načítám data...

4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Devadesátá léta světu mnoho dala. Třeba mne. Možná i proto mám ke stejně starým autům vztah. Která bych si vybral, kdybych mohl mít 4 z nich?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Mám pocit, že auta devadesátých let jsou až neprávem opomíjená. V době, kdy jsem vyrůstal, nebyla cool, protože už tu byla auta novější roku 2000, a do doby, kdy na ně budou vzpomínat muži středního věku jako na auta z plakátů, ještě nezestárla. Ale mě baví. Líbí se mi používání jednoduché, skoro až hloupé elektroniky, spouta nových nápadů a invencí. Jaká 4 bych si vybral do své ‚snové‘ garáže?

Ford Crown Victoria

Foto: IFCAR, commons.wikipedia.org

Že správný daily driver by měl mít pohon zadních kol, říkám a praktikuji už několik let. A kdyby to měl být můj ideální devadesátkový, bude to Ford Crown Victoria Touring Sedan z roku 1992. Červený s béžovým interiérem.

Generace EN53, která se dostala na trh v roce 1992 přinesla mnoho nových věcí. Kromě aerodynamického designu, který snížil součinitel odporu vzduchu karoserie na 0,34 (Ford Taurus, jehož design byl předobrazem pro Crown Victorii měl tento součinitel 0,32). Poprvé se zde objevuje osmiválec Modular, příplatkové kotoučové brzdy na všechna 4 kola a i samotná platforma Panther doznala oproti předchozí generaci několik úprav. Z nabídky ale zmizel kombík. Ford u Crown Victorie a sesterského modelu Grand Marquis využil menšího triku a upravil dodavatelský řetězec tak, aby se pro účely výpočty CAFE (Corporate Average Fuel Economy, zjednodušeně flotilová spotřeba) počítaly jako vozy importované z Kanady, kde se jejich spotřeba průměrovala s Fordem Festiva.

K tomuhle autu mě prostě přivedly osobní sympatie a i když mít tu možnost, dám přednost následující generaci v bohatě opříplatkované verzi LX či Grand Marquisu, pokud jsem omezen na devadesátá léta, bude to Touring Sedan dostupný pouze v roce 1992. Oproti obyčejné verzi měl ‚heavy duty‘ podvozek z policejní verze, ke kterému se přidaly vzduchové vaky na zadní nápravě, širší pneumatiky, větší stabilizátory, jiné řízení a v neposlední řadě také duální výfuk, motor o výkonu 210 koní a odstraněný omezovač rychlosti. Ano, to vše jste si mohli nechat nainstalovat i na Crown Victorii LX, ale u ní chybí ten zvučný název. Touring sedan.

Mazda MX-5

Foto: https://www.diariomotor.com/

Kdyby v tomto výběru chyběl ‚roadster-jehož-jméno-se-nesmí-vyslovit‘, tak by mi nejspíš došla trpělivost s mým autem a rozhodl bych se, že už se o něm nikdy nebudeme bavit. To se zatím ale nestalo, naopak se o něm snad v dohledné budoucnosti budeme bavit zase víc.

Popisovat vám jej snad ani nebudu. Tento příběh už jste určitě slyšeli, četli nebo viděli zfilmovaný. Motoristický novinář vymyslel auto, které v naší republice vlastní většina motoristických novinářů (nebo jej přinejmenším někdy vlastnila) a lidí, kteří se za novináře považují, či jsou považováni. Jen v garážích autíčkáře se jich vystřídalo až až.

Foto: http://favcars.net

Co by ale byla ta nejsprávnější varianta? Pokud ne ta moje, ze které už mnoho původních dílů nezbývá, byla by to MX-5 BBR Turbo. Ta první, samozřejmě. O co šlo? Vlastně to bylo úplně prosté a obyčejné, pokud jste byli v letech 1990 a 1991 Britem, který chtěl zábavný roadster a nebylo mu líto utratit za to nějakou tu libru. Prostě jste přišli do dealerství Mazdy, vyžádali si objednací formulář a do poznámky napsali Turbo. Dealer pak vaše auto poslal před předáním do Brodie Britain Racing, kde vám do něj namontovali 68 součástí a zvýšili výkon na 110 kW, což je dnes slušný standard pro mnohem větší vozy, a kroutící moment na 209 Nm. A v dealerství vám pak se vší slávou a plnou zárukou předali váš oturbený roadster. Celkem vzniklo 750 pravostranných aut a 150 kitů bylo prodáno do zámoří. Takže pravděpodobnost, že si někdy takové auto koupím, je velmi malá. Nadruhou stranu, vždy by se dala postavit replika.

Chevrolet Corvette

Foto: Abdullah AlBargan, flickr.com

To bychom měli sedan, sportovní auto, tak proč je tu Corvette? Protože je krásná. Generace C4 je první, na jejímž designu se nepodílel Zora Arkus-Duntov, a od rozevlátých křivek a tvaru lahve Coca-Coly se svým uhlazeným designem tak trochu distancuje, přitom si ale zachovává ty prvky, které Corvette dělají Corvettou. Corvette se ale úplně změnila nejenom po designové stránce. Byla opuštena konstrukce karoserie na rámu, ubylo laminátu, za to přišla nová technická řešení. Přední zavešení bylo realizováno pomocí příčně uložené laminátové listové pružiny, která byla nejenom lehčí, ale také měla účinek stabilizátoru. V neposlední řadě se tu také objevily digitální budíky, které jsou prostě skvělé.

Jakou verzi z devadesátých bych zvolil? Nějakou obyčejnou bez střechy, se kterou bude zábava jen tak žbrblat kolem komína? Ne, tak jednoduché to nebude… V roce 1986 Chevrolet zakoupil Lotus a vývojové oddělení Corvette začalo uvažovat, že by jim mohl pomoci s vytvořením nejrychlejšího produkčního auta. A tak se stalo. Lotus navrhl nový motor, celohliníkový osmiválec LT5 s rozvodem DOHC a třicetidvěma ventily a šestnácti vstřikovači, ze kterých při nižších otáčkách a zátěži pracovalo jen 8. Tento motor produkoval 375 koní v roce 1990. Tím to ale nekončilo. Došlo k úpravám brzd, osazení podvozku od Bilsteinu, který byl podobného designu jako v Porsche 959, ovšem s pár úpravami, které bychom jinak našli u formulí Lotus. Tlumiče byly elektronicky stavitelné ve 14 krocích a jejich tuhost kromě tří jízdních módů byla upravována i dle rychlosti. Pro ZR-1, jak byla tato verze pojmenována, byly vyráběny specifické pneumatiky Goodyear o rozměru 315/35ZR-17. Podle dobových recenzí a testů se dílo podařilo a ZR-1 si kromě pozitivních recenzí připsala i několik rekordů v ujetých vzdálenostech při vysokých rychlostech. A vydobila místo v mé snové garáži.

