načítám data...

Sudety, automobilové peklo?

17. července 2019, 19:54 67 komentářů whitenight

Před 80 lety byl Hitler ochotný začít kvůli téhle oblasti válku. Je jeho vliv poznat? A čím se tu vlastně jezdí?

zobrazit celou galeriiŠtěpán   : Sudety, automobilové peklo?

Abych vám ušetřil čas, řeknu vám pravdu rovnou. Šestikolových Mercedesů tu moc není. Co občas u nás potkávám, je model 4x4^2, ale to by byl jiný příběh. Áda Osmaosmdesátka tedy v tomhle směru moc vlivu neměl. Mnohem větší dopad na naše silnice má blízkost obrovského německého trhu, který místní automobilismus pokřivil do té míry, že polovina starších aut je asi tak pět modelů od pár značek.

Jak to tedy udělat, máte-li cestu k nám a nechcete přitahovat nežádoucí pozornost? Kupte si jeden z následujících vozů!

Ford Fusion

Ubohost samaZatímco přelom století se nesl ve znamení rozdělování různých států, automobilové kategorie se naopak začaly spojovat.

Vznikaly první crossovery.

I automobilka, která stála u počátků masového motorismu, se rozhodla přispět. Na platformě modelu Fiesta tak vznikl Fusion. Měla to být fúze (fusion, jakože chápete, ne? Hehe) SUV a MPV a u Fordů se jí rozhodli říkat UAV (Urban Activity Vehicle). Bohužel tuhle zkratku už měly rezervovanou stroje jako Predator a Reaper, tudíž se mimo marketingové texty Fordu nikam nerozšířila. Představa kompaktního modelu od Fordu kosícího talibánce je ovšem i tak lákavá.Poslední pohled před smrtí

Nicméně Fusion se pro svou prostornost a nízkou cenu stal hitem, byl nejprodávanějším dovozovým autem u nás a posbíral světově cenná ocenění. Například roku 2002 získal v Top Gearu prestižní ocenění Nejzbytečnější auto. Richard Hammond o Fusionu prohlásil, že je to Fiesta v klobouku. A víte co? Top Gear měl pravdu. To auto je ubohost sama.

Motory nemají výkon, karoserie je zvýšená a tvarovaná jako SUV, ale Fusion nenabízel pohon všech kol. Ve městě žral Fusion dle staršího testu jako prokopnutý. A co je nejhorší, podívejte se na něj, viděli jste někdy něco fádnějšího? Postavit ho vedle tehdejší Fiesty je jako vedle sebe postavit Dalibora Jandu a Bruce Springsteena. Člověk, co si Fusion koupí, je buďto důchodce, nebo nenávidí svůj život a těší se, až umře, protože ten den bude mít konečně co dělat.

Dnes jsou ceny Fusionu blízko absolutního dna. Jeho jednoduchost ve stylu 2CV ve spojení s finanční nenáročností koupě i provozu z něj tak dělají oblíbené auto řady spoluobčanů. Stal se proto osvědčeným bojovníkem sudetských parkovišť.

 

+10 bodů za poškození zrakového nervu

+20 za parkovištní nezranitelnost, protože tomu autu už neublíží nic

-5 bodů za to, že nemá žádnou zajímavou verzi

 

Ford Galaxy 1. generace

Tři královéMáte devadesát sedm dětí? Potřebujete je převážet z jednoho místa na druhé? Nejste moc majetní? Joint venture projekt Fordu, VW a Seatu pro vás má odpověď. Fajn na něm je, že nemusí být jen ubohý a nudný jako Fusion, ale k tomu až za chvilku.

Vypozoroval jsem totiž jeden zajímavý jev, který bych vám teď předložil k analýze. Přestože jsou Galaxy, Sharan a Alhambra prakticky stejná auta se stejnou cílovou skupinou a stejnou cenou, v průběhu jejich existence se nějak stalo, že nejhůř dopadají modely od modrého oválu. Mojí teorií je, že důvodem je fakt, že Ford se v této generaci vyráběl jen do roku 2006, zatímco koncernové modely až do 2010. Je tak šance narazit na novější a ne tak hrozný kus. Zatímco Alhambru (bože, to slovo jsem ještě ani jednou nenapsal správně) můžete potkat ve stavu „jako nová,” Galaxy často působí jako fragment po neúspěšném dopadu vesmírné kupy šrotu (vesmírné jakože galaxie, chápete).Typické Galaxy ze severu

Nicméně pokud to myslíte vážně, lze sehnat kusy s benzínovým šestiválcem a pohonem všech kol, což je poměrně zajímavá kombinace. Seděl jsem v takové Alhambře párkrát jako cestující a neměl jsem z hlediska cestovního komfortu námitek. Pokud ovšem plánujete nebudit v Sudetech rozruch, jděte do co nejvíc čoudícího 1.9 TDI Galaxy s co největší korozí a flekatou barvou. Vaší reputaci určitě pomůže výsledek ankety Top Gearu z roku 1999, kdy dopadl Galaxy jako auto, které je nejmíň uspokojivé vlastnit.Koncern dopadá líp

 

+75 bodů za spoušť, kterou můžete napáchat s použitím výsadku

+5 bodů za to, že je to vlastně Volkswagen, čili ultimativní fárokára

-3 body za to, že to ale úplně Volkswagen není

+15 bodů za to, že mu rezne karoserie

 

Renault Scénic 1. generaceKola jsou destilované devadesátky

Scénic je poněkud kompaktnější model, který má ale stále v pohraničí velký úspěch. Nepřevezete v něm sice tolik brambor, zato má stolečky. Navíc nabízí měkké sedačky, které jsou ve druhé řadě samostatné, a dost funky dizajn zevnějšku, minimálně po faceliftu z roku 1999 určitě. Pokud chcete mít mezi domorodci úspěch, vemte dieselový kus v nazelenalém nebo stříbrném laku. Volba pro gurmány je pak model RX4, který se vyráběl i s poměrně silným benzínovým dvoulitrem a pohonem všech kol od Steyru.RX4, bohužel ne Mazda

 

+50 bodů za spoušť, kterou můžete napáchat s použitím výsadku

-10 bodů za to, že má na kapotě p**u, kámo

+5 bodů, pokud má tu divně zelenošedou barvu

 

Volkswagen Passat 5. generaceTa barva je příšerná

Svatý grál. Nejlepší auto pod sluncem. Často poháněný matkou všech motorů. Motorem, o kterém se povídají legendy. Tak víte třeba, že Michalu Hrouzkovi z Krupky na cestě z Kauflandu dokonce nějaké palivo přibylo? A že Jozka Imrák z Hrušovan přetlačil díky obřímu krouťáku motoru 1.9 TDI traktor místního JZD?Tohle bude už rychlejší než Zonda

Passat je tady u nás auto úspěšného muže, ten, kdo něco znamená, s ním jezdí. Víc se o něm asi nebudu rozepisovat, protože o něm nic nevím a navíc už to někdo povolanější udělal. Úspěch na parkovišti před Kauflandem určitě budete mít s obligátním dieselovým kombíkem v ikonické barvě Divně šedá Stonehenge Grey. Pokud chcete ale na rovince pozávodit ostatní, potěší vás, že Volkswagen vyráběl i osmiválcovou verzi. Ta ovšem oproti tédéíčku palivo pije s elánem Charlieho Sheena v nejlepších letech. Spotřeba se prý dostává ke dvaceti litrům na sto, na sjezdu majitelů heren ale všechny ohromíte. Navíc se dovnitř dávaly krásné sedačky Recaro a i paleta barev byla širší. Navíc auto tehdy stálo v základu přes 1,3 milionu. Jelikož byla průměrná mzda menší než poloviční oproti dnešku, za stejnou dobu byste si dnes našetřili na vozítko za pomalu 2,8 milionu. Může vás tedy těšit, že minimálně část života snad bylo o Passata dobře postaráno.Passat umí vypadat i dobře (až na ty hrozný kola)

 

+50 bodů za nenápadnost

+20 bodů za možnost tuzingu

-10 bodů za šanci, že jsou v něm ukryté drogy

+10 bodů, pokud má polepenou kapotu nebo je v barvě Stonehenge Grey

 

Volkswagen Golf 4. generaceTypický Golf 4

Golf není volbou elit naší společnosti, jde ale o skvělé závodní auto. Zlí jazykové tvrdí, že jde o nejhorší generaci Golfu. Znalci ovšem vědí, že stačí vyndat filtr, snížit podvozek, dát dozadu (sic!) širší kola a z auta po německém důchodci se rázem stane okreskový predátor, který si nezadá ani s Porsche 911. A to prosím i ve verzi Variant.Ultimativní rejsr

Mimo dieselu se vyráběla i široká paleta benzínových motorů včetně povedeného 1,8T nebo VR6 v modelu R32. I přes příšerně nudný design se prodalo 4. generace Golfu přes 4 miliony kusů, po světě jsou tak nevyčerpatelné zásoby náhradních dílů pro všechny milovníky motorů 5 metrů před přední nápravou. Navíc ho můžete sehnat za peníze, co nosíte v kapse. Pokud nosíte v kapse 15 až 20 milionů dongů.R32

 

+10 bodů za to, že dal základ Audi TT, což je budoucí poklad

+10 bodů, pokud je to kombík

+20 bodů, pokud kouří jako letadlová loď Admiral Kuzněcov

+100 bodů, pokud má netradičně barevná kola

Tak to by bylo. Myslíte, že jsem na něco zapomněl? Šíří se u vás nějaké auto jako mor? Můžeme si o tom pokecat v diskusi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pa
PavelPorky
17. července 2019, 22:41
0
reagovat
sm
smyko
18. července 2019, 08:55
5

..4) měšťáci v ostravě .. kdy vždy když město zachvátí neprávo a zločin .. neváhají naskočit do svého bitevního oře.. zapnout majáky a rozeznít tu melodii přebranou z mrazících dodávek FamilyFrost .. a vyrazit ztrestat všechny pracující darebáky parkující mimo modré zony na sídliště fifejdy :D (business park orchard)

