Pavel „pidi“ Doležal
| Bydliště | Hradec Králové |
|---|---|
| Registrace | před 3.1 rok. |
| Poslední aktivita | před 9.1 měs. |
| Komentářů u článků | 15 |
| Pozitivních komentářů u článků | 10 |
| Negativních komentářů u článků | 2 |
Posledních 50 komentářů
Premio, Corona, Carina, Caldina nic?
508 2.0Hdi EAT8. Bez GT, navic priplatkova hneda masazni sedadla. Nulovy “streetcredit” = nulovy zajem zlodeju…
Žádné 24k zlato? Už ano mafiáni nemají vkus… …a v centru vyhřezlé přes dvě parkovací je samozřejmě milujeme…
Myslim, že to Kubajs krásně shrnul. Potloukám se po Koncernu od 2014, v MEBu od 2018 a v práci to žere málokdo. Třetina lidí jsou nadšenci, co ve volném čase látají ameriky, druhá třetina vozí rodinu v čemkoli za 200k a ta poslední jsou manageři, pár pozérů a kluci po škole, kteří točí zvýhodněné roční leasingy a plní jimi ŠkodaPlus. Protože mít v pětadvaceti novou Octavii RS je hustý…
Nová auta kupuje zcela jiná sorta lidí, než je vyvíjí a činí tak na základě zcela bizarních popudů a rozhodnutí. Vlastně s trochou nadsázky nechápeme kdo to kupuje…
400V architektura, bezmanganova baterka, vsechny ty nearetovane prepinace (na zadni okna)… Prvky z id.3 rozhazene po vetsim prostoru… MEB nakonec celkem uzral, ale v tomto stacu mel jit do produkce v roce 2018…
i3, pak citigo s vetsi baterkou z eGolfa, ackoli tady by vystacil i puvodni e-up s polovicni baterkou. Leaf prvni generace rozhodne ne, nema chlazeni clanku (proto tolik mrtvol), zoe nemam zkusenost. Cokoli od VW prohnat ODISem a vyupdatovat na nejnovejsi verze.
Spis ale nechapu ten taxitasky fetis. Jako hodte kamenem, ale tenhle usecase primo krici nikoli BMW i3, ale Tatra T3
Tohle projde homologaci jedine jako traktor, bagr nebo traktorbagr… Rozhodne ne NCAPem. Jako auto to nema v Evrope co delat…
To už zdaleka vždycky neplatí. Takový dvojpříklad. U AC nabíjení v Číně prohodili samce/samici a přidali solenoid ala SAE1772 (což je k naštvání, protože na sílu děláš další standard). Ale u DC má GB/T konektor na sobě má 12V/10A aux power, který uživí palubní síť naživu i bez stykačů (což na CCS fakt chybí).
Rozhodně jsou odvětví, kde nemají konkurenci (třeba FVE) a že do automobilek posílají na školení jeden měsíc politicky uvědomělé dementy neznamená, že další měsíc nepřijedou fakt šikovní kluci. Koneckonců SAIC je joint-venture partner.
V lednu 2018 jsme prochazeli komponenty z Tesly 3. HV elektrika byla udelana velmi slusne, hlavne ale koncepce vse v jednom je cistsi a lepsi Jen ten dekl byl jak kdybys to delal doma na kolene. Nektere odlitky kazove, konektory blbe osetrene proti prolinani vody… …blbosti co se celkem snadno doucis… Smradlave auto nechci, ale jsou lepsi pristupy nez navrhnout plaformu tak rozdrobenou, abych mohl kazdemu dodavateli “hodit kost”. Schvalne koukej po mnostvi “oranzovych dratu”. V tech lepsich EV jich je mene…
50kW LiFePo a 1C nabíjení jsou objektivně dobré zprávy. Alespoň to nesmrdí od začátku průserem jako nechlazený leaf nebo “naše” ID.x s bezmanganovou baterkou…
Tak a přesně to se stane, když v souladu s pravidly provozu prototypů mimo fabriku nestihnete do minuty přikrýt auto plachou a zamknout čtyřmi klíčky…
Rok a půl jsem žil v Hondě Odyssey (Shuttle). Najeto 27tkm. Misto 2. a 3. rady postel. Bydlik jsem z toho nedelal, vzadu jsem mel velky spacak a krosnu. Kdyz bylo pod nulou, varil jsem na plynu i mezi prednimi sedadly. Za 50k je to delsi “Sharan” s 4x4. , Jezdil jsem s ni po ledovci i 100km po plazi. Akorat je asi lepsi koupit ji v US ci Asii a privezt ji domu, protoze v evrope jezdi neco okolo 3ks…
Přesně tak. Combo zasuvka ma proto DC kabelaz stale stejnou (50mm2). Tzn. ty slabsi drahy vedou k tepelnemu cerpadlu, menicum, mezi baterii a onboard chargerem, ale nikoli k DC portum., protoze preneseny vykon je zdvojnasoben napetim, nikoli proudem.
Clanky jako takove se hreji stale stejne bez ohledu na serioparalelni konfiguraci. Vetsi baterie na tom jsou malinko lepe, protoze pri danem vykonu nabijecky vychazi nizsi C. To je jedine na cem zalezi. Treba baterka MEBu muze mit dle kapacity 7,9,10 nebo 12 modulu a tlacit 50kW do 7 modulu je skoro dvojnasobny proud clankem nez 12 modulu. Duvod, proc se krome Taycanu koncern nepoustel do 800V byla cena leistung elektroniky. Kondenzatory a IGBT/FETy jsou na 630V jeste relativne levne. Ty na 1000V uplne ne.
Takze nas ceka trideni nabijecek na 400V a 800V.
Dost materiali na maly serial…
Já sem přispívám dvakrát ročně, ale tohle je příšerná blbost. “ Zjednodušeně – čím více voltů, tím rychleji nabíjím, protože kabely mají menší odpor a tudíž se tolik nepřehřívají.”.
Moc prosím o opravu, ať fyzikové nemusí rotovat v rakvích…
Jsou stale jeste made in Macau?