Toyota Previa

Foto: Michal Šenkyřík

Jeden můj kamarád říká, že mini van = maxi fun. A já zrovna jeden minivan měl. Sice v družstevním vlastnictví s bandou dalších lidí, ale i tak mi stihl přirůstk srdci. Byla to bílo-černá Toyota Previa s pohonem zadních kol, dvěma šíbry a interiérem s nezaměnitelným pachem tisíce hlodavců. Inu, jeden z předchozích majitelů s ní vozil krysy do zoologické zahrady. Previa sice nakonec pošla na roztrhnutý diferenciál kdesi v Bulharsku, kde byla zbavena identifikačních znaků a prodána místnímu občanu a řekl bych, že v nějakým způsobem opraveném stavu jezdí dodnes.

Proč bych si ji ale vybral? Pro její unikátní konstrukci. Už když jsme si ji koupili pro účely PlechCupu, bavil jsem se tím, že jsem členy redakce nechal hádat, co za lunární debilitu jsme si to sehnali. Je to Toyota, má to motor uprostřed, ale MR2 to není, jasný pane. Ano, Toyota prostě vyrobila minivan s motorem uloženým na bok, umístěným uprostřed auta a pohonem zadních kol. Kvůli zjednodušení údržby ale také přidala systém SADS, což neznamená, že auto má smutky, ale všechny podružné systémy jako servo, alternátor, klimatizace a chladič s větrákem, jsou ukryté pod přední kapotou a lze k nim tedy přistupovat zepředu auta. K servisu motoru je pak potřeba odklopit spolujezdcovu sedačku. A v případě, že musíte dělat těsnění pod hlavou, tak na to musíte jít i zespodu. Pro výměnu těsnění pod hlavou na parkovišti u paneláku je to tedy ideální záležitost. Díky své unikátní konstrukci má i rovnoměrné rozložení hmotnosti a překvapivě dobré jízdní vlastnosti.

Zdroj: Toyota.com

Moct si vybrat, chtěl bych přesně takovou, jakou jsme měli, jen trochu méně doježděnou a bez toho smradu z krys.

A tím bych tento výběr mohl uzavřít. Ano, není tu žádné TVR, ani Mazda RX-7, ani žádný supersport, ani jiná lunární debilita. Nevím proč, ale z nějakého důvodu jsou pro mě ty doopravdické ikony nepřitažlivé. Rád se na ně podívám, poslechnu, ale nějak se nedokážu ztotožnit s představou, že bych nějakou z nich vlastnil. Asi jsem prostě skromný.

Jaká by byla vaše 4 auta z devadesátých? A co ostatních členů redakce? Třeba se o to také někdy podělí.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. května 2020, 16:32
3

On ten motor LT5 ve Vette ZR-1 vypadá sám o sobě neuvěřitelně. Obzvlášť, když to člověk vidí naživo. A na svojí dobu je to mistrovský dílo.

reagovat
ratan groch
04. května 2020, 18:25
0

AUDI A8- prvy 8 valec, ktory som pravidelnejsie soferoval. patril sefovi.
Honda Civic 6th gen.- prve auto, ktore som si kupil za moje peniaze
Subaru Impreza STI- auto, ktore som chcel mat a s ktorym som vyhraval WRC na Playstation2 (ano, az po roku 2000)
Porsche 911 - 993. posledne vzduchom chladene Porsche.

reagovat
Fa
Fandatik
04. května 2020, 19:37
0

Když vynechám exkluzivity.
Tak Mitsu Gallant (93) s dvoulitrovým V6, jedno z mých prvních aut. A bylo skvělé. Dále
560 SEC (W126)
S2000
G500

reagovat
Kuře
04. května 2020, 19:50
0

Stanga v cábru
Mondeo ST200
12ti válec Jaguar

A čtvrtý fakt asi nedám, až moc adeptů:D

reagovat
krab
04. května 2020, 20:05
0

Já myslím, že devadesátky už jsou dneska přesně na vlně nostalgie. Ta auta jsou natolik moderní, že se s nimi dá jet pořádnej kalup a současně tak málo omezená elektronikou anebo těmi eko pravidly, že se dobře řídí, motory hezky znějí, nic není umělé a dodávají pocit, že řidič je v centru dění. Jaká auta z 90. let bych si vybral záleží na tom jaký by byl rozpočet. Jakmile to není omezeno, tak je to jasný ...

McLaren F1 , jedno z nejzajímavějších aut všech dob, příběh vzniku, filozofie Gordona Murray je mi blízká, to auto bych (asi jako miliony dalších) hrozně rád někdy řídil v hezkým správným prostředí pro to auto. Ale pochopitelně, toto zůstává jen nedostižným snem.

Lotus Elise MK1 , úplně první model, byl nejlehčí a příběh a doba vzniku zapadá přesně do půlky 90. let, takže rozhodně Elise ...

Lamborghini Diablo , nechtěl bych žádné VT s pohonem všech kol, ani SV, ani poslední šestilitr, chtěl bych úplně jedno z těch prvních. Možná mě k tomu silně ovlivnil jeden moc povedený díl Harry's garage...

Porsche 911 (996) Carrera 2 : taky bych napsal normálně 993, ale ta patří technikou vyloženě ještě do 80. let, devadesátá léta pro Porsche charakterizuje přechod na vodní chlazení, kompletní změnu karoserie a jasně, že je to volba subjektivně zabarvená, ale myslím, že prostě tohle auto, někdo říká navíc, že první ročníky (bez PSM jen s TC funkcí a plynem na lanko ne "fly by wire") jsou řidičsky ještě lepší než ty pozdější. Což jsem tedy zatím nevyzkoušel, takže neumím potvrdit ani vyvrátit.

A musel bych mít ještě pátý auto : BMW Z3 M Coupe , 3.2 S50 motor, to by nesmělo zkrátka v garáži "made in 90s" chybět

reagovat
TVR Chimaera
05. května 2020, 14:46
4

Ano, nostalgie, radost, vzrušení.... Žádní asistenti, jen řidič a TVR Chimaera..... Stačí přišlápnout.... bestie V8 vyštěkne, s váhou auta 1060 kg to pořádně zamává a já mám na tváři úsměv a těším se na další projížďku.
P.S. - již na českých RZ

krab
05. května 2020, 14:50
-1

To je pecka! Krásný. Super, že se to nakonec nějak dalo přihlásit. Po tomhle autě jsem dost koukal vždycky taky, ale měl jsem strach z toho přihlašovacího procesu. Tak, pojeď s námi v červnu na výlet ... program najdeš v sekci blogy :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. května 2020, 16:31
0

To je nádhera. TVR z devadesátek se mi taky vždycky líbily. :-)

J.K.
05. května 2020, 17:46
1

Ta palubní deska je nádherná!

