načítám data...

Jaké auto, takový řidič

20. července 2019, 19:55 77 komentářů Stanley

Za ty roky, co jsem účasten každodenního provozu, všimnul jsem si několika opakujících se vzorů chování řidičů a jejich vozů.

zobrazit celou galeriiStanley Stanley: Jaké auto, takový řidič

Za ty roky, co jsem účasten každodenního hejbání škatulat mezi domovem a prací, nemohl jsem si nevšimnout několika opakujících se vzorů chování řidičů a jejich vozů. Nejde o žádný všeobjímající seznam – je to koneckonců i dost subjektivní pohled – ale těch pár, které vidím nejčastěji, vám tu vnutím. 

UPOZORNĚNÍ: text obsahuje tyto projevy: zobecňování, paušalizování, generalizování, nadřazování, zveličování a také posmívání. Doporučuju číst s nadhledem.

První skupina – fábie 

Číslo jedna je s přehledem řidič fábie. Je úchvatné, jak mnoho jich spadá do této šablony, to neuvidíte u žádných jiných aut. Řidič fábie se buď bojí všech a všeho, nebo naopak zastává filozofii “já, a po mě potopa – prostě tam vjedu hele, oni to nějak vyřeší”.

První typ na té vedlejší čeká, dokud není silnice prázdná v obou směrech až k obzoru, pak teprve veleopatrně vyjedou a plynule na dvou kilometrech délky zrychlí až na svých 40 kmh v obci. Druhý typ to na tu hlavní vstřelí děj se co děj. Tedy hned poté, co s vámi, co jedete na té hlavní, naváže oční kontakt. Plný plyn, fábie nakloněná na dvou a pak už klasická čtyřicítka a pyšný pohled na spolujezdce – mámo, do toho lidlu tě dnes zase dovezu. Řidič fábie nepředvídá a neplánuje, žije tady a teď – minulost a budoucnost neexistuje, stejně jako neexistuje okolní svět. Proto klepe po blinkru až v zatáčce, nikdy ne s předstihem a proto, dbaje bezpečnosti, jede velmi korektní a bezpečnou maximální čtyřicítkou. Na pojem bezpečnost se tento exemplář nedívá z hlediska celého provozu kolem něj, ale jen hlediska sebe samého. Vidí bublinu a v ní svou červenou fábii. Mimo bublinu existuje jen lidl, zahrádka, nebo návštěva tety, nic jiného není. 

Nebezpečnou džunglí vystresovaného řidiče fábie jsou meziměstské cesty. Když už je přece jen nucen se zde, v semeništi agresivních psychopatů ocitnout, nereaguje na vnější podněty, jako například nikdo přede mnou a štrůdl aut za mnou, a důsledně dodržuje velmi bezpečných 65 – 80km/h. Kdepak, ani suchá rovná silnice, ani již šestý předjíždějící řidič neohrozí jejich neochvějnou víru v bezpečnost naplňovanou skrze fetiš pomalé jízdy. Pracovně jim říkám „vedoucí výpravy“ a s drahou paní Stanleyovou se u každého vzniknuvšího hroznu vsázíme, jestli je tou vedoucí právě fábie. 

První zajímavost: tímto způsobem kočíruje své fábie široké spektrum řidičů – nejen mladé dívčiny s čerstvým řidičákem, dědouškové a tetičky, ale překvapivě i dvacátníci a vcelku živě vypadající tatíci (30 – 45), kteří by se spíše hodili do skupiny č. 2, jakoby samotný vůz uměl změnit mentalitu řidiče pouhým usednutím za volant. 

Druhá zajímavost: velký počet fábií, zejména ty jedničkové, oslňují předními světly, případně jim jedno nesvítí naopak vůbec.

Druhá skupina – oktávky 

Ano, jsou to oni, oktávkové. Mladí gangstaz s legendárním tédéíčkem vocpoda za třicet tisíc, až vcelku odrostlí tatíci, již s oktávkami novějších generací, s bříškem už přetékajícím, nicméně stále křečovitě mladí. Často zdvižené límečky bílých a růžových košil, červené boty nebo červené bundy, hodinky s co největším ciferníkem. Zkrátka vším, co diktuje móda sedmnáctiletých lvů diskoték a kolotočářů. Také uhonění obchoďáci, otcové rodin, dříči korporací, oslizlí zprostředkovatelé finančních a pojišťovacích produktů s donedávna nagelovaným porostem. Tito všichni mají tři společné syndromy. 

Syndrom jedna: když vám nějaký rakeťák visí za zadkem tak, že nevidíte jeho světla, je to téměř vždy oktávka. Je netrpělivá nebo jede za byznysem nebo je se svým silným TDi prostě jen tak přirozeně a mimochodem rychlá. A vy ji brzdíte. 

Syndrom dva: Zároveň je řidič oktávky obvykle hodně v pohodě a zrelaxovaný, takže řídí zásadně levou rukou, ledabyle položenou na vrcholu volantu. Aspoň nějaký vrchol v životě. Za řízení oběma rukama v oktokomunitě následuje trest. Musíte týden řídit benzínový vůz se spotřebou nad sedm litrů. Fakt. Nad sedm. Bez krouťáku.

Syndrom tři: je syndrom snadného vyprovokování. I křečovitě mladý řidič oktávky je někdy unavený životem a jede v pravém pruhu v řadě způsobně jedoucích aut. Zkuste ale onen štrůdlík levým pruhem předjet. Pomalu, dráždivě a vyzývavě. Všem je to jedno, ale jedny oči vás pozorují. Jak jedete, jak pomalu předjíždíte celou skupinu, a on… On je v ní. Levá ruka svírá volant, pohled se úží, rty se tisknou, hlava se lehce naklání dopředu. Takhle teda ne, boj začíná. Ve zpětném zrcátku se vám objevují světla a vy umíte relativně bezpečně odhadnout, které z aut se vás to právě jalo stíhat. Je to celé taková vděčná hra pro vás i spolujezdce. Ne, že by se to stávalo vždycky, ale platí zde taková ta logika: ne každé auto za vámi do levého pruhu vyjede, ale pokud vyjede, je to oktávka.

Třetí skupina  – dieselové kombíky 

Třetí skupinou jsou dieselové kombíky. Je to nošení dříví do lesa, všichni je známe. Ale zmínit se musí, protože obecně jde o vcelku výrazné objekty pozorování a mají své těžce vypracované místo. Nebylo by fér je ignorovat. Skupina se dost prolíná s dvojkou, tedy s oktávkami. Nejde ale o všechny dieselové kombíky. Do skupiny spadají s velkou převahou oktávky, superby, passaty, poslední dobou také hjůndaje i40 apod. (nejspíš proto, že jde již o právoplatnou prémiovku českých rodin a oněch nebohých životních uhoněnců). 

