načítám data...

Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Každý z nás má jiné potřeby, co se auta týče. Jak by to vypadalo, kdybyste nemuseli dělat žádné kompromisy?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Často slýchávám názor, že automobilky dnes už nevyrábí auta, podle toho, co chce zákazník, nýbrž se mu pouze snaží prodat produkt, který vymyslel nějaký hlavoun kdesi v kanceláří odtržený od reality. Ono to tak samozřejmě není, přeci jen z marketingového hlediska by to nedávalo moc velký smysl. Udat na trhu produkt, o který by nebyl zájem, je velmi složitý úkol. Je výrazně jednodušší, udělat si pořádný průzkum dopředu a nabídnout něco, co lidé opravdu chtějí. Všechny ty modely, karosářské varianty, které v posledních letech zmizely ze světa, se nenabízí z toho nejprostšího důvodu. Prostě o ně nebyl dostatečný zájem. Takhle jednoduché to je. Dnes tu však nehodlám psát stesky nad tím, jak mi chybí kombík z malého auta (ten mi vlastně vůbec nechybí), jak mi schází rozmanitější nabídky vozů střední třídy (to mi docela chybí), či snad dokonce pořádné MPV (toho jsem nikdy nebyl fanoušek). Dnes se vás chci zeptat na něco jiného, byť to s tím tak trochu souvisí.

Představte si, že máte tu krásnou možnost, postavit si automobil, přesně podle svých přání a tužeb. Nepopsaný list papíru, můžete nechat pracovat svou fantazii, jen s jednou malou podmínkou. Musí to být auto pro každý den, pro takovéto běžné cestování do práce, z práce, na nákupy, výlety s dětmi a podobné kratochvíle obyčejného dne. Už začínáte mít konkrétní představu? Bude nějaká malá a veselá nákupní taška, kterých také v posledních letech ubývá? Nebo snad velký rodinný kombík s pořádným kufrem? Silný sedan klasických tvarů? Futuristický elektromobil? Rámový offroad, pro pořádnou dávku dobrodružství? Či snad byste rádi jezdili každý den v ultimativním sporťáku ze staré školy? Pojďte se teď nad tím trochu zamyslet. Já vykopávám.

Primární otázkou je volba samotné karoserie. A hned takhle na začátku si nejsem úplně jist, co bych v tomto ohledu chtěl. Jasně, dlouhá léta mám slabost pro klasické sedany, stále to považuji za ideální typ automobilu. Jenže mám také nějakou rodinu a musím být zodpovědný i vůči jejím prostorovým nárokům. Nevozím sice už žádný dětský kočárek, takže by se asi teoreticky dal ten sedan obhájit, však se teď také z velké části dopravuji v poslední době kabrioletem a nějak to jde. Nicméně vždy mám rád nějakou tu rezervu, na všelijaké sportovní propriety je třeba vcelku dost prostoru a tetris mě nikdy nebavil. Takže nějaký kombík? Ano, to je samozřejmě též možnost. Aktuální rodinný automobil je středně velký kombík a vlastně dost vyhovuje, co do prostorových nároků. S jednou malou výjimkou. Potřeboval bych, aby byl trochu vyšší. Tak nějak jsem zjistil, že tu vyšší světlou výšku na cestách vlastně docela využiju, navzdory faktu, že 90% času trávím ve městě. Zbývají tedy dvě možnosti, outdoorový zvednutý kombík, anebo nějaké středně velké SUV. Přičemž bych se ve výsledku asi pravděpodobně přiklonil k variantě číslo 2. Obyčejné SUV na rozumném půdorysu tak, aby se dalo rozumně zaparkovat ve městě, kde se beztak bude pohybovat nejčastěji. To bychom tedy měli první část.

Druhou důležitou věcí je pohonná jednotka. A tady jsem byl trochu na vážkách. Dlouhá léta jsem byl zastáncem myšlenky, že není nad klasický benzínový motor (to, že aktuálně mám dva diesely je spíše dílem náhody). Jenže poslední roky se priority trochu mění. Už netrávím za volantem zdaleka tolik času a když už, tak se pohybuju v drtivé většině především po Praze. Otočilo se to natolik, že bych možná už byl schopen uvažovat o čistě elektrickém autě. Nabíjení mi problém nedělá ani na sídlišti, při aktuálním nájezdu by to beztak vycházelo tak na jedno nabíjení týdně. I přes tohle bych však nakonec asi do elektromobilu asi nešel. Jsem člověk, který má rád jistotu. Nakonec bych tak volil dobíjecí hybrid (paradoxně mi právě tohle řešení dlouho nedávalo žádný smysl) s aspoň stokilometrovým dojezdem, spojený s ideálně benzínovým šestiválcem jako zálohou, na dovolené, výlety a tak podobně. Je to vlastně stejné, jako s tou karoserií výše. Většinu cest zvládnu s nepraktickým kabriem, ale chci mít možnost hodit do auta dětská kola, koloběžky nebo třeba golfovou výbavu. Na velkou dovolenou jedu sice jen dvakrát ročně, ale chci aby se mi tam vešly věci na 14 dní k moři, či kompletní lyžařská výbava pro čtyři. Nejčastěji se pohybuju po městě, ale i tak se mi třeba jednou za 14 dní hodí vyšší světlá výška. Prostě hra na jistotu. Stejně je to i s tím motorem. S EV by to asi nějakým způsobem šlo, ale chci jistotu na delší výlety, dovolené a tak podobně.

Takže jaký je výsledek? Vlastně dost očekávaný. I kdybych měl tu možnost vymyslet si auto pro běžné denní potřeby přesně dle svého receptu, beztak by to skončilo hybridním SUV. Smutné? Možná. Ale taková je realita. A jak by vypadalo vaše auto pro každý den, kdybyste měli možnost jej postavit přesně podle svého? Diskuze je vaše.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

S.
S.h.I.t.
30. května 2024, 07:52
1

Jsem nenarocny. Sedmimistne MPV v konfiguraci 2-3-3, sedacky samostatne sklapeci do urovne rovne podlahy.kufru. Motorizace: idealne ala 2.5 hybrid od toyoty, protoze v takhle velkem aute EV zatim neverim na dojezd v kombinaci s hmotnosti, aerodynamikou a predpokladanym vyuzivanim. Zvednute nepotrebuju, takze SUV ne. Proste klasicke MPV s modernim motorem. Pro me idealni daily na vetsinu roku.

reagovat
ReVolte
30. května 2024, 09:45
1

Takže Galaxy 2,5 Duratec Hybrid? :)

Is
Iskar
30. května 2024, 10:00
1

Skôr to vidím na Lexus LM, ktorý tu bol recenzovaný predvčerom. :) Mimochodom, neďaleko od nášho domu parkuje Toyota Vellfire, tá by mi asi tiež stačila.

S.
S.h.I.t.
30. května 2024, 11:00
1

ReVolte: v podstate ano :D .
Iskar: LM jse strasne osklivy z venku :D a Toyota jakbysmet
a koukam ,ze tam mam preklep. Konfigurace 2-3-2. Podstatne je, aby to nebyla 2-2-3 :D

af
afro-r1
30. května 2024, 09:51
3

Zvednuty odhlucneny M3 Touring zadokolka s manualem.

reagovat
Ronoath
30. května 2024, 09:54
0

Pro mě prosím sedan velikosti Superbu, s atmosférickým benzinovým motorem s šesti válci a pohonem všech kol. Béžový interiér (to se nám nějak začalo z aut vytrácet, proč?) a obklady ze dřeva. Pokud možno slušné audio.

V rámci praktičnosti stačí elektricky otvírané víko kufru a síťový program.

Když to celé bude vypadat jako staré čtyřoké Jaguary XJ a v British Racing green, bude to značka ideál:-)

reagovat
Romus
30. května 2024, 10:40
1

Kastle viz níže, trochu zvednutá, bez zadních sedaček, pohon všech kol, PHEV - V8 z Mustangu + 150kw elektromotor, dojezd na elektriku tak 100km, všichni moderní pomocníci ale s vypnutím přes jedno tlačítko, nezávislé topení/chlazení. Váha tak 1500kg, cena do milionu. Pokud to někdo bude prodávat, tak to objednám, čestný skautský.

reagovat
Romus
30. května 2024, 10:41
0

zapomenul jsem na záruku 20 let.

krab
30. května 2024, 11:14
0

jee, moje Z3jka tehdejší ... to bylo fakt hezký auto ... dneska jezdím jako daily nástupcem, Z4 Coupe a musím říct, že v několika ohledech byla ta stará "bota" fakt lepší

bo
bonup
30. května 2024, 10:59
7

Ja už to vyřešil: na ježdění mám EV a pro radost Mustanga V8 k tomu ještě veterána. Není nic lepšího. Provokuju a parkuju je vedle sebe. Lepší hybrid nenajdeš. :-)

reagovat
VK
VK
30. května 2024, 17:21
0

ID.4, nebo 5?

bo
bonup
31. května 2024, 12:22
2

ID4, raději bych do série Mustaga E a Mustang Convertible 1964. Nemůžu mít vše co chci tak se snažím alespoň ke snům přibližovat.

krab
30. května 2024, 11:38
2

Tady je odpověď jednoduchá, ideální auto pro každý den už vymyslel jistý Angličan, Gordon Murray :-D
Ale protože nejsem miliardář, tak ideální daily musí bejt daleko cenově dostupnější a když teda mám mít jen jedno auto, tak se do něj tak nějak musí vejít ideálně i 3 osoby , no zkrátka nějaká 911 to je jasný ... ale která :-D Asi když teda na daily, tak tím pádem né tu co mám, ale nějakou 991, ideálně 991 model T, ale se zadníma sedačkama i rádiem. A je to hotovo ...

reagovat
ro
rock
30. května 2024, 12:46
1

Střední třída. Asi kombi, potřebuji převážet psisko
Automat -planetový s hydrodynamickým měničem
Motor v podstatě cokoliv, co bude reagovat na plyn a bude to tichý. Na daily chcihlavně něco, co mne nebude žádným způsobem obtěžovat. Ale ne elektro, protože bych kvůli nabíjení musel dělat změny v konfiguraci mýho života a to už spadá do škatulky "obtěžuje mne to".
Podvozek, co se dá přizvednout. Ne že bych po rozbité polňačce jezdil denně, ale občas bych to uvítal.
Mohlo být nějaký nenápadný, klidně jen v případě potřeby zapínající se 4x4.
Nějaká úplně základní výbava (klima, dobrý světla, fungující bezdrátový spojení s androidem, slušně hrající audio, závěsný zařízení, dobrý sedačky).

