez loketek (v nabidce... - Hansoff, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
V prezentaci na oficiálních stránkách ta možnost vidět... - Wakantanka, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
A kam by si ju dal? Ja aspoň z fotiek a popisu tomu rozumiem... - afro-r1, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Podle fotek bych rekl, ze s jednou prikoupenou sedackou je z toho... - Pólin, Ford Puma ST Ecoboost Hybrid: Velká...
Tak to je bizar. Prvnich par hodin u clanku nebyla tabulka s technickymi...
Poslední inzeráty
1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
2017 rok výroby
419 koní výkon
6 162 ccm objem
1973 rok výroby
138 koní výkon
6 555 ccm objem
1980 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?
77 komentářů - MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?
52 komentářů - Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
35 komentářů - 5 věcí, které se mi líbí na novém BMW řady 5
34 komentářů - Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou
33 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Ford Falcon se vrací?
31 komentářů - Bezpečnost až na hranu šílenství
28 komentářů - Kia EV9: Představení a první jízdní dojmy
27 komentářů