Ale zpět k tématu. Takový dieselový kombíkář je lehce stárnoucí a trochu unavený tatík, který se se situací obvykle odmítá smířit. O co víc není v souladu sám se sebou, o to víc se projevuje v dopravě. Má sice úsporný rodinný vůz s velkým úložným prostorem, ale trpí nikdy neutuchající snahou být jakousi dominantou celé dopravní situace. Nějakých deset a víc let zpátky tuto roli životních nešťastníků zastupovaly silné sedany německé prémie. Ty už ale vymizely. Nevzpomínám si, kdy jsem naposledy viděl například BMW jezdit tímto způsobem. Ostudné žezlo ale převzaly současné dieselové kombíky. Proč? Nevím, možná jsou to právě tehdejší dvacátníci, kteří s obdivem a závistí koukali na onu rychlou německou prémii a chtěli být také takoví hrdinové. Což nestihli. Střih na současnost – vedou zakolejené systémové životy (dům na hypotéku, děti, to břicho, v obýváku dominantou TV coby symbol pasivní zábavy, pes, šéf chce v reportech posledního kvartálu vidět růst…), a tak jsou jsou aspoň v té dopravě takoví malí pánové. 

Předjede vás někdo na dvouproudovce, aby se těsně před vás zařadil a v nadcházejícím kruháči se pak vlekl pomalým pravým pruhem, zatímco levý je úplně volný? Naftové kombi. Dupne někdo na plyn ve chvíli, kdy hodíte blinkr a předjíždíte? Naftové kombi. Můj starý omšelý vůz nějaký ten výkon ještě má, což tatík nečeká, takže předjížděcí manévr tak jako tak dokončím, ale vysloužím si tím zhrzené TDi nalepené na nárazníku. Vjede vám někdo na užší okresce lehce do levého pruhu, aby vám znemožnil předjetí? Ehm, nafťáček. Pravda, je to už těžší kalibr a nestává se tak často, ale když už, tak právě tento vůz. Jeden z posledních případů byla jízda s kamarádovým 370Z – agrární motorista věděl, že předjetí 330 koňovému kupé nezabrání a tak svou mocnou oktávii částečně na směroval i do levého pruhu. Neustálé upozorňování na svůj zemědělský povoz provádějí řidiči i na parkovištích u supermarketů. Jestli v některém ze zaparkovaných vozů sedí řidič s pyšně nastartovaným agregátem, pak je to vždy diesel. Zejména v chladnějších obdobích je jemná šeříková vůně spálené nafty omamná.

Čtvrtá skupina – pickupy 

Protiváhou k bodu číslo tři je skupina řidičů pickupů, různá berlinga, caddy a podobně. Protiváhou proto, že jsou příkladem ne agrese, ale naprosté ignorace. Nenajíždí do vás, netlačí se, polovina z nich nejezdí uprostřed cesty, aby bránili předjetí, u obchodu nestojí arogantně před dveřmi, aby všem ukázali toho svého mazla. Jejich cechovním znakem je pomalé vjíždění z vedlejší bez dání přednosti a následná jízda stylem 40/80kmh (podobné s fábiemi). Přičemž nejde o stav a přehlednost silnice, jejich řidičský styl je konstantní. Skupině se trochu vymykají roomstery, ty bych řidičským stylem zařadil spíš k oktávkám. Holt prémiovka… řidič v roomsteru je něco víc než řidič potlučeného berlinga, to dá rozum.

Závěr 

Tak nějak si zpětně všímám, že jsem napsal článek hlavně o koncernových řidičích. Což nebyl záměr. Jenže i když započítám jejich procentuální převahu na cestách, nemůžu říct, že by podobné situace vyráběly např. focusy, dáčie, mondea, všemožné dnešní hatchbacky, již zmíněné bmw (ty ale stále parkují přes dva pruhy) a další. Nemůžu zmínit řidiče SUV. Ti se totiž nespecializují a protkávají všechny kategorie – od brzdičů celé dopravy, přes ty neviditelné splynulé s provozem, až po agresory typu dieselových kombíků. 

Co je taky zajímavé, ačkoli jde hlavně o koncern, nevidím například brzdit dopravu VW Pola (fábie jo), nevidím agresořit VW Golfy (oktávky jo) a obecně nemůžu říct nic špatného na řidiče seatů.

PS: já vím, jedna vlaštovka jaro nedělá, ale jako perlička poslední skupina – pasažéři MHD. Není to tak dávno, co jsem se neopatrně vlastním dotazem dostal v internetové diskuzi pod palbu velmi nasraného pasažéra. Napsal jsem totiž komentář, že tady naše lokální MHD nemám rád, což jsem neměl dělat. Dostal jsem seřváno za spoustu věcí, dozvěděl jsem se mimo jiné něco o své národnost, kde bydlím, a také o tom, za co všechno já osobně ve světě MHD nesu vinu. Proč byl pasažér tak vytočený? Jako vždycky v tom je ego: když máte v garáži několik opravdu krásných vozů (to se ví, protože o ničem jiném nemluvíte), ale stejně na šichtu musíte denně autobusem, docela vás to žere a pak jste hysteričtí. Chápu to… kdybych si domů pořídil hifi sestavu v ceně nového auta, ale hudbu mohl nakonec poslouchat jen přes free verzi Spotify, byl bych nejspíš taky dost přinasraný. Holt všichni bychom se měli umět smířit s tím, co máme, jinými slovy skromnost a pokora, což v ideální situaci přichází s věkem. U některých. A hlavně – jezdit autobusem není ostuda a naštěstí znám spoustu normálních lidí, co autobusem denně jezdí bez úhony na egíčku a tak ta jedna nasraná vlaštovka opravdu jaro neudělá. Smutnému pasažérovi děkujeme za vhled do jeho duše a posílame klíčenku… tedy komíksek, pro usmíření.

PPS: Tento blog mám napsaný už rok, nějak jsem se neměl ke zveřejňování a za tu dobu se situace na cestách trochu změnila, ale to bych to musel přepsat a to se mi prosím nechce. Docela zhoustla doprava a veškeré popsané jevy se začínají objevovat skrz celý český řidičský národ. A co potěší zastánce dženderové vyváženosti, hlavně ony agresivní popsané jevy se již dost často projevují i u řidiček. Když jsem kdysi před dvěma lety začal předjíždět loudající se subaru, jehož řidič vzápětí a poprvé za celou cestu dupl na plyn, s překvapením jsem zjistil, že šlo o řidičku. Tehdy jsem byl překvapený, dnes už je i toto normální a jsem rád, že už i ženy v sobě objevily to pověstné malé… víte co. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
20. července 2019, 21:29
1

Tak s většinou souhlasím :-) hlavně s ochtávkařema - auto, ze kterého netrčí vrtule, trojzubec či koník přeci nemůže být konkurence, jede 140 po dálnici, ale tady se jezdí 100, za všech okolností. A běda, když na něj bliknete - bud naschvál zpomalí, nebo za oblaku kouře předvede neskutčnou akceleraci a když se kouř poněkud rozptýlí, lze vidět, kterak do svého zpětného zrcátka vrhá pohledy, měnící se od přezíravého až po vylekaný - jak je to možné a on na mne ve 180 bliká. Mimochodem, všimli jste si, že pro většinu ochcávkařů je hranice 190 km/ h jaksi magická? Dál už to táhne málokdo.

reagovat
Fa
Fandatik
21. července 2019, 09:57
0

Já mám stejnou zkušenost. Možná jen 180kmh na dálnici a mimo dálnice je to 150kmh. Třeba cesta z Trutnova do Perníkova. Od Choustníkova hradiště až po Kuks by závodili, ale na 150kmh jich má omezovač 99,9%.
To samé mezi Jaroměři a HK. A dále se opakuje na Hradubické.

