pidi
Jméno | Pavel Doležal |
---|---|
Bydliště | Hradec Králové |
Registrace | před 19.2 měs. |
Poslední aktivita | před 8.3 hod. |
Komentářů u článků | 8 |
Pozitivních komentářů u článků | 7 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Editorial
Co čekat od vývojáře v automobilce, kterému se i za volantem vlastního auta dělá špatně? Než si v některém z příštích příspěvků povíme, jak vyrobit wallbox z kabelu od míchačky, projdeme si, co všechno je na současném ekonáboženství špatně a jak to patrně skončí.
Cholera & proud
Teplo. Nejneužitečnější forma energie ze všech. Nejen, že všude kolem nechtěně a nevítaně vzniká, ještě když ji máme přeměnit na něco použitelného, daří se to s účinností, kvůli které by nejeden obchodní zástupce raději změnil místo.
Francie, adBlue a SMEG
Krátký report o tom, jak mi Kubajs před dvěma lety pomohl vybrat auto, jak jsem se vyhnul výměně nádrže na adBlue, o vodě v displayi a nulovém zabezpečení infotaimentu SMEG+
Posledních 50 komentářů
To už zdaleka vždycky neplatí. Takový dvojpříklad. U AC nabíjení v Číně prohodili samce/samici a přidali solenoid ala SAE1772 (což je k naštvání, protože na sílu děláš další standard). Ale u DC má GB/T konektor na sobě má 12V/10A aux power, který uživí palubní síť naživu i bez stykačů (což na CCS fakt chybí).
Rozhodně jsou odvětví, kde nemají konkurenci (třeba FVE) a že do automobilek posílají na školení jeden měsíc politicky uvědomělé dementy neznamená, že další měsíc nepřijedou fakt šikovní kluci. Koneckonců SAIC je joint-venture partner.
V lednu 2018 jsme prochazeli komponenty z Tesly 3. HV elektrika byla udelana velmi slusne, hlavne ale koncepce vse v jednom je cistsi a lepsi Jen ten dekl byl jak kdybys to delal doma na kolene. Nektere odlitky kazove, konektory blbe osetrene proti prolinani vody… …blbosti co se celkem snadno doucis… Smradlave auto nechci, ale jsou lepsi pristupy nez navrhnout plaformu tak rozdrobenou, abych mohl kazdemu dodavateli “hodit kost”. Schvalne koukej po mnostvi “oranzovych dratu”. V tech lepsich EV jich je mene…
50kW LiFePo a 1C nabíjení jsou objektivně dobré zprávy. Alespoň to nesmrdí od začátku průserem jako nechlazený leaf nebo “naše” ID.x s bezmanganovou baterkou…
Tak a přesně to se stane, když v souladu s pravidly provozu prototypů mimo fabriku nestihnete do minuty přikrýt auto plachou a zamknout čtyřmi klíčky…
Rok a půl jsem žil v Hondě Odyssey (Shuttle). Najeto 27tkm. Misto 2. a 3. rady postel. Bydlik jsem z toho nedelal, vzadu jsem mel velky spacak a krosnu. Kdyz bylo pod nulou, varil jsem na plynu i mezi prednimi sedadly. Za 50k je to delsi “Sharan” s 4x4. , Jezdil jsem s ni po ledovci i 100km po plazi. Akorat je asi lepsi koupit ji v US ci Asii a privezt ji domu, protoze v evrope jezdi neco okolo 3ks…
Přesně tak. Combo zasuvka ma proto DC kabelaz stale stejnou (50mm2). Tzn. ty slabsi drahy vedou k tepelnemu cerpadlu, menicum, mezi baterii a onboard chargerem, ale nikoli k DC portum., protoze preneseny vykon je zdvojnasoben napetim, nikoli proudem.
Clanky jako takove se hreji stale stejne bez ohledu na serioparalelni konfiguraci. Vetsi baterie na tom jsou malinko lepe, protoze pri danem vykonu nabijecky vychazi nizsi C. To je jedine na cem zalezi. Treba baterka MEBu muze mit dle kapacity 7,9,10 nebo 12 modulu a tlacit 50kW do 7 modulu je skoro dvojnasobny proud clankem nez 12 modulu. Duvod, proc se krome Taycanu koncern nepoustel do 800V byla cena leistung elektroniky. Kondenzatory a IGBT/FETy jsou na 630V jeste relativne levne. Ty na 1000V uplne ne.
Takze nas ceka trideni nabijecek na 400V a 800V.
Dost materiali na maly serial…
Já sem přispívám dvakrát ročně, ale tohle je příšerná blbost. “ Zjednodušeně – čím více voltů, tím rychleji nabíjím, protože kabely mají menší odpor a tudíž se tolik nepřehřívají.”.
Moc prosím o opravu, ať fyzikové nemusí rotovat v rakvích…
Jsou stale jeste made in Macau?
Poslední komentáře
- afro-r1, Maserati Khamsin: Skoro zapomenutý...
Nevim, ja byla definovana bariera petimilovemu narazu. Treba... - Driver79, u blogu Diag #1: Kupujeme káru
Neco malo uz jsem zdiagnostikoval, ale z tohohle clanku mam porad... - kotzitzaq, Maserati Khamsin: Skoro zapomenutý...
Nepředpokládám, že by (zvlášť) italové nedokázali zakrýt... - afro-r1, Maserati Khamsin: Skoro zapomenutý...
Podle me byly v plechu diry po drzacich narazniku a potrebovali... - Jakub Pospíšil, u blogu Diag #1: Kupujeme káru
1. Vyšlo to současně, ale tady to zaříznul anti-bot co nepouští... - Hruskap, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
To vypadá dobře! Koukám, že se pojede Chodová Planá a Úterý... - Irwinek, Maserati Khamsin: Skoro zapomenutý...
Sice všechna tahle Maserati znám, ale takhle detailně jsem... - bkralik, u blogu Diag #1: Kupujeme káru
https://dfens-cz.com/diagnostika-spalovaku-1-kupujeme-karu/ Hele... - Søren, u blogu AKTUALIZACE 2024 : Smolíkova...
Pokud si chcete usetrit cas, nervy, hodne penez a starosti se soudy,... - Marek Brunner, u blogu AKTUALIZACE 2024 : Smolíkova...
Dobrý den, pane Smolo, Děkujeme za Váš blog, věřím,... - František Čáslavský, u blogu AKTUALIZACE 2024 : Smolíkova...
A doba dodání aut už se zkrátila nebo se to stále musí... - Marek Brunner, u blogu AKTUALIZACE 2024 : Smolíkova...
Zkus Jesseho Streetera - Jakub Pospíšil, u blogu Diag #1: Kupujeme káru
Redakční poznámka: kvůli chybějící titulní fotce neprošel... - Perníček, Maserati Khamsin: Skoro zapomenutý...
Chápu, že z hlediska legislativy tam museli narvat ty ohyzdné... - Frodo, Subaru Crosstrek Executive: Jednoduchý...
Mohu se zeptat na zásahy Eyesight? Když jezdím, tak si nějak...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
170 koní výkon
2 400 ccm objem
2019 rok výroby
401 koní výkon
5 654 ccm objem
2007 rok výroby
160 koní výkon
0 ccm objem
2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní Tatraplan
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné stříbro
25 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů