Radek „rivka“ Noga
| Bydliště | Brno-město |
|---|---|
| Registrace | před 11.2 rok. |
| Poslední aktivita | před 18.0 hod. |
| Příspěvků ve fóru | 36 |
| Komentářů u článků | 163 |
| Pozitivních komentářů u článků | 75 |
| Negativních komentářů u článků | 20 |
Posledních 50 komentářů
Kdyby to aspoň bylo hezký tak si člověk řekne - OK připlatím si ranec za eleganci a krásu... Jenomže tohle je jak docela drahý, tak neskutečně hnusný.
"Stejně tak když jiní pronesou „Ten se vozí Mercedesem.“, tak tím nutně nemusí myslet automobil s třícípou stříbrnou hvězdou ve znaku, ale všeobecně limuzínu."
Ufff, tak tuhle teorii jsem v životě neslyšel a nedovedu si představit že by tohle mohl někdo myslet vážně.
Osobně si myslím že ti hypotetičtí "jiní" spíš prostě pronesou že dotyčný jezdí limuzínou než aby blábolili nesmysly o Mercedesu zatímco by borec přijel v A8 nebo třídě S.
Northstar jsem měl 4 roky v Oldsmobilu Aurora (zmenšený ze 4.6 na 4.0) a největší motivací ke koupi byl jeho zvuk. Jakmile prodejce nastartoval a já se během obcházení auta dostal k zadnímu nárazníku a uslyšel ho, bylo rozhodnuto. Zněl prostě úžasně, fantasticky, "uhrančivě" :-)
Ježiši, to je tak škaredý...
Osobní vzpomínka/zkušenost: mel jsem M. Galant 1995 (3 roky) i H. Accord 1995 (1,5 roku). Musím přiznat že na Galanta myslím pořád a lituji že jsem ho nenechal komplet vyvařit abych si ho "mohl nechat navždy". Do kufru 5dv. Galantu se vešlo vše a ještě zbylo hafo místa, do kufru 4dv. Accordu se nevešlo lautr nic.
1.8 16V Mitsu s 93kW jela jak ďas, přímo neskutečně rychle, snadno a až "radostně" šla do otáček, byla opravdu zábava s ním jezdit, zatímco 2.0 16V Hondy s 96 kW byl zoufale líný a zábava s ním nebyla veskrze žádná. :-(
Trochu hodnotněji vypadal interiér Hondy, zejména proto že byl tmavší :-)
Oba ty modely se líbí dodnes, nicméně Galant asi 10x víc :)
A když první majitel nešetřil a připlatil si, není proč kupovat nové auto, tyhle auta pořád i mým požadavkům na výbavu, komfort a jízdní schopnosti/vlastnosti bez problému dostojí.
"kdy jste naposledy v provozu potkali hezkou jedničkovou Lagunu? Nebo Peugeota 406?"
No, v Brně docela často, tu 406. A ne proto že sám mám dvě :-)
A L1 i P406 je venkov pořád plnej.
Čím "do větší prdele" člověk jede, tím větší šanci má že tam potká i P405, třeba.
Jinak, z tohoto období mi "na první dobrou" jako nejhezčejčejčejší příjdou dva liftbacky, Galant a Safrane.
Ale fakt jen takhle z voleje, nechce se mi o tom víc přemýšlet teď, tak pozdě večer :-)
Samozřejmě že si čínské auto nikdy nekoupím, tady "není vo čem". A jeho (případně výrazně nižší) cena v tom nehraje žádnou roli.
I v československé pop music zanechal Mirafiori nesmazatelnou stopu :-)
"Biely fiat Mirafiori
tíško vkĺzol do pol noci,
hoci prázdny, v kufri vezie horu skál.
Džovani zas láskou horí
ku každej čo sukňu nosí,
reprízu ma taliansky muzikál."
"Jednotlivé parametry je samozřejmě možné individuálně upravovat"
No, není.
Oslovil jsem x společností nabízejících OL s parametry 10tkm ročně/5000 Kč měsíčně
s požadavkem změny na 5tkm/2500 Kč a všechny to odmítly.
Třeba někdo kdo má doma (mimo jiných aut) i dvě-tři Ferrari, nebo starého Abartha, nebo někdo jako Emil, člověk budující sbírku/kupující jen malosériové lim. edice, nebo prostě někdo kdo "nemá do kapsy hluboko", těch možností je - hm - neúrekom :-) Díky bohu za takové lidi, aspoň máme teď, o 15-20 let později, na co šetřit :-)
VAZ 2120, moje první auto. Rok výroby 1973, koupeno v r. 2003, od prvního majitele, za 8t.
Pán se obešel bez autorádia, mě se nechtělo to řešit tak jsem walkmana dal na podlahu mezi přední sedadla a na zadní plato usadil repráčky "kostky". Náklady nula, práce na minutu :-)
Moc se mi líbilo zatáčení pedálem plynu, občas i neúmyslné. když jsem najel na mokré "šalinokolejnice" :)
Motor měl krásný zvuk, dveře zaklaply s typicky kovovým cvaknutím, dráhy šaltrpáky byly krátké, jasné, padalo to tam na jedničku.
Moc rád vzpomínám.
No aspoň že tak, 2x Jag + 1 Caddy aspoň částečně zajišťují kontinuitu :) Dobrá tedy, po 5 letech se budu těšit na přehršel špica pětistovek v inzerci :-)
A zůstaly panu doktorovi i nějaké jaguary/rovery/range rovery na "takové to obyčejné kochání se" nebo se všech velkoobjemových anglických aristokratů zbavil aby bylo za co budovat exkluzivní sbírku 10-15-20? ;-) výjimečných fiatů 500? :-)
Dal bych přednost E38, ta se mi líbí nejvíc. Ze všech jejich nástupců je tahle sedmička ale nejnormálnější, tudíž nejelegantnější a tudíž nejhezčí. Chromy dole na bocích vůbec neva, zejména když tak krásně kontrastují s tmavým lakem, Jen ty přední, dole, mi přijdou už "krapet přespříliš". Jdu zkouknout německou inzerci, "veď, čo s načatým večerom?" :-)
"Dobrý den, prosím Vás, když za to mám dát JEDEN A ČTVRT MILIONU korun, bylo by možné ten obrovský černý plast předního nárazníku nalakovat?"
"Ale jistě", odpovědělo kouzelné sluchátko.
"Připravte si dalších asi tak 15 000 Kč a za dva-tři měsíce to budete mít hotové..."
;-) :-) ;-)
"Tak za tohle, pánové, za tohle poletíte všichni!
Jak Vás jenom, proboha živého, napadlo udělat něco tak vizuálně atraktivního, neotřelého a inspirativního!
My jsme AZNP, my odjakživa vyrábíme auta úplně opačná!"
;-) :-) ;-)
Líbí se mi to hrozně moc.
Jako první škodovka v historii.
Mít to normální motor, začal bych se těšit že si to jako dvacetiletou ojetinu koupím :-)
Aha... - takže žádné Doblo. Další model po smrti, další replikant na světě. Fuck off.
Ehm... - no - než v tomhle, tak já raději asi i pěšky...
Jardovy požadavky mi přijdou "na první dobrou" automaticky nesplnitelné, zároveň se občas i vzájemně vylučující a tak nějak zaobalené do atraktivního pozlátka, tak aby se hezky četly :-)
Přijde mi že se vlastně chtěl zeptat: jaké nové - levné - auto byste si koupili, tak aby Vám ho nebylo líto "trápit" poskakováním po městě, parkováním u obchˇodních center atd.? :-)
A tak mi Sauto jako odpověď vyhodilo třeba tohle Clio: https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/clio/209087739
které by mi v podstatě i bohatě stačilo "na takové běžné ježdění" a i cokoli jiného a pokud bych si měl vybrat něco z čeho bych měl opravdu pocit že do toho nasedám a ne že si to oblékám ;-) tak by to bylo tohle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/stonic/208737203
Do 400t. tam, logicky, člověk nenalezne nic co by ani z půlky splnilo původní požadavky a tak je to hlavně
o dizajnu (aspoň pro mě) - když škrtnu herky které se mi ani trochu nelíbí - I10, i20, Aygo, C3, tak tam toho prostě moc nezůstane.
A kdybych to měl brát tak že to po x letech prodám a budu za to chtít co nejvíc, vzal bych Fabii 1.0 MPI "130 let" která tam je kolem 380t. a má pořád nepřímé vstřikování (čili plní hlavně to "prostě jezdit"), už asi jako jedna z posledních.
Jenomže to bych ji nesměl (TSI 70kW) mít jako služební a tudíž bytostně nenávidět :-)
Dělal jsem s tím autoškolu v r. 1991 a nenáviděl jsem to. Bytostně. Od té doby jsem v tom neseděl a tak to i zůstane.
Nejpravděpodobnější příčinou onoho propadu bude - laicky odhadnuto - kombinace všech zmíněných faktorů. Osobne se přiznám že nevím jak dlouho je Model Y v nabídce ale připadne mi už docela výrazně "morálně zastaralý", navzdory jednomu (či více?) modernizacím. Osobně se mi - na rozdíl od Modelu S nikdy nelíbil a řekl bych že už je prostě okoukaný. No a skutečnost že Musk se v posledním roce poměrně výrazně zkokotil prodejům jistě nepomohla. Nemluvě o x desítkách nových - konkurenceschopných - modelů ostatních výrobců.
Jak "asi i kombík"?!? :-) Rozhodně i kombík! ;-) Pro mě osobně S.W. jasně vede, sedan za ním a kupé... - kupé si dává dlouuuuuhatááááánskou pauzu a krčí se smutně mezi poraženými. MMCH, tohle je výborný mozkožrout, to přemýšlení která další "kupéverze" byla ošklivější než (výchozí) sedan, případně jiné varianty.
Samý Fordwagen Caratransit tady, poslední dobou... ;-)
Přístrojovka vypadá jako když pejsek s kočičkou vařili dort (nebo spíš perník?), všechno "halabala" poházené jak to zrovna vyšlo, bez ohledu na to jak to působí.
Když vidím tu cenu přestávám nechápat třídu V za >3 mil. a v podstatě bych si za ni asi i rád připlatil.
Taky koukám na exteriér, pak na interiér, tam-zpět, tam-zpět a pořád nemůžu najít za co přesně bych měl dát těch 1810 tisícikorun.
"S Dusterem sdílí přední část, minimálně po čelní okno"
No, po pravdě - nesdílí :-) Což ale neznamená že nevypadá z 95?- 98?% stejně :-)
Osobně naprosto netuším jak dlouhý je Karoq a tak jsem si Bigstra rozměrově zařadil dle první Octavie
(jejíž délku si budu pamatovat navěky) - no a od ní je jenom o 6cm delší.
"Ke komfortu přispějí i střízlivá sedmnáctipalcová kola a pneu s vyšším profilem."
Hm - konfigurátor nabízí 18" jako základ a 19" za příplatek 8000Kč.
Při představě že dám 750t. za Dacii (a jenom 4x2) na mě tedy jdou mdloby, ale
v dnešní době (leasingových splátek) "se to prostě nějak rozpustí" :-)
Dizajnově se mi to moc líbí, ale tím to asi končí.
O novém ani jednoduchém autě není od zadavatele inzerátu ani slovo.
Není idiot, ví že ty požadavky není možné (do 600t. Kč splnit) a zároveň ví že auto které je splnit dokáže už z principu nemůže být jednoduché.
Cituji: "samozřejmě vím, že za ty peníze nekoupím nové,.. atd."
4x4, benzín, 3,5t., do 600t.
A z kouzelného sluchátka se ozvalo "ale ovšem, beze všeho..."
;-)
A zase z toho vyšla "amerika"... - čím to asi bude :-)
Začal bych hledáním opravdu schopného automechanika a až pak bych koupil auto o které se mi bude starat.
http://auto.bazos.cz/inzerat/205181646/chevrolet-suburban-hd-2500-60-v8-4x4.php

A i o umístění středových výdechů ventilace rozhodl někdo kdo dýchá normálně, nosem, a ne loktem nebo ramenem. Rovněž posílám srdečné pozdravy do AZNP.
Na (strýcovho) warťase kombi mám srandovní vzpomínku z první jízdy s ním - když jsem zatočil přišlo mi že podvozek zatáčí (dle mého točení volantem) kam má, ale karoserie si to pořád šine "kupředu levá, zpátky ni krok" :-) Je fakt že uvnitř bylo pokokot místa, do kufru se vešlo naprosto cokoli a startoval na brnk. Samá pozitiva a sociální jistoty. Ale to se psal rok 1992, měl jsem čerstvě po maturitě a byl jsem nadšený z čehokoli co mělo motor, kola, bylo schopné dopředného pohybu a mě bylo dovoleno to řídit. :-)
Alpinka je boží, obzvlášť červená a s původními značkami. A ta nádherně modrá Primera - aaaach... (a Almeře taky moc sluší!). Tak krásné sedany uměl Nissan kdysi dělat... Jenomže, i když to zní šíleně, už je tomu TŘICET let :-( Strašně rychle to uteklo :(
Hmmm - nikdy jsem ford neměl (že by se mi nechtělo "...vlakem zpět"? :-) ) ale tenhle - kupodivu jako úplně obyčejný, normální hatchback vypadající - baterkáč bych si doma klidně představit dokázal. V té žluté teda ne, na tu už jsem starej, ale jinak mu nemám co vytknout.
V TÚ jako obvykle absentují ty nejzákladnější data (dxšxv/rozvor), takže mě docela překvapilo že to "velké SUV" má jen 4.63m. a je to tudíž téměř miniprdítko :-). Působí delší, alespoň z fotek.
Kluk bude jezdit sám max. ve dvou, třídvířko tedy stačí.
A jak řekl Žeremy Klaksón, Golf je odpovědí na všechny otázky, takže já být jím beru tohle
a za zbylých 85t. v tom jezdím dalších deset let :-) https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/171954366
Nepochybuju že to najde své kupce. A možná jich bude i víc než by kdokoli z nás tipoval. Já si tipnu že pro nemalou část z nich to bude jejich první Jaguar.
Kdyby mi ale někdo s vážnou tváří tvrdil že jde o (výrazně většího atd.) nástupce šilhajícího Morganu Aeromax, neměl bych nejmenší problém uvěřit mu a brát to jako smysluplnou/validní informaci. Pokud jde čistě o dizajn.
R5 - troje dveře.
R4 - patery dveře.
Tak by se mi to líbilo a 3dv. R5 bych si vcuku letu objednával.
Ideálně, samozřejmě, jako obvykle - baterky pryč a pod kapotu 1.8 16V z R19 :-)
"S Enyaqem má Elroq společný nejen přední blatník, ale také oboje dveře. Až po C sloupek jsou auta prostě shodná." + "Napsat, že interiér si z Enyaqu bere to nejlepší, by nebyla tak úplně pravda. Elroq si jednoduše přebírá celý a za to jsem moc rád." = "Za základní Elroq 50 chtějí v Mladé Boleslavi 800 tisíc korun českých, což je přesně o sto tisíc méně než za podobně koncipovaného bráchu Enyaqa."
Aha... takže soudruzi z AZNP si neuvěřitelně ulehčili práci s vývojem opravdu nového modelu, představili zmenšenou verzi již existujícího auta a představili něco co je s ním ze 75%? (plus-mínus) totožné.
Take ušetřili neskutečné množství peněz a výsledkem je cena toho "nového modelu" nižší jen o naprosto směšných sto tisíc?!? To by neobstálo ani jako špatný vtip, natož kdyby to ti idioti mysleli vážně.
Ten vergl by měl stát - vzhledem k oné obrovské shodě s Enyaquem - max. 600-650t., ne 800, proboha.
Neřekl bych "aňi ň" :-) kdyby to auto bylo opravdu nové a nemělo s ním společného vůbec nic - potom by bylo jasné za co automobilka ty peníze chce a chtěla by je oprávněně. Ale vzít 75% z jiného auta "zvenku" a navíc i jeho kompletní vnitřek a chtít za něj jen o jednu osminu méně?!?
To je prostě CHUCPE.
"Ten článek přece klade zásadnější otázky..."
Aha. Ach tak...
Ale přece jenom mi v tom Tvém elaborátu něco chybí...
Už vím!
Už zbývalo jen dodat že Jarda svým článkem "nastavuje zrcadlo" a byla by "pička kompletnaja" ;-) :-) ;-)
Jardo, jsem rád že s Tebou můžu poprvé (a to plamenně) nesouhlasit ;-)
Ani jedno mi jako "retro model" nepřijde - slovy klasika - "tož to, kurva, ani omylem" :-)
A "sorry jako" ale napsat že to XK má "krátkou záď" mi přijde stejně "přespříliš" jako tvrdit o autorovi toho úvodního slovního spojení že je kultivovaný, slušný a ctihodný gentleman. ;-)
1) myslím že je naprosto dokonalé, neskutečně nádherné, nepopsatelně chic, nevýslovně přitažlivé a neuvěřitelně půvabné.
2) Takže ano, taky se mi líbí tak moc jako Tobě.
3) Na otázku z prvního odstavce odpovím stručně: jen to nejhorší.
Osobně si myslím že cenu mohli klidně nastavit na dvojnásobek a stejně by těch 70 kusů prodali obratem.
Občas, ne často, jsou chvíle kdy bych opravdu rád byl tím kdo koupi něčeho takového řeší jedním telefonátem/e-mailem. Tohle je jedna z nich, tento rok první.
Heleho, mamuta... přesně před týdnem jsem taky v jednom seděl. Jen s tou jízdou to, žel, nějak "nedopadlo" :-)

Pro Jardu: ono to Polo mírně konfigurovat jde, za pár prvků výbavy si lze připlatit (vzpomínám si na vyhřívání sedadel tuším za 8t.) atp.
Jinak máš, pochopitelně pravdu.
Prostě akce Polo za 350t. s tímto a tímto, ber nebo vezme jiný. Mě to přijde jako smysluplná nabídka.
Vzhledem k tomu že jezdím (poskakuji po 4-5 km) z 99% jen po městě, tak z mého osobního pohledu jsou turbo (a přímovstřik) něčím co ve svém (hypoteticky) prvním a posledním fungl novým autě spíš nechci :-)
Sandero se mi dizajnově celkem líbí, ale nevím - asi fakt raději to Polo (nejspíš zakořeněný neodůvodnitelný předsudek) :-)
No a MMCH - ví se co přinesou dny příští? Dostanou tyhle dva modely ještě "normální" nástupce, nebo se můžeme (či spíš musíme) "těšit" na jejich další generace v podobě SanderaE a e-Pola?
Ví to někdo?
A co na to Jan Tleskač?
:-)
Pro rocka: no právě že ne (asi? nevím :-) )
Myslel jsem to totiž jako pochvalu pro to Polo, které by - "vzhledem ke svému konstrukčnímu stáří a morální zastaralosti" (nebo jak zní ty klišé) asi "mělo být" v poli poražených, v souboji s těmito eňo ňuňo novinkami. No a "vono prd, Vašnosti".
Shodou okolností jsem se tento týden díval co mi nabídne Sauto pokud zadám r.v. 2025, klimu a el. okna a cenu do 350t. a výsledkem byly:
Space Star (díky, nechci ani zadarmo)
H. i10/i20 (už taky ne nejmladší a nejhezčí)
Aygo (pro mě vrchol hnusu)
Tahle fungl nová C3
a právě ono "prastaré" Polo.
A já si překvapeně uvědomil že bych si, v podstatě okamžitě, aniž bych si ty další modely chtěl aspoň vyzkoušet, vybral to Polo - které už je nejspíš těsně před koncem svého výrobního cyklu.
Překvapeně proto obecně nemám pro vozy od fašistovágenu nejmenší slabost, nikdy jsem žádný neměl, netoužil po něm atd.
Tady ale - subjektivně - absolutně není co řešit, to Polo by bylo jasnou volbou.
Jsem si právě říkal že než tenhle zgarb, tak to raději i to - už osmileté - Polo Love, teď v akci za 350t.
Dát tomu motory 1.2/1.4/1.6/1.5 dCi s "cenou od" řekněme 350t. tak... - tak by to byl hit? Kdo ví...
Já ale vím jistě že bych se okamžitě vydal k dealerovi (a to si - po sedmi letech s Avantimem - o brněnských dealerech renaultu fakt nemyslím nic dobrého) a složil jim tam nevratnou zálohu. :-)
Sakra, z úvodní věty mi někam zmizelo: ">50 let od premiéry a >60 od zkonstruování, čili nutno k němu s tímto vědomím přistupovat. Před"
Je holt fakt že to auto má 20 lety jsem s žigulíkem 2101 jezdil po Brně každodenně do práce, v létě i v zimě a je fakt že jsem nejezdil >50-55 km/h, takže průvodních jevů které zmiňuješ jsem byl ušetřen :-) Nicméně soused (který mě na koupi té - v té době třicetileté - věci nahuckal) měl stejnou, předělanou na LPG, s pneu Goodyear, velmi pečlivě udržovanou. Provozoval ji x let jako jediný rodinný vůz a s ženou a dcerou se s ní každé léto vydával na dvoutýdnovou dovolenou do "Jugošky", Bulharska, atd. :-) Je však taky pravda že když jsem si po roce s žigulíkem koupil R21 Nevada 2.2i GTX, tak si ho na tu dovolenou moc rád půjčil a když mi ho vracel, už měl domluvenou koupi Xantie V6 Activa :) Jednoduše, do modernějšího a lepšího se přesedá velmi lehce. Přesto ale já osobně čím jsem starší, tím starší auta chci.
A není to vlastně paráda a pozitivum že stačí jet 70 a připadá Ti že jedeš 110? :-) Tak trochu i adrenalin jest přítomen a ten hluk, profukování a jiné "přidruženosti" vytvářejí atmosféru a dávají tomu náboj ;-)
A jako bonus je tu ta relativně nízká rychlost čili dá se zareagovat v případě potřeby, nenadálého problému atd.
Mně se to testované auto moc líbí a kdybych neměl na ploše uložených asi 15 jiných aut u kterých denně přemýšlím "koupit/nekoupit", určitě bych se na něj jel podívat. Už sice mám dvě auta "jen na léto" ale proč nemít tři, že ano :-) Koneckonců, pořád platí že nekoupením nového auta chráníš přírodu/planetu a vlastně i peněženku ;-)
Ten Žigul je 100% funkční a s podvozkem, tlumiči, pružinami ani pneu není potřeba dělat naprosto nic.
Úplně stačí uvědomit si že ho neřídí jeho majitel ale autonovinářka která se k tomu autu chová adekvátně faktu že není její, má ho propůjčené jen na pár hodin a jejím cílem opravdu není nahánět cyklisty nebo kohokoli jiného. A vzhledem k tomu že to auto je aktuálně na prodej, tipnul bych si že ani jeho majitel by necítil potřebu se s tím cyklistou na silnici honit. To už totiž tak na světě bývá že člověk se k věci kterou chce prodat chová co nejohleduplněji, z prostého důvodu že za ni chce dostat co nejvíc.
Nemluvě o tom že člověk který s takhle starými auty jezdí denně zná jejich limity a dovede jich dosáhnout určitě daleko jednodušeji než někdo k nim dostane jen velmi zřídka.
Mimochodem, na kole se z kopce dá jet opravdu sakra rychle, až tak že jezdec ujede i autu/autům. A někdy dokonce i tak strašne rychle že je daný jezdec nejrychlejší úplně za všech, jen - bohužel - s průvodním jevem zvaným transport do nemocnice s otřesem mozku a zlomenou kliční kostí ;-) ;-) ;-)