martin_100
07. května 2020, 22:19
0

Hustý!
Bude blogísek? ;-)

eLzyx
04. května 2020, 20:20
1

až teda vyhraju ty miliony ...
Volvo 850 T-5R - už mám
Mercedes 500E - chci
Porsche 993 - chci
Porsche B32 - je to sice osmdesátková kára, ale do celého konceptu čtyř mých "super"aut by se sakra hodila. Bych měl "Porsche tuned", "Porsche made", "Porsche" a "Porsche rebuilt". A hlavně by to byl předohrab, zadohrab, zadohrab, syncro. Resp. kombi, sedan, coupé, van.

reagovat
Csaba
04. května 2020, 20:30
1

Slovy toho "profimanagera" sorry jako ale z těch tisíců modelů z devadesátých let jednoduše nedokážu jen tak vybrat 4 modely, prostě ne :) To by chtělo tak týden neustálého prohrabávání se v autokatalozích, vytvoření základní stovky a postupné vyřazování :)
A po spoustě krve, potu a slz bych ty čtyři mušketýry po letech snad povolal do boje...

reagovat
CerVus
04. května 2020, 21:19
0

Hmm to je těžká otázka. Vybrat jen čtyři z tolika možností stříbrné éry. Hlavně taková vette c4, kterou bych sem rád zařadil spíš patří asi o dekádu níže. Takže:

Porsche 996 gt3
Honda NSX
Ferrari F355
BMW e36 - nebudu psát které. Podle mě byla každá varianta super.

No jo. Krom jednoho všechno sportovní auta. A vlastně i to poslední tam částečně patří. Jenže do historie se v drtivé většině případů nejvíce zapíší právě auta co berou za srdce.

reagovat
beastar
04. května 2020, 21:54
5

To je poměrně zajímavý. Já v podstatě devadesátkový auta mám nejraději a zároveň jsou to auta o který bych byl ochoten se ještě starat a mít z toho radost. V podstatě každý je pamatujeme. A velká většina z nás je měla ať už nový, nebo jako ojetý. Tak je to těžký. Vybrat třeba jen 4. Kdyby byl rozpočet naprosto neomezený a nic jako současná cena takovýho auta nehrálo roli nebylo by to jednoduchý, ale představu mám.

Acura/Honda NSX
Ferrari F355
BMW m5 e39
Audi A8 w12 v longu
-----------------
A když by to bylo jakoby finančně omezený nějakou realitou. Toho co je prostě možný nakoupit a finančně se z toho neposrat. Tak samozřejmě by to byl o dost méně rozmanitý seznam, ale i to je život.

MB S500 Mamut
Audi S4 2.7 btb B5
Nissan Almera GTI :)
Porsche 968 Turbo S

reagovat
Beny
09. května 2020, 20:40
0

Tak zrovna tady bych Almeru nečekal, palec hore! taky bych jí občas chtěl zpátky.

PeterLuk
04. května 2020, 23:08
2

Ja chcem toto! Ford Taurus SHO :D

reagovat
Oh!Gust
04. května 2020, 23:26
0

Tak toto SHO je dobre zamaskované :D asi sa chybka vloudila, obyčajne vyzerali ostrejšie. V minulosti som videl v ČR na bazoši aj dva kusy, čierny a zelený, tuším ešte so starými písmenkovými ŠPZ. Ktovie, kde sú teraz.

po
powpow
05. května 2020, 13:28
0

Ano, ja to vidim podobne, pro me to jsou tedy:
Mitsubishi RVR Hyper Sports Gear
Nissan 180SX
BMW 323ti
Lexus IS TTE

Vesmes auta ktere by sli za rozumny peniz poridit. Ackoliv me auta bavi, nejsou moje zivotni priorita abych je shanel a hlavne udrzoval je v provozuschopnem stavu.

custom1
06. května 2020, 08:14
1

PeterLuk, Oh!Gust: Kamarád SHO má a musím říct, že je to pecka!

PeterLuk
08. května 2020, 18:06
0

Pravda, moja chyba :D Na poslednú chvíľu som sa rozhodol vymeniť obrázok za iný čo mi to našlo, a neuvedomil som si to. Ale tak vieme, o čom je reč. :) Nemám s ním skúsenosť, ale veľmi sa mi páči ten klasický dizajn s nádychom moderny, a ešte k tomu to aj technicky vyzerá zaujímavo...

custom1
09. května 2020, 20:00
0

A hlavně ten motor od Yamahy!

Jakub Pospíšil
04. května 2020, 23:11
1

Navymýšlet si top modely je snadný. Já bych se ale nezlobil ani za celkem dostupná auta.
-X-type kombi
-Felicia Fun
-Volvo 480 turbo
-Mitsubishi Delicia Star Vagon

reagovat
krab
05. května 2020, 00:00
0

A jako určitě jo ... sice teď už jsme někde na přelomu 80-90. let, ale hrozně rád bych se projel v autě se kterým jsem se učil řídit, Mitsubishi Lancer GLXi z roku 91 až se stavím u rodičů tak se podívám jestli mámě někde náhodou ještě fotku ... přijde mi to, že to nebylo tak dlouho, ale nechce se mi radši počítat ty roky :-D A pak včera, když jsem nakouknul jednomu našemu výletníkovi do Hondy Prelude 2.0i ( té mrkací) tak jsem si hned vybavil máminu Hondu Accord 2.0i EX , ta byla teda rok 88 myslím, zlatá metalíza, už tehdy kolem roku 2000 to bylo docela rezavá, ale jezdila skvěle. Tu jsem si půjčoval rád... jel jakoby do krámu, ale spíš s tím prasil, dokud v ní byl benzín ... chudák Honda, dneska bych se k ní choval líp ...

Jako to je asi ten problém, nahoře to napsal Csaba, těch aut z devadesátek, který bych chtěl nebo aspoň se s nimi zase svezl je tolik, že by to bylo na několik večerů probírání starými katalogy

martin_100
07. května 2020, 22:21
1

Kubo koukam že Funidlo a mrkací Volvo tam máme oba ;-)

wdave_t
05. května 2020, 00:37
0

Mazda RX-7 FD Spirit R type A / Toyota Supra MkIV twin-turbo / Nissan Skyline R32/R33 GT-R / Honda NSX / Subaru Impreza WRX STI GC8 Type RA - z těchto se nedá vybrat jedno, respektive ne dokud se v nich neprojedu (btw Lancer EVO bych bral taky všema deseti, ale spíš až novější EVO 9)
Porsche 993 GT2
Dodge Viper GTS (2nd gen)
Lamborghini Diablo VT roadster

ale chybí mi tam něco praktickýho, kruci... nějaká Audi RS 2 Avant

reagovat
PB
05. května 2020, 05:20
1

Renault Safrane Baccara Biturbo
Renault Alpine A610
Subaru BRAT
VW T3 Syncro 16"

reagovat
PB
05. května 2020, 05:25
3

tady voprasky

martin_100
07. května 2020, 22:22
0

No to syncro už bych skoro ani do devadesátek nebral hele.... ty dva roky výroby ještě k tomu vesměs u Pucha.... :-)