Irwinek
21. července 2019, 14:07
0

Tak máme asi různé tachometry ( kola, oči, ...... ) :-D
Prostě podstatou je, že na těch 200 je nedotlačíš, a to i přes to, že někteří by mi s přehledem ujeli. Mazlík nad 220 nejede, a ani bych to nechtěl.

Bavoraczech
22. července 2019, 13:55
0

Dovedeš si představit, jak se chová podvozek jedničkový oktávky ve 190? To je o strach. Stejně tak jako si jedu po okresce s Alfou pianko 100 a najednou mě doslova předletěla Felicie. Jo tak z motoru těch 140 vymáčkne, ale dovedeš si představit, jak se ten podvozek Felcky ve 140 chová?

Fa
Fandatik
22. července 2019, 19:00
0

Na druhou stranu já taky tyhle rychlosti dlouhodobě neudržuju. Když má jedno auto Vmax 215 a druhé nějakých 227kmh tak už nechci jít na úplnou hranu. Těch 180kmh je asi maximum pro komfortní přesuny.

Irwinek
24. července 2019, 07:40
0

Od doby, kdy jsem jezdil s embéčkem ( tedy přesně řečeno Škoda 1100 MB de Luxe ), si dávám bacha, aby měl podvozek nějakou rezervu před motorem. MB totiž ve své nejsilnější verzi se dvěma karburátory a poladěné na vývoz vytáhlo tachometrových 160, takže reálně tak 140, při kterých už se předek dost zvedal, ale stačil pytel cementu a sedělo to. Průšvihem byly brzdy. Přestože i v servisech tvrdili, že je mám ve špičkovém stavu, v téhle rychlosti už to tak nevypadalo, a když jsem se jednou vyřítil na dálnici přes horizont a tam stály dvě řady aut, brzdil jsem i očima a skončil v půli posledních aut s tak centimetrem od každé strany mezi nima.
Pro ty mladší - psal se rok 88 - 90, embéčku bylo tehdy 20 a nejrychlejším autem tady byla 2107 lada, která jela něco přes 150 :-D

Standa
31. července 2019, 07:11
0

Mám totožnou zkušenost se 110LS. Trochu poladěná taky dokázala držet tachometrových 160, ale spíš si tak plavala nad silnicí.

Irwinek
31. července 2019, 07:52
0

110 jsem měl taky, přišlo mi, že to MB 1100 mělo lepší jízdní vlastnosti, ale težko posuzovat auta, která už tehdy měla nějaký křížek na výfuku :-D

BubaaCZek
31. července 2019, 09:17
0

Joo brzdy to byla kapitola. V Oplu Record 110 po dalnici z FM na OV a na posledni chvili jsem si vzpomnel, ze musim na naftu a strhl jsem to na Shellku. Na prvni proslapnuti brzdy to zpomalilo na 50, na druhe proslapnuti to konecne zastavilo presne na stojanu. Jeste ze tam nikdo nestal prede mnou.

Woyta
01. srpna 2019, 10:31
1

Omezovač 196kmh kvůli motoru. Proto jim to nejede. Taky mám letitou zkušenost s tehdy novou naftovou Octavii RS. Na konci obce jsem byl za co tou a před ní nejakej malej Hatch. Dal jsem blinkr, přejel vlevo a ten vůl mi to bez blinkru střih ul před čumák. Pomyslel jsem si cosi o domácím zvirectvu a pokračoval v předjíždění za ním. Když se zařadil tak jsem ho chtěl předjet. Tak začal schválně zrychlovat. Jelikož jsem jel s 200sx S13 a před nama 2km roviny, tak jsem poradil a nechal motor dělat co umí. Akcelerace skoro veterána stačila a tak jsme jeli bok po boku. Ve 180 mu došel dech. Moje auto si vedle něj provokativně odfouklo z blow off ventilů jak jsem radil 5 a dále jsem zrychlovat. Dokončil jsem předjet zařadil se a zpomaloval na normální tempo. Řidič Cocktavie asi neunesl postupu před spolujezdcem a držel se minimálně 300m za mnou.

Fa
Fandatik
01. srpna 2019, 19:21
0

:-DD celkem běžná situace. Ale největší legrandu mám z toho, jak po předjetí často vidím jak ta jeho škatule na něj ze sedadla spolujezdce zuřivě gestikuluje. A troubelín se pokorně vrátí na svých cca. 100kmh. Dle rychlosti mizení auta ve zpětným.

Inženýr
21. července 2019, 01:53
2

Takové články mám rád, i když se nemohu zbavit dojmu že jsem to četl už mnohokrát. A pořád je to o tom samém - holt asi česká realita.

Nicméně, ty obrázky jsou skvělé! Že ty to maluješ sám? :)

reagovat
Stanley
22. července 2019, 18:10
0

No jo, je to pořád to samé. Holt jsem ten článek cca rok sušil na disku a bylo mi líto to smazat :-D Díky, jo, obrázky jsou moje :-)

Inženýr
24. července 2019, 08:20
2

Ty obrázky jsou opravdu skvělé - jak nápad, tak samozřejmě kvalita. Až mě napadlo, že bys mohl být Autíčkářovým kresličem a karikaturistou! Opravdu. Namísto různých stock photos ke článkům, což dělá každý web, by tady pod články mohly být tvoje obrázky. Skutečně si myslím, že by se to tady opět posunulo na vyšší level, a taky by to jen potvrdilo to, že je to tady jiné a lepší než jinde. :)

Woyta
03. srpna 2019, 11:16
0

Myslím, že kreslit Miatu by ho rychle omrzelo. :D

beastar
21. července 2019, 03:09
0

I takhle časně ráno (v noci) sem se zasmál. Jako blog dobrý. Tušim že my dva jsme se kdysi do podobné debaty už zapletli. Asi se nemůžeme shodnout ve všem. Vzhledem k tomu, že ty nejčastěji jezdíš (tušim) u vás nad dědině v nějakým tom eMdŽí roadsteru. A možná taky i do zahraničí... někdy. Tohle zavání pohledem zkresleným zejména debilitou českého řidiče obecného. A nezkušenými nýmandy okupujícími naše okresní silnice prvních a nižších tříd. Opravdu na západ od nás je to trochu jinak, ale na idiota narazíš v pohodě taky.

Co mi trochu vadí a je to evergreen a klišé v jednom. Škodovkáři jak Fabie tak Octavie tvoří většinu vozového parku u nás a to znamená logicky větší výskyt kreténů. A neříkám, že s podobnými dementy nemám taky dost zkušeností. Například proč nepoměřit svoje 1.6 TDI na dálnici s 275 koňovým šestiválcem vždyť je to taky diesel ne... a tak podobně. Taky mi vadí trochu buranský pohled na diesel (jasně varování proti zobecňování je na začátku) Totiž moje nafta neni cejtit vůbec nijak a nikdy nekouří ani u Lidlu ,))) To jenom pro pořádek, že nafta není fakt jenom tdi z roku 98.

Zkušenosti z poslední doby s podobnými excesy. A že sem za tejden třeba nějaký 2.000 najel cca. Největšího dementa získává Toyota Prius 1 jedoucí konstantně 30 km/h bezdůvodně a brzdící na zelenou před semaforem. Po předjetí dále jedoucí 30.... To byl Čech.
Imbecila týdne u mě získá pán s Alfou 159 v naftičce který neváhal a vyjel na mě v jednosměrce ve staveništi a ještě BLIKAL dálkovejma jakože co dělám. Byl to teda takovej děda to ho zachránilo od toho abych se za ním otočil a projevil svou naprostou agresy a neomalenost jako řidič naftovýho nekombíku..... od značky kterou ty lidi vyjmenovaný v blogu asi ani neznají. Možná jo pokud to bylo jako otázka v AZ kvízu. To bylo prosím pěkně kousek od Nürnbergu. SPZ NL.... asi dědek má v hašíšweltu jiný značky.
A vůbec obecně to prostě není jenom o koncernu. I když u nás to asi místy tak vypadá.... A oktávkový závodiči mě taky neskutečně serou. Ale stalo se mi to i u lidí za volanty MB E, Mondeií... a tak dále. Jako mírumilovná rasa mi přijdou často Seatáři .... nemám z posledního roku žádnou hrůzu kde by někdo v SEATU něco udělal zásadně špatně. Takže ok pro potřeby pobavení jsou tady tyhle naše zkušenosti asi fajn a zábavný. Vypovídací hodnota je ale nakonec 0.

Mimochodem můj padre jezdí oktávkou v černý. A doma má Maserati po mě 3200 GT. Pochybuju že výrazně změní návyky po přesednutí do toho škodofkovýho zázraku a naopak. Prostě kdo je debil a neumí to bude řídit špatně všechno. Stejně tak dobrej řidič odkočíruje fabii když se do ní dostane (NÁHODOU!)

reagovat
Nimrod
21. července 2019, 07:37
0

bíste, nezdá se ti, že se ale nějak podělali rakušáci? já tam teda nejezdim den co den, ale přijde mi, že se tam rozmáhá úžasnej skill, trošku mi to připomíná tvůj blog o chodcích. to si takhle jedeš po hlavní tou stovkou a z prava je vedlejší. čípek z vedlejší by rád zatočil doleva, ale je mu úplně jedno, že tam jedeš, prostě vystrčí polovinu auta do tvého pruhu, čímž tě donutí buď zpomalit na 20 (když je v protisměru jen jedno auto nedaleko) nebo rovnou zastavit a pak čekáš, až z protisměru přestanou jet auta. fakt tam ti čůráci ale strčí polovinu auta, nárazník od středového pruhu je možná metr daleko. za tu cestu od bolzana přes innsbruck ke grundlsee a pak na sever přes linec (pochopitelně mimo dálnice až na německo, na dálnici tohle moc nehrozí) mi to udělalo asi 5 řidičů

beastar
21. července 2019, 11:40
2

Jo halr já tam jel naposled v zimě. A tam je fakt, že oni nezávodí a většinou nejsou agresivní. Ale přijde mi že trpí tou svou přehnanou slušností. On očekává že ho tam pustíš! Protože jsme přece lidi.

Stejně tak mě dostává těch jejich 100 na dálnici kdy ti pro jistotu jedou 80 až 90 protože bezpečnost. Jak se to říká rakušák je čech co mluví německy:)) Akorát oni mají jiný penzum situací jak tě nasrat.

Pravdou je že fakt opravdu ohleduplně a dobře jezdí 95% lidí v Německu. Švýcaři jsou taky uzkostlivy ale slušný. Italové jezdí jako hovada ale nejsou agresivní a hlavně není tam to co u nás. Já mám drahý auto a vy mi všichni uhnete! Naopak nekrychleji lítaji Punta atd:D

Stanley
22. července 2019, 18:23
1

Já jsem vzal do úvahy i to, že je fábií a oktávek na cestě nejvíc, ale i přesto mi vychází to, co jsem napsal. Nepamatuju si, že by mi zmiňované mondea, leony, golfy apod. za posledních několik měsíců najeli do cesty, oktávky a passaty denně. Dnes třeba passat, viděl, že budu předjíždět a klasická reakce - čoud z výfuku :-) Samozřejmě že ne každý oktávkář je debil, ale jak jsem psal: ne všechny oktávky se lepí, ale pokud se někdo lepí, je to nejčastěji oktávka.

Ty samé zkušenosti i ze Švajcu: stojíme před barem u cesty a popíjíme, já příležitostně počumuju po okolo jedoucích autech: AMG, WRX STi, Type-R, ///M atd. a kdo jediný tam kolem nás projel jako prase? No začouzená oktávka, největší závodník :-)

Souhlas s Německem, tam je taky úleva řídit.

beastar
23. července 2019, 12:29
0

Jestli to bylo ve Švajcu tak v te okyně byl začouzený i řidič. A to je jiná liga. Teď nedávno mě pozávodila Zafira v naftičce. Nečekaný Opel a za volantem tatík. Jel sem na rovince z 50 na 80... Je to rovina 4 km asi s horizontem uprostřed. V noci tam jde jet 200. Přes den tam prostě nakonec nevidíš plus provoz. Tak si v klidu jedu cca 100. Zafira u mě v kufru. Těsně před tim horizontem Opel i s rodinkou prudce akceleroval. A hle začal se dostávat předemě.... Proč to píšu. Proti kamion. Milému pánovy s rodinkou došel výkon. Kdybych byl svině a zrychlil jako že vim že z kila tam jsou dvě asi za pikosekundu. Tak pán byl v lepším případě na aro a opel na vrakáči.

Co tim chci říct. Lidi jsou idioti ne auta. A co je dedkovštější povoz než Zafira? Kia Rio I.?:)

Co
Core
31. července 2019, 08:47
0

Haha ,beast po ranu pobavil ...prej zacouzenej i ridic :),jinak zafirka neni spatna,ale do 2010 a opc. A 2kila to umi taky.

sheogh
31. července 2019, 10:58
0

To se me stalo nedavno, akorat z druhe strany (z protismeru), silnice na svitavy - pan v obligatni oktavce zacal predjizdet snad 5-6 aut, a uz v tu chvili bylo jasny, ze je to cely spatne - no nakonec se nekdo slitoval, dost zpomalil a nechal ho zaradit, ale ja jen cekal, ze me celne trefi (coz by zrejme schytal o dost vic on)

krab
21. července 2019, 08:34
2

Parádní ilustrace.
Zasmál jsem se a občas se taky se všemi jevy setkám. Ale neni to tak hrozný.

Závodníky potkám na okresce málokdy, brániče pozic ( před předjetím ) užčastějš. Na ty dávám bacha. Většinou jedou v půlce silnice (je tam nejspíš lepší asfalt) a nepoužívaj zrcátka. Jsou nebezpečný, většinou jde o důchodce ale ne vždy. A pak mi vadí ti konstantní šedesátkaři. Před zatáčkou brzdí na polovinu rychlosti s jakou by se dala bezpečně projet. Jenže oni neznají základy jak zatáčkou projet. Často vidim lidi brzdit na úplně zbytečně pomalou rychlost a pak ještě zvolí brzký zatočení čímž je to na výjezdu vynese div ne za středovou čáru. Tuhle chybu vidím často. A těm z vedlejší jsem se naučil taky nevěřit.
Zkrátka kolama dolů a užívejte víkend :)

reagovat
Stanley
22. července 2019, 18:30
0

Na důchodce jsem zapomněl! Je fakt, že kdysi jsem je tolik nevnímal, ale posledních pár měsíců si vynucujou pozornost tak 2x týdně - oni prostě ve svém pruhu nepojedou. Nejhorší je, že z jejich pohledu mám dojem, že vůbec nevnímají to auto v protisměru. Nedávno v levotočivé zatáčce u ostravského globusu: dědek za volantem ve fábii v protisměru, cení zuby námahou, jak rve ten volant do zatáčky, tak se za ním ohlídnu (byl jsem spolujezdec) a dědek tu zatáčku prostě při té své čtyřícítce nevybral a vjel komplet do protisměru. Kdybychom jeli o tři sekundy později, jsme o předek kratší :-)

ganmiki
31. července 2019, 13:38
0

S tím zbytečným přibržďováním lze potkat fakt dost lidí, ale nejsou to jenom "šedesátkáři", asi to souvisí s nevyježděností ( nebo neschopnosti naučit se řídit ), někdy člověk potká ( dojede ) někoho kdo valí těch +-90 na rovinách ale jak se to začne mírně klikatit tak jede krokem.

whitenight
21. července 2019, 10:15
1

Hehehe, parádně napsaný, bohužel to je krutá realita. U nás je poddruh řidičů octávek (1. generace výhradně), nazval bych to Unavená matka. Takový auto má většinou na zadních dveřích minimálně dvě samolepky stylu "začátečník" nebo "xxx v autě," přičemž za xxx dosaďte jakýkoli jméno, co se zrovna dává dětem. Tahle osoba, asi na mateřský, má vždycky dost času kamkoli cestovat neoblomně třicítkou a do zatáček brzdit. A tohle musí provozovat, když někam jedu já.
Nicméně řidiči naftovejch kombíků umí bejt dost nebezpečný, když jsou na cestách. Já mám velký pochopení pro to, když někdo z úplně jinýho kraje projíždí naším městem a je z toho nesvůj, v důsledku čehož jede pomalejc. Nejspíš to dělám taky. Ale proč musí ten člověk jedoucí třicítkou, když ho teda chci objet, zrychlit na 60. Nakonec jsem za kokota já, že jsem mu to tam musel střihnout, protože nebyl schopnej mě v tý nově nabytý rychlosti pustit, když už. Takový věci člověka fakt zamrzí.

reagovat
D
D
21. července 2019, 11:37
2

Jak uz tady pan Beaster nekde pise. Neni diesel jako diesel. Tdi z roku 98 je extrem, to ma dneska malokdo vuli jeste provozovat, jezdit v tom je ocistec i z mnoha jinych duvodu nez emise, ale nafta do EURO IV pachne dost vyrazne a to se bavime jeste o letech 05-06 klidne, takze passaty B6 prvni rocniky a jim podobne ekvivalenty, a techto vozu jezdi jeste relativne dost. EURO V by melo mit uz DPF vzdy, tam je ale problem, ze spousta vozu ho ma jiz odstranen a zaslepeny EGR, a to je pak snad jeste horsi nez to TDI z roku 98. Obcas se tak dostavam do situace, ze chci takto kourici a smrdici vuz predjet, protoze se za nim nechci vlect 20 min se zapnutou vnitrni ventilaci a ridic takoveho stroje to buhviproc vezme jako vyzvu k zavodu a nedorozumeni je na svete. Jezdit s takto z komatu zachranovanymi diesely povazuji za velmi bezohledne vuci okoli, ale patrne ti lide asi nemaji na vyber. Budiz jim tedy prano, aby se jim situace zlepsila.

reagovat
beastar
21. července 2019, 11:48
0

Jo. Tohle já taky nenávidim. Když už ty prasata chtěj naftu. Tak maj mít na filtr a funkční egr! Nedávno sem jel za imbecilem v éčku vokoun facelift. Hulilo to černě že mi normálně na kapot÷ nechal saze. A přesně smrad kyselej jak z kamen. Tohle já rozhodně nehajim.

Když ale jedu třeba za Supem 3, nebo jinými auty +-6 let věku. Fakt to nedělá nic. A já treba tankuju a nejen já adblue že jo. A překvapivě emise to ekvivalentní s benzinem že by i Greta zaplesala. Teda emise co to má stejný. Že s toho jde pár věcí je možná pravda. Ale furt lepší než tdi z roku 0.

D
D
21. července 2019, 12:49
0

Sup3, Octa 3 a podobne stare diesely jinych znacek jsou uplne v pohode, tam problem neni. Ono abychom byli spravedlivi. Takovy benzin Euro III se spatnym oxygen senzorem pred catem nebo vetsimi ventilovymi vulemi take neni zadna lahoda pro cistotu ovzdusi, co si budeme povidat:)

Bavoraczech
22. července 2019, 13:29
0

Ekologové to moc neví, ale DPF je tichej zabiják. Je pravda, že neDPF nafty vypouštějí kdejaký dým a bordel, ale drtivá většina těch pevných částic je tak velká, že ji lidský organismus dovede včas zachytit a vyloučit. Pevné částice, zmenšené dodatečným hořením v DPF jsou už ale tak malé, že jich velké množství tělo nedokáže odfiltrovat.

beastar
22. července 2019, 13:47
0

Hmm ale je potřeba dodat, že pokud filtr funguje jak má že! Tak právě až 90% těch nebezpečných částic vypálí. Já ti něco poradím. Nastartuj si vedle sebe tdi rotačku a diesel poslední Euro normu zanovni auto. 20 cm za vyfuk dej lekarskou rousku a za ni bílou desku s nějakym absorbcnim materialem. A to je 20cm za vejfukem tam ti to vyloženě chodec inhalovat nebude. Btw dále to jde všechno změřit. Mimo jiné se tím zabývali i Češi nezávisle. A to co popisuješ je zase pravda jen částečně. A tyhle malé částečky produkuje i benzín akorát mají jiné složení. Páč katík taky nezachyti vše. Proto taky auta nejsou vyloženě eko nature friendly to se omílá leta:))

D
D
22. července 2019, 14:05
0

To mate pravdu, neni to ostatne problem jen spalovani fosilniho paliva, ale i ruznych cim dal tim vice pouzivanych nanotechnologii, a jinych cinnosti zpusobujicich emise obtizne meritelnych castic. Nicmene u automobilu jde o to, ze k regeneraci DPF by melo dochazet jen za urcitych podminek, /teplota motoru, malo kolisajici otacky atd./, kterych se jen obtizne dosahuje v ruznych kolonach a pomalych jizdach, takze ty male castice se vypusti az nekde za mestem, to ale nic nemeni na tom, ze samozrejme skodi taky, ale neni tam ten okamzity obtezujici faktor, zustava jen ten dlouhodoby. Nicmene se postupem casu zlepsuji i emise jinych latek napriklad ruznych oxidu dusiku atd., takze podle mne stejne plati zrovna u dieselu, ze cim novejsi tim lepsi. Alespon pro nas ostatni, co jimi nejezdime, ale jen je "cuchame" :D

Stanley
22. července 2019, 18:35
0

Já rozděluju tyhled dýzlové okty/suby/passy na dvě kategorie: staré (smrdí, čoudí, závodí) a nové (ty jen závodí). Dřív jsem si naivně myslel, že tyhle hovada odfiltruje současný pár let zavedený systém STK, ale ne, nestalo se.

Bavoraczech
23. července 2019, 11:24
0

To máš těžký, protože spoustě těch tunerů se kámoší s majiteli autoservisů, kteří se znají s techniky STK. Takže před STK se vymontuje roura od kamen vzadu a přimontuje DPF doprostřed a Honzík tam s tím dojede, STK je doma. Následuje demontáž DPF a zpětná montáž roury od kamen.
Pak tam přijede nějaký "chudák" se starším autem v rozumném stavu sám za sebe a oni ti technici na STK občas někoho vyhodit musejí. Takže když na tebe padne pešek, vždycky něco najdou. I na autě které je OK.

beastar
23. července 2019, 12:20
0

Tak s těmi stk to tak opravdu je. Neoficiálně samozřejmě:) Jediný co mi většinou neprojde jsou moc tmavý okna vpředu. A takový ty mechanický nedostatky jako chybí zpětný zrcátka, kola a tak. Jinak Honzík zajede a nálepka je na světě. A třeba s některými V8 se zvukem ještě rozezníš celou halu. Radostí.

Taky je výhoda jít přednostně na řadu. Pokecat dát si kafe. Njn někdy mi je těch co přijedou sami za sebe líto. Ale i tak je to fér vyhodí každého 10. A z te 10 stejně 5 projde i když by neměli. Páč kdo by se s tim. A na dovozovy technický ani nejezdíme to se dělá by wire. To nepisu abych machroval. Spíš proto aby někdo nezískal pocit, že naše stk je jen o penězích... Uzavřeny byznys pro pár vyvolených.

Perníček
21. července 2019, 13:30
1

Hezky napsáno a pěkné ilustrace, něco podobného mám rozepsané, ale evidentně už zbytečně. :-D
Jenom škoda, že tu těch skupin máš tak poskromnu, myslím, že za zmínku je na našich úchvatných cestách daleko víc skupin vyznávající idiotský styl řízeni. Jinak musím oponovat, z řady SUV je tu skupinka, co si udělala vlastní kategorii a to jest VW Touareg TDi - agresivní a v častých případech dost bezohledná jízda s tím, kdy majitel si myslí, že je mistr světa ve všech motoristických disciplínách a drží se filozofie: "Buď uhneš, nebo tě vezmu sebou..."

reagovat
BigBang
21. července 2019, 17:12
0

Nejen Touareg, obecně všechny SUV „prémie“.

Ča
Ča Snač Aj
21. července 2019, 21:29
0

Tuhle skupinu jsem taky začal posledních pár let registrovat. Nejlepší na užších okreskach. Jede si to metr od kraje se svým uber SUV (Touareg, XC90, etc) a neuhne. Ani o píď. Je to king. Jedno že musíte jednou stranou pomalu jet skarpou..

Stanley
22. července 2019, 18:39
0

Perníček: jen to napiš, já jsem s tím textem taky přišel pozdě. Člověk musí být k sobě tvrdý :-D
Víc skupin bohužel nemám, vypsal jsem jen ty nejvýraznější, co o sobě mají největší potřebu dávat vědět. Zapomněl jsem na důchodce a na matky, jak už v diskuzi zaznělo, o těch se taky dalo napsat.

Fa
Fandatik
22. července 2019, 19:44
0

Teď mě v článku o Yarisu za půl výplaty napadla další skupina. Městský pelech.
Velice podobný styl řízení prémiových SUV. Kam narvu čumák, tam se vejdu celý. Ve zúžení prostě jedeš a když se náhodou potkáte zrcátkama nebo i víc je to jedno. Jen si musíš dat bacha na jiný městský pelech.

Ronoath
21. července 2019, 14:26
0

Takových hejtů se v pravidelných intervalech valí dosti, ale ty obrázky tomu dodaly šťávu! Nechceš v komiksech pokračovat? Dokážu si představit třeba komiks o velkých postavách motorsportu na pokračování...

reagovat
Stanley
22. července 2019, 18:42
0

Díky :-) No já se o auta na místní poměry zajímám dost krátce, takže mám oproti ostatním mizivé znalosti, jak automobilové, tak i historické.

Jimi
21. července 2019, 23:14
0

Fabky jsou klasiky, to je většinou tutovka...a z logiky věci všichni pidisrá*i ala C3, i20 a pod. K tomu je zajímavá sorta rodinných nafouklých frantíků, mají taky svůj styl, ale dá se aspoň podle toho orientovat, "Závodníci" jsou rychle pryč, ty až tak nevadí. Z běžného pohledu málo ne jenom žen využívá nepsané pravidla a nějakou základní galantnost, předvídavost a rozhodnost ... řeší to většinou nižší rychlostí a delším čekáním, než je potřeba...

reagovat
Bavoraczech
22. července 2019, 13:23
0

Mam Picasso. Zajímal by mě můj styl :D

beastar
22. července 2019, 13:34
0

Aktivní průjezdy zatáček, ideální stopou při využití maximální přilnavosti. Jízda s maximálním nasazením co bublina umožňuje;D

Bavoraczech
22. července 2019, 14:34
0

Náhodou, od tý doby, co jsem nazul Pirelli tak to v těch zatáčkách sedí skoro jako Alfa na Barumech :D

beastar
22. července 2019, 15:21
0

Asi dvakrát sem jel kdysi s tím Scénicem Megáne to je tušim dvojče toho Picassa co máš ty ne? Je to tak rok 2005 a bylo to v naftě. Neskutešně línej a hlučnej kepl:D Spotřeba byla nízká a praktičnost vysoká.

