Tom „Atomas“ Lekner
| Bydliště | Praha |
|---|---|
| Registrace | před 9.9 rok. |
| Poslední aktivita | před 7.3 měs. |
| Komentářů u článků | 23 |
| Pozitivních komentářů u článků | 15 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
Za mne by to mohlo být něco jako Caddy v designu cca rv 2020 (nová je hnus), s motorem 2.0 tsi, pohon 4x4 a byl bych spokojený...
Dle mého děláte elektromobilitě medvědí službu. Popisujete auto tak, že podsouváte lidem skutečnost, že se elektro vyrovnalo spalovákům. Dobré auto považuji za výrobek, který má ucelený souhrn vlastností. Já oceňuji kromě toho, že mne doveze tam kam chci, také třeba bezstarostnost. Nadále považuji za nesmysl Vaše časové srovnání, navíc k tomu přidám nutnost plánování, stresující sledování úbytku energie, myšlenky, kde nabiju, co tam budu zatím dělat? Osobně takové cestování i nadále odmítám...
Tak je zase logické, že pokud byste to valil 160+, tak častěji dobíjíte. Takže vyšší rychlost u elektra není skutečně řešení... Jak je z přiložených fotek vidět, mám elektromobilitu rád, ale nemám rád ten novinářský hujerismus, který přehlíží VEŠKERÉ aspekty spojené s elektromobilitou a popisuje pouze to pozlátko. Když jste si vybral na výlet Amster, předpokládám, že jste při té příležitosti navštívil alespoň showroom Zeekru (viz foto výše), tady tu příležitost moc nemáte... Takže, až si zase budete s nějakým elektrem hrát do Holandska, doporučuji navštívit uvedený Showroom v Amsteru a také parádní Louwman Museum v Haagu, kde můžete vidět například jedny z dávných elektromobilů...


No, rozdíl vidím v tom, že tyhle elektroauta jezdí po dálnici konstantně cca 120 - 140 km/h. Já jel dost dlouho nad 160, průměr byl nějakých 117 za celou cestu. Tím se také časový rozdíl na tak dlouhé trase dost zvětšuje v neprospěch elektroaut... Prostě konstatovat, že cesta elektroautem vyjde stejně jako cesta spalovákem je pouze lhaní si do kapsy a přetvařování reality...
Mě ale Vaše argumentace nějak nevychází. Pokud řešíte nabíjení každých 300 km a omezujete se na rychlosti, nikdy na tom nebudete časově stejně jako s autem, kde se neomezujete v rychlosti a tankování řešíte pouze jednou, nebo vůbec... Cestou jsem nepotkal rychlejší elektro (kromě BMW I40 M50, které jelo krátkou cestu patrně z Drážďan a rozjel to ze cca 130 kmh na cca 210), ostatní jeli max 140 v pravém pruhu...
S tím výletem do Amsteru se musím pouze usmívat. Protože jsem se z Holandska včera vrátil, musím trochu oponovat. Zaprvé, Holandsko je značně specifické pro dopravu, pro elektromobilitu obzvláště. Nejhustší dálniční síť, kvalitní vozovky, omezená rychlost na 100 kmh (v 6-19 hodin), ale zejména naprosto rovný terén předurčuje tuto zemi jako ráj elektromobilů. I moje dvoulitrové TSI tu pálilo petrol v rozmezí 5-6 litrů na sto... Z uvedených důvodů nelze aplikovat závěry z provozu elektroaut v Holandsku na jinou zemi v Evropě... Bydlel jsem v hotelu u nabíjecí stanice, bylo zajímavé sledovat návyky uživatelů -zajímavý byl například Fisker Ocean, který tam stával docela dost často. Jinak, spalovákem jsem tu dobu dal s přehledem za deset hodin, s rodinou, včetně pauz, oběda a hlavně - včetně VW muzea ve Wolfsburgu (Dieselstrasse, ne muzeum koncernu, na které je třeba si vyhradit třeba půlden). Cestu jsem neplánoval (pouze zadával cíle do NAVI) a na doplňování energie jsem věnoval celkem 24 minut cca za celý pobyt. (V Praze, v Utrechtu a Schuttofu). Na 2600 km celkem OK. Pro mě prostě elektromobilita není...








Pominu elektromobilitu. Ale opravdu Autíčkář naplánuje nudný výlet do Mnichova a ani se nezastaví v muzeu BMW? To je přímo hřích... :-)
Jednoznačně modrá dodávka s polepem zahnutý trubky. Tato auta policajti nikdy nezastavují :-)

Tak tím jste naprosto přesně vystihl problém tohoto vozidla :-)
Já novému Defenderu věřím. Na autosalonu jsem si ho důkladně prohlédl a v dnešní době jsem i překvapivě požádal o otevření kapoty - jako jeden z nemnoha jsem chtěl vidět i motor, ne jenom infotainment. A zjištění? Myslím, že cestu od nákupního centra v Praze po D1 k nákupnímu centru v Brně to dá. Do Rumunska bych s tím nejel. Některé plasty v interiéru vypadají jak z felicie - zpracování mne překvapilo. Nemluvě o samonosné kastli, vzduchovém odpružení, spoustě elektroniky, leštěných venkovních plastech, metalíze. O to auto bych se v terénu bál a myslím, že dojede tam, kam se běžná odtahovka nedostane... ještě že existuje Wrangler...
Ta je super, ovšem mě se více líbí tato:
Před několika týdny jsem navštívil BMW muzeum... Famózní zážitek. Nakonec jsem byl znechucen předvedenou elektro budoucností. Byl tam i jeden monitor, na kterém byl vidět pohyb po mapě všech elektroaut zapojených do systému... Závěr si každý udělejte svůj...
Nezvažoval jsi například Opel Insignia 2.8 Turbo 4x4, nebo 2.0T? Za ty peníze možná sehnatelné tak od 2008 a myslím, že by to provozně nemuselo být peklo, jako prémie...
Já měl kolem roku 2000 Astru sedan s 2.0 16V motorem. Jako tuning jsem sloupl označení motoru a nahradil jej označením 1.4. To bylo vše, co jsem kdy v mládí vytunil. Když o tom teď přemýšlím, vlastně jsem si v té době udělal z auta sleepera :-)
Malá technická poznámka. Na D1 projede za hodinu v jednom směru průměrně 900 aut. Počítejme pro jednoduchost, že polovina vozidel je osobních. Pokud by polovina z těchto aut byla elektrická a řidiči by plánovali nabíjet u Lokte jako Daniel, kolik by muselo být nabíjecích stojanů na jednom místě? A o tom to je...
Žádného osobně neznám, ale myslím, že to jsou pohodáři, co nikam nespěchají. Na dálnici je vždy potkávám v pravém pruhu, jak si v klidu jedou svých osmdesát až sto - nejčastěji jedou za autobusem, nebo kamionem. Taky jsem už viděl jednoho pohodáře v BMW I3 stát u krajnice mezi poli - asi se kochal přírodou :-)
Dal bych na auto kouli, koupil přívěs a dál bych nic neřešil... Žádnou další vránu, její POV, servis, emise a jiné náklady ????
To už zrušili... Viděl jsi, jak byly "modelky" oblečené například loni ve Frankfurtu? Asi vystavovatelé dostali manuál s dresscode pro modelky, které musely vypadat asexuálně jako od výrobního pásu. Tak tam mezi auty běhaly takové neforemně oblečené šedé myšky společně s nějakými těžko identifikovatelnými mladíky (konkrétně BMW) a jeden z mála odvážných zpátečnických vystavovatelů, kde byl svět ještě v přádku, byla KIA, kde byla radost se dívat nejen na Stinger... ( ty šedé myši na fotkách jsou modelky...)




Za mne Německo. Proč? Na dálnici odpadá takové to psycho ze skrytého dohledu a dostaví se uvolněnost a soustředění se na jízdu - prostě klid a pohoda... Tam se cítím svobodný. A také se mi líbí detail v podobě zelené šipky na křižovatkách, kdy můžete odbočit doprava i při červené, jenom stačí dát přednost. Taková blbost a přitom kolik ušetří času?
Až budete v Chorvatsku na Makarské, zkuste si vyjet kopec na Sv. Juri. Zažijete jízdu z 0 m.n.m. až do 1760 m. n.m. a je to úžasné. Jezdím tam ráno (někdy Vás tam pustí již před šestou), když je tam minimální provoz...

Patrně máte absenci analytického myšlení... Na druhou stranu máte patrně nadprůměrné umělecké cítění...
Dva tábory. Jednomu se recenze líbila a pobavila, druhému táboru recenze vůbec nesedla... Jsem v druhém táboru. A proč? protože takové čtení dle mého názoru nepatří do rubriky Recenze & testy. Založte rubriku např. "Boženka Němcová o autech" a já až budu mít chuť na takové čtení, rád si toto literární dílko přečtu.
Musím se přiznat, že jsem to taky nedočetl. A mezi literárními obraty jsem poněkud vytratil informace o testovaném vozidle. Jako čtení do Květů je to OK, ale tady?