Jimi
05. května 2020, 08:53
1

Alpina B8 E36
Honda NSX
MB SL500
Celica GT4

reagovat
OndrasI
05. května 2020, 11:51
0

Chtěl bych s těma autama i jezdit, tak radši něco civilnějšího:

Alfa Romeo SZ
Audi Ur-S6 Avant v pětiválu
Renault Clio Williams
Renault Safrane Biturbo

reagovat
Perníček
05. května 2020, 14:03
0

Bylo by toho hodbně, ale uskromním se na ty 4. :D
Saab 9000 Aero
Lotus Omega
Nissan Skyline GT-R R33
Citroen BX 4TC (případně skromná verze GTi)

reagovat
Ha
Habakukk
05. května 2020, 14:10
0

No já bych potřeboval od každého trochu a vlastně ani jedno auto nebude ani dnes stát na do mega což je fajn.
Alfa Romeo 156 GTA
Range Rover 4,6 Autobiography nebo Range rover Classic 4.2 LSE
No a vlastně úplně nejvíc bych chtěl Land Rover Discovery upravenou od Special Vehicles pro závody Camel Trophy to by bylo úplně nejvíc.

reagovat
Sedrik
05. května 2020, 15:44
0

Koukám, že tady budu zastupovat asi menšinu, ale mě nechávají 90 léta naprosto chladným. Všechna auta, co zazněla v článku i v komentech, znám, žádné není špatné, ale po žádném z nich netoužím.

Snad to nikdo nevezme jako útok - tak to není myšleno, ale:
- co se pohodlných limusionidních aut týče, tak buď nějakou super klasiku (Jag Mark II, nebo nějaké krásné XJ) a nebo něco úplně nového. Auta, co je jim dneska 30 jsou přesně ten zlom, kdy to ještě (pro mě) není klasika a už to není moderní. A u limusiny je mi celkem jedno, jestli má filtr toho a elektrický posilovač onoho - musí být hlavně pohodlná.
- co se sporťáků/sportovních aut týče, platí to stejné: raději bych sportovní auto starší, a nebo auta z "nultých" let (například boxster druhé generace je IMHO ve všem lepší, než boxter první generace a přitom nemá žádné eko/luxusní blbosti, co dostala třetí generace), M3 E46 je lepší než E36 a tak dále ...

Prostě pro mě (opět - neberu nikomu jiný názor) jsou 90 léta přesně ta doba, kdy se to láme a nenapadá mě nic, co bych z té doby, raději než něco staršího, nebo novějšího.

Nicméně moc díky za článek, protože mě to až do okamžiku, co jsem jej pročetl a prošel diskusi, vůbec nenapadlo. A to mi v 90 letech bylo "náct"....

reagovat
J.K.
05. května 2020, 16:52
1

Ano, je to trochu zvláštní, protože zlom z hlediska techniky a designu byl právě v devadesátých letech oproti osmdesátým v podobě radikálního zvýšení bezpečnosti (deformační zóny, airbagy) a výkonu (přímé vstřikování). V prvních letech tohoto století se zase nic extra z hlediska automobilového průmyslu nedělo - jen větší rozšíření elektroniky (počítačů).

Chápu, že vnímáš velký rozdíl mezi dnešními auty a těmi devadesátkovými - je to rozdíl vice než dvaceti let vývoje. A těmi devadesátkovými a těmi osmdesátkovými. Je ale zajímavé že to tak vnímáš i dál, přestože mezi devadesátými roky a prvními nového století žádný přelom nenastal - pouze evoluce, která vrcholila před pár lety. Ten další zlom zažíváme až nyní radikálním snižováním emisí.
-
Komentář upraven 5. 5. 2020, 18:05:21
-
Komentář upraven 5. 5. 2020, 18:06:23
-
Komentář upraven 5. 5. 2020, 18:07:16

Sedrik
05. května 2020, 17:14
0

Možná je to tím, že pro mě jsou auta z 90 let trochu bez duše - když jsem se v mým náctých letech začal o auta zajímat, byla to většinou stará rallye auta (Stratos, Fiat 131 Abarth, Alpine A110) a nebostarší supersporty jako F40, nebo 288 GTO - prostě auta, která jsem měl jako angličáky)

Co se aktuálně vyrábělo/prodávalo se ke mě nemělo jak dostat (určitě rodiče neodebírali žádný časopis a internet nebyl :))

Tak jsem si k tomu asi nevypěstoval tu nostalgii, kterou by to potřebovalo.

A co se techniky týče - dovedu ocenit nějaké šílené technické řešení, ale jestli má auto karburátor, přímé nebo nepřímé vstřikování není něco, kvuli čemu bych po youngtimerovi toužil...

Prostě doba, která není pro mě - ale: aspoň zbude víc pro vás, kteří to oceníte :)

beastar
05. května 2020, 17:39
-1

Sedrik: Trochu si rypnu. Pises ze vsechna auta znas jak ta z clanku, tak i z komentu. Ok beru. Znat jakoze to existuje, nebo ridit ci provozovat je trochu jinde. Sam mam jak znamo taky radeji novejsi produkci a youngtimery moc neresim az na obcasna okouzleni.

V zasade bychom si asi rozumeli. Nicmene podivej se na muj komentar a rekni uprimne, co z tech aut znas? Jako skutecne znas? Hondu NSX? Sotva budu verit.. M5 ok? Mozna tak jako ojetou. A tak dale. Skutecne to nejsou konstrukcne stara, nebo spatna auta. Takze urcite ti to neberu, ze ti to nic nerika. Jen si to popsal tak nejak nestastne. A zcela vyjimecne spis souhlasin s tim co pise J.K.

Sedrik
05. května 2020, 23:17
0

Beaste, to není o souhlasení, nebo nesouhlasení - já nikomu neberu, že jej ta auta něčím oslovila a že se mu líbí. Jen píšu, že mě prostě ne a nic mi neříkají. Zároveň není pravda, že by mě ta auta vůbec nezajímala (třeba příběh prvního Viperu je celkem hodně zajímavé čtení).

Nikdy jsem neseděl v F40, viděl jsem ji jednou a nikdy se v ní nesvezu (aspoň ne v reálu, jinak Assetto Corsa :)). Ale to auto je můj dram car. Stejně tak Třeba ta M3 E46 - nejel jsem v ní, ale rozhodně bych se v ní projet chtěl. Nepotřebuji auto "znát" (ať to znamená cokoliv), abych jej měl v dream garáži.

Kdybych musel s autem jet, abych jej chtěl, měla by většina z nás v dream garáži pár škodovek a možná nějaké Porsche.

Ale chtěl bych se projet v těch autech, co jsou tady v komentech - ani ne. Není to o tom, že bych si myslel, že ta auta jsou špatná. Jen mi prostě nic neříkají (ok, NSX asi ano - v té bych se projet chtěl. O té toho vím docela dost, ale nerozumím co v tvém podání znamená "znát" - jestli vím, jaké jsou náklady na provoz? Netuším. Jestli jsem ji řídil (ne), jestli vím, proč vznikla, a kdo se podílel na jejím vývoji? (To vím), jestli jsem viděl mrtě videí o NSX? (Hell yeah)).

Tak abych to napsal možná pro tebe lépe: ta auta znám, o spoustě z nich vím víc, než jen že existují (i když rozhodně nejsem odborník na tuhle etapu). A ne, nechtěl bych je vlastnit, ani provozovat, ani bych nejel na výstavu, kde by byla jen auta z 90 let, protože bych se tam pravděpodobně nudil. Ze stejného důvodu bych ale nejel na výstavu aut z doby mezi WW 1 a WW2.

To ale nic neříká o těch autech - je to můj názor na ta auta. A napsal jsem to sem hlavně proto, že mě samotného překvapilo, jak moc mě ta auta nezajímají, ačkoliv by měla. Protože v době, kdy ta auta vznikala jsem byl přesně v tom věku, kdy mě auta začala brát a hltal jsem veškeré informace, co se ke mě dostaly.

beastar
06. května 2020, 12:58
1

Sedrik: Jasny rozumim. Ted to chapu. Jo jo presne takhle to mam s tema Krab club obletovanyma 60/70s autama. Pro me prevazne nuda. K NSX a spol. Nee neni nutne vse ridit, to ani nejde. Myslel sem prave vic nez vedet, ze to auto existuje a ze bylo drahy treba:) Vetsina z nas co jsme tady bych si typoval tvrdit ma vic zkusenosti, nez s ciplou ofci. Jo a mimochodem F40 nemam rad a nelibi se mi. A neridil sem ji:D Jednou jsem ji videl asi tak jak popisujes ty...

J.K.
06. května 2020, 13:25
0

Hlasuji pro založení klubu "Nemám rád Ferrari F40 a nelíbí se mi ani naživo!"

krab
06. května 2020, 13:39
-1

Tak tady do toho klubu se nepřihlásim... Takhle, F40 jsem viděl mnohokrát, neřídil pochopitelně ( to by se musela stát velká souhra náhod) , nicméně je to fantazie i na živo... Co je na Ferrari F40 blbý je cena. Zkrátka i hodně bohatej člověk si svezení v tomhle autě nakonec neužije, protože tě svazuje ta hodnota a ten výběr silnic nebo okruhových akcí kam s ním vyrazit se ti dos zúží. Ale pamatuju si na vyprávění nějakýho z anglickejch novinářů (teď nevim fakt kdo to byl) jak popisoval, že měl možnost přivézt jednu F40 z Itálie (nebo Monaca už nevím) do Británie po ose. A že si tou cestou (přes tisíc kiláků) vlastně nejspíš to auto užil daleko víc než kdy jeho reálný majitel.

Jinak k Sedrikovi : Zajímavý, mě ty devadesátky baví , já mám vlastně typicky problém nějak se opravdu dobře identifikovat s nějakým moderním novým autem, zkrátka něčím co je do pěti let stáří a vlastně všechny auta ( až na pár výjimek) na který si jakoby myslím, že bych třeba někdy opravdu rád chtěl mít, tak to jsou prostě starý káry. Úplně nic novýho mezi ně nepatří ... snad až na ten novej Cayman GTS 4.0 anebo Lotus Exige 350 Sport. Prakticky jedinný dvě fungl nový auto mezi kterými bych se tak nějak rozhodoval, chtít a mít možnost vybírat nové auto v ceně do 100 tis euro...

A ve výsledku mít tyhle peníze ještě na nějaké auto, tak je stejně utratím za nějakou starou káru...

Sedrik
06. května 2020, 14:34
0

Ad F40: pro mě je to dram car, můj první Bburago 1:18 model a plakát na zdi (oba pořád někde mám). A vydrželo mi to. Ale jak píše Krab - je to auto, které si neužiješ nikde, protože cena (sem patří i McLaren F1, pomalu Carrera GT a samozřejmě 250 GTO a podobný klasiky). Ale naprosto chápu, že to někoho nebere - to auto není objektivně krásné (jako třeba starší Ferrari) takže u mě je to ta nostalgická hodnota.

A BTW - pro Kraba (i ostatní, co mají rádi tyhle příběhy:
https://karenable.com/1st-four-days-with-the-ferrari-f40/
Celý ten blog stojí za sledování - je to nějaký zámožný Američan, ale má na auta střízlivý názor a baví mě, jak píše + se člověk dozví věci, které se v recenzi nedočteš (třeba mě překvapilo, proč se rychle zbavil McLarenu P1).

A k těm starším autům - jak jsem psal: pro mě jsou to auta tak 60-80, který mě fakt baví, znám je (příběhy i techniku) a prostě to jsou auta v mé dream garáži.

Ty devatesátky - možná kvuli tomu, že ta auta ještě pořád jezdí, tak to pro mě není něco, co člověk jen tak nevidí.
A u aut na denní ježdění - nikdo mě nepřesvědčí, že do každodenního provozu je 25 let staré BMW 7 lepší, než nová trojka (prosím, nekamenujte mě - neříkám, že se v té sedmě nedá jezdit, ale v novém, moderním autě v záruce s handsfree, adaptivním automatem a navigací to prostě bude lepší). Takže po takových autech nekoukám a nelákají mě. No a sporťáky, jak jsem psal: je pravda, že 90 léta přinesla spoustu nových technologii (díky J.K.), ale ty technologie byly i v 00 letech a v těch 00 letech ještě nenabíhaly eko nesmysly (jen pomalu), takže proč kupovat auto z 90, když můžu mít novější verzi téhož z 00...(ad můj příklad s Boxsterem).

Ale zase - můj názor, nikomu jej nenutím. Každé auto má na světě nějakého fandu a je to správně. Pokud může existovat Morris Marina Owners Club, pak samozřejmě má existovat Toyota Previa Owners Club, protože Previa je rozhodně zajímavější auto.

krab
06. května 2020, 15:10
0

Přeskočím tu F40 ( a díky za ten odkaz, rád si od něj počtu nějaké ty články) , protože na těch důvodech proč se nám F40 líbí se shodneme a je to celkem zjevný ...

Ale k těm autům vývojově 80-90-00 léta. Tady je to podle mě hodně individuální podle vkusu, vzpomínek, prefencí a i těch aut samotnejch. A taky jde o to jestli jde o luxusní auta, sportovní anebo obyčejná. U obyčejných je to celkem jasný u většiny případů. Prostě nové je lepší a 5 dní v týdnu bys radši jezdil v tom novým. A asi 95% lidí by to nakonec takto uznalo... Tady se jezdí ve starejch jen proto, protože na nové nemáme peníze, případně je nemáme chuť a potřebu do toho vrážet. Ale spíš to bývá ten první případ.

Ale pak jsou lidi takový případi jako jsem třeba já ... včera jsem měl takovou unikátní příležitost zrovna k večeru si na jedné akci pojezdit zase s naší starou Sierrou, pak Scorpiem o maličko mladším a daleko vybavenějším a Escortem MK3 , naopak zase v takovým (base) provedení. A pro mě takováhle auta mají kouzlo. Ale Escortem bych asi už na dlouhou cestu převážně po dálnici nejel, to přiznám hned, ale do města je přímo excelentní. Se Sierrou bych se asi napříč Evropou vydal (a nejspíš by se ani neporouchala) a užil bych si to. S tím Scorpiem to samý a dokonce by to bylo v podstatně pohodlnějším stylu. Takže třeba jako nahradit nový Mondeo , škorpíkem z roku 1992 a jezdit s ním furt jako daily bych já osobně vůbec problém neměl. Asi by mě to ani jen tak nepřešlo... To stejný kdyby člověk měl zachovalou E34, Omegu béčkovou atd... úžasně komfortní auta, kterým kromě těch displejů trčících z přístrojovek nic nechybí a jízda v nich je ještě odpočinkovější než v jejich dnešních ekvivalentech.

Jenže v reálným světě je to o tom, že jedno to starý auto začne žrát olej, tuhle něco vrže, skřípe, rozbije se tohle, tamto, je to prostě starý a vyžaduje to furt nějakou tvou péči a starost o to. Blbě to svítí v noci, bourat bys v tom nechtěl atd... Ale to jsou jediný důvody pro mě jako jasný argumenty proč jezdit něčím novým, zkrátka takový ty praktický. Ta radost z auta jako taková je u mě přeci jen vždycky něco co vzniká v momentě kdy řídím káru staršího data...

Jinak tvůj argument Boxster 986 vs 987 , 911 996 vs 997 atd... to je pochopitelná věc. Ale tam je to docela jasně daný i cenou. To starší je v tuto chvíli i levnější. A kdo chce soudobější interiér a pár zlepšení (objektivních) tak si připlatí. Ale tohle neplatí zdaleka právě jako u všech těch aut ... třeba u bavoráku E38 vs E65 anebo E39 vs E60 , tak mě berou ty starší a to výrazně o dost a dokonce si myslím, že jsou i objektivně lepší ... Mercedes taky, W124 vs. masařka, tady přeci jen je taky fakt v podstatě lepší to starý. Takže ono dost záleží na tom typu auta... Zase třeba Mazdu MX5 bych si asi dneska spíš radši vybral NC než NB , když bych dal příklad..

Sedrik
06. května 2020, 15:52
0

Rozumím - já se na to koukal bez ohledu na peníze - prostě jen "mám 4 místa v garáži, bylo by tam nějaké auto z 90 a co bych s ním dělal".

A tady pro mě platí to, co jsem psal: nechtěl bych daily z devadesátek, protože jak jsem psal.
A sporťák, sportovní auto - raději bych nějakého veterána staršího (kterého bych používal na veteránské rallye a srazy - třeba něco jako Datsun 240Z) a nebo něco naopak novějšího, kde by byly zachovány jízdní vlastnosti ala devadesátky, ale modernější auto.

Ale melu pořád dokola to stejné - možná bych změnil názor, kdybych se v těch autech svezl.

krab
06. května 2020, 16:17
0

jasná věc... no já mám zkušenost tu, že jsem vlastně začínal hlavně na těch veteránech... Částečně, že jsem ten vztah k tomu nasál jakoby doma a nikdy jsem nechtěl jezdit v nějakým mainstreamovým autě, který mají všichni. Ne, abych frajeřil, ale pořád jsem hledal a vlastně to dělám furt - nějaký auto s duší, něco co je kvůli určitým vlastnostem nějak zajímavý. Prostřídal jsem pár aut ze 60-70. let, ale to jsem kupoval v dobách 2004-2012 cca , to byla u mě taková "veteránová" doba. A taky to byla doba, kdy tyhle auta nebyly tak drahý jako teď (některý). A nakonec jsem na ty devadesátky přešel. První takový auto byla Z3 Coupe a pak přišly další. Prostě jsem zjistil, že to pro mě funguje hezky na tom rozmezí starý, ale rychlý i použitelný. Prostě takový ty 80-90 leta a drží mě to furt. Ale souhlasím s tebou, že je hodně aut, který už spíš zapadaj do těch let "00" a jsou vlastně ve všem lepší a přitom je ještě tolik nesvazuje elektronika a ekologie co jde do těch aut dneska...

Fa
Fandatik
07. května 2020, 02:20
0

A už tě někdo přesvědčoval, že 25 let starý auto může být na denní provoz lepší než nové, tím že jsi v nich jel pár dnů po sobě? Nejsem moc kovaný v BMW, ale určitě bych jel radši ve starém funkčním Motýlu než v novém Cčku. Když taky nebudu řešit finanční stránku (výrazně vyšší cena nového Cčka vs. servisní náročnost udržet motýla funkčního). Ale budou to spíš výjimky. Když si představím třeba Sonatu, tak bych dal možná přednost nějaké i30, dokonce i20, ale tuto zkušenost nemám.
Mimochodem M3 E46 je taky devadesátkový auto (i když M verze přišla až v 00).

Jo
José Jiménez
05. května 2020, 17:06
0

Subaru Libero
Fiat Panda
Jaguar XJ
a Saaba už mám.

reagovat
es
estereo
07. května 2020, 08:35
0

napsal bych to uplne stejne. jen s tim rozdilem, ze uz mam dva :)

Jo
José Jiménez
07. května 2020, 14:41
0

Mám teda taky dva Saabové,ale tím bych se připravil o něco jineho a to je zbytečný.

es
estereo
08. května 2020, 08:33
0

jeste bych to trosku zpresnil: panda 4x4 a daimler six.

es
estereo
08. května 2020, 08:34
0

hm, vlastne jeste chybi bristol

Breakthru
05. května 2020, 19:03
2

Mám jich na seznamu pět....
Momentálně splněno:
Ford Escort XR3i Cabrio 1992
Ford Sierra 2.0i 1992
Ford Puma 1.7i 1999

Chybí mi
Ford Fiesta XR2i a Ford Scorpio 2.9 V6 1993
Pak budu spokojenej a můžu 90. léta uzavřít

reagovat
beastar
05. května 2020, 19:13
1

Vůbec nejsi fanoušek Fordu:D

Breakthru
05. května 2020, 19:40
0

Mam ještě 4 další Fordy, ale i Mazdu a Opela :D

J.K.
05. května 2020, 19:14
1

4 auta z devatesátých let, která by Jindřich chtěl mít v garáži:

Daewoo Tico
Lotus Esprit V8
BMW Z8
Jaguar XK8

Čímž ale nepopírám, že v devadesátkách vznikl nejlepší vůz na světě McLaren F1.

reagovat
Breakthru
05. května 2020, 19:41
0

Tico? Já si ho pamatuju jen z reklamy :).....proč Tico?

J.K.
05. května 2020, 20:20
0

Je to jediná předokolka, která mě skutečně bavila. A to i po několika tisících kilometrů. Jen ta (ne)bezpečnost no. S Ticem opravdu bourat nechceš :-D Vše podstatné velmi trefně vystihuje článek:

https://www.autickar.cz/clanek/daewoo-tico-jak-malo-staci-k-radosti/

Všechny reklamy na Tico stojí za to:

Breakthru
05. května 2020, 23:11
0

Matně si vzpomínám na to, jak to někde v nějaký reklamě sjíždělo schody...ale to je už 25 let :)

J.K.
06. května 2020, 09:39
0

To myslíš tu neznámější:

Breakthru
06. května 2020, 21:53
0

To je ona! Teda, vidím to po letech a čumím, že v tom šlo o svatbu. Ale pozpátku by to mělo větší logiku....

sheogh
07. května 2020, 10:32
0

:-D :-D :-D

Csaba
05. května 2020, 19:41
3

Eunos Cosmo, Buick Riviera, Aston Martin Lagonda, Saab 900 Convertible

reagovat
ratan groch
05. května 2020, 21:48
1

Csaba, ten Saab je naaadherny. Este ta zlta k tomu. Ihned ho idem hladat na webe :)

ratan groch
05. května 2020, 21:56
0

Sakra,
pozeral som to na mobile a z nejakeho dovodu su tie zlte poriadne drahe. Jeden je sice za stvrt miliona, ale potom uz len od pol miliona vyssie.
Zrejme ta zlta bola draha priplatkova, inak si to neviem vysvetlit.

Csaba
05. května 2020, 22:22
0

Je to limitovaná edice Monte Carlo, proto ty ceny. Já na tyhle speciality moc nejsem, mě by - i z finančních důvodů - úplně stačila "obyčejná verze" :-) Například něco takovéhoto:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/saab/900/18476143?goFrom=list

ratan groch
05. května 2020, 23:02
0

Csaba, no ja ti neviem...
"Tvoj Saab" ma peknu drevenu palubnu dosku, ale okrem toho by som povedal, ze ten "moj" je vo vsetkom lepsi. Menej najazdene, prvy majitel, udrziavanejsi interier, nizsia cena.
Uznavam, ze ta tenisova lopticka na prevodovej pake by letela z auta uz pred prvym nastartovanim, ale inak mi budes musiet vysvetlit, preco sa ti viac paci "tvoje".

Csaba
06. května 2020, 17:42
0

Tady to není o vysvětlování, je to absolutně subjektivní. Ale když jsi by tak nadšený tou starou devítistovkou tak jsem měl za to že ona je "tvým šálkem čaje". A koukal jsem překvapeně že jsi přidal odkaz na jejího nástupce - druhou generaci. Mě první generace oslovuje naprosto vším (dizajnem nejvíc - měl jsem kdysi 3 dv. verzi) a naprosto absolutně, kdežto druhá mi neříká vůbec nic a nebyla by ani v té mé první stovce "aut z devadesátých let" o které jsem psal ve svém prvním komentáři k tomuto článku.
900 "OG" a 900 "NG" spolu nesedí ve stejném kupé, nejedou ani ve stejném vlaku, nemíří dokonce ani totožným směrem, jedou po úplně jiných tratích, proto to není o vysvětlování ale o osobních preferencích.
Kdybys přede mě postavil OG s 500t. km, po x majitelích a bez výbavy a vedle NG s 50t. km, po 1. majiteli a "v plné palbě", oba za stejnou cenu, okamžitě bych vzal OG, s druhou generací bych se nechtěl ani projet, jednoduše by mě vůbec nezajímala :-)

Snad to jako vysvětlení stačí, přirovnal bych to k milovníkovi uzenin kterého chce někdo "předělat" na vegetariána - prostě bez šance :-)

Frankie
05. května 2020, 19:53
0

BMW Z3 Roadster, 2,8, proste sestivalec, benzin, dlouha kapota, vitr ve vlasech. Pak Mitsubishi Lancer Evo, predstavitel rychlych sedanu ze zeme vychazejiciho slunce. Z Ameriky by to asi byla ta Corvetta. No a na ctvrty flek? Nejaky Hot Hatch, trebas Golf GTi

reagovat
Frankie
06. května 2020, 08:34
0

Devadesatky jsou z meho pohledu takove prelomove a zaclo se dit spousta veci, z kterych zijeme doted. U aut zacatek SUV, novodobe spotovni roadstery, Passat ve verzi na ktere pokracuje doted, u Skodovky Oktavky, Fabie. A naslo by se toho asi o hodne vic, vc. supersportu. No a obecne napr. mobily, internet..., pocitace do domacnosti atd.

Bigg.I
05. května 2020, 22:52
0

Jako Fordař:
Ford Sierra DOHC
Ford Scorpio 2.9 V6
Ford Escort Kabrio
Ford Mustang
Ford Mondeo ST200

NeFordař:
Citroen BX
Lancia Thema 8.32
Mrkačková Honda Prelude
Peugeot 405MI16
Saab 9000

reagovat
So
Solii
06. května 2020, 07:38
3

Jedno mám. Ale chtěl bych verzi GT Four, EVO, Mercedes S, BMW 540i...

reagovat
Moses
06. května 2020, 09:37
0

Tak moja stvorka by vyzerala asi takto:

reagovat
sheogh
06. května 2020, 10:34
0

- Audi A8 D2, kterou jsem z nepochopitelnych duvodu prodal (a 100% zase koupim, uz se na tom pracuje),
- Mercedes R129 (nejlip 73AMG), 600SEC
- Jaguar XJR nebo Daimler Double six, nebo oboje
- Lambo LM002 (sice je puvodne z 80s, ale delal se do 90s :-) )
- Opel Lotus Omega
- Honda NSX
... a mnoho dalsich :-))))) to by bylo poradny vetesnictvi

-
Komentář upraven 6. 5. 2020, 10:37:52
-
Komentář upraven 6. 5. 2020, 10:38:24

reagovat
beastar
06. května 2020, 12:53
0

D2 A8 to sem na tom podobne. Vcera sem potkal krasnou. Sic by mi takovy auto bylo k nicemu. Nejak bych ho proste chtel i kdyz nevim, kam bych jezdil.

BigBang
20. června 2020, 15:09
0

Normálně, kamkoliv jako jezdíš se svým současným :)

beastar
21. června 2020, 12:06
0

Aha jako ze bych obe soucasny auta prodal a jezdil v tom. To asi ne:D Nema to infotaiment.

BigBang
22. června 2020, 07:36
0

Nejdůležitější funkce celýho auta :D Jediný, co by mě v tomhle ohledu zajímalo je BT na telefon...

beastar
22. června 2020, 11:07
0

Tak BT je základ bez toho to není auto hodný provozu... :D Fakt je ten, že jak přesedáš z auta bez "tabletu" do auta s rádiem posuneš se fakt o století zpátky... Když je to naopak je to poměrně pohodlný přestup...

BigBang
22. června 2020, 11:29
0

Jak v čem. Mě je při řízení jedno jestli má auto 20" tablet s umělou inteligencí nebo rádio na CD, když umí BT telefon s rozumným ovládáním a má to tempomat. Nerozumím potřebě infotainmentu, který stejně za jízdy nemám pořádně možnost ovládat a hrabat se v něm...

beastar
22. června 2020, 12:35
0

Jako ja si po celou dobu tady na puristu, petrolheada nehraju. Protoze jim nejsem. Potrpim si na picovinky jako je ovladani hlasem, integrovana navi, konektivita s medii, bt, headup, dobry chytry bc... Naopak v aute,kde to nefunguje se necitim dobre. Ok vyjimka jsou sportaky typu Cayman, 911 atd tam fakt tohle nemusim mit... V aute ktery je mnohdy moje jidelna, kancelar, kavarna, obejvak... chci mit pohodu a vse na tlesknuti. Nechci poslouchat cédéčko z dvacet let staryho Blaupunktu:))

Irwinek
06. května 2020, 13:46
2

Snů by bylo spousta, pak je 4 málo, ale asi mi stačí to jedno, co mám :-D

reagovat
Csaba
07. května 2020, 21:23
2

Před třemi dny jsem sem napsal že z tisíců aut které byly vyráběné v devadesátých letech vybrat pouhopouhé čtyři je úkol téměř nemožný a bez mnohahodinového listování autokatalogy (pro mě osobně) v podstatě neproveditelný. Později jsem přidal svou "top" čtveřici která alespoň "v rychlosti" odpovídala zadání. Přesto mi ale tohle "téma" neustále vrtalo hlavou a tak jsem ty tři dny opravdu věnoval tomu vybírání/přebírání/navrhování a zavrhování a ... a mám konečně hotovo :-)
Protože těch aut ale opravdu byly tisíce, nedokázal jsem vybrat jenom čtyři auta ale pojal jsem to "komplexněji" a výsledkem je 60 modelů :)
Abych ale dostál původnímu požadavku, utvořil jsem 15 sad po 4 vozech s tím, že napřed jsem vybral po 4 modelech z hlediska geografického (evropské autoprodukci zaslíbené země, USA a Japonsko) a potom jsem volil i 4 "favority" dle typu karoserie.
Snažil jsem se aby žádné auto v tom seznamu nebylo dvakrát (nebylo by to totiž nic nemožného, naopak) a povedlo se, snad.

Stále ale cítím že i ten třídenní proces výběru byl hrozně krátký, že na x modelů jsem si nevzpomněl a neprávem je opomenul. :)

Protože dát sem 60 fotek najednou by bylo jistě "kvitováno s povděkem", vytvořil jsem album na Rajčeti, pořadí aut v textu i na fotkách by mělo být stejné. Předpokládám že (aspoň) 99% místních bude znát (aspoň) 99% z těch mnou favorizovaných modelů :-), pokud bude některé z nich pro kohokoli novinkou, překvapením a podobně, mám radost :-)

Takže bráno dle států:

Francie: Peugeot 406 Coupé, Renault 25 Baccara, Mega Track a Citroen XM.
Itálie: Alfa Romeo 75, Ferrari F355, Lamborghini Diablo a Lancia Thesis.
Německo: Isdera Commendatore, BMW E34 M5 Touring, Porsche 911 993 Targa a Mercedes Benz W140.
Anglie: Mc Laren F1, Bristol Beaufighter (412), Range Rover Vogue (1. gen.) a Rolls Royce Flying Spur.
Švédsko: Saab 900 Turbo, Saab 9-5 Griffin, Volvo 780 a Volvo 960.
USA: Oldsmobile Aurora, Chevrolet Suburban, Cadillac Fleetwood a GMC Typhoon.
Japonsko: Lexus LS 400, Subaru XT, Nissan Silvia a Honda NSX.

Dle typů karosérií:
SEDAN: Alpina B10 V8S, Jaguar XJ, Buick Park Avenue a Chevrolet Impala SS.
KOMBI: Mitsubishi Sigma S.W., Audi 200 Avant, Renault 21 Nevada a Honda Accord Aerodeck.
KUPÉ: Lincoln Mark VIII, BMW 850i, Honda Legend a Nissan 240SX.
KABRIO/ROADSTER: Cadillac Allanté, BMW Z1, Mercedes Benz 124 a Bentley Azure.
HATCHBACK: Renault Clio Williams, Lancia Delta HF Integrale, Mazda 323 Turbo 4x4 a Nissan Sunny GTI-R.
LIFTBACK: Mitsubishi Galant, Renault Safrane, Toyota Corolla a Mazda 626.
SUV/OFFROAD: Toyota Landcruiser J100, Isuzu VehiCROSS, Mercedes Benz tř. G a GMC Yukon
MPV/VAN: Toyota Previa, Renault Espace, Pontiac Lumina APV a Mitsubishi Space Wagon.

Fotky jsou tady: https://jarel54.rajce.idnes.cz/Devadesatky/

reagovat
martin_100
07. května 2020, 22:16
0

Viktorka souhlas jen bych musel opustit devadesátky a bral bych následující. Nejlíp ex interceptor od fízlů s hledáčkama na A sloupcích a bouracim rámem.
Když už cosik divnýho na přednim nárazníku tak Felice FUN.
Pak bych zas přeskočil na víc válců a to konkrétně Bmw 850 to je kulervoucí.
No a u mrkaček bych zůstal a do čtyřky přibral Volvo 480.

Ale jelikož je to všechno blbě sehnatelný tak bych bral Tatru Beta nejlíp jednu z prvních ještě s favoriťáckou technikpou a interierem...... Hm taky nesehnatelný... sakra :-D
Nebo že by Tatra 700 hmmmmmm :-)

reagovat
Ba
Bazi
22. června 2020, 13:34
0

Já už si svoje devadesátkový sny splnil... ale bohužel s ohledem na časovou omezenost jsem musel jejich počet zredukovat

1. Saab 9000 AERO vlastněno, s pláčem nedávno prodáno, kostka železa s výkonem uvnitř
2. Saab 900 OG cabrio nikdy neprodám, to radši odevzdám ledvinu
3. Saab 9-3 OG coupé poslední 3dvéř od Saabu, rád bych ještě pořídil
4. Saab 900 NG cabrio příjemné, ale ne tolik jako OG, ale nebyl problém odjet Toskánsko, jen že se mi zrovna chtělo
5. Saab 9-5 AERO sedan vlastněno, prodáno, super na singl život, prima netradiční manažerská kára
6. Saab 9-5 AERO combi vlastním, přišla rodina tak je nutný to vše někam nacpat a současně mít výkon sebou

všechno oturbeno, tže výkon, pohodlí, bezpečnost.... co víc chtít ....

Asi bych se měl jít někam s někým pobavit když kouknu na ten výčet za posledních pár let....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem