načítám data...

pidi

JménoPavel Doležal
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 13.9 měs.
Poslední aktivitapřed 1.8 hod.
Komentářů u článků4
Pozitivních komentářů u článků4
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Editorial

09. října 2022, 15:49 8 komentářů

Co čekat od vývojáře v automobilce, kterému se i za volantem vlastního auta dělá špatně? Než si v některém z příštích příspěvků povíme, jak vyrobit wallbox z kabelu od míchačky, projdeme si, co všechno je na současném ekonáboženství špatně a jak to patrně skončí.

Cholera & proud

15. října 2022, 01:04 20 komentářů

Teplo. Nejneužitečnější forma energie ze všech. Nejen, že všude kolem nechtěně a nevítaně vzniká, ještě když ji máme přeměnit na něco použitelného, daří se to s účinností, kvůli které by nejeden obchodní zástupce raději změnil místo.

Francie, adBlue a SMEG

03. srpna 2023, 19:32 5 komentářů

Krátký report o tom, jak mi Kubajs před dvěma lety pomohl vybrat auto, jak jsem se vyhnul výměně nádrže na adBlue, o vodě v displayi a nulovém zabezpečení infotaimentu SMEG+


Posledních 50 komentářů

pi
pidi
18. listopadu 2023, 18:01
4
Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?

Rok a půl jsem žil v Hondě Odyssey (Shuttle). Najeto 27tkm. Misto 2. a 3. rady postel. Bydlik jsem z toho nedelal, vzadu jsem mel velky spacak a krosnu. Kdyz bylo pod nulou, varil jsem na plynu i mezi prednimi sedadly. Za 50k je to delsi “Sharan” s 4x4. , Jezdil jsem s ni po ledovci i 100km po plazi. Akorat je asi lepsi koupit ji v US ci Asii a privezt ji domu, protoze v evrope jezdi neco okolo 3ks…

pi
pidi
23. srpna 2023, 23:57
2
Kia EV6 GT-Line: Elektromobil na dlouhé cesty

Přesně tak. Combo zasuvka ma proto DC kabelaz stale stejnou (50mm2). Tzn. ty slabsi drahy vedou k tepelnemu cerpadlu, menicum, mezi baterii a onboard chargerem, ale nikoli k DC portum., protoze preneseny vykon je zdvojnasoben napetim, nikoli proudem.
Clanky jako takove se hreji stale stejne bez ohledu na serioparalelni konfiguraci. Vetsi baterie na tom jsou malinko lepe, protoze pri danem vykonu nabijecky vychazi nizsi C. To je jedine na cem zalezi. Treba baterka MEBu muze mit dle kapacity 7,9,10 nebo 12 modulu a tlacit 50kW do 7 modulu je skoro dvojnasobny proud clankem nez 12 modulu. Duvod, proc se krome Taycanu koncern nepoustel do 800V byla cena leistung elektroniky. Kondenzatory a IGBT/FETy jsou na 630V jeste relativne levne. Ty na 1000V uplne ne.
Takze nas ceka trideni nabijecek na 400V a 800V.
Dost materiali na maly serial…

pi
pidi
23. srpna 2023, 16:51
2
Kia EV6 GT-Line: Elektromobil na dlouhé cesty

Já sem přispívám dvakrát ročně, ale tohle je příšerná blbost. “ Zjednodušeně – čím více voltů, tím rychleji nabíjím, protože kabely mají menší odpor a tudíž se tolik nepřehřívají.”.

Moc prosím o opravu, ať fyzikové nemusí rotovat v rakvích…

pi
pidi
09. dubna 2023, 00:11
2

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC Yukon Denali 2017
GMC Yukon Denali

2017 rok výroby
419 koní výkon
6 162 ccm objem

Chrysler Newport  1973
Chrysler Newport

1973 rok výroby
138 koní výkon
6 555 ccm objem

Chevrolet Blazer  1980
Chevrolet Blazer

1980 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Oldsmobile 88 Dynamic 4 door flattop 1960
Oldsmobile 88 Dynamic 4 door flattop

1960 rok výroby
300 koní výkon
6 500 ccm objem