Jakub Pospíšil
17. července 2019, 23:02
14

Jedničková Octávka je asi diskvalifikovaná, chápu to, leč v sudetech má nezastupitelné místo. Pak mě napadá ještě Laguna MK2, jež zakoupena s vidinou levného, leč relativně nového auta přežívá jako jakási autozombie ve stavu dlouho po své morální smrti. Důležitou roli hrály v krajinách kolem hranic i Xantie, jejich místo částečně přebraly Citroeny C5, ale už to není tak markantní. No a když má člověk na očích speciální brýle s filtrem, jež zviditelní neviditelná auta, nestačí se divit, kolik v Sudetech jezdí Hyundai první íčkové generace. i30, ale hlavně ix20. Vůbec - ix20 je suveréně auto, které nesnáším ze všech nejvíc. Nejen, že je hnusné, ale fakt neskutečně odporné - zvlášť ta vykydle véčková záď má být co? - ale hlavně se na těch svých opoklicovaných minikolečkách VŽDYCKY producíruje v čele kolony v prostředku silnice. Za volant je dle náhodného algorytmu přidělován 1) pan klobouk, 2) starší dámička s takovým tím květákem na hlavě, 3) pan "já nepotřebuju jezdit rychle, tak co byste potřebovali vy".
Nesnáším ix20.

reagovat
jendaaa
18. července 2019, 07:25
0

Proč by pospíchal, když může jet první ve frontě ???? ještě bych přidal ultimate důchodce car - fabii popř. filetu. Tyto vozítka jsem se naučil automaticky předjíždět, jak je potkám.
Ještě mě napadl Duster, takový správný redneck off-road.

whitenight
18. července 2019, 08:25
0

Jedničková (i dvojková) Octavie už je takový klišé, že jsem si říkal, že ani nemá cenu o ní psát. S Lagunou i těma hajdundejema máš pravdu. Ix 20 je navíc takovej duchovní nástupce Fusionu, takže je tu velkej prostor k nenávidění toho auta. Na Laguně je aspoň fajn, že ty auta pomalu dožívaj, stejně jako třeba Fiaty Marea, co tu hodně jezdily, když jsem byl malej. Jestli někdo nějakej chcete, poblíž nájezdu na dálnicí v Ústí je odstavenej takovej ve fialový barvě á la Lexus LFA.

vojtacz
18. července 2019, 22:13
5

Ten už tam hnije tak dlouho, že ani předlický ho zjevně nechtěj. Krapet mi tam chybí něco ve stylu "postarší mergl na hlínách ", protože to sedí na většinu merglů co po Ústí potkávám. A pak taky Thálie. Tradiční interceptor kauflanďáků a lidí co si dávaj ochutnávky u masnýho pultu v globusu.

whitenight
18. července 2019, 22:49
0

Ty obligátní mercedesy jsem vyškrt, protože mi přijde, že jejich počet šel rapidně dolů. U nás už je ani taxikáři nemaj. Je ale pravda, že když už se nějakej objeví, je to fakt echt Zigeunerwagen. Thalie, to je fakt peklo. Ten popis jsi trefil skvěle :D

Jakub Pospíšil
19. července 2019, 09:09
0

Ano, na Thalii libovolné generace jsem zapomněl, ale ta do výčtu patří taky. Pořád váhám s produkty Dacie. Na jednu stranu jedničkový Logan do výčtu asi patří, ale co takové Sandero? Tam už jsem na vážkách.

whitenight
19. července 2019, 09:23
0

Za Dacii bych nominoval 1. generaci Loganu MCV. Jak jsem zjistil, je to ultimativní rejsr kár, protože taxikáři nic nezabránilo přejet zasněžený město velmi nezákonnou rychlostí a pak hodit nepovedenou otočku na ruční brzě uprostřed křižovatky u nás před domem.

Pochtli
19. července 2019, 14:12
0

Jakub Pospíšil: Co je špatně na malých městských autech jako je I10, IX20..? Jako druhý auto na cukání po městě podle mě celkem ideální. To, že v tom často jezdí důchodci a jiní "takypiloti", je už věc druhá..

Jakub Pospíšil
19. července 2019, 14:23
2

Na autech samotných nic, třeba Aygo mám moc rád. Ale Ix25 je prostě odporná a zaslouží si jen pohrdání.

Skipper
19. července 2019, 22:28
4

ix20 je snad stvořeno v samotném pekle Většinou se mi auta líbí, nebo mě nezajímají, ale ix20 je jediné auto, které nenávidím. Hlavné v bílé barvé. Říkám tomu chrchel. A to ještě ten chrchel urážím přirovnáním k ix20. Tfuj!

Ča
Ča Snač Aj
20. července 2019, 15:17
0

Převlečenou ix25 tedy Kiu Venga mám v rodině, hroznej verk. Nejvíc mě tom fascinuje, že už při nájezdu 50tis to působí jako by to mělo nalítáno alespoň 5x tolik. Pominu, že se to řídilo hrozně už když to bylo nový.Ale pro důchodce, proč ne.. asi :D

Ča
Ča Snač Aj
20. července 2019, 15:20
0

oprava: ix20 ne 25

Bavoraczech
23. července 2019, 11:52
0

Existuje ještě něco odpornějšího než ix20? Anooo, a je to ix35 neboli korejský ultimativný silniční offroad :D

Ny
Nyte
26. července 2019, 00:12
1

Díky! Nerad o jakémkoli autě říkám, že ho nesnáším, ale tahle odporná korejská pomsta, co zezadu vypadá jak vetřelec, není můj cup of tea. A hlavně mi přijde, že v tom většinou sedí 50+letý idiot, který neumí zipovat, školí, zdržuje a otravuje život všem okolo.

Jimi
18. července 2019, 08:56
2

výhoda je, že už podle konkrétních modelů aut poznáte styl řidiče a většinou víte, co můžete očekávat... u menších levnějších aut to platí skoro stoprocentně.

reagovat
bitner
18. července 2019, 09:35
2

Sudeten waren und werden!
Ja su teda z moravskych sudet, ale ten rozdil ve srovnani s "normalni" Moravou bude asi stejny tady i v Cechach. Proste pokud jste aspon trochu vnimavy, okamzite to poznate, jakmile prejedete caru. Divna atmosfera, divni lide, bez nejakeho hlubsiho vztahu k bydlisti. Vozovy park je v clanku krasne popsan. Drtiva vetsina lidi jezdi v 15+ let starych kraksnach, ktere byly kraksnami uz jako nove (v podstate). Kapitolou samou pro sebe jsou pak povozy vybavene G-paketem (a ted nemyslim pouze BMW a nevztahuju to pouze na to jedno etnikum, v tomto jsme u nas kosmopolitni).
Fakt by me zajimalo, jestli to nekdy bude jine, za 200, 300 let, ale mam obavu, ze mista jako Bruntal, Rymarov si svuj podivny genius loci udrzi naveky.

reagovat
Vavris Vavrisovic
18. července 2019, 09:35
2

Vítej ztracenýn blogere :-) Moc hezky jsem se posmál...

reagovat
whitenight
18. července 2019, 09:42
0

Děkuju :-) nějak chyběla inspirace, ale tohle téma mě žralo už docela dlouho, tak jsem to musel nějak ventilovat. Teď mi ještě víc pijou krev rozkopaný silnice úplně kdekoli, kam se vydám. Včetně našeho pidi města, kde je nějaká uzavírka co kilometr.

Ronoath
18. července 2019, 10:34
0

Zajímavý článek. Na prajzské jsem potkal velké množství Méganů první generace ve verzi sedan, platí to i v sudetech, nebo je to jen anomálie altesrajchu?

reagovat
whitenight
18. července 2019, 11:35
0

Co bych tak řek, jezdí tu hlavně Mégany hatchback, ale ty už nějak vymíraj. Novej mor je tu teď Suzuki Vitara. Jeden náš soused měl právě Mégane hatchback, ale protože už to je starší člověk a asi šel do důchodu, pořídil si Vitaru. Bílou. Už jsou tu v ulici dvě a jeden postarší známej na druhý straně republiky ji má taky. Bílou. To auto je asi novej Fusion, ale aspoň vypadá docela dobře, když má normální barvu a výbavu.

Pochtli
19. července 2019, 14:04
1

Vitary sice jezdí (sami máme oranžovočernou), ale zas vyloženě mraky jich není. Slovensko jimi ale je prý doslova zamořené.
Pokud chceš použitelnou čtyřkolku téhle velikosti i mimo silnici a nechceš nivu/dustera, tak nemáš za ty peníze jinou volbu.

Opelfahrt
25. července 2019, 22:29
0

Minulý týden jsem na Slovensku byl – Ružomberok a okolí – a můžu potvrdit. Všude zánovní Vitary. Dřív se tam, co vím, dost prodávala SX4. V jedné větší vesnici pod horama jsem viděl různě odstavené Suzuki Samuraie, tu bez značek, tu na původních německých nebo holandských značkách – asi v tom jezdí do lesa, když je potřeba, a nějaká policejní kontrola v poslední obci v horách asi moc nehrozí. Taky jsem tam viděl fakt vymazleného Jimnyho s všelijakými doplňky – korunovala to rezerva na zadních třetích dveřích se slušivým potahem s potiskem s motivem fotky medvěda – asi nějaký poľovník.
Aktuální rada – nejezdit na Slovensko od Třince přes Čadcu. Před Čadcou zvlášť v tomto směru a hlavně přes den brutální kolony.

Pochtli
26. července 2019, 08:40
0

Jimny se prodával ještě s obrázkem jelena, byla to nějaká edice pro nimrody.

ToMyx
18. července 2019, 14:17
1

Nezaměnitelný ostrovtip je zpět, vítej! Moc vtipně popsaný velmi vtipný aktuální stav :-)

reagovat
beastar
18. července 2019, 14:48
1

Jo včera sem si to přečetl a zapoměl napsat že je to dobrý. Ale omlouvá mě to že sem potkal Dobeše. Hvězdu a otce Autíčkáře. Ani sem nestihl zažádat o podpis.

No a to je výhoda toho, když si v Praze. Ehm z popisu strojů v blogu sem už pochopil proč mi někteří nevěří že opravdu auta jako 911 a další existují. A v ČR vážně jezdí. A taky že běžně se dá koupit i auto za víc jak flašku rumu a dvě vajíčka.

Smutný obraz rozvrácenosti a rozdílu mezi regiony. Protože opravdu většinu těch aut z blogu v Praze a okolí sedlají lidi....
1. 18 až 19jako první vehikl na totálku
2. Vietnamci jako zásobovací koně pro večerkový byznys
3.totální smažky co 57x seděli a jsou den venku
4. Důchodci krok od hrobu pro který nemá nic cenu ani život
5. Zednický týmy různých národností. Na cestě stavba hospoda ubytovna v různém pořadi. Protože na to to stačí...

reagovat
D
D
18. července 2019, 23:06
2

:-)
6. Mladi lekari, inzenyri nebo jini lide s VS vzdelanim, myslkm skutecnym zadne placene obchodky typu VSEM,VSO apod., kteri maji maximalne 1.5 az 2x prazske prumerne mzdy, brutalni hypoteku na krku. 1 a vice deti a manzelku na materske. S tim rozdilem ze auta v podobne cenove relaci jako vyse uvedena nebo jen o trochu drazsi maji v seriovem stavu a alespon trochu udrzovana:-)

Ju
Junior
18. července 2019, 23:23
0

Bohužel. Svým způsobem je to smutný, ale když v Praze spadáš do výše uvedené skupiny, tak žiješ hůř a levnějc než OSVČ zednik někde na dědině. Každej svýho štěstí strůjcem.

D
D
18. července 2019, 23:51
0

Naprosto souhlasim. Take to nemelo byt zadne postesknuti. Jen jsem si rikal, ze by bylo vhodne uvedeny vycet jeste doplnit,aby zadna socialni skupina nezustala nespravedlive vynechana:D

Vavris Vavrisovic
19. července 2019, 00:46
0

Ten výčet je dokonalý :-D

bitner
19. července 2019, 09:02
0

Tak jako delat v Praze za 40 hrubson, mit k tomu decka a hypo, to uz chce byt opravdu patriot. Ale tak chapu, ze proste Praha no.

D
D
19. července 2019, 09:38
0

40 hrubeho,hypoteka a deti je v Praze k neziti. Aby se to dalo prezit, je treba 50+ hrubeho. Komfortni zivot v PRG s temito zavazky vyzaduje alespon 65+hrubeho,ale ani to neni dost na nejake poradne auto. Vetsina lidi, vcetne me a to mam auta rad, neni ochotno dat za auto vic jak tri ciste mzdy. Takze nova auta jsou v Praze povetsinou sluzebky a nebo lidi, co vydelavaji 100+. Vyjimku tvori samozrejme lide, co zdedi bydleni, nebo maji nejaky vyznamnejsi pocatecni support od rodicu,ale tj klasika. Vsude stejne.

beastar
19. července 2019, 12:07
2

A není to tak, že už v Praze mají hypo jenom velkotovárníci, narkobaroni a Rusové? Však všude tvrdí jak to nejde získat. Ale ok dřív to asi šlo líp. A jako v tom kombu co tady popisujete se někde v ČR žije dobře? Dva darmožrouti, hypo a k idéalu chybí manželka na mateřský. Tohle je dobrý jenom v případě vlastního bydlení což na dědině často lidi mají. A často ti kteří žijí v bludu alá Praha zlatá loď. Tam dávají služební A6 každýmu nájmy a ceny nemovitosti skoro přece stejný jak u nás v Pičulově. A jářku voni tam berou 40! Wow tam musím žít.

A po prvním roce tady... Praha drahá na hovno. Joo to u nás. Ale stejně tu jsou... Ptám se proč?:D Já se taky nestěhuju do Zurychu protože se tam průměrně bere asi 140 000 kč.... Logický že trh a ceny se tomu přizpůsobí. Proto fandim každýmu patriotovy co je v Brně, Ostravě a tak dále. Držim vám p@lec a těm co jezdí domů na víkendy a řikaj to u nás v Praze těm nevěřte. Stejnak kecaj a bydlí jich 8 v 2+1 na Vinohradech jinak by ani nevyšli. Ale kdo to přizná... Že udělal chyby. Jedinej kdo se tady fakt má líp jsou VŠ, schopný....

bitner
19. července 2019, 13:33
1

Kdyz maji tech 40 oba, tak i vcetne budoucnosti republiky x2 a vcetne hypoteky je to na pohodu. Zalezi teda na vysce hypo, ale obecne se da rict, ze kdokoliv s hrubym prijmem domacnosti 80 by mel byt na vesnici v klidu, v Praze za chudaka.

beastar
19. července 2019, 13:46
0

No za chudáka v Praze s tim rozhodně nejsi pokud máš vlastní byt, případně nějakej sranda družstevní. Případně hypo doplacenou, případně extra výhodnou a nemáš zrovna 4+1 v luxury residence. Zase tady nešiř vesnický konspirace,D A teď by mě teda zajímalo na který tý vesnici mimo okolí Prahy daj dva dohromady 80 papíra v čistým. To je nějakej Bitnerland nebo tak? Možná když on má fabriku na rybářský háčky a ona jezdí 20 nočních, tak to jako mají a potom si žijou. Do ráje jenom kousek.

Ne tak jako v Praze nad 80 čistýho (jednotlivec) si už fakt málokdo stěžuje. Pokud teda nemusíš všude jezdit AMG, Rolex, LV pičo king čo ti jebe a bydlet v "rezidenci" tak se teď řiká předraženýmu bydlení v Praze 35 (to je ta část o který si neslyšel) Máš manželku nebo přítelkyni která tahá a nečeká jenom na LV, AMG, jachta, Maledivy, St.Moritz ... tak si úplně v pohodě, ale úplně.

Ju
Junior
19. července 2019, 14:13
0

beastar: VŠ schopný dneska zdrhaj zpátky do vidlákovů, kámoš si teď vybrečel takový relokační podmínky z Prahy na severovýchod od Brna, že z Passatu přesedl do 5er a z 3+1 ve strašnicích do pár let starýho baráku.
Těch 80 v čistých na vidlákově uděláš sám, stačí nebejt levej na ruce a líná lopata. Klempíř od nás z hoodu jezdí novou G30 ftřílitru a v modrácích woe.. Má jednoho zaměstnance. Nemyslim si, že by se v práglu měl líp.
S druhým odstavcem postu 12:07 se maximálně ztotožňuju.

Ju
Junior
19. července 2019, 14:16
0

bitner: Když seš pražskej patriot, tak nemáš hypo. Tyhlety pánové, co chodí sedět do korporátu fkravatě, akorát jim po zaplacení nájmu za garsonku a 20 obědových meníček za dvě kila, nezbyde ani na cigára, se z rodilých pražáků fakt nerekrutujou.

beastar
19. července 2019, 14:30
0

Tak to zase prrr. Já netvrdím že dobře je jen v Praze! A stejně jako znám lidi třeba z Moravy, co se tady vypracovali a fakt si žijou i líp jak já. A budiž jim to přáno. Protože jsou to většinou skromný kluci, co prostě umí. Tak znám spoustu echt rodilych Pražáků co mají hovno... Teda jako makaj mají, ale rozhodně to nejsou žádný narcos. A ano tihle korporatni meníčkáři o těch tam píšu 12.07 druhá půle. A další jim podobní. U Pražáků záleží jak se chovali rodiče v 90s. Nicméně vlastní pozemky...byty atd. To je klíč. Zdravím pana Čermáka M. A at ti ten baracek v Karlovce šlape;D

bitner
19. července 2019, 14:52
0

80 hrubeho jsem psal... Ale jako da se. Presne takovy ten nejaky VS, ona je treba stredni zdravotnicky personal... Nesmis teda bydlet primo v krajskem meste, musis byt ochotny si poridit 2 auta a 20 minut do te kolbenky dojizdet.
Ncmene i tady na vidlakove vetsina lidi narazi hlavou do zdi. Pritom udelat si setup na pohodu zabere tak 20 minut premysleni.
Junior: ti patrioti, to byl sarkasmus. U techto by mel nastoupit pud sebezachovy, pac spousta lidi uz se umenickovala k smrti.

LS
LS400
19. července 2019, 17:11
0

Já jsem rodilý Pražan po VŠ a radši jsem se odplavil o kousek dále (Hradec Králové) práci mám v pohodě, za cenu pražské 2+1 v novostavbě v Praze se tu dá pořídit i rozumné bydlení pro rodinu, a to dokonce i mimo sociální panelák. Do Prahy po D11 to jde tak rychle jaká je vaše ochota k dodržování předepsané rychlosti a stavu vozu :) Nějaký love na káru také zbydou. Pro extrémisty doporučuji firmu co neplatí 50+ na HPP ale 60+/160h na IČO a k tomu je jim jedno jestli pracujete z Marsu nebo ne a jednou týdně se ukázat že žijete. Rok jsem to tak praktikoval, nakonec to bylo tak stresující a špatně řízené že 40h šlo udělat za 2 dny protože se prostě nestíhalo, a úplně se jim nelíbilo že dělat 60-80h/týden se mi nechce. Takže vybírejte pečlivě, žít se dá všude krásně, jen to chce něco umět, a postupem času už nebude stejně nejdůležitější to mít co nejblíž k oblíbenému podniku kam chodíte denně.

Bavoraczech
23. července 2019, 12:17
1

Jsem ze Sudet. Největší problém je, že to do tý blbý Prahy trvá 2 hodiny cesty! Už aby dostavěli tu dálnici! S financemi bych to bral asi tak... V Praze musíš vydělávat asi o 10-15 tisíc čistýho víc než v menším městě/ na dědině tak, abys dosáhl podobné životní úrovně. Beru to tak, že srovnám nájmy / hypo za stejný byt v Praze a v malém městě. Určitou výhodou Prahy je pak rozmanitější síť obchodů, kde pokud se správně využívá, může ušetřit peníze (dají se snáz najít lacinější obchody než v maloměstě), na druhou stranu tam na člověka čeká spoustu lákadel, které v maloměstě nevidí a tím pádem je ani nepotřebuje.
V Praze je jinej režim. Málokdo bydlí 10 minut od svojí práce... Takže musíš buď dojít na metro a tam se chvíli držet mastný tyče a pak zas někam popojít. Případně se brodit v autě ve špičce ulicemi Prahy což moc nechceš. V Maloměstě? Neřešíš. Vyrazíš z bytu a za 10 minut sedíš v kanclu... nebo někde jinde vim já?.

Takže když máš v Sudetenlandu průměrnou pražskou výplatu tak jsi v pohodě. ale o tom Scénicu RX4 ve dvoulitru jsem hodně přemýšlel. Nakonec jsme pořídil Picasso za zár peněz. Těch je tu taky mraky tak na co machrovat. na ty 4 minuty cesty do práce to stačí :)

ma
martinw
18. července 2019, 15:32
0

Jo jo Ford Fusion je skvělej, na dvorku se vystřídalo za ty roky už dost aut, ale Fusion pořád drží a drží je to taková nouzovka. Máme ho jako psí vůz - když vezem psa na procházku někam dál nebo vykoupat ho do řeky.

reagovat
BubaaCZek
18. července 2019, 17:07
0

Zasmal :)))

reagovat
krab
19. července 2019, 00:06
1

Vynikající blog a legrace! Hele ale i na druhý straně Sudet, těch echt německejch to není dramaticky lepší. Zásadní rozdíl je, že Fusion, i10 (na tu jsme zapoměli) , iX20 nebo VW Golf IV. vypadá vyčištěně a celkově v hezkým stavu. Taky ho majitelé vyputzují vždycky v sobotu než se jede v neděli do kostela.

Přemejšlím co ještě typicky jezdí - myslím Focus MK1 ve stavu "zrezlá liška", to je hodně typický a pak se mi vždycky chce brečet, když vídím bavoráky E36, E46 a E39 ve stavu "radši šrotovat než opravovat". A pak jezdívá taky dost Audin A4 , nejvíc Avant první generace. A ty jsou takový zajímavý ... člověk by se na jednu stranu smál a řekl si, no jo, echt zigeunerwagn, ale mají v sobě dodnes takovou celkem eleganci. Klidně bych v takovým sám jezdil a bylo by mi to jedno...

Omegy zmizely - tu jedinou pojízdnou má Vavris :-D

A pak ještě mají nezaměnitelné kouzlo Daewoo Matiz. Těch jezdívá furt taky dost, většinou jsou pestrobarevné. Ovšem pochopitelně nejběžnějším sudetským autem je pořád stará dobrá Felda. Kovové části u ní postupně nahrazuje výplň z pur pěny ve spreji a nálepka "Jedu z STK, jsem OK" ...

reagovat
beastar
19. července 2019, 02:49
0

Tak zrovna do tebe bych neřekl, že budeš chválit starou A4 první generace. Avanta teda moc nemusím a ten už bývá často právě taková vykopávka v kategorii zedníkexpress, anebo UAtransfer. ( tím nechci urazit naše kolegy Ukrajince to POZOR! bez nich bychom tady asi už nevyrobili ani tu pověstnou p**u) Pravdou ale je, že ten sedan když je udržovanej opravdu ostudu neudělá. Neohromí, ale jako auto do kolbenky a domu, občas Lidl a někam pod stan s rodinou je to ideal kár. Narozdíl od Matizu.. To je strašný důchodcovský mor. Jestli si viděl cigi e36 poslední dobou tak si dobrej... Já buď vidím voňavky nebo už žádnou nepotkám. E46 to je dneska takovej kepl pro všechny a všechno. A Focus to mi přijde evergreen i v Praze. Kluci z Uzbekistánu a tak je hodně mají...

A jako kdyby to nebylo tak malý tak sem si ji na ježdění koupil taky (A4 )i když takový asi v Sudetech moc nejezdí :D

M P
19. července 2019, 09:55
0

Krab pochválí všechno, co je starý :)

krab
19. července 2019, 10:19
0

Všechno ne, jenom z určitýho segmentu a určitý značky a určitý časový období. Když v těch sudetech ještě jezdívaly docela Passaty z 80. let, tak to mě nechávalo chladným. To stejný úplně ty původní Audiny 80 třeba ( i když teda ty zas mám rád kvůli rallye)...ono to byla s tím Volkswagenem velká přízeň. Pak ale přišla Audi 80/90 (B3) a po ní první A4. A tyhle auta vypadají dodnes pěkně a kvalitně. Konzervativní vzhled, ale právě to pomohlo dost tomu, že jsou pořád pěkný. Kdybych se nakonec zamyslel a vzal si do kapsy třeba 1500 euro a šel vybrat nějaký auto k sousedům, aby sloužilo delší časy, taková Audi A4 1.8T Quattro by byla nejspíš horkým kandidátem.

A Bíste máš asi pravdu, ty E36 už dost zmizely. Buď stojí někde nepojízdné, nebo spíš na vrakovištích a to co vídám jsou spíš jen hezký kousky a to jen ojediněle.

beastar
19. července 2019, 12:10
0

Tak ale v tomhle případě se těžko divit i lidem kteří mají právě to starý bávo. Však ona e46 za 35 taky dokáže zastat kde, co.

krab
19. července 2019, 12:15
0

Taky jo, nakonec bavoráky E36 a E46 jsou skvělý auta. Srandu si asi děláme jen z toho, jak některý kousky zuboženě vypadají v rukou lidí co prostě jaksi ehm... no nestarají se o to

beastar
19. července 2019, 12:22
0

Ach ta korektnost ehm :D Oni se nestarají protože na to nemají většinou. Ale jako když máš dukát dovedeš si udělat pěkný auto i z Felicie. Včera sem potkal na magiči feldu. Bílá ale rozleštěná. Chrom kola. A jenom nějaký sportovní volant a výfuk. Snížený ale lehce. Jinak všechno v origo jak nový. A jak si jel pán:)) A jindy to potkáš a je to mrtvej vrak.

CZmisak
19. července 2019, 07:53
0

Jsem taky (skoro) ze Sudet a s článkem souhlasím, v rodině máme jak zmíněného Scénica., tak ix20. :-)
Co se týče Škodovek, tak tu jezdí ještě nemálo Felicií ve stavu skoro do šrotu. Dál taky dost Mitsu ASX, holt levný SUV, stejně jako zmíněná Vitara. Naopak starý BMW a hlavně MB tu ubývají, E36 prakticky člověk nepotká mimo nějaký "fanoušky" značky, starý MB tu provozují fakt jen nadšenci. A taková Miata u nás jezdí jediná.

reagovat
whitenight
19. července 2019, 08:35
0

U nás, stejně jako dřív Favority, Felicie už pomalu mizej. Třeba na vesnicích a v menších městech jich jezdí asi hodně, ale tady je maj hlavně důchodci, který si je piplaj, takže ty auta vypadaj aspoň navenek docela dobře. ASX je taky dost populární, to je pravda. Myslim, že největší boom zažilo po uvedení (2010-2011), kdy se jich fakt vyrojil kotel. Teď tak nějak nenápadně difundovaly všude, tak je ani nějak nevnímám.

Ju
Junior
19. července 2019, 14:19
0

Felina je nadauto pro nadlidi. Teď mi teda nechtěla projít STKčkem, protože cívku už sem mohl měnit skrze prorezlinu na blatníku, ale kluci z vrakáče potahali. Demontáž kladivem, montáž COčkem.

bitner
19. července 2019, 08:59
0

Jo a UAV je neco jako unmanned aerial vehicle... Potvrzuju, ze tech Felin ubyva celkem rychle. Par jich jeste jezdi, ale drtiva vetsina jiz podlehla oxidaci.
Do vyberu bych jeste pridal takovou divnou vejcoidni vec - Citroen Picasso. Neni jich tolik, jako Scenicu, takze asi nejaky vyraz pokrokovosti majitele.

reagovat
liška
19. července 2019, 13:22
0

Paradni clanek, nasmal jsem se a v diskuzi pod nim snad jeste vic. Bist je kral :)

reagovat
beastar
19. července 2019, 13:36
0

A tak děkuji konstruktivní kritiku vždycky vítáme. A teda musím říct, že i JÁ sem nahoře taktéž ocenil kvalitu tohoto blogu a tvůrčí práci mého mladého kolegy (myslim blogera)

whitenight
19. července 2019, 16:55
0

Pánové, děkuju za ocenění. Jak jde výběr auta, beastare?

Skipper
19. července 2019, 22:37
0

Neskutečný! Zcela odpovídající realitě, ale přitom jsem se chlámal od začátku do konce. Prosím o další články!!!

reagovat
fortress
25. července 2019, 23:33
0

Sudety dojíždějí to co dřív jezdili majetnější v okolí Prahy. S platem pořád ještě někdy okolo 15-20 čistýho toho moc vymyslet nejde. Ani mi to nepřijde moc vtipný.

reagovat
gramo
26. července 2019, 10:59
0

Taky si říkám, že to je to prostě přirozený důsledek nízké životní úrovně v regionu a skutečnosti, že pro většinu lidí není auto priorita č.1.

Ny
Nyte
26. července 2019, 00:04
1

Galaxy TDI v rodině máme a taky si všímám, kolik jich tu jezdí, vesměs neudržovaných. Je to výborné auto pro rodinu, i když nepochopitelně tvrdé. Passaty B5 už nahrazuje B6 v děsivém stavu. Překvapivě hodně jezdí i 307, taky na rozpadnutí. Ale není to vždy taková katastrofa, dá se tu potkat i Cullinan.

reagovat
Verum
26. července 2019, 02:08
0

No chybí mi tady auta francouzský provenience, kterých je po škodovkách nejčastější (megane II, Clio 2. gen. Scenic, C2, C3, C4, C5, Laguny, 206, 307, atd.)
Dycky Most

reagovat
BM
31. července 2019, 21:26
0

Nejak mi tu k dokonaly kompletaci chybi stary Opely,ktery spolecne s Renckem milujou hlavne indiáni,co litaj po burzách ... ;-))
Jinak v nasich Varských Sudetech je to jako v cely ČR. Vsehochut starych i novych / socky i luxus,ale malokterym aute je poznat,ze ma lepsi péči a servis,nez je automycka a zimaky na cely rok.....
Za clanek davam medaily ;-))
PS.: je mi jedno,co jede predemnou,ale kdo to je se da brzy vysledovat z toho,jak vede svuj stroj.A verte,nebo ne,socialni skupiny v tom zadnou roli nehrajou.

Verum
01. srpna 2019, 16:06
0

Momentálně žiji v Janově a opely vymizely téměř úplně a právě frantíci je nahradili

BigBang
03. srpna 2019, 13:37
1

Pravda s těma Oplama. V Duxu totéž. Frantíci, čtyřkový Golfy nebo e36 v děsivym stavu. Momentálně třeba u nás jezdí Opel jen kamarád, kterej je s tatíkem skalní fanoušek, jedna Vectra v poslední generaci a jedna Omega B ve stavu šrotu...

martin_100
22. března 2020, 18:23
0

Jsem rád že mam káru za nejvíc bodů :-)

reagovat