načítám data...

pidi

JménoPavel Doležal
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 19.7 měs.
Poslední aktivitapřed 1.9 dny
Komentářů u článků8
Pozitivních komentářů u článků7
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Editorial

09. října 2022, 15:49 8 komentářů

Co čekat od vývojáře v automobilce, kterému se i za volantem vlastního auta dělá špatně? Než si v některém z příštích příspěvků povíme, jak vyrobit wallbox z kabelu od míchačky, projdeme si, co všechno je na současném ekonáboženství špatně a jak to patrně skončí.

Cholera & proud

15. října 2022, 01:04 20 komentářů

Teplo. Nejneužitečnější forma energie ze všech. Nejen, že všude kolem nechtěně a nevítaně vzniká, ještě když ji máme přeměnit na něco použitelného, daří se to s účinností, kvůli které by nejeden obchodní zástupce raději změnil místo.

Francie, adBlue a SMEG

03. srpna 2023, 19:32 5 komentářů

Krátký report o tom, jak mi Kubajs před dvěma lety pomohl vybrat auto, jak jsem se vyhnul výměně nádrže na adBlue, o vodě v displayi a nulovém zabezpečení infotaimentu SMEG+


Posledních 50 komentářů

pi
pidi
31. března 2024, 14:34
1
MG5 Electric: Zajímavá směsice jízdní vytříbenosti a zbytečných chyb

To už zdaleka vždycky neplatí. Takový dvojpříklad. U AC nabíjení v Číně prohodili samce/samici a přidali solenoid ala SAE1772 (což je k naštvání, protože na sílu děláš další standard). Ale u DC má GB/T konektor na sobě má 12V/10A aux power, který uživí palubní síť naživu i bez stykačů (což na CCS fakt chybí).
Rozhodně jsou odvětví, kde nemají konkurenci (třeba FVE) a že do automobilek posílají na školení jeden měsíc politicky uvědomělé dementy neznamená, že další měsíc nepřijedou fakt šikovní kluci. Koneckonců SAIC je joint-venture partner.

pi
pidi
30. března 2024, 23:58
1
MG5 Electric: Zajímavá směsice jízdní vytříbenosti a zbytečných chyb

V lednu 2018 jsme prochazeli komponenty z Tesly 3. HV elektrika byla udelana velmi slusne, hlavne ale koncepce vse v jednom je cistsi a lepsi Jen ten dekl byl jak kdybys to delal doma na kolene. Nektere odlitky kazove, konektory blbe osetrene proti prolinani vody… …blbosti co se celkem snadno doucis… Smradlave auto nechci, ale jsou lepsi pristupy nez navrhnout plaformu tak rozdrobenou, abych mohl kazdemu dodavateli “hodit kost”. Schvalne koukej po mnostvi “oranzovych dratu”. V tech lepsich EV jich je mene…

pi
pidi
30. března 2024, 16:11
1
MG5 Electric: Zajímavá směsice jízdní vytříbenosti a zbytečných chyb

50kW LiFePo a 1C nabíjení jsou objektivně dobré zprávy. Alespoň to nesmrdí od začátku průserem jako nechlazený leaf nebo “naše” ID.x s bezmanganovou baterkou…

pi
pidi
13. prosince 2023, 00:20
0
Lancia neumírá! Alespoň zatím...

Tak a přesně to se stane, když v souladu s pravidly provozu prototypů mimo fabriku nestihnete do minuty přikrýt auto plachou a zamknout čtyřmi klíčky…

pi
pidi
18. listopadu 2023, 18:01
4
Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?

Rok a půl jsem žil v Hondě Odyssey (Shuttle). Najeto 27tkm. Misto 2. a 3. rady postel. Bydlik jsem z toho nedelal, vzadu jsem mel velky spacak a krosnu. Kdyz bylo pod nulou, varil jsem na plynu i mezi prednimi sedadly. Za 50k je to delsi “Sharan” s 4x4. , Jezdil jsem s ni po ledovci i 100km po plazi. Akorat je asi lepsi koupit ji v US ci Asii a privezt ji domu, protoze v evrope jezdi neco okolo 3ks…

pi
pidi
23. srpna 2023, 23:57
2
Kia EV6 GT-Line: Elektromobil na dlouhé cesty

Přesně tak. Combo zasuvka ma proto DC kabelaz stale stejnou (50mm2). Tzn. ty slabsi drahy vedou k tepelnemu cerpadlu, menicum, mezi baterii a onboard chargerem, ale nikoli k DC portum., protoze preneseny vykon je zdvojnasoben napetim, nikoli proudem.
Clanky jako takove se hreji stale stejne bez ohledu na serioparalelni konfiguraci. Vetsi baterie na tom jsou malinko lepe, protoze pri danem vykonu nabijecky vychazi nizsi C. To je jedine na cem zalezi. Treba baterka MEBu muze mit dle kapacity 7,9,10 nebo 12 modulu a tlacit 50kW do 7 modulu je skoro dvojnasobny proud clankem nez 12 modulu. Duvod, proc se krome Taycanu koncern nepoustel do 800V byla cena leistung elektroniky. Kondenzatory a IGBT/FETy jsou na 630V jeste relativne levne. Ty na 1000V uplne ne.
Takze nas ceka trideni nabijecek na 400V a 800V.
Dost materiali na maly serial…

pi
pidi
23. srpna 2023, 16:51
2
Kia EV6 GT-Line: Elektromobil na dlouhé cesty

Já sem přispívám dvakrát ročně, ale tohle je příšerná blbost. “ Zjednodušeně – čím více voltů, tím rychleji nabíjím, protože kabely mají menší odpor a tudíž se tolik nepřehřívají.”.

Moc prosím o opravu, ať fyzikové nemusí rotovat v rakvích…

pi
pidi
09. dubna 2023, 00:11
2

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet CK1500 Cheyenne 1989
Chevrolet CK1500 Cheyenne

1989 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ  2004
Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ

2004 rok výroby
147 koní výkon
1 800 ccm objem

Ford Expedition EL Limited 2013
Ford Expedition EL Limited

2013 rok výroby
305 koní výkon
5 400 ccm objem