Bavoraczech
23. července 2019, 11:21
1

Dvojče přímo to není, ale je to hodně podobný. Já jako správný petrolhead huntuju benzín. Jinak to celkem sedí... je to hlučný, moc to nejede a docela to žere. Uvnitř je oproti běžné hatchback verzi opravdu mega prostoru jak pro řidiče co trůní na záchodě, tak hlavně pro pasažéry vzadu co mají trojici plnohodnotných sedadel. Taky je to dost pohodlný a má to velkej kufr. Majitel jedničkový oktávky fkombajnu by možná záviděl. Zavazadlový prostor není tak dlouhý jako u Mergla E-Klasse, ale zato je vysoký a má obrovský vstupní otvor. Sedačky se nemusejí sklápět do roviny, stačí je vyndat. Řidičsky je to ale skoro odpad. Reakce na plyn a zpětná vazba řízení jsou zde sprostá svola, vše je uzpůsobeno pro klidnou a plynulou rodinnou jízdu, i když svižnou ten podvozek zvládá možná líp než zmíněná O1... ale to auto na ní není určeno :)

beastar
23. července 2019, 12:38
0

Co pamatuju tak posez sice záchodový. Ale bylo z toho velmi pěkně vidět. Volant trochu naklopený ala dodávka a tlustý. Sedadlo pohodlný. Srali mě v tom pedáli. Jsou proti noze jak v Transitu. Samozřejmě pocit jako když šlapeš v bahně. Spojka měla miniaturní pedál a řadit šlo ztuha. Ale zase to bylo kupodivu i docala přesný. Navíc teda tam byla nějaka ta revoluční konstrukce že ty auta byly dost bezpečný.

Ale jako hlavní vzpomínka hluk a výkon neskutečně malý respektive jeho projev na silnici. Praktičnost skvělá. Ale jako prostorný rodinný tahoun si myslím že by uměl uspět i dneska. Kdy mpv pomalu končí, protože nieder suv jako Mokka jsou cool n trendy. A to uz raději toho Scenica.

Bavoraczech
23. července 2019, 21:47
0

Jo to máš pravdu, nechápu proč ty lidi tu Mokku nebo dokonce StoNIC kupujou. Asi jak je to vysoký tka je to bezpečnější ale ve skutečnosti je to hatchback na chůdách. Všechny ty Picassa, Scenicy a Zafiry jsou daleko praktičtější, ale nejsou už holt tak in...

beastar
24. července 2019, 01:08
0

Hale ja nevim. Po pravdě sem moc malých suv neřídil a nestojim o to. A ano zvýšený hatchback. Měl sem tady gla s nejakym amg paketem tak sem do toho vlezl na jedno odpoledne. Už dlouho zpátky. A jako nic no. Mnohem raději bych dal tu Zafiru jako otec rodiny.

Bavoraczech
22. července 2019, 13:22
2

Krásně napsáno a doplněno luxusními ilustracemi. Vážně pobavilo.
Ke skupině 3 bych připojil Audi A3. Tato skupina má i podskupinu jménem "vychovávač". Jedou po rovné hlavní jedou konstatní rychlostí 65-80 kmh. Při pokusu o předjetí ukážou, že zvládnou i 150 na trojku. Přijde první zatáčka a rapidní snížení rychlosti někam k 50 ti, ačkoliv zatáčka není nijak prudká. Následuje druhý už úspěšný pokus o předjetí, kdy jsem se najednou v tachometrových 100 kmh v těch zatáčkách stal lovenou kořistí. Po odjetí série zatáček přijde rovinka, opět jsem předjet a okamžitě po předjetí (často i přes plnou čáru) zpomalen na 65-80 kmh. Obvykle naftový Passat, Oktávka, ale už i Mazda 6.

U fobií bych zmínil podskupinu "konstanťák". To je řidič, který jede svou konstantní rychlostí okolo 70 kmh v obci i mimo obec.

reagovat
Stanley
22. července 2019, 18:47
0

Konstanťáků je taky dost, jsou k vidění vlastně denně :-) No a dnes mě vychovával roomster - dokud jsem byl za ním, jel 60, ale předjížděcí manévr jsem byl nucen dokončit až ve 110. Zajímavé. Jinak díky za pochvalu!

liška
23. července 2019, 14:12
0

Hezky napsany, ale musim oponovat s tema Golfama drive IV, neska jak ceny padaj tak uz i novejsich. To je podle mne na zvlastni skupinu ultrapicusu, krivocepicaru.

reagovat
beastar
23. července 2019, 14:27
3

Ale to snad i souhlasim. Golf 4, 5, 6 ideálně černá, nebo taková ta fauvé modrá. Kola alespoň dvakrát takový, než můžou bejt v techničáku na zádi 1.6, nebo TDI. Případně GTD. Hulahula věnec na zpětným, nebo kříž. Na palici kšiltovku a takový ty Scooter dost OUT brejle. Řve v tom ten nejhorší garážovej rock případně houzíček. Nálepka Monster, nebo 46 bývá nezbytná. Případně je možno i THEDOCTOR.... Laďáček a fšude #plnej CZ.

Ny
Nyte
30. července 2019, 20:41
2

Mně poslední dobou přijde, že unikátní sortou jsou řidiči Octavie RS (TDI). Sice jim to nejede, ale to jim nebrání předjíždět a jinak prasit i tam, kde by to normálního člověka ani nenapadlo. Dvojkový Superb taky láká divnou sortu lidí, těžko říct proč. A abychom nehejtili jen koncern, na Hjondé nebo starší francouze si taky dávám pozor.

reagovat
Ni
Ninjaherb
30. července 2019, 22:02
1

Dvojkový Superb je další evoluční fáze vylítaný Okyny 1.9. Zlatý řetízek kolem krku a propocený kdysi bílý tílko zřejmě Škoda montuje do přihrádky spolujezdce pro čtvrtého majitele v TP.

Pochtli
30. července 2019, 21:41
0

Pak bych tam dal řidiče peugeotů, dacií, citroenů, seatů (i ta fabie se tu najde).. Většinou úzkostně dodržují rychlost (80-90/40-50 tachometrových), před zatáčkou skoro zastaví a nekoukají do zpětných zrcátek (= zábava při předjíždění).
Pak jsou kategorie řidičů nezávisle na značce auta - důchodci, ženy, muži 55+, kamioňáci, dodávkáři, služebáci obecně..

reagovat
Ni
Ninjaherb
30. července 2019, 22:17
2

Po Praze hodně vídám skupinu Handfullů. Typicky zánovní sedan německé provenience, případně odvozené modely (A4, Q3, Cčko, 3ka, X2), které jednoznačně mají bluetooth. To ale jejich řidič ostentativně ignoruje a svůj iphone má na hlasitý odposlech v ruce, mluvítkem nasměrovaným k držce. Veškeré manévry probíhají jednoruč, a to kolikrát i u manuální převodovky. Dlouhý nehty a/nebo sytě oranžová pokožka za zlatýho bludišťáka.

reagovat
Cl
Clip
30. července 2019, 22:48
0

Proboha člověče, po předložce je mezera!

reagovat
ickxs
30. července 2019, 22:50
0

Najezdim toho celkem dost (50t. auto a 10t. motorka) a s agresi na silnicich se moc nepotykam...co je ale nejcastejsi, je nevnimani okoli... At uz zpusobene nezkusenosti, debilitou, nebo starim... A vetsinou to jsou dopravniky jako zminene fabie (v zakladu a v barvach bez metalizy) a klony jako thalie a podobne levne povozy nenarocnych uzivatelu... druhou skupinou jsou draha SUV, rizena mladymi damickami, pripadne obcany vietnamske narodnosti, v Praza a okoli vyskytujice se velmi casto. Tyto 2 skupiny aut maji u me na svedomi nejvice nadavek a incidentu...

reagovat
David Střítežský
31. července 2019, 10:27
0

"SUV princezny" - podepisuju
zrovna vcera - navrat z moto projizdky, uz na klidecek - blizim se ke zname ostre zatacce, okolo ktere je dokonce 30 (je to teda projetelny v 50-60, ale chce to soustredeni, hlavne pokud jsou v protismeru auta, je to uzky, obrubnik blizko a povrch nic moc)
a z jeste bezpecne vzdalenosti pozoruju jak cerna X5 projizdi a regulerne celou sirkou auta (a to uz je nejaka sirka!) tak nejak "odskakuje" do protismeru, plusovy body za to ze byla cernovlasa a ne blond, o zivot by snad neslo, ale kdybych byl na cele sve trase o 1-2 sekundy rychlejsi, tak bych mel teda regulerni mrzeni ze zlamanych rukou/nohou/motorky ...
viz. obr. se zaznacenou trajektorii

Raspby
31. července 2019, 08:30
3

Já bych teda k variantě jedna a její první verzi přidal ještě jedno auto...u mě teda rozhodně platí, že když je štrúdl a vepředu nějaký louda, tak vždycky - RENAULT THALIA jakékoli generace...kdykoli před sebou vidím Thalii, tak ve 110% případů jede mimo obec po okresce tak kolem padesáti a v obci raději 30...vždy.... :-D

reagovat
tomyks
31. července 2019, 14:03
0

Právě řidiči Renaultů a Peugeotů mi v článku nějak chybí. Pro mě to jsou zombie našich silnic.

milic
31. července 2019, 09:58
1

Sorryjako, ale opomněl jsi tu nejúžasnější skupinu, a to bílé dodávky.

reagovat
ganmiki
31. července 2019, 13:53
0

K tomu se z dovolením přidám, tohle je pro mě osobně skupina naprosto nejděsivější.

ReVolte
31. července 2019, 12:53
0

Ty jo tenhle popis mě rozhodil... Až moc se v tom vidím. Služební Oktávka f kombíku a f TDíčku a Roadster jehož jméno se nesmí vyslovit v garáži pro víkendové ježdění. Snad jen ten vrak na Gumbalkán to trochu čeří :D Nevím jak se z toho vyvlíknout, ale na služebkách předjíždím kolony, na dálnici mě štvou Fobie v levém jedoucí 100Km/h, jen tedy outfit a v životní situaci se míjím.
Díky za popis, teď abych se opil :)

reagovat
ge
geralt
31. července 2019, 14:59
1

skvely ilustrace!

reagovat
JakubHQV
31. července 2019, 20:25
1

TRUE STORY :-D

Parádně napsáno a nakresleno, dobrá práce ;-)

reagovat
kr
krutaakruuta
31. července 2019, 22:04
1

Přísloví napoví, aneb: Jaký pán, takový krám, popřípadě jaký pes, takový pán. Každopádně ať jede člověk v čemkoliv, tak řidiče rozlišuju podle toho jestli vnímá okolí nebo čumí průzorem před sebe a neuhne ani rozjeté hasičské Tatře. Asi každý z nás zjistil, že jsou občas řidiči kteří jsou v daný okamžik rychlejší a je jenom na našem egu jak se s tím vypořádám. Pokud přitom ten druhý porušuje "předpis" je celkem jedno.

reagovat
va
vašek
01. srpna 2019, 09:37
1

Zapomnělo se tady na jednu skupinu, která se strašně rychle rozrůstá. Její chování je hodně podobné fabíčkářům, ale jen podobné. A to Dacia Logan. Ať je to důchodce, lesák, rybář, všichni bez rozdílu jsou schopný do hlavní najet bez podívání konstantní rychlostí 40km/hod a tu udržovat. Je jedno kde, silnice první třídy, okrska, ulice okolo školy s vysokými prahy a přikázanou 30, křižovatka se svítící červenou. JEDOU! 40.

reagovat
J.K.
01. srpna 2019, 13:51
0

Když jsme u toho škatulkování: Kde jsou sakra čeští majitelé vozů BMW?

To je pro mě stále skupina s jedním z největších potenciálů ke konfliktům. Pokud bych měl popsat typického představitele , tak je to ten, kdo se na mě v obci při jízdě 60km/h nepříjemně nalepí, pak před značkou "konec obce" vystartuje a za zvuku upraveného výfuku mě vítězně předjede, aby mě pak dál už jen brzdil - a to nejvíce v zatáčkách, protože tam nestačí jen zakvedlat a sešlápnout pedál plynu k zemi.

reagovat
J.K.
01. srpna 2019, 15:32
1

Sorry, ale skutečně si myslím, že u podobného kritizování je nejlepší a hlavně nejpřínosnější vždy nejprve začít s kritikou ve vlastních autíčkářských řadách. A to už proto, že mnoho těch typických řidičů Fabie si Stanleyho blog a následnou diskuzi tady asi nepřečte, ale řidičů BMW by tu mohlo být více. Tak vzkaz speciálně pro ně a jim podobné: Ne každý řidič, který v obci nechce srazit zpoza rohu vyběnuvší dítě, je mimo obec pomalejší než ty. A zvlášť ne ti, co mají silnější vůz. Ochraň své ego od trapné chvilky, kdy budeš předjížděn zpět, a nejprve mimo obec posuď, jaký je před tebou řidič, než ho začneš předjíždět. Díky.

beastar
01. srpna 2019, 15:52
1

Nejsem si jist že větší část řidičů BMW kteří tohle dělají. Ruku na srdce to jsou ti se staršími ročníky a bazarovými auty. Tohle pochopí a porozumí dostatečně textu. Kupuje to speciální sorta lidí. A ti moc vyjednávání nechápou ani domlouvání. Jen sílu. :)

MV
MV_cz
01. srpna 2019, 16:16
1

Super obrázky!

reagovat
martin_100
07. dubna 2023, 20:59
0

Vtipne a celkem i trefnej článek. Akorát holt asi budu muset s vou fábií začít jezdit pomalu. :-)

reagovat