Vlastně je to z valné části (ale ne úplně) to, čím jezdím teď :-)

reagovat
St
Staromil
02. června 2024, 18:45
0

Střední třída. Asi (určitě) kombi, nepotřebuji převážet psisko, ale pořád něco vozím.
Automat -planetový s hydrodynamickým měničem...může být ještě i manuál.
Motor v podstatě cokoliv, co bude reagovat na plyn a bude to tichý. Na daily chci hlavně něco, co mne nebude žádným způsobem obtěžovat. Ale ne elektro, protože bych kvůli nabíjení musel dělat změny v konfiguraci mýho života a to už spadá do škatulky "obtěžuje mne to".
Podvozek, co se dá přizvednout. Ne že bych po rozbité polňačce jezdil denně, ale občas bych to uvítal....není ale podmínkou
Mohlo být nějaký nenápadný, klidně jen v případě potřeby zapínající se 4x4.
Nějaká úplně základní výbava (klima, dobrý světla, fungující bezdrátový spojení s androidem, slušně hrající audio, závěsný zařízení, dobrý sedačky).

Vlastně je to z valné části (ale ne úplně) to, čím jezdím teď :-)...

...a kam mám poslat poplatek za autorská práva..:-)))...

peca
30. května 2024, 13:31
4

Takove auto uz se vyrabi - Porsche Taycan Cross Turismo.

reagovat
Mi
Michal Lenc
30. května 2024, 13:46
0

Tak to já přesně vím. Byl by to velký zelený kombík. Mělo by to variabilní sedačky / interiér jako Peugeot 308SW. Takže až sedm míst. Velikostně by to ale bylo jako Éčkovej mercedes. Pohon na zadek, tažné na 2,5t.
A samozřejmě jezdil by na elektriku a měl tak 180-200kw.

reagovat
At
Atomas
30. května 2024, 14:12
1

Za mne by to mohlo být něco jako Caddy v designu cca rv 2020 (nová je hnus), s motorem 2.0 tsi, pohon 4x4 a byl bych spokojený...

reagovat
je
jerry
30. května 2024, 17:11
-1

Na daily jsem plně spokojen se svojí O3 RS TSI liftback. Velký zavazadlový prostor, manuál, dobrý motor, slušná spotřeba, pohodlné sedačky, bez otravných asistentů, klasická palubka, to vše hodnoceno v poměru cena/výkon. Kupoval jsem před 8 lety novou za cenu 560 tis.

reagovat
Romus
30. května 2024, 21:40
0

a tržní cena teď 500kkc ne? :-D

to
tomaass2
31. května 2024, 08:06
0

Ty se směješ, ale ono tak asi docela bude, jestli nemá najeto 2 kila :D

Já kupoval ojetou O3 2.0 TDI DSG (tříletý auto po operáku, benziny skoro nebyly, poměrně pěkně vybavený i s výhřevem volantu a tak) za necelých 400 (tehdy najeto 120, teď 194) a teď po dalších 3 letech mi to pojišťovali s minimální hodnotou 330...

je
jerry
31. května 2024, 17:47
0

Střídám pravidelně víc aut, takže po 8 letech nájezd necelých 100 tis. km. Jj, koupil jsem tehdy dobře.

Be
Bernard L.
30. května 2024, 17:21
1

Hodně se mne líbí nový Scenic (tedy jasně že baterkáč). S tažným, 5 míst k sezení a v pěkné barvě, ale třeba po svezení změním názor.

reagovat
Opelfahrt
30. května 2024, 18:40
2

Dnes jsem ho viděl poprvé naživo a překvapilo mě, te není vůbec vysoký (vysoké nemám rád) a vzhledově docela ujde. Na fotkách je to bída.

Be
Bernard L.
31. května 2024, 14:55
0

Měl jsem možnost jet Meganem a za mne to je (zatím) ten nejlepší baterkáč který jsem řídil (i když "po Francouzsku).

bkralik
31. května 2024, 17:16
2

Ty jo, tak to mně Megan přišel dost podivnej - vypadá jako vysoký blob, mizerný výhled, podivně fungující asistenti, zvláštní asistatni... Ale jo, Scenic má výhodu že je o trochu novější a má vychytávky jako třeba dynamický ukazatel dojezdu (neukazuje fixní hodnotu, ale rozsah) a další vylepšení. Takže si ho určitě někdy někam dojdi vyzkoušet...

kotzitzaq
30. května 2024, 17:21
0

Já jsem kdysi sedlal právě ten přizvednutý kombík co občas umí hrabat všemi čtyřmi a jako univerzální přepravní kapsle na každý den to bylo super. Takže by to vycházelo z něčeho takového. PHEV mi nikdy nějak k srdci nepřirostl, takže asi by to byl nějaký normální hybrid (ten má teď žena a až na projev Toyotí eCVT je to fajn). Nicméně řešit to nemusím, jelikož mám už téměř dvě desetiletí daily car určený zaměstnavatelem. A tam s ohledem na mé cestování (okolo 1000 km týdně a dost dálnice) vládne nafta.

reagovat
Jakub Pospíšil
30. května 2024, 17:24
3

To co mám ve stavu nového auta a s nejvyšší výbavou, co se tehdy dělala.

reagovat
PepaSFI
31. května 2024, 19:41
5

tak nějak nápodobně a asi i trošku přidat na výkonu páč těch 60 kobyláků fakt není nic moc. A naopak bych si asi odpustil tu tehdejší radiomapu co jsem nikdy neviděl, jen v reklamě, protože se za to připlácel nesmysl a dnes už by asi moc nefungovala. Estli někdo neví, jezdím Pandou 4x4 a je to pro moje použití ideální daily auto. Jezdím do práce pár kilometrů, na nákup taky, velký náklady nevozím a cesty delší než 2 hodiny jedu párkrát za rok. Tam kde jiní sotva zaparkujou, tam já se otočím. A i ten výkon není tak hroznej když se k tomu člověk postaví zodpovědně, teda po italsku. Vlastně není problém z křižovatek odjíždět s náskokem. Já beru jako daily to, co pro naprostou většinu situací využiju. Ne to co jsem si vysnil a vyfantazíroval. A snažil se zdůvodnit. A protože obvykle využiju...skoro nic, tak mi vyhovuje skoro nic. Jo kdybych v tom musel sedět 500km denně a měl šest dětí a tři psy jak tele, byl by výběr jiný. Kdybych měl hopkat pocukem po městských křižovatkách, zas bych hledal něco jinýho.

to
tomaass2
04. června 2024, 12:50
0

Panda mi vždy přišla jako jedno z nejupřímnějších a nejsympatičtějších aut, lituji, že jsem ji nikdy neřídil…

yorkin
30. května 2024, 19:27
0

Pro mne by to byl Lexus LX570. Pohodlí, prostor, výkon. Asi by se hodila druhá/větší nádrž, aby byl dojezd 1000 km. Žádný start/stop, žádné upozorňování na rychlost, udržování v pruhu se dá vypnout. Jasně, není to vůbec sportovní, ale to na daily nepotřebuju. Ano, je to velký, ale Praha není Neapol, tady fakt rozdíl ani při parkování oproti Octavii skoro není. Blbý je, že já takový auto měl, resp. jeho sestru (LC200 4.5 D-4D) a doteď se mi stýská...

reagovat
Pajinex
30. května 2024, 19:58
1

Soudová Giulia Combi s atmosférickým šestiválcem plnící Euro0. Zadokolka stačí.

reagovat
Pajinex
30. května 2024, 19:59
0

Soudobá..

ja
jazet
30. května 2024, 20:27
0

Lamborghini Countach

reagovat
Or
Oris
30. května 2024, 23:00
3

MB E-klasse, coupé, modrá metaliza, bílý interiér, světlé dřevo, benzínový 3 litr, automat.

reagovat
Jyrki
31. května 2024, 06:07
1

Lotus 7 a protože jsme čtyřčlenná rodina, tak dva :-D
Ale aby žena nenadávala, tak spíš něco jako Lancia 2000 HF Coupé, ale hodil by se hlubší kufr. Třeba jako má Kappa Coupé, mimochodem, tou jsem dostal tchána, chtěl dovézt brambory, 7 pytlů, já jich tam dostal 9. Nevěřil mi, prý to coupé nemůže mít větší kufr než jeho rodinné auto, kam dostal 4 po složení. Tak proč ne. Kappa Coupe s motorem 3.2 V6 a manuálem. Světlá kůže uvnitř, světle modrá zvenčí, dřevěný volant a místo plastů imitujícíh dřevo bych prosil pravé dřevo.

reagovat
Ha
Habakukk
31. května 2024, 06:53
-3

Mě mě to fuk, nejlepší je krám který nafasuji a nemusím nic řešit jen jezdím.

reagovat
to
tomaass2
31. května 2024, 08:17
-2

Přesně jak píšete, Dane: modely mizí, když je nikdo nekupuje. Nemám rád brečení, že nám zlotřilá unie vzala manuální převodovku ze Superba ... prostě to nedávalo byznysově smysl.
Vizuálně se mi hrozně líbí kupé a kabriolety, ale nejsem rentiér, co by se jedním vozil mezi svým sídlem v Toskánsku a druhým v Zermattu, musím normálně makat, abych měl co jíst, a posunovat se mezi Prahou a svým rodným městem v Krkonoších ... takže bych volil asi něco jako 540i či A6 Allroad, nebo mi přijde zajímavá varianta Mazda CX-60, ač v recenzích dostává celkem bídu. Potřebuju vozit kola, v autě občas spím ... v Mojí Octavce III je fajn, že na jednom tlačítku na volantu najdu asistenty a vypnu/zapnu dle potřeby, že tam jsou nějaký tlačítka, ale už i velký displej na CarPlay, a že hřeje vším, co může. Nemuselo by to ale tak dieslově drnčet, a mohlo by to být celkově uvnitř tišší - pustit si hudbu nebo podcast je na dálnici ve 140 už naprd. Jo a elektrika nebo PHEV by mi asi vůbec nevadily :)
-
Komentář upraven 31. 5. 2024, 08:20:13

reagovat
St
Staromil
31. května 2024, 18:08
0

Že zmizela manuální převodovka ze Superba asi nikdo vysloveně brečet nebude, ale dost lidí bude brečet, až zmizí sám Superb...Passat, tak jako zmizelo Mondeo, Insignia aj., a jejich příznivcům těžko tvrdit, že je vlastně nikdo něchtěl. Jen nejsou prachy, které se cpou do nesmyslů, aby se u některých za čas zjistilo, že ty vlastně nikdo moc nechce. A kam, že by se šlo pro to 540i ?...aha, do bazaru, on ho nikdo nechtěl... A čím je zajímavá CX-60 ?...že by šestiválec přes tři litry bez turba? Vždyť přeci všichni chtějí litrový tříválec s turbem? (jasně že ne do takové velké škatule, ale obecně...). Trochu jsem to zjednodušil, ale tak nějak...hlavně, ať žije svobodná možnost volby, že...

to
tomaass2
01. června 2024, 15:07
-1

Ano, přesně tohle fňukání mám na mysli. Konkrétní karoserie a výbavy nikdo nezakazuje. Právě to Mondeo skončilo pro klesající prodeje. Ta 540i normálně pokračuje i v současné generaci a máš možnost výběru nafty, benzinu, 4 i 6 válců, PHEV i elektro... velmi nesvobodné :)

St
Staromil
01. června 2024, 21:23
3

Ano, nikdo je nezakazuje, to se dělá jinak a taky jsem nikde neřekl, že zakazuje (karoserie a výbavy, ale v jiné souvislosti už je to jinak, že?). Budiž věčně spokojení ti, co věří, že o tom, co se bude vyrábět a prodávat rozhoduje jen a jen zákazník a trh. Přeju jim to. Tak já si jdu fňuknout do kouta, dovolte mi to. Přesvědčovat, že to je trochu jinak a proč, sem k tématu nepatří, ač to Daniel v úvodu nakousl...

A ne, 540i v současné generaci normálně nepokračuje...pokračuje BMW řady 5 a jsou to výborná auta. Chceš čistý benzín? Tak si svobodně vyber sedan a benzínový dvoulitrový čtyřválec. Chtěl bys kombi? Tak to máš svobodně smůlu...trochu jsem Tě s tou 540i sice chytil za slovo, BMW zrovna výběr docela má a na BMW má přeci každý, že? Takže až napíšeš "něco jako 520i", to už do bazaru ještě nějaký čas asi nebudeš muset.
Ano, slovo "klesající prodeje" to je velmi správné slovo. To není stejné, jako, že je "nikdo nekupuje, tak mizí"...Jeden rok prodám 100 aut jedné verze, druhý rok 80. Prodeje klesly o 20%. To je špatné, lidi, co ho už mají asi nové ještě nechtějí, jsou spokojení s tím, co mají, protože jsme ho svým zpúsobem už dotáhli k dokonalosti, o nové zákazníky je boj těžký. Druhé verze jsem jeden rok prodal 5 a druhý rok 15 ! Hurá prodeje narostly o 200%. Tak už to první prostě prodávat nebudu, stačí mi dokonce příští rok sehnat 15 lidí a zase bude 100% nárůst, to mají exceloví manažeři rádi....jo procenta a statistika jsou ošemetná věc.
Jakpak si vysvětlit, že rok po ukončení prodeje zrovna toho Mondea narostly prodeje Focusu o 45%. A u Astry dokonce po ukončení prodeje Insignie o 97%? Pravda, obě verze trochu narostly. Mondeo dříve na každém rohu, teď na každém rohu Puma nebo Kuga...to vlastně spíš ne, kdy já je to viděl naposledy (myslím u nás, v Evropě se docela prodává slušně)? Asi si zákazníci "svobodně" vybrali menší auto, když nechtějí SUV. Svobodně si do toho koupili litrový benzínový ecoboost, když chtěli benzín, jiný není a jede se. Takže jiní zákazníci šli stejně svobodně jinam ( "zatím", dokud ještě mají kam) a možná časem klesnou prodeje i toho Focusu.

P.S. Nemám Mondeo a ani Insignii.

ro
rock
02. června 2024, 19:11
0

Ad P.S.: Mondeo jsem měl a byl jsem s ním neuvěřitelně spokojenej. Insignia byla v posledním kole výběrovýho procesu, když jsem si vybíral svoje současný. Jsem nešťastnej, "moje" auta mizí jak sníh při oblevě.

St
Staromil
02. června 2024, 20:33
0

Slibovali původně šestiválec do "normální" šestky, ještě nadějně v r,2022 a pak jako první vyjede tahle tupá SUV krabice..:-(((...tak musej holt stačit a vydržet ty starší...a ona současná i předchozí M6 fakt stačí náramně i se čtyřválcem. Pro mne je vítěz variant M3 x CX3, CX30 M6 x CX5 nebo CX60 vždy jasný. CX je vždy dražší, zato horší a menší (netýká se asi CX60 v ohledu velikosti). Ale třeba ten šestiválec dotáhnou celkově s autem a ta M6 někdy vyjede...hmmm asi už ne, co ?...:-(((...všichni chtěj holt SUV, takže zase raději ještě větší krabici pro takové to "běžné rodinné ježdění" CX80 (i když ona vlastně nevypadá vůbec špatně, ale chci vidět tu cenu..).

St
Staromil
02. června 2024, 20:52
0

...tak jsem s tímto reagoval původně na příspěvek Jakuba Pospíšila, ale než jsem se vymáčkl, tak koukám, ten jeho už tu není...?...takže to vypadá takto vytržené z kontextu, že trpím samomluvou. Oni by jim u Mazdy asi ty CX80 nepůjčili, že jo?...:-)))...

Rock:...nemám Mondeo a ani Insignii, mám v podstatě něco podobného a asi je z kontextu výše jasné co a kdybych neměl to, co mám a mám to štěstí, že konec (snad) nechystají, mám Mondeo nebo Insignii...:--))...jen jsem tím P.S. jako dával najevo, že je mi líto jejich konce a taková auta "bráním" aniž bych tím byl přímo potrefen...:-).

to
tomaass2
04. června 2024, 12:48
0

Musel jsem se dovzdělat a zjistil jsem, že 540 v EU opravdu nepokračuje, místo ní je tam PHEV 550e s touhle I6. Pak se omlouvám, žil jsem v bludu.

CX60 mi přijde zajímavá ve verzi PHEV, jako konkurence Toyotích a Fordích hybridů, kde mi design a interiér Mazdy sedí víc, a přitom to není až tak zbytečně přerostlý jako jiný SUV (nový Kodiak naživo vedle mojí ovce je obr + mi to přijde minimálně zezadu celkem ošklivý).

Imho Mondeo a Insignie zmizely, dílem protože Astra a Focus vyrostly a dílem proto, že část jejich zákazníků odešla k SUV (Grandland, Kuga). Zrovna u těchto dvou zmíněných ten příklad vidím přímo ve svém okolí, a jsou s tím moc spokojeni. Zbytek, co chce velké kombi, může mít Superba, Passata, Mazdu 6, V90 a německou trojici. Nečekal bych, že to vymře jako segment MPV. To mi pořád přijde jako solidní výběr.
-
Komentář upraven 4. 6. 2024, 23:22:09

St
Staromil
04. června 2024, 14:59
0

To není na omluvu, však já se také "dovzdělal"...:-)))...spíše na pochopení, že ne všichni jsou s vývojem spokojení a někdo fakt může zůstat nespokojen a neuspokojen. A když si k tomu lze celkem oprávněně myslet, že bude (může být) ještě hůře (protože jak my "fňukající" rádi říkáme "lépe už bylo"...:-))..), tak je zřejmé, že hybatelem vývoje fakt zákazník není.

Zřejmě jsi neměl možnost si pod jedním z výše uvedených příspěvků stihnout přečíst hodnocení toho Jakuba, asi bys názor na CX60 doplnil o plno otazníků. Taky mne překvapilo, že by Mazda vypustila něco tak neuspokojivého, ale věřím odborníkům, co s tím opravdu jeli. Nejsem cílovka SUV, tak by mne tato verze zcela jistě minula i v případě zájmu od šestiválec.Nicméně i tak, když velkou Mazdu, tak jedině M6 a když krásnou a menší, co už nemusí stěhovat rodinu ani cokoliv jiného, tak M3. Tam je svět ještě v pořádku, ačkoliv ty motory už jsou také povážlivě složité.

U těch dvou zmíněných je to ale podle mne tak, že nemusí být jasné, co bylo na počátku. Jestli to, že automobilky duní každému do palice, že musí jít z dobou a musí mít jen a jen SUV, čili je více propagují, protože vrážely peníze do jejich překotného vývoje a pak přirozeně chtějí, aby se to vrátilo. Současně nejsou peníze na to, aby udržely výrobu všech modelů a ještě je vylepšovaly, když není co vylepšovat. Nebo to, že lidi "najednou" sami od sebe přestali střední třídu kupovat. Peška samozřejmě dostanou ty modely, co se už dávno zaplatily a mají menší podíl prodejů (zde tedy ty větší a dražší...). Narostlý Focus už je velký jako stará Mondea. Mluvíme o kombi. Ale příznivec sedanu nebo velkého pětidvířka už je na tom hůře (ostatně sedanů obecně) Ale o "normálním motoru", jako měl v Mondeu, si už může nechat jen zdát. S Astrou je to obdobné. Já zase z okolí znám lidi, kteří od Fordu odešli prostě jinam a nebo šli zkusit štěstí do bazaru. Samozřejmě ještě je kam (ten Superb, Passat, Mazda). V90 nebo možná spíše V60 (obě jen s jedním motorem..) a německá trojice už je přeci jen dražší a není ve srovnatelné třídě jejich přímým konkuretem.. A když si někdo následníka v podobě SUV koupí a já tvrdím, že značná část, chce-li "svou" značku, "musí" koupit, tak taky "musí" být spokojen. Však ona to špatná auta nejsou. Minimálně se do nich dobře nastupuje. Zkus se jich jen zeptat, jestli, kdyby vedle sebe stálo to jejich současné a nové Mondeo, co by si vybrali a proč. Ptám se vážně, fakt by mne to docela zajímalo.
-
Komentář upraven 5. 6. 2024, 11:03:59

Opelfahrt
04. června 2024, 16:38
0

Jen teda i to málo střednětřídních sedanů ubývá. Passat už není sedan, Mazda 6 brzo skončí, to Volvo asi taky (mám dojem). Ještě existuje P508. Krásný auto, ale taky se prý neprodává.

VK
VK
04. června 2024, 19:07
-1

Pořád tady je Julie. A DS9, na tu se zapomíná. K tomu Tesla 3, přibyl Ioniq 6 a ID.7.

ro
rock
04. června 2024, 19:54
0

Peugeot 508 nemá prodeje mimo jiné díky tomu, že už nefiguruje v ceníku. Alespoň u nás.
Místo něj je tam 408, s výškou pod 1,5 spíš fastback než crossover, vzhledově docela divný auto. Nicméně pět set osmičku rozměrově víceméně nahrazuje, akorát je za (výrazně) rozumnější peníze.

Jakub Pospíšil
04. června 2024, 20:08
0

Promiň staromile, já měl otevřené admin rozhraní na dvou oknech současně a to občas pak takhle dělá bordel v příspěvcích.

Psal jsem že cx-60 je překvapivý krám a z porovnání hybridu (velmi špatný) a dieselu (lepší, ale pořád ne ok a velmi drahý) nám vyšlo nejlépe koupit si něco jiného.
Moc dobře to nejezdí a motor taky není žádný zázrak. Mi přijde, že Mazda vždycky vymýšlí znovu kolo a pak jim holt občas vyjde hranaté.
A myslím, že velká SUV s velkými motory um i stejně nejlíp v USA, tak na co chodit ke kovaříčkovi...
-
Komentář upraven 4. 6. 2024, 20:10:39

ro
rock
04. června 2024, 20:12
1

to VK:
Kouzlo Mondea, Insignie nebo třeba Renaultu Talisman spočívalo v tom, že to bylo velký, dobře postavený auto za rozumný peníze.
Giulia začína na 1,2 M, ID.7 jakbysmet a Ioniq vlastně taky i s malou baterkou. A chtělo by to tu větší, aby to nebylo vysloveně ku zlosti. Tesla je o stopade levnější než Ioniq, díky bohu za to, ale pod mega to nejde ani s malou baterkou a v základu. A co si budeme povídat, chtělo by to long range. Na DS9 se nezapomíná, DS9 se ignoruje úmyslně. Ta má cenovku úplně absurdní, to snad ani nikdo nemůže vzít vážně.

VK
VK
04. června 2024, 20:39
-1

1,2 mio dneska odpovídá zhruba 0,8 mio před koronou. Dlužno dodat.

ro
rock
05. června 2024, 06:53
1

Ne až tak úplně. Platí to hlavně u levnějších segmentů trhu. Čím levnější, tím horší.
Giulia byla před koronou od 1,0 mega a skočila jenom o 20 %. Podobně A4/C-klasse/3-er. Prémiovky vlastně nijak zvlášť nezdražily.
Levná střední třída (Mondeo, Insignia, Superb, Talisman) začínala na 600-700 t a buď zmizela úplně, nebo šla skoro o těch 50 %, co zmiňuješ (Superb).
Ze střední třídy v podstatě zůstaly jenom prémiovky...

VK
VK
05. června 2024, 16:49
-1

Vlastně ještě Camry, úplně mi vypadla. De facto nahradí Mondea, Insignie, Talismany dohromady.

Bral jsem podle všeobecné inflace, ta je od korony kumulativně ke 40 %. Jestliže tzv. prémie narostla o 20 %, pokud vůbec - v konečném důsledku zlaciněla. Což je pak pro ne-prémii problém.

to
tomaass2
11. června 2024, 19:31
0

Díky za info o CX-60. To jsem netušil.

Proč už ne Mondeo? Protože narostly hrozně do délky za ty generace, Mondeo MK2 mělo 4.55 metru, dnešní má skoro 4.9. Dnešní Focus MK4 má 4.66, Kuga 4.6. Dostaneš kus auta navíc, co nepotřebuješ (děti už jsou dávno z domu) a hůř se ti to vejde do garáže. S věkem asi taky sami dojdem k tomu, že do běžnýho SUV se lépe nastupuje (a vystupuje). A Kuga je i na můj vkus fakt hrozně příjemná, při jejich provozu se nevýhody vyšší stavby moc neprojeví a kupodivu to jezdí za 6.5. Já se dokopu k sepsání blogu snad někdy ...

Ad kdo ovlivňuje co vyrábět (beru z pohledu u nás v elektrotechnice): management a jeho politické cíle - snaha urvat nějakou část / opustit nějakou část trhu, kde třeba není dostatečně vysoká marže, kterou požadují majitelé (akcionáři => dividendy) firem, co si nakreslili krásné grafy o zvýšení obratu a zisku (třeba za covidu, kdy se mnozí zákazníci snažili panicky předzásobit). Zákazník je v tom určitě podružný, ale přece jen on rozhoduje o tom, zda si to koupí, nebo ne, alternativy jsou. Ale jak říkával můj bývalý šéf: když brečej a kupujou, tak ať brečej dál a dál kupujou. :)
-
Komentář upraven 11. 6. 2024, 19:34:48

St
Staromil
11. června 2024, 22:57
1

OK, díky za názor....Alternativy "zatím" jsou, ne ale už vždy. Prostě jsou lidi, kteří velikost i těch už trochu přerostlých ocení a potřebují a Kuga a podobné jim prostě to Mondeo nebo S-Maxe nenahradí a něco většího, než Focus, by se jim hodilo. A to nemluvím o motorech. Ale nakonec jsme se v tom směrování výrobců v podstatě shodli. Teorie nekonečného a stálého (finančního) růstu excelových manažerů.

to
tomaass2
15. července 2024, 15:17
1

(Zapomněl jsem odepsat na dvě věci a teď jsem to objevil otevřené na mobilu :D)

- Ano, to už se pak dostáváme k tomu, že firmy obvykle dobře fungují, dokud je tam zakladatel. Jakmile odejde a je to čistě v rukou manažerů a investičních fondů, tak už to nemá vizi/drive/kvalitu, ale má to bonusy pro management a dividendu/růst hodnoty akcie pro nové vlastníky.

- A proč to 540i? Protože mám 190 cm a vyhovují mi velký kombi a protože je to jeden z nejklidnějších a nejtišších motorů se ZF v současnosti. A protože (zatím) nemám kde nabíjet. Chrapot a vibrace TDI a projev DSG mne moc neberou (ale ano, dá se to používat naprosto v pohodě, je to průměrně dobrý, jen to není skvělý) a polovina dnešních benzinů si chce hrát na pubertální vrčení a popcorn v kombinaci s samolepkovými karbonovými dekory, monumentálními koncovkami falešných výfuků. Navíc mám vizuálně rád klasickou kapličku budíků.

St
Staromil
15. července 2024, 21:33
0

Do 190cm mi chybí fakt hodně a taky mám rád a vyhovují mi velký kombi...:-)))...
Tak jsme si vyměnili velmi konvergující názory a já se spolu s ostatními budu těšit (snad někdy...) na ten blog o zkušenostech "kombíkáře" s Kugou...mimochodem, ta charakteristika mnohých dnešních benzíňáků a "stylu" moderních aut je dokonalá...palec nahoru!

ransom
31. května 2024, 16:25
1

Já jsem spokojenej s tím keplem co mám. Ale kdybych měl měnit, tak Teslu Y.

reagovat
Mechanik
02. června 2024, 13:26
1

Já už svůj ideální povoz mám, přes 20 let staré kupátko, pro mě ideální volba na cestování do práce, rodinku naložím I na delší výlet, když potřebuji něco převést zatím vždycky jsem se vešel. Nemám důvod měnit, tak snad mi nezrezne.

reagovat
rivka
02. června 2024, 18:26
0

T-Roc cabrio, světlemodrý zevnitř, bílá kůže uvnitř a pod kapotou VR6 nebo nějaký jiný benzínový šestiválec, ideálně třílitrový + klasický automat :) On teda, samozřejmě, je i Evoque Conv., ale LR jsou (prý) hrozné křápy, v poslední době ;-) Případně Avantime, ale (tentokrát už) s V6 a AT.

reagovat
rivka
02. června 2024, 18:34
0

Světlemodrý zvenku, mělo tam být :-)

Opelfahrt
04. června 2024, 23:14
0

Hele, sto lidí sto chutí, teď jsem se díval, že tu světlemodrou mají dokonce na hlavní stránce v konfigurátoru. Když tehdy Nissan udělal kabriolet z Murana, v životě by mě nenapadlo, že ještě někdy někdo zkusí tenhle nápad zopakovat.

rivka
05. června 2024, 09:20
0

Murano mi přijde ohyzdné v jakékoli verzi, zatímco T-Roc se mi líbí i se střechou, natož bez ní. Pro mě by to bylo ideální auto: dlouhé dveře - snažší nastupování, vyšší posez - lepší výhled, k tomu kabrio - prostě paráda. Kdyby do toho dali nějaký "víceválec" tak fakt rozbiju prasátko a jdu si ho koupit :-) Jo a ta světlemodrá tomu moc sluší :) Tady v Brně jich několik potkávám a vždy mám hroznou chuť je majitelům zcizit ;-)

Opelfahrt
05. června 2024, 10:03
0

No tvl, já jsem z Brna, ale už tam nebydlím, takže jsem tam jen tak jednou týdně. No ještě jsem to naživo neviděl, budu se muset líp dívat. A ten obyčejnej T-Roc v té měděné barvě si vždycky z dálky pletu s Daciou :-)

martin_100
02. června 2024, 21:30
-3

No jde otojestli by to b lo na takový ty běžný pojížďky. Nebo rodinná kára na všechno.
Na ty pojížďky mam fabii junior. A klidně bych tu stejnou koupil fungl novou. Je dobře vyrobená a nemá vůbec nic takže mě v tom nic neštve. Asi by klidně mohla bejt i na elektriku, pokud by technika dospěla do stádia, že to bude bez větších investic sloužit 30 let.
Pokud už by to mělo bejt jako všestranný auto tak by to bylo něco jako fabie kombi ale s výbavou blížící se juniorce. Snad jen sesilnějším benzinovym motorem a (mou neoblíbenou) klimatizací.
Jo a obojí musí mít tažný.

reagovat
Opelfahrt
04. června 2024, 23:16
0

Nějaký pěkný kompaktnější kombík, třeba Cadillac CTS-V 6.2 V8.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Passat CC Krásný stav 2008
Volkswagen Passat CC Krásný stav

2008 rok výroby
138 koní výkon
2 000 ccm objem

Cadillac Escalade  6.2 V8 Platinum | 38 330km 2014
Cadillac Escalade 6.2 V8 Platinum | 38 330km

2014 rok výroby
420 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Continental Town Coupe 1979
Lincoln Continental Town Coupe

1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem

Lincoln Town Car  1990
Lincoln Town